Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-06 14:47
Pannencouque schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 06:23:
[...]
Kwestie van smaak. Wij hebben getwijfeld ivm de veiligheid van de kinderen, maar uiteindelijk gekozen om open te laten ivm lichtinval. Dat gedoe met de kinderen is maar een paar ja, lichtinval is jarenlang. We zijn nu heel blij met het extra licht.

[...]
Het gaat niet alleen om lichtinval. Wij hebben dicht uit laten voeren en op zolder slapen ook mensen. Er is nu veel minder geluidsoverdracht van de 1e verdieping naar zolder en andersom. Lichtinval op te lossen door lampjes/strips in de trap. :)
Heel blij mee!

@ColeJ

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-06 09:07
Dat is ook een goed punt. Bij een andere functie van de zolder horen ook andere wensen/eisen aan de trap. Bij ons is zolder werk/hobbyruimte (en washok, maar daar staat ook een wandje voor en een goede, stille wasmachine).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SL104
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-05 08:51
@Stealth2000 Wat een mooie keuken! Wie heeft die geleverd, en wat kostte het ongeveer, als ik vragen mag? Wij zoeken ook zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:15

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
@Stealth2000 netjes hoor! En wat bedoel je met compleet? De enige die een keuken via de aannemer hebben gekozen of de enige waarbij de keuken letterlijk vrijwel compleet is geleverd?

* Toppe gaat straks weer de keuken boer bellen of die van ons ook compleet komt

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
SL104 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:15:
@Stealth2000 Wat een mooie keuken! Wie heeft die geleverd, en wat kostte het ongeveer, als ik vragen mag? Wij zoeken ook zoiets.
Thanks!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Toppe schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:19:
@Stealth2000 netjes hoor! En wat bedoel je met compleet? De enige die een keuken via de aannemer hebben gekozen of de enige waarbij de keuken letterlijk vrijwel compleet is geleverd?

* Toppe gaat straks weer de keuken boer bellen of die van ons ook compleet komt
De enige waarbij alles qua apparatuur geleverd is inderdaad. Ze missen alleen nog twee achterplaten. De keukenboer had levering op week 50 gezet zodat nu alles wel op tijd in zijn eigen magazijn zou staan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:42
Als er op dinsdag keramisch parket gelegd wordt en op woensdag gevoegd is donderdag vrijdag dan een optie om keuken te laten plaatsen? Of zal ik het maar over het weekend tillen.

Edit: 1 dag wachten volgens de tegel legger.

Nu even kijken of ze 1 of twee dagen nodig hebben voor keuken plaatsen en of het past in de planning.

[ Voor 30% gewijzigd door wortelsoft op 24-03-2022 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:36
wortelsoft schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:40:
Als er op dinsdag keramisch parket gelegd wordt en op woensdag gevoegd is donderdag vrijdag dan een optie om keuken te laten plaatsen? Of zal ik het maar over het weekend tillen.
Vraag de legger wanneer het belast mag worden. Dan ligt de verantwoordelijkheid gelijk bij hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:14
@Stealth2000 klopt het dat je plafond nog afgewerkt moet worden? Geeft dat geen problemen als je keuken al geplaatst is? Onze keuken zou ook voor de oplevering geplaatst worden, maar omdat de vloer en wanden nog afgewerkt moeten worden, dit verplaatst naar na oplevering.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
kw_nl schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:40:
@Stealth2000 klopt het dat je plafon nog afgewerkt moet worden? Geeft dat geen problemen als je keuken al geplaatst is? Onze keuken zou ook voor de oplevering geplaatst worden, maar omdat de vloer en wanden nog afgewerkt moeten worden, dit verplaatst naar na oplevering.
Klopt, Jouw volgorde had ook mijn voorkeur maar de keuken werd al vanuit de bouw geplaatst. En het plafond moet na oplevering omdat de bouwer niet de v-naden dicht wilde zetten.
Dus na oplevering hebben we 4 weken gepland om alle plafonds en wanden te laten afwerken. En ik ga nog wel even druk zijn met afplakken en inpakken om schade en vlekken te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
Pannencouque schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 06:23:
[...]

[...]
Daarom hebben wij ze niet laten dichtsmeren, maar het hele plafond laten stuken. Dan ben je daar ook vanaf.
Wel een heel stuk duurder natuurlijk :D Wii hebben het plafond beneden ook laten stuccen, helaas wel wat haarscheurtjes erin (je moet wel goed zoeken).
Boven hebben we niet laten stuccen, voelde als zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Heb al een week of 5 geleden glasvezel aangevraagd, lukte eerst niet maar 3 weken geleden kon het wel… een week later kwamen ze met groot materiaal om de kabels te leggen. Nergens die kabels te vinden in de buurt, blijken 100m verder op te liggen en dat werd lastig.

Gister nog eens gebeld en de man die ik sprak kende toevallig het hele verhaal. Hij heeft nu opdracht gegeven om toch die vezel te gaan gebruiken en heeft voor volgende week donderdag een ploeg ingepland die dit gaat regelen.

De rest van de wijk moet wachten tot augustus/september voordat die glasvezel krijgen aangezien de hele wijk week open moet omdat de partij die het zou aanleggen er een potje van heeft gemaakt… ;w

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 24-03-2022 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 22:51

twi

Toppe schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:05:
Heb al een week of 5 geleden glasvezel aangevraagd, lukte eerst niet maar 3 weken geleden kon het wel… een week later kwamen ze met groot materiaal om de kabels te leggen. Nergens die kabels te vinden in de buurt, blijken 100m verder op te liggen en dat werd lastig.

Gister nog eens gebeld en de man die ik sprak kende toevallig het hele verhaal. Hij heeft nu opdracht gegeven om toch die vezel te gaan gebruiken en heeft voor volgende week donderdag een ploeg ingepland die dit gaat regelen.

De rest van de wijk moet wachten tot augustus/september voordat die glasvezel krijgen aangezien de hele wijk week open moet omdat de partij die het zou aanleggen er een potje van heeft gemaakt… :w
Ik vind het moeilijk om deze te interpreteren. Is dit niet iets wat gezamenlijk voor alle bewoners opgelost kan worden op dezelfde manier als voor jou? Op de manier waarop het er nu staat lijkt het erop alsof de rest het maar mag uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
twi schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:36:
[...]
Ik vind het moeilijk om deze te interpreteren. Is dit niet iets wat gezamenlijk voor alle bewoners opgelost kan worden op dezelfde manier als voor jou? Op de manier waarop het er nu staat lijkt het erop alsof de rest het maar mag uitzoeken.
Er zijn nog 60 woningen die aangesloten moeten worden en nog maar 1 of 2 vrije glasvezels. Dit zijn ‘woning vezels’, het is dus niet zo dat ze op vezel een verdeler kunnen aansluiten. De wijk zal dus weer open moeten om nieuwe glasvezels te leggen vanuit de centrale. Als er meer vezels hadden geleden (lees: Eerste onder aannemer had z’n werk goed moeten doen) dan was er weinig aan de hand geweest.

Gek genoeg komen ze daar na dik 3 jaar achter, maar zolang is er ook niets met de grond gedaan.

Het aanleggen van een volledig nieuw glasvezel netwerk is niet iets wat ze in een week of 2 doen, daarvoor zijn ze afhankelijk van verschillende factoren zoals de gemeente, capaciteit en het weer.

Dat ze nu mij wél gaan aansluiten komt uiteindelijk door hun ‘eigen’ fout, ze hebben de blokkade die er op zat weg gehaald.

Tuurlijk is het lastig te verklaren vanuit KPNNETWERK naar de andere bewoners maar dat is uiteindelijk hun probleem.

Ons ‘project’ moet ergens augustus/september afgrond worden. Dan is er nog een ander project wat nu gebouwd wordt en dat zal ergens December volledig opgeleverd zijn. Het laatste project kent nog geen start bouw.

Voor de mensen die glasvezel willen én nog niets hebben kunnen hun kabeltje, als ze willen, bij mij komen aansluiten hoor :)

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 24-03-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:09
Bteq schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 06:21:
Klopt @Toppe.

Wilde juist geen visgraat op de vloer, maar wel in de tafel haha.

@aGraPusher

Ga ik je laten zien als het af is! Kan namelijk in de lengte en breedte als het goed is (hebben de bank etc uitgetekend). Tafel is 120 bij 240 en de stoelen met leuning passen er helemaal onder. Spinpoot zit niet in de weg. Hij komt tegenover de trapkast ongeveer.
Is je huis dan groter en verkijk ik me erop?
Tafel 160x90
Bankstel 200m breed - dit wil ik nog graag vervangen voor een hoekbank maar dat gaat nooit passen denk ik..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSmdEhsYaSuz4PgDDZGGcAM5RPM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UWhqSudR9Krxxu2yJUDv6sxf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSQSqTsLF3oIG_t8vWe6gUe2ud8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iiucJCQiaUWJIXoczklMyH7u.jpg?f=fotoalbum_tile

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bteq
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-06 04:12
aGraPusher schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:11:
[...]

Tafel 160x90
Bankstel 200m breed - dit wil ik nog graag vervangen voor een hoekbank maar dat gaat nooit passen denk ik..

[Afbeelding][Afbeelding]
En de tafel een kwartslag draaien? Tegenover de trapkast/gangdeur ongeveer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Mooie lamp in de woonkamer. Heb ik ook jaren gehad. :D :+

Wel beetje jammer van die Nefit reclame zo pontificaal in je tuin... Valt zoiets nog weg te werken achter een haag oid?

[ Voor 14% gewijzigd door Farmerwood op 24-03-2022 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:10
Pannencouque schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 06:43:
Dat is ook een goed punt. Bij een andere functie van de zolder horen ook andere wensen/eisen aan de trap. Bij ons is zolder werk/hobbyruimte (en washok, maar daar staat ook een wandje voor en een goede, stille wasmachine).
Wij hebben hem destijds wel dicht laten zetten (150€ in 2017/2018) vooral ook omdat we er ons in het vorige huis ergerden aan het vuil wat naar beneden komt door een open trap. Onze zolder wordt redelijk intensief gebruikt en ben blij dat vuil op de trap blijft ( en vanaf daar wordt opgezogen) dan dat het naar beneden dwarrelt.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aGraPusher
Bteq schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:20:
[...]

En de tafel een kwartslag draaien? Tegenover de trapkast/gangdeur ongeveer?
Dit zou inderdaad ook wel kunnen, maar dan nog vraag ik mij af of een hoekbank gaat passen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-AIjvH1Y-n415AssTSvv_1AvRs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUotFEMLVLPnrA7P3M9Asmpt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_cGk_exnOKZJ_hjc-IEwj1r6IE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4QJckL137nAHHEO03gdF3cs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zcBsvODmb1o6IpXtQHeETdh9Cac=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x3rDIBAFZPyUe7YaTcLCQ88b.jpg?f=fotoalbum_tile
Farmerwood schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:21:
[...]

Mooie lamp in de woonkamer. Heb ik ook jaren gehad. :D :+

Wel beetje jammer van die Nefit reclame zo pontificaal in je tuin... Valt zoiets nog wel te werken achter een haag oid?
Bedoel je de enige non-Hue lamp? :+ Daar moet nog even netjes een afdekkapje op.
Iets voor de buitenunit maken moet nog wel gebeuren inderdaad, iets teveel in beeld op deze manier idd.

[ Voor 13% gewijzigd door aGraPusher op 24-03-2022 15:10 ]

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Het is nog ver weg voor mij, maar iemand ervaring met het frezen voor een kabelgoot in je muur? Ik wil een kabelgoot wegwerken in de muur zodat de TV strak aan de muur hangt zonder kabels die nog zichtbaar zijn. Alleen twijfel ik of het een klusje is wat je prima zelf kan doen, of dat je toch beter door een expert kan laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-06 20:57
aGraPusher schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:55:
[...]

Dit zou inderdaad ook wel kunnen, maar dan nog vraag ik mij af of een hoekbank gaat passen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[...]

Bedoel je de enige non-Hue lamp? :+ Daar moet nog even netjes een afdekkapje op.
Iets voor de buitenunit maken moet nog wel gebeuren inderdaad, iets teveel in beeld op deze manier idd.
Weet je inderdaad zeker dat jouw woning vergelijkbaar is aan die van @Bteq ? Het lijkt alsof de ruimte bij Bteq groter is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
Sinny schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:17:
[...]

Weet je inderdaad zeker dat jouw woning vergelijkbaar is aan die van @Bteq ? Het lijkt alsof de ruimte bij Bteq groter is..?
Dat denk ik ook inderdaad... ik denk dat ik de uitbouw van 1.2m mis ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
Sinny schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:17:
[...]

Ik heb 11 meter bij 5 meter 10, maar eind mei zal ik een foto maken, maar het zou moeten passen! Ik krijg een matzwarte keuken met marmerlook (wit met grijs) blad. Wel een beetje dezelfde indeling zoals ik kan zien. Heb de 2 meter 40 uitbouw.

[ Voor 5% gewijzigd door Bteq op 24-03-2022 15:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sinny
aGraPusher schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:18:
[...]

Dat denk ik ook inderdaad... ik denk dat ik de uitbouw van 1.2m mis ;w
Ik denk zelfs dat je die van 2.4 mist :+

Kijkend naar deze fotos ;)
Bteq schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:39:
Hier nog wat foto's van onze laatste kijkdag. Zijn die scheuren op de derde foto zorgwekkend? [Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Buiten is in ieder geval mooi geworden achter. Voor moet nog hout geplaatst worden. Als ik zo de opleverpunten van anderen zie, ben ik heel benieuwd naar de (verborgen) gebreken bij onze oplevering.

[ Voor 81% gewijzigd door Sinny op 24-03-2022 15:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

kw_nl schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:12:
Het is nog ver weg voor mij, maar iemand ervaring met het frezen voor een kabelgoot in je muur? Ik wil een kabelgoot wegwerken in de muur zodat de TV strak aan de muur hangt zonder kabels die nog zichtbaar zijn. Alleen twijfel ik of het een klusje is wat je prima zelf kan doen, of dat je toch beter door een expert kan laten doen.
Is prima zelf te doen met een sleuvenzaag, wel een beetje afhankelijk van het type muur.
Let wel op dat je officieel geen horizontale sleuven mag maken ivm draagkracht van de muur.

Ik heb voor de klus een 100 euro ferm sleuvenzaag gekocht, het meeste werk was het uitbikken na het frezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aGraPusher
Bteq schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:20:
[...]

Ik heb 11 meter bij 5 meter 10, maar eind mei zal ik een foto maken, maar het zou moeten passen! Ik krijg een matzwarte keuken met marmerlook (wit met grijs) blad. Wel een beetje dezelfde indeling zoals ik kan zien. Heb de 2 meter 40 uitbouw.
Ah dan heb je het een stuk groter.. helaas had ik destijds onvoldoende budget om er ook nog een uitbouw bij te nemen. Maar goed, ruim zat voor mij alleen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmiTWSd4P2IsRGrbHwYAb8Eumqw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CwJrXp1C5W4a1JfGDPbWSUJe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:46
Mooi huis toch en ruim zat voor iemand alleen! Niet blindstaren op zo'n hoekbank zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fethoz69
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:35
aGraPusher schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:11:
[...]

Tafel 160x90

[Afbeelding][Afbeelding]
De foto met de unit voor de warmtepomp, hoeft deze bij jullie niet 3m uit de erfscheiding? Bij ons komt die heel lelijk net naast de garage.. dus op het terras :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aGraPusher
Fethoz69 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:27:
[...]

De foto met de unit voor de warmtepomp, hoeft deze bij jullie niet 3m uit de erfscheiding? Bij ons komt die heel lelijk net naast de garage.. dus op het terras :/
Blijkbaar niet, de buren op de hoek aan mijn kant hebben hem naast het huis gezet dus die zit niet naast mijn warmtepomp. De andere kant heeft ze wel naast elkaar staan. Een ander blok staan ze ook gewoon naast elkaar.

Wellicht dat monoblock / beglazing een rol speelt?

De 2^1 kappers hier hebben ze vooral op de garage staan.

[ Voor 5% gewijzigd door aGraPusher op 24-03-2022 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
aGraPusher schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:25:
[...]

Ah dan heb je het een stuk groter.. helaas had ik destijds onvoldoende budget om er ook nog een uitbouw bij te nemen. Maar goed, ruim zat voor mij alleen _/-\o_

[Afbeelding]
Jammer dat de deur aan die zijde zit, anders kon je daar prima een hoekbank kwijt en ook een grotere tafel neer kunnen zetten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
Sinny schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:32:
[...]

Jammer dat de deur aan die zijde zit, anders kon je daar prima een hoekbank kwijt en ook een grotere tafel neer kunnen zetten :/
Haha tot die conclusie ben ik ook gekomen.. het was een gratis keuze..
De keuken moest wat kleiner, deur moest op de plek van de koelkast/oven zitten.

