honey schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:07:
[...]
Een argument om het misschien bij een 'duurdere' winkel te kopen is dat je als klant het aannemelijk kunt maken dat je het niet wist dat het 'niet mocht'. Namelijk, gekocht bij een gewone bekende winkel. Ik zet
niet mocht tussen aanhalingstekens, omdat het helemaal niet zeker is dat het niet mag. Microsoft zal natuurlijk klantvriendelijk zijn en je een nieuwe volledige licentie geven.
... maar, dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Deze codes zijn legaal en mogen gewoon verkocht worden.
Daarom ook best raar dat Tweakers het niet in de pricewatch zet. Het is namelijk niet aan Tweakers om te handhaven, dat dient op een ander niveau plaats te vinden. Nu zijn ze onvolledig en kopen klanten onnodig een duur product.
Ik denk dat ze ze uit de Pricewatch hebben gehaald, omdat het vast wel ergens een EULA overtreedt. En daar heeft Tweakers gewoon geen zin in.
Gunner schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:09:
[...]
Daar ben ik het pertinent niet mee eens. Die Microsoft zelf verkoopt zijn zwart. Alles wat je op ebay koopt kan nooit legaal zijn. Hoe meer claims de verkoper doet dat het wel zo is maakt het alleen maar ongeloofwaardiger. Net zoals de winkels die een 'activeringsgarantie' geven. Waarom zou je die moeten geven bij legitieme producten?
Vroeger had je Technet. Dat is uiteindelijk de nek omgedraaid omdat keys op ebay terechtkwamen.
Je bent het niet eens met de stelling dat een Windows 10 Pro licentie van $1.08 en een Pro licentie van €20 even grijs zijn? Hoe kan dat?
[quote]
Gunner schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:09:
[...]
Daar ben ik het pertinent niet mee eens. als je dan toch in kleurtinten wil gaan denken; die Microsoft zelf verkoopt zijn wit. Alles wat je op ebay koopt kan nooit legaal zijn en zou dan pikzwart moeten zijn. Hoe meer claims de verkoper doet dat het wel zo is maakt het alleen maar ongeloofwaardiger. Net zoals de winkels die een 'activeringsgarantie' geven. Waarom zou je die moeten geven bij legitieme producten?
Vroeger had je Technet. Dat is uiteindelijk de nek omgedraaid omdat keys op ebay terechtkwamen.
Nee, ik kan er niet bij dat een licentie van een paar euro net zo legaal is als wat Microsoft of grote resellers zelf verkopen. Ieder die dat wel denkt heeft een beetje boter op z'n hoofd.
(zie m'n edit)
Nee die zijn allebei even even 'zwart'. Tenzij je toegang hebt tot onderwijswinkels als Slim of Surfspot. Dat is legaal voor ongeveer die prijs (zolang je onderwijs volgt op een aangesloten onderwijsinstelling of daar werkzaam bent.)
Ja, dat klopt wel. Dat bedoelde ik dus ook te zeggen.

Dan snappen we elkaar wel.
Hoe dan ook, kunnen we dus concluderen dat je stom bezig bent als je een illegale licentie koopt voor €20 tot €40, terwijl je net zo goed gewoon €1,40 kunt betalen, want net zo illegaal.
[
Voor 54% gewijzigd door
dehardstyler op 12-05-2020 15:17
]