Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste
Acties:

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:29
TheHPWhisperer schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 02:09:
[...]

met een voetbeweging bedoel je, denk ik...De wasstraat zal dat vermoedelijk niet activeren door een borstelbeweging omdat je de afstandsbediening-sleutel (FOB) dichtbij en ook nog eens aan de achterkant van het voertuig moet hebben om dat voor elkaar te krijgen. Die foot-swipe lukt sowieso niet als je de FOB niet bij je hebt en in de praktijk zul je die vaker niet dan wel bij je hebben.
Krijg je nu bij de MY25 een FOB en 1 NCF card? Zo'n NFC op zak lijkt me wel prettig mocht de telefoon opeens uit zijn of zo. Is het mogelijk om een reserve FOB of reserve NFC key aan te schaffen?

Andere vraag: is er al iemand die de G9SR MY25 besteld heeft? Deze staat toch wel hoog op de shortlist bij mij (Arctic White+Coffee leatherette).

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36

BramT

Rule #1

olafmol schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:06:
[...]
Best lollig dat we hier bezig zijn met de temperatuur in de auto goed te krijgen, of de snelheids-borden goed te herkennen, terwijl de XPeng CEO alweer bezig is met robots en helicopters ;P
Of de automatisch groot-licht detectie.

Ik zit momenteel tijdelijk in een opel frontera aangezien de g6 in de garage staat. Die opel is in alle opzichten nog niet de helft van wat de g6 is (snelwegbereik van 150km lol), maar dat automatisch groot-licht van opel kunnen ze bij xpeng nog wel wat van leren.

[ Voor 6% gewijzigd door BramT op 07-11-2025 10:38 ]

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• TheHPWhisperer
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 00:21
FJP84 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:19:
[...]

Krijg je nu bij de MY25 een FOB en 1 NCF card? Zo'n NFC op zak lijkt me wel prettig mocht de telefoon opeens uit zijn of zo. Is het mogelijk om een reserve FOB of reserve NFC key aan te schaffen?
Ja, je krijgt een FOB, één NFC (die je ook in je telefoon met NFC kunt activeren) en een metalen sleuteltje.

• TheHPWhisperer
BramT schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:36:
[...]

Of de automatisch groot-licht detectie.

...maar dat automatisch groot-licht van opel kunnen ze bij xpeng nog wel wat van leren.
Ik heb automatisch grootlicht op m'n G9PMY25, maar ik heb het uitgezet. Steeds het gevoel dat ik me moet verontschuldigen tegenover tegenliggers...het werkt....maar verre van perfect. 8)7

• KWOAD
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-12 12:57
TheHPWhisperer schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:57:
[...]

Ja, je krijgt een FOB, één NFC (die je ook in je telefoon met NFC kunt activeren) en een metalen sleuteltje.
Oh? Ik heb niks gevonden dat je nfc van je telefoon kan gebruiken. Bedoel je niet de bluetoothsleutel in je telefoon? (Eigenaar van G6LR ‘26)

• TheVoidSpecter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-12 08:18
Vandaag de verwachte levering van mijn G9 LR gekregen, laatste week december!

Xpeng G9 Long Range 2025, 21inch, Gray + Saddle

• TheHPWhisperer
KWOAD schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 21:51:
[...]

Oh? Ik heb niks gevonden dat je nfc van je telefoon kan gebruiken. Bedoel je niet de bluetoothsleutel in je telefoon? (Eigenaar van G6LR ‘26)
Nee, dat bedoel ik niet...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bz_LXdqblK1wXAji_R7uaSN8T-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AvBqdHLuNMQP9YEDbeQoTNBS.jpg?f=fotoalbum_large

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-12 12:50
TheHPWhisperer schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:57:
[...]

Weet je ook of je die NCF in je iPhone kan zetten of is het alleen weggelegd voor android?

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:17
Die NFC komt die in je Apple Wallet en is die met Ultra Wideband te gebruiken? Want dan moet je nooit een sleutel mee hebben en werkt die gelijkaardig als een fob.

Vandaag een proefrit gaan maken mat de G9 Performance. De luchtvering is fenomenaal. Ben nog aan het zien tussen de deze en een IX3. Zal even de leasingprijzen naast elkaar moeten leggen als ik ze binnen krijg.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Henkman
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 18:00
Ik kan me altijd weer verbazen over de meerwaarde die een (LED verlichte!) niervormige grille, een ster of 5 ringen hebben voor sommige mensen. De stap naar een Chinees (sambal bij?) is voor hen wel héél groot.

Natuurlijk kan ik het ook andersom bezien: de XPeng G9P trekt zelfs verstokte BMW rijders uit hun auto..... ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XH9ROJ2azIGRL_dnp6dM_pLFOrc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/x0KIET9QxAGS4tn0dpa1EdZH.jpg?f=user_large

De wanhoop neemt gestaag toe in Europa _O-

[ Voor 26% gewijzigd door Henkman op 08-11-2025 13:19 ]

• TheHPWhisperer
tc982 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 01:06:
Die NFC komt die in je Apple Wallet en is die met Ultra Wideband te gebruiken? Want dan moet je nooit een sleutel mee hebben en werkt die gelijkaardig als een fob.
Voor zover ik het nu getest heb is die NFC sleutel gekoppeld aan de Xpeng app en werkt met een telefoon die is toegerust met NFC.
*Als ik de bluetooth op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de WiFi op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de bluetooth èn de WiFi op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de Xpeng app uitzet en de bluetooth èn de WiFi op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de telefoon uitzet kan ik de auto niet openen.

• FJP84
TheHPWhisperer schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 17:35:
[...]

Voor zover ik het nu getest heb is die NFC sleutel gekoppeld aan de Xpeng app en werkt met een telefoon die is toegerust met NFC.
*Als ik de bluetooth op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de WiFi op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de bluetooth èn de WiFi op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de Xpeng app uitzet en de bluetooth èn de WiFi op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de telefoon uitzet kan ik de auto niet openen.
Relaxed, kun je dan ook rijden?

• KWOAD
Hmm, eens testen hoe dat bij mij gaat. Ik dacht dat die bluetoothsleutel bij mij ook via UWB gaat. En een optie voor nfc op de telefoon heb ik nog nergens gezien.

Bij mij gaat het overigens om een G6LR MY25 en iPhone 15 pro. Het kan natuurlijk anders zijn bij de G9.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:52
Henkman schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 12:24:
Ik kan me altijd weer verbazen over de meerwaarde die een (LED verlichte!) niervormige grille, een ster of 5 ringen hebben voor sommige mensen. De stap naar een Chinees (sambal bij?) is voor hen wel héél groot.

Natuurlijk kan ik het ook andersom bezien: de XPeng G9P trekt zelfs verstokte BMW rijders uit hun auto..... ;)

[Afbeelding]

De wanhoop neemt gestaag toe in Europa _O-
Wat heeft dat met wanhoop te maken. Blijkbaar is er een doelgroep voor alles van leds voorzien.

• Henkman
twowheeler schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:40:
[...]

Wat heeft dat met wanhoop te maken. Blijkbaar is er een doelgroep voor alles van leds voorzien.
Een IMHO wanhopige poging jezelf te onderscheiden met wat ze bij VAG "innovatieve" verlichting noemen.

• TheHPWhisperer
FJP84 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 18:59:
[...]

Relaxed, kun je dan ook rijden?
Nog even extra getest: Ja. Kanttekening is dat je dan wel met je telefoon dichtbij de B-stijl van de auto moet zitten alsof je contactloze betaling doet zeg maar, dan gaat 'ie open en kunt je 'm ook in D zetten en wegrijden...

[ Voor 6% gewijzigd door TheHPWhisperer op 11-11-2025 00:47 ]

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:38
Woohoo! Gisteren mijn nieuwe G6 (SR pre-facelift) in ontvangst genomen! Ook meteen afscheid moeten nemen van mijn Polestar 2, maar aan het eind merkte ik dat ik dat ik de software op dat ding zo zat was dat ik er niet echt rouwig om was.

Net ook meteen de vuurdoop gehad, een rit van 100km. Hij rijdt top :) moet uiteraard nog wel eea uitvogelen, LCC etc. Maar dat komt goed. Wat een verademing, zo'n snel, responsief infotainmentsysteem.

Ben wel meteen met m'n neus op het feit gedrukt dat ik niet teveel moet vertrouwen op de bliepjes bij het achteruit inparkeren....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NBxNIXnuYTVBkAwo7BM8mSFdAg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OO33xwT4OnWHGD2BKYJzJ6Fi.jpg?f=fotoalbum_large

• TheVoidSpecter
Ah dat is balen man! Ik had hiervoor ook een Polestar 2, super fijne auto maar kijk zelf ook uit naar de G9!

• sjoerd-p
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-12 11:38
hoipimniet schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:48:
Ben wel meteen met m'n neus op het feit gedrukt dat ik niet teveel moet vertrouwen op de bliepjes bij het achteruit inparkeren....

[Afbeelding]
Oh nooooo! En dat met een gloednieuwe auto. Balen zeg! Houd ons even op de hoogte van het proces, doorlooptijd en de kosten.

Home Assistant, Zonneplan 20kWh thuisbatterij, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade, 4100Wp PV, electrische auto gehad en weer in de planning.

• TheHPWhisperer
Jeez....was dat een gewoon recht muurtje of zat er aan de bovenkant een soort overhang aan? (door de positie van waaruit de foto is genomen niet te zien).

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:14
TheVoidSpecter schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:58:
Ah dat is balen man! Ik had hiervoor ook een Polestar 2, super fijne auto maar kijk zelf ook uit naar de G9!
Heb dezelfde route bewandeld: van sportief naar comfort. Je zal wat moeten wennen in bochtjes, want daar lag de P2 als een kart op de weg natuurlijk. De G9 hangt wat door, maar het went ;)

XPENG G9 Performance 2024

• hoipimniet
TheHPWhisperer schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:38:
[...]

Jeez....was dat een gewoon recht muurtje of zat er aan de bovenkant een soort overhang aan? (door de positie van waaruit de foto is genomen niet te zien).
Een schuine overhang. Hier is het wat beter te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7KMtxotIYODdjRRZELDls1E86s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUwlcPjm2Hi5CoNuCYI0XsH8.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje jammer, maar niks aan te doen verder. Over 2 weken een afspraak bij het schadeherstelbedrijf.

• TheHPWhisperer
Dat vermoeden had ik al. Ik hoop dat je m'n woorden in de juiste context kunt zien als ik zeg: "gelukkig maar", want dan is er met de sensoren van de Xpeng niet direct wat mis, maar is het aan de bestuurder om ook alert te zijn op dat soort misbaksels van bouwwerken en constructies. (zulke overhangen of andersoortige uitsteeksels komen veel voor in metalen constructies van parkeergarages; de sensor meet nog afstand op kniehoogte, maar op kruishoogte ben je dan al tegen de constructie aangereden. Wees alert!)
Zonde....succes bij de reparateur.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:52
hoipimniet schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:36:
[...]

