Over een jaartje staan de meubelboulevards vol met ID.7's hoorTrue schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:14:
Nou ik heb eindelijk een keuze gemaakt, eerder had ik hier al over gepost in: True in "Keuze leaseauto - Deel 6" en in True in "Keuze leaseauto - Deel 6"
Door de niet standaard eisen van mijn werkgever: budget op consumenten catalogusprijs, 100% EV met 450km WLTP en mijn toch wel specifieke eisen: geen Chinees en geen auto waar er al tientallen van staan bij de gemiddelde meubelboulevard.
En met die eisen kom je eigenlijk al uit op: fiscaal +/- 55k en het verschil met fiscaal +/- 70k is dan niet zo'n bizar groot gat zeker de combinatie met budget op consumenten catalogusprijs maakt dat er dan een heleboel mogelijk is (netto +/-€150 verschil voor m.i. veel meer auto).
Wat ik erg gemerkt heb is dat er een soort marktgat is ontstaan door de eerdere generatie long range EVs die wel die 450 WLTP halen (al dan niet met een bewust groter accupakket) en de nieuwere modellen die echt het afgelopen jaar uitgekomen zijn.
Waar die eerdere modellen zoals de Enyaq en de Ford Mustang Mach-E echt uitstekende auto's zijn, zijn deze wel weer ingehaald door de nieuwere modellen zoals een Hyundai IONIQ 5 een BMW i4 of de Volkswagen ID.7. Dan zijn er nog wat modellen die zo in de markt gezet zijn dat ze m.i. voor de leaserijders een beetje tussen wal en schip vallen zoals de Toyota bZ4X, Subaru Solterra, Lexus RZ 300e en ook de Nissan Ariya.
Ik denk dat het op het moment gewoon erg lastig kiezen is als je voor een wat langere termijn moet gaan leasen.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor een ID.7 Tourer Pro S Business. Hagelnieuw model, ontzettend hoge WLTP, veel ruimte, comfort en de technische vernuftigheden die ik ook gewend was in mijn Skoda Octavia uit 2021.
Opties:***members only***
- Exterieur Pakket Plus (i.c.m. het zwarte panoramadak)
- Standaard 19" Hudson (ik vond de 20" optisch geen meerwaarde en het snijdt in de WLTP)
- Interieur Pakket Plus in donkergrijs met zwart
- Elektrisch uitklapbare trekhaak
Kan niet stoppen met ontploffen!