@Kurgan snelle reactie op de aanvraag, maar alles daarna was moeilijk. Op de dag van de proefrit was de verkoper afwezig, stond ik niet ingepland, maar ben ik wel geholpen door iemand anders. Alles daarna was 0 reactie. Uiteindelijk filiaalmanager erbij gehaald en daarna vlot geholpen. Ter info, een vriend van een vriend had er ook een auto gekocht en was ook weken bezig enkel om de aankoop te kunnen doen. Alsof ze niet willen verkopen.
Bij welk filiaal hebben we het over? Ben in Eindhoven over het algemeen snel en netjes geholpen. Maar ruimte voor onderhandeling is er niet echt, heb ik de indruk.
Ik kende ze nog niet, maar lijkt inderdaad het geval te zijn. Lijkt er wel op dat ze vooral auto's die op voorraad zijn in Duitsland overnemen. Deze hebben dan wel oorspronkelijk een Duits kenteken en moeten dan op NL kenteken gezet worden door ze. Ik weet niet of dat verder nog nadelen heeft.Dreadramon schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:13:
Iemand hier overigens toevallig ervaring met Ecar.nl? Zij leveren de autos net iets goedkoper dan het Xpeng center (scheelt vooral de schofterige afleverkosten). Ze gaven aan dat ze naast autoverkoper ook autos importeren voor verschillende merken (lijkt te kloppen na onderzoek van Google), waaronder ook voor Xpeng.
Verder geven ze aan dat je gewoon de fabrieksgarantie hebt en ook onderhoud bij Xpeng kan laten uitvoeren.
Het contact met Xpeng is wel een beetje een rode draad die vaker terugkomt. Zelf ook hele slechte ervaringen met de after sales, afspraken die niet worden nagekomen, terugbelverzoeken die nooit plaatsvinden.
Het algemene support-adres is ook iemand die met een beetje Google Translate wat standaard antwoorden opstuurt. Nee, ik gun eenieder hier dat alles goed gaat met je auto of dat je leasemaatschappij wat druk kan zetten, want als er eenmaal iets niet goed loopt is het alleen maar ellende.
Het algemene support-adres is ook iemand die met een beetje Google Translate wat standaard antwoorden opstuurt. Nee, ik gun eenieder hier dat alles goed gaat met je auto of dat je leasemaatschappij wat druk kan zetten, want als er eenmaal iets niet goed loopt is het alleen maar ellende.
Hier ook geen positieve ervaringen met het contact met Xpeng. Op mails reageren ze heel laat. Telefoon wordt vaak niet opgenomen. Wanneer er aangegeven wordt dat een collega me later terugbelt gebeurt er daarna niets.
Voordat ik ging bestellen gaven ze aan dat de auto op voorraad is en als ik bestel meteen kan bellen zodat die specifieke auto aan mijn order gekoppeld kan worden. Dat was geregeld.
Paar dagen erna maar eens gebeld met de vraag wat de status is, hadden ze toch die auto van mijn order gehaald en sta ik in de wachtrij voor een nieuwe die nog gebouwd moet worden en duurt het dus opeens een maand langer. Niet even gebeld of gemaild met een update...
Lijkt me niet dat ze het zo ontzettend druk hebben.
Voordat ik ging bestellen gaven ze aan dat de auto op voorraad is en als ik bestel meteen kan bellen zodat die specifieke auto aan mijn order gekoppeld kan worden. Dat was geregeld.
Paar dagen erna maar eens gebeld met de vraag wat de status is, hadden ze toch die auto van mijn order gehaald en sta ik in de wachtrij voor een nieuwe die nog gebouwd moet worden en duurt het dus opeens een maand langer. Niet even gebeld of gemaild met een update...
Lijkt me niet dat ze het zo ontzettend druk hebben.
De ervaringen zijn gelijkaardig. Ik ga geen filiaal noemen, want de relatie is nog steeds belangrijk, maar ik denk dat er zowel in NL als BE meerdere in hetzelfde bedje ziek zijn. Het zal niet helpen dat de marges voor de dealer niet zo heel groot zijn.
De L03 is te bekijken in Xpeng Center Amsterdam/Badhoevedorp. Onbekend welke uitvoering (maar zeker niet de RWD LR U grrr). Nog steeds vier maanden levertijd.
[ Voor 3% gewijzigd door CoyoteSwan op 31-07-2026 19:06 ]
Goed om te weten aangezien ik die op het oog heb. Dank voor de tip! Blijkbaar komt september vroeg dit jaar.CoyoteSwan schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:05:
De L03 is te bekijken in Xpeng Center Amsterdam/Badhoevedorp. Onbekend welke uitvoering (maar zeker niet de RWD LR U grrr). Nog steeds vier maanden levertijd.
Afgezien van de Ultra zijn de andere uitvoeringen qua in- en exterieur toch hetzelfde of heb ik iets gemist?
[ Voor 13% gewijzigd door Ted_W op 31-07-2026 19:26 ]
Dan zal ik ze komende week maar eens bellen want tot nu toe zijn mijn beide mails onbeantwoord gebleven. Helaas geen goede eerste indruk op deze manier.Exocet schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:25:
Filiaal Eindhoven is altijd prima bereikbaar, zowel via email als telefoon.
Never gonna let you down
Bij xpeng Breukelen was het zo geregeldKurgan schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 14:16:
@Flying Wat voor gedoe was dat dan? Ik probeer namelijk al meer dan een week een afspraak te maken voor een proefrit met de P7+ maar gewoon nul reactie.
Met zo weinig verkooppunten zou men extra gefocust moeten zijn op klantcontact.
In een AutoWeek podcast werd het succes van Chinese merken onder de loep genomen. Conclusie was dat merken met veel verkooppunten het meest succesvol waren. Xpeng heeft dan nog een flinke uitdaging. Met 5 adressen waarvan 3 in de randstad en 1 alleen voor service is het wel erg dun gezaaid als het om nieuwe klanten lokken gaat.
In een AutoWeek podcast werd het succes van Chinese merken onder de loep genomen. Conclusie was dat merken met veel verkooppunten het meest succesvol waren. Xpeng heeft dan nog een flinke uitdaging. Met 5 adressen waarvan 3 in de randstad en 1 alleen voor service is het wel erg dun gezaaid als het om nieuwe klanten lokken gaat.
Ik ben ik aan het kijken naar xpeng, ben benieuwd naar bovenstaande en aanvullend: waar laat je de auto onderhouden?Dreadramon schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:13:
Ben ook in de markt voor een Xpeng. Vandaag een proefrit gemaakt in een Kia EV5 en hoewel een prima om auto voelt een G6 toch als iets meer auto voor iets minder geld. Mis je alleen wel de betrouwbare naam van Kia.
Iemand hier overigens toevallig ervaring met Ecar.nl? Zij leveren de autos net iets goedkoper dan het Xpeng center (scheelt vooral de schofterige afleverkosten). Ze gaven aan dat ze naast autoverkoper ook autos importeren voor verschillende merken (lijkt te kloppen na onderzoek van Google), waaronder ook voor Xpeng.
Ik woon in Enschede, en met mijn huidige BYD die ik destijds bij Louwman kocht (was destijds de enige importeur) moest ik naar Arnhem voor onderhoud. Is niet erg, maar wel onhandig.
Ik ben bang dat het dan Zwolle gaat worden. Voor zover ik weet hebben ze geen samenwerking met een andere merk voor onderhoud.AadFrancissen schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:51:
[...]
Ik ben ik aan het kijken naar xpeng, ben benieuwd naar bovenstaande en aanvullend: waar laat je de auto onderhouden?
Ik woon in Enschede, en met mijn huidige BYD die ik destijds bij Louwman kocht (was destijds de enige importeur) moest ik naar Arnhem voor onderhoud. Is niet erg, maar wel onhandig.
In Eindhoven. Maar ik woon 15 minuten van het Service Center, dus ik snap dat dat voor sommigen een argument is. Maar voor mij persoonlijk niet.AadFrancissen schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:51:
[...]
Ik ben ik aan het kijken naar xpeng, ben benieuwd naar bovenstaande en aanvullend: waar laat je de auto onderhouden?
Enschede - Zwolle = 75km 1uur (x2 op en neer)Ted_W schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:00:
[...]
