Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 56 57 Laatste
Acties:

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12 22:41
FJP84 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 23:23:
[...]

Ik kan ergens eind januari ook de keuze maken, ook komende van de Enyaq. G9 staat dik bovenaan. Twijfel zelf tussen de Standard Range en de Long Range. Voor de range zelf maakt het me niet uit, gaat dan meer om de kwaliteit van het standaard vs Dynaudiosysteem, kunst- vs nappaleer en gebrek aan massagefunctie.

Ik hoop de SR nog te kunnen proefrijden. De G6 staat op de tweede plaats. Ik ga voor de vorm ook de KIA EV5 proefrijden. Maar een computer op wielen met lfp accu heeft denk ik toch de voorkeur.
Nice, herkenbare situatie dus.

Ik ben ook bij de Kia dealer geweest, echter heb ik het probleem dat mijn lengte van 2m03 een extra beperking is. Bij de Kia auto's zat ik met alle auto's tegen de zonneklep aan te kijken, omdat de stoel niet verder omlaag kan.

Mijn alternatief waar ik twijfel of ik nog moet gaan kijken is de Zeekr 7X. Maar de proefritten zijn bij de chinezen wel echt het grootste nadeel. Dat je dat niet kan doen in je eigen regio en meer dan een uur voor moet reizen, wat het extra lastig maakt om de familie mee te nemen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• KWOAD
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:52
Naast de telefoon krijg je ook een keyfob met een aantal knoppen en een nfc-card mee. Dus de app als sleutel werkt prettig maar is ook 100% optioneel.

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:26
KWOAD schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 20:48:
Naast de telefoon krijg je ook een keyfob met een aantal knoppen en een nfc-card mee. Dus de app als sleutel werkt prettig maar is ook 100% optioneel.
Kun je met de NFC (als je die als enige mee hebt) ook rijden?

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13:07
KWOAD schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 20:48:
NFC alleen op de nieuwe modellen. Ik heb nog het oude. Maar inderdaad wel een keyfob. Het is ook een luxe probleem, maar al wel langere tijd bekend en helaas nog niet opgelost.

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-12 10:25
Ik kreeg helaas een mailtje vanochtend van Athlon dat de levering is uitgeteld van 19-12 naar 20-01. Dit jaar op kenteken zal dus niet haalbaar zijn (nu scheelt het gelukkig vrij weinig).

Het enige wat irritant is dat iemand bij Xpeng er 1 voor mij gereserveerd had in Oostenrijk en dit jaar nog geleverd kon worden (heb ik op de mail bevestigd gekregen) maar blijkbaar gaat het dus toch niet lukken...

• slackmasterpjet
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-12 16:48

• KWOAD
FJP84 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 23:07:
[...]

Kun je met de NFC (als je die als enige mee hebt) ook rijden?
Ja, maar dan heb je wel een tweede authorisatie-actie nodig: even op de plek leggen waar je ook je telefoon kan laden.

Dus eerst laten scannen bij de deurpost om de deuren te openen, en dan nog eens scannen in het voertuig.

Ik heb m’n nfc-card altijd bij me als backup, mocht bijv. m’n telefoon leeg zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door KWOAD op 06-12-2025 16:02 ]

• FJP84
KWOAD schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 16:01:
[...]

Ja, maar dan heb je wel een tweede authorisatie-actie nodig: even op de plek leggen waar je ook je telefoon kan laden.

Dus eerst laten scannen bij de deurpost om de deuren te openen, en dan nog eens scannen in het voertuig.

Ik heb m’n nfc-card altijd bij me als backup, mocht bijv. m’n telefoon leeg zijn.
Zou wel relaxed zij als je een tweede reserve NFC card kan aanschaffen voor mijn partner dan tzt

• KWOAD
FJP84 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:37:
[...]

Zou wel relaxed zij als je een tweede reserve NFC card kan aanschaffen voor mijn partner dan tzt
Klopt, maar dat kan in elk geval via de app, meerdere virtuele sleutels aanmaken. En ik heb de hoop dat apple car key ook nog gaat werken.

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:18
GAEvakYD schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:46:
Ik mag ook voor een nieuwe zakelijke auto. Afgelopen 4.5 jaar een Skoda Enyaq gereden. Prima degelijke auto, maar techniek en bediening in de auto is nog van de vorige eeuw. Vorige week een proefrit gedaan in een Xpeng G9 Long range. Dammm wat een auto is dit zeg. Heerlijk die ruimte en het soepele infotainment systeem.

Ik twijfel alleen heel erg tussen de long rang en de performance versie. Zijn er leden die ervaring met beide hebben en kunnen aangeven of die lucht-vering een echt groot verschil geeft? Het extra vermogen en 4wd lijken mij tot op heden niet echt te trekken. Sommige performance kleuren en remklauwen is leuk, maar is niet mega. Dus dan is de vraag hoe kijken andere naar die luchtvering icm met wat mooie uiterlijke kenmerken. Ik twijfel sterk of mij dat 160 euro netto geld waard is.
Een Enyaq of een G9 is ook wel appels met peren, zowel qua auto als prijs.
Dus van een G9 mag je ook wel veel meer verwachten toch?

• Henkman
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 25-12 12:26
https://archive.is/5w9xn

Alweer laat een Chinese suv deftig Europa alle hoeken van de kamer zien

Bas van Putten - NRC 6 december 2025

Wat laadt dat ding snel.

De test-Xpeng, het topmodel G6 Performance, kost je 54 mille. Niet weinig, maar geen geld voor 487 pk, een 80 kWh-accu, 800 volt-technologie, de acceleratie van een Porsche, een perfecte vijfsterrenscore in de Euro NCAP-crashtest, riante bagageruimte en een afwerking op Europees niveau.

In het blad Autoweek won de G6 al eens een vergelijkende test tegen een elektrische, twee keer zo dure Porsche Macan. Je bent er snel genoeg achter hoe terecht dat was. Alweer laat een Chinese suv deftig Europa alle hoeken van de kamer zien.

Er is nóg iets briljant aan hem. Bij elke spreekwoordelijk irritant piepende waarschuwing van de diverse actieve veiligheidssystemen in de G6 verschijnt op het multimediascherm direct een icoon waarmee de geseling kan worden uitgeschakeld. Xpengs ei van Columbus mag vanaf nu de nieuwe standaard worden.

Het rijgedrag is degelijk maar weinig inspirerend, het ontwerp een lauwe mix van Tesla Model Y en Porsche Cayenne Coupé. Niemand zal ooit denken; typisch Xpeng.

Saai? Vast. Maar tel je zegeningen. Nul fout.

• KWOAD
Henkman schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:01:
https://archive.is/5w9xn

De G6 is zo knus als een ruimteschip in bejaarde sciencefictionseries
Ja, bijzonder artikel. Filosofie meets tech.

[ Voor 71% gewijzigd door KWOAD op 08-12-2025 12:41 ]

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Leest behoorlijk als een advertorial..ik zat echt te zoeken naar de disclaimer ;)

• Henkman
Hier je advertorial!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6-63gLNH5kKAXXT35i0SsPtdzY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tUbxG9ywp3Dz1fBE7AIbH0jP.jpg?f=fotoalbum_large

"Verrassende conclusie" ;)

De Macan 4 uit de test kost 89K als basisversie, de testauto had 36K aan leuke hebbedingetjes aan boord. En nóg was niet alles aangevinkt. 8)7

https://s-cdn.xpeng.com/c...34e8fa8cde60e1f583417.pdf

[ Voor 14% gewijzigd door Henkman op 08-12-2025 17:32 ]

• Henkman
De Black Edition G6 met wit interieur wordt woensdag geleverd. Mooi op tijd, want de cognitieve dissonantie (door de afbestelde Tesla Y) is in de afgelopen maanden grondig de kop in gedrukt. Niet in de laatste plaats door dit draadje overigens....

Terzijde: de Performance badge wordt door de dealer vóór aflevering van de auto gepoetst, want een bochtenvreter is het niet en het is de enige badge die niet (geheel) zwart is.

[ Voor 13% gewijzigd door Henkman op 09-12-2025 02:03 ]

• KWOAD
Henkman schreef op maandag 8 december 2025 @ 17:20:
Hier je advertorial!

[Afbeelding]

"Verrassende conclusie" ;)

De Macan 4 uit de test kost 89K als basisversie, de testauto had 36K aan leuke hebbedingetjes aan boord. En nóg was niet alles aangevinkt. 8)7

https://s-cdn.xpeng.com/c...34e8fa8cde60e1f583417.pdf
Is dat echt door Autoweek geschreven? En wanneer? Test is namelijk met de oude G6.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:17
KWOAD schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:08:
[...]

Is dat echt door Autoweek geschreven? En wanneer? Test is namelijk met de oude G6.
Yes ergens eerder dit jaar, geloof mei of juni. Werkelijk zo geschreven

• Henkman
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpOnVshUs910LSm8E5HZHKHNghI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/t5AOlEpZL3pTdJWXr8YP8BgU.jpg?f=user_large

Zoals hiervoor aangegeven, een advertorial.

Ofwel: een speciale editie betaald door XPeng (Wij van WC-Eend adviseren...)

• KWOAD
Maar zijn het onafhankelijke autoweek-reviews die gebundeld zijn in een gesponsorde editie?

• Henkman
De Triotest heeft in Autoweek gestaan: https://www.autoweek.nl/magazine/autoweek/2024/41/

• mrincredible007
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-12 10:46
Ik ben sinds een paar dagen eigenaar van een Xpeng G6 2025! Ik vraag me af hoe jullie de auto openen en sluiten? Ik merk dat wanneer ik de bluetooth key gebruik mijn Xpeng app (op Android) verantwoordelijk is voor 35% van het energieverbuik van mijn smartphone. Hij haalt het einde van de dag niet meer! Het automatisch openen/sluiten van uitzetten kan misschien helpen? Openen doet ie wanneer ik de deurklink aanraak, maar hoe sluit ik hem dan weer (zonder de app te gebruiken)?

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:20
mrincredible007 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 19:57:
Ik ben sinds een paar dagen eigenaar van een Xpeng G6 2025! Ik vraag me af hoe jullie de auto openen en sluiten? Ik merk dat wanneer ik de bluetooth key gebruik mijn Xpeng app (op Android) verantwoordelijk is voor 35% van het energieverbuik van mijn smartphone. Hij haalt het einde van de dag niet meer! Het automatisch openen/sluiten van uitzetten kan misschien helpen? Openen doet ie wanneer ik de deurklink aanraak, maar hoe sluit ik hem dan weer (zonder de app te gebruiken)?
Heb je 'm op de achtergrond draaien?
Ik sluit de app als ik niet in de auto zit.. En start de app op als ik ga rijden

Werkt gewoon kansloos die bluetooth sleutel bij veel mensen helaas.

• FJP84
mrincredible007 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 19:57:
Op het Discord channel van Xpeng staat een tutorial. Sommigen kiezen voor de klassiek openen/sluiten optie. Hier nog geen Xpeng, maar flink aan het inlezen omdat die wel hoog op de wishlist staat.als nieuwe leaseauto volgend jaar.

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:54
Goedemorgen mede Tweakers/Xpeng-rijders.
Gister mocht ik de G6 AWD Performance in Graphite Grey ophalen (kom van EV6 GT-Line AWD). Dit topic heb ik een tijdje gevolgd. Wat ik merk is dat bij lage snelheden (lager dan 30km/uur) een hoorbaar geluid te horen is voor de voetgangers, maar dan ook binnen. Het is zo'n meditatie/zen geluid. Hoe kun je het "meditatie/zen" geluid binnen in de auto uitzetten? Ik heb even snel in dit topic gezocht, maar niet kunnen vinden hoe ik het kan uitzetten. Mijn excuus als ik het over het hoofd heb gezien.

• FJP84
Vraagje: zijn er al eigenaren die bij de G9MY25 het coffee interieur hebben. Ik ben benieuwd hoe dit bevalt.

Verder; werkt de voetbeweging om bij de G9MY25 de achterklep te openen ook als je alleen telefoon of alleen de NFC card bij je hebt.

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:36
StickMan schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 11:06:
Gister mocht ik de G6 AWD Performance in Graphite Grey ophalen (kom van EV6 GT-Line AWD). Dit topic heb ik een tijdje gevolgd. Wat ik merk is dat bij lage snelheden (lager dan 30km/uur) een hoorbaar geluid te horen is voor de voetgangers, maar dan ook binnen. Het is zo'n meditatie/zen geluid. Hoe kun je het "meditatie/zen" geluid binnen in de auto uitzetten? Ik heb even snel in dit topic gezocht, maar niet kunnen vinden hoe ik het kan uitzetten. Mijn excuus als ik het over het hoofd heb gezien.
Dat kan niet uit. Je kunt het geluid wel aanpassen, maar niet qua volume.

• StickMan
hoipimniet schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 15:35:
[...]

Dat kan niet uit. Je kunt het geluid wel aanpassen, maar niet qua volume.
Hopelijk komt er een softwareupdate om het geluid, in ieder geval binnen, uit te kunnen zetten. Ik hoef in de auto niet te mediteren ;)

• goetfoud
StickMan schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 16:11:
[...]

Hopelijk komt er een softwareupdate om het geluid, in ieder geval binnen, uit te kunnen zetten. Ik hoef in de auto niet te mediteren ;)
Geluid is buiten de auto wat je binnen hoort.
Terecht verplicht voor de veiligheid.

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:34

mlo

StickMan schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 11:06:
Lijkt een bug in de my25 auto's heb het op discord en in de WhatsApp groep al vaker gehoord. Het is niet aanpasbaar, dus hopelijk snel opgelost in een sw update.

• StickMan
goetfoud schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 22:11:
[...]

Geluid is buiten de auto wat je binnen hoort.
Terecht verplicht voor de veiligheid.
Ik wist niet dat het geluid wat ik hoor, van buiten komt. Ik dacht dat het twee verschillende geluidsbronnen zijn, buiten en binnen, ieder apart.

• Appy78
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 15-12 12:00
FJP84 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 14:41:
Vraagje: zijn er al eigenaren die bij de G9MY25 het coffee interieur hebben. Ik ben benieuwd hoe dit bevalt.

Verder; werkt de voetbeweging om bij de G9MY25 de achterklep te openen ook als je alleen telefoon of alleen de NFC card bij je hebt.
Ik heb afgelopen week de G9 met coffee interieur gekregen. Persoonlijk vind ik het een mooie kleur en net wat minder hard contrast met het zwart dan wanneer je het lichte interieur zou kiezen.
Ik had de black edition besteld, maar toen ik de auto op ging halen bleek het de normale zwarte uitvoering te zijn... Nu had ik geen zin om weer een paar maanden te moeten wachten en heb deze uitvoering maar genomen. Verder gelukkig wel alles zoals besteld.

• Coolname
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-12 12:18
Appy78 schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:30:
[...]

Ik heb afgelopen week de G9 met coffee interieur gekregen. Persoonlijk vind ik het een mooie kleur en net wat minder hard contrast met het zwart dan wanneer je het lichte interieur zou kiezen.
Ik had de black edition besteld, maar toen ik de auto op ging halen bleek het de normale zwarte uitvoering te zijn... Nu had ik geen zin om weer een paar maanden te moeten wachten en heb deze uitvoering maar genomen. Verder gelukkig wel alles zoals besteld.
Dank voor het delen. Wanneer had je hem besteld als ik vragen mag ( ik wacht op hetzelfde nl.)?

• Henkman
G6 Black Edition zonder performance badge en met een customized kentekenplaathouder.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h24x_G9BshA2pSkHbGx_sw9EXPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wL31y54rxGvJ8QKdcEs8PiSj.jpg?f=fotoalbum_large

Voor 3 euro deze badges op de kop getikt, even kijken of dat staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXh-Oa3UnrdeTUEbC0cvbTHYgtw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UWLJCtcu7gMKiLzXosTOwhbs.jpg?f=fotoalbum_large

Gave bak trouwens, voldoet helemaal aan de hoog gespannen verwachtingen!

[ Voor 38% gewijzigd door Henkman op 14-12-2025 19:18 ]

• TheHPWhisperer
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 01:23
FJP84 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 14:41:

Ik heb 'm al een poosje met die kleur interieur en ben er erg content mee. Licht en chique, maar, zoals eerder opgemerkt, minder hard contrasterend met het verdere zwart van m'n auto (geen Black Edition).
Voor wat betreft je vraag over de achterklep-sweep (MY25) is het iets genuanceerder:

Klep sweep je niet open als je (alleen) een NFC card bij je hebt.
Klep sweep je niet open als je (alleen) een telefoon die geen UWB ondersteunt bij je hebt.
Klep sweep je WEL open als je (alleen) een telefoon die wel UWB (mits geactiveerd) ondersteunt bij je hebt.
Klep sweep je WEL open als je (alleen) je FOB key bij je hebt.

• TheHPWhisperer
Voor 3 euro deze badges op de kop getikt, even kijken of dat staat:
Kijk, smaken verschillen en doe wat je niet laten kunt, maar op (inderdaad) zo'n gave bak zou je eigenlijk, zéker na het zo minimalistich houden wat jij gedaan hebt, geen (overduidelijk) goedkopige stickertjes plakken. Da's een beetje als op een voetbal schrijven dat 'ie rond is...

Ik heb, en dat mag je ook geen gezicht vinden, in het chinees m'n nick erop gezet in zwarte folie die wit reflecteert als je er met een lamp op schijnt. Dat ziet er wel chique uit al vind ik dat zelf (en ik heb een print- annex beletteringsbedrijf wat dat wat makkelijker maakt).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w16udIDB8uwi7lFwTAH2deE_1v4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u7WNDv7A5u2t1CEOk64tbvde.jpg?f=fotoalbum_large
Dan zou je zoiets krijgen als: 黑色版

• Henkman
TheHPWhisperer schreef op zondag 14 december 2025 @ 23:59:
[...]

Kijk, smaken verschillen en doe wat je niet laten kunt, maar op (inderdaad) zo'n gave bak zou je eigenlijk, zéker na het zo minimalistich houden wat jij gedaan hebt, geen (overduidelijk) goedkopige stickertjes plakken. Da's een beetje als op een voetbal schrijven dat 'ie rond is...

Ik heb, en dat mag je ook geen gezicht vinden, in het chinees m'n nick erop gezet in zwarte folie die wit reflecteert als je er met een lamp op schijnt. Dat ziet er wel chique uit al vind ik dat zelf (en ik heb een print- annex beletteringsbedrijf wat dat wat makkelijker maakt).
[Afbeelding]
Dan zou je zoiets krijgen als: 黑色版
Geinig dat Chinees! De Black Edition badge gaat onder de kerstboom en er zal over gestemd worden of deze op de auto gaat of niet. Ik vermoed het laatste, maar dan hebben we de lol van de surprise al achter de rug.

Ik heb ook alle bakjes, kapjes en rubber kofferbakmatten van internet geplukt voor onder de kerstboom. Alles wat wordt afgekeurd gaat richting Kliko.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXLenLs52GNNbD4azEZEZoHtc34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bfCcx5G4G7q6mmEoKCHV2MZp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Henkman op 15-12-2025 13:53 ]

• Appy78
  • Laatst online: 15-12 12:00
Coolname schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:54:
[...]

Dank voor het delen. Wanneer had je hem besteld als ik vragen mag ( ik wacht op hetzelfde nl.)?
Ik heb hem eind october besteld. Dit was wel in Duitsland, ik heb een bedrijf net over de grens. Ze konden zien welke auto's er binnen zouden komen en wat er nog vrij was. Mijn Volvo xc90 was echt aan vervanging toe, dus ik had ook niet zo'n zin om lang te wachten.

• Obelixxx
  • Laatst online: 11:02
Ik heb vandaag de G6 opgehaald.
Ik heb twee extra personen toegang gegeven die gebruiken dus nu hun eigen app op de telefoon.

Hoe koppel je een bestuurders profiel aan deze gebruikers?

• StickMan
Henkman schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:14:
[...]

Ik heb ook alle bakjes, kapjes en rubber kofferbakmatten van internet geplukt voor onder de kerstboom. Alles wat wordt afgekeurd gaat richting Kliko.
Zelf ben ik ook het zoeken naar accessoires voor de G6. Bij het gebrek aan een dashboardkastje, ben ik ook aan het kijken naar o.a. bakje voor onder de voorstoelen.

Zou je de links kunnen delen van wat en waar je de spullen gekocht hebt? Dank alvast.

• Niggelll
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-12 00:25
GAEvakYD schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:57:
[...]

Yes ik vind de Black editie ook wel erg dik, en zit met hetzelfde dilemma of dat het extra geld waard is. Daarom ook wel de vraag of er hier leden zijn die een vergelijking van het onderstel met en zonder luchtvering hebben. Mogelijk kan dat helpen om de keuze te maken.
Als ik het goed begrijp is luchtvering nu standaard voor alle uitvoeringen? dit gaven ze namelijk aan in de video van bright

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:36
Obelixxx schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:50:
Ik heb vandaag de G6 opgehaald.
Ik heb twee extra personen toegang gegeven die gebruiken dus nu hun eigen app op de telefoon.

Hoe koppel je een bestuurders profiel aan deze gebruikers?
Als het goed is is dat standaard geregeld. Die bestuurdersprofielen zitten gekoppeld aan de digitale sleutel.

• mlo

mlo

Niggelll schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 14:55:
[...]

Als ik het goed begrijp is luchtvering nu standaard voor alle uitvoeringen? dit gaven ze namelijk aan in de video van bright
Nope, er klopte helaas wel meer dingen niet aan de bright video....
Alleen de Performance heeft luchtvering

• Henkman
StickMan schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:17:
[...]

Zelf ben ik ook het zoeken naar accessoires voor de G6. Bij het gebrek aan een dashboardkastje, ben ik ook aan het kijken naar o.a. bakje voor onder de voorstoelen.

Zou je de links kunnen delen van wat en waar je de spullen gekocht hebt? Dank alvast.
Bakjes voor onder de voorstoelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fiPGnDPb0Y7RV7ZMB06ViXFsZB4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8n56yYEtk9NH39jsDdqIOxas.jpg?f=user_large

https://nl.aliexpress.com/item/1005008108043662.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22c2Y9zB4BKUX43M_JmROAsF0T4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/D5ac61bHI0AHpm9hmiu8pH9K.jpg?f=user_large

https://nl.aliexpress.com/item/1005008353481942.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsLplwBbWiKXe7HGL6fbmPtLpxA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/V7pgHVFZsGKwBHWxu3exJBre.jpg?f=user_large

https://nl.aliexpress.com/item/1005008427128938.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xlqcjm4XEJbZDMmGtf8tdh9Wzh0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UBDfKXUcoDdqjPWBwKq9RywX.jpg?f=user_large

Naar aanleiding van een recente youtube video deze besteld tegen rondvliegende telefoons (overbodig, blijkt na levering van de auto)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpKXBgTxRxaIcCJgasSoL4jh4DY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ztnrfZRjQyfSmUF3s80dRTLr.jpg?f=user_large

https://nl.aliexpress.com/item/1005007306560794.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vx0LLX9tGlGUp9XcjUT5fBeGH_g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/M1nqbRGu5WuGSSiyFyUZjrct.jpg?f=user_large

https://nl.aliexpress.com/item/1005009572360984.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KD4OEobrCtMGA5z_GxfOi1_nK_0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/F2H3MhJAWBl6s68RMt9lmVJC.jpg?f=user_large

https://nl.aliexpress.com/item/1005010266008458.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Id-Mr9ePEaPvXcDWEOitUY8WXA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8Gv6Se8BDmaOhow9pmlGP7Ff.jpg?f=user_large

https://nl.aliexpress.com/item/1005009915344238.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAnynT4VQq2syKQJOCEEwTqzVjA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EgYwYKLjYyKTPqL8trGuUAuk.jpg?f=user_large

https://nl.aliexpress.com/item/1005010370643913.html

Niet erg onder de indruk van de bij de auto geleverde matten, dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtXlesUa3ccBav3Vjj0PsfF9bxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E7cHmTtY2Re1TGknW22gyuBa.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.justcarpets.n...6-from-2024/var1/premium/

Nog even gewacht met de frunk. Ik zal na de kerst hier posten welke items in de Kliko liggen. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Henkman op 16-12-2025 18:51 ]

• FJP84
Vraagje: de inhoud van de achterbak 571ltr voor de G6 en 660ltr.voornde G9 is dat nu berekend met of zonder de ruimte in de bodem? Ik kwam net een Belgische review van de G6 tegen en die had het over 451ltr kofferbak ruimte.

• Suicyder
FJP84 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 22:33:
Vraagje: de inhoud van de achterbak 571ltr voor de G6 en 660ltr.voornde G9 is dat nu berekend met of zonder de ruimte in de bodem? Ik kwam net een Belgische review van de G6 tegen en die had het over 451ltr kofferbak ruimte.
Ik verwacht met heel eerlijk gezegd. Wel tot de hoedenplank, niet zoals Tesla doet tot het dak rekenen.

Maar ik durf te stellen dat het nog steeds een hele ruime bak is (en tijdens vakanties laat ik het tussenplankje thuis :+ )

• StickMan
Henkman schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 18:37:
[...]

Bakjes voor onder de voorstoelen:
[Afbeelding]

https://nl.aliexpress.com/item/1005008108043662.html

[Afbeelding]

Nog even gewacht met de frunk. Ik zal na de kerst hier posten welke items in de Kliko liggen. ;)
Ik heb ook gekeken naar de bakjes voor onder de voorstoelen. Passen ze wel voor de nieuwe gefaclifte G6? Heb je dat al geprobeerd?
Past het bakje voor onder de armsteun ook voor de gefacelifte G6?

• Henkman
StickMan schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:19:
Ik heb ook gekeken naar de bakjes voor onder de voorstoelen. Passen ze wel voor de nieuwe gefaclifte G6? Heb je dat al geprobeerd?
Past het bakje voor onder de armsteun ook voor de gefacelifte G6?
Was toch wel benieuwd. Alle drie bakjes uitgepakt en gepast. Zeer goede kwaliteit en pasvorm, laag Kliko risico!

Nu snel weer inpakken en terugzetten onder de boom......

[ Voor 3% gewijzigd door Henkman op 17-12-2025 18:49 ]

• FJP84
Suicyder schreef op woensdag 17 december 2025 @ 06:59:
[...]

Ik verwacht met heel eerlijk gezegd. Wel tot de hoedenplank, niet zoals Tesla doet tot het dak rekenen.

Maar ik durf te stellen dat het nog steeds een hele ruime bak is (en tijdens vakanties laat ik het tussenplankje thuis :+ )
Thx. Jij hebt de G9?

• Suicyder
Ik heb de G6LR oude editie. Maar de kofferruimte is niet veranderd heb ik begrepen. Afgelopen zomer met 3 volwassenen en 2 kinderen met alle bagage in de auto incl tenten en slaapzakken 2.100 km afgelegd zonder al teveel beenruimte inleveren (enkele reis, terug 1 volwassene minder) :D

• Obelixxx
Ik heb deze vraag ook al op Discord gesteld. Daar zijn meerdere rijders met hetzelfde probleem, maar tot nu toe heeft niemand een duidelijke oplossing. Misschien is er hier iemand met het gouden antwoord.

Deze week heb ik mijn XPeng G6 LR opgehaald. In principe werkt alles goed, behalve de airco.

Wanneer ik de temperatuur instel op 22 graden, blijft de auto koude lucht blazen. Pas rond 26 graden merk ik dat er warme lucht uitkomt. Het probleem is dat hij dan ook blijft verwarmen, waardoor de interieurtemperatuur echt richting die 26 graden gaat. Daardoor ben je continu bezig met het hoger en lager zetten van de temperatuur om het comfortabel te houden, en dat lijkt me niet de bedoeling.

Ik heb inmiddels reacties gekregen dat dit “normaal gedrag” zou zijn bij deze auto, maar dat kan ik me eerlijk gezegd moeilijk voorstellen.

Vandaag is de auto bij XPeng nagekeken. Zij konden geen afwijkingen vinden. Het advies was om de eerste minuut de lucht op de voorruit te laten blazen en daarna terug te schakelen naar “Auto”. Dat werkt heel even: bij 22 graden komt er kort warme lucht, maar na een paar minuten begint de airco weer te koelen.

Mijn vraag:
👉 Zijn er mensen met een XPeng G6 2025 LR bij wie de airco wél normaal werkt, en die bij een instelling tussen 20 en 22 graden ook warme lucht krijgen wanneer dat nodig is?

Alle ervaringen, tips en adviezen zijn welkom.

• jesse!
Obelixxx schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 16:32:
Ik heb deze vraag ook al op Discord gesteld. Daar zijn meerdere rijders met hetzelfde probleem, maar tot nu toe heeft niemand een duidelijke oplossing. Misschien is er hier iemand met het gouden antwoord.

Deze week heb ik mijn XPeng G6 LR opgehaald. In principe werkt alles goed, behalve de airco.

Wanneer ik de temperatuur instel op 22 graden, blijft de auto koude lucht blazen. Pas rond 26 graden merk ik dat er warme lucht uitkomt. Het probleem is dat hij dan ook blijft verwarmen, waardoor de interieurtemperatuur echt richting die 26 graden gaat. Daardoor ben je continu bezig met het hoger en lager zetten van de temperatuur om het comfortabel te houden, en dat lijkt me niet de bedoeling.

Ik heb inmiddels reacties gekregen dat dit “normaal gedrag” zou zijn bij deze auto, maar dat kan ik me eerlijk gezegd moeilijk voorstellen.

Vandaag is de auto bij XPeng nagekeken. Zij konden geen afwijkingen vinden. Het advies was om de eerste minuut de lucht op de voorruit te laten blazen en daarna terug te schakelen naar “Auto”. Dat werkt heel even: bij 22 graden komt er kort warme lucht, maar na een paar minuten begint de airco weer te koelen.

Mijn vraag:
👉 Zijn er mensen met een XPeng G6 2025 LR bij wie de airco wél normaal werkt, en die bij een instelling tussen 20 en 22 graden ook warme lucht krijgen wanneer dat nodig is?

Dit is gewoon hoe de airco werkt in de xpeng..

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-12 20:11

BramT

Rule #1

jesse! schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 17:25:
[...]
Niet in die van mij anders.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• Obelixxx
jesse! schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 17:25:
[...]

Dan werkt ie dus niet.
Als temp in de auto laag is, je stelt hem in op 22 graden dan mag je echt wel warme lucht krijgen.

• Obelixxx
BramT schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:54:
[...]

Welk model heb jij?
En krijg je gewoon warme lucht als je tussen 20 en 22 instelt?

• jesse!
Obelixxx schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:55:
[...]

Dan werkt ie dus niet.
Als temp in de auto laag is, je stelt hem in op 22 graden dan mag je echt wel warme lucht krijgen.
Ik zet hem nu gewoon op 25 graden en dan werkt het prima hoor..

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
MY24 merk ik dat ik de temperatuur hoger in moet stellen dan ik bij andere auto’s gewend was. Normaal is 20 prima, maar bij de Xpeng voelt dat fris. Daar staat hij eigenlijk standaard op 21,5 en doe ik verder nooit wat aan.

• Obelixxx
jesse! schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 20:39:
[...]

Ik zet hem nu gewoon op 25 graden en dan werkt het prima hoor..
bij 25 graden gaat ie wel verwarmen, maar wordt het weer te warm na verloop van tijd.
En moet je weer kouder zetten, en zo blijf je aan de gang.

Dit hoort niet bij een airco, toch?

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:21
goetfoud schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:05:
[...]

Hi Juancho,
Veel tegengekomen op het xc40 forum👍😉
Ik kom dus ook van een XC40 twin af en ga voor het einde jaar naar de G6 performance.
Mijn mening, qua exterieur vind ik het niet de mooiste auto om te zien. Persoonlijk vind ik juist het vooraanzicht niet zo mooi. Achter en zijaanzicht wel.
Maar goed, je zit in de auto. Tja dat vind ik echt top.
Zeer hoogwaardig. Betere stoelen dan in xc40, veel stiller en inderdaad zuiniger en qua snelladen is er niet veel beters op de markt.
En qua value for money is er op dit moment ook niet veel beters.
Xc40 zoals de configuratie die ik had is nu meer dan 10k duurder dan G6 Performance. En dan is de G6 nog wat beter uitgerust.
haha wat grappig dat jullie @goetfoud en @Juancho ook in dit draadje zitten. Ik sta voor precies zelfde keuze. en aangezien jullie beiden zowel xc40 als Volvo gereden hebben en ik ook weer een volgende moet bestellen sta ik ook weer voor keuze op nieuwe XC40 te doen of wat anders te kiezen. De G6 staat als alternatief bovenaan mijn shortlist voor alternatief en ben er (althans op papier) erg enthousiast over.

Weten jullie antwoord op de volgende vraagje irt de XC40?.
1. Hoe is de instap in de G6 tov de XC40? Ik zoek iets met niet al te lage instap. Daarom was die XC40 perfect. Hoeveel lager is die G6?
2. Probleempje in mijn XC40 is de ruimte achterin: zitten vaak volwassenen achterin, 1 zelfs met 1.88m. Qua lengte gaat dat goed in de XC40, maar qua beenruimte niet. Volgens mij heeft xpeng meer beenruimte dan G6 achterin, maar hoe zit met de hoogte achterin tov de XC40?
3. Specifiek voor @Juancho Je gaf tijd geleden in dat XC40 draadje aan proefrit in G6 gemaakt te hebben en dat er servicelocatie in Zwolle zat. Ik zie dat ik voor proefritten naar Amsterdam of Uterecht moet rijden. Heb jij in Zwolle wat kunnen regelen (en zo ja hoe?)

En algemeen vraagje voor iedereen hier: Ik heb alleen maar berichtjes kunnen vinden dat die EV routing niet zo lekker werkt in de G6, omdat die ook veel te trage laders aangeeft. Ik zou met zo'n Xpeng juist alleen maar op 300kw+ laders willen filteren... Die klaagberichtjes zijn allemaal oude berichtjes, dus wat is julie ervaring tegenwoordig met die EV routing en filteren op laadsnelheid. Is dit inmiddels opgelost? Of heb je nog steeds ABRP oid nodig om lange routes te doen?

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:44
@Kammika

1. Instap is prima, het is echt een forse auto wat je misschien niet direct zou denken. Echt een SUV met hoge instap dus
2. Ruimte achterin is top. Zie punt 1.het is echt een ruime auto!
3. In Zwolle kan je terecht bij Terwolde, een Renault dealer die voor Xpeng her onderhoud doet en je kan daar ook een proefrit plannen
4. Hrt is echt een serieus goede auto, je krijgt veel voor je geld en de afwerking etc is ook gewoon heel mooi. Met de MY26 upgrade krijg je nog wat extra dingen standaard. Gewoon een top auto. Ik zou het wellicht boven de Polestar 2 gezet hebben ware het niet dat ik totaal niet kon wennen aan de looks en vooral de achterkant vond en vind ik heel raar vormgegeven. Het klopt optisch voor mij niet. Nog los van het feit dat ik het verder bijna een kopie van een Tesla vind en die vind ik spuug lelijk.

Maar als je de looks prima vindt, blijft smaak, dan krijg je voor het geld een hele dikke volgepakte SUV wat serieus een goede auto is.

Offtopic: had je de nieuwe kia EV5 ook al gezien?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Kammika
Juancho schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 12:55:
@Kammika

1. Instap is prima, het is echt een forse auto wat je misschien niet direct zou denken. Echt een SUV met hoge instap dus
2. Ruimte achterin is top. Zie punt 1.het is echt een ruime auto!
3. In Zwolle kan je terecht bij Terwolde, een Renault dealer die voor Xpeng her onderhoud doet en je kan daar ook een proefrit plannen
4. Hrt is echt een serieus goede auto, je krijgt veel voor je geld en de afwerking etc is ook gewoon heel mooi. Met de MY26 upgrade krijg je nog wat extra dingen standaard. Gewoon een top auto. Ik zou het wellicht boven de Polestar 2 gezet hebben ware het niet dat ik totaal niet kon wennen aan de looks en vooral de achterkant vond en vind ik heel raar vormgegeven. Het klopt optisch voor mij niet. Nog los van het feit dat ik het verder bijna een kopie van een Tesla vind en die vind ik spuug lelijk.

Maar als je de looks prima vindt, blijft smaak, dan krijg je voor het geld een hele dikke volgepakte SUV wat serieus een goede auto is.

Offtopic: had je de nieuwe kia EV5 ook al gezien?
Tx!! (En ook goeie tip!)

• BramT

BramT

Rule #1

Obelixxx schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:56:
[...]
Welk model heb jij?
En krijg je gewoon warme lucht als je tussen 20 en 22 instelt?
G6P uit juli dit jaar.
Had 'm eerst op 21 staan, maar nu het buiten weer wat warmer is zelfs op 20.
Ik doe wel vaak (maar niet altijd) de auto preheaten met die max-heating knop in de app.

