Toon posts:

Office 2019 aanschaffen, waarom zoveel prijsverschil

Pagina: 1
Acties:
  • 5.130 views

Vraag

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online
Hallo,

Ik zit te kijken om office 2019 professional Plus aan te schaffen. T.o.v. Home will ik ook Outlook erbij.

De prijzen daarvan lopen uiteen van 13.99 tot honderden euro's. De reviews van de 13.99 versie lijken legetiem. Ook bij Groupon is ie bijvoorbeeld 25 euro te kopen. Ik zal verder geen linkjes van goedkope aanbieders plaatsen om geen reclame te maken maar bij google staan ze bovenaan.

Het zal heus werken maar koop je dan niet een gecrackte licentie voor zo'n laag bedrag? Ik ben gewend dat als een deal te mooi is om waar te zijn dat meestal ook zo is.

Normale prijzen: serie: Office

Beste antwoord (via Robonus op 12-02-2021 18:38)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Die supergoedkope licenses zijn inderdaad op z'n minst grijs gebied.
Waar ze precies vandaan komen? Joost mag het weten. Maar ik gok dat het licenses zijn die bedoeld zijn voor systeembouwers die Windows+Office bij een machine leveren.
Bedrijven die de machines kopen, laten ze meestal zonder license komen omdat ze al een bedrijfsbrede license hebben voor X aantal 'seats'.
Dan blijven die per-machine licenses over en worden voor een prikkie verkocht. Dat is absoluut tegen de voorwaarden, dus technisch gezien illegaal.

Of ze dan ook nog iets van een houdbaarheid hebben? Maybe... Het kan best dat Microsoft gaat optreden tegen die praktijken en dan hele blokken licenses intrekt.

[Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 12-02-2021 18:05]

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Die supergoedkope licenses zijn inderdaad op z'n minst grijs gebied.
Waar ze precies vandaan komen? Joost mag het weten. Maar ik gok dat het licenses zijn die bedoeld zijn voor systeembouwers die Windows+Office bij een machine leveren.
Bedrijven die de machines kopen, laten ze meestal zonder license komen omdat ze al een bedrijfsbrede license hebben voor X aantal 'seats'.
Dan blijven die per-machine licenses over en worden voor een prikkie verkocht. Dat is absoluut tegen de voorwaarden, dus technisch gezien illegaal.

Of ze dan ook nog iets van een houdbaarheid hebben? Maybe... Het kan best dat Microsoft gaat optreden tegen die praktijken en dan hele blokken licenses intrekt.

[Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 12-02-2021 18:05]

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor privé gebruik kan je de gok best wagen en een goedkope grijze licentie kopen. Stel dat Microsoft je licentie intrekt, dan kan je altijd nog een dure kopen of een abonnement nemen.

Invoegen doe je zo!

• Robonus
  • Nu online
Oké dank voor de inzichten!

Is inderdaad voor thuisgebruik dus durf ik het wel aan. Er wordt bij geadverteerd dat het een lifetime licentie is dus mocht ie geblokt worden kan ik ze altijd aan hun vestje trekken.

• TheVMaster
  • Laatst online: 23-03 13:35

TheVMaster

Moderator WOS
Robonus schreef op Friday 12 February 2021 @ 18:38:
Oké dank voor de inzichten!

Is inderdaad voor thuisgebruik dus durf ik het wel aan. Er wordt bij geadverteerd dat het een lifetime licentie is dus mocht ie geblokt worden kan ik ze altijd aan hun vestje trekken.
Ik zou die gok niet willen nemen, zeker niet als er ook Onedrive bij zit en je daar je documten gaat opslaan.

Overigens begrijp ik niet zo heel goed waarom je een Office topic in een Windows Clients forum plaatst, dus ik verplaats je topic even.

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:44
Op BVA auctions worden regelmatig office licenties per opbod verkocht.

Zo kwam ik voor € 7.00 aan een office 2019 licentie.

Of is dit ook grijs gebied?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Bergenfietsen schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:05:
Op BVA auctions worden regelmatig office licenties per opbod verkocht.

Zo kwam ik voor € 7.00 aan een office 2019 licentie.

Of is dit ook grijs gebied?
Ligt er aan. BVA is vaak opheffing verkoop. Dat kan bestaande voorraad zijn die gewoon legaal zijn om te verkopen.
Stel dat het een computerwinkel of IT dienstverlener was, bijvoorbeeld.

