Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste
Acties:

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:23
TheHPWhisperer schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 02:09:
[...]

met een voetbeweging bedoel je, denk ik...De wasstraat zal dat vermoedelijk niet activeren door een borstelbeweging omdat je de afstandsbediening-sleutel (FOB) dichtbij en ook nog eens aan de achterkant van het voertuig moet hebben om dat voor elkaar te krijgen. Die foot-swipe lukt sowieso niet als je de FOB niet bij je hebt en in de praktijk zul je die vaker niet dan wel bij je hebben.
Krijg je nu bij de MY25 een FOB en 1 NCF card? Zo'n NFC op zak lijkt me wel prettig mocht de telefoon opeens uit zijn of zo. Is het mogelijk om een reserve FOB of reserve NFC key aan te schaffen?

Andere vraag: is er al iemand die de G9SR MY25 besteld heeft? Deze staat toch wel hoog op de shortlist bij mij (Arctic White+Coffee leatherette).

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:41

BramT

Rule #1

olafmol schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:06:
[...]
Best lollig dat we hier bezig zijn met de temperatuur in de auto goed te krijgen, of de snelheids-borden goed te herkennen, terwijl de XPeng CEO alweer bezig is met robots en helicopters ;P
Of de automatisch groot-licht detectie.

Ik zit momenteel tijdelijk in een opel frontera aangezien de g6 in de garage staat. Die opel is in alle opzichten nog niet de helft van wat de g6 is (snelwegbereik van 150km lol), maar dat automatisch groot-licht van opel kunnen ze bij xpeng nog wel wat van leren.

[ Voor 6% gewijzigd door BramT op 07-11-2025 10:38 ]

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• TheHPWhisperer
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 10:38
FJP84 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:19:
[...]

Krijg je nu bij de MY25 een FOB en 1 NCF card? Zo'n NFC op zak lijkt me wel prettig mocht de telefoon opeens uit zijn of zo. Is het mogelijk om een reserve FOB of reserve NFC key aan te schaffen?
Ja, je krijgt een FOB, één NFC (die je ook in je telefoon met NFC kunt activeren) en een metalen sleuteltje.

• TheHPWhisperer
BramT schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:36:
[...]

Of de automatisch groot-licht detectie.

...maar dat automatisch groot-licht van opel kunnen ze bij xpeng nog wel wat van leren.
Ik heb automatisch grootlicht op m'n G9PMY25, maar ik heb het uitgezet. Steeds het gevoel dat ik me moet verontschuldigen tegenover tegenliggers...het werkt....maar verre van perfect. 8)7

• KWOAD
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-11 17:23
TheHPWhisperer schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:57:
[...]

Ja, je krijgt een FOB, één NFC (die je ook in je telefoon met NFC kunt activeren) en een metalen sleuteltje.
Oh? Ik heb niks gevonden dat je nfc van je telefoon kan gebruiken. Bedoel je niet de bluetoothsleutel in je telefoon? (Eigenaar van G6LR ‘26)

• TheVoidSpecter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:58
Vandaag de verwachte levering van mijn G9 LR gekregen, laatste week december!

Xpeng G9 Long Range 2025, 21inch, Gray + Saddle

• TheHPWhisperer
KWOAD schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 21:51:
[...]

Oh? Ik heb niks gevonden dat je nfc van je telefoon kan gebruiken. Bedoel je niet de bluetoothsleutel in je telefoon? (Eigenaar van G6LR ‘26)
Nee, dat bedoel ik niet...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bz_LXdqblK1wXAji_R7uaSN8T-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AvBqdHLuNMQP9YEDbeQoTNBS.jpg?f=fotoalbum_large

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-11 13:49
TheHPWhisperer schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:57:
[...]

Weet je ook of je die NCF in je iPhone kan zetten of is het alleen weggelegd voor android?

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:25
Die NFC komt die in je Apple Wallet en is die met Ultra Wideband te gebruiken? Want dan moet je nooit een sleutel mee hebben en werkt die gelijkaardig als een fob.

Vandaag een proefrit gaan maken mat de G9 Performance. De luchtvering is fenomenaal. Ben nog aan het zien tussen de deze en een IX3. Zal even de leasingprijzen naast elkaar moeten leggen als ik ze binnen krijg.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Henkman
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 10-11 12:45
Ik kan me altijd weer verbazen over de meerwaarde die een (LED verlichte!) niervormige grille, een ster of 5 ringen hebben voor sommige mensen. De stap naar een Chinees (sambal bij?) is voor hen wel héél groot.

Natuurlijk kan ik het ook andersom bezien: de XPeng G9P trekt zelfs verstokte BMW rijders uit hun auto..... ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XH9ROJ2azIGRL_dnp6dM_pLFOrc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/x0KIET9QxAGS4tn0dpa1EdZH.jpg?f=user_large

De wanhoop neemt gestaag toe in Europa _O-

[ Voor 26% gewijzigd door Henkman op 08-11-2025 13:19 ]

• TheHPWhisperer
tc982 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 01:06:
Die NFC komt die in je Apple Wallet en is die met Ultra Wideband te gebruiken? Want dan moet je nooit een sleutel mee hebben en werkt die gelijkaardig als een fob.
Voor zover ik het nu getest heb is die NFC sleutel gekoppeld aan de Xpeng app en werkt met een telefoon die is toegerust met NFC.
*Als ik de bluetooth op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de WiFi op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de bluetooth èn de WiFi op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de Xpeng app uitzet en de bluetooth èn de WiFi op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de telefoon uitzet kan ik de auto niet openen.

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:23
TheHPWhisperer schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 17:35:
[...]

Voor zover ik het nu getest heb is die NFC sleutel gekoppeld aan de Xpeng app en werkt met een telefoon die is toegerust met NFC.
*Als ik de bluetooth op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de WiFi op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de bluetooth èn de WiFi op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de Xpeng app uitzet en de bluetooth èn de WiFi op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de telefoon uitzet kan ik de auto niet openen.
Relaxed, kun je dan ook rijden?

• KWOAD
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-11 17:23
Hmm, eens testen hoe dat bij mij gaat. Ik dacht dat die bluetoothsleutel bij mij ook via UWB gaat. En een optie voor nfc op de telefoon heb ik nog nergens gezien.

Bij mij gaat het overigens om een G6LR MY25 en iPhone 15 pro. Het kan natuurlijk anders zijn bij de G9.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Henkman schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 12:24:
Ik kan me altijd weer verbazen over de meerwaarde die een (LED verlichte!) niervormige grille, een ster of 5 ringen hebben voor sommige mensen. De stap naar een Chinees (sambal bij?) is voor hen wel héél groot.

Natuurlijk kan ik het ook andersom bezien: de XPeng G9P trekt zelfs verstokte BMW rijders uit hun auto..... ;)

[Afbeelding]

De wanhoop neemt gestaag toe in Europa _O-
Wat heeft dat met wanhoop te maken. Blijkbaar is er een doelgroep voor alles van leds voorzien.

• Henkman
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 10-11 12:45
twowheeler schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:40:
[...]

Wat heeft dat met wanhoop te maken. Blijkbaar is er een doelgroep voor alles van leds voorzien.
Een IMHO wanhopige poging jezelf te onderscheiden met wat ze bij VAG "innovatieve" verlichting noemen.

• TheHPWhisperer
FJP84 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 18:59:
[...]

Relaxed, kun je dan ook rijden?
Nog even extra getest: Ja. Kanttekening is dat je dan wel met je telefoon dichtbij de B-stijl van de auto moet zitten alsof je contactloze betaling doet zeg maar, dan gaat 'ie open en kunt je 'm ook in D zetten en wegrijden...

[ Voor 6% gewijzigd door TheHPWhisperer op 11-11-2025 00:47 ]

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:25
Woohoo! Gisteren mijn nieuwe G6 (SR pre-facelift) in ontvangst genomen! Ook meteen afscheid moeten nemen van mijn Polestar 2, maar aan het eind merkte ik dat ik dat ik de software op dat ding zo zat was dat ik er niet echt rouwig om was.

Net ook meteen de vuurdoop gehad, een rit van 100km. Hij rijdt top :) moet uiteraard nog wel eea uitvogelen, LCC etc. Maar dat komt goed. Wat een verademing, zo'n snel, responsief infotainmentsysteem.

Ben wel meteen met m'n neus op het feit gedrukt dat ik niet teveel moet vertrouwen op de bliepjes bij het achteruit inparkeren....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NBxNIXnuYTVBkAwo7BM8mSFdAg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OO33xwT4OnWHGD2BKYJzJ6Fi.jpg?f=fotoalbum_large

• TheVoidSpecter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:58
Ah dat is balen man! Ik had hiervoor ook een Polestar 2, super fijne auto maar kijk zelf ook uit naar de G9!

Xpeng G9 Long Range 2025, 21inch, Gray + Saddle

• sjoerd-p
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:54
hoipimniet schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:48:
Ben wel meteen met m'n neus op het feit gedrukt dat ik niet teveel moet vertrouwen op de bliepjes bij het achteruit inparkeren....

[Afbeelding]
Oh nooooo! En dat met een gloednieuwe auto. Balen zeg! Houd ons even op de hoogte van het proces, doorlooptijd en de kosten.

Home Assistant, Zonneplan 20kWh thuisbatterij, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade, 4100Wp PV, electrische auto gehad en weer in de planning.

• TheHPWhisperer
Jeez....was dat een gewoon recht muurtje of zat er aan de bovenkant een soort overhang aan? (door de positie van waaruit de foto is genomen niet te zien).

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:40
TheVoidSpecter schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:58:
Ah dat is balen man! Ik had hiervoor ook een Polestar 2, super fijne auto maar kijk zelf ook uit naar de G9!
Heb dezelfde route bewandeld: van sportief naar comfort. Je zal wat moeten wennen in bochtjes, want daar lag de P2 als een kart op de weg natuurlijk. De G9 hangt wat door, maar het went ;)

XPENG G9 Performance 2024

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste