Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:22
Haha, wat hou ik van Tweakers. Goed commentaar wat je wat aan heb!
Excelsheet is gewoon een fun sheetje op de zondag gemaakt als ik zelf niks wil uitvoeren.
Werk zelf in de IT dus ga het hoog waarschijnlijk lekker zelf regelen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-05 15:36
mentalozzie schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:20:
Haha, wat hou ik van Tweakers. Goed commentaar wat je wat aan heb!
Excelsheet is gewoon een fun sheetje op de zondag gemaakt als ik zelf niks wil uitvoeren.
Werk zelf in de IT dus ga het hoog waarschijnlijk lekker zelf regelen inderdaad.
Ik werk ook met zo'n lijstje. Ik heb in mijn lijst de trap geschrapt, van meerdere kanten het advies gehad de eerste twee jaar niks aan de trap te doen. Het hout werkt nog na, met PVC bekleden bijvoorbeeld is vragen om problemen. Nano-inrichters weigert het zelfs, zoals ze zeiden, het springt gewoon kapot als je pech hebt.

De tuin hebben we er ook uitgelaten, wellicht dat je huidige woning meer oplevert dan je hoopt, kan je het daarmee betalen.

Beetje voor het idee, zo ziet die van mij eruit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MRIhxNv1QFGpzRU0KH8VXXRhh6Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Gxh9FHbTRvbu6oPyfpf5UB3F.png?f=user_large

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkeding
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-05 15:39
Toppe schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:10:
[...]

Zou eerst eens kijken waar je die zou willen en welke voorzieningen er exact zitten. Wij moeten meer dan €800 neer tikken als voorbereiding, niet gedaan en hebben exact* de zelfde voorzieningen gekregen als mijn buren die wél de officiële voorbereiding hebben genomen.

* Op een Y stuk bij de afvoer na. Die kosten een euro of 8 bij de bouwmarkt.
Ah dat scheelt voor je! Ben benieuwd of er in ons project ook zulke "fouten" gemaakt worden. Bij ons werd de voorbereiding incl. een extra groep voor €1240 (of €3600 incl een ontharder van DigiSoft, een DS-1200) ineens na sluiting van de opties als extraatje aangeboden, moest binnen 5 dagen beslissen, wel even slikken maar ze gaven aan dat het later niet meer gedaan kon worden omdat er in de meterkast geen geschikte afvoer zou zijn zonder de optie af te nemen dus overstag gegaan.

Ik zou er als buurman toch ook echt een punt van hebben gemaakt dat ze zoveel rekenen voor een Y stuk en het aansluiten ervan... Dat is nog erger dan die wifi van mentalozzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
kw_nl schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:28:
[...]

Ik werk ook met zo'n lijstje. Ik heb in mijn lijst de trap geschrapt, van meerdere kanten het advies gehad de eerste twee jaar niks aan de trap te doen. Het hout werkt nog na, met PVC bekleden bijvoorbeeld is vragen om problemen. Nano-inrichters weigert het zelfs, zoals ze zeiden, het springt gewoon kapot als je pech hebt.

De tuin hebben we er ook uitgelaten, wellicht dat je huidige woning meer oplevert dan je hoopt, kan je het daarmee betalen.

[Afbeelding]
Mooi lijstje, dankjewel!
Bizar dat bij ons vloerverwarming op zolder 4095 kost en bij jou 1900. Zou dat met luchtwarmepomp te maken hebben? Geen idee...
Wachten met trap is zeker een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
mentalozzie schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:35:
[...]

Mooi lijstje, dankjewel!
Bizar dat bij ons vloerverwarming op zolder 4095 kost en bij jou 1900. Zou dat met luchtwarmepomp te maken hebben? Geen idee...
Wachten met trap is zeker een idee.
Ja, opvallend, is de rest van de woning al wel voorzien van vloerverwarming? We hebben ook een luchtwarmtepomp. Makelaar gaf aan dat het eigenlijk niet nodig was, omdat de zolder vanuit zichzelf warm genoeg zou moeten zijn, maar we werken er best vaak, dus ik wil geen risico nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:55

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Takkeding schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:35:
[...]

Ah dat scheelt voor je! Ben benieuwd of er in ons project ook zulke "fouten" gemaakt worden. Bij ons werd de voorbereiding incl. een extra groep voor €1240 (of €3600 incl een ontharder van DigiSoft, een DS-1200) ineens na sluiting van de opties als extraatje aangeboden, moest binnen 5 dagen beslissen, wel even slikken maar ze gaven aan dat het later niet meer gedaan kon worden omdat er in de meterkast geen geschikte afvoer zou zijn zonder de optie af te nemen dus overstag gegaan.

Ik zou er als buurman toch ook echt een punt van hebben gemaakt dat ze zoveel rekenen voor een Y stuk en het aansluiten ervan... Dat is nog erger dan die wifi van mentalozzie
In ons project is alles willekeurig, die zelfde mensen hebben namelijk een andere deur op de begaande grond en dat was bij ons weer niet mogelijk. 8)7

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
kw_nl schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:39:
[...]

Ja, opvallend, is de rest van de woning al wel voorzien van vloerverwarming? We hebben ook een luchtwarmtepomp. Makelaar gaf aan dat het eigenlijk niet nodig was, omdat de zolder vanuit zichzelf warm genoeg zou moeten zijn, maar we werken er best vaak, dus ik wil geen risico nemen.
Ja rest is al voorzien van vloerverwarming.
Waarschijnlijk ga ik ook vier dagen per week op zolder werken dus wij willen het risico liever ook niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
kw_nl schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:39:
[...]

Juist omdat de zolder vanuit zichzelf warm genoeg is hebben wij het genomen. Zo werkt de vloerkoeling ook op zolder ;) Prijs was ongeveer hetzelfde en zonder minderwerk gekozen om slechts 75% van de zolder te voorzien.

Vloerkoeling is natuurlijk geen airco, maar er zit een groot verschil tussen 25 of 28 graden en als je 24/7 warmte onttrekt aan de woning dan warmt het ook minder op.

[ Voor 6% gewijzigd door Deveon op 21-03-2022 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 10:32

twi

kw_nl schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:28:
[...]

[Afbeelding]
Goed om te zien, onze ziet er grofweg zo uit:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Al wel enigszins verouderd, gezien we de 2.4m uitbouw gaan doen (van 29k) en weten dat de keuken tenminste 20k en de badkamer tenminste 10k (meerwerk) gaat geven. Hiertoe is de hypotheek al bijgesteld en door het verlagen van de geschatte overwaarde hebben we (tenzij de huizenmarkt instort) eigenlijk ons volledige spaargeld nog als buffer over.

Tuin is overigens aan de lage kant, omdat deze nog maar 5 meter diep is (en de schuttingen apart zijn berekend). Tegelwerk staat op 0 omdat we nog het gesprek moeten gaan hebben met de projectleverancier. Hier zal het grootste deel van het badkamerbudget in gaan zitten, want voor de rest willen we deze zo basic mogelijk op laten leveren en later de kranen/meubels/spiegels zelf toe te voegen.

/edit: Dakkapel a 12.5k mis ik ook nog, maar dit is bij ons inmiddels ons "bespaarpotje" geworden. Als we iets bijna kopen, maar ons toch in kunnen houden, storten we het bedrag naar de bankrekening "Dakkapel". Nou, die gaat hard kan ik vertellen :+

[ Voor 11% gewijzigd door twi op 21-03-2022 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Deveon schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:47:
[...]

Juist omdat de zolder vanuit zichzelf warm genoeg is hebben wij het genomen. Zo werkt de vloerkoeling ook op zolder ;) Prijs was ongeveer hetzelfde en zonder minderwerk gekozen om slechts 75% van de zolder te voorzien.

Vloerkoeling is natuurlijk geen airco, maar er zit een groot verschil tussen 25 of 28 graden en als je 24/7 warmte onttrekt aan de woning dan warmt het ook minder op.
Ook i.v.m. koeling deze optie gekozen, volgens mij €850 o.i.d. Moet alleen nog zorgen dat deze een eigen groep krijgt. Gaat nu meelopen met de begane grond, maar dat lijkt me niet heel duurzaam.
Door de koeling kan de bron in de winter ook weer beter benut worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:03
Als we toch lijstjes plaatsen: :Y)
Members only:

Heb het voor mijzelf ingedeeld in blokken, van noodzaak tot optioneel.
Groen uitgekozen/afgenomen, geel uitgekozen en oranje geschat/nog uitzoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Source90 op 21-03-2022 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 16:15
@Source90 wel lekker dat je overal zoveel geld voor retour krijgt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Ascension schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:15:
@Source90 wel lekker dat je overal zoveel geld voor retour krijgt ;)
:9
In de zwarte blokken staat weer (restant) spaargeld en overwaarde na verhuizen als positief opgeboekt, is wat makkelijker bijhouden als dat tegen elkaar wegstreept.
Dat hoeft niet op Tweakers :>

[ Voor 9% gewijzigd door Source90 op 21-03-2022 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:43
Grappig ook in hoeverre de opties kunnen verschillen in prijs, met als klapper op de vuurpijl de openslaande tuindeuren van 9k terwijl bij mij de wijziging van schuifpui naar openslaande tuindeur een optie van €150 was...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XWwgorxPgcG3YeM3hyekuSeK4g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MKU5awkE6rFaEPFhhHG8gCAz.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door Blik1984 op 21-03-2022 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Blik1984 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:19:
Grappig ook in hoeverre de opties kunnen verschillen in prijs, met als klapper op de vuurpijl de openslaande tuindeuren van 9k terwijl bij mij de wijziging van schuifpui naar openslaande tuindeur een optie van €150 was...[Afbeelding]
Dat is helemaal een schijntje. Hier waren de prijzen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lz7zysgQbp9IMt3uFb-AlJhk6bs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/I17JZOToEgLxnUOKM12lTNYM.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fethoz69
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20-05 15:47
Het is nu helemaal drama met de prijzen. Vorige week nog bij de aannemer geweest, daar durven ze niet eens meer een vaste prijs op te geven. Enkel stelposten. bv isolatie materiaal is al 3 maanden op rij duurder geworden, 9%, vervolgens 19% en per april komt daar weer 19% bij. :X
Gevelstenen + 40 % :X

Alle badkamer spullen precies zo, per januari 7% duurder .. en per april komt er weer een prijsstijging aan. Dit is voor de klant als voor de bouwer toch ook niet meer leuk ..

Gelukkig hebben wij nog in 'de goeie tijd' getekend, dus nog vaste prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
Deveon schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:47:
[...]

Precies, was ook onze gedachten, we hebben nu een huis met een grondwater-warmtepomp, in de zomer zorgt die echt wel dat de temperatuur aangenaam blijft. Mits je er wel voor zorgt dat de zon niet maximaal naar binnen kan schijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:22
Fethoz69 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:36:
Het is nu helemaal drama met de prijzen. Vorige week nog bij de aannemer geweest, daar durven ze niet eens meer een vaste prijs op te geven. Enkel stelposten. bv isolatie materiaal is al 3 maanden op rij duurder geworden, 9%, vervolgens 19% en per april komt daar weer 19% bij. :X

Alle badkamer spullen precies zo, per januari 7% duurder .. en per april komt er weer een prijsstijging aan. Dit is voor de klant als voor de bouwer toch ook niet meer leuk ..

Het is bizar, wij hebben in november getekend voor de KAO daarin staat ook dat de prijsstijging niet doorgerekend kan worden maar dit gaat toch gegarandeerd invloed hebben op de kwaliteit? Ze moeten ergens op bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
Agostino schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:07:
[...]

Het is bizar, wij hebben in november getekend voor de KAO daarin staat ook dat de prijsstijging niet doorgerekend kan worden maar dit gaat toch gegarandeerd invloed hebben op de kwaliteit? Ze moeten ergens op bezuinigen.
Yep, somebody has to pay it...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Best case scenario gaat het ten koste van de marge van de project ontwikkelaar. Bijna Worst case scenario gaat de ontwikkelaar failliet. Worst case scenario gaat de afbouw verzekeraar failliet (SWK/Woningborg/Bouw Garant).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bteq
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQqo_Br49oHgknwb7t0K71HbrrE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c3eD7jnPH2bICOlBGMl4l9j0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uomtaoEpDtUCddlR4DW4_JlTwWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GFvfXVYnpgRNcWbot0BNZxby.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qiw81B9eWrz8nAzWIc7TOXl1O3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZO1yGK8roJI1QIpblMPhrEX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqRPTHs7VQ3kF1LT6P_I4qs7WnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O8CDn2TP0K9AF9ujBQPQAlu6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRuWnyS5Im2kEsmXFo5J4MXz7uA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IAZq2cKYc1psXlas4dzWezYr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CK1xIVRwKJxQR60sIes5FXF8rSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jR2mf2ENyWlqPYy0dXtx3nVs.jpg?f=fotoalbum_large

Klein voorproefje. Kleur is Urban Taupe. Op de foto's lijkt hij meer roze dan taupe/gelig/bruinig. In de gang Arte behang en in de slaapkamer wilde mevrouw een krokodillenbehang....

[ Voor 49% gewijzigd door Bteq op 21-03-2022 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Bteq schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:03:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Klein voorproefje. Kleur is Urban Taupe. Op de foto's lijkt hij meer roze dan taupe/gelig/bruinig. In de gang Arte behang en in de slaapkamer wou mevrouw een krokodillenbehang....
Dat Arte behang is geweldig! Zijn we zelf ook aan het overwegen voor de slaapkamer.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Fethoz69 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:36:

Onlangs heb ik geprobeerd een nieuwe Volkswagen ID.4 te kopen.
In de maand dat die wagen geleverd gaat worden, krijg je nog een naheffing voor de uiteindelijke kosten van staal en aluminium, tussen de €1000 en €1500......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
JackBol schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:24:
[...]

Dat Arte behang is geweldig! Zijn we zelf ook aan het overwegen voor de slaapkamer.
Ja wij hebben die voor de gang gedaan. De rest houden we "rustig" met Urban Taupe op de muren, omdat er nog zwarte meubels en een zwarte keuken met wit marmer blad komt. Goud komt in de kranen en wc dan terug, dus het moet ook niet teveel kermis worden. En dan boven op onze kamer 1 muur krokodillenbehang en op de kinderkamer 1 muur "camouflage green" vanwege zijn junglekamer haha. Ik kan je de Arte zeker aanraden! Zou hem persoonlijk niet in een ruimte op alle 4 de muren doen, maar hem op 1 wand eruit laten springen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bteq op 21-03-2022 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsNieuweThuis
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-10-2023
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Klein voorproefje. Kleur is Urban Taupe. Op de foto's lijkt hij meer roze dan taupe/gelig/bruinig. In de gang Arte behang en in de slaapkamer wilde mevrouw een krokodillenbehang....
Welk nummer is het van Arte??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bteq
OnsNieuweThuis schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:02:
[...]

Welk nummer is het van Arte??
arte facet monsoon 75301 (champagne kleur). Je hebt ook nog die hele gouden kleur hierna.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gq3yA1sFvbEHYrJRJPqhsG1fMl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yQJ0h2E6L2UTquoE7M6Qj4YQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door Bteq op 21-03-2022 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDuckeers
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-11-2024
Hi,

Ik heb meer een praktische vraag, die jullie vanuit jullie ervaring vast kunnen beantwoorden. Ik ben bezig met het invullen van de belastingaangifte en wij zijn sinds mei 2021 eigenaar van een mooi stukje grond. Dit stuk grond staat nog niet op de WOZ beschikking, want de peildatum is 1-1-2020. Klopt het dat je hier dan dus €0 als WOZ-waarde invult? Bij de aangifte volgend jaar zal het dus ook nog steeds €0 zijn?

Of maak ik hier een denkfout?

Ik zie dit ook terug op de website van de belastingdienst:
"Hebt u een nieuwbouwwoning gekocht?
Neem dan de waarde van de WOZ-beschikking die de gemeente heeft afgegeven. Ook als die alleen betrekking heeft op de grond of op een gedeeltelijk afgebouwde woning.

Hebt u nog geen WOZ-beschikking op het moment dat u aangifte wilt doen? Schat dan zelf de waarde. Neem de waarde die vergelijkbare woningen op 1 januari van vorig jaar hadden. Maar u kunt natuurlijk ook een taxateur in de arm nemen.

Krijgt u na de aangifte alsnog de WOZ-beschikking van uw gemeente? Dan blijkt misschien dat u een te hoge of een te lage waarde hebt aangegeven. Geef dat dan aan ons door."

[ Voor 42% gewijzigd door MrDuckeers op 21-03-2022 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-05 11:15
[...]

Ze mogen prijsstijgingen niet doorberekenen. Belastingverhogingen wel, maar dat gebeurt eigenlijk nooit omdat er dan overgangsregelingen zijn.

Onze aannemer is er 30k per woning in ingeschoten. Dat betalen de kopers van het volgende project. Zo werkt dat.

En ja, dat gaat ten koste van de kwaliteit, maar binnen zekere grenzen, want heel veel gezeur achteraf kost meer dan het in een keer goed doen. Het motto van menig aannemer is: "niet zo goed als kan, maar zo slecht als mag."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:59
MrDuckeers schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:53:
Hi,

Ik heb meer een praktische vraag, die jullie vanuit jullie ervaring vast kunnen beantwoorden. Ik ben bezig met het invullen van de belastingaangifte en wij zijn sinds mei 2021 eigenaar van een mooi stukje grond. Dit stuk grond staat nog niet op de WOZ beschikking, want de peildatum is 1-1-2020. Klopt het dat je hier dan dus €0 als WOZ-waarde invult? Bij de aangifte volgend jaar zal het dus ook nog steeds €0 zijn?

Neem dan de waarde van de WOZ-beschikking die de gemeente heeft afgegeven. Ook als die alleen betrekking heeft op de grond of op een gedeeltelijk afgebouwde woning.

Hebt u nog geen WOZ-beschikking op het moment dat u aangifte wilt doen? Schat dan zelf de waarde. Neem de waarde die vergelijkbare woningen op 1 januari van vorig jaar hadden. Maar u kunt natuurlijk ook een taxateur in de arm nemen.

Krijgt u na de aangifte alsnog de WOZ-beschikking van uw gemeente? Dan blijkt misschien dat u een te hoge of een te lage waarde hebt aangegeven. Geef dat dan aan ons door."
Wij hebben de WOZ waarden van een woning uit de eerdere fase genomen die vrijwel exact hetzelfde is. Op 1-1-2020 gaat het dan dus om enkel de grond, dus je kan ook de grondprijs die je hebt betaald opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:54
MrDuckeers schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:53:
Hi,

Voor de aangifte over 2021 telt wat je hebt per 1-1-2021. Over 2022 dus 1-1-2022, maar als waardepeildatum geldt 1-1-2021, is er op die datum nog niet gestart met de bouw dan geldt dus de waarde van de grond wat die op 1-1-2021 waard zou zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Hoe zit het met de temperatuur in de boiler van de warmtepomp? Ergens verstopt in de optielijst staat de melding dat de temperatuur in de warmtepompen van ons project 38 graden zullen zijn. Wat zou betekenen dat de temperatuur van het douche/badwater niet hoger dan dat zal komen.

Weet iemand of daar richtlijnen voor zijn?
Members only:

[ Voor 34% gewijzigd door twi op 21-03-2022 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-05 11:15
twi schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:05:
Hoe zit het met de temperatuur in de boiler van de warmtepomp? Ergens verstopt in de optielijst staat de melding dat de temperatuur in de warmtepompen van ons project 38 graden zullen zijn. Wat zou betekenen dat de temperatuur van het douche/badwater niet hoger dan dat zal komen.

In verband met legionella zal de boiler warmer gestookt moeten worden. 38 graden is waarschijnlijk het cv water, maar vraag het bij de aannemer na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:20
deejeebv schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:58:
[...]

Voor de aangifte over 2021 telt wat je hebt per 1-1-2021. Over 2022 dus 1-1-2022, maar als waardepeildatum geldt 1-1-2021, is er op die datum nog niet gestart met de bouw dan geldt dus de waarde van de grond wat die op 1-1-2021 waard zou zijn geweest.
Dat geldt voor box 3. De eigenwoning zit in box 1 en daar wordt de belasting berekend over de periode dat de woning (in dit geval grond) in bezit is. Zo lang het nog in aanbouw is, bedraagt het eigenwoningforfait nul. Dus de waarde die je invult maakt eigenlijk niet uit.
Heb je nog geen woz-waarde, neem dan de betalingen die je hebt gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

38 graden zal inderdaad het CV water zijn.
Je dhw zal waarschijnlijk op 55 tot 58 graden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Blihi schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:11:
[...]

In verband met legionella zal de boiler warmer gestookt moeten worden. 38 graden is waarschijnlijk het cv water, maar vraag het bij de aannemer na.
JackBol schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:19:
[...]

38 graden zal inderdaad het CV water zijn.
Je dhw zal waarschijnlijk op 55 tot 58 graden staan.
Ik heb een vraag open staan bij ze. In de vorige post ook nog even de betreffende meeroptie gedeeld. Het lijkt/leek me al heel stug toen ik medebewoners hoorde over dit "probleem". Maar het zal helaas niet voor het eerst zijn wanneer de aankoopbegeleiders de bewoners verkeerd informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ta38 bij een moderne woning is extreem slecht, dit zou makkelijk <30grC moeten kunnen zijn. SWW op 38 is natuurlijk leuk voor de COP, maar niet voor de douchetijd. Legionella hoeft maar eens per 1-2 weken naar >50-60gr gebracht te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johndoe_1975
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-05 23:11
Rubenus schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:57:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar! Wij slaan stijl achterover van de prijzen van onze leverancier. En ook tips om de boel goedkoper te maken. Wat makkelijk geld besparen?

Wij dachten hieraan:

-Een douchewand zelf achteraf (laten) monteren? (Onze leverancier had het erover dat profielen in de vloer hiervoor nodig waren)
-Zelf een wastafel + onderkast uitzoeken en (laten) montoren

Ik heb hier zelf geen verstand van, weet iemand of dit goed te doen is?
Bedankt voor de reacties. De standaard wasbak hebben we laten vervallen. Als je ze zelf een beetje combineert, dan kan je bijvoorbeeld op zoiets uitkomen (niet ons huis, gewoon gevonden op internet):

https://www.123wonen.nl/h...zegge-711-20#fancypand-16
https://www.123wonen.nl/h...zegge-711-20#fancypand-15

Misschien niet voor iedereen acceptabel, maar ik vind het interessant om te zien wat er mogelijk is met standaard tegels en een beetje creativiteit/handigheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

[...]

Waar staat dit in de koopovereenkomst? Ik kan het niet zo snel/duidelijk terugvinden….

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

***members only***
Waarschijnlijk bedoelen ze dat je achtereen 200 liter water kan tappen van 38 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:22
Flappiewappie schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:24:
[...]

Waar staat dit in de koopovereenkomst? Ik kan het niet zo snel/duidelijk terugvinden….
Het staat bij ons in de technische omschrijving (algemene bepalingen) die een onderdeel is van de KAO.
2.5 Prijsstijgingen
De met je in de koop- en aannemingsovereenkomst overeengekomen totale koopsom staat vast met uitzondering van wijzigingen in het BTW-tarief. Loon- en materiaalkostenstijgingen tijdens de bouw zijn voor onze rekening en risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben je ergens langs geweest waar je het behang hebt zien hangen, of heb je het van een foto gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
Blik1984 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:14:
[...]

Ben je ergens langs geweest waar je het behang hebt zien hangen, of heb je het van een foto gekozen?
Heel veel foto's en filmpjes bekeken en bij iemand de andere kleur van dezelfde serie gezien (die wij teveel goud vonden), alhoewel het nog steeds afhankelijk blijft van lichtinval/soort licht hoe de kleur valt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 27-04 14:25
Blik1984 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:14:
[...]

Volgens mij is het een van meest populaire behang soorten op dit moment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRCDh2I7R6sTnYavWWSrSFsIxb4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sloZzaZNpePmGTDZ6XTShGtc.jpg?f=fotoalbum_large

😁

Nog een tip: probeer dit online te kopen zodat je rollen die je over hebt nog kunt retourneren. Bij onze lokale interieurwinkel was dit absoluut niet mogelijk.

Tip 2: Gooi eventuele restanten niet weg. Er is een levendige handel in kleine stukken Arte-behang op marktplaats. Bizar hoeveel mensen hiervoor willen betalen

[ Voor 23% gewijzigd door funk-e op 22-03-2022 11:34 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:49
@bloq links van die muur met die croco print. Zit daar ook Urban Taupe op de muur? En welk behang is de croco print :)

Algemene vraag: ze komen bij ons binnenkort renovliezen. De renovliezer geeft aan ook wanden waar we willen behangen te willen renovliezen. Argument is om scheuren te gaan, maar het is een betonnen prefab wand. Als die scheurt, scheurt denk ik zowel het renovlies als het behang.

Zelf vind ik het een beetje dubbelop, ook ivm de kosten. Je betaalt immers eerst renovlies + sauzen (15 euro per m2). En vervolgens is er een toeslag van 20 euro per m2 om te behangen (exclusief het behang...).

Hoe pakken jullie dit aan?

[ Voor 69% gewijzigd door SquareOne op 22-03-2022 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:44:
@bloq links van die muur met die croco print. Zit daar ook Urban Taupe op de muur? En welk behang is de croco print :)

Algemene vraag: ze komen bij ons binnenkort renovliezen. De renovliezer geeft aan ook wanden waar we willen behangen te willen renovliezen. Argument is om scheuren te gaan, maar het is een betonnen prefab wand. Als die scheurt, scheurt denk ik zowel het renovlies als het behang.

Zelf vind ik het een beetje dubbelop, ook ivm de kosten. Je betaalt immers eerst renovlies + sauzen (15 euro per m2). En vervolgens is er een toeslag van 20 euro per m2 om te behangen (exclusief het behang...).

Bij ons heeft de behanger juist aangegeven niet te renovliezen waar er wordt behangen, dit omdat het dubbelop is en tevens minder goed hecht op renovlies (volgens behanger).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:20
Bij ons geven ze ook aan dat ze renovliezen en daar over heen het printbehang plakken. De reden was dat als je het printbehang zat bent er nog een goede muur onder zit. Maar ik heb eerlijk gezegd ook geen idee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
stokmeister schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:27:
Bij ons geven ze ook aan dat ze renovliezen en daar over heen het printbehang plakken. De reden was dat als je het printbehang zat bent er nog een goede muur onder zit. Maar ik heb eerlijk gezegd ook geen idee.
Hmm, dan heb je strak renovlies met lijmresten van het dan oude behang. Lijkt me dan dat je sowieso er weer iets overheen moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
@Farmerwood bij ons komt dezelfde club als bij jullie. Hebben jullie toevallig wandjes (laten) behangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Agostino schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:50:
[...]

Het staat bij ons in de technische omschrijving (algemene bepalingen) die een onderdeel is van de KAO.

[...]
Is ook onderdeel van het SWK garantiefonds;
Doorberekening van loon- en prijsstijgingen

Artikel 5
1. Doorberekening van meerdere of mindere kosten ten gevolge van wijziging van lonen, sociale lasten en materiaalprijzen is uitgesloten, tenzij bij het aangaan van de aannemingsovereenkomst anders is overeengekomen 1); in dat geval moet in de aannemingsovereenkomst een post risicoverrekening worden opgenomen tot het maximum waarvan verrekening kan plaatsvinden, en in een schriftelijke overeenkomst worden geregeld vanaf welke datum en volgens welke maatstaf doorberekening zal plaatsvinden en hoe en wanneer de betaling moet geschieden.

2. Indien van overheidswege het percentage van de omzetbelasting (B.T.W.) en / of van de overdrachtsbelasting wordt gewijzigd, zal tussen partijen doorberekening plaatsvinden overeenkomstig de wettelijke bepalingen ter zake.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:20
Blik1984 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:59:
[...]

Hmm, dan heb je strak renovlies met lijmresten van het dan oude behang. Lijkt me dan dat je sowieso er weer iets overheen moet doen.
Ja dat idee had ik dus ook. Ze komen binnenkort inmeten. Zal dan nog wel even vragen of dubbel behangen nu echt zo nodig is. Uiteindelijk moet ik zelf weten wat ik met die muren wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Laatst online: 08-05 10:51
Wellicht een Noob vraag, maar hoe time je als je de opleverdatum nog niet weet je vloerenlegger, schilder etc.? Merk dat die gasten aardig vol zitten en zonder exacte data kunnen ze je niet inplannen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
Pingu007 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:09:
Wellicht een Noob vraag, maar hoe time je als je de opleverdatum nog niet weet je vloerenlegger, schilder etc.? Merk dat die gasten aardig vol zitten en zonder exacte data kunnen ze je niet inplannen 8)7
Beetje natte vingerwerk. Wat marge houden aan de ene kant, maar ook weer niet te veel, want naar achter verplaatsen is vaak makkelijker dan naar voren verplaatsen.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
Pingu007 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:09:
Aanvullend hierop:
De aannemer geeft aan dat ze in december 2022 zullen starten met opleveren, gaat om 35 woningen. Vanaf wanneer is het handig om afspraken te maken met de vloerenlegger etc? Ik neem aan dat het nu nog te vroeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Laatst online: 08-05 10:51
big bang schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:11:
[...]

Beetje natte vingerwerk. Wat marge houden aan de ene kant, maar ook weer niet te veel, want naar achter verplaatsen is vaak makkelijker dan naar voren verplaatsen.
Zitten ook net lastig qua bouwvak..het zal er of net voor zijn of maandje erna..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Na wat twijfelen over hoe we de raam decoratie willen hebben we besloten onder de noemer YOLO om voor de Harmony van Veneta.com te gaan.

Grote verschil met de Essentials is de 'koof' om het frame heen. Zolang je er niet met een trapje naast gaat staan dan sluit het allemaal netjes aan. Kleine beschadigingen kan je ook prima weg werken met een gekleurde stift.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsiLqWYzBoAxZDvczv7ElmwWtUo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QXi0lKLBXVhJhTCdB2fgwAFK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7gbKzsTEATWp_iy4qINccwxDZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0ZZ3dtU6HMUacWFQ8R4JKnF.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de oplettende tweaker: Ja, de jaloezieën zijn breder van de vensterbank en dat hebben we bewust gedaan omdat anders de OCD weer gaat opspelen zodra de niet exact in lijn liggen :+

Qua hoogte hebben iets wat moeten gokken omdat er alleen pakket maten per 50cm beschikbaar zijn.

De gok is gelukkig goed uitgevallen, de onderste jaloezie 'zweeft' nog geen millimeter boven de vensterbank, hierdoor kunnen we hem strak tegen het plafond aan bevestigen.

Al met al grote blij!

De koof kan je ook omdraaien zodat je ze smalste kant tegen het plafond hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 22-03-2022 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Toppe schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:23:
Na wat twijfelen over hoe we de raam decoratie willen hebben we besloten onder de noemer YOLO om voor de Harmony van Veneta.com te gaan.

Grote verschil met de Essentials is de 'koof' om het frame heen. Zolang je er niet met een trapje naast gaat staan dan sluit het allemaal netjes aan. Kleine beschadigingen kan je ook prima weg werken met een gekleurde stift.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor de oplettende tweaker: Ja, de jaloezieën zijn breder van de vensterbank en dat hebben we bewust gedaan omdat anders de OCD weer gaat opspelen zodra de niet exact in lijn liggen :+

Qua hoogte hebben iets wat moeten gokken omdat er alleen pakket maten per 50cm beschikbaar zijn.

De gok is gelukkig goed uitgevallen, de onderste jaloezie 'zweeft' nog geen millimeter boven de vensterbank, hierdoor kunnen we hem strak tegen het plafond aan bevestigen.

Al met al grote blij!
Nice :).
Kon het niet 'in de dag'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
SquareOne schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:38:
[...]

Nice :).
Kon het niet 'in de dag'?
Rechter raam op de foto is een draai/kiep raam dus die moest sowieso op de dag als de houten jaloezieën wouden. Om eenvoud te houden besloten de rest ook maar gewoon op de dag te doen.

We hebben wel 16cm eer gerekend qua breedte zodat we genoeg speelruimte hebben qua breedte en dat is een mooie maat vinden we :)

De directeur komt zo nog even "kijken" (Lees: Controleren :+ *) dus ben benieuwd!

offtopic:
* Ze was nogal "verbaasd" toen ik 5 minuten ná de oplevering meteen de WiFi had aangesloten dus heb nog wat goed te maken

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 22-03-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
SquareOne schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:08:
@Farmerwood bij ons komt dezelfde club als bij jullie. Hebben jullie toevallig wandjes (laten) behangen?
MdB bedoel je voor renovliezen?
Die hebben bij ons alleen renovlies en verven gedaan. We hebben zelf behangen. Op een aantal plekken over het renovlies omdat plannen wijzigden.

[ Voor 9% gewijzigd door Farmerwood op 22-03-2022 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 10:36
Iemand enig idee of dit ‘hoort’? Dan heb ik het over die blaasvorming op het bitumen. Op google zegt de ene bron dat het vocht is, de andere dat het bitumen op een te hoge temperatuur is aangelegd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AN5S0yqdf6RDWfs-CLyiNhWBgs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MMk0Id35jDChWxEmQq1uMU9U.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 195% gewijzigd door assassin85 op 22-03-2022 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
assassin85 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:41:
Iemand enig idee of dit ‘hoort’? Dan heb ik het over die blaasvorming op het bitumen. Op google zegt de ene bron dat het vocht is, de andere dat het bitumen op een te hoge temperatuur is aangelegd. [Afbeelding]
Conclusie: Het hoort niet. Melding doen bij de aannemer lijkt me zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
assassin85 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:41:
Iemand enig idee of dit ‘hoort’? Dan heb ik het over die blaasvorming op het bitumen. Op google zegt de ene bron dat het vocht is, de andere dat het bitumen op een te hoge temperatuur is aangelegd. [Afbeelding]
Wat voor schutting heb je? Is dat hardhout? En kun je aangeven hoeveel het per meter heeft gekost?

...less is more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funk-e

Ik heb een wand waar het Arte-behang op kwam (129€/rol!) wel laten renovliezen, just in case.

De behanger gaf aan dat het ook een beetje ligt aan de dikte van het behang. Blijkbaar is het lastig om heel dun behang te verschuiven op renovlies (kans op scheuren tijdens het aanbrengen) in tegenstelling tot een gladde prefabmuur.

Waar het dunne behang kwam heb ik dus niet laten renovliezen.

...less is more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bteq
stokmeister schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:27:
Bij ons hebben ze overal renovlies gedaan, ook waar het Arte behang en het Croco behang kwamen. Eigenlijk nog steeds om de scheuren etc erachter te laten vallen, maar of het echt meerwaarde heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door Bteq op 22-03-2022 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 10:36
funk-e schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:37:
[...]

Wat voor schutting heb je? Is dat hardhout? En kun je aangeven hoeveel het per meter heeft gekost?
Ja hardhout (keruing)

Rond de 190 euro pm (21 planks) inclusief betonnen palen en onderplaten, afdeklatten en plaatsing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
funk-e schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:26:
[...]

Volgens mij is het een van meest populaire behang soorten op dit moment.

[Afbeelding]

😁

Nog een tip: probeer dit online te kopen zodat je rollen die je over hebt nog kunt retourneren. Bij onze lokale interieurwinkel was dit absoluut niet mogelijk.

Tip 2: Gooi eventuele restanten niet weg. Er is een levendige handel in kleine stukken Arte-behang op marktplaats. Bizar hoeveel mensen hiervoor willen betalen
Goed dat je het zegt, ik heb nog wat resten over, maar wel echt te weinig voor een muurtje hoor . Ik vind het behang mooi staan in de gang, maar persoonlijke teveel om het op meerdere muren te doen. Smaken verschillen ;). Toch @Toppe #goud ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Bteq schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:03:
[...]

Goed dat je het zegt, ik heb nog wat resten over. Ik vind het behang mooi staan in de gang, maar persoonlijke teveel om het op meerdere muren te doen. Smaken verschillen ;). Toch @Toppe #goud ?
Er is niets mis met goud, zolang je het maar koopt als belegging :+

Nee flauw, maar ik zou, denk ik, vrij snel er op uitgekeken zijn en dan zou het me denk ik gaan irriteren :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bteq
Toppe schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:07:
[...]