Als het uit de IT inventaris van een bedrijf komt wat de licenties heeft aangekocht, dan is het niet legaal. Licenses zijn in de regel niet overdraagbaar.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:21
@Robonus
Waarom Pro Plus? Met Home and Business heb je ook al Outlook.

AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43
McKaamos schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:06:
[...]

Als het uit de IT inventaris van een bedrijf komt wat de licenties heeft aangekocht, dan is het niet legaal. Licenses zijn in de regel niet overdraagbaar.
Licenties zijn wel overdraagbaar binnen de EU.

• Robonus
  • Nu online
Inmiddels een €15 licentie aangeschaft. Zoals vaker bij de reviews staat beschreven werkt de toegezonden licentie niet (maximaal aantal apparaten bereikt) en moet je via het online Phone Activation Center van Microsoft opnieuw registreren. Klusje van 3 minuten en werkte prima.

Handleiding: Link

• Luuk0161
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-05-2021
Aanzetten tot warez is niet de bedoeling.

[Voor 84% gewijzigd door g0tanks op 23-02-2021 15:09]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Diederik schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:13:
Voor privé gebruik kan je de gok best wagen en een goedkope grijze licentie kopen. Stel dat Microsoft je licentie intrekt, dan kan je altijd nog een dure kopen of een abonnement nemen.
Al gezegd: inderdaad dan wel goed backuppen en niet de cloud diensten zoals Onedrive gebruiken.

Ook, je moet dan wel je schouders kunnen ophalen over wie je er mee benadeelt. (MS en de winkel maar dat zal je ws. niets boeien, die kunnen het vast wel missen, maar ook degene van wie de creditcardgegevens zijn gejat om de licentie te kopen voor het volle bedrag, degene wiens licentie gejat is, of het lagelonenland waar de licentieprijzen stijgen omdat westerlingen ze er kopen).
McKaamos schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:06:
[...]
Licenties zijn zeker door te verkopen. Maar alleen als bulk. Als het bedrijf ze per duizend kocht voor ze failliet gingen mag je ze alleen met duizend tegelijk kopen uit de boedel. (Usesoft-arrest voor de liefhebbers)
Robonus schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:13:
Inmiddels een €15 licentie aangeschaft. Zoals vaker bij de reviews staat beschreven werkt de toegezonden licentie niet (maximaal aantal apparaten bereikt) en moet je via het online Phone Activation Center van Microsoft opnieuw registreren. Klusje van 3 minuten en werkte prima.

Handleiding: Link
Sja. Als ik een mooi goedkope auto koop die alleen met schroenvedraaier is te starten ga ik ook even nadenken of dat nu wel legaal is ;) Waarschijnlijk even legaal als wat de post hierboven zegt. En voor de duidelijkheid nee we gaan hier NIET naar cracks vragen of die plaatsen :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Diederik
  • Niet online
F_J_K schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:11:
[...]

Al gezegd: inderdaad dan wel goed backuppen en niet de cloud diensten zoals Onedrive gebruiken.

Ook, je moet dan wel je schouders kunnen ophalen over wie je er mee benadeelt. (MS en de winkel maar dat zal je ws. niets boeien, die kunnen het vast wel missen, maar ook degene van wie de creditcardgegevens zijn gejat om de licentie te kopen voor het volle bedrag, degene wiens licentie gejat is, of het lagelonenland waar de licentieprijzen stijgen omdat westerlingen ze er kopen).
Ik reageerde op een licentiecode voor Professional Plus 2019, daar zit vzviw geen OneDrive bij en als je slim bent koppel je zo een sleutel niet aan je Microsoft account.

Professional Plus is alleen via OLP (volume licenties) te koop. Die sleutels worden volgens mij vooral "gerecycled" of dubbel gebruikt, dat mag misschien niet maar de gevolgen die jij beschrijft zijn hierop niet van toepassing.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noahhg
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-06-2022
Hallo, ik denk dat je voorzichtig moet zijn, want er zijn veel verschillende opties op het internet, maar je moet echt alle beoordelingen controleren. Wat mij betreft, ik heb het gedaan]. Ik dacht dat het voor je ook nuttig zou zijn. Veel geluk. U kunt ook de opmerkingen over deze dienst ergens anders.

[Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 16-05-2022 15:20. Reden: Link verwijderd]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@Noahhg op deze manier een stokoud topic omhooghalen lijkt meer op spammen dan helpen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee