Toon posts:

Het grote Xpeng-topic (P7 en G9)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:32
Xpeng is een Chinees merk dat in 2023 zijn eerste auto's in Nederland gaat verkopen. Het gaat om de Europese versie van de G9 (SUV) en de vernieuwde P7 (sedan).

Dit is de Xpeng G9:

Dit is de Xpeng P7:

De naam:
De naam "Xpeng" (In correct Chinees: "sjouwpung") heeft voor ons Nederlanders misschien een hoog Aliexpress-gehalte. Het komt van de achternaam van He Xiaoping, een rijke internet-entrepeneur die deelnam aan de formatie van Xpeng.

Misschien niet de slimste naam voor verkoop in Europa, maar er is naar mijn mening ook wel wat te zeggen voor de schaamteloze Chineesheid. Dit merk kan niet zoals Polestar meeliften op een Europese reputatie, maar moet haar reputatie gaan maken op kwaliteit en prijs.

Prijzen en uitvoeringen:
De G9 heeft drie versies.
RWD Standard range (WLTP: 460 km): €57.990,-
RWD long range (WLTP: 570 km): €61.990,-
AWD performance (WLTP: 520 km, luchtvering): €71.990,-

De P7 heeft ook drie versies:
RWD long range (WLTP: 576 km): €49.990,-
AWD performance (WLTP: 505 km): €59.990,-
AWD Wing Edition (WLTP: 505 km, luchtvering, kekke vleugeldeuren): €69.990,-

Check ook even de site. In tegenstelling tot de Duitse merken, die bergen opties hebben, zijn de uitrustingen van Xpeng heel volledig waardoor de site ook lekker overzichtelijk is.

Ik ben zelf geïnteresseerd in de G9, dus ik weet weinig over de P7. Mocht iemand zin hebben om daar een verhaal over te typen dan kan ik dat later in de OP meenemen.

Het concept:
Mijn indruk is dat Xpeng zich wil onderscheiden met geavanceerde technologie en software en dat het bedrijf een beetje het Tesla van China wil zijn. Anders dan Tesla laat Xpeng zich niet limiteren in sensorkeuze en worden er ook lidar, radar en ultrasone sensoren gebruikt. Lidar zit helaas niet op de Europese versie om kosten te besparen en omdat er strengere Europese regels zijn wat betreft zelf rijdende auto's.

Laadsnelheid
Zo heeft de G9 in China een laadsnelheid van 480kW, waarmee het de snelt ladende auto van dit moment is. In Nederland heeft de G9 een maximum van 300 kW, nog steeds erg rap.

Zelfrijdende auto
Naar wat ik weet is Xpeng in China het verst wat betreft zelfrijdende auto's. Zo is de Chinese Xpeng G9 het eerste ongemodificeerde voertuig in massapdroductie dat een vergunning kreeg om om de auto te testen op publieke wegen in Guangzhou.

Hier is een leuk filmpje waar je dit in actie kan zien (waarschuwing: Chinees).

Geavanceerde spraakbesturing
Xpeng heeft een spraaksysteem dat kan detecteren welke persoon in de auto spreekt en naar meerdere mensen tegelijkertijd kan luisteren. Dat maakt het makkelijk om bijvoorbeeld een raam te openen of de stoelverwarming aan te zetten, ook als je achterin zit. Gewoon roepen! Van wat ik in de reviews tot nu toe zie werkt dit ook goed in de Europese versie.

Waarom zou je een Xpeng kiezen boven een westers merk?

Dit kan ik het best beantwoorden met mijn eigen ervaring.

Wij waren op zoek naar een luxe elektrische SUV met een hoge zit. We hebben de BMW IX, de Mercedes EQE SUV en de Audi Q8 E-tron getest. Dit zijn zeer dure auto's van boven de €100.000. Dan zijn de verwachtingen dus ook hooggespannen. Pas nadat we deze auto's hadden bekeken zagen wij de komst van de G9.

De Xpeng G9 Performance met het interieurpakket kost, inclusief levering, €77.178. Hierbij krijg je:
  1. AWD met 0 naar 100 in 3,9 seconden.
  2. Luchtvering
  3. Serieuze massagestoelen voorin én achterin.
  4. Verwarmde en geventileerde voorstoelen met verstelbare dijbeensteun.
  5. Verwarmde achterstoelen die ook 10 graden naar achteren verstelbaar zijn met verstelbare dijbeensteun.
  6. Een goed audiosysteem van Dynaudio.
  7. Een geavanceerd spraaksysteem dat de locatie van de spreker kan detecteren.
  8. Nappalederen stoelen.
  9. Een 15-inch scherm voor de bijrijder.
  10. Een WLTP van 520 km.
  11. 7 jaar over 160.000km overdraagbare garantie.

BMW IX
Helaas kregen we bij BMW te horen dat door "onderdelengebrek" de luchtvering alleen nog op de duurste versie werd aangeboden (137.000). Ondertussen zijn alle reviews van de middenvariant (de Xdrive 50) gemaakt met de destijds standaard luchtvering. Dat vind ik dus nogal misleidend. Dit geeft wel een beetje de toon aan bij de luxe Duitse maken. Ook de massagestoel voor de passagiers en de automatische achterklep was wegbezuinigd. Een jaar later is dit nog steeds zo, van wat ik kan zien bij de configurator van BMW.

Audi E-tron Q8
De Audi had geen onderdelengebrek E-tron SQ8 komt het meest in de buurt van de G9 performance. Nadat ik alleen de opties erbij heb geprikt die al standaard op de Xpeng G9 Performance zaten (met optioneel interieurpakket á €4000,-) kwam ik uit op een prijs van rond de €130.000. En dan nog was deze "sportversie" met sportstoelen langzamer in 0 naar 100 dan de G9, langzamer in het laden, missen er massagestoelen en mist het passagiersscherm.

Mercedes EQE SUV
Deze komt het meest in de buurt van de G9 performance omdat deze wagen het hyperscreen als optie kan kiezen waardoor de bijrijder ook een scherm krijgt (een feature die ik leuk vind). Alleen is het hyperscreen erg duur. De goedkoopste EQE versie met luxe-opties die in de buurt komt van de G9 begint rond de €120.000. En dan is deze versie twee keer zo traag in 0 naar 100, langzamer in het laden, en missen er massagestoelen. De auto krijgt wel een HUD, iets wat de G9 niet als optie heeft. Daar komt bij dat merken als Mercedes maar 2 jaar garantie bieden. Xpeng biedt voor de vroege vogels 7 jaar, en daarna 5 jaar garantie.

Kortom, de Xpeng G9 biedt vergelijkbare en vaak betere technologie en luxe voor een prijs die soms wel 40% lager ligt dan die van de Duitse luxemerken. Ik heb ook nog geen negatieve recensie langs zien komen. Ook de eerste indruk van Björn Nyland was positief. Hopelijk doet hij nog een lange test met de G9.

Levertijden en proefrit

Xpeng heeft twee vestigingen in Nederland op dit moment, in Rotterdam en Den Haag. De G9 kan je als preproductiemodel bekijken in Rotterdam, het meeste hieraan werkt al en het geeft een goede indruk (BYD en Mercedes zitten er naast, leuk om ook even te kijken). Proefritten moeten in juni mogelijk worden en de eerste levering zou aan het einde van het jaar moeten zijn.

De P7 kan je nu al proefrijden en wordt, geloof ik, ook in de zomer al geleverd.

Recensies:
Tot nu toe zijn de recensies over de Europese G9 erg positief.
G9
Autoweek over de G9. 'MERCEDES-LUXE VOOR EEN SKODA-PRIJS'
45 minuten Björn Nyland die in een preproductiemodel rijdt.
Autocar over de G9, 4 sterren.'
Leuke youtube review van de G9.

P7
Autoweek video-review
30 minuten Björn Nyland in een preproductie P7.
Autocar over de P7, 4 sterren.

Leuk, maar wie is er verantwoordelijk voor de service?
Xpeng werkt samen met de Emil Frey Group, een van ’s lands grootste dealerorganisaties die ook voor 16 andere automerken werkt. Met deze groep kan het Chinese merk leunen op een groot verkoop- en servicenetwerk in Nederland.

[Voor 22% gewijzigd door Grotbewoner op 30-05-2023 16:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grotbewoner
Ik ben wel benieuwd of er andere mensen zijn die geïnteresseerd zijn in deze auto's. Ga je voor lease of koop? Wat zijn je overwegingen om het wel of niet te doen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou huiverig zijn voor de restwaarde als de garantie verlopen is.
Chinese bedrijven staan er om bekend om een product keihard te laten vallen als er een nieuwer product is.
We moeten afwachten of dit bedrijf dat beter gaat doen.

En dan bedoel ik bv. of je voor je 15 jaar oude auto nog *alle* onderdelen kan krijgen.

Hoe Russische desinformatie werkt:
1. Onzin verspreiden (verschillende onzin over 1 onderwerp/gebeurtenis)
2. Kijken welke onzin er opgepakt wordt door (social)media
3. Die (social)media versterken met likes en tweets en links

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Grotbewoner schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:30:
Ik ben wel benieuwd of er andere mensen zijn die geïnteresseerd zijn in deze auto's. Ga je voor lease of koop? Wat zijn je overwegingen om het wel of niet te doen?
Ik ben naar de showroom gegaan voor de P7. Ik was van plan om een model Y te gaan bekijken, maar door een positieve review van auto week toch maar naar de showroom gegaan voor de P7. Een heel andere auto dan de model Y. Maar de showroom model zag er prachtig uit.
Waarom ik toch niet voor de P7 ben gegaan? De prijs. Ik vind 50k veel geld en een model Y kost minder.
De Tesla heeft zich bewezen. Van de Xpeng moeten we dat nog afwachten.
Die risico wilde ik dus niet nemen en op het moment van beslissing was alleen 1 model van de P7 te bekijken, meteen de meest luxe versie en ik wilde niet wachten tot de zomer om de andere uitvoeringen te bekijken.
Eerlijk is eerlijk. De showroom P7 die er stond was prachtig en qua feeling een heel andere categorie dan de model Y.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19:00
Heb tijdje geleden al een proefrit gemaakt met de "oude" versie van de P7 in de showroom in Rotterdam. Die versie vond ik maar middelmatig qua afwerking en verschrikkelijke software die om alles hele verhalen en meldingen ging geven. En ook niet uit te schakelen qua meldingen.
Vorige week een uitnodiging gekregen om begin juni opnieuw een proefrit te komen maken met de vernieuwde P7 in het servicepunt te Badhoevedorp, deze zou qua afwerking en zeker qua software meer op de Europese markt gericht zijn.
Zag al wat reviews voorbij komen op Youtube (Autoweek en Werner Budding) en die waren vrij enthousiast over de kwaliteit.
Grootste struikelpunten zijn inderdaad wat doet Xpeng in de toekomst, zal niet de eerste kleinere fabrikant zijn die opeens verdwijnt.
Maar inderdaad ook de restwaarde van de auto is erg onzeker.
Wat dat betreft zie ik meer heil in de BYD Seal als je echt dit soort model qua EV zoekt, BYD lijkt mij toch een aanzienlijk sterker merk en meer stabiel qua restwaarde.

De G9 vindt ik persoonlijk een schitterende SUV, zowel aan de binnenkant als de buitenkant.
Qua prijsstelling is deze in zijn segment van de markt denk ik zeer concurrerend en veel waar voor zijn geld.
Voor mij iets te groot, heb al die ruimte niet nodig anders zou deze zeker op het lijstje staan.

[Voor 14% gewijzigd door Stephan_haarlem op 22-05-2023 16:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mauritsvtl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:28
Ook ik heb interesse in de Xpeng, en wel in de G9. Ik ben op zoek naar een electrische SUV en kwam enkele recensies tegen. Ik heb werkelijk waar nog geen negatieve recensie gelezen en dus heb ik een proefrit in Badhoevedorp voor half juni aangevraagd. Ik ben erg benieuwd.

Ik ben voornemens hem zakelijk te gaan leasen voor vier jaar.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-05 19:41
Ik heb in 2002 als één van de eerste een Kia Sorento gekocht. Toen was Kia nog onbekend en de Sorento een heel nieuwe weg. Intussen is Kia een bekend merk, ook in NL.

Diverse omzwervingen gemaakt (Volvo V70, BMW 523i, Lexus CT200h, weer een Kia Sorento 3,6 v6 en als laatste begin 2019 de stap naar volledig elektrisch gemaakt (e-Niro).

April heb ik in Rotterdam de G9 gezien. Onder de indruk van de auto. Besteld met voorwaarde dat de proefrit goed zou verlopen. 13 mei in Badhoevedorp in één van de 6 G9's uit Luxemburg mogen rijden. Wel met iemand van Xpeng erbij, maar dat mocht de pret niet drukken.
Ik heb de Long Range met trekhaal en comfortpack gekocht (upgrade van geluids-set en stoelen). De auto rijdt lekker, wel duidelijk een grotere wagen dan de e-Niro, maar heerlijk stil. Digitale systeem lijkt bijzonder veel op Tesla (menu's, look and feel, opties) maar is erg responsief, heel anders dan ik in het beginsel zou verwachten.

Nu wachten tot de auto geleverd wordt. Natuurlijk blijven er een paar dingen spannend;
- Wat is de auto na een aantal jaar nog waard?
- Hoe gaat het met reparaties etc?
- Zijn onderdelen een beetje te krijgen wanneer je bijvoorbeeld een paaltje raakt oid?
- ....

Bij de auto zelf heb ik de minste twijfels. De aftersales is denk ik een grotere uitdaging. Robbert-Jan (Xpeng Rotterdam) heeft me overtuigd dat Xpeng veel moeite gaat doen om in Nederland een degelijk servicenetwerk op te bouwen. Het feit dat leasemaatschappijen het aandurven geeft me gelukkig wel wat vertrouwen dat er aan een degelijke basis wordt gewerkt.

Er wordt op dit gewerkt aan het vertalen van het multimedia-systeem naar het Nederlands. Benieuwd hoe dat gaat werken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Robvanh
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 25-05 17:13
Ik heb eind april de G9 long range besteld, met comfort pakket & 21” performance velgen en deze wordt eind sept geleverd - enorm veel zin in.

• rd0r00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-05 23:26
Ook ik ben zeer gecharmeerd van de g9 echter zijn er in de media berichten verschenen dat er ook een 7zits in de omloop zou komen maar tot op heden is deze nog niet te bestellen. Hopelijk komt deze alsnog spoedig waardoor het de perfecte auto in ons geval zou zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grotbewoner
rd0r00 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 00:20:
Ook ik ben zeer gecharmeerd van de g9 echter zijn er in de media berichten verschenen dat er ook een 7zits in de omloop zou komen maar tot op heden is deze nog niet te bestellen. Hopelijk komt deze alsnog spoedig waardoor het de perfecte auto in ons geval zou zijn.
Ik ben bang dat dat toch maar een gerucht is geweest. In China wordt de G9 ook niet met 7-zits verkocht (geloof ik) dus ik zie het ook niet zo snel in Europa gebeuren. Xpeng is nu vooral bezig met de G6, een model Y concurrent.

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:10
Interessante auto die G9. Er komen toch wel wat vragen bovendrijven:
  • Kan iemand van jullie al iets vertellen over de navigatie op langere afstanden i.c.m. het automatisch selecteren van laadmomenten door het systeem? Zit dit er al in? En zo ja hoe goed werkt dit al?
  • Heeft er iemand al verbruikscijfers? En dan doel ik natuurlijk op praktijkcijfers ;-)
  • Is het verschil tussen het standaard geluidssysteem en het systeem uit het comfortpack van dynaudio erg groot?
  • Zijn alle irritante piepjes & stemmen uit te zetten?

[Voor 5% gewijzigd door Luuk84 op 24-05-2023 13:26]

• ecofin
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-05 17:38
Degenen die de G9 hebben besteld/proefrit hebben gemaakt, hebben jullie de NIO EL7 ook bekeken en zo ja, hoe was de vergelijking? Heb de G9 gezien in Rotterdam en vond het een prachtige SUV, kon er alleen nog geen proefrit mee maken net als de NIO.

• Grotbewoner
ecofin schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:15:
Degenen die de G9 hebben besteld/proefrit hebben gemaakt, hebben jullie de NIO EL7 ook bekeken en zo ja, hoe was de vergelijking? Heb de G9 gezien in Rotterdam en vond het een prachtige SUV, kon er alleen nog geen proefrit mee maken net als de NIO.
Ik vind de EL7 te duur voor wat hij biedt vergeleken met de G9.

De long range kost 98k zonder batterijhuur en anders 77k + 290 euro per maand extra. En dan heb je nog steeds iets minder range dan de G9 performance. De G9 performance met interieurpakket kost 78K.

De Nio heeft een HUD, dat is leuk. De Xpeng heeft het scherm voor de bijrijder. Kies ik toch voor de Xpeng.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:20
De P7 in de openingspost is trouwens de pre-facelift P7.
Zelf heb ik een P7 performance besteld!
Luuk84 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:25:
  • Kan iemand van jullie al iets vertellen over de navigatie op langere afstanden i.c.m. het automatisch selecteren van laadmomenten door het systeem? Zit dit er al in? En zo ja hoe goed werkt dit al?
  • Heeft er iemand al verbruikscijfers? En dan doel ik natuurlijk op praktijkcijfers ;-)
  • Is het verschil tussen het standaard geluidssysteem en het systeem uit het comfortpack van dynaudio erg groot?
- Navigatie op langere afstanden gaat laadmomenten aangeven. Software wordt uitgerold.
- Verbruik P7 tussen 16 en 18 kWh op 100 km, G9 ergens rond de 19 a 20.
- Standaard is best ok, Dynaudio is zeker de moeite waard samen met de andere opties uit het pakket.
- Is uit te zetten.

[Voor 8% gewijzigd door T7D_Sneezy op 25-05-2023 16:26]

• Grotbewoner
T7D_Sneezy schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:23:
De P7 in de openingspost is trouwens de pre-facelift P7.
Zelf heb ik een P7 performance besteld!

[...]

- Navigatie op langere afstanden gaat laadmomenten aangeven. Software wordt uitgerold.
- Verbruik P7 tussen 16 en 18 kWh op 100 km, G9 ergens rond de 19 a 20.
- Standaard is best ok, Dynaudio is zeker de moeite waard samen met de andere opties uit het pakket.
- Is uit te zetten.

@Grotbewoner de nieuwe foto is nog steeds de oude P7 ;) (te zien aan de koplampen)
Oké, wil jij een foto uitkiezen? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mauritsvtl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:28
Luuk84 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:25:
Ik kwam dit filmpje nog tegen over het verbruik. Ze heeft haar snelheid volgens mij wel erg behoorlijk gehouden, maar desondanks geeft het een beeld.
YouTube: XPeng G9 Range Test. How accurate is the official 650km range?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:10
mauritsvtl schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:46:
[...]

Ik kwam dit filmpje nog tegen over het verbruik. Ze heeft haar snelheid volgens mij wel erg behoorlijk gehouden, maar desondanks geeft het een beeld.
YouTube: XPeng G9 Range Test. How accurate is the official 650km range?
Dankje, maar pff ik had even het idee of ik een filmpje van mijn 2 jarige zoontje had opgezet met al die geluidseffectjes :D
Niet te kijken dat filmpje, maar inderdaad, het geeft weer een beeld. Hoe serieus ik dit moet nemen? Geen idee….hopelijk doet Björn binnenkort een test die wel te kijken is :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:55

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik ben onlangs wezen kijken in de showroom, en was aangenaam verrast over de G9. Het voelt allemaal erg degelijk aan, en ziet er kwalitatief erg goed uit. Ik heb er nog niet in kunnen rijden, dus daar kan ik niks over zeggen. Het lijkt alsof je heel veel waar krijgt voor je geld.

Voor mijzelf twee minpunten:
  • Geen CarPlay ondersteuning. Je bent hierdoor afhankelijk van de contracten die Xpeng afsluit met dienstaanbieders zoals Spotify, en met name de instandhouding van die contracten.
  • Het enorme panorama dak kan niet open, en dat vind ik toch wel een domper. In mijn huidige auto gebruik ik de mogelijkheid om het dak te openen namelijk vaak.
Voor mij zou het gaan om een lease auto via m'n werkgever, waardoor ik eerder geneigd zou zijn om een risico te nemen met een nieuw merk.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grotbewoner
reuzekind schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:35:
Ik ben onlangs wezen kijken in de showroom, en was aangenaam verrast over de G9. Het voelt allemaal erg degelijk aan, en ziet er kwalitatief erg goed uit. Ik heb er nog niet in kunnen rijden, dus daar kan ik niks over zeggen. Het lijkt alsof je heel veel waar krijgt voor je geld.

Voor mijzelf twee minpunten:
  • Geen CarPlay ondersteuning. Je bent hierdoor afhankelijk van de contracten die Xpeng afsluit met dienstaanbieders zoals Spotify, en met name de instandhouding van die contracten.
  • Het enorme panorama dak kan niet open, en dat vind ik toch wel een domper. In mijn huidige auto gebruik ik de mogelijkheid om het dak te openen namelijk vaak.
Voor mij zou het gaan om een lease auto via m'n werkgever, waardoor ik eerder geneigd zou zijn om een risico te nemen met een nieuw merk.
In deze review van Autorai (ook mooie foto's!) wordt gezegd dat Xpeng "aan Apple carplay en Android auto werkt". Misschien heeft de oproep van de dealers om dit toch te ondersteunen dus gewerkt. Dat zou tof zijn en ook een goed signaal qua responsiviteit van Xpeng, iets waar ik toch een beetje over twijfel bij een Chinees merk.

Als er mensen gaan proefrijden, vraag het vooral even na.

[Voor 5% gewijzigd door Grotbewoner op 30-05-2023 16:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:55

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik zie geen link naar een review, maar dat zijn hoopgevende berichten! Zou fijn zijn als ze dit oppakken.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee