@
RCreator
Inderdaad uiteindelijk een financiële vergoeding, en is dat aardig.
Maar liever had ik aan de voorkant de vliering niet gehad, en een constructieve houding vanuit de bouwer gehad na het melden. Nu heb ik een jaar lang moeten wachten met het inrichten van de zolder om hem de gelegenheid te kunnen geven om er zelf nog wat aan te doen.
@
D.deJong
Ik zit zelf ook in de bouw, en wel met name projectbouw. Ik snap het punt van de WhatsApp en facebook groepen.
De aanpassingen in de tekeningen kunnen inderdaad aan allerlei zaken liggen, maar vaak is het een gevolg van gemakzucht en een te kort aan controle op het tekenwerk en installaties vooraf.
De eisen vanuit de overheid en normeringen worden daarbij inderdaad ook nog eens steeds strenger.
Nu is het daarbij ook zo dat klanten naar mate de prijs van de woning hoger wordt meer eisen stellen, en niet eens meer eerst in gesprek gaan, maar gelijk brieven gaan sturen. (en vergeten dat de grondprijs soms de basis is van de enorme prijzen, niet eens zo zeer de bouwkosten)
Maar om zoals in het voorbeeld van @
RCreator af te wijken van de doorsnedes en constructie, waarschijnlijk omdat het makkelijker is, kan je niet zonder bericht doen.
Het vergroten van een koker omdat de installaties niet passen is ook een heel ander soort afwijking dan schachten toevoegen die niet eerder bedacht zijn.
Als je doorsnedes maak met een vrije ruimte tot in de punt, en je legt nu een stalenbalk op een meter uit de punt doe je dat omdat het makkelijker is.
Met staal kan je prima allerlei hoeken in elkaar lassen en bouten.