Zodra deze tijdelijke bank vervangen gaat worden voor een goede bank kijk ik wel weer verder wat eethoek betreft. Bij de keukenboer in ieder geval even een offerte opgevraagd voor een stuk extra keukenblad van 110x90 / 2cm massief composiet om hier zelf een tafel van te maken en deze in de keuken te plaatsen. Dan is een hoekbank sowieso wel mogelijk.

Maar even kijken wat het wordt. Sowieso heel benieuwd hoe Bteq het heeft als het af is. Dat behang is ook wel erg gaaf en staat inmiddels ook op mijn lijstje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
GeleFles schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:22:
[...]

Is prima zelf te doen met een sleuvenzaag, wel een beetje afhankelijk van het type muur.
Let wel op dat je officieel geen horizontale sleuven mag maken ivm draagkracht van de muur.

Ik heb voor de klus een 100 euro ferm sleuvenzaag gekocht, het meeste werk was het uitbikken na het frezen.
Ik had van de horizontale sleuven gelezen, deze hoeft alleen maar verticaal van de TV naar de TV-kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

kw_nl schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:44:
[...]

Ik had van de horizontale sleuven gelezen, deze hoeft alleen maar verticaal van de TV naar de TV-kast.
Als je muur van beton is, heb je zwaarder materieel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:59:
[...]

Als je muur van beton is, heb je zwaarder materieel nodig.
Het is een draagmuur, die zou wel van beton zijn…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rubenos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 21:16
aGraPusher schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:32:
[...]

Blijkbaar niet, de buren op de hoek aan mijn kant hebben hem naast het huis gezet dus die zit niet naast mijn warmtepomp. De andere kant heeft ze wel naast elkaar staan. Een ander blok staan ze ook gewoon naast elkaar.

Wellicht dat monoblock / beglazing een rol speelt?

De 2^1 kappers hier hebben ze vooral op de garage staan.
Wat ik begreep is dat er per 1 april 2021 in het bouwbesluit geluidsgrenzen voor installaties buiten de woning zijn.

Rijksoverheid aanscherping warmtepompen

Dit geldt alleen voor woningen die na die datum starten geloof ik. Dus bij jullie was er misschien nog meer vrijheid. Bij ons project levert dat wel een beetje vreemde positionering op en is beperkt wat we kunnen veranderen. We hebben een vrij grote, diepe tuin, maar hij staat straks toch midden in het zicht. Er komt wel een haag voor.

Hoe ervaar jij het geluid?

[ Voor 6% gewijzigd door rubenos op 24-03-2022 16:19 ]

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
rubenos schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:17:
[...]

Wat ik begreep is dat er per 1 april 2021 in het bouwbesluit geluidsgrenzen voor installaties buiten de woning zijn.

Rijksoverheid aanscherping warmtepompen

Dit geldt alleen voor woningen die na die datum starten geloof ik. Dus bij jullie was er misschien nog meer vrijheid. Bij ons project levert dat wel een beetje vreemde positionering op en is beperkt wat we kunnen veranderen. We hebben een vrij grote, diepe tuin, maar hij staat straks toch midden in het zicht. Er komt wel een haag voor.

Hoe ervaar jij het geluid?
Ah oke. Juni 2020 zijn ze hier begonnen met bouwen dus toen waren die regels er nog niet.

Als de buitenunit vollop staat te werken dan kan ik het wel horen, ook binnen door triple glas heen. Maar heel erg storend is het ook weer niet. Met een heg of iets dergelijks ervoor zal het nog wel minder worden.
Dit geluid valt in het niets in vergelijking met de pelletkachel die mijn ouders hebben bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:12
kw_nl schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:05:
[...]

Hoeft niet altijd, bij ons plaatsen ze van die blokken kalkzandsteen. Mijn handige oom zei dat je er met een goede decoupeerzaag nog sleuven in kunt maken ondanks dat ze dragend zijn :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:05
Ik heb net toegang gekregen tot het deuren portaal van mijn project (Berkvens). Mijn hemel, wat een prijzen :D

Als ik voor alle deuren voor stomp wil gaan ipv opdek en een ander deurbeslag wil hebben dan kom ik zo op een additionele post uit van €8.000... Maar sowieso kom ik al wel op €2.500 uit voor de minimaal gewenste upgrade naar een deur met een lijntje erin en ander deurbeslag.

Ouch!

Zijn er mensen die bijvoorbeeld de slaapkamers goedkopere deuren hebben gekozen dan beneden?

[ Voor 10% gewijzigd door Blik1984 op 24-03-2022 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Blik1984 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:40:
Ik heb net toegang gekregen tot het deuren portaal van mijn project (Berkvens). Mijn hemel, wat een prijzen :D

Als ik voor alle deuren voor stomp wil gaan ipv opdek en een ander deurbeslag wil hebben dan kom ik zo op een additionele post uit van €8.000... Maar sowieso kom ik al wel op €2.500 uit voor de minimaal gewenste upgrade naar een deur met een lijntje erin en ander deurbeslag.

Ouch!

Zijn er mensen die bijvoorbeeld de slaapkamers goedkopere deuren hebben gekozen dan beneden?
Hoeveel deuren heb je? Een standaard deur zit rond de €80 verkoop en als je 10 deuren hebt zit je op €250 per deur, best schappelijk. De aantallen maken het zo prijzig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Takkeding schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:28:
[...]

Hoeft niet altijd, bij ons plaatsen ze van die blokken kalkzandsteen. Mijn handige oom zei dat je er met een goede decoupeerzaag nog sleuven in kunt maken ondanks dat ze dragend zijn :D
Ja hier ook alle muren van KZS. Met een beetje kracht kom je er met een stanleymes nog doorheen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Toppe schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:45:
[...]

Hoeveel deuren heb je? Een standaard deur zit rond de €80 verkoop en als je 10 deuren hebt zit je op €250 per deur, best schappelijk. De aantallen maken het zo prijzig :)
Ik heb er 12.

3 op de begane grond die sowieso al als stomp worden opgeleverd. 4 deuren op de 1ste verdieping en 5 deuren op 2de verdieping (allen opdek). De 2.500 euro is dus puur de wijziging van het de standaard vlakke deur naar een deur met een lijntje en ander deurbeslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenos
aGraPusher schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:23:
[...]

Ah oke. Juni 2020 zijn ze hier begonnen met bouwen dus toen waren die regels er nog niet.

Als de buitenunit vollop staat te werken dan kan ik het wel horen, ook binnen door triple glas heen. Maar heel erg storend is het ook weer niet. Met een heg of iets dergelijks ervoor zal het nog wel minder worden.
Dit geluid valt in het niets in vergelijking met de pelletkachel die mijn ouders hebben bijvoorbeeld.
Oh, dat je dat zelfs binnen hoort vind ik nog best schrikken. Zeker als je ook graag op een winterse/voorjaarsdag graag in de tuin bent.
Members only:
Misschien moet ik tegen die tijd een omkasting overwegen, dat zijn wel echt joekels.

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Blik1984 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:40:

Ouch!
Succes, wij hebben het zelfde. Inmiddels hebben we besloten om alle deuren als basic te laten uitvoeren. Iets ander deurbeslag zodat we geen lelijke gaten in de deuren hebben zitten van het standaard deurbeslag met schild. Bovenlichten kunnen we kosteloos laten aanpassen naar een dicht paneel, voor bijvoorbeeld de slaapkamers.

Natuurlijk is het bouwkundig dichtzetten het mooiste, aan de andere kant wonen we nu in een huurappartement waar we alles hebben, dicht paneel, glas en bouwkundig dichtgezet. Ik heb me er nog nooit aan gestoord.

Wel fijn, afgelopen week hebben we eindelijk foto's gekregen dat ze begonnen zijn met de sloop. Eindelijk zien we dus ook wat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Blik1984 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:54:
[...]

Ik heb er 12.

3 op de begane grond die sowieso al als stomp worden opgeleverd. 4 deuren op de 1ste verdieping en 5 deuren op 2de verdieping (allen opdek). De 2.500 euro is dus puur de wijziging van het de standaard vlakke deur naar een deur met een lijntje en ander deurbeslag.
Dat is €209 per deur. Denk niet dat je voor dat bedrag z’n deur los kan krijgen inclusief beslag. En dan moet je ze zelf nog inhangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 22:51

twi

We hebben het geluk dat de deuren standaard bij ons al stomp zijn. Of nouja, geluk. We zullen er gewoon voor betalen :+. Wat wel irritant is, is dat we de stijl van de deur alleen maar voor de hele set aan deuren kunnen aanpassen. Dit zou ik toch tenminste per verdieping willen aanpassen. Ik hecht meer waarde aan stijlvolle deuren op de BG dan op de bovenverdiepingen.

