Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedrock
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:18
Om een nieuwe pc die ik aangeschaft hebt van windows 10 te voorzien heb ik via pricewatch gezocht naar een goedkope aanbieder.
Wat mij opvalt is dat er twee partijen 'GameSync' en 'ICT Office Centre' hem voor nog geen €80,- euro kunnen leveren. Bij alle overige aanbieders betaal je minimaal €140,-. Dat vind ik best een flink verschil.
Mijn vraag is dan ook waar zit hier het addertje onder het gras?

Op bol.com vond ik de volgende recensie:
http://www.bol.com/nl/p/w...-versie/9200000047562776/
Een volledige Windows 10 Pro versie voor zo weinig geld? Normaal gesproken kost deze versie €279. Daar is natuurlijk een reden voor! Deze versie is een bedrijfslicentie gekocht door het bedrijf dat dit aanbiedt. Dat betekent dat je Windows 10 geactiveerd blijft zolang het bedrijf een contract met Microsoft behoudt. Houdt dit contract morgen op? Heb je dus spontaan geen geactiveerde Windows meer. Groot risico voor wat geld besparing als je het mij vraagt.

Wat mij vooral zorgen baart is het feit dat dit NIET gecommuniceerd wordt in de advertentie. Zo denkt men dat ze een volledige Windows 10 pro versie hebben voor een mooie prijs.

Natuurlijk vind ik het een mooie optie voor mensen die het risico aandurven, maar ze mogen dan wel aangeven wat voor een licentie dit betreft.
Is er iemand die hier meer vanaf weet hoe dit precies in z'n werk gaat?

it's a sign of the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:15
Vind je hier van dan:

http://m.bonanza.com/list...igital-Delivery/288626455

Met al jaren alleen maar positieve recenties?

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco-M
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-06 16:08
Je kunt toch ook nog een goedkope Windows 7 licentie kopen nog en die upgrade naar 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedrock
De twee bedrijven die ik noem hebben ook louter positieve recencies. Echter waarom zouden alle andere bedrijven zoveel meer geld vragen voor een licentie? Terwijl op andere hardware onderdelen de prijsverschillen letterlijk soms centenwerk is.
Jacco-M schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:50:
Je kunt toch ook nog een goedkope Windows 7 licentie kopen nog en die upgrade naar 10?
Dat zou ook kunnen. Alleen die goedkope Windows 7 licentie is alleen te koop bij.. je raad het al.. ICT office center.

it's a sign of the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Er zijn honderden legale licenties Windows 7 te koop via Reddit (alleen de key) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedrock
rikoos schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:01:
Er zijn honderden legale licenties Windows 7 te koop via Reddit (alleen de key) ...
Zou ook kunnen. Echter de reden van dit topic is omdat ik wil weten wat het addertje onder het gras is.
Aan adviezen hoe ik goedkoop aan windows 7 keys kan komen heb ik geen behoefte.

it's a sign of the time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:03
Als je even zoekt zie je ook genoeg negatieve reviews:

http://tweakers.net/shopr...izz-b-punt-v/shopreviews/

Conclusie: Het betreft illegale keys, die verhandeld worden via Bol.com. Bol zou daar eens aan wat moeten doen. Maar zolang zij hun winst binnenhalen... of ze kijken expres de andere kant op, of ze hebben nog nooit klachten ontvangen. Wat onmogelijk lijkt, aangezien er op Bol.com ook slechte reviews te vinden zijn (codes die niet werken, etc.).

Deze quotes zeggen genoeg in elk geval:
Software op bol gekocht die via TresBizz verhandeld werd. Beschrijving had het over full retail versie en prijs was gelijk aan richtprijs. Serienummer en download link via email verkregen. Bij registratie van serienummer bij fabrikant kreeg ik echter melding dat deze reeds in gebruik was. Bij nader onderzoek door fabrikant bleek dat het om serienummer van volumeversie voor bedrijven ging, welke illegaal was om los te verkopen. Hierdoor dus ook geen support of upgrade mogelijk van de software. Samengevat pure oplichting dus!
Bij het activeren van de licenties moet je bellen naar de klantenservice van microsoft. Dit omdat de code al eens geactiveerd is geweest, en om dus evt fraude te voorkomen. Mijn gok is dat dit bedrijf licentiecode's van oude pc's afhaald om ze vervolgens weer door te verkopen als "nieuw".

Het hele verhaaltje heeft een nare bijsmaak.