Er is niets mis met goud, zolang je het maar koopt als belegging :+

Nee flauw, maar ik zou, denk ik, vrij snel er op uitgekeken zijn en dan zou het me denk ik gaan irriteren :+
Haha snap het. Morgen kan ik de Urban Taupe voor de benedenverdieping ff spammen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bteq

Ja! Overal Urban Taupe gedaan als basis. Nummer van het Croc behang kom ik bij je op terug (heb nog wat dichte rollen in het huis liggen, kijk ik morgen even).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqF5zZ45cLlbZxAgnwENVrXDeOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kj0zaNEGM5VIk0SZBsZIIEOa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGRVGkMKmcOyVYlHvKqXs0tI6Rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tRxXPLOhYWx9sCxT51HxjJ4J.jpg?f=fotoalbum_large

Erg afhankelijk van het licht hoe die valt. Soms een roze gloed...soms veel meer bruin/zand. Noodlampen helpen nu uiteraard ook niet mee haha, maar ook bij daglicht echt een beetje verschillend per ruimte.

[ Voor 18% gewijzigd door Bteq op 22-03-2022 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 17:29

siemenz

Koetje

Bteq schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:19:
[...]

Ja! Overal Urban Taupe gedaan als basis. Nummer van het Croc behang kom ik bij je op terug (heb nog wat dichte rollen in het huis liggen, kijk ik morgen even).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Erg afhankelijk van het licht hoe die valt. Soms een roze gloed...soms veel meer bruin/zand. Noodlampen helpen nu uiteraard ook niet mee haha, maar ook bij daglicht echt een beetje verschillend per ruimte.
Er niet over nagedacht je v naden weg te werken?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:31

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Hebben wij ook niet gedaan, hechten daar echt 0 waarde aan. Daarbij is het bij een net nieuwe woning ook niet echt te doen zonder dat je scheuren gaat krijgen, dus als je het goed wilt doen, wacht je een paar jaar en doe je het dan, zodat de woning heeft kunnen zetten.

Ook een van de redenen dat we voor renovlies op de muren hebben gekozen en niet om het te laten stucen.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:33
Weet ff niet of ik deze vraag beter in het badkamer topic kan stellen maar wat is jullie ervaring met gerectificeerde vloertegels (60x60) op de wc en badkamer in nieuwbouw? Wordt dit meestal netjes zonder scherpe randjes erin gelegd?
Mijn aannemer rekent geen toeslag voor het plaatsen van gerectificeerde vloertegels, maar wel op de wand - daarom hier voor een niet gerectificeerde wandtegel gekozen. Ik twijfel echter over de vloer. Er wordt sowieso een profiel geplaatst bij het douche afschot dus dit zou het probleem niet moeten zijn. Aangezien de afmeting van de vloer en wand tegel al iets afwijken hoeft de voeg niet door te lopen (in hoeverre ze dat uberhaupt doen in projectbouw..). Qua looks lijkt mij een dunnere voeg op de vloer wat mooier. De badkamer verkoper gaf aan dat het ongeveer 50/50 gekozen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
siemenz schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Er niet over nagedacht je v naden weg te werken?
Wel over nagedacht, maar eigenlijk wat @BiG-GuY ook zegt. Sowieso vind ik het boven al minder storend, alhoewel strak altijd mooier is. Er zitten over de hele 1e verdieping 4 v-naden en per kamer zitten ze vrij "gunstig".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColeJ
  • Laatst online: 16-05 13:31
Met Gitex krijg je geen scheuren bij de V naad. Ik vind het altijd zonde als het plafond onbehandeld is maar ieder zijn keuze natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-05 17:09
Haodeyoude schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 03:42:
Weet ff niet of ik deze vraag beter in het badkamer topic kan stellen maar wat is jullie ervaring met gerectificeerde vloertegels (60x60) op de wc en badkamer in nieuwbouw? Wordt dit meestal netjes zonder scherpe randjes erin gelegd?
Mijn aannemer rekent geen toeslag voor het plaatsen van gerectificeerde vloertegels, maar wel op de wand - daarom hier voor een niet gerectificeerde wandtegel gekozen. Ik twijfel echter over de vloer. Er wordt sowieso een profiel geplaatst bij het douche afschot dus dit zou het probleem niet moeten zijn. Aangezien de afmeting van de vloer en wand tegel al iets afwijken hoeft de voeg niet door te lopen (in hoeverre ze dat uberhaupt doen in projectbouw..). Qua looks lijkt mij een dunnere voeg op de vloer wat mooier. De badkamer verkoper gaf aan dat het ongeveer 50/50 gekozen wordt.
Wij hebben wat jij beschrijft, ik zou het gewoon doen! Bevalt ons in ieder geval goed. Achteraf hadden wij die tegels ook wel aan de wand in het toilet gewild. Buren hadden het wel gedaan en zag er erg strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Haodeyoude schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 03:42:
Ik heb er niet voor gekozen vooral omdat het zo onzettend slecht gedaan was in hun eigen showroom 8)7 Maar als ik zie hoe netjes de tegels erop zitten in mijn woning was het denk ik geen probleem geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Laatst online: 16-05 13:31
Trap van 1e naar 2e verdieping dicht uitvoeren
Bij het kiezen van deze optie krijgt elke trede een stootbord waardoor er een dichte trap ontstaat.

EUR 285

Is dit handig om te doen? De trap bekleden lijkt ons sowieso niet zinvol vanwege het "werken" van de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:41

EiT

Met kinderen sowieso.
Voor je zelf: enige nadeel is minder licht, meer stof dat op de trap blijft liggen. Je doet het voornamelijk voor de veiligheid en of je het mooi vind, dat is een eigen keuze.

Mogelijk scheelt het ook iets qua geluid tussen de verdiepingen.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-05 15:07
ColeJ schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:38:
Bij het kiezen van deze optie krijgt elke trede een stootbord waardoor er een dichte trap ontstaat.

EUR 285

Is dit handig om te doen? De trap bekleden lijkt ons sowieso niet zinvol vanwege het "werken" van de woning.
Wij laten dit wel doen. We hebben nu een open trap van de 1e naar de 2e verdieping en hierboven hangt de was. De stof die we nu op de trap beneden hebben is erg veel en dat komt (denken wij) voornamelijk van de was op zolder.
Daarnaast is in ons nieuwe huis de trap zichtbaar in de woonkamer en willen we hier dus zo min mogelijk stof op hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:22
ColeJ schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:02:
Met Gitex krijg je geen scheuren bij de V naad. Ik vind het altijd zonde als het plafond onbehandeld is maar ieder zijn keuze natuurlijk :)
Wij hebben ze wel laten dichtsmeren, maar hadden we net zo goed niet kunnen doen. De naden zijn wel weg, maar het hoogte verschil tussen de platen is dan weer heel duidelijk zichtbaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
  • Laatst online: 20-05 06:42
Toppe schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:45:
[...]

Rechter raam op de foto is een draai/kiep raam dus die moest sowieso op de dag als de houten jaloezieën wouden. Om eenvoud te houden besloten de rest ook maar gewoon op de dag te doen.

We hebben wel 16cm eer gerekend qua breedte zodat we genoeg speelruimte hebben qua breedte en dat is een mooie maat vinden we :)

De directeur komt zo nog even "kijken" (Lees: Controleren :+ *) dus ben benieuwd!

offtopic:
* Ze was nogal "verbaasd" toen ik 5 minuten ná de oplevering meteen de WiFi had aangesloten dus heb nog wat goed te maken
Ga je dat raam vaak openen? Wij hebben bij ons draai kiepramen alles in de dag gedaan. Als we willen luchten dan gooien we boven wel een paar ramen open samen met de openslaande deuren beneden. Met een wtw blijven ze toch 99% van de tijd dicht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:31

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ColeJ schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:02:
Hoe is het plafond onbehandeld dan? Er zit gewoon een laag spack overheen hoor, vanuit de bouw. Het is niet dat je de ruwe betonvloeren ziet en zoals gezegd, wij vinden die V naden niet lelijk. Bij ons zijn het twee naden per verdieping trouwens, en op de 2e verdieping zelfs maar 1.

Maar smaken verschillen uiteraard. Zie genoeg voorbijkomen in dit topic waarvan ik denk, dat zou ik nooit in mijn huis willen. Maar iedereen heeft zo zijn eigen smaak en prioriteiten :9.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
EiT schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:42:
Met kinderen sowieso.
Voor je zelf: enige nadeel is minder licht, meer stof dat op de trap blijft liggen. Je doet het voornamelijk voor de veiligheid en of je het mooi vind, dat is een eigen keuze.

Mogelijk scheelt het ook iets qua geluid tussen de verdiepingen.
Hoezo met kinderen? Wij hebben de optie eigenlijk alleen meegenomen voor de uitstraling en om de tweede etage te integreren met de rest van de woning. Van de binnenhuis architect mocht ik het geen zolder meer noemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Deveon schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:50:
[...]
Van de binnenhuis architect mocht ik het geen zolder meer noemen :+
'Onbenoemde ruimte' heet het toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Farmerwood schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:55:
[...]

'Onbenoemde ruimte' heet het toch? :+
Volgens het bouwbesluit wordt het wel zo opgeleverd inderdaad omdat ook de warmtepomp en ventilatie unit daar zit. Oorspronkelijk ook onverwarmd maar hebben vloerverwarming (incl koeling) als optie meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Farmerwood schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:24:
[...]

MdB bedoel je voor renovliezen?
Die hebben bij ons alleen renovlies en verven gedaan. We hebben zelf behangen. Op een aantal plekken over het renovlies omdat plannen wijzigden.
Ja correct. "op een aantal plekken over het renovlies". Bedoel je daarmee dat je ook een aantal plekken hebt waar niet is gerenovliesd en daar zelf hebt behangen? In dat geval zeg ik namelijk gewoon tegen MdB bepaalde wanden niet te hoeven renovliezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 20:56
Deveon schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:50:
[...]

Hoezo met kinderen? [...]
Gaat vooral om kleine kinderen - met een dichte trap kunnen die niet meer tussen de treden door naar beneden kukelen (als ze via een guerilla-aanval de zoldertrap hebben weten te bereiken terwijl papa/mama even afgeleid waren omdat er net breaking nepnews of een kattenfilmpje op Facebook was gepost).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
SquareOne schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:03:
[...]
Ja correct. "op een aantal plekken over het renovlies". Bedoel je daarmee dat je ook een aantal plekken hebt waar niet is gerenovliesd en daar zelf hebt behangen? In dat geval zeg ik namelijk gewoon tegen MdB bepaalde wanden niet te hoeven renovliezen.
We hebben in de woning zelf alles laten renovliezen en in de berging/bijkeuken alleen zelf behangen. Dat was vooral om wat te oefenen, want we hadden er geen ervaring mee.

Met die ervaring hebben we later zelf een paar muren behangen (of opnieuw geverfd) in de slaapkamers. Over het renovlies heen dus.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
lonehitman schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:41:
[...]

Ga je dat raam vaak openen? Wij hebben bij ons draai kiepramen alles in de dag gedaan. Als we willen luchten dan gooien we boven wel een paar ramen open samen met de openslaande deuren beneden. Met een wtw blijven ze toch 99% van de tijd dicht...
Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee. Het is vooral vanwege de "omdat het kan" en de eenvoud in de rest van de woning. Boven krijgen we ook deels de zelfde jaloezieën en daar willen we wel de ramen kunnen openen, al is het maar om ze te wassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Anakha schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:10:
[...]

Gaat vooral om kleine kinderen - met een dichte trap kunnen die niet meer tussen de treden door naar beneden kukelen (als ze via een guerilla-aanval de zoldertrap hebben weten te bereiken terwijl papa/mama even afgeleid waren omdat er net breaking nepnews of een kattenfilmpje op Facebook was gepost).
Ook bij een dichte trap hoor je daar gewoon een traphekje te plaatsen als je ze daar zonder toezicht alleen laat. Van boven naar beneden kan net zo fout aflopen als wanneer ze er tussendoor vallen. Zeker de kinderen die tussen de treden passen kunnen wat dat betreft niet veel hebben en houden van klimmen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bteq
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUkYHy6Pp64EkrK0oER5dnb_xZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1HGmHjICrA9mQRETReQwvlfd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMV4iN_SY7ZVM1JPdR33-3xQXdk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A9GbalyGJV5QkQ8loqqe0d8m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFRRL1Wq97YDpflKRmDJJKpu9Hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVu5aF2bBK0cXmpzmdrC3JVf.jpg?f=fotoalbum_large

Muren beneden zijn nu ook alvast 1x Urban Taupe gedaan. Er komt nog een laag overheen. Vind het best strak ondanks "renovlies". Onze eettafel is veel te vroeg binnengekomen, maar wel even snel gekeken hoe het staat (en hij staat nu veilig bij een opslag).

[ Voor 16% gewijzigd door Bteq op 23-03-2022 21:56 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Piknikker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-04 17:59
Ben niet zo actief, maar lees nog wel alles.

Ondertussen hebben wij de oplevering gehad en moet zeggen dat het allemaal positief is bevallen. Er stond een team klaar om kleine punten direct weg te werken. Zo'n ~20 punten van beschadigingen werden tijdens de keuring al gelijk afgewerkt door de schilder en timmerman. Uiteindelijk bleven er twee punten open door leverings issues, waarvan er één 3 dagen later is opgelost. Ander punt is melkglas in de voordeur, maar dit belemmert ons verder niet.

Als leek heb ik samen met mijn vriendin alle loze leiding getrokken met behulp van Blihi's instructies (bedankt!!). Deze had ik ooit in een word als aantekening opgeslagen:
Blihi schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 06:12:
[...]

Cat 6 is in een huis echt overdreven, Cat 5e is goed genoeg, maar de handleiding voor Dummies:

Trek kabels met een simpele nylon trekveer. Die dingen kosten niets en je trekt met de signaaldraad die nylon veer er in en dan met die veer de twee UTP kabels. Afhankelijk van hoe gemakkelijk die nylon veer er doorheen gaat, kun je wel inschatten of het gemakkelijk wordt om twee kabels te trekken.

Als je die veer er doorheen trekt met de signaaldraad, trek je ook een stuk nylonkoord mee (metselkoord of iets dergelijks). Mocht dan onverhoopt toch de verbinding tussen de UTP kabels en de trekveer stuk gaan, kun je met dat koord die veer er opnieuw doorheen halen (en ook weer een nieuw koordje natuurlijk). Als je UTP eenmaal zit kan het koord er uit.

Kabelglijmiddel is essentieel. Koop zo'n fles en laat iemand bij het invoeren van de kabels ze door een handdoek glijden met dit middel er op. Niet de eerste 20 cm, want dat geeft zo'n geklieder bij montage.

Rol de kabels uit voordat je ze trekt, dus trek ze niet uit doos. Die kabels zitten opgerold en dan gaan ze in de buis om elkaar heen draaien, dat is vervelend.

De kabels aan de veer maken doe je door 10 cm mantel te strippen en de losse aders 7 cm door het oog van de veer te steken. Dat kan met twee kabels tegelijk van twee kanten. Dan buig je ze om, draai je ze wat om elkaar heen en doe je een stukje elektratape of ductape om het bundeltje kabels net achter het oogje. Als je rustig, met twee personen werkt trek je die niet los.

Werk altijd met twee man/vrouw en zorg dat je met elkaar kunt praten (portofoon of telefoon op speaker). Ik vind het het gemakkelijkst om van beneden naar boven te trekken, dus je voert de kabels in de meterkast in en trekt ze naar het stopcontact toe. Zet nu heel rustig spanning op de veer en laat de persoon beneden de kabels er in duwen. Omdat daar glijmiddel aan zit krijg je vieze handen, dus handschoenen zijn aan te bevelen. De veer houdt er spanning op, maar echt trekken zul je, als het goed is, niet hoeven. Het kan wel als het nodig is.

Qua gereedschap heb je het volgende nodig:
- Nylon trekveer
- Netwerk installatie toolkit (deze heb ik) met een LSA tang, een tester en krimptang

Qua materiaal:
- Kabel. Koop goede koperen kabels met vaste kern, geen CCA of CPA. Dat is goedkoper omdat het eigenlijk aluminium is met een laagje koper er op. Ik heb twee dozen met ingebouwde haspel gebruikt, die hoef je niet eerst uit te rollen en kun je uit doos trekken bijvoorbeeld deze. Twee dozen betekent twee kabels tegelijk trekken.
- Patchkast voor in de meterkast. Ga geen plugjes op die kabels krimpen, maar schroef een patchpaneel tegen de muur van de meterkast en werk met patchkabels verder. Ik heb deze.
- Wanddozen. Deze zijn CAT6 en universeel. Passen op vrijwel elk merk inbouwmateriaal.
- Patchkabels om in de meterkast de verbindingen te maken tussen patchpaneel en switches (gebruik daar een mooie manages switch voor en eventueel ook eentje met PoE). Let ook op dat je geen CCA of CPA patchkabels koopt. Bij netwerkwinkel.com verkopen ze die niet, dus daar zit je altijd goed.

Oh, en die patchpanelen en inbouwelementen zet je vast met dat LSA tooltje. Werkt heel gemakkelijk. Je zet het adertje op het juiste gaatje en dan duw je het er in met dat tooltje, dat ook meteen het restantje afknipt. Voordat je alles dicht maakt, even testen met de tester, want het is een ellende om die wanddozen weer open te maken als je ze op elkaar geklikt hebt (been there).
Het klinkt allemaal moeilijker dan het is, maar het ging verbazingwekkend vlot. Alles dubbel getrokken zonder problemen. Voor het afmonteren van een UTP aansluiting via de bouw zouden wij 190 euro extra kwijt zijn (bovenop de loze leiding prijs) per aansluiting. Nu waren wij 200 euro kwijt aan materiaal en tools voor 5 aansluitingen. Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is dat een loze leiding echt een no-brainer is. Zelfs als je geen echte tweaker bent (een maand geleden wist ik niet eens wat een patch panel was).

Ondertussen is de stukadoor bezig, dus we moeten even wachten tot we weer aan de slag kunnen met het verven van de deurkozijnen en sauzen van de muren. Tot zover gaat alles op schema.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Bteq schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:38:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Muren beneden zijn nu ook alvast 1x Urban Taupe gedaan. Er komt nog een laag overheen. Vind het best strak ondanks "renovlies". Onze eettafel is veel te vroeg binnengekomen, maar wel even snel gekeken hoe het staat (en hij staat nu veilig bij een opslag).
thanks voor al je foto's. Wij nemen ook Urban Taupe dus leuk om te zien hoe het bij een ander is O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bteq
Muta schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:03:
[...]

thanks voor al je foto's. Wij nemen ook Urban Taupe dus leuk om te zien hoe het bij een ander is O+
Gelukkig! Doe het ook vooral ter inspiratie voor anderen en ideeën uitwisselen etc. en tegelijkertijd sorry als het teveel spam is haha. Kun je ook wat foto's delen dan?! Ben wel benieuwd...

[ Voor 6% gewijzigd door Bteq op 23-03-2022 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Naast een visgraat vloer heb je dus ook tafels in visgraat. Moet niet gekker worden! :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Zo, wij hebben ook een voorschouw achter de rug vandaag. Al met al best tevreden. Wel twee loze leidingen op de achtergevel die eigenlijk op grond niveau hadden gemoeten... en een radiator in de badkamer die juist weggelaten moest worden. En dan nog wat kleine puntjes. Ik ben benieuwd wat de opleverkeuring uiteindelijk dan nog constateert.
Meest jammere is wel, er zitten inbouwdozen in de muur voor de thermostaten... en die blijken dus gewoon draadloos en op batterijen te zijn.

Oh, en volgens mij is dit een gevalletje van hoe het niet moet toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEeih_JjI0PpjYThrWH78-Njbt4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QeANKs4hG8qCeIaWdIp9Z92u.png?f=fotoalbum_large

Keuken zijn we ook heel blij mee. We zijn het enige huis in het project waar de keuken zo compleet is. Enkel de vaatwasser duurt iets langer, maar zit er waarschijnlijk in voor oplevering. (Die gaten, daar horen nog deuren in)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOFYFwl9XdmpbQCE2qWIpqQrJoU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DFODvsJNDwbBtuMMmDgzlCZX.png?f=fotoalbum_large

Al met al is het op schema allemaal.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kw_nl
Bteq schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:07:
[...]

Gelukkig! Doe het ook vooral ter inspiratie voor anderen en ideeën uitwisselen etc. en tegelijkertijd sorry als het teveel spam is haha. Kun je ook wat foto's delen dan?! Ben wel benieuwd...
Ik zie liever foto spam dan verkeerde kookgroepen en slechte aannemers :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05 09:40
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zeer benieuwd hoe je het straks hebt als het klaar is. Hier dezelfde indeling, alleen kom ik met mijn tafel totaal niet lekker uit en heb dan een 160x90cm ovale tafel. Hoe ga je deze neer zetten?

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bteq
Klopt @Toppe.

Wilde juist geen visgraat op de vloer, maar wel in de tafel haha.

@aGraPusher

Ga ik je laten zien als het af is! Kan namelijk in de lengte en breedte als het goed is (hebben de bank etc uitgetekend). Tafel is 120 bij 240 en de stoelen met leuning passen er helemaal onder. Spinpoot zit niet in de weg. Hij komt tegenover de trapkast ongeveer.

[ Voor 149% gewijzigd door Bteq op 24-03-2022 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-05 11:54
ColeJ schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:38:

EUR 285

Kwestie van smaak. Wij hebben getwijfeld ivm de veiligheid van de kinderen, maar uiteindelijk gekozen om open te laten ivm lichtinval. Dat gedoe met de kinderen is maar een paar ja, lichtinval is jarenlang. We zijn nu heel blij met het extra licht.
kepler schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:10:
[...]

Wij hebben ze wel laten dichtsmeren, maar hadden we net zo goed niet kunnen doen. De naden zijn wel weg, maar het hoogte verschil tussen de platen is dan weer heel duidelijk zichtbaar...
Daarom hebben wij ze niet laten dichtsmeren, maar het hele plafond laten stuken. Dan ben je daar ook vanaf.
Pagina: 1 ... 98 ... 348 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.