Ook bijvoorbeeld het deurbeslag van de voorraadkast kan ik niet naar een gewone deurknop aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:29

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Een stompe of opdek deur zit praktisch geen verschil in qua prijs. Heb zelf geen problemen met opdekdeuren, dus wij hebben ze laten zitten, weet alleen niet waarom er standaard voor opdek wordt gekozen in meeste nieuwbouw.

Achteraf hadden we liever wel andere kozijnen gedaan, maar was het waarschijnlijk vanwege budget alsnog niet via het project gelukt, maar hadden we misschien wel bepaalde voorbereidingen laten treffen of kleine aanpassingen die achteraf moeilijker zijn te doen. Sowieso is een deur vinden in de huidige hoogtes bijna niet te doen, je komt eigenlijk altijd uit op maatwerk. BG is hier 284cm, 1e en 2e 262cm. En als we toch bezig zijn halen we dan ook bovenlicht weg, dus deur zelf moet die hoogte halen.

Ook willen wij sowieso alle deuren aanpassen en niet enkel de deuren op de begane grond, we willen de hele woning netjes hebben, aangezien we in de hele woning leven en werken, niet enkel op de begane grond.

Qua tijd brengen we meer tijd boven door dan beneden (ook als je slaaptijd niet meetelt :+) aangezien we beiden voor 80+% thuiswerken.

[ Voor 17% gewijzigd door BiG-GuY op 24-03-2022 17:28 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

kw_nl schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:05:
[...]

staat in je documenten die je van de aannemer hebt als het goed is.

Bij ons waren de buitenmuren van kalkzandsteen, daar gaat zo'n frees prima doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
BiG-GuY schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:25:
Een stompe of opdek deur zit praktisch geen verschil in qua prijs. Heb zelf geen problemen met opdekdeuren, dus wij hebben ze laten zitten, weet alleen niet waarom er standaard voor opdek wordt gekozen in meeste nieuwbouw.

Achteraf hadden we liever wel andere kozijnen gedaan, maar was het waarschijnlijk vanwege budget alsnog niet via het project gelukt, maar hadden we misschien wel bepaalde voorbereidingen laten treffen of kleine aanpassingen die achteraf moeilijker zijn te doen. Sowieso is een deur vinden in de huidige hoogtes bijna niet te doen, je komt eigenlijk altijd uit op maatwerk. BG is hier 284cm, 1e en 2e 262cm. En als we toch bezig zijn halen we dan ook bovenlicht weg, dus deur zelf moet die hoogte halen.

Ook willen wij sowieso alle deuren aanpassen en niet enkel de deuren op de begane grond, we willen de hele woning netjes hebben, aangezien we in de hele woning leven en werken, niet enkel op de begane grond.

Qua tijd brengen we meer tijd boven door dan beneden (ook als je slaaptijd niet meetelt :+) aangezien we beiden voor 80+% thuiswerken.
Een stalen kozijn kopen ze als pakket, een BA of RZ zijn de meest bekende. Daar hoeven ze niets aan te doen want de boven dorpel is al volledig op maat.

Hout is wat arbeidsintensiever want de boven dorpel moet nog op maat gemaakt worden of ze maken gebruik van een DKC. Nadeel van een DKC is de logistiek. Omdat ze al in elkaar zitten moet je die wel met twee man naar boven sjouwen.

Uiteindelijk is een houten kozijn gewoon duurder om te plaatsen. Helemaal als het een stompe versie is want die deuren moeten ze ‘speciaal’ laten aflakken.

Wij hebben een houten DKC met opdek deuren. Zelfs voorzien van een tochtstrip!

Overigens is die €2500 gebaseerd om een paneel deur te krijgen, dan vind ik die meer prijs per deur best acceptabel.

[ Voor 30% gewijzigd door Toppe op 24-03-2022 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fethoz69
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:35
aGraPusher schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:23:
[...]

Ahh inderdaad. De bouw van ons huis is in maart dit jaar gestart. Dus andere regels.
Prachtige woning verder! Veel woonplezier gewenst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bteq
aGraPusher schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:25:
[...]

[Afbeelding]
Precies! Mag je trots op zijn!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9VQ6ojd5K_KGWEyB4UYu5dBIQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NL6sXR3xgdNY7SAY62OmiVpf.jpg?f=fotoalbum_large

Als je hem in de breedte plaatst ten hoogte van die emmers zeg maar, denk ik dat je hoekbank wel kan ondanks een iets kleinere woonkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:10
BiG-GuY schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:25:
Opdek deuren zijn makkelijker te plaatsen en stellen door de positie van de scharnieren. Vandaar dat aannemers deze eerder kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
kepler schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:53:
[...]

Wel een heel stuk duurder natuurlijk :D Wii hebben het plafond beneden ook laten stuccen, helaas wel wat haarscheurtjes erin (je moet wel goed zoeken).
Boven hebben we niet laten stuccen, voelde als zonde van het geld.
Klopt helemaal. Maar dan ben je dus ook overal vanaf. Mijn stukadoor heeft ook nog extra brede strips gebruikt om scheurvorming te voorkomen. Vooralsnog gaat het goed.

Bij zulke keuzes denk ik 'doe het goed of doe het niet'. Dus beneden hele plafond gestuukt (en zelf nog moeten schilderen), maar wel strak. Boven dus niets gedaan. Zonde geld voor die verdieping vonden wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Pannencouque schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:26:
[...]
Mijn stukadoor heeft ook nog extra brede strips gebruikt om scheurvorming te voorkomen.
Gitex <3

Of vergelijkbaars

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 24-03-2022 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Toppe schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:45:
[...]

Een stalen kozijn kopen ze als pakket, een BA of RZ zijn de meest bekende. Daar hoeven ze niets aan te doen want de boven dorpel is al volledig op maat.

Hout is wat arbeidsintensiever want de boven dorpel moet nog op maat gemaakt worden of ze maken gebruik van een DKC. Nadeel van een DKC is de logistiek. Omdat ze al in elkaar zitten moet je die wel met twee man naar boven sjouwen.

Uiteindelijk is een houten kozijn gewoon duurder om te plaatsen. Helemaal als het een stompe versie is want die deuren moeten ze ‘speciaal’ laten aflakken.

Wij hebben een houten DKC met opdek deuren. Zelfs voorzien van een tochtstrip!

Overigens is die €2500 gebaseerd om een paneel deur te krijgen, dan vind ik die meer prijs per deur best acceptabel.
Ah dat verklaart. De deur zelf is dan niet duurder, maar alles eromheen wel.

Opzich is opdek wel makkelijk, zo hebben we de woonkamer deur er al vaker uitgetild, omdat we dan via raam voorin de woonkamer meubels naar binnen konden tillen. Als we via de voordeur kwamen, moesten we eerst door de nauwe gang naar binnen tillen de woonkamer in, dan de voordeur dicht en dan de trap op. De voordeur opent namelijk mooi voor de trap 😅.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenos
Pannencouque schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:26:
[...]
Klopt helemaal. Maar dan ben je dus ook overal vanaf. Mijn stukadoor heeft ook nog extra brede strips gebruikt om scheurvorming te voorkomen. Vooralsnog gaat het goed.

Bij zulke keuzes denk ik 'doe het goed of doe het niet'. Dus beneden hele plafond gestuukt (en zelf nog moeten schilderen), maar wel strak. Boven dus niets gedaan. Zonde geld voor die verdieping vonden wij.
Heb je het standaard spuitwerk van het plafond beneden laten vervallen? Of dat gewoon glad laten stucen? Ik neig naar dat laatste, dan kan ik altijd nog van die werkzaamheden afzien (op bepaalde etages), maar vraag mij af of het wijs is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
rubenos schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:00:
[...]

Heb je het standaard spuitwerk van het plafond beneden laten vervallen? Of dat gewoon glad laten stucen? Ik neig naar dat laatste, dan kan ik altijd nog van die werkzaamheden afzien (op bepaalde etages), maar vraag mij af of het wijs is.
Ik heb het laten vervallen, en laat het door een stukadoor glad stucen. Prijzen vanuit de aannemer waren niet normaal hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
[...]

Ligt eraan wat je er voor krijgt lijkt me? Wij kregen 3 euro per m2 terug als we het spuitwerk lieten vervallen. Dat hebben we niet gedaan, kunnen het altijd nog laten stucen na de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
[...]

Het spuitwerk zat er gewoon op. We moesten dat al anderhalf jaar vooraf aangeven en toen wisten we nog niet of er geld zou zijn voor het stuken van het plafond (het was een luxe, geen 100% must). Maakte voor de stukadoor niet uit, uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Pannencouque schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:52:
[...]
Het spuitwerk zat er gewoon op. We moesten dat al anderhalf jaar vooraf aangeven en toen wisten we nog niet of er geld zou zijn voor het stuken van het plafond (het was een luxe, geen 100% must). Maakte voor de stukadoor niet uit, uiteindelijk.
In sommige gevallen snap ik niet helemaal waarom je bepaalde keuzes al zo vroeg door moet geven. Want het dilemma waar jij mee zat voor het plafond heb ik nu een beetje met de deuren. Ik weet eigenlijk nog niet of ik 5.000 euro uit wil geven om het hele huis van stompe deuren te voorzien, want dat is ook wel een beetje afhankelijk van hoe ik het huis verkoop.

Spuitwerk maar ook deuren kunnen ze prima een paar maanden vantevoren uitvragen, met veel meer kans op upselling dan met het huidige proces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:27
Blik1984 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:02:
[...]
Ik weet eigenlijk nog niet of ik 5.000 euro uit wil geven om het hele huis van stompe deuren te voorzien, want dat is ook wel een beetje afhankelijk van hoe ik het huis verkoop.
Afhankelijk van de gekozen deur (en kozijn) moet het kozijn er al veel eerder of later in gemonteerd worden, en wordt ook de opening voor het kozijn groter of kleiner. Misschien dat je wel op het laatste moment kunt kiezen een en ander niet te laten monteren, zodat je de ongewenste deuren in ieder geval als nieuw door kunt verkopen.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Blik1984 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:02:
[...]

In sommige gevallen snap ik niet helemaal waarom je bepaalde keuzes al zo vroeg door moet geven. Want het dilemma waar jij mee zat voor het plafond heb ik nu een beetje met de deuren. Ik weet eigenlijk nog niet of ik 5.000 euro uit wil geven om het hele huis van stompe deuren te voorzien, want dat is ook wel een beetje afhankelijk van hoe ik het huis verkoop.

Spuitwerk maar ook deuren kunnen ze prima een paar maanden vantevoren uitvragen, met veel meer kans op upselling dan met het huidige proces
Heeft allemaal te maken met de processen, inkoop, en gemak voor hen. Hoe meer je later mag wijzigen, hoe groter de foutenkans.
Bij ons was er door hun toedoen iets misgegaan en dat kon maanden na de deadline nog gewoon veranderd worden, binnen een dag. 't Is meer een kwestie van willen dan van kunnen, en afdekken van risico's.

Deuren was voor ons ook herkenbaar. Gezien de verkoopopbrengst had ik nog wel wat andere keuzes willen maken. Anderzijds: nu 't niet kon vinden we het ook oké zoals het nu is. Die paar duizend euro houden we dus mooi in de zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:37
Mocht alles volgens planning gaan dan wordt onze woning in december 2022 opgeleverd. Dus nog ongeveer 9 maanden te gaan.

Keuken hebben we al gekocht, echter zonder werkblad. Dat doen we tegen die tijd wel, levertijd van de werkbladen valt volgens mij hartstikke mee.

Maar we laten de badkamer en toilet casco opleveren, dus we moeten nog sanitair uitzoeken en een aannemer daarvoor vinden.

Ook moeten we nog een stucadoor vinden, vloer uitkiezen en een vloerenlegger vinden.

Hoeveel tijd van te voren regelen jullie dit allemaal? Hoe vol zitten deze vakmensen?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:04
c-nan schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:31:
Mocht alles volgens planning gaan dan wordt onze woning in december 2022 opgeleverd. Dus nog ongeveer 9 maanden te gaan.

Keuken hebben we al gekocht, echter zonder werkblad. Dat doen we tegen die tijd wel, levertijd van de werkbladen valt volgens mij hartstikke mee.

Maar we laten de badkamer en toilet casco opleveren, dus we moeten nog sanitair uitzoeken en een aannemer daarvoor vinden.

Ook moeten we nog een stucadoor vinden, vloer uitkiezen en een vloerenlegger vinden.

Hoeveel tijd van te voren regelen jullie dit allemaal? Hoe vol zitten deze vakmensen?
Ik zou toch wel beginnen met het vastleggen van de uitvoerder sanitair. Afhankelijk waar je woont.
Meeste in mijn regio met een goede reputatie zaten al dik een half jaar tot jaar van te voren volgeboekt.
Je zou alvast een opzet kunnen maken in een badkamerplanner (X2O heeft er bijvoorbeeld één), zodat je offertes kan opvragen wat betreft werkzaamheden/indeling.
Welk type kastje er hangt of welk merk douchescherm maakt geen drol uit tenslotte, die kan je altijd nog wijzigen. Maten zijn wel relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
c-nan schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:31:

Oplevering bij ons is nog onbekend, ze beginnen eind april met de bouw. Schatting was ergens Q1 en Q2 2023 opleveren. De vloeren en muren hebben we alvast geregeld (één partij), badkamer komt volgende maand, sanitair en keuken worden door de bouwer gedaan. Dus we zijn straks nagenoeg klaar.

Heeft iemand een indicatie wat een badkamer plaatsen ongeveer kost? Ik weet dat het afhankelijk is van je wensen. Maar we hebben een badkamer van 12m2, geen bad, inloopdouche met glazenwand en een dubbele wastafel... Ik lees echt totaal verschillende bedragen. Is 5000 euro en redelijk budget voor het plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenos
Pannencouque schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:52:
[...]
Bedankt. Denk dat ik hetzelfde doe. Geeft meer flexibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

kw_nl schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:47:
[...]

Oplevering bij ons is nog onbekend, ze beginnen eind april met de bouw. Schatting was ergens Q1 en Q2 2023 opleveren. De vloeren en muren hebben we alvast geregeld (één partij), badkamer komt volgende maand, sanitair en keuken worden door de bouwer gedaan. Dus we zijn straks nagenoeg klaar.

Heeft iemand een indicatie wat een badkamer plaatsen ongeveer kost? Ik weet dat het afhankelijk is van je wensen. Maar we hebben een badkamer van 12m2, geen bad, inloopdouche met glazenwand en een dubbele wastafel... Ik lees echt totaal verschillende bedragen. Is 5000 euro en redelijk budget voor het plaatsen?
Het ligt heel erg aan welke kwaliteit je wilt. Via een badkamer leverancier is dat budget in ieder geval niet haalbaar. Als je de spullen bij een webshop en/of Hornbach o.i.d. haalt en je hebt een goedkope vakman, dan is het misschien haalbaar.

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 25-03-2022 09:53 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
BiG-GuY schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:51:
[...]

Het ligt heel erg aan welke kwaliteit je wilt. Via een badkamer leverancier is dat budget in ieder geval niet haalbaar. Als je de spullen bij een webshop en/of Hornbach o.i.d. haalt en je hebt een goedkope vakman, dan is het misschien haalbaar.
Alleen plaatsen he, totale budget is 12.000 euro voor de badkamer, maar aangezien je eerst gaat uitzoeken, wil ik een beetje weten wat ik kan uitgeven aan spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
@Source90 @kw_nl Thanks! Aannemers/vloerenlegger/stukadoors zullen dus niet raar gaan opkijken dat we nu al het een en ander met ze willen afspreken en inplannen?

Ik denk dat we inderdaad eerst moeten vastleggen hoe we de badkamer willen, welke spullen, welke maten etc.

Vloer zijn we eigenlijk al over uit, keramisch visgraat parket. Van het weekend eens zoeken naar vloerenboeren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

kw_nl schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:52:
[...]

Alleen plaatsen he, totale budget is 12.000 euro voor de badkamer, maar aangezien je eerst gaat uitzoeken, wil ik een beetje weten wat ik kan uitgeven aan spullen.
Van wat ik me kan herinneren heb ik in een oudere woning in 2014 badkamer/los toilet gerenoveerd voor iets van €8000 inclusief materialen, waarvan de materialen iets van €3000 waren, dus €5000 voor werk. Dit was dan uiteraard met sloopwerk, wat de helft van de tijd was, maar dit is dus ondertussen 8 jaar geleden en was in een economisch heel andere periode net na de economische crisis van toen. Met hoe de markt ontwikkeld is, durf ik te zeggen dat het nu wel dubbele zou kosten vergeleken met toen.

Dit was niet via een badkamerleverancier, want die plaatsen ook enkel hun eigen spullen. Dus als je zelf spullen haalt moet je een installateur zoeken die zelf gehaalde dingen wilt plaatsen.

Dit project duurde 10 dagen voor 2 man, grofweg 160u, maar hadden 'fixed price' afgesproken. Een nieuwe badkamer (afhankelijk van soort tegels) zou iets van 5 dagen voor 2 man zijn, schat ik. Dus zet daar de huidige uurtarieven tegenover en je hebt een idee.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenos
[...]

Bij onze Bouwcenter een offerte gevraagd voor een kleine extra badkamer (met douche, wastafel, toilet en extra kast) op 2e verdieping. 6m2. Plaatsing via aannemer. De ruimte moet nog wel gecreerd worden, dus inclusief verplaatsen wand, extra ventilatiepunt, nieuw leidingwerk. Verder redelijk basic tegelwerk. Ben ook benieuwd. Zal je laten weten als ik een prijs heb ter vergelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:01
rubenos schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:50:
[...]

Bedankt. Denk dat ik hetzelfde doe. Geeft meer flexibiliteit.
Onze Stucadoor gaf aan dat als het er niet op zat het beter te verwerken was. Ondanks dat we al 9 maanden voorbij de sluitingsdatum zitten en de spuiter over een paar weken de plafonds gaat doen konden wij het nog laten vervallen, wij krijgen alleen geen geld meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
R_Donselaar schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:07:
[...]

Onze Stucadoor gaf aan dat als het er niet op zat het beter te verwerken was. Ondanks dat we al 9 maanden voorbij de sluitingsdatum zitten en de spuiter over een paar weken de plafonds gaat doen konden wij het nog laten vervallen, wij krijgen alleen geen geld meer terug.
Zal misschien wel een verschil maken. Wij hadden het tarief met de stukadoor al afgesproken dus moeilijker verwerken of niet, dat was niet mijn probleem. En hij heeft nog zat verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
[...]

Members only:

[ Voor 36% gewijzigd door Source90 op 25-03-2022 11:05 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Vorig jaar bij de oplevering de tuin snel vol gelegd met een stuk terras en graszoden om het eerste jaar niet in de modder en zand te zitten (met 2 kleine kinderen).
Afgelopen winter druk geweest met een tuinontwerp en vorige week begonnen met de aanleg. We doen het samen met een hovenier. Hij heeft de spullen, connecties en ervaring en wij helpen lekker mee. Daardoor leggen we de tuin toch (deels) zelf aan en besparen we duizenden euro’s aan uurloon.

Hoe het vorig jaar was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRTzCMfGdlIk2EpIWEqJwXDYbsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5GU4nkojXhHFR9fQmmkxP0lM.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe het er nu uit ziet:
- oprit is wat minder breed omdat we bestrating vervangen hebben door 3 bomen. 2 auto’s naast elkaar past (eigenlijk net niet), dus liever meer groen.
- Terras van wild verband heeft een wat wildere vorm gekregen. :)
- De kids krijgen een trampoline

Komende week/weken komt er een pergola over het terras en een overkapping. Plus uiteraard een boel planten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IejUhAbgQj5gBy36BgAkhv16IJA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lzRvkhRRKYCFqp8IkMLMt7QT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43patRWfj2B3P7tRiAyp04BjYV8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tAkUf3i2wKxHbuikyp9DzBIb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3O9lEnvqB3wb3vsuUEIRR6cZgBk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zejvRQsfzzk5REyu7y1pc9te.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGwzWxkP2PKcFBGXIjccchjWSlk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xa4jizKtRocEiEscsBZCs0Kg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzZQZppJS5zQALk3NBQ6fEk1YNw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HkDl7xlQEyBXsuZpAvZqTAEg.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:08
Mijn nieuwbouw huis word rond oktober opgeleverd. Heb mijn keuken en badkamer uitgezocht. Ben nu vooral aan het twijfelen tussen stucen of renovlies behangen. De prijs maakt me niet heel veel uit maar moet gewoon strak zijn. Door de verhalen over scheurtjes in stuc nijg ik nu naar renovlies, toch denk ik dat stucen mooier is. Wat was voor jullie de reden om voor het ene of andere te kiezen? En mis ik toevallig nog opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:30
Hugo! schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:42:
Mijn nieuwbouw huis word rond oktober opgeleverd. Heb mijn keuken en badkamer uitgezocht. Ben nu vooral aan het twijfelen tussen stucen of renovlies behangen. De prijs maakt me niet heel veel uit maar moet gewoon strak zijn. Door de verhalen over scheurtjes in stuc nijg ik nu naar renovlies, toch denk ik dat stucen mooier is. Wat was voor jullie de reden om voor het ene of andere te kiezen? En mis ik toevallig nog opties?
Wij gaan dunpleisteren - veel over te vinden in dit topic en op google!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Laatst online: 22-06 23:14
In mijn huidige (toen ook nieuwbouw) woning heb ik gekozen voor renovlies. Het grote voordeel was dat je heel snel klaar bent. Een pro doet een woning in 1 a 2 dagen. Ik heb er 4 over gedaan. Maar kon daarna gelijk met verf aan de slag.

Nu, 5 jaar later, Begin ik verdeeld te raken. Her en der zie ik dat het toch een beetje los begint te laten, dit zijn hele kleine plekjes, maar toch. Daarnaast is reparatie nagenoeg onmogelijk. Dat laatste is iets wat mij nu richting dunpleister duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:08
koerskii schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:45:
[...]

Wij gaan dunpleisteren - veel over te vinden in dit topic en op google!
De term kwam me bekend voor maar nooit echt onderzocht, gelijk even gegoogled en dit lijkt me een goede optie!
MadDonkey schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:04:
[...]

Nu, 5 jaar later, Begin ik verdeeld te raken. Her en der zie ik dat het toch een beetje los begint te laten, dit zijn hele kleine plekjes, maar toch. Daarnaast is reparatie nagenoeg onmogelijk. Dat laatste is iets wat mij nu richting dunpleister duwt.
Bedankt voor het delen van je ervaringen. Had het hier laatst ook over met een vriend. Die heeft een woning met renovlies. Toen hij een nieuwe keuken wilde plaatsen kon hij de wanden een stuk lastiger gelijk krijgen met de rest van de keuken en woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koerskii
Vraagje voor de ervaringsdeskundigen. Ons huis wordt in september/oktober opgeleverd.
We zouden er graag z.s.m. in trekken na oplevering. Wat is volgens jullie de minimale periode die nodig is om het huis bewoonbaar te maken? Badkamer, toilet en keuken zitten er al in. Verder hoeven we niks qua structurele wijzigingen meer te doen.

Mijn inziens moeten we dan alleen nog:
- dunpleisteren muren (200m2) en plafond (100m2) (reeds offerte getekend)
- opstookprotocol volgen (wat is hiervan de doorlooptijd? we krijgen een vlakke dekvloer opgeleverd met vloerverwarming
- PVC vloer leggen 100m2 (reeds offerte getekend)
- wat muren verven

Als het niet aan de beschikbaarheid van aannemers ligt, wat is de minimale doorlooptijd hiervoor? Vergeet ik nog cruciale dingen? Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
koerskii schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:26:
Vraagje voor de ervaringsdeskundigen. Ons huis wordt in september/oktober opgeleverd.
We zouden er graag z.s.m. in trekken na oplevering. Wat is volgens jullie de minimale periode die nodig is om het huis bewoonbaar te maken? Badkamer, toilet en keuken zitten er al in. Verder hoeven we niks qua structurele wijzigingen meer te doen.

Mijn inziens moeten we dan alleen nog:
- dunpleisteren muren (200m2) en plafond (100m2) (reeds offerte getekend)
- opstookprotocol volgen (wat is hiervan de doorlooptijd? we krijgen een vlakke dekvloer opgeleverd met vloerverwarming
- PVC vloer leggen 100m2 (reeds offerte getekend)
- wat muren verven

Als het niet aan de beschikbaarheid van aannemers ligt, wat is de minimale doorlooptijd hiervoor? Vergeet ik nog cruciale dingen? Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Hier hebben ze een PVC vloer op de 1ste en 2de (circa 80m²) in anderhalve dag ingeknald (incl. hoge plinten plaatsen).

Je zou kunnen navragen of de bouwer het opstookprotocol al eerder start (/kan starten). Toen wij de sleutel kregen draaide het opstookprotocol al een week. Was hartje zomer in onze woning terwijl het buiten onder het vriespunt zat :9
Warmtepomp was al aan het afbouwen qua temperatuur. Scheelt toch weer een week of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koerskii
Source90 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:39:
[...]
Hier hebben ze een PVC vloer op de 1ste en 2de (circa 80m²) in anderhalve dag ingeknald (incl. hoge plinten plaatsen).

Je zou kunnen navragen of de bouwer het opstookprotocol al eerder start (/kan starten). Toen wij de sleutel kregen draaide het opstookprotocol al een week. Was hartje zomer in onze woning terwijl het buiten onder het vriespunt zat :9
Warmtepomp was al aan het afbouwen qua temperatuur. Scheelt toch weer een week of wat.
Ah goeie. Dat ga ik checken. Ik lees wat verschillende doorlooptijden..
Ik zat zelf ook te denken aan:
2 dagen dunpleisteren
9 dagen oid opstoken (liefst al eerder starten)
2 dagen pvc vloer

Als je het dan perfect timed zou je als je eerder start met het opstookprotocol na een week al in kunnen trekken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
In ons huidige nieuwbouwwoning (9 jaar geleden) hebben wij MP75 laten aanbrengen. Na een paar jaar 2 haarscheurtjes gehad, dat heb ik zelf opgevuld/weggewerkt, uurtje werk. Daar gaan we nu weer voor denken we.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hier hetzelfde, gewoon dunpleister en daarna witten voor rond de 20 euro per m2 (totaal). Bij mijn vorige huis ook op deze manier gedaan , net als vrienden en familie in nieuwbouw. Prima oplossing, en er kan een scheurtje hier en daar ontstaan al was dat bij ons na 3 jaar nog verwaarloosbaar. In het ergste geval moet je na 4-5 jaar "even" opnieuw laten aanpakken/repareren. Niet het ergste lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Is per nieuwbouw heel verschillend. De buren hier hadden de eerste forse scheuren er al in zitten voordat de stukadoor klaar was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ploon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:26
Pannencouque schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:28:
Is per nieuwbouw heel verschillend. De buren hier hadden de eerste forse scheuren er al in zitten voordat de stukadoor klaar was.
Dat is handig! Als ie dan toch nog bezig is kan hij het gelijk herstellen :+
Wij zijn toch maar voor renovlies gegaan. Blijft een beetje gok denk ik allemaal. Voordeel met renovlies vind ik dat 2x sauzen er vaak bij inbegrepen zit. Bij stuccen meest niet. Daarbij komt kijken dat ik een hekel heb aan verven.

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattejong
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-02 13:32
Hopelijk is er iemand met ervaring of kennis rondom witte uitbloei op metselwerk.

Ons project staat gepland om in oktober opgeleverd te worden. We gaan regelmatig kijken en het valt op dat er enorme witte uitbloei zichtbaar is op de gemetselde bakstenen.

Er is rondom februari veel gemetseld, ook rondom de stormen. Ook toendertijd zijn we gaan kijken en hebben we geen afdekmateriaal op het verse metselwerk gezien. Het gedeelte wat toen vers gemetseld was, is het gedeelte waarop veel uitbloei zichtbaar is.

We hebben nog geen kijkdag gehad, dus hierover hebben we de aannemer nog niet gesproken.

Maar we maken ons nu zorgen dat het mogelijk kalk uitbloei of cementsluier is, wat volgens een aantal bronnen op het internet moeilijker te verwijderen is dan zoutuitbloei.

Is er echter een manier om op afstand in te schatten welke vorm van uitbloei het is?
Een foto is mogelijk als dat van toegevoegde waarde is, al is de kwaliteit tgv de afstand vrij beperkt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
rattejong schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:15:
Hopelijk is er iemand met ervaring of kennis rondom witte uitbloei op metselwerk.

Ons project staat gepland om in oktober opgeleverd te worden. We gaan regelmatig kijken en het valt op dat er enorme witte uitbloei zichtbaar is op de gemetselde bakstenen.

Er is rondom februari veel gemetseld, ook rondom de stormen. Ook toendertijd zijn we gaan kijken en hebben we geen afdekmateriaal op het verse metselwerk gezien. Het gedeelte wat toen vers gemetseld was, is het gedeelte waarop veel uitbloei zichtbaar is.

We hebben nog geen kijkdag gehad, dus hierover hebben we de aannemer nog niet gesproken.

Maar we maken ons nu zorgen dat het mogelijk kalk uitbloei of cementsluier is, wat volgens een aantal bronnen op het internet moeilijker te verwijderen is dan zoutuitbloei.

Is er echter een manier om op afstand in te schatten welke vorm van uitbloei het is?
Een foto is mogelijk als dat van toegevoegde waarde is, al is de kwaliteit tgv de afstand vrij beperkt.

Alvast bedankt!
Bedoel je zoiets?
Members only:

Bovenstaande muur is ook in een natte periode (sept-okt) gemetseld.

De metselaar van onze garage is gister wezen kijken en gaf gelijk al de volgende tip:
IN DROGE TIJD (meerdere dagen geen regen)
1 deel natuurazijn en 6 delen water.
Goed inwrijven/schrobben met een borstel
Enkele uren in laten trekken
Goed naspoelen met water

Zou volgens hem nooit meer terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattejong
Source90 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:29:
[...]
Bedoel je zoiets?

***members only***

Bovenstaande muur is ook in een natte periode (sept-okt) gemetseld.

De metselaar van onze garage is gister wezen kijken en gaf gelijk al de volgende tip:
IN DROGE TIJD (meerdere dagen geen regen)
1 deel natuurazijn en 6 delen water.
Goed inwrijven/schrobben met een borstel
Enkele uren in laten trekken
Goed naspoelen met water

Zou volgens hem nooit meer terugkomen.
Goede tip!
Het oogt echter wat 'ernstiger' bij ons project.
Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
rattejong schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:43:
[...]

Goede tip!
Het oogt echter wat 'ernstiger' bij ons project.

***members only***
Lijkt vanaf de foto meer op de voegen? Nagenoeg alle voegen zijn behoorlijk wit en de steen zelf lijkt niet verkleurd?
Bij ons (althans; het is de woning van de buren; ik kijk er echter tegenaan) zijn de stenen echt wit uitgeslagen. Met name het deel dat zonuren heeft.

De voegen zijn allemaal feilloos antraciet zonder enige uitslag.

[ Voor 25% gewijzigd door Source90 op 25-03-2022 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
Farmerwood schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:16:
[...]

We hebben in de woning zelf alles laten renovliezen en in de berging/bijkeuken alleen zelf behangen. Dat was vooral om wat te oefenen, want we hadden er geen ervaring mee.

Met die ervaring hebben we later zelf een paar muren behangen (of opnieuw geverfd) in de slaapkamers. Over het renovlies heen dus.

***members only***
Mag ik vragen waar je die plaktegels boven de kookplaat hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattejong
Source90 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:00:
[...]

Lijkt vanaf de foto meer op de voegen? Nagenoeg alle voegen zijn behoorlijk wit en de steen zelf lijkt niet verkleurd?
Bij ons (althans; het is de woning van de buren; ik kijk er echter tegenaan) zijn de stenen echt wit uitgeslagen. Met name het deel dat zonuren heeft.

De voegen zijn allemaal feilloos antraciet zonder enige uitslag.
De foto is helaas niet van denderende kwaliteit, daardoor is het inderdaad niet zo goed zichtbaar. Deze foto is daarin wat duidelijker.
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MemeMaster
Inmiddels wonen wij bijna twee manden in ons nieuwe huis. Alles is top behalve een vochtplek op zolder en een lekkende badkamerraam. Hopelijk wordt dat snel opgelost.

Waar ik totaal niet tevreden over ben is m'n keukenapparatuur. Ik moet eerlijk zeggen dat ik totaal niet kritisch was wat betreft het type en merk. Dat komt ook omdat ik nog nooit een keuken heb gehad met inbouwapparatuur. Ik heb dan ook geen hoge eisen. Ik heb m'n hele leven sociale huurwoning keukens gehad, zelfs in oude koop appartement zat zo'n keuken omdat het een oude sociale huurwoning was. Ik heb nu een vaatwasser en combioven van Etna, suggestie van de keukenboer,
maar beide geven problemen echt heel slecht. De keukenboer/keukenloods liet mij geloven dat dit gewoon oke zou zijn.

Ook over de inbouw merkloze koelvries/combinatie ben ik niet tevreden. Denk dat ik alles maar 1 voor 1 moet vervangen🥴. Als je meer betaald krijg je natuurlijk betere apparatuur maar ik had alleen niet verwacht dat de B merken zo slecht zouden. En als je een losse koelkast koopt breng je dat natuurlijk makkelijker terug dan zo'n inbouw ding.

