Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseLoef
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-05-2023
Hai,

Ik ga binnenkort mijn nieuwe pc bestellen bij Azerty. En op deze PC wil ik graag Windows 10 pro als besturingssysteem. Azerty biedt een licentie aan voor ± €110,-.
Dat lijkt mij zonde omdat op internet letterlijk honderden aanbieders zijn met een activeringscode voor ongeveer €10/€15,-.

g2a.com heeft op dit moment mijn voorkeur omdat ik g2a ken en het in het algemeen een betrouwbare website is. Windows 10 pro wordt daar door iemand voor €25,- aangeboden.

Weet iemand toevallig andere goede betrouwbare sites, winkels, aanbieders etc. die een licentie aanbieden voor ongeveer 2 tientjes? Want ik zie door de bomen het bos niet meer.

En weet iemand toevallig hoe het kan dat windows licenties zo belachelijk goedkoop worden aangeboden?

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:56

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Deze vraag is al behoorlijk vaak gesteld
https://gathering.tweaker...&keyword=windows+licentie

De goedkope licenties zijn vaak niet legaal (d.w.z. 'grijs' gebied).

[ Voor 22% gewijzigd door Bensjero op 20-07-2020 10:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoytjuhV
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Goedkope Windows 10 keys vanaf 5 euro: hoe kan dat & mag dat?
https://nl.hardware.info/...uro-hoe-kan-dat-a-mag-dat

[ Voor 24% gewijzigd door RoytjuhV op 20-07-2020 10:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:50
Grijs. Ga er maar vanuit dat ze niet legaal zijn. De vraag is natuurlijk of dat voor jou op lange termijn uit maakt.
Misschien een rare vraag, maar zit je op school? Zo ja, hebben ze daar geen licentie opties? Dan scheelt dat ook weer. Education is namelijk tussen pro en Enterprise in.

De uitleg over de goedkope licenties is hierboven gegeven. De kans is niet heel groot dat MS er wat tegen gaat doen (liever mensen op Windows dan helemaal niet denk ik).

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Je stelt in je topic een PC van 1300 eu samen maar een licentie van 100 eu is opeens teveel geld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:59
Doe het niet.
Je moet die keys via de telefoon activeren, zit je minuten lang in de wacht om vervolgens met iemand ergens in India lang over en weer te roepen omdat je beide geen goed Engels spreekt.
Plus, hij kan zomaar ingetrokken worden.

Zoveel geld is het nu ook weer niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:08
JesseLoef schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:10:
g2a.com heeft op dit moment mijn voorkeur omdat ik g2a ken en het in het algemeen een betrouwbare website is. Windows 10 pro wordt daar door iemand voor €25,- aangeboden.

Weet iemand toevallig andere goede betrouwbare sites, winkels, aanbieders etc. die een licentie aanbieden voor ongeveer 2 tientjes? Want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Als je g2a al kent, waarom dan voor die €5,- minder nog doorzoeken naar een andere die je niet kent?
Waarom dan niet gewoon bij g2a bestellen...?

PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:46

Umbrah

The Incredible MapMan

G2A is juist niet betrouwbaar, en ligt constant onder vuur door publishers, devs, en andere zaken. Er zitten partijen op die gestolen keys (als in: gestolen creditcards, of dev subscripties/marketing/demo licenties) doorverkopen, en G2A lijkt er weinig aan te doen. Windows licenties zijn niet magischer goedkoop, en er zit altijd iets anders. Dat er niet altijd op gehandhaafd wordt wil niet zeggen dat dat jou niet zal overkomen.

Bovendien is een pro licentie niet altijd nodig, een home licentie is vaak al voldoende. Waar heb je precies pro voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-05 10:39

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Grijs gebied. Codes werken maar zijn niet legaal verkregen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:38

De Nelis

en anders maar niet...

De codes werken in eerste instantie, maar Microsoft kan zomaar bedenken om ze te deactiveren omdat ze in veel gevallen niet legaal verkregen zijn. Je moet ze meestal telefonisch her-activeren.

Als je al zo'n bak met geld uitgeeft lijkt me die 100,- ook niet de moeite, je wilt toch zorgeloos kunnen genieten van je apparaat en geen rare toeren moeten willen uitvoeren.

Waarom specifiek Pro trouwens? Omdat het leuk klinkt of ga je ook echt gebruik maken van de extra mogelijkheden ten opzichte van Windows 10 (Home).

[ Voor 16% gewijzigd door De Nelis op 20-07-2020 10:52 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:37
Dit is geen grijs gebied....die licenties zijn illegaal. Zie Microsoft zijn eigen website hierover:

https://www.microsoft.com...oftware-digital-downloads
Met uitzondering van productcodekaarten die met Certificaten van Echtheid meegeleverd worden, distribueert Microsoft geen productcodes als zelfstandige producten. Als op een veilingsite of in een advertentie productcodes worden aangeboden, kunt u ervan uitgaan dat deze codes gestolen of vervalst zijn.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:25
jeroen3 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:35:
Doe het niet.
Je moet die keys via de telefoon activeren, zit je minuten lang in de wacht om vervolgens met iemand ergens in India lang over en weer te roepen omdat je beide geen goed Engels spreekt.
Lol, dat is gewoon met een standaard computerstem hoor :P

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JesseLoef schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:10:
Hai,

Ik ga binnenkort mijn nieuwe pc bestellen bij Azerty. En op deze PC wil ik graag Windows 10 pro als besturingssysteem. Azerty biedt een licentie aan voor ± €110,-.
Dat lijkt mij zonde omdat op internet letterlijk honderden aanbieders zijn met een activeringscode voor ongeveer €10/€15,-.

En weet iemand toevallig hoe het kan dat windows licenties zo belachelijk goedkoop worden aangeboden?

Alvast bedankt! :)
HKLM_ schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:15:
Als je de zoekfunctie had gebruikt had je een wagon lading aan topic gezien met dezelfde vraag. Een Windows Licentie zo goedkoop aanbieden kan geen zuivere koffie zijn zelf niet als het tweede hands licenties zouden zijn.

waarom is deze windows 10 voucher zo goedkoop?
Hoe kan het dat Windows 10 zo goedkoop is?
Windows 10 licenties voor 20 euro.
Goedkope windows 10 versies
Windows Pro prijs OEM duurder?
Hoe kan het dat Windows 10 zo goedkoop is?
Hoe kosjer zijn "goedkope" versies van Windows?
W10 pro upgarde te goedkoop?
windows 10 OEM een goed plan?

Waarom ze niet in de PW staan: Goedkope windows licenties verdwenen uit pricewatch?

En zo zijn er nog wel een paar topics te vinden :P dat een code werkt wil niet zeggen dat het dan OK is, als ik een fiets op het station zie staan welke niet opslot staat mag ik die ook niet zomaar pakken.
;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:08
ikbenben schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:19:
[...]

Lol, dat is gewoon met een standaard computerstem hoor :P
Ik heb in het verleden ook eens een key van G2A gehad. Wie ik sprak was geen computerstem. Het was een medewerker die eerst een halfuur lang via een remote terminal hetzelfde commando opnieuw en opnieuw heeft zitten inkloppen om te zien of de licentie geldig was of niet, en dit uiteindelijk naar "zijn leidinggevende" heeft geëscaleerd die wederom opnieuw en opnieuw exact hetzelfde ging doen en na een halfuur uiteindelijk zei dat er iets heel vreemds aan de hand was en dat ze me een nieuwe productcode gingen geven. Met die nieuwe productcode ging alles perfect. Wordt er niet "legaler" op maar als resultaat wel een veilige key die niet bij anderen bekend is ;) Het risico op intrekken lijkt me na deze actie ook minimaal.

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05

TTLCrazy

Listen to Frankie

jeroen3 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:35:
Doe het niet.
Plus, hij kan zomaar ingetrokken worden.

Zoveel geld is het nu ook weer niet...
Wat ?

Ik heb al mijn win10 licenties via keysites gekocht en nog nooit problemen gehad of via een telefoon hoeven activeren. Overigens niet via de site van TS.

En +/- €85,- is best een hoop geld als jet dat zo makkelijk kan besparen.

[ Voor 9% gewijzigd door TTLCrazy op 20-07-2020 12:41 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
@TTLCrazy laat maar weer eens zien hoe betrouwbaar het is. Bij de een werkt het wel, de andere alleen via de telefoon. En soms helemaal niet.

@ikbenben Nee, ik moest de grijze key echt via een Indiër activeren. De computerstem deed alleen het keuzemenu. Maar misschien is dat inmiddels veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

jeroen3 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:46:
@TTLCrazy laat maar weer eens zien hoe betrouwbaar het is. Bij de een werkt het wel, de andere alleen via de telefoon. En soms helemaal niet.

@ikbenben Nee, ik moest de grijze key echt via een Indiër activeren. De computerstem deed alleen het keuzemenu. Maar misschien is dat inmiddels veranderd.
Ik zeg niet dat het voor iedereen altijd 100% veilig is, uit mijn ervaring gaat het altijd goed (n=4).

Maar als het zo vaak mis zou gaan, zouden een heleboel mensen ze niet meer zo kopen en zouden die bedrijven ook een heleboel negatieve reclame moeten hebben. En ze verkopen nog steeds als warme broodjes. Daarbij als het fout gaat kan je meestal bij hun terecht en kan je ook een vervangende key krijgen.
mr_evil08 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:50:
Deze key,s zijn niet op legale wijze gekregen, in iedergeval mogen niet in Nederland te koop aangeboden worden, eigenlijk exact hetzelfde als je Windows binnen haalt via Torrents.
Het is niet illegaal, het is een grijs gebied. Ja als je 100% zeker wil zijn van een legale windows koop je hem officieel. De rest bespaart lekker die centen en heeft (bijna) nooit problemen :)

edit De reactie van hardware Info] bevestigd mijn verhaal.

[ Voor 28% gewijzigd door TTLCrazy op 20-07-2020 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:50
Deze key,s zijn niet op legale wijze gekregen, in iedergeval mogen niet in Nederland te koop aangeboden worden, eigenlijk exact hetzelfde als je Windows binnen haalt via Torrents.

EDIT: @TTLCrazy We weten allemaal dat dit niet kan, een product wordt via de officiële wegen voor 100-150 euro aangeboden en via een "duistere" site voor 5 euro, en ik weet ook wel dat dit vollop gebeurd bij custom builds deze pc,s met een "grijze" key uitrusten.

Risico blijft altijd bestaan dat de key ingetrokken wordt.
TS heeft zijn antwoord al, nee het mag niet.

Altijd best vreemd men stelt een pc van duizenden euro,s samen maar een belangrijk stukje software kan natuurlijk niet en moet zo goedkoop mogelijk, het liefst gratis, omdat software niet fysiek is vind men het niet erg, ondanks dat er heel veel mensen tijd in hebben gestoken om het te ontwikkelen.

[ Voor 73% gewijzigd door mr_evil08 op 20-07-2020 12:58 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Andere hint (en ook daar zijn wat meningen / regels over op internet maar ook zeker bij Microsoft):

OEM is niet overdraagbaar en Microsoft helpt je niet als het foutgaat
Retail is overdraagbaar en je hebt "enige recht" op support op het OS bij Microsoft

Omgekeerd @JesseLoef; als jij een OEM-versie koopt en zelf installeert; natuurlijk kan je op forums je beklag doen maar eigenlijk ben je je eigen support-team. Maar officieel is OEM alleen voor "system builders" zoals de Azerty's maar daarmee zijn zij jouw aanspreekpunt voor support.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseLoef
Anoniem: 316512 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:35:
Je stelt in je topic een PC van 1300 eu samen maar een licentie van 100 eu is opeens teveel geld?
Dat was eigenlijk al tegen mijn budget aan. Dus 100 euro erbij wordt echt te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

JesseLoef schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:54:
[...]

Dat was eigenlijk al tegen mijn budget aan. Dus 100 euro erbij wordt echt te duur.
Je kan ook perfect video-editen op Linux overigens; dat is wel gratis. En veel games draaien (hier en daar lezend) ook wel aardig onder Linux.

Win-win, toch? Mooie dure PC, gratis OS? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseLoef
De Nelis schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:51:
De codes werken in eerste instantie, maar Microsoft kan zomaar bedenken om ze te deactiveren omdat ze in veel gevallen niet legaal verkregen zijn. Je moet ze meestal telefonisch her-activeren.

Als je al zo'n bak met geld uitgeeft lijkt me die 100,- ook niet de moeite, je wilt toch zorgeloos kunnen genieten van je apparaat en geen rare toeren moeten willen uitvoeren.

Waarom specifiek Pro trouwens? Omdat het leuk klinkt of ga je ook echt gebruik maken van de extra mogelijkheden ten opzichte van Windows 10 (Home).
Ik dacht, als ik dan een licentie koop dan koop ook gelijk de OS met de meeste functies. Maar ik denk toch dat ik het officieel moet gaan kopen, dus dan inderdaad home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

JesseLoef schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:54:
[...]

Wat staat er nu op je pc? En waarom perse de Pro versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Dan moet je óf downscalen, óf accepteren dat je een oude licentie van jezelf, of Linux moet gaan gebruiken. Of even sparen. Ik denk dat de licentie je goed is uitgelegd, en eigenlijk leg je niet eens uit waarom je persé pro wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
Windows 10 pro voegt niks toe voor een thuisgebruiker, Home is voldoende.
Pro heeft wat zakelijke functies zoals een computer in een bedrijfsnetwerk hangen.

[ Voor 36% gewijzigd door mr_evil08 op 20-07-2020 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
Ik koop altijd de pro versie, want home doet geen remote desktop server.
Nu kun je dat wel inschakelen met wat geknutsel... maar dat is is geknutsel.

Home doet ook geen software raids en hyper-v. Of windows subsystem linux dan ook niet werkt weet ik niet.

Maar gemiddelde thuisgebruikers hebben dat niet nodig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

jeroen3 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:01:
Ik koop altijd de pro versie, want home doet geen remote desktop server.
En Pro doet ook geen remote desktop server; wat bedoel je eigenlijk??

@JesseLoef aan Home zou je genoeg hebben. Echter, het enige wat je kan overwegen om in te lezen, is of je thuis Bitlocker wil hebben. Mocht je PC gejat worden, is je drive encrypted en kan niemand erbij. Maar dat is eigenlijk de enig onderscheidende feature Home vs Pro voor de gemiddelde gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

JesseLoef schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:56:
[...]

Ik dacht, als ik dan een licentie koop dan koop ook gelijk de OS met de meeste functies. Maar ik denk toch dat ik het officieel moet gaan kopen, dus dan inderdaad home.
Pro voegt in dit geval als belangrijkste functies voor de zakelijke gebruiker Bitlocker Encryptie en Domeinconnectiviteit toe, verder doet het eigenlijk voor de normale thuisgebruiker niets extra's dus dan kun je toch weer een paar euro besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
MAX3400 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:03:
[...]

En Pro doet ook geen remote desktop server; wat bedoel je eigenlijk??

Je kunt geen remote desktop verbinding maken naar een Windows Home computer. Overnemen op je iPad/iPhone bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door jeroen3 op 20-07-2020 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

De Nelis schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:07:
[...]

Pro voegt in dit geval als belangrijkste functies voor de zakelijke gebruiker Bitlocker Encryptie en Domeinconnectiviteit toe, verder doet het eigenlijk voor de normale thuisgebruiker niets extra's dus dan kun je toch weer een paar euro besparen.
De onvergevendheid van Windows Update in de Home versie is voor mij al meer dan genoeg reden om niet voor Home te kiezen :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

jeroen3 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:10:
[...]

Je kunt geen remote desktop verbinding maken naar een Windows Home computer. Overnemen op je iPad/iPhone bijvoorbeeld.
Dat is iets heel anders in uitspraak & connectiviteit dan "home doet geen remote desktop server".

Windows 10 Home heeft bijvoorbeeld ook andersom geen mogelijkheid (omwegen daargelaten) om te via het RDP-protocol en het gebruik van mstsc.exe te verbinden naar andere machines die die connectie wel accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Wintervacht schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:11:
[...]

De onvergevendheid van Windows Update in de Home versie is voor mij al meer dan genoeg reden om niet voor Home te kiezen :p
Dat zou een reden kunnen zijn om voor Pro te gaan, maar is het die extra euro's waard als je toch al tegen je budget zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
@MAX3400 Ik denk dat "remote desktop server" nog een andere betekenis heeft ergens in de serverwereld of niet? Ik verwar het niet met "remote desktop services" als je dat bedoeld...
Dat de client er ook niet in zit wist ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

De Nelis schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:16:
[...]

Dat zou een reden kunnen zijn om voor Pro te gaan, maar is het die extra euro's waard als je toch al tegen je budget zit.
Dat is natuurlijk voor ieder een eigen afweging, ik kon het goedkoop (lees: gratis) via mijn opleiding scoren dus dat was een no-brainer.
Group policies en remote desktop connecties zijn voor de power user ook wel erg handig dus ik vind een Pro licentie hoedanook niet verkeerd, ik zie Home meer als de versie voor de huis-tuin- en -keukengebruiker die het allemaal niet boeit wat er gebeurt met zijn (m/v/x) systeem.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

mr_evil08 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:50:

EDIT: @TTLCrazy We weten allemaal dat dit niet kan, een product wordt via de officiële wegen voor 100-150 euro aangeboden en via een "duistere" site voor 5 euro, en ik weet ook wel dat dit vollop gebeurd bij custom builds deze pc,s met een "grijze" key uitrusten.

