Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 67 68 Laatste
Acties:

• Fellhound
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 28-08 12:15
waldkorn schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:58:
Maandag a.s. haal ik mijn XPeng P7+ RWD Long Range op. Ben benieuwd, heb er nog nooit een gezien laat staan in gereden. De eerste auto die ik ongezien besteld heb en in tegenstelling tot alle andere europese auto's die ik versleten heb niet 4 maanden te laat geleverd wordt maar 6 weken eerder dan verwacht _/-\o_ .
Gaaf! ik heb hem ook besteld, ik moet alleen nog 2-3 maanden wachten.

Ben heel benieuwd als je hem even hebt hoe die bevalt :)

• nl1bzw
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:08
waldkorn schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:58:
Maandag a.s. haal ik mijn XPeng P7+ RWD Long Range op. Ben benieuwd, heb er nog nooit een gezien laat staan in gereden. De eerste auto die ik ongezien besteld heb en in tegenstelling tot alle andere europese auto's die ik versleten heb niet 4 maanden te laat geleverd wordt maar 6 weken eerder dan verwacht _/-\o_ .
Gefeliciteerd! Wanneer heb je de auto besteld en in welke kleur?

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:12
Zijn er ook mensen die een L03 (LR) besteld hebben? Zo ja, wat is daarvan de verwachte levertijd?

• digitalrebel71
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-08 18:49
Ik heb die toevallig in het wild zien staan afgelopen maandag toen we de proefrit G6 wilden maken te Badhoevedorp

• vgelderen
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-08 23:06
Ted_W schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:35:
Zijn er ook mensen die een L03 (LR) besteld hebben? Zo ja, wat is daarvan de verwachte levertijd?
Yep, via Athlon bevestiging gekregen en ik heb de hoop op eind dit jaar. Bevestiging 31 maart 2027. Met Xpeng gebeld en die kunnen niks beloven maar zitten op schema van 4 maanden. Dus hopen maar.

• Cerbje
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 06:13
Gister mijn P7+ opgehaald. Het is behoorlijk wennen na mijn Ioniq 5.

Zaken die mij opvallen.

De Acc springt altijd naar de huidige snelheid als hij uitgeweest is. Er is geen duidelijke Resume functie. Het naar onder drukken om de huidige max snelheid over te nemen vind ik dan wel fijn.

Het is echt een gigantische auto. Echt wennen dus. Maar rijdt echt super.

Wat ik niet kon vinden: als ik de rem loslaat wil ik dat de auto gelijk begint te rijden. Deze optie heb ik niet kunnen vinden, de autohold optie heb ik gezien, maar daar kan ik op drukken wat ik wil, die blijft gewoon aan.

Al met al een leuke eerste dag gehad met de auto nu langzaam even alle opties zoeken en instellen.

Mochten er dingen zijn die jullie weten, ik kan nu kijken

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-08 19:44
Henkman schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:23:
[... ]

Ik heb verleden jaar direct na aflevering van de G6 Black Edition voor €85 bij Kovvar 3 premium matten besteld, stukken beter dan die schamele matten die XPeng meelevert. Ik raad deze matten van harte aan.

Voor de achterbak bij Ali een plastic mat aangeschaft en 2 covers voor tegen de rugleuning, werkt prima.

Verder bijna alles van Ali besteld (voor ongeveer €100) dat er voor de G6 te vinden was. Over het algemeen van goede kwaliteit. Ik heb daar eerder over bericht.

De order voor een frunk gaat deze week de deur uit, even zoeken naar de laagste prijs (inclousief verzending!). Dan is het wel klaar. ;)
Zag dat frunks op Alibaba véél goedkoper zijn dan op AliExpress. Ik krijg mijn auto binnenkort geleverd als het goed is en wilde daar dan bestellen. Hoorde op Discord dat er meer mensen interesse hadden, dus wellicht is het interessant om er meerdere in bulk te kopen.
Cerbje schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 18:28:

De Acc springt altijd naar de huidige snelheid als hij uitgeweest is. Er is geen duidelijke Resume functie. Het naar onder drukken om de huidige max snelheid over te nemen vind ik dan wel fijn.
Volgens mij is naar onder gedrukt houden hervatten. Check dit even, want dit optie is er wel.

Daarnaast was ik vandaag bij Van Mossel Autoschade om mijn vorige auto in te leveren en kwamen Chinese autos ter sprake. Ze zien er steeds meer, zo hadden ze afgelopen week een Xpeng, Leapmotor en Maxis binnen. Hij gaf aan dat onderdelen voor die merken niet moeilijker te verkrijgen zijn of langer duren andere merken. De Leapmotor had bijvoorbeeld een geheel nieuwe bumper nodig. Daarvan werd verwacht dat dit lang zou duren, maar uiteindelijk was hij met 3 dagen binnen.

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:08

mlo

Klopt de acc/lcc hendel naar beneden houden resumed op oude snelheid.

Daarnaast is ook zo als je decellereert en activeert dan acc/lcc ook de oude snelheid wordt overgenomen. Alleen bij accelereren wordt de huidige snelheid overgenomen.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:27
Ted_W schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:35:
Heb er eentje besteld in de lease maar die zit nog in het goedkeuringsproces, verwacht dat die één dezer dagen daar doorheen is. Nog geen idee van levertijd, heb nu een e-Niro die er begin februari 2027 uit moet en ook dan pas eruit mag. Dat is vanaf nu dus een ruime vijf maanden.

• TheHPWhisperer
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 01:26
De Acc springt altijd naar de huidige snelheid als hij uitgeweest is. Er is geen duidelijke Resume functie.
Pookje 2 à 3 sec. naar beneden gedrukt houden.
Wat ik niet kon vinden: als ik de rem loslaat wil ik dat de auto gelijk begint te rijden. Deze optie heb ik niet kunnen vinden, de autohold optie heb ik gezien, maar daar kan ik op drukken wat ik wil, die blijft gewoon aan.
Da's een gewenningskwestie: je drukt nu bij het tot-stilstand-komen je rempedaal te hard in. (groen autohold-lampje op je dashboard gaat dan ook branden). Druk je rempedaal met iets lichtere voet in en als je, na tot stilstand te zijn gekomen, je voet optilt gaat de auto meteen rollen.

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:51
Dat rollen doen alle oude brandstof motoren met een automaat niks nieuws dus.

Bij tesla heet die modus kruip modus.

Maar dan heeft xpeng niet een echte onepedal modus?

Bij tesla voet van het stroompedaal is stil staan en de auto gaat op autohold.

• KWOAD
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:41
SpikeHome schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 06:56:
Dat rollen doen alle oude brandstof motoren met een automaat niks nieuws dus.

Bij tesla heet die modus kruip modus.

Maar dan heeft xpeng niet een echte onepedal modus?

Bij tesla voet van het stroompedaal is stil staan en de auto gaat op autohold.
Er is inmiddels voor sommige modellen wel echt One Pedal Drive, waaronder mijn G6 Face Lift. Ik dacht dat ik dat prettig zou vinden, maar ik heb het toch weer uitgezet. Zoals hierboven beschreven gaat de auto in de handrem als je het rempedaal diep intrapt. Dat is ook bij OPD zo als de auto stil staat. Dat is vooral bij parkeren, waarmee je telkens een stukje vooruit wil, erg onhandig. Ik heb OPD dus weer uitgezet.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:47
Bij Polestar hebben ze het zo gemaakt dat je nog tijdens heel traag rijden (dus idd parkeren of even kort achteruit en dan weer vooruit, gewoon met het pookje kan switchen. De OPD gaat dan niet op lock maar echt pas bij stilstand. De P stand wordt pas later geactiveerd.

Ik zou niet meer zonder OPD willen. Toen ik proefreed in de G6 zat OPD er iig nog niet op en moest je altijd nog even remmen om tot stilstand te komen. Net niet zeg maar.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-08 13:33
KWOAD schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:06:
[...]

Er is inmiddels voor sommige modellen wel echt One Pedal Drive, waaronder mijn G6 Face Lift. Ik dacht dat ik dat prettig zou vinden, maar ik heb het toch weer uitgezet. Zoals hierboven beschreven gaat de auto in de handrem als je het rempedaal diep intrapt. Dat is ook bij OPD zo als de auto stil staat. Dat is vooral bij parkeren, waarmee je telkens een stukje vooruit wil, erg onhandig. Ik heb OPD dus weer uitgezet.
Gisteren een G6 gaan testen met die nieuwe firmware en ik zou de OPD zeker aanzetten maar ik vond die net NIET genoeg remmen. Ik heb meerdere keren zelf moeten extra remmen en nochtans tijdig voet van gas gelaten. Wellicht is het aanpassen tov mijn BMW. Auto na die testrit al besteld deze morgen voor de vrouw, hopelijk is ze er tevreden mee _/-\o_

• Jixzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-08 15:54
Vandaag van de leasemaatschappij gehoord dat mijn P7+ voor volgend jaar februari staat.
Maar als ik hem met trekhaak wil hebben kan ik hem in oktober krijgen met voor de rest dezelfde configuratie.

Terwijl ik juist op advies van de verkoper juist eentje zonder trekhaak had besteld omdat die juist in februari binnen zouden komen.

Snap er niks meer van.

Iemand toevallig een P7+ zonder trekhaak besteld rond mei?

• voodoo077
Jixzle schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 13:12:
Vandaag van de leasemaatschappij gehoord dat mijn P7+ voor volgend jaar februari staat.
Maar als ik hem met trekhaak wil hebben kan ik hem in oktober krijgen met voor de rest dezelfde configuratie.

Terwijl ik juist op advies van de verkoper juist eentje zonder trekhaak had besteld omdat die juist in februari binnen zouden komen.

Snap er niks meer van.

ik kan je niet echt helpen maar het lijkt me alsof ze extra "winst" maken op de trekhaak. Voor ons G6 met trekhaak binnen de 4 weken, zonder paar maanden tenzij we kleuren pakken die we niet willen.

• Fellhound
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 28-08 12:15

Snap er niks meer van.

Ik had dit ook. P7+ in mei besteld zonder trekhaak. Ik vond het belangrijk voor de korting op bijtelling dat de levering voor 1 januari zou zijn. Na wat pushen voor het navragen om een levertijd gaf mijn leasemaatschappij aan dat ze met trekhaak wel rond okt/nov konden leveren en zonder trekhaak geen garantie was dat dit voor 1 januari zou zijn.

Leasemaatschappij heeft toen geregeld met Xpeng dat de trekhaak er gratis bij kon. Dus geen hoger leasebedrag. Wel eerder een auto. Vond dit juist wel netjes van Xpeng.

Belangrijk daarbij misschien wel is dat ik had aangegeven de auto niet te willen als hij na 1 januari zou worden geleverd.

[ Voor 58% gewijzigd door Fellhound op 21-08-2026 14:11 ]

• Jixzle
Fellhound schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 13:55:
[...]

Ik had dit ook. P7+ in mei besteld zonder trekhaak. Ik vond het belangrijk voor de korting op bijtelling dat de levering voor 1 januari zou zijn. Na wat pushen voor het navragen om een levertijd gaf mijn leasemaatschappij aan dat ze met trekhaak wel rond okt/nov konden leveren en zonder trekhaak geen garantie was dat dit voor 1 januari zou zijn.

Leasemaatschappij heeft toen geregeld met Xpeng dat de trekhaak er gratis bij kon. Dus geen hoger leasebedrag. Wel eerder een auto. Vond dit juist wel netjes van Xpeng.

Belangrijk daarbij misschien wel is dat ik had aangegeven de auto niet te willen als hij na 1 januari zou worden geleverd.
Oh dat is dan wel een mooie bijkomstigheid.
Zal dit doorgegeven aan mijn leasemaatschappij. Dan is het een no-brainer.
De L03 wordt dit jaar ook niet geleverd en is dan ook geen optie.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-08 20:36

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Snap er niks meer van.

Vorige week ook met een leasemaatschappij gesproken en die gaf ook aan dat ik de P7+ met trekhaak sneller kon krijgen en met als het ware korting (dus dat ik niet hoefde te betalen voor de trekhaak in mijn lease). Geen idee waarom ze deze "kwijt" willen. Mogelijk een partij opgekochte auto's die ze niet kwijt krijgen. Was het bij jou ook een specifieke kleur, of maakte dat niet uit?

is everything cool?

• Jixzle
FREAKJAM schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 15:30:
[...]

Vorige week ook met een leasemaatschappij gesproken en die gaf ook aan dat ik de P7+ met trekhaak sneller kon krijgen en met als het ware korting (dus dat ik niet hoefde te betalen voor de trekhaak in mijn lease). Geen idee waarom ze deze "kwijt" willen. Mogelijk een partij opgekochte auto's die ze niet kwijt krijgen. Was het bij jou ook een specifieke kleur, of maakte dat niet uit?
Raar dit allemaal, ik heb een Silver Frost besteld.