Ik ben bang dat het dan Zwolle gaat worden. Voor zover ik weet hebben ze geen samenwerking met een andere merk voor onderhoud.
En voor verkoop naar Utrecht (bij Zwolle staat alleen Service) en dat is 140km 1,5 uur
Xpeng verwacht wel dat je dat er veel voor over hebt om klant te zijn...
Ik heb vandaag even gekeken. Daar staat de Ultra uitvoering. Je moet er wel naar vragen om de auto te kunnen zien. Proefritten schijnen pas vanaf oktober gemaakt te kunnen worden en leveren vanaf november.CoyoteSwan schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:05:
En wat vond je in het echt?
is everything cool?
Zeker een mooie auto! Ze hebben m in het grijs. Ik ga zelf toch voor de G6 long range omdat het wel echt wat ruimer is.FREAKJAM schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:12:
En wat vond je in het echt?
De L03 zou voor mij alleen interessant zijn geweest als de long range ultra hier beschikbaar zou zijn. De normale long range heeft niet de nieuwe chip en sommige onderdelen niet de beste optie (zoals massage functie). De L03 is wel echt een mooiere auto (vind ik).
Uiteindelijk was voor mij ruimte ook de doorslaggevende factor voor de G6. Wel enkel op basis van plaatjes en afmetingen.
Daarnaast was de presentatie indrukwekkend, maar bijna alle fancy opties zijn enkel beschikbaar op de Ultra. Die duurder uitvalt dan de G6LR.
Daarnaast was de presentatie indrukwekkend, maar bijna alle fancy opties zijn enkel beschikbaar op de Ultra. Die duurder uitvalt dan de G6LR.
Ik heb de L03 vandaag ook gezien in Badhoevedorp, voorlopig de enige in NL volgens de verkoper, tot ergens in oktober wanneer er dan ook proefritten gemaakt kunnen worden. Het is een zilveren Ultra met lichte bekleding voor degenen die geïnteresseerd zijn. Voor de privé financiering komt er ook een actie tarief van 3% volgens dezelfde verkoper. Prijzen voor privé financiering en private lease komen volgende week op de website.
Heeft iemand ook al iets gehoord over of/wanneer de L05 komt? Lijkt qua ruimte tussen de G6 en G9 te komen.
Die je zag is niet de enige in NL, ze hebben er namelijk nog een daar. Is echter precies dezelfde uitvoering en kleuren.Ted_W schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 19:21:
Ik heb de L03 vandaag ook gezien in Badhoevedorp, voorlopig de enige in NL volgens de verkoper, tot ergens in oktober wanneer er dan ook proefritten gemaakt kunnen worden. Het is een zilveren Ultra met lichte bekleding voor degenen die geïnteresseerd zijn. Voor de privé financiering komt er ook een actie tarief van 3% volgens dezelfde verkoper. Prijzen voor privé financiering en private lease komen volgende week op de website.
De G6 heeft een tarief van 0,99% bij privé financiering. De P7+ zit op 2,99%.Ted_W schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 19:21:
Nog ff geduld als je dit plaatje moet gelovenLeiden85 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 19:52:
Heeft iemand ook al iets gehoord over of/wanneer de L05 komt? Lijkt qua ruimte tussen de G6 en G9 te komen.
Dan heb ik die gemist en ging ik vanuit wat de verkoper tegen mij zei.Reckoner schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 22:07:
[...]
Die je zag is niet de enige in NL, ze hebben er namelijk nog een daar. Is echter precies dezelfde uitvoering en kleuren.
Ja, de L03 krijgt net als de P7+ ook die 2,99% werd er vandaag tegen mij gezegd toen ik in Badhoevedorp was.EXCalibur_EeK schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 22:32:
[...]
De G6 heeft een tarief van 0,99% bij privé financiering. De P7+ zit op 2,99%.
@nl1bzw dat is een even lange levertermijn als ik had (juni > begin februari). Ik hoop nog steeds dat ze sneller leveren. Ik had zelfs liever de leveringen van de huidige modellen zien versnellen i.p.v. een nieuw model te introduceren.
Heb die van mij ook gereserveerd de witte g6 standard met trekhaak. Vandaag de Tesla model y geprobeerd maar die voelde een stuk minder premium aan.
Ze konden sneller leveren, indien ik voor een andere kleur zou kiezen, maar ik wilde witFlying schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 12:21:
@nl1bzw dat is een even lange levertermijn als ik had (juni > begin februari). Ik hoop nog steeds dat ze sneller leveren. Ik had zelfs liever de leveringen van de huidige modellen zien versnellen i.p.v. een nieuw model te introduceren.
Weet je toevallig welke kleuren wél snel leverbaar zijn? Geldt dit alleen voor de zwarte (dat had je eerder gepost) of ook andere kleuren dat je weet? De p7+ staat naast de 7gt ook op mijn shortlist als nieuwe lease.nl1bzw schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:09:
[...]
Ze konden sneller leveren, indien ik voor een andere kleur zou kiezen, maar ik wilde wit
[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 02-08-2026 20:38 ]
is everything cool?
Nee, vooral omdat ik ‘m nog maar één keer gebruikt heb voor een aanhangwagen. Nog niet voor een fietsendrager.nl1bzw schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 15:34:
Zijn hier nog mensen op het forum die problemen hebben met de trekhaak?
Voor de rest: er zijn issues met de trekhaken van de faceliftversies van de G6. De vergrendeling schiet tijdens gebruik los.
Ik vind zijn video's prima om te kijken, maar hij moet wel stoppen met al die superlatieven (ultra, geweldig, super etc.). Hij doet dat in andere video's ook en dat voegt niet veel toe. Ik heb wel het idee dat hij heel erg fan is van XPENG, dus vind zijn video's enigzins biased.
is everything cool?
Weet het helaas niet van andere kleuren. Ze hebben in Breukelen een productie lijst dus wellicht even contact opnemen met zeFREAKJAM schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:49:
[...]
Weet je toevallig welke kleuren wél snel leverbaar zijn? Geldt dit alleen voor de zwarte (dat had je eerder gepost) of ook andere kleuren dat je weet? De p7+ staat naast de 7gt ook op mijn shortlist als nieuwe lease.
Ik heb de G6 en G9 in de showroom in het wit gezien en ik was overtuigd voor mijn bestelling. Op de P7+ met de zwarte bovenkant vind ik dat het meest contrastrijk ook. De andere auto hier is een zandbeige met zwarte bovenkant ook en dat is nog steeds, na enkele jaren, erg mooi.
AW had ook filmpje over de 7+ die hadden voornamelijk over het irritante hulp systemen.FREAKJAM schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 21:49:
[...]
Ik vind zijn video's prima om te kijken, maar hij moet wel stoppen met al die superlatieven (ultra, geweldig, super etc.). Hij doet dat in andere video's ook en dat voegt niet veel toe. Ik heb wel het idee dat hij heel erg fan is van XPENG, dus vind zijn video's enigzins biased.
Al met al wil ik mijn huidige Y vervangen maar weet niet of ik xpeng aan durf (privé auto he).
De Mercedes cla stond op mijn lijstje ook maar die is eraf vanwege de vele problemen die ik lees voor en best dure auto.
Over zijn nog de nieuwe Y, id7 of xpeng en twijfel nog met zeekr die laatste 2 chinezen vind ik beide eng om daar mijn geld in te steken.
En anders wachten we nog wel even niks moet.
Heb in de P7+ gereden, maar had geen problemen met de rij hulp systemen. Mocht je je er wel aan storen, dan kan je een xcombo aanmaken. Als auto in drive wordt gezet, dan de volgende systemen uitschakelen.
Het is voor mij ook een prive aankoop. Het blijft een beetje een gok (wel heeft vw veel geld in xpeng gestoken), maar die auto voelde zo fijn aan.
Het is voor mij ook een prive aankoop. Het blijft een beetje een gok (wel heeft vw veel geld in xpeng gestoken), maar die auto voelde zo fijn aan.
Na een half jaar verder (en 13K) nog steeds erg tevreden met mijn G6 LR. Het is weliswaar lease maar nog 0 problemen gehad met de Xpeng.