Een schuine overhang. Hier is het wat beter te zien:
[Afbeelding]

Beetje jammer, maar niks aan te doen verder. Over 2 weken een afspraak bij het schadeherstelbedrijf.
Goed dat je er zo lekker relaxed tegenover staat

• TheVoidSpecter
Hah, dat is knap inderdaad. Met dat soort dingen (overkomt iedereen wel es, met een velg of deur etc), scheld ik mezelf een paar dagen lang verrot. Ook al is het een leasebak, blijft toch zonde voor je gevoel :-)

• TheVoidSpecter
kramon schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:40:
[...]

Heb dezelfde route bewandeld: van sportief naar comfort. Je zal wat moeten wennen in bochtjes, want daar lag de P2 als een kart op de weg natuurlijk. De G9 hangt wat door, maar het went ;)
Eens, wat een top auto die PS2, maar het comfort van de Long Range G9 waarin ik gereden heb kan ik erg naar uitkijken. De stilte aan boord, de soepele bewegingen over de weg en dan die stoelen...

• sjoerd-p
Soms heb ik het gevoel dat er hier alleen lease rijders zijn. Zijn er mensen die een G6 of G9 privé gekocht hebben?

Nog last gehad met verzekeren (hoog vermogen?) bijvoorbeeld? Of verplichting van bepaald alarm systeem?

En waarom nu en niet begin volgend jaar? Ik heb het idee dat lease rijders nu masaal nog gebruik willen maken van de 17%, dus ik verwacht dat er volgend jaar minder vraag is en meer aanbod bij Xpeng zodat er wellicht wat leuke voorraadmodellen komen? Ik zou ergens eind Q1 wel willen kopen. Liefst G9 Long Range mét luchtvering, maar die is er nu niet en maar de vraag of die gaat komen. Ook de Zeekr 7GT nog in het achterhoofd. Die zou er ook aan moeten komen. De Zeekr 7x verbruikt me veel te veel en kom ik liever bij de G9 uit. Of toch nog een tweedehands A6 etron avant, maar die heeft geen dakrails meer :-( Daarom valt de G6 trouwens ook af. Regelmatig lange kano's en andere dingen op het dak of in de kofferbak (peddels, ski's,..). Ski-luik mis ik dan ook erg in de G9 vrees ik.

Home Assistant, Zonneplan 20kWh thuisbatterij, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade, 4100Wp PV, electrische auto gehad en weer in de planning.

• hoipimniet
TheHPWhisperer schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:06:
[...]

Dat vermoeden had ik al. Ik hoop dat je m'n woorden in de juiste context kunt zien als ik zeg: "gelukkig maar", want dan is er met de sensoren van de Xpeng niet direct wat mis, maar is het aan de bestuurder om ook alert te zijn op dat soort misbaksels van bouwwerken en constructies. (zulke overhangen of andersoortige uitsteeksels komen veel voor in metalen constructies van parkeergarages; de sensor meet nog afstand op kniehoogte, maar op kruishoogte ben je dan al tegen de constructie aangereden. Wees alert!)
Zonde....succes bij de reparateur.
Dus eigenlijk zeg je hier "skill issue" :P Terecht hoor haha. Is uiteraard volledig mijn schuld. Vind het wel een noemenswaardig contrast met hoe de PS2 met achterliggende obstakels omgaat (die trapt zo paniekerig op de rem, niveautje whiplash zeg maar).
TheVoidSpecter schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:25:
Hah, dat is knap inderdaad. Met dat soort dingen (overkomt iedereen wel es, met een velg of deur etc), scheld ik mezelf een paar dagen lang verrot. Ook al is het een leasebak, blijft toch zonde voor je gevoel :-)
Zeker zonde. Maar ach, wat doe je eraan :) Het is een leermoment. Zou er misschien wel anders in staan als het geen leasebak was geweest, haha.

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
sjoerd-p schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:23:
Soms heb ik het gevoel dat er hier alleen lease rijders zijn. Zijn er mensen die een G6 of G9 privé gekocht hebben?

Nog last gehad met verzekeren (hoog vermogen?) bijvoorbeeld? Of verplichting van bepaald alarm systeem?

En waarom nu en niet begin volgend jaar? Ik heb het idee dat lease rijders nu masaal nog gebruik willen maken van de 17%, dus ik verwacht dat er volgend jaar minder vraag is en meer aanbod bij Xpeng zodat er wellicht wat leuke voorraadmodellen komen? Ik zou ergens eind Q1 wel willen kopen. Liefst G9 Long Range mét luchtvering, maar die is er nu niet en maar de vraag of die gaat komen. Ook de Zeekr 7GT nog in het achterhoofd. Die zou er ook aan moeten komen. De Zeekr 7x verbruikt me veel te veel en kom ik liever bij de G9 uit. Of toch nog een tweedehands A6 etron avant, maar die heeft geen dakrails meer :-( Daarom valt de G6 trouwens ook af. Regelmatig lange kano's en andere dingen op het dak of in de kofferbak (peddels, ski's,..). Ski-luik mis ik dan ook erg in de G9 vrees ik.
G9'P-23 privé rijder hier. Heb de mijne bij Unive verzekerd en dat kon destijds zonder extra alarmsysteem of andere toeters en bellen. Ik had voorheen veelal geleased waardoor ik bij deze aankoop maar 9 schadevrije jaren had. ~1480 EUR premie per jaar incl. 3 jaar nieuwwaarde.

Zeer tevreden met de auto. Echter... heb ik andere opdrachtgevers en werk ik nu veelal vanuit huis en maak ik geen kilometers.

[ Voor 4% gewijzigd door Mirabis op 11-11-2025 17:46 ]

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 10:40
TheVoidSpecter schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:26:
[...]

Eens, wat een top auto die PS2, maar het comfort van de Long Range G9 waarin ik gereden heb kan ik erg naar uitkijken. De stilte aan boord, de soepele bewegingen over de weg en dan die stoelen...
Iets met appels en peren...

• KWOAD
Ik heb de G6LR2025 privé gekocht. Verzekering voor 1000 euro per jaar met 3 jaar nieuwwaarde en 5 schadevrije jaren. Valt me allerminst mee.

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hier ook privé. Univé wilde niet, terwijl daar alle andere verzekeringen wel zijn ondergebracht. Nu bij OHRA €72,50 per maand voor een G6SR

• oldaccountlost
  • Laatst online: 22:18
Is de prijs die je ziet in de Xpeng configurator wat je uiteindelijk betaalt?
Of kan de dealer nog iets extra geven?

• sjoerd-p
Zijn er al mensen met praktijkervaring qua verbruik van de nieuwe G9? Ik weet dat dat alle kanten op kan gaan afhankelijk van temperatuur, wind, rijsnelheid, etc, maar er zijn vast mensen die al een beetje gevoel hebben wat het echte verbruik is bij bepaalde omstandigheden? En wellicht het gemiddelde over de laatste ritten.

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:29
(jarig!)
Vandaag in de G6 gereden, erg fijne auto zeg! Ik twijfel tussen deze en de Sealion 7. Beiden erg fijne auto's.

Het probleem is alleen dat er nog voorraad is met trekhaak. En dat is net boven mijn leasebudget, m'n manager gaat proberen nog wat te regelen maar het is een groot bedrijf en vaak geen uitzonderingen.

Zijn er nog mensen die deze week een G6 besteld hebben? Verkoper zei levertijd van 4 tot 6wk maar geen garantie dat hij dit jaar nog op kenteken kan.

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:19
Ik heb mijn G6 SR einde zomer '24 privé gekocht. Verzekeren was geen enkel probleem, Ohra, 3 jr nieuwwaarde á €60p.m. (€720 p.j.) met 10 schadevrije jaren. Geen aanvullende alarm verplichtingen.

[ Voor 3% gewijzigd door RVE_NL op 13-11-2025 09:15 ]

• Henkman
Ik kan een G6 Performance bij zowel ABN AMRO als Ohra verzekeren voor €55 per maand. 20.000 km/j, postcode in Overijssel, geboren in 1968, 15 schadevrije jaren en maximaal eigen risico. Valt weer mee.

Auto is besteld op 16 juli, de op die datum geschatte leverdatum 14 november. Afgelopen vrijdag 14 november gebeld met XPeng, de auto staat sinds 3 dagen in Zeebrugge, wordt waarschijnlijk over twee weken geleverd. Dan zijn we 4,5 maand verder sinds de besteldatum. Black edition met wit interieur, ik ben benieuwd.

[ Voor 49% gewijzigd door Henkman op 15-11-2025 18:19 ]

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En waarom nu en niet begin volgend jaar? Ik heb het idee dat lease rijders nu masaal nog gebruik willen maken van de 17%, dus ik verwacht dat er volgend jaar minder vraag is en meer aanbod bij Xpeng zodat er wellicht wat leuke voorraadmodellen komen? Ik zou ergens eind Q1 wel willen kopen.
Ik denk zelf dat je het bij het juiste eind hebt... Nu is er nog veel omzet vanuit de zakelijke markt, in het begin van het jaar zal dit echt wel even een aantal maanden wat minder zijn qua vraag (ivm wegvallen bijtellingsvoordeel). Importeurs zullen toch graag van de voorraad af willen, dus geheid dat er acties komen in Q1 bij diverse merken. Jong gebruikt importeren kan ook altijd nog wel voordelen geven als je even rond kijkt.

• Mirabis
  • Niet online
Henkman schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:53:
Ik kan een G6 Performance bij zowel ABN AMRO als Ohra verzekeren voor €55 per maand. 20.000 km/j, postcode in Overijssel, geboren in 1968, 15 schadevrije jaren en maximaal eigen risico. Valt weer mee.

Auto is besteld op 16 juli, de op die datum geschatte leverdatum 14 november. Afgelopen vrijdag 14 november gebeld met XPeng, de auto staat sinds 3 dagen in Zeebrugge, wordt waarschijnlijk over twee weken geleverd. Dan zijn we 4,5 maand verder sinds de besteldatum. Black edition met wit interieur, ik ben benieuwd.
Poh dat is vriendelijk geprijsd. All-risk en nieuwwaarde regeling?

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

• Henkman
Mirabis schreef op zondag 16 november 2025 @ 09:26:
[...]

Poh dat is vriendelijk geprijsd. All-risk en nieuwwaarde regeling?
All-risk zonder verlengde nieuwwaarde, deze kost iets van 3-4 euro per maand extra.

Voor een G9P (kenteken GTF12N) kom ik bij ABN AMRO uit op €68,61 (all-risk zonder verlengde nieuwwaarde). Ohra geeft geen premie af voor een G9P.

Een kenteken van een G6P is HLN60P.

[ Voor 39% gewijzigd door Henkman op 16-11-2025 15:25 ]

• indibindi
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:07
Ik merk dat de P7+ op BE en NL Xpeng site staan, binnenkort te bestellen?

• Mirabis
  • Niet online
Henkman schreef op zondag 16 november 2025 @ 12:43:
[...]

All-risk zonder verlengde nieuwwaarde, deze kost iets van 3-4 euro per maand extra.

