Over de Olympische Spelen moet ook worden toegevoegd dat het in Japan niet helemaal lekker gaat met besmettingen en dat de bevolking wil dat het hele evenement niet doorgaat. Er staat op de organisatie ook flink veel druk.Miki schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:17:
[...]
Ik kan me anders er alles bij voorstellen dat als je je niet wilt vaccineren dat je een Spartaans regime ondergaat. Je bent tenslotte een groot risico en al helemaal voor sporters die er jaren naar toe hebben geleefd en alles er voor opzij hebben gelegd. Ze is gewoon voor de gehele Olympische ploeg een risico ook al is een statistische kans dat zij geen drager. Het feit dat je sportieve carrière door haar beëindigd kan worden is reëel.
Het voorbeeld van het Euro songfestival met Duncan Lawrence is een goed en recent voorbeeld van hoe het fout kan lopen. Prachtige bubbel opgezet icm regelmatig testen en wat zijn hoogtepunt zou moeten worden spat uit één vlak voordat hij moet optreden, besmet geraakt einde hoogtepunt.
Uiteraard gaat het me te ver om voor gewone burgers een melaatse behandeling op te leggen al vind ik het niet vreemd dat je wat rechten verspeeld met het verder openstellen van de samenleving. Je bent tenslotte een potentieel risico voor de samenleving. Je rechten krijg je wel weer terug als het e.e.a. weer toe laat. Tot dan sorry…
Hoe dan ook is dit waarschijnlijk een tijdelijk iets. Wel kut als je doodsbang bent voor een vaccin en zo op die manier indirect toch gedwongen bent een vaccin te nemen.
Ja, sensatienieuws. De Jonge lijkt het ook allemaal spontaan niet zo erg meer te vinden. Van grove verontwaardiging naar onverschilligheid. Maar ja, dat krijg je ook als je alles in grote sprongen versoepelt ipv kleine stapjes.BeQuietAndDrive schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:17:
[...]
Ik heb gisteren nog op een terras gezeten. Ervaring gelijk an de andere terrassen waar ik de afgelopen tijd geweest ben: veel ruimte, bediening met mondmaskers, alles keurig. Is dit niet gewoon een beetje sensatienieuws?
Laten we hopen dat ondanks het uitblijven van verplichte quarantaine voor het Verenigd Koninkrijk de Indiase variant hier klein blijft.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.