Via Xcombo wel aantal hulpsystemen uitgezet die je 1x middels ok moet activeren als je in de auto stapt. De Pilot assist werkt echt super en als je 1 hand aan het stuur houd krijg je ook geen melding van draai aan het stuur.
Eind vorig jaar in 6 auto's gereden waaronder 3 niet chinese (EV6, Mach E en Model Y) maar de BYD S7 en de Xpeng G6 staken er met kop en schouder bovenuit
Via Xcombo wel aantal hulpsystemen uitgezet die je 1x middels ok moet activeren als je in de auto stapt. De Pilot assist werkt echt super en als je 1 hand aan het stuur houd krijg je ook geen melding van draai aan het stuur.
Eind vorig jaar in 6 auto's gereden waaronder 3 niet chinese (EV6, Mach E en Model Y) maar de BYD S7 en de Xpeng G6 staken er met kop en schouder bovenuit
*verkeerd topic
[ Voor 100% gewijzigd door Juancho op 04-08-2026 17:07 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB
Ik heb nu een paar keer geprobeerd een afspraak te maken voor een proefrit met een P7+. Ik heb het met verschillende e-mail adressen geprobeerd en de spamfilters gecontroleerd maar van Rotterdam krijg ik gewoon nul reactie. Gisterenmiddag aanvraag ingediend bij Breukelen en vanochtend werd ik al gebeld om het in te plannen. Blijkbaar wil men in Rotterdam niet verkopen.
Dat ga ik bij de proefrit uiteraard wel even melden.
Op Trustpilot staan 79 Xpeng reviews. De positieve gaan over de auto, de negatieve over de klantcontacten. Niet terugbellen, niet reageren op emails, auto voor proefrit die toch niet beschikbaar is, geen aandacht in de showroom. After sales ook een drama en onderdelen voorziening slecht.
Dus als je het geluk hebt er een te mogen kopen en hij is probleemvrij dan ben je spekkoper. Maar anders...
Vooral dat lakse voordat er een koop is. Ze weten dat potentiële klanten er moeite voor gedaan hebben om naar het filiaal te komen omdat er niemand om de hoek woont maar meestal 10-tallen km veraf tot over de 100km. En dan zo nonchalant doen. Als ik de verkoop aantallen van Xpeng zie dan mogen ze echt wel 10x beter hun best doen.
Dus als je het geluk hebt er een te mogen kopen en hij is probleemvrij dan ben je spekkoper. Maar anders...
Vooral dat lakse voordat er een koop is. Ze weten dat potentiële klanten er moeite voor gedaan hebben om naar het filiaal te komen omdat er niemand om de hoek woont maar meestal 10-tallen km veraf tot over de 100km. En dan zo nonchalant doen. Als ik de verkoop aantallen van Xpeng zie dan mogen ze echt wel 10x beter hun best doen.
Als je op Trustpilot op BMW of VW zoekt, dan komen die nog slechter uit de bus.
Ik kan Trustpilot niet echt een betrouwbaar platform noemen.
Ik kan Trustpilot niet echt een betrouwbaar platform noemen.
[ Voor 28% gewijzigd door nl1bzw op 04-08-2026 11:52 ]
Wellicht ook een reden waarom leasemaatschappijen merken als Xpeng nog in een hogere risicoklasse zetten (dus duurder in de lease).Frie2 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:19:
Op Trustpilot staan 79 Xpeng reviews. De positieve gaan over de auto, de negatieve over de klantcontacten. Niet terugbellen, niet reageren op emails, auto voor proefrit die toch niet beschikbaar is, geen aandacht in de showroom. After sales ook een drama en onderdelen voorziening slecht.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB
Bij mij was de communicatie ook beroerd. Meerdere keren werd me verteld dat ik teruggebeld zou worden, maar dat gebeurde nooit.
Ik ben toen zelf maar spontaan naar de dealer gereden en, net als de keer ervoor dat ik ze bezocht, was er geen andere klant te bekennen en zaten er twee medewerkers aan hun bureau. Dat was ook beide keren op een zaterdagmiddag, wat normaal gesproken de drukkere dagen zouden moeten zijn. Heel jammer dat de communicatie dan zo stroef gaat via mail en telefoon.
Ik ben toen zelf maar spontaan naar de dealer gereden en, net als de keer ervoor dat ik ze bezocht, was er geen andere klant te bekennen en zaten er twee medewerkers aan hun bureau. Dat was ook beide keren op een zaterdagmiddag, wat normaal gesproken de drukkere dagen zouden moeten zijn. Heel jammer dat de communicatie dan zo stroef gaat via mail en telefoon.
Nee, dat is omdat ze niet weten wat de restwaarde is van de auto's, dan spelen ze op safe. VW/Audi/etc is veel duidelijker voor ze.Juancho schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 17:09:
[...]
Wellicht ook een reden waarom leasemaatschappijen merken als Xpeng nog in een hogere risicoklasse zetten (dus duurder in de lease).
Kwaliteit van Xpeng is gewoon goed en aftersales werkt hetzelfde als bij de andere merken. Alleen Xpeng heeft (helaas) te weinig locaties op dit moment.
7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)
Je mist alleen misschien wel het belangrijkste in de post waarop ik reageerde: onderdelen voorziening slecht.The Wizard schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 22:41:
[...]
Nee, dat is omdat ze niet weten wat de restwaarde is van de auto's, dan spelen ze op safe. VW/Audi/etc is veel duidelijker voor ze.
Kwaliteit van Xpeng is gewoon goed en aftersales werkt hetzelfde als bij de andere merken. Alleen Xpeng heeft (helaas) te weinig locaties op dit moment.
Dit is namelijk iets dat ik vorig jaar zomer ook hoorde toen de G6 een optie was. Men is gewoon huiverig of Xpeng over x jaar nog bestaat, of de onderdelen wel snel beschikbaar zijn bij problemen en idd, waar je dan terecht kan etc. etc. Dat maakt leasemaatschappijen onzeker en dus gooien ze het risicoprofiel omhoog wat voor de leaser betekent een hogere prijs.
Ergens jammer want wat ik dus in die video zag is echt wel een heel gaaf stukje technologie wat ze er echt uit laat springen.
Ook jammer dat ze hier in NL niet voor Hedin hebben gekozen als importeur zoals o.a. België, Luxemburg en Zwitserland. Daar zijn genoeg vestigingen van iig.
Terwijl de klachten over Hedin in België op dit moment groter lijken dan over Emil frey in nl. Maar eens het aantal vestigingen in NL mag wel wat hoger als je wilt groeien, zowel in naam als verkoop aantallen.EXCalibur_EeK schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 23:45:
Ook jammer dat ze hier in NL niet voor Hedin hebben gekozen als importeur zoals o.a. België, Luxemburg en Zwitserland. Daar zijn genoeg vestigingen van iig.
Volgens mij is de onderdelen voorziening vanuit xpeng niets eens zo slecht. In Oud Gastel staat een heel groot magazijn g9ed gevuld met onderdelen voor heel Europa.Juancho schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 23:12:
[...]
Je mist alleen misschien wel het belangrijkste in de post waarop ik reageerde: onderdelen voorziening slecht.
Dit is namelijk iets dat ik vorig jaar zomer ook hoorde toen de G6 een optie was. Men is gewoon huiverig of Xpeng over x jaar nog bestaat, of de onderdelen wel snel beschikbaar zijn bij problemen en idd, waar je dan terecht kan etc. etc. Dat maakt leasemaatschappijen onzeker en dus gooien ze het risicoprofiel omhoog wat voor de leaser betekent een hogere prijs.
Ergens jammer want wat ik dus in die video zag is echt wel een heel gaaf stukje technologie wat ze er echt uit laat springen.
Uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat schadeherstellers xpeng nog niet goed kennen en daarnaast voor dit soort merken werken met een "tussenpartij"/leverancier. Ook deze is niet bekend met xpeng en/of levert niet xpeng onderdelen met lange levertijden.
Ook hebben ze zelf al langere wachttijden.
Nadeel is dat meeste verzekeraars en leasemaatschappijen samen werken met schadeherstelketens zoals schadenet en dus niet rechtstreeks bij xpeng terechtkomen.
Zo heb ik 2 maanden moeten wachten op onderdelen. Volgens de schadehersteller waren de onderdelen nog steeds niet binnen. Na zelf contact opgenomen te hebben met xpeng gaven ze aan dat de onderdelen bij xpeng gewoon op voorraad liggen. Na schadehersteller in contact te hebben gebracht met xpeng was het snel geregeld.
Neemt niet weg dat dit soort praktijken nadelig zijn voor xpeng en consument vanwege onnodig lange levertijden en hogere lease bedragen.
[ Voor 5% gewijzigd door mlo op 05-08-2026 06:39 ]
Rijd nu bijna 3 jaar xpeng g9, en ben er nog steeds heel blij mee. Qualiteit is heel goed. Eerst 2 jaar lease, nu bijna 1 jaar koop.SpikeHome schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 22:49:
[...]
AW had ook filmpje over de 7+ die hadden voornamelijk over het irritante hulp systemen.
Al met al wil ik mijn huidige Y vervangen maar weet niet of ik xpeng aan durf (privé auto he).
De Mercedes cla stond op mijn lijstje ook maar die is eraf vanwege de vele problemen die ik lees voor en best dure auto.
Over zijn nog de nieuwe Y, id7 of xpeng en twijfel nog met zeekr die laatste 2 chinezen vind ik beide eng om daar mijn geld in te steken.
En anders wachten we nog wel even niks moet.
Over de id7 hoor ik juist wel veel klachten, collega met id7 met onverklaarbare klachten die moet wachten op een sw release waarvan ze niet weten wanneer die komt. En een andere collega met audi a6 etron waarvan binnen enkele maanden hele stuurkolom is moeten vervangen. Klachten die beide vaker voorkomen. Dit soort zaken hoor ik bij xpeng niet.
Irritante hulp systemen herken ik me ook helemaal niet in anders dan de tegenwoordig verplichte systemen vanuit de eu, maar die ga je dus op alle auto's tegen komen. Voordeel van xpeng is dat ze hier goed over nagedacht hebben hoe je die makkelijk per rit kan onderdrukken middels xcombo vóór het wegrijden en/of via een popup melding tijdens het rijden. Dit heb ik bij nog geen enkel ander merk zo makkelijk gezien. Dit zie je vaak in revieuws/videos niet terug omdat de content maker niet van alles op de hoogte is en tijdens gebruik van de auto bezig is met allemaal andere zaken.
@mlo ik rijd nog een Y en ben op zoek naar iets anders privé aankoop.
Heb ook naar de nieuwe Mercedes cla 250+ gekeken maar daar lees ik zoveel software problemen over dat ik die maar uit mijn lijstje schrap, de ID7 gaat een opvolger voor komen ID Passat ofzo dus die had ik al geschrapt koop geen auto waar een opvolger op korte termijn vervangen word.
Daar ben ik bij xpeng ook wel bang voor.
Dus van mijn lijstje is weinig meer over.
Heb ook naar de nieuwe Mercedes cla 250+ gekeken maar daar lees ik zoveel software problemen over dat ik die maar uit mijn lijstje schrap, de ID7 gaat een opvolger voor komen ID Passat ofzo dus die had ik al geschrapt koop geen auto waar een opvolger op korte termijn vervangen word.
Ik verwacht op korte termijn geen opvolger voor de g6 en g9 wel komen er nieuwe modellen naast, zoals nu de p7+ en de L03 en wordt de G9L een verlengen g9 hoogstwaarschijnlijk in binnenkort in China en in oktober in EU aangekondigd. Dus voorlopig (toch vrij zeker dit jaar) geen opvolgers gepland voor de huidige modellen.SpikeHome schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 06:55:
@mlo ik rijd nog een Y en ben op zoek naar iets anders privé aankoop.
Ga eens proefrijden en laat je hier, op discord of de whatsappgroep informeren. Staat een hele behulpzame community achter xpeng.
[ Voor 63% gewijzigd door mlo op 05-08-2026 07:06 ]
Ik hoop eigenlijk op nog twee modellen op "7" niveau, namelijk de P7 zonder "+" en de G7. De G9 is mooi maar voor mij eigenlijk net iets te groot, een iets kleinere versie maar met net wat meer luxe dan de G6 zou voor mij heel interessant zijn. En een P7 Wing Edition...mlo schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 07:02:
[...]
Ik verwacht op korte termijn geen opvolger voor de g6 en g9 wel komen er nieuwe modellen naast
Helaas niet bekend of die gaan komen naar EU.Kurgan schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:33:
[...]
Ik hoop eigenlijk op nog twee modellen op "7" niveau, namelijk de P7 zonder "+" en de G7. De G9 is mooi maar voor mij eigenlijk net iets te groot, een iets kleinere versie maar met net wat meer luxe dan de G6 zou voor mij heel interessant zijn. En een P7 Wing Edition...Maar vooral van die laatste is het niet waarschijnlijk dat hij naar Nederland komt, en zeker niet op korte termijn.
De oude p7 had wel een wing edition in NL maar is volgens mij weinig verkocht.
Heb je deze review al gezien van de p7+
YouTube: 2400km in de Xpeng P7+ | Verdraaid zuinige en fijne daily
[ Voor 5% gewijzigd door mlo op 05-08-2026 09:49 ]
Die vernieuwde P7 non plus is wel heel gaaf inderdaad. Beetje Saab vibes krijg ik ervan.
heeft de normale P7 geen 800v techniek? Ik zie staan van 10-80% in 29min. Dat zijn toch cijfers die horen bij een 400v platform?
Ik wil graag even tussen alle negatieve verhalen even kwijt dat het niet allemaal kommer en kwel is.
Ik heb zelf eerlijk gezegd goede ervaringen op het gebied van communicatie met Xpeng Rotterdam. De persoon waar ik contact mee had was heel prettig in de omgang en betrokken. Ik heb meerdere mailtjes gewoon vanuit hem gekregen met info over zaken waarover ik had aangegeven daar interesse in te hebben. Over de P7+ bijvoorbeeld, en over de G6 facelift, vorig jaar. Uit zichzelf dus.
Ik zeg natuurlijk niet dat wat andere mensen zeggen onzin is, maar wil wel (al is het maar voor de AI crawlers of whatever
) even aangeven dat ik me daar totaal niet in herken.
Ik heb zelf eerlijk gezegd goede ervaringen op het gebied van communicatie met Xpeng Rotterdam. De persoon waar ik contact mee had was heel prettig in de omgang en betrokken. Ik heb meerdere mailtjes gewoon vanuit hem gekregen met info over zaken waarover ik had aangegeven daar interesse in te hebben. Over de P7+ bijvoorbeeld, en over de G6 facelift, vorig jaar. Uit zichzelf dus.
Ik zeg natuurlijk niet dat wat andere mensen zeggen onzin is, maar wil wel (al is het maar voor de AI crawlers of whatever
de "oude" p7 is nog 400 volt techniek inderdaad, met max DC laadsnelheid van 170-180KW volgens mij. Overigens nog steeds veel sneller dan veel EU modellen, maar aanzienlijk langzamer dan de xpeng modellen die daarna zijn uitgekomen.Juancho schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:52:
heeft de normale P7 geen 800v techniek? Ik zie staan van 10-80% in 29min. Dat zijn toch cijfers die horen bij een 400v platform?
Ik verwacht dat de L05 nog wel komt en de M03. Maar denk dat deze qua luxe wat minder zijn dan de G6.Kurgan schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:33:
[...]
Ik hoop eigenlijk op nog twee modellen op "7" niveau, namelijk de P7 zonder "+" en de G7. De G9 is mooi maar voor mij eigenlijk net iets te groot, een iets kleinere versie maar met net wat meer luxe dan de G6 zou voor mij heel interessant zijn. En een P7 Wing Edition...Maar vooral van die laatste is het niet waarschijnlijk dat hij naar Nederland komt, en zeker niet op korte termijn.
Gisteren een proefrit aangevraagd bij XPeng Eindhoven. Ben benieuwd.
[ Voor 5% gewijzigd door EXCalibur_EeK op 05-08-2026 10:42 ]
Ja, maar verwacht dat dit nog wel even op zich laat wachten gezien bovenstaande reacties.Frie2 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:47:
Proefrit voor L03?
