Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 2 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:57
Update:

Vanuit de Xpeng-whatsappgroep is nu de Xpeng-discord ontstaan. Daar worden veel gestelde vragen ook opgeslagen als eigen draadje om het overzicht te bewaren. En je kan hier al je vragen in een chatomgeving stellen.

De invite link is: https://discord.gg/6BzmqfZaAf

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Xpeng is een Chinees merk dat sinds 2023 auto's verkoopt in Nederland.

Wat onderscheidt dit merk?
Het merk onderscheidt zich door een sterke inzet op waar-voor-je-geld, goede technologie (laadsnelheid die 320kW aantikt!), hoog comfort en luxe met daarnaast een sterke focus op software en systemen voor autonoom rijden. Alle software en rijhulpsystemen zijn op dit moment standaard op zowel de P7 en de G9, ongeacht uitrustingsniveau. Zowel de G9 en P7 kennen kennen naast 3 uitvoeringen slechts twee opties. Geen eindeloze optielijsten zoals bij de Duitsers, dus. Vrijwel alle luxe, hardware en software is standaard.

Autonoom rijden in Nederland
Xpeng heeft zich vanaf dag 1 sterk gericht op software en autonoom rijden. In Nederland heeft de bestuurder beschikking over X-Pilot met LCC (Lane Centering Control). Dit is in feite adaptive cruise control, waarbij de auto zelf een rijbaan kan volgen en de auto semi-automatisch van rijbaan kan wisselen. Je kan X-Pilot ook zonder LCC gebruiken. Filerijden hiermee kan ook.

Autonoom rijden in China
In China loopt het merk inmiddels voorop. XNGP (Xpeng Navigation Guided Pilot) is uitgerold in heel China, op zowel snelwegen als binnen de bebouwde kom. Het lijkt op Full Self-Driving van Tesla, maar in tegenstelling tot Tesla gebruikt Xpeng wel andere sensoren dan camera's zoals radar, ultrasoon en op sommige modellen ook LIDAR. Het merk is dus een beetje te zien als de Chinese Tesla.

Xpeng heeft de ambitie uitgesproken om NGP op de snelwegen in Europa te krijgen in 2024 middels een update. Dit geldt voor alle typen

Maakt Xpeng de beloften waar?
Tot en met het eerste kwartaal van 2023 heeft Xpeng 3 software-updates uitgebracht voor de P7 en de G9 tegelijkertijd. Hiermee zijn alle irritante piepjes verdwenen, de ADAS-systemen verbeterd en andere onhebbelijkheden verbeterd op basis van feedback van klanten. De laatste update kende 3 beta-versies binnen een maand waarin snel gereageerd werd op feedback van klanten. Xpeng laat de focus op software dus goed zien. Daarnaast vorderen de rijhulpsystemen gestaag in kwaliteit en ligt NGP op de horizon. Wat updates betreft onderscheidt Xpeng zich van andere merken.

Xpeng typen verkocht in Nederland
Xpeng verkoopt in 2024 drie typen in Nederland:

De G9, een luxe, full-size SUV. Prijs vanaf €57.990. Beschikbaar sinds 2023.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsSroVOmvp1BrUgu4yMB5PwlZbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VsuD5fKoRblSOTQLZ72kCcsV.jpg?f=fotoalbum_large

De P7, een luxe sedan. Prijs vanaf €49.990. Beschikbaar sinds 2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76Wo4KX-G_xMA3Du4F5XjRSnhvA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C2ygdMJtYmYy5hOYOVpgG1Pj.png?f=fotoalbum_large

De G6, een Model Y-achtige coupe SUV. Beschikbaar vanaf zomer 2024. De dealer vertelde me dat de prijs hopelijk net onder die van de Model Y zal liggen, dus onder de €43.990.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WpAIClYFfJVS5mb1xGoEbMwLdEg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wz0PKPjwpYiHSyNmOdCo1NRa.png?f=fotoalbum_large

UitvoeringStandard RangeLong RangePerformance
Actieradius (WLTP)435km570km550km
MotorRWDRWDAWD
Max. vermogen190kW210kW350kW
Max. koppel440Nm440Nm660Nm
BatterijtypeLFPNCMNCM
Netto accucapaciteit66kWh87,5kWh87,5kWh
Gemiddeld verbruik (WLTP)17,5kWh/100km17,9kWh/100km17,9kWh/100km
Acceleratie 0-100 km/u6,9s6,7s4,1s
DC opladen: 215kW (10-80% in 20 min)280kW (10-80% in 20 min)280 kW(10-80% in 20 min)
Leeggewicht zonder trekhaak (kg)202520252120
Leeggewicht met trekhaak (kg)204820482143
Bruto voertuiggewicht (kg)255325532638
Maximale lading zonder trekhaak (kg)528528518
Maximale lading met trekhaak (kg)505505495

Software en updates
4.4.0 Beta 4: De laatste versie van de software op zowel P7 als G9 is 4.4.0 beta 4. Deze beta-versie is alleen beschikbaar voor mensen die zich aangemeld hebben als tester. De planning is dat de update op 1 april breed beschikbaar is gemaakt.

20-03-2024: Hier is een lijst met veranderingen geïntroduceerd door update 4.4.0:
  1. Geluidskwaliteit bluetooth verbeterd.
  2. Accucapaciteit kan nu ook in percentage worden weergegeven.
  3. P7 only: unlock-signaal/geluid kan nu veranderd worden.
  4. Laadstations in de navigatie kunnen nu gefilterd worden naar laadvermogen.
  5. Duitse taalinstelling is nu mogelijk.
  6. Minder disclaimers voor apps.
  7. Verbetering van de vertaling van functies in Nederlands en andere talen.
  8. DSM (driver monitoring system) kan nu 3 verschillende gevoeligheden hebben: laag/normaal/hoog. Hoog is hierbij hoe het standaard was voor de update.
  9. LSS (Lane support system): aantal waarschuwingen flink verminderd tot de meest noodzakelijke en legaal noodzakelijke. Minder trillingen aan het stuur hiervan.
  10. IHB (intelligent high beam): Zou meer precies moeten zijn, eerder de lampen uit om irritatie van tegenliggers te voorkomen. Zou ook beter moeten zijn op snelwegen.
  11. X-Pilot ACC (adaptive cruise control): zou meer "smooth" moeten werken, minder remmen door geparkeerde auto's aan de rand van de straat. Ook verbeterde logica in verwerken van verandering van snelheidlimiet. Houdt nu automatisch snelheid vast bij switchen van LCC naar ACC door stuurbeweging.
  12. X-Pilot LCC (Lane Centering Control): Stoplichtendetectie is nu toegevoegd en verschijnt in de top van het bestuurdersdashboard. Optimalisatie van acceleratie en remmen, dus minder traag optrekken en minder plotseling remmen, ook bij invoegen van bestuurders voor jou op jouw rijbaan. Ook minder vertraging in bochten en minder kans dat het systeem zichzelf uitschakelt.
  13. ALC (automatic lane shift assistant): Feedback is verbeterd en timing van acceleratie nadat de rijbaanwissel heeft plaatsgevonden is verbeterd. ALC zou de primaire manier van rijbaanwisselen moeten kunnen zijn op de snelweg.
  14. APA (intelligent park assist): Is beter geworden in parkeren in vakken. Beter comfort door minder plotselinge bewegingen tijdens parkeren. Beter in parallelparkeren op wegen en ook in nauwe straten. Minder tijd in wisselen van vooruit en achteruit tijdens parkeerbeweging.
  15. 360 graden camera: banden zijn nu zichtbaar onder het chassis. Transparant chassis is verbeterd. Stuurrichting en bandenpositie zijn nu real-time te zien. Optimalisatie van de rijrichting in 360-graden-view om parkeerschade te voorkomen.
  16. Piepjes: minder piepjes en visuele notificaties tijdens X-Pilot met ACC, X-Pilot met LCC en ALC tijdens het rijden. Een vredigere en meer user-friendly rijervaring zou het gevolg moeten zijn.
  17. Airco: anti-stof functie start eerder waardoor er minder risico is op airco- en raamschade.
  18. Beta3: Vertalingen verbeterd.
  19. Beta3: Bluetooth gesprekskwaliteit verder verbeterd.
  20. Beta3: Verbeterd: niet succesvol instellen van vergrendel-/ontgrendelgeluidseffecten.
  21. Beta4: Verbeterd: LCC kan abnormaal afsluiten on de bepaalde omstandigheden.
  22. Beta4: Verbeterd: LCC remt af en toe op tijdelijk gestopte voertuigen.
  23. Beta4: Verbeterd: Er klinkt geen hoorbaar signaal meer als de auto stopt of start met laden.
Bekende irritaties en bugs
  1. De bluetoothsleutel op je telefoon werkt niet altijd even goed. Op dit moment zou ik alleen rijden met de fysieke sleutel op zak
  2. X-Pilot is op dit moment beperkt tot 130km/u. Xpeng heeft aangegeven dit te willen verhogen.
  3. X-Pilot werkt niet met een aanhanger. Xpeng heeft aangegeven dit te willen veranderen. Ze zijn hiervoor tests aan het uitvoeren.
  4. De navigatiekaart is gedateerd en kent de nieuwste wegen nog niet. Xpeng is hiervan op de hoogte en heeft een deal gesloten met een nieuwe leverancier voor meer actuele kaarten.
  5. Voorverwarmen van de batterij werkt alleen als een laadstation als eindbestemming is gekozen.
  6. Laden bij Tesla V3 superchargers werkt niet. V4 wel, geloof ik.
  7. Geen android auto en installeren van eigen android apps is gestopt met update 4.4.0. Xpeng doet hier nog mysterieus over. Ze zeggen "op dit moment geen aankondigingen te kunnen doen over Android Auto".
  8. DAB-radio werkt nog niet goed.
  9. De levertijden kloppen niet goed. Xpeng Nederland is afhankelijk van leveringen uit China. Door hoge vraag kloppen de levertijden niet goed. Sommigen krijgen flinke vertraging, anderen krijgen juist een vervroeging van de levertijd. Zelf kreeg ik ook te horen dat "het nog wel twee maanden zou duren", de volgende dag belden ze met de vraag of ik de G9 z.s.m. deze week op wou komen halen. Zorg er dus voor dat je je leasecontract pas af laat lopen als je daadwerkelijk de nieuwe auto in bezit hebt.
Recensies:
Dit zijn de belangrijkste en meest omvangrijke recensies.
G9De laatste versie van de software is 4.4.0 beta4. Hierin zijn alle piepjes verdwenen en zijn is X-Pilot flink verbeterd.

P7De laatste versie van de software is 4.4.0 beta4. Hierin zijn alle piepjes verdwenen en zijn is X-Pilot flink verbeterd.

G6
Nog geen reviews van de Europese versie. Er zijn wel reviews van de Chinese versie:Wie is er verantwoordelijk voor de service?
Xpeng werkt samen met de Emil Frey Group, een van ’s lands grootste dealerorganisaties die ook voor 16 andere automerken werkt. Met deze groep kan het Chinese merk leunen op een groot verkoop- en servicenetwerk in Nederland. Xpeng heeft een onderdelenopslag in Badhoevedorp.

Zijn onderdelen ook snel beschikbaar na schade?
Ik heb zelf voor- en achterbumper moeten vervangen tegelijkertijd. De wachttijd op onderdelen uit Badhoevedorp was twee weken. De wachttijd op de (onafhankelijke) schade-afhandelaar was 4 weken. Ik was de auto uiteindelijk een week kwijt voor reparatie.

Als ik van verhalen hoor waarbij het wachten echt lang duurde dan post ik die hier.

Gaat Xpeng de concurrentiestrijd overleven?
De concurrentie in China is fors. Op dit moment loopt Xpeng technologisch voorop maar in verkopen is het een middenmoter.

In Europa lijkt het merk flink aan te slaan. In tegenstelling tot bij veel andere Chinese merken die in Europa beginnen zijn de eerste verkoopcijfers sterk en lopen de wachttijden flink op. Ook zijn de financiële cijfers steeds beter; de verliezen worden beperkt door betere verkoopcijfers en hogere efficiëntie in productie.
Volkswagen heeft een aandeel van 5% gekocht in Xpeng en werkt samen voor het inkopen van onderdelen.

Mocht Xpeng echt in zwaar weer belanden, dan is er wellicht nog te rekenen op de Chinese Communistische partij... Deze heeft onlangs ook Aiways (ook actief in Nederland) gered door een doorstart te financieren.

[ Voor 214% gewijzigd door Grotbewoner op 04-09-2024 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Gereserveerd.

[ Voor 89% gewijzigd door Grotbewoner op 20-03-2024 12:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou huiverig zijn voor de restwaarde als de garantie verlopen is.
Chinese bedrijven staan er om bekend om een product keihard te laten vallen als er een nieuwer product is.
We moeten afwachten of dit bedrijf dat beter gaat doen.

En dan bedoel ik bv. of je voor je 15 jaar oude auto nog *alle* onderdelen kan krijgen.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:44
Grotbewoner schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:30:
Ik ben wel benieuwd of er andere mensen zijn die geïnteresseerd zijn in deze auto's. Ga je voor lease of koop? Wat zijn je overwegingen om het wel of niet te doen?
Ik ben naar de showroom gegaan voor de P7. Ik was van plan om een model Y te gaan bekijken, maar door een positieve review van auto week toch maar naar de showroom gegaan voor de P7. Een heel andere auto dan de model Y. Maar de showroom model zag er prachtig uit.
Waarom ik toch niet voor de P7 ben gegaan? De prijs. Ik vind 50k veel geld en een model Y kost minder.
De Tesla heeft zich bewezen. Van de Xpeng moeten we dat nog afwachten.
Die risico wilde ik dus niet nemen en op het moment van beslissing was alleen 1 model van de P7 te bekijken, meteen de meest luxe versie en ik wilde niet wachten tot de zomer om de andere uitvoeringen te bekijken.
Eerlijk is eerlijk. De showroom P7 die er stond was prachtig en qua feeling een heel andere categorie dan de model Y.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:34
Heb tijdje geleden al een proefrit gemaakt met de "oude" versie van de P7 in de showroom in Rotterdam. Die versie vond ik maar middelmatig qua afwerking en verschrikkelijke software die om alles hele verhalen en meldingen ging geven. En ook niet uit te schakelen qua meldingen.
Vorige week een uitnodiging gekregen om begin juni opnieuw een proefrit te komen maken met de vernieuwde P7 in het servicepunt te Badhoevedorp, deze zou qua afwerking en zeker qua software meer op de Europese markt gericht zijn.
Zag al wat reviews voorbij komen op Youtube (Autoweek en Werner Budding) en die waren vrij enthousiast over de kwaliteit.
Grootste struikelpunten zijn inderdaad wat doet Xpeng in de toekomst, zal niet de eerste kleinere fabrikant zijn die opeens verdwijnt.
Maar inderdaad ook de restwaarde van de auto is erg onzeker.
Wat dat betreft zie ik meer heil in de BYD Seal als je echt dit soort model qua EV zoekt, BYD lijkt mij toch een aanzienlijk sterker merk en meer stabiel qua restwaarde.

De G9 vindt ik persoonlijk een schitterende SUV, zowel aan de binnenkant als de buitenkant.
Qua prijsstelling is deze in zijn segment van de markt denk ik zeer concurrerend en veel waar voor zijn geld.
Voor mij iets te groot, heb al die ruimte niet nodig anders zou deze zeker op het lijstje staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Stephan_haarlem op 22-05-2023 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsvtl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-04 17:17
Ook ik heb interesse in de Xpeng, en wel in de G9. Ik ben op zoek naar een electrische SUV en kwam enkele recensies tegen. Ik heb werkelijk waar nog geen negatieve recensie gelezen en dus heb ik een proefrit in Badhoevedorp voor half juni aangevraagd. Ik ben erg benieuwd.

Ik ben voornemens hem zakelijk te gaan leasen voor vier jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-05 14:13
Ik heb in 2002 als één van de eerste een Kia Sorento gekocht. Toen was Kia nog onbekend en de Sorento een heel nieuwe weg. Intussen is Kia een bekend merk, ook in NL.

Diverse omzwervingen gemaakt (Volvo V70, BMW 523i, Lexus CT200h, weer een Kia Sorento 3,6 v6 en als laatste begin 2019 de stap naar volledig elektrisch gemaakt (e-Niro).

April heb ik in Rotterdam de G9 gezien. Onder de indruk van de auto. Besteld met voorwaarde dat de proefrit goed zou verlopen. 13 mei in Badhoevedorp in één van de 6 G9's uit Luxemburg mogen rijden. Wel met iemand van Xpeng erbij, maar dat mocht de pret niet drukken.
Ik heb de Long Range met trekhaal en comfortpack gekocht (upgrade van geluids-set en stoelen). De auto rijdt lekker, wel duidelijk een grotere wagen dan de e-Niro, maar heerlijk stil. Digitale systeem lijkt bijzonder veel op Tesla (menu's, look and feel, opties) maar is erg responsief, heel anders dan ik in het beginsel zou verwachten.

Nu wachten tot de auto geleverd wordt. Natuurlijk blijven er een paar dingen spannend;
- Wat is de auto na een aantal jaar nog waard?
- Hoe gaat het met reparaties etc?
- Zijn onderdelen een beetje te krijgen wanneer je bijvoorbeeld een paaltje raakt oid?
- ....

Bij de auto zelf heb ik de minste twijfels. De aftersales is denk ik een grotere uitdaging. Robbert-Jan (Xpeng Rotterdam) heeft me overtuigd dat Xpeng veel moeite gaat doen om in Nederland een degelijk servicenetwerk op te bouwen. Het feit dat leasemaatschappijen het aandurven geeft me gelukkig wel wat vertrouwen dat er aan een degelijke basis wordt gewerkt.

Er wordt op dit gewerkt aan het vertalen van het multimedia-systeem naar het Nederlands. Benieuwd hoe dat gaat werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robvanh
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik heb eind april de G9 long range besteld, met comfort pakket & 21” performance velgen en deze wordt eind sept geleverd - enorm veel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rd0r00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-08-2024
Ook ik ben zeer gecharmeerd van de g9 echter zijn er in de media berichten verschenen dat er ook een 7zits in de omloop zou komen maar tot op heden is deze nog niet te bestellen. Hopelijk komt deze alsnog spoedig waardoor het de perfecte auto in ons geval zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
rd0r00 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 00:20:
Ook ik ben zeer gecharmeerd van de g9 echter zijn er in de media berichten verschenen dat er ook een 7zits in de omloop zou komen maar tot op heden is deze nog niet te bestellen. Hopelijk komt deze alsnog spoedig waardoor het de perfecte auto in ons geval zou zijn.
Ik ben bang dat dat toch maar een gerucht is geweest. In China wordt de G9 ook niet met 7-zits verkocht (geloof ik) dus ik zie het ook niet zo snel in Europa gebeuren. Xpeng is nu vooral bezig met de G6, een model Y concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-05 13:54
Interessante auto die G9. Er komen toch wel wat vragen bovendrijven:
  • Kan iemand van jullie al iets vertellen over de navigatie op langere afstanden i.c.m. het automatisch selecteren van laadmomenten door het systeem? Zit dit er al in? En zo ja hoe goed werkt dit al?
  • Heeft er iemand al verbruikscijfers? En dan doel ik natuurlijk op praktijkcijfers ;-)
  • Is het verschil tussen het standaard geluidssysteem en het systeem uit het comfortpack van dynaudio erg groot?
  • Zijn alle irritante piepjes & stemmen uit te zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk84 op 24-05-2023 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecofin
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-03 19:48
Degenen die de G9 hebben besteld/proefrit hebben gemaakt, hebben jullie de NIO EL7 ook bekeken en zo ja, hoe was de vergelijking? Heb de G9 gezien in Rotterdam en vond het een prachtige SUV, kon er alleen nog geen proefrit mee maken net als de NIO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
ecofin schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:15:
Degenen die de G9 hebben besteld/proefrit hebben gemaakt, hebben jullie de NIO EL7 ook bekeken en zo ja, hoe was de vergelijking? Heb de G9 gezien in Rotterdam en vond het een prachtige SUV, kon er alleen nog geen proefrit mee maken net als de NIO.
Ik vind de EL7 te duur voor wat hij biedt vergeleken met de G9.

De long range kost 98k zonder batterijhuur en anders 77k + 290 euro per maand extra. En dan heb je nog steeds iets minder range dan de G9 performance. De G9 performance met interieurpakket kost 78K.

De Nio heeft een HUD, dat is leuk. De Xpeng heeft het scherm voor de bijrijder. Kies ik toch voor de Xpeng.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 17:19
De P7 in de openingspost is trouwens de pre-facelift P7.
Zelf heb ik een P7 performance besteld!
Luuk84 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:25:
  • Kan iemand van jullie al iets vertellen over de navigatie op langere afstanden i.c.m. het automatisch selecteren van laadmomenten door het systeem? Zit dit er al in? En zo ja hoe goed werkt dit al?
  • Heeft er iemand al verbruikscijfers? En dan doel ik natuurlijk op praktijkcijfers ;-)
  • Is het verschil tussen het standaard geluidssysteem en het systeem uit het comfortpack van dynaudio erg groot?
- Navigatie op langere afstanden gaat laadmomenten aangeven. Software wordt uitgerold.
- Verbruik P7 tussen 16 en 18 kWh op 100 km, G9 ergens rond de 19 a 20.
- Standaard is best ok, Dynaudio is zeker de moeite waard samen met de andere opties uit het pakket.
- Is uit te zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door T7D_Sneezy op 25-05-2023 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
T7D_Sneezy schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:23:
De P7 in de openingspost is trouwens de pre-facelift P7.
Zelf heb ik een P7 performance besteld!

[...]

- Navigatie op langere afstanden gaat laadmomenten aangeven. Software wordt uitgerold.
- Verbruik P7 tussen 16 en 18 kWh op 100 km, G9 ergens rond de 19 a 20.
- Standaard is best ok, Dynaudio is zeker de moeite waard samen met de andere opties uit het pakket.
- Is uit te zetten.

@Grotbewoner de nieuwe foto is nog steeds de oude P7 ;) (te zien aan de koplampen)
Oké, wil jij een foto uitkiezen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsvtl
Luuk84 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:25:
Ik kwam dit filmpje nog tegen over het verbruik. Ze heeft haar snelheid volgens mij wel erg behoorlijk gehouden, maar desondanks geeft het een beeld.
YouTube: XPeng G9 Range Test. How accurate is the official 650km range?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
mauritsvtl schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:46:
[...]

Ik kwam dit filmpje nog tegen over het verbruik. Ze heeft haar snelheid volgens mij wel erg behoorlijk gehouden, maar desondanks geeft het een beeld.
YouTube: XPeng G9 Range Test. How accurate is the official 650km range?
Dankje, maar pff ik had even het idee of ik een filmpje van mijn 2 jarige zoontje had opgezet met al die geluidseffectjes :D
Niet te kijken dat filmpje, maar inderdaad, het geeft weer een beeld. Hoe serieus ik dit moet nemen? Geen idee….hopelijk doet Björn binnenkort een test die wel te kijken is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 11:10

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik ben onlangs wezen kijken in de showroom, en was aangenaam verrast over de G9. Het voelt allemaal erg degelijk aan, en ziet er kwalitatief erg goed uit. Ik heb er nog niet in kunnen rijden, dus daar kan ik niks over zeggen. Het lijkt alsof je heel veel waar krijgt voor je geld.

Voor mijzelf twee minpunten:
  • Geen CarPlay ondersteuning. Je bent hierdoor afhankelijk van de contracten die Xpeng afsluit met dienstaanbieders zoals Spotify, en met name de instandhouding van die contracten.
  • Het enorme panorama dak kan niet open, en dat vind ik toch wel een domper. In mijn huidige auto gebruik ik de mogelijkheid om het dak te openen namelijk vaak.
Voor mij zou het gaan om een lease auto via m'n werkgever, waardoor ik eerder geneigd zou zijn om een risico te nemen met een nieuw merk.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grotbewoner
reuzekind schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:35:
Ik ben onlangs wezen kijken in de showroom, en was aangenaam verrast over de G9. Het voelt allemaal erg degelijk aan, en ziet er kwalitatief erg goed uit. Ik heb er nog niet in kunnen rijden, dus daar kan ik niks over zeggen. Het lijkt alsof je heel veel waar krijgt voor je geld.

Voor mijzelf twee minpunten:
  • Geen CarPlay ondersteuning. Je bent hierdoor afhankelijk van de contracten die Xpeng afsluit met dienstaanbieders zoals Spotify, en met name de instandhouding van die contracten.
  • Het enorme panorama dak kan niet open, en dat vind ik toch wel een domper. In mijn huidige auto gebruik ik de mogelijkheid om het dak te openen namelijk vaak.
Voor mij zou het gaan om een lease auto via m'n werkgever, waardoor ik eerder geneigd zou zijn om een risico te nemen met een nieuw merk.
In deze review van Autorai (ook mooie foto's!) wordt gezegd dat Xpeng "aan Apple carplay en Android auto werkt". Misschien heeft de oproep van de dealers om dit toch te ondersteunen dus gewerkt. Dat zou tof zijn en ook een goed signaal qua responsiviteit van Xpeng, iets waar ik toch een beetje over twijfel bij een Chinees merk.

Als er mensen gaan proefrijden, vraag het vooral even na.

[ Voor 5% gewijzigd door Grotbewoner op 30-05-2023 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 19-05 11:10

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik zie geen link naar een review, maar dat zijn hoopgevende berichten! Zou fijn zijn als ze dit oppakken.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Weer een zeer positieve recensie van de G9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
Voor wie nog wat wil kijken / lezen : https://e-drivers.com/xpe...cherpe-prijs-review-2023/
Ik twijfel even of zijn stellingen over Lidar en Luchtvering helemaal kloppen. Naar mijn idee komt Lidar in NL niet beschikbaar. Ook heeft alleen de performance-versie luchtvering.

Ik heb eerder gehoord dat Xpeng op dit moment extra naar terugkoppeling van gebruikers zou luisteren en proberen terugkoppeling te verwerken. Heb al gevraagd om een handleiding van de G9, maar die heb ik helaas nog niet mogen ontvangen ;-)

Ik ben trouwens pas geleden nog even in Rotterdam geweest om de geluidsinstallatie te luisteren. Was onder de indruk (Dynaudio pakket) maar kreeg erna te horen dat in de G9 die daar staat nog niet alle speakers ingeschakeld zijn. In de P7 die daar staat kun je wel de volledige ervaring opdoen. Als je één van de verkopers vraagt zullen ze je wijzen op de demo met atmos audio ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
kosternet schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 05:45:
Voor wie nog wat wil kijken / lezen : https://e-drivers.com/xpe...cherpe-prijs-review-2023/
Ik twijfel even of zijn stellingen over Lidar en Luchtvering helemaal kloppen. Naar mijn idee komt Lidar in NL niet beschikbaar. Ook heeft alleen de performance-versie luchtvering.

Ik heb eerder gehoord dat Xpeng op dit moment extra naar terugkoppeling van gebruikers zou luisteren en proberen terugkoppeling te verwerken. Heb al gevraagd om een handleiding van de G9, maar die heb ik helaas nog niet mogen ontvangen ;-)

Ik ben trouwens pas geleden nog even in Rotterdam geweest om de geluidsinstallatie te luisteren. Was onder de indruk (Dynaudio pakket) maar kreeg erna te horen dat in de G9 die daar staat nog niet alle speakers ingeschakeld zijn. In de P7 die daar staat kun je wel de volledige ervaring opdoen. Als je één van de verkopers vraagt zullen ze je wijzen op de demo met atmos audio ;-)
Het is inderdaad onjuist dat luchtvering ook op de niet-performance versies van de G9 zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kosternet
Misschien nog aardig om te zien. Filmpje over automatisch inparkeren.

Erg benieuwd hoe de Nederlandse versie dit gaat kunnen. Geen Lidar, maar wel camera's.

YouTube: Auto-parking Comparision: XPeng G9, Avatr 11, NIO ES7, Tesla Model Y

Kijk overigens wel even met ondertiteling en automatische vertaling, anders is het wellicht wat lastig om te volgen.

Spoileralert; Niet de beste, wel een mooie 2e plek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kosternet
En omdat ik toch al een roze bril op heb, hier ook nog even een filmpje over laden...

YouTube: Unbelievably fast. XPeng G9/Model Y Charging Speed Comparison

(weer het beste te zien met ondertiteling en automatische vertaling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThsAdrns
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-05 12:17

ThsAdrns

Be the change!

In de Facebook groep van de VER gisteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hk9B8ymFzG_fD53jpivOZLTHoJU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/d2bokst61grlAqb3NN7YXOGd.png?f=user_large

Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na Nissan Leaf (24 en 40 kWh) nu Citroën ë-C4 Feel Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsvtl
En weer een enthousiaste review:
Mr. EV Easy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
Ook een aardige review.

Hij vind het interieur niks, maar goed, dat vind ik dan weer smaakgevoelig, dus dan kan je wat mij betreft ook met een korreltje zout nemen.
De test is wel met de long range versie met normale vering, ook wel is fijn, want in de meeste testen hebben ze de performance versie met luchtvering om te testen.

De gebruikte wieldoppen (?) in de review zijn ook wel aardig, een stuk beter dan de wieldoppen die er hier op zitten, want die zijn niet om aan te gluren...

Jammer dat er zo weinig getoond wordt van het infortainment. Ik begrijp dat dit nog niet af is, maar iets meer informatie zou toch wel prettig zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Luuk84 op 08-06-2023 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mauritsvtl
The XPENG G9 set a new charging record during the world’s largest electric car test
--
A new standard for charging speed

Twice a year, NAF and Motor test the range and charging speed of the electric cars on the Norwegian market in the world’s largest electric car test El Prix. All the cars are tested on the same day under the same conditions, so that the range and charging speed of the electric cars can be compared as evenly and fairly as possible. This year, the summer test took place on 6 and 7 June, and even before the test started, rumors began to circulate that a new charging record could be set.

Now we can reveal that the XPENG G9, the new premium SUV from XPENG, has broken a new charging record with an impressive 319 kW. This beats all the other cars that took part in this year’s test, and beat the old record by a whopping 48 kW. With this, the test car set a new standard for charging speed, and charged the 98 kWt battery from 5 to 80 percent in just 21 minutes.

Miles ahead of the competition
There were a total of 33 participating cars in the test, which made this the most comprehensive test for NAF and Motor ever. With competitors from traditional manufacturers as well as several newcomers, it is no small achievement that the XPENG G9 delivers a new charging record. A record that is significantly higher than the nearest competitor, and far higher than the majority of the other test cars.

The range is better than promised
In addition, the G9 delivered an impressive range during the test of 587.8 kilometers, a full 67.8 kilometers better than the WLTP figure which gave a test-winning difference of a whopping 13 percent. The car drove for a full 11 hours before it finally stopped.

The P7 also impresses
In addition to the premium SUV G9, XPENG presented the sports sedan P7, which has been significantly upgraded with a longer range and higher charging speed. The P7 also delivered very convincing results and achieved a charging power of 189 kW, well above the official power of 175 kW. This means that the car was charged from 10 to 80 per cent in just 25 minutes. Like the G9, the P7 went quite a bit further than the WLTP range, achieving a result of 557 kilometers. It was a whopping 10.3 per cent more than the stated range, which resulted in a second place in this parameter.

For the Norwegian manager of XPENG, Claes Persson, it was very gratifying that the cars delivered a high charging speed and an impressive range, and that, as many predicted in advance, it became a new charging record.

– We had great faith that the G9 would set a new charging record during this year’s El Prix, but we were still excited about whether the results of the NAF were in line with what the car performed in our internal tests. When the facts are finally available, we are very satisfied, and it is really gratifying to finally be able to speak out loud that the G9 is the best in terms of charging speed. We take it as a nice bonus that both the G9 and P7 deliver a much stronger range than the WLTP figures indicate, says Persson

XPENG has high ambitions, and spends a lot of resources on being the market leader in innovative electric car technology. After being in Norway for a few years, the brand is clear about where its ambitions lie in the future.

– This is where we should be. XPENG invests formidable amounts annually in research and development to create cars that set new standards. Now we finally have the result which shows that the newcomer has become the best in the class, concludes Persson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Nog niet in Nederland, maar de G6 wordt in China onder de prijs van de Model Y verkocht en deze ziet er ook zeer sterk uit voor de prijs. Leuk om deze vergelijking te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miani
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07-08-2024
Eind oktober loopt mijn leasecontract af en was ervan overtuigd voor de Tesla Y te gaan. Toen kwam ik de G9 tegen en begon ik te twijfelen en heb nu een proefrit gepland later deze maand. Nu ik de G6 nu hierboven zie, begin ik helemaal sterk te twijfelen, wat een gave auto's maakt Xpeng toch! Jammer dat er nog niet veel bekend over is. Als de G6 onder de 45k zit en je hier nog subsidie op krijgt gaat Tesla het nog moeilijk krijgen in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
miani schreef op zondag 11 juni 2023 @ 17:28:
Eind oktober loopt mijn leasecontract af en was ervan overtuigd voor de Tesla Y te gaan. Toen kwam ik de G9 tegen en begon ik te twijfelen en heb nu een proefrit gepland later deze maand. Nu ik de G6 nu hierboven zie, begin ik helemaal sterk te twijfelen, wat een gave auto's maakt Xpeng toch! Jammer dat er nog niet veel bekend over is. Als de G6 onder de 45k zit en je hier nog subsidie op krijgt gaat Tesla het nog moeilijk krijgen in NL
Ik denk dat het nog wel even duurt voor de G6 hier komt. De G9 wordt ook pas aan het einde van het jaar geleverd in Nederland terwijl hij al een jaar rondrijdt in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsvtl
Hij wordt wel goed ontvangen:

XPeng, the renowned electric vehicle (EV) manufacturer, has witnessed a remarkable reception for its newly unveiled SUV, the G6, as revealed by the company’s pre-sale order announcement today. Within just 72 hours of initiating pre-sales, the XPeng G6 secured an impressive 25,000 orders, according to the company’s update on Weibo, a popular Chinese social media platform. Enthusiastic visitors flocked to XPeng stores over the past three days to experience the G6 show cars firsthand, highlighting their keen interest in the vehicle, XPeng reported.

Positive comments have poured in from visitors, commending the spaciousness, impressive 755 km range, and fast-charging capabilities of the XPeng G6, made possible by its cutting-edge 800 V high-voltage platform, the company stated. XPeng’s chairman and CEO, He Xiaopeng, retweeted XPeng’s Weibo post, expressing his commitment to delivering the vehicles at the earliest opportunity and confirming that official configurations and pricing for the G6 will be announced by the end of June. The G6 pre-sales commenced on June 9, with prices starting at RMB 225,000 ($31,510), significantly lower than the RMB 263,900 starting price of the Tesla Model Y in China. The G6 show cars are already available for viewing at XPeng stores, and the official launch is scheduled for June 29, with deliveries set to begin in July, as per XPeng’s announcement last week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
mauritsvtl schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:19:
Hij wordt wel goed ontvangen:

XPeng, the renowned electric vehicle (EV) manufacturer, has witnessed a remarkable reception for its newly unveiled SUV, the G6, as revealed by the company’s pre-sale order announcement today. Within just 72 hours of initiating pre-sales, the XPeng G6 secured an impressive 25,000 orders, according to the company’s update on Weibo, a popular Chinese social media platform. Enthusiastic visitors flocked to XPeng stores over the past three days to experience the G6 show cars firsthand, highlighting their keen interest in the vehicle, XPeng reported.

Positive comments have poured in from visitors, commending the spaciousness, impressive 755 km range, and fast-charging capabilities of the XPeng G6, made possible by its cutting-edge 800 V high-voltage platform, the company stated. XPeng’s chairman and CEO, He Xiaopeng, retweeted XPeng’s Weibo post, expressing his commitment to delivering the vehicles at the earliest opportunity and confirming that official configurations and pricing for the G6 will be announced by the end of June. The G6 pre-sales commenced on June 9, with prices starting at RMB 225,000 ($31,510), significantly lower than the RMB 263,900 starting price of the Tesla Model Y in China. The G6 show cars are already available for viewing at XPeng stores, and the official launch is scheduled for June 29, with deliveries set to begin in July, as per XPeng’s announcement last week.
Tot nu toe worden alle drie de modellen P7/G9/G6 goed ontvangen in de media, alleen de P5 was een fiasco.
Denk echter dat Xpeng in Europa eerst gaat kijken wat deze twee modellen gaan doen en dan pas de G6 gaat lanceren, dus zal ergens volgend jaar gaan worden op zijn vroegst.
Maar je weet het natuurlijk nooit. BYD komt ook opeens dit jaar met de Seal terwijl die pas volgend jaar in de planning stond.
Ik ga woensdag een proefrit maken met de P7 zoals deze hier geleverd gaat worden, dus zal mij benieuwen of deze echt veel beter is dan de Chinese variant waarmee ik gereden heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grotbewoner
In Noorwegen is onlangs een test gedaan met veel nieuwe EV's. Alle auto's reden dezelfde route op dezelfde dag. Zowel de P7 en de G9 scoren erg goed.

De P7 4WD heeft een WLTP van 505 kilometer maar rijdt in de test 557 kilometer op een batterijlading (10.3% boven WLTP dus).

De G9 4WD heeft een WLTP van 520 kilometer maar rijdt in de test 587,8 kilometer op een batterijlading (13.0% boven WLTP, het beste percentage van alle auto's in deze test).

Ter vergelijking: de winnaar op range, een Tesla Model S Long range 4WD, heeft een WLTP van 634 kilometer en een uiteindelijke daadwerkelijke range van 672 kilometer (6.0% boven WLTP).

En een NIO EL7, toch een beetje de tegenhanger van de G9, scoort eigenlijk niet goed met een WLTP van 509 kilometer maar een daadwerkelijke gemeten range van 443.9 kilometer (-12.8% onder WLTP!). @ecofin

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PdVw4gFXCKGXdNE9K-3QI6RyjA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C0Ce8TaGDH4bcmEtjfwy8jVh.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Grotbewoner op 12-06-2023 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miani
Grotbewoner schreef op maandag 12 juni 2023 @ 00:23:
[...]

Ik denk dat het nog wel even duurt voor de G6 hier komt. De G9 wordt ook pas aan het einde van het jaar geleverd in Nederland terwijl hij al een jaar rondrijdt in China.
Ik ben heel erg benieuwd naar de prijs en specificaties van het instapmodel van de G6. Mocht ie echt onder de 45k komen en dus in aanmerking komt voor een subsidie, dan overweeg ik hem te kopen ipv te private leasen. Hoop uiteraard niet dat het te lang duurt voordat de G6 naar NL komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miani
Wat ik wel verassend vind van Xpeng is dat ze al een lange tijd in zwaar weer zitten. Als je kijkt naar de verkoopcijfers in China is het maar een marginale partij en de beurskoers staat al lange tijd onder druk. Hoe kan het dan dat ze zulke fraaie auto's maken maar dat zij die amper kunnen verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
miani schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:18:
Wat ik wel verassend vind van Xpeng is dat ze al een lange tijd in zwaar weer zitten. Als je kijkt naar de verkoopcijfers in China is het maar een marginale partij en de beurskoers staat al lange tijd onder druk. Hoe kan het dan dat ze zulke fraaie auto's maken maar dat zij die amper kunnen verkopen?
Van wat ik lees zit het met de techniek wel snor, maar is de marketing onduidelijk geweest (in China). De krachten van de G9 waren niet meteen duidelijk; niet alle versies kwamen tegelijkertijd uit.

De P5 zou ook de launch moeten zijn geweest in Europa maar die auto was gewoon niet goed genoeg. Ze hebben toen wijselijk de introductie uitgesteld, maar dat was dus wel een misser. Daarnaast is er in China simpelweg veel meer concurrentie. Kijk maar eens naar de "winnaar" uit de race van tientallen verschillende automerken: Li Auto.

Overigens moest Nio ook een keer gered worden met staatsgeld.

Ik heb zelf het idee dat de Europese launch van de P7, de G9 en uiteindelijk vooral de G6, het echte vlaggenschip nu, het merk wel in goed vaarwater kunnen krijgen, maar het is lastig inschatten. De G6 heeft ook al 25.000 pre-orders in China, dat zijn goede cijfers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
miani schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:16:
[...]

Ik ben heel erg benieuwd naar de prijs en specificaties van het instapmodel van de G6. Mocht ie echt onder de 45k komen en dus in aanmerking komt voor een subsidie, dan overweeg ik hem te kopen ipv te private leasen. Hoop uiteraard niet dat het te lang duurt voordat de G6 naar NL komt.
Hier is trouwens een leuke video over de geschiedenis en de financiën van het bedrijf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Stephan_haarlem schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:22:
[...]

Tot nu toe worden alle drie de modellen P7/G9/G6 goed ontvangen in de media, alleen de P5 was een fiasco.
Denk echter dat Xpeng in Europa eerst gaat kijken wat deze twee modellen gaan doen en dan pas de G6 gaat lanceren, dus zal ergens volgend jaar gaan worden op zijn vroegst.
Maar je weet het natuurlijk nooit. BYD komt ook opeens dit jaar met de Seal terwijl die pas volgend jaar in de planning stond.
Ik ga woensdag een proefrit maken met de P7 zoals deze hier geleverd gaat worden, dus zal mij benieuwen of deze echt veel beter is dan de Chinese variant waarmee ik gereden heb.
Je zal echt verschil merken tussen de Chinese versie en de Global Edition.
Onderstel, stoel, interieur.
Mijn P7 staat over een paar weken klaar. Zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:51

Coffee

Coffee

mooie prijs kwaliteit verhuding, zo lijkt. Maar enig idee hoe het zit met de privacy voorwaarden en software beveiliging van deze autos? Die zijn met Chinees spul regelmatig toch bedenkelijk (hoewel echt niet altijd, hoor). Zijn de camerabeelden & microfoona toegankelijk voor medewerkers, net zoals bij Tesla? Dit vind ik wel belangrijk om te weten voor ik er serieus aan denk.

[ Voor 17% gewijzigd door Coffee op 13-06-2023 06:51 ]

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Coffee schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 06:50:
mooie prijs kwaliteit verhuding, zo lijkt. Maar enig idee hoe het zit met de privacy voorwaarden en software beveiliging van deze autos? Die zijn met Chinees spul regelmatig toch bedenkelijk (hoewel echt niet altijd, hoor). Zijn de camerabeelden & microfoona toegankelijk voor medewerkers, net zoals bij Tesla? Dit vind ik wel belangrijk om te weten voor ik er serieus aan denk.
Dat blijft inderdaad een punt waar niemand echt antwoord op heeft.
Volgens EU regels zullen de voorwaarden en beveiliging moeten voldoen aan de Europese wetgeving, net zoals Meta, Apple, Microsoft of Tesla dat ook moet doen.
Of ze zich daar ook aanhouden is natuurlijk maar de vraag maar ja dat weet je ook nooit zeker bij Meta of Apple.
Geloof wel dat er steeds meer verplichtingen komen dat de data op EU server moet worden opgeslagen ipv de servers in het land van herkomst, zodat de data beter gecontroleerd/beveiligd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
T7D_Sneezy schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:55:
[...]

Je zal echt verschil merken tussen de Chinese versie en de Global Edition.
Onderstel, stoel, interieur.
Mijn P7 staat over een paar weken klaar. Zin in!
Had in Leidschendam al even in de showroom in de Global Edition gezeten, voelde idd een stuk beter dan de Chinese versie.
Ook zag de software er een stuk beter uit met meer opties.

Welke uitvoering heb je besteld?

[ Voor 3% gewijzigd door Stephan_haarlem op 13-06-2023 09:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Stephan_haarlem schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:22:
[...]

Had in Leidschendam al even in de showroom in de Global Edition gezeten, voelde idd een stuk beter dan de Chinese versie.
Ook zag de software er een stuk beter uit met meer opties.

Welke uitvoering heb je besteld?
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door T7D_Sneezy op 11-08-2023 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
De data blijft in de EU, wordt opgeslagen bij AWS in Duitsland.
Ze zeggen dat medewerkers geen toegang hebben tot de camera's en de microfoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvanh
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-09-2024
ThsAdrns schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:40:
In de Facebook groep van de VER gisteren:

[Afbeelding]
Wat is de VER?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Vereniging Elektrische Rijders.
Ze zitten op facebook, Instagram en geloof ook twittter.
Leuke groep die regelmatig in steden staat met verschillende EV modellen van diverse merken.
Leuk voor als je in korte tijd snel meerdere modellen wil bekijken.
En testen dus ook soms EV's zoals dus de G9.

[ Voor 5% gewijzigd door Stephan_haarlem op 14-06-2023 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThsAdrns
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-05 12:17

ThsAdrns

Be the change!

Inderdaad, belangenbehartiging voor elektrische rijders en geïnteresseerden. Zie https://www.evrijders.nl/

Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na Nissan Leaf (24 en 40 kWh) nu Citroën ë-C4 Feel Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Gisteren nieuwe proefrit gemaakt met de Europese versie van de P7 Performance.

Pluspunten:
-Rijgedrag mooi in het midden qua comfort en stevigheid
-Vrij zuinig qua verbruik (zat zo rond de 16,4 kWh/100 met airco op 19 graden en 60km mix snelweg/stukje stad)
-Afwerking binnenkant zeer goed gezien de prijs, denk zelfde niveau als mijn Hyundai
-Geluid (Premium audio) echt heel goed, vergeleken met Ioniq 5 met Bose echt stukken beter.
-Software goed overzichtelijk, snel alles te vinden
-Stilte tijdens
-Stoelen zitten goed qua steun, alleen zitting is iets te kort (ben 1.86)

Minpunten:
-Navigatie nog geen laadstop planning (software update hiervoor schijnt maandag al te komen)
-Camera "dodehoek" bij aanzetten knipperlicht gaat bij ongeveer 25km/h al uit. Bij mijn Ioniq 5 blijft deze aan tot ik de bocht om ben of knipperlicht uitzet. (ook dit schijnt met de software update veranderd te worden)
-Rijassistenten zeer gevoelig maar wellicht kwestie van instellen in het menu naar eigen smaak
-Geen keuze qua interieurkleur als je de luxere stoelen niet kiest, dan alleen zwart. Kan ook makkelijk zijn natuurlijk als je keuzestress hebt :-)

[ Voor 17% gewijzigd door Stephan_haarlem op 15-06-2023 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 13:29

mlo

Stephan_haarlem schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:17:
-Geen keuze qua interieurkleur als je de luxere stoelen niet kiest, dan alleen zwart. Kan ook makkelijk zijn natuurlijk als je keuzestress hebt :-)
Volgens de configurator kan je ook lichtbruin kiezen als je niet het Premium Comfort & Audio pakket neemt

ik hoor trouwens wel wisselende verhalen over of in de standaard stoelen nu wel of geen ventilatie zit. Collega is naar Amsterdag geweest waar ze aangeven dat het wel op de standaard stoelen zit. Ik ben naar Rotterdam geweest waar ze aangeven dat het niet op de standaard stoelen zit. De brochure is hier niet duidelijk in, het staat er 2x in . 1x geven ze aan dat het standaard is, en 1x geven ze aan dat het in het optie pakket zit. Echter als je dan in de brochure of op de website kijkt zie je in de optiepakketten nergens staan dat er stoelventilatie bijkomt.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
mlo schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:01:
[...]

Volgens de configurator kan je ook lichtbruin kiezen als je niet het Premium Comfort & Audio pakket neemt

ik hoor trouwens wel wisselende verhalen over of in de standaard stoelen nu wel of geen ventilatie zit. Collega is naar Amsterdag geweest waar ze aangeven dat het wel op de standaard stoelen zit. Ik ben naar Rotterdam geweest waar ze aangeven dat het niet op de standaard stoelen zit. De brochure is hier niet duidelijk in, het staat er 2x in . 1x geven ze aan dat het standaard is, en 1x geven ze aan dat het in het optie pakket zit. Echter als je dan in de brochure of op de website kijkt zie je in de optiepakketten nergens staan dat er stoelventilatie bijkomt.... 8)7
Bij de G9 kan je idd bruine stoelen kiezen, maar bij de P7 alleen zwart zonder de luxere stoelen.
Qua ventilatie in de stoelen moet je bij de P7 het premium pakket nemen,bij de G9 zit het er standaard erop. Tenminste als bij de configurator kijk, staat onder kopje Interieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
mlo schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:01:
[...]

Is er maar 1 pakketkeuze, is het nog niet duidelijk, wonderlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo

mlo

Stephan_haarlem schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:07:
[...]

Bij de G9 kan je idd bruine stoelen kiezen, maar bij de P7 alleen zwart zonder de luxere stoelen.
Qua ventilatie in de stoelen moet je bij de P7 het premium pakket nemen,bij de G9 zit het er standaard erop. Tenminste als bij de configurator kijk, staat onder kopje Interieur.
sorry verkeerd gelezen, ik had het inderdaad over de G9 ipv de P7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Ik lees op Facebook dat de verwachting is dat de eerste boot met P7s in de eerste week van juli het land binnen vaart.

Er zijn ook mensen die een leverdatum voor een G9 zeggen te hebben gekregen maar volgens mij is dat fantasie van leasemaatschappijen.

[ Voor 3% gewijzigd door Grotbewoner op 15-06-2023 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Grotbewoner schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:45:
Ik lees op Facebook dat de verwachting is dat de eerste boot met P7s in de eerste week van juli het land binnen vaart.

Er zijn ook mensen die een leverdatum voor een G9 zeggen te hebben gekregen maar volgens mij is dat fantasie van leasemaatschappijen.
Er stonden gister in Badhoevedorp zeker al een stuk of 9 verschillende P7 modellen nog met de beschermfolie over de laklaag en stoelen op het parkeerterrein.
Lijkt mij niet dat deze allemaal voor de showroom zijn, gaat niet passen namelijk haha.
Misschien voor de hele vroege bestellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Jeetje.. paar dagen niet gekeken, van alles gemist ;-)

Over bovenstaande quote, in een video die ik online vond werd hier ook wat over besproken. De verwerking van stemcommando's zou lokaal gebeuren. Dus niet continue een audiostream naar een louche cloud ergens. Benieuwd wat er gebeurt als je ergens met slechte ontvangst bent.

(de video begint ergens in de buurt van 8:25. Daar vertelt hij over wat ik bedoel. Hele video is wel interessant. Erg benieuwd hoe de Nederlandse versie het gaat doen :))

YouTube: XPeng G9: When it comes to Voice Assist, everyone else is just a lit...

[ Voor 7% gewijzigd door kosternet op 15-06-2023 23:08 . Reden: Opmerking tussen haakjes erbij gezet) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Onlangs heb ik proefgereden met de G9 Performance. Wij waren bevestigd in ons positieve beeld van de auto. Van 0 naar 100 in 3.8 seconde is vrij bizar om te ervaren. In de sportmodus kan het, dan zie je de auto ook echt 10 cm lager in de vering gaan hangen om grip te krijgen. Leuk dat het kan!

Ook best wel onder de indruk van het besturingssysteem. Zeer snel, geen spelfouten, heel veel opties, heldere layout. Ook een weergave van de kaart bij de bestuurder. Begon wel met wat chinese piepjes zonder dat duidelijk was waarom (kwam omdat we harder gingen dan de snelheidslimiet volgens de auto). Er zijn heel veel waarschuwingssystemen en je kan ze allemaal uitzetten (wat bijv. niet kan in een Kia Niro waar ik wel eens in heb gereden). Ook bijvoorbeeld door wel een knipperende waarschuwing op het dashboard te behouden, maar zonder irritante piepjes. Alleen de gekozen stem viel een beetje tegen, die voelt wat robotisch. Dan heb ik toch liever de stem van Nio.

Het bijrijdersscherm was handig om bijvoorbeeld de muziek te bedienen zonder de navigatie te onderbreken. Er was een spotify app en bluetooth werkte natuurlijk. Nog geen Netflix app. Ik had ook even de browser moeten proberen maar dat ben ik vergeten. Je kan ook alle camera's tijdens het rijden op dit scherm bekijken alsmede een 3d-weergave van de auto en het verkeer er omheen. Ook leuk en wellicht handig bij het inparkeren op vakantie.

De voice assistant werkte heel vlot en vloeiend, maar miste nog wel wat verfijning. Zo probeerde ik "cool my seat" en dan maakt de auto ervan "call my seat" en begon hij dus in het telefoonboek te zoeken. Met "activate seat cooling" werkte het wel, en dan begreep de auto ook meteen dat het alleen om mij in de bijrijdersstoel ging zonder dat ik dat specificeerde, erg tof. Een kwestie van even de juiste zinnetjes leren.

Ook het automatisch inparkeren geprobeerd. Dat werkte eigenlijk erg goed. Dan merk je ook dat de instructie van de auto alleen uit de speakers in de hoofdsteun van de bestuurder komt, leuk detail.

De massagestoelen kunnen variëren in vijf niveaus van intensiteit en een stuk of zeven verschillende massages (die ook echt heel anders waren). Ik vond dit beter dan in de Duitse auto's die wij geprobeerd hebben, Deze hadden een zwakke maximale intensiteit.

Nog een praatje gemaakt met de verkoper. Deze vertelde mij dat ze veel feedback leveren met de P7 en de G9 om de internationale versie van de auto's aan te passen op westerse kopers. Zo zit op onze versie bijvoorbeeld wel stuurverwarming. Wij missen dan weer het parfumsysteem (wat ik zelf stiekem wel een leuke gimmick had gevonden).

Thuisgekomen toch nog maar eens de G9 naast de concurrentie gelegd om te kijken of we de Chinees echt aandurven.

Een G9 performance met interieurpakket kost €77.178 in totaal. Deze auto heeft:
- 3.8 sec voor 0 naar 100,
- 520km actieradius met 98kW accu
- luchtvering,
- Laadsnelheid van 300 kW/h,
- scherm voor de bijrijder,
- 4x massagestoelen voorin en achterin.
- 7 jaar garantie/160.000 km, overdraagbaar. 8 jaar/160.000km op de batterij en de motoren.

Vergeleken met de vernieuwde Audi Q8 E-Tron met minimaal dezelfde opties waar mogelijk als de G9 performance met interieurpakket. Komt op €107.862,62. Deze auto heeft:
- 5.6 sec voor 0 naar 100,
- 517km actieradius met 114 kW accu (minder range met grotere batterij, dus minder efficiënt!),
- luchtvering,
- Laadsnelheid van 170 kW/h ,
- geen scherm voor de bijrijder,
- 2x massagestoelen alleen voorin.
- Optioneel wel een HUD voor €3000 extra, dat is de enige optie die ik ook wel zou willen (al is dit wel erg duur).
- 2 jaar garantie.

De goedkoopste Mercedes EQE SUV met hyperscreen. Ook hier heb ik de minimale opties gekozen om hem op niveau te brengen van de G9, waar mogelijk. Deze auto kost €130.301 in de configurator.
- 6.6 sec voor 0 naar 100,
- 520km actieradius met 89 kW accu (deze is dus efficiënter dan de G9),
- luchtvering,
- Laadsnelheid van 170 kW/h ,
- scherm voor de bijrijder,
- 2x massagestoelen alleen voorin.
- Optioneel wel een HUD voor €1319 extra.
- Optioneel achterasbesturing tot 10 graden voor €1573 extra (best handig voor zo'n grote auto).
- 2 jaar garantie.

BMW IX met luchtvering
Bij BMW kan je, sinds het al jaren aanhoudende "onderdelentekort", de IX halen met luchtvering pas bij de M60 versie. Die begint bij €137.000 dus dat gaat sowieso al helemaal nergens over.

TLDR: het wordt de G9, die is minstens 30.000 euro goedkoper dan de concurrentie die de auto sowieso technisch niet bij kan benen. Levering ergens in Q4.

[ Voor 40% gewijzigd door Grotbewoner op 18-06-2023 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:37
Eens qua prijs. Echter qua afschrijving denk ik dat je over 3-5 jaar er anders naar kijkt, en dat de TCO van die anderen 'beter/minder slecht' uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
meermarco schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:40:
Eens qua prijs. Echter qua afschrijving denk ik dat je over 3-5 jaar er anders naar kijkt, en dat de TCO van die anderen 'beter/minder slecht' uitpakt.
Dat zou kunnen, maar je hebt dus ook heel wat ruimte voor extra afschrijving voordat je duurder uit bent. Het grootste risico is natuurlijk dat Xpeng het niet gaat redden als bedrijf. Maar als ik deze auto's vergelijk dan vraag ik me toch wel af of dat zo gaat zijn en of ik ook als tweedehands koper zo'n Mercedes boven een G9 zou verkiezen.

Daarnaast biedt Xpeng tot 30 juni een overdraagbare 7 jaar standaardgarantie of 160.000 km en 8 jaar/160.000 km op de batterij en de motoren.

[ Voor 12% gewijzigd door Grotbewoner op 18-06-2023 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schil1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-01 14:18
ik zat te twijfelen tussen de Model Y en de G9 maar ik neig naar de G9. Ligt er een beetje aan hoe men op de achterbank zit en hoever de stoel vd bestuurder naar achteren kan aangezien ik 2mtr ben.

ben ook benieuwd wat hij in de zakelijke lease gaat doen , ik heb €1000 p/mnd budget dus de Performance zal het niet gaan worden maar ik hoop de Long Range wel te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
meermarco schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:40:
Voor mij ook een overweging. Alleen hoop ik eigenlijk dat de auto me zo goed bevalt dat ik hem daarna nog een aantal jaar aanhoudt. Ik zou hem dan privé overnemen omdat ik dan zonder hogere bijtelling verder kan. In dat geval ben ik gebaat bij een niet al te hoge restwaarde natuurlijk ;-)
Als hij toch waardevaster is, dan kan ik overwegen hem in te ruilen en de eventuele boekwinst meepakken. Voor mij dus twee opties die beiden zouden passen.

Meest spannende is natuurlijk of Xpeng hier blijft en een gezonde leverancier blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgarbe
  • Laatst online: 01-08-2023
Heeft iemand al de verschillen getest tussen de standaard bestuurdersstoel en de stoel die je krijgt bij het Premium Comfort & Audio pakket?
Kun je bij de standaard stoel de hellingshoek instellen en is het zitvlak lang genoeg?
Vind 4.000 namelijk veel geld voor nappaleer en meer speakers, vraag of ik het de moeite waard vind.
Gr. Floris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

Vandaag de auto voor het eerst in het echt gezien: toch nog wel slag groter als je er naast staat dan gedacht. Mooi hoor, vooral ook hele fijne stoelen. Goed geluid en achterin is er al helemaal niks te klagen.

In juli testrijden, hopelijk dan zowel in een performance AWD als de RWD.

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsvtl
Schil1 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 14:10:

ben ook benieuwd wat hij in de zakelijke lease gaat doen , ik heb €1000 p/mnd budget dus de Performance zal het niet gaan worden maar ik hoop de Long Range wel te kunnen halen.
Er zijn al diverse bedrijven die daar een indicatie voor geven toch? Activelease, multilease en ANWB bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Grotbewoner schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:22:
Ook best wel onder de indruk van het besturingssysteem. Zeer snel, geen spelfouten, heel veel opties, heldere layout. Ook een weergave van de kaart bij de bestuurder. Begon wel met wat chinese piepjes zonder dat duidelijk was waarom (kwam omdat we harder gingen dan de snelheidslimiet volgens de auto). Er zijn heel veel waarschuwingssystemen en je kan ze allemaal uitzetten (wat bijv. niet kan in een Kia Niro waar ik wel eens in heb gereden). Ook bijvoorbeeld door wel een knipperende waarschuwing op het dashboard te behouden, maar zonder irritante piepjes. Alleen de gekozen stem viel een beetje tegen, die voelt wat robotisch. Dan heb ik toch liever de stem van Nio.
Maar nu de hamvraag; slaat hij al deze instellingen op in je profiel? Of moet je elke keer dat je 'start' de piepjes en meldingen uitzetten?
Fijn ook dat het snel is, zeker omdat je alles in het scherm moet doen. Hoe zijn de hulpsystemen? Lane-assist etc?
Ook het automatisch inparkeren geprobeerd. Dat werkte eigenlijk erg goed. Dan merk je ook dat de instructie van de auto alleen uit de speakers in de hoofdsteun van de bestuurder komt, leuk detail.
Heb je toevallig ook het standaard luidsprekersysteem kunnen vergelijken met het premium systeem uit het comfort pakket?
Nog een praatje gemaakt met de verkoper. Deze vertelde mij dat ze veel feedback leveren met de P7 en de G9 om de internationale versie van de auto's aan te passen op westerse kopers. Zo zit op onze versie bijvoorbeeld wel stuurverwarming. Wij missen dan weer het parfumsysteem (wat ik zelf stiekem wel een leuke gimmick had gevonden).
Goed om te horen dat ze er actief mee bezig zijn en natuurlijk bedankt voor je bijdrage!

Is er overigens al bekend wanneer ze de software in het Nederlands beschikbaar hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Luuk84 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:15:
[...]

Maar nu de hamvraag; slaat hij al deze instellingen op in je profiel? Of moet je elke keer dat je 'start' de piepjes en meldingen uitzetten?
Fijn ook dat het snel is, zeker omdat je alles in het scherm moet doen. Hoe zijn de hulpsystemen? Lane-assist etc?

[...]

Heb je toevallig ook het standaard luidsprekersysteem kunnen vergelijken met het premium systeem uit het comfort pakket?

[...]

Goed om te horen dat ze er actief mee bezig zijn en natuurlijk bedankt voor je bijdrage!

Is er overigens al bekend wanneer ze de software in het Nederlands beschikbaar hebben?
Voor zo'n detail zou ik echt zelf een proefrit boeken. Ik probeer je vragen te beantwoorden voor zover dat kan.

1: Ik heb niet gerommeld met de profielen in de testauto, dus ik weet niet of hij de instellingen opslaat. Het lijkt mij dat dat natuurlijk wel zo is, aangezien er echt meer dan 20 instellingen te veranderen zijn qua waarschuwingen. De auto onthoudt ook de stoelpositie voor in- en uitstappen en de afstelling van de luchtvering hiervoor. Als je de deur sluit past de auto alles dan weer aan aan de rijpositie, erg tof. Bij de Kia die ik gereden heb kon je niet alle piepjes uitzetten, bij deze auto wel, is mijn indruk. En er zijn ook goede tussenvormen waarbij er wel een visuele waarschuwing blijft.

2: Eerste indruk van de hulpsystemen is goed, maar het is moeilijk om het allemaal in zo'n korte tijd te testen. Ik was best wel onder de indruk van het automatisch inparkeren (misschien een beetje een gimmick voor de meesten). Camera's gaan aan bij het afslaan etc, en je kan ze dus ook bekijken als bijrijder op je eigen scherm. Net als bij een Tesla zie je als bestuurder in je dashboard wat de auto ziet, dit geeft vertrouwen en lijkt accurater en verder te kijken dan de Model 3 waar ik ooit mee op vakantie ben gegaan. Vooral ook beter in de kleine details zoals voetgangers en fietsers is mijn indruk. De 360-camera werkte erg goed, de 3D-weergave van achteren ook. De uitlijning en richting van alle 4 de hoeken van je auto de wielen werd mooi op de grond geprojecteerd bij het achteruit inparkeren. Wij waren onder de indruk.

3: Ik heb de luidsprekers niet kunnen vergelijken. Wij nemen het interieurpakket, en we hebben ook een auto getest met het luxere geluidsysteem. Dat klonk erg goed. Er staan op dit moment twee G9's stil in de showroom in Rotterdam + nog een waar je mee kan proefrijden (performance versie, met opties, zwart interieur). Misschien is het standaardsysteem dus bij die stilstaande te testen.

4: Geen idee wanneer ze Nederlandse beschikbaar hebben. Ik vermoed dat dat ook minder goed zal werken dan Engels (ik vind Engels zelf geen probleem). Ik zou het wel fijn vinden als ik een stem kon kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Grotbewoner op 19-06-2023 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
Let op; Toen ik in Rotterdam was om het geluid te testen (een paar weken geleden) kreeg ik te horen dat nog niet alle speakers in de G9 die daar in de showroom staat zijn ingeschakeld. Geluid was toen al indrukwekkend, maar wordt nog beter gaf men aan.

Er staat ook een P7 waarbij je al wel het atmos-gevoel kunt krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• limburg
  • Laatst online: 20-03-2024
10 juni testrit gemaakt in G9 performance. Gewelige beleving. Na 9 jaar Tesla ga ik de overstap maken. gelijk in de showroom te Badhoevendorp besteld. Donker grijs, perfomance met nappaleder zwart interieur.
De orderbevestiging is ondertussen binnen en hierin wordt als leverdatum week 42 genoemd. Het wachten kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limburg
  • Laatst online: 20-03-2024
Grotbewoner schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:45:

Op de orderbevestiging van Xpeng staat een leverdatum. Bij mij staat er week 42. Dat is vanzelfsprekend een indicatieve datum. exacte datum kunnen ze pas plannen als de auto in NL is. Immers dan weet je ook pas welke werkzaamheden er te doen zijn om de autoe afleverklaar te maken. (bv transportschade wegwerken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Noorse config heeft trailer optie standaard en nappa/audio upgrade 'gratis'. ex.btw prijs van de perf is meer dan 10k goedkoper dan hier. 63.636 vs 52.323.. Prijs voor G9 Perf Trailer + Audio/Nappa.

Xpeng mag hier ook even stunten want de full option perf is dan 64k in de btw met leverkosten.. toch wat anders dan 78k lol

[ Voor 16% gewijzigd door Simply1337 op 20-06-2023 08:29 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Simply1337 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:27:
Noorse config heeft trailer optie standaard en nappa/audio upgrade 'gratis'. ex.btw prijs van de perf is meer dan 10k goedkoper dan hier. 63.636 vs 52.323.. Prijs voor G9 Perf Trailer + Audio/Nappa.

Xpeng mag hier ook even stunten want de full option perf is dan 64k in de btw met leverkosten.. toch wat anders dan 78k lol
Denk niet dat Xpeng gaat stunten in NL, heeft puur met de BTW vrijstelling te maken in Noorwegen op EV's die momenteel nog actief is.
Daardoor betaal je in NL altijd meer voor je EV omdat de staat graag wil genieten van jouw aanschaf haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Stephan_haarlem schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:43:
[...]

Denk niet dat Xpeng gaat stunten in NL, heeft puur met de BTW vrijstelling te maken in Noorwegen op EV's die momenteel nog actief is.
Daardoor betaal je in NL altijd meer voor je EV omdat de staat graag wil genieten van jouw aanschaf haha
heb het over ex.btw bedrag. wat vergelijken eerlijk maakt.
incl btw is het verschil nog groter maar dat is gewoon bekend met noorse EV prijsstellingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Simply1337 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:55:
[...]

heb het over ex.btw bedrag. wat vergelijken eerlijk maakt.
incl btw is het verschil nog groter maar dat is gewoon bekend met noorse EV prijsstellingen
Sorry verkeerd gelezen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
De dealer vertelde mij dat ze een stuk meer verkochten dan verwacht (kunnen ook mooie dealerpraatjes zijn natuurlijk). Ik zie de prijs niet zo snel zakken. Krijgen ze in Noorwegen ook extra garantie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
Grotbewoner schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:43:
De dealer vertelde mij dat ze een stuk meer verkochten dan verwacht (kunnen ook mooie dealerpraatjes zijn natuurlijk). Ik zie de prijs niet zo snel zakken. Krijgen ze in Noorwegen ook extra garantie?
Ja, meer zelfs.

Noorwegen:
7 jaar of 160.000 km garantie (afhankelijk van wat zich het eerste voordoet). Geldt voor 2023 modellen.
8 jaar garantie of 160.000 km garantie (afhankelijk van wat zich het eerst voordoet), op hoogspanningsaccu, elektromotor, BMS-unit en IPU-unit.
12 jaar roestgarantie
5 jaar pechhulp
3 jaar lakgarantie

Nederland:
5 jaar of 120.000 km garantie (wat het eerst voorkomt)
8 jaar garantie of 160.000 km garantie (wat het eerst voorkomt), op hoogspanningsaccu, elektromotor, BMS-unit en IPU-unit.
12 jaar roestgarantie.
5 jaar wegenwacht.
3 jaar lakgarantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Simply1337 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:56:
[...]

Ja, meer zelfs.

Noorwegen:
7 jaar of 160.000 km garantie (afhankelijk van wat zich het eerste voordoet). Geldt voor 2023 modellen.
8 jaar garantie of 160.000 km garantie (afhankelijk van wat zich het eerst voordoet), op hoogspanningsaccu, elektromotor, BMS-unit en IPU-unit.
12 jaar roestgarantie
5 jaar pechhulp
3 jaar lakgarantie

Nederland:
8 jaar garantie of 160.000 km garantie (wat het eerst voorkomt), op hoogspanningsaccu, elektromotor, BMS-unit en IPU-unit.
12 jaar roestgarantie.
5 jaar wegenwacht.
3 jaar lakgarantie.
Als je dit jaar bestelt krijg je tijdelijk ook die langere Noorse garantie. Is ook overdraagbaar.

Staat dan weer niet bij mij in de app, maar ik had ervoor gemaild en bevestigt gekregen dat ik de langere garantie kreeg.

Van de site:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1G4hvpBKlz130qgWWBSbA75PUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5XZWNQtk6gxg0hyo3AG7c8J4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Grotbewoner op 20-06-2023 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Simply1337 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:56:
[...]
Ja, meer zelfs.

Noorwegen:
12 jaar roestgarantie
5 jaar pechhulp
3 jaar lakgarantie

Nederland:
12 jaar roestgarantie.
5 jaar wegenwacht.
3 jaar lakgarantie.
Ik heb de auto in april besteld. Heb als het goed is ook verlengde garantie. De volgende tekst komt van mijn bestelbevestiging :

"Titel: Verlengd garantiepakket (2 jaar/40.000 km) Omschrijving: Voor klanten die tussen 19 december 2022 en 31 december 2023 onze nieuwe P7 sedan of G9 SUV bestellen, wordt de basisgarantie verlengd tot zeven jaar/160.000 km vanaf de leveringsdatum. Raadpleeg voor details onze officiële website [link invoegen]."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
als het al zo lang bekend is dan mogen ze wat minder lui zijn met het aanpassen van de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsvtl
Autoblog doet ook haar best om Xpeng onder de aandacht te brengen. Niet erg neutraal, maar wel een prima verhaal. YouTube: XPENG komt naar Nederland met slimme EV's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mauritsvtl
XPENG Partners with ACCESS Twine4Car for In-Vehicle Infotainment Experience.
Partnership to bring advanced apps, games, and streaming services to XPENG electric vehicles, Starting with the all-electric P7 Sedan.

XPENG has announced its collaboration with ACCESS Twine4Car, a renowned provider of in-vehicle infotainment (IVI) solutions. This partnership aims to revolutionize the entertainment experience for XPENG drivers and passengers by offering a wide range of apps, games, and streaming services directly within their vehicles.

The initial phase of this exciting venture will introduce the ACCESS Twine4Car IVI solution to XPENG’s highly anticipated all-electric P7 sedan, with European deliveries scheduled to commence this summer. Moreover, existing XPENG owners will also have the opportunity to upgrade their vehicles to incorporate the Twine4Car IVI system via a convenient over-the-air (OTA) software update.

At the forefront of automotive content and app services, the Twine4Car Platform provides an industry-leading solution for connected car infotainment. By partnering with ACCESS, XPENG aims to deliver branded entertainment services that enhance the overall driving experience and cater to the evolving needs of tech-savvy drivers and passengers.

One of the standout features of the Twine4Car app store is its inclusion of popular social and productivity apps. This allows users to seamlessly work and engage in various activities from their vehicles while parked or during charging sessions. XPENG drivers will have access to a range of well-known and widely used applications that facilitate productivity, communication, and social interaction.

In addition to these impressive offerings, ACCESS is also providing XPENG with a cutting-edge game portal. This portal is set to feature console-class games utilizing state-of-the-art high-compression streaming technology. This innovation ensures that XPENG users can enjoy a seamless gaming experience, even with low-speed internet connections. The integration of console-class games within the vehicle further establishes XPENG’s commitment to providing entertainment options that go beyond traditional in-car experiences.

As the next generation of IVI platforms is deployed, vehicles need more than just audio services and navigation. Twine4Car acts as a central hub for all in-vehicle services and brings content from global media partners, providing a wide range of apps, TV services, games, and VOD offerings for XPENG’s electric vehicles. Features include:

Twine App Store: A dedicated hybrid in-car app store (HTML5 and native) enables XPENG to make a wide selection of apps available to drivers and passengers within their own branded in-car platform.

Native Android App Support: Allows the seamless integration of native applications, creating an immersive user experience via the OEM-branded IVI interface. This enables XPENG to create an ideal UX for native apps and embedded or API-based services.

Sync Play: Enables multiple devices to synchronize playback, allowing passengers to enjoy content on the screen in front of them at the same time as others in the car.

Parental/Remote Control: Along with content-related control from any screen in the vehicle, Twine4Car can put parents in charge of the type and length of content consumed by their children.

“We want to provide our drivers in Europe with a new level of sophistication and ease by using a more thoughtful approach to mobility,” says Eric Xu, VP International Markets, XPENG. “We selected ACCESS Twine4Car as our in-vehicle infotainment provider to create a mobility experience that’s more intuitive and enjoyable—our vehicles are designed to move people emotionally as well as physically.”

“Our unique ability to provide an IVI system designed for next-generation cars combined with a dedicated app store featuring awesome games, must-have apps, and leading video services, enables XPENG to provide infotainment experiences that will delight its drivers,” says Masahiro Aono, CEO, ACCESS Europe. “Whether its drivers wanting to stream their favorite songs and podcasts, or passengers looking to watch their favorite videos and access their favorite social media platforms, we look forward to enabling connected infotainment experiences that match the beauty and quality of XPENG’s exciting new electric vehicles.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
mauritsvtl schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:55:
XPENG Partners with ACCESS Twine4Car for In-Vehicle Infotainment Experience.
Partnership to bring advanced apps, games, and streaming services to XPENG electric vehicles, Starting with the all-electric P7 Sedan.

XPENG has announced its collaboration with ACCESS Twine4Car, a renowned provider of in-vehicle infotainment (IVI) solutions. This partnership aims to revolutionize the entertainment experience for XPENG drivers and passengers by offering a wide range of apps, games, and streaming services directly within their vehicles.

The initial phase of this exciting venture will introduce the ACCESS Twine4Car IVI solution to XPENG’s highly anticipated all-electric P7 sedan, with European deliveries scheduled to commence this summer. Moreover, existing XPENG owners will also have the opportunity to upgrade their vehicles to incorporate the Twine4Car IVI system via a convenient over-the-air (OTA) software update.

At the forefront of automotive content and app services, the Twine4Car Platform provides an industry-leading solution for connected car infotainment. By partnering with ACCESS, XPENG aims to deliver branded entertainment services that enhance the overall driving experience and cater to the evolving needs of tech-savvy drivers and passengers.

One of the standout features of the Twine4Car app store is its inclusion of popular social and productivity apps. This allows users to seamlessly work and engage in various activities from their vehicles while parked or during charging sessions. XPENG drivers will have access to a range of well-known and widely used applications that facilitate productivity, communication, and social interaction.

In addition to these impressive offerings, ACCESS is also providing XPENG with a cutting-edge game portal. This portal is set to feature console-class games utilizing state-of-the-art high-compression streaming technology. This innovation ensures that XPENG users can enjoy a seamless gaming experience, even with low-speed internet connections. The integration of console-class games within the vehicle further establishes XPENG’s commitment to providing entertainment options that go beyond traditional in-car experiences.

As the next generation of IVI platforms is deployed, vehicles need more than just audio services and navigation. Twine4Car acts as a central hub for all in-vehicle services and brings content from global media partners, providing a wide range of apps, TV services, games, and VOD offerings for XPENG’s electric vehicles. Features include:

Twine App Store: A dedicated hybrid in-car app store (HTML5 and native) enables XPENG to make a wide selection of apps available to drivers and passengers within their own branded in-car platform.

Native Android App Support: Allows the seamless integration of native applications, creating an immersive user experience via the OEM-branded IVI interface. This enables XPENG to create an ideal UX for native apps and embedded or API-based services.

Sync Play: Enables multiple devices to synchronize playback, allowing passengers to enjoy content on the screen in front of them at the same time as others in the car.

Parental/Remote Control: Along with content-related control from any screen in the vehicle, Twine4Car can put parents in charge of the type and length of content consumed by their children.

“We want to provide our drivers in Europe with a new level of sophistication and ease by using a more thoughtful approach to mobility,” says Eric Xu, VP International Markets, XPENG. “We selected ACCESS Twine4Car as our in-vehicle infotainment provider to create a mobility experience that’s more intuitive and enjoyable—our vehicles are designed to move people emotionally as well as physically.”

“Our unique ability to provide an IVI system designed for next-generation cars combined with a dedicated app store featuring awesome games, must-have apps, and leading video services, enables XPENG to provide infotainment experiences that will delight its drivers,” says Masahiro Aono, CEO, ACCESS Europe. “Whether its drivers wanting to stream their favorite songs and podcasts, or passengers looking to watch their favorite videos and access their favorite social media platforms, we look forward to enabling connected infotainment experiences that match the beauty and quality of XPENG’s exciting new electric vehicles.”
Een hoop marketing-geblaat, maar wat betekent dit nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
mauritsvtl schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:00:
Autoblog doet ook haar best om Xpeng onder de aandacht te brengen. Niet erg neutraal, maar wel een prima verhaal. YouTube: XPENG komt naar Nederland met slimme EV's
Dit is een advertentie en op de website is het branded content. Dus een gekochte positieve review.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
FiXeR.nl schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:33:
[...]

Dit is een advertentie en op de website is het branded content. Dus een gekochte positieve review.
Past wel bij mijn roze bril over deze wagen ;-)
Ik ben al aan het aftellen tot oktober....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenterhorst
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-10-2023
Heeft iemand de G9 in het zwart voorbij zien komen in een video. Ben benieuwd hoe deze kleur hem staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
gerbenterhorst schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:51:
Heeft iemand de G9 in het zwart voorbij zien komen in een video. Ben benieuwd hoe deze kleur hem staat.
Dit is wel een beetje irritant inderdaad. Zou ook de zilveren wel even willen zien. Beste wat ik heb gezien van de zwarte versie zijn wat slechte foto's uit China:

Edit: dit was een gemodificeerde versie, er zijn nog geen foto's van de zwarte versie omdat deze niet zo in China verkocht wordt.

[ Voor 62% gewijzigd door Grotbewoner op 21-06-2023 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsvtl
Grotbewoner schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:21:
[...]

Dit is wel een beetje irritant inderdaad. Zou ook de zilveren wel even willen zien. Beste wat ik heb gezien van de zwarte versie zijn wat slechte foto's uit China:

Edit: dit was een gemodificeerde versie, er zijn nog geen foto's van de zwarte versie omdat deze niet zo in China verkocht wordt.
Is deze video wat je zoekt? YouTube: XPENG G9 ENTERTAINMENT SYSTEM REVIEW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Dat is de grijze, die heb ik al gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mauritsvtl
Ik heb vandaag in Badhoevedorp een proefrit gehad met de Long Range. Ze hebben daar een witte, grijze en zilveren staan. De zwarte is niet in Nederland, volgens de verkoper omdat er geen vraag naar was; hij had pas twee bestellingen van de zwarte gehad.

Ook deze verkoper gaf aan dat alle signalen en toeters uitkunnen. Een aantal zal je elke rit opnieuw uit moeten zetten.

De eerste bulk auto's was uitverkocht, de volgende was te verwachten eind oktober/november.

Het automatisch inparkeren tweemaal geoefend. Dat gaat foutloos in parkeervakken. De meerijdende verkoper gaf aan dat je wel op moet letten dat de auto naast je goed in zijn vak staat. Het systeem gaat uit van de witte lijnen en reageert dan (hopelijk) op de auto naast je.

De matte groene kleur van de performance is wel echt heel mooi vind ik.

Adaptive cruise control doet het prima. Lane assist ook geprobeerd. Dat was mijn eerste keer dus vond ik wel spannend. Elke paar seconden vraagt de auto of je je stuur licht wil bewegen om te laten zien dat je er nog wel bent. Ik vond het niet erg fijn maar misschien is het een kwestie van wennen.

Ik kreeg de garantie dat bij oplevering de stemmen en software in het Nederlands of andere europese talen beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo

mlo

mauritsvtl schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:29:
Elke paar seconden vraagt de auto of je je steur ligt wil bewegen om te laten zien dat je er nog wel bent. Ik vond het niet erg fijn maar misschien is het een kwestie van wennen.
Ook als je je handen al op het stuur hebt? Zoja dan is het wel irritant...

Is dat ook een melding die je uit kan zetten ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
mlo schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 07:36:
[...]

Ook als je je handen al op het stuur hebt? Zoja dan is het wel irritant...

Is dat ook een melding die je uit kan zetten ;) ?
Je moet lichte druk uitoefenen op het stuur volgens mij. Dat heeft mijn Ioniq 5 nu ook.
Als je alleen je hand bovenop het stuur hebt liggen dan blijft de Ioniq 5 ook vragen of je er nog bent, dan moet je even in het stuur "knijpen".
Is helaas een verplichting vanuit de EU volgens mij omdat volledig zelfstandig rijden nog niet mag.
Ik heb in de P7 gereden en daar vond ik het erg irritant dat de hulpsystemen redelijk snel uitschakelde, maar weet niet of de G9 minder gevoelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schil1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-01 14:18
Vandaag in Rotterdam gaan kijken aangezien ik wilde weten of er genoeg ruimte is voor een man van 2mtr , bij veel auto’s heb ik daar wel eens problemen mee.
Genoeg ruimte, was niet eens nodig om helemaal naar achteren te gaan en mijn zoon van 17 kon er gewoon achter zitten en hij had nog ruimte over.
Ik kan pas in Augustus een proefrit maken, het is te druk met aanvragen en ze hebben vanaf volgende week maar 1 auto voor een proefrit beschikbaar.

Apple Car / Android systeem was niets over bekend of dit nog in een later stadium zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
mauritsvtl schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:29:
De zwarte is niet in Nederland, volgens de verkoper omdat er geen vraag naar was; hij had pas twee bestellingen van de zwarte gehad.
Ik vind het niet heel gek dat niemand de zwarte bestelt als ook niemand een idee heeft hoe deze eruit ziet. Ik heb nu twee plaatjes gezien, eentje met chroom randjes (die was mooi) en een zonder (die is lelijk). Ach ja, wit is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fouktsang
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-07-2024
Gisteren in Rotterdam gekeken naar de G9, mooie bak. Goede stoelen en afwerking ook goed. Kom nu van een model X (en 10 jaar Tesla) maar het prijsverschil en dus ook bijtelling is wel groot.

Enige twijfel is nog wel de gewone laadsnelheid die is volgens de specs 11kw en dat is wel laag. Verkoper deed daar een beetje vaag over. Rij 60k per jaar en dan is het gewoon nodig om iedere avond toch wel iedere avond/nacht voldoende bij te laden. Zag overigens dat bij de nieuwe X het opladen inmiddels teruggeschroefd is naar 17kw.

Tweede twijfelpunt is wel het superchargernetwerk van Tesla. Dat is zo makkelijke met de onboard navigatie. Kortom nog even nadenken. Zou dan wel gaan voor een groene full options performance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 27-05 20:16
Gisteren ook in Rotterdam wezen kijken. Echt enorm onder de indruk van G9.
Helaas pas proefrit kunnen plannen in Augustus. Maar ze verwachten dat als je dan besteld hij nog met de shipment van Oktober mee kan komen.
Ik ben heel benieuwd naar het verschil in rijervaring tussen de performance en de longrange versie.

Verder wat info over het toekomstige entertainment systeem: https://vimeo.com/410164510

We hadden trouwens ook nog even gekeken naar de BYD Tang (viel direct af, duurder, 1 fase laden) en de Nio EL6/EL7 (aardig, maar kleiner en veel minimalistischer, GUI van Xpeng leek intuitiever en helderder).

[ Voor 21% gewijzigd door Lisa op 25-06-2023 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 20:24
fouktsang schreef op zondag 25 juni 2023 @ 08:05:
Gisteren in Rotterdam gekeken naar de G9, mooie bak. Goede stoelen en afwerking ook goed. Kom nu van een model X (en 10 jaar Tesla) maar het prijsverschil en dus ook bijtelling is wel groot.

Enige twijfel is nog wel de gewone laadsnelheid die is volgens de specs 11kw en dat is wel laag. Verkoper deed daar een beetje vaag over. Rij 60k per jaar en dan is het gewoon nodig om iedere avond toch wel iedere avond/nacht voldoende bij te laden. Zag overigens dat bij de nieuwe X het opladen inmiddels teruggeschroefd is naar 17kw.

Tweede twijfelpunt is wel het superchargernetwerk van Tesla. Dat is zo makkelijke met de onboard navigatie. Kortom nog even nadenken. Zou dan wel gaan voor een groene full options performance
Dat gaat toch ook makkelijk op 11kw of ben ik nu gek. Ga even uit van 200km pd (alleen werkdagen). Ken je reispatroon niet overigens :), 100kw bijladen in een nachtje kan wel een ding zijn als je alleen met daltarief wilt laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mlo

mlo

fouktsang schreef op zondag 25 juni 2023 @ 08:05:

Wat laad jij dan thuis?

11kw is redelijk normaal voor 3 fase thuis laden. --> 3 x 16A

17kw --> 3 x 25A
22kw --> 3 x 32A
Met 22 kw ga je al naar een zwaardere aansluiting waar je maandelijks grof meer voor betaald.

Met 11kw zou je in een nacht de accu wel moeten kunnen laden verwacht ik...

[ Voor 5% gewijzigd door mlo op 25-06-2023 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

Is er iets bekend over een bagagenet / -rek? 660 liter achter en 70 liter voor is veel, maar voor de vakanties is tot het dak wel prettig. Ik ben het vergeten te checken bij het bekijken van de auto.

[ Voor 8% gewijzigd door Bazzan op 26-06-2023 07:03 ]

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fouktsang
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-07-2024
mlo schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:19:
[...]

Wat laad jij dan thuis?

11kw is redelijk normaal voor 3 fase thuis laden. --> 3 x 16A

17kw --> 3 x 25A
22kw --> 3 x 32A
Met 22 kw ga je al naar een zwaardere aansluiting waar je maandelijks grof meer voor betaald.

Met 11kw zou je in een nacht de accu wel moeten kunnen laden verwacht ik...
Ik laad nu thuis met Max 22 KW met een 40 A aansluiting (full electric huis) en van de fiscus mag je zowel de variabele als de vaste kosten vergoeden. Het grote voordeel is dat als je op een dag veel km’s maakt je makkelijk in een uur er nog wat meer bij kan laden. Uiteraard bij voorkeur in de daluren of op het tijdstip wanneer er veel zonne-energie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Lisa schreef op zondag 25 juni 2023 @ 08:57:
We hadden trouwens ook nog even gekeken naar de BYD Tang (viel direct af, duurder, 1 fase laden) en de Nio EL6/EL7 (aardig, maar kleiner en veel minimalistischer, GUI van Xpeng leek intuitiever en helderder).
Hoe was het interieur van de Nio? Dit lijkt wat hoogwaardiger te zijn dan van de G9? Of valt dat in de praktijk wel mee?
Is de NIO EL6 qua binnenruimte veel kleiner? Want qua fysieke lengte zit er maar 4cm in. De Nio is ook een stukje duurder dus ik ben benieuwd waar het prijsverschil in zit.

Helaas zijn beide merken niet om de hoek dus we moeten nog even wachten met kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Luuk84 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:55:
[...]

Hoe was het interieur van de Nio? Dit lijkt wat hoogwaardiger te zijn dan van de G9? Of valt dat in de praktijk wel mee?
Is de NIO EL6 qua binnenruimte veel kleiner? Want qua fysieke lengte zit er maar 4cm in. De Nio is ook een stukje duurder dus ik ben benieuwd waar het prijsverschil in zit.

Helaas zijn beide merken niet om de hoek dus we moeten nog even wachten met kijken...
De Nio EL7 is wel beperkter in range en duurder. Vind ik een stuk minder aantrekkelijk. Ook bij die Noorse range test kwam de G9 (performance) uit op +13% range boven WLTP en de EL7 met grote accu op - 12% onder WLTP. Dus deze zou ik sowieso nooit doen.

Heeft de EL6 luchtvering? Staat niet op de site.
Pagina: 1 2 ... 48 Laatste