Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:39
LZ86 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:30:
[...]

Waarschijnlijk ook niet. In het weekend/feestdagen laten nu eenmaal minder mensen zich testen.
Ook is de eigen huisarts dan vaak dicht en moet men zich tot de HAP wenden en dat blijkt voor mensen toch ook een drempel. Daarom zie je vaak na het weekend dat inhaal effect. In t weekend maar aankijken en dan na het weekend toch maar huisarts --> doorsturen --> opname.

Alleen IC zal wel kloppen, want wij krijgen nu eenmaal het meeste aan opnames vanaf de covid afdelingen
Zou wel een slechte zaak zijn (voor men persoonlijk). Bij aantoonbare pijn kan ik mij dat wel aanstoten (verzwikking, kneuzingen etc), maar bij een pandemie en zo ziek zijn dat je eigenlijk opgenomen moet zijn zou wel slecht zijn. Maargoed, dat is een persoonlijke keuze.
De cijfers kloppen dus waarschijnlijk wel met de werkelijkheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:20
YakuzA schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:25:
[...]

Je vergeet alleen dat iedereen die gevaccineerd is niet getest hoeft te/gaat worden.
Is dat na eerste of tweede prik (J&J even daargelaten)? Zeker gezien er nu onderzoek is dat lijkt te zeggen om ook bij Pfizer 12 weken tussenpauze te houden. Dat heeft nogal effect op hoeveel mensen zich moeten laten testen als ze iets willen gaan doen, mocht het kabinet besluiten om hier dan ook die 12 weken te gaan hanteren. Iedereen sneller de eerste prik, iedereen een stuk later de tweede prik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

autje schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:51:
[...]

Is dat na eerste of tweede prik (J&J even daargelaten)? Zeker gezien er nu onderzoek is dat lijkt te zeggen om ook bij Pfizer 12 weken tussenpauze te houden. Dat heeft nogal effect op hoeveel mensen zich moeten laten testen als ze iets willen gaan, mocht het kabinet besluiten om hier dan ook die 12 weken te gaan hanteren. Iedereen sneller de eerste prik, iedereen een stuk later de tweede prik.
Nog niet bekend vziw, daar gaan ze allemaal in de komende 1,5 maand een ei over leggen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:13
crimby schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:50:
[...]

Zou wel een slechte zaak zijn (voor men persoonlijk). Bij aantoonbare pijn kan ik mij dat wel aanstoten (verzwikking, kneuzingen etc), maar bij een pandemie en zo ziek zijn dat je eigenlijk opgenomen moet zijn zou wel slecht zijn. Maargoed, dat is een persoonlijke keuze.
De cijfers kloppen dus waarschijnlijk wel met de werkelijkheid?
Zit ook een stukje angst en ontkenning in.

Ook valt op dat de meeste mensen niet echt voelen dat ze zuurstoftekort hebben met covid.
Dat blijf ik het meest bizarre vinden, mensen met een saturatie van in de 40/50% binnenkrijgen (voor gezonde mensen is >94% normaal) die niet benauwd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 09:05
crimby schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:24:
[Twitter]

Volgens mij zijn ze de ontslagpapieren vergeten in te vullen....
Instroom is wel megaaaa laag!
*knip* graag constructief reageren

[ Voor 18% gewijzigd door ZieMaar! op 14-05-2021 17:20 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
LZ86 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:53:
[...]

Ook valt op dat de meeste mensen niet echt voelen dat ze zuurstoftekort hebben met covid.
Dat blijf ik het meest bizarre vinden, mensen met een saturatie van in de 40/50% binnenkrijgen (voor gezonde mensen is >94% normaal) die niet benauwd zijn.
Ja dat zal wel inderdaad... Dat had ik voorheen ook wel... tot ik dacht dat ik een simpele verstopping had wat een darmperforatie bleek te zijn 8)7

Dat laatste is behoorlijk bizar. Ik heb zelf astma en heb op 60% gezeten. Dat is alles behalve fijn en als je dat niet door hebt moet dat ook wel echt ontkenning zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Daar had ik inderdaad wel eens een artikel over gelezen:
https://www.demorgen.be/n...rs-voor-raadsel~b7c5fc45/
Het coronavirus blijft de medische wereld verbazen. Zo duiken er soms patiënten op die zich helemaal niet benauwd voelen, maar wel blauw beginnen aanlopen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
crimby schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:55:
[...]

Ja dat zal wel inderdaad... Dat had ik voorheen ook wel... tot ik dacht dat ik een simpele verstopping had wat een darmperforatie bleek te zijn 8)7

Dat laatste is behoorlijk bizar. Ik heb zelf astma en heb op 60% gezeten. Dat is alles behalve fijn en als je dat niet door hebt moet dat ook wel echt ontkenning zijn.
Niet fijn is een understatement. Je bent gewoon stervende met zulke saturaties.

Maar ook mensen die echt geen ontkenners zijn hebben gewoon echt niet door dat hun saturatie zo beroerd is. Zelfs bij ons op de IC. Vertellen we ze dat ze aan de beademing gaan omdat het echt heel slecht gaat, zijn ze verbaasd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
LZ86 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:57:
[...]

Niet fijn is een understatement. Je bent gewoon stervende met zulke saturaties.

Maar ook mensen die echt geen ontkenners zijn hebben gewoon echt niet door dat hun saturatie zo beroerd is. Zelfs bij ons op de IC. Vertellen we ze dat ze aan de beademing gaan omdat het echt heel slecht gaat, zijn ze verbaasd.
Ja bizar hoor! Dat kan niet anders dan bewuste of onbewuste ontkenning zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
crimby schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:00:
[...]

Ja bizar hoor! Dat kan niet anders dan bewuste of onbewuste ontkenning zijn.
Nee, niet ontkenning. Biologie. Lage zuurstofwaardes doen rare dingen met je brein. Maar normaal is er ook een seintje bij naar je lichaam dat je in doodstrijd bent en je niet weet waar je het moet zoeken qua adem.

Die mensen hebben dat seintje blijkbaar niet, want dat kan je met ontkenning echt niet tegenhouden. Zelfs *knip* Engel zou maar wat graag aan de beademing gaan als je die benauwdheid zou voelen die hoort bij zulke suurstofwaarden.

In anders nieuws: Goed artikel in de groene.
https://www.groene.nl/artikel/covid-19-als-koekoeksjong

Het lezen waard

[ Voor 1% gewijzigd door ZieMaar! op 14-05-2021 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:36
[...]

Wadduh? 40-50? Rond de 70 wist ik, maar zo laag....
Die mensen kun je dus zo de Mt everest op sturen

Maar idd ook wel meegekregen dat die duik naar 70% binnen no time kan gebeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 14-05-2021 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
maartend schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:09:
[...]

Wadduh? 40-50? Rond de 70 wist ik, maar zo laag....
Die mensen kun je dus zo de Mt everest op sturen
We kregen er pasgeleden nog eentje binnen die toch maar de ambulace had gebeld omdat ie niet lekker werd. Had ie een saturatie van 45% thuis. Niets door, alleen maar dat ie zo slap was en niet op de benen kon staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

LZ86 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:09:
[...]

Nee, niet ontkenning. Biologie. Lage zuurstofwaardes doen rare dingen met je brein. Maar normaal is er ook een seintje bij naar je lichaam dat je in doodstrijd bent en je niet weet waar je het moet zoeken qua adem.
YouTube: The effects of hypoxia at high altitude

Je lichaam heeft compleet niet door als je zuurstof te weinig binnen krijgt. Dit in tegenstelling tot teveel CO2 als je je adem inhoudt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
LZ86 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:09:
[...]

Die mensen hebben dat seintje blijkbaar niet, want dat kan je met ontkenning echt niet tegenhouden. Zelfs Uberwappie Engel zou maar wat graag aan de beademing gaan als je die benauwdheid zou voelen die hoort bij zulke suurstofwaarden.

In anders nieuws: Goed artikel in de groene.
https://www.groene.nl/artikel/covid-19-als-koekoeksjong

Het lezen waard
My bad :-) Maargoed toch een soort van onbewuste ontkenning door het lichaam/hersenen. Ik ga zeker even lezen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:22
Prima cijfers weer vandaag:

[ Voor 17% gewijzigd door Dutchy88 op 14-05-2021 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 13:09
Ik verwacht dat die cijfers wat lager zijn uitgevallen door hemelvaartsdag gisteren, maar toch, het lijkt er op dat we slow and steady aan het dalen zijn. Deze week rond de 6000 blijven hangen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Stoney3K schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:18:
Ik verwacht dat die cijfers wat lager zijn uitgevallen door hemelvaartsdag gisteren, maar toch, het lijkt er op dat we slow and steady aan het dalen zijn. Deze week rond de 6000 blijven hangen.
Dat geloof ik ook wel... maar ik snap niet zo goed waarom mensen minder testen in het weekend en op feestdagen. ik geloof dat het gebeurt, maar waarom?

Als je klachten hebt, dan test je. Als je vrij bent is het zelfs voor veel mensen makkelijker om te testen dan onder werktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
crimby schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:23:
[...]

Dat geloof ik ook wel... maar ik snap niet zo goed waarom mensen minder testen in het weekend en op feestdagen. ik geloof dat het gebeurt, maar waarom?
Het gaat dan ook niet zo zeer om het testen, maar om het verwerken van die testen door het lab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
YakuzA schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:18:
En als je het potentiële dodental en het WHO en gezondheidsraad advies daarbij optelt kom je weer uit bij de Oud naar Jong volgorde :)
Het doel van de Nederlandse overheid was om te sturen op zorgcapaciteit, dan zou je logischerwijs beginnen bij de groep die het meest de ziekenhuizen bezet. In dat geval hadden we best nu nog lager kunnen zitten.
YakuzA schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:46:
De Nederlandse staat heeft vast geen zin om de anti-vax mensen die een gevaar zijn voor de gezondheid van anderen te sponsoren met gratis testen denk ik.
Die ander heeft zijn prikje wel gehaald als een brave burger doet. ;) Die loopt weinig tot geen risico meer, die wens voor scheiding op basis van medisch dossier is meer gevoelsmatig dan dat het echt iets gaat uitmaken. Het is selectieve ophef, ga dan ook aan de poort testen voor andere nare ziektes. Je wil ook niet dat iemand met tuberculose staat te hossen in de discotheek dan.

Dat hele 'testen voor toegang' is onnodig, daar had nooit aan begonnen moeten worden. Alleen maar verspilling van geld. De maand dat ze het invoeren is de noodzaak eigenlijk ook al verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
IJzerlijm schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:12:
[...]

YouTube: The effects of hypoxia at high altitude

Je lichaam heeft compleet niet door als je zuurstof te weinig binnen krijgt. Dit in tegenstelling tot teveel CO2 als je je adem inhoudt.
Klopt. Daarom blijven die mafkezen doorgaan op de Mt Everest en kunnen ze niet normaal nadenken. en lopen daarmee hun dood tegemoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
maartend schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:53:
[...]

Klopt. Daarom blijven die mafkezen doorgaan op de Mt Everest en kunnen ze niet normaal nadenken. en lopen daarmee hun dood tegemoet
Het incident van Helios Airways 522 is trouwens een veel beter voorbeeld hiervan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

YakuzA schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:24:
[...]

En ze verdienen niks als iedereen zich laat vaccineren.

De beste manier om je te verzetten tegen het groot kapitaal is dus vaccinatie?

De rest van de post heeft zo'n hoog ikke-ikke-ikke gehalte gecombineerd met false narrative en ad absurdums dat het niet zoveel zin heeft om daarop in te gaan.
Ik hoop dat je wel een beetje bijblijft. Ze willen en zullen deze vaccinatie ieder jaar terug laten komen voor de hele bevolking. Dus vanaf 12 jaar oud. Er valt hier serieus geld te verdienen. Helemaal nu er met covid (met ~3 miljoen wereldwijde sterfgevallen) een ongekend precedent is geschapen.
YakuzA schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:46:
[...]

De Nederlandse staat heeft vast geen zin om de anti-vax mensen die een gevaar zijn voor de gezondheid van anderen te sponsoren met gratis testen denk ik.
*knip*
Hou de spiegel eens voor, dergelijke stevige statements vragen om gedegen onderbouwing.

[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 16-05-2021 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
XVI schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:59:
[...]

Ik hoop dat je wel een beetje bijblijft. Ze willen en zullen deze vaccinatie ieder jaar terug laten komen voor de hele bevolking. Dus vanaf 12 jaar oud. Er valt hier serieus geld te verdienen.
Waarom zou je een vaccinatie terug laten komen (en al helemaal verplicht) alleen voor het geld? Er zijn genoeg manieren die veel makkelijker zijn om bakken met geld te verdienen, ook als farmaceut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

Stoney3K schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:01:
[...]

Waarom zou je een vaccinatie terug laten komen (en al helemaal verplicht) alleen voor het geld? Er zijn genoeg manieren die veel makkelijker zijn om bakken met geld te verdienen, ook als farmaceut.
Ik weet te weinig van de markt om er concreet iets over te zeggen. Maar het lijkt me toch fijn om een vaste afzetmarkt te hebben. Ook kan het blijkbaar goed worden gebruikt voor de ontwikkeling van nieuwe "platformen". Zo zou zonder covid het "mrna-platform" nooit zo snel en breed van de grond zijn gekomen.

Overigens betwijfel ik ten zeerste dat er niet goed geld valt te verdienen met deze terugkerende vaccinaties.
Uiteraard leveren die uitzonderlijk dure en experimentele medicijnen per stuk meer op, maar onder de streep draait het om de grote getallen, zeker als je een wereldwijde afzetmarkt hebt en een mandaat om een belangrijk probleem aan te pakken (de roep van het publiek leidt blijkbaar automatisch tot een blanco cheque van de politici).
Of denk je soms dat de farmaceuten ons veel liever ziek laten worden om vervolgens levenslang aan ons te verdienen met medicijnen?
Please enlighten me hoe ze eenvoudig meer geld kunnen verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
XVI schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:12:
[...]

Ik weet te weinig van de markt om er concreet iets over te zeggen. Maar het lijkt me toch fijn om een vaste afzetmarkt te hebben. Ook kan het blijkbaar goed worden gebruikt voor de ontwikkeling van nieuwe "platformen". Zo zou zonder covid het "mrna-platform" nooit zo snel en breed van de grond zijn gekomen.
Ok. Je hebt te weinig weet van de markt, maar stelt wel zo iets als pure waarheid? Zit een beetje in dezelfde hoek als alle mensen die dit vaccin niet willen anti-vaxers te noemen. Maar ja, dat vond je niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
[...]
Of denk je soms dat de farmaceuten ons veel liever ziek laten worden om vervolgens levenslang aan ons te verdienen met medicijnen?
Please enlighten me hoe ze eenvoudig meer geld kunnen verdienen.
Ja. Lange termijn geld levert veel meer op. Is een steady income waarop je kunt bouwen en financieren en plannen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-06 09:20
Stoney3K schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:26:
[...]

Het gaat dan ook niet zo zeer om het testen, maar om het verwerken van die testen door het lab.
Ehm, nee.
Het lab verwerkt de uitslagen in het weekend/feestdag net zo snel. De teststraten zijn gewoon minder vol.

De urgentie om te testen is in het weekend/feestdag lager. Doordeweeks moet men naar het werk en dan is het nodig om te weten of je dat gerust kan doen.
In het weekend/feestdag wachten mensen een dagje langer af.

Vandaar dat de positiviteitsratio in het weekend ook hoger uitvalt. Mensen die zich wel in het weekend laten testen hebben kennelijk meer noodzaak en blijkens ook vaker corona, doordeweeks zijn er meer hooikoortsklanten die zich ivm werk laten testen en dan ligt de positiviteitsratio dus lager.

Met de snelheid van het lab heeft het alles niets te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De koers van Pfizer aandelen is niet echt een weerspiegeling van de ontelbare miljarden die ze gaan binnenhalen aan het vaccin, nog geen dollar meer dan twee jaar geleden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

IJzerlijm schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:21:
De koers van Pfizer aandelen is niet echt een weerspiegeling van de ontelbare miljarden die ze gaan binnenhalen aan het vaccin, nog geen dollar meer dan twee jaar geleden.
Fact free op de onderbuik discussiëren over big pharma werkt beter zonder dit soort droge feiten. ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
CMD-Snake schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:32:
[...]
Het doel van de Nederlandse overheid was om te sturen op zorgcapaciteit, dan zou je logischerwijs beginnen bij de groep die het meest de ziekenhuizen bezet. In dat geval hadden we best nu nog lager kunnen zitten.
Dat was volgens mij niet de uitkomst van het RIVM model. Zie daarvoor de uitkomst van de analyse met de titel 'The expected outcome of COVID-19 vaccination' op pagina 46:
https://www.rivm.nl/coron...g-van-virus/rekenmodellen

Vaccineren van oud naar jong resulteerde volgens de uitkomst van de modelberekening blijkbaar in de minste aantallen opnames en overlijden. Maar let op dat daarbij alleen overlijden in het ziekenhuis lijkt te zijn gemodelleerd als ik het schema op pagina 65 juist interpreteer..

Met de circa 25.000 overledenen (thans wellicht 30.000) is de sterfte schijnbaar 1.5x hoger dan Duitsland en 3x hoger dan Denemarken (twee landen die volgens mij stuurden op aantallen en niet capaciteit):
https://www.cbs.nl/nl-nl/...n-aan-covid-19-in-januari
https://threadreaderapp.com/user/mzelst (7 mei)

Ik vermoed dat er bij een strategie waarbij er zou zijn gevaccineerd van jong naar oud, het aantal overlijdens nog hoger zou zijn geweest en het aantal is dus al vrij hoog in vergelijking met deze twee landen.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
XVI schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:59:
[...]

