In de pricewatch kan men aanbieders die Windows 10 OEM best wel goedkoop hebben. Ik heb me al eerder een buil gevallen aan zoiets, en ik vroeg me dus af hoe betrouwbaar zij zijn. Ik zit eigenlijk ook te denken aan een retail versie (niet OEM), omdat Windows 10 de definitieve Windows zou moeten zijn
Ik heb zo'n oem versie op mijn pc nu en nooit een probleem mee gehad. Was origineel een windows 7 pro en nu geüpgrade naar windows 10 pro. Het enige nadeel is dat als je je pc een hardware upgrade geeft(moederbord ?!) is dat je licentie hoogstwaarschijnlijk komt te vervallen met een oem versie. Retail zou waarschijnlijk gewoon weer opnieuw gebruikt kunnen worden. Het zit een beetje in een grijs gebied.
Die keys zijn grijs.
Retail kan je natuurlijk ook doen. Maar ik vraag me wel af of dat dan levenslang is. Op die manier zou MS zichzelf op den duur opheffen :geen inkomsten meer omdat eenieder tot in het bejaardenhuis met de licentie kan doen.
Retail kan je natuurlijk ook doen. Maar ik vraag me wel af of dat dan levenslang is. Op die manier zou MS zichzelf op den duur opheffen :geen inkomsten meer omdat eenieder tot in het bejaardenhuis met de licentie kan doen.
Uiteindelijk zullen ze wel weer een nieuwe windows uitbrengen mAar ze hadden het erover dat deze windows 10 jaar mee moet kunnen. Ze kunnen natuurlijk ook op een andere manier hun geld verdienen met apps/reclame bedrijven office etc daarom ook de gratis upgrade.Reepje schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 08:52:
Die keys zijn grijs.
Vorig jaar een upgrade gedaan naar skylake, vanwege een nieuw moederbord een OEM versie gekocht van win10 en na de upgrade met de schone installatie gebruikt. Werkt perfect.
Ik was eerst ook een beetje huiverig maar de achterliggende gedacht was wel dat ik niet echt een buil kon vallen met €38,-
Daarentegen koop ik zo nu en dan gamekeys via bijv kinguin dus ik accepteerde de valkuilen die met dat soort sites gepaard gaan.
Ik was eerst ook een beetje huiverig maar de achterliggende gedacht was wel dat ik niet echt een buil kon vallen met €38,-
Daarentegen koop ik zo nu en dan gamekeys via bijv kinguin dus ik accepteerde de valkuilen die met dat soort sites gepaard gaan.