[ Voor 3% gewijzigd door BramT op 20-12-2025 20:32 ]

• BramT

BramT

Rule #1

Kammika schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 11:13:
[...]
2. Probleempje in mijn XC40 is de ruimte achterin: zitten vaak volwassenen achterin, 1 zelfs met 1.88m. Qua lengte gaat dat goed in de XC40, maar qua beenruimte niet. Volgens mij heeft xpeng meer beenruimte dan G6 achterin, maar hoe zit met de hoogte achterin tov de XC40?
Ik ben 2.04 en had een behoorlijk momentje toen ik er achter kwam dat ik achter mezelf kon zitten in de G6. Dat gaat echt niet bij veel auto's...
[b]Kammika schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 11:13:
En algemeen vraagje voor iedereen hier: Ik heb alleen maar berichtjes kunnen vinden dat die EV routing niet zo lekker werkt in de G6, omdat die ook veel te trage laders aangeeft. Ik zou met zo'n Xpeng juist alleen maar op 300kw+ laders willen filteren... Die klaagberichtjes zijn allemaal oude berichtjes, dus wat is julie ervaring tegenwoordig met die EV routing en filteren op laadsnelheid. Is dit inmiddels opgelost? Of heb je nog steeds ABRP oid nodig om lange routes te doen?
EV route planning op zichzelf ging hier prima. Je kan ook filteren welke stations je wel en niet wilt. Daar nog geen problemen mee gehad.

Heb meer een probleem met de routeplanning in z;n algemeen:
- De kaarten van tomtom zijn niet even accuraat en er is geen mogelijkheid (meer) om die te corrigeren.
- File informatie is niet even accuraat en loopt achter.

En sinds een paar weken: het ding kan geen (nieuwe) route berekenen terwijl ik aan het rijden ben. Dus als ik andere afslag pak dan aangegeven dan blijft hij op "generating route" staan voor zeker een minuut, en in die tijd moet ik dus verder rijden zonder navigatie.
Zelfde resultaat als ik de navigatie start nadat ik aangereden ben.
Erg knullig allemaal...

• Coolname
Ik mag komende week eindelijk mijn G9P (Black Edition) ophalen. Ben erg benieuwd. Iedereen in het gezin blij dat we wat ruimer zitten als we de 26e op wintersport gaan. Maar…nu lijkt er in het gehele land geen winterband meer te krijgen in die maat (255/45R21) op zo’n korte termijn. Heeft hier misschien iemand enige weet van een plek waar ze op voorraad en af te halen kunnen zijn? (Of, ik durf het eigenlijk niet te vragen, maar toch maar: toevallig iemand die een setje heeft liggen die ik mag lenen (tegen betaling uiteraard) of overkopen ofzo)?

• TheHPWhisperer
Coolname schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 23:16:
Ik mag komende week eindelijk mijn G9P (Black Edition) ophalen. Ben erg benieuwd. Iedereen in het gezin blij dat we wat ruimer zitten als we de 26e op wintersport gaan. Maar…nu lijkt er in het gehele land geen winterband meer te krijgen in die maat (255/45R21) op zo’n korte termijn. Heeft hier misschien iemand enige weet van een plek waar ze op voorraad en af te halen kunnen zijn? (Of, ik durf het eigenlijk niet te vragen, maar toch maar: toevallig iemand die een setje heeft liggen die ik mag lenen (tegen betaling uiteraard) of overkopen ofzo)?
Ik heb geen idee waar je huis woont, maar ik heb m'n 21-er laten voorzien van winterbanden bij Profile Utrecht, Nooteboom
Proostwetering 91
3543 AC Utrecht
Telefoon: 030-6032488
Misschien kunnen ze wat voor je betekenen?

• Coolname
TheHPWhisperer schreef op zondag 21 december 2025 @ 00:42:
[...]

Ik heb geen idee waar je huis woont, maar ik heb m'n 21-er laten voorzien van winterbanden bij Profile Utrecht, Nooteboom
Proostwetering 91
3543 AC Utrecht
Telefoon: 030-6032488
Misschien kunnen ze wat voor je betekenen?
Dank je, maar helaas schijnen er bij Profile, Euromaster, Kwikfit.. in heel NL nergens meer te zijn (volgens mijn Profile). Ikzelf ben bereid ze waar dan ook op te halen, maar…..

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:23
Coolname schreef op zondag 21 december 2025 @ 08:52:
[...]

Dank je, maar helaas schijnen er bij Profile, Euromaster, Kwikfit.. in heel NL nergens meer te zijn (volgens mijn Profile). Ikzelf ben bereid ze waar dan ook op te halen, maar…..
Wellicht kun je all season overwegen als die wél beschikbaar zijn? Ik rijd er al jaren op en ook voor de wintersport gaat dat perfect. Plus je hoeft nooit meer te wisselen.

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

• Coolname
michaelvo schreef op zondag 21 december 2025 @ 08:55:
[...]

Wellicht kun je all season overwegen als die wél beschikbaar zijn? Ik rijd er al jaren op en ook voor de wintersport gaat dat perfect. Plus je hoeft nooit meer te wisselen.
Dank. Klopt, maar daar geldt ondertussen ook hetzelfde voor helaas.

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:11
Coolname schreef op zondag 21 december 2025 @ 10:05:
[...]

Kijk eens bij de online bedrijven zoals autobandenmarkt. die leveren banden, een lokale garage legt ze erop.

• StickMan
Obelixxx schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 16:32:

Mijn vraag:

Hier ook een vergelijkbare ervaring (een week oud G6 AWD Performance). Gister hadden we een trip gemaakt van ongeveer 2x 200km. Eerst hadden we de temperatuur op 21,5-22 graden gezet, maar de auto bleef maar koude lucht blazen. De "Auto"-stand van de klimaatregeling hadden we ook uitgezet, en dan de fans op hogere stand gezet. Dat had ook niet geholpen. Ik heb zo'n idee dat de AC/airco elke keer aan ging. Uiteindelijk hadden we de temperatuur op 25 graden gezet, en toen begon het wat aangenamer en warmer te voelen in de auto. Is dit een probleem met de facelift G6?

Gister voor het eerst geprobeerd om te laden bij een Tesla supercharger bij Van der Valk hotel in Best. Volgens mij is het een v4 supercharger. Na ongeveer 1 minuut werd de laadsessie elke keer afgebroken (getest direct met het laadpas van Travelcard, Travelcard-app en ook Tesla-app met Travelcard laadpas als betaalmiddel). Een andere paal gaf precies hetzelfde probleem. In de Tesla-app heb ik geen Xpeng kunnen selecteren als auto, dus "other" als auto. Heeft iemand ooit met een G6 bij een v4 Tesla supercharger bij van der Valk hotel in Best? Of bij een andere v4 supercharger? Met een Travelcard laadpas moet je toch kunnen laden bij Tesla superchargers?

• goetfoud
Ik heb inmiddels de G6P alweer een jaar en 55.000km verder in bezit.
Echt een geweldige auto. Ik zou ook eerlijk zijn als dit niet zo zou zijn. In alle opzichten een paar niveaus hoger dan een XC40 waarin ik overigens ook met veel plezier heb gereden.
Pluspunten:
- Laadsnelheid
- Stroomverbruik (vooral ook bij hogere snelheden)
- Afwerkingsniveau
- Uitrustingsniveau
- Bouwkwaliteit
- Ruimte aan boord.
- Regelmatig software updates.

Minpunten:
- Radio
- Verlichting in donkere omgeving
- Ontbreken zonnescherm voor panorama dak.

Extra pluspunten performance uitvoering:
- Idioot snel
- mega tractie.
- betere wegligging (4 wiel aandrijving)

Uiteraard allemaal mijn persoonlijke mening 😉

• Obelixxx
Inmiddels heb ik het weer warmer in de auto, misschien voor anderen ook een oplossing?

Wanneer je in het climat controll scherm staat, zie je rechts onder een menupunt met drie puntjes.
Als je die opend is de middelste instelling een soort van economy setting. Weet niet de juiste benaming uit mijn hoofd)
Toen ik deze uitzette, kwam er direct warme lucht uit de airo. (Temp stond ingesteld op 22 toen)

Ik hoop dat dit voor anderen ook een oplossing is?

• Kammika
goetfoud schreef op maandag 22 december 2025 @ 09:08:
[...]

Ik heb inmiddels de G6P alweer een jaar en 55.000km verder in bezit.
Echt een geweldige auto. Ik zou ook eerlijk zijn als dit niet zo zou zijn. In alle opzichten een paar niveaus hoger dan een XC40 waarin ik overigens ook met veel plezier heb gereden.
Pluspunten:
- Laadsnelheid
- Stroomverbruik (vooral ook bij hogere snelheden)
- Afwerkingsniveau
- Uitrustingsniveau
- Bouwkwaliteit
- Ruimte aan boord.
- Regelmatig software updates.

Minpunten:
- Radio
- Verlichting in donkere omgeving
- Ontbreken zonnescherm voor panorama dak.

Extra pluspunten performance uitvoering:
- Idioot snel
- mega tractie.
- betere wegligging (4 wiel aandrijving)

Uiteraard allemaal mijn persoonlijke mening 😉
Wat is er mis met die Radio?

(ik heb nu een XC40 zonder DAB+, dus die klinkt pas echt slecht... maar gebruik standaard tunein. DAt kan toch ook in XPENG?)

• eLScha
  • Niet online
Kammika schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:05:
[...]

(ik heb nu een XC40 zonder DAB+, dus die klinkt pas echt slecht... maar gebruik standaard tunein. DAt kan toch ook in XPENG?)
Bereik van die radio is echt hopeloos. Waar ik met andere wagens gewoon bereik had laat de g6 het afweten. Dab en fm is ook niet gesynct, dus elke wissel is duidelijk te horen door een sprongetje in de muziek.

• mlo

mlo

eLScha schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:30:
[...]

Bereik van die radio is echt hopeloos. Waar ik met andere wagens gewoon bereik had laat de g6 het afweten. Dab en fm is ook niet gesynct, dus elke wissel is duidelijk te horen door een sprongetje in de muziek.
In de laatste SW update is hiervoor een verbetering aangebracht, sindsdien bijna geen problemen meer mee.
Helaas moet je die optie wel zelf aanzetten in het settings menu van de Radio. Hierna gaat overgang FM en DAB beter, en start radio ook bij instappen weer op, zonder elke keer zender kwijt te zijn.

• eLScha
  • Niet online
mlo schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:32:
[...]

In de laatste SW update is hiervoor een verbetering aangebracht, sindsdien bijna geen problemen meer mee.
Helaas moet je die optie wel zelf aanzetten in het settings menu van de Radio. Hierna gaat overgang FM en DAB beter, en start radio ook bij instappen weer op, zonder elke keer zender kwijt te zijn.
Die “verbeterde radio” optie of zo? Dat ding doet echt niks hier qua geluid, bereik of sync. Denk dat misschien de software update zelf wat verbeterd heeft, maar na een paar weken afwisselend de optie aan en uit te hebben verandert er niets.

Zelfde rit steeds door de stad waar op dezelfde punten het bereik wegvalt of een fm switch plaatsvindt. Diezelfde rit met diverse andere auto’s tientallen keren gereden en allemaal geen probleem.

• Kammika
maar heeft die ook tunein dan?

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-12 12:04

bebopper

I'm an absolute beginner...

Coolname schreef op zondag 21 december 2025 @ 10:05:
[...]

Weet niet hoe ver je van de grens woont, maar kijk anders ook eens in Duitsland (bvb. reifen.com, hebben ook vestigingen), zijn ze vaak nog goedkoper ook :)

• roel00
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-12 11:18
BramT schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:54:
[...]

Zet de eco stand van de a/c uit.

• mlo

mlo

Ja

• Hilol
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-12 16:54
Coolname schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 23:16:
Gaaf dat je hem op mag halen! Ik zit zelf met smart te wachten op nieuws rondom mijn Black Edition met Coffee interieur. Mag ik vragen welk interieur jij hebt en wanneer je hem had besteld?

• goetfoud
Kammika schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:05:
[...]

Bereik is niet altijd even goed. Na update overigens wel sterk verbeterd.
Tunein kan je gewoon gebruiken.

• StickMan
Obelixxx schreef op maandag 22 december 2025 @ 09:33:
Inmiddels heb ik het weer warmer in de auto, misschien voor anderen ook een oplossing?

Wanneer je in het climat controll scherm staat, zie je rechts onder een menupunt met drie puntjes.
Als je die opend is de middelste instelling een soort van economy setting. Weet niet de juiste benaming uit mijn hoofd)
Toen ik deze uitzette, kwam er direct warme lucht uit de airo. (Temp stond ingesteld op 22 toen)

Ik hoop dat dit voor anderen ook een oplossing is?
Ja, inderdaad dat is bij mij ook de oplossing. Gisterochtend, had ik gebeld met de service afdeling van Xpeng Rotterdam. We waren onderweg en we dachten dat de klimaatregeling op 25 graden de oplossing was. Maar deze keer bleef het koud in de auto, en zelfs ook op 26 graden. Iemand van de service afdeling had ons begeleid in het menu van de klimaatregeling om de "Energiebesparende modus" uit te zetten (blijkbaar stond het aan van fabrieks af), en de "Auto" stand te gebruiken, en dan je gewenste temperatuur (bij ons toen ingesteld op 23 graden).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tToQnDiEFKuoSXZ8MAqxQdKoVyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ucFwrU7TQK9JoxoODTUvqpha.jpg?f=fotoalbum_large

En ja hoor. Binnen no time is het aangenaam warm in de auto.

• Coolname
Hilol schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:54:
[...]

Gaaf dat je hem op mag halen! Ik zit zelf met smart te wachten op nieuws rondom mijn Black Edition met Coffee interieur. Mag ik vragen welk interieur jij hebt en wanneer je hem had besteld?
Inderdaad. Thx. Zadelbruin interieur. In augustus besteld.

• Coolname
bebopper schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:58:
[...]

Weet niet hoe ver je van de grens woont, maar kijk anders ook eens in Duitsland (bvb. reifen.com, hebben ook vestigingen), zijn ze vaak nog goedkoper ook :)
Dank voor de suggestie. Duitsland zou inderdaad geen probleem voor me zijn. België ook niet. Helaas lijkt ook daar hetzelfde te gelden (en ondertussen wordt het ook dusdanig kortdag dat iemand ze echt ter plekke op voorraad moet hebben. Na 24 dec kan ik ze niet meer laten leggen. Ben bang dat het gewoon vertrouwen op de vierwielaandrijving en evt. sneeuwkettingen (die heb ik wel) wordt. Tenzij…iemand….

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:23
Eigenlijk ook gek dat auto's in Centraal Europa niet standaard op all season banden geleverd worden terwijl deze 95% van het jaar veiliger zijn dan zomerbanden. Bij andere merken (iig Volkswagen en Hyundai) kun je gelukkig tegenwoordig kosteloos kiezen om de auto af te leveren op all season, is dit bij Xpeng ook een optie?

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

• Caapsito
  • Laatst online: 25-12 13:56
Hallo allemaal,

Excuses als de vertaling niet perfect is, ik kom uit Frankrijk.

Ik heb onlangs mijn nieuwe G6 Long Range (facelift versie) in ontvangst genomen. Ik ben er erg blij mee, maar er is één ding dat me stoort: het AVAS geluid (waarschuwingsgeluid voor voetgangers) is erg luid, zowel binnen als buiten de auto.
Ik heb ervaring met andere EV's, zoals Tesla, waar je buiten bijna niets hoort (behalve bij het achteruitrijden), maar bij de G6 is het geluid erg aanwezig in de cabine.

Weten jullie of dit met een toekomstige OTA-update aangepast kan worden? Of zijn er instellingen in XOS 5.x die ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• jesse!
Caapsito schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 10:53:
Hallo allemaal,

Excuses als de vertaling niet perfect is, ik kom uit Frankrijk.

Ik heb onlangs mijn nieuwe G6 Long Range (facelift versie) in ontvangst genomen. Ik ben er erg blij mee, maar er is één ding dat me stoort: het AVAS geluid (waarschuwingsgeluid voor voetgangers) is erg luid, zowel binnen als buiten de auto.
Ik heb ervaring met andere EV's, zoals Tesla, waar je buiten bijna niets hoort (behalve bij het achteruitrijden), maar bij de G6 is het geluid erg aanwezig in de cabine.

Weten jullie of dit met een toekomstige OTA-update aangepast kan worden? Of zijn er instellingen in XOS 5.x die ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Hi, there are no settings for this I think.. In my G9'23 I don't hear it inside the car. But there are multiple people with a G6 facelift that encounter the same issue.
Best thing you can do is give it as feedback to xpeng, and hopefully they can fix it with a software update.

• Caapsito
  • Laatst online: 25-12 13:56
jesse! schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 11:02:
[...]

Hi, there are no settings for this I think.. In my G9'23 I don't hear it inside the car. But there are multiple people with a G6 facelift that encounter the same issue.
Best thing you can do is give it as feedback to xpeng, and hopefully they can fix it with a software update.
It seems that on the G9 equipped with the Dynaudio system, it's possible to adjust the volume, but this isn't the case on the G6. I really hope this will be made possible soon. Living in the countryside, I get noticed way too easily because of it :P

• jesse!
Caapsito schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 11:18:
[...]

It seems that on the G9 equipped with the Dynaudio system, it's possible to adjust the volume, but this isn't the case on the G6. I really hope this will be made possible soon. Living in the countryside, I get noticed way too easily because of it :P
I have the dynaudio as well, but I don't think I can adjust the volume.. I can for the boombox mode, but not for the driving sound that is required by European law I think. At least, not sure how.
I can however choose from three different sound options.

• Obelixxx
Is het iemand gelukt om de G6 2025 LHD handleiding te openen vanuit de XPeng app?
Ik kan hem niet openen. Zou hem graag doorgestuurd krijgen.
Is dat mogelijk?

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:22
@Obelixxx Alstublieft:
G6 2025 (Directe link (Engels)) 84MB
Bron: https://www.xpeng.com/user-manual
NL (niet 2025 model): https://www.xpeng.com/nl/user-manual

[ Voor 67% gewijzigd door FrenzyFreak op 23-12-2025 16:02 ]

• TheHPWhisperer
Nope. G9 2025 with Dynaudio here: not possible.

• TheHPWhisperer
...standaard op all season banden geleverd worden terwijl deze 95% van het jaar veiliger zijn dan zomerbanden....
Waar heb je deze wijsheid vandaan? Klazien uit Zalk?
All Season banden zijn een "redelijk" alternatief voor zowel zomer- als winterbanden. Dat "redelijke" gaat hier in Centraal Europa wel op, maar in Scandinavië lachen ze je vierkant uit en in Zuid Europa staan ze je aan te kijken van "waar heb je het over...".
Schroef die 95% van je maar terug naar 30%...dan klopt het. Een beetje...

• Coolname
Voor wie mijn winterbanden-quest gevolgd heeft, en hiermee ook een tip voor iedereen: ik heb ondertussen van Xpeng ( informeel) bevestigd gekregen dat ook 1cm bredere banden kunnen op de G9. Dus 265/45R21, welke veel beter verkrijgbaar zijn. Omtrek is dan ruim binnen 2% max. afwijking: rond 1%, 1km p.u. en 9mm hoogteverschil. Prima dus.
En het is me nog gelukt ze gisteren 1,5u na aflevering geleverd en gemonteerd te krijgen ook. Soms zit het toch mee.
Ik heb (ondanks de goedkeuring) toch even extra check laten doen ivm benodigde ruimte of niets raakt in laagste luchtveringstand en max. stuuruitslag, maar alles prima. Kan ik morgen toch op wintersloffen naar skivakantie.
Wellicht waardevolle info voor iedere (zou ik zelf afgelopen week tijdens mijn zoektocht graag hebben geweten in ieder geval).
Fijne dagen iedereen.

• Coolname
Oh, en nog een tip voor mensen met (een XP met) luchtvering: klik voor montage in het menu even aan: servicestand luchtvering (of zoiets). Anders kan de vering tijdens montage te ver uitslaan, waarna de boel bij XP weer helemaal gekalibreerd moet worden. Ik was gelukkig vooraf gewaarschuwd.

• Coolname
Ik heb ook een vraag nog: kun je op de dakrails van een G9 gewoon zelf de bevestigingspositie (voor-achter langs de rails) van dakdragers bepalen, of zijn er locaties waar je je aan moet houden? In de handleiding wordt gezegd dat er montagegaten zouden moeten zijn, maar die heb ik nog niet ontdekt. Ik heb ook niet anders kunnen vinden dan universele dakdragers die op de rail klemmen (heb nu setje van Nordrive). Heeft iemand input of ervaring (vergeten gisteren aan XP zelf te vragen, en die zijn nu niet bereikbaar natuurlijk).

• FJP84
Ik begrijp dat je een telefoon als hotspot kan gebruiken, maar ik ben ook benieuwd naar de kosten van dat premium connected package. Weet iemand die? En is de 5GB die daarbij zit bovenop de 7gb die je standaard hebt? Oh en kun je dat package ook activeren bij de LR versie?

• peterblank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-12 23:32
FJP84 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 13:55:
Ik begrijp dat je een telefoon als hotspot kan gebruiken, maar ik ben ook benieuwd naar de kosten van dat premium connected package. Weet iemand die? En is de 5GB die daarbij zit bovenop de 7gb die je standaard hebt? Oh en kun je dat package ook activeren bij de LR versie?
Er is naar mijn weten geen premium connected, de auto is met internet verbonden, mij is bij aflevering verteld dat er een jaar internet bij zat, ondertussen is die wagen dus nu meer als een jaar verbonden en geen melding niks dat er iets moet worden afgesloten, ik begreep ook al van eerder P7 rijders dat die ook al enkele jaren rondreden met werkend internetabbo in de wagen zonder er voor te betalen.
Ik stream zo her en der youtube tijdens t laden naast mn spotify stream tijdens t rijden en ook nog niet tegengekomen dat ik aan een datalimiet zat.

• FJP84
peterblank schreef op donderdag 25 december 2025 @ 23:32:
[...]

Er is naar mijn weten geen premium connected, de auto is met internet verbonden, mij is bij aflevering verteld dat er een jaar internet bij zat, ondertussen is die wagen dus nu meer als een jaar verbonden en geen melding niks dat er iets moet worden afgesloten, ik begreep ook al van eerder P7 rijders dat die ook al enkele jaren rondreden met werkend internetabbo in de wagen zonder er voor te betalen.
Ik stream zo her en der youtube tijdens t laden naast mn spotify stream tijdens t rijden en ook nog niet tegengekomen dat ik aan een datalimiet zat.
Excusez moi, compleet het verkeerde topic. 8)7
Kan hem niet verwijderen helaas. Maar goed om te weten hoe het bij de Xpengs zit. Staat ook op de shortlist qua lease volgend jaar.
Pagina: 1 ... 56 57 Laatste