Ik hoop dat je wel een beetje bijblijft. Ze willen en zullen deze vaccinatie ieder jaar terug laten komen voor de hele bevolking. Dus vanaf 12 jaar oud. Er valt hier serieus geld te verdienen. Helemaal nu er met covid (met ~3 miljoen wereldwijde sterfgevallen) een ongekend precedent is geschapen.
Het is nog helemaal niet zeker dat herhalingen nodig zijn. Maar goed, blijf het vooral als feit presenteren dat big pharma de boel aan het bedonderen is met de vaccinaties en dat de herhalingen alleen maar zullen zijn om geld aan te verdienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
IJzerlijm schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:21:
Pfizer en BioNTech doen het niet slecht, hier hun respectievelijke koersen van de afgelopen zes maanden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNcjlbeN1aNQS1P22TYkNKrZybk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1sUqppAFQPw8pX1zwEs0Auqj.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/llmC6B3XxKwIlwRyrdGQvDkpPDQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LylFIXsNTJEJc1HU7yTgGEXF.png?f=user_large

In december schoten de aandelen omhoog toen het Pfizer/BioNTech vaccin klaar was en nogmaals toen de FDA en EMA het goedkeurden voor gebruik.

Pfizer verwacht dit jaar zo'n 32 miljard dollar over te houden aan coronavaccins. Er zit dus best handel in.
Transportman schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:52:
Het is nog helemaal niet zeker dat herhalingen nodig zijn. Maar goed, blijf het vooral als feit presenteren dat big pharma de boel aan het bedonderen is met de vaccinaties en dat de herhalingen alleen maar zullen zijn om geld aan te verdienen...
Er zit een kern van waarheid in. Dat praten over boosters is vooral afkomstig vanuit de farmaceuten, dus voorlopig zie ik het meer als marketing om nog meer te kunnen verkopen. Het lijkt mij sterk dat we elk jaar op deze schaal gaan prikken, dat wordt volgend jaar eventueel al beperkt tot de risicogroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 15:40

pro_6or

amateur_60r

Laguna schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:17:
[...]

De overheid heeft met maatregelen de gezondheid van ~2% van de bevolking bevorderd en heeft daarbij van 98% de gezondheid niet bevorderd middels beperkingen op gebied van bijv. sporten. Verder is de kwaliteit van leven voor heel veel mensen al geruime tijd aangetast.
Dat komt alleen niet door de overheid maar door het feit dat er een nieuwe virus ziekte over de mensheid is uitgestort. Zonder de maatregelen waren er veel meer dan 2% (hoe kom je daar op) geraakt geweest. Dan waren bedrijven, samenleving, levens pas écht ingestort.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19

Laguna

Connaisseur

pro_6or schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:00:
[...]

Dat komt alleen niet door de overheid maar door het feit dat er een nieuwe virus ziekte over de mensheid is uitgestort. Zonder de maatregelen waren er veel meer dan 2% (hoe kom je daar op) geraakt geweest. Dan waren bedrijven, samenleving, levens pas écht ingestort.
Waarom denk je dat het procentueel gezien anders zou zijn dan nu het geval is? Je zal effectief van alles meer krijgen, maar er is geen reden om aan te nemen dat de verhouding wezenlijk anders zou liggen dan nu het geval is (op het aantal overlijdens na).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:08

SomerenV

It's something!

pro_6or schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:00:
Zonder de maatregelen waren er veel meer dan 2% (hoe kom je daar op) geraakt geweest. Dan waren bedrijven, samenleving, levens pas écht ingestort.
Bron? Jouw stelling is namelijk onmogelijk hard te maken. Jij gaat er van uit dat de situatie zoals we die het afgelopen jaar hebben gezien een best case scenario is. Ondanks alle zware maatregelen toch al die opnames, doden en verschrikkelijke berichten uit de ziekenhuizen. Zonder maatregelen had het dus veel erger moeten zijn. Toch? Zoek even naar de preventie paradox.

Het simpele feit is dat we niet weten hoe het had kunnen lopen zonder maatregelen. Het had weinig verschil kunnen maken, of misschien wel heel veel, of ergens er tussenin. Je kunt wel van alles verlangen van mensen, maar als een aanzienlijk deel zich bijvoorbeeld niet eens laat testen (is onderzocht door o.a. het RIVM) dan ga je een virus natuurlijk nooit fatsoenlijk tegenhouden.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
SomerenV schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:35:
[...]
Het simpele feit is dat we niet weten hoe het had kunnen lopen zonder maatregelen.
Het hangt ervan af wat je bedoelt met 'weten' wellicht. Er was immers wel een modellering en die voorspelde een uit de hand gelopen situatie al naar gelang er maatregelen wel of niet genomen zouden worden.

We kunnen maatschappelijk dus kiezen:
- maatregelen volgen uit het model dat een bepaalde uitkomst voorspelt
- maatregelen uit het model niet volgen en hopen dat het meevalt

Van deze twee lijkt mij de eerste veruit verstandiger dan de tweede, omdat de uitkomst van het tweede ook desastreus kan zijn als het tegenvalt en je nog met precies dezelfde vraag blijft zitten als je nu opwerpt.
[...]
maar als een aanzienlijk deel zich bijvoorbeeld niet eens laat testen
De huidige methode is slechts een manier, maar niet de enige manier. Je zou als overheid ook mensen steekproefsgewijs actief voor onderzoek kunnen uitnodigen bijvoorbeeld. Als de ademtest voldoende geschikt is zou de overheid dat ook vrij continu en uitgebreid kunnen doen om zicht te krijgen op de verspreiding.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:43

ultimateharry

Team Slayer:-)

[...]

Bron? Jouw stelling is namelijk onmogelijk hard te maken. Jij gaat er van uit dat de situatie zoals we die het afgelopen jaar hebben gezien een best case scenario is. Ondanks alle zware maatregelen toch al die opnames, doden en verschrikkelijke berichten uit de ziekenhuizen. Zonder maatregelen had het dus veel erger moeten zijn. Toch? Zoek even naar de preventie paradox.

Het simpele feit is dat we niet weten hoe het had kunnen lopen zonder maatregelen. Het had weinig verschil kunnen maken, of misschien wel heel veel, of ergens er tussenin. Je kunt wel van alles verlangen van mensen, maar als een aanzienlijk deel zich bijvoorbeeld niet eens laat testen (is onderzocht door o.a. het RIVM) dan ga je een virus natuurlijk nooit fatsoenlijk tegenhouden.
Vraag maar eens aan bijvoorbeeld Brazilië of India hoe dat bevalt…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Laguna schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:19:
[...]

Waarom denk je dat het procentueel gezien anders zou zijn dan nu het geval is? Je zal effectief van alles meer krijgen, maar er is geen reden om aan te nemen dat de verhouding wezenlijk anders zou liggen dan nu het geval is (op het aantal overlijdens na).
Een compleet verzopen zorg. Ieder ongeluk iedere acuut geval, hadden we niks meer kunnen doen. Ik snap niet dat we het hier steeds weer over moeten hebben omdat het voorkomen is. Noord Italië. Dat is hier niet gebeurt. Door de maatregelen.

Een stalen balk zwiept jouw kant op de bouwplaats, ik roep buk, je doet het, ontsnapt aan de dood, en zegt dan. Jammer dat ik moest bukken, maar 2% van de mensen overlijd op de bouwplaats, dat ik voor zo’n kleine kans steeds moet bukken houd me tegen in mijn werkzame leven.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

?! Wat ik benoem IS de preventie paradox. We weten niet hoe erg het was geworden omdat we het voorkomen hebben.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

ultimateharry schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:53:
[...]

Vraag maar eens aan bijvoorbeeld Brazilië of India hoe dat bevalt…
Totaal niet te vergelijken dus ook niet te gebruiken in deze discussie.
pro_6or schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:39:
[...]

?! Wat ik benoem IS de preventie paradox. We weten niet hoe erg het was geworden omdat we het voorkomen hebben.
Nogmaals: heb je een bron die die stelling kan onderbouwen? Hoe weet je zo zeker dat we erger voorkomen hebben? En hoeveel is erger hebben we voorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
pro_6or schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:39:
Wat ik benoem IS de preventie paradox. We weten niet hoe erg het was geworden omdat we het voorkomen hebben.
Het probleem wat ik zo onderhand heb met de preventie paradox is dat het de onbewijsbare dooddoener is geworden om elke discussie mee plat te slaan.