• Eastblocker99
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10:46
Jixzle schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 14:31:
[...]

Oh dat is dan wel een mooie bijkomstigheid.
Zal dit doorgegeven aan mijn leasemaatschappij. Dan is het een no-brainer.
De L03 wordt dit jaar ook niet geleverd en is dan ook geen optie.
Sinds wanneer is het bekend dat de L03 dit jaar niet meer geleverd gaat worden? Ik had dit najaar nog begrepen.

• ferminem
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 07:55
voodoo077 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:58:
[...]

Gisteren een G6 gaan testen met die nieuwe firmware en ik zou de OPD zeker aanzetten maar ik vond die net NIET genoeg remmen. Ik heb meerdere keren zelf moeten extra remmen en nochtans tijdig voet van gas gelaten. Wellicht is het aanpassen tov mijn BMW. Auto na die testrit al besteld deze morgen voor de vrouw, hopelijk is ze er tevreden mee _/-\o_
Ik heb ook een g6 facelift en ik ervaar dit totaal niet

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:35
eLScha schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 14:59:
[...]

Ik zou hem nooit privé aanschaffen. De algemene ervaring met de service is gewoon te belabberd. Heb je geluk met een auto zonder problemen, dan is er natuurlijk niets aan de hand. Heb je wel problemen, dan sta je als particulier nergens. Als de auto eenmaal verkocht is aan je zie je “het ware gezicht”. Ik sluit me persoonlijk aan bij de verschillende online reviews. Spijt als haren op m’n hoofd dat ik voor Xpeng ben gegaan. Nooit meer.
Ik heb even je historie bekeken, ik zie dat je meer dan 6 weken op een nieuwe sleutel moest wachten, heb je zelf nog andere slechte ervaringen met de service van XPeng gehad? Ik had juist voor de aankoop al wel wat mindere ervaringen met de responsiviteit van sales: er werd niet gereageerd op web formulieren, ook terugbellen duurde vaak lang. Mijn ervaring is wel dat als je eenmaal bij de dealer bent je netjes wordt geholpen (ervaringen met Breukelen en Eindhoven (met een verkoper uit Rotterdam)), met welke vestigingen had jij de slechte ervaringen? Als anderen slechte of goede ervaringen hebben ben ik daar natuurlijk ook benieuwd naar.

Nu is XPeng sinds de G6 natuurlijk hard gegroeid wat aantal auto's op de weg betreft, wellicht dat hun service organisatie intussen achter loopt bij die groei. Verder begrijp dat Univé met name ook de XPeng niet wil verzekeren, of geldt dat voor alle Chinezen, daar zal vast ook wel een echte reden voor zijn.

Ben als P7 eigenaar natuurlijk wel benieuwd, aan de andere kant kan ik er zelf weinig aan veranderen. Nu XPeng met de G6 lekker groeit zal Emil Frey er toch ook wel voor willen zorgen dat de dealerschappen zich verder ontwikkelen, en de L03 zal de groei nog verder versterken verwacht ik.

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:08
"Nu XPeng met de G6 lekker groeit"

Is wel erg optimistisch gesteld. De G6 staat op plaats 139 in het overzicht van 2026. Als je ziet wat er allemaal boven staat en hoeveel die verkopen. BYD Seal U bijvoorbeeld meer dan 5x zoveel.

https://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/2026/

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:35
Frie2 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:31:

Is wel erg optimistisch gesteld. De G6 staat op plaats 139 in het overzicht van 2026. Als je ziet wat er allemaal boven staat en hoeveel die verkopen. BYD Seal U bijvoorbeeld meer dan 5x zoveel.

Volgens mij is groei altijd relatief, en we weten hier allemaal dat XPeng nog geen groot merk is in Nederland, maar waar ik eerder maar zelden een P7 of G9 op de weg tegenkwam zie ik nu vrij regelmatig een G6 (hoewel ik zie dat getalsmatig ik bijna net zo vaak een G9 tegen zou moeten komen :+ ).

Overigens is ook de relatieve groei van BYD groter dan die van XPeng, maar dat zou juist voor Emil Frey een trigger moeten zijn om ervoor te zorgen dat ze daar ook de zaken op orde hebben. XPeng is immers naast Changang/Deepal het enige Chinese merk wat ze voeren (en van de laatste hebben ze er een whopping 35 verkocht dit jaar. En hoe je het ook wendt of keert zullen de Chinezen voorlopig een steeds groter marktaandeel verkrijgen, als dealerorganisatie wil je daar een graantje van meepikken.

Maar goed, we dwalen af van het eigenlijke onderwerp: wat zijn in de dagelijkse praktijk de issues met de service van XPeng in Nederland :)

• ferminem

Vergeet niet dat Xpeng ook vaak iets duurder is dan BYD. Iets meer premium als je het mij vraagt ook kwa software. Ik zie dit wel verranderen als de L03 hier gaat rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door ferminem op 22-08-2026 17:17 ]

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Fellhound schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 13:55:
[...]

Fiscale waarde ligt wel hoger, dus waarschijnlijk wel elke maand bijtelling betalen over die trekhaak.

• Kurgan
  • Laatst online: 07:58
Ik heb vandaag proefritten gemaakt met twee G9's, een origineel en facelift model. Ik vond eigenlijk de pre-facelift lekkerder rijden, stuurde net wat scherper en had wat minder zweverig veergedrag. Dat was overigens bij precies dezelfde instellingen. Ik weet dat het facelift model een 800V LFP accu heeft i.p.v. 400V NMC met de bijbehorende gevolgen voor het laden, maar zijn er verder nog dingen waar het facelift model duidelijk beter is dan de oude uitvoering?

• Cerbje
Ik heb de P7+ nu een paar dagen in bezit, en ik merk dat de Android app digital key echt niet goed werkt.

Ik moet de app openen op mijn telefoon voordat de wagen opent. Ik heb al een hele hoop instellingen geprobeerd. Ik heb de app vergrendeld zodat hij niet meer wordt afgesloten. Ik heb batterij optimalisatie uitgezet. Geprobeerd om de locatie op altijd toestaan te krijgen ipv enkel bij gebruik van de app, maar ik krijg deze optie simpelweg niet te zien in Android. Zijn er andere gebruikers met hetzelfde probleem??

• nl1bzw
Met uitgezet bedoel je op "onbeperkt" gezet?

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:16

Xpeng is ook in CN niet groot

• Cerbje
nl1bzw schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 19:40:
Met uitgezet bedoel je op "onbeperkt" gezet?
Achtergrond activiteit toegestaan, dat is degene met de meeste rechten op mijn telefoon

• nl1bzw
Zou voldoende moeten zijn zou je zeggen. Ben zelf nog aan het wachten op mijn P7+. Wellicht even vragen op Discord. Daar heb je een aantal mensen die hun P7+ al hebben.

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:08

mlo

Kurgan schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 18:25:
Ik heb vandaag proefritten gemaakt met twee G9's, een origineel en facelift model. Ik vond eigenlijk de pre-facelift lekkerder rijden, stuurde net wat scherper en had wat minder zweverig veergedrag. Dat was overigens bij precies dezelfde instellingen. Ik weet dat het facelift model een 800V LFP accu heeft i.p.v. 400V NMC met de bijbehorende gevolgen voor het laden, maar zijn er verder nog dingen waar het facelift model duidelijk beter is dan de oude uitvoering?
Dit klopt niet. G9 heeft altijd 800volt architectuur gehad. 2023 en 2024 model hadden 800v nmc bij de LR en de performance. Die kan tot 320 kW snelladen.

Het 2025 model heeft alleen lfp accu's voor alle uitvoeringen, ook 800v architectuur. Die kan tot 525 kW snelladen.

De oude modellen zijn nog steeds rete snel, zeker in vergelijking met wat de Europese modellen aanbieden.

• SpikeHome

• voodoo077
ferminem schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 07:37:
[...]

Ik heb ook een g6 facelift en ik ervaar dit totaal niet
Wellicht een gewoonte. Ik heb de auto maar een uur kunnen testen. Met mijn BMW moest ik ook zoeken voor de sweet spot en nu stopt die steeds.

Misschien aansluitend:

Beste XPeng G6 rijders,

Ik twijfel tussen de Standard Range (SR) (eigenlijk al besteld) en Long Range (LR) en wil graag ervaringen van huidige SR-eigenaren. Kunnen jullie me bevestigen of de volgende zaken wel of niet op de Standard Range werken?
  • Richtingaanwijzer / Dodehoekcamera: Verschijnt er bij het inschakelen van de richtingsaanwijzer een live camerabeeld van de dode hoek op het scherm, of enkel het oranje lampje in de spiegel?
  • Xguard (Parkeerbeveiliging): Werkt Xguard / Sentry Mode op de SR bij stilstand, en kun je GPS-locaties instellen om dit thuis/op het werk uit te schakelen?
  • Ervaringen: Welke specifieke software- of hardwarefuncties mis je in de praktijk op de SR ten opzichte van de LR?

• Kurgan
@mlo Je hebt volledig gelijk, is idd 800V. Ik twijfel nog steeds of ik wel of niet voor de "oude" versie moet gaan. Ik denk dat er op dit moment in de praktijk geen grote verschillen zijn maar de facelift versie is wat meer toekomstbestendig. Er zijn op dit moment nog niet zoveel laadpalen met meer dan 300kW maar dat gaat in de nabije toekomst wel komen. En de oude versie is wat steviger geveerd door de andere aansturing van de vering, maar dan denk ik dat je de nieuwe versie altijd harder kunt instellen maar de oude niet zachter. Verder was ik erg onder de indruk van de G9, wát een wagen is dat zeg. _/-\o_

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:16
voodoo077 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 07:41:
[...]
  • Richtingaanwijzer / Dodehoekcamera: Verschijnt er bij het inschakelen van de richtingsaanwijzer een live camerabeeld van de dode hoek op het scherm, of enkel het oranje lampje in de spiegel?
  • Xguard (Parkeerbeveiliging): Werkt Xguard / Sentry Mode op de SR bij stilstand, en kun je GPS-locaties instellen om dit thuis/op het werk uit te schakelen?
  • Ervaringen: Welke specifieke software- of hardwarefuncties mis je in de praktijk op de SR ten opzichte van de LR?
Ik heb de G6 SR model '24 (Geen idee wat software verschillen zijn bij nieuwe model)
  • Richtingaanwijzer / Dodehoekcamera: Bij inschakelen live camerabeeld in dashboard of groot scherm + oranje lampje spiegel
  • Xguard / Sentry Mode op de SR bij stilstand: Ja
  • GPS-locaties instellen om dit thuis/op het werk uit te schakelen: Ja (Als voertuig uitgeschakeld en locatie is x (+/-x meter) dan sentinel modus activeren)
  • Ervaringen: Geen idee wat ik mis.

[ Voor 3% gewijzigd door RVE_NL op 24-08-2026 09:10 ]

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 19:01
RVE_NL schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 09:08:
[...]

Ik heb de G6 SR model '24 (Geen idee wat software verschillen zijn bij nieuwe model)
  • Richtingaanwijzer / Dodehoekcamera: Bij inschakelen live camerabeeld in dashboard of groot scherm + oranje lampje spiegel
  • Xguard / Sentry Mode op de SR bij stilstand: Ja
  • GPS-locaties instellen om dit thuis/op het werk uit te schakelen: Ja (Als voertuig uitgeschakeld en locatie is x (+/-x meter) dan sentinel modus activeren)
  • Ervaringen: Geen idee wat ik mis.
Bij de pre-facelift was er volgens mij geen verschil tussen SR en LR buiten de accu om. Geloof dat bij de facelift (huidige) wel een aantal verschillen waren. Vooral stoelen (massage) etc.
Maar ik heb zelf ook een pre-facelift (hetzij LR) dus weet niet exact de verschillen bij de huidige modellen.

• voodoo077
Suicyder schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 09:38:
[...]

Bij de pre-facelift was er volgens mij geen verschil tussen SR en LR buiten de accu om. Geloof dat bij de facelift (huidige) wel een aantal verschillen waren. Vooral stoelen (massage) etc.
Maar ik heb zelf ook een pre-facelift (hetzij LR) dus weet niet exact de verschillen bij de huidige modellen.
Dit zijn de belangrijkste verschillen die ik eruit haal:
Motorvermogen: SR 252 pk / LR 297 pk
Batterijcapaciteit: SR 68,5 kWh (LFP) / LR 80,8 kWh (LFP)
Rij-hardware (XPILOT): SR geïntegreerde camera / LR Single Orin-X chip
Rijfunctie: SR geen Auto Lane Change (ALC) / LR wel Auto Lane Change (ALC)
Bekleding & Afwerking: SR Leatherette + stoffen dakstijl / LR Nappa leer + suède dakstijl Stoelmassage: SR geen massage / LR wel massage op voorstoelen
Achteruitkijkspiegel: SR standaard binnenspiegel / LR Streaming Media achteruitkijkspiegel Wielen: SR standaard 18" (20" optioneel) / LR standaard 20"

Maar zaken zoals de video bij gebruik pinker weet ik niet en zou ik graag weten en de verkoper weet het ook niet want ze testen steeds LR of Performance
Liever straks niet teleurgesteld

• ExoFun
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:48
voodoo077 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:24:
[...]

Dit zijn de belangrijkste verschillen die ik eruit haal:
Motorvermogen: SR 252 pk / LR 297 pk
Batterijcapaciteit: SR 68,5 kWh (LFP) / LR 80,8 kWh (LFP)
Rij-hardware (XPILOT): SR geïntegreerde camera / LR Single Orin-X chip
Rijfunctie: SR geen Auto Lane Change (ALC) / LR wel Auto Lane Change (ALC)
Bekleding & Afwerking: SR Leatherette + stoffen dakstijl / LR Nappa leer + suède dakstijl Stoelmassage: SR geen massage / LR wel massage op voorstoelen
Achteruitkijkspiegel: SR standaard binnenspiegel / LR Streaming Media achteruitkijkspiegel Wielen: SR standaard 18" (20" optioneel) / LR standaard 20"

Maar zaken zoals de video bij gebruik pinker weet ik niet en zou ik graag weten en de verkoper weet het ook niet want ze testen steeds LR of Performance
Liever straks niet teleurgesteld
Standaard heeft wel een massagefunctie, maar niet zo uitgebreid en in Nederland krijgen we de auto ook in 20 inch velgen.

• voodoo077
ExoFun schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 15:21:
[...]

Standaard heeft wel een massagefunctie, maar niet zo uitgebreid en in Nederland krijgen we de auto ook in 20 inch velgen.
Klopt dat er een simpele massage is en blijkbaar veranderen sommige opties/kenmerken per land.
Best vervelend. Echter de laatste update zou op de SR ook zowel Xguard als driverecorder toelaten. In stockwagen op parking even getest en beiden kunnen aangeklikt worden (testen kon niet want auto mag niet rijden en geen usb-stick)

• waldkorn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-08 13:30
nl1bzw schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:07:
[...]

Gefeliciteerd! Wanneer heb je de auto besteld en in welke kleur?
Half april ergens besteld. En in de kleur wit. Want de alternatieven waren 2 shades of grey of zwart :-( . Gister opgehaald maar het is niet zo maar wit. Er zit een parelmoer effect in 8)

• waldkorn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-08 13:30

Zaken die mij opvallen.

Al met al een leuke eerste dag gehad met de auto nu langzaam even alle opties zoeken en instellen.

Ik denk ook niet dat die optie erop zit. Is wel vaker zo bij elektrische autos. Wat wel prima werkt natuurlijk file rijden. Hij kruipt mooi kort op je voorganger, ook als je al wat langer stil staat. Wat mij wel opvalt is dat het geluid uit de speakers van de bestuurderstoel op maximaal nog steeds niet echt luid is. Zeker als je ook nog een stevig potje muziek aan het draaien bent.

• SpikeHome

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:36

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Lees net dat er mensen bij L03 roadshop events in Duitsland 20% korting op auto kregen als ze deze meteen bestelden (cash purchase)....

• Frie2
Wel een onwaarschijnlijk hoog percentage voor een auto waar men veel van verwacht. In Nederland mag je blij zijn met 5%.

Xpeng houdt ook niet van kleur als je ziet hoe weinig keuze en variatie er is bij alle modellen.

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 19:41
Met 20% korting kun je meteen door naar de wrapper 😄

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Frie2 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:57:
Wel een onwaarschijnlijk hoog percentage voor een auto waar men veel van verwacht. In Nederland mag je blij zijn met 5%.

Xpeng houdt ook niet van kleur als je ziet hoe weinig keuze en variatie er is bij alle modellen.
Das wel jammer idd qua kleuren. Ze springen er niet echt uit. Enige kleur is die paarse, de grijze, zwarte en witte versies zijn best saai. Als je dat vergelijkt met een SU7/YU7, daar hebben ze prachtige kleuren zoals rood, oranje, blauw, groen.

• Frie2
G6 pre facelift was er in oranje. Dat is de laatste keer dat Xpeng minder saai aandurfde.

• nl1bzw
waldkorn schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:18:
[...]

Half april ergens besteld. En in de kleur wit. Want de alternatieven waren 2 shades of grey of zwart :-( . Gister opgehaald maar het is niet zo maar wit. Er zit een parelmoer effect in 8)
Ja had hem in het wit zien staan bij Breukelen en vond het een mooie kleur wit. Vandaar dat ik een witte besteld heb. Nog nooit een witte auto gehad, maar met de steeds warmer wordende zomers leek me dat geen overbodige luxe. Heb nu een zwarte auto en dat lijkt in de zomer op een crematorium.

[ Voor 3% gewijzigd door nl1bzw op 25-08-2026 16:18 ]

• Ted_W
Mochten er mensen die een deze dagen naar de launch event gaan van de L03, ik ben heel benieuwd of ze ergens de paarse versie hebben (liefst met lichte interieur). Dan kan ik er zaterdag heen om het te bekijken.

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-08 16:17
Vandaag iets super raars meegemaakt. Ik was bij de oogarts en wist van te voren dat ik niet terug kon rijden, dus ging mijn vrouw mee. Die is 37 cm kleiner dan ik dus moet je iets met de stoel: ging niet naar voren of achter, ook de hoogteverstelling deed het niet, de rest wel. Passagiersstoel niet naar voor of achter, de rest wel. Ik mocht echt niet rijden, dus probleem. Yousef van Xpeng Eindhoven is gekomen en heeft mijn auto naar huis gereden terwijl mijn vrouw in de G9 die Yousef bij had heeft gereden.

Probeer ik de stoel net weer: alles werkt!

Iemand ooit iets vergelijkbaars gehad?

• Tdebassie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10:49
MDB1106 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:06:
Vandaag iets super raars meegemaakt. Ik was bij de oogarts en wist van te voren dat ik niet terug kon rijden, dus ging mijn vrouw mee. Die is 37 cm kleiner dan ik dus moet je iets met de stoel: ging niet naar voren of achter, ook de hoogteverstelling deed het niet, de rest wel. Passagiersstoel niet naar voor of achter, de rest wel. Ik mocht echt niet rijden, dus probleem. Yousef van Xpeng Eindhoven is gekomen en heeft mijn auto naar huis gereden terwijl mijn vrouw in de G9 die Yousef bij had heeft gereden.