Gelukkig werkt de BORA downdraft kookplaat wel heel fijn. Maar dat was dan ook het enige wat niet een budget optie was aan de keuken 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
In eerste instantie ging ik voor stucwerk, totdat ik verhalen van meerdere toekomstige buren en buurtgenoten hoorde dat ze bij voorgaande nieuwbouwhuizen (bijna allemaal doorstromers in dezelfde wijk) dat ze toch wel veel scheuren hadden. Tijdens de voorschouw vond ik het aantal vnaden(4) meevallen en was het op zich prima, ondanks dat ik bedacht had ze te laten stucen. Als laatste scheelde het 2000 euro minstens in het nadeel van stucen. Pm me voor foto's of kijk wat pagina's terug voor mijn renovlies spam.

@Toppe jij weet dit wel: Ik heb een kabelbuis van de buurman gekregen voor in de tuin, om vast te maken aan de mantelbuis die ik als meerwerk heb gekozen. Ik ga hem dit weekend uitgraven. Hoe kan ik die het beste vastmaken? Op het einde zit een breder stuk wat je eroverheen kan schuiven, maar kan ik hem denk ik nog het beste vastmaken met lijm of kit of ? En gaat hier nog een flexibele mantelbuis doorheen of hoe ga ik het bij een bochtje doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOZVQ-o0hxbzb6ypXRrffP6ajuk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iQBH2lE3QxhdZqMPeP4corEN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Bteq op 25-03-2022 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Bteq schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:38:
[...]

In eerste instantie ging ik voor stucwerk, totdat ik verhalen van meerdere toekomstige buren en buurtgenoten hoorde dat ze bij voorgaande nieuwbouwhuizen (bijna allemaal doorstromers in dezelfde wijk) dat ze toch wel veel scheuren hadden. Tijdens de voorschouw vond ik het aantal vnaden(4) meevallen en was het op zich prima, ondanks dat ik bedacht had ze te laten stucen. Als laatste scheelde het 2000 euro minstens in het nadeel van stucen. Pm me voor foto's of kijk wat pagina's terug voor mijn renovlies spam.

@Toppe jij weet dit wel: Ik heb een kabelbuis van de buurman gekregen voor in de tuin, om vast te maken aan de mantelbuis die ik als meerwerk heb gekozen. Ik ga hem dit weekend uitgraven. Hoe kan ik die het beste vastmaken? Op het einde zit een breder stuk wat je eroverheen kan schuiven, maar kan ik hem denk ik nog het beste vastmaken met lijm of kit of ? En gaat hier nog een flexibele mantelbuis doorheen of hoe ga ik het bij een bochtje doen?

[Afbeelding]
Dit lijkt gewoon een mantelbuis voor nuts gezien de kleur, in dat geval zou ik hem er overheen schuiven en vast zetten met aluminium tape of ducttape.

Niet beginnen aan lijm en kit, zeker lijm kan de buis aan tasten.

Qua bochten: even de diameter opmeten en als het een standaard PVC maat is zou ik lekker wat bochtjes bij de gamma halen ofzo. Als je boven de grond komt en die niet overdekt is zou ik zelf 2x 90 graden gebruiken zodat je opening naar onder zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OeeegyqHHHaZhHjImpJyfgUwLeg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/90AZtfZnMwoCs8baNv5m16cF.gif?f=user_large
Gister vloer gehaald bij Ikea voor op zolder. Voorlopig is dat een logeer kamer dus zullen er praktisch niet komen dus dachten wat voordeliger uit te komen.

Nou, vooral niet doen. Wat een armoedige en belabberde kwaliteit… als je hem links er in klikt schiet hij er rechts weer uit, hoeken breken spontaan als je het oppakt en bij sommige delen mist het stripje aan de kopse kant…

Als we wat nuttigs met de zolder gaan doen dan lekker PVC leggen.

Heb ondertussen aardig wat vloertjes gelegd en dit is ronduit de slechtste kwaliteit ooit… nu maar de vloer in gezaagd zodat de spanning in de lengte er af is

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 25-03-2022 17:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
Toppe schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:37:
[Afbeelding]
Gister vloer gehaald bij Ikea voor op zolder. Voorlopig is dat een logeer kamer dus zullen er praktisch niet komen dus dachten wat voordeliger uit te komen.

Nou, vooral niet doen. Wat een armoedige en belabberde kwaliteit… als je hem links er in klikt schiet hij er rechts weer uit, hoeken breken spontaan als je het oppakt en bij sommige delen mist het stripje aan de kopse kant…

Als we wat nuttigs met de zolder gaan doen dan lekker PVC leggen.

Heb ondertussen aardig wat vloertjes gelegd en dit is ronduit de slechtste kwaliteit ooit… nu maar de vloer in gezaagd zodat de spanning in de lengte er af is
Wij hebben jarenlang (6jaar) 5 euro laminaat van Leen Bakker op zolder gehad, ging verbazingwekkend goed! Ik had verwacht na 2-3 jaar de vloer te moeten vervangen, maar het bleef echt super lang mooi! (Gebruik: kinderkamer en thuiswerk kantoor in corona)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
Toppe schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:26:
[...]

Dit lijkt gewoon een mantelbuis voor nuts gezien de kleur, in dat geval zou ik hem er overheen schuiven en vast zetten met aluminium tape of ducttape.

Niet beginnen aan lijm en kit, zeker lijm kan de buis aan tasten.

Qua bochten: even de diameter opmeten en als het een standaard PVC maat is zou ik lekker wat bochtjes bij de gamma halen ofzo. Als je boven de grond komt en die niet overdekt is zou ik zelf 2x 90 graden gebruiken zodat je opening naar onder zit
Ok top thanks. Ga ik morgen graven, meten en eventueel bochtjes halen en heb nog een hoop ducttape liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
kepler schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:55:
[...]

Wij hebben jarenlang (6jaar) 5 euro laminaat van Leen Bakker op zolder gehad, ging verbazingwekkend goed! Ik had verwacht na 2-3 jaar de vloer te moeten vervangen, maar het bleef echt super lang mooi! (Gebruik: kinderkamer en thuiswerk kantoor in corona)
Hier ook goede ervaring met goedkoopste IKEA laminaat. Het ligt hier ook weer op de tweede verdieping en op zolder. Op zolder lag er zelfs een paar dagen een plas water op ivm lekkage wasmachine wat ik niet door had, na het droogmaken was het weer in prima staat je zag er niks van ook niet kromgetrokken. Ik heb dit laminaat alleen nooit zelf gelegd, de persoon die het voor mij gelegd heeft gelegd legt dagelijks IKEA laminaat misschien maakt dat ook nog wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Week of 4 geleden nog de goedkoopste kwantum laminaat vloer gelegd, was dikke prima. Weinig op aan te merken.

Maar als je een vloerdeel uit de verpakking haalt en hij breekt al… nee, niet wat ik er van verwacht had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Bteq schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:58:
[...]

Ok top thanks. Ga ik morgen graven, meten en eventueel bochtjes halen en heb nog een hoop ducttape liggen.
Beetje afhankelijke van wat er doorheen moet maar je kunt ipv een maal een 90 graden bocht beter 2x een 45 graden bocht nemen. Ik heb mijn mantelbuis (70mm doorsnee) ook gelegd met 90 graden bochten, toen de kabels er door moesten konden we die dus weer op gaan graven want we kwamen de eerste bocht niet door. -O-
MemeMaster schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:08:
[...]

Hier ook goede ervaring met goedkoopste IKEA laminaat. Het ligt hier ook weer op de tweede verdieping en op zolder. Op zolder lag er zelfs een paar dagen een plas water op ivm lekkage wasmachine wat ik niet door had, na het droogmaken was het weer in prima staat je zag er niks van ook niet kromgetrokken. Ik heb dit laminaat alleen nooit zelf gelegd, de persoon die het voor mij gelegd heeft gelegd legt dagelijks IKEA laminaat misschien maakt dat ook nog wat uit.
Helemaal mee eens! In mijn vorige woning heeft het IKEA laminaat het ongeveer 15 jaar uitgehouden. Wel door een pro gelegd.

[ Voor 39% gewijzigd door Dronium op 25-03-2022 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
Dronium schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:18:
[...]

Beetje afhankelijke van wat er doorheen moet maar je kunt ipv een maal een 90 graden bocht beter 2x een 45 graden bocht nemen. Ik heb mijn mantelbuis (70mm doorsnee) ook gelegd met 90 graden bochten, toen de kabels er door moesten konden we die dus weer op gaan graven want we kwamen de eerste bocht niet door. -O-
Thanks voor de tip! Neem ik allemaal mee haha. En handig om een afsluitdeksel of iets te doen? Zal morgen eens door de bouwmarkt sjokken.
Pagina: 1 ... 99 ... 352 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.