immetjes schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:06:
[...]
Ik denk dat je het best kan doen om de -vermeende- verstoorde wisselwerking van kabinet, 2e kamer, OMT en RIVM eens te analyseren en criticasters de mond te snoeren of verbeteringen door te voeren.
Let wel veel van die kritiek is terecht gebleken.
Er komt geen corona paspoort (komt er dus wel)
Er komt geen testsamenleving (komt er minstens een beetje wel).
Bij de uitspraak tegen de avondklok was er geen mogelijkheid tot een expert oproepen, maar hij vroeg wel data aan het RIVM.
Het probleem met heel deze crisis is dat het RIVM heilig was terwijl het RIVM ook niks wist. Dat is geen verwijd. Niemand wist iets, maar zodra het RIVM zei zo is het was (en is) er geen kritiek meer mogelijk terwijl normaal onderzoek naar zoiets maanden zo niet jaren duurt.
Dan heb je het OMT waarin virologen zitten dat is op zich deels logisch. Maar het doel is de uitbraak onder controle houden. Extreem gezegd, je kan zeggen iedereen moet zich de komende 2 weken in hun slaapkamer opsluiten. Maar dan doet iedereen de gordijnen dicht en gaat lekker beneden tv kijken. Oftewel een maatregel die misschien wel werkt, maar waar niemand zich aan houd.
Daarnaast zoals bij elke ziekte hoe gezonder je bent hoe groter de kans is dat je het niet oploopt. Aan dit laatste is helemaal voorbij gegaan. Hier heeft Gommers zelf van gezegd dat het advies binnen blijven misschien niet het beste advies was.
Als ik objectief probeer te kijken dan zie ik in mijn omgeving de meeste weerstand van de alleenstaande.
Nu lees ik bv weer dat ergens vogelgriep is geweest. Maar ik heb nog altijd niet het gevoel dat we geleerd hebben hoe gaan we zo snel mogelijk over tot een echt werkbare samenleving bij een pandemie. We zitten nu ruim 1 jaar in een soort van experiment waar een kleine groep mensen regels oplegt.
Er moet zsm een plan komen wat doe je in een pandemie. Welke vrijheden zijn niet afpakpaar en welke wel. En daar kunnen we als mensen juist heel goed onze mening over geven.
En ben blij dat deze variant geen volgelgriep was want dan was elke wilde vogel een mogelijke bron van besmetting geweest.
Yaksa schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:34:
[...]
Niet willen is in een pandemie niet aan de orde. De regering heeft de wettelijke plicht om de bevolking qua gezondheid zo goed mogelijk te beschermen. En daarmee ook het recht om maatregelen af te kondigen die individuele mensen beperken in hun 'vrijheid'.
Hoe meet je gezondheid? Als mensen nu allemaal 3 maanden eerder sterven door de maatregelen merk je dat pas over vele jaren. Gezondheid is meer dan één virus niet krijgen.
[
Voor 10% gewijzigd door
Kevinp op 22-05-2021 13:35
]
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.