Het onderzoek uit het NRC kreeg ook zo'n reactie van OMT lid Bonten. Het effect van de avondklok zou nooit te bepalen zijn en daarna deelde hij nog een preventie paradox uit. De preventie paradox is een onbewijsbaar argument, zowel degene die het claimt kan het niet hardmaken en de ander kan het niet ontkrachten. Moeten we dan maar meegaan met degene die preventie paradox claimt alsof het een soort buut vrij voor een discussie? Nu is het een makkelijke vluchtroute voor het OMT om zich terug te trekken uit de discussie over de avondklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
België lijkt wat voor te lopen op Nederland en gaat volgende week de eerste uitnodigingen naar de 'brede bevolking' sturen:
Vanaf volgende week worden de eerste uitnodigingen voor vaccinaties verstuurd naar de brede bevolking, zo meldt Joris Moonens van het Agentschap Zorg en Gezondheid. ‘In de week van 24 mei - en zeker die van 31 mei - zullen die mensen dan hun eerste spuitje kunnen krijgen.’

‘Door het interval voor het AstraZeneca-vaccin terug te brengen van twaalf naar acht weken, kunnen we onze vaccinatiecampagne met twee weken versnellen’, zo verklaarde Vlaams minister van Volksgezondheid Wouter Beke (CD&V) woensdag. Eerder had Beke al Pinksteren (23 mei) aangeduid als de startdatum voor het vaccineren van de brede bevolking. Lees: iedereen die jonger is dan 65 en geen risicopatiënt is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19

Laguna

Connaisseur

pro_6or schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:37:
[...]

Een compleet verzopen zorg. Ieder ongeluk iedere acuut geval, hadden we niks meer kunnen doen. Ik snap niet dat we het hier steeds weer over moeten hebben omdat het voorkomen is. Noord Italië. Dat is hier niet gebeurt. Door de maatregelen.
Indien de verspreiding zo groot is als nu bij ons het geval is geweest, zijn bepaalde maatregelen nodig. 2% is ruim voldoende voor een zorginfarct en zoals ik al aangaf zullen er dan meer mensen overlijden.
Een stalen balk zwiept jouw kant op de bouwplaats, ik roep buk, je doet het, ontsnapt aan de dood, en zegt dan. Jammer dat ik moest bukken, maar 2% van de mensen overlijd op de bouwplaats, dat ik voor zo’n kleine kans steeds moet bukken houd me tegen in mijn werkzame leven.
Slechte vergelijking, dat zou alleen opgaan als 98% überhaupt niet zou overlijden of ze nou bukken of niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Laguna op 15-05-2021 01:08 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 00:01:
België lijkt wat voor te lopen op Nederland en gaat volgende week de eerste uitnodigingen naar de 'brede bevolking' sturen:

[...]
Voor lopen?
Als ze nu pas met 65- beginnen is dat eerder andersom?

Bijna alle 58+ is in NL al uitgenodigd/geprikt.

24 mei de risico groepen 1e prik klaar, dus dat loopt ook ongeveer synchroon met NL.

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 15-05-2021 01:43 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-06 15:56
Zo de lijst is online voor reisadvies. Valt op dat ook niet EU landen nu ook op geel of groen kunnen komen. Rwanda, het verbaast mij. Israël en VAE lopen op alle lijsten voor qua vaccinaties, weinig cases ondanks veel testen en weinig doden. Alleen staan zij op oranje. Maar nu ik dit tik snap ik ook dat de situatie ook niet echt veilig qua bommen enz

https://www.nederlandwere...en-hebben-welke-kleurcode

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Pukson schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 01:10:
Zo de lijst is online voor reisadvies. Valt op dat ook niet EU landen nu ook op geel of groen kunnen komen. Rwanda, het verbaast mij. Israël en VAE lopen op alle lijsten voor qua vaccinaties, weinig cases ondanks veel testen en weinig doden. Alleen staan zij op oranje. Maar nu ik dit tik snap ik ook dat de situatie ook niet echt veilig qua bommen enz

https://www.nederlandwere...en-hebben-welke-kleurcode
Israël is weer bezig met een open oorlog met de palestijnen.
Denk dat de code oranje daar niet ivm de Corona is idd ;)

De kleurcodering hangt van meer af dan de Corona situatie.
Als een land of gebied oranje is kan dat 2 dingen betekenen:

Er zijn ernstige veiligheidsrisico’s. Dit kan bijvoorbeeld te maken hebben met de politieke situatie, terrorismedreiging, criminaliteit of natuurgeweld.

Er zijn veel coronabesmettingen. U kunt te maken krijgen met strengere maatregelen zoals een lockdown, een avondklok of minder mogelijkheden om in het land te reizen. Bij terugkeer naar Nederland moet u een negatieve testuitslag laten zien en gaat u in quarantaine.

[ Voor 29% gewijzigd door YakuzA op 15-05-2021 01:22 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:38
[...]

Ik weet te weinig van de markt om er concreet iets over te zeggen.
Doe het dan ook niet?

Dit zijn dus die zaadjes van misinformatie en twijfel die uiteindelijk leiden tot, en ik wou dat ik hyperbolisch was ;( , doodsbedreigingen tegen medewerkers in de zorg en letterlijk aanslagen op de infrastructuur van de gezondheidszorg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

YakuzA schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 01:20:
[...]

[...]
Inderdaad, en de VAE (iig Dubai) was altijd al geel meen ik ivm terrorismedreiging.

Laat je daar niet door afschrikken overigens, het is nog steeds een van de veiligste steden ter wereld.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Wat is data naast elkaar leggen een pokkewerk zeg :+ Ik heb nu het aantal afgenomen tests, het aantal ziekenhuisopnames, welke maatregelen wanneer ingevoerd zijn én wat de effecten na 14 dagen waren.

De voorlopige (en voorzichtige) conclusie is dat vooral de maatregelen ingevoerd op 14 oktober (horeca moest sluiten, evenementen werden verboden, wedstrijden werden verboden) een duidelijk effect hebben gehad op zowel de hoeveelheid tests als de ziekenhuisopnames. Na 14 dagen pieken beiden (de tests iets eerder) waarna er een forse daling inzet. Het aantal tests vlakt af begin november en het aantal ziekenhuisopnames volgt vanaf ~midden november, maar stijgt vanaf begin december weer. Die stijging kan verklaard worden door een daling van de temperatuur eind november.

Morgen moet ik het nog even verder uitpluizen. Verder kijken naar het weer, maar ook kijken of bepaalde pieken en dalen mogelijk samenvallen met vakanties en feestdagen. Kerst lijkt overigens geen negatief effect te hebben gehad.

Als ik alles klaar heb dan plaats ik hier mijn afbeelding waar alles duidelijk op te zien is. En voordat men hier in de spagaat springt, alle data heb ik van het RIVM geplukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 22:19
YakuzA schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 01:20:
[...]

[...]
Reisadvies Israel is oranje (hele land) en rood (grensgebied rond Gaza, waar relatief veel qassam raketten en mortieren neerkomen).
Ook rood bij de DMZ aan de Syrische grens (ik denk dat die kleur al wat kanger staat?)

https://www.nederlandwere.../israel/reizen/reisadvies

De tekst spreekt voornamelijk over geweld. Voor Corona staat er juist iets positiefs:
Vanaf 15 mei 2021 hoeft u na een verblijf in Israël bij terugkeer in Nederland niet in thuisquarantaine te gaan. Vanaf 15 mei 2021 is er ook geen testverplichting voordat u terugkeert naar Nederland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-06 09:20
SomerenV schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 02:18:
Wat is data naast elkaar leggen een pokkewerk zeg :+ Ik heb nu het aantal afgenomen tests, het aantal ziekenhuisopnames, welke maatregelen wanneer ingevoerd zijn én wat de effecten na 14 dagen waren.

De voorlopige (en voorzichtige) conclusie is dat vooral de maatregelen ingevoerd op 14 oktober (horeca moest sluiten, evenementen werden verboden, wedstrijden werden verboden) een duidelijk effect hebben gehad op zowel de hoeveelheid tests als de ziekenhuisopnames. Na 14 dagen pieken beiden (de tests iets eerder) waarna er een forse daling inzet. Het aantal tests vlakt af begin november en het aantal ziekenhuisopnames volgt vanaf ~midden november, maar stijgt vanaf begin december weer. Die stijging kan verklaard worden door een daling van de temperatuur eind november.

Morgen moet ik het nog even verder uitpluizen. Verder kijken naar het weer, maar ook kijken of bepaalde pieken en dalen mogelijk samenvallen met vakanties en feestdagen. Kerst lijkt overigens geen negatief effect te hebben gehad.

Als ik alles klaar heb dan plaats ik hier mijn afbeelding waar alles duidelijk op te zien is. En voordat men hier in de spagaat springt, alle data heb ik van het RIVM geplukt.
Houd ook de veranderingen in testbeleid goed in de gaten.

Uit mijn hoofd is vanaf 1 juni teststraat open voor iedereen boven de 13 mits je klachten hebt.
Vanaf december is de teststraat ook open zonder klachten, bv als je via BCO in vizier RIVM komt.
En sinds februari dit jaar toen de basisscholen open gingen worden kinderen ook in grote getalen getest dankzij het beleid: 1 positieve test in de klas > hele klas naar huis en na vijf dagen testen.

Verdere grote zaken die het geheel beïnvloeden zijn de opkomst Britse variant en vaccinaties.
Om het verhaal compleet te maken zou je ook nog de gedragsonderzoeken van het RIVM of mobiliteitsgegevens erbij kunnen pakken om één en ander nog beter te duiden.

Wat betreft je conclusie over kerst: Kerst en oud en nieuw vielen precies twee weken na de nieuwe 'harde' lockdown. Dus het is dan lastig om een goed oordeel te vellen: heeft kerst inderdaad geen negatieve impact gehad of zou men zonder kerst eind december al gaan dalen ipv begin januari?

Nuja, leuk tijdverdrijf kan ik me voorstellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:43

ultimateharry

Team Slayer:-)

SomerenV schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:45:
[...]

UK dan? Oh nee, daar spreken ze Engels, totaal niet te vergelijken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:23
De nieuwe reisadviezen vind ik erg apart:
- waarom zijn er geen heldere criteria waarop een land op geel komt of niet;
- het zijn vooral party eilanden, geeft toch beetje cru signaal;
- waarom mag je niet naar landen die het vele malen beter doen dan Nederland. Ik snap dat die andere landen ons niet willen maar andersom is het me niet duidelijk;
- waarom geen geledere guidance hoe deze lijst up to date gehouden gaat worden;
- waarom is er nog steeds geen duidelijkheid over het Europese reispaspoort. We zitten al eventjes in deze crisis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

giantgiantus schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:52:
De nieuwe reisadviezen vind ik erg apart:
- waarom zijn er geen heldere criteria waarop een land op geel komt of niet;
- het zijn vooral party eilanden, geeft toch beetje cru signaal;
- waarom mag je niet naar landen die het vele malen beter doen dan Nederland. Ik snap dat die andere landen ons niet willen maar andersom is het me niet duidelijk;
- waarom geen geledere guidance hoe deze lijst up to date gehouden gaat worden;
- waarom is er nog steeds geen duidelijkheid over het Europese reispaspoort. We zitten al eventjes in deze crisis.
Waarom berichten de media hoofdzakelijk het 'jippie je mag weer' IPV 'het is niet meer verboden'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
t_captain schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 05:47:
[...]

Reisadvies Israel is oranje (hele land) en rood (grensgebied rond Gaza, waar relatief veel qassam raketten en mortieren neerkomen).
Ook rood bij de DMZ aan de Syrische grens (ik denk dat die kleur al wat kanger staat?)

https://www.nederlandwere.../israel/reizen/reisadvies

De tekst spreekt voornamelijk over geweld. Voor Corona staat er juist iets positiefs:

[...]
Nice find! Viel me niet op idd. Goed teken dat ze eindelijk verder kijken dan de EU zelf. Dubai blijft nog oranje ook wat betreft corona. Terwijl zij net zo'n hoge vaccinatie graad heeft als Israël. (Wilde er miss heen om m'n familie daar te bezoeken) maar voor nu houdt dat op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
MikeyMan schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:56:
[...]

Waarom berichten de media hoofdzakelijk het 'jippie je mag weer' IPV 'het is niet meer verboden'?
Ik snap geloof ik je nuance niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

giantgiantus schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:02:
[...]

Ik snap geloof ik je nuance niet?
We mogen weer suggereert dat het allemaal koek en ei is. Maar gezien alle landen tot nu toe geel met extra aandachtspunten zijn, is dat natuurlijk niet het hele verhaal. Er zijn eisen en restricties en geen land zonder besmettingen.

Ik kijk na de zomervakantie wel ff hoe de vlag erbij hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
MikeyMan schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:05:
[...]

We mogen weer suggereert dat het allemaal koek en ei is. Maar gezien alle landen tot nu toe geel met extra aandachtspunten zijn, is dat natuurlijk niet het hele verhaal. Er zijn eisen en restricties en geen land zonder besmettingen.

Ik kijk na de zomervakantie wel ff hoe de vlag erbij hangt.
Ben ik met je eens. Maar er zijn ook veel mensen die niet reizen voor de vakantie maar voor andere redenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 07:49

Sorcerer8472

Mens sana?

giantgiantus schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:07:
[...]

Ben ik met je eens. Maar er zijn ook veel mensen die niet reizen voor de vakantie maar voor andere redenen.
Ja, en in de media gaat het alleen maar om vakantie de hele tijd, mega irritant.
Er is ook bijna niets veranderd nu in feite. Een heel beperkt aantal landen op groen/geel.

Met name de Nederlandse Antillen kunnen weer toerisme verwachten wat er heel hard nodig is. Net als maanden geleden worden de Antillen gepromoot. Landen met duidelijk lagere besmettingsgraden blijven op oranje staan. Het is dus hartstikke politiek nog steeds, en straks kun je ws ook om politieke redenen hoge boetes verwachten als je niet in quarantaine gaat na terugkomst uit een land met een lagere besmettingsgraad in NL nadat je negatief getest bent 8)7

Positief getest in NL? Dan weer géén quarantaineplicht. Uiteraard allemaal hartstikke logisch en verdedigbaar.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

leuk dat er gezegd wordt we mogen daar heen maar, hoeveel landen zitten te wachten op bijzoekers uit Nederland? Zo lekker doen we het nog steeds niet kwa besmettingen per 100K

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:13:
Positief getest in NL? Dan weer géén quarantaineplicht. Uiteraard allemaal hartstikke logisch en verdedigbaar.
Het argument waarom er geen quarantaineplicht komt voor mensen in Nederland die positief testen is omdat ze vrezen voor de testbereidheid. Als jij weet dat je mogelijk 10 dagen huisarrest hebt na een bezoekje aan de teststraat, dan denk je wel twee keer na. Hooguit dan zo'n sneltest van apotheek, maar dat is het wel zo'n beetje. Het handhavingsapparaat is niet in staat om zoveel mensen te controleren op een manier dat de pakkans enigszins aannemelijk wordt.

Die quarantaineplicht voor reiziger stelt niets voor. Controle moet gedaan worden voor een team telefonisten welke veel te klein is om serieus te controleren. Je bent niet verplicht op te nemen of enigszins mee te werken aan een controle. Daar kunnen ze je ook niet voor straffen. Tevens ben ik nog altijd benieuwd hoe een telefonist weet hoe een merel klinkt als die op je balkon zit versus wanneer die in het park zit.
Controles van wegverkeer zijn echt onbegonnen werk en als ze je al stoppen, die politieagent mag gaan bewijzen dat jij uit het buitenland kwam. Wie eist, die bewijst. Ze mogen je auto niet doorzoeken, althans niet zonder bevel, het komt er op neer dat ze niets hard kunnen maken. Enige wat ze je kunnen maken is je verklaring die je mee moet nemen, maar gezien dat je onder strafrecht valt mag je die dan ook aanpassen of intrekken of anderszins wijzigen zoals andere verdachten dat ook mogen doen bij andere misdaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

CMD-Snake schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:53:
[...]

In december schoten de aandelen omhoog toen het Pfizer/BioNTech vaccin klaar was en nogmaals toen de FDA en EMA het goedkeurden voor gebruik.

Pfizer verwacht dit jaar zo'n 32 miljard dollar over te houden aan coronavaccins. Er zit dus best handel in.
Je noemt het 'over houden' maar die 32 miljard is niet winst maar omzet. Ook heeft Pfizer in 2020 10 miljard minder omzet geboekt dan in 2019. Als er inderdaad 32 miljard meer omzet is dan zal 2021 dat het beste jaar ooit zijn voor Pfizer met 73 miljard, 8 meer dan het vorige record in 2010/2011. Dat gevolgd werd door jaren daling van de omzet.

https://www.statista.com/...nue-of-pfizer-since-2006/

Maar dat de aandelen niet net zo hard met bijna 100% meestijgen geeft aan dat degenen die met hun geld beslissen dit niet zien als een structurele groei van Pfizer, alleen een tijdelijke die grotendeels stopt als de wereld vaccinatie campagne voorbij is. De grote Big Pharma boeman die ons elk jaar (of nog meer) een vaccin gaat opleggen bestaat alleen in de fantasie.

[ Voor 5% gewijzigd door IJzerlijm op 15-05-2021 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
IJzerlijm schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:03:
De grote Big Pharma boeman die ons elk jaar (of nog meer) een vaccin gaat opleggen bestaat alleen in de fantasie.
Dat ze het graag mogelijk maken, begrijpelijk. De grote factor zal vooral zijn of de angst nog regeert zoals het afgelopen jaar deed. Ik denk dat nieuwe rondes alleen gedaan zullen worden voor de kwetsbare groepen en niet meer voor de totale bevolking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pukson
[...]

Omdat het nooit verboden is geweest? Het was altijd een dringend advies om niet te gaan, en alleen noodzakelijke reizen. Maar als je wilde kon je gewoon gaan.