Ja, ik althans dat de stoel het niet deed 😂

Ben uitgestapt,auto helemaal afgesloten en opnieuw geopend. Probleem opgelost. Wel een beetje gek. Youssef is een goede gozer trouwens.

• FrenzyFreak
  • Laatst online: 11:01

Na schadeherstel aan de achterklep deed bij wegrijden de achteruitrijcamera het niet meer... die tussen de achterlichten van de G6. Ook na een computer reset werkte hij niet.

Wederom vertrokken met de leenauto, de schadehersteller zou er de volgende dag nog eens naar kijken.

's Ochtends kreeg ik direct telefoon, hij was ingestapt en toen werkte de camera weer. :+

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:55

Niet in xpeng, maar in onze Volvo Xc90 ook. Stoelen helemaal naar achter gedaan voor stofzuigen en schoonmaken, en toen wilden ze ook niet meer bewegen . Ik had Volvo assistence al gebeld, maar uurtje later deden ze het ineens weer.

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-08 16:17
.

[ Voor 100% gewijzigd door MDB1106 op 26-08-2026 08:00 ]

• Kurgan
Ik ben inmiddels druk bezig een G9 vanuit Duitsland hierheen te halen. Ik ben momenteel via United Consumers verzekerd en dat wil ik graag zo houden, maar ze kunnen me nog geen verzekering aanbieden omdat nog niet bekend is wat het kenteken wordt en of er een SCM3 alarm of peilzender in zit. Ik kan de auto dus niet verzekeren omdat er geen alarm in zit, en ik kan er geen alarm in laten zetten omdat ik niet onverzekerd met de auto kan rijden. Heeft iemand anders dit al eens meegemaakt en hoe is het opgelost?

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Misschien wat naïef, maar kwam er vandaag pas achter dat mijn g6 geleverd is op echte zomerbanden zonder sneeuwvlokje. Mag je in de winter dus niet mee naar Duitsland.

• FrenzyFreak
eLScha schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:33:
Misschien wat naïef, maar kwam er vandaag pas achter dat mijn g6 geleverd is op echte zomerbanden zonder sneeuwvlokje. Mag je in de winter dus niet mee naar Duitsland.
Dat is vrij normaal voor nieuwe auto's / zomerbanden. Het is pas Augustus, je bent ruim op tijd voor winterbanden lijkt me.

Vorig jaar kreeg ik op 7 Januari volgens KwikFit de laatst beschikbare set die zij konden vinden voor de G6.

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Vandaag in Eindhoven geweest voor het L03 event. Hadden er twee paarse preproductiemodellen staan.

Als het goed is dan kan er in oktober gereden worden met de productie auto's.

Positief verrast over de ruimte en stoelen. Achterin zat ik erg goed en comfortabel, veel hoofd- en beenruimte zonder dat knieën hoger zitten dan heupen.

Lumbar support is fijn om te hebben voorin. De HUD is indrukwekkend groot en scherp.

De kleur van auto ziet er in echt anders uit dan in de YT videos. Mss lag het aan showroomverlichting, maar leek meer op een grijzige kleur. Niet lelijk iig.

De auto's zagen er mooi uit en voelde kwalitatief goed aan. Zeker een grote kanshebber als mijn volgende auto.

Van wat ik zo begrepen had, gaan beide auto's nu naar een andere vestiging.

@Ted_W beide auto's hebben het witte interieur.

[ Voor 8% gewijzigd door EXCalibur_EeK op 27-08-2026 00:32 ]

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-08 14:35
Ted_W schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 17:55:
Mochten er mensen die een deze dagen naar de launch event gaan van de L03, ik ben heel benieuwd of ze ergens de paarse versie hebben (liefst met lichte interieur). Dan kan ik er zaterdag heen om het te bekijken.
Ja ga vrijdag ben benieuwd

• thebody
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-08 19:00
Xpeng p7+ op het oog voor lease. Is een prima auto met goede leaseprijs en bijtelling.

Auto wordt gebouwd in november verwacht in november /december, maar XPeng wil niet de eerste toelating op 31 december ( is jenteken) zetten en levering ( ternaamstelling) in januari 2027

Dit betekent dus een extra, onnodige, fiscale bijdrage van ongeveer 1500 euro. De enige oplossing was dat leasemaatschappij dit maar moet oplossen , die dit niet toestaan.

Deze truuk is heel normaal en had ik ook op vorige auto, dus wees erop bedacht dat dit extra bijtelling kan betekenen

[ Voor 5% gewijzigd door thebody op 27-08-2026 12:38 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-08 13:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

thebody schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:37:
Auto wordt gebouwd in november verwacht in november /december, maar XPeng wil niet de eerste toelating op 31 december ( is jenteken) zetten en levering ( ternaamstelling) in januari 2027

Dit betekent dus een extra, onnodige, fiscale bijdrage van ongeveer 1500 euro. De enige oplossing was dat leasemaatschappij dit maar moet oplossen , die dit niet toestaan.
Ik vemoed dat het de dealer totaal niet uitmaakt wanneer een auto op kenteken gezet wordt, het is in mijn ervaring altijd de leasemij is die hier voor gaat liggen. Ik heb nl. nog nooit meegemaakt dat er van een leasemaatschappij na half november nog een leaseauto op kenteken gezet mag worden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-08 15:55
Question Mark schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:56:
[...]

Ik vemoed dat het de dealer totaal niet uitmaakt wanneer een auto op kenteken gezet wordt, het is in mijn ervaring altijd de leasemij is die hier voor gaat liggen. Ik heb nl. nog nooit meegemaakt dat er van een leasemaatschappij na half november nog een leaseauto op kenteken gezet mag worden.
Ik wel, mijn laatste drie auto's zijn half december geleverd.

• ExoFun
Mag mijn Xpeng g6 eerste week van september gaan ophalen 🥳.

• voodoo077
ExoFun schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 14:18:
Mag mijn Xpeng g6 eerste week van september gaan ophalen 🥳.
Top!
Welke versie/kleur precies? Dacht gelezen te hebben een SR?

• Frie2
EXCalibur_EeK schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 00:06:
Vandaag in Eindhoven geweest voor het L03 event. zitten dan heupen.

Lu
??? :? Kreeg vandaag een mailing van L03 roadshows.

"Vanaf woensdag 1 september is de XPENG L03 " voor het eerst in Nederland live te bewonderen. De auto viert zijn debuut in bij XPENG Center Utrecht.

