Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 52 53 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:03
Nougat schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:55:
Is er al bekend wanneer het 2025 G6 in de showroom staat?
September is mij verteld in Eindhoven. Exacte datum wisten ze niet te vertellen.
Vraag me wel af waar die g6 2025 naar toe is gegaan die vorige week op de trailer stond in Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:58
Zijn er nog caravan-ervaringen opgedaan deze zomer i.c.m. G9(P) toevallig? Heb er zelf wel een paar zien rijden in Frankrijk. Zelf met vouwwagen, wat easy peasy is, maar het idee van een caravan blijf ik interessant vinden.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batch63
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 17:07
Nougat schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:55:
Is er al bekend wanneer het 2025 G6 in de showroom staat?
24 September

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:02
Obelixxx schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 08:22:
[...]

September is mij verteld in Eindhoven. Exacte datum wisten ze niet te vertellen.
Vraag me wel af waar die g6 2025 naar toe is gegaan die vorige week op de trailer stond in Belgie.
Kan zijn voor trainingen, of voor pers oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batch63
Obelixxx schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 08:22:
[...]

Op zaterdag 20 en zondag 21 september Menno Kroon Estate.
Europese première van de XPENG P7 en P7+
Testrit met vernieuwde modellen – de XPENG G6 en XPENG G9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:32
batch63 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:35:
[...]

Yes! En er is bekendgemaakt wanneer de P7+ beschikbaar komt: Q1 2026! Fijn voor mij want dat betekent dat ik de goede keus heb gemaakt door een G6 te bestellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:19
batch63 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:35:
[...]

De Europese première van de splinternieuwe XPENG P7, die over 2 dagen pas officieel in China wordt gelanceerd? Dat zou wel heel snel zijn.. https://cnevpost.com/2025...-to-launch-new-p7-aug-27/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Iemand al eens contact gehad met Xpeng Rotterdam over dit modelletje? https://www.xpeng-center....-range-66-kwh-46690333-19

Staat al te koop sinds eind juli, maar 2 collega’s hebben 2 weken na elkaar gebeld en hij was ‘net het weekend ervoor verkocht’. Voelt alsof we hier voor de gek gehouden worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoipimniet
JustTrying schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:48:
[...]

De Europese première van de splinternieuwe XPENG P7, die over 2 dagen pas officieel in China wordt gelanceerd? Dat zou wel heel snel zijn.. https://cnevpost.com/2025...-to-launch-new-p7-aug-27/
Toch is het zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ly5TWVa61b0pXcdO9KsIgpK4AIw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WO84pdNDZ5OyHXhHHinNHkIa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Dat is wel heel snel, cool! Hoe kan ik me daarvoor aanmelden? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoipimniet
JustTrying schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:13:
[...]

Dat is wel heel snel, cool! Hoe kan ik me daarvoor aanmelden? :)
https://www.events-xpeng.nl/xperience-days.php

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:25

BramT

Rule #1

De 5.8 was vanmorgen aan het downloaden op mn G6. Net 2k kilometer er op zitten, overgrote deel met xpilot actief. Ben benieuwd naar de verschillen.

Edit: Blijft hangen op 65%... We gaan het zien.

[ Voor 14% gewijzigd door BramT op 26-08-2025 18:12 ]

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13:56
De P7 is zo belachelijk mooi. Hopelijk valt de prijs mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
DeJurist schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:58:
Volgens mij krijgen we morgen iig de Chinese prijzen te zien, vanuit daar kun je wel beredeneren of de auto in NL betaalbaar wordt. Echt een hele mooie wagen, leuk om mee langs een Audi of BMW voor het stoplicht te staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjapy Vien
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 27-08 22:07
eMarnix schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 11:10:
Hallo allemaal, ik heb de afgelopen vijf jaar een e-Niro (2020) gereden en na een korte periode in het buitenland ben ik een nieuwe lease auto aan het uitzoeken. Ik heb de M3, MY, Elroq en G6 gereden. Waarbij de MY en G6 eigenlijk nog overblijven qua keuze. De MY is in mijn ogen wat gangbaarder en biedt qua technologie en schermen iets meer, maar ik vond de G6 fijner rijden en ook meer "echte" luxe hebben. Daarnaast is de G6 natuurlijk minder gangbaar (wat ik een plus vind) en ook ~€65 netto per maand goedkoper voor mij in de lease. Ik merk alleen toch ook wel aan mezelf dat ik de knoop doorhakken (ondanks mijn gevoel) voor de G6 nog wel wat lastig vind, door de opmerkingen over "China" en wellicht de (lange) routeplanner en apps op de G6 tov MY. Wat zijn jullie ervaringen of tips?
Ik rij de G9 Performance en mijn vrouw de G6, die is helemaal Alfa leip, maar die wil echt niks anders meer🤷🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 12:27
eLScha schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 00:52:
Iemand al eens contact gehad met Xpeng Rotterdam over dit modelletje? https://www.xpeng-center....-range-66-kwh-46690333-19

Staat al te koop sinds eind juli, maar 2 collega’s hebben 2 weken na elkaar gebeld en hij was ‘net het weekend ervoor verkocht’. Voelt alsof we hier voor de gek gehouden worden.
Dat zou ik niet tof vinden die zou voor mij gereserveerd zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:28
DeJurist schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:58:
Ik kijk er ook naar uit. Vorige was meh, maar dit is omg boenk er op als de prijs juist zit. Tesla en Europeanen mogen bang worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
YouTube: XPeng P7: The EV That CHANGED China RETURNS!

supermooi zo met die velgen en die kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runob
https://cnevpost.com/2025/08/27/xpeng-launches-next-gen-p7/

Xpeng offers four variants of the new-generation P7, priced starting at RMB 219,800, RMB 239,800, RMB 259,800, and RMB 301,800 respectively.

Configurator staat ook live:
https://store.xiaopeng.com/configurate.html?carSeries=P7N

RMB 301,800 = wing edition

Tesla model 3 LR AWD = RMB 269,500 in China = 46,000 eur in BE/NL.
Er van uit gaande dat je die prijzen kan extrapoleren voor vergelijkbare prijs kom je dan op euro prijs tussen 38000 - 52000 eur voor de goedkoopste - duurste variant.

Edit: met Tesla vergelijken gaat precies niet echt op, G6 prijs is in China 176,000 - 198,800 RMB dat het mogelijks wel pak duurder zal worden :-(

[ Voor 11% gewijzigd door runob op 27-08-2025 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
runob schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:12:
https://cnevpost.com/2025/08/27/xpeng-launches-next-gen-p7/

Xpeng offers four variants of the new-generation P7, priced starting at RMB 219,800, RMB 239,800, RMB 259,800, and RMB 301,800 respectively.

Configurator staat ook live:
https://store.xiaopeng.com/configurate.html?carSeries=P7N

RMB 301,800 = wing edition

Tesla model 3 LR AWD = RMB 269,500 in China = 46,000 eur in BE/NL.
Er van uit gaande dat je die prijzen kan extrapoleren voor vergelijkbare prijs kom je dan op euro prijs tussen 38000 - 52000 eur voor de goedkoopste - duurste variant.
38k zou echt een gamechanger zijn voor een auto als deze. 52k voor een wing edition is dan zelfs nog wel binnen leasebudget, wel echt een next level auto dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesio
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:36
Zijn er mensen die de G6 al langere tijd rijden en wat kunnen toelichten over het gemiddelde verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Tesio schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:42:
Zijn er mensen die de G6 al langere tijd rijden en wat kunnen toelichten over het gemiddelde verbruik?
Afgelopen dagen flink wat km's gemaakt op franse en spaanse snelwegen, dus 120 a 130km/uur (soms wat harder O-) ) en dan haal ik de 21kwh/100km wel. Daarvoor 'normaal' woon/werk verkeer zat op 16 a 17. Tikkie hoog allemaal, maar dit is wel met de AWD Performance (totaal nutteloos by the way, maar wel leuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Heb ze hier nog niet voorbij zien komen, dus voor eventueel geinteresseerden:

XOS 5.8.0.8904

XPILOT ASSIST
Co-Driving
Lane Centering Control (LCC) upgraded for more co-driving flexibility: users can now steer more freely while LCC remains active, allowing for smoother collaboration between driver and system without needing to deactivate LCC. This reduces resistance from system torque and improves control, especially in curves.

Adaptive Cruise Control (ACC)
【Enhancement】XPILOT ASSIST allows for faster cornering when ACC is activated.

【Enhancement】Raises the deceleration performance of ACC. Braking will feel smoother when stopping the car or when slower vehicles are detected ahead.