Voor een G9P (kenteken GTF12N) kom ik bij ABN AMRO uit op €68,61 (all-risk zonder verlengde nieuwwaarde). Ohra geeft geen premie af voor een G9P.

Een kenteken van een G6P is HLN60P.
Toch ff gaan kijken en bij ABN AMRO kom ik in de calculator uit op €150,30 p/m. Verschil zal wel aan een andere factor (bijv. Leeftijd, locatie, schadevrije jaren) liggen.

• eLScha
  • Niet online
Iemand al eens zelf ruitenwissers van een g6 vervangen of kan dat alleen bij de dealer? Kan online weinig vinden.

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 11:49
eLScha schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:57:
Iemand al eens zelf ruitenwissers van een g6 vervangen of kan dat alleen bij de dealer? Kan online weinig vinden.
Ben ik ook naar opzoek de originele zijn echt matig...

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:34
eLScha schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:57:
https://www.xpeng.com/user-manual > G6 2025-LHD User Manual > Pagina 323

Random website met automerk en model zoekfunctie:
https://topwipers.com/en-de/auto/wiper-blades/xpeng/g6/2022

[ Voor 16% gewijzigd door FrenzyFreak op 17-11-2025 10:17 ]

• eLScha
  • Niet online
FrenzyFreak schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:13:
[...]

https://www.xpeng.com/user-manual > G6 2025-LHD User Manual > Pagina 323

Random website met automerk en model zoekfunctie:
https://topwipers.com/en-de/auto/wiper-blades/xpeng/g6/2022
Ja, googlen kan ik zelf ook. Dankjewel. Als je je er wat verder in verdiept, dan zul je zien dat verschillende websites over dezelfde ruitenwisser aangeven dat ze wel of niet passen op een g6. Daarnaast zegt het niets over hoe goed ze zijn.

Vandaar hier de vraag of er mensen zijn met ervaring over het zelf vervangen van de ruitenwissers.

• Road-runner83
(jarig!)
Ik heb er ook 1 besteld! (G6 in het zwart met grijs interieur)

Ik was een beetje laat met een lease auto uitzoeken (heb er 7 gereden vorige week) en het ging tussen de Sealion 7 en G6.

Nu rij ik nog een eigen auto, hebben een gunstige regeling maar onlangs nog een keer een rekensom gemaakt en ik speel quite tov lease. Met leasen minder risico uiteraard :).

Mijn uitvoering is nog op voorraad in Oostenrijk en gereserveerd, bestelling zou nu binnen moeten zijn vanuit de lease maatschappij dus hopelijk hoor ik binnenkort meer! Het zou dit jaar allemaal nog moeten lukken (alleen transport en dan op kenteken zetten).

Weet iemand of bij de nieuwe G6 de achterramen en achterruit donkerder zijn? Is me nog niet helemaal duidelijk vanuit de site/verschillende youtube filmpjes.

En nog een vraag: werken jullie met de Navi van Xpeng of Android auto / Apple carplay en Google maps?
Ik ben nu Maps gewend dus vraag me af hoe dit tot elkaar verhoud....

Thanks!

[ Voor 21% gewijzigd door Road-runner83 op 18-11-2025 14:31 ]

• BramT

BramT

Rule #1

Road-runner83 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:09:En nog een vraag: werken jullie met de Navi van Xpeng of Android auto / Apple carplay en Google maps?
Ik ben nu Maps gewend dus vraag me af hoe dit tot elkaar verhoud....
Niks haalt het bij google maps (natuurlijk), en dit merk je ook wel in de praktijk helaas. Begrijp me niet verkeerd, de navigatie doet het doorgaans gewoon prima; maar perfect is het gewoon niet. Wat mij betreft is dit toch het stukje van de auto waar ik me in de praktijk toch het meeste aan erger:
  • Kaarten zijn hier en daar verkeerd/outdated. Ik heb meer dan 3 maanden geleden ook correcties doorgegeven maar tomtom doet er gewoon niks mee. Echt zeer kwalijk (van tomtom, niet xpeng). (Nuance: ik heb een hele roadtrip frankrijk/spanje/portugal achter de rug, en in de praktijk er geen last van gehad. Echter, in mijn woonwijk is een doodlopende straat niet als zodanig opgenomen, evenals eentje met eenrichtsverkeer. Ga je naar portugal dan geen probleem, maar bij mijn huis komen geeft je vervelende verrassingen.)
  • Kaarten zijn minder gedetailleerd, bijvoorbeeld waar een huisnummer op een straat daadwerkelijk zit. In portugal het ergste meegemaakt en bracht hij me doodleuk ~5km van waar ik moest zijn. Of aan de verkeerde kant (ingang op parallelweg).
  • File informatie ligt wat achter (is minder actueel dan google maps).
  • Snelste route is niet altijd snelste route. Deze vind ik zo maf. Hij stuurt me over een bepaalde route waarvan ik denk (uit ervaring) dat dat sneller kan. Dan pak ik mijn route, de navigatie gaat dan weer even rekenen en komt dan inderdaad tot de conclusie dat mijn route sneller is. Het is alsof de "is er nu een snellere route"-check maar heel sporadisch draait.
  • Ik kan m'n favorieten geen naam/label geven. :(
Dit komt wat negatief over allemaal. Maar in de praktijk is het ook voor mij de moeite niet om dan maar google maps permanent te gebruiken....
Maar toch... als ik nu een onverwachte file in rijd check ik toch even snel google maps op de telefoon om te kijken wat daar de snelste route zou zijn. Dat je toch niet 100% kan vertrouwen op je navigatie vind ik wel jammer.

• TheVoidSpecter
Heb de auto nog niet maar dat is inderdaad op voorhand iets waar ik rekening mee hou, dat dit minder is dan bijvoorbeeld de Google Maps integratie van Polestar en Volvo.

Is er nog een kans dat Xpeng toch met Google in zee gaat voor dit onderdeel?, nogal belangrijk voor de rijders beleving tegenwoordig.

• Henkman
eLScha schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:44:
[...]

Ja, googlen kan ik zelf ook. Dankjewel. Als je je er wat verder in verdiept, dan zul je zien dat verschillende websites over dezelfde ruitenwisser aangeven dat ze wel of niet passen op een g6. Daarnaast zegt het niets over hoe goed ze zijn.

Vandaar hier de vraag of er mensen zijn met ervaring over het zelf vervangen van de ruitenwissers.
Een gokje wagen met Aliexpress?

[ Voor 49% gewijzigd door Henkman op 18-11-2025 20:23 ]

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-12 12:50
Road-runner83 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:09:
Ik heb er ook 1 besteld! (G6 in het zwart met grijs interieur)

Ik was een beetje laat met een lease auto uitzoeken (heb er 7 gereden vorige week) en het ging tussen de Sealion 7 en G6.

Weet iemand of bij de nieuwe G6 de achterramen en achterruit donkerder zijn? Is me nog niet helemaal duidelijk vanuit de site/verschillende youtube filmpjes.
Bij mij ging het ook tussen de Sealion 7 en G6. G6 was duidelijk wel de winnaar.
De achterramen en achterruit zijn inderdaad een stuk donkerder.

• Road-runner83
(jarig!)
@BramT Thanks voor je eerlijke antwoord!

Ik ben ook helemaal gewend aan Maps (mijn broer zweert juist weer bij TomTom). Nog maar even kijken wat ik ga gebruiken, op dit moment gebruik ik ook Android auto in mijn XC60.

@Mr_Music ok top goed om te horen! Ik had eerst meer de neiging naar de S7 (was eerste proefrit) maar de G6 heeft toch wel meer voordelen (alleen geen pookje in het midden zal wel wennen zijn ;))

• eLScha
  • Niet online
Deze week een aantal keer moeten snelladen met de g6. Ben altijd groot fan van de Tesla Superchargers: staan meestal op fijne locaties, goed bereikbaar, werken eigenlijk altijd, beschikbaarheid in de app klopt en de tarieven zijn goed (buiten piektijden zelfs zeer goed).

Helaas komt de g6 niet boven de 100kw uit. Soms zelfs niet boven de 83kw. Dat heeft ermee te maken dat Tesla niet direct 800v ondersteunt. Met de nieuwe v4 kasten van Tesla zou dat probleem opgelost moeten zijn, maar voor die een beetje main stream zijn, zijn we jaren verder. Vind dit wel echt jammer.

• Hilol
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-11 10:41
Heb bericht vanuit Xpeng voor mijn (in september) bestelde G9 Performance.
Krijg bericht dat er wat leverproblemen zijn en dat ze op dit moment Europese voorraad aan bestellingen aan het koppelen zijn om zoveel mogelijk orders nog uit te kunnen leveren.

Wel elke keer met de opmerking: we gaan kijken of we jouw bestelde configuratie hebben, anders komen we met alternatieven.

Anderen nog aan het wachten op G6/G9 die dit jaar nog geleverd moeten worden (of net zijn geleverd)? Ben benieuwd naar jullie ervaringen

• Road-runner83
(jarig!)
Ik heb zojuist een verwachte leverdatum gekregen van 19-12. Dit moet nog wel bevestigd worden door de vestiging die hem gaat leveren. Ik had al contact met iemand binnen Xpeng die er nog 1 in Oostenrijk zag (G6) en heeft hem gereserveerd.

Zo nu en dan contact ik wel even of het allemaal goed gaat want het is krap ;). Hij is begin deze week pas besteld door de leasemaatschappij (nadat ik wist dat ze er nog 1 hadden) dus hopelijk gaat het allemaal lukken :)

• FJP84
eLScha schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:58:
Deze week een aantal keer moeten snelladen met de g6. Ben altijd groot fan van de Tesla Superchargers: staan meestal op fijne locaties, goed bereikbaar, werken eigenlijk altijd, beschikbaarheid in de app klopt en de tarieven zijn goed (buiten piektijden zelfs zeer goed).

Helaas komt de g6 niet boven de 100kw uit. Soms zelfs niet boven de 83kw. Dat heeft ermee te maken dat Tesla niet direct 800v ondersteunt. Met de nieuwe v4 kasten van Tesla zou dat probleem opgelost moeten zijn, maar voor die een beetje main stream zijn, zijn we jaren verder. Vind dit wel echt jammer.
Zat je aan een v3 of v4 charger. Dit heeft inderdaad te maken met het niet goed ondersteunen ben 800v. Wel interessant dat het wel gewoon werkt. Eerder zag ik verschillende reacties dat de laadsessie steeds werd afgebroken. Van welk modeljaar is je G6?

• eLScha
  • Niet online
FJP84 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 20:14:
[...]

Zat je aan een v3 of v4 charger. Dit heeft inderdaad te maken met het niet goed ondersteunen ben 800v. Wel interessant dat het wel gewoon werkt. Eerder zag ik verschillende reacties dat de laadsessie steeds werd afgebroken. Van welk modeljaar is je G6?
Heb al zeker 10 sessies bij Tesla gehad. Wordt nooit onderbroken. Het schiet gewoon niet op. Modelletje van begin dit jaar.

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:34
@eLScha Heb je meer info over de laadcurve, of een schatting van de 10-80% tijd bij een Supercharger (ter vergelijking)?

Ik neem aan dat, omdat de snelheid niet hoog is voor de batterij, de curve relatief lang stabiel kan blijven?

• eLScha
  • Niet online
FrenzyFreak schreef op woensdag 19 november 2025 @ 23:31:
@eLScha Heb je meer info over de laadcurve, of een schatting van de 10-80% tijd bij een Supercharger (ter vergelijking)?

Ik neem aan dat, omdat de snelheid niet hoog is voor de batterij, de curve relatief lang stabiel kan blijven?
Ja, heel constant. Of 83kw of 98/99.

46,7kWh in 42 min. Start Soc zo rond 10%
13,8kWh in 10 min. Start Soc zo rond 10%
38,7kWh in 24 min. Start Soc zo rond 20%
40,7kWh in 25 min. Start Soc onbekend.
9,9kWh in 11 min. Start Soc zo rond 40%

Allemaal Tesla.

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:19
Ik heb een paar keer geladen bij Tesla v3 chargers met m'n G6, ik kan bevestigen dat hij niet onderbroken word. Hij laad wel langzamer, daarom gebruik ik FastNed/Ionity waar mogelijk.
Ik laad doorgaans thuis, dus als ik een keer moet snelladen omdat ik op doorreis ben, is prijsverschil per kw niet zo van belang.

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:42
RVE_NL schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:21:
Ik heb een paar keer geladen bij Tesla v3 chargers met m'n G6, ik kan bevestigen dat hij niet onderbroken word. Hij laad wel langzamer, daarom gebruik ik FastNed/Ionity waar mogelijk.
Ik laad doorgaans thuis, dus als ik een keer moet snelladen omdat ik op doorreis ben, is prijsverschil per kw niet zo van belang.
Met het 2025 model of daarvoor? Tesla lijkt me een prima alternatief voor de kleinere maar veel snellere Ionity laadpunten in het buitenland mocht er een laadfile zijn.

• Hilol
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-11 10:41
Road-runner83 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 18:55:
Ik heb zojuist een verwachte leverdatum gekregen van 19-12. Dit moet nog wel bevestigd worden door de vestiging die hem gaat leveren. Ik had al contact met iemand binnen Xpeng die er nog 1 in Oostenrijk zag (G6) en heeft hem gereserveerd.

Zo nu en dan contact ik wel even of het allemaal goed gaat want het is krap ;). Hij is begin deze week pas besteld door de leasemaatschappij (nadat ik wist dat ze er nog 1 hadden) dus hopelijk gaat het allemaal lukken :)
Zo dan heb jij snel een levertijd gekregen! Ik heb in september al besteld en nog steeds geen concrete datum gehoord... ben benieuwd of hij dit jaar nog geleverd wordt. zou anders wel enorm zuur zijn :-(

• slackmasterpjet
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-11 16:52
Hilol schreef op woensdag 19 november 2025 @ 17:57:
Heb bericht vanuit Xpeng voor mijn (in september) bestelde G9 Performance.
Krijg bericht dat er wat leverproblemen zijn en dat ze op dit moment Europese voorraad aan bestellingen aan het koppelen zijn om zoveel mogelijk orders nog uit te kunnen leveren.

Wel elke keer met de opmerking: we gaan kijken of we jouw bestelde configuratie hebben, anders komen we met alternatieven.

Anderen nog aan het wachten op G6/G9 die dit jaar nog geleverd moeten worden (of net zijn geleverd)? Ben benieuwd naar jullie ervaringen
Mijn G6LR met trekhaak is 2-9 besteld en heeft als verwachte leverdatum 5-12. Van Aspire lease begreep ik dat Xpeng zelf contact met mij opneemt voor een aflever afspraak. Ik ben wel nieuwsgierig naar aflever ervaringen.

• hoipimniet
slackmasterpjet schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:36:
[...]

Mijn G6LR met trekhaak is 2-9 besteld en heeft als verwachte leverdatum 5-12. Van Aspire lease begreep ik dat Xpeng zelf contact met mij opneemt voor een aflever afspraak. Ik ben wel nieuwsgierig naar aflever ervaringen.
Ik heb een prima afleverervaring gehad laatst, bij Xpeng in Rotterdam. Kreeg een leuk presentje, moest even eea tekenen en daarna mocht ik het doek van mn nieuwe auto af halen (werd lekker cringey gefilmd ook, haha). Er werd nog even eea uitgelegd over hoe de auto werkt (waarbij ik er meteen achter kwam dat er een gratis trekhaak bij zat) en toen mocht ik wegrijden.

• eLScha
  • Niet online
Vandaag een Q8 250kw lader. Kwam niet verder dan 70kw. Vooralsnog lijkt die 800v architectuur vooral een nadeel.

• TheHPWhisperer
eLScha schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:23:
Vandaag een Q8 250kw lader. Kwam niet verder dan 70kw. Vooralsnog lijkt die 800v architectuur vooral een nadeel.
Dan zou ik maar eens met 'm naar de dokter gaan...(of een andere laadpaal proberen)
Onderstaand G9PMY25 aan een 300kW paal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEf0H81uf8_Vh6TLdOI4sK5yN3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJYtyP2kqMd2fcuNNyFQORCO.jpg?f=fotoalbum_large

• eLScha
  • Niet online
TheHPWhisperer schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 22:38:
[...]

Dan zou ik maar eens met 'm naar de dokter gaan...(of een andere laadpaal proberen)
Onderstaand G9PMY25 aan een 300kW paal
[Afbeelding]
Ja, een 800v paal dus. Alleen daar werkt het goed. Bij de gemiddelde 400v paal niet. Het kán wel snel, maar meestal dus extra langzaam.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:10
Was de batterij op temperatuur (gepreconditioneerd)?

• eLScha
  • Niet online
Franciesco schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 10:07:
[...]

Was de batterij op temperatuur (gepreconditioneerd)?
Was na een rit van 240km en de wagen is in z’n 40 minuten laadtijd nooit boven de 70kw gekomen. Is gewoon een gevolg van een 800v wagen aan een 400v lader. Op een 800v lader gaat alles prima.

• goetfoud
Ik haal aan alle snelladers tot nu toe de 280kw. (G6P 2024)

[ Voor 11% gewijzigd door goetfoud op 23-11-2025 16:07 ]

• batch63
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:56
eLScha schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 14:55:
[...]

Was na een rit van 240km en de wagen is in z’n 40 minuten laadtijd nooit boven de 70kw gekomen. Is gewoon een gevolg van een 800v wagen aan een 400v lader. Op een 800v lader gaat alles prima.
Zoals reeds gezegd, misschien moet je ff langs de G6 doctor.
70Kw is een veel te lage piek.
Ik haal aan alle DC laders normale snelheden net als mijn oud collega met een 2024my.
Wat is je laatste Firmware?

• eLScha
  • Niet online
goetfoud schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:05:
[...]

Ik haal aan alle snelladers tot nu toe de 280kw. (G6P 2024)
Er zijn geen laadpalen van 400v die 280kw kunnen leveren. Dat zou 700 ampères zijn. Er zijn eigenlijk geen laadpalen die meer dan 600A leveren op 400V.
batch63 schreef op zondag 23 november 2025 @ 19:00:
[...]

Zoals reeds gezegd, misschien moet je ff langs de G6 doctor.
70Kw is een veel te lage piek.
Ik haal aan alle DC laders normale snelheden net als mijn oud collega met een 2024my.
Wat is je laatste Firmware?
Heb je een screenshotje van een laadsessie aan een v3 Tesla Charger of een oudere 400v Fastned?

Bij een 800v lader gaat de G6SRMY24 wel over de 200kw, maar geen 800v is geen 100kw.

• FJP84
Vergelijking tussen Skoda Enyaq 85 Coupe RS, Tesla Model Y Performance (Juniper) en de Xpeng G6 Performance MY25. Bij redelijk frisse omstandigheden.

YouTube: Tesla Model Y vs Xpeng G6 vs Skoda Enyaq | RANGE TEST @120KPH (75MPH)

[ Voor 6% gewijzigd door FJP84 op 24-11-2025 18:56 ]

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:30
FJP84 schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:55:
Vergelijking tussen Skoda Enyaq 85 Coupe RS, Tesla Model Y Performance (Juniper) en de Xpeng G6 Performance MY25. Bij redelijk frisse omstandigheden.

YouTube: Tesla Model Y vs Xpeng G6 vs Skoda Enyaq | RANGE TEST @120KPH (75MPH)
Ze hebben de Tesla Model Y Long Range gebruikt toch? Niet helemaal fair als vergelijking omdat de Performance van Xpeng meer verbruikt dan bijvoorbeeld de Long Range. Maar goed, het is maar een vergelijking :)

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• hellred666
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12 09:53
De Long Range AWD, dus de vergelijking is wel het zelfde. Enige wat je er op aan kan merken is dat een AWD versie niet de meest logische keuze is voor een range test. Had dan de normale Long Range gedaan.

Ben bij dit soort testen eigenlijk meer benieuwd naar de verschillen bij verschillende snelheden (80, 100, 120, 150) en bij verschillende temperaturen. Dat lijkt me een interessante set aan data om te kijken welke auto het beste presteert in bepaalde omstandigheden.

Maar als nog al die verbruikstests blijven een beetje een gekke gewoonte gezien er maar weinig mensen zijn die alleen auto X willen omdat het verbuik laag is (zolang de verschillen niet te groot zijn).

• goetfoud
[quote]eLScha schreef op zondag 23 november 2025 @ 23:52:
[...]

Er zijn geen laadpalen van 400v die 280kw kunnen leveren. Dat zou 700 ampères zijn. Er zijn eigenlijk geen laadpalen die meer dan 600A leveren op 400V.

Ik heb geen verstand van de techniek en palen maar ik laad met grote regelmaat bij willekeurige fastned stations en bij alle 300kw of hoger palen kom ik aan 280kw als accu 20% of minder is. Meer kan ik er niet van maken.

• oldaccountlost
  • Laatst online: 22:18

• TheHPWhisperer
oldaccountlost schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:45:
Er zal niet veel meer inzitten dan een sleutelhanger, een thermosbeker en een warme handdruk, ben ik bang...

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:49
oldaccountlost schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:45:
Als je jong gebruikte koopt vanuit de Xpeng Center, dan kan je wel onderhandelen, maar vanuit de config mag je al blij zijn als je een extra sleutelhanger krijgt.

• BramT

BramT

Rule #1

TheHPWhisperer schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:30:
[...]

Er zal niet veel meer inzitten dan een sleutelhanger, een thermosbeker en een warme handdruk, ben ik bang...
Ho wacht nou, je vergeet de kaars :+

• TheHPWhisperer
BramT schreef op maandag 1 december 2025 @ 21:32:
[...]

Ho wacht nou, je vergeet de kaars :+
Oh ja...die heb ik naar Johan Derksen gestuurd...Voor de eenzame dagen zeg maar...
Pagina: 1 ... 55 56 Laatste