Dit bericht verbaast mij. Ik had laatst de fietsendrager inclusief fietsen erop en de cruisecontrol deed het gewoon hoor. g6.TheHPWhisperer schreef op zondag 10 mei 2026 @ 00:57:
[...]
Met "iets" op de haak doet de cruisecontrol het ook niet. Die wordt uitgeschakeld op het moment dat je een stekker in de trekhaak steekt (of als de trekhaak uitgeklapt is; dat weet ik niet meer precies en ik kan het ook niet checken want mijn trekhaak is geamputeerd).
Op m'n werk staat er eentje naast een Kia EV9, dan lijkt het een middenklasser. Alles is relatiefBramT schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 15:02:
[...]
Ik zit nu gewoon in Eindhoven voor het eerste 20k onderhoudsbeurtje voor m'n G6.
[Afbeelding]
Man die G9 blijft een enorme bak zeg...![]()
PS. De P7+ hebben ze hier wel als demo-auto, maar nog geen ruimte voor in de showroom.
Adaptive cruise control werkt gewoon volgens mij, maar LCC werkt niet met de trekhaak uit. ACC voorheen ook niet.Tdebassie schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:09:
[...]
Dit bericht verbaast mij. Ik had laatst de fietsendrager inclusief fietsen erop en de cruisecontrol deed het gewoon hoor. g6.
Is de Cruise Control alleen aan een uit te schakelen met de hendel rechts van het stuur of ook met een knop op het stuur? (rempendaal natuurlijk ook om het uit te schakelen) Reden van mijn vraag is dat ik met alle auto's waarmee ik rij de Cruise Control links op het stuur of direct aan het stuur te bedienen zijn en ik met grote regelmaat de Cruise Control even uitschakel om hem daarna gelijk weer aan te zetten. Dit werkt natuurlijk niet zo fijn als het alleen maar met de hendel gaat.
@Nougat bij mijn G6 kan het via een knop op het stuur. Die met een sterretje uit m'n hoofd...je kunt zelf instellen waarvoor je die knop wilt gebruiken en tijdens ophalen/uitleg vd auto gaf de verkoper aan wat je allemaal kan kiezen voor die knop dus gelijk LCC gekozen
Ik moet zeggen dat hij soms wel lastiger uit te schakelen is en dat niet altijd direct werkt, ligt er even aan of die op semi-auto staat denk.
Ik moet zeggen dat hij soms wel lastiger uit te schakelen is en dat niet altijd direct werkt, ligt er even aan of die op semi-auto staat denk.
Adaptive cruise control kan je volgens mij alleen aan zetten met de hendel.Nougat schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:53:
Is de Cruise Control alleen aan een uit te schakelen met de hendel rechts van het stuur of ook met een knop op het stuur? (rempendaal natuurlijk ook om het uit te schakelen) Reden van mijn vraag is dat ik met alle auto's waarmee ik rij de Cruise Control links op het stuur of direct aan het stuur te bedienen zijn en ik met grote regelmaat de Cruise Control even uitschakel om hem daarna gelijk weer aan te zetten. Dit werkt natuurlijk niet zo fijn als het alleen maar met de hendel gaat.
LCC kan je ook programmeren op de knop op het stuur (sterretje links op het stuur)
Maar ACC heeft dat niet zover ik weet.
Maar als je de LCC aanzet met de favorieten knop dan gaat de ACC ook gewoon aan. Werkte voor mij perfect toen ik een proefrit deed, ik ben ook groot voorstander van een knop op het stuur.jesse! schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:15:
[...]
Adaptive cruise control kan je volgens mij alleen aan zetten met de hendel.
LCC kan je ook programmeren op de knop op het stuur (sterretje links op het stuur)
Maar ACC heeft dat niet zover ik weet.
WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2
Klopt, maar LCC is meer dan alleen ACC natuurlijk. Er is geen manier zover ik weet om via het stuur knopje alleen ACC aan te zetten.michaelvo schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:47:
[...]
Maar als je de LCC aanzet met de favorieten knop dan gaat de ACC ook gewoon aan. Werkte voor mij perfect toen ik een proefrit deed, ik ben ook groot voorstander van een knop op het stuur.
In Noorwegen haalt Xpeng even 10% van de prijs af van de G6 en G9, enig idee of dat in Nederland ook gaat gebeuren? Gezien de lancering van de EX60 van Volvo den iX3 van BMW en de GLC van Mercedes, is de G9 wellicht wel gewoon te duur geworden nu voor Nederland..
De instapper van de ex60 zit tussen het prijsnivo van de G9SR en LR ongeveer toch? En de iX3 vanaf 70+? Dan is de G9 m.i. met de huidige prijs (en uitrusting... Hallo BMW met je stoelverwarming abonnement) nog behoorlijk concurrerend? Voor grotere ranges dan de G9 moet je bij de concurrent ook nog wat bijbetalen en snelladen doen ze ook niet beter.
What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...
De Ix3 (40) is er fiscaal vanaf net iets meer dan 60k, de GLC (250) nu vanaf 62, de EX60 (P6) vanaf 63, allemaal vergelijkbaar qua rijbereik en accu met de Xpeng, laadsnelheid zal xpeng nog wel winnen,maar ze komen in de buurt. Je moet er wel bij optellen dat mensen gemiddeld gezien nog steeds wel liever een Europees merk rijden, zeker wanneer er qua kosten niet heel veel verschil meer in zit. Inderdaad zijn de stoelen in de xpeng voor dat bedrag luxer en mooier, maar het wordt wel moeilijker voor ze nu.ToMaSZ schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 16:14:
De instapper van de ex60 zit tussen het prijsnivo van de G9SR en LR ongeveer toch? En de iX3 vanaf 70+? Dan is de G9 m.i. met de huidige prijs (en uitrusting... Hallo BMW met je stoelverwarming abonnement) nog behoorlijk concurrerend? Voor grotere ranges dan de G9 moet je bij de concurrent ook nog wat bijbetalen en snelladen doen ze ook niet beter.
Draag je vaak spijkerbroeken? Heb je kinderen/dieren?goetfoud schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:26:
[...]
Ik heb mijn G6P met wit/grijs nu meer dan een jaar en kwaliteit is gewoon vergelijkbaar met leer. Sinds ik hem heb 2x met een vochtig doekje een vlekje weggehaald.
Zeer tevreden over het gebruikte materiaal.
Ik draag altijd goed gewassen zwarte of donker grijze jeans, dus waarschijnlijk geen probleem, maar ik kan natuurlijk niet aan vrienden en familie vragen om geen jeans te dragen (ik heb een foto gevonden van wat een nieuwe niet gewassen jeans doet op wit leer).
En dan is er ook nog de vraag of gekleurd haar de hoofdsteun kan verkleuren.
Zijn er hier nog mensen die een jaar lang of meer ervaring hebben met het Napa lichtgrijs / wit interieur? Ik snap natuurlijk wel dat het potentieel sneller vuil zichtbaar maakt en dat je het wel tot een zekere maat kan afwassen, maar hoe zit het werkelijk in praktijk, vooral ivm verkleuring?
[ Voor 48% gewijzigd door stephvdb op 16-05-2026 12:04 ]
Nog steeds nergens verkleurd of kapot. Auto wordt zeer intensief gebruikt. Alle zitplaatsen en kofferbak vanwege hond.stephvdb schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:34:
[...]
Draag je vaak spijkerbroeken? Heb je kinderen/dieren?
Ik draag altijd goed gewassen zwarte of donker grijze jeans, dus waarschijnlijk geen probleem, maar ik kan natuurlijk niet aan vrienden en familie vragen om geen jeans te dragen (ik heb een foto gevonden van wat een nieuwe niet gewassen jeans doet op wit leer).
En dan is er ook nog de vraag of gekleurd haar de hoofdsteun kan verkleuren.
Zijn er hier nog mensen die een jaar lang of meer ervaring hebben met het Napa lichtgrijs / wit interieur? Ik snap natuurlijk wel dat het potentieel sneller vuil zichtbaar maakt en dat je het wel tot een zekere maat kan afwassen, maar hoe zit het werkelijk in praktijk, vooral ivm verkleuring?
Hoi, lees al een even mee met dit topic.
Na de proefrit een maand geleden heb ik de P7+ besteld.
Weet iemand hoe ik het bestelnummer in de app kan plaatsen zodat ik de bestelling kan volgen?
Weet iemand hoe ik het bestelnummer in de app kan plaatsen zodat ik de bestelling kan volgen?
gefeliciteerd , leuk!Jixzle schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:38:
Bij mijn G6 vorig jaar was het voldoende om in te loggen met het account waarmee ik de bestelling plaatste. Als je dat niet hebt, werkt het wellicht om een account aan te maken met het emailadres wat bij xpeng bekend is.
Xpeng Zwolle zit bij een Renault dealer. Dus idd geen echte dealer. Je kan er een proefrit doen, heb ik ook gedaan. Maar geen onderhoudsbeurten en reparaties als ik het goed begreep. Puur om mensen vanuit het oosten wat makkelijker een proefrit te kunnen laten maken. Anders moet je helemaal naar Breukelen. Wat ik de eerste x ook gedaan heb. Dat schrikt natuurlijk potentiële klanten af.Batilan schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 16:48:
[...]
Heb je daar een bron voor? Uit de bron xpeng-center.nl/vestigingen maak ik op dat Xpeng Center Eindhoven een 'gewone XPeng-center' vestiging is, en Zwolle 'beperkt' lijkt tot service (geen verkoop neem ik aan dan).
De verschillen in ervaringen tussen de XPeng centers worden hier (en op de Whatsapp en Discord groepen) regelmatig besproken. Ik ben in Eindhoven netjes geholpen door een verkoper die normaal in Rotterdam werkt.
[Afbeelding]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik heb in Zwolle een tijdje geleden een 20k km beurt laten uitvoeren.Juancho schreef op zondag 24 mei 2026 @ 22:14:
[...]
Xpeng Zwolle zit bij een Renault dealer. Dus idd geen echte dealer. Je kan er een proefrit doen, heb ik ook gedaan. Maar geen onderhoudsbeurten en reparaties als ik het goed begreep. Puur om mensen vanuit het oosten wat makkelijker een proefrit te kunnen laten maken. Anders moet je helemaal naar Breukelen. Wat ik de eerste x ook gedaan heb. Dat schrikt natuurlijk potentiële klanten af.
Ok dan doen ze tegenwoordig daar ook onderhoud blijkbaar 👍🏻mattlok schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:24:
[...]
Ik heb in Zwolle een tijdje geleden een 20k km beurt laten uitvoeren.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Gefeliciteerd met je bestelling! Wat hebben ze aangegeven wat de levertijd is? Via Arval heb ik de P7+ besteld op 19 mei. Ik kreeg als verwachte leverdatum 29 januari 2027. Vind ik behoorlijk langJixzle schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:38:
Thanks, dan ga ik even bellen met de dealer om te vragen welk email adres er gekoppeld is aan de bestelling!KWOAD schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:34:
[...]
gefeliciteerd , leuk!
Bij mijn G6 vorig jaar was het voldoende om in te loggen met het account waarmee ik de bestelling plaatste. Als je dat niet hebt, werkt het wellicht om een account aan te maken met het emailadres wat bij xpeng bekend is.
Dat had ik eerst ook, eerste melding via Alphabet was voor februari.Pedroootje schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:41:
[...]
Gefeliciteerd met je bestelling! Wat hebben ze aangegeven wat de levertijd is? Via Arval heb ik de P7+ besteld op 19 mei. Ik kreeg als verwachte leverdatum 29 januari 2027. Vind ik behoorlijk lang
Maar na een belletje kreeg ik te horen dat dat een voorlopige datum was en dat er voor Nederland 300 plekken waren voor dit jaar en die nog niet vol zaten.
Daarna kreeg ik vanuit Alphabet toevallig een mailtje met levering in september.
Dat klinkt hoopvol! Ik heb een trip naar Oostenrijk gepland in januari en zou het heel gaaf vinden om met deze prachtige auto die reis te maken.Jixzle schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:13:
[...]
Dat had ik eerst ook, eerste melding via Alphabet was voor februari.
Maar na een belletje kreeg ik te horen dat dat een voorlopige datum was en dat er voor Nederland 300 plekken waren voor dit jaar en die nog niet vol zaten.
Daarna kreeg ik vanuit Alphabet toevallig een mailtje met levering in september.
Ik heb ook de P7+ (AWD) besteld, maar mijn huidige contract loopt nog tot eind feb. Wat ik sowieso had begrepen is dat de AWD's pas volgend jaar geleverd gaan worden, dus dat sluit mooi aan.Pedroootje schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:41:
[...]
Gefeliciteerd met je bestelling! Wat hebben ze aangegeven wat de levertijd is? Via Arval heb ik de P7+ besteld op 19 mei. Ik kreeg als verwachte leverdatum 29 januari 2027. Vind ik behoorlijk lang
7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)
Ben benieuwd, misschien dat de bestelling aan de leasemaatschappij gekoppeld is? Bij mij staat ook niks.Jixzle schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:11:
[...]
Thanks, dan ga ik even bellen met de dealer om te vragen welk email adres er gekoppeld is aan de bestelling!
Wat is de beste USB om in de Xpeng te gebruiken om de camerabeelden op te slaan?
Maakt niet zoveel uit. Sommigen zeggen dat je het beste een kleine sd kaartje (high endurance) + reader kunt gebruiken, maar ik gebruik een oude thumb drive van 32GB. Je moet de opslag formatteren met NTFS of FAT32. Dan kan soms ook in de auto, maar vreemd genoeg werkt dat niet in alle omstandigheden.1nevitable schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 13:55:
Wat is de beste USB om in de Xpeng te gebruiken om de camerabeelden op te slaan?
In mijn G6LR'24 moet ik een van de twee USB poorten gebruiken in het middenconsole, zowel de USB-A als de USB-C welke ik heb zijn bruikbaar.1nevitable schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 13:55:
Kleine aanvulling voor de mensen met een G9'23Suicyder schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:12:
[...]
In mijn G6LR'24 moet ik een van de twee USB poorten gebruiken in het middenconsole, zowel de USB-A als de USB-C welke ik heb zijn bruikbaar.
Hier werkt alleen de USB-A poort met data, en is USB-C alleen voor power (charging)
G6 is pas vanaf MY24 volgens mij, dus die heeft dat probleem niet
Na wat research heb ik gekozen voor een Sandisk MobileMate microSD lezer in combinatie met een Samsung PRO Endurance microSDXC.Suicyder schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:12:
[...]
In mijn G6LR'24 moet ik een van de twee USB poorten gebruiken in het middenconsole, zowel de USB-A als de USB-C welke ik heb zijn bruikbaar.
Dat zou het meest duurzaam moeten zijn.
Hoi mede Xpeng geinteresseerden
. Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe leasewagen (contract loopt af november dit jaar) en ben nog wat aan het twijfelen tussen de P7+ AWD en de G9 RWD SR, momenteel rij ik in een Audi Q8 55 Quattro. Daar zijn mijn 3 tieners zeer over te spreken natuurlijk, zeer ruim achterin en een koffer waar je voldoende in kan gooien.
Iets wat ik nergens lijk te vinden: zit op de G9 RWD SR alles op van opties als bij de andere uitvoeringen? De enige verschillen die ik vind zijn de volgende:
Iets wat ik nergens lijk te vinden: zit op de G9 RWD SR alles op van opties als bij de andere uitvoeringen? De enige verschillen die ik vind zijn de volgende:
- kleinere velgen
- kleinere batterij en ander laadvermogen
- minder range, vermogen en koppel
- geen luchtvering
- andere kleurtjes (het groen kan enkel bij de performance)
Hier de brochure: https://s-cdn.xpeng.com/commoncms/prod/2026-03-06/687f4aef633b4814898f0b7ef54393ae.pdf?name=XPENG+G9+Brochure+NL&venqwish schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 12:59:
Hoi mede Xpeng geinteresseerden. Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe leasewagen (contract loopt af november dit jaar) en ben nog wat aan het twijfelen tussen de P7+ AWD en de G9 RWD SR, momenteel rij ik in een Audi Q8 55 Quattro. Daar zijn mijn 3 tieners zeer over te spreken natuurlijk, zeer ruim achterin en een koffer waar je voldoende in kan gooien.
Iets wat ik nergens lijk te vinden: zit op de G9 RWD SR alles op van opties als bij de andere uitvoeringen? De enige verschillen die ik vind zijn de volgende:Voor de rest lijken alle opties er op te zitten zoals o.a. xpilot, verstelbare stoelen vooraan en achteraan, verwarmd + massage e.d., maar ik vind nergens een brochure of een echte vergelijking voor de BE markt. Of heeft iemand daar wel een duidelijk overzicht van gevonden ergens? Gemini gooit in elk geval verschillende specs door mekaar en op youtube vind je enkel de AWD performance natuurlijk...
- kleinere velgen
- geen luchtvering
Zitten wat verschillen in audio, stoelmassage e.d. en de stoelventilatie achter o.a.
http://500px.com/Abd3licious
Ah top, bedankt! "brochure" lijkt het juiste keyword te zijn om op te zoeken, hierbij heb ik dan via Google de BE versie gevonden. Lijkt hetzelfde - buiten dan geen NL nummerplaatdon_appie schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:13:
[...]
Hier de brochure: https://s-cdn.xpeng.com/commoncms/prod/2026-03-06/687f4aef633b4814898f0b7ef54393ae.pdf?name=XPENG+G9+Brochure+NL&
Zitten wat verschillen in audio, stoelmassage e.d. en de stoelventilatie achter o.a.
https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/hedinautomotive-nl/2c1ddbba-0799-44d1-b8eb-85d49cc55bd2/1771578109/brochure.pdf
Wel spijtig dat het op de website wel lijkt dat alles all-in is, maar dat is het helemaal niet voor de "instapper". Idd audio en stoelopties verschillen toch wel wat. Toch bedankt voor de info!
-edit: stond een post erboven ook al... overbodig dus
[ Voor 96% gewijzigd door ToMaSZ op 03-06-2026 13:51 ]
What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...
Ik ben daarom in twijfel voor de G6 SR tov LR. Meer bereik, maar ook meer luxe. Vergeleken met mijn huidige auto ga ik er dan in het geval van de SR alleen op vooruit qua ruimte, met de LR ook een stuk meer comfort en range.venqwish schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:22:
[...]
Ah top, bedankt! "brochure" lijkt het juiste keyword te zijn om op te zoeken, hierbij heb ik dan via Google de BE versie gevonden. Lijkt hetzelfde - buiten dan geen NL nummerplaat.
https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/hedinautomotive-nl/2c1ddbba-0799-44d1-b8eb-85d49cc55bd2/1771578109/brochure.pdf
Wel spijtig dat het op de website wel lijkt dat alles all-in is, maar dat is het helemaal niet voor de "instapper". Idd audio en stoelopties verschillen toch wel wat. Toch bedankt voor de info!
Dus performance is beste alternatief. Sowieso xpeng hoogwaardiger naar mijn mening.venqwish schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 12:59:
Hoi mede Xpeng geinteresseerden. Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe leasewagen (contract loopt af november dit jaar) en ben nog wat aan het twijfelen tussen de P7+ AWD en de G9 RWD SR, momenteel rij ik in een Audi Q8 55 Quattro. Daar zijn mijn 3 tieners zeer over te spreken natuurlijk, zeer ruim achterin en een koffer waar je voldoende in kan gooien.
Iets wat ik nergens lijk te vinden: zit op de G9 RWD SR alles op van opties als bij de andere uitvoeringen? De enige verschillen die ik vind zijn de volgende:Voor de rest lijken alle opties er op te zitten zoals o.a. xpilot, verstelbare stoelen vooraan en achteraan, verwarmd + massage e.d., maar ik vind nergens een brochure of een echte vergelijking voor de BE markt. Of heeft iemand daar wel een duidelijk overzicht van gevonden ergens? Gemini gooit in elk geval verschillende specs door mekaar en op youtube vind je enkel de AWD performance natuurlijk...
- kleinere velgen
- geen luchtvering
Als ik nu moest kiezen tussen een G9 SR en een P7+ AWD, zou ik direct voor de P7+ gaan. Het is gewoon een veel nieuwere auto met een nieuwere chipset en betere sensoren en camera's die zijn voorbereid op NGP (Xpeng uitvoering van Tesla's FSD). Geen garanties wanneer dat laatste naar de EU komt, en of het komt, maar je kunt ervanuit gaan dat de G9 het niet zal krijgen, of in een zeer beperkte vorm. Daarnaast is de kleindere batterij van de G9SR vooral in de winter echt een beperking en kun je geen comfort pack kiezen met daarin de betere audio installatie en leer. De P7+ is net zo ruim voor de passagiers en bagage als de G9. Als je een SUV wil, koop dan de G9LR of P en laat de SR links liggen. Als dat boven je budget is, dan zou ik de P7+ LR of P nemen.venqwish schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 12:59:
- kleinere velgen
- geen luchtvering
Beide zijn Xpeng, ik snap je punt niet? Idd de P7+ lijkt, zeker omwille van het feit dat het een recenter model is de beter optiegoetfoud schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:13:
[...]
Dus performance is beste alternatief. Sowieso xpeng hoogwaardiger naar mijn mening.
Ik bedoelde bij xpeng 's hoogwaardiger dan Audi. Zowel materiaalkeuze als afwerkingsniveau.venqwish schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 14:49:
[...]
Beide zijn Xpeng, ik snap je punt niet? Idd de P7+ lijkt, zeker omwille van het feit dat het een recenter model is de beter optie
Uiteraard mijn persoonlijke mening😉
Heeft iemand ervaring met het uitlezen van de auto (G6LR'24) met een OBD2 scanner? Ik wil er vanavond even voor gaan zitten bij mijn auto, maar wellicht dat er wat handige tips/tricks beschikbaar zijn nog.
Reden hiervoor is dat ik merk dat ik zelfs met moeite de 500 km op een volle accu niet (meer) haal, waar dat eerder met gemak ging. Maar wil niet zonder enig gevoel erbij (lees data) direct de dealer opzadelen met een onderzoek.
Reden hiervoor is dat ik merk dat ik zelfs met moeite de 500 km op een volle accu niet (meer) haal, waar dat eerder met gemak ging. Maar wil niet zonder enig gevoel erbij (lees data) direct de dealer opzadelen met een onderzoek.
https://discord.com/channels/1274099103537828013/1274111365094703186/1457289652909117613Suicyder schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:16:
Heeft iemand ervaring met het uitlezen van de auto (G6LR'24) met een OBD2 scanner? Ik wil er vanavond even voor gaan zitten bij mijn auto, maar wellicht dat er wat handige tips/tricks beschikbaar zijn nog.
Hier staat wat meer informatie / iemands ervaring
Een tijdje geleden postte ik hier over de schade die ik had gereden letterlijk de dag nadat ik mijn G6 in ontvangst had genomen. Het ging om schade aan de achterklep, door een botsinkje met een naar voren hellend muurtje op de parkeerplaats op mijn werk.
Vandaag heb ik voor het eerst weer durven parkeren op die plek, en mijn vermoeden werd bevestigd: de parkeersensoren "zien" niet de volledige hoogte...
Zoals je ziet geeft de sensor aan dat het nog 40cm tot de rand is, maar in werkeklijkheid is dit nog geen 15.
Dit geldt ook voor objecten die te laag zijn:
Hier ben ik vergeten mijn hand ertussen te doen maar het is tussen de 5 en 10 cm tot dat betonnen blok. Die 35cm klopt wel ongeveer met die paal.
Ik vind dit best kwalijk. Hebben anderen deze ervaring ook? Het gaat om een 2025 G6SR (dus "oude" model).
Vandaag heb ik voor het eerst weer durven parkeren op die plek, en mijn vermoeden werd bevestigd: de parkeersensoren "zien" niet de volledige hoogte...
![]() | ![]() |
Dit geldt ook voor objecten die te laag zijn:
![]() | ![]() |
Ik vind dit best kwalijk. Hebben anderen deze ervaring ook? Het gaat om een 2025 G6SR (dus "oude" model).
Jep, zo heb ik op een paar centimeter na mijn achteruit er bijna uitgereden in de RAI (G9)hoipimniet schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:55:
Een tijdje geleden postte ik hier over de schade die ik had gereden letterlijk de dag nadat ik mijn G6 in ontvangst had genomen. Het ging om schade aan de achterklep, door een botsinkje met een naar voren hellend muurtje op de parkeerplaats op mijn werk.
Vandaag heb ik voor het eerst weer durven parkeren op die plek, en mijn vermoeden werd bevestigd: de parkeersensoren "zien" niet de volledige hoogte...Zoals je ziet geeft de sensor aan dat het nog 40cm tot de rand is, maar in werkeklijkheid is dit nog geen 15.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Dit geldt ook voor objecten die te laag zijn:Hier ben ik vergeten mijn hand ertussen te doen maar het is tussen de 5 en 10 cm tot dat betonnen blok. Die 35cm klopt wel ongeveer met die paal.
Dat komt door de detectiehoek waaronder de parkeersensoren afstanden meten tot objecten. Zit je object net buiten deze detectiehoek, dan is de meting dus niet correct. Er zouden dan veel meer sensoren op de auto moeten zitten om alle mogelijke hoeken in te vullen. De camera's kunnen ook dit waarnemingsgat niet invullen, omdat objecten dichtbij vaak te weinig contrast hebben voor een goede meting en het beeld dichtbij vaak teveel is vervormd. Je ziet dit ook bij Tesla, die volledig vertrouwt op vision-only en ook daar worden objecten soms over het hoofd gezien. In theorie zou het met LiDAR beter kunnen, maar dit is te duur en de meeste fabrikanten stappen nu over op vision-only i.c.m. ultrasone parkeersensoren zoals op onze auto's.hoipimniet schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:55:
Vandaag heb ik voor het eerst weer durven parkeren op die plek, en mijn vermoeden werd bevestigd: de parkeersensoren "zien" niet de volledige hoogte...Zoals je ziet geeft de sensor aan dat het nog 40cm tot de rand is, maar in werkeklijkheid is dit nog geen 15.
Dit geldt ook voor objecten die te laag zijn:Hier ben ik vergeten mijn hand ertussen te doen maar het is tussen de 5 en 10 cm tot dat betonnen blok. Die 35cm klopt wel ongeveer met die paal.
Zou best kunnen maar ik heb die afmetingen echt nog nooit gebruikt om daarop te parkeren. De bovenaf view is dusdanig accuraat dat ik daar altijd vanuit ga zonder problemen.
Wat ik me eigenlijk af vraag.... ik zit te kijken of naar een nieuwe G6 of naar ééntje van een jaartje oud. Alleen kom ik de 2ehands alleen bij Xpeng en 1 ander bedrijf tegen.
Hebben jullie ervaring met het verkopen van een Xpeng aan een reguliere autohandelaar? Want daar kom je ze niet tegen...
Reden dat ik dit vraag is als ik de G6 over 2 / 3 jaar wil verkopen zit ik dan niet vast aan de Xpeng winkels.
Hebben jullie ervaring met het verkopen van een Xpeng aan een reguliere autohandelaar? Want daar kom je ze niet tegen...
Reden dat ik dit vraag is als ik de G6 over 2 / 3 jaar wil verkopen zit ik dan niet vast aan de Xpeng winkels.
[ Voor 15% gewijzigd door Nougat op 11-06-2026 09:44 ]
Ik ben er uit, het wordt een G6 LR in Graphite Grey, met grijs interieur! Uiteindelijk heb ik via alphabet de bestelling geplaatst. Ik krijg een leverdatum in december terug
Ik heb begin maart G6 LR Arctic White besteld bij Alphabet en kon 'm begin juni ophalen, had zelfs nog 2 weken eerder gekund. Maar zo te lezen, heb ik wel geluk gehad met de levertijd.don_appie schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:28:
Ik ben er uit, het wordt een G6 LR in Graphite Grey, met grijs interieur! Uiteindelijk heb ik via alphabet de bestelling geplaatst. Ik krijg een leverdatum in december terug
Dat komt omdat de er nog relatief weinig auto's op de occassion markt zijn en een groot deel van de huidige vloot geleased is. Die lease auto's worden veelal geexporteerd na het einde van de termijn. Daarnaast vereist de auto kennis die de gewone handelaar zelf niet heeft. De meesten zullen er dus niet zo in geinteresseerd zijn. Als het zover is, dan verkoop ik mijn G9 aan een particulier of ruil 'm in voor een nieuwe Xpeng.Nougat schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:41:
Wat ik me eigenlijk af vraag.... ik zit te kijken of naar een nieuwe G6 of naar ééntje van een jaartje oud. Alleen kom ik de 2ehands alleen bij Xpeng en 1 ander bedrijf tegen.