Gepost door TresbizzNL, vrijdag 1 mei 2015 12:02

Geachte heer / mevrouw AHC,

Microsoft biedt twee opties voor het activeren van software. De telefonische activatie en de online activatie.

Omdat wij internationaal opereren hebben wij licenties die niet alleen in Nederland te activeren zijn, maar ook elders in de wereld (global / regio vrije keys). De regio vrije keys worden niet altijd herkent door de Online verificatie systeem van Microsoft (MS Security Essentials), waardoor u denkt dat de activatie al eens eerder is geweest? Echter als u de telefonische activatie uitvoert, herkent het systeem de regio vrije keys wel en wordt uw product geactiveerd.

Graag zouden wij u willen inlichten met betrekking tot voorkoming van fraude: Uw licentie is voor 1 gebruiker - 1pc. Indien u de software op meerdere computers installeert zal Microsoft uw licentiecode blokkeren. Uw software is user-hardware gebonden, dus u kunt ook niet binnen 1 domein/IP de software meerdere malen installeren.

Simpel voorbeeld is: Er kunnen niet 2 mensen met hetzelfde 06-nummer rondlopen. Dit zou voor conflicten binnen het netwerk veroorzaken. Als er gebeld wordt, wie wordt er dan gebeld? Zo kunnen de licenties ook niet op meerdere computers geactiveerd worden.

Ten tijden van de installatie wordt uw licentie aan een MS account gekoppeld. Tenzij iemand weet wat u MS account EN uw wachtwoord is, dan kan deze persoon gebruik maken van uw licentie. Indien iemand dit niet weet, uitgaande dat niemand zijn account en wachtwoord gegevens openlijk deelt, kan nooit gebruik worden gemaakt van een gekoppelde licentie door een derde (fraudeur).

Wij hopen middels deze reactie dat uw misverstand is opgehelderd en danken u vriendelijk dat u TresBizz heeft overwogen.

Met vriendelijke groet,
De code wordt niet herkend door het online verificatie-systeem van MS Security Essentials?? Whut? 8)7

Sorry, maar als je zo'n verkoper vertrouwt met zo'n raar verhaaltje, dan zit er toch wel een licht gaatje ergens in het hoofd me dunkt.

Koop ze gewoon bij een betrouwbare winkel. Niet voor niets zijn ze uit de Pricewatch gehaald door T.net.

[ Voor 76% gewijzigd door Royeboi op 16-12-2015 11:11 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:31
rikoos schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:01:
Echter kunnen die ook worden geblokt/revoked...

Heb er daar een paar gekocht (1x Windows server 2012 en 5x Windows 7 professional) netjes geactiveerd en daarna geen problemen gehad.
Maa helaas na 1 maand was de server gedeactiveerd en was niet meer te activeren. Key was geblokkkeerd door Microsoft. Daarna een andere key gekocht en deze werkt nog steeds prima.

Hoe het zit met Windows 7 durf ik niet te zeggen..

[ Voor 18% gewijzigd door da_PSI op 16-12-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
Ik gebruik al jaren zo'n grijze key, voor thuisgebruik prima. Heb ook al meerdere malen telefonisch geactiveerd na mobo upgrade.
15 euro bij kinguin momenteel, is grijs gebied maar wel een legale key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedrock
Royeboi schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:05:
Als je even zoekt zie je ook genoeg negatieve reviews:

http://tweakers.net/shopr...izz-b-punt-v/shopreviews/

Conclusie: Het betreft illegale keys, die verhandeld worden via Bol.com. Bol zou daar eens aan wat moeten doen. Maar zolang zij hun winst binnenhalen... of ze kijken expres de andere kant op, of ze hebben nog nooit klachten ontvangen. Wat onmogelijk lijkt, aangezien er op Bol.com ook slechte reviews te vinden zijn (codes die niet werken, etc.).

Deze quotes zeggen genoeg in elk geval:

[...]

[...]

De code wordt niet herkend door het online verificatie-systeem van MS Security Essentials?? Whut? 8)7

Sorry, maar als je zo'n verkoper vertrouwt met zo'n raar verhaaltje, dan zit er toch wel een licht gaatje ergens in het hoofd me dunkt.

Koop ze gewoon bij een betrouwbare winkel. Niet voor niets zijn ze uit de Pricewatch gehaald door T.net.
Dankjewel.
Reviews van die betreffende winkel had ik nog niet gevonden.
Maar nu begin ik wel een beetje te snappen hoe het in z'n werk gaat. En dat je dus eigenlijk op een behoorlijk stijl grijs vlak bezig bent als je daar je licentie haalt.
Bizar dat dat soort bedrijven gewoon openlijk dit soort praktijken uithaalt.
En meer bizar dat een toch wel gerenommeerd bedrijf als bol.com met een bedrijf als TresbizzNL in zee gaat.

it's a sign of the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:13
Of via http://www.kinguin.co.nl/...-10-professional-oem-key/

Zelf geen ervaring mee maar kom de site wel eens in de fora van Tweakers tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hier ook twee licenties via Reddit gebruikt. 20 euro per licentie, werken al jaren prima met Windows 7.

Zijn waarschijnlijk volume licenties die "eigenlijk" niet bedoeld zijn voor thuisgebruik, maar voor een universiteit of bedrijf.
(De kans dat je key revoked wordt is zeer klein, en als je het nuchter bekijkt: Al revoken ze de key 4 keer, dan nog ben je goedkoper uit dan als je het volgens de normale weg doet...)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

MikeOO schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:17:

Je kunt er gif op innemen dat die keys een behoorlijk eind het grijze gebied in zitten (en misschien zelfs gewoon volledig illegaal zijn).

Alle zeer goedkope keys zullen op een bepaalde manier uit een grijs gebied komen: volumelicenties die doorverkocht worden, educationele licenties, of zelfs (wat vooral bij games wel eens voorkomt) legale licenties die zijn gekocht met gestolen credit card gegevens.

In hoeverre je er last van hebt, valt niet te voorspellen. Het is onwaarschijnlijk dat de BSA op een dag voor de deur staat, maar het is best mogelijk dat Microsoft een keer zo'n licentie blokkeert waarna je Windows niet meer kunt gebruiken.

Zelf heb ik recentelijk maar gewoon een licentie gekocht in de Microsoft Store. Ja, het kost een keer wat meer, maar met het nieuwe beleid van Microsoft om gratis updates en upgrades te blijven leveren, is het een kostenpost die normaalgesproken voor vele jaren niet meer terug komt. En in die tijd geen gedoe met actviaties die niet werken, het heen-en-weer over wat je nu wel en niet met een OEM licentie mag doen, enz...

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Royeboi
Of het nou werkt of niet, je bent er niet zeker van dat het blijft werken. En illegaliteit in de hand werken.. Hmm.

Afgezien daarvan, is het 'tres bizzarre' (pun intended) dat een Nederlandstalig bedrijf met een aantal werknemers al meer dan een jaar lang illegale rommel verkoopt op Bol.com en dat Bol hier niets aan doet. Ronduit belachelijk. Het gaat hier om pure oplichting, en dat wordt gewoon gedoogd. Sterker nog, er wordt nog een mooi ICT waarborg labeltje aan toegekend. Blijkbaar is alles in NL mogelijk als je maar genoeg betaalt.

Dit topic bestaat trouwens al hier op GoT, en er komt altijd weer een zelfde conclusie uit. Kopen op eigen risico. Zekerheid = kopen in Microsoft Store / fysieke winkel / bekende winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Wat een gezeur hier zeg. Ik koop al jaren keys via Reddit die ook nog jaren lang werken. Nooooit problemen gehad met Microsoft of wie dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

ddv schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:30:
Wat een gezeur hier zeg. Ik koop al jaren keys via Reddit die ook nog jaren lang werken. Nooooit problemen gehad met Microsoft of wie dan ook.
Tja, angst verspreid makkelijk.

Worst case scenario: Je key werkt niet meer. Dus je krijgt een zwarte achtergrond en een melding elke keer als je opstart, die je weg kunt klikken... Na een weekje begin je je daar toch wel aan te storen, koop je voor 20 euro zo'n key, en kun je probleemloos verder.

Bij mij is er van de 4 keys nog geen enkele ooit gezeurd, maar mocht het ooit gebeuren: So what?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royeboi
Tuurlijk, praat illegaliteit maar goed. Als je het af doet als ''gezeur'', dan kun je net zo goed elke discussie wel stoppen hier, het heeft immers geen zin meer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:36
MikeOO schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:17:

al meerdere malen games gekocht en licenties voor virus scanners en nooit problemen gehad bij kinguin dus wel een dikke aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Royeboi schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:36:
Tuurlijk, praat illegaliteit maar goed. Als je het af doet als ''gezeur'', dan kun je net zo goed elke discussie wel stoppen hier, het heeft immers geen zin meer toch?
Het is alleen illegaal als het gestolen licentiecodes zijn. Zolang ze niet gestolen zijn en netjes geactiveerd worden, kun je hooguit tegen de EULA van MS ingaan en dat is NIET illegaal. Je gaat nergens tegen een wet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Misschien moet je de definitie van illegaal opzoeken. Je argument slaat als een tang op een varken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 22:23
Zelf heb ik veel van deze "grijze" keys gekocht, maar zoals de naam al aangeeft weet je niet waar de keys vandaan komen. Deze keys zijn helaas makkelijk te tracen naar jou en als deze gekocht zijn met een gestolen creditcard dan is de kans groot dat ze "illegaal" zijn en teruggetrokken worden.

Zie bijvoorbeeld:

nieuws: Ubisoft: geblokkeerde keys waren gekocht met frauduleuze creditcards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

KillerAce_NL schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:56:
[...]

Het is alleen illegaal als het gestolen licentiecodes zijn. Zolang ze niet gestolen zijn en netjes geactiveerd worden, kun je hooguit tegen de EULA van MS ingaan en dat is NIET illegaal. Je gaat nergens tegen een wet in.
Als je tegen de EULA ingaat, dan mag je de software niet gebruiken. Want dat is een EULA nu eenmaal: een afspraak tussen producent en gebruiker over de voorwaarden voor het gebruik van de software. (Met de beperking dat er voorwaarden in de EULA die tegenstrijdig zijn met de wet niet geldig zijn)

Overtreed je de EULA, dan mag je de software dus niet gebruiken. Gebruik je hem toch, dan ben je illegaal bezig.

Zolang je dat voor prive-doeleinden doet, is het zeer onwaarschijnlijk dat er ooit een haan naar zal kraaien. Hoogstens worden er af en toe batches keys gedeactiveerd door de software-producent en zit jouw key daar tussen. Maar dat neemt niet weg dat de activiteit feitelijk illegaal is.

En de 2 tientjes die je betaalt voor zo'n licentie zijn meer om je eigen geweten af te kopen (en zodat je niet langs warez-sites hoeft voor een crack, met alle malware-risico's die daar bij horen) en niet om een legitieme licentie te verkrijgen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Royeboi
Jeroenneman schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:59:
[...]

Misschien moet je de definitie van illegaal opzoeken. Je argument slaat als een tang op een varken.
Codes die veelal gratis worden verkregen en bedoeld zijn voor een specifieke doelgroep, verkopen als zijnde retail/professional, valt niet onder legaal in elk geval. Daar hoef ik de definitie niet voor op te zoeken. Maar ga vooral door met het steunen van criminele organisaties, je hebt er duidelijk geen weet van hoe groot in omvang dit soort praktijken zijn. Als jij je keys maar lekker cheap kunt scoren, who cares waar ze vandaan komen?

Tenzij je geblokkeerd wordt en je geld niet terugkrijgt. Dan stroomt het topic weer vol met klachten van consumenten die zich genaaid voelen. Vooral het koppie lekker in het zand blijven steken. Je weet net als ik dondersgoed dat het niet juist is. ;)
grote_oever schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:08:
[...]

Zelf heb ik veel van deze "grijze" keys gekocht, maar zoals de naam al aangeeft weet je niet waar de keys vandaan komen. Deze keys zijn helaas makkelijk te tracen naar jou en als deze gekocht zijn met een gestolen creditcard dan is de kans groot dat ze "illegaal" zijn en teruggetrokken worden.

Zie bijvoorbeeld:

nieuws: Ubisoft: geblokkeerde keys waren gekocht met frauduleuze creditcards
Dat is inderdaad het punt. Het kan maandenlang/jaren lang goed werken, dat wil niet zeggen dat het legaal is. Gezien de klachten bij Bol, is het wel duidelijk dat deze dus niet gegarandeerd legaal zijn.

Welnu, we hebben de vraag van TS inmiddels besproken. Het addertje onder het gras is, dat de codes die onwaarschijnlijk goedkoop zijn, ergens vandaan komen uit een vaag circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Ach ik had een LEGALE windows 7 key bij mijn machine gekocht. Upgrade gedaan toen 8 uit kwam, daarna 8.1 en nu naar windows 10 en toen ging het fout mijn legale key bleek (via HP gekocht) dus niet legaal omdat hij alleen geldig was op de HP machine. Sorry maar dan koop ik wel lekker één via Reddit want ik ga niet nog een keer betalen voor mijn legale key die volgens de regels opeens niet meer geldig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Royeboi schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:10:
[...]

Codes die veelal gratis worden verkregen en bedoeld zijn voor een specifieke doelgroep, verkopen als zijnde retail/professional, valt niet onder legaal in elk geval. Daar hoef ik de definitie niet voor op te zoeken. Maar ga vooral door met het steunen van criminele organisaties, je hebt er duidelijk geen weet van hoe groot in omvang dit soort praktijken zijn. Als jij je keys maar lekker cheap kunt scoren, who cares waar ze vandaan komen?

Tenzij je geblokkeerd wordt en je geld niet terugkrijgt. Dan stroomt het topic weer vol met klachten van consumenten die zich genaaid voelen. Vooral het koppie lekker in het zand blijven steken. Je weet net als ik dondersgoed dat het niet juist is. ;)
Uhuh, so scary, veel schuldgevoel nu. :z

Ga eens een maandje meelopen in de zorgsector, dan lach je je kapot om wat wel of niet crimineel gedrag is... Dan vind ik een key kopen van een mogelijk grijs circuit wel de minste van mijn zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
De vraag is niet of anderen nog crimineler zijn dan jij, maar hoe crimineel je zelf bent.

Overigens heb ik een tijd terug met Synology een soortgelijk probleempje gehad - mijn camera license pack werd na 1,5 jaar gebruik ingetrokken. Was meerdere keren verkocht. Ik had er een iets lagere doch redelijk normale prijs voor betaald. Uiteindelijk hebben we het netjes opgelost - omdat ik na aankoop niet kon weten dat de keys nooit gecheckt werden ging ik er vanuit dat ze wel gecheckt werden en had zoiets van 'oh, dan zit het dus goed!'. Dat checken zijn ze recent pas gaan doen.

Dus als je een windows key koopt en hij activeert meteen niet, dan is dat maar duidelijk. Maar als ie wel activeert en je hebt 'm gekocht bij wat schijnbaar al jaren een succesvolle internetwinkel is (danwel via bol nota bene) - hoe kan iemand dan weten dat ie bijdraagt aan de illegale verspreiding van software ipv een goede deal te hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door NiGeLaToR op 16-12-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:43
Ik weet niet of je nog studeert maar via surfspot zijn de licenties ook erg goedkoop.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nogmaals, een EULA overtreden heeft niets met strafwet te maken (crimineel)..
Je breekt een contract, that's all..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Je kan dat herhalen - maar de situatie is anders op het moment dat je bewust software gaat kopen waarvan je weet dat je de gebruiksrechten niet hebt. Het is wellicht niet hetzelfde als heling, maar het lijkt er wel verdacht veel op ;) Volgens de consumentenbond, kassa, etc wel strafbaar, maar zonder onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:56

pietje63

RTFM

KillerAce_NL schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:07:
Nogmaals, een EULA overtreden heeft niets met strafwet te maken (crimineel)..
Je breekt een contract, that's all..
Maar de andere partij van de overeenkomst (Microsoft) kan je wel aanklagen voor contractbreuk. In de praktijk blokkeren ze hooguit de key.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:25

Standeman

Prutser 1e klasse

Het downloaden van software waar je geen (juiste) licentie op hebt is dan wel illegaal en gewoon strafbaar.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
DVD drukken, boekje drukken, opslagruimte, distributiekosten, verzendkosten etc etc € 100,-, digitale download € 60,-, wat is daar zo "overduidelijk" illegaal aan? Spellen zijn op Steam ook regelmatig (fors) goedkoper dan in de winkel. Is Steam dan ook illegaal?

Als ik "Microsoft Windows 10 Home (NL, OEM, 64bit)" bij een MyCom / Azerty / Redcoon mag kopen en gebruiken, waarop zou ik dan de EULA overtreden als het product in de winkel "Windows 10 Home NL/ENG 64-Bit OEM" heet? Omdat er twee talen "beschikbaar" zijn? Als ik het in de officiële Microsoft Store koop is het ook taal-loos en kies je bij het downloaden welke taal je wil :)

Een winkel die 5+ jaar bestaat, goede shopreviews hier, een prijs die niet achterlijk en onverklaarbaar laag is, ik zou niet weten waarom bijvoorbeeld GameSync illegeaal zou zijn. Iets op Reddit kopen, ok, maar je moet mijns inziens niet alles over één kam scheren.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Paul schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:05:

Een winkel die 5+ jaar bestaat, goede shopreviews hier, een prijs die niet achterlijk en onverklaarbaar laag is, ik zou niet weten waarom bijvoorbeeld GameSync illegeaal zou zijn. Iets op Reddit kopen, ok, maar je moet mijns inziens niet alles over één kam scheren.
Dat is een paar posts omhoog ook precies mijn punt mbt Synology camera license verhaal waar ik tegenaan liep. Synology gaf uiteindelijk ook aan dat het voor mij wel erg lastig was te weten dat het niet legaal was - behalve dat het nasturen van het boekje uiteindelijk niet gebeurde. Boeide me weinig dat boekje, licentie werkte dus ik dacht - niemand anders kan hem nu meer claimen.

Enfin, als je te veel betaalt zit je waarschijnlijk bijna altijd goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 07:24
Windows 10 upgrade voor 0 euro:
https://www.surfspot.nl/software/besturingssysteem.html
(Ik weet niet of deze nog werkt, ik heb hem iig wel)

En als je van Kinguin koopt, kun je misschien beter van G2Play kopen; zelfde bedrijf, maar SOMS goedkoper:
http://www.g2play.co.nl/catalog/category/index/name/w/

Als een code niet werkt, krijg je gewoon een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-12-2024
gielie schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:05:
Ik weet niet of je nog studeert maar via surfspot zijn de licenties ook erg goedkoop.
Windows 10 is zelfs gratis voor studenten! Maar dan heb je wel een watermerk rechts onder in beeld geloof ik. Ik heb ooit bij surfspot een w7 licentie gekocht, maar dat zijn die vervelende upgrade licenties dus een makkelijke herinstallatie zit er niet bij. Tevens kun je met een upgrade key geen iso bij microsoft downloaden en ook met die online bestelde OEM serial nummers werkt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilItSelf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Zal wel om een OEM versie gaan, die mogen alleen verkocht worden als er ook hardware bijgeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lesander
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-05 18:03
Als je een student bent, en je school of instantie is ingeschreven bij Slim.nl, kun je gratis Windows 10 Education krijgen. Voor niet-studenten is het 59,99. De Education variant heeft dezelfde features als Windows 10 Pro(fessional), heb ik mij laten vertellen.

Linkje: https://slim.nl/shop/brow...ws-10-education?id=w10edu

[ Voor 0% gewijzigd door lesander op 16-12-2015 20:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-06 06:58
Paul schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:05:
DVD drukken, boekje drukken, opslagruimte, distributiekosten, verzendkosten etc etc € 100,-, digitale download € 60,-, wat is daar zo "overduidelijk" illegaal aan?
Het punt is dat er geen activatiecodes op die manier door Microsoft verkocht worden aan resellers. (volgens Microsoft zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-06 14:26
Royeboi schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:29:
Het gaat hier om pure oplichting, en dat wordt gewoon gedoogd. Sterker nog, er wordt nog een mooi ICT waarborg labeltje aan toegekend. Blijkbaar is alles in NL mogelijk als je maar genoeg betaalt.
https://www.ictwaarborg.nl/vind-een-deelnemer/tresbizz/

De zekerheden van ICTWaarborg gelden voor de volgende vakgroepen:

Winkel: Niet van toepassing
Webwinkel: Zekerheden niet geldig*
Automatiseerder: Niet van toepassing
Servicebedrijf: Zekerheden niet geldig*
Webontwikkelaar: Niet van toepassing
Hostingbedrijf: Niet van toepassing

* Tresbizz mag als deelnemer van ICTWaarborg het ICTWaarborg-logo voeren, maar is niet gecertificeerd. Daarom zijn de zekerheden van ICTWaarborg niet van toepassing voor dit bedrijf.

Even serieus: what the bliep heeft zo'n waarborg/logo-poppekast dan nog voor waarde... 8)7

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
SiC123 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:24:
Het punt is dat er geen activatiecodes op die manier door Microsoft verkocht worden aan resellers. (volgens Microsoft zelf)
"Een beperkt aantal", "een voorbeeld"... Wat heb je dan aan die info? Geef dan een uitputtende lijst... Gamesync is noch een P2P-site, noch een "advertentie" (bedoelen ze daar Marktplaats en zo mee?), noch een veilingsite...

Daaronder zeggen ze geen losse codes te verkopen terwijl ze er vlak boven nota bene twee links geven naar sites die precies dat doen... Ik blijf het wazig vinden.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1