Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste
Acties:

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 10:10

BramT

Rule #1

We hebben het hier nog niet veel over de xcombo's in de praktijk gehad, dus ik zal 's mijn duit in het zakje doen...

De combo's maken is natuurlijk erg eenvoudig; maar wat is nu leuk/nuttig in de praktijk? Heeft natuurlijk ook erg met je eigen voorkeuren te maken, maar wat ideeën uitwisselen kan anderen weer inspireren natuurlijk. Ik zit vooralsnog hier op:

XGuard/Sentry mode altijd aan (40430015)
Heeft geen toelichting nodig denk ik.

Overspeed audio waarschuwing uit bij het instappen (gordel om) (12870006)
Heeft (helaas) nog wel een bevestiging nodig op het touchscreen, maar is nog steeds beter/sneller dan tijdens het rijden of via dat pulldown menu.

Volume laag bij uitstappen (68740021) en weer normaal bij instappen (66690010).
De auto heeft een instelling om het volume automatisch laag te zetten zodra je de deur open doet, maar zodra je uitgestapt bent en de deur weer sluit gaat het volume direct weer omhoog. Met muziek lekker aan staat het ding nog best wat herrie te maken dan -- en dan duurt dat ook nog even voordat hij automatisch uitschakelt. Ik heb liever dat het volume laag blijft als ik niet de in de auto zit.

Max brightness in vol daglicht (36330014), 75% bij schemering/bewolkt (19960014) en auto-brightness 's nachts (99350016).
Er is natuurlijk die auto-brightness instelling, maar die werkt naar mijn mening niet lekker in "dark mode". De auto-brightness gaat maar tot max 50% (oid), ook in de volle zon, en dat is simpelweg niet voldoende als je alles altijd in dark mode hebt staan. Vandaar deze 'handmatige' oplossing. Deze combo's stellen de schermen in bij het instappen, maar ook tijdens het rijden als de lichtsterkte buiten veranderd.
(Het touchscreen mag van mij best auto dark/light, maar het instrument cluster wil ik toch echt graag op dark houden. Veel prettiger, en helaas kan je die niet afzonderlijk instellen.)

Wie heeft er nog meer leuke/praktische combo's?

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-11 16:34
BramT schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:56:
We hebben het hier nog niet veel over de xcombo's in de praktijk gehad, dus ik zal 's mijn duit in het zakje doen...

De combo's maken is natuurlijk erg eenvoudig; maar wat is nu leuk/nuttig in de praktijk? Heeft natuurlijk ook erg met je eigen voorkeuren te maken, maar wat ideeën uitwisselen kan anderen weer inspireren natuurlijk. Ik zit vooralsnog hier op:

Heeft (helaas) nog wel een bevestiging nodig op het touchscreen, maar is nog steeds beter/sneller dan tijdens het rijden of via dat pulldown menu.

De auto heeft een instelling om het volume automatisch laag te zetten zodra je de deur open doet, maar zodra je uitgestapt bent en de deur weer sluit gaat het volume direct weer omhoog. Met muziek lekker aan staat het ding nog best wat herrie te maken dan -- en dan duurt dat ook nog even voordat hij automatisch uitschakelt. Ik heb liever dat het volume laag blijft als ik niet de in de auto zit.

Max brightness in vol daglicht (36330014), 75% bij schemering/bewolkt (19960014) en auto-brightness 's nachts (99350016).
Er is natuurlijk die auto-brightness instelling, maar die werkt naar mijn mening niet lekker in "dark mode". De auto-brightness gaat maar tot max 50% (oid), ook in de volle zon, en dat is simpelweg niet voldoende als je alles altijd in dark mode hebt staan. Vandaar deze 'handmatige' oplossing. Deze combo's stellen de schermen in bij het instappen, maar ook tijdens het rijden als de lichtsterkte buiten veranderd.
(Het touchscreen mag van mij best auto dark/light, maar het instrument cluster wil ik toch echt graag op dark houden. Veel prettiger, en helaas kan je die niet afzonderlijk instellen.)

Ik ben opzoek naar een mogelijke XCombo voor het onderstaande. Echter ben ik bang dat de Combo niet uitgebreid genoeg is om dit te kunnen doen.

Automatic CarPlay activation:
I’m often near the car while it’s unlocked due to phone proximity, even when I don’t intend to use it. As a result, CarPlay connects automatically, triggering my iPhone’s CarPlay Focus mode, which silences calls and notifications or current phone calls switch over to the car while I’m standing outside. Would it be possible to make CarPlay connect only after the car is unlocked and a door has been opened?

• Tesio
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:43

Ha Bram, leuk dat je het deelt. Ik vroeg me al af of dit in de praktijk een beetje wordt gebruikt omdat ik er hier niets over lees.

Ik heb zelf (nog) geen Xpeng, dus kan er niet over meepraten. Ik ben wel benieuwd of je zelf ook xcombo's kunt samenstellen, en zo ja: hoe dit werkt? Is het een beetje a la Apple Shortcuts?

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:52
Ik heb zelf Xcombo's om de snelheidsmelding uit te schakelen (dat europese verplichte ding) na gordel vastklikken bestuurder, om Xguard/sentry standaard aan te zetten (P+deur op slot) en laat na gordel vastklikken ook dimlicht standaard aan gaan.
Zou zo graag dagrijverlichting voor+achter draaien, maar dat kan dus niet, zodoende dimlicht altijd.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:52
Mr_Music schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:08:
[...]

Ik ben opzoek naar een mogelijke XCombo voor het onderstaande. Echter ben ik bang dat de Combo niet uitgebreid genoeg is om dit te kunnen doen.

I’m often near the car while it’s unlocked due to phone proximity, even when I don’t intend to use it. As a result, CarPlay connects automatically, triggering my iPhone’s CarPlay Focus mode, which silences calls and notifications or current phone calls switch over to the car while I’m standing outside. Would it be possible to make CarPlay connect only after the car is unlocked and a door has been opened?
Ik vind de engelse text wat verwarrend. Maar ben je bewust in de buurt van de auto met dat deze van slot is (door proximity), of gebeurd het van slot gaan tegen je wil in?

Zelf heb ik 'proximity unlock' helemaal uit gezet (oude type G6, de nieuwe heeft namelijk wel UWB en zou het beter moeten doen) omdat de auto soms random van slot ging terwijl ik binnen stond en niet binnen de ingestelde 2 meter was. Probleem is de BT methode van het oude model G6, bij de nieuwe met UWB zou dat goed moeten gaan (lees betrouwbaarder moeten zijn).

• BramT

BramT

Rule #1

Mr_Music schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:08:
[...]
Da's een goeie. Ik gebruik geen carplay/androidauto, maar heb ook het 'probleem' dat de auto een telefoongesprek over pakt terwijl ik in de buurt ben maar er niet in zit. Onder Device Connection staan opties voor Bluetooth. Misschien is daar wat mee te doen; ik ga 's pielen.

• Mr_Music
Suicyder schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:18:
[...]

Ik vind de engelse text wat verwarrend. Maar ben je bewust in de buurt van de auto met dat deze van slot is (door proximity), of gebeurd het van slot gaan tegen je wil in?

