Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BesmettePC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-04-2020
Hoi!

Ik heb een pc met daarop Microsoft Office 2016 maar nu heb ik een nieuwe pc. Vier vragen:

1) Kan ik Office 2016 overzetten op mijn nieuwe pc? Zo ja, hoe dan? Want nu lijkt het alsof wanneer je zo'n dure Office koopt en al een dag later je pc crasht je het geld kwijt bent en je voor de nieuwe pc weer een nieuwe Office moet kopen...

2) Die Office 2016 van mijn oude pc heeft ook de mogelijkheid om met een persoonlijk account Office 365 te gebruiken hetgeen door Microsoft enorm wordt gepromoot want dan staat het in de cloud en "kun je op alle apparaten je documenten bewerken". Maar hoe dan? Moet je dan wel eerst op alle apparaten Office hebben geïnstalleerd?

3) Waarom is Office zo duur, namelijk zo'n 150 euro, maar wordt hij tegelijkertijd - ook via 'legale' sites zoals bol.com - aangeboden voor 50 of zelfs 20 euro? Wat is het verschil? Misschien dat zo'n goedkope geen updates meer kan hebben? Zie bv. https://www.bol.com/nl/p/...DotH7A_0_3.9.ProductTitle

4) LibreOffice is gratis en kan ook met docx.-bestanden werken. Waarom koopt iedereen dan toch zo'n dure Microsoft office?

PS. Ik heb alleen Word nodig, maar ik neem aan dat je niet alleen Word kunt kopen omdat ze geld willen verdienen en er daarom allerlei extra's bij zitten ook al gebruikt niemand die extra's...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:09

Detmer

Professioneel prutser

1. Overzetten kan. Je mag de licentie waarschijnlijk maar 1x tegelijkertijd installeren. Je hebt hiervoor wel de licentiecode nodig.

2. Kan ik je geen antwoord op geven.

3. Veel is grijze import en soms volume licenties (die dus niet los verkocht of gebruikt mogen worden).

4. Compatibiliteit :) . Opmaak, layout e.d. gaat niet altijd even goed als je het onderling uitwisselt.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

1. Gewoon opnieuw installeren en je code invoeren... klaar. Net als met (bijvoorbeeld) Windows.
  2. oen ik Office365 aanschafte, werd dat gekoppeld aan mijn MS-account (waar je ook je Windows aan zou kunnen koppelen)... Installatie en activatie op een nieuwe PC leidde vanzelf tot een koppeling met OneDrive, en dat is ook de standaardlocatie waar Office wil opslaan.
  3. Zie boven
  4. Ik heb veel en vaak gewerkt met OpenOffice en varianten. En als je niet te gecompliceerd aan de gang wilt, is er niets op tegen. Maar verwacht niet dat Calc alles kan wat Excel kan (en die grenzen zijn een stuk minder ver dan je denkt). Ook Writer is iets minder robuust dan Word. Maar ik denk dat het grote manco van OpenOffice het gebrek aan een Outlook-killer is.
    En inderdaad, OpenOffice leest .docx. Maar ga nou niet te veel met je opmaak doen, want dat komt niet goed over. Ga niet met templates aan de gang, probeer niet met macro's te werken, want dat is niet compatibel.
Je hebt alleen Word nodig, zeg je... Kijk dan eens hier: https://office.live.com/start/word.aspx gratis bruikbaar (na inloggen). Overigens is Powerpoint en Excel afdoen als "extra's die niemand gebruikt" een tikkie aan de kortzichtige kant ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BesmettePC
Dank Jester-NL, maar je link werkt niet.

Voorts: wat betreft 1: ik heb geen code, ook nooit gehad. Ik heb het per e-mail aangeschaft en ik heb alleen een bestelnummer. Volgens mij was het slechts geldig voor één apparaat, zodat ook als ik het mag overzetten (al weet ik niet hoe) ik dan misschien het eerst moet de-installeren op m'n oude pc?

2. Inmiddels is het me gelukt om via m'n MS-account inderdaad op OneDrive te komen maar daar heb je wel een heel karige Word waarbij de opmaak/indeling van m'n documenten helemaal wordt vernaggeld, zodat zelfs LibreOffice er dan een stuk beter uit ziet. Toch blijft het de vraag wat Microsoft bedoelt dat je met Office 365 op meerdere apparaten bij je documenten kunt: hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Heb je al een keer geprobeerd om (in een geinstalleerde versie van Office) te gaan naar "File - Account" en dan eens te kijken naar de opties daar? En eventueel in te loggen, dat e-mailadres? Of, als dat niet lukt, kun je (via Manage account) kijken of je die oude PC kunt verwijderen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
BesmettePC schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:24:
Inmiddels is het me gelukt om via m'n MS-account inderdaad op OneDrive te komen maar daar heb je wel een heel karige Word waarbij de opmaak/indeling van m'n documenten helemaal wordt vernaggeld, zodat zelfs LibreOffice er dan een stuk beter uit ziet.
Word online (in Office365) heeft minder functies dan de Word App op je computer. Een document wat opgemaakt is met tabs ziet er online heel belabberd uit omdat de online versie geen tabs kent. Voor eenvoudige documenten werkt het prima.

De online versie van Word vergelijken met een tekstverwerker die je op de computer draait gaat daarom ook flink mank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BesmettePC
Zowel de suggesties hier als de honderden suggesties die ik elders op internet vind leiden allemaal tot niets: hoe je ook het doolhof van de eindeloze Microsoft-websites en inlog-accounts in gaat, je komt altijd uit op de pagina waarop ze je nieuwe producten proberen te verkopen...

Weet iemand misschien een e-mailadres waarop je Microsoft NL direct kunt benaderen (want ook dat is nergens te vinden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-02 21:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BesmettePC
Dank allen. Na vele dagen vele uren zoeken heb ik eindelijk een juiste website gevonden waardoor ik m'n productcode heb ontvangen. Met een beetje geluk gaat het me nu lukken...

Wel kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat Microsoft opzettelijk het extreem moeilijk maakt om je productcode te vinden/ontvangen opdat de meeste mensen gewoon weer een nieuw pakket kopen om zich het vele zoekwerk te besparen. Dat vind ik niet lief van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:31
Waarom heb je niet de originele verkoper gecontacteerd?

Daarnaast zal je bij de eerste installatie toch iets hebt moeten ontvangen om het te kunnen installeren. Dat niet onthouden / opslaan is niet per se een manco van de fabrikant of verkoper.

De gecreëerde licentiehel mag je hen wel aanrekenen. Zonder dat zou het eenvoudiger zijn dit soort zaken op te lossen.

Ik hoop trouwens dat die 'een juiste website' een officiële site van Microsoft of een wederverkoper is....

[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 30-04-2020 18:43 ]

Pagina: 1