Blijkbaar voor reizen buiten de EU moet het op de onderstaande lijst staan. Als je daaraan wordt toegevoegd en je hebt lage besmettingen en die getallen zijn betrouwbaar, ga je op geel. Gok ik althans. Omdat Rwanda ook hieronder staat, en ik echt niet anders zou weten hoe NL op besluit komt om die specifiek op geel te zetten :+

https://www.consilium.eur...-on-non-essential-travel/

Criteria voor het opheffen van beperkingen
Volgens de nieuwe regels moet rekening worden gehouden met de volgende epidemiologische criteria om te bepalen voor welke landen de beperking op niet‑essentiële reizen zou moeten worden opgeheven:

niet meer dan 25 nieuwe COVID‑19-gevallen per 100 000 inwoners in de afgelopen 14 dagen
een stabiele of dalende trend van nieuwe gevallen in die periode ten opzichte van de 14 dagen daarvoor
meer dan 300 tests per 100 000 inwoners in de afgelopen 7 dagen, als deze gegevens beschikbaar zijn voor het Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding (ECDC)
niet meer dan 4% positieve tests op alle COVID‑19-tests van de afgelopen 7 dagen, als deze gegevens beschikbaar zijn voor het ECDC
de aard van het virus in een land, met name of er zorgwekkende varianten van het virus zijn gevonden
Daarnaast kan rekening worden gehouden met de respons op COVID‑19 in het algemeen, meer bepaald met beschikbare informatie over onder andere surveillance, contactonderzoek, inperking, behandeling en rapportering, en met de betrouwbaarheid van die informatie en gegevensbronnen. Zo nodig wordt ook gekeken naar de totale gemiddelde score voor alle dimensies van de Internationale Gezondheidsregeling.

Per geval apart moet ook rekening worden gehouden met wederkerigheid.

[ Voor 102% gewijzigd door Pukson op 15-05-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

dakka schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 01:26:
[...]

Doe het dan ook niet?

Dit zijn dus die zaadjes van misinformatie en twijfel die uiteindelijk leiden tot, en ik wou dat ik hyperbolisch was ;( , doodsbedreigingen tegen medewerkers in de zorg en letterlijk aanslagen op de infrastructuur van de gezondheidszorg |:(
Juist ja.

"Mensen, stop met kritisch denken en het zetten van vraagtekens, je bent letterlijk een terrorist!"
:+ 8)7
Ik ga geen eens moeite doen om hier serieus op in te gaan, want het is te belachelijk voor woorden en tevens offtopic.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:39

RayNbow

Kirika <3

XVI schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:50:
"Mensen, stop met kritisch denken en het zetten van vraagtekens"
offtopic:
Kritisch denken is meer dan alleen maar vraagtekens zetten. Het houdt o.a. ook in dat je vraagtekens zet bij waar jij je vraagtekens neer zet. Oftewel, wees ook kritisch op hetgeen wat je zelf post.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Jovatov schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 07:02:
[...]

Houd ook de veranderingen in testbeleid goed in de gaten.

Uit mijn hoofd is vanaf 1 juni teststraat open voor iedereen boven de 13 mits je klachten hebt.
Vanaf december is de teststraat ook open zonder klachten, bv als je via BCO in vizier RIVM komt.
En sinds februari dit jaar toen de basisscholen open gingen worden kinderen ook in grote getalen getest dankzij het beleid: 1 positieve test in de klas > hele klas naar huis en na vijf dagen testen.

Verdere grote zaken die het geheel beïnvloeden zijn de opkomst Britse variant en vaccinaties.
Om het verhaal compleet te maken zou je ook nog de gedragsonderzoeken van het RIVM of mobiliteitsgegevens erbij kunnen pakken om één en ander nog beter te duiden.
Die gedragsonderzoeken had ik inderdaad al klaar liggen. 1 juni is in dit geval niet heel belangrijk aangezien ik kijk vanaf 1 augustus. In de zomermaanden waren de cijfers dermate positief dat je onmogelijk naar oorzaak en gevolg kunt kijken. Het aparte is overigens dat het hoeveelheid tests en de ziekenhuisopnames praktisch dezelfde lijn volgen dus daarin lijkt testbeleid niet uit te maken. Vanaf 1 december wordt er bijvoorbeeld meer getest, maar niet heel veel meer dan tussen oktober en november, en het aantal ziekenhuisopnames begint vanaf 1 december ook weer steady te klimmen tot deze piekt op 28 december. Daarna dalen beiden steady tot in februari.
Wat betreft je conclusie over kerst: Kerst en oud en nieuw vielen precies twee weken na de nieuwe 'harde' lockdown. Dus het is dan lastig om een goed oordeel te vellen: heeft kerst inderdaad geen negatieve impact gehad of zou men zonder kerst eind december al gaan dalen ipv begin januari?
Die 'lockdown' gaat in vanaf 14 december, maar vanaf dat moment begint het aantal afgenomen tests al te dalen en het aantal ziekenhuisopnames volgt ongeveer een week later. Als maatregelen effect hebben dan is dat nooit direct aangezien je met een incubatieperiode zit. Tijdens kerst zijn de maatregelen voor bezoek iets versoepeld, maar dat heeft geen impact gehad.

De pest in december is een beetje dat er gewoon heel veel samenvalt. Mondkapjesplicht, Sinterklaas, veel mensen hebben relatief lang vakantie, Kerst, Oud en Nieuw, winkels die gesloten worden, scholen dicht, KDV en BSO dicht. Tja, wat veroorzaakt dan een stijging of daling? Kijkende naar de cijfers moet er iets geweest zijn eind november waardoor alles vanaf begin december is gaan stijgen. De Britse variant was toen nog geen ding overigens. Kijkende naar het weer zie je de temperatuur van gemiddeld zo'n 13 tot 15 graden (1 t/m 15 november) zakken naar ruim onder de 10 graden eind november. Maar... na december wordt het ook kouder maar daalt alles toch gewoon verder, dus temperatuur zegt ook weer niet alles. Kijkende naar de cijfers van de griep vanaf 2016 zie je eenzelfde beweging. Een piek vóór december ergens, dan eentje eind december, gevolgd door een daling en vervolgens weer een stijging. Ieder griepseizoen volgt diezelfde curve, alleen varieert het aantal besmettingen (wat logisch is want soms is een seizoen mild en soms heftig). Daarmee wil ik niet zeggen dat Covid19 en de griep hetzelfde zijn, maar het is wel interessant dat ze dezelfde curve lijken te volgen.

Ik moet vandaag helaas vroeg beginnen en tot laat werken, dus ik kan minder tijd hier aan besteden dan ik zou willen. Ook ga ik het nog iets omgooien zodat verschillende effecten wat beter zichtbaar worden. Nu heb ik een grafiek van augustus tot mei, met daarin wat lijnen en stipjes voor de maatregelen die ingevoerd zijn, maar dat begint wat onduidelijk te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-06 20:22
SomerenV schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Die gedragsonderzoeken had ik inderdaad al klaar liggen. 1 juni is in dit geval niet heel belangrijk aangezien ik kijk vanaf 1 augustus. In de zomermaanden waren de cijfers dermate positief dat je onmogelijk naar oorzaak en gevolg kunt kijken. Het aparte is overigens dat het hoeveelheid tests en de ziekenhuisopnames praktisch dezelfde lijn volgen dus daarin lijkt testbeleid niet uit te maken. Vanaf 1 december wordt er bijvoorbeeld meer getest, maar niet heel veel meer dan tussen oktober en november, en het aantal ziekenhuisopnames begint vanaf 1 december ook weer steady te klimmen tot deze piekt op 28 december. Daarna dalen beiden steady tot in februari.

[...]

Die 'lockdown' gaat in vanaf 14 december, maar vanaf dat moment begint het aantal afgenomen tests al te dalen en het aantal ziekenhuisopnames volgt ongeveer een week later. Als maatregelen effect hebben dan is dat nooit direct aangezien je met een incubatieperiode zit. Tijdens kerst zijn de maatregelen voor bezoek iets versoepeld, maar dat heeft geen impact gehad.

De pest in december is een beetje dat er gewoon heel veel samenvalt. Mondkapjesplicht, Sinterklaas, veel mensen hebben relatief lang vakantie, Kerst, Oud en Nieuw, winkels die gesloten worden, scholen dicht, KDV en BSO dicht. Tja, wat veroorzaakt dan een stijging of daling? Kijkende naar de cijfers moet er iets geweest zijn eind november waardoor alles vanaf begin december is gaan stijgen. De Britse variant was toen nog geen ding overigens. Kijkende naar het weer zie je de temperatuur van gemiddeld zo'n 13 tot 15 graden (1 t/m 15 november) zakken naar ruim onder de 10 graden eind november. Maar... na december wordt het ook kouder maar daalt alles toch gewoon verder, dus temperatuur zegt ook weer niet alles. Kijkende naar de cijfers van de griep vanaf 2016 zie je eenzelfde beweging. Een piek vóór december ergens, dan eentje eind december, gevolgd door een daling en vervolgens weer een stijging. Ieder griepseizoen volgt diezelfde curve, alleen varieert het aantal besmettingen (wat logisch is want soms is een seizoen mild en soms heftig). Daarmee wil ik niet zeggen dat Covid19 en de griep hetzelfde zijn, maar het is wel interessant dat ze dezelfde curve lijken te volgen.

Ik moet vandaag helaas vroeg beginnen en tot laat werken, dus ik kan minder tijd hier aan besteden dan ik zou willen. Ook ga ik het nog iets omgooien zodat verschillende effecten wat beter zichtbaar worden. Nu heb ik een grafiek van augustus tot mei, met daarin wat lijnen en stipjes voor de maatregelen die ingevoerd zijn, maar dat begint wat onduidelijk te worden.
Je analyseert je een slag in de rondte en ik herken dat. Hier lopen ook diverse eigen grafieken dagelijks mee. Maar met zoveel variabelen is het makkelijker om correlatie te tonen; causaliteit blijft een heel ander verhaal.
Nou ja, het is (ook) mijn manier om grip te houden op de dagelijkse informatie stroom/brei.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pukson schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:24:
[...]

Omdat het nooit verboden is geweest? Het was altijd een dringend advies om niet te gaan, en alleen noodzakelijke reizen. Maar als je wilde kon je gewoon gaan.
Punt is natuurlijk dat er verzekeringstechnische implicaties aan verbonden zijn. Dus nee, niet verboden, maar wel een slecht idee om naar een oranje land te gaan. Of geel daarin heel veel beter is, is de vervolgvraag.

Wat er nu gebeurt is dat er door de media actief een bijdrage geleverd wordt aan het 'we zijn er vanaf' verhaal. Ik mis de nuance in de koppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

henkzelf schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:08:
[...]

Je analyseert je een slag in de rondte en ik herken dat. Hier lopen ook diverse eigen grafieken dagelijks mee. Maar met zoveel variabelen is het makkelijker om correlatie te tonen; causaliteit blijft een heel ander verhaal.
Nou ja, het is (ook) mijn manier om grip te houden op de dagelijkse informatie stroom/brei.
Ik kijk niet dagelijks naar de cijfers hoor. Grafieken hield ik voorheen ook niet bij, en dat ga ik ook niet doen voor de toekomst. Mijn uitgangspunt met dit 'onderzoek' (voor zover je dat zo kunt noemen) is kijken of bepaalde maatregelen terug te zien zijn in de cijfers. Maatregelen zouden binnen twee weken een zichtbaar resultaat moeten hebben. Gemiddelde incubatietijd is 5 dagen met een maximum zo rond de 10 dagen. Ziekenhuisbezoek loopt ongeveer een week achter, dus met een totaal van 14 dagen pak je de grootste potentiële effecten wel. In veel gevallen vindt een afvlakking of daling te vroeg of te laat plaats én zit je met een zwik extra variabelen.

Maar goed, vanavond na 't werk of morgen weer eens mee verder gaan. Het is sowieso een leuke bezigheid O-) Mochten de mensen hier trouwens links hebben naar bepaalde data die mogelijk interessant kan zijn, dan stuur die maar door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:49

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
SomerenV schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:31:
[...]

Ik kijk niet dagelijks naar de cijfers hoor. Grafieken hield ik voorheen ook niet bij, en dat ga ik ook niet doen voor de toekomst. Mijn uitgangspunt met dit 'onderzoek' (voor zover je dat zo kunt noemen) is kijken of bepaalde maatregelen terug te zien zijn in de cijfers. Maatregelen zouden binnen twee weken een zichtbaar resultaat moeten hebben. Gemiddelde incubatietijd is 5 dagen met een maximum zo rond de 10 dagen. Ziekenhuisbezoek loopt ongeveer een week achter, dus met een totaal van 14 dagen pak je de grootste potentiële effecten wel. In veel gevallen vindt een afvlakking of daling te vroeg of te laat plaats én zit je met een zwik extra variabelen.

Maar goed, vanavond na 't werk of morgen weer eens mee verder gaan. Het is sowieso een leuke bezigheid O-) Mochten de mensen hier trouwens links hebben naar bepaalde data die mogelijk interessant kan zijn, dan stuur die maar door :)
https://data.rivm.nl/covid-19/ Maar die ken je vast al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

MikeyMan schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:10:
[...]

Punt is natuurlijk dat er verzekeringstechnische implicaties aan verbonden zijn. Dus nee, niet verboden, maar wel een slecht idee om naar een oranje land te gaan. Of geel daarin heel veel beter is, is de vervolgvraag.

Wat er nu gebeurt is dat er door de media actief een bijdrage geleverd wordt aan het 'we zijn er vanaf' verhaal. Ik mis de nuance in de koppen.
Slecht idee hoezo? Zat oranje landen die minder besmettingen hebben dan Nederland op dit moment. Nederland staat in de top van de wereld op dit moment.

In bijna elk EU-land ben je "veiliger" dan in Nederland. Het is ook niet voor niets dat Nederland op allerlei lijstjes staat zoals die van Portugal, met verplichte quarantaine bij aankomst. Naast Brazilië, India en Zuid Afrika waar het ook voor geldt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:50:
[...]

Slecht idee hoezo? Zat oranje landen die minder besmettingen hebben dan Nederland op dit moment. Nederland staat in de top van de wereld op dit moment.

In bijna elk EU-land ben je "veiliger" dan in Nederland. Het is ook niet voor niets dat Nederland op allerlei lijstjes staat zoals die van Portugal, met verplichte quarantaine bij aankomst. Naast Brazilië, India en Zuid Afrika waar het ook voor geldt :')
Als het voor ons niet slecht is, is dat het wel voor het andere land. Reizen in een pandemie is gewoon niet echt slim.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
Daar zit de nuance: het is het ándere land dat een mening moet hebben over wel of geen Nederlanders welkom.

Bij terugreizen uit een land waar andere varianten veel voorkomen of de cijfers veel
hoger zijn dan hier, mag Nederland een mening hebben over bijvoorbeeld testplicht of quarantaine.

Het huidige systeem waarin wordt uitgedragen “ga niet naar het buitenland”, dat voelt niet goed. Nederland gaat daarmee een beetje buiten zijn boekje imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

t_captain schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:08:
Daar zit de nuance: het is het ándere land dat een mening moet hebben over wel of geen Nederlanders welkom.

Bij terugreizen uit een land waar andere varianten veel voorkomen of de cijfers veel
hoger zijn dan hier, mag Nederland een mening hebben over bijvoorbeeld testplicht of quarantaine.

Het huidige systeem waarin wordt uitgedragen “ga niet naar het buitenland”, dat voelt niet goed. Nederland gaat daarmee een beetje buiten zijn boekje imho.
Schiet het veel op als de reiziger voor elk land op zoek moet naar het bijpassende reisadvies voor Nederlanders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Het probleem is ook niet het reizen op zich maar de mensen die met een yolo "corona is maar een griepje"-gevoel zich niet aan de regels houden.

Helaas zijn dat er nogal wat. Het zou fijn zijn om voor de verandering eens niet te lijden onder de kwaden.
MikeyMan schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:57:
[...]

Als het voor ons niet slecht is, is dat het wel voor het andere land. Reizen in een pandemie is gewoon niet echt slim.
Zoals reizen van huis naar de supermarkt? Of van huis naar een winkel in de stad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

SomerenV schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:45:
[...]

[...]

Nogmaals: heb je een bron die die stelling kan onderbouwen? Hoe weet je zo zeker dat we erger voorkomen hebben? En hoeveel is erger hebben we voorkomen?
Nogmaals, wat niet is gebeurd kun je niet meten. Wat voor bron had je daar voor willen zien? Je zou bij de bron van de Ganges kunnen gaan kijken, daar drijven de lijken nu in.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
MikeyMan schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:30:
[...]

Schiet het veel op als de reiziger voor elk land op zoek moet naar het bijpassende reisadvies voor Nederlanders?
https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer

is een begin :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Blijft rustig dalen... wanneer zou het moment gaan komen dat de uitstroom écht veel hoger wordt dan de instroom en er dus echt een harde daling komt? Of blijft het zo geleidelijk?

Als ik het goed bekijk blijft men gemiddeld 3 weken in de IC. De daling is nu 1,5 week bezig, dus over 1,5 week? Of klopt dit totaal niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

crimby schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:05:
[...]

Blijft rustig dalen... wanneer zou het moment gaan komen dat de uitstroom écht veel hoger wordt dan de instroom en er dus echt een harde daling komt? Of blijft het zo geleidelijk?

Als ik het goed bekijk blijft men gemiddeld 3 weken in de IC. De daling is nu 1,5 week bezig, dus over 1,5 week? Of klopt dit totaal niet?
Volgens mij gaan er maandag weer wat scholen open. Kon weleens tegenvallen of en wanneer de daling harder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06 23:05
[...]