• ExoFun
voodoo077 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 15:09:
[...]

Top!
Welke versie/kleur precies? Dacht gelezen te hebben een SR?
Inderdaad. De Standaard G6 witte variant met een trekhaak. Ben wel benieuwd of ze gelijk de fix op de trekhaak hebben toegepast of ik hiervoor weer terug moet komen.

• Ted_W
Frie2 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 16:57:
[...]

??? :? Kreeg vandaag een mailing van L03 roadshows.

"Vanaf woensdag 1 september is de XPENG L03 " voor het eerst in Nederland live te bewonderen. De auto viert zijn debuut in bij XPENG Center Utrecht.
Die mailing kreeg ik ook, maar er schijnt deze week op de verschillende locaties ook een launch event te zijn voor de L03, blijkbaar vooruitlopend op de debut. Daarom was ik al benieuwd of er een paarse L03 al ergens te zien is, liefst in Breukelen of Badhoevedorp. In Eindhoven was die al gespot door een mede-Tweaker.

• voodoo077
ExoFun schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 17:58:
[...]

Inderdaad. De Standaard G6 witte variant met een trekhaak. Ben wel benieuwd of ze gelijk de fix op de trekhaak hebben toegepast of ik hiervoor weer terug moet komen.
Hier de graphite grijze genomen met trekhaak, niet omdat we die wilden, maar was énige voertuig dat leverbaar was voor 15/09 - deadline verkoop huidig voertuig vrouw
Ik wou eigenlijk de L03 maar dat was wellicht wachten tot 2027? De G6 is echter ook een mooie optie en nog eens groter!
Hoe dan ook alvast veel veilige kilometers!

• Fibrenl
Ted_W schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 18:25:
[...]

Die mailing kreeg ik ook, maar er schijnt deze week op de verschillende locaties ook een launch event te zijn voor de L03, blijkbaar vooruitlopend op de debut. Daarom was ik al benieuwd of er een paarse L03 al ergens te zien is, liefst in Breukelen of Badhoevedorp. In Eindhoven was die al gespot door een mede-Tweaker.
Ben morgen bij het event breuken 😁😁 19:00

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-08 13:12
Ted_W schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 17:55:
Waar kan ik info vinden van de launch event? Ik kan alleen info vinden over de roadshow in september.

• bjwild
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:03
Oppernerd schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 20:40:
[...]

Waar kan ik info vinden van de launch event? Ik kan alleen info vinden over de roadshow in september.
Was een invite only event voor mensen die erg vroeg interesse hadden in de L03, ik ga morgen ook.

• Rick Astley
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Ook ik ben gisteren naar het L03 Preview Event geweest in Eindhoven. Het was behoorlijk druk, met name veel geïnteresseerden uit Limburg (waarschijnlijk omdat Eindhoven de dichtstbijzijnde vestiging is). Na 20:30 uur nam de drukte af. Hieronder een korte sfeer impressie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRSHpK8mfwX6WxMjvfzAkm5J_mg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ADoN2YCgI18bPWAQ4pJnGjjL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y81vCxRwdJLpycggZUCxgeH4Yfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mpd304XIOukwPK62bmNv3t35.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLtxR0xsD5jDPjzf9H8RK5yyqy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PKYrTQcvsw5qrI5nGOzCh8fS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ospwQZt7sZ1Gw8NPRV1MLzShm3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBZlqjCIFW2jCxjdVGAnci9e.jpg?f=fotoalbum_large

En een link naar de brochure die gedeeld werd. Deze kon ik zo gauw nog niet vinden op de website.

Never gonna let you down

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-08 13:12
bjwild schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 21:06:
[...]

Was een invite only event voor mensen die erg vroeg interesse hadden in de L03, ik ga morgen ook.
Bedankt. Had me op de eerste dag aangemeld voor een proefrit. Jammer dat ik nooit bericht had ontvangen. Had er ook graag bij willen zijn.

• Eastblocker99
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10:46
Zeiden ze tijdens het event nog iets over levertijden?

• ExoFun
voodoo077 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 18:44:
[...]

Hier de graphite grijze genomen met trekhaak, niet omdat we die wilden, maar was énige voertuig dat leverbaar was voor 15/09 - deadline verkoop huidig voertuig vrouw
Ik wou eigenlijk de L03 maar dat was wellicht wachten tot 2027? De G6 is echter ook een mooie optie en nog eens groter!
Hoe dan ook alvast veel veilige kilometers!
Ja wilde eerst ook voor de lo3 gaan alleen de kofferbak was iets te klein in verband met een tweeling die december komt.

• voodoo077
ExoFun schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 23:53:
[...]

Ja wilde eerst ook voor de lo3 gaan alleen de kofferbak was iets te klein in verband met een tweeling die december komt.
Bij deze dan nogmaals proficiat!
Een auto is leuk om naar uit te zien maar kinderen nog zoveel meer. Hoe leuk en volledig de L03 ook is voor zijn prijs, de G6 is ook de moeite. Ik hoop enkel niet als de FW6 uitkomt dat dan blijkt dat de chip niet "slim" genoeg is tov degene die in LR zit voor autonomer rijden

• Rick Astley
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Eastblocker99 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:19:
Zeiden ze tijdens het event nog iets over levertijden?
Heb ik naar gevraagd: is afhankelijk van de gekozen configuratie. Sommigen zijn dit jaar nog leverbaar, rest begin volgend jaar. Welke configuraties dat zijn wilden ze niet zeggen...

Ter plekke tekenden sommigen het koop contract. Er was geen korting te bedingen. De 'beste' deal die ik gehoord heb was 2 gratis tickets voor de EV Experience in Zandvoort + 1e onderhoudsbeurt gratis.

Never gonna let you down

• ferminem
Ik was ook bij het event gisteren in Rotterdam, leuke auto die L03 maar of ik mijn G6 er voor in wil ruilen weet ik eerlijk gezegd nog niet. De ultra stond er helaas niet er stonden 2 paarse met wit interieur had graag de Rock Grey willen zien als ultra versie.

• ExoFun
Hadden ze nog iets gezegd of de ultra long range variant ook nog binnenkort naar Nederland komt?

• Ted_W
Zijn er nog mensen die gisteren of vandaag langs is geweest bij Breukelen of Badhoevedorp voor de launch event?

• Wesley C.
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 14:33

Zaken die mij opvallen.

Ben ook in bezit van een P7+, maar heb soms problemen met de digitale key. Ontgrendelen of het vergrendelen gaat soms niet automatisch. Ook last van dit probleem?

• Fibrenl
Vanaf oktober hopen ze proefritten mogelijk zijn, omdat de auto nog niet door rdw keuring is. Verder erg mooi veel ruimte achterin alleen daarvoor kofferbak redelijk klein. Mooi klein stuur verder mooie auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ciwBKAem9Cjpz2aRUKHw2rJzToo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2xKChWp6F9HhTD3gxfAtbUYo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 132% gewijzigd door Fibrenl op 28-08-2026 21:34 ]

• atanis
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 29-08 09:56
Zeker mooie auto. Koffer lijkt niet heel groot. Jaartje wachten op de L05

• Rick Astley
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Ik ben benieuwd hoe de aflopende daklijn invloed heeft op de bruikbaarheid van de kofferruimte. Het aantal liters zegt niet alles. Dus even wachten tot we ermee mogen proefrijden, dan kan ik de kinderwagen etc erin leggen.

Never gonna let you down

• CoyoteSwan
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 00:54
Kofferbakbodem van achterbank tot dorpel 88cm diep. Breedte rond de 100cm. De achterbank kan schuin of schuiner maar niet recht, vanwege daklijn die snel in hoogte daalt, dus er blijft van die 88cm echt niet veel over. Lijkt me niet fijn om de hele tijd rond te rijden met één bank neergeklapt vanwege kinderwagen.

Mijns inziens kun je beter voor de nu al leverbare, zakelijkere, uitgebreidere G6 gaan. VLA 2.0 is leuk maar te duur en geen must (rij gewoon lekker zelf, is leuk). HUD is tof, maar kan prima zonder. Tenzij je echt het jongere uiterlijk van de L03 zoveel mooier vindt.

• Frie2
Xpeng is niet van de HUD's. P7+ was de eerste die hem kreeg. Nu gevolgd door de L03...

• Fibrenl
Rick Astley schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 12:13:
Ik ben benieuwd hoe de aflopende daklijn invloed heeft op de bruikbaarheid van de kofferruimte. Het aantal liters zegt niet alles. Dus even wachten tot we ermee mogen proefrijden, dan kan ik de kinderwagen etc erin leggen.
Gisteren was er een dame in een rolstoel niet zo een grote lompe maar zo een die kleiner en lichter is. Die kon in kofferbak en was hij vol.

• ferminem
Rick Astley schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 12:13:
Kinderwagen past er prima in
YouTube: XPENG L03:Carry Your World

YouTube: XPENG L03 First Look: The Affordable Electric SUV Coming to NZ and Australia

[ Voor 26% gewijzigd door ferminem op 29-08-2026 17:22 ]

• Cerbje
Wesley C. schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 20:20:
[...]

Ben ook in bezit van een P7+, maar heb soms problemen met de digitale key. Ontgrendelen of het vergrendelen gaat soms niet automatisch. Ook last van dit probleem?
Ja dat probleem heb ik ook. Als je je telefoon ontgrendeld en de app opent (dit laatste hoeft wellicht niet eens) werkt het allemaal als een zonnetje. Dus heeft ermee te maken dat je Android toestel te aggressief apps sluit. Ik heb het nog niet kunnen oplossen helaas. Dus heb me die gigantische Key maar in mijn zak gestopt.

• nl1bzw
Bij mijn BMW open je de deur pas als je met de sleutel binnen 1 meter staat en de hendel vasthoudt. Hoe werkt dat met de xpeng sleutel? En is de sleutel zo groot dat je het hebt over een gigantische sleutel? De app op mijn telefoon heeft waarschijnlijk geen zin. De auto staat ongeveer 3 meter van de voordeur af.

[ Voor 20% gewijzigd door nl1bzw op 30-08-2026 08:08 ]

• KWOAD
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:41
Cerbje schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 06:10:
[...]

Ja dat probleem heb ik ook. Als je je telefoon ontgrendeld en de app opent (dit laatste hoeft wellicht niet eens) werkt het allemaal als een zonnetje. Dus heeft ermee te maken dat je Android toestel te aggressief apps sluit. Ik heb het nog niet kunnen oplossen helaas. Dus heb me die gigantische Key maar in mijn zak gestopt.
Bij mij werkt het automatisch vergrendelen/ontgrendelen ook niet. Maar dat komt ook vooral doordat mijn auto dichtbij een stoel in de woonkamer staat waar ik vaak zit…

Ik lock/unlock nu dmv de actieknop op mijn iPhone 15 pro. En als backup heb ik de nfc-card in mijn secrid (bij mijn rijbewijs en kentekencard).

• Lisa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10:48
KWOAD schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 10:41:
[...]

Bij mij werkt het automatisch vergrendelen/ontgrendelen ook niet. Maar dat komt ook vooral doordat mijn auto dichtbij een stoel in de woonkamer staat waar ik vaak zit…
Hij doet het dus uitstekend, te goed zelfs. ;)

• Drexz
  • Registratie: Januari 2005
KWOAD schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 10:41:
[...]

Ik lock/unlock nu dmv de actieknop op mijn iPhone 15 pro. En als backup heb ik de nfc-card in mijn secrid (bij mijn rijbewijs en kentekencard).
Ik had hier ook last van, daarom gekozen voor klassiek ontgrendelen, dan doet hij het pas als je de deurgreep aanraakt, weet niet of alle modellen dit kunnen, maar was voor mij de oplossing, Ook handig als we samen rijden, zodat hij niet unlocked op profiel van mijn vrouw als we beide naar de auto lopen.

• Ted_W
Een documentaire waar Xpeng centraal staat en een blik achter de schermen biedt bij de hoofdkantoor in Guangzhou, China. Leuk om een keer te zien hoe Xpeng te werk gaat, hun design afdeling, bedrijfsrestaurant, dealer en fabricage. Ook zien we wat andere producten die Xpeng maakt naast auto's.

YouTube: China als autoland | Waar komt het vandaan en waar gaan we naartoe?

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:16
Ted_W schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 11:12:
Een documentaire waar Xpeng centraal staat en een blik achter de schermen biedt bij de hoofdkantoor in Guangzhou, China. Leuk om een keer te zien hoe Xpeng te werk gaat, hun design afdeling, bedrijfsrestaurant, dealer en fabricage. Ook zien we wat andere producten die Xpeng maakt naast auto's.

YouTube: China als autoland | Waar komt het vandaan en waar gaan we naartoe?
Vooral ook mooie om te zien hoeveel daar in de stad al met EV's wordt gereden ipv ICE.
Pagina: 1 ... 67 68 Laatste