Zelf heb ik 'proximity unlock' helemaal uit gezet (oude type G6, de nieuwe heeft namelijk wel UWB en zou het beter moeten doen) omdat de auto soms random van slot ging terwijl ik binnen stond en niet binnen de ingestelde 2 meter was. Probleem is de BT methode van het oude model G6, bij de nieuwe met UWB zou dat goed moeten gaan (lees betrouwbaarder moeten zijn).
Hij mag van het slot, daar kan ik niet omheen als ik proximity aan heb staan. Op dat moment connect CarPlay. Als ik bijvoorbeeld in de tuin bezig ben of gewoon buiten sta op de momenten dat ik de auto niet wil gebruiken is dat behoorlijk irritant. Zeker als je aan de telefoon zit of muziek luistert. Hij schakelt dan over naar CarPlay in de auto. Ik kan natuurlijk gewoon CarPlay bedraad gebruiken maar draadloos is wat handiger.

In principe zou je kunnen zeggen dat CarPlay pas geactiveerd moet worden als je de bestuurdersdeur open doet of als er iemand in de bestuurdersstoel zit.

Ik heb overigens de nieuwe G6 icm een iPhone 17pro. Geen idee of UWB actief is maar het werkt niet vlekkeloos. In 10% van de gaat gaat de auto niet open. Op slot gaan bij het weglopen werkt altijd. Maar het lijkt alsof bij het openen soms de telefoon niet wakker is ofzo. Om dat op te lossen heb ik de actieknop van de iPhone ingesteld om de auto te openen en eventueel te sluiten.

• BramT

BramT

Rule #1

Tesio schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:09:
[...]Ik ben wel benieuwd of je zelf ook xcombo's kunt samenstellen, en zo ja: hoe dit werkt? Is het een beetje a la Apple Shortcuts?
Ik ken Apple Shortcuts niet, maar de xcombo's kan je zelf samenstellen in de xpeng app op je mobiel (niet in de auto zelf helaas). Het is redelijk uitgebreid met diverse triggers, condities en acties. En vervolgens kan je ze dan ook delen met die nummers die ik m'n post heb gezet.
(Grootste obstakel bij die xcombo's zijn de soms erg slechte/onduidelijke vertalingen... daar moeten die chinezen echt wat aan gaan doen :X )

• Mr_Music
Overigens heb ik deze lijst met improvements voor de (nieuwe) G6 ingevoerd in de Lark lijst. De mensen die ook op Xpeng Discord zitten zegt het vast wel wat.

Xpeng G6 improvements

1. Driver detection with Xguard/Sentry:
When Xguard/Sentry is active on my driveway and I go outside, it sometimes detects me as an intruder and activates Xguard mode. Since my phone is with me and should indicate that the driver is nearby, Xguard ideally shouldn’t activate—or at least the blinkers shouldn’t flash. Could this be implemented as a feature?

2. Dashcam recording during signaling:
It seems that when the turn signal is on, the dashcam only records the side of the car corresponding to the active blinker, rather than capturing all surroundings. I experienced a situation where another car nearly hit me from behind, but it wasn’t recorded because only the right-side camera was active. Could the dashcam continue recording all angles even when a turn signal is used?

3. Automatic CarPlay activation:

4. Navigation voice guidance:
When using navigation, I’d like to disable the voice guidance. Currently, this doesn’t seem possible except by lowering the navigation volume, which also mutes other important audio notifications from phone apps—such as alerts for speed cameras or roadworks. In Google’s Android Automotive system, which uses Google Maps, there’s a dedicated button to mute only the voice guidance. Could a similar feature be implemented?

5. Automatic streaming media mirror activation:
It would be useful to have an option that automatically activates the streaming media mirror when the gear is set to reverse. This would provide a better rear-view angle and overall visibility when reversing.

6. Rear dashcam video quality:
The rear dashcam footage appears slightly warped and of relatively low quality. Since the new G6 (2025) model includes a streaming media mirror that uses the top rear camera, would it be possible to use that same camera for recording rear-view dashcam footage? This could greatly improve image clarity and perspective.

7. Recorded side is mirrored
When signaling left or right the dashcam records a mirrored image. It looks like the left side is being recorded but this was actually the right side, as I used my right blinker.

• BramT

BramT

Rule #1

Mr_Music schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:32:
Overigens heb ik deze lijst met improvements voor de (nieuwe) G6 ingevoerd in de Lark lijst.
Lark lijst? Ik heb ondertussen ook wel een bugs- & wensenlijstje :X

• Mr_Music
BramT schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:44:
[...]

Lark lijst? Ik heb ondertussen ook wel een bugs- & wensenlijstje :X
Als je wilt kun je Xpeng discord joinen
Staat in de topicstart:

Vanuit de Xpeng-whatsappgroep is nu de Xpeng-discord ontstaan. Daar worden veel gestelde vragen ook opgeslagen als eigen draadje om het overzicht te bewaren. En je kan hier al je vragen in een chatomgeving stellen.

De invite link is: https://discord.gg/6BzmqfZaAf
Discord lark-Base kanaal: https://discordapp.com/ch...28013/1326114411399614517

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Er is een bug in de app waardoor je ook voor deze combo's de bevestiging kan omzeilen. Zie:
https://discord.com/chann...99635/1415053371282555080
  • Maak een combo met trigger voor veiligheidsgordel
  • Voeg een random actie toe die geen veiligheids systemen beinvloed (spraak actie)
  • Klik volgende
  • Kies "Do not query"
  • Sla op
  • Bewerk de combo
  • Verwijder de nutteloze actie
  • Voeg actie voor uitzetten van de snelheidsassistent toe
  • Volgende, niet aan de selectie zitten voor smart query/do not query
  • Opslaan

[ Voor 32% gewijzigd door itons op 17-10-2025 14:56 ]

• FullHD
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-10 20:58
Er is een bug in de app waardoor je ook voor deze combo's de bevestiging kan omzeilen. Zie:
[...]
Pro tip: rapporteer deze bug vooral NIET aan Xpeng 😇

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Iemand al ervaring met vervangende onderdelen? Wacht al meer dan 6 weken op een nieuwe sleutel.

• BramT

BramT

Rule #1

itons schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:56:
[...]
[...]
Werkt hier helaas niet. Zodra ik die Speed Limit Assist in de actions heb staan, en ik druk op Next, komt er meteen een toast met dat die query nodig is blabla en staat die toggle ook meteen op Smart Query.

• itons
  • Niet online
BramT schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 18:43:
[...]

Werkt hier helaas niet. Zodra ik die Speed Limit Assist in de actions heb staan, en ik druk op Next, komt er meteen een toast met dat die query nodig is blabla en staat die toggle ook meteen op Smart Query.
Net getest, Werkt nog op iPhone, app versie 3.40.1474.
Sla je de combo wel eerst op zonder speed limit assist?

• BramT

BramT

Rule #1

itons schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 14:43:
[...]

Net getest, Werkt nog op iPhone, app versie 3.40.1474.
Sla je de combo wel eerst op zonder speed limit assist?
Android, 3.4.0.
Yep, met m'n bestaande combo. En daarna nog 's met een nieuwe combo. Zodra ik die speedlimit assist er bij zet staat het schuifje direct op "Smart Query" op het volgende scherm.
Misschien de bug niet aanwezig op Android? Andere Android gebruikers hier?

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-11 10:05

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

BramT schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:58:
[...]

Android, 3.4.0.
Yep, met m'n bestaande combo. En daarna nog 's met een nieuwe combo. Zodra ik die speedlimit assist er bij zet staat het schuifje direct op "Smart Query" op het volgende scherm.
Klopt, werkt op Android niet.....helaas !

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:27

bebopper

I'm an absolute beginner...

BramT schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:58:
[...]

Android, 3.4.0.
Bij mij hetzelfde, kan deze echter wel gewoon zonder verder iets te doen 'opslaan' (het schuifje staat dan op "Smart Query"). Volgens mij is dat de bedoeling en moet het dan 'gewoon' werken. Helaas nog niet kunnen testen of dat ook echt zo is.

Als ik de xcombo bekijk zou het in theorie gewoon moeten werken zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/my3lknx5KUDzSdCAq5IXOoLgzK8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Kvm4Q6wnqn9078ZCXUpDw3w.jpg?f=fotoalbum_large

• BramT

BramT

Rule #1

bebopper schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:51:
[...]
Als ik de xcombo bekijk zou het in theorie gewoon moeten werken zo.
Ja, dat werkt allemaal zoals het hoort op android -- blijkbaar. Het punt is dat we dat liever niet zo zouden willen ;)

• itons
  • Niet online
BramT schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 14:55:
[...]

Ja, dat werkt allemaal zoals het hoort op android -- blijkbaar. Het punt is dat we dat liever niet zo zouden willen ;)
Je kan combo's ook per ID toevoegen:
8857 0008

werkt dat?

• bebopper

bebopper

BramT schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 14:55:
[...]

Now you got me confused :?
Het werkt zoals het hoort, maar dat wil je liever niet?

• BramT

BramT

Rule #1

itons schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 15:03:
[...]
8857 0008
Slim! Die ga ik proberen. Als ik deze aanpas, krijg ik na de "next" wel die popup. Dus het lijkt er op dat die inderdaad met "do not query" binnenkomt. Ik heb 'm verwijderd voor de zekerheid, opnieuw toegevoegd en verder met rust gelaten, en m'n eigen combo uitgezet. Ik ben benieuwd!

[ Voor 3% gewijzigd door BramT op 20-10-2025 16:47 ]

• BramT

BramT

Rule #1

bebopper schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:25:
[...]
Now you got me confused :?
Het werkt zoals het hoort, maar dat wil je liever niet?
Het is de bedoeling dat je die snelheidswaarschuwing niet kan uitzetten zonder gebruikers-interactie (wat irritant is). Maar door een bug in de Apple Xpeng app kan je toch een combo maken die het uitzet zonder die interactie. Dat hoort natuurlijk niet, maar da's wel wat we willen >:)

• bebopper

bebopper

BramT schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:46:
[...]

Het is de bedoeling dat je die snelheidswaarschuwing niet kan uitzetten zonder gebruikers-interactie (wat irritant is). Maar door een bug in de Apple Xpeng app kan je toch een combo maken die het uitzet zonder die interactie. Dat hoort natuurlijk niet, maar da's wel wat we willen >:)
Ah ja, wij willen het wel :*) maar zij (EU wetgeving) liever niet :P

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-11 13:06
BramT schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:44:
[...]

Slim! Die ga ik proberen. Als ik deze aanpas, krijg ik na de "next" wel die popup. Dus het lijkt er op dat die inderdaad met "do not query" binnenkomt. Ik heb 'm verwijderd voor de zekerheid, opnieuw toegevoegd en verder met rust gelaten, en m'n eigen combo uitgezet. Ik ben benieuwd!
Even voor mijn info, krijg mn g6 pas in december. Maar wat betekent die "do not query" dan? Wat doet dat dan wel (of eigenlijk niet)?

• BramT

BramT

Rule #1

amw82 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:05:
[...]

Even voor mijn info, krijg mn g6 pas in december. Maar wat betekent die "do not query" dan? Wat doet dat dan wel (of eigenlijk niet)?
Aight, na het maken van de Xcombo met de triggers, condities en acties, kan je op het volgende scherm een naam & omschrijving ingeven, plus de "method of inquiry".

Smart query: indien de xcombo acties bevat die een "mogelijk veiligheidsrisico" zijn, moet het uitvoeren ervan eerst via het touchscreen bevestigd worden. Het is een simpele eenmalige handeling (sneller dan via het pulldownmenu bijvoorbeeld), maar je moet het wel ie-de-re-keer doen.
"Do not query": geen bevestiging vragen.

Het hele concept slaat natuurlijk nergens op; het heeft geen enkele toegevoegde waarde. Zodra je namelijk acties toevoegt welke een veiligheidsrisico zijn, is het niet mogelijk om "do not query" te kiezen. Zodra je op dat 2e scherm komt krijg je een notificatie dat "smart query" verplicht is -- althans, op android is dat dus zo, op apple is er een 'workaround'.

• BramT

BramT

Rule #1

itons schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 15:03:
[...]
8857 0008
werkt dat?
Potjandikkie! Dat werkt! Helemaal top! *O* _/-\o_ *O*

Vriendelijke verzoekje nog: jouw combo zet ook de auto hotspot aan. Zou je (of iemand) even een versie kunnen maken die dat niet doet? Thanks!!

• Hilol
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-11 12:26
Vandaag de Xpeng X9 gespot op de weg!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgJ_GBZeR3Ky3laLXwabQrtAwZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MPVzpiQf20ubrxJfIecA8VyK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SArDeSszKfmn_4g4z6TY4oLJXK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OuzG0l6gERIQGDrSQIQSzhQ4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50o0tyj-8NA-v1OtNibzDsu3028=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQabmXYm57QWapefukBLcV7B.jpg?f=fotoalbum_large

• Tesio
Afgelopen vrijdag een proefrit gedaan in de G6 LR rond Utrecht. Overall een fijne auto, maar een uur is natuurlijk weinig om 'm echt te doorgronden.

Punten die opvielen en vragen die ik heb:
1- De auto rijdt fijn - wegligging en dergelijke meer dan prima.
2- Stalks wat lastiger te gebruiken als in je moet echt goed doorduwen. Concreet: om ACC en Xpilot aan te zetten moet je de stalk goed indrukken, en hetzelfde geldt voor het richting aangeven. Weinig verschil tussen het 3x knipperen en 'lang' knipperen. Maar dit is een kwestie van wennen.
3- Parking assist niet gebruikt - ben benieuwd naar de ervaringen van bezitters dan wel andere proefrijders.
4- Xpilot remt best af bij bochten, weet niet hoe ik dat vind. Maar beter safe than sorry.
5- Xpilot mag van mij best wat meer aan de rechterkant van de baan rijden, met name als het een enkele baan is per kant. Misschien een gevalletje calibreren? Hoe kijken anderen hier naar?
6- Wisselen van baan met Xpilot lijkt als een tiet te werken.
7- Auto is best groot, maar wij rijden nu dan ook in een ID.3 - ook een kwestie van wennen denk ik. Pluspunt: reteveel ruimte binnenin.
8- Geen file kunnen rijden, ben benieuwd naar de ervaringen van anderen qua optrekken, remmen, en volgafstand.
9- Huidige auto is uit 2020 en dus nog niet onderhevig aan het eea aan wet- en regelgeving uit de EU, maar man man dat geluid bij een snelheid onder de 30 km/u. Had niet gedacht dat dat binnen zo hard zou zijn. Maar nogmaals: dit is gewoon wet- en regelgeving.
10- Tikkie last van m'n rug, maar dat ligt denk aan de lumbar support.
11- Kan je de display achter het stuur qua opzet aanpassen?
12- Xpilot geeft best vaak de melding dat je het stuur moet vasthouden cq bewegen. Misschien een bepaalde houding vinden waarbij dat minder voorkomt.
13- Achteruitkijkspiegel middels camera is wel lastig doordat je je focus moet verleggen. Grappig hoe dat werkt met je ogen, ben benieuwd hoe veel je die in de praktijk gebruikt.
14- Geluid was zo op het eerste gehoor prima, maar ook niet echt getest.
15- Kan je ACC/ Xpilot qua snelheid meteen naar de max snelheid laten aanpassen?

• gompy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-11 08:56
Tesio schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 17:52:

2- Stalks wat lastiger te gebruiken als in je moet echt goed doorduwen. Concreet: om ACC en Xpilot aan te zetten moet je de stalk goed indrukken, en hetzelfde geldt voor het richting aangeven. Weinig verschil tussen het 3x knipperen en 'lang' knipperen. Maar dit is een kwestie van wennen.
-> Kan je aanpassen, en via het * knopje op de stuur bedienen.
4- Xpilot remt best af bij bochten, weet niet hoe ik dat vind. Maar beter safe than sorry.
Welke vers van de software was er geïnstalleerd? Dit scheelt nogal. Wordt met elke versie verbeterd.
5- Xpilot mag van mij best wat meer aan de rechterkant van de baan rijden, met name als het een enkele baan is per kant. Misschien een gevalletje calibreren? Hoe kijken anderen hier naar?
Die van mij rijdt netjes in het midden, hij doet aan auto calibratie in de laatste software versies.
8- Geen file kunnen rijden, ben benieuwd naar de ervaringen van anderen qua optrekken, remmen, en volgafstand.
Ik vind het fantastisch, alleen wel af en toe gas bijgeven, 2 seconden afstand is wel veel in de file, maar dat is de wet. en dat gaat prettig.
9- Huidige auto is uit 2020 en dus nog niet onderhevig aan het eea aan wet- en regelgeving uit de EU, maar man man dat geluid bij een snelheid onder de 30 km/u. Had niet gedacht dat dat binnen zo hard zou zijn. Maar nogmaals: dit is gewoon wet- en regelgeving.
Is nu nog een tructje voor, maar hoelang. geen idee. Is met de juist instelling 1x op het scherm klikken en is het voor die rit weg.
Zeker! alle 3 de delen.
12- Xpilot geeft best vaak de melding dat je het stuur moet vasthouden cq bewegen. Misschien een bepaalde houding vinden waarbij dat minder voorkomt.
(pssst....) klein gewichtje aanhangen??
13- Achteruitkijkspiegel middels camera is wel lastig doordat je je focus moet verleggen. Grappig hoe dat werkt met je ogen, ben benieuwd hoe veel je die in de praktijk gebruikt.
of uitzetten met knopje aan de bovenkant..
15- Kan je ACC/ Xpilot qua snelheid meteen naar de max snelheid laten aanpassen?
ja, maar is niet prettig, is totaal nog niet feilloos!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:12
gompy schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:53:
[...]

Die van mij rijdt netjes in het midden, hij doet aan auto calibratie in de laatste software versies.
Oh interessant. Heb je daar een link naar? Was ik nog geen info over tegengekomen nl

• gompy
olafmol schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 19:45:
[...]

Oh interessant. Heb je daar een link naar? Was ik nog geen info over tegengekomen nl
Lees even terug op Discord, weet even niet exact waar. Het is daar meerdere malen besproken in Beta en software kanalen.

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:05
Op Discord kom ik meldingen tegen over een battery drain op Android devices bij gebruik van de Xpeng app. Hoe is dat hier?

• Mr_Music
[...]

Is nu nog een tructje voor, maar hoelang. geen idee. Is met de juist instelling 1x op het scherm klikken en is het voor die rit weg.
Heb je het over de snelheid meldingen? Ik denk dat Tesio het constante geluid bedoeld voor voetgangers, dat ook binnen te horen is. Volgens mij kan je dat niet uitzetten, of is daar toch een trucje voor?

• BramT

BramT

Rule #1

ja, maar is niet prettig, is totaal nog niet feilloos!
Hoe dan? Die heb ik nog niet gevonden...
Tesio schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 17:52:
Punten die opvielen en vragen die ik heb:
3- Parking assist niet gebruikt - ben benieuwd naar de ervaringen van bezitters dan wel andere proefrijders.
2 - Ja dit is een beetje jammer nog. Bij Tesla hebben ze die een aantal jaar geleden 'smart' gemaakt waarbij een licht duwtje het knipperlicht gewoon aanblijft totdat je de bijbehorende actie hebt gemaakt (baan wisselen, bocht gemaakt). Dat werkte echt super, hoop dat ze dat bij xpeng ook nog toevoegen.
3 - De PA zeff nog niet gebruikt (ben zelf sneller), maar het feit dat je de auto vanaf je telefoon een heel stuk naar voren/achteren kan zetten al meerdere keren. Dat alleen al is super veel waard (bij micro-parkeerplekjes in spanje b.v.).
5 - Grappig, ik vind die van mij juist te veel aan de rechter kant zitten. Is soms best spannend bij het inhalen.
8 - De ACC (en daarmee file rijden) is naar mijn mening echt een van de sterkste punten. Aanzienlijk beter dan b.v. Tesla. Hij blijft goed achter z'n voorganger bij het optrekken (gas bijgeven niet nodig), volgafstand is in te stellen (kortst is ook echt kort -- wmb echt te kort) en schaalt mee met de snelheid. Remmen zou hij van mij een tikkie eerder/meer geleidelijk mogen doen.
11 - Yes, links/rechts heb je de keuze uit 6 'tiles' (waaronder snelheid/drive status, verbruiksgrafiek, routekaart, rit statistieken, etc). Als je snelheid/drive status niet links of rechts neerzet komt deze automatisch midden bovenaan te staan. In het midden kan je kiezen tussen die VR-weergave of de routekaart. Instellen doe je door beide scrollwieltjes tegelijk ingedrukt te houden.

• olafmol
Oei, een vrij kritische review van de G6 2025 facelift version:

[ Voor 28% gewijzigd door olafmol op 22-10-2025 10:58 ]

• gompy
Mr_Music schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:09:
[...]

Heb je het over de snelheid meldingen? Ik denk dat Tesio het constante geluid bedoeld voor voetgangers, dat ook binnen te horen is. Volgens mij kan je dat niet uitzetten, of is daar toch een trucje voor?
Check, las verkeerd. idd dat is niet uit te zetten en best een hard idd.

• gompy
BramT schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:38:
[...]

Hoe dan? Die heb ik nog niet gevonden...
hmmm. zat ik een oude versie van de software dan denk ik, of ben ik de war.
gebruik het niet!

• TheVoidSpecter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-11 16:18
Deze week bestelling geplaatst bij onze leasemaatschappij voor een G9 Long Range, met de 21 inch velgen en het Saddle interieur. Levering dit jaar lijkt onmogelijk, even afwachten wat ik terugkrijg vanuit de lease en of ik de order dan wel of niet laat staan...

Xpeng G9 Long Range 2025, 21inch, Gray + Saddle

• batch63
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:02
Al zijn reviews zijn negatief.
In de comments wordt dat ook gezegd.
Weet ook niet wat hem zo'n expert zou moeten maken.
Blijkbaar scoort negativiteit hoog tegenwoordig op t internet/YouTube. :?

• olafmol
batch63 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:04:
[...]

Al zijn reviews zijn negatief.
In de comments wordt dat ook gezegd.
Weet ook niet wat hem zo'n expert zou moeten maken.
Blijkbaar scoort negativiteit hoog tegenwoordig op t internet/YouTube. :?
Negatief zou ik het niet perse willen noemen, meer heel erg kritisch. Volgens mij heeft hij ook een achtergrond in de auto-industrie als ik zo alle termen hoor waar hij mee smijt, en hoe hij naar een auto kijkt. Anyway, ik vind het eigenlijk wel erg verfrissend naast al die over-enthousiaste "reviewers" die alleen maar de reclame-folder of de press-briefing van de fabrikant napraten. Om eerlijk te zijn klik ik bv niet eens meer op YT reviews waar zo'n ingeplakt screenshot van het gezicht van de reviewer staat, dan weet je al wel wat er gaat komen.

• FJP84
Binnenkort proefrit in de MY25 versies van de G9 en G6 LR. Al zal de keuze waarschijnlijk vallen tussen de G6 Performance of de G9 Standard range. Waarbij de eerste naar verwachting netto ook nog voordeliger voor de portemonnee is. Benieuwd of ik qua rijervaring nog de voorkeur gaat geven aan de G9. We gaan het zien

• Tesio
FJP84 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:48:
Binnenkort proefrit in de MY25 versies van de G9 en G6 LR. Al zal de keuze waarschijnlijk vallen tussen de G6 Performance of de G9 Standard range. Waarbij de eerste naar verwachting netto ook nog voordeliger voor de portemonnee is. Benieuwd of ik qua rijervaring nog de voorkeur gaat geven aan de G9. We gaan het zien
Wat snap ik hier niet: dit is toch logisch gezien het prijsverschil ad 6K?

• FJP84
Tesio schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:52:
[...]

Wat snap ik hier niet: dit is toch logisch gezien het prijsverschil ad 6K?
Haha ja klopt. Excuus. Gevalletje open deur 8)7. Nevermind dus. G9SR zou een eigen bijdrage betekenen en de G6P valt waarschijnlijk precies binnen lease budget. Ik was benieuwd of meer van jullie de overweging hadden tussen een "minder aangeklede
" G9 vs "een volledig aangeklede" G6 en wat de keuze is geweest. Maar dat wordt te veel off-topic. Ik laat wel weten wat het geworden is na de proefrit.

[ Voor 9% gewijzigd door FJP84 op 28-10-2025 14:29 ]

• TheHPWhisperer
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 01:54
FJP84 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:56:
[...]

Haha ja klopt. Excuus. Gevalletje open deur 8)7. Nevermind dus. G9SR zou een eigen bijdrage betekenen en de G6P valt waarschijnlijk precies binnen lease budget. Ik was benieuwd of meer van jullie de overweging hadden tussen een "minder aangeklede
" G9 vs "een volledig aangeklede" G6 en wat de keuze is geweest. Maar dat wordt te veel off-topic. Ik laat wel weten wat het geworden is na de proefrit.
Hoewel ik een G9PMY25 heb zou ik in jouw geval voor de full loaded G6 gegaan zijn...

• Hilol
TheHPWhisperer schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 00:36:
[...]

Hoewel ik een G9PMY25 heb zou ik in jouw geval voor de full loaded G6 gegaan zijn...
Ik hoop deze maand (uiterlijk begin december) mijn G9PMY25 te krijgen! Hoe bevalt ie voor jou tot nu toe?

• TheVoidSpecter
Hilol schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 16:42:
[...]

Ik hoop deze maand (uiterlijk begin december) mijn G9PMY25 te krijgen! Hoe bevalt ie voor jou tot nu toe?
Hebben jullie de Long Range, Standard of performance variant gekozen?

• TheVoidSpecter
.

[ Voor 100% gewijzigd door TheVoidSpecter op 02-11-2025 17:01 ]

• KWOAD
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:51
Deze week heb ik mijn G6 LR mogen ophalen in Rotterdam. Bevalt uitstekend!

• Hilol
TheVoidSpecter schreef op zondag 2 november 2025 @ 17:00:
[...]

Als ik het bericht van TheHPWhisperer goed begrijp heeft hij (net als ik) de Performance uitvoering. G9PMY25

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13-11 16:08
TheVoidSpecter schreef op zondag 2 november 2025 @ 17:00:
[...]

Ik heb gekozen voor de Long Range. Afleverdatum zou 15-12 moeten zijn.
Helaas nog niets vernomen.
Iemand een idee welk schip de auto's staan?

• FJP84
Proefrit gehad in de G9 LR gevolgd door de G6 LR. Heb de G9 SR even laten opmaken tbv calculatie door LM.

Als ik het goed heb is naast kleinere accu, het verschil dat er kunstleer wordt gebruikt, geen massage functies en standaard ipv Dynaudio.

Ik heb geprobeerd het verschil te ontdekken tussen Dynaudio en standaard audio in de showroom. Ik heb er waarschijnlijk geen oren naar want het verschil vond ik minimaal. Standaard audio ongeveer gelijk aan wat ik nu in de Skoda Enyaq heb. Goed genoeg voorals nog.

G6 voelde wel wat strakker aan en was wat sneller weg en responsiever. G9 zonder luchtvering deinde een beetje maar nog steeds zeer relaxed rijden. Iemand ervaring met de G9 zonder luchtvering op lange ritten? Niemand wagenziek? De frunk in de G9 vond ik wel erg handig en groter dan verwacht.

G6 wel is wel gewoon heel veel auto voor het geld. Eens afwachten wat de leaseprijs gaat worden rekening houdend met de MRB vanaf januari 2026.

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:40
Obelixxx schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:48:
[...]

Ik heb gekozen voor de Long Range. Afleverdatum zou 15-12 moeten zijn.
Helaas nog niets vernomen.
Iemand een idee welk schip de auto's staan?
De dealer zei dat de auto's op de boot van 8 Nov staan. Naam van de boot heb ik niet helaas.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-11 10:16
FJP84 schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:02:
Proefrit gehad in de G9 LR gevolgd door de G6 LR. Heb de G9 SR even laten opmaken tbv calculatie door LM.

Als ik het goed heb is naast kleinere accu, het verschil dat er kunstleer wordt gebruikt, geen massage functies en standaard ipv Dynaudio.

Ik heb geprobeerd het verschil te ontdekken tussen Dynaudio en standaard audio in de showroom. Ik heb er waarschijnlijk geen oren naar want het verschil vond ik minimaal. Standaard audio ongeveer gelijk aan wat ik nu in de Skoda Enyaq heb. Goed genoeg voorals nog.

G6 voelde wel wat strakker aan en was wat sneller weg en responsiever. G9 zonder luchtvering deinde een beetje maar nog steeds zeer relaxed rijden. Iemand ervaring met de G9 zonder luchtvering op lange ritten? Niemand wagenziek? De frunk in de G9 vond ik wel erg handig en groter dan verwacht.

G6 wel is wel gewoon heel veel auto voor het geld. Eens afwachten wat de leaseprijs gaat worden rekening houdend met de MRB vanaf januari 2026.
Oei, dan is er wat mis met je oren denk ik >:)
Ik heb destijds ook de G9 SR (sinds eind dec 2024 in bezit) met en zonder Premium pakket vergeleken en voor die paar tientjes bijtelling per maand meer ben ik nog steeds heel blij dat ik het Premium pakket genomen heb: audio erg goed in vergelijking met de normale audio, massagestoelen staan elke rit wel aan en het verlengde zitvlak is superchill.

• FJP84
-Muncky- schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:36:
[...]

Oei, dan is er wat mis met je oren denk ik >:)
Ik heb destijds ook de G9 SR (sinds eind dec 2024 in bezit) met en zonder Premium pakket vergeleken en voor die paar tientjes bijtelling per maand meer ben ik nog steeds heel blij dat ik het Premium pakket genomen heb: audio erg goed in vergelijking met de normale audio, massagestoelen staan elke rit wel aan en het verlengde zitvlak is superchill.
Helaas is alleen de trekhaak nu als optie mogelijk op de SR MY25. Als het premium pakket als optie mogelijk zou had ik dat zeker overwogen.

Nu moet ik daarvoor naar de G9LR en dan scheelt het helaas meer dan een paar tientjes in de bijtelling, maar ook iets meer tientjes in de eigen bijdrage 😥.

Het is ook nog erg onduidelijk wat de MRB gaat doen met de leasetarieven, maar die gaan ook een stukje hoger worden, hoeveel dat is wordt pas eind december of in januari bekend.

[ Voor 11% gewijzigd door FJP84 op 03-11-2025 15:42 ]

• FJP84
Ander vraagje:
Bij de proefrit lukte het niet om de ventilatie bij de benen in te schakelen. Ik kon daar geen airflow activeren. Is dat überhaupt mogelijk?

Inparkeren was toch best een handig feature zo vol automatisch. Is er ook een uitparkeerfunctie?

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-11 13:01
FJP84 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:12:
Ander vraagje:
Bij de proefrit lukte het niet om de ventilatie bij de benen in te schakelen. Ik kon daar geen airflow activeren. Is dat überhaupt mogelijk?

Inparkeren was toch best een handig feature zo vol automatisch. Is er ook een uitparkeerfunctie?
Ja, dit kan je instellen als je naar airco settings gaat en dan links onder kan je de verschillende zones activeren.

Uitparkeren kan de auto ook automatisch doen ja

• KWOAD
Maar alleen wanneer er automatisch ingeparkeerd is.

• FJP84
jesse! schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:30:
[...]

Ja, dit kan je instellen als je naar airco settings gaat en dan links onder kan je de verschillende zones activeren.

KWOAD schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:51:
[...]

Maar alleen wanneer er automatisch ingeparkeerd is.
Goed om te horen.

Met een vakbeweging de kofferbak open werkte bij de G9 ook erg goed. Is dit uit te s8voor bijvoorbeeld in de wasstraat?

• olafmol
FJP84 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 06:31:
[...]

[...]

Goed om te horen.

Met een vakbeweging de kofferbak open werkte bij de G9 ook erg goed. Is dit uit te s8voor bijvoorbeeld in de wasstraat?
Best lollig dat we hier bezig zijn met de temperatuur in de auto goed te krijgen, of de snelheids-borden goed te herkennen, terwijl de XPeng CEO alweer bezig is met robots en helicopters ;P

• FJP84
olafmol schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:06:
[...]

Best lollig dat we hier bezig zijn met de temperatuur in de auto goed te krijgen, of de snelheids-borden goed te herkennen, terwijl de XPeng CEO alweer bezig is met robots en helicopters ;P

[YouTube: XPENG 2025 AI Day: Emergence]
It's all about a business vision :)

• olafmol
FJP84 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:00:
[...]

It's all about a business vision :)
Ik dacht shareholder value ;)

• TheHPWhisperer
Goed om te horen.

met een voetbeweging bedoel je, denk ik...De wasstraat zal dat vermoedelijk niet activeren door een borstelbeweging omdat je de afstandsbediening-sleutel (FOB) dichtbij en ook nog eens aan de achterkant van het voertuig moet hebben om dat voor elkaar te krijgen. Die foot-swipe lukt sowieso niet als je de FOB niet bij je hebt en in de praktijk zul je die vaker niet dan wel bij je hebben.

• FJP84
TheHPWhisperer schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 02:09:
[...]

met een voetbeweging bedoel je, denk ik...De wasstraat zal dat vermoedelijk niet activeren door een borstelbeweging omdat je de afstandsbediening-sleutel (FOB) dichtbij en ook nog eens aan de achterkant van het voertuig moet hebben om dat voor elkaar te krijgen. Die foot-swipe lukt sowieso niet als je de FOB niet bij je hebt en in de praktijk zul je die vaker niet dan wel bij je hebben.
Krijg je nu bij de MY25 een FOB en 1 NCF card? Zo'n NFC op zak lijkt me wel prettig mocht de telefoon opeens uit zijn of zo. Is het mogelijk om een reserve FOB of reserve NFC key aan te schaffen?

Andere vraag: is er al iemand die de G9SR MY25 besteld heeft? Deze staat toch wel hoog op de shortlist bij mij (Arctic White+Coffee leatherette).

• BramT

BramT

Rule #1

olafmol schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:06:
[...]
Of de automatisch groot-licht detectie.

Ik zit momenteel tijdelijk in een opel frontera aangezien de g6 in de garage staat. Die opel is in alle opzichten nog niet de helft van wat de g6 is (snelwegbereik van 150km lol), maar dat automatisch groot-licht van opel kunnen ze bij xpeng nog wel wat van leren.

[ Voor 6% gewijzigd door BramT op 07-11-2025 10:38 ]

• TheHPWhisperer
FJP84 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:19:
[...]

Krijg je nu bij de MY25 een FOB en 1 NCF card? Zo'n NFC op zak lijkt me wel prettig mocht de telefoon opeens uit zijn of zo. Is het mogelijk om een reserve FOB of reserve NFC key aan te schaffen?
Ja, je krijgt een FOB, één NFC (die je ook in je telefoon met NFC kunt activeren) en een metalen sleuteltje.

• TheHPWhisperer
BramT schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:36:
[...]

Of de automatisch groot-licht detectie.

...maar dat automatisch groot-licht van opel kunnen ze bij xpeng nog wel wat van leren.
Ik heb automatisch grootlicht op m'n G9PMY25, maar ik heb het uitgezet. Steeds het gevoel dat ik me moet verontschuldigen tegenover tegenliggers...het werkt....maar verre van perfect. 8)7

• KWOAD
TheHPWhisperer schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:57:
[...]

Ja, je krijgt een FOB, één NFC (die je ook in je telefoon met NFC kunt activeren) en een metalen sleuteltje.
Oh? Ik heb niks gevonden dat je nfc van je telefoon kan gebruiken. Bedoel je niet de bluetoothsleutel in je telefoon? (Eigenaar van G6LR ‘26)

• TheVoidSpecter
Vandaag de verwachte levering van mijn G9 LR gekregen, laatste week december!

• TheHPWhisperer
KWOAD schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 21:51:
[...]

Oh? Ik heb niks gevonden dat je nfc van je telefoon kan gebruiken. Bedoel je niet de bluetoothsleutel in je telefoon? (Eigenaar van G6LR ‘26)
Nee, dat bedoel ik niet...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bz_LXdqblK1wXAji_R7uaSN8T-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AvBqdHLuNMQP9YEDbeQoTNBS.jpg?f=fotoalbum_large

• Mr_Music
TheHPWhisperer schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:57:
[...]

Weet je ook of je die NCF in je iPhone kan zetten of is het alleen weggelegd voor android?

• tc982
  • Laatst online: 18:50
Die NFC komt die in je Apple Wallet en is die met Ultra Wideband te gebruiken? Want dan moet je nooit een sleutel mee hebben en werkt die gelijkaardig als een fob.