Er zijn dagen geweest van >-100 uitstroom.

Dit zal natuurlijk nog wel fluctueren, maar we zitten -30-40% van de piek (7-daags gemiddelde).

Het vaccineren gaat ook niet met miljoenen per dag, dus er zal wel een gestage daling blijven komen.

Er komt een punt dat de vaccinaties significant de R onder de 1 drukken. Samen met de bescherming tegen ziekenhuisopname van 75-80% gaat het dan wel hard.

2-3 weken geleden zaten we nog op 60 ic en 300> opnames op de verpleegafdeling. Nu zitten er dagen tussen met 20 IC en 140 opnames op de verpleegafdeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
MikeyMan schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:10:
[...]

Volgens mij gaan er maandag weer wat scholen open. Kon weleens tegenvallen of en wanneer de daling harder gaat.
Ik sprak van de week wat collega’s hierover met kinderen. Zij gaven aan dat het vooral heel veel testen was voor elke nies en verkoudheid maar vrij weinig echte besmettingen. Of dat landelijk het geval is, blijft nog even de vraag... maar ik verwacht toch geen netto stijging eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:49

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
MikeyMan schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:10:
[...]

Zal kielekiele worden denk ik. Volgende week gaan die kinderen elkaar mogelijk besmetten maar komende twee weken krijgen ook heel veel mensen in de risicogroep hun eerste prik. Mogelijk valt het net tegen elkaar weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:40
crimby schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:15:
[...]

Ik sprak van de week wat collega’s hierover met kinderen. Zij gaven aan dat het vooral heel veel testen was voor elke nies en verkoudheid maar vrij weinig echte besmettingen. Of dat landelijk het geval is, blijft nog even de vraag... maar ik verwacht toch geen netto stijging eigenlijk.
Hier in het noorden tot nu toe nog allemaal negatieve testen bij de school van onze snotapen. Veel gesnotter en gehoest, maar geen corona. Wordt er op den duur ook tureluurs van. Is het niet die van 7, begint die van 4 weer te snotteren. Kan eigenlijk zowat iedere week wel met 1 van de twee naar de teststraat

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Chocovla schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:19:
[...]

Hier in het noorden tot nu toe nog allemaal negatieve testen bij de school van onze snotapen. Veel gesnotter en gehoest, maar geen corona. Wordt er op den duur ook tureluurs van. Is het niet die van 7, begint die van 4 weer te snotteren. Kan eigenlijk zowat iedere week wel met 1 van de twee naar de teststraat
Precies de ervaringen die ik hier hoor in het midden! De kids wisselen continu af en daarmee zitten pap en mam non stop met de kids thuis, maar geen corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

In dit overzicht staan niet echt landen buiten de EU (en NL Koninkrijk / Antillen) waar je naartoe kunt, terwijl er daar redelijk veel van zijn (waar je ook naar binnen mag, al dan niet met test). Allemaal oranje volgens BuZa uiteraard.

[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 15-05-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:36
[...]

De uitstroom zakt ook mee met de zakkende instroom. We gaan geen niet veel sneller dalen dan.

Vergeet niet dat het gemiddelde scheef is opgebouwd. Dat kan je ook zien in de grafieken van Nice. Kijk maar eens hoeveel mensen maar 1,2 of 3 dagen op de IC liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Omdat dat hetzelfde is? Ik mis je punt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
'Sywert van Lienden verdiende flink aan import van mondkapjes'

Opiniemaker Sywert van Lienden heeft volgens onderzoek van De Volkskrant flink verdiend aan de verkoop van mondkapjes aan de Nederlandse overheid. Van Lienden claimde destijds dit zonder winstoogmerk te doen voor de zorg, maar via een constructie tussen een stichting en een bv kon Van Lienden en twee compagnons zo'n 15-20 procent winst realiseren op hun verkoop aan het ministerie van VWS.

De bewuste mondkapjes zijn overigens nooit naar de zorg gegaan. Na inkoop door het ministerie liggen ze vooralsnog in opslag. Het ministerie zegt dat door het overschot de mondkapjes niet meer nodig waren, maar het RIVM had geconstateerd bij tests van de mondkapjes dat deze grafeen bevatten, wat schadelijk is als het ingeademd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

42erik schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:56:
[...]

Omdat dat hetzelfde is? Ik mis je punt
Het is niet hetzelfde. Het is niet 'jippie het kan weer', zoals de meesten erin zullen lezen. Om vervolgens zoals @Sorcerer8472 al aangeeft zich vervolgens helemaal nergens meer iets van aan te trekken.

Het is 'als het echt moet kun je met wat haken en ogen op vakantie', maar liever niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 20:42
CMD-Snake schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:57:
[...]

Het argument waarom er geen quarantaineplicht komt voor mensen in Nederland die positief testen is omdat ze vrezen voor de testbereidheid. Als jij weet dat je mogelijk 10 dagen huisarrest hebt na een bezoekje aan de teststraat, dan denk je wel twee keer na.
Dat wordt veel geroepen, maar die snap ik dus niet. Waarom laten die mensen zich dan nu wel testen? Als ze toch niet in quarantaine gaan, wat de fuck maakt het dan nog uit of je positief bent?

Verder bekruipt me hierbij een heel hoog 'this is why we cant have nice things' gevoel...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:22
CMD-Snake schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:08:

Opiniemaker Sywert van Lienden heeft volgens onderzoek van De Volkskrant flink verdiend aan de verkoop van mondkapjes aan de Nederlandse overheid. Van Lienden claimde destijds dit zonder winstoogmerk te doen voor de zorg, maar via een constructie tussen een stichting en een bv kon Van Lienden en twee compagnons zo'n 15-20 procent winst realiseren op hun verkoop aan het ministerie van VWS.

De bewuste mondkapjes zijn overigens nooit naar de zorg gegaan. Na inkoop door het ministerie liggen ze vooralsnog in opslag. Het ministerie zegt dat door het overschot de mondkapjes niet meer nodig waren, maar het RIVM had geconstateerd bij tests van de mondkapjes dat deze grafeen bevatten, wat schadelijk is als het ingeademd wordt.
Een winst van 5 -7 % per persoon dus terwijl het ook nog eens gewoon het magazijn in gaat ipv naar de zorg.
Dat is bij een product wat normaliter 3 x over de kop gaat een zeer bescheiden winst.
Weer zo'n verhaal waarvan mensen gaan zeggen: "Zie je wel, alleen maar woekerwinsten om rijk te worden". Dat is dus geenszins het geval.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Dat is het laagst in een hele lange tijd. Al zal het wel effect zijn van het lange weekend….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

Yaksa schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:20:
[...]

Een winst van 5 -7 % per persoon dus terwijl het ook nog eens gewoon het magazijn in gaat ipv naar de zorg.
Dat is bij een product wat normaliter 3 x over de kop gaat een zeer bescheiden winst.
Weer zo'n verhaal waarvan mensen gaan zeggen: "Zie je wel, alleen maar woekerwinsten om rijk te worden". Dat is dus geenszins het geval.
Laten we dat nog even afwachten. Er schijnt iets meer aan de hand te zijn. Mogelijk is er meer dan een 100 miljoen voor een partij niet bruikbare mondkapjes en is de constructie via allerlei BV tjes gelopen. Ik zou daar nu nog even geen oordeel over vellen want er lijken nog wat aanwijzingen te zijn voor een bergje skeletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:05
[...]

Man, die lui hebben gewoon een paar ton tot miljoen de man verdiend met wat aliexpress orders.

Zal wel weer een truc voor de overheid zijn geweest zo van 'we kopen alleen materialen op bij Europese leveranciers'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:13:
[...]

Het is niet hetzelfde. Het is niet 'jippie het kan weer', zoals de meesten erin zullen lezen. Om vervolgens zoals @Sorcerer8472 al aangeeft zich vervolgens helemaal nergens meer iets van aan te trekken.

Het is 'als het echt moet kun je met wat haken en ogen op vakantie', maar liever niet.
Ah, zo bedoel je.

Op zich geven alle regels van de ontvangende landen al best wat ontmoediging, hopen dat dat voor de zomervakantie nog wat beter wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:36
[...]

Sja, hij claimed wel dat het zonder winst ging. Dus misschien geen woekerwinst, maar wel gewoon naaierij. Raar ook om dit te downplayen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-06 20:22
CMD-Snake schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:08:

In jouw NOS link staat dit anders dan in jouw samenvatting:
Grafeen
In de krant staat ook dat het RIVM een deel van de mondkapjes van Van Lienden aanvankelijk had afgekeurd omdat er grafeen in zat. Als die stof loskomt en wordt ingeademd geeft dit een "onacceptabel gezondheidsrisico". Uiteindelijk concludeerde het ministerie dat "grafeen is meegenomen in de testen en de certificering van een geaccrediteerd testbureau" en dat de mondkapjes toegelaten konden worden.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Pagina: 1 ... 4 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.