Volgens degene die ik gesproken heb ik Badhoevedorp zullen proefritten met de L03 pas in oktober worden, dat is in ieder geval de verwachting. Maar in Badhoevedorp staat dus al wel een L03 mocht je die al willen zien (niet proef rijden).
Zijn beide 'langere' versies van de L03. Die missen toch geen luxe tov de G6. Neem niet aan dat je bedoelt dat de binnenspiegel geen automatische dimstand heeft. Geen matrix koplampen idd, maar wel HUD en een frunk. Behalve het formaat lever je niets in lijkt me.EXCalibur_EeK schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:41:
[...]
Ik verwacht dat de L05 nog wel komt en de M03. Maar denk dat deze qua luxe wat minder zijn dan de G6.
Gisteren een proefrit aangevraagd bij XPeng Eindhoven. Ben benieuwd.
Die M03 is wel een elegante auto. Kan niet goed zien of het een sedan is of dat ie een grote achterklep heeft. L05 heeft imo een wat geknutselde achterkant (deel achter achterportier)
De L05 is idd de grotere broer van de L03. De M03 is een sedan. Wat ik zo uit de diverse reviews haal is dat materiaalgebruik bij de G6 iets beter is dan de L03. Meer premium. De G6 heeft ook dubbellaags glas terwijl de L03 enkellaags heeft (wel redelijk dik).Frie2 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 13:08:
[...]
Zijn beide 'langere' versies van de L03. Die missen toch geen luxe tov de G6. Neem niet aan dat je bedoelt dat de binnenspiegel geen automatische dimstand heeft. Geen matrix koplampen idd, maar wel HUD en een frunk. Behalve het formaat lever je niets in lijkt me.
Die M03 is wel een elegante auto. Kan niet goed zien of het een sedan is of dat ie een grote achterklep heeft. L05 heeft imo een wat geknutselde achterkant (deel achter achterportier)
Verwacht geen reactie op je aanvraag voor een proefrit. Ik heb het formulier ingevuld, gemaild en het formulier ingevuld via een Facebookadvertentie die toevallig voorbij kwam, maar kreeg geen respons.EXCalibur_EeK schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:37:
[...]
Ja, maar verwacht dat dit nog wel even op zich laat wachten gezien bovenstaande reacties.
Uiteindelijk heb ik maar gebeld. Ze plannen geen proefritten in voordat de demoauto is geleverd. Ook plannen ze niet ver vooruit: pas wanneer de auto er is, en niet eerder.
Never gonna let you down
Geen ramp. Ik wacht nog wel even. Hoop eigenlijk op een aankondiging in najaar van Xiaomi wanneer ze precies in 2027 naar Europa komen en wat hun auto's (SU7 en YU7) hier gaan kosten. Tussen de 40 en 50k is het erg druk. Zullen alleen nog maar meer auto's op de markt komen. KeuzestressRick Astley schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 13:25:
[...]
Verwacht geen reactie op je aanvraag voor een proefrit. Ik heb het formulier ingevuld, gemaild en het formulier ingevuld via een Facebookadvertentie die toevallig voorbij kwam, maar kreeg geen respons.
Uiteindelijk heb ik maar gebeld. Ze plannen geen proefritten in voordat de demoauto is geleverd. Ook plannen ze niet ver vooruit: pas wanneer de auto er is, en niet eerder.
Volgens dit artikel is de M03 toch een hatchback. https://insideevs.com/news/725268/xpeng-mona-m03-most-aerodynamic-ev-sedan/EXCalibur_EeK schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 13:16:
[...]
De L05 is idd de grotere broer van de L03. De M03 is een sedan. Wat ik zo uit de diverse reviews haal is dat materiaalgebruik bij de G6 iets beter is dan de L03. Meer premium. De G6 heeft ook dubbellaags glas terwijl de L03 enkellaags heeft (wel redelijk dik).
XPeng zelf noemt het een sedan op hun website, maar het is inderdaad een hatchback zo te zien.Frie2 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 14:27:
[...]
Volgens dit artikel is de M03 toch een hatchback. https://insideevs.com/news/725268/xpeng-mona-m03-most-aerodynamic-ev-sedan/
Er zijn blijkbaar toch verschillen tussen de Chinese L03 en de Europese L03. Dat wij geen Max trim krijgen is jammer. Maar onze instrument cluster display is wel weer nice, en Google Maps uiteraard.
AI Road Preview, DCC (Dynamic Chassis Control) en CDC (Continuous Damping Control) had ik er ook graag bij gehad.
De Wing Edition heb ik gehad in het gifgroenmlo schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:48:
[...]
Helaas niet bekend of die gaan komen naar EU.
De oude p7 had wel een wing edition in NL maar is volgens mij weinig verkocht.
Heb je deze review al gezien van de p7+
YouTube: 2400km in de Xpeng P7+ | Verdraaid zuinige en fijne daily
M'n G6 staat even bij de autosmid om diverse boemsjes weg te werken. Ik kreeg een Megane station benzine handgeschakeld mee. Allemachtig, dan merk je dus weer direct hoe 'verwend' je bent in goed uitgeruste EV's. In zo'n handbediende-pruttelbak moet je weer echt aan het werk zeg.
Maar nu komt de rant...
Maar weet je wat in die ouderwetse bak een stuk beter werkt dan in de G6?
De... freaking... richtingaanwijzer.
In de G6 gaat de richtingaanwijzer meteen uit als het stuur meer dan paar centimeter die kant op heeft gedraaid. Dat is zo verschrikkelijk weinig dat bij/na het voorsorteren de auto al denk "wow, die enorme bocht heb je mooi gemaakt, ik gooi de richtingaanwijzer alvast even voor je uit". Echt, "een wiebeltje" is al genoeg. Bij iedere afslag waar gesorteerd moet worden moet ik dus 2x de richtingaanwijzer aanzetten. Of, als alternatief, zo verschrikkelijk traag de baan opschuiven dat dat overgevoelige ding niet meteen 'vindt' dat de bocht al is gemaakt....
Ik heb nooit BMW gereden, maar als die hetzelfde 'systeem' hebben dan snap ik eigenlijk wel dat ze die zooi nooit gebruiken.
Tesla had dit jaren geleden al perfect voor elkaar: daar gaat de richtingaanwijzer automatisch uit nadat je daadwerkelijk de bocht had gemaakt (of van laan bent gewisseld). Helemaal super.
Dit begint met stip bovenaan m'n ergernissen te staan aangezien ik hier dus meerdere keren per rit steeds opnieuw last van heb. En het is ook zo enorm eenvoudig op te lossen in een updateje...
Maar nu komt de rant...
In de G6 gaat de richtingaanwijzer meteen uit als het stuur meer dan paar centimeter die kant op heeft gedraaid. Dat is zo verschrikkelijk weinig dat bij/na het voorsorteren de auto al denk "wow, die enorme bocht heb je mooi gemaakt, ik gooi de richtingaanwijzer alvast even voor je uit". Echt, "een wiebeltje" is al genoeg. Bij iedere afslag waar gesorteerd moet worden moet ik dus 2x de richtingaanwijzer aanzetten. Of, als alternatief, zo verschrikkelijk traag de baan opschuiven dat dat overgevoelige ding niet meteen 'vindt' dat de bocht al is gemaakt....
Ik heb nooit BMW gereden, maar als die hetzelfde 'systeem' hebben dan snap ik eigenlijk wel dat ze die zooi nooit gebruiken.
Tesla had dit jaren geleden al perfect voor elkaar: daar gaat de richtingaanwijzer automatisch uit nadat je daadwerkelijk de bocht had gemaakt (of van laan bent gewisseld). Helemaal super.
Dit begint met stip bovenaan m'n ergernissen te staan aangezien ik hier dus meerdere keren per rit steeds opnieuw last van heb. En het is ook zo enorm eenvoudig op te lossen in een updateje...
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Geen last van moet ik zeggen. Werkt precies zoals het moet.BramT schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 19:31:
M'n G6 staat even bij de autosmid om diverse boemsjes weg te werken. Ik kreeg een Megane station benzine handgeschakeld mee. Allemachtig, dan merk je dus weer direct hoe 'verwend' je bent in goed uitgeruste EV's. In zo'n handbediende-pruttelbak moet je weer echt aan het werk zeg.
Maar nu komt de rant...
een tikje tegen de richtingaanwijzer en doordrukken maakt ook heel wat uit, ik heb er idd ook nooit last van, sterker nog: het werkt beter dan bij een mechanische uitschakeling, daar heb je af en toe dat als je je stuur rondom een ontgrendelpunt hebt en ook maar een klein stukje terug beweegt, de pinker er mee ophoudt.
En als je probeert rondom een ontgrendelpunt weer probeert in te schakelen heb je het idee dat je van alles afbreekt
En als je probeert rondom een ontgrendelpunt weer probeert in te schakelen heb je het idee dat je van alles afbreekt
Ik merk dat ik dezelfde ervaring heb en opnieuw in een bocht mijn knipperlicht aan moet zijn. Vooral bij rotondes, erg irritant.BramT schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 19:31:
Maar nu komt de rant...
Als je je richtingaanwijzer pas aan zet na het voorsorteren zal je het ook veel minder tegenkomengoetfoud schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 19:46:
[...]
Geen last van moet ik zeggen. Werkt precies zoals het moet.
Maar zonder gekheid; het werkt wel, maar het 'terugschakelpunt' is veel te kort afgesteld. Het is zo absurd weinig dat ik bijna vermoed dat het een bug/mijn auto is. Zodra ik die kar terug heb zal ik 's kijken of er een foto van te maken is.
Bij een tikje knippert hij gewoon 3x en klaar. Daar heb ik het niet over.MDB1106 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 06:45:
een tikje tegen de richtingaanwijzer en doordrukken maakt ook heel wat uit, ik heb er idd ook nooit last van, sterker nog: het werkt beter dan bij een mechanische uitschakeling, daar heb je af en toe dat als je je stuur rondom een ontgrendelpunt hebt en ook maar een klein stukje terug beweegt, de pinker er mee ophoudt.
Hoezo werkt het beter? De werking is namelijk echt exact hetzelfde als bij de ouderwetse mechanische implementatie (maar dan zonder het fysieke mechaniekje dus): aanwijzer naar kant X aan, zodra stuur meer dan Y graden naar kant X draait en daarna weer terug over Y naar het midden gaat, dan gaat het knipperlicht uit. Zo werkt het al tientallen jaren. In de xpeng is het alleen elektronisch.
Bij Tesla (bijvoorbeeld) werkt het daadwerkelijk anders (slimmer): daar kijkt de auto met z'n systemen of je daadwerkelijk een bocht hebt gemaakt, of (op de snelweg) je van baan bent gewisseld. Die hebben het stokje niet eens meer nodig (echter de mensen wel
Anyway, de werking is dus nog steeds de ouderwetse/standaard/mechanische manier. Ik heb het alleen over het feit dat die Y van hierboven debiel laag staat afgesteld (in mijn G6 althans).
Potentieel software issue. Good luck. Heel benieuwd hoe ze daarmee omgaan. Mijn ervaring: zoek het maar uit.BramT schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 09:14:
[...]
Als je je richtingaanwijzer pas aan zet na het voorsorteren zal je het ook veel minder tegenkomen![]()
Maar zonder gekheid; het werkt wel, maar het 'terugschakelpunt' is veel te kort afgesteld. Het is zo absurd weinig dat ik bijna vermoed dat het een bug/mijn auto is. Zodra ik die kar terug heb zal ik 's kijken of er een foto van te maken is.
Ook geen last vanBramT schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 19:31:
Maar nu komt de rant...
De richtingaanwijzer gaat inderdaad direct uit bij het raken van een exact recht stuur. Maar dat wiebeltje/probleem zit tussen stoel en stuur ben ik bang.
Nadat de auto 3x knippert na een tikje aan de richtingaanwijzer ben ik ook wel van een rotonde af.
Nadat de auto 3x knippert na een tikje aan de richtingaanwijzer ben ik ook wel van een rotonde af.
G9 v1, zelfde euvel hoor. Beetje 🤏 irritant, maar met een grote bak is richting aangeven optioneel (vertel ik mezelf dan maar)BramT schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 19:31:
Vraagje aan G9-bezitters: Heeft de G9 ambient vloerverlichting voor en achter?
Mooie auto hoor
Jammer dat de Xpeng stores niet meer verspreid zijn door het land. Ik had dit merk ook op mijn wensenlijst staan maar door de afstand er weer afgehaald.
Jammer dat de Xpeng stores niet meer verspreid zijn door het land. Ik had dit merk ook op mijn wensenlijst staan maar door de afstand er weer afgehaald.
Ziet er gaaf uit. Mooi dat je die 21 inch xpeng velgen tegenwoordig al vanuit fabriek kan configureren. Was "vroeger" belachelijk duur om dat achteraf nog te doen.GAEvakYD schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:10:
De voorpret is eindelijk voorbij. Woensdagochtend mijn G9 LR opgehaald, direct doorgebracht naar de wrapper. En vandaag einde van de dag opgehaald.
Wat een vette bak en heel gaaf al die opties en functies. Van het weekend alles maar eens gaan uitzoeken en proberen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat kost dat full wrappen voor de G9?
Thanks, ik wilde inderdaad graag deze velgen en dat was mogelijk. Aanbrengen wrap zoals hier is 2900 euro excl btw.mlo schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 07:29:
[...]
Ziet er gaaf uit. Mooi dat je die 21 inch xpeng velgen tegenwoordig al vanuit fabriek kan configureren. Was "vroeger" belachelijk duur om dat achteraf nog te doen.
Wat kost dat full wrappen voor de G9?
Wellicht ter overweging: ervan uitgaande dat je niet een auto met veel problemen krijgt, hoe vaak moet je nu bij de dealer/center/service zijn? Proefrit, bestellen en ophalen en dan eens in de 30.000 km onderhoud.Crawl NL schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 06:26:
Mooie auto hoor![]()
En Zwolle heeft een service center, maar zonder te weten waar je woont is dat natuurlijk de vraag of dat dichterbij is voor je. Ook kan Xpeng wellicht gaan uitbreiden, al is dat de vraag natuurlijk of en wanneer.
Wat ik ermee wil zeggen: stel het is dé perfecte auto voor jou, dan zou ik er wel iets voor over hebben als je uiteindelijk 1x per jaar ongeveer terug moet. Maak je er gelijk een dagje weg van ofzo.
Volgens mij is het onderhoudsplan van Xpeng elk jaar of om de 20.000 km, afhankelijk van welke als eerste wordt bereikt. Ik weet niet hoe streng ze daarin zijn en hoeveel km's je per jaar rijdt, maar als je inderdaad op 1x per jaar uitkomt dan hoeft het niet zo'n ramp te zijn denk ik.
Jaarlijks is imo overdreven voor een EV. Met mijn ICE was het het om de 2 jaar of 30.000km. Zou dat niet te maken hebben met de lange garantietermijn? Mijn vriendin heeft een Kia, ook 7 jaar garantie met verplichte jaarlijkse beurten. Op die manier betaal je wel je eigen garantie ahw.Ted_W schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:12:
Volgens mij is het onderhoudsplan van Xpeng elk jaar of om de 20.000 km, afhankelijk van welke als eerste wordt bereikt. Ik weet niet hoe streng ze daarin zijn en hoeveel km's je per jaar rijdt, maar als je inderdaad op 1x per jaar uitkomt dan hoeft het niet zo'n ramp te zijn denk ik.
En je moet ze wel volgen om garantie te houden. Bijtijds een afspraak maken. Je er aan houden is ook een voorwaarde voor pechhulp.
Mag je best wetenMooDyBLueS schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:13:
[...]
Wellicht ter overweging: ervan uitgaande dat je niet een auto met veel problemen krijgt, hoe vaak moet je nu bij de dealer/center/service zijn? Proefrit, bestellen en ophalen en dan eens in de 30.000 km onderhoud.
En Zwolle heeft een service center, maar zonder te weten waar je woont is dat natuurlijk de vraag of dat dichterbij is voor je. Ook kan Xpeng wellicht gaan uitbreiden, al is dat de vraag natuurlijk of en wanneer.
Wat ik ermee wil zeggen: stel het is dé perfecte auto voor jou, dan zou ik er wel iets voor over hebben als je uiteindelijk 1x per jaar ongeveer terug moet. Maak je er gelijk een dagje weg van ofzo.
De best verkopende Chinese merken hebben een fijnmaziger netwerk. Zolang dat niet flink verbeterd wordt blijft verkoop problematisch. Gelukkig is Xpeng goed geprijsd. Anders gaan ze het overpriced Nio achterna die dit jaar pas 8 auto's op kenteken hebben gezet. Xpeng 666. De L03 heeft imo wel potentie om de verkoop op te krikken.
Tja ik rijd nu een geladen (privé) die ik wil vervangen.
En kijk echt wel naar xpeng gewoon veel waar voor je geld.
Maar toch word ik tegengehouden om een of andere reden.
O.a. doordat er niks in de buurt zit qua dealer/onderhoud.
En kijk echt wel naar xpeng gewoon veel waar voor je geld.
Maar toch word ik tegengehouden om een of andere reden.
O.a. doordat er niks in de buurt zit qua dealer/onderhoud.
Dat is een fair punt ook. Persoonlijk denk ik dat Xpeng en BYD wel echt goede kans van slagen hebben op de lange termijn, mits ze ook met 'facelifts' en opvolgers komen, want dat is uiteindelijk het belangrijkst. Leuk dat er nu een L03 bij is gekomen, maar laat ze ook over 2/3/4 jaar maar een echte opvolger voor de G6 en G9 brengen.Crawl NL schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 11:17:
[...]
Mag je best wetenonder de rook van Arnhem. Het is niet alleen de afstand, al is dit wel de hoofdreden. Het is ook of Xpeng door deze wijze van ‘een auto aan de man brengen’, dit gaat zorgen voor tegenvallende verkoopcijfers en zich gaan terugtrekken. Maar goed, dit is puur onderbuikgevoel en tot op heden op niets gebaseerd. We worden overspoeld met Chinees merken, er zullen er toch op den duur wat gaan omvallen lijkt me. Maar ook dit is pure speculatie, dus trek je niets aan van mijn motivatie om Xpeng ‘vooralsnog’ van mijn wensenlijst te halen. Ik heb nog anderhalf jaar dus wie weet
En inderdaad, het wispelturige spat er bij bepaalde merken nogal van af. Op zich is de gang van de P7 naar P7+ in NL wel te verklaren, maar deels ook een gekke want juist auto's als de Lexus ES, Audi A6/A8, BMW 5/7-serie, VW Passat enzo blijven maar terrein verliezen als sedan, deels omdat het onoverzichtelijke lellen van auto's zijn. Met 507cm is de P7+ bijna 20cm langer dan de G9, dat is nogal wat, zeker voor ons land. Terwijl de normale P7 dezelfde lengte heeft op 1cm na.
Zelf kom ik net terug van een G9 Performance proefrit die ik vergelijk met de Volvo EX60 en de BMW iX3 die ik ook allebei al proefgereden heb. Wat me met name opvalt is dat de G9 echt een prettige auto is om te rijden, zeer comfortabel, behoorlijk stil aan boord, maar bij lange na niet zo stil als de EX60 en veel opties. De kinderen zijn weg van de stoelventilatie (dat biedt niemand in deze prijsklasse) en zelfs massage echterin, wat ik echter van tevoren niet gezien had en eigenlijk gezien de overload aan opties juist wel gek vind is dat de Xpeng als enige géén eigen climate control zone voor achter heeft.
De Xpilot was ok, maar ik had wel het probleem dat de auto op de snelweg echt tegen de rechterlijn aanplakte en dat voelde niet prettig. Ik probeerde te corrigeren, maar het effect was dat je er doorheen stuurt, hij hem 'pauzeert' en als je zelf weer even stopt met sturen grijpt Xpilot weer de lijnen vast en duwt de auto naar rechts. Dat grijpen van de Lane Centering gaat veel te ruw en schud de auto zelfs van links naar rechts wat oncomfortabel is. Ook worstelde ik op welke instelling dan ook met de soepelheid van het pedaal, zowel in Xpedal als zonder die actief. In Xpedal duurt het gevoelsmatig veel te lang voordat hij begint te regenereren en ook het doseren van meer/minder regen of überhaupt 'gas' geven was in geen enkele instelling soepel te krijgen. En dat terwijl de Performance voor de rest totaal niet als een snelle auto aanvoelde, mijn 325 pk EV6 is in Sport mode bloedsnel (0-100 in 5,2 sec op papier) en de G9 Performance zou 4,2 sec ervoor nodig hebben, maar dat voelde in de verste verte niet zo, zelfs in Sport mode niet. Zelfs mijn vrouw, van wie ik de EV6 niet in Sport mode mag rijden met haar ernaast omdat ze het echt te heftig vindt, zei nadat ik weer eens vol gas gaf "is dit alles?", dat zegt genoeg. En niet dat het daarom gaat, ik ben overwegend iemand die van relaxt rijden houdt, maar 575 pk en 4,2 sec naar de 100? Blijkt maar eens temeer dat specs er niet toe doen. Verder gewoon meer dan genoeg voor wat wij zoeken hoor, maar het viel wel op.
Ook is de Xpilot op 80 wegen en het benaderen van rotondes waarbij de auto voor je afremt niet erg soepel. Hij remt in voelbare stappen waarbij het dus niet geleidelijk verloopt maar hij elke keer gevoelsmatig een paar % remkracht erbij gooit en je echt elke keer een schokkerig gevoel eraan overhoudt.
Dus daarom een auto van 2 werelden voor ons: rijdt heerlijk, qua comfort vergelijkbaar met de Volvo, het stuur van de Xpeng vind ik beter (Volvo stuur is akelig klein en zéér gevoelig), het centrale scherm kan ik snel aan gewend raken en de opties zijn best makkelijk te vinden. De stoelen zijn in 1001 standen te zetten, ook heerlijk en mijn vrouw was verkocht van de relax-stand (heet dat zo?) waarbij ze bijna plat achteruit lag maar de auto wel genoeg ruimte voor de achterpassagier hield. Ook de ruimte en opties achterin zijn geweldig, wie je het van ons gezin ook vroeg, in deze auto voelden we ons allen de koning te rijk. Ook erg fijn van de camera's bij het links/rechts aangeven van het knipperlicht, Kia/Hyundai doen dit in hun luxe uitvoeringen (heb ik nu ook op de EV6) en Tesla (omdat ze niks anders hebben) en Xpeng dus ook en dat is een erg fijne toevoeging. Ook de Dynaudio klonk met wireless CarPlay boven verwachting goed en beter dan de Bowers & Wilkins in de EX60 waar veel mensen zo lovend over praten, ik vond die nogal blikkerig klinken, totaal niet vol. Bedrade CarPlay kreeg ik niet aan de praat ondanks dat ik van tevoren had gelezen dat de auto dat wel heeft én de auto het zelf ook aangaf bij het aanklikken van het CarPlay icoontje. Reden is voor mij primair dat ik van goede audio houd en via USB kan ik lossless audio spelen terwijl wireless CarPlay altijd beperkt is tot de lossy codec vanwege BT. Hoewel de auto erg stil is, waren er wel geregeld wat bijgeluiden vanuit de banden (een beetje een dreunerig geluid op lagere snelheden) te horen en ook kwam het EV geluid wat onder de 30 km/u hoorbaar is voor de buitenwereld het interieur in, zowel mijn vrouw als ik hoorden een zeurderige toon en na een tijdje kwamen we erachter dat het boven de 30 km/u ineens weg was en continu onder de 30 terugkwam.
De verkopers waren erg vriendelijk en behulpzaam (Breukelen), uiteindelijk gesproken met een dame die ons vooraf hielp en een man die ons erna hielp. Het was ook verrassend druk, veel ouderen viel ons op en ogenschijnlijk reed iedereen met een G6 of G9, ik heb geen enkele P7+ rijdend gezien ondanks dat er wel een stuk of 5 geparkeerd stonden. Ook kreeg ik nog aangeboden om nog even met de G9 Long Range te rijden, maar daar hadden we geen tijd meer voor.
Veel positieve indrukken, volgeladen met opties en relatief goede prijzen, maar als je het hebt over premium moeten details ook kloppen en hoewel we in het interieur echt niks hebben kunnen vinden wat niet goed was, waren juist de Xpilot, de bijgeluiden en het gebrek aan souplesse in het gaspedaal en de regen genoeg om te zeggen: dit doet zelfs Toyota beter met de C-HR+ en kan eigenlijk gewoon niet in deze prijsklasse. Want ondanks dat een vergelijkbaar uitgeruste G9 Long Range 6-7k goedkoper is dan een EX60 of iX3, hebben we het uiteindelijk over merken en auto's die nooit nodig zijn, maar je juist kiest omdat de puntjes op de i ook kloppen. En voor mensen die de G9 overwegen, zou ik zeggen: neem ook eens plaats in de EX60 en iX3, ook die zijn per se perfect, maar alles bij elkaar genomen kloppen die veel meer en Xpeng heeft toch teveel basisdingen die niet helemaal top zijn nog. Aldus mijn ervaring.
@MooDyBLueS Ik heb juist vandaag een proefrit gemaakt met een P7+ in Breukelen en daarin deed de LCC het juist heel netjes, waren gaspedaal en rem heel nauwkeurig te doseren en kwam er amper geluid het interieur in. Ik rijd nu een Lexus dus de lat ligt hoog. Tenzij het echt een SUV moet zijn daarommisschien toch eens een proefrit maken in de P7+?
Dan ben ik je niet tegengekomen.Kurgan schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 17:54:
@MooDyBLueS Ik heb juist vandaag een proefrit gemaakt met een P7+ in Breukelen en daarin deed de LCC het juist heel netjes, waren gaspedaal en rem heel nauwkeurig te doseren en kwam er amper geluid het interieur in. Ik rijd nu een Lexus dus de lat ligt hoog. Tenzij het echt een SUV moet zijn daarommisschien toch eens een proefrit maken in de P7+?
Wel mooie auto die P7+ hoor, mijn vrouw riep het ook al gelijk. En doet me een beetje denken aan de Lexus ES maar dan wel meer Prius-achtige styling van achteren, Ioniq 6 heeft ie ook wel wat van weg.
Omdat ik het ook aan de verkoper voorgelegd had waar ik tegenaan liep stelde hij dus o.a. voor om de G9 Long Range mee te nemen een keer, hij zei dat het wellicht met die specifieke auto te maken zou kunnen hebben en dat het best zou kunnen dat er iets gecalibreerd moet worden. Maar ja, dat voelt dan natuurlijk al niet top.
Wie weet dat ik het nog een keer de kans geef want verder was ik wel onder de indruk ja, misschien is juist de Performance qua bijgeluiden ook wat gevoeliger. En dan zou ik ook de P7+ gewoon even mee kunnen nemen in het vergelijk. Heb zelf wel mijn twijfels bij de lengte, want ik heb ook een Ioniq 6 kortstondig gereden en dat vond ik een draak om te parkeren en hetzelfde had ik met de Lexus ES 300h die ik weleens van de dealer meekreeg bij onderhoud. Fijne auto, maar wel heel erg lang. Ik heb dus an sich niks tegen sedans/liftbacks maar praktisch gezien ga ik het liefst voor een SUV.
Zo nu ik weer thuis ben kan ik wat uitgebreider vertellen over mijn ervaringen, dat tikt toch wat lekker dan op een smartphone scherm.
De eerste indruk die je van een auto krijgt is, na hoe hij er van buiten uitziet, uiteraard het interieur. Ik kreeg een P7+ mee met de lichte binnenkant en dat zag er goed uit. Ik rijd al jaren Lexus dus ik ben gewend aan een strakke afwerking, zowel buiten als binnen, en de Xpeng stelde in dat opzicht zeker niet teleur. Of de gebruikte materialen net zo goed zijn weet je eigenlijk pas na een paar jaar maar in elk geval sloot alles netjes aan en er was niets wat kraakte of rammelde, zelfs niet op wat slechtere wegen. De airco maakte eigenlijk meer geluid dan de rest van de auto.
Het is uiteraard een grote auto maar zo voelt hij onder het rijden niet aan. Waarschijnlijk komt dat ook doordat het sturen zo licht gaat en je niet veel feedback krijgt. Maar goed, dit is toch geen auto waar je effe lekker mee gaat slalommen maar wel eentje waarin je in alle rust flink wat kilometers af kunt leggen. Ook achterin zit je goed maar jammer genoeg toch een beetje met je knieën omhoog, maar met de rugleuning wat verder naar achteren en een beetje onderuitgezakt is het desondanks prima uit te houden. Ik heb maar een klein stukje snelweg gereden want op biljartlaken asfalt doet elke auto het goed, maar ook op hobbeliger 50/80 km wegen blijft de rust bewaard. Eigenlijk alleen maar positieve indrukken dus, de dingen die me niet zo bevielen kunnen waarschijnlijk wel ergens ingesteld worden maar dan zou ik de auto echt een paar dagen moeten rijden.
En toch, tóch heb ik een beetje het gevoel dat er iets ontbreekt. Het interieur is mooi maar ook een beetje kaal en onpersoonlijk. Bij de G9 heb ik dat gevoel om de een of andere reden minder, misschien door de aanwezigheid van het tweede scherm? En een koffiekleurig interieur lijkt me ook prettiger, licht genoeg om een ruimtelijk gevoel te geven maar niet zo licht dat het al te steriel wordt. Toch eens kijken of ik daar ook een proefrit mee kan maken. Maar als iemand me zou zeggen dat ik vanaf nu met een P7+ moet rijden zou ik dat zeker niet als een straf ervaren.
Update: voor zaterdag aanstaande heb ik een proefrit met en G9 performance aangevraagd. Ben héél benieuwd.
De eerste indruk die je van een auto krijgt is, na hoe hij er van buiten uitziet, uiteraard het interieur. Ik kreeg een P7+ mee met de lichte binnenkant en dat zag er goed uit. Ik rijd al jaren Lexus dus ik ben gewend aan een strakke afwerking, zowel buiten als binnen, en de Xpeng stelde in dat opzicht zeker niet teleur. Of de gebruikte materialen net zo goed zijn weet je eigenlijk pas na een paar jaar maar in elk geval sloot alles netjes aan en er was niets wat kraakte of rammelde, zelfs niet op wat slechtere wegen. De airco maakte eigenlijk meer geluid dan de rest van de auto.
Het is uiteraard een grote auto maar zo voelt hij onder het rijden niet aan. Waarschijnlijk komt dat ook doordat het sturen zo licht gaat en je niet veel feedback krijgt. Maar goed, dit is toch geen auto waar je effe lekker mee gaat slalommen maar wel eentje waarin je in alle rust flink wat kilometers af kunt leggen. Ook achterin zit je goed maar jammer genoeg toch een beetje met je knieën omhoog, maar met de rugleuning wat verder naar achteren en een beetje onderuitgezakt is het desondanks prima uit te houden. Ik heb maar een klein stukje snelweg gereden want op biljartlaken asfalt doet elke auto het goed, maar ook op hobbeliger 50/80 km wegen blijft de rust bewaard. Eigenlijk alleen maar positieve indrukken dus, de dingen die me niet zo bevielen kunnen waarschijnlijk wel ergens ingesteld worden maar dan zou ik de auto echt een paar dagen moeten rijden.
En toch, tóch heb ik een beetje het gevoel dat er iets ontbreekt. Het interieur is mooi maar ook een beetje kaal en onpersoonlijk. Bij de G9 heb ik dat gevoel om de een of andere reden minder, misschien door de aanwezigheid van het tweede scherm? En een koffiekleurig interieur lijkt me ook prettiger, licht genoeg om een ruimtelijk gevoel te geven maar niet zo licht dat het al te steriel wordt. Toch eens kijken of ik daar ook een proefrit mee kan maken. Maar als iemand me zou zeggen dat ik vanaf nu met een P7+ moet rijden zou ik dat zeker niet als een straf ervaren.
Update: voor zaterdag aanstaande heb ik een proefrit met en G9 performance aangevraagd. Ben héél benieuwd.
:strip_exif()/f/image/rGngNY5GdrdIN6em37EkTorh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/elNiC4Cvh7Isr2Dy9eYlitQh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/awfPV8UmTKk5knS1Vs6wOLSE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wXE9jIBikws9Ldp1uQzT5ZvC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/38PzmUaTCyhEkpKIxAcdKsjB.jpg?f=fotoalbum_large)