Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 60 61 Laatste
Acties:

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-04 21:07
V_Andy schreef op maandag 16 februari 2026 @ 19:54:
[...]

Ik heb ook zitten twijfelen tussen de xpeng G9P en de nieuwe iX3.
Uiteindelijk gekozen voor de nieuwe iX3.
Ondanks enkele testritten met de xpeng konden we nooit een aangename binnentemperatuur creëren. Zeker het koude gevoel aan de benen was voor mijn vrouw een no go🙄.
Dit was mogelijk heel makkelijk te fixen ;).

De G6 heeft dit namelijk ook, als je de ECO stand uit zet bij de airco (3 puntjes) dan werkt hij gewoon normaal :)

• V_Andy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:56
Road-runner83 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:29:
[...]

Dit was mogelijk heel makkelijk te fixen ;).

De G6 heeft dit namelijk ook, als je de ECO stand uit zet bij de airco (3 puntjes) dan werkt hij gewoon normaal :)
Ook gedaan bij de G9. Had dit al opgepikt op de Discord groep👍. Maar het resultaat bleef hetzelfde in ons geval☹️

• TurboNick3
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-04 08:48

TurboNick3

Thedutchtravellers

Voor de mensen met een G9 of andere EV die last heeft van motorkap vibratie.
Naast die rubbers aan de zijkanten kan je ook zelf heel makkelijk een stukje ontdreuningsplaat plakken aan de binnenkant van de motorkap. Dit word ook veel bij zelfbouwcampers gedaan in de start van de zelfbouw als je een kale lege bus koopt dan is die dunne plaat van de zijkant ontzettend aan het trillen en dat maakt zeker in een holle ruimte enorm veel lawaai. Dit los je dus op door die zelfklevende ontdreuningsplaten te plakken. Die maken de motorkap of plaat algemeen iets zwaarder waardoor die niet meer trilt.

PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP

• MM1974
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:29
TurboNick3 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:29:
Naast die rubbers aan de zijkanten kan je ook zelf heel makkelijk een stukje ontdreuningsplaat plakken aan de binnenkant van de motorkap. Dit word ook veel bij zelfbouwcampers gedaan in de start van de zelfbouw als je een kale lege bus koopt dan is die dunne plaat van de zijkant ontzettend aan het trillen en dat maakt zeker in een holle ruimte enorm veel lawaai. Dit los je dus op door die zelfklevende ontdreuningsplaten te plakken. Die maken de motorkap of plaat algemeen iets zwaarder waardoor die niet meer trilt.
Dank je hiervoor en lijkt mij wel een goede oplossing. Heb jij ervaring hiermee?

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:07
TurboNick3 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:29:
Klinkt goed. Ik ben meer van computertechniek dan dit soort techniek. Heb je misschien ook ergens ene foto hiervan? Ben benieuwd hoe dat er dan uit zou zien.

XPENG G9 Performance 2024

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-04 14:25
eLScha schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 18:10:
Er zijn gewoon een aantal zaken die Xpeng niet lekker voor elkaar heeft. Integraties is er daar eentje van. Remote uitlezen van de auto gaat niet en koppelen met slimme laadpalen daardoor ook niet. Wallbox heeft bijvoorbeeld ook zo’n trial draaien.

Die sleutel die via Bluetooth koppelt is ook zo’n ding. Het werkt gewoon niet goed genoeg. Als de auto te dicht bij huis staat gaat hij inderdaad wel eens random open en dicht zonder dat de telefoon van plek verwisselt. En ja, dan kun je wel met die afstand instelling lopen rommelen en daarmee wist het wat beter, maar de auto gaat ook regelmatig niet open tot je het handvat vastpakt. Gebeurt lang niet altijd, maar te vaak.

De hardware sleutel is natuurlijk gewoon een onding. Groot, lelijk en geen keyless exit met alleen die sleutel.

Als de auto volledig opgeladen is en je zet daarna op afstand klimatiseren aan, dan gebuikt hij de stroom uit de auto en niet uit de laadpaal. Zelfs terwijl hij nog gewoon is aangesloten. Waarom? Het omgekeerde geldt dan ook weer. Er is geen mogelijkheid om het laden te stoppen bij de laadpoort. Waar bij andere auto’s een ongrendel-knopje zit bij de laadklep, zit bij Xpeng alleen een knopje om de laadpoort te sluiten. Je moet dan via de app het laden stoppen, anders kun je de stekker er niet uithalen.

Wel ondersteuning voor de Apple Watch middels een app, maar het kan niet als sleutel fungeren. Klein gemis.

Alleen onder hele specifieke omstandigheden werkt die Xpilot een beetje, maar in vrijwel alle gevallen kun je beter alleen de adaptive cruise control aanzetten. De laatste update heeft het wat verbeterd, maar sterk remmen in bochten en ghost breaking is gewoon niet fijn.

Bereik van de radio blijft slecht vergeleken met andere auto’s. Ook geen sync tussen DAB en FM waardoor je steeds een hiccup hebt tijdens de switch is gewoon irritant tijdens rijden door stedelijk gebied.

Tesla-laders zijn normaal gezien prettige laders op fijne plekken, maar laat ze met de Xpeng maar links liggen. Compatibiliteit is om te huilen. De Xpeng service wijst naar Tesla, maar een hoop andere merken hebben er geen problemen mee.

Elke 20.000km naar de dealer voor onderhoud is het advies, maar voor een elektrische auto natuurlijk ongebruikelijk vaak.

Hoop verzekeraars weigeren Xpeng te verzekeren, dus de concurrentie om deze wagen te verzekeren is beperkt. Klein ongemak.

N=1, maar mijn ervaring met de service afdeling is niet goed. Geen idee hoe anderen dat ervaren hebben.

Ook n=1, maar de automatische ruitenwissers werken erg slecht. Of te snel, of te langzaam. Je kunt 4 standen kiezen in het menu, maar geen van de standen werkt in alle situaties lekker. Nou is Xpeng niet de enige die daar last van heeft, maar als het knopje voor de gevoeligheid gewoon op de pook achter het stuur had gezeten was het een stuk fijner in te stellen.

Begrijp me niet verkeerd, je krijgt veel waar voor je geld, maar er is nog een hoop te verbeteren. Ik heb er bijna 40.000km op zitten nu, maar wellicht volgende keer Volvo of Polestar. Voor hetzelfde geld wat minder luxe, maar wellicht ook minder frustratie. Keuze voor later, voor nu doen we het er maar mee. Spijt? Nee, dat niet. Had ik met de kennis van nu wat anders gekocht? Misschien wel. Ik had in elk geval breder georiënteerd.
Ik merk dat jij een hele andere beleving hebt met je Xpeng dan ik.

Je kunt "remote" als in "op afstand" via de officiële Xpeng app de range etc uitlezen of acties uitvoeren. Een Home Assistant integratie voor Xpeng is er inderdaad niet doordat de API niet vrij toegankelijk is, maar dit is ook zeker niet iets wat standaard iedere auto fabrikant aanbied.

Ik heb het laden anders geautomatiseerd. Mijn Easee Lite laadpaal is via Home Assistant gekoppeld, als ik de kabel in een auto steek start hij automatisch met laden. Wanneer laden voltooid is koppelt hij auto los. Je hebt alleen de app / nodig als je bij minder dan 100% wilt loskoppelen.
Het zou fijn zijn als Xpeng softwarematig aanpast dat lang inhouden van de laadpoort open/sluit knop het laden stop. Dien het ook in als feature request ;)!

De bluetooth sleutel werkt niet goed genoeg, dit is ook mijn grootste frustratie. Hij opent gelukkig wel altijd als je (een paar keer) aan de handgreep trekt.
De handzender gebruik ik echt nooit, de bluetooth-key is (zelfs met het handmatig aan de handgreep trekken) veel fijner.

De Xpilot werkt echt wel goed genoeg om een toevoeging te zijn. Ik gebruik het eigenlijk altijd op de snelweg & vaak op lange provinciale wegen. Het is echt veel relaxter rijden dan alleen adaptive cruise contol.
Ja, Xpeng remt in scherpe snelweg bochten (nog steeds) te veel af, maar het is vooraf goed inschatbaar (min of meer iedere snelwegbocht waar borden staan waarschuwen voor een scherpe bocht). Oplossing, voorafgaand aan de bocht tijdelijk gas indrukken dan overrule je dit, na de scherpe bocht laat je los en gaat hij automatisch verder.

Tesla laad plaatsen op een fijne plek? Je verliest altijd een 2-3 minuten tijd omdat je eerst van de snelweg af moet en dan zijn er vaak niet eens restaurantjes / speelplaatsjes voor de kids. De FastNed / Ionity ligt direct op het tankstation terrein langs de snelweg met veel voorzieningen.
Neemt niet weg dat het jammer is dat Tesla laders te langzaam laden. Ik heb er persoonlijk niet echt last van.

Ik heb mijn Xpeng (G6 '24) bij OHRA verzekerd, €69 p.m. all-risk (met schade vrije jaren). Volgens mij een prima tarief, ter vergelijking ABN AMRO vroeg €170 p.m.

Voor deze aanschafprijs vindt je eigenlijk geen enkele andere auto met al deze features.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-03 20:02
kramon schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:25:
[...]

Klinkt goed. Ik ben meer van computertechniek dan dit soort techniek. Heb je misschien ook ergens ene foto hiervan? Ben benieuwd hoe dat er dan uit zou zien.
Ook wel benieuwd naar. G9 heeft nu eenmaal een trillende 'motor'kap, hopelijk kan het simpel verholpen worden.

• Road-runner83
RVE_NL schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:55:
[...]

Ik merk dat jij een hele andere beleving hebt met je Xpeng dan ik.

Je kunt "remote" als in "op aftand" via de officiële Xpeng app de range etc uitlezen of acties uitvoeren. Een Home Assistant integratie voor Xpeng is er inderdaad niet doordat de API niet vrij toegankelijk is, maar dit is ook zeker niet iets wat standaard iedere auto fabrikant aanbied.

Ik heb het laden anders geautomatiseerd. Mijn Easee Lite laadpaal is via Home Assistant gekoppeld, als ik de kabel in een auto steek start hij automatisch met laden. Wanneer laden voltooid is koppelt hij auto los. Je hebt alleen de app / nodig als je voor de 100% wilt loskoppelen.
Het zou fijn zijn als Xpeng softwarematig aanpast dat lang inhouden van de laadpoort open/sluit knop het laden stopt, dan zou dat fijn zijn. Dien het ook in als feature request ;)!

De bluetooth sleutel werkt niet goed genoeg, dit is ook mijn grootste frustratie. Hij opent gelukkig wel altijd als je (een paar keer) aan de handgreep trekt.
De handzender gebruik ik echt nooit, de bluetooth-key is (zelfs met het handmatig aan de handgreep trekken) veel fijner.

De Xpilot werkt echt wel goed genoeg om een toevoeging te zijn. Ik gebruik het eigenlijk altijd op de snelweg & vaak op lange provinciale wegen. Het is echt veel relaxter rijden dan alleen adaptive cruise contol.
Ja, Xpeng remt in scherpe snelweg bochten (nog steeds) te veel af, maar het is vooraf goed inschatbaar (min of meer iedere snelwegbocht waar borden staan waarschuwen voor een scherpe bocht). Oplossing, voorafgaand aan de bocht tijdelijk gas indrukken dan overrule je dit, na de scherpe bocht laat je los en gaat hij automatisch verder.

Tesla laad plaatsen op een fijne plek? Je verliest altijd een 2-3 minuten tijd omdat je eerst van de snelweg af moet en dan zijn er vaak niet eens restaurantjes / speelplaatsjes voor de kids. De FastNed / Ionity ligt direct op het tankstation terrein langs de snelweg met veel voorzieningen.
Neemt niet weg dat het jammer is dat Tesla laders te langzaam laden. Ik heb er persoonlijk niet echt last van.

Ik heb mijn Xpeng (G6 '24) bij OHRA verzekerd, €69 p.m. all-risk (met schade vrije jaren). Volgens mij een prima tarief, ter vergelijking ABN AMRO vroeg €170 p.m.

Voor deze aanschafprijs vindt je eigenlijk geen enkele andere auto met al deze features.
Mbt bluetooth sleutel, volgens mij werkt dit als een keyless entree --> als ik op het knopje druk (links op de hendel) gaat hij in principe altijd direct open. Dit is hetzelfde als op mijn vorige auto (XC60).

• Lisa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-04 10:33
@Focus ja ik gebruik de ionity app en dan exporteer ik hem naar googlemaps

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-03 22:15
kramon schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:25:
[...]

Zie hier, uitknippen en vastplakken.
https://amzn.eu/d/0gJZN8nJ

• MichaelReitsma
Hoe gaat dat met meerdere gebruikers en toegang en of starten?
Kunnen ze allemaal bluetooth oid gebruiken? Wordt er gelijk een profile met stoel standen geladen?

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:14
MichaelReitsma schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 07:39:
Hoe gaat dat met meerdere gebruikers en toegang en of starten?
Kunnen ze allemaal bluetooth oid gebruiken? Wordt er gelijk een profile met stoel standen geladen?
Ik heb een G6. Ik ben de hoofdgebruiker, en ik kan in totaal 4 (geloof ik) digitale sleutels uitgeven. Die worden gekoppeld aan een Xpeng-account, met een eigen e-mailadres dus. Ja, die krijgen hun eigen gebruikersprofiel met stoelstanden, rijstanden, muziekinstellingen, snelkoppelingsmenu etc.

"profiel" is een beetje dubbel want onder je gebruikersaccount kun je ook nog 4 verschillende profielen instellen. Die zijn gelimiteerd tot stoel- en spiegelinstellingen.

• roel00
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-04 20:27
Kammika schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:58:
[...]

Ik ben aan het orienteren op autos. Ik doe zelf dit soort functionaliteit nu via EVCC.

Is de ook in EVCC of HA (dan kan ik die weer aan EVCC koppelen) te koppelen? De berichten over succesvul koppelen van de auto lijken wat dubieus...

Lijkt via Enode te kunnen, maar dat is volgens mij betaalde API.. en ik zie niet echt succesverhalen als ik google.. wat zijn jullie ervaringen?
Ik gebruik Enode en EVCC en dat werkt prima. Het probleem is echter dat Enode geen licenties meer verstrekt aan particulieren. Het is eigenlijk wachten op een commerciële partij die Enode connecties gaat aanbieden voor een redelijke prijs. Voor nu ben je overgeleverd aan open-source initiatieven zoals EVConduit.

• TurboNick3
  • Laatst online: 03-04 08:48

TurboNick3

Thedutchtravellers

MM1974 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:45:
[...]

Dank je hiervoor en lijkt mij wel een goede oplossing. Heb jij ervaring hiermee?
@kramon

Jazeker ik heb dit toegepast op mijn zelfbouwcamper en oude auto.

Hier zijn voorbeelden bij camperzelfbouwers
https://crazycampers.nl/product/isolatie/ontdreuningsplaten/

https://vrolijkopreis.nl/product/ontdreuningsplaten-noico-2-mm-34-m%C2%B2-zelfklevend/

uitleg video https://youtu.be/cbBaV_Fb0CM?si=b2D0fgu9A7FHNimu&t=217

Zijn er nog veel meer te vinden overigens.
Amazon is het meestal voordelig te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door TurboNick3 op 19-02-2026 11:32 ]

PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:10
Update van de Frank Energie klantenservice over Slim laden via Enode:
Ze verwachten dat Slim laden bij Xpeng nog niet lekker werkt, omdat nog niet alle capabilities op groen staan bij Enode (https://developers.enode.com/brands/XPENG)

Enode zelf geeft zich een score van 3/3: "The vendor APIs are considered stable with quick response times, resulting in an overall optimal user experience."

In EVConduit heeft de operator zelf alvast erbij gezet:
Slow refresh from ENODE/XPENG
I have noticed the data coming from ENODE is quiet sporadic, sometimes hours between updates so there maybe some issue between XPENG and ENODE. I have added a "Refresh from ENODE" button on the Dashboard to force a pull from ENODE, if thats not updated nothing we can do this end.
Gisteren nogmaals de G6 via Frank laten laden na opnieuw de Enode koppeling te leggen, maar wederom wordt de G6 niet fatsoenlijk aangestuurd en krijg ik ook meerdere sessies in de app te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door FrenzyFreak op 19-02-2026 11:50 ]

• KWOAD
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-04 08:51
FrenzyFreak schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 11:48:
Update van de Frank Energie klantenservice over Slim laden via Enode:
Ze verwachten dat Slim laden bij Xpeng nog niet lekker werkt, omdat nog niet alle capabilities op groen staan bij Enode (https://developers.enode.com/brands/XPENG)

Enode zelf geeft zich een score van 3/3: "The vendor APIs are considered stable with quick response times, resulting in an overall optimal user experience."

In EVConduit heeft de operator zelf alvast erbij gezet:

[...]

Gisteren nogmaals de G6 via Frank laten laden na opnieuw de Enode koppeling te leggen, maar wederom wordt de G6 niet fatsoenlijk aangestuurd en krijg ik ook meerdere sessies in de app te zien.
Kortom, lijkt aan Xpeng te liggen? Wellicht wat voor de larkbase (meldpunt Xpeng waar je (software)problemen kunt melden.

• FrenzyFreak
@KWOAD Weet ik niet zeker, dit is mijn eerste ervaring met Enode (, Xpeng en Frank Energie).

Voorheen stuurde ik een Tesla via Jedlix aan, daar zat Enode niet tussen voor zover ik weet. De maximale vertraging daarmee na het inpluggen was zo'n 5 minuten voordat Jedlix de controle overnam. Misschien ben ik verwend.

Wellicht heeft iemand anders ervaring met Enode?

@roel00 Je zegt hierboven dat je Enode gebruikt met EVCC. Ik zou graag willen weten of jij de Xpeng rond piekuren (etenstijd) kunt insteken, waarna het laden gepauzeerd wordt voor meer dan een uur. En dat het laden in goedkopere uren succesvol wordt hervat. Belangrijk hierbij is dat niet alleen EVCC laat zien dat je een schema volgt, maar dat je energieverbruik ook overeenkomt met die pauzes en laadmomenten.

• roel00
@roel00 Je zegt hierboven dat je Enode gebruikt met EVCC. Ik zou graag willen weten of jij de Xpeng rond piekuren (etenstijd) kunt insteken, waarna het laden gepauzeerd wordt voor meer dan een uur. En dat het laden in goedkopere uren succesvol wordt hervat. Belangrijk hierbij is dat niet alleen EVCC laat zien dat je een schema volgt, maar dat je energieverbruik ook overeenkomt met die pauzes en laadmomenten.
Ik gebruik evcc o.a. voor laden op zonne energie. Ik heb geen dynamische tarieven, maar begrijp van anderen dat dat ook mogelijk is. Kijk eens op de diverse evcc topics hier zou ik zeggen.

• Tdebassie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:09
Welke ervaringen zijn er met dakdragers op de G6? Ik kan zelf voor de G6 als compatibel TreeFrog en Yakima vinden. Maar heb er verder geen verstand van. Passen andere ook? Welke worden gebruikt?

• MichaelReitsma
Is er iets van een api tbv Tibber integratie?

• roel00
MichaelReitsma schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 03:38:
Is er iets van een api tbv Tibber integratie?
Tibber is vorig jaar een overeenkomst met Enode aangegaan. Maar geen idee of ze er al gebruik van maken. Xpeng staat namelijk niet in de lijst op de Tibber website. Ik zou het gewoon aan de klantenservice vragen.

• MM1974
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:29
Weet er iemand waar je na kan gaan of het mogelijk is om op de G9 22ich velgen te monteren, wat toelaatbaar is?

• Tdebassie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:09
Nog meer G6 rijders die geen draadloos verbinding met CarPlay meer kunnen maken? Vind online dat het aan de software versie ligt?
5.8.0.8904 zal dan een automatische update zijn?

• Henkman
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 28-03 16:32
eLScha schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 18:10:

Elke 20.000km naar de dealer voor onderhoud is het advies, maar voor een elektrische auto natuurlijk ongebruikelijk vaak.
De XPeng G6 20K inspectielijst bevat 83 punten, waarvan 71 visuele controles. Verder 4 keer iets controleren/aandraaien (o.m. wielen), 2 keer smeren (portieren en achterklep), 2 keer schoonmaken (radiator, airco), 2 keer aanpassen (software versie en bandenspanning) en 2 keer vervangen (aircofilter en ruitenwisserbladen).

Bij 40K moet de remvloeistof vervangen worden. De zin van die tussenliggende 20K beurt ontgaat mij. De zin van die 40K beurt eigenlijk ook. Maar ja, de garantie wil ik niet mislopen.

Bij Tesla gaan ze ervan uit dat je de filters en bladen zelf vervangt, ze hebben daar tutorials voor. De remvloeistof heb ik na 6 jaar en 150K bij een bandenwissel door de lokale vakgarage laten vervangen, overigens zonder het waterpercentage te laten meten. De derde set aircofilters ligt hier klaar om gemonteerd te worden. Moet daarvoor even tijd vrijmaken (30 minuten op mijn gemak) maar het is nog goed toeven in de auto.

[ Voor 28% gewijzigd door Henkman op 03-03-2026 16:00 ]

• roel00
Henkman schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:45:
[...]
Bij 40K moet de remvloeistof vervangen worden. De zin van die tussenliggende 20K beurt ontgaat mij. De zin van die 40K beurt eigenlijk ook. Maar ja, de garantie wil ik niet mislopen.
Je loopt niet zomaar alle garantie mis als je minder vaak onderhoud doet, of het onderhoud ergens anders laat doen. Xpeng zal moeten aantonen dat het probleem er niet was geweest als je vaker naar de officiële garage was gegaan. Bij veel mankementen, vooral in de eerste 4-5 jaar bij gemiddeld gebruik, zal het moeilijk zijn om dit aan te tonen. Dat wil niet zeggen dat het beter is om heel weinig onderhoud te doen. Tesla's staan bekend om hun gemiddeld slechte staat van onderhoud (met alle consequenties van dien) omdat veel eigenaren denken dat het normaal is om alleen wat vloeistoffen te vervangen en af en toe een ruitenwisser, maar dat is het niet. Maar om de 20k bij Xpeng, ja dat is redelijk onzinnig en de tarieven die ervoor worden gevraagd ook.

• roel00
MM1974 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 16:45:
Weet er iemand waar je na kan gaan of het mogelijk is om op de G9 22ich velgen te monteren, wat toelaatbaar is?
Kijk op de website bij Givawheels en zoek op Xpeng G9. Reken wel op stugger rijcomfort, meer afrolgeluiden en minder bereik door een hogere rolweerstand.

• Coolname
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-04 15:54
roel00 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:47:
[...]

Je loopt niet zomaar alle garantie mis als je minder vaak onderhoud doet, of het onderhoud ergens anders laat doen. Xpeng zal moeten aantonen dat het probleem er niet was geweest als je vaker naar de officiële garage was gegaan. Bij veel mankementen, vooral in de eerste 4-5 jaar bij gemiddeld gebruik, zal het moeilijk zijn om dit aan te tonen. Dat wil niet zeggen dat het beter is om heel weinig onderhoud te doen. Tesla's staan bekend om hun gemiddeld slechte staat van onderhoud (met alle consequenties van dien) omdat veel eigenaren denken dat het normaal is om alleen wat vloeistoffen te vervangen en af en toe een ruitenwisser, maar dat is het niet. Maar om de 20k bij Xpeng, ja dat is redelijk onzinnig en de tarieven die ervoor worden gevraagd ook.
Eens, ofschoon ik net een Tesla leasauto heb ingeleverd na er 5 jaar mee te hebben gereden en naast de zomer-en winterbandenwissel (en vervanging waar nodig) heeft de auto letterlijk nooit de garage gezien. Halverwege is de mobiele service 1x op mijn oprit geweest om het interieurfilter te vervangen en that's it. Nooit ook maar 1 probleem mee gehad. (wat overigens niet wil zeggen dat dit het allerbest voor de auto is, maar het geeft denk ik wel een beeld van de noodzaak voor die 20k, want dat is wel het andere uiterste voor een E-auto als je het mij vraagt).

• Henkman
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 28-03 16:32
roel00 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:47:
[...]

Ik heb de warranty-and-maintenance-manual-g6-for-eu aan ChatGPT gevoerd en gevraagd: "Kan je nagaan welke consequenties er zijn als ik mij niet houd aan de voorgeschreven service intervallen of als ik het onderhoud niet door een XPeng Service Center laat uitvoeren?"

Hier het resultaat: https://chatgpt.com/share...84-8003-97a7-3fec7952cc30

De samenvatting is dat de kans op een afgewezen garantieclaim of discussie groter is als je niet kan aantonen dat het voorgeschreven onderhoud (op tijd) is uitgevoerd. Gelukkig is de aanrijtijd van het service center in Zwolle voor mij ongeveer 10 minuten, dat scheelt.

Voor de goede orde merk ik op dat ChatGPT het wel met je eens is: "Maar onder EU-recht is onderhoud bij een onafhankelijke garage niet automatisch een garantie-breuk, zolang het correct gebeurt."

[ Voor 9% gewijzigd door Henkman op 04-03-2026 23:56 ]

• TheHPWhisperer
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 23:22
Henkman schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 23:51:
[...]
Voor de goede orde merk ik op dat ChatGPT het wel met je eens is: "Maar onder EU-recht is onderhoud bij een onafhankelijke garage niet automatisch een garantie-breuk, zolang het correct gebeurt."
Ik wil niet een discussie beginnen over het "al-dan-niet" van waar ChatGPT mee op de proppen komt, maar ik hoop wel dat het een willekeurig iemand aan z'n r**t zal roesten of ChatGPT het met 'm eens is of niet. Feit is dat ChatGPT z'n informatie haalt uit al hetgeen eerder op internet gekwakt is (wat verre van altijd de waarheid is) en derhalve met "antwoorden" proppen komt die per definitie op z'n best als "onbetrouwbaar" aangemerkt moeten worden.
Het is een beetje alsof je een kleuter beaamt die vind dat roel00 gelijk heeft.... :?

• roel00
TheHPWhisperer schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 01:55:
[...]

Ik wil niet een discussie beginnen over het "al-dan-niet" van waar ChatGPT mee op de proppen komt, maar ik hoop wel dat het een willekeurig iemand aan z'n r**t zal roesten of ChatGPT het met 'm eens is of niet. Feit is dat ChatGPT z'n informatie haalt uit al hetgeen eerder op internet gekwakt is (wat verre van altijd de waarheid is) en derhalve met "antwoorden" proppen komt die per definitie op z'n best als "onbetrouwbaar" aangemerkt moeten worden.
Het is een beetje alsof je een kleuter beaamt die vind dat roel00 gelijk heeft.... :?
De beste manier om een discussie niet te beginnen is om hem niet te beginnen ;) Lijkt mij ook inhoudelijk off-topic hier op het xpeng forum. Gelukkig heb ik geen gevoel voor humor, anders had ik jouw reactie even door chatgpt gehaald om het op feiten te checken. >:)

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:52
Ik lees even alles door. Maar heel veel is er nog niet beschikbaar. Het wordt wel een steeds groter merk.

Ik rij al 4 jaar in de Enyaq 80 sportline met Hud en open dak. Niks anders dan perfect.

Volgend jaar moet ik naar een nieuwe. En de G6 lijkt interessant. Vandaag even kort in gereden. Prima eerste indruk.

- staat een koppeling met Homeassistant op de planning?
- is de navi echt zo “slecht” als ik hier lees. De Enyaq is perfect , ook door heel Europa met laadpalen onderweg.
- remt de xpeng niet zelf af voor een rotonde (zonder navigatie) of een straat die je in moet slaan (met navigatie). ? De Travel Assist van Enyaq is heel erg goed daarmee.

- nog andere belangrijke punten?

Water-Escape

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-04 20:32
water_escape schreef op zondag 8 maart 2026 @ 19:55:
Ik lees even alles door. Maar heel veel is er nog niet beschikbaar. Het wordt wel een steeds groter merk.

Ik rij al 4 jaar in de Enyaq 80 sportline met Hud en open dak. Niks anders dan perfect.

Volgend jaar moet ik naar een nieuwe. En de G6 lijkt interessant. Vandaag even kort in gereden. Prima eerste indruk.

- is de navi echt zo “slecht” als ik hier lees. De Enyaq is perfect , ook door heel Europa met laadpalen onderweg.
- remt de xpeng niet zelf af voor een rotonde (zonder navigatie) of een straat die je in moet slaan (met navigatie). ? De Travel Assist van Enyaq is heel erg goed daarmee.

"- staat een koppeling met Homeassistant op de planning?"

Nee. Maar er is ook geen echte roadmap oid beschikbaar.

En navi is prima, misschien niet perfect. Maar does the job. Soms gebruik ik liever Google Maps, maar over het algemeen werkt het prima.

Tenzij je natuurlijk allemaal tussenstops automatisch wil laten berekenen etc op basis van je SoC blabla, gebruik dan lekker een dienst die daar in specialiseert zoals ABRP

• water_escape
jesse! schreef op maandag 9 maart 2026 @ 00:05:
[...]

"- staat een koppeling met Homeassistant op de planning?"

Nee. Maar er is ook geen echte roadmap oid beschikbaar.

En navi is prima, misschien niet perfect. Maar does the job. Soms gebruik ik liever Google Maps, maar over het algemeen werkt het prima.

Tenzij je natuurlijk allemaal tussenstops automatisch wil laten berekenen etc op basis van je SoC blabla, gebruik dan lekker een dienst die daar in specialiseert zoals ABRP
precies dat laatste, de Enyaq planned de 2500km route gewoon met de juiste stopts. En verbruik ik meer, dan past hij de route onderwerk aan door een stop eerder of later te pakken en werkt perfect. Dat verwacht ik eigenlijk van iedere EV tegenwoordig.

Water-Escape

• KWOAD
Er is inderdaad geen roadmap. Wel kan de Xpeng gekoppeld worden met Enode. En vanaf Enode heb ik met behulp van https://www.evconduit.com/ een koppeling met HA. EVConduit heeft echter slechts een maximum aantal auto's wat ze kunnen verwerken met hun licentie, en de max is nu bereikt. Dat kan uitgebreid worden en is in het verleden ook veel gebeurd. Maar resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

In het begin was ik ook redelijk wantrouwig, maar hoe meer ik 'm gebruik, hoe meer ik erachter kom dat deze echt niet onder doet voor systemen als Waze. Actueel wegennet, flitspalen, goede routekeuze, het zit er allemaal in. Met laadpunten onderweg geen ervaring, want ik heb een eigen oprit met lader, en die batterij is zo groot dat het meestal voldoende is voor een dag.

Deels. Bij sommige rotondes is het niet nodig om in te grijpen wat betreft de snelheid, en trekt hij ook weer netjes op bij het verlaten van de rotonde. Maar dat gaat niet goed als je met 80 een rotonde benaderd. Wel als er een voertuig voor je rijdt.

• water_escape
KWOAD schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:02:
Er is inderdaad geen roadmap. Wel kan de Xpeng gekoppeld worden met Enode. En vanaf Enode heb ik met behulp van https://www.evconduit.com/ een koppeling met HA. EVConduit heeft echter slechts een maximum aantal auto's wat ze kunnen verwerken met hun licentie, en de max is nu bereikt. Dat kan uitgebreid worden en is in het verleden ook veel gebeurd. Maar resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

In het begin was ik ook redelijk wantrouwig, maar hoe meer ik 'm gebruik, hoe meer ik erachter kom dat deze echt niet onder doet voor systemen als Waze. Actueel wegennet, flitspalen, goede routekeuze, het zit er allemaal in. Met laadpunten onderweg geen ervaring, want ik heb een eigen oprit met lader, en die batterij is zo groot dat het meestal voldoende is voor een dag.

Deels. Bij sommige rotondes is het niet nodig om in te grijpen wat betreft de snelheid, en trekt hij ook weer netjes op bij het verlaten van de rotonde. Maar dat gaat niet goed als je met 80 een rotonde benaderd. Wel als er een voertuig voor je rijdt.
Dank. Ik heb nog een klein jaar. Dus hopelijk wordt dat nog verbeterd mbt self drive rontondes e.d.

Water-Escape

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06-04 15:37
Ik zit een beetje te twijfelen of ik voor een Long Range of een Performance zou gaan.
Verschillen zijn natuurlijk in de aanschafprijs, 4 wiel aandrijving en meer pk's... maar zijn deze 2 laatste punten het echt waard.
Wat zijn jullie keuzes daarin geweest?

Edit:
Gaat om de G6

[ Voor 4% gewijzigd door Nougat op 09-03-2026 13:38 ]

• ferminem
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 06-04 19:51
Nougat schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:26:
Ik zit een beetje te twijfelen of ik voor een Long Range of een Performance zou gaan.
Verschillen zijn natuurlijk in de aanschafprijs, 4 wiel aandrijving en meer pk's... maar zijn deze 2 laatste punten het echt waard.
Heb zelf een Performance gehad die had 474pk, leuk voor even maar niet op de lange termijn. Nu heb ik een LR G6 besteld met ±290 pk en dat voldoet prima, meer dan genoeg vermogen en kost een stuk minder.

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:13
ferminem schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:39:
[...]

Heb zelf een Performance gehad die had 474pk, leuk voor even maar niet op de lange termijn. Nu heb ik een LR G6 besteld met ±290 pk en dat voldoet prima, meer dan genoeg vermogen en kost een stuk minder.

[ Voor 27% gewijzigd door ronaldvs op 09-03-2026 13:32 ]

Specs

• Nougat
Sorry vergeten te vermelden. Aangezien wij maar met z'n tweeën zijn zouden wij i.i.g. voor de G6 gaan. De G9 zou te groot zijn voor ons.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nougat schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:37:
Sorry vergeten te vermelden. Aangezien wij maar met z'n tweeën zijn zouden wij i.i.g. voor de G6 gaan. De G9 zou te groot zijn voor ons.
Wij zijn ook voor de G6 gegaan, maar wel gezin met twee grote tieners.
De G6 is echt geweldig voor de achterpassagiers, daar kunnen maar zeer weinig auto's in deze klasse aan tippen.

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04 07:43
water_escape schreef op zondag 8 maart 2026 @ 19:55:

Ik heb zelf ook een aantal jaar Enyaq gereden, denk als 1 van de eerste in NL.
Mogelijk is er in de tussentijd veel veranderd maar persoonlijk vind ik het appels met peren vergelijken.
Wat mij betreft is de G6 in vele opzichten een aantal niveaus hoger. Denk aan materiaal keuze, afwerkingsniveau, geluiddemping, uitrusting, laadsnelheid, verbruik.
Is alles goed? Nee, dat niet maar het update beleid is veel frequenter. Bij Skoda heb ik 1x een minor update gehad. Daarna met een XC40 twin geen enkele.
Bij xpeng in 1 jaar tijd 3 waarvan 2 major.
Binnenkort komt er volgens mij weer 1.

Navi is prima, ook met laadpalen.

• sjoerd-p
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-04 16:15
Weet je zeker dat het om XPeng gaat? Bij Zeekr moet je inderdaad naar de Privilege/Performance versies om ook luxere stoelen en audio te krijgen. Maar bij Xpeng is dat losgekoppeld. Ik heb dus de G9 Long Range (aflevering eind maart) met wél de premium audio en massagestoelen en dergelijke. De Privilege/Performance voegt alleen een extra motor, luchtvering en grotere wielen toe. Geen upgrades aan audio of interieur.
Nadeel van de Privilege/Performance:
- Maandelijks duurder (wegenbelasting, afschrijving, verzekering, etc)
- Bij sommige verzekeringsmaatschappijen niet te verzekeren door hoge vermogen
- Kortere range (door de grote wielen, het hogere gewicht)
- Minder laadvermogen (en dan bedoel ik gewicht dat je aan passagiers en lading mee mag nemen). In de Privilege/Performance versies kun je eigenlijk niet 5 man mét bagage meenemen zonder over de limiet te gaan. Al helemaal als je nog 50-75kg kogeldruk erbij op moet tellen of spullen op je dak doet. Let daar op!

Voor ons dus allemaal redenen om voor de Long Range mét de comfortverbeteringen te gaan en vooral niet voor de Privilege/Performance. Luchtvering had ik nog wel interessant gevonden, maar in de proefrit merkte ik het niet zo veel. Dus voor ons was de keuze snel gemaakt.

Home Assistant 🏠📱, Zonneplan 20kWh thuisbatterij 🔋🏠, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade 🌡️🚿, 4100Wp PV ☀️, XPeng G9 🚙🔌

• ronaldvs
  • Laatst online: 01:13
sjoerd-p schreef op maandag 9 maart 2026 @ 15:08:
[...]

Weet je zeker dat het om XPeng gaat? Bij Zeekr moet je inderdaad naar de Privilege/Performance versies om ook luxere stoelen en audio te krijgen. Maar bij Xpeng is dat losgekoppeld. Ik heb dus de G9 Long Range (aflevering eind maart) met wél de premium audio en massagestoelen en dergelijke. De Privilege/Performance voegt alleen een extra motor, luchtvering en grotere wielen toe. Geen upgrades aan audio of interieur.
Nadeel van de Privilege/Performance:
- Maandelijks duurder (wegenbelasting, afschrijving, verzekering, etc)
- Bij sommige verzekeringsmaatschappijen niet te verzekeren door hoge vermogen
- Kortere range (door de grote wielen, het hogere gewicht)
- Minder laadvermogen (en dan bedoel ik gewicht dat je aan passagiers en lading mee mag nemen). In de Privilege/Performance versies kun je eigenlijk niet 5 man mét bagage meenemen zonder over de limiet te gaan. Al helemaal als je nog 50-75kg kogeldruk erbij op moet tellen of spullen op je dak doet. Let daar op!

Voor ons dus allemaal redenen om voor de Long Range mét de comfortverbeteringen te gaan en vooral niet voor de Privilege/Performance. Luchtvering had ik nog wel interessant gevonden, maar in de proefrit merkte ik het niet zo veel. Dus voor ons was de keuze snel gemaakt.
Ik had mijn bericht al weggehaald want dit was idd in het verkeerde forum.

Specs

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:17
KWOAD schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:02:
Er is inderdaad geen roadmap. Wel kan de Xpeng gekoppeld worden met Enode. En vanaf Enode heb ik met behulp van https://www.evconduit.com/ een koppeling met HA. EVConduit heeft echter slechts een maximum aantal auto's wat ze kunnen verwerken met hun licentie, en de max is nu bereikt.
Wat is eigenlijk de rol van EVConduit? Ik heb via Enode een aantal sensoren van mijn Xpeng in HA.

• goetfoud
Nougat schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:26:

Edit:
Gaat om de G6
Zelf heb ik gekozen voor de performance.
Geen moment spijt van gehad. Voor dat kleine beetje meer een hoop fun extra. En qua bereik bijna geen verschil met LR

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-04 14:25
Wimploo schreef op maandag 9 maart 2026 @ 21:59:
[...]

Wat is eigenlijk de rol van EVConduit? Ik heb via Enode een aantal sensoren van mijn Xpeng in HA.
Enode verstrekt nieuwe individuele gebruikers geen toegang meer. EVConduit geeft dus 100 gebruikers toegang.

• Wimploo
RVE_NL schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:26:
[...]

Enode verstrekt nieuwe individuele gebruikers geen toegang meer. EVConduit geeft dus 100 gebruikers toegang.
Ah helder het is dus eigenlijk een alternatief van Enode.

• KWOAD
Wimploo schreef op maandag 9 maart 2026 @ 21:59:
[...]

De software/plugin die communiceert tussen Enode en HA. Want kan jouw HA rechtstreek communiceren met Enode?

• Mirabis
  • Niet online
KWOAD schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:30:
[...]

De software/plugin die communiceert tussen Enode en HA. Want kan jouw HA rechtstreek communiceren met Enode?
Ja, middels https://github.com/evilma...n/custom_components/enode of soortgelijken. Denk dat het probleem meer is dat men geen nieuwe accounts kan aanvragen. Bestaande accounts kunnen nog wel koppelen en volgens mij koppelt hij max 100 per account.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Zonneplan, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

• KWOAD
Mirabis schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:04:
[...]

Ja, middels https://github.com/evilma...n/custom_components/enode of soortgelijken. Denk dat het probleem meer is dat men geen nieuwe accounts kan aanvragen. Bestaande accounts kunnen nog wel koppelen en volgens mij koppelt hij max 100 per account.
Klopt, de addon die jij geïnstalleerd hebt, dat is dus wat bij ons EVconduit is, inclusief api-key naar Enode toe. Enode kan dus nooit vervangen worden, omdat Xpeng op dit moment alleen de data aan Enode geeft. Tenzij je uiteraard een andere methode gebruikt, zoals de CAN-aansluiting.

• TheVoidSpecter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:00
Weet iemand hier of de settings van de vering response van een G9 Long range aan te passen zijn, al dan niet software matig of fysiek?

Xpeng G9 Long Range 2025, 21inch, Gray + Saddle

• Wimploo
KWOAD schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:30:
[...]

Yup ik heb enode direct in HA als integratie en zie daar 11 sensoren van mijn Xpeng. Dus vandaar mijn vraag wat de waarde is van Evconduit.

• Refl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-04 15:05
Hallo allen, ik ga ook meelezen hier. Gisteren proefrit in de Xpeng G6 en die beviel wel. Heb een Model Y in de bestelling staan maar ik denk dat ik die ga annuleren. Gaat om priveaanschaf, en Tesla zit toch met hun premium abo en FSD achter een betaalmuur. Ook autopark enzo, extra bijbetalen. Xpeng biedt een completere package. Android Auto nog een pluspunt. Parkeersensoren, massage...

Momenteel wil ik denk ik wachten op de Turing-chip, vind het zonde om prive 48k voor de LR neer te leggen wetende dat die nieuwe chip eraan zit te komen met VLA2.0 support. Dat gezegd hebbende vind ik zelfs met de huidige uitrusting het al een betere deal dan de MY (Premium LR kostte 55k).

[ Voor 4% gewijzigd door Refl op 18-03-2026 11:53 ]

Ryzen 7600 | 7800XT | Mustang Mach-E & ID.3 | Peblar Business | 4860wp | SolarFlow 2400 AC+ (16,8kWh)

• Nougat
Refl schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:53:
Momenteel wil ik denk ik wachten op de Turing-chip, vind het zonde om prive 48k voor de LR neer te leggen wetende dat die nieuwe chip eraan zit te komen met VLA2.0 support.
Ja, maar wanneer is de G6 dan daadwerkelijk leverbaar met die chip?

[ Voor 4% gewijzigd door Nougat op 19-03-2026 12:40 ]

• Nougat
Maakt er overigens iemand gebruik van de "Xpeng Universal Car Seat Leg Support Extension Mat Cushion Pad"?
https://xpengaccessories....er?variant=41879844978723

• Suicyder
  • Laatst online: 22:26
Nougat schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 12:39:
[...]

Ja, maar wanneer is de G6 dan daadwerkelijk leverbaar met die chip?
Dat weet niemand officieel volgens mij. Dat blijft enorm koffiedik kijken omdat Xpeng dat zelf ook niet mededeelt. Wat ook logisch is, anders raken ze de huidige modellen mogelijk niet allemaal meer kwijt.

• sjoerd-p
Refl schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:53:
Momenteel wil ik denk ik wachten op de Turing-chip, vind het zonde om prive 48k voor de LR neer te leggen wetende dat die nieuwe chip eraan zit te komen met VLA2.0 support. Dat gezegd hebbende vind ik zelfs met de huidige uitrusting het al een betere deal dan de MY (Premium LR kostte 55k).
Ik durf niet te zeggen of die Turing chips snel naar Europa komen. Waar de Chinese versie al een tijd rond reed met twee Orin-X chips, is het nieuwste model in Europa (2025) nog met één Orin-X chip. Dat liep ook niet in lijn met China. En als de chip er al in komt, betekent dat nog niet dat het hier allemaal vlekkeloos zal werken. Er zal specifiek op Europese situaties getraind moeten worden. Al zijn daar al wel mooie filmpjes van trouwens. Ik heb dus goede hoop samen met jou, maar er is zeker nog geen garantie dat Turing chips en VLA al in het 2026 model komen. Rond juni zullen we wel meer te weten komen.

Als je (net als ik) privé koopt, zou je ook voor een demo auto kunnen gaan. De eerste auto's van modeljaar 2025 zijn eind september in gebruik genomen en gaan er na 6 maanden uit. Op die manier neem ik een G9 long range over. Dan zit je ook niet met lange onvoorspelbare levertijden. Maar als je de tijd hebt, kun je uiteraard nog tot juni afwachten in de hoop dat er dan meer bekend is.

Home Assistant 🏠📱, Zonneplan 20kWh thuisbatterij 🔋🏠, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade 🌡️🚿, 4100Wp PV ☀️, XPeng G9 🚙🔌

• Nougat
Wat heeft de Turing-chip voor voordelen behalve het autonoom rijden (waar ik zelf toch geen gebruik van zou maken)?

• sjoerd-p
Nougat schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 13:51:
Wat heeft de Turing-chip voor voordelen behalve het autonoom rijden (waar ik zelf toch geen gebruik van zou maken)?
Voor zover ik weet zijn de Orin-X en Turing chips alleen belangrijk voor de rijhulpsystemen (ADAS) en autonoom rijden (XNGP/VLA/VLA 2.0). Het entertainment systeem en dergelijke draait op een andere processor. Volgens mij de Qualcomm Snapdragon 8295P. Aangezien de cockpit ook steeds meer met AI doet, kan ik me voorstellen dat er een Turing chip gebruikt gaat worden voor ChatGPT achtige integratie en commando's. Maar ik verwacht dat de upgrade dus vooral voor hulpsystemen en autonoom rijden gaat zijn.

• Nougat
Maarja... als je wilt wachten op een model met die chip, dan zal je ook willen wachten op een eventuele favelift....

• sjoerd-p
Nougat schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 21:09:
Maarja... als je wilt wachten op een model met die chip, dan zal je ook willen wachten op een eventuele favelift....
Daarom haal ik volgende week de G9 long range demo auto van het 2025 model (sinds afgelopen september beschikbaar in Nederland). De stap naar LFP was voor mij wel een belangrijke upgrade als privé gebruiker. En voordeel van de demo auto is iets korting, voorspelbare en korte levertijd. En met de huidige dieselprijs kan die levering volgende week niet snel genoeg komen O-)

• Road-runner83
Nougat schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 12:42:
Maakt er overigens iemand gebruik van de "Xpeng Universal Car Seat Leg Support Extension Mat Cushion Pad"?
https://xpengaccessories....er?variant=41879844978723
Hmmm wel interessant deze. Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe nog geen last van heb maar heb nog geen hele lange ritten gehad (van 2u+). Maar ik ga dit wel overwegen voor de zomervakantie.

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03
Interessant inderdaad. Jullie een idee hoe je dat ding vast zet? Vooral die achterkant met die rondjes snap ik niet echt. :)

• Mooper
  • Laatst online: 06-04 11:18
Hi allen, ik ben een Xpeng G6 LR aan het overwegen, ik kom momenteel van een Tesla Model 3 LR.

Heb gisteren een proefrit gehad en er vielen mij twee minor dingen in het negatief op, los van het feit dat de auto verder echt compleet is en erg comfortabel. Ben benieuwd naar jullie ervaringen:

1) Apple CarPlay was erg laggy/traag. Ik had mijn mobiel op dat moment ook op de laadpad liggen waardoor die toch altijd warm wordt (ondanks de ventilatie) en daardoor eventueel CarPlay ook traag. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Ik vond de rest van de infotainment overigens ook soms traag; maar dat kan liggen aan het feit dat mijn referentiekader Tesla is.

2) Hond achterin: het viel mij op dat er in de kofferbak geen haak o.i.d. is waar ik de riem van de hond kan vastmaken. Het is voor mij een van de grootste reden om van mijn Tesla over te stappen zodat de hond achterin kan. Zijn hier aftermarket oplossingen voor? Ben overigens sowieso benieuwd naar ervaringen van mensen die hun hond achterin doen in de G6. Het betreft een medium hond á 22kg ;)

Alvast bedankt!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
XOS 5.8.7.8905

Rijhulpsystemen

• Adaptieve cruisecontrol en Rijstrookcentrering Controle (ACC&LCC)
【Verbetering】 Optimaliseert ACC en LCC om ongewenste vertragingen te verminderen voor een soepelere en vloeiendere rijervaring.
【Verbetering】 Verbetert de volgprestaties van ACC en LCC, waardoor het volggedrag soepeler en natuurlijker aanvoelt.
【Verbetering】 Verfijnt LCC om kleine stuurcorrecties op rechte wegen te verminderen voor een stabielere en comfortabelere rit.

Slim cabine

• Optimalisatie van apps van derden — alleen voor Europa
【Verbetering】 Verbeterde Disney-app-ervaring met betere stabiliteit en soepelere prestaties, waarbij incidentele problemen zijn opgelost zoals het niet reageren van de app of wegvallend geluid.

• Microfoonvrije karaoke
【Verbetering】 Geluid van hogere kwaliteit voor microfoonvrije karaoke, wat een meeslependere karaoke-ervaring in de cabine biedt.

Verbeterde rij- en comfortervaring

• Langere looptijd airconditioning
【Oplossing】 Instelbare looptijd voor de functie Slimme ontgeuring op afstand, met maximaal 60 minuten.

Verbeterde oplaadervaring

• Optimalisatie motorbesturing
【Verbetering】 Zorgt voor behoud van voertuigbesturing bij een storing van de resolversensor, waardoor gerelateerde storingen worden voorkomen.

Bugfixes en verbeteringen

【Oplossing】 Lost het probleem op waarbij WhatsApp-berichten de ingebouwde navigatie van de auto konden verstoren nadat Android Auto was verbonden.
【Oplossing】 Lost een probleem op waarbij het navigatiepictogram op de bureaubladbalk onjuist werd weergegeven als de Android-robot.
【Nieuw】 Het radiopictogram wordt nu weergegeven op de navigatiebalk van het bureaublad.
【Verbetering】 Verbeterde systeemstabiliteit in specifieke scenario's, waardoor storingen en fouten zoals vertraging, vastlopen van het scherm op het opstartlogo, zwarte schermen, uitval van de Voice Assistent, onverwachte herstarts en mislukte OTA-updates minder vaak voorkomen.
【Verbetering】 Hogere stabiliteit van CarPlay en Android Auto.
【Verbetering】 Verbetert de weergave van UI-teksten om beter aan te sluiten bij uw leesgewoonten.
【Verbetering】 Verfijnt hoe dataverbruik wordt bijgehouden en weergegeven, waardoor u meer inzicht en controle krijgt over uw entertainmentverkeer.
【Verbetering】 Het uploaden van voertuiggegevens in aftersalesscenario's is nu efficiënter, waardoor problemen sneller en nauwkeuriger kunnen worden geanalyseerd.
【Verbetering】 We hebben de seconde-per-seconde data-upload stopgezet en een nieuwe uploadfunctie op aanvraag geïntroduceerd, waarbij gegevens eerst lokaal worden opgeslagen in de eMMC-opslag van het voertuig. Let op: Er worden geen persoonsgegevens opgenomen in geüploade gegevens.
【Verbetering】 Optimaliseert de logica voor het weergeven van voertuigbediening en -informatie, wat u meer inzicht biedt.
【Verbetering】 Verbetert de werking van de navigatiebalk op het bureaublad en het uiterlijk van de pictogrammen voor een intuïtievere ervaring.
【Verbetering】 Verbetert de algehele systeemstabiliteit verder.
【Verbetering】 Verkort de wachttijd voor OTA-updates, zodat u eerder toegang heeft tot nieuwe functies.
【Oplossing】 Verbetert de stabiliteit van signaaloverdracht om een probleem op te lossen waarbij de binnenste deurschakelaar niet werkte wanneer "Dubbeltikken om te openen" was ingeschakeld voor de linker achterdeur.
【Oplossing】 Lost verbindingsproblemen op die optraden tijdens roaming op specifieke providernetwerken.

• sjoerd-p
Ik neem aan dat jij het over XOS 5.8.7.8905 hebt. Dus 7 in plaats van 6?

• KWOAD
Mooper schreef op zondag 22 maart 2026 @ 19:46:
Hi allen, ik ben een Xpeng G6 LR aan het overwegen, ik kom momenteel van een Tesla Model 3 LR.

Heb gisteren een proefrit gehad en er vielen mij twee minor dingen in het negatief op, los van het feit dat de auto verder echt compleet is en erg comfortabel. Ben benieuwd naar jullie ervaringen:

1) Apple CarPlay was erg laggy/traag. Ik had mijn mobiel op dat moment ook op de laadpad liggen waardoor die toch altijd warm wordt (ondanks de ventilatie) en daardoor eventueel CarPlay ook traag. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Ik vond de rest van de infotainment overigens ook soms traag; maar dat kan liggen aan het feit dat mijn referentiekader Tesla is.

2) Hond achterin: het viel mij op dat er in de kofferbak geen haak o.i.d. is waar ik de riem van de hond kan vastmaken. Het is voor mij een van de grootste reden om van mijn Tesla over te stappen zodat de hond achterin kan. Zijn hier aftermarket oplossingen voor? Ben overigens sowieso benieuwd naar ervaringen van mensen die hun hond achterin doen in de G6. Het betreft een medium hond á 22kg ;)

Alvast bedankt!
G6 LR MY2025 eigenaar hier.

1. Ik heb geen ervaring met Tesla, maar zowel infotainment als carplay heb ik nog nooit als traag ervaren.

2. Hier kan ik je zo niks over vertellen nu.

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-04 18:01
Mooper schreef op zondag 22 maart 2026 @ 19:46:

Alvast bedankt!
Carabijn haak aan de bagagenet haak ?

• Mooper
  • Laatst online: 06-04 11:18
tspawn schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:25:
[...]

Carabijn haak aan de bagagenet haak ?
Ik kreeg de bagagenet haak dus niet gevonden. Want daar doel ik op. Maar die zit er dus wel in?

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-04 18:01
Mooper schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:45:
[...]

Ik kreeg de bagagenet haak ik dus niet gevonden. Want daar doel ik op. Maar die zit er dus wel in?
Nou na wat plaatjes gezien volgens mij niet nee... :| Ik gaf het eigenlijk aan omdat een kennis op deze manier de hond vast maakt.

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-04 16:34

BramT

Rule #1

Hoe krijg ik die filmpjes van XGuard op m'n telefoon/pc? Dit weekend heeft er weer iemand m'n deur geschampt tijdens het inparkeren. Gelukkig had de xguard 'm in de smiezen.

Via het download(/upload)-icoontje bij het videotje krijg ik een scherm wat zegt dat ik de xpeng app moet openen, maar als ik dat doe gebeurt er vervolgens niks. In de app kan geen optie vinden welke ik speciaal zou moeten openen. Tekst op het scherm maakt me ook niet wijzer...

/Edit: Android Auto hield de hotspot bezet. Ook terwijl AA helemaal niet actief was. Even de hotspot uit/aan heeft het opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door BramT op 23-03-2026 18:37 ]

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• Suicyder
BramT schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:07:
Hoe krijg ik die filmpjes van XGuard op m'n telefoon/pc? Dit weekend heeft er weer iemand m'n deur geschampt tijdens het inparkeren. Gelukkig had de xguard 'm in de smiezen.

Via het download(/upload)-icoontje bij het videotje krijg ik een scherm wat zegt dat ik de xpeng app moet openen, maar als ik dat doe gebeurt er vervolgens niks. In de app kan geen optie vinden welke ik speciaal zou moeten openen. Tekst op het scherm maakt me ook niet wijzer...
Ik heb het net ook even moeten doen, iemand heeft zijn fietsendrager achteruit in mijn bumper gerost.

Menu auto - > apparaten - > hotspot aanzetten en verbinden - > naar filmpje en download klikken.
vroeger zette hij volgens mij automatisch de hotspot aan, nu niet meer.

• BramT

BramT

Rule #1

Suicyder schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:59:
[...]

Ik heb het net ook even moeten doen, iemand heeft zijn fietsendrager achteruit in mijn bumper gerost.

Menu auto - > apparaten - > hotspot aanzetten en verbinden - > naar filmpje en download klikken.
vroeger zette hij volgens mij automatisch de hotspot aan, nu niet meer.
Thanks, maar dat werkte niet bij mij.
Heb nog even verder zitten klooien, blijkt dat de hotspot "in gebruik" was door android auto. Vandaar dat ik niet kon verbinden. Hotspot uitgezet en opnieuw aan en toen werkte het meteen wel.
(Bij de devices waar ik het filmpje heen kon sturen stond een rare naam die ik nog nooit eerder had gezien ("komodo" oid). Maar daarmee ging het wel naar m'n telefoon...)

• Suicyder
BramT schreef op maandag 23 maart 2026 @ 18:37:
[...]

Thanks, maar dat werkte niet bij mij.
Heb nog even verder zitten klooien, blijkt dat de hotspot "in gebruik" was door android auto. Vandaar dat ik niet kon verbinden. Hotspot uitgezet en opnieuw aan en toen werkte het meteen wel.
(Bij de devices waar ik het filmpje heen kon sturen stond een rare naam die ik nog nooit eerder had gezien ("komodo" oid). Maar daarmee ging het wel naar m'n telefoon...)
Ah ja, bij Android Auto wordt de wifi gebruikt inderdaad. Ik heb momenteel Android Auto helemaal niet meer verbonden, gebruik de ingebouwde Navi en Bluetooth is voor de rest voldoende.

• BramT

BramT

Rule #1

Vandaag voor het eerst met de 5.8.7 op pad. Wat meteen opvalt is dat het schokken in de camera-streams (richting, achteruit) helemaal weg is. Heel erg blij mee.
De ACC lijkt inderdaad ook soepeler/zekerder van z'n zaak.
Morgen weer flink wat km's op de snelweg doen; dan ga ik 'm 's verder aan de tand voelen.

• Nougat
Heeft er al iemand ervaring met een inzet zonnescherm voor het dak voor de G6? (Op youtube staan ook al elektrische versies)
Vandaag weer 2 uur proef gereden maar had toch wel last van de zon...

YouTube: Roof Sunshade Installation

[ Voor 19% gewijzigd door Nougat op 26-03-2026 11:27 ]

• BramT

BramT

Rule #1

BramT schreef op maandag 23 maart 2026 @ 18:43:
Morgen weer flink wat km's op de snelweg doen; dan ga ik 'm 's verder aan de tand voelen.
Alle camerafeeds doen het nog steeds zonder framerate drops/stotteren. Helemaal joepie.
Ook in de (snelweg)file doet ACC het een stukje beter/strakker. Ik heb de volgafstand een tandje hoger gezet aangezien het wel erg 'strak' werd. Dit is moeilijk kwantificeerbaar maken natuurlijk, geen idee hoeveel hiervan placebo is.
Verder in de praktijk geen verschillen gemerkt met 5.8.0.
Ik hoop niet dat dit het gangbare update-tempo is van xpeng, anders gaan we er nooit komen.

• Nougat
BramT schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:29:
[...]
Ik heb de volgafstand een tandje hoger gezet aangezien het wel erg 'strak' werd
Jammer dat je dit ook niet uit kan zetten... of heb ik wat over het hoofd gezien?

• BramT

BramT

Rule #1

Nougat schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:54:
[...]

Jammer dat je dit ook niet uit kan zetten... of heb ik wat over het hoofd gezien?
Hoe bedoel je? De ACC (Adaptive Cruise Control) zelf kan je natuurlijk aan/uit zetten. Hoe dicht hij op de voorganger moet blijven kan je vervolgens instellen. Standje 1 (zo dichtbij mogelijk) is wel erg dichtbij wat mij betreft. Het gaat altijd wel goed, maar geeft soms toch wat geknepen billetjes. Het remmen wordt dan soms ook wat abrupt wat weer niet fijn voor m'n achterliggers is. Standje 2 of 3 is wat mij betreft prima, maar dat is verder natuurlijk een persoonlijke voorkeur.

De LCC (Lane Centering Control) zou met deze update ook verbeterd zijn trouwens, maar daar heb ik eigenlijk niks van gemerkt. Die deed het goed genoeg, en doet dat nog steeds.

• Nougat
BramT schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:07:
[...]

Hoe bedoel je? De ACC (Adaptive Cruise Control) zelf kan je natuurlijk aan/uit zetten. Hoe dicht hij op de voorganger moet blijven kan je vervolgens instellen.
Ik bedoelde dat je niet een normale Cruise Control kan gebruiken, maar altijd Adaptive Cruise Control.

• BramT

BramT

Rule #1

Nougat schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:13:
[...]

Ik bedoelde dat je niet een normale Cruise Control kan gebruiken, maar altijd Adaptive Cruise Control.
Oh zo... nee het is altijd Adaptive.
Maar nu ben ik wel nieuwsgierig, in welke situatie zou je niet willen dat je auto afremt als de auto voor je dat doet?

• Nougat
BramT schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:20:
[...]

Maar nu ben ik wel nieuwsgierig, in welke situatie zou je niet willen dat je auto afremt als de auto voor je dat doet?
Om vaart te maken om bijvoorbeeld in te gaan halen en ik zelf wil bepalen tot hoever ik de auto naar de voorliger laat rijden/rollen. Daarnaast gebeurde het (had eerst de ACC ipv de CC in m'n werkauto aan staan) dat hij vol in de remmen gaat als er maar iets voor de auto komt, bijv bij het wisselen van de rijbaan.

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 26-03 15:36
BramT schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:20:
[...]

Als een passerende auto te kort voor je invoegt. Dat is vrij veelvuldig het geval.

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-04 15:27
MacFan schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:32:
[...]

Als een passerende auto te kort voor je invoegt. Dat is vrij veelvuldig het geval.
Zolang de passerende auto sneller rijdt dan jij, merk ik dat mijn G9 niet (significant) remt. Zodra de auto net zo langzaam rijdt als jij wel, maar dan halen ze vaak juist weer niet in ;)

• TheVoidSpecter
Ik heb ontdreuningsplaat gekocht bij Amazon (mooi spul!) geplakt aan de binnenkant van de rand van de motorkap, het dichts langs de raamzijde. De beweging is zichtbaar o.a. boven de 100 km/u en dan links en rechts van het midden van de klep, bovenaan aan de raam zijde.

Het plakken heeft nog niet helemaal het gewenste resultaat, zie nog steeds beweging, ik twijfel of ik het vilt wat er af-fabriek voorzit onder de motorkop voor een stuk, ook af moeten halen om daar ook te plakken. Iemand ervaring mee?

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:07
Stiekeme volgpost.. ik heb een G9LR in bestelling staan 🙂

Het probleem met wiebelende motorkap heb ik 2 auto's geleden met een Peugeot 5008 (2017) gehad. Daar is destijds uiteindelijk een terugroepactie voor geweest, omdat de kap ma verloop van tijd uit de vergrendeling kon trillen. De oplossing was toen het plaatsen van dikkere rubber doppen om de kap strak te kunnen stellen. Misschien is het probleem met de G9 vergelijkbaar? Ook een 'koektrommel' klep die over de rand heen valt en daardoor kennelijk meer windgevoelig is.

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

• Oblomow
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 01-04 02:47
Heeft iemand de P7+ al in de showroom zien staan?

• dwadj
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:00
ToMaSZ schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 19:08:
Stiekeme volgpost.. ik heb een G9LR in bestelling staan 🙂

Het probleem met wiebelende motorkap heb ik 2 auto's geleden met een Peugeot 5008 (2017) gehad. Daar is destijds uiteindelijk een terugroepactie voor geweest, omdat de kap ma verloop van tijd uit de vergrendeling kon trillen. De oplossing was toen het plaatsen van dikkere rubber doppen om de kap strak te kunnen stellen. Misschien is het probleem met de G9 vergelijkbaar? Ook een 'koektrommel' klep die over de rand heen valt en daardoor kennelijk meer windgevoelig is.
Dat is het probleem helemaal niet.
Het bovenste plaatwerk is gewoon erg dun wat dan met de wind wat meegaat.
Het frame zelf van de motorkap is sterk genoeg en beweegt niet mee.

• goetfoud
Oblomow schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 14:12:
In Brussel gezien, prachtige auto!!

• FrenzyFreak
Mijn Xpeng G6 '25 heeft afgelopen week een nieuw panoramadak gekregen, na het koppen van een niet nader te identificeren zwart object afkomstig van de tegenliggers op de snelweg. Het was geen kiezel of deeltje asfalt, meer grootte golfbal. Het goede nieuws is dit glas toch binnen een week of 4 te leveren valt.

Toen kwam de bandenwissel, waarna ik ontdekte dat de bodemplaten over de krikpunten aan de voorkant van de auto ontbraken. Volgens de "snelle" bandenboer ontbrak linksvoor al bij de zomerbandenwissel, dus die vergoeden ze niet, rechtsvoor bestellen ze wel na. Het argument dat zij de auto met 100km winterbanden hebben gegeven en de auto bij de zomerbandenwissel (2700km) voor de 2e keer op de brug stond, vonden ze moeilijk te controleren. Overlegd met de leasemaatschappij; die hebben geen zin in een welles nietes verhaal en zullen linksvoor vergoeden.

Na ieder brugbezoek zal ik de bodemplaatjes dus maar zelf moeten controleren en nogmaals goed vast draaien.

TL;DR
Controleer je bodem op missende onderdelen na een autobrug bezoek en draai de krikpunt platen even goed vast.

Deze dus:

• R-yawn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-04 15:10
Oblomow schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 14:12:
Ja, in Breukelen. Erg groot, maar ook wel erg mooi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7uXc5VMEX6VEuV9mQw46nLFMIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZSGWBewg5VF8nrPiNXn59sf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlWmnL4-buO_EUAC2gYAkAuA6tw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o8csluMT9raaYpFaC6nRLmar.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVgdjXRHCVD9Uoe7Ei2puLnj2zU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BiGAzIK38hQimwkwDlGUJnvQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4HoZZ4xzHSf2QPd_FHuSHQqV0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f4uPOVDP8djg6z3rVoVYRu72.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YvtoBRz0KUv2SFP8FCyzJXJdgKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/McGv2ADYq0DDamilshacWloU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQIyR0VPfKD0unvJIqHBhIR39b4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GvKWOXS64wWN90Ogo91vo8gd.jpg?f=fotoalbum_large

• TheVoidSpecter
dwadj schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 16:53:
[...]

Dat is het probleem helemaal niet.
Het bovenste plaatwerk is gewoon erg dun wat dan met de wind wat meegaat.
Het frame zelf van de motorkap is sterk genoeg en beweegt niet mee.
Nog tips om het te verhelpen of verminderen?

• mm1987
  • Registratie: September 2011
Weet iemand of Xpeng Eindhoven morgen ook geopend is ? Kan zo snel niks vinden op Internet

• FrenzyFreak
@mm1987 Ze delen het gebouw met Peugeot en die zijn open van 11 - 17 uur. Dus je kunt gewoon langsgaan, ik neem aan dat er wel iemand is.

• mm1987
@FrenzyFreak Dankjewel, wilde eens gaan kijken naar de G9 maar misschien kan ik beter een afspraak maken zodat ik ook kan proef rijden. Weet niet of ze daar lastig zijn in Eindhoven ?

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
mm1987 schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:38:
@FrenzyFreak Dankjewel, wilde eens gaan kijken naar de G9 maar misschien kan ik beter een afspraak maken zodat ik ook kan proef rijden. Weet niet of ze daar lastig zijn in Eindhoven ?
Lastig? Je kunt ze gewoon even bellen natuurlijk en overleggen over de mogelijkheden.

• mm1987
De gok genomen, kwam om 11:45 aan en heb een proefrit van 1 uur kunnen maken. De auto bevalt me wel goed.

1 minpuntje is dat One pedal drive niet 100% One pedal drive is je moet de auto toch tot stilstand brengen met de rem.

Verder vond ik de Xpilot niet heel slecht deze was beter dan gedacht.

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03
Ik heb in december een G9 Long range besteld. Kreeg toen te horen dat levering medio april zou zijn. Vorige week maar eens gaan mailen met Xpeng of er al meer bekend was. Het antwoord was helaas dat de auto pas in juni/juli geproduceerd word en dan moet hij nog naar nederland. Wel bijzonder dat ze zelf nog niets hadden laten weten aan mij of aan de leasemaatschappij en dat bij navraag je dit opeens te horen krijgt.

Dat is wel een kleine domper, mede omdat mijn bestaande auto vanaf 1 juli 26 voor een hogere bijtelling gaat zorgen. Maar goed, ik kijk er nog steeds naar uit. :)

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:14
mm1987 schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:15:
1 minpuntje is dat One pedal drive niet 100% One pedal drive is je moet de auto toch tot stilstand brengen met de rem.
Is idd stom, maar went wel. Ik zag vandaag in een video review van de P7+ trouwens, toen ze in het menu zaten rond te klikken, een optie voor helemaal tot stilstand komen. Hopelijk bij de volgende softwareupdate ook voor de andere modellen :)

• mm1987
Ik heb nu een Mercedes EQE Suv 350+ daar vergelijk ik de Xpeng G9 dus mee en moet zeggen dat het echt niet slechter is. Tuurlijk elke auto heeft zijn puntjes maar de stoelen zijn minstens net zo goed, Xpilot wat ik vandaag gemerkt heb werkt deze beter in situaties met stoepranden ipv lijnen dan de EQE. Luchtvering is minstens net zo goed... Kortom de Xpeng G9 doet niet veel onder omen op bepaalde punten zelfs niet onder voor een Mercedes.
Pagina: 1 ... 60 61 Laatste