Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 61 62 Laatste
Acties:

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:06
sjoerd-p schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:37:
[...]

De andere waar ik pas laat achter kwam is dat als je de vernsellingspook langer naar beneden drukt, je de oude snelheid weer ingesteld krijgt. Ik was al een tijdje op zoek naar de "resume" als ik even moest remmen.
Ah, ik dacht dat het gedrag wat random was, maar blijkbaar zijn mijn "downpresses" wat random ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Batilan op 09-04-2026 13:34 ]

• KWOAD
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:35
Die functie is ook niet heilig. Bij een slagboom leunde ik naar buiten, tikte daarbij het gaspedaal aan, en ondanks die Auto Hold schoot de auto naar voren. Sindsdien zet ik ‘m in P bij slagbomen, want mijn motorkap heeft nu een lange deuk door de slagboom…

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:54

mlo

KWOAD schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:26:
Die functie is ook niet heilig. Bij een slagboom leunde ik naar buiten, tikte daarbij het gaspedaal aan, en ondanks die Auto Hold schoot de auto naar voren.
klinkt logisch, Autohold gaat er af zodra je "gas"pedaal intrapt

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
mlo schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:53:
[...]

klinkt logisch, Autohold gaat er af zodra je "gas"pedaal intrapt
Inderdaad, het moment dat er EEN registratie is van versnelling/acceleratievraag schakelt de Auto-Hold af. Zoals ik ook zou verwachten (en het altijd ingezet heb, ook bij mijn vorige auto werkte dat zo)

• TheVoidSpecter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-05 14:14
GAEvakYD schreef op maandag 6 april 2026 @ 20:13:
Ik heb in december een G9 Long range besteld. Kreeg toen te horen dat levering medio april zou zijn. Vorige week maar eens gaan mailen met Xpeng of er al meer bekend was. Het antwoord was helaas dat de auto pas in juni/juli geproduceerd word en dan moet hij nog naar nederland. Wel bijzonder dat ze zelf nog niets hadden laten weten aan mij of aan de leasemaatschappij en dat bij navraag je dit opeens te horen krijgt.

Dat is wel een kleine domper, mede omdat mijn bestaande auto vanaf 1 juli 26 voor een hogere bijtelling gaat zorgen. Maar goed, ik kijk er nog steeds naar uit. :)
Bijzonder. Ik heb eind november besteld en rij sinds februari in de nieuwe G9.

Xpeng G9 Long Range 2025, 21inch, Gray + Saddle

• ferminem
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 13-05 17:55
GAEvakYD schreef op maandag 6 april 2026 @ 20:13:
Ik heb in december een G9 Long range besteld. Kreeg toen te horen dat levering medio april zou zijn. Vorige week maar eens gaan mailen met Xpeng of er al meer bekend was. Het antwoord was helaas dat de auto pas in juni/juli geproduceerd word en dan moet hij nog naar nederland. Wel bijzonder dat ze zelf nog niets hadden laten weten aan mij of aan de leasemaatschappij en dat bij navraag je dit opeens te horen krijgt.

Dat is wel een kleine domper, mede omdat mijn bestaande auto vanaf 1 juli 26 voor een hogere bijtelling gaat zorgen. Maar goed, ik kijk er nog steeds naar uit. :)
Je kan het toch gewoon in de app volgen? Ik zag precies wanneer hij werd toegekend en geleverd werd precies zoals gemeld was binnen 3 maanden. Maar misschien verschilt het per model en vraag.

• KWOAD
Suicyder schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:59:
[...]

Inderdaad, het moment dat er EEN registratie is van versnelling/acceleratievraag schakelt de Auto-Hold af. Zoals ik ook zou verwachten (en het altijd ingezet heb, ook bij mijn vorige auto werkte dat zo)
Klopt, het valt Xpeng ook niet te verwijten want volgens mij is dit inderdaad bij elke moderne auto zo. Ik wil alleen een kanttekening plaatsen bij deze ontwikkeling. In mijn oude auto met manuele handrem was dat niet gebeurd 😜. En uiteraard wil ik mensen waarschuwen dat dit dus mogelijk is.

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:18
KWOAD schreef op donderdag 9 april 2026 @ 21:41:
[...]

Klopt, het valt Xpeng ook niet te verwijten want volgens mij is dit inderdaad bij elke moderne auto zo. Ik wil alleen een kanttekening plaatsen bij deze ontwikkeling. In mijn oude auto met manuele handrem was dat niet gebeurd 😜. En uiteraard wil ik mensen waarschuwen dat dit dus mogelijk is.
Pas ook op want als je je gordel los maakt, gaat autohold er ook vanaf en rolt je auto gewoon door.

Geen idee of dit al opgelost is, maar dit was in het begin wel zo.

• ferminem
jesse! schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:09:
[...]

Pas ook op want als je je gordel los maakt, gaat autohold er ook vanaf en rolt je auto gewoon door.

Geen idee of dit al opgelost is, maar dit was in het begin wel zo.
Waarom zou je je autogordel los doen als je op autohold staat? hij slaat overigens op elektrische parkeerrem als je je gordel los doet.

• jesse!
ferminem schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:47:
[...]

Waarom zou je je autogordel los doen als je op autohold staat? hij slaat overigens op elektrische parkeerrem als je je gordel los doet.
Meerdere redenen.
1) Je staat stil, je wilt uitstappen
2) Je moet even omdraaien voor iets achterin / je kind oid
3) Je moet bij een slagboom net iets verder uit je raam hangen

Zo zijn er wel meerdere redenen te bedenken. En het gaat niet zo zeer om de reden / waarom. Maar om de waarschuwing dat auto hold uit zichzelf uit ging in sommige gevallen. Bij mij was het ooit deur openen oid om iets aan te pakken, en dat de auto ineens weer begon te rijden.

Maar ik dacht inderdaad ook al dat ze het aangepast hadden, gelukkig maar. Weer een stukje veiliger voor die edge cases

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:22
snip: offtopic en linkdump

[ Voor 87% gewijzigd door We Are Borg op 11-04-2026 09:26 ]

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 22:30
ferminem schreef op donderdag 9 april 2026 @ 16:33:
[...]
Je kan het toch gewoon in de app volgen? Ik zag precies wanneer hij werd toegekend en geleverd werd precies zoals gemeld was binnen 3 maanden. Maar misschien verschilt het per model en vraag.
Het gaat om een auto die zakelijk via XLLease is besteld, ik heb geen uitnodiging of code oid gekregen om de auto te volgen vanuit de app. Kan mij voorstellen dat dat alleen kan als je de auto online gekocht hebt via de website of heb ik dat mis?

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GAEvakYD schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 09:27:
[...]

Het gaat om een auto die zakelijk via XLLease is besteld, ik heb geen uitnodiging of code oid gekregen om de auto te volgen vanuit de app. Kan mij voorstellen dat dat alleen kan als je de auto online gekocht hebt via de website of heb ik dat mis?
Inderdaad, dat geldt niet als je via lease besteld, heb ik nog nagevraagd.

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

ik had eigenlijk mijn keuze gemaakt om voor een Volkswagen ID.7 te gaan maar nu zag ik de Xpeng P7+ en ben ik weer aan het twijfelen geslagen ;-) Maar de Xpeng is +-12k goedkoper dan de ID.7 die ik heb samen gesteld maar past niet in mijn leasebudget en de ID.7 wel.

Iemand hier ervaring mee waarom de leaseprijs van de Xpeng zoveel hoger is? Ik ga morgen met de leasemaatschappij (PON lease, volkswagen dus ;-) ) maar ik ben vooral benieuwd of dit bij alle leasemaatschappijen zo is?

Tevens mis ik wel een Skiluik bij de P7+ (en alle Xpeng's) iemand die hier nog iets kan zeggen over de werking van een Seasucker?

/edit: op directlease is hij ook erg duur helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door Nutterd op 12-04-2026 13:28 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20:11
Waarschijnlijk omdat de leasemaatschappijen verwachten dat de restwaarde lager zal zijn.

• Nutterd
  • Nu online

Nutterd

amw82 schreef op zondag 12 april 2026 @ 17:34:
Waarschijnlijk omdat de leasemaatschappijen verwachten dat de restwaarde lager zal zijn.
ja dacht ik al maar vond het een erg groot verschil! Helaas...die P7+ had me wel bevallen als de kofferbak groot genoeg was (orders van de vrouw) en een seasucker een goede optie was

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:21
Nutterd schreef op zondag 12 april 2026 @ 12:10:
ik had eigenlijk mijn keuze gemaakt om voor een Volkswagen ID.7 te gaan maar nu zag ik de Xpeng P7+ en ben ik weer aan het twijfelen geslagen ;-) Maar de Xpeng is +-12k goedkoper dan de ID.7 die ik heb samen gesteld maar past niet in mijn leasebudget en de ID.7 wel.

Iemand hier ervaring mee waarom de leaseprijs van de Xpeng zoveel hoger is? Ik ga morgen met de leasemaatschappij (PON lease, volkswagen dus ;-) ) maar ik ben vooral benieuwd of dit bij alle leasemaatschappijen zo is?

Tevens mis ik wel een Skiluik bij de P7+ (en alle Xpeng's) iemand die hier nog iets kan zeggen over de werking van een Seasucker?

Bij mij hetzelfde verhaal (Athlon), de BYD Sealion 7 kon ik ook maar net en alleen in standaard kleur en de G6 Long Range kon ook net (zonder trekhaak). Model Y was stukje goedkoper maar mijn voorkeur was de G6 en S7.

Hopelijk over 4jr een stuk goedkoper in de lease :)

• roel00
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:55
Nutterd schreef op zondag 12 april 2026 @ 18:23:
[...]

ja dacht ik al maar vond het een erg groot verschil! Helaas...die P7+ had me wel bevallen als de kofferbak groot genoeg was (orders van de vrouw) en een seasucker een goede optie was
Als ik moest kiezen tussen een skivakantie met een ID.7 of geen skivakantie met een P7+, dan had ik toch echt voor de laatste gekozen. :*) Heb je al geprobeerd de auto bij via Xpeng zelf te leasen? Heb je bij Xpeng gevraagd naar de mogelijkheden voor een dakkoffer. Dat is namelijk wel mogelijk bij alle andere modellen. En als je kunt wachten met de bestelling, bij de andere modellen werd de leaseprijs ook veel gunstiger naar verloop van tijd. De P7+ is nog maar nauwelijks op de markt, daar worden de leasemaatschappijen altijd heel onrustig van.

• Nutterd
  • Nu online

Nutterd

roel00 schreef op zondag 12 april 2026 @ 21:02:
[...]

Als ik moest kiezen tussen een skivakantie met een ID.7 of geen skivakantie met een P7+, dan had ik toch echt voor de laatste gekozen. :*) Heb je al geprobeerd de auto bij via Xpeng zelf te leasen? Heb je bij Xpeng gevraagd naar de mogelijkheden voor een dakkoffer. Dat is namelijk wel mogelijk bij alle andere modellen. En als je kunt wachten met de bestelling, bij de andere modellen werd de leaseprijs ook veel gunstiger naar verloop van tijd. De P7+ is nog maar nauwelijks op de markt, daar worden de leasemaatschappijen altijd heel onrustig van.
Wij moeten bij PON leasen! En skivakantie was ik wel van plan om te doen een aantal keren per jaar! Maar die Seasucker lijkt een goede optie.

Ik moet voor Juni bestellen dus wacht het nog even af

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:25
BYD, Xpeng, Zeekr... het zijn blijkbaar merken die leasemaatschappijen nog erg voorzichtig doen zijn en dus een hogere leaseprijs. Heb ik ook ervaren vorig jaar. Ik wilde graag een Zeekr 7x maar die paste niet in budget en dus flinke eigen bijdrage. Toen een Polestar 2 gekozen die financieel veel gunstiger was in de lease maar qua prijs amper verschilde. Maar dat is dan een Polestar, terwijl die ook gewoon onder de Geely groep valt net zoals de Zeekr.

Ik geef het ook nog een paar jaar voor dat wel rechtgetrokken is. Europese merken mogen aan de bak gezien de concurrentie en de leasemaatschappijen zullen daar wel flexibeler in moeten zijn.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• roel00
Nutterd schreef op zondag 12 april 2026 @ 21:07:
[...]

Wij moeten bij PON leasen! En skivakantie was ik wel van plan om te doen een aantal keren per jaar! Maar die Seasucker lijkt een goede optie.

Ik moet voor Juni bestellen dus wacht het nog even af
Tja, PON is Volkswagen. Dus niet zo gek dat Xpeng dan hogere prijzen krijgt. Ik hoor dat steeds meer mensen private lease overwegen. Scheelt ook bijtelling.

• Nutterd
  • Nu online

Nutterd

roel00 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:35:
[...]

Tja, PON is Volkswagen. Dus niet zo gek dat Xpeng dan hogere prijzen krijgt. Ik hoor dat steeds meer mensen private lease overwegen. Scheelt ook bijtelling.
Private lease en geen bijtelling snap ik als je weinig rijd maar ik rijd +-25k km prive per jaar waar ik niets aan betaal dus voor mij is een leaseauto wel redelijk voordelig zeker als je voor een electrische auto gaat.

Ik heb net even met de leasemij gebeld en ze gaan kijken of ze de Xpeng nog iets scherper kunnen zetten en anders ga ik voor de ID.7

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ik heb wel ervaring met een Seasucker voor het gebruik in combinatie met fietsen en dat werkt perfect.
Nadeel van die dingen is dat ze nogal eenvoudig van je dak af te halen zijn, want er zit geen slot op. Met 1 druk op de knop laat deze los en neem je hem mee.

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:00

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Heej mede tweakers,

Ik zit er aan te denken om mijn S6 C7 Avant Pro Plus in te ruilen om een Xpeng G9 Performance.

Voor wat ik nu kan vinden zal ik er eigenlijk op alle vlakken op vooruit gaan (behalve het motorgeluid en de topsnelheid).
Iemand nog ideeën waar ik op achteruit zal gaan?

Ik kan ook niet helemaal goed vinden hoeveel modeljaren er zijn van de G9 (facelift, etc.) en wat de verschillen er tussen zijn (en hoeveel effect/impact dat echt heeft).
Wie kan mij de verschillen per bouwjaar/maand uitleggen?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• jesse!
HellStorm666 schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:27:
Heej mede tweakers,

Ik zit er aan te denken om mijn S6 C7 Avant Pro Plus in te ruilen om een Xpeng G9 Performance.

Voor wat ik nu kan vinden zal ik er eigenlijk op alle vlakken op vooruit gaan (behalve het motorgeluid en de topsnelheid).
Iemand nog ideeën waar ik op achteruit zal gaan?

Ik kan ook niet helemaal goed vinden hoeveel modeljaren er zijn van de G9 (facelift, etc.) en wat de verschillen er tussen zijn (en hoeveel effect/impact dat echt heeft).
Wie kan mij de verschillen per bouwjaar/maand uitleggen?
2023: Eerste model in Europa
- Heeft geen carplay / Android auto
- heeft voet sensor om de achterklep automatisch te openen (al werkt het toch niet top)
- heeft minder goede wireless charging, en alleen aan de bestuurderskant in het midden. (rechter vakje heeft het niet) en niet gekoeld (en lagere wattage)
- heeft de "boss" knop, waarmee je de passagiersstoel voorin makkelijk kan verplaatsen vanuit achter (zit links boven op de zijkant van de stoel)

2024:
- verschil met vorige is eigenlijk alles wat ik hierboven al genoemd heb

2025:
- Verbeterde accu / charging (500+ kW volgens mij) (ook maar één type accu nu) (wel nog meerdere kWh varianten, maar zelfde techniek)
- Nieuwe interieur kleur (coffee, wel mooi)

Verder zal ik nog wel wat dingen missen, of misschien wat dingen niet kloppen.
Maar zullen vast mensen zijn die mij kunnen verbeteren :)

• HellStorm666

HellStorm666

jesse! schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 10:18:
[...]

2023: Eerste model in Europa
- Heeft geen carplay / Android auto
- heeft voet sensor om de achterklep automatisch te openen (al werkt het toch niet top)
- heeft minder goede wireless charging, en alleen aan de bestuurderskant in het midden. (rechter vakje heeft het niet) en niet gekoeld (en lagere wattage)
- heeft de "boss" knop, waarmee je de passagiersstoel voorin makkelijk kan verplaatsen vanuit achter (zit links boven op de zijkant van de stoel)

2024:
- verschil met vorige is eigenlijk alles wat ik hierboven al genoemd heb

2025:
- Verbeterde accu / charging (500+ kW volgens mij) (ook maar één type accu nu) (wel nog meerdere kWh varianten, maar zelfde techniek)
- Nieuwe interieur kleur (coffee, wel mooi)

Verder zal ik nog wel wat dingen missen, of misschien wat dingen niet kloppen.
Maar zullen vast mensen zijn die mij kunnen verbeteren :)
Thnx.
Bedoel je met de 2024 versie dat die punten die je noemde allemaal opgelost zijn, of juist dat ie die ook heeft?
De 2025 is de enige met 800V systeem?

Scientia Potentia Est

• Suicyder
  • Nu online
HellStorm666 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 16:01:
[...]

Thnx.
Bedoel je met de 2024 versie dat die punten die je noemde allemaal opgelost zijn, of juist dat ie die ook heeft?
Nee de 2023/2024 hebben ook gewoon het 800V systeem, alleen hadden ze in het verleden bij long range modellen een NMC type accu (de dompelaccu's bij brand) en tegenwoordig alles LFP (waarbij 100% laden niet erg is, zelfs gewenst ter kalibratie).
De laadsnelheden zijn bij de nieuwste versie wel hoger dan de oudere versie, maar dan nog heb je het over 250+ kW laadvermogen piek.

Voor het idee, mijn oude type G6 Long Range heeft piek 297 kW laadvermogen (en gehaald), de nieuwe zou 435 kW piek hebben. Dus je kan in minder minuten meer laden. Maar durf in twijfel te trekken of dat nou echt het meest nuttige is van de nieuwere mogelijkheden (alle merken doen dit). Onder de streep ga ik naar het toilet en kan ik door wanneer ik met de familie terug ben bij de auto (want dan is de 10-85% al wel gehaald).

• jesse!
HellStorm666 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 16:01:
[...]

Thnx.
2024 zijn die punten van 2023 opgelost, of juist wat 2023 wel had (boss knop en voetsensor) dat 2024 model die niet meer hebben juist.

En zoals al gereageerd boven mij, alle modellen hebben gewoon 800 volt

• HellStorm666

HellStorm666

jesse! schreef op woensdag 15 april 2026 @ 13:08:
[...]

2024 zijn die punten van 2023 opgelost, of juist wat 2023 wel had (boss knop en voetsensor) dat 2024 model die niet meer hebben juist.

En zoals al gereageerd boven mij, alle modellen hebben gewoon 800 volt
Top, bedankt voor de verduidelijking.
En de 2026 variant is die met 3 Turing chips en proactive onderstel die via de camera's de weg scant toch? (In geval van de Performance).

Scientia Potentia Est

• roel00
HellStorm666 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 13:13:
[...]

En de 2026 variant is die met 3 Turing chips en proactive onderstel die via de camera's de weg scant toch? (In geval van de Performance).
Ik denk dat je hier de specs opnoemt van de Chinese variant. Van de global model G9 2026 weten we nog niet zoveel. 3 Turing chips lijkt mij bijvoorbeeld heel onwaarschijnlijk voor de global model.

• jesse!
HellStorm666 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 13:13:
[...]

Er is geen 2026 variant.
Laatste is de 2025, en die heeft volgens mij gewoon 1 orin-x chip, daarin is niets veranderd of bekend dat er gaat veranderen.

De P7+ is de enige die een turing chip heeft, en die heeft er gewoon één

Het is afwachten wat de G9 en de G6 gaan krijgen, mogelijk wel een orin-x chip, maar zal dan een enkele zijn denk ik.

• HellStorm666

HellStorm666

Wat ik ook nog niet helemaal duidelijk krijg, is die luchtvering met dubbele kamer.
Is dat alleen voor de Performance, of ook op de LongRange? (G9)

Scientia Potentia Est

• Oblomow
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 19:59
Gisteren bij de P7+ in Rotterdam wezen kijken met mijn zoon. Prachtig! Ben zelf 2.10 m en kon prima zitten, zowel voor als achterin. Op de foto mijn zoon (hij heeft normaal wel een hoofd) achter mijzelf. Vroeg me nog wel af of het achterscherm gebruikt kan worden voor YouTube en dergelijke, zag nu alleen stoelinstellingen en muziek.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JaEPlx2UaLpDzEsHvc3smclZkO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4JjREUi4H5BpOeXuMWfteKTj.jpg?f=fotoalbum_large

• mlo

mlo

HellStorm666 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:13:
Wat ik ook nog niet helemaal duidelijk krijg, is die luchtvering met dubbele kamer.
Is dat alleen voor de Performance, of ook op de LongRange? (G9)
Alleen performance

• Nutterd
  • Nu online

Nutterd

Oblomow schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:27:
Gisteren bij de P7+ in Rotterdam wezen kijken met mijn zoon. Prachtig! Ben zelf 2.10 m en kon prima zitten, zowel voor als achterin. Op de foto mijn zoon (hij heeft normaal wel een hoofd) achter mijzelf. Vroeg me nog wel af of het achterscherm gebruikt kan worden voor YouTube en dergelijke, zag nu alleen stoelinstellingen en muziek.[Afbeelding]
Helaas is het momenteel alleen voor instellingen en niet voor YouTube of andere functies volgens mij. Ik weet niet of daar in de toekomst nog een update voor komt.

Ik heb voor 4 mei een proefrit gepland. Zoals gezegd past hij eigenlijk niet binnen mijn leasebudget, maar ik ga toch proberen een uitzondering te regelen (eventueel met een eigen bijdrage). Als hij rijdt zoals hij in de tests wordt omschreven, dan zou het eigenlijk zonde zijn om niet voor deze te gaan al is de ID.7 natuurlijk ook gewoon een mooie auto maar zeker technisch haalt hij het niet bij de Xpeng en die is nog eens 12k goedkoper.

Voor ski’s zag ik dat Thule een mooie oplossing heeft met dakdragers tussen de deur. Anders is een Seasucker ook nog een optie. En eerlijk is eerlijk: ski’s op het dak vind ik er altijd wel tof uitzien.

• 1nevitable
  • Nu online
Morgen proefrit gepland staan met de G9 en G6.
Iemand specifieke tips waar op te letten?
Levertijd van nieuwe G9 is 7 maanden begreep ik telefonisch.

Hoe strak moet je registratie zijn, als je de auto zuiver voor zakelijk rijden gaat gebruiken?

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:55

The Wizard

Moderator Mobile
1nevitable schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 17:43:

Hoe strak moet je registratie zijn, als je de auto zuiver voor zakelijk rijden gaat gebruiken?
Wat bedoel je met strak? De kilometerregistratie? Ik zou gewoon een app gebruiken, ik heb een jaar lang alleen zakelijk gereden met de app ritmeter (Apple/Android), werkte goed. Je kan ook bijhouden in Excel.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• ferminem
Nutterd schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 10:06:
[...]

Helaas is het momenteel alleen voor instellingen en niet voor YouTube of andere functies volgens mij. Ik weet niet of daar in de toekomst nog een update voor komt.

Ik heb voor 4 mei een proefrit gepland. Zoals gezegd past hij eigenlijk niet binnen mijn leasebudget, maar ik ga toch proberen een uitzondering te regelen (eventueel met een eigen bijdrage). Als hij rijdt zoals hij in de tests wordt omschreven, dan zou het eigenlijk zonde zijn om niet voor deze te gaan al is de ID.7 natuurlijk ook gewoon een mooie auto maar zeker technisch haalt hij het niet bij de Xpeng en die is nog eens 12k goedkoper.

Voor ski’s zag ik dat Thule een mooie oplossing heeft met dakdragers tussen de deur. Anders is een Seasucker ook nog een optie. En eerlijk is eerlijk: ski’s op het dak vind ik er altijd wel tof uitzien.
Youtube kan gewoon hoor

• ferminem
1nevitable schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 17:43:

Geen tips maar lekker genieten zijn beide goede auto's zelf gegaan voor de G6 3 maanden wachten.

• 1nevitable
  • Nu online
Zowel de G6 als G9 performance rijden wel heel erg fijn.

Aangegeven dat ik beide wil kopen, maar bij navraag welke "deal" er dan mogelijk was, zeiden ze op beide auto's €500 korting te kunnen geven. Nou dat is natuurlijk een druppel op een gloeiende plaat.

Iemand ervaring met mogelijkheden m.b.t. "extra's"?

Overigens levertijd van diverse modellen slechts 2 maanden.

• R-yawn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 11:19

MKB Lease is wel goedkoper Ibij mij in vergelijking tot Alphabet). Is van hetzelfde bedrijf (Emil Frey)

ook goede ervaring met seasucker. Ook lekker compact als je m niet gebruikt.

• Thepawn
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-05 18:51
Overweegt iemand momenteel een G6 te kopen? Ik ben geïnteresseerd in deze aanbieding op de website, maar de dealer (in Rotterdam) zegt dat er geen kortingen beschikbaar zijn.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2xNU1oB70LQ1G43o9qpGiaPivc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SP1ZFm0cC8gGD0PupZ29ktdc.png?f=fotoalbum_large

6kWp PV, 15kWh Deye thuisaccu, EV, smartEVSE, Zonneplan, HA

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:27
1nevitable schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:42:
Zowel de G6 als G9 performance rijden wel heel erg fijn.

Aangegeven dat ik beide wil kopen, maar bij navraag welke "deal" er dan mogelijk was, zeiden ze op beide auto's €500 korting te kunnen geven. Nou dat is natuurlijk een druppel op een gloeiende plaat.

Iemand ervaring met mogelijkheden m.b.t. "extra's"?

Overigens levertijd van diverse modellen slechts 2 maanden.
Die zijn er niet, vind het al een wonder dat je 500 euro per auto korting krijgt.
Dit is het nieuwe auto kopen....
Tesla kan je ook alles vergeten.

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:54
Ik begreep dat Xpeng naar hun klanten luistert en soms aanpassingen in hun systeem maakt die door klanten voorgesteld worden..... Maar in welk forum is dat?

• Exocet
  • Niet online
Nougat schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:18:
Ik begreep dat Xpeng naar hun klanten luistert en soms aanpassingen in hun systeem maakt die door klanten voorgesteld worden..... Maar in welk forum is dat?
https://discord.gg/6BzmqfZaAf

• Nutterd
  • Nu online

Nutterd

R-yawn schreef op maandag 20 april 2026 @ 09:51:
[...]

MKB Lease is wel goedkoper Ibij mij in vergelijking tot Alphabet). Is van hetzelfde bedrijf (Emil Frey)

ook goede ervaring met seasucker. Ook lekker compact als je m niet gebruikt.
Ik heb na een discussie en met wat hulp van de wagenparkbeheerder de leasemaatschappij zover gekregen dat ze het opnieuw gingen bekijken en ik krijg morgen een aangepaste offerte op 48 maanden, 30k km, eigen risico EUR 135,-, tanken in NL en na 24 uur vervangend vervoer.

Hoop dat hij onder de EUR.1210,- incl. brandstof blijft.

/edit: helaas! Tesla model Y premium LR word het

[ Voor 3% gewijzigd door Nutterd op 22-04-2026 18:13 ]

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Een paar dagen geleden proef gereden in de P7+ en G6. Eerst in de P7+. Wat een heerlijke auto zeg, mooie afwerking en rijk uitgerust. ACC houdt zelfs in afstand 1 behoorlijk veel afstand, veel meer dan ik gewend ben van de EV6 of Megane Electric. Ook jojoot hij meer. En gaat op de rem in een snelweg bocht, zoals Björn Nyland ook al vaak aangeeft bij Chinese auto's. Software vertaling zijn met een vertaalcomputer uit 1990 gemaakt volgens mij :P... Misschien dat in Engels wel beter is.

De HUD is echt goed, helaas verdwijnt ie als je een polariserende zonnebril op hebt.
Hij rijdt voor de rest echt fijn, al die zaken hierboven kan je wel aan wennen.

Daarna in de G6 gereden, maar het voelt aan als een oudere auto wat betreft de interface/software. In de P7+ wordt veel meer detail getoond over de weginrichting, voertuigen, etc. In de P7+ is dat zeer vergelijkbaar met de Tesla interface. De G6 is veel beperkter, geeft geen inzicht in de weginrichting bijv (versmalde weggedeelten).

Ik hoop dat ik snel een goedkeuring krijg om een nieuwe auto te bestellen.
Verkoper gaf aan dat de levertijd van de P7+ RWD november is en de Performance wordt sowieso volgend jaar.

