Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
In het kader van "If it looks to good to be true, it usually is...", de volgende vraag. Ik wil mijn bestaande Windows 10 Home upgraden naar Windows 10 Pro. Ik kan dat doen via de MS Store (à € 145), maar ik zie ook sites die een licentiecode aanbieden voor € 12,50. Dat verschil is me net te groot. Ik vertrouw het niet. Maar ik kan ook niet zien wat er aan de hand is met die goedkope licenties. Zijn die alleen voor een kale installatie? Het staat nergens vermeld... Wat is jullie ervaring? En hoe kan ik dit het beste doen (die upgrade)?

Alvast bedankt,

-=EJN=-

Beste antwoord (via ejn op 25-03-2020 11:12)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ikbenben schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:48:
[...]
En minder...
Ik heb mijn Pro licentie via Ebay voor 5€ gekocht. Zelfde voor een Office 2019 licentie maar dan aan 3,5€.
Houdt er wel rekening mee, dat dit hoogstwaarschijnlijk gewoon illegaal verkochte licenties zijn, welke op elk moment ingetrokken kunnen wordendoor Microsoft. Dit betreffen veelal licenties uit VL-license packs of van MSDN/MyVisual Studio. Deze licenties zijn niet voor door verkoop. VL-license mogen bijvoorbeeld wel doorverkocht worden, maar uitsluitend in het gehele pakket en niet afzonderlijk.

Verder wil ik waarschuwen dat het op GoT niet toegestaan is warez te promoten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Too good to be true...

Anyhow, waarom heb je Pro nodig? Want voor de gemiddelde gebruiker is Home echt voldoende. Scheelt je dus zo €145 als je weet / snapt wat de verschillen zijn tussen beide OS'en.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-06 21:48

Lappieboy

voltijd nerd

Over de licenties;
Dat valt een beetje in grijs gebied... ik gebruik ze wel vaker en heb er nog nooit problemen mee gehad.
De herkomst is namelijk altijd een vraagteken...
Microsoft is er zelf in ieder geval niet z'n voorstander van. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Lappieboy op 21-03-2020 12:22 ]

Truth is, the game was rigged from the start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejn
@MAX3400 Bedankt voor je antwoord, maar hier schiet ik weinig mee op. Trust me, ik weet de verschillen tussen Home en Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lappieboy

Lappieboy

voltijd nerd

Het upgraden kan je trouwens gewoon doen via instellingen -> bijwerken (en veiligheid) -> activering ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Lappieboy op 21-03-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejn
@Lappieboy Dat had ik al gezien. Dan kan ik dus naar de MS Store om daar de activeringscode te komen. Die was wat prijzig. Dus ik ging op zoek naar alternatieven en toen kwam ik de sites tegen waar "een" activeringscode wordt aangeboden voor € 12.50. En dan gaat er bij mij een klein alarmpje af. Als ik zo'n goedkope code koop en invul op de plek die jij aangeeft, wat gaat er dan gebeuren...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-06 14:26
koop een oude HP desktop met Win 7 pro licentie, die zijn er zat hier of op marktplaats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ejn schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 12:22:
@MAX3400 Bedankt voor je antwoord, maar hier schiet ik weinig mee op. Trust me, ik weet de verschillen tussen Home en Pro.
Blijkbaar niet want heb je nu een OEM? Retail? Overig?

Dat heeft niet alleen invloed op hoe je mag / kan upgraden maar ook wie jou kan / mag helpen bij problemen binnen het OS, licentie key, etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lappieboy

Lappieboy

voltijd nerd

ejn schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 12:28:
@Lappieboy Dat had ik al gezien. Dan kan ik dus naar de MS Store om daar de activeringscode te komen. Die was wat prijzig. Dus ik ging op zoek naar alternatieven en toen kwam ik de sites tegen waar "een" activeringscode wordt aangeboden voor € 12.50. En dan gaat er bij mij een klein alarmpje af. Als ik zo'n goedkope code koop en invul op de plek die jij aangeeft, wat gaat er dan gebeuren...?
Naar mijn weet moet dat gewoon werken.
Moet ik wel eerlijk bekennen dat ik met z'n key nog nooit een upgrade heb uitgevoerd.
Maar met alle installatie en herinstallatie nog nooit een probleem ondervonden.
Er is trouwens op youtube ook genoeg info over te vinden.

en wat @MAX3400 zegt; het is idd niet helemaal zonder haken en ogen.
Ik geeft alleen aan dat ik die nog niet heb ondervonden. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Lappieboy op 21-03-2020 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejn
@Lappieboy Ik weet dat het niet zonder haken of ogen is. Daarom doe ik navraag ;-) En Youtube! Die resource had ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
MAX3400 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 12:20:
Too good to be true...

Anyhow, waarom heb je Pro nodig? Want voor de gemiddelde gebruiker is Home echt voldoende. Scheelt je dus zo €145 als je weet / snapt wat de verschillen zijn tussen beide OS'en.
Als ik moet kiezen tussen Windows Update uitstellen voor 7 dagen (Home) en 35 dagen (Pro) dan ga ik toch echt voor pro. Is ook op tal van plaatsen voor 10 euro te koop...
https://www.bleepingcompu...s-to-avoid-critical-bugs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:47
pennywiser schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 12:31:
koop een oude HP desktop met Win 7 pro licentie, die zijn er zat hier of op marktplaats
En mag je die dan omzetten naar een andere PC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:55

nelizmastr

Goed wies kapot

wjvh schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:06:
[...]

En mag je die dan omzetten naar een andere PC?
Nee, OEM licenties zijn niet overdraagbaar. Het werkt wel, maar het mag niet.
8mile13 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:58:
[...]
Als ik moet kiezen tussen Windows Update uitstellen voor 7 dagen (Home) en 35 dagen (Pro) dan ga ik toch echt voor pro. Is ook op tal van plaatsen voor 10 euro te koop...
https://www.bleepingcompu...s-to-avoid-critical-bugs/
Alleen om updates uit te stellen? Bijzondere redenering. Beweegredenen om voor Pro te gaan zouden eerder moeten zijn zoals RDP toegang, domeinkoppeling, Hyper-V, dat soort spul. Niet omdat je te lui bent of te naïef om te updaten 8)7

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
nelizmastr schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:22:
[...]

Nee, OEM licenties zijn niet overdraagbaar. Het werkt wel, maar het mag niet.

[...]

Alleen om updates uit te stellen? Bijzondere redenering. Beweegredenen om voor Pro te gaan zouden eerder moeten zijn zoals RDP toegang, domeinkoppeling, Hyper-V, dat soort spul. Niet omdat je te lui bent of te naïef om te updaten 8)7
En dan zeker weer zo'n update hebben die het hele zaakje laat vastlopen waar je niks tegen kunt doen omdat je updaten niet uit kunt stellen. En geforceerde updates met geforceerde herstart terwijl je net met iets bezig bent op je computer. Maar dat vind jij allemaal prima 8)7
https://wccftech.com/micr...dows-10-update-kb4524244/

[ Voor 18% gewijzigd door 8mile13 op 23-03-2020 01:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

8mile13 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 01:44:
[...]
En dan zeker weer zo'n update hebben die het hele zaakje laat vastlopen waar je niks tegen kunt doen omdat je updaten niet uit kunt stellen. En geforceerde updates met geforceerde herstart terwijl je net met iets bezig bent op je computer. Maar dat vind jij allemaal prima 8)7
https://wccftech.com/micr...dows-10-update-kb4524244/
Je bent een beetje "drama queen"?

Het geforceerd herstarten gebeurt in een aantal gevallen pas/al 48H nadat je een notificatie krijgt dat er updatea geinstalleerd zijn. Dat je er (semi bewust) niet mee bezig bent dat er updates geinstalleerd zijn en dat je PC gaat herstarten, tja.

En de sites / KB-artikelen die je noemt; ik kan geen posts van je terugvinden waarin je om hulp kwam vragen hoe je profiel moest worden hersteld in Windows of waarom je in een bootloop zat. Houdt dus (volgens mij) in dat je Windows 10 Pro wil vanwege de reden "klok & klepel" en niet omdat ie regelmatig met een niet-werkende computer zit.

Hoe je het ook wendt of keert, ook Pro gaat geforceerd herstarten als je alle notificaties negeert. Ook Pro kan, samen met andere software / hardware, bepaalde updates niet voltooien of random vastlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejn
..., Hyper-V, ...
Jaaaaa, dat was 'm. Iemand vroeg zich af waarom ik toch in 's hemelsnaam Pro wilde hebben. Dit is 'm. Maakt werken met Docker zo veel makkelijker.

-=EJN=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
MAX3400 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 06:56:
[...]

Je bent een beetje "drama queen"?

Het geforceerd herstarten gebeurt in een aantal gevallen pas/al 48H nadat je een notificatie krijgt dat er updatea geinstalleerd zijn. Dat je er (semi bewust) niet mee bezig bent dat er updates geinstalleerd zijn en dat je PC gaat herstarten, tja.

En de sites / KB-artikelen die je noemt; ik kan geen posts van je terugvinden waarin je om hulp kwam vragen hoe je profiel moest worden hersteld in Windows of waarom je in een bootloop zat. Houdt dus (volgens mij) in dat je Windows 10 Pro wil vanwege de reden "klok & klepel" en niet omdat ie regelmatig met een niet-werkende computer zit.

Hoe je het ook wendt of keert, ook Pro gaat geforceerd herstarten als je alle notificaties negeert. Ook Pro kan, samen met andere software / hardware, bepaalde updates niet voltooien of random vastlopen.
Ik bepaal zelf wel wanneer ik update..vandaag, over een week, twee weken.. Zo doe ik het al vele jaren en heb eigenlijk ook nooit echte veiligheidsproblemen gehad. Veel mensen doen hetzelfde. Zijn we dan allemaal drama queens? Dacht het niet.

Ik kan Update uitstellen zo lang als ik wil zonder enige vorm van notificatie. Een maand uitstellen en als die maand bijna voorbij is opnieuw een maand uitstellen enz...Ik vind heb belangrijk dat ik die vrijheid heb ook al maak ik er maar beperkt gebruik van.

Mocht een Update problemen veroorzaken dan kan ik dat zelf wel oplossen heb ik geen hulp bij nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:24
8mile13 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:58:
[...]
En minder...
Ik heb mijn Pro licentie via Ebay voor 5€ gekocht. Zelfde voor een Office 2019 licentie maar dan aan 3,5€.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejn
[...]
En minder...
En dat werkte gewoon?

-=EJN=-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
ejn schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:14:
[...]

En dat werkte gewoon?

-=EJN=-
Ja hoor :)

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

[...]
En minder...
Houdt er wel rekening mee, dat dit hoogstwaarschijnlijk gewoon illegaal verkochte licenties zijn, welke op elk moment ingetrokken kunnen wordendoor Microsoft. Dit betreffen veelal licenties uit VL-license packs of van MSDN/MyVisual Studio. Deze licenties zijn niet voor door verkoop. VL-license mogen bijvoorbeeld wel doorverkocht worden, maar uitsluitend in het gehele pakket en niet afzonderlijk.

Verder wil ik waarschuwen dat het op GoT niet toegestaan is warez te promoten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejn
_Dune_ schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:10:
[...]

[mbr]Verder wil ik waarschuwen dat het op GoT niet toegestaan is warez te promoten.[/mbr]
Ja, en daar is dan het antwoord waar ik eigenlijk naar op zoek was. Ik ben niet zo bekend met MSDN, maar het klinkt al een stuk aannemelijker. Thanks!

-=EJN=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
_Dune_ schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:10:
[...]

[mbr]Verder wil ik waarschuwen dat het op GoT niet toegestaan is warez te promoten.[/mbr]
Ik weet zelf niet goed wat ik er moet van denken. Normaal gezien mag men toch geen illegale dingen verkopen op Ebay ?

Dit staat bij de verkoop :
the activation keys sold in this listing are genuine and are used as a system builder. supplied by authorized Microsoft partners. To comply with the terms and conditions of both Microsoft and eBay, all of the items sold are new and sourced directly at the time of sale from third party Microsoft sellers
Ik promoot toch niks. Ik zeg gewoon dat ik het via Ebay gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Zo is dat. Op Ebay krijg je een hoop software licencies voor een paar euro...wordt wereldwijd verkocht. Ook vaak een werkend geactiveerd programma wat je kunt snel downloaden. Als het niet werkt dan krijg jij je geld terug (PayPal betalen). ''positive feedback'' heeft ook een prominente plaats als je een advertentie opent. Met minder als 90% lopen de mensen weg dus je moet als verkoper wel zorgen dat je geen rommel verkoopt en zaken goed afhandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
8mile13 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:29:
Zo is dat. Op Ebay krijg je een hoop software licencies voor een paar euro...wordt wereldwijd verkocht. Ook vaak een werkend geactiveerd programma wat je kunt snel downloaden. Als het niet werkt dan krijg jij je geld terug (PayPal betalen). ''positive feedback'' heeft ook een prominente plaats als je een advertentie opent. Met minder als 90% lopen de mensen weg dus je moet als verkoper wel zorgen dat je geen rommel verkoopt en zaken goed afhandeld.
Inderdaad. De verkoper van wie ik het gekocht heb heeft een positieve feedback van 99,1% met bijna 7000 verkochte keys. Door een stomme fout van mezelf had ik zelfs gewoon een nieuwe key gekregen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikbenben schreef op Wednesday 25 March 2020 @ 16:20:
[...]

Inderdaad. De verkoper van wie ik het gekocht heb heeft een positieve feedback van 99,1% met bijna 7000 verkochte keys. Door een stomme fout van mezelf had ik zelfs gewoon een nieuwe key gekregen zonder problemen.
Het feit dat jij elke keer een nieuwe key krijgt en dat je hem via ebay hebt aangeschaft maakt deze oplossing niet gelijk een legale en wenselijke route. Ik snap dat je dat proces graag wilt goed praten, maar zo werkt het niet.

Er is wel genoeg over gezegd en de denkwijzen van een ieder zijn duidelijk gemaakt. Deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.