Lane Centering Control (LCC)
【Enhancement】Raises the performance of LCC in specific scenarios, such as lane merging, branching off, forks, and junctions. The steering wheel will shake less often during the process.

Note: While using LCC, always keep your hands on the steering wheel.
AI Bodyguard
Driving Recorder (New to all countries in Europe, except Luxembourg, Portugal, Switzerland, and Austria)
【New】Driving Recorder: The car surroundings during driving will be recorded continuously to safeguard your vehicle.

a. The video footage can be made in Main View or Main View + Surrounding View, capturing driving scenes in all directions.

b. Emergency Recording: When a high-risk event of a collision is detected, relevant footage will be labeled as locked and stored permanently to 「Driving Recording - Emergency Recording」 so that you can check and export the recording at any time afterward.

c. Manually activating Emergency Recording: You can activate the feature from the XDOCK area or the taskbar on the touchscreen.

Note: Follow the local laws and regulations while using features relevant to the Driving Recorder.

Check video footage: Go to 「App Centre」-「DVR」- 「Driving Recorder」page.

Send video to phone: Select a video and tap 「Send to phone」. Next, follow the prompts to connect the phone to the onboard hotspot. Then, open the XPENG App and tap to confirm receiving the video, which will be saved to the album on your phone. During transmission, no data will be consumed from the infotainment. For details, see the guide during the process.
AI Cabin
Pet Mode
【New】By enabling Pet Mode, users can leave their pets inside their locked car while they are away for a little while.

a. If the feature is enabled, the car windows will be locked by themselves while the A/C will run in AUTO, with External Circulation on. If anything unusual occurs to the car, the XPENG App will give users notifications on their phones. Users can also enable or disable Pet Mode remotely through the app.

b. How to access: Go to 「Settings」-「Vehicle」-「Vehicle Mode」 -「Pet Mode」.
Karaoke Without Microphone
【New】The Karaoke app Karafun now allows users to sing more freely without using any microphone.

a. After OTA, users can go to 「App Store」to download Karafun. Karaoke Without Microphone will be enabled by default the first time users open it.

b. How to enable or disable: After opening Karafun, tap the microphone floating ball inside the app. Then open XPENG Mixer to enable or disable Karaoke Without Microphone.
AI Calendar
【New】You can sync your car calendar and your phone calendar within 3 days. If the calendar includes an address, you can tap Navigate to Address in the car calendar to drive there directly.

Note:

a. To use AI Calendar, upgrade XPENG App to V3.3 or any later version. Also, turn on the calendar synchronization option on the XPENG App and allow calendar access to use relevant functions.

b. Only built-in maps of XPENG are supported for the Navigate to Address feature. Third-party maps are temporarily not applicable.
XCOMBO Language Updates
【New】20 new languages are available to XCOMBO on the car infotainment and XPENG App(Original: British English)

a. XCOMBO allows users to combine basic functions into a tailor-made sequence of operations automatically performed when certain conditions are met. For example, locking the child lock while driving: when the vehicle is shifted into D gear, the system automatically locks the car windows and left and right rear child locks.

b. Remote operations: supports initiating remote operations through the XPENG App—no need to wait.

c. Allows users to check recommended Combos, add Combos, manage Combos, and run them in one tap through the XPENG App or car infotainment. Combo editing is only available through the app.

Tips: Please upgrade the XPENG App to 3.3.0 or later version to try out XCOMBO features in multiple languages.

【Languages available】 Simplified Chinese, American English, French, Dutch, Swedish, Danish, Norwegian, Thai, Spanish, Portuguese, British English, German, Italian, Traditional Chinese (HK), Arabic, Hebrew, Australian English, New Zealand English, Irish English, Russian, and Bahasa Indonesian(21 in total)
Phone-Vehicle Connection
【New】Run-time settings: allows users to configure the run-time for A/C, Max Heating, Max Cooling, and Refresh. The maximum set duration is 60 minutes.

【Enhancement】Audio quality in CarPlay calls has been improved.
A/C
【Enhancement】Temperature settings: The lowest temperature to which users can set the A/C is changed from 18℃ to 16℃. This means temperature is now adjustable within the range of 16℃ to 32℃, satisfying the need to cool the cabin on extremely hot days.

【Enhancement】UI: Based on the outlet temperature, the 3D animation of air exiting the back row vents will show color(blue/white/red).

【Enhancement】Better temperature control and more stable air vent of A/C.

【Enhancement】Optimized defogging in Auto mode.

【Enhancement】Less fan noise in low temperature.
Frequent Bluetooth Devices
【New】After log-ins, you can set Bluetooth phones as 【Frequent】 on the car infotainment. Then the phones will be connected automatically to it as a priority every time you unlock the car and get onboard.
Smooth Playing
【Enhancement】Supports smooth playing after power-on: If Music is being played before power-off, the audio content will resume where it is left off once the car is powered back on. In scenarios like car power-on and infotainment reset, the user can tap Music to play the previous content, with sources from online music apps such as Spotify, TuneIn, and Amazon Music, to Bluetooth music and radio channels.
Radio Info(Available to Europe only)
【Fixed】No more missing FM or DAB radio covers or titles. The first time users open the Radio app after OTA, they need to enable the Enhanced Radio Experience feature.

The feature will be available to more countries and regions gradually.
Custom Lock/Unlock Sounds
【New】Allows users to set custom lock/unlock sounds. They can import audio files as custom sounds from USB drives to car infotainment. This brings more fun and individuality.

How to access: Go to 「Vehicle Control」-「Window & Door」-「Lock/Unlock Sounds Setting」
Streaming Rearview Mirror Display Change
【Enhancement】When the trunk is opened, the Streaming Rearview Mirror will automatically turn off video feed and change to the standard reflective surface.

Scenario: If the Streaming Rearview Mirror is turned on manually or by voice control, its display will change to the standard reflective surface once the trunk is opened. After the trunk is closed, the display will resume video feed.
Charging Connector Emergency Unplugging
【Enhancement】The button for the Charging Connector Emergency Unplugging feature is now easier to find, located in 「Vehicle Settings」-「Charging and discharging」- 「Charging」- 「Charging Connector Emergency Unplugging」. This makes it more intuitive to unplug the charging connector in emergencies where it gets stuck.
XPENG Voice Assistant
【Enhancement】Voice control applicable to more operations. This includes adjusting A/C air volume, enabling Pet Mode, enabling/disabling Light Saber Mode, changing ambient light color, and turning on/off Bluetooth for the passenger seat and back row seats.

【New】Wake Word Enhancement. If users authorize the feature to use their voiceprints, they need to say the wake word five times for training purposes. When it is complete, users can activate the feature to raise the recognition accuracy of XPENG Assistant with the wake models of their own.

Tips:

a. To ensure Wake Word Enhancement works well, keep the car doors, windows, and the trunk closed while repeating the wake word. At the same time, applications such as multimedia and Bluetooth calls need to be disabled. Also, keep the surroundings quiet.

b. Users can enable Wake Word Enhancement on the Voice Assistant page. The feature can be activated only if the wake word is recorded successfully.

c. After a successful recording, the user can tap Wake Word User on the interface to manage the wake word.
Wiper Settings
【Enhancement】The rear windshield wiper can now move less frequently at the same pace as the front one. Users can customize it as needed.

a. If the front wiper is set to High, the rear one will move at an interval of 9 seconds.

b. If the front wiper is set to Low, the rear one will move at an interval of 14 seconds.

c. If the front wiper is set to Auto, the rear one will follow the same pace as the front.
Car Infotainment Language Updates
【New】The UI of car infotainment now supports Brazilian Portuguese. Users can set it in 「General」-「Language and Time」.
AI Charging
Smart Charging
【New】A Smarter Global Charging Map

Easily find charging stations nearby or along your route – now with detailed power levels and real-time availability for each charger at a station.

【New】Personalized Charging Preferences

Choose your favorite operators, plug types, and power levels. You can even filter to show only stations that support charging via the XPENG App – charging has never been more tailored.

【New】Multi-Route Smart Charging Suggestions

Get multiple charging route options customized to your preferences. Filter by operator and charging power to pick the route that works best for you.

【New】Low Battery, Smart Reminders

Your route now clearly marks where your battery might run low, giving you timely, thoughtful alerts right when you need them.
Leuk allemaal, maar wat de blub is "Lightsaber Mode"?

En heeft iemand al leuke/originele ideeen voor die custom lock/unlock sounds?

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kan die unlock sound ook uit? Auto maakt ineens lawaai bij slot openen/sluiten. Even kort bij de instellingen gekeken (tijdens het rijden), maar kon er maar 1 kiezen, zag geen optie voor uit zo snel. Lekker typisch pingeltjes-voor-elk-wisse-wasje weer, zoals bij de eerste software versies :'(

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58
itons schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:15:
Kan die unlock sound ook uit? Auto maakt ineens lawaai bij slot openen/sluiten. Even kort bij de instellingen gekeken (tijdens het rijden), maar kon er maar 1 kiezen, zag geen optie voor uit zo snel. Lekker typisch pingeltjes-voor-elk-wisse-wasje weer, zoals bij de eerste software versies :'(
Wordt de software toch in China ontwikkeld? ;)

• peterblank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-09 15:29
BramT schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:59:

[...]

ik heb als lock geluid de windowsXP shutdown jingle.

• kramon
Voor die nieuwe dashcam feature moet er een usb stick gebruikt worden. Zijn er nog "beste plekken" voor die stick? Is de ene poort sneller dan de andere bijvoorbeeld... We hebben ze in het middenconsole en boven bij de camera.

• jesse!
BramT schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:59:

[...]

Lightsaber of klassiek zijn de keuzes voor je koplampen / led balk vooraan.
Klassiek is alleen de DRL / led strip boven de koplampen
Lightsaber is helemaal doorgetrokken, dus de ledstrip tussen de twee koplampen staat dan ook aan

• jesse!
itons schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:15:
Ja kan wel, weet even niet zo snel hoe (zit niet in de auto)
Maar je kan aangeven wat er moet gebeuren bij openen / op slot. "lock", "Lock + Horn" en "Lock + Feedback" oid is het volgens mij.
Moet dan op de eerste staan, niet op die met feedback dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
kramon schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:36:
Voor die nieuwe dashcam feature moet er een usb stick gebruikt worden. Zijn er nog "beste plekken" voor die stick? Is de ene poort sneller dan de andere bijvoorbeeld... We hebben ze in het middenconsole en boven bij de camera.
Voor de G9 MY23 kan je niet de USB-C gebruiken, alleen de USB-A poort centraal onderin.
Voor andere modellen kan je de USB-A en USB-C gebruiken centraal onderin.
Andere USB poorten staan niet gemapped aan het infotainment systeem, en zijn er alleen voor power (bijvoorbeeld de dashcam bij de spiegel of de USB-C poorten achterin)

• Henkman
  • Laatst online: 09:50
runob schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:56:
[...]

Ik kijk er ook naar uit. Vorige was meh, maar dit is omg boenk er op als de prijs juist zit. Tesla en Europeanen mogen bang worden.
Concurreren met de model S wordt een uitdaging. Tesla levert de S (en de X) al een paar maanden niet meer in NL, ze proberen nu de resterende NL voorraad te slijten. De P7+ is langer dan de Model S, dus ik neem aan dat je deze bedoelt.

Dus wat blijft er over? De Audi e-tron GT van een minimaal ton waarvan er maandelijks tussen 0 en 2 geleverd worden?

[ Voor 10% gewijzigd door Henkman op 28-08-2025 13:04 ]

• Henkman
Edit: met Tesla vergelijken gaat precies niet echt op, G6 prijs is in China 176,000 - 198,800 RMB dat het mogelijks wel pak duurder zal worden :-(
(219,800/176.800) x €46.900 = €58.418,56. Ik gok op €58.990 als instapprijs (€79.990 voor de Wing edition). ;)

Een model 3 start nu op €39.990, lijkt mij een ander segment. Zoals hierboven gezegd is de P7+ langer dan een Tesla S (en nagenoeg even lang als een Audi e-tron GT).

[ Voor 27% gewijzigd door Henkman op 28-08-2025 13:25 ]

• Henkman
BramT schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:50:
[...]

Afgelopen dagen flink wat km's gemaakt op franse en spaanse snelwegen, dus 120 a 130km/uur (soms wat harder O-) ) en dan haal ik de 21kwh/100km wel. Daarvoor 'normaal' woon/werk verkeer zat op 16 a 17. Tikkie hoog allemaal, maar dit is wel met de AWD Performance (totaal nutteloos by the way, maar wel leuk).
Als je vrijwel dagelijks tijdens de spits een kruisende N-weg op moet rijden is die 0-80km acceleratie best nuttig kan ik je vertellen. ;)

• BramT

BramT

Rule #1

jesse! schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:12:
[...]

Lightsaber of klassiek zijn de keuzes voor je koplampen / led balk vooraan.
Klassiek is alleen de DRL / led strip boven de koplampen
Lightsaber is helemaal doorgetrokken, dus de ledstrip tussen de twee koplampen staat dan ook aan
Ah, niet voor de G6 dus.
Dat iets alleen voor specifieke modellen geldt mogen ze er ook wel eens bij zetten. Dat brakke engels overal is trouwens ook zo knullig.

• jesse!
BramT schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:24:
[...]

Ah, niet voor de G6 dus.
Dat iets alleen voor specifieke modellen geldt mogen ze er ook wel eens bij zetten. Dat brakke engels overal is trouwens ook zo knullig.
Nieuwe G6 heeft het volgens mij wel weer, not sure
En ja, vertalingen zijn ze niet heel best in.. Nederland is wat dat betreft niet zo'n grote markt voor hun.. Want ook de voice assistent is niet in het Nederlands beschikbaar.
Maar wel in het Duits en Frans, waar xpeng later is geintroduceerd.
Maarja, dat zijn grotere markten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jurgenw
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 22:03
Zag deze langskomen voor custom sounds.

https://www.notateslaapp....em_QZ6FTsGIEiHw0TF-j14thg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Het valt me op dat mn telefoon het toch vaak behoorlijk moeilijk (warm) krijgt in die flinke zon hier tijdens het laden. Heb niet het idee dat die koeling voor de telefoons veel doet; sterker nog, ik voel/merk er helemaal niets uit komen tijdens het laden (als ik de telefoon bv even een beetje optil om te voelen).
Is dat normaal/bij anderen ook zo? Is die koeling ergens van afhankelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:41
BramT schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:45:
Het valt me op dat mn telefoon het toch vaak behoorlijk moeilijk (warm) krijgt in die flinke zon hier tijdens het laden. Heb niet het idee dat die koeling voor de telefoons veel doet; sterker nog, ik voel/merk er helemaal niets uit komen tijdens het laden (als ik de telefoon bv even een beetje optil om te voelen).
Is dat normaal/bij anderen ook zo? Is die koeling ergens van afhankelijk?
Een van de vorige updates heeft er idd voor gezorgd dat de koeling niet meer werkte. Na de laatste update werkt het weer, MAAR ik moest wel een keer of 2 een soft-reset doen.

Ik voel nu duidelijk weer koele lucht tijdens het opladen. Dit werkt overigens onafhankelijk van de overige airco/temp instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

DragonFly schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 08:50:
[...]

Een van de vorige updates heeft er idd voor gezorgd dat de koeling niet meer werkte. Na de laatste update werkt het weer, MAAR ik moest wel een keer of 2 een soft-reset doen.

Ik voel nu duidelijk weer koele lucht tijdens het opladen. Dit werkt overigens onafhankelijk van de overige airco/temp instellingen.
Ah thanks., dan ga ik dat ook 's proberen.
Hoe doe je een soft-reset? Is gek genoeg nog niet aan bod gekomen in dit topic...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
BramT schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:20:
[...]

Ah thanks., dan ga ik dat ook 's proberen.
Hoe doe je een soft-reset? Is gek genoeg nog niet aan bod gekomen in dit topic...
Oh, da's simpel:

Druk op het stuur tegelijk de microfoon knop (links) en de mute knop (rechts) in en houdt even een paar seconden vast. Grote scherm wordt zwart (en daarna ook instrumentcluster). Daarna start het systeem weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64
  • Laatst online: 09-09 10:35
Weet iemand of het geluid wat je hoort bij het rijden <30 km/h ook uitgezet kan worden in de G6? Prima dat het buiten hoorbaar is, maar ik hoef het zelf niet te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 16:15
Ik wil waarschijnlijk mijn telefoon vervangen voor een Pixel 10 pro met Pixelsnap (magsafe van Apple). De telefoon wil ik dan in mijn G6 aan de magneet hangen. Ik heb echter tot op heden geen juiste plek gevonden waar de telefoon praktisch goed hangt zonder in mijn zicht te hangen. Welke mederijders gebruiken deze setup ook in de G6 en hoe heb je dit aangepakt? Wellicht heb je een foto voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
mvd64 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:58:
Weet iemand of het geluid wat je hoort bij het rijden <30 km/h ook uitgezet kan worden in de G6? Prima dat het buiten hoorbaar is, maar ik hoef het zelf niet te horen.
Nee, dat valt onder EU-wetgeving en is niet uit te zetten. Een elektrisch voertuig moet duidelijk hoorbaar zijn voor voetgangers/fietser etc. Het volume dat daarvoor nodig is, hoor je nu eenmaal ook in je voertuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
pitchdown schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:12:
Ik heb echter tot op heden geen juiste plek gevonden waar de telefoon praktisch goed hangt zonder in mijn zicht te hangen.
Ik probeer te begrijpen waarom je überhaupt je telefoon wil ophangen of in het zicht wilt hebben, terwijl je beschikt over een draadloze lader en/of draadloos Android Auto. Je kan em gewoon in je zak houden of neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64
DragonFly schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:43:
[...]
Nee, dat valt onder EU-wetgeving en is niet uit te zetten. Een elektrisch voertuig moet duidelijk hoorbaar zijn voor voetgangers/fietser etc. Het volume dat daarvoor nodig is, hoor je nu eenmaal ook in je voertuig.
Okee, maar in m'n vorige auto (Tesla 3) hoorde ik dat niet zo prominent. Hetzelfde geldt voor de Kia Niro EV.
De Xpeng is binnen erg stil tov die andere auto's, dus waarom moet dat geluid zo hard in de cabine? Ik ervaar het als ontzettend hinderlijk. Eigenlijk het grootste minpunt van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
Mja, het is ook niet mijn favoriete geluid. Kies de minst irritante van de 3, zou ik zeggen. Of de muziek iets harder... Verder kan je er weinig aan doen, ben ik bang. Misschien dat Xpeng ooit nog met meerdere geluidjes komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
ferminem schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:00:
[...]

Dat zou ik niet tof vinden die zou voor mij gereserveerd zijn :(
Hij is inmiddels van de website af. Heb je hem opgehaald? Bevalt-ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel00
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 12:26
mvd64 schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:55:
[...]

Okee, maar in m'n vorige auto (Tesla 3) hoorde ik dat niet zo prominent. Hetzelfde geldt voor de Kia Niro EV.
De Xpeng is binnen erg stil tov die andere auto's, dus waarom moet dat geluid zo hard in de cabine? Ik ervaar het als ontzettend hinderlijk. Eigenlijk het grootste minpunt van de auto.
Ik weet niet welk model je gereden hebt, maar ik ben er in de G9 inmiddels aan gewend. En eigenlijk hoor je het alleen bij het parkeren in een garage of stille straat. Zodra je je in het stadsverkeer begeeft komt het niet boven het omgevingsgeluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64
roel00 schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:21:
[...]

Ik weet niet welk model je gereden hebt, maar ik ben er in de G9 inmiddels aan gewend. En eigenlijk hoor je het alleen bij het parkeren in een garage of stille straat. Zodra je je in het stadsverkeer begeeft komt het niet boven het omgevingsgeluid uit.
Ik heb de G6. Van binnen is de auto prima geïsoleerd, waardoor je dit dus echt hele goed hoort. Andere merken hebben het uiteraard voor mensen buiten de auto, maar niet zo prominent binnen hoorbaar. Wat mij betreft ergernis #1. Heb 'm nu een maand en alle drie de geluiden zijn slecht. Als Xpeng meeleest: maak aub een instelling dat je het binnen niet (zo luid) hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
mvd64 schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:29:
[...]

Als Xpeng meeleest: maak aub een instelling dat je het binnen niet (zo luid) hoort.
Is er niet een officiële Discord waar je dit soort dingen kunt opperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spruit89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 20:26
Vraagje voor de Belgen hier, dit weekend een testrit gemaakt met de G9 bij Hedin in Aalst.
Wagen beviel uitstekend en we gaan ook overgaan tot de verkoop, echter was de verkoper een grote ramp.
Kende technisch bijna niks van de wagen en was meer aan het gokken over de verschillen met het nieuwe 2025 model... Daarom de vraag, iemand hier goede ervaringen met Brussel, Antwerpen of Gent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kristofdeweyer
  • Laatst online: 16:24
spruit89 schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:58:
Vraagje voor de Belgen hier, dit weekend een testrit gemaakt met de G9 bij Hedin in Aalst.
Wagen beviel uitstekend en we gaan ook overgaan tot de verkoop, echter was de verkoper een grote ramp.
Kende technisch bijna niks van de wagen en was meer aan het gokken over de verschillen met het nieuwe 2025 model... Daarom de vraag, iemand hier goede ervaringen met Brussel, Antwerpen of Gent?
Ik was eerst naar Gent gegaan daar zijn ze er al langer mee bezig.
De verkoper daar was iemand die in Aalst had gewerkt en ik heb dus ook mijn auto in Aalst kunnen afhalen (een G6). Reden voor naar Gent te gaan was vooral dat er daar veel meer modellen waren en het ook specifiek Xpeng was die daar stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsdelva
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 08-09 11:50
Ik ben m'n G9 in Hedin Maldegem gaan halen. Ik heb niets gemerkt van onkunde op technisch vlak. Echter moet ik eerlijk zijn dat ik op voorhand zelf reeds alle mogelijke techniciteiten heb uitgeklaard voor mezelf dus ik had amper tot geen vragen bij de dealer.

Edit: Ik ben zelfs de auto niet ingestapt bij de dealer, ik wou de full surprise wanneer ik m'n auto mocht ophalen :+

[ Voor 19% gewijzigd door mathijsdelva op 02-09-2025 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
eLScha schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:20:
[...]

Hij is inmiddels van de website af. Heb je hem opgehaald? Bevalt-ie?
Ze hebben hem gewoon aan iemand anders verkocht zo jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferminem
ferminem schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:54:
[...]

Ze hebben hem gewoon aan iemand anders verkocht zo jammer zelfs met een reservering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Ik zie best wel grote verbruiksgetallen gedurende de nacht bij mijn G9 Performance '24: gemiddeld zo'n 3kWh per nacht. Ik dacht eerst dat het om mijn dashcam ging die op de OBD poort zat. Die zit nu echter op de usb-aansluiting bovenin, sinds de nieuwe bewakingscamera in de auto zit voor parkeren. De rijdende modus heb ik nog niet aanstaan. Daar moet nog een USB-stick voor komen. Dan kan de dashcam er helemaal uit.

Wat ik me alleen afvraag: wat voor nachtelijk verbruik hebben jullie? Ik vind 3kWh nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsdelva
Ik merk lagere batterij capaciteit en sneller verbruik sinds de laatste update. Ik vraag mij af of het in m'n hoofd zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• indibindi
  • Registratie: Oktober 2019
spruit89 schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:58:
Zelfde ervaring in Maldegem, daar reeds testrit gehad met de g6 maar was er voor mezelf uit dat ik hem daar niet zou aanschaffen.
Verkoper kende de p7+ niet, gokte over de opties. De nieuwe modellen g6 en g9 wist hij niets over,...

Jammer om te horen dat Aalst helaas niet veel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
ferminem schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:54:
[...]

Ze hebben hem gewoon aan iemand anders verkocht zo jammer
Mooi balen… geen idee wat er gespeeld heeft met die wagen, maar het klopt van geen kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkman
kramon schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:09:
Ik zie best wel grote verbruiksgetallen gedurende de nacht bij mijn G9 Performance '24: gemiddeld zo'n 3kWh per nacht. Ik dacht eerst dat het om mijn dashcam ging die op de OBD poort zat. Die zit nu echter op de usb-aansluiting bovenin, sinds de nieuwe bewakingscamera in de auto zit voor parkeren. De rijdende modus heb ik nog niet aanstaan. Daar moet nog een USB-stick voor komen. Dan kan de dashcam er helemaal uit.

Wat ik me alleen afvraag: wat voor nachtelijk verbruik hebben jullie? Ik vind 3kWh nogal wat.
3 kWh over 12 uur komt overeen met een (gemiddeld) vermogen van 250 Watt. Aangezien je dashcam niet over het dashboard huppelt moet deze energie in de vorm van warmte vrijkomen. Is je dashcam gesmolten? Zo nee, dan is de energie ergens anders naartoe gegaan. Ook op die plek moet het aardig warm worden, tenzij de warmte via de carrosserie of het chassis weg kan.

Even serieus: 250 watt aan "lekvermogen" is niet normaal. Kan het zijn dat het gewoon je huis in verdwijnt? Wat meet je precies?

Dit zegt Google AI:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CIiGjQ_3REUU4uO9IftW_lUsBnM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXFAF2AynCK8AoMhrIjJJe9k.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Henkman op 03-09-2025 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Henkman schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:05:
[...]

3 kWh over 12 uur komt overeen met een (gemiddeld) vermogen van 250 Watt. Aangezien je dashcam niet over het dashboard huppelt moet deze energie in de vorm van warmte vrijkomen. Is je dashcam gesmolten? Zo nee, dan is de energie ergens anders naartoe gegaan. Ook op die plek moet het aardig warm worden, tenzij de warmte via de carrosserie of het chassis weg kan.

Even serieus: 250 watt aan "lekvermogen" is niet normaal. Kan het zijn dat het gewoon je huis in verdwijnt? Wat meet je precies?

Dit zegt Google AI:

[Afbeelding]
Ik haal dit uit de app. Paar voorbeelden van dagen waarop niet geladen is. Dus hij hangt niet aan de paal, ook thuis niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68sFdK4osdDVwDYoa_0TucctKyw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I5uo8Gb6HiAo26aOUq1Ye3ad.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4At9hx1J09enfSzZS-ZWlGKVlvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TktqrQJsEttrNnHlXyUydl9s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAMyXkRKnl_V-sTRybcflJ3ygas=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0i933YNPxgMlRe9mtK4dOvN0.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zegt ie er zelf over:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPJoJ9qtv9f4cUDHCNYepjTavOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OuNnXM9pYQKYFoDbgoS0aMoI.jpg?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd naar de waarde van anderen en of ze die sentry mode wel of niet aan hebben. Of dat het komt doordat mijn auto naast huis staat en continu met bluetooth aan het klooien is...? Hij gaat in ieder geval niet steeds ontgrendelen, denk ik (mag ik ook wel s controleren).

[ Voor 3% gewijzigd door kramon op 03-09-2025 11:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• batch63
Net mijn contract ondertekend voor de nieuwe G6 LR.
Verwachte levering 31 oct 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboNick3
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:54

TurboNick3

Thedutchtravellers

Wij overwegen ook een andere auto, EV, Xpeng staat op onze radar & ik heb een scenario test in theori uitgelicht in het screenshot.
Korte uitleg voor achtergrond ander skip deze alinea:
Wij hebben nu een Opel corsa private lease 2020 (subsidie goeie deal destijds) echter ramp auto. Al vaker benoemd veel mankementen en zeer slechte range (winter 150km zomer 220km bij perfect weer). Deze mag gelukkig terug naar leaseplan volgende maand, 5 jaar zijn om.

Goed nu dus de toelichting op het screenshot. Stel je voor een langere afstand en snelladen.
Dan zie je hier de innovatie van de afgelopen 5 jaar. Willekeurig paar modellen genomen overigens.
En dan zie je dat we echt in de buurt komen maar nog net niet helemaal.
80% accu moet eigenlijk een range hebben van 4uur rijden op 130km/h en dan is het wat mij betreft qua accu buffer perfect. Desalnietemin het wachten op die laadstops valt met de huidige generatie 800v 5c reuze mee alleen je wilt nog steeds niet elke 1,5 a 2 uur moeten stoppen op zo'n lange rit.
Dit is natuurlijk wel extreem scenario want in de praktijk ga je zulke afstanden splitsen met overnachting en dan kan je hopelijk een keer tot 100% laden bij je hotel waardoor je 1 laadbeurt en 20% bespaart.
Maar toch wel geinig om op die manier / blik erna te kijken. zeker als je zoals wij van plan bent vaker zulke afstanden te gaan rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_EfOEDhyVUUDLDA74WJ8pbdzsj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yprzSrQUNlX4ufUkek7xHmbf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door TurboNick3 op 03-09-2025 22:46 ]

PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkman
kramon schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:40:
[...]
Ik haal dit uit de app. Paar voorbeelden van dagen waarop niet geladen is. Dus hij hangt niet aan de paal, ook thuis niet.
3kWh "lekverbruik" per 24 uur lijkt mij absurd veel. Hebben anderen dezelfde verbruikscijfers voor dagelijks parkeren?

Edit: ik kwam dit Reddit draadje tegen: https://www.reddit.com/r/...hold_its_battery_without/

[ Voor 20% gewijzigd door Henkman op 03-09-2025 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07:35
TurboNick3 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:36:
Wij overwegen ook een andere auto, EV, Xpeng staat op onze radar & ik heb een scenario test in theori uitgelicht in het screenshot.
Korte uitleg voor achtergrond ander skip deze alinea:
Wij hebben nu een Opel corsa private lease 2020 (subsidie goeie deal destijds) echter ramp auto. Al vaker benoemd veel mankementen en zeer slechte range (winter 150km zomer 220km bij perfect weer). Deze mag gelukkig terug naar leaseplan volgende maand, 5 jaar zijn om. Omdat deze zo slecht was heb ik destijds al snel een oude ford mondeo voor erbij gekocht. deze is echter nu best wel gaar. kwam niet door apk, heeft 2000euro reparatie nodig etc. ook al 210.000km gereden, 18jaar oud, kale zomerbanden (wel redelijk frisse winterbanden nog). dus kwam de keus wat ga je doen. Mondeo repareren is nog altijd goedkoper dan een jaar afschrijving van een xpeng g6 maar goed. Lenen zitten we ook niet op te wachten. Private lease al helemaal niet. Dus voorlopig rijden we nog minimaal een jaartje door met de mondeo die dus gemaakt word. terug naar het verhaal. Ik heb dus relatief impulsief bij een dealer in de buurt verschillende auto's bekeken en getest. van 2020 tot nu en ook bij de beurs in brussel in januari al de xpengs en voor de zomer ook daarin proef gereden. De G9 is absoluut een wanna have en de G6 ja mist wat dingen die je normaal wel gewend bent zoals dashboard kastje etc al bekend allemaal. maar toch staat die nog bovenaan.
echter nu was ik ook voor tweedehands EV aan het kijken ook omdat er mensen in mijn omgeving dit gedaan hebben en sommige overwegen EV of hybrid. Hybrids zijn overigens stuk duurder in aanschaf en gebruikt blijkt uit mijn berekening althans maar EV schrijft meer af.

Goed nu dus de toelichting op het screenshot. Stel je voor een langere afstand en snelladen.
Dan zie je hier de innovatie van de afgelopen 5 jaar.
En dan zie je dat we echt in de buurt komen maar nog net niet helemaal.
80% accu moet eigenlijk een range hebben van 4uur rijden op 130km/h en dan is het wat mij betreft qua accu buffer perfect. Desalnietemin het wachten op die laadstops valt met de huidige generatie 800v 5c reuze mee alleen je wilt nog steeds niet elke 1,5 a 2 uur moeten stoppen op zo'n lange rit.
Dit is natuurlijk wel extreem scenario want in de praktijk ga je zulke afstanden splitsen met overnachting en dan kan je hopelijk een keer tot 100% laden bij je hotel waardoor je 1 laadbeurt en 20% bespaart.
Maar toch wel geinig om op die manier / blik erna te kijken. zeker als je zoals wij van plan bent vaker zulke afstanden te gaan rijden.

[Afbeelding]
Vooruitgang is er zeker. Maar als je een jaartje later dan 2020 kijkt, dan is bv de Kia EV6 geïntroduceerd in 2021. Die haalt volgens de ANWB routeplanner dezelfde tijd (19:15) van Nederweert naar Mora als de G6. En dan zit er ook nog een Recharge lader van max 150kW tussen die het laden van de EV6 limiteert.

Overigens hoef ik zelf geen range van 4hr rijden op 130km/h te hebben. 3hr zou voor mij echt zat zijn, maar met mijn huidige 2-2,5hr ben ik eigenlijk ook al te tevreden. Maar dat is allemaal persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristofdeweyer
  • Laatst online: 16:24
kramon schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:40:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit zegt ie er zelf over:

[Afbeelding]

Ben benieuwd naar de waarde van anderen en of ze die sentry mode wel of niet aan hebben. Of dat het komt doordat mijn auto naast huis staat en continu met bluetooth aan het klooien is...? Hij gaat in ieder geval niet steeds ontgrendelen, denk ik (mag ik ook wel s controleren).
Ik heb even gekeken en zelfs met de nieuwe karafun app te testen zit ik daar onder (0.4kwh verbruik)
andere dagen 0.8 en 0.6

heb je de auto misschien laten voorverwarmen of afkoelen? dat zou extra verbruik kunnen zorgen.

Ik heb de sentry mode wel af staan.
Dat zorgde bij mijn Tesla voor wel wat extra verbruik en zolang je niet remote even kunt zien lijkt het mij ook niet handig om een (valse) melding te krijgen als ik niet in de buurt van mijn auto ben en me dan tot ik er weer ben mij zorgen moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
kristofdeweyer schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:46:
[...]

Ik heb even gekeken en zelfs met de nieuwe karafun app te testen zit ik daar onder (0.4kwh verbruik)
andere dagen 0.8 en 0.6

heb je de auto misschien laten voorverwarmen of afkoelen? dat zou extra verbruik kunnen zorgen.

Ik heb de sentry mode wel af staan.
Dat zorgde bij mijn Tesla voor wel wat extra verbruik en zolang je niet remote even kunt zien lijkt het mij ook niet handig om een (valse) melding te krijgen als ik niet in de buurt van mijn auto ben en me dan tot ik er weer ben mij zorgen moet maken.
Ik koel overdag voor vertrek wel regelmatig. Dat telt hij vast mee. Heb nu sentry uitgezet en zal morgen niet koelen.

Hopelijk kom ik dan op jouw aantal uit.

Wat we ons net nog wel bedachten: we hadden zo'n steenmarter verjager laten installeren. Omdat de bekabeling bij onze andere auto was aangevreten. Dus dat kan ook nog een aandachtspunt zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:45
Zover ik weet de eerste Nederlandstalige review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboNick3

TurboNick3

Thedutchtravellers

Franciesco schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:14:
[...]

Vooruitgang is er zeker. Maar als je een jaartje later dan 2020 kijkt, dan is bv de Kia EV6 geïntroduceerd in 2021. Die haalt volgens de ANWB routeplanner dezelfde tijd (19:15) van Nederweert naar Mora als de G6.
Ja klopt de Kia is ook snel met 800v laden, we hebben hem getest en we vonden het helemaal niks helaas.
Is ook persoonlijk natuurlijk. Ik ken zat mensen die er gelukkig mee zijn. Wij niet echt. Xpeng g6 is wel in mijn bescheiden mening een betere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07:35
Dat laatste snap ik zeker. Prijstechnisch is de G6 veel scherper geprijsd: de EV6 AWD GT-line is ca €10k duurder dan de G6 AWD.

• TheHPWhisperer
  • Laatst online: 00:48
Ik kan me de "werkwijze" van TurboNick3 betreffende de Mondeo wel indenken.
Het is echter wel van belang vanuit welk perspectief je dit benadert.
Ikzelf heb geen Xpeng, maar een Passat Alltrack van 2014 die ik zelf in 2017 vanuit Duitsland naar Nederland heb geïmporteerd.
Het gaat hier om een 2.0 diesel en omdat de houderschapsbelasting nagenoeg iedere maand omhoog gaat (was € 151 in augustus 2017 en is € 186 in augustus 2025...PER MAAND).
Reden voor mij om eens om te zien naar een full electric EV. Daarbij komt dat ik mijn bedrijfspand (in eigendom) ga voorzien van zonnepanelen, andere energie aanbieder, en klaar ben je. G9 besteld en ondanks dat ik héél erg tevreden ben over de eigenschappen en de kwaliteit van de, inmiddels zwaar verouderde, Passat zie ik er echt naar uit Xpeng te gaan rijden.
Vanuit mijn perspectief is deze omschakeling min of meer een "logisch gevolg" van almaar stijgende kosten voor een verouderde auto (nog niet te spreken over de -waarschijnlijk- toenemende onderhoudskosten voor een diesel met 300K op de teller), interesse in vernieuwing en de mogelijkheid in te stappen in de "moderne technologie" van zonnepanelen, dynamische contracten, snelladende EV's en meer-dan-acceptabele-ranges.
Dan even terug naar de Mondeo...Ik heb ooit een Ford Escort gehad (ergens rond 1990 denk ik), maar ná die auto NOOIT meer een Ford! Ik heb daarna ook nog een Opel gehad: V6 Omega ...die reed op gas, dat was best te doen totdat er mankementen de kop op staken. Ingeruild voor een Opel station die twee weken later op de snelweg de kleppen door het motorblok naar buiten ramde. Ook NOOIT meer Opel dus.
Daarna (noodgedwongen) een VW Passat station aangeschaft...8 jaar mee rondgereden zonder problemen en daarom en daarna mijn huidige VW passat Alltrack Variant aangeschaft.
Het besef NU, na máánden van eigen onderzoek en vergelijken resulteert maar in één conclusie: schaf een EV aan (met de wetenschap van "goedkope brandstof" via de aan te laten leggen zonnepanelen) en zorg dat je van die Passat af komt.
Tsja, ik heb de pecunia niet om zomaar een G9 te kopen, dus voor het eerst in m'n leven ga ik een auto (zakelijk operationeel) leasen en dat is tevens ook de eerste nieuwe in m'n leven ooit.
In my humble opinion wil ik dus eigenlijk zeggen: maak dat je zo snel mogelijk van de fossiele auto af komt en stap in de wondere wereld van EV's...
Aanstaande 5 jaar ga ik wel een fors maandbedrag betalen aan lease, maar daar staat lijnrecht een behoorlijke beparing aan meerdere kostenposten (t.o.v. de 11 jaar oude VW Passat) tegenover... € 56.000 over de gehele looptijd van de Xpeng G9-lease is de verwachting.

• ferminem
eLScha schreef op woensdag 3 september 2025 @ 01:04:
[...]

Mooi balen… geen idee wat er gespeeld heeft met die wagen, maar het klopt van geen kant
Kwa service en klantvriendelijkheid kunnen ze nog wel wat stappen leren.

• TurboNick3

TurboNick3

Thedutchtravellers

TheHPWhisperer schreef op donderdag 4 september 2025 @ 02:11:
Ik kan me de "werkwijze" van TurboNick3 betreffende de Mondeo wel indenken.
Het is echter wel van belang vanuit welk perspectief je dit benadert.
Ikzelf heb geen Xpeng, maar een Passat Alltrack van 2014 die ik zelf in 2017 vanuit Duitsland naar Nederland heb geïmporteerd.
Het gaat hier om een 2.0 diesel en omdat de houderschapsbelasting nagenoeg iedere maand omhoog gaat (was € 151 in augustus 2017 en is € 186 in augustus 2025...PER MAAND).
Reden voor mij om eens om te zien naar een full electric EV. Daarbij komt dat ik mijn bedrijfspand (in eigendom) ga voorzien van zonnepanelen, andere energie aanbieder, en klaar ben je. G9 besteld en ondanks dat ik héél erg tevreden ben over de eigenschappen en de kwaliteit van de, inmiddels zwaar verouderde, Passat zie ik er echt naar uit Xpeng te gaan rijden.
Vanuit mijn perspectief is deze omschakeling min of meer een "logisch gevolg" van almaar stijgende kosten voor een verouderde auto (nog niet te spreken over de -waarschijnlijk- toenemende onderhoudskosten voor een diesel met 300K op de teller), interesse in vernieuwing en de mogelijkheid in te stappen in de "moderne technologie" van zonnepanelen, dynamische contracten, snelladende EV's en meer-dan-acceptabele-ranges.
Dan even terug naar de Mondeo...Ik heb ooit een Ford Escort gehad (ergens rond 1990 denk ik), maar ná die auto NOOIT meer een Ford! Ik heb daarna ook nog een Opel gehad: V6 Omega ...die reed op gas, dat was best te doen totdat er mankementen de kop op staken. Ingeruild voor een Opel station die twee weken later op de snelweg de kleppen door het motorblok naar buiten ramde. Ook NOOIT meer Opel dus.
Daarna (noodgedwongen) een VW Passat station aangeschaft...8 jaar mee rondgereden zonder problemen en daarom en daarna mijn huidige VW passat Alltrack Variant aangeschaft.
Het besef NU, na máánden van eigen onderzoek en vergelijken resulteert maar in één conclusie: schaf een EV aan (met de wetenschap van "goedkope brandstof" via de aan te laten leggen zonnepanelen) en zorg dat je van die Passat af komt.
Tsja, ik heb de pecunia niet om zomaar een G9 te kopen, dus voor het eerst in m'n leven ga ik een auto (zakelijk operationeel) leasen en dat is tevens ook de eerste nieuwe in m'n leven ooit.
In my humble opinion wil ik dus eigenlijk zeggen: maak dat je zo snel mogelijk van de fossiele auto af komt en stap in de wondere wereld van EV's...
Aanstaande 5 jaar ga ik wel een fors maandbedrag betalen aan lease, maar daar staat lijnrecht een behoorlijke beparing aan meerdere kostenposten (t.o.v. de 11 jaar oude VW Passat) tegenover... € 56.000 over de gehele looptijd van de Xpeng G9-lease is de verwachting.
Gefeliciteerd! goede keus denk ik
Wel een groot voordeel als je zakelijk de auto kan regelen en dat geld voor de meeste hier denk ik.
Ikzelf ben geen ondernemer en als werknemer is het jammer genoeg lastig om zo'n auto te kunnen kopen.
Private lease is mij totaal niet bevallen met onze Opel Corsa-e.
Als je een auto hebt waar je tevreden over bent en je leven veranderd niet dan kan het werken maar als 1 van de 2 niet het geval is zit je vast. Te groot risico denk ik. Althans ik heb het ervaren dat beide het geval was en ben echt heeel blij als die private lease afloopt. Dan kan ik verder.
Ik heb in mijn leven overigens veel fordjes gereden en altijd naar tevredenheid. van nieuw tot ouder, benzine en veel diesels. Maar de nieuwe generatie is ruk. Zeker die halve VW's. Maar ook de Mach-e rijd echt niet als een ouderwetse ford. Totaal niet verfijnd. Qua wegrijden vanuit stilstand, of gasresponse en stuurgevoel. Ook over slechter wegdek niet zo comfortabel als menig concurrent. Daarom sparen wij ook even door tot de Xpeng in bereik komt. Je zou bijna een bedrijf gaan starten zodat je zakelijk de auto kan rijden lol.

• JustTrying

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:21
YouTube: Trip to München for Xpeng G6/G9 test drive part 2

Tesla go home.
De 2026 G6 is werkelijk ongelooflijk

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58
En dat in 2025 ;)

Ik lees alleen nog wel wat buggy behaviour in de nieuwste Xpeng XOS 5.8, vooral op het Duitse forum zijn er best veel mensen die nogal raar gedrag, inclusief de introductie van phantom braking, rapporteren: https://xpeng-fahrer.de/t/os-update-5-8-08-2025/712/1

Daarnaast vind ik het jammer (maar op zich wel begrijpelijk doordat autonomous driving in EU nog lang niet zo ver is qua wetgeving) dat ze internationaal niet de GPU/CPU power inbouwen die ze in China wel inbouwen.

Ben ook wel benieuwd naar hoe de aftersales en spare-parts beschikbaarheid gaat uitpakken. Op bv het MG4 forum lees je echt horrorverhalen over maanden wachten op een buitenspiegel enzo....dat moet XPeng echt goed op orde hebben/brengen/houden om internationaal mee te kunnen blijven doen.

Maar idd, leuk karretje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
olafmol schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:05:
[...]

En dat in 2025 ;)

Ik lees alleen nog wel wat buggy behaviour in de nieuwste Xpeng XOS 5.8, vooral op het Duitse forum zijn er best veel mensen die nogal raar gedrag, inclusief de introductie van phantom braking, rapporteren: https://xpeng-fahrer.de/t/os-update-5-8-08-2025/712/1

Daarnaast vind ik het jammer (maar op zich wel begrijpelijk doordat autonomous driving in EU nog lang niet zo ver is qua wetgeving) dat ze internationaal niet de GPU/CPU power inbouwen die ze in China wel inbouwen.

Ben ook wel benieuwd naar hoe de aftersales en spare-parts beschikbaarheid gaat uitpakken. Op bv het MG4 forum lees je echt horrorverhalen over maanden wachten op een buitenspiegel enzo....dat moet XPeng echt goed op orde hebben/brengen/houden om internationaal mee te kunnen blijven doen.

Maar idd, leuk karretje :)
xpeng heeft behoorlijk wat onderdelen in europa liggen.
Ik was binnen een paar weken geholpen met nieuwe buiten spiegel bijvoorbeeld.

Nieuwste XOS versie heeft inderdaad best wat issues met ghost braking en "ineens" uitwijken naar een parkeerhaven of uitvoegstrook.
xpeng is er wel mee bezig, maar helaas hebben ze dit alsnog gereleased ondanks dat dit tijdens de beta versies al naar boven was gekomen.

• Juicie
Ik ben aan het overwegen een G6 LR, Silver Frost te leasen. Echter krijg ik nogal verschillende prijzen terug bij de verschillende leasemaatschappijen van mijn werkgever. van 884 Euro tot 949 Euro. Maar vind de prijzen sowieso aardig hoog voor de fiscale waarde van de wagen. Ik snap dat dit mede komt door de afschrijving maar zijn er bij jullie mensen die een G6 gaan leasen via de werkgeven en mag ik vragen wat jullie leasebedragen zijn?

60 maandan
30.000 km/jaar
excl brandstof
4-seizoens banden

[ Voor 6% gewijzigd door Juicie op 04-09-2025 14:53 ]

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:53
Juicie schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:37:
Ik ben aan het overwegen een G6 LR, Silver Frost te leasen. Echter krijg ik nogal verschillende prijzen terug bij de verschillende leasemaatschappijen van mijn werkgever. van 884 Euro tot 949 Euro. Maar vind de prijzen sowieso aardig hoog voor de fiscale waarde van de wagen. Ik snap dat dit mede komt door de afschrijving maar zijn er bij jullie mensen die een G6 gaan leasen via de werkgeven en mag ik vragen wat jullie leasebedragen zijn?
Ik weet nooit wat er wel en niet bij die lease maatschappijen in zitten, dus kan altijd maar moeilijk vergelijken. Maar voor mijn werkgever was de leaseprijs nóg hoger dan de bedragen die je noemt, dus misschien is het niet zo rare prijs? |:( Maar goed ze doen maar zaken met één maatschappij. Dus met mijn cijfers ga je niet veel wijzer worden. O-)

• weerdmeester
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:38
De vraag is of dat inclusief of exclusief brandstof is, hoeveel maanden, kilometers, winterbanden, etc etc

• GR1969
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 05-09 07:57
Leasebedrag hangt van veel dingen af en niet zo 1,2,3 te vergelijken. Voor mij staat nu een G6 Black Edition in bestelling bij de leasemaatschappij. Ik rijd nu een Polestar 2 (launch edition) Performance met een aanzienlijk hogere fiscale waarde en begrijp dat het leasebedrag voor de G6 vergelijkbaar is. XPENG maar ook bijvoorbeeld ZEEKR zijn gewoon hoog in leasebedrag i.v.m. onzekerheid afschrijving.

• hoipimniet
De Xpeng G6 heeft bij mijn leasemaatschappij (Ayvens) inderdaad ook een erg hoog leasebedrag. Check hier maar: https://www.ayvens.com/nl...C45000&sorting=price-desc

Filter is EV, max 45k cataloguswaarde, gesorteerd op prijs. De G6 is de duurste van allemaal, en is nog niet eens 45k. De nummer 2 is dat wel maar is ruim 20 euro pm goedkoper. En dan heeft de G6 nog korting ook!

• Juicie
Ik heb het bericht even geüpdatet met wat meer informatie. Maar het valt me inderdaad een beetje tegen wat de G6 moet kosten. Al wordt dat dan wel weer gecompenseerd door de lagere bijtelling vanwege de lagere fiscale waarde.

Dat het bij Zeekr ook zo is, was me inderdaad ook al opgevallen.

Nu was bij Alphabet de offerte in eerste instantie ook 50 euro per maand lager door een korting van 4000 euro die ze kregen van Xpeng. Maar die korting is er tussen het aanvragen van de prijs en het akkoord geven weggevallen waardoor de eerste offerte niet meer geldig was. Daardoor zit ik nu weer te twijfelen of er misscfhien geen betere opties zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Juicie op 04-09-2025 15:00 ]

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:55
Wat ook opvalt is dat de G9 LR by Ayvens niet in de calculator staat. Verder staat de huidige P7 niet meer in de lijst bij Xpeng configurator.

Als de Next P7 de elektrische trekhaak als optie krijgt en qua lease/catalogus prijs rond de G9 zou zitten wordt het straks nog lastig kiezen.

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:09

60 maandan
30.000 km/jaar
excl brandstof
4-seizoens banden
Het is inderdaad hoog. Ik heb via mijn werkgever bij Athlon de nieuwe G6 AWD performance besteld voor 1086 ex btw. Het is idd lastig vergelijken. Ik kom van een Polestar 2 (Launch edition) die toch ruim 6k duurder was en in leasekosten vrijwel hetzelfde deed via Ayvens.

Voor de G6 kon dit keer kiezen uit Athlon en Ayvens. Athlon was toch een stuk voordeliger. Ayvens zat zo een 20 euro per maand hoger en volgens mij hadden ze het oude model berekend want er zat een optie bij voor een electronic tow bar. Die zit er in het nieuwe model standaard bij (AWD versie). Ik vond Athlon ook nog een stuk flexibeler en had meer opties zoals 4 season en niet alleen winterbanden. Ook werd er de optie geboden om de brandstofkosten iets omlaag te gooien als ik in de knel zou komen met het leasebedrag als ik er met een klein bedrag boven zou komen.

Hieronder mijn uiteenzetting van de kosten voor Athlon. Wie weet kan je er wat mee.

-48 maanden (met mogelijkheid tot jaar verlengen)
-25.000 km per jaar
-Winterbanden (20 euro)
-Laadpaal pakket (44 euro)
-Vervangend vervoer 24 uur (15 euro)
-Pechhulp NL en EU (8,50 euro)
-Allrisk + verzekering inzittenden (4 euro)
-Eigen risico verlagen naar 150 (15 euro)
-Laadpas NL en EU (3,50 euro)
-inclusief brandstof (141,34 euro)
Levering medio tot eind oktober. Ik kan niet wachten!

