Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 919697

Topicstarter
Hallo! Ik was net mijn build aan het samenstellen, en toen kwam ik Windows 10 tegen voor onder de 20 euro. Hoe dan? Het lijkt me niet dat dit een legale versie van de software is. Hoe gaat het installeren hiervan enzo? Klantenervaringen? Ik hoor het graag. :P

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:56

basdej

OutSystems Consultant

Dit is een OEM licentie, en mag in principe alleen verkocht worden als je een nieuwe pc aanschaft bij een bepaald bedrijf. Als je bijvoorbeeld bij alternate een pc samenstelt mag je een oem licentie nemen. Wil je windows los aanschaffen moet je een retail versie nemen van ongeveer 100-200 euro.

Hoi.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 19:30
Komt omdat het een OEM versie betreft die officieel enkel bij een complete nieuwe pc vanuit de fabriek verkocht mag worden.
Het is een schimmige zone waar dit in verkocht wordt, de codes werken wel en je kan ook updaten alleen is het officieel niet legaal maar Microsoft doet er niks aan.
Je kan hem gebruiken enkel mocht Microsoft ooit zeggen hee deze code klopt niet met deze build dan kunnen ze je blokkeren.
Maar uit ervaring kan ik zeggen dat ze dit eigenlijk niet doen, er zijn namelijk als je een beetje rond zoekt ook programmas om de service van hun te omzeilen en je Windows legaal te maken.

[ Voor 66% gewijzigd door franssnarf op 14-05-2017 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar voor mijn nieuwe build kan ik hem er in principe wel bijkopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Anoniem: 919697 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:29:
Maar voor mijn nieuwe build kan ik hem er in principe wel bijkopen?
absoluut, zelfs als je het zelf zou installeren werkt het ook gewoon. Je hebt alleen de correcte ISO file nodig van de windows die bij jouw licentiecode hoort en gaan met die banaan :+

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah, thanks! Sorry dat ik vragen blijf stellen maar spreekt dat allemaal voor zich als ik de code koop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 172410

basdej schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:28:
Dit is een OEM licentie, en mag in principe alleen verkocht worden als je een nieuwe pc aanschaft bij een bepaald bedrijf. Als je bijvoorbeeld bij alternate een pc samenstelt mag je een oem licentie nemen. Wil je windows los aanschaffen moet je een retail versie nemen van ongeveer 100-200 euro.
OEM-licenties zijn licenties voor system builders, zodat ze Windows mee kunnen leveren met nieuwe computers. Daar werden eigenlijk grote jongens als HP en Dell mee bedoeld, maar Microsoft heeft een tijd lang gehanteerd dat thuisbouwers ook in deze categorie vallen. Ze lijken dat veranderd te hebben, maar wat nu de bedoeling is is vrij onduidelijk. Licenties zijn bij Microsoft notoir gecompliceerd. Let er wel op dat een OEM-licentie alleen op die computer geldig is. Dat betekent dat je sommige onderdelen niet kunt wisselen zonder een nieuwe licentie te kopen, omdat het dan als nieuwe computer geldt. Dat zal je echter niet zomaar tegenkomen.

Het lange verhaal kort is dat het prima gaat werken. Lees voor meer details dit artikel.
franssnarf schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:29:
Komt omdat het een OEM versie betreft die officieel enkel bij een complete nieuwe pc vanuit de fabriek verkocht mag worden.
Voor zover bekend zijn er geen voorwaarden die een nieuwe pc of een fabriek verplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:36
Een OEM licentie mag je gewoon legaal aanschaffen, in de ogen van Microsoft ben je dan gewoon zelf de System Builder. Echter die licenties van twee tientjes zijn gewoon niet legaal, dit zijn onder meer msdn licenties die niet op deze manier doorverkocht mogen worden. Als je naar de prijzen kijkt zie je dat de normale Pro licenties vanaf ongeveer € 140,- beginnen:

pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

Snap ook niet dat Tweakers deze rommel in de pricewatch toestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Anoniem: 919697 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:33:
Ah, thanks! Sorry dat ik vragen blijf stellen maar spreekt dat allemaal voor zich als ik de code koop?
ja ik zou beginnen met het hulpprogramma van deze site:

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Hoi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:39
Anoniem: 172410 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:40:
[...]

OEM-licenties zijn licenties voor system builders, zodat ze Windows mee kunnen leveren met nieuwe computers. Daar werden eigenlijk grote jongens als HP en Dell mee bedoeld, maar Microsoft heeft een tijd lang gehanteerd dat thuisbouwers ook in deze categorie vallen. Ze lijken dat veranderd te hebben, maar wat nu de bedoeling is is vrij onduidelijk. Licenties zijn bij Microsoft notoir gecompliceerd. Let er wel op dat een OEM-licentie alleen op die computer geldig is. Dat betekent dat je sommige onderdelen niet kunt wisselen zonder een nieuwe licentie te kopen, omdat het dan als nieuwe computer geldt. Dat zal je echter niet zomaar tegenkomen.

Het lange verhaal kort is dat het prima gaat werken. Lees voor meer details dit artikel.

[...]

Voor zover bekend zijn er geen voorwaarden die een nieuwe pc of een fabriek verplichten.
En ook al verander je cruciale onderdelen die deze licentie ongeldig zouden maken en je neemt met Microsoft contact op, dan activeren ze je systeem als nog voor je.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Oh ja, je eigenlijke vraag is nog helemaal niet beantwoord. Windows 10 is onder andere zo goedkoop omdat het geen product meer is, maar een dienst. Windows is een middel geworden om andere zaken te verkopen en ook wat data in te zamelen. Microsoft is zichzelf aan het ombouwen naar een dienstverlener, omdat de traditionele markt voor computers al jaren niet erg meer groeit en Microsoft dat ziet als een doodlopende straat. Daarmee wil Microsoft meer de kant op van Google (denk Play Store) en Amazon (denk clouddiensten).

Hoe meer mensen gebruik maken van je diensten, hoe winstgevender die zijn. Dat is waarschijnlijk ook de reden wat Microsoft de gratis upgrade naar Windows 10 aangeboden heeft.
Nielson schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:45:
Een OEM licentie mag je gewoon legaal aanschaffen, in de ogen van Microsoft ben je dan gewoon zelf de System Builder.
Dat verschilt gek genoeg per versie van Windows. Licentiegebeuren bij Microsoft is altijd wonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Een OEM licentie mag je gewoon legaal aanschaffen, in de ogen van Microsoft ben je dan gewoon zelf de System Builder. Echter die licenties van twee tientjes zijn gewoon niet legaal, dit zijn onder meer msdn licenties die niet op deze manier doorverkocht mogen worden. Als je naar de prijzen kijkt zie je dat de normale Pro licenties vanaf ongeveer € 140,- beginnen:

pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

Snap ook niet dat Tweakers deze rommel in de pricewatch toestaat.
De link die je geeft zijn wel degelijk allemaal OEM en begint toch echt vanaf 20,-
Deze zullen waarschijnlijk alleen de CD key leveren en je bent verder op jezelf aangewezen.

Sommige zijn duurder, maar die leveren "extra" service, zoals een ISO bestand of DVD of "Fysieke Windows pakketten mét COA sticker.".
Of proberen iemand een poot uit te draaien door een OEM licentie te verkopen als een volledige.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
voorzover ik begreep moet een OEM licentie-pack los in de shop met een COA stickertje komen, en mogen alleen grote builders geen stickertje er op te zetten.

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:36
GoT schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:04:
[...]
Sommige zijn duurder, maar die leveren "extra" service, zoals een ISO bestand of DVD of "Fysieke Windows pakketten mét COA sticker.".
Dat zijn geen extra's, dat is de enige manier waarop deze licentie verkocht mag worden:
Q. What are the different ways in which Microsoft OEM system builder Windows desktop operating system licenses can be distributed?

A. The current OEM System Builder License allows system builders to distribute Windows desktop operating system licenses in the following ways:

* Preinstalled on a new PC.
* Unopened OEM System Builder Packs can be distributed to other system builders by themselves. Note that they must remain unopened so the receiving system builder can accept and be bound by the break-the-seal license agreement that is affixed to the pack.
En:
Q. What is a Certificate of Authenticity (COA) label?

A. A Certificate of Authenticity (COA) label helps you and your customers identify genuine Microsoft Windows software. Without it, your customers will not have a legal license to run their Windows software.

Each COA label includes advanced anti-counterfeiting features to help verify the software's authenticity. The COA label is included with each individual software license. For preinstalled Microsoft Windows operating systems, the COA label must be affixed by the system builder to the PC chassis. The COA label also includes the product key, which will be needed in the event the operating system needs to be reinstalled. COA labels must be distributed as part of the full System Builder Software License, which also includes the hologram CD and documentation..
https://dpcenter.microsof...#system-builder-licensing

Het product zoals deze in de pricewatch staat, dus met die SKU en EAN betreft een fysiek pakketje met daarin de key, COA en DVD. Bij die licenties van twee tientjes krijg je alleen een code per mail, dit is dus een ander product en zouden dus niet onder dit artikel in de pricewatch mogen staan. Of ze er uberhaupt in zouden moeten staan is een andere discussie, maar je ontvangt gewoonweg niet hetzelfde product als de (legale) € 140,- licenties en zouden hier dus ook niet aan gekoppeld mogen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Nielson schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:43:
Dat zijn geen extra's, dat is de enige manier waarop deze licentie verkocht mag worden:

[...]

En:

[...]

https://dpcenter.microsof...#system-builder-licensing
Om welke Windows-versie gaat dat? Dat verschilt namelijk.

Sowieso is een pagina van het internet trekken gevaarlijk, want Microsoft licenties zijn een wespennest en bovendien is Microsoft zelf ook niet altijd eenduidig, vooral niet als ze een optie moeten toestaan maar liever niet hebben. Er bestaan niet voor niets bedrijven die voor andere bedrijven uitzoeken welke licenties nu daadwerkelijk nodig zijn, zodat je niet te veel en niet te weinig betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 19:34
Microsoft Windows 10 Home - Retail Version € 18,13

Lekker prijs ja. Voor oude laptop was dit zeer welkom.

Ik zie dat de prijs voor Retail Pro nu nog lager is ook.

Als je ziet met die #WannaCry toestanden zou MS beter voor iedereen een basis win10 voor zo'n prijs aanbieden op een normale manier.

[ Voor 50% gewijzigd door anessie op 15-05-2017 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:20
anessie schreef op maandag 15 mei 2017 @ 00:17:
Microsoft Windows 10 Home - Retail Version € 18,13

Lekker prijs ja. Voor oude laptop was dit zeer welkom.

Ik zie dat de prijs voor Retail Pro nu nog lager is ook.

Als je ziet met die #WannaCry toestanden zou MS beter voor iedereen een basis win10 voor zo'n prijs aanbieden op een normale manier.
volgens mij heeft elke consument met XP of hoger een jaar lang de tijd gehad om GRATIS te upgraden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
J-roenn schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:58:
volgens mij heeft elke consument met XP of hoger een jaar lang de tijd gehad om GRATIS te upgraden...
Het was Windows 7 of hoger, maar verder klopt het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 19:24
J-roenn schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:58:
[...]

Je kunt nog steeds gratis upgraden. Vorige week nog gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Een OEM licentie mag je gewoon legaal aanschaffen, in de ogen van Microsoft ben je dan gewoon zelf de System Builder.
Dat is niet helemaal waar, lees eerst maar eens de OEM system builder licensing guide door:

http://s3.amazonaws.com/s...93659cd47cc56f86ebf712b90

Do It Yourself Home Hobbyist

There is a growing market for Do it Yourself Home Hobbyists who assemble PCs from components for their own use. Microsoft FPP full version software licenses are the appropriate licenses for this market. OEM System Builder software is not intended for this use unless the PC that is assembled is being sold to another party

Een System Builder License betekend een " Requirement to resell the PC to a third party"

Dat je een OEM kan kopen en dat je die mag kopen, dat lijkt mij dat de huidige Nederlandse wetgeving dit gewoon toelaat, echter het eigen gebruik van de licentie is iets wat Microsoft dus niet officieel toestaat. Of Microsoft uberhaubt dit controleert bij particulieren en wat de consequentie daarvan is (zoals deactivatie van de licentie/code en wellicht een rechtzaak aanspannen voor gederfde inkomsten) is een andere verhaal.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Breezers schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:28:
Dat je een OEM kan kopen en dat je die mag kopen, dat lijkt mij dat de huidige Nederlandse wetgeving dit gewoon toelaat, echter het eigen gebruik van de licentie is iets wat Microsoft dus niet officieel toestaat. Of Microsoft uberhaubt dit controleert bij particulieren en wat de consequentie daarvan is (zoals deactivatie van de licentie/code en wellicht een rechtzaak aanspannen voor gederfde inkomsten) is een andere verhaal.
Daar is kinderlijk eenvoudig aan te voldoen door die pc aan bijvoorbeeld je ouders te verkopen en direct weer terug te kopen voor exact hetzelfde bedrag. Dan heb je aan alle eisen van Microsoft voldaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 15-05-2017 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Anoniem: 919697 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:16:
Hallo! Ik was net mijn build aan het samenstellen, en toen kwam ik Windows 10 tegen voor onder de 20 euro. Hoe dan? Het lijkt me niet dat dit een legale versie van de software is. Hoe gaat het installeren hiervan enzo? Klantenervaringen? Ik hoor het graag. :P
Die hele goedkope Windows keys komen van grijze markt. Je loopt hier wel kans dat je een key koopt die al gebruikt is of eentje die nooit verkocht had mogen worden (MSDN/MAK keys).

De normale prijzen voor een OEM versie (met USB stick en licentiesticker) beginnen zo rond de 80 euro voor de Home Edition. 150 euro voor een Pro licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:04

Rannasha

Does not compute.

CMD-Snake schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:53:
[...]

Die hele goedkope Windows keys komen van grijze markt. Je loopt hier wel kans dat je een key koopt die al gebruikt is of eentje die nooit verkocht had mogen worden (MSDN/MAK keys).

De normale prijzen voor een OEM versie (met USB stick en licentiesticker) beginnen zo rond de 80 euro voor de Home Edition. 150 euro voor een Pro licentie.
Dit dus.

Als je in de Pricewatch kijkt bij de OEM licenties, dan zie je bovenaan een paar vrij onbekende winkels die enkel software keys verkopen. Dan is er een grote sprong in prijs en alle bekende webshops zitten bij elkaar in de buurt qua prijs, maar wel hoger dan de key-winkeltjes (~80 voor home, ~150 voor pro). Retail-licenties (die wel vrij overdraagbaar zijn naar andere machnines) zitten nog weer een stukje hoger.

Hoe dan ook, de €20 keys zitten behoorlijk diep in het grijze gebied. Het zijn veelal MSDN keys of volume-licenties die niet doorverkocht mogen worden. Ondanks dat de key meestal prima te activeren is, is het vaak feitelijk een illegale key.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 19:34
Rannasha schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:03:
[...] Ondanks dat de key meestal prima te activeren is, is het vaak feitelijk een illegale key.
Als dat dan 2-3 jaar werkt zie ik nog steeds het probleem niet voor thuisgebruik, dan betaal ik wel 2x20 euro ipv die 100 euro. Voorbije 20 jaar nooit voor iets 'microsoft support' gebruikt.

Ik vind dat nog steeds een stuk 'legaler' dan zomaar van torrent iets (clean) halen.

[ Voor 20% gewijzigd door anessie op 15-05-2017 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun de Haas
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Illegaal volgens Microsoft betekent niet perse illegaal volgens de wet. Ik heb geen zin meer om verder te zoeken maar: https://tweakers.net/nieu...enties-is-toegestaan.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:10
Windows 10 is ook mede zo 'goedkoop' omdat Microsoft het besturingssysteem zodanig ingericht heeft dat bedrijven er ontzettend veel via kunnen adverteren. Zie Microsoft zo langzamerhand een beetje als een verkapte SBS6. Had je vroeger nog gewoon Windows 98 en XP en ook nog wel Windows 7, dat waren de NOS/NPO's onder de OS-en en Windows 10 is gewoon de SBS6 en NET5. Zeer hinderlijk, zeker als je niet weet wat je doet. Maar als je er een beetje in verdiept kun je heel veel zooi gelukkig nog wel uitschakelen om reclame tot een minimum te beperken.

<Dat is, naar mijn mening, de reden dat Windows 10 zo goedkoop is, en dat ze het 1e jaar het OS gratis aanboden>

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Beun de Haas schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 01:04:
Illegaal volgens Microsoft betekent niet perse illegaal volgens de wet. Ik heb geen zin meer om verder te zoeken maar: https://tweakers.net/nieu...enties-is-toegestaan.html
Retail versies mag je doorverkopen, bedrijven mogen hun gehele SA contract doorverkopen. De OEM keys mogen niet zo verkocht worden, deze zijn gebonden aan de hardware als ze eenmaal gebruikt zijn of als een leverancier als HP of Dell de sticker op een PC geplakt heeft.

Die 20 euro keys zijn twijfelachtig. Het is net als een nieuwe fiets kopen voor vijf euro...
Snowwie schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 05:15:
Windows 10 is ook mede zo 'goedkoop' omdat Microsoft het besturingssysteem zodanig ingericht heeft dat bedrijven er ontzettend veel via kunnen adverteren.
Ik heb werkelijk nog nooit een advertentie gezien op een van mijn machines. Er is een advertentie ID, maar die geld voor apps die reclames kunnen tonen. En dat kan je zelfs uitzetten. De advertenties die apps kunnen tonen is niet anders als wat je zou krijgen in sommige apps op Android of iOS.
<Dat is, naar mijn mening, de reden dat Windows 10 zo goedkoop is, en dat ze het 1e jaar het OS gratis aanboden>
Windows 10 is niet goedkoop, een OEM licentie voor Hom Edition kost 80 euro en Pro vanaf 150. Alles onder die prijzen is twijfelachtig qua herkomst.

Het weggeven van Windows 10 is vooral een poging geweest om zoveel mogelijk mensen over te halen om over te stappen. Je creeert zo marktaandeel. De "kosten" van het weggeven wegen niet op tegen kunnen zeggen dat je in een paar maanden tijd je product op zoveel miljoen devices hebt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:46
Snowwie schreef op Tuesday 16 May 2017 @ 05:15:
Windows 10 is ook mede zo 'goedkoop' omdat Microsoft het besturingssysteem zodanig ingericht heeft dat bedrijven er ontzettend veel via kunnen adverteren. Zie Microsoft zo langzamerhand een beetje als een verkapte SBS6. Had je vroeger nog gewoon Windows 98 en XP en ook nog wel Windows 7, dat waren de NOS/NPO's onder de OS-en en Windows 10 is gewoon de SBS6 en NET5. Zeer hinderlijk, zeker als je niet weet wat je doet. Maar als je er een beetje in verdiept kun je heel veel zooi gelukkig nog wel uitschakelen om reclame tot een minimum te beperken.

Windows 10....de SBS onder de OS-en. Ik moet zeggen dat ik die nog niet eerder heb gehoord :+ Maar eh...ik heb nog maar op weinig plekken in Windows 10 gehad dat ik ineens full-screen verplicht een paar reclame commercials moest kijken, of draaf ik nu teveel door?

Windows 10 is volgens mij niet duurder of goedkoper dan bijvoorbeeld Windows 7 was of Vista. Ik zou zelf nooit een 20 euro key aanschaffen, puur om het feit dat mijn Windows mogelijk ineens stopt met werken. Dan betaal ik liever een paar tientjes meer, maar ik snap best dat studenten (en mensen die het OS niet dagelijks gebruiken :+) er geen 60-100 euro voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 11:34

BiLo

PSN: toiletcleaner

Ik heb die van mij voor 6,50 (*knip* niet doen)

Ik heb er daar al 6 besteld, werken allemaal prima

[ Voor 36% gewijzigd door TheVMaster op 16-05-2017 11:20 ]

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:10
JackSparrow schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:04:
Windows 10....de SBS onder de OS-en. Ik moet zeggen dat ik die nog niet eerder heb gehoord :+ Maar eh...ik heb nog maar op weinig plekken in Windows 10 gehad dat ik ineens full-screen verplicht een paar reclame commercials moest kijken, of draaf ik nu teveel door?
"Wij' zijn dan ook tweakers, en wij weten dan ook wel hoe je Windows moet installeren en dat je zeker nooit en te nimmer moet kiezen voor een express installation, maar altijd een custom installation. Dit geldt overigens bijna voor alle programma's, omdat heel veel programma's gratis zijn omdat er immers een vorm van reclame of malware in zit. Een heel goed voorbeeld is het bittorrentprogramma Vuze. Ga het maar eens downloaden van filehippo.com en check tijdens de installatie maar eens wat ze je tijdens de installatie allemaal nog proberen aan te smeren. Dus, tijdens de Windows 10 installatie zet ik zowat al die vinkjes uit en gebruik ik geen Microsoft account maar een lokaal account. En natuurlijk welke tweaker gebruikt geen adblocker? Godzijdank bestaan er adblockers, want als je geen adblocker gebruikt dan is een computer haast onwerkbaar door al die banners en popups die je om je hoofd vliegen. Nu staat dit laatste wel los van Windows zelf maar Microsoft heeft het wel over advertentie settings als je door die custom settings gaat tijdens de installatie.
Windows 10 is volgens mij niet duurder of goedkoper dan bijvoorbeeld Windows 7 was of Vista. Ik zou zelf nooit een 20 euro key aanschaffen, puur om het feit dat mijn Windows mogelijk ineens stopt met werken. Dan betaal ik liever een paar tientjes meer, maar ik snap best dat studenten (en mensen die het OS niet dagelijks gebruiken :+) er geen 60-100 euro voor over hebben.
Tja, ik heb hier voor mijn hoofdpc ook gewoon een key aangeschaft, vorig jaar was deze ook 90 euro. En dan heb je de Home versie. Maar voor al mijn andere pc's: de 2e pc, de pc van mijn (inmiddels ex-vriendin), de htpc en mijn servernas draai ik allemaal Windows 10 zonder betaalde key. Dat is ook simpelweg niet te doen. Gelukkig bestaan daar ook weer tooltjes voor, ik zal de naam er van niet noemen, maar die activeert Windows 10 ook gewoon zonder problemen. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:46
Snowwie schreef op Tuesday 16 May 2017 @ 14:27:
[...]

"Wij' zijn dan ook tweakers, en wij weten dan ook wel hoe je Windows moet installeren en dat je zeker nooit en te nimmer moet kiezen voor een express installation, maar altijd een custom installation. Dit geldt overigens bijna voor alle programma's, omdat heel veel programma's gratis zijn omdat er immers een vorm van reclame of malware in zit. Een heel goed voorbeeld is het bittorrentprogramma Vuze. Ga het maar eens downloaden van filehippo.com en check tijdens de installatie maar eens wat ze je tijdens de installatie allemaal nog proberen aan te smeren. Dus, tijdens de Windows 10 installatie zet ik zowat al die vinkjes uit en gebruik ik geen Microsoft account maar een lokaal account. En natuurlijk welke tweaker gebruikt geen adblocker? Godzijdank bestaan er adblockers, want als je geen adblocker gebruikt dan is een computer haast onwerkbaar door al die banners en popups die je om je hoofd vliegen. Nu staat dit laatste wel los van Windows zelf maar Microsoft heeft het wel over advertentie settings als je door die custom settings gaat tijdens de installatie.

[...]

Tja, ik heb hier voor mijn hoofdpc ook gewoon een key aangeschaft, vorig jaar was deze ook 90 euro. En dan heb je de Home versie. Maar voor al mijn andere pc's: de 2e pc, de pc van mijn (inmiddels ex-vriendin), de htpc en mijn servernas draai ik allemaal Windows 10 zonder betaalde key. Dat is ook simpelweg niet te doen. Gelukkig bestaan daar ook weer tooltjes voor, ik zal de naam er van niet noemen, maar die activeert Windows 10 ook gewoon zonder problemen. :)
toon volledige bericht
Ach....ik denk dat het willen verkopen van 'je data' bij Microsoft een stuk minder belangrijk is dan bij dat soort 'vage' programma's van filehippo (dat zijn sites waar ik nooit wat download omdat in zowat elke download wel allerhande vage shit zit).

Je gebruikt geen Microsoft account....maar als je alles 'standalone' gebruikt en dus ook geen Android/Google Account, Facebook etc. hebt...dan maak je het jezelf ook wel enorm ingewikkeld om een beetje 'connected' te zijn, maar dat is dan vast iets wat je ook niet meer wilt....en overigens ook nog eens enorm offline :+

Het advertentie ID waar Microsoft het over heeft gaat om het idee wat app bouwers kunnen gebruiken...niet wat MS direct zelf gebruikt om je reclame voor te schotelen volgens mij. Waarom is het trouwens niet te doen om 'alle machines' gewoon te voorzien van een legale/geldige key? Dat soort tooltjes tja, die hoef je hier inderdaad niet te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat volgens mij ook wel eens gebeurt is dat er tweedehands licenties verkocht worden. Bijv. als een bedrijf 2000 licenties koopt en er maar 1500 gebruikt. Die niet-gebruikte 500 licenties mogen dan tweedehands worden doorverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdV2017
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-05-2024
Hallo Nopheros

Hoezo je kunt nog steeds gratis upgraden ?
Heb Windows 7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
EdV2017 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:39:
Hallo Nopheros

Hoezo je kunt nog steeds gratis upgraden ?
Heb Windows 7 Ultimate
Download de Windows 10 installation media tool.

2 weken geleden nog bij iemand in de familie gedaan. Zou dus nog steeds moeten werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Grim op 25-07-2017 17:20 ]

Steam: Grim

Pagina: 1