Vandaag een proefrit gaan maken mat de G9 Performance. De luchtvering is fenomenaal. Ben nog aan het zien tussen de deze en een IX3. Zal even de leasingprijzen naast elkaar moeten leggen als ik ze binnen krijg.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Henkman
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 12-11 08:29
Ik kan me altijd weer verbazen over de meerwaarde die een (LED verlichte!) niervormige grille, een ster of 5 ringen hebben voor sommige mensen. De stap naar een Chinees (sambal bij?) is voor hen wel héél groot.

Natuurlijk kan ik het ook andersom bezien: de XPeng G9P trekt zelfs verstokte BMW rijders uit hun auto..... ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XH9ROJ2azIGRL_dnp6dM_pLFOrc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/x0KIET9QxAGS4tn0dpa1EdZH.jpg?f=user_large

De wanhoop neemt gestaag toe in Europa _O-

[ Voor 26% gewijzigd door Henkman op 08-11-2025 13:19 ]

• TheHPWhisperer
tc982 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 01:06:
Die NFC komt die in je Apple Wallet en is die met Ultra Wideband te gebruiken? Want dan moet je nooit een sleutel mee hebben en werkt die gelijkaardig als een fob.
Voor zover ik het nu getest heb is die NFC sleutel gekoppeld aan de Xpeng app en werkt met een telefoon die is toegerust met NFC.
*Als ik de bluetooth op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de WiFi op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de bluetooth èn de WiFi op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de Xpeng app uitzet en de bluetooth èn de WiFi op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de telefoon uitzet kan ik de auto niet openen.

• FJP84
TheHPWhisperer schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 17:35:
[...]

Voor zover ik het nu getest heb is die NFC sleutel gekoppeld aan de Xpeng app en werkt met een telefoon die is toegerust met NFC.
*Als ik de bluetooth op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de WiFi op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de bluetooth èn de WiFi op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de Xpeng app uitzet en de bluetooth èn de WiFi op de telefoon uitzet kan ik de auto openen.
*Als ik de telefoon uitzet kan ik de auto niet openen.
Relaxed, kun je dan ook rijden?

• KWOAD
Hmm, eens testen hoe dat bij mij gaat. Ik dacht dat die bluetoothsleutel bij mij ook via UWB gaat. En een optie voor nfc op de telefoon heb ik nog nergens gezien.

Bij mij gaat het overigens om een G6LR MY25 en iPhone 15 pro. Het kan natuurlijk anders zijn bij de G9.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-11 14:57
Henkman schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 12:24:
Ik kan me altijd weer verbazen over de meerwaarde die een (LED verlichte!) niervormige grille, een ster of 5 ringen hebben voor sommige mensen. De stap naar een Chinees (sambal bij?) is voor hen wel héél groot.

Natuurlijk kan ik het ook andersom bezien: de XPeng G9P trekt zelfs verstokte BMW rijders uit hun auto..... ;)

[Afbeelding]

De wanhoop neemt gestaag toe in Europa _O-
Wat heeft dat met wanhoop te maken. Blijkbaar is er een doelgroep voor alles van leds voorzien.

• Henkman
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 12-11 08:29
twowheeler schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:40:
[...]

Wat heeft dat met wanhoop te maken. Blijkbaar is er een doelgroep voor alles van leds voorzien.
Een IMHO wanhopige poging jezelf te onderscheiden met wat ze bij VAG "innovatieve" verlichting noemen.

• TheHPWhisperer
FJP84 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 18:59:
[...]

Relaxed, kun je dan ook rijden?
Nog even extra getest: Ja. Kanttekening is dat je dan wel met je telefoon dichtbij de B-stijl van de auto moet zitten alsof je contactloze betaling doet zeg maar, dan gaat 'ie open en kunt je 'm ook in D zetten en wegrijden...

[ Voor 6% gewijzigd door TheHPWhisperer op 11-11-2025 00:47 ]

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-11 11:40
Woohoo! Gisteren mijn nieuwe G6 (SR pre-facelift) in ontvangst genomen! Ook meteen afscheid moeten nemen van mijn Polestar 2, maar aan het eind merkte ik dat ik dat ik de software op dat ding zo zat was dat ik er niet echt rouwig om was.

Net ook meteen de vuurdoop gehad, een rit van 100km. Hij rijdt top :) moet uiteraard nog wel eea uitvogelen, LCC etc. Maar dat komt goed. Wat een verademing, zo'n snel, responsief infotainmentsysteem.

Ben wel meteen met m'n neus op het feit gedrukt dat ik niet teveel moet vertrouwen op de bliepjes bij het achteruit inparkeren....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NBxNIXnuYTVBkAwo7BM8mSFdAg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OO33xwT4OnWHGD2BKYJzJ6Fi.jpg?f=fotoalbum_large

• TheVoidSpecter
Ah dat is balen man! Ik had hiervoor ook een Polestar 2, super fijne auto maar kijk zelf ook uit naar de G9!

• sjoerd-p
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:03
hoipimniet schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:48:
Ben wel meteen met m'n neus op het feit gedrukt dat ik niet teveel moet vertrouwen op de bliepjes bij het achteruit inparkeren....

[Afbeelding]
Oh nooooo! En dat met een gloednieuwe auto. Balen zeg! Houd ons even op de hoogte van het proces, doorlooptijd en de kosten.

Home Assistant, Zonneplan 20kWh thuisbatterij, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade, 4100Wp PV, electrische auto gehad en weer in de planning.

• TheHPWhisperer
Jeez....was dat een gewoon recht muurtje of zat er aan de bovenkant een soort overhang aan? (door de positie van waaruit de foto is genomen niet te zien).

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-11 13:57
TheVoidSpecter schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:58:
Ah dat is balen man! Ik had hiervoor ook een Polestar 2, super fijne auto maar kijk zelf ook uit naar de G9!
Heb dezelfde route bewandeld: van sportief naar comfort. Je zal wat moeten wennen in bochtjes, want daar lag de P2 als een kart op de weg natuurlijk. De G9 hangt wat door, maar het went ;)

XPENG G9 Performance 2024

• hoipimniet
TheHPWhisperer schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:38:
[...]

Jeez....was dat een gewoon recht muurtje of zat er aan de bovenkant een soort overhang aan? (door de positie van waaruit de foto is genomen niet te zien).
Een schuine overhang. Hier is het wat beter te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7KMtxotIYODdjRRZELDls1E86s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUwlcPjm2Hi5CoNuCYI0XsH8.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje jammer, maar niks aan te doen verder. Over 2 weken een afspraak bij het schadeherstelbedrijf.

• TheHPWhisperer
Dat vermoeden had ik al. Ik hoop dat je m'n woorden in de juiste context kunt zien als ik zeg: "gelukkig maar", want dan is er met de sensoren van de Xpeng niet direct wat mis, maar is het aan de bestuurder om ook alert te zijn op dat soort misbaksels van bouwwerken en constructies. (zulke overhangen of andersoortige uitsteeksels komen veel voor in metalen constructies van parkeergarages; de sensor meet nog afstand op kniehoogte, maar op kruishoogte ben je dan al tegen de constructie aangereden. Wees alert!)
Zonde....succes bij de reparateur.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-11 14:57
hoipimniet schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:36:
[...]

Een schuine overhang. Hier is het wat beter te zien:
[Afbeelding]

Beetje jammer, maar niks aan te doen verder. Over 2 weken een afspraak bij het schadeherstelbedrijf.
Goed dat je er zo lekker relaxed tegenover staat

• TheVoidSpecter
Hah, dat is knap inderdaad. Met dat soort dingen (overkomt iedereen wel es, met een velg of deur etc), scheld ik mezelf een paar dagen lang verrot. Ook al is het een leasebak, blijft toch zonde voor je gevoel :-)

• TheVoidSpecter
kramon schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:40:
[...]

Heb dezelfde route bewandeld: van sportief naar comfort. Je zal wat moeten wennen in bochtjes, want daar lag de P2 als een kart op de weg natuurlijk. De G9 hangt wat door, maar het went ;)
Eens, wat een top auto die PS2, maar het comfort van de Long Range G9 waarin ik gereden heb kan ik erg naar uitkijken. De stilte aan boord, de soepele bewegingen over de weg en dan die stoelen...

• sjoerd-p
Soms heb ik het gevoel dat er hier alleen lease rijders zijn. Zijn er mensen die een G6 of G9 privé gekocht hebben?

Nog last gehad met verzekeren (hoog vermogen?) bijvoorbeeld? Of verplichting van bepaald alarm systeem?

En waarom nu en niet begin volgend jaar? Ik heb het idee dat lease rijders nu masaal nog gebruik willen maken van de 17%, dus ik verwacht dat er volgend jaar minder vraag is en meer aanbod bij Xpeng zodat er wellicht wat leuke voorraadmodellen komen? Ik zou ergens eind Q1 wel willen kopen. Liefst G9 Long Range mét luchtvering, maar die is er nu niet en maar de vraag of die gaat komen. Ook de Zeekr 7GT nog in het achterhoofd. Die zou er ook aan moeten komen. De Zeekr 7x verbruikt me veel te veel en kom ik liever bij de G9 uit. Of toch nog een tweedehands A6 etron avant, maar die heeft geen dakrails meer :-( Daarom valt de G6 trouwens ook af. Regelmatig lange kano's en andere dingen op het dak of in de kofferbak (peddels, ski's,..). Ski-luik mis ik dan ook erg in de G9 vrees ik.

Home Assistant, Zonneplan 20kWh thuisbatterij, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade, 4100Wp PV, electrische auto gehad en weer in de planning.

• hoipimniet
TheHPWhisperer schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:06:
[...]

Dat vermoeden had ik al. Ik hoop dat je m'n woorden in de juiste context kunt zien als ik zeg: "gelukkig maar", want dan is er met de sensoren van de Xpeng niet direct wat mis, maar is het aan de bestuurder om ook alert te zijn op dat soort misbaksels van bouwwerken en constructies. (zulke overhangen of andersoortige uitsteeksels komen veel voor in metalen constructies van parkeergarages; de sensor meet nog afstand op kniehoogte, maar op kruishoogte ben je dan al tegen de constructie aangereden. Wees alert!)
Zonde....succes bij de reparateur.
Dus eigenlijk zeg je hier "skill issue" :P Terecht hoor haha. Is uiteraard volledig mijn schuld. Vind het wel een noemenswaardig contrast met hoe de PS2 met achterliggende obstakels omgaat (die trapt zo paniekerig op de rem, niveautje whiplash zeg maar).
TheVoidSpecter schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:25:
Hah, dat is knap inderdaad. Met dat soort dingen (overkomt iedereen wel es, met een velg of deur etc), scheld ik mezelf een paar dagen lang verrot. Ook al is het een leasebak, blijft toch zonde voor je gevoel :-)
Zeker zonde. Maar ach, wat doe je eraan :) Het is een leermoment. Zou er misschien wel anders in staan als het geen leasebak was geweest, haha.

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
sjoerd-p schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:23:
Soms heb ik het gevoel dat er hier alleen lease rijders zijn. Zijn er mensen die een G6 of G9 privé gekocht hebben?

Nog last gehad met verzekeren (hoog vermogen?) bijvoorbeeld? Of verplichting van bepaald alarm systeem?

En waarom nu en niet begin volgend jaar? Ik heb het idee dat lease rijders nu masaal nog gebruik willen maken van de 17%, dus ik verwacht dat er volgend jaar minder vraag is en meer aanbod bij Xpeng zodat er wellicht wat leuke voorraadmodellen komen? Ik zou ergens eind Q1 wel willen kopen. Liefst G9 Long Range mét luchtvering, maar die is er nu niet en maar de vraag of die gaat komen. Ook de Zeekr 7GT nog in het achterhoofd. Die zou er ook aan moeten komen. De Zeekr 7x verbruikt me veel te veel en kom ik liever bij de G9 uit. Of toch nog een tweedehands A6 etron avant, maar die heeft geen dakrails meer :-( Daarom valt de G6 trouwens ook af. Regelmatig lange kano's en andere dingen op het dak of in de kofferbak (peddels, ski's,..). Ski-luik mis ik dan ook erg in de G9 vrees ik.
G9'P-23 privé rijder hier. Heb de mijne bij Unive verzekerd en dat kon destijds zonder extra alarmsysteem of andere toeters en bellen. Ik had voorheen veelal geleased waardoor ik bij deze aankoop maar 9 schadevrije jaren had. ~1480 EUR premie per jaar incl. 3 jaar nieuwwaarde.

Zeer tevreden met de auto. Echter... heb ik andere opdrachtgevers en werk ik nu veelal vanuit huis en maak ik geen kilometers.

[ Voor 4% gewijzigd door Mirabis op 11-11-2025 17:46 ]

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:18
TheVoidSpecter schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:26:
[...]

Eens, wat een top auto die PS2, maar het comfort van de Long Range G9 waarin ik gereden heb kan ik erg naar uitkijken. De stilte aan boord, de soepele bewegingen over de weg en dan die stoelen...
Iets met appels en peren...

• KWOAD
Ik heb de G6LR2025 privé gekocht. Verzekering voor 1000 euro per jaar met 3 jaar nieuwwaarde en 5 schadevrije jaren. Valt me allerminst mee.

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hier ook privé. Univé wilde niet, terwijl daar alle andere verzekeringen wel zijn ondergebracht. Nu bij OHRA €72,50 per maand voor een G6SR

• oldaccountlost
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-11 16:56
Is de prijs die je ziet in de Xpeng configurator wat je uiteindelijk betaalt?
Of kan de dealer nog iets extra geven?

• sjoerd-p
Zijn er al mensen met praktijkervaring qua verbruik van de nieuwe G9? Ik weet dat dat alle kanten op kan gaan afhankelijk van temperatuur, wind, rijsnelheid, etc, maar er zijn vast mensen die al een beetje gevoel hebben wat het echte verbruik is bij bepaalde omstandigheden? En wellicht het gemiddelde over de laatste ritten.

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-11 14:10
Vandaag in de G6 gereden, erg fijne auto zeg! Ik twijfel tussen deze en de Sealion 7. Beiden erg fijne auto's.

Het probleem is alleen dat er nog voorraad is met trekhaak. En dat is net boven mijn leasebudget, m'n manager gaat proberen nog wat te regelen maar het is een groot bedrijf en vaak geen uitzonderingen.

Zijn er nog mensen die deze week een G6 besteld hebben? Verkoper zei levertijd van 4 tot 6wk maar geen garantie dat hij dit jaar nog op kenteken kan.

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:25
sjoerd-p schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:23:
Ik heb mijn G6 SR einde zomer '24 privé gekocht. Verzekeren was geen enkel probleem, Ohra, 3 jr nieuwwaarde á €60p.m. (€720 p.j.) met 10 schadevrije jaren. Geen aanvullende alarm verplichtingen.

[ Voor 3% gewijzigd door RVE_NL op 13-11-2025 09:15 ]

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste