42erik schreef op maandag 31 mei 2021 @ 01:36:
[...]
Op zich, als het 48 uur is, dan rijdt je vrijdag vanuit je werk even langs een straat, en heb je het hele weekend zo ongeveer. Als de straat handig ligt (ik heb er eentje met letterlijk 2min om), dan is dat nog best snel gedaan.
Maar we zullen het moeten zien.
Danj je voor je vaccinuitleg!!
Als jij een voor dagjes uit test locatie zo dicht bij hebt, dan is het natuurlijk nog te doen. Vanuit de provincie Groningen mag men naar Assen. Dan kan ik voor een dagje uit in Groningen met gezin eerst meer dan 2 uur in het OV heen en weer om te laten testen, om een volgende dag in Groningen stad een uitje te doen. Mensen uit bijvoorbeeld Delfzijl, zeker indien OV afhankelijk, kunnen er een compleet dagdeel aan kwijt zijn om te reizen + testen.
Zo is Groningen niet de enige provincie en al zeker niet enige gemeente zonder testlocatie.
Zelfs in de grote steden is het al snel nog redelijk onaantrekkelijk. Zo mag men vanuit Rotterdam centrum naar Ahoy om zich te laten testen. Toch ook al snel goed voor 40 - 60 minuten heen en weer van deur tot deur, afhankelijk van hoe de doorstroom op de test locatie zal zijn.
En ja, als je er dan vanuit kunt gaan dat met een klein aantal maanden dit concept hoogstwaarschijnlijk vervallen zal zijn, zullen veel mensen wel even wachten.
Ik zie het weinig succesvol worden. En gezien het voor uitbaters nu veelal kiezen is, open met meer, met testbewijs of open met minder zonder testbewijs... denk ik dat ook weinig uitbaters hun klanten erom zullen gaan vragen. De klant zal dan namelijk toch snel voor het gemak kiezen, en gaan naar iets waar geen bewijs bij noodzakelijk is.