• atanis
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 13:20
Weet U misschien wanneer de G7 verwacht wordt in nederland? Heb interesse in de EREV versie.
roelvdk schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:22:
Gisteren naar de Golfbaan in Echt/Susteren gereden... Daar was de XPENG roadshow neergestreken. Ik had daar twee afspraken staan; Proefrit in de G6LR en G6P.
Er was animo genoeg... Veel mensen die allemaal proefritten wilden maken. Ze hadden ook verschillende G9's meegenomen.
Helaas ging de proefrit in de G6P niet door want die auto was niet beschikbaar... Die was een dag eerder tijdens een proefrit in de prak gereden. ;w
Wij moesten het dus uitsluitend met de G6LR doen...
Half uurtje gereden rondom Echt. Sander van XPeng ging mee en dat was erg prettig. Hij legde alles goed uit en de rij ervaring was zeer prettig. Ook het vermogen in de sport stand was boven verwachting.
Zelf willen de graag de G6 Standard Range vanwege de LFP accu...
De NMC accu in de LR en Performace voelt niet goed vanwege het gebruik van Nikkel en Cobalt. De Nikkel mijnen in Sulawesi (Indonesië) zetten de natuur daar ernstig onder druk en daar willen wij niet aan meedoen BRON

De G6 heeft ons op alle vlakken erg verrast (in positieve zin), dus hij gaat de short list zeker niet verlaten. Andere auto's die erop staan zijn de Model Y en de Zeekr 7X. Een XPeng medewerker attendeerde ons nog op de komst van de G7. Dat zal echt een knaller worden, dus het advies was om nog ff te wachten als we de tijd nog hebben... Tja, keuzes... 8)7

• roel00
atanis schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:39:
Weet U misschien wanneer de G7 verwacht wordt in nederland? Heb interesse in de EREV versie.
[...]
Tot nu toe is bekend dat de G7 niet naar Europa komt. Kan natuurlijk nog veranderen, maar dit is wat we weten. Mocht die wel komen, dan is de kans groot dat het de BREV wordt. De EREV wordt met name door Xpeng ontwikkeld voor markten (ook in China) waarbij de laadinfrastructuur niet voldoende is.

• atanis
Dank U. Vind het een interessante auto. 300km EV range en 1700km totale range, echt next level. Ik rij graag EV, en kan gratis laden op mijn werk. Maar ik zal nooit meer met een EV naar de wintersport rijden. Heb jaren Tesla gereden, maar wachten bij een laadpaal als je snel naar huis wilt, dat wordt verkocht als vooruitgang, maar dat is het natuurlijk niet.

[ Voor 10% gewijzigd door atanis op 01-05-2026 10:33 ]

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Waar laten jullie het onderhoud uitvoeren? Zoveel Xpeng locaties zijn er niet, hebben ze een samenwerkingsverband met een dealernetwerk?

• Batilan
The Wizard schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 19:28:
Waar laten jullie het onderhoud uitvoeren? Zoveel Xpeng locaties zijn er niet, hebben ze een samenwerkingsverband met een dealernetwerk?
Bij mijn weten heeft XPeng geen samenwerkingsverbanden met andere dealers. En hoewel het niet verplicht is om je XPeng bij een Xpeng dealer in onderhoud te hebben voor garantie aanspraken loop je toch meer risico bij een andere dealer/garage i.v.m. specialistische diagnose lijkt me.

Ik heb mijn (2e hands) XPeng P7 bij XPeng Rotterdam gekocht, via XPeng Eindhoven (ik werk in Eindhoven) en zal onderhoud in Eindhoven of Zwolle laten doen. Locatie Zwolle is dichter bij huis, maar altijd nog zo'n 50 km van huis.

Overigens zijn de onderhoudskosten van XPeng volgens mij wat hoger dan van de meeste andere EV merken? Heb nog geen onderhoudsbeurt gehad maar begrijp dat er iedere 20.000 km een onderhoudsbeurt nodig is met verwachtte kosten van ca. € 450,-. Kan iemand dat bevestigen?

• jesse!
xpeng wordt in Nederland geimporteerd door Emil Frey. Idee was ooit dat je bij elke of in ieder geval een groot aantal Emil Frey locaties ook voor XPENG terecht kan. Maar daar is niet heel veel van gebleken. Want volgens mij die in Zwolle is ook niet volwaardig. En kunnen ook niet alles doen.

Beste is om naar Breukelen, Rotterdam of Badhoevendorp (deze is tegenwoordig ook van EF volgens mij) te gaan.

• FoxRay
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:20
Aangezien het weer tijd was om een nieuwe leaseauto te bestellen ben ik deze keer voor de Xpeng P7+ Long Range gegaan in de kleur grafiet grijs icm donkergrijs nappaleer.

Ik heb zowel in de G6 als in de P7+ een proefrit gemaakt. Beide auto's bevielen ontzettend goed, maar uiteindelijk toch voor de P7+ gegaan. Deze is (voor zover mogelijk) nog net iets luxer dan de G6 en qua lease was deze zelfs iets voordeliger.

De verwachte leverdatum is nu 30 november 2026. Hopelijk is dit een voorzichtige inschatting en wordt de auto toch iets eerder geleverd.

• jesse!
FoxRay schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:55:
Aangezien het weer tijd was om een nieuwe leaseauto te bestellen ben ik deze keer voor de Xpeng P7+ Long Range gegaan in de kleur grafiet grijs icm donkergrijs nappaleer.

Ik heb zowel in de G6 als in de P7+ een proefrit gemaakt. Beide auto's bevielen ontzettend goed, maar uiteindelijk toch voor de P7+ gegaan. Deze is (voor zover mogelijk) nog net iets luxer dan de G6 en qua lease was deze zelfs iets voordeliger.

De verwachte leverdatum is nu 30 november 2026. Hopelijk is dit een voorzichtige inschatting en wordt de auto toch iets eerder geleverd.
Nice! P7+ is wel een mooie auto vind ik zelf, mooier dan de G6.
Qua formaat meer te vergelijken met de G9 volgens mij, alleen minder hoog.

Wel inderdaad nieuwere technieken en NGP ready.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
FoxRay schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:55:

Hier ook de P7+ ingediend, ik heb voor Silver Frost met ook een donker interieur gekozen, wat fijner met een hond :P. Ik ga voor de AWD Performance, levering is pas ergens volgend jaar maar mijn contract loopt ook nog tot 28 feb, dus dat is geen probleem.

Had ook in beide gereden, vrouwlief wou liever de G6, maar ik vond de P7+ mooier/fijner rijden, voelde ook een slagje moderner aan.

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:21
Op Discord kwam de Android beta APK voorbij van versie 3.12. Deze lost de welbekende battery drain hoogstwaarschijnlijk op. Voor wie hem wil uitproberen (op eigen risico), dit is de directe link naar de apk file.

Het schijnt ook mogelijk te zijn dat je een melding hierover in de app hebt gekregen.

Update: 1,9% batterij gebruikt na 6,5 uur op de achtergrond. Dat is vergelijkbaar met de Tesla app (op mijn telefoon).

[ Voor 12% gewijzigd door FrenzyFreak op 04-05-2026 19:54 ]

• roel00
jesse! schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:38:
[...]

xpeng wordt in Nederland geimporteerd door Emil Frey. Idee was ooit dat je bij elke of in ieder geval een groot aantal Emil Frey locaties ook voor XPENG terecht kan. Maar daar is niet heel veel van gebleken. Want volgens mij die in Zwolle is ook niet volwaardig. En kunnen ook niet alles doen.

Beste is om naar Breukelen, Rotterdam of Badhoevendorp (deze is tegenwoordig ook van EF volgens mij) te gaan.
Zwolle is prima voor gewoon onderhoud zonder bijzonderheden. Verder klopt het dat ze er niet zoveel vanaf weten. En ze wassen ongevraagd je schone auto die je net in de keramische coating hebt gezet.

• Batilan
jesse! schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:38:
[...]

Volgens mij vergeet je Eindhoven, en Zwolle zou dus gewoon onderhoud moeten kunnen doen.

• roel00
Batilan schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 14:44:
[...]

Volgens mij vergeet je Eindhoven, en Zwolle zou dus gewoon onderhoud moeten kunnen doen.
Volgens mij is Eindhoven onderdeel Nefkens toch? Met dat laatste bedrijf heb ik slechte ervaringen.

• Batilan
roel00 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 16:28:
[...]

Volgens mij is Eindhoven onderdeel Nefkens toch? Met dat laatste bedrijf heb ik slechte ervaringen.
Heb je daar een bron voor? Uit de bron xpeng-center.nl/vestigingen maak ik op dat Xpeng Center Eindhoven een 'gewone XPeng-center' vestiging is, en Zwolle 'beperkt' lijkt tot service (geen verkoop neem ik aan dan).

De verschillen in ervaringen tussen de XPeng centers worden hier (en op de Whatsapp en Discord groepen) regelmatig besproken. Ik ben in Eindhoven netjes geholpen door een verkoper die normaal in Rotterdam werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08IE5cXSkqaVUB-BKor36vfLU_c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GRWVUbXVmQa77BHfMLQEHNYC.png?f=fotoalbum_large

• mlo

mlo

Eindhoven is geen onderdeel van Nefkens, maar het heeft wel een ruimte binnen de vestiging van Nefkens Eindhoven, staat verder los van elkaar.

• jesse!
Batilan schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 16:48:
[...]

Heb je daar een bron voor? Uit de bron xpeng-center.nl/vestigingen maak ik op dat Xpeng Center Eindhoven een 'gewone XPeng-center' vestiging is, en Zwolle 'beperkt' lijkt tot service (geen verkoop neem ik aan dan).

De verschillen in ervaringen tussen de XPeng centers worden hier (en op de Whatsapp en Discord groepen) regelmatig besproken. Ik ben in Eindhoven netjes geholpen door een verkoper die normaal in Rotterdam werkt.

[Afbeelding]
Heb ook wel eens voorbij horen komen dat iemand voor onderhoud naar Zwolle was, maar toch langs Breukelen moest voor iets anders. Zoals garantie dingen of t-box vervanging bijvoorbeeld.
Of kalibratie na een nieuw raam oid. Geen idee meer wat het precies was.

Maar kwam er op neer dat je in Zwolle niet alles kon laten doen dat wel in Breukelen / Rotterdam (en badhoevendorp denk ik) kan (laten) doen

• FrenzyFreak
jesse! schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 09:32:
[...]

Heb ook wel eens voorbij horen komen dat iemand voor onderhoud naar Zwolle was, maar toch langs Breukelen moest voor iets anders. Zoals garantie dingen of t-box vervanging bijvoorbeeld.
Of kalibratie na een nieuw raam oid. Geen idee meer wat het precies was.

Maar kwam er op neer dat je in Zwolle niet alles kon laten doen dat wel in Breukelen / Rotterdam (en badhoevendorp denk ik) kan (laten) doen
Ik zit nog een stukje van het eerste onderhoud af, dus ik weet nog niet waar ik terecht moet straks, maar mijn lokale schadehersteller heeft de kalibratie zelf kunnen uitvoeren na een scheur in het panoramadak.

Hierbij heeft Carglass me overigens wel direct geweigerd en gezegd dat zij alleen glas vervangen. Aangezien de volledige hemel gedemonteerd moest worden, moest ik voor het panoramadak naar de schadehersteller.

[ Voor 12% gewijzigd door FrenzyFreak op 07-05-2026 10:41 ]

• Batilan
FrenzyFreak schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 10:34:
[...]

Ik zit nog een stukje van het eerste onderhoud af, dus ik weet nog niet waar ik terecht moet straks, maar mijn lokale schadehersteller heeft de kalibratie zelf kunnen uitvoeren na een scheur in het panoramadak.

Hierbij heeft Carglass me overigens wel direct geweigerd en gezegd dat zij alleen glas vervangen. Aangezien de volledige hemel gedemonteerd moest worden, moest ik voor het panoramadak naar de schadehersteller.
OK, interessante schade overigens. Was dit als gevolg van spanningen op het glas van het panorama dak (dat lijkt me dan garantie?), of bijvoorbeeld steenslag? Steenslag valt vast niet onder garantie, dus dan wordt het verzekeringswerk? Of een leasebak, dan is het transparant voor je?

• FrenzyFreak
Op de snelweg (linkerbaan) kwam iets zwarts ten grootte van een golfbal aanvliegen van de andere rijrichting. Het ging snel, ik zag het op het laatste moment nog. Het gaf best een klap, vooraan net boven de voorruit op het zwarte deel van het panoramadak. Dit resulteerde in een scheur van 20cm.

De reparatie doorlooptijd was zo'n 3,5 week tussen schade en vervanging. In de tussentijd is met rijden de scheur wel lichtjes gegroeid, tot in het transparante deel, maar nooit zorgwekkend.

Fun fact: De hemel en voorruit moeten eruit voor het vervangen van het dak, net als bij de Model Y. Vandaar dat kalibratie achteraf nodig is.

Het is een leasebak, is aangemeld als ruitschade en ik heb er tot nog toe niks van gehoord betreffende eigen risico impact.

De reparatie was niet makkelijk en de schadehersteller zei nog:
"Ik hoop je niet meer terug te zien."

Then this happened... :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3fSXaLeQV97yqpM5p3GCSKe3_nU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xjUPJeZrxQmq4lPYTJHVURfC.jpg?f=fotoalbum_large

Iets met haastige spoed en meer bezorgd zijn om de stoeprand en velgen dan dat supersmalle boompje achter je. Daarbovenop lijkt dit just my luck te zijn op dit moment.

Nu heb ik deze schade al vaker zien langskomen op Discord en het lijkt inderdaad misschien een blind plekje te zijn voor de sensoren. Wat niet erg is zolang je de camera gebruikt...

Hier ga ik overigens wel een eigen risico mail over krijgen. :+

• Road-runner83
Weet iemand of er onlangs een update is geweest? Vanochtend naar werk gereden (na bijna 3wk vakantie) en na LCC aan te zetten heb ik het stuur een kwartier niet aan te hoeven raken! (uiteraard wel op de weg te letten ;))

Auto heeft 2,5wk bij schiphol gestaan (geen xguard aan) en er was iets van 3% vanaf...viel me ook reuze mee!

• jesse!
Road-runner83 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 14:11:
Weet iemand of er onlangs een update is geweest? Vanochtend naar werk gereden (na bijna 3wk vakantie) en na LCC aan te zetten heb ik het stuur een kwartier niet aan te hoeven raken! (uiteraard wel op de weg te letten ;))

Auto heeft 2,5wk bij schiphol gestaan (geen xguard aan) en er was iets van 3% vanaf...viel me ook reuze mee!
Nope, maar dat kan soms gebeuren volgens mij.

Heb je het nu altijd? Of was dat eenmalig?

• Road-runner83
@jesse! Ik hoop altijd maar dit was vanochtend...vanavond uiteraard weer testen :)

Heb dit eerder nog nooit gehad (en gebruik LCC echt vaak), moet normaal altijd naar 45sec het stuur even aantikken (of gewoon vasthouden).

• jesse!
Road-runner83 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 14:34:
@jesse! Ik hoop altijd maar dit was vanochtend...vanavond uiteraard weer testen :)

Heb dit eerder nog nooit gehad (en gebruik LCC echt vaak), moet normaal altijd naar 45sec het stuur even aantikken (of gewoon vasthouden).
45 sec? Damn... G6?

ik moet het elke 14 sec, anders begint hij al met melding tonen en piepje (G9)

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:22

BramT

Rule #1

Ik zit nu gewoon in Eindhoven voor het eerste 20k onderhoudsbeurtje voor m'n G6.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFyWipM7nFsjrU9LOfKf7L7qMoM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9t49jKmsh1KMTE3dkKnhNyo9.png?f=fotoalbum_large

Man die G9 blijft een enorme bak zeg... O+

PS. De P7+ hebben ze hier wel als demo-auto, maar nog geen ruimte voor in de showroom.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• Road-runner83
jesse! schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 14:40:
[...]

45 sec? Damn... G6?

Dat moest ik toevallig ook bij m'n vorige auto (XC60 met pilot assist) dus was al blij met de 45sec (getest bij de proefrit want vond de LCC sowieso een belangrijke optie).

Maar helemaal niet meer het stuur hoeven aan te raken leek me dat het te maken heeft met een update, verder niet bijgehouden welke versie ik heb/had. Zal nog even verder zoeken of ik iets kan vinden :)

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
PS. De P7+ hebben ze hier wel als demo-auto, maar nog geen ruimte voor in de showroom.
Volgens mij zijn er alleen nog maar demo auto's naar de locaties gestuurd.

• jesse!
The Wizard schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 15:56:
[...]

Volgens mij zijn er alleen nog maar demo auto's naar de locaties gestuurd.
Yes, volgens mij ook. Voor proefritjes is er per vestiging volgens mij één beschikbaar. Geen modellen over voor showroom

• FoxRay
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:20
jesse! schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:00:
[...]

Yes, volgens mij ook. Voor proefritjes is er per vestiging volgens mij één beschikbaar. Geen modellen over voor showroom
Op locatie Breukelen hadden ze enkele weken geleden gewoon een P7+ in de showroom staan. Geen idee of deze nog steeds in de showroom staat.

• Road-runner83
jesse! schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 14:40:
[...]

45 sec? Damn... G6?

Helaas in de middag wel weer de melding over draai aan het stuur....was dus maar eenmalig ben bang ;)

• Gh0st
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 22:00
Weet iemand wat de max snelheid is van de cruise control op de xpeng g9? Ik heb nu een zeekr 7x maar die is gelimiteerd op 130 kmh. Erg vervelend in Duitsland waar ik regelmatig kom.

En blijft de cruise control werken als je iets aan de trekhaak hebt hangen? Ook niet het geval bij Zeekr...

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:03
Gh0st schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 21:34:
Weet iemand wat de max snelheid is van de cruise control op de xpeng g9? Ik heb nu een zeekr 7x maar die is gelimiteerd op 130 kmh. Erg vervelend in Duitsland waar ik regelmatig kom.

En blijft de cruise control werken als je iets aan de trekhaak hebt hangen? Ook niet het geval bij Zeekr...
Geloof 150. Dat rijdt ik alleen nooit op cruise 😉

• TheHPWhisperer
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 17-05 22:34

Cruise control en iets aan de trekhaak gaat niet samen. Je mag overigens van geluk spreken als je je trekhaak onderweg niet verliest.

• Gh0st
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 22:00
TheHPWhisperer schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 00:14:
[...]

Cruise control en iets aan de trekhaak gaat niet samen. Je mag overigens van geluk spreken als je je trekhaak onderweg niet verliest.
Nu maak je me nieuwsgierig

• Suicyder
  • Nu online

Met iets op de haak niet geloof ik. Kan natuurlijk ook een regel zijn vanuit Europa.

De LCC ging tot 150 afgelopen zomer geloof ik, maar de G6LR reed lekkerder rond 165-170 (waar het mocht in DL).

• KWOAD
Gh0st schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 03:43:
[...]

Nu maak je me nieuwsgierig
Er zijn enkele meldingen van gebogen trekhaken bij gebruik van fietsendragers op de discord, ondanks dat de max draaglast niet overschreden zou zijn.

Daarbij gaat het vooralsnog alleen om G6 MY 2025.

[ Voor 8% gewijzigd door KWOAD op 09-05-2026 09:07 ]

• Exocet
  • Niet online
KWOAD schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 09:06:
[...]

Er zijn enkele meldingen van gebogen trekhaken bij gebruik van fietsendragers op de discord, ondanks dat de max draaglast niet overschreden zou zijn.

Nee, ook om G9, maar zo te lezen wel alleen MY 25 inderdaad.
Ook alleen nog maar meldingen over fietsendragers, geen aanhangers/vouwwagens.

• TheHPWhisperer
KWOAD schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 09:06:
[...]

Het gaat om meerdere G9's (tientallen inmiddels) en een paar G6-en. Het gaat inderdaad om MY 2025 modellen en de trekhaken verbuigen niet, maar het mechanisme bezwijkt waardoor de trekhaak uit z'n vergrendeling naar beneden klapt (inclusief alles wat daar op dat moment op zit). Het klopt inderdaad ook dat er "alleen nog maar" meldingen zijn gemaakt van dragers en (nog) niet van getrokken materieel.

[ Voor 9% gewijzigd door TheHPWhisperer op 10-05-2026 00:55 ]

• TheHPWhisperer
Suicyder schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 08:28:
[...]

Met iets op de haak niet geloof ik. Kan natuurlijk ook een regel zijn vanuit Europa.

De LCC ging tot 150 afgelopen zomer geloof ik, maar de G6LR reed lekkerder rond 165-170 (waar het mocht in DL).
Met "iets" op de haak doet de cruisecontrol het ook niet. Die wordt uitgeschakeld op het moment dat je een stekker in de trekhaak steekt (of als de trekhaak uitgeklapt is; dat weet ik niet meer precies en ik kan het ook niet checken want mijn trekhaak is geamputeerd).

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20:11
Volgens berichten op discord werkt acc iig wel wel met een fietsendrager (aanhanger/caravan weet ik niet) tot 130km/h. LCC werkt niet.

• roel00
Batilan schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 16:48:
[...]

[Afbeelding]
Nee, ik schrijf natuurlijk bewust mijn aanname met een vraagteken op. Over Eindhoven hoor je niet veel op de whatsapp en Discord groepen. Zwolle trouwens ook niet vaak. Wel over Breukelen, Badhoevedorp en Rotterdam. Hoe zit het met het onderhoud in Eindhoven? Zijn ze net zo volwaardig als Breukelen en Rotterdam?

• Tdebassie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-05 20:54
TheHPWhisperer schreef op zondag 10 mei 2026 @ 00:57:
[...]

Met "iets" op de haak doet de cruisecontrol het ook niet. Die wordt uitgeschakeld op het moment dat je een stekker in de trekhaak steekt (of als de trekhaak uitgeklapt is; dat weet ik niet meer precies en ik kan het ook niet checken want mijn trekhaak is geamputeerd).
Dit bericht verbaast mij. Ik had laatst de fietsendrager inclusief fietsen erop en de cruisecontrol deed het gewoon hoor. g6.

• atanis
BramT schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 15:02:
[...]

Ik zit nu gewoon in Eindhoven voor het eerste 20k onderhoudsbeurtje voor m'n G6.

[Afbeelding]

Man die G9 blijft een enorme bak zeg... O+

Op m'n werk staat er eentje naast een Kia EV9, dan lijkt het een middenklasser. Alles is relatief ;) Wat een slagschip is dat zo'n EV9

• jesse!
Tdebassie schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:09:
[...]

Dit bericht verbaast mij. Ik had laatst de fietsendrager inclusief fietsen erop en de cruisecontrol deed het gewoon hoor. g6.
Adaptive cruise control werkt gewoon volgens mij, maar LCC werkt niet met de trekhaak uit. ACC voorheen ook niet.

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:54
Is de Cruise Control alleen aan een uit te schakelen met de hendel rechts van het stuur of ook met een knop op het stuur? (rempendaal natuurlijk ook om het uit te schakelen) Reden van mijn vraag is dat ik met alle auto's waarmee ik rij de Cruise Control links op het stuur of direct aan het stuur te bedienen zijn en ik met grote regelmaat de Cruise Control even uitschakel om hem daarna gelijk weer aan te zetten. Dit werkt natuurlijk niet zo fijn als het alleen maar met de hendel gaat.

• Road-runner83
@Nougat bij mijn G6 kan het via een knop op het stuur. Die met een sterretje uit m'n hoofd...je kunt zelf instellen waarvoor je die knop wilt gebruiken en tijdens ophalen/uitleg vd auto gaf de verkoper aan wat je allemaal kan kiezen voor die knop dus gelijk LCC gekozen :)

Ik moet zeggen dat hij soms wel lastiger uit te schakelen is en dat niet altijd direct werkt, ligt er even aan of die op semi-auto staat denk.

• jesse!
Nougat schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:53:
Is de Cruise Control alleen aan een uit te schakelen met de hendel rechts van het stuur of ook met een knop op het stuur? (rempendaal natuurlijk ook om het uit te schakelen) Reden van mijn vraag is dat ik met alle auto's waarmee ik rij de Cruise Control links op het stuur of direct aan het stuur te bedienen zijn en ik met grote regelmaat de Cruise Control even uitschakel om hem daarna gelijk weer aan te zetten. Dit werkt natuurlijk niet zo fijn als het alleen maar met de hendel gaat.
Adaptive cruise control kan je volgens mij alleen aan zetten met de hendel.

LCC kan je ook programmeren op de knop op het stuur (sterretje links op het stuur)

Maar ACC heeft dat niet zover ik weet.

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
jesse! schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:15:
[...]

Adaptive cruise control kan je volgens mij alleen aan zetten met de hendel.

LCC kan je ook programmeren op de knop op het stuur (sterretje links op het stuur)

Maar ACC heeft dat niet zover ik weet.
Maar als je de LCC aanzet met de favorieten knop dan gaat de ACC ook gewoon aan. Werkte voor mij perfect toen ik een proefrit deed, ik ben ook groot voorstander van een knop op het stuur.

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

• jesse!
michaelvo schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:47:
[...]

Maar als je de LCC aanzet met de favorieten knop dan gaat de ACC ook gewoon aan. Werkte voor mij perfect toen ik een proefrit deed, ik ben ook groot voorstander van een knop op het stuur.
Klopt, maar LCC is meer dan alleen ACC natuurlijk. Er is geen manier zover ik weet om via het stuur knopje alleen ACC aan te zetten.

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:49
In Noorwegen haalt Xpeng even 10% van de prijs af van de G6 en G9, enig idee of dat in Nederland ook gaat gebeuren? Gezien de lancering van de EX60 van Volvo den iX3 van BMW en de GLC van Mercedes, is de G9 wellicht wel gewoon te duur geworden nu voor Nederland..

• ToMaSZ
  • Laatst online: 07:04
De instapper van de ex60 zit tussen het prijsnivo van de G9SR en LR ongeveer toch? En de iX3 vanaf 70+? Dan is de G9 m.i. met de huidige prijs (en uitrusting... Hallo BMW met je stoelverwarming abonnement) nog behoorlijk concurrerend? Voor grotere ranges dan de G9 moet je bij de concurrent ook nog wat bijbetalen en snelladen doen ze ook niet beter.

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:49
ToMaSZ schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 16:14:
De instapper van de ex60 zit tussen het prijsnivo van de G9SR en LR ongeveer toch? En de iX3 vanaf 70+? Dan is de G9 m.i. met de huidige prijs (en uitrusting... Hallo BMW met je stoelverwarming abonnement) nog behoorlijk concurrerend? Voor grotere ranges dan de G9 moet je bij de concurrent ook nog wat bijbetalen en snelladen doen ze ook niet beter.
De Ix3 (40) is er fiscaal vanaf net iets meer dan 60k, de GLC (250) nu vanaf 62, de EX60 (P6) vanaf 63, allemaal vergelijkbaar qua rijbereik en accu met de Xpeng, laadsnelheid zal xpeng nog wel winnen,maar ze komen in de buurt. Je moet er wel bij optellen dat mensen gemiddeld gezien nog steeds wel liever een Europees merk rijden, zeker wanneer er qua kosten niet heel veel verschil meer in zit. Inderdaad zijn de stoelen in de xpeng voor dat bedrag luxer en mooier, maar het wordt wel moeilijker voor ze nu.

• stephvdb
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-05 23:34
goetfoud schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:26:
[...]

Ik heb mijn G6P met wit/grijs nu meer dan een jaar en kwaliteit is gewoon vergelijkbaar met leer. Sinds ik hem heb 2x met een vochtig doekje een vlekje weggehaald.
Zeer tevreden over het gebruikte materiaal.
Draag je vaak spijkerbroeken? Heb je kinderen/dieren?

Ik draag altijd goed gewassen zwarte of donker grijze jeans, dus waarschijnlijk geen probleem, maar ik kan natuurlijk niet aan vrienden en familie vragen om geen jeans te dragen (ik heb een foto gevonden van wat een nieuwe niet gewassen jeans doet op wit leer).
En dan is er ook nog de vraag of gekleurd haar de hoofdsteun kan verkleuren.

Zijn er hier nog mensen die een jaar lang of meer ervaring hebben met het Napa lichtgrijs / wit interieur? Ik snap natuurlijk wel dat het potentieel sneller vuil zichtbaar maakt en dat je het wel tot een zekere maat kan afwassen, maar hoe zit het werkelijk in praktijk, vooral ivm verkleuring?

[ Voor 48% gewijzigd door stephvdb op 16-05-2026 12:04 ]

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:36
stephvdb schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:34:
[...]

Draag je vaak spijkerbroeken? Heb je kinderen/dieren?

Ik draag altijd goed gewassen zwarte of donker grijze jeans, dus waarschijnlijk geen probleem, maar ik kan natuurlijk niet aan vrienden en familie vragen om geen jeans te dragen (ik heb een foto gevonden van wat een nieuwe niet gewassen jeans doet op wit leer).
En dan is er ook nog de vraag of gekleurd haar de hoofdsteun kan verkleuren.

Zijn er hier nog mensen die een jaar lang of meer ervaring hebben met het Napa lichtgrijs / wit interieur? Ik snap natuurlijk wel dat het potentieel sneller vuil zichtbaar maakt en dat je het wel tot een zekere maat kan afwassen, maar hoe zit het werkelijk in praktijk, vooral ivm verkleuring?
Nog steeds nergens verkleurd of kapot. Auto wordt zeer intensief gebruikt. Alle zitplaatsen en kofferbak vanwege hond.
Pagina: 1 ... 61 62 Laatste