• weerdmeester
Mr_Music schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:52:
[...]

Het is inderdaad hoog. Ik heb via mijn werkgever bij Athlon de nieuwe G6 AWD performance besteld voor 1086 ex btw. Het is idd lastig vergelijken. Ik kom van een Polestar 2 (Launch edition) die toch ruim 6k duurder was en in leasekosten vrijwel hetzelfde deed via Ayvens.

Voor de G6 kon dit keer kiezen uit Athlon en Ayvens. Athlon was toch een stuk voordeliger. Ayvens zat zo een 20 euro per maand hoger en volgens mij hadden ze het oude model berekend want er zat een optie bij voor een electronic tow bar. Die zit er in het nieuwe model standaard bij (AWD versie). Ik vond Athlon ook nog een stuk flexibeler en had meer opties zoals 4 season en niet alleen winterbanden. Ook werd er de optie geboden om de brandstofkosten iets omlaag te gooien als ik in de knel zou komen met het leasebedrag als ik er met een klein bedrag boven zou komen.

Hieronder mijn uiteenzetting van de kosten voor Athlon. Wie weet kan je er wat mee.

-48 maanden (met mogelijkheid tot jaar verlengen)
-25.000 km per jaar
-Winterbanden (20 euro)
-Laadpaal pakket (44 euro)
-Vervangend vervoer 24 uur (15 euro)
-Pechhulp NL en EU (8,50 euro)
-Allrisk + verzekering inzittenden (4 euro)
-Eigen risico verlagen naar 150 (15 euro)
-Laadpas NL en EU (3,50 euro)
-inclusief brandstof (141,34 euro)
Levering medio tot eind oktober. Ik kan niet wachten!
1086 is dus incl. de 141.34 brandstof? Is mij nooit helemaal duidelijk bij Athlon namelijk. Dat scheelt dan wel aanzienlijk met Ayvens waar het bedrag zonder brandstof al hoger is voor dezelfde configuratie.

• Mr_Music
weerdmeester schreef op donderdag 4 september 2025 @ 21:36:
[...]

1086 is dus incl. de 141.34 brandstof? Is mij nooit helemaal duidelijk bij Athlon namelijk. Dat scheelt dan wel aanzienlijk met Ayvens waar het bedrag zonder brandstof al hoger is voor dezelfde configuratie.
Ja inclusief brandstof inderdaad. Als je op Uw Samenstelling klikt krijg je rechts een overlay met daarin de brandstof indicatie. Dat is dus meegenomen in het totaalbedrag daaronder. Zie screenshot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4-fUEnlo8nGhCwZKg1kZY1BMHA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xp79JSam2QSXkDlyXL38PtJj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Music op 04-09-2025 21:58 ]

• weerdmeester
Mr_Music schreef op donderdag 4 september 2025 @ 21:56:
[...]

Ja inclusief brandstof inderdaad. Als je op Uw Samenstelling klikt krijg je rechts een overlay met daarin de brandstof indicatie. Zie screenshot.
[Afbeelding]
Dat klopt maar bij sommige (Ayvens oa) staat er bij de brandstof indicatie bij dat het getoonde leasebedrag ex brandstofkosten is. Bij Athlon was mij dat niet helemaal duidelijk omdat de getoonde leaseprijs ook nog eens behoorlijk dicht bij de prijs ligt van andere maatschappijen maar dan zonder de brandstof. Bedankt voor de opheldering!

• Mr_Music
weerdmeester schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:00:
[...]

Dat klopt maar bij sommige (Ayvens oa) staat er bij de brandstof indicatie bij dat het getoonde leasebedrag ex brandstofkosten is. Bij Athlon was mij dat niet helemaal duidelijk omdat de getoonde leaseprijs ook nog eens behoorlijk dicht bij de prijs ligt van andere maatschappijen maar dan zonder de brandstof. Bedankt voor de opheldering!
Ah ik snap je punt! Overigens over Ayvens. Ik zit net te kijken en het is een zooitje. Er staan 3 versies van de G6. Als het het nieuwe model is horen er maar 2 versies te zijn. Ook de oranje kleur is nog selecteerbaar maar bij de AWD versie is er geen tow bar optie. Dat zou weer suggereren dat het om het nieuwe model ging. Er staat ook nog dat er een korting is tot 31-7. Het is al september.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weerdmeester
Die moeten de boel blijkbaar nog even bijwerken ja.

Overigens ben ik laatst eens bij XPENG geweest om te vragen welke leasemaatschappij men gebruikt. MKB Lease begrijp ik. Heb daar een offerte aangevraagd voor een G9 LR. De offerte viel hoger uit dan bij andere maatschappijen:

G9 LR Zwart (+1000 euro optie)
48 maanden
35000km per jaar
Winterbanden
Laadpas NL
Inzittende verzekering
vv vervoer (24uur)

kwam uit op zo'n 1420

Dit terwijl in mijn eigen portal en op de site van bijvoorbeeld Athlon deze op eenzelfde bedrag uitkomen (iets lager zelfs) maar dan incl laadpaal, 150 euro eigen risico en vv vervoer binnen 2uur.

Loont dus wel dat als je kan kiezen om her en der eens wat offertes op te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoipimniet
Mr_Music schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:06:
[...]

Ah ik snap je punt! Overigens over Ayvens. Ik zit net te kijken en het is een zooitje. Er staan 3 versies van de G6. Als het het nieuwe model is horen er maar 2 versies te zijn. Ook de oranje kleur is nog selecteerbaar maar bij de AWD versie is er geen tow bar optie. Dat zou weer suggereren dat het om het nieuwe model ging. Er staat ook nog dat er een korting is tot 31-7. Het is al september.....
In de zakelijke portal waar je toegang toe krijgt als je een nieuwe auto mag kiezen staat bij de SR specifiek bij dat het om het 2024-model gaat. Op de algemene, openbare site zie ik dat er niet bij staan. Heel slordig.

Dat met die korting is echt stom inderdaad. Ik zag eind juli dat 'ie tm 31 juli liep dus heb m snel besteld, kreeg ik een offerte zonder korting.... Echt een beetje een zooitje daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsdelva
Grote verschillen inderdaad. Ik heb via Alphabet een G9 standard range (dus laatste model net voor dat de SR LR werd) full option op de kop kunnen tikken met alle opties gratis waardoor ik op €912 beland ben. 7 weken geleden besteld, 3 weken geleden geleverd. Een korting van 8K via de dealer. Geen idee hoeveel het zou zijn nu dat de SR de LR geworden is en dus de opties niet gratis zijn. Wat ik wel weet is dat ons werk de laadpaal enzo niet via de leasing doet, maar gewoon apart via Smappee (wij krijgen fixed 2.2K installatie gratis).

[ Voor 4% gewijzigd door mathijsdelva op 05-09-2025 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/202CW-gPkJPJBMyiFqIVqHF7hoU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UBjSX0L4UwS1B71C51FEuokd.png?f=fotoalbum_large

Net een maand oud.... :(

Nou boys, ik ga 's even kijken of xpeng zn onderdelen in NL op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-09 11:43
Bij mij ging dat best goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• runob
Customer support bevestigt dat P7 naar België komt in Q1/Q2.
https://www.reddit.com/r/Xpeng/comments/1nceyou/now_we_know/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Volgens Autoweek pas eind 2026 in Nederland, dat zou wel een (te) groot verschil zijn.
https://www.autoweek.nl/a...rland-ook-p7-in-aantocht/

[ Voor 51% gewijzigd door JustTrying op 09-09-2025 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runob
Ze zullen het nog niet goed weten zeker. Wel een beetje speciaal om gewoon met een gat te zitten in de line-up. Oude wordt niet meer verkocht, geen idee wanneer nieuwe versie er komt (alhoewel BMW had ongeveer zelfde voor met IX3 zeker 😅)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batch63
JustTrying schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:10:
[...]

Volgens Autoweek pas eind 2026 in Nederland, dat zou wel een (te) groot verschil zijn.
https://www.autoweek.nl/a...rland-ook-p7-in-aantocht/
Niet deze uitvoering en wellicht 2027.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
batch63 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:07:
[...]

Niet deze uitvoering en wellicht 2027.
Wat bedoel je met 'niet deze uitvoering' ? Alle wegens EU richtlijnen verboden Chinese techniek eruit gehaald?
En waar lees je dat het wellicht 2027 gaat worden als ik vragen mag?
Pagina: 1 ... 52 53 Laatste