Risico blijft altijd bestaan dat de key ingetrokken wordt.
TS heeft zijn antwoord al, nee het mag niet.

Altijd best vreemd men stelt een pc van duizenden euro,s samen maar een belangrijk stukje software kan natuurlijk niet en moet zo goedkoop mogelijk, het liefst gratis, omdat software niet fysiek is vind men het niet erg, ondanks dat er heel veel mensen tijd in hebben gestoken om het te ontwikkelen.
En toch heeft Microsoft er geen problemen mee, rarara waarom niet. het interesseert ze denk ik geen bal, zolang maar genoeg mensen windows 10 draaien. En zoals eerder gezegd, het geeft zelden problemen, illegaal of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

TTLCrazy schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:23:
[...]

En toch heeft Microsoft er geen problemen mee, rarara waarom niet. het interesseert ze denk ik geen bal, zolang maar genoeg mensen windows 10 draaien. En zoals eerder gezegd, het geeft zelden problemen, illegaal of niet.
Toch zijn er genoeg mensen die wel problemen hebben met een key die via een grijs gebied verkocht is. Ik snap niet zo goed waarom dit eigenlijk besproken mag worden op Tweakers. Warez enz mogen niet besproken worden, maar goedkope keys die absoluut niet op de manier verkocht worden waarop dat nu gebeurt, worden wel tot in detail doorgesproken.

De verkoop mag niet, klaar. Dat het toch gebeurt en dat je key prima een hele lange tijd goed functioneert is mooi meegenomen maar ik zie ook genoeg verhalen van mensen die opeens met een key zitten die niet meer werkt. Dan baal je wel. Met een officieel verkregen key zal dat niet zo snel gebeuren, en dan heb je in ieder geval wel garantie van Microsoft mocht er wat mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Sssp-BYh99wov5D8KelQfol7GU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rdNFxBvaU1umAJFt8CPBD57z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Je vergeet de rest... Maakt niet uit; er horen nog 2 lijstjes bij met verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
MAX3400 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:49:
[...]

Je vergeet de rest... Maakt niet uit; er horen nog 2 lijstjes bij met verschillen...
put your money were your mouth is...graag even bijvoegen dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:11

Croga

The Unreasonable Man

[...]

Microsoft heeft er wel degelijk moeite mee en doet er ook best wat aan om het te voorkomen maar in de meeste gevallen hebben ze niet echt mogelijkheden. Daarnaast is het simpelweg gevaarlijk.
1 van de manieren waarop dit werkt is door volume license keys. Je koopt geen licentie maar een “gebruiker” in een organisatie. Je installeert Windows daarmee zonder problemen maar je PC wordt wel onderdeel van die organisatie. Met als gevolg dat die organisatie je gebruiksrecht kan intrekken en dat je PC gegevens verstuurd naar die organisatie. Ik weet niet of dat een risico is wat je wilt lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Anoniem: 316512 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:45:
[...]

Toch zijn er genoeg mensen die wel problemen hebben met een key die via een grijs gebied verkocht is.
Moet alleen geen Enterprise kopen dan komt het meestal wel goed lijkt mij. Voor veel mensen is dit een handeltje. Zoals met alle handel is het snel afgelopen als je rommel verkoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:08
Croga schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:53:
[...]

Microsoft heeft er wel degelijk moeite mee en doet er ook best wat aan om het te voorkomen maar in de meeste gevallen hebben ze niet echt mogelijkheden. Daarnaast is het simpelweg gevaarlijk.
1 van de manieren waarop dit werkt is door volume license keys. Je koopt geen licentie maar een “gebruiker” in een organisatie. Je installeert Windows daarmee zonder problemen maar je PC wordt wel onderdeel van die organisatie. Met als gevolg dat die organisatie je gebruiksrecht kan intrekken en dat je PC gegevens verstuurd naar die organisatie. Ik weet niet of dat een risico is wat je wilt lopen....
MS heeft wel eens verklaard dat ze liever hebben dat gebruikers Windows illegaal gebruiken dan dat ze overstappen naar Linux oid. Dus hoge prio heeft het sowieso niet. Geldt net zo goed voor de "gratis upgrade" naar Window 10. Daar hadden ze een mooie deadline op gezet van WIndows 7 / 8 maar verder dan persberichten / publicaties ging die beperking niet. Je kon na de deadline tot vandaag de dag aan toe prima Windows 10 installeren met een Windows 7 of Windows 8 key. Want MS wil graag dat je Windows blijft gebruiken en ze willen graag dat je overstapt naar Windows 10. Ze hebben er flink gemengde belangen bij.

Die organisatie kan niets met je PC, anders dan mogelijk de licentie intrekken. Dan ga ik er even vanuit dat je niet een custom ISO download maar gewoon de originele ISO van Microsoft binnen hengelt.

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 20:38
[...]

Dus omdat MS niet actief elke niet legitieme key opspoort en deactiveert maakt dat het ineens in orde? Voor MS is dit kosten/baten. Ze hebben met Windows 7/8 gezien wat het resultaat is als je het wel doet. Vele mensen die bijvoorbeeld hun Windows Update gingen uitzetten met lekke systemen tot gevolg. En ook dat was natuurlijk weer de schuld van Microsoft en niet van die mensen die een niet legitieme key gebruikten.

Je computer gebruik je bijna dagelijks. Je Windows licentie komt daarmee op een kost van centiemen per dag over de levensduur van het systeem. Echt niet het punt om op te besparen imho.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Let wel op dat er wat nuance zit in die lijst:

- HyperV zit inderdaad niet in Windows 10 Home, maar er zijn andere hypervisors die perfect werken mocht "een VM" je doel zijn (ik oversimplificeer HyperV wat, maar iets als WSL werkt bijvoorbeeld goed zonder)
- BitLocker zit welliswaar niet in Windows 10 home, maar device encryption wel: https://www.windowscentra...20is%20lost%20or%20stolen.
- Windows 10 home kent een goede Remote Desktop CLIENT -- mocht dat een wens zijn. Het kan inderdaad, behalve voor assistance, geen server zijn. Er zijn andere (3rd party) manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
[...]

Nee heeft te maken dat het niet te doen is om achter particulieren aan te gaan, daarom is er geen handhaving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
MadEgg schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:37:
[...]

Ik heb in het verleden ook eens een key van G2A gehad. Wie ik sprak was geen computerstem. Het was een medewerker die eerst een halfuur lang via een remote terminal hetzelfde commando opnieuw en opnieuw heeft zitten inkloppen om te zien of de licentie geldig was of niet, en dit uiteindelijk naar "zijn leidinggevende" heeft geëscaleerd die wederom opnieuw en opnieuw exact hetzelfde ging doen en na een halfuur uiteindelijk zei dat er iets heel vreemds aan de hand was en dat ze me een nieuwe productcode gingen geven. Met die nieuwe productcode ging alles perfect. Wordt er niet "legaler" op maar als resultaat wel een veilige key die niet bij anderen bekend is ;) Het risico op intrekken lijkt me na deze actie ook minimaal.
jeroen3 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:46:

Raar, ongeveer een maand of 2 heb ik een Office 2019 licentie telefonisch moeten activeren en het waren gewoon standaard zinnetjes, volgens mij geen effectieve medewerker die ik aan de lijn had.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 20:38
ikbenben schreef op maandag 20 juli 2020 @ 19:40:
[...]

[...]

Raar, ongeveer een maand of 2 heb ik een Office 2019 licentie telefonisch moeten activeren en het waren gewoon standaard zinnetjes, volgens mij geen effectieve medewerker die ik aan de lijn had.
Als ik het mij nog goed herinner is dat afhankelijk van verschillende factoren. Normaal moet je inderdaad op een computersysteem uitkomen en enkel als die de sleutel niet automagisch kan activeren wordt je doorgestuurd. Het kan ook zijn dat als je een online activatie laat mislukken dat deze met een ander support nummer afkomt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Blokker_1999 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 19:44:
[...]
Als ik het mij nog goed herinner is dat afhankelijk van verschillende factoren. Normaal moet je inderdaad op een computersysteem uitkomen en enkel als die de sleutel niet automagisch kan activeren wordt je doorgestuurd. Het kan ook zijn dat als je een online activatie laat mislukken dat deze met een ander support nummer afkomt.
Ja, de online activatie was idd mislukt. Daarna moeten bellen voor te moeten activeren.

[ Voor 5% gewijzigd door ikbenben op 20-07-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver_2005
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-03 21:16
Die goedkope licenties zijn vaak illegaal of van oudere versies van windows (7,8,8.1)

Als je toch die licenties wil Let dan wel goed op op reviews
Pagina: 1