• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-05 17:53
Hey,

mijn ouders hun Office licentie is sinds kort verlopen (was een bijgekregen versie bij hun nieuwe laptop) en nu willen ze dus graag een vernieuwde versie.

Ikzelf heb dit via school maar alle licenties zijn reeds opgebruikt.
Ik ging dus even Googlen, maar liep wat vast aangezien er 100-en sites zijn die een Office pakket verkopen, de ene zeer duur, de andere wat goedkoper.

Ik vroeg me dus af waar ik best op let?
Ik denk dat het best is om voor een lifetime versie te gaan?

Ik vond bijvoorbeeld deze: https://softwarelicense4u...Uk21QbFmy09waAjjfEALw_wcB
Mooie prijs voor Word, Powerpoint en Excel (en zou ook het enige zijn dat ze willen gebruiken). Maar is dit nu een lifetime versie, een jaarlijkse,... en waarom kan deze zo goedkoop aangeboden worden en op site's als Coolblue je boven de €100 zit?

Alvast bedankt!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:02
Dit is net als met de Windows 10 licenties.

- ze werken waarschijnlijk wel maar misschien opeens niet meer
- het zijn tweedehands licenties
- het zijn gestolen licenties
- het zijn MAK licenties en doen het misschien niet eens
- het zijn illegale licenties

Ik zou er i.i.g wegblijven. Er is uiteindelijk ook een reden dat dit soort licenties niet meer in de pw staan.

Ik zou voor een retail versie van Office 2016 en heb je 100% een werkende licentie.
pricewatch: Microsoft Office 2016 voor Thuisgebruik en Studenten (NL) download

[Voor 42% gewijzigd door HKLM_ op 27-09-2018 21:24]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gewoon Office365 aanschaffen. Kost je €99/jaar, kunnen 6 gebruikers elk 3x Office installeren (PC, tablet en smartphone). Ben je verzekerd van 100% legaal, alle updates, etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• BramCoding
HKLM_ schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:21:
Dit is net als met de Windows 10 licenties.

- ze werken waarschijnlijk wel maar misschien opeens niet meer
- het zijn tweedehands licenties
- het zijn gestolen licenties
- het zijn MAK licenties en doen het misschien niet eens
- het zijn illegale licenties

Ik zou er i.i.g wegblijven. Er is uiteindelijk ook een reden dat dit soort licenties niet meer in de pw staan.

Ik zou voor een retail versie van Office 2016 gaan betaal je 1x 109,- en heb je 100% een werkende licentie.
pricewatch: Microsoft Office 2016 voor Thuisgebruik en Studenten (NL) download
Bedankt voor je antwoord. Het gaat dus om licenties die nogal een louche afkomst hebben. Hoe kan het dan uberhaupt dat deze site's deze mogen blijven verkopen? :p

• BramCoding
MAX3400 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:24:
Gewoon Office365 aanschaffen. Kost je €99/jaar, kunnen 6 gebruikers elk 3x Office installeren (PC, tablet en smartphone). Ben je verzekerd van 100% legaal, alle updates, etc.
Dit is dus €99/jaar maar wel 6 keer 3 Office licenties die geïnstalleerd kunnen worden?

Dat is op zich wel een mooie prijs, maar het zou maar voor 1 toestel zijn voor nu..

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
BramVanha schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:25:
[...]

Dit is dus €99/jaar maar wel 6 keer 3 Office licenties die geïnstalleerd kunnen worden?

Dat is op zich wel een mooie prijs, maar het zou maar voor 1 toestel zijn voor nu..
Je hebt hem zo te zien ook voor 1 user +- 60,-

pricewatch: Microsoft Office 365 Personal NL

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17
BramVanha schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:45:
Ikzelf heb dit via school maar alle licenties zijn reeds opgebruikt.
Zijn al die licenties (5 stuks) in gebruik?
Je zou eens kunnen kijken of er nog activaties zijn die je af kan melden omdat je ze niet meer gebruikt.
zie: https://portal.office.com/Account

[Voor 25% gewijzigd door job op 27-09-2018 21:32]

• BramCoding
job schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:28:
[...]

Zijn al die licenties (5 stuks) in gebruik?
Je zou eens kunnen kijken of er nog activaties zijn die je af kan melden omdat je ze niet meer gebruikt.
zie: https://portal.office.com/Account#installs
Ja dit had ik al gedaan, maar deze zijn reeds in gebruik (broers, zus, vriendin) :D

• job
Al eens op surfspot.nl gekeken? Daar kan je office ook goedkoop krijgen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

job schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:35:
Al eens op surfspot.nl gekeken? Daar kan je office ook goedkoop krijgen.
+
Ikzelf heb dit via school maar alle licenties zijn reeds opgebruikt
Ik gok dat ze dus al op zijn via Surfspot /school... ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• job
Genoeg scholen die een overeenkomst hebben met microsoft. Die levert 5 licenties voor elke student en medewerker. Daarnaast kan je ook nog eens licenties aanschaffen via surfspot.

In de topicstart zegt hij via school, dan ga ik niet uit van surfspot. Maar je zou natuurlijk gelijk kunnen hebben.

[Voor 8% gewijzigd door job op 27-09-2018 21:39]

• BramCoding
Klopt, mijn universiteit voorziet 5 licenties, maar deze zijn allemaal al in gebruik. Surfspot ga ik eens kijken, want ken ik niet. Thanks

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:24
Probeer maar een 6de keer te activeren met je school licentie. Ik heb mijn account ook op nog meer laptops en test vm's geactiveerd

• wagenveld
  • Niet online
Je hebt vanaf volgende week 6 activaties als 't goed is: nieuws: Office 365 Home en Personal is op ongelimiteerd aantal systemen te in...

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
Je zegt dat je via school een aantal licenties heb gekregen, ik zou eens kijken of je bijvoorbeeld via Slim een studentenlicentie kunt aanschaffen? Dit is goedkoper en je mag als student gewoon licenties aanschaffen. Voor de zekerheid zou ik wel even kijken waar jou school is ingeschreven er zijn namelijk meer organisaties hiervoor.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:43
Wat ik toentertijd gedaan heb was een NL versie en een EN versie. Dan heb je het dubbele aantal voor een schappelijke prijs.

Maar tegenwoordig gewoon 365
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee