Hoe kan het dat Windows 10 zo goedkoop is?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_XAD
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 27-05 12:00
Goedemorgen!
Ik was net mijn build aan het samenstellen op deze site, en toen kwam ik met de vraag kan je Windows 10 voor gratis of onder de 20 euro krijgen. als ik het gratis of koop valt het dan niet onder een illegale versie of legale versie van de software?
Ik hoor het graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-05 21:54
Gebruik de zoek functie maar eens. 1000 antwoorden op deze vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-05 16:27

Nogne

>.<

Zonder voorbeelden kan hier niemand wat zinnigs op zeggen. Windows is niet gratis, dus haal jij je Windows gratis dan is het illegaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Nogne op 05-06-2019 09:16 ]

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_XAD
@Knee-Buckler Thanks, ik kon namelijk geen site vinden voor waar ze Windows 10 OEM licentie verkocht voor like 15 tot 20 euro.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wat is je vraag nu eigenlijk, zeer slechte topicstart.
Windows 10 OEM valt mee, retail is duur. Alle key's die je voor "weinig" krijgt zijn dubieus en je loopt de kans dat ze een keer ingetrokken worden. Maar goed, dan kun je altijd nogmaals een key kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

kijk in ieder geval of een bedrijf een geldig KvK-nummer heeft. Bij keys die op illegale wijze tot stand komen (credit card fraude en zo) zag ik een ongeldig KvK-nummer staan. Duidelijk een gevalletje oplichting.

Hier bijv.:

https://www.gamekeydiscou.../windows-10-home-oem.html

Daaronder is het KvK-nummer: GamekeyDiscounter.nl is onderdeel van Flex Events B.V. geregistreerd onder kamer van koophandel nummer 125723.

invullen hier:
https://www.kvk.nl/zoeken...ekuitgeschreven=1&start=0

En dan zegt hij: Een geldig KvK-nummer bestaat uit 8 cijfers.

Logischerwijs word je opgelicht bij deze site aangezien ze een vals KvK-nummer op hun website hebben staan.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_XAD
@Salvatron https://onlinekeys.nl/windows-10-licentie-key-kopen/ Dus deze site heeft maar 7 KvK nummers dus dan het is vals als ik je moet begrijpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

D_XAD schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:22:
@Salvatron https://onlinekeys.nl/windows-10-licentie-key-kopen/ Dus deze site heeft maar 7 KvK nummers dus dan het is vals als ik je moet begrijpen?
Digital Distribution Group B.V., handelend onder Onlinekeys;
Chichubiweg 17, Willemstad, Curaçao (geen bezoekadres);
Als je zekerheid wil over welke keys wel/niet legaal zijn, kosten, etc: 020-5001500 bellen

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

D_XAD schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:22:
Hoezo 7? Ik zie maar 6 cijfers:
https://onlinekeys.nl/algemene-voorwaarden/
KvK-nummer: 145529

Dit is geen geldig KvK-nummer dus een leugen dus oplichting.

Ook zoiets:
Geen bedrijf op de Kaaimaneilanden of een marktplaats waarop er gekocht wordt van aanbieders zonder gecontroleerde identiteit - maar gewoon een eerlijk Nederlands bedrijf, met een KVK-nummer, Nederlandse support en veilige en legale producten.

Een eerlijk nederlands bedrijf dat niet op de Kaaiman-eilanden zit. _O-
Wat te denken van Curacou:

MAX3400 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:28:
Als je zekerheid wil over welke keys wel/niet legaal zijn, kosten, etc: 020-5001500 bellen
Het lijkt me dat als de keys met credit cardfraude zijn verkregen, dat de keys op zich gewoon legaal zijn, dus bellen naar microsoft hoeft geen zekerheid te geven. Pas als een credit-card-bedrijf een klacht indient bij microsoft zou microsoft de keys kunnen terugtrekken neem ik aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Salvatron op 05-06-2019 11:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:39

Maestro

It's just completely whack!

Pssst: http://www.curacao-chambe...s/registry/search-company
Beide 6-digit KvK nummers resolven dáár wel ;)

Wat je ermee wil, da's een tweede :+

[ Voor 14% gewijzigd door Maestro op 05-06-2019 11:33 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Goedkope Windows keys kopen is een grijs gebied, al heel vaak langsgekomen hier. Koop je het goedkoop weet dan waar je mee in zee gaat.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 15:38
Salvatron schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:30:
[...]

Wat te denken van Curacou:

Dat is toch Nederland :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 16:29

psy

Voordat ik een key ook maar ergens besteld is het slim om eerst ervaringen te zoeken, en dan weet je na een Google search meteen genoeg bij "gamekeydiscounter".

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 16:48

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb wel eens een lang antwoord gegeven op deze vraag maar daar heb ik nu geen zin in.

Krijg je geen code op papier en kost een licentie minder dan een Euro of 90:
- De code is tweedehands
- De code wordt meerdere malen verkocht
- De code werkt waarschijnlijk na een jaar niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Nee:

Wikipedia: Koninkrijk der Nederlanden

Het Koninkrijk der Nederlanden (Engels: Kingdom of the Netherlands) is een soevereine staat samengesteld uit vier landen: Nederland, Aruba, Curaçao en Sint Maarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Maestro schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:33:
Pssst: http://www.curacao-chambe...s/registry/search-company
Beide 6-digit KvK nummers resolven dáár wel ;)

Wat je ermee wil, da's een tweede :+
ah ja, daar doet ie het wel. Die site is wel engels en dus geen KvK-nummer maar een andere afkorting neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

KillerAce_NL schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:26:
Wat is je vraag nu eigenlijk, zeer slechte topicstart.
Windows 10 OEM valt mee, retail is duur. Alle key's die je voor "weinig" krijgt zijn dubieus en je loopt de kans dat ze een keer ingetrokken worden. Maar goed, dan kun je altijd nogmaals een key kopen.
Dubieus, omdat het erg moeilijk is om erachter te komen welke keys met gestolen cc zijn gekocht, welke meerdere keren zijn verkocht en welke legitieme OEM/SB keys zijn.

Ik koop zelf tegen kostprijs mijn keys via een kennis die bij een system builder werkt en nee ik ga de naam hier niet noemen, want ze mogen die keys officieel natuurlijk niet verkopen los van een systeem.

Die keys zijn echter 100% echt en worden zeker niet herroepen door Microsoft. Ik kan je verzekeren dat je winst kan maken als je die voor 30 euro verkoopt. Hoogstens kan een partij die massaal losse SB keys verkoopt tegen problemen met MS aanlopen dat ze geen SB keys meer kunnen kopen. Zou houden zich immers niet aan hun overeenkomst met MS.

Het probleem blijft natuurlijk dat je als koper bij anonieme websites niet weet wat de bron is van de key en altijd het risico neemt dat die geblokkeerd wordt en jouw geld weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_XAD
Dus in anderen woorden met KMS is het gwn beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Anoniem: 63072 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:00:
[...]

Dubieus, omdat het erg moeilijk is om erachter te komen welke keys met gestolen cc zijn gekocht, welke meerdere keren zijn verkocht en welke legitieme OEM/SB keys zijn.

Ik koop zelf tegen kostprijs mijn keys via een kennis die bij een system builder werkt en nee ik ga de naam hier niet noemen, want ze mogen die keys officieel natuurlijk niet verkopen los van een systeem.

Die keys zijn echter 100% echt en worden zeker niet herroepen door Microsoft. Ik kan je verzekeren dat je winst kan maken als je die voor 30 euro verkoopt. Hoogstens kan een partij die massaal losse SB keys verkoopt tegen problemen met MS aanlopen dat ze geen SB keys meer kunnen kopen. Zou houden zich immers niet aan hun overeenkomst met MS.

Het probleem blijft natuurlijk dat je als koper bij anonieme websites niet weet wat de bron is van de key en altijd het risico neemt dat die geblokkeerd wordt.
Als Microsoft dat soort keys tegenkomt, is er een goede kans dat die achteraf worden ingetrokken. Want zoals je zegt, ze mogen die keys niet los verkopen. En je ziet vaak dat dubieuze keys uit dit soort situaties komen, net als keys die voor educatie of via een enterprise license zijn bemachtigd.
D_XAD schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:02:
Beter is het met een OEM of Retail key die je netjes via de legale kanalen koopt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Stoelpoot op 05-06-2019 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Met andere woorden, het kopen van een valide OEM product vereist ook een stukje hardware. Anders is Retail gewoon de beste optie. Windows kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_XAD
@Stoelpoot Er is een site genaamd Slim.nu of Schoolspot.nl waar ze voor studenten en leerlingen gwn gratis educatie verkopen dus ja alleen heb geen school account meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_XAD
@Raznov Das waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_XAD
Maar dan is me volgende vraag is. hoe krijg je dan zo'n OEM key licentie verkopen de verkopers die je waar je onderdelen hebt gekocht??? En als je dan een demo versie heb bijvoorbeeld kan je dan ook een retail code gebruiken?

[ Voor 24% gewijzigd door D_XAD op 05-06-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stoelpoot schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:02:
[...]

Als Microsoft dat soort keys tegenkomt, is er een goede kans dat die achteraf worden ingetrokken. Want zoals je zegt, ze mogen die keys niet los verkopen. En je ziet vaak dat dubieuze keys uit dit soort situaties komen, net als keys die voor educatie of via een enterprise license zijn bemachtigd.
Microsoft heeft een probleem als ze die keys intrekken, aangezien het - in mijn geval - keys betreft van een echte OEM/SB die BTO pc's levert. Als ze alle keys intrekken trekken ze massaal keys in van mensen die geheel volgens de voorwaarden een PC met windows hebben gekocht. Dat wordt op zijn minst een PR nachtmerrie.

En vanwege het BTO karakter is het onmogelijk voor ze om onderscheid te maken tussen keys die bij een PC zijn geleverd en keys die los zijn verkocht.

Als zo'n een webwinkel die keys verkoopt af en toe via een medewerker van een grote leverenacier een setje keys afneemt om te verkopen dan zal intrekken voor MS geen optie zijn. Uiteraard is die medewerker niet goed bezig, maar het is een reëel probleem voor MS.
D_XAD schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:07:
Maar dan is me volgende vraag is. hoe krijg je dan zo'n OEM key licentie verkopen de verkopers die je waar je onderdelen hebt gekocht??? En als je dan een demo versie heb bijvoorbeeld kan je dan ook een retail code gebruiken?
Daar zit een hele geschiedenis achter.

Ooit stond in de voorwaarden van de OEM versie dat deze alleen met hardware verkocht mocht worden, maar Microsoft handhaafde dat niet. Toen men dat begon te handhaven bij winkels begon men deze te bundelen met de goedkoopste hardware die men kon bedenken. Meestal een of andere flut netwerk kaart.

Vervolgens verscherpte MS de voorwaarden steeds verder. Uit mijn hoofd moet het nu verkocht worden bij een 'compleet' systeem, maar wordt de licentie feitelijk gekoppeld aan het moederbord.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 05-06-2019 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
D_XAD schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:04:
@Stoelpoot Er is een site genaamd Slim.nu of Schoolspot.nl waar ze voor studenten en leerlingen gwn gratis educatie verkopen dus ja alleen heb geen school account meer.
Dan zal je dus moeten betalen :).

Het lastige aan grijze keys is dat ze niet altijd als illegaal kunnen worden bestempeld. Dat maakt het ook mogelijk om het hier te bespreken. KMS is dat niet, dus daar praten we dus niet over, daar zijn andere plekke voor op het grote web om dit uit te zoeken of te bespreken.
D_XAD schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:07:
Maar dan is me volgende vraag is. hoe krijg je dan zo'n OEM key licentie verkopen de verkopers die je waar je onderdelen hebt gekocht???
OEM staat gewoon in de pricewatch, daar kan je ze kopen. Als je bezig bent met het opstellen van een PC heb je ook onderdelen, dus in dat opzicht...

Overigens kan je ook je post bewerken, hoef je niet 3 keer te posten, vet handig! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_XAD
@Raznov Ja kwam ik pas net achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Anoniem: 63072 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:09:
[...]

Microsoft heeft een probleem als ze die keys intrekken, aangezien het - in mijn geval - keys betreft van een echte OEM/SB die BTO pc's levert. Als ze alle keys intrekken trekken ze massaal keys in van mensen die geheel volgens de voorwaarden een PC met windows hebben gekocht. Dat wordt op zijn minst een PR nachtmerrie.

En vanwege het BTO karakter is het onmogelijk voor ze om onderscheid te maken tussen keys die bij een PC zijn geleverd en keys die los zijn verkocht.

Als zo'n een webwinkel die keys verkoopt af en toe via een medewerker van een grote leverenacier een setje keys afneemt om te verkopen dan zal intrekken voor MS geen optie zijn. Uiteraard is die medewerker niet goed bezig, maar het is een reëel probleem voor MS.
Zouden alle keys van BTO niet gewoon in een bepaalde range zitten die bekend is bij microsoft.
Ze zouden die dan gewoon kunnen uitsluiten van deze actie.
Maar dan nog wordt het een drama dus ik denk niet dat het ooit zal gebeuren.

Ik zou voor 22 die key kopen en ons laten weten of hij werkt. :+
Is wel een gokje waard voor 80 euro. :*)

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz134
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04-2022
gewoon even via google zoeken naar windows 10 naar de microsoft site toegaan hier kan je een bootable usb stick maken met een beetje geluk heeft je moederbord een build in licentie

[ Voor 33% gewijzigd door Buzz134 op 05-06-2019 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_XAD
:) Jongens en meiden....
Ik heb het hoor op schoolspot kan je gwn een account aanmaken en dan kan je hem al halen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

D_XAD schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:59:
Ik heb het hoor op schoolspot kan je gwn een account aanmaken en dan kan je hem al halen!
Ja, want je bent scholier?

Nee, want dat zei je net en "dus" overtreedt je de algemene voorwaarden alsmede heb je "illegaal" zaken aangevinkt want niet de waarheid.

Beetje krenterig eigenlijk; wel een mooie/dure PC kunnen betalen maar niet "enkele dubbeltjes per week" willen betalen voor gewoon een retail-licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MAX3400 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:05:
Nee, want dat zei je net en "dus" overtreedt je de algemene voorwaarden alsmede heb je "illegaal" zaken aangevinkt want niet de waarheid.
Waarschijnlijk kan je alleen maar met schooldomein-emailadres registeren, althans dat is bij slim.nl zo. Zal bij andere varianten ook wel zo zijn.
Beetje krenterig eigenlijk; wel een mooie/dure PC kunnen betalen maar niet "enkele dubbeltjes per week" willen betalen voor gewoon een retail-licentie.
Dat sowieso. Vreemde zuinigheid....

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_XAD
MAX3400 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:05:
[...]

Ja, want je bent scholier?

@MAX3400 Ik heb een broertje die nog op de basisschool zit, Sorry voor het de verkeerde uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

D_XAD schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:11:
[...]

@MAX3400 Ik heb een broertje die nog op de basisschool zit, Sorry voor het de verkeerde uitleg.
+
Om bij schoolspot te kunnen bestellen kun je als ouder van een kind in het basis- of speciaal onderwijs hier een account aanmaken. Vul hieronder je gegevens in. Velden met een sterretje (*) zijn verplicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:52

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

D_XAD schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:11:
[...]
Die mag je niet gebruiken dus. :)
Hij wel, jij niet. (Tenzij expliciet in de voorwaarden is opgenomen dat ook familieleden daar gebruik van mogen maken.)

Long story short: Windows 10 kost rond de €120 voor de home edition, alles dat veel goedkoper is dan dat, is waarschijnlijk illegaal of op zijn best grijs. Pro is duurder, zit boven de €200.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_XAD
@MAX3400 Zo ver was ik ook wel -_-, maar het mijn probleem als het niet mag + me vader zat net naast me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

D_XAD schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:59:
Ik zie alleen windows upgrades op die site? Geen normale versie iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_XAD
unezra schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:14:
[...]

Die mag je niet gebruiken dus. :)
Hij wel, jij niet. (Tenzij expliciet in de voorwaarden is opgenomen dat ook familieleden daar gebruik van mogen maken.)

Long story short: Windows 10 kost rond de €120 voor de home edition, alles dat veel goedkoper is dan dat, is waarschijnlijk illegaal of op zijn best grijs. Pro is duurder, zit boven de €200.
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Salvatron schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:15:
[...]

Volgens mij houdt dat meer in dat je een echte licentie hebt van de versie die je wil 'upgraden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_XAD
Salvatron schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:15:
[...]

Het is een upgrade dus ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dit soort dingen zijn heel eenvoudig:

Je kunt een Windows 10 key scoren voor heel weinig (lees 10tje ofzo). Vaak ook nog met 'activatie garantie'. Zijn deze keys conform de voorwaarden die Microsoft stelt om deze te mogen gebruiken voor jouw specifieke situatie: 99% zeker niet. Kan je deze kopen en windows activeren: 99% zeker van wel, zeker met activatiegarantie (krijg je gewoon weer een nieuwe key). Kan je later opeens een deactivatie krijgen: jazeker.

In de pricewatch staan aanbieders genoeg: pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM Prijs begint met ongeveer 140 euro, dus dan kan je je voorstellen dat er iets 'mis' is met die aanbieder voor een tientje :)

[ Voor 13% gewijzigd door We Are Borg op 05-06-2019 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_XAD
We Are Borg schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:25:
Dit soort dingen zijn heel eenvoudig:

Je kunt een Windows 10 key scoren voor heel weinig (lees 10tje ofzo). Vaak ook nog met 'activatie garantie'. Zijn deze keys conform de voorwaarden die Microsoft stelt om deze te mogen gebruiken voor jouw specifieke situatie: 99% zeker niet. Kan je deze kopen en windows activeren: 99% zeker van wel, zeker met activatiegarantie (krijg je gewoon weer een nieuwe key). Kan je later opeens een deactivatie krijgen: jazeker.

In de pricewatch staan aanbieders genoeg: pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM Prijs begint met ongeveer 140 euro, dus dan kan je je voorstellen dat er iets 'mis' is met die aanbieder voor een tientje :)
True! Maar dan kan je beter via de mircosoft site kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

We Are Borg schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:25:
Kan je deze kopen en windows activeren: 99% zeker van wel, zeker met activatiegarantie (krijg je gewoon weer een nieuwe key). Kan je later opeens een deactivatie krijgen: jazeker.
Het feit dat een bedrijf een activatiegarantie geeft zegt me genoeg over dat we op z'n minst ons in een grijs gebied begeven. Zie jij Microsoft ooit die garantie geven bij aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_XAD
Gunner schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:54:
[...]

Het feit dat een bedrijf een activatiegarantie geeft zegt me genoeg over dat we op z'n minst ons in een grijs gebied begeven. Zie jij Microsoft ooit die garantie geven bij aankoop?
Nee, slim.nl geeft alleen aan studente gratis education weg dus heeft omdat je dan met je school kan connecten op schoolsnetwerk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 09:44
Ik kijk altijd op deze site voor de goedkoopste windows keys:

https://www.allkeyshop.co...al-cd-key-compare-prices/

Tot nu toe werken de keys gewoon prima. Weet niet of dat ooit gaat veranderen natuurlijk. Maar het feit dat deze keys gewoon via Windows online activatie worden gevalideerd zijn voor mij een indicatie dat ze gewoon legaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_XAD
q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:56:
Ik kijk altijd op deze site voor de goedkoopste windows keys:

https://www.allkeyshop.co...al-cd-key-compare-prices/

Tot nu toe werken de keys gewoon prima. Weet niet of dat ooit gaat veranderen natuurlijk. Maar het feit dat deze keys gewoon via Windows online activatie worden gevalideerd zijn voor mij een indicatie dat ze gewoon legaal zijn.
Waar is het bedrijf gevestigd? En wat is het KvK nummer? Adres etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
D_XAD schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:06:
[...]

Waar is het bedrijf gevestigd? En wat is het KvK nummer? Adres etc.
allkeyshop is gewoon een market place. Daar koop je dus niet direct, je koopt dat bij een ander. En laat die anderen nou weer net exact de zelfde grijze-verkopers zijn waar we het eerder over hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_XAD
Raznov schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:09:
[...]

allkeyshop is gewoon een market place. Daar koop je dus niet direct, je koopt dat bij een ander. En laat die anderen nou weer net exact de zelfde grijze-verkopers zijn waar we het eerder over hadden.
Da's zeker waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dostar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
Allkeyshop, G2A, al dat soort websites verkopen inderdaad CD-keys uit een erg grijs gebied. Zo'n Windows licentie kan op den duur geblokkeerd worden (spreek uit ervaring en nee niet zelf zo'n key gekocht).

Je kan er ook vaak wat goedkoper Steam Keys aanschaffen voor diverse games, scheelt soms 10 a 20 euro, maar de schade zo gauw deze key illegaal blijkt te zijn is groter voor je Steam account.

Kortom of neem het risico of koop een legale licentie. Betreft Windows kan je een 2e, 3e, etc. key weer aanschaffen in de hoop dat deze weer wel werkt. Betreft Steam kan je je account kwijt raken als je te vaak illegale games aanschaft. Dat is wat zuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:28

Rannasha

Does not compute.

q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:56:
Maar het feit dat deze keys gewoon via Windows online activatie worden gevalideerd zijn voor mij een indicatie dat ze gewoon legaal zijn.
Nee, het feit dat ze gevalideerd worden door het activatie-systeem is enkel een indicatie dat het systeem ze (nog) niet als illegaal herkent.

Het gebruiken van een key van <€80 van een willekeurige key-webshop voor je zelfbouwcomputer is in 99% van de gevallen in strijd met de licentie-voorwaarden. Dat Microsoft dit niet makkelijk automatisch herkent, verandert daar niets aan.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dostar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
Precies wat Rannasha zegt. Ik heb het zelf meegemaakt. Vriend van me wilde graag een nieuwe PC bouwen om op te gamen. Dit voor hem in elkaar gezet. Maar het puntje van betalen voor Windows ging er bij hem niet in, dus kocht hij een key op Ebay a 3 euro. Windows activeerde en er leek niets aan de hand. Tot hij 6 maanden laten klaagde over een watermark in zijn Windows...
Gaf mij ook nog eens de schuld dat hij er goedkoop vanaf wilde komen... zucht...

Ergste is dat Ebay dit soort advertenties niet standaard blokkeerd, want je ziet vaak dat er al meer dan 1000 keys verkocht zijn daar per verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

D_XAD schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:56:
[...]

Nee, slim.nl geeft alleen aan studente gratis education weg dus heeft omdat je dan met je school kan connecten op schoolsnetwerk
(sowieso begrijp ik niets van je zin). Als systeembeheerder op een school in het VO snap ik sowieso niet wat de W10 Education te maken heeft me 'connecten op het schoolnetwerk; :?

Ik doelde eigenlijk meer op de bedrijven die goedkope keys verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gunner schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:54:
[...]

Sowieso grijs, want de enige manier die ik ken om voor die prijs echte licenties te leveren is losse OEM/SB versies verkopen. De key is echt, maar de verkoper voldoet niet aan de overeenkomst met MS door los te verkopen.

In dat geval kan je makkelijk een activatie garantie geven - deze keys zullen gewoon werken want zijn echte van MS afkomstige keys die via officiele kanalen verkregen zijn - en je kan je dus makkelijk onderscheiden van de verkopers van gestolen keys die die garantie nooit waar kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_XAD
Gunner schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:22:
[...]

(sowieso begrijp ik niets van je zin). Als systeembeheerder op een school in het VO snap ik sowieso niet wat de W10 Education te maken heeft me 'connecten op het schoolnetwerk; :?

Ik doelde eigenlijk meer op de bedrijven die goedkope keys verkoopt.
Kijk maar gwn wat ze zeggen over windows 10 education

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Dat een key goedkoop is, duidt er niet meteen op dat het niet deugt. Microsoft sluit allerlei afspraken en deals en als je groot inkoopt, kun je heel wat korting bedingen. Het ontbreken van redelijke licentievoorwaarden of het handelen in strijd daarmee is natuurlijk wel een red alert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_XAD
Krulliebol schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:11:
Dat een key goedkoop is, duidt er niet meteen op dat het niet deugt. Microsoft sluit allerlei afspraken en deals en als je groot inkoopt, kun je heel wat korting bedingen. Het ontbreken van redelijke licentievoorwaarden of het handelen in strijd daarmee is natuurlijk wel een red alert.
Opzich daar heb ik niet eens over na gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
D_XAD schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:45:
[...]

Kijk maar gwn wat ze zeggen over windows 10 education
Wie zijn 'ze'? Windows 10 Education is gewoon Windows 10 Pro met een kleine watermark voor studenten...
Krulliebol schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:11:
Echter daar gaat deze thread natuurlijk niet over, dat sommigen zoveel licenties inkopen dat ze die misschien voor 100,- per stuk inkopen is prima te begrijpen, waarom zouden ze die dan voor 10,- doorverkopen? Ik zou zeggen probeer een voorbeeld te vinden van een legitieme winkel die dergelijke keys verkoopt onder de normale inkoopprijs, dus niet illegaal of grijs gebied...

[ Voor 58% gewijzigd door RGAT op 05-06-2019 15:37 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

D_XAD schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:15:
[...]

[~] me vader zat net naast me.
Wellicht dat een studie voor jezelf ook geen overbodige luxe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:08

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik heb thuis 3 Windows 10 machines met goedkope licenties. Deze draaien al vanaf dat Windows 10 uit is. Dus het kan wel goed werken. Je neemt wel een risico elke keer met zo'n key. Ik vind dat zelf het wel waard voor het prijsverschil.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_XAD
TTLCrazy schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:41:
Ik heb thuis 3 Windows 10 machines met goedkope licenties. Deze draaien al vanaf dat Windows 10 uit is. Dus het kan wel goed werken. Je neemt wel een risico elke keer met zo'n key. Ik vind dat zelf het wel waard voor het prijsverschil.
@TTLCrazy mag ik vragen van welke site je dat af hebt? En hoe duur zijn ze daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:27
D_XAD schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:43:
[...]

@TTLCrazy mag ik vragen van welke site je dat af hebt? En hoe duur zijn ze daar?
stuur 'm maar een DM, zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:18
@D_XAD Deze vraag is al zo vaak langsgekomen maar het antwoord is nog steeds hetzelfde.

Wil je echt zeker weten dat je een legale licentie hebt, koop dan bij voorkeur een Windows 10 licentie met retail verpakking.
Gewoon te vinden in de pricewatch:
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM
pricewatch: Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI

Of wel digitaal maar dan gelijk bij Microsoft zelf.

Al het andere is gewoon categorie grijs gebied, je weet gewoon niet wat je in handen hebt.
Dan kun je net zo goed een illegale activator gebruiken of Windows 10 in '' trial '' modus gebruiken, beide geen licentie maar wel bruikbaar en kost je geen geld.

En oh ja, ook al zegt Windows dat hij '' geactiveerd '' is betekend het niet dat dat altijd zo blijft met van die goedkope keys, en zoja wel, betekend dat ook niet dat jij een legale Windows licentie hebt.
Kortom, koop een licentie vanuit een betrouwbare bron als je het belangrijk vind om een geldige licentie te hebben.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_XAD
JohanNL schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:14:
@D_XAD Deze vraag is al zo vaak langsgekomen maar het antwoord is nog steeds hetzelfde.

Wil je echt zeker weten dat je een legale licentie hebt, koop dan bij voorkeur een Windows 10 licentie met retail verpakking.
Gewoon te vinden in de pricewatch:
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM
pricewatch: Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI

Of wel digitaal maar dan gelijk bij Microsoft zelf.

Al het andere is gewoon categorie grijs gebied, je weet gewoon niet wat je in handen hebt.
Dan kun je net zo goed een illegale activator gebruiken of Windows 10 in '' trial '' modus gebruiken, beide geen licentie maar wel bruikbaar en kost je geen geld.

En oh ja, ook al zegt Windows dat hij '' geactiveerd '' is betekend het niet dat dat altijd zo blijft met van die goedkope keys, en zoja wel, betekend dat ook niet dat jij een legale Windows licentie hebt.
Kortom, koop een licentie vanuit een betrouwbare bron als je het belangrijk vind om een geldige licentie te hebben.
toon volledige bericht
Ah ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

@JohanNL Ik begreep dat je die OEM versie ook niet mag gebruiken bij een PC voor jezelf.
Maar dat is grijs. Officieel moet je de retail hebben en mag je de OEM alleen gebruiken als je een PC bouwt en verkoopt aan een ander. Dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:29

Blokker_1999

Full steam ahead

Klopt, sinds enkele jaren zijn de voorwaarden van OEM licenties weer verstrengt. De systeembouwer (diegene die het systeem in elkaar schroeft) en daar een OEM Windows op zet mag dat alleen als hij daarna het systeem verder doorverkoopt. Dit om te voorkomen dat mensen een goedkope licentie voor zichzelf kopen. Vanuit licentie oogpunt is daarmee de OEM route gesloten om voor jezelfd goedkoop aan een sleutel te komen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
Is op zich natuurlijk ook wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dostar schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:21:
Precies wat Rannasha zegt. Ik heb het zelf meegemaakt. Vriend van me wilde graag een nieuwe PC bouwen om op te gamen. Dit voor hem in elkaar gezet. Maar het puntje van betalen voor Windows ging er bij hem niet in, dus kocht hij een key op Ebay a 3 euro. Windows activeerde en er leek niets aan de hand. Tot hij 6 maanden laten klaagde over een watermark in zijn Windows...
Gaf mij ook nog eens de schuld dat hij er goedkoop vanaf wilde komen... zucht...

Ergste is dat Ebay dit soort advertenties niet standaard blokkeerd, want je ziet vaak dat er al meer dan 1000 keys verkocht zijn daar per verkoper.
Maar is dat enigszins recent gebeurd, of is dat uit het tijdperk dat massaal MSDN keys werden verkocht? Die waren ook makkelijk te blokkeren door MS (als ze een key kochten van een MSDN account wisten ze dat ze alle keys van dat account konden blokkeren), maar bij de €20 van keysites zijn het geen MSDN keys meer.
Blokker_1999 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:22:
Klopt, sinds enkele jaren zijn de voorwaarden van OEM licenties weer verstrengt. De systeembouwer (diegene die het systeem in elkaar schroeft) en daar een OEM Windows op zet mag dat alleen als hij daarna het systeem verder doorverkoopt. Dit om te voorkomen dat mensen een goedkope licentie voor zichzelf kopen. Vanuit licentie oogpunt is daarmee de OEM route gesloten om voor jezelfd goedkoop aan een sleutel te komen.
Yep, en daarmee net zo illegaal als een keysite.

Nu moet ik zeggen dat als ik tegenwoordig verschil tussen OEM en retail bekijk ik waarschijnlijk toch voor retail zou gaan, zodat je nog eens moederbord kan wisselen. Enkel als je toch zeker weet dat je computer als geheel verkoopt en een nieuwe koopt later zou OEM interessanter zijn, maar tegen de licentievoorwaarden in.

Tegelijk laten we wel wezen, we kunnen wel heel hard wijzen wat officieel mag en niet mag, maar al die webshops verkopen nog steeds OEM licenties aan particulieren.
En hier draait eentje van een keysite al weer bijna 3 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Sissors schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:50:
[...]
Tegelijk laten we wel wezen, we kunnen wel heel hard wijzen wat officieel mag en niet mag, maar al die webshops verkopen nog steeds OEM licenties aan particulieren.
En hier draait eentje van een keysite al weer bijna 3 jaar
Da's ook weer niet héél raar.

Ieder handig neefje van 15 mag een computer bouwen en verkopen aan zijn oom en dán mag je wel een OEM licentie gebruiken. Geen KvK of andere aanduiding van een bedrijf voor nodig.

Tja, zelf heb ik ook een OEM licentie draaien maar dat is enkel en alleen omdat ik toen dacht dat het officieel wel mocht omdat ik tenslotte het systeem zelf uit onderdelen bouwde.

Het prijsverschil is dusdanig klein (€25,-) dat ik nu gewoon retail zou kopen ipv OEM:
product: Microsoft Windows 10 Home NL

(Grappig genoeg zou ik ws, via een omweg, OEM wél mogen gebruiken. Ik heb een slapende stichting. Als ik de stichting een PC laat bouwen en ik verkoop die aan mezelf, mag dat. Het is in dat geval immers de stichting die de PC bouwt en verkoopt. Dat ik fysiek zowel de persoon ben die 'm bouwt als af neemt maakt in dat geval niet uit. Dat soort constructies kunnen ook partikulier worden uitgevoerd en dán mag een OEM licentie gewoon. Je moet alleen een factuur hebben en het opgeven bij de belastingdienst.)

[ Voor 20% gewijzigd door unezra op 06-06-2019 06:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 28-05 12:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

D_XAD schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:13:
Goedemorgen!
Ik was net mijn build aan het samenstellen op deze site, en toen kwam ik met de vraag kan je Windows 10 voor gratis of onder de 20 euro krijgen. als ik het gratis of koop valt het dan niet onder een illegale versie of legale versie van de software?
Ik hoor het graag.
Ik vind het wat zonde om het topic te sluiten aangezien toch vrij veel mensen proberen je serieus te helpen en te antwoorden. Maar je vraag is veel vaker voorbij gekomen, en er zijn legio topics over geweest.

In feite komt je vraag hier op neer:

"Ik moet een fiets kopen, maar die kost bij de fietsenwinkel wel 120 euro. Nu heb ik website gevonden die biedt fietsen die heel goed fietsen voor gratis of 20 euro aan. Is dit illegaal?"

Je kunt op je klompen wel aanvoelen dat dit minimaal grijs gebied is. Dit is voor betaalde software niet anders.

Wat is nu concreet je vraag nog? En gebruik ook de search even...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
RGAT schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:35:

[...]
Echter daar gaat deze thread natuurlijk niet over, dat sommigen zoveel licenties inkopen dat ze die misschien voor 100,- per stuk inkopen is prima te begrijpen, waarom zouden ze die dan voor 10,- doorverkopen? Ik zou zeggen probeer een voorbeeld te vinden van een legitieme winkel die dergelijke keys verkoopt onder de normale inkoopprijs, dus niet illegaal of grijs gebied...
SURFspot verkoopt bijvoorbeeld Windows-licenties onder de normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Question Mark schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:55:
In feite komt je vraag hier op neer:

"Ik moet een fiets kopen, maar die kost bij de fietsenwinkel wel 120 euro. Nu heb ik website gevonden die biedt fietsen die heel goed fietsen voor gratis of 20 euro aan. Is dit illegaal?"

Je kunt op je klompen wel aanvoelen dat dit minimaal grijs gebied is. Dit is voor betaalde software niet anders.

Wat is nu concreet je vraag nog? En gebruik ook de search even...
Ik vind die vraag relevant, want het kan bijv. in de aanbieding zijn, of 2e hands, en vroeger kon je windows 10 geloof ik gratis bij microsoft downloaden en upgraden oid. Voor iemand die er geen verstand van heeft klinkt het als een goede aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Salvatron schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:11:
[...]

Ik vind die vraag relevant, want het kan bijv. in de aanbieding zijn, of 2e hands, en vroeger kon je windows 10 geloof ik gratis bij microsoft downloaden en upgraden oid. Voor iemand die er geen verstand van heeft klinkt het als een goede aanbieding.
Ook dat is weer waar, neemt overigens niet weg dat dit soort discussie eigenlijk wel maandelijks gevoerd worden en alles hierover eigenlijk wel gezegd is. :)

Dit neemt overigens niet weg dat discussies hierover niet mogen, maar het is wel handig dat een TS dan ook wat (voor)onderzoek doet.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Question Mark schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:30:
[...]

Ook dat is weer waar, neemt overigens niet weg dat dit soort discussie eigenlijk wel maandelijks gevoerd worden en alles hierover eigenlijk wel gezegd is. :)

Dit neemt overigens niet weg dat discussies hierover niet mogen, maar het is wel handig dat een TS dan ook wat (voor)onderzoek doet.
Ik kon het met de search niet vinden, daarom had ik er zelf ook een topic over gemaakt:
waarom is deze windows 10 voucher zo goedkoop?

Maar ik concludeer dat ik beter een windows 10 home retail kan kopen voor rond de 125 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Salvatron op 06-06-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Salvatron schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:50:
[...]

Ik kon het met de search niet vinden, daarom had ik er zelf ook een topic over gemaakt:
waarom is deze windows 10 voucher zo goedkoop?

Maar ik concludeer dat ik beter een windows 10 home retail kan kopen voor rond de 125 euro.
Jouw topic was ook eerder aangemaakt dan deze... ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_XAD
Jester-NL schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:41:
[...]
Jouw topic was ook eerder aangemaakt dan deze... ;)
Wait wut! Looool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mag ik het a.u.b. lastig vinden?

Windows 10 Pro kost via Microsoft.com € 259,-
In de Pricewatch vind ik prijzen tussen de € 55,20 en 294,03 link

Ook in de Pricewatch kan ik een PC kopen met Windows 10 Pro voor € 331,- link

Dus vertel mij maar wat een 'eerlijke' licentie mag kosten.

En dan wil ik ook graag weten hoe een argeloze consument het onderscheid moet kunnen maken.

De 'goedkope' licenties worden door veel verschillende shops verkocht, met KvK, factuur en BTW.

Wanneer ik dat als consument koop, ben ik volgens mij niet fout.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

_Diederik schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:16:
Mag ik het a.u.b. lastig vinden?

Windows 10 Pro kost via Microsoft.com € 259,-

Ook in de Pricewatch kan ik een PC kopen met Windows 10 Pro voor € 331,- link

Dus vertel mij maar wat een 'eerlijke' licentie mag kosten.

En dan wil ik ook graag weten hoe een argeloze consument het onderscheid moet kunnen maken.

De 'goedkope' licenties worden door veel verschillende shops verkocht, met KvK, factuur en BTW.

Wanneer ik dat als consument koop, ben ik volgens mij niet fout.
Dat laatste is natuurlijk totale kolder.
Als je van een junk een fiets koopt voor een tientje, ben je OOK fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

_Diederik schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:16:
Dat is een beetje appels met peren vergelijken (waarbij ik overigens begrijp dat het soms lastig kan zijn om te weten wát er nu exact aangeboden wordt).

In de lijst uit je linkje valt te halen dat daar zowel upgrade, OEM, retail zonder DVD en retail mét DVD aangeboden worden. Dat verklaart het grote verschil in de prijzen die je tegenkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
unezra schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:05:
[...]

Dat laatste is natuurlijk totale kolder.
Als je van een junk een fiets koopt voor een tientje, ben je OOK fout.
Het betreft hier geen junk, maar een website met KvK, Ideal en Nederlandse support.

Mijn vraag is: hoe kan ik herkennen wat fout is zonder Tweakers kennis of kennis van het Microsoft licentie model.
Question Mark schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:33:
[...]

Dat is een beetje appels met peren vergelijken (waarbij ik overigens begrijp dat het soms lastig kan zijn om te weten wát er nu exact aangeboden wordt).

In de lijst uit je linkje valt te halen dat daar zowel upgrade, OEM, retail zonder DVD en retail mét DVD aangeboden worden. Dat verklaart het grote verschil in de prijzen die je tegenkomt.
Ben het met je eens dat ik appels met peren vergelijk, maar juist daardoor is het niet overduidelijk wanneer je als consument een foute keuze maakt.

[ Voor 41% gewijzigd door Diederik op 07-06-2019 06:37 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

_Diederik schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 06:21:
[...]
Het betreft hier geen junk, maar een website met KvK, Ideal en Nederlandse support.

Mijn vraag is: hoe kan ik herkennen wat fout is zonder Tweakers kennis of kennis van het Microsoft licentie model.
Dus?

Als die junk jou zijn KvK nummer laat zien, een website heeft, garantie geeft, je een factuur stuurt en verwijst naar zijn algemene voorwaarden, maakt het dan plausibeler dat 'ie te goeder trouw handelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
KMS key's kan je niet legaal los kopen, dus nee, dat is zeker niet beter.

Gewoon een licentie kopen bij geautoriseerde dealer (kijk bijv. bij een Azerty of een Alternate) als je zeker wil zijn dat je legitieme software koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
unezra schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:46:
[...]

Dus?

Als die junk jou zijn KvK nummer laat zien, een website heeft, garantie geeft, je een factuur stuurt en verwijst naar zijn algemene voorwaarden, maakt het dan plausibeler dat 'ie te goeder trouw handelt?
Nogmaals, de vraag is hoe een consument het onderscheid kan maken tussen een goede en een foute licentie.

Dus niet iemand met jouw of mijn kennis, maar iemand die bijna nooit licenties koopt.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

_Diederik schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:02:
Dus niet iemand met jouw of mijn kennis, maar iemand die bijna nooit licenties koopt.
Vergelijken met wat de maker er voor vraagt. Wijkt dat te veel af en staan er vage garanties op de verkopende website moet je je afvragen of het wel legitiem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

_Diederik schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:02:
[...]
Nogmaals, de vraag is hoe een consument het onderscheid kan maken tussen een goede en een foute licentie.

Heel simpel.

Als jij een fiets koopt voor een tientje die normaliter €400 is, weet je dat het waarschijnlijk niet klopt.

Als jij een Windows licentie koopt voor een tientje die normaliter €120 (Home) of €200+ is (Pro), weet je ook dat het waarschijnlijk niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Dennism schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:52:
[...]

KMS key's kan je niet legaal los kopen, dus nee, dat is zeker niet beter.

Gewoon een licentie kopen bij geautoriseerde dealer (kijk bijv. bij een Azerty of een Alternate) als je zeker wil zijn dat je legitieme software koopt.
hoe weet je of een dealer geautoriseerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
unezra schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:40:
[...]

Heel simpel.

Als jij een fiets koopt voor een tientje die normaliter €400 is, weet je dat het waarschijnlijk niet klopt.

Als jij een Windows licentie koopt voor een tientje die normaliter €120 (Home) of €200+ is (Pro), weet je ook dat het waarschijnlijk niet klopt.
Ok, maar ik vind de vergelijking met een fiets (al dan niet van een junk) niet terecht. Een fiets of welk ander fysiek product heeft onderdelen en of grondstoffen die van eigenaar wisselen voor kostprijs+marge.

Bij een software licentie gaat het om gebruiksrecht wat je koopt.

In beide gevallen (fysiek product of gebruiksrecht) staat het de verkoper vrij om een product zonder marge te verkopen, zelfs het aanbieden van een product onder kostprijs mag gewoon.

En als jij een product aanschaft wat door de verkoper onder zijn kostprijs verkocht wordt, dan ben jij als consument niet fout.

In dit geval zijn er meerdere verkopers die een gebruiksrecht voor een bijzonder lage prijs verkopen. Ik weet niet wat de inkoopprijs is, en dat hoef ik ook niet te weten.

Het zou zomaar kunnen dat de inkoopprijs van een Windows 10 licentie in bulk maar € 5,- is (geen idee wat het werkelijk is).

Dan is de legitieme verkoper voor € 200,- niet fout, maar maakt hij wel heel veel marge.

De verkoper die het voor € 20,- verkoopt maakt dan veel minder marge, en wordt op dit forum als niet legitiem bestempelt.

Waar ik mee begon, is te zeggen dat ik het oprecht lastig vind om te beoordelen of ik als consument fout zit, als ik een licentie voor een heel lage prijs koop.

In het geval van Microsoft is er voor de activatie van een licentie contact met een server van Microsoft, waardoor ik vind dat ik mag verwachten dat alleen legitieme sleutels geaccepteerd worden.

Edit:

Is deze licentie legtiem?
https://www.megekko.nl/pr...-Windows-10-Pro-FQC-08940

Windows 10 Pro voor € 161,95 bijna € 100,- goedkoper dan Microsoft.

[ Voor 4% gewijzigd door Diederik op 07-06-2019 16:06 ]

Invoegen doe je zo!

Pagina: 1