Op de snelweg (linkerbaan) kwam iets zwarts ten grootte van een golfbal aanvliegen van de andere rijrichting. Het ging snel, ik zag het op het laatste moment nog. Het gaf best een klap, vooraan net boven de voorruit op het zwarte deel van het panoramadak. Dit resulteerde in een scheur van 20cm.
De reparatie doorlooptijd was zo'n 3,5 week tussen schade en vervanging. In de tussentijd is met rijden de scheur wel lichtjes gegroeid, tot in het transparante deel, maar nooit zorgwekkend.
Fun fact: De hemel en voorruit moeten eruit voor het vervangen van het dak, net als bij de Model Y. Vandaar dat kalibratie achteraf nodig is.
Het is een leasebak, is aangemeld als ruitschade en ik heb er tot nog toe niks van gehoord betreffende eigen risico impact.
De reparatie was niet makkelijk en de schadehersteller zei nog:
"Ik hoop je niet meer terug te zien."
Then this happened...
Iets met haastige spoed en meer bezorgd zijn om de stoeprand en velgen dan dat supersmalle boompje achter je. Daarbovenop lijkt dit
just my luck te zijn op dit moment.
Nu heb ik deze schade al vaker zien langskomen op Discord en het lijkt inderdaad misschien een blind plekje te zijn voor de sensoren. Wat niet erg is zolang je de camera gebruikt...
Hier ga ik overigens wel een eigen risico mail over krijgen.