Ik heb ze vooraf nog gebeld, gaven aan 3-4 maanden maar waarschijnlijk veel eerder. Ik heb nog ergens de hoop dat het toch wel eerder kan, maar ze zijn het aan het uitzoeken voor me.Exocet schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:32:
[...]
Ik heb begin maart G6 LR Arctic White besteld bij Alphabet en kon 'm begin juni ophalen, had zelfs nog 2 weken eerder gekund. Maar zo te lezen, heb ik wel geluk gehad met de levertijd.
Tevreden tot nu toe trouwens?
Absoluut, zo veel luxe en prima rijgedrag. Belangrijke reden om voor deze auto te kiezen, was de ruimte achterin (met 2 kinderen 1.85+) en dat is echt fantastisch. Er zijn maar weinig auto's in deze prijsklasse die hieraan kunnen tippen.don_appie schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:07:
[...]
Ik heb ze vooraf nog gebeld, gaven aan 3-4 maanden maar waarschijnlijk veel eerder. Ik heb nog ergens de hoop dat het toch wel eerder kan, maar ze zijn het aan het uitzoeken voor me.
Tevreden tot nu toe trouwens?
Ik wil hem ook binnenkort bestellen. Over 6 maanden loopt mijn contract af van van mijn pool auto en wil ook de G6 gaan bestellen dus hopelijk komt die op tijd!don_appie schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:28:
Duits forum heeft de changelog van 5.9.5.
Zitten paar leuke dingetjes tussen... Maar niet heel spannend allemaal.
Zitten paar leuke dingetjes tussen... Maar niet heel spannend allemaal.
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Kan iemand met een bestaande xpeng iets vertellen over de service van xpeng bij vragen en problemen?
Ben zzper en twijfel tussen de g6 LR of Model y. Tesla heeft zichzelf daarin natuurlijk al bewezen, daarom de vraag hoe de ervaring zijn bij Xpeng.
Ik vind mailcontact met de verkoper in Breukelen al moeizaam verlooen, geen reply om email e.d
Ben zzper en twijfel tussen de g6 LR of Model y. Tesla heeft zichzelf daarin natuurlijk al bewezen, daarom de vraag hoe de ervaring zijn bij Xpeng.
Ik vind mailcontact met de verkoper in Breukelen al moeizaam verlooen, geen reply om email e.d
Mijn ervaring is ook dat de reacties op mails of webformulieren gebrekkig zijn. Maar als je belt en je iemand aan de lijn hebt, of langs gaat bij een vestiging wordt je eigenlijk altijd goed te woord gestaan (ervaring met Breukelen en Eindhoven).nielsz09 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:33:
Kan iemand met een bestaande xpeng iets vertellen over de service van xpeng bij vragen en problemen?
Prima als het simpel is, hopeloos als het ingewikkeld wordt. Voor mij zelfs een reden om in de toekomst niet meer voor Xpeng te kiezen.nielsz09 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:33:
Goedemorgen ik ben sinds 1,5 week ongeveer eigenaar van een G9 (long range), ik heb lang getwijfeld wat ik wilde kopen, proefrit in de G6 beviel erg goed, ook veel andere auto's geprobeerd (Skoda enyaq, Kia EV6, MG S6, etc). Uiteindelijk kwam ik een tweedehands G9 tegen die nog vrij nieuw was (1,5 jaar oud) en goedkoper dan een nieuwe G6. Hij is niet gekocht bij Xpeng, dat was wel een risico, maar ik heb nog geen rare dingen kunnen ontdekken, dus hij lijkt verder in orde.
Tot nu toe erg blij mee, hij is wel erg groot dus dat is nog wel een beetje wennen, maar ook wel fijn om straks zonder dakkoffer op vakantie te gaan. We hebben 2 kinderen, een hond, ook nog in de leeftijd kinderwagen, kinderbedje, enz mee.
Ik heb wel wat vragen:
Tot nu toe erg blij mee, hij is wel erg groot dus dat is nog wel een beetje wennen, maar ook wel fijn om straks zonder dakkoffer op vakantie te gaan. We hebben 2 kinderen, een hond, ook nog in de leeftijd kinderwagen, kinderbedje, enz mee.
Ik heb wel wat vragen:
- De auto kwam met 1 key-fob, krijg je er normaal ook een echte sleutel bij (ik zie wel dat er onder de deurgrepen een sleutelgat zit). Als ik bij Xpeng de auto aan mijn account laat koppelen, kunnen mijn vrouw en ik dan beide met de app de auto ontgrendelen?
- Hoe is de Xpeng routeplanner, als je bijv naar Spanje wilt rijden? Zoekt deze ook laders uit voor onderweg, of zou je dan aanraden een app zoals ABRP te gebruiken?
- De auto heeft als default dat hij tot 90% wil laden, is dat niet teveel (je leest overal over die 80/20 regel)? Wij rijden thuis niet heel erg veel, dus ik denk dat we maar eens per 3 weken hoeven te laden, is het erg als hij bijv een week op 90% blijft staan?
- Ik had in reviews over de G6 gezien dat je een soort routines kon maken, kan dit met de G9 ook (en kan dit alleen als je de app werkend hebt)? Het zou fijn zijn als hij meteen snapt wie er in stapt en op welke telefoon hij moet connecten. Ik merk nu dat hij vaak de telefoon van de laatste bestuurder pakt, als we beide in de auto stappen.
- Nog andere tips voor nieuwe eigenaren?
- Je krijgt er idd 1 keyfob bij, waar een sleuteltje in zit. Je hebt 1 hoofd account en kan daar meerdere accounts aan toevoegen zodat je allebei met je telefoon kan ontgrendelen naar het correcte auto-profiel. Je kan zelfs tijdelijke gast-sleutels aanmaken als je dat wil.
- Is heel persoonlijk. Het wordt steeds beter, maar ik gebruik toch altijd ABRP. Dat deed ik in mijn polestar2 met google maps ook al, daar maakte ik met ABRP ook mijn eigen route.
- Ik zou gewoon 90% aanhouden. Ik merk er na bijna 2 jaar niets van.
- Ja dit kan met je telefoon-app. Het heet XCOMBO. In je app (ik heb android) heb ik onderin 'Mijn XPENG' en daar weeronderaan zei ik mijn XCOMBO's. Je kan je eigen maken of van anderen gebruiken.
- Ik zou vooral de release notes steeds goed in de gaten houden. Daar staat veel in. Ook dit topic en discord doorzoeken helpt je veel te leren. Eigenlijk al je vragen zijn wel eerder gesteld en beter beantwoord dan dat ik het nu doe ;-)
[ Voor 4% gewijzigd door kramon op 15-06-2026 11:39 ]
XPENG G9 Performance 2024
Tips die ik heb na de eerste dagen (G6 FL):
- Drie vinger swipe naar beneden gaat altijd naar het homescherm, vooral handig vanuit Android Auto/Carplay
- Rechter hendel tikje omhoog geven, stopt de LCC / ACC
- Koop een opbergdoos voor de middenarmsteun bij Ali, bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com/item/1005008244787838.html
- Join de Xpeng Discord: https://discord.gg/6BzmqfZaAf
- Drie vinger swipe naar beneden gaat altijd naar het homescherm, vooral handig vanuit Android Auto/Carplay
- Koop een opbergdoos voor de middenarmsteun bij Ali, bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com/item/1005008244787838.html
Vorig jaar een roadtrip gedaan via Frankrijk naar Spanje/Portugal. Helemaal op de navigatie van xpeng zelf. Ben wel wat rariteiten tegengekomen, maar het automatisch plannen van de laders gaat vrij goed eigenlijk. Geen behoefte aan een andere app gehad.Drexz schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:17:
Hoe is de Xpeng routeplanner, als je bijv naar Spanje wilt rijden? Zoekt deze ook laders uit voor onderweg, of zou je dan aanraden een app zoals ABRP te gebruiken?
(In Portugal is laden wel een uitdaging, maar dat ligt aan Portugal, niet xpeng
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Bedankt ik had ook wel verwacht dat de meeste antwoorden hier in stonden (wel de first post gelezen, en de laatste 5 pagina's), maar bijna 250 pagina's doorploegen was een beetje veelkramon schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:38:
- Je krijgt er idd 1 keyfob bij, waar een sleuteltje in zit. Je hebt 1 hoofd account en kan daar meerdere accounts aan toevoegen zodat je allebei met je telefoon kan ontgrendelen naar het correcte auto-profiel. Je kan zelfs tijdelijke gast-sleutels aanmaken als je dat wil.
- Is heel persoonlijk. Het wordt steeds beter, maar ik gebruik toch altijd ABRP. Dat deed ik in mijn polestar2 met google maps ook al, daar maakte ik met ABRP ook mijn eigen route.
- Ik zou gewoon 90% aanhouden. Ik merk er na bijna 2 jaar niets van.
- Ja dit kan met je telefoon-app. Het heet XCOMBO. In je app (ik heb android) heb ik onderin 'Mijn XPENG' en daar weeronderaan zei ik mijn XCOMBO's. Je kan je eigen maken of van anderen gebruiken.
- Ik zou vooral de release notes steeds goed in de gaten houden. Daar staat veel in. Ook dit topic en discord doorzoeken helpt je veel te leren. Eigenlijk al je vragen zijn wel eerder gesteld en beter beantwoord dan dat ik het nu doe ;-)
Ik ga morgen naar de dealer, oa om de telefoon te laten koppelen en om de beurt te doen die nog niet was gedaan. Misschien dat ik 1 maandje de betaalde ABRP probeer voor de vakantie, dan kan ik deze direct met android auto gebruiken.
Thanks dit zijn zeker handige dingen (en dingen die ik nog niet wist)Exocet schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:07:
Tips die ik heb na de eerste dagen (G6 FL):
Dat is ook nog wel het proberen waard, de kaarten zijn van TomTom begreep ik, dus ergens nog iets Nederlands in de autoBramT schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:09:
[...]
Vorig jaar een roadtrip gedaan via Frankrijk naar Spanje/Portugal. Helemaal op de navigatie van xpeng zelf. Ben wel wat rariteiten tegengekomen, maar het automatisch plannen van de laders gaat vrij goed eigenlijk. Geen behoefte aan een andere app gehad.
(In Portugal is laden wel een uitdaging, maar dat ligt aan Portugal, niet xpeng)
Als je de betaalde versie hebt, haalt hij dat via Android Auto op. Ik wist niet dat dat kon, maar het werkte fantastisch met onze aanhanger (vouwwagen met 4 kano's erop) erachter.Exocet schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:57:
Hoe weet ABRP de SoC van de Xpeng? Is hiervoor dan een dongle vereist?
Maar je zou ook via een OBDII dongel moeten kunnen werken. Dat heb ik nog niet geprobeerd.
Home Assistant 🏠📱, Zonneplan 20kWh thuisbatterij 🔋🏠, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade 🌡️🚿, 4100Wp PV ☀️, XPeng G9 🚙🔌
Dat gaat via Enode. Daarom heb je ook een betaalde licentie nodig. Helaas stuurt de auto alleen maar data naar Enode, en is er geen vrij API.Exocet schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:57:
Hoe weet ABRP de SoC van de Xpeng? Is hiervoor dan een dongle vereist?
Ik was benieuwd hoe het zou zijn om met de P7+ in een oude stad met smalle straten te rijden. Kun je daar eigenlijk wel parkeren?Overigens: ik ben gewoon een XPENG-eigenaar (in dit geval van een G9). Ik word door niemand betaald. Ik moest wachten terwijl er een kleine reparatie onder garantie aan mijn eigen auto werd uitgevoerd. Dit leek me een leuke manier om de tijd te doden. Bovendien spreken de specificaties van de P7+ mij erg aan.
Laat me weten wat je van mijn ervaring vindt.
YouTube: Testdrive P7+ How practical is it in daily use?
Laat me weten wat je van mijn ervaring vindt.
YouTube: Testdrive P7+ How practical is it in daily use?
Weet je dat zeker? Want ABPR zegt dat de actuele SoC data uit Android Auto komt als ik daarmee rijdt. Ik heb nu geen premium meer, dus kan het nu niet laten zien, maar anderen hebben ook een screenshot gedeeld. Dit doet toch vermoeden dat het rechtstreeks uit Android auto komt? Zodra ik tijdens het laden naar de WC ging en mijn telefoon mee nam, werd de SoC niet meer geupdate. Zodra er weer verbinding was met Android Auto wel.KWOAD schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:48:
[...]
Dat gaat via Enode. Daarom heb je ook een betaalde licentie nodig. Helaas stuurt de auto alleen maar data naar Enode, en is er geen vrij API.
Home Assistant 🏠📱, Zonneplan 20kWh thuisbatterij 🔋🏠, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade 🌡️🚿, 4100Wp PV ☀️, XPeng G9 🚙🔌
Ja dat klopt. Als je Android Auto gebruikt, heeft ABRP toegang tot SoC data. Het werkt niet bij CarPlay. Maar niet ondenkbaar dat daarvoor nog een update komt in de toekomst. Aan de andere kant is de ingebouwde navigatie eigenlijk behoorlijk goed geworden. Ik gebruik nooit meer ABRP of een andere navigatie.sjoerd-p schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:54:
[...]
Weet je dat zeker? Want ABPR zegt dat de actuele SoC data uit Android Auto komt als ik daarmee rijdt. Ik heb nu geen premium meer, dus kan het nu niet laten zien, maar anderen hebben ook een screenshot gedeeld. Dit doet toch vermoeden dat het rechtstreeks uit Android auto komt? Zodra ik tijdens het laden naar de WC ging en mijn telefoon mee nam, werd de SoC niet meer geupdate. Zodra er weer verbinding was met Android Auto wel.
[Afbeelding]
die mogelijkheid van Android Car kende ik niet. Ben dan ook Apple-gebruiker. Dat scheelt dan wel want dan heb je geen ABRP premium nodig.
Volgens mij wel:KWOAD schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:08:
die mogelijkheid van Android Car kende ik niet. Ben dan ook Apple-gebruiker. Dat scheelt dan wel want dan heb je geen ABRP premium nodig.
https://abetterrouteplanner.com/premium
Voor vehicle live data via een OBDII dongle heb je inderdaad geen subscription nodig. Voor Android Auto en Carplay wel.
Best apart dat ABRP dat heeft maar (nog) niet grote diensten als Waze en Google maps.
Wel gaaf, deze zomervakantie maar eens proberen., afhankelijk van de mogelijke navigatie updates welke we deze maand nog zouden krijgen.
Wel gaaf, deze zomervakantie maar eens proberen., afhankelijk van de mogelijke navigatie updates welke we deze maand nog zouden krijgen.
Op een vakantierit van ~500km heb ik laatst ABRP en de Xpeng nav vergeleken op SoC bij aankomst. Tijdens de rit heb ik een iets hoger tempo dan toegestaan aangehouden (+10km/h).
Xpeng: Onreleastisch % vanaf vertrek, maar stelde zich tijdens het rijden vaak bij. Na een flink stuk autoweg kwam het in de buurt van de uitkomst, maar voor de eerste 100km gereden te hebben kun je er beter niet teveel op letten. Uiteindelijk kwam ik 7% onder de eerste en langdurig stabiele waardevolle schatting uit.
ABRP (met OBDII dongle): Vanaf vertrek een stabiele schatting, flink afwijkend van Xpeng nav. Uiteindelijk kwam ik aan 2% onder de initiële schatting.
Xpeng: Onreleastisch % vanaf vertrek, maar stelde zich tijdens het rijden vaak bij. Na een flink stuk autoweg kwam het in de buurt van de uitkomst, maar voor de eerste 100km gereden te hebben kun je er beter niet teveel op letten. Uiteindelijk kwam ik 7% onder de eerste en langdurig stabiele waardevolle schatting uit.
ABRP (met OBDII dongle): Vanaf vertrek een stabiele schatting, flink afwijkend van Xpeng nav. Uiteindelijk kwam ik aan 2% onder de initiële schatting.
Welke dongle heb je in gebruik?FrenzyFreak schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 21:59:
Op een vakantierit van ~500km heb ik laatst ABRP en de Xpeng nav vergeleken op SoC bij aankomst. Tijdens de rit heb ik een iets hoger tempo dan toegestaan aangehouden (+10km/h).
Heb je het dan over verwachte soc bij aankomst? XPeng kan daarbij volgens mij uit gaan van WLTP verbruik of dynamisch. Bij dynamisch zie ik veel realistischer getallen.FrenzyFreak schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 21:59:
Veepeak OBDCheck BLE+ Bluetooth OBD II Scanner: https://www.amazon.nl/dp/B076XVQMVS
Houd er rekening mee dat het eigenlijk niet de bedoeling is een OBDII dongle permanent in de auto te laten zitten. Het is een always-on Bluetooth dongle met toegang tot de computer, zonder wachtwoord of andere beveiliging.
Ja, de verwachte aankomst SoC, zoals aangegeven door de navigatie. De auto staat bij mij sinds het begin op Dynamisch, maar deze instelling mag geen invloed hebben op de navigatie SoC bij aankomst.Batilan schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 22:42:
[...]
Heb je het dan over verwachte soc bij aankomst? XPeng kan daarbij volgens mij uit gaan van WLTP verbruik of dynamisch. Bij dynamisch zie ik veel realistischer getallen.
Als de instelling op WLTP staat heeft dat wèl invloed op het verwachtte aankomstpercentage wat op het scherm getoond wordt merk ik. Als je bijvoorbeeld nog 200 snelweg km te gaan hebt gaat de Xpeng uit van WLTP verbruik tijdens de gehele rit. Dat ga je dan natuurlijk niet halen als je 130 km/h gaat rijden. Ik zie dan in het begin een heel optimistische inschatting van de SoC in het navigatiescherm, welke tijdens de rit langzaam naar de uiteindelijke SoC kruipt (ik heb snelweg tot bijna thuis, dus hij blijft de hele rit te optimistisch).FrenzyFreak schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 23:11:
[...]
Ja, de verwachte aankomst SoC, zoals aangegeven door de navigatie. De auto staat bij mij sinds het begin op Dynamisch, maar deze instelling mag geen invloed hebben op de navigatie SoC bij aankomst.
Bij Dynamisch is dat volgens mij beter, ik zal ze eens wat gaan vergelijken. Maar dat is dus niet de oorzaak van je probleem begrijp ik.
Dat heeft niks te maken met die setting, maar zit gewoon in de software. Snelwegkilometers worden veel te optimistisch ingeschat. Op 250 kilometer kan dat zomaar eens 15% of meer schelen. Dat doet Android Automotive bij concurrerende auto’s echt heel veel beter.Batilan schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 00:17:
[...]
Als de instelling op WLTP staat heeft dat wèl invloed op het verwachtte aankomstpercentage wat op het scherm getoond wordt merk ik. Als je bijvoorbeeld nog 200 snelweg km te gaan hebt gaat de Xpeng uit van WLTP verbruik tijdens de gehele rit. Dat ga je dan natuurlijk niet halen als je 130 km/h gaat rijden. Ik zie dan in het begin een heel optimistische inschatting van de SoC in het navigatiescherm, welke tijdens de rit langzaam naar de uiteindelijke SoC kruipt (ik heb snelweg tot bijna thuis, dus hij blijft de hele rit te optimistisch).
Bij Dynamisch is dat volgens mij beter, ik zal ze eens wat gaan vergelijken. Maar dat is dus niet de oorzaak van je probleem begrijp ik.
Die ervaring heb ik ook en vind het vrije vervelend. Het begint heel optimistisch en daarna zie je het bereik ineens heel hard terug lopen en begin je je af te vragen of je je geplande laadpunt wel haalt. Dat hersteld zich weer na een tijd waardoor je onnodig heb zitten zoeken naar een alternatief laadpunt.FrenzyFreak schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 21:59:
Werkt de airco een beetje normaal in de G6? Vraag dit omdat deze tijdens proefritten nogal slecht af te stellen was..
Vanaf maandag de rollout van 5.9.5
https://www.xpeng.com/nl/...8c00a9eee69fc8a028d7b007e
[ Voor 5% gewijzigd door Exocet op 26-06-2026 17:10 ]
Vandaag gereden, deze doet het prima.Nougat schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:23:
Werkt de airco een beetje normaal in de G6? Vraag dit omdat deze tijdens proefritten nogal slecht af te stellen was..
Ik heb vanmorgen 5.9.5 al kunnen installeren. Qua rijden niet heel veel verschil gemerkt. Wel wat menu dingetjes gezien welke iets logischer zaten.Exocet schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 17:10:
Vanaf maandag de rollout van 5.9.5
Belangrijkste dingen:Suicyder schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 17:57:
[...]
Vandaag gereden, deze doet het prima.
[...]
Ik heb vanmorgen 5.9.5 al kunnen installeren. Qua rijden niet heel veel verschil gemerkt. Wel wat menu dingetjes gezien welke iets logischer zaten.
1. Apple CarPlay & Android Auto Split-Screen
Dit was met afstand een van de grootste wensen van internationale rijders. Voorheen nam CarPlay of Android Auto het hele scherm in beslag. Met OTA 5.9.5 is er een split-screen modus toegevoegd, waardoor je bijvoorbeeld je navigatie via CarPlay kunt tonen, terwijl de andere helft van het scherm beschikbaar blijft voor de native XPENG-voertuiginstellingen of media.
2. Verbeterde Parkeerassistentie (Visueel & Richting)
XPENG staat bekend om zijn sterke parkeerfuncties, maar deze update lost een aantal specifieke irritatiepunten op:
Parkeeroriëntatie in realtime: De interface toont in het parkeervak nu live of de auto vooruit of achteruit (forward-in of reverse-in) wordt ingeparkeerd.
Selectie van uitrijrichting: Bij het automatisch verlaten van een parkeervak kun je nu vooraf expliciet aangeven of je naar links of naar rechts wilt uitsturen op basis van de wegsituatie.
3. XCOMBO Locatie-Triggers
Met het XCOMBO-systeem kunnen XPENG-rijders eigen routines en automatiseringen instellen (zoals klimaatregeling, sfeerverlichting en stoelinstellingen). De update voegt hier locatie- en navigatievoorwaarden aan toe. Je kunt nu instellen dat er specifieke acties worden uitgevoerd zodra je bijvoorbeeld thuis arriveert of een bepaalde bestemming nadert.
4. Wegvallen van de 'Recline-beperking' in Park
Een kleine maar veelgevraagde comfortverbetering: voorheen blokkeerde de software het schakelen uit de parkeerstand (Park) als de rugleuning van de bestuurdersstoel te ver naar achteren was gekanteld, inclusief een waarschuwingsmelding. Deze strikte blokkering en de pop-up zijn nu verwijderd.
5. Uitgebreide Voice Control (Spraakbesturing)
De nauwkeurigheid van de spraakbesturing voor internationale talen (waaronder Engels en Duits) is flink opgeschroefd. Daarnaast kun je nu via spraak direct je verwachte aankomsttijd (ETA) opvragen én dieperliggende functies aansturen, zoals de ventilatieroosters, de Sentry Mode (bewakingsmodus), het kinderslot en de Mindfulness Space.
6. Xpedal STOP-mode voor One Pedal Driving.
7. Minder opvallend AVAS geluid bij lage snelheid.
Android Auto split screen is wel wennen, maar goed gedaan.
Ik heb een model 3 premium long range in de bestelling staan. Ik overweeg nu toch om eens serieuzer naar de G6 te kijken. Is toch formaat model Y maar dan voor hetzelfde bedrag als een model 3.
Bij Tesla bieden ze echter wel de 5000 euro inruilbonus. Zoiets hebben ze bij Xpeng zeker niet? Dan wordt het toch meteen wel weer een groter verschil.
Is het bij Xpeng wel mogelijk om je huidige auto in te ruilen en krijg je er normaal gesproken een goed bedrag voor?
Eerst maar even een proefrit plannen en dan de keuze maken.
Bij Tesla bieden ze echter wel de 5000 euro inruilbonus. Zoiets hebben ze bij Xpeng zeker niet? Dan wordt het toch meteen wel weer een groter verschil.
Is het bij Xpeng wel mogelijk om je huidige auto in te ruilen en krijg je er normaal gesproken een goed bedrag voor?
Waar haal je puntje 6 vandaan? Die zag ik nog niet voorbij komen. Zou wel relaxed zijn.FrenzyFreak schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 23:35:
Hier staat de hele changelog op de site van Xpeng changelogFrenzyFreak schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 23:35:
Vind persoonlijke vooral de verbetering en (ACC & LCC) en Aanzienlijk verbeterde laadcompatibiliteit met Tesla V3- en V4-Superchargers de belangrijkste wijzigingen.
Mijn bestelde Xpeng is pas afgelopen week uit de fabriek gerold en staat gepland voor eind juli levering. Ik laad wel vaak bij Tesla dus toen ik op diverse plekken last dat de Xpeng niet lekker wilde laden bij de supercharter baalde ik wel, maar nu heb ik weer goede hoop.
Nu nog hopen dat de Google Maps navigatie ook meevalt. Dat gebruik ik ook veel en lees ik ook klachten over, die ik zelf ook ervaarde bij de proefrit.
Ik neem aan dat je Google Maps via je gsm gebruikt?Nu nog hopen dat de Google Maps navigatie ook meevalt. Dat gebruik ik ook veel en lees ik ook klachten over, die ik zelf ook ervaarde bij de proefrit.
Zoals al schreef heb ik mijn Xpeng nog niet en moet ik mij baseren op de proefrit van enkele maanden geleden. Toen gebruikte ik Google maps via de CarPlay integratie. Die bleef toen regelmatig hangen, of dat de kaart niet meedraaide als je een bocht pakte of afslag miste. Maar geen idee of dat ondertussen allang gefixt is hoor.Nougat schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 14:36:
[...]
[...]
Ik neem aan dat je Google Maps via je gsm gebruikt?
Maar daar staat toch niets over One Pedal Drive “stop” mode? Of lees ik er helemaal overheen?GAEvakYD schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 14:30:
[...]
Hier staat de hele changelog op de site van Xpeng changelog
Ik heb de update en de toggle in de settings. De app release notes noemen het ook.eLScha schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 22:38:
[...]
Maar daar staat toch niets over One Pedal Drive “stop” mode? Of lees ik er helemaal overheen?
Ik heb een P7+ Long Range besteld in Arctic White met Light Gray ter vervanging van mijn Polestar 2. Levering is een heel eind weg nog, februari pas, maar ik kijk er ontzettend naar uit. Het is heel fijn om te zien dat de updates daadwerkelijk een goede uitrol hebben en ook functies en verbeteringen toevoegen. Bij Polestar laten updates te wensen over.
Qua updates zeker een vooruitgang t.o.v. auto's van Geely Group. En qua auto zeker. Wereld van verschil een Polestar 2 met een P7+.Flying schreef op zondag 28 juni 2026 @ 13:27:
Ik heb een P7+ Long Range besteld in Arctic White met Light Gray ter vervanging van mijn Polestar 2. Levering is een heel eind weg nog, februari pas, maar ik kijk er ontzettend naar uit. Het is heel fijn om te zien dat de updates daadwerkelijk een goede uitrol hebben en ook functies en verbeteringen toevoegen. Bij Polestar laten updates te wensen over.
Is dat je levertijd of je geplande datum?Flying schreef op zondag 28 juni 2026 @ 13:27:
Let wel, elke uitvoering heeft een eigen changelog, de G9 changelog is niet gelijk aan die van de G6, de G6 2024 model is niet gelijk aan die van de 2025 bijv.eLScha schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 14:11:
[...]
Waar haal je puntje 6 vandaan? Die zag ik nog niet voorbij komen. Zou wel relaxed zijn.
2 jaar geleden bod van tesla op eigen auto was aanzienlijk beter dan xpeng, maar we wilde toch voor Xpeng gaan. Even gewacht, nu zijn we zeer blij met de nieuwe G6. Inruil was echter nog steeds slecht bij Xpeng en Tesla heeft inderdaad de 5000 euro actie. We konden de auto partikulier voor een goed bedrag verkopen, iets onder de 5000. Nu erg tevreden met de Xpeng!Reckoner schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 12:38:
Ik heb een model 3 premium long range in de bestelling staan. Ik overweeg nu toch om eens serieuzer naar de G6 te kijken. Is toch formaat model Y maar dan voor hetzelfde bedrag als een model 3.
:strip_exif()/f/image/qaJHuIM6Wym9V8HWXySC8C6L.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/eqbFuZK7anNNA0KScKrBcS5O.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/fzeKEVAcKSsBQkycytEa35cq.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/nJN1VrQ0sz9wh3NS9byjdxOf.jpg?f=fotoalbum_tile)