Microsoft Office 2019 voor 30E of 150E??

Pagina: 1
Acties:
  • 746 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singe062
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
Mijn vraag

Ik overweeg Microsoft Office 2019 aan te schaffen en zie dat je het pakket kunt aanschaffen voor ca. € 150,- maar er zijn ook bedrijven die een (legitieme) permanente licentiecode aanbieden voor € 20,- a 30,-. Klopt dat wel (of zijn die codes niet legitiem c.q. de aanbieders onbetrouwbaar) en wat is het verschil tussen het pakket en de licentiecode? M.a.w. als het klopt, waarom zou iemand dan uberhaupt een pakket aanschaffen voor € 150,-?

Alvast dank voor de reacties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-06 11:14
Sterker nog, ik heb hem voor 19 euro een half jaar terug gekocht. Werkt tot nu toe prima :)

Zie nu dat die wat duurder is. https://www.123softwareli...op/microsoft-office-2019/

[ Voor 34% gewijzigd door lifeguard op 01-05-2021 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:48
lifeguard schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:24:
Sterker nog, ik heb hem voor 19 euro een half jaar terug gekocht. Werkt tot nu toe prima :)

Zie nu dat die wat duurder is. https://www.123softwareli...op/microsoft-office-2019/
Ik geloof best dat hij werkt, maar dat het legaal is..., lijkt me sterk.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Z-Dragon schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:28:
[...]

Ik geloof best dat hij werkt, maar dat het legaal is..., lijkt me sterk.
Waarom zou dit niet legaal zijn? Zijn genoeg bedrijven die zulke codes opkopen.
Gewoon een grijs gebied zoals dat tegenwoordig heet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:48
lifeguard schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:30:
[...]

Waarom zou dit niet legaal zijn? Zijn genoeg bedrijven die zulke codes opkopen.
Gewoon een grijs gebied zoals dat tegenwoordig heet :)
Wie zou er in grote getalen van gloednieuwe versies afwillen? Grote kans dat het gaat om licenties die voor educatie waren bestemd (Slim e.d.). Een flinke korting maar alleen gebruiksrecht zolang je de opleiding volgt.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Z-Dragon schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:35:
[...]

Wie zou er in grote getalen van gloednieuwe versies afwillen? Grote kans dat het gaat om licenties die voor educatie waren bestemd (Slim e.d.). Een flinke korting maar alleen gebruiksrecht zolang je de opleiding volgt.
Hoe het precies zit weet ik niet, heb het ooit ergens wel gelezen. Op Tweakers volgens mij zelfs.
Ik heb ook 2 jaar Office 365 gebruikt via hun, ging ook prima.

Ik zou oprecht ook niet weten waarom dit illegaal zou zijn. Dan zou MS toch wel stokje steken voor zoiets? Al denk ik dat het vrij lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 12:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit is al zo vaak besproken....

Hoe kan het dat Windows 10 zo goedkoop is?
Goedkoop Windows 10 en office
Windows 10 Pro Licentie
waarom is deze windows 10 voucher zo goedkoop?
Windows 10 Home naar Windows 10 Pro vraag
Hoe kan het dat Windows 10 zo goedkoop is?

Een licentie voor zo weinig geld kan normaliter niet. Dan zit er altijd een luchtje aan...

[ Voor 44% gewijzigd door Microkid op 01-05-2021 13:54 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singe062
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
Het kan zijn dat het al zo vaak is besproken maar niettemin nog steeds zonder antwoord begrijp ik. De links gaan overigens over Windows. Mijn vraag gaat over Office. Iig dank voor je reactie.

[ Voor 4% gewijzigd door Singe062 op 01-05-2021 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er is geen absoluut antwoord dat een fiets van een junk niet netjes is gekocht. Desondanks...

Het geldt precies zo voor Office trouwens.
Office 2019 aanschaffen, waarom zoveel prijsverschil
Office 2019 voor €19,95, what's the catch?
Wat is de geldigheid van een Microsoft Office-product?
Betrouwbare goedkope adressen voor aankoop MS Office 2016
Office licentie; do's and don'ts
Etc.

Je vraag gaat niet over Windows zelf dus past niet echt hier in Windows Clients. Verplaatsen lijkt me niet nodig als je geen nieuwe vragen hebt, ik sluit dan wel hier ipv te verplaatsen .Als je aanvullende vragen hebt: open gerust een nieuw topic in CSA met concretere vraag die ingaat op de (juridische / licentie-technische) vraag :)

Ik ga zo vrij zijn mezelf te quoten met een hopelijk redelijke samenvatting van andere topics:
F_J_K schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:05:
Deze vraag komt vrij regelmatig langs.

Deels doorverkoop (legaal, zolang niet wordt opgesplitst dus alleen legaal als de verkoper ooit 1 licentie kocht en niet 1000 in 1x).
Deels grijze import (ook legaal, denk ik? Wel faudt want uiteindelijk schaad je er de mensen in arme landen mee. Grote kans dat er ook belastingfraude is, dan zeker faudt)
Deels MSDN, volumelicenties, vaker dezelfde verkochte keys, etc. Faudt
Deels gekocht met gejatte creditcards en doorverkocht. Faudt.

Alleen de verkoper weet welke variant het is. Als je dingen ziet als 'bij problemen krijg je een nieuwe key', of 'niet via internet activeren' kan het m.i. alleen maar faudt zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.