Tesio schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 17:52:
2- Stalks wat lastiger te gebruiken als in je moet echt goed doorduwen. Concreet: om ACC en Xpilot aan te zetten moet je de stalk goed indrukken, en hetzelfde geldt voor het richting aangeven. Weinig verschil tussen het 3x knipperen en 'lang' knipperen. Maar dit is een kwestie van wennen.
-> Kan je aanpassen, en via het * knopje op de stuur bedienen.
4- Xpilot remt best af bij bochten, weet niet hoe ik dat vind. Maar beter safe than sorry.
Welke vers van de software was er geïnstalleerd? Dit scheelt nogal. Wordt met elke versie verbeterd.
5- Xpilot mag van mij best wat meer aan de rechterkant van de baan rijden, met name als het een enkele baan is per kant. Misschien een gevalletje calibreren? Hoe kijken anderen hier naar?
Die van mij rijdt netjes in het midden, hij doet aan auto calibratie in de laatste software versies.
8- Geen file kunnen rijden, ben benieuwd naar de ervaringen van anderen qua optrekken, remmen, en volgafstand.
Ik vind het fantastisch, alleen wel af en toe gas bijgeven, 2 seconden afstand is wel veel in de file, maar dat is de wet. en dat gaat prettig.
9- Huidige auto is uit 2020 en dus nog niet onderhevig aan het eea aan wet- en regelgeving uit de EU, maar man man dat geluid bij een snelheid onder de 30 km/u. Had niet gedacht dat dat binnen zo hard zou zijn. Maar nogmaals: dit is gewoon wet- en regelgeving.
Is nu nog een tructje voor, maar hoelang. geen idee. Is met de juist instelling 1x op het scherm klikken en is het voor die rit weg.
11- Kan je de display achter het stuur qua opzet aanpassen?
Zeker! alle 3 de delen.
12- Xpilot geeft best vaak de melding dat je het stuur moet vasthouden cq bewegen. Misschien een bepaalde houding vinden waarbij dat minder voorkomt.
(pssst....) klein gewichtje aanhangen??
13- Achteruitkijkspiegel middels camera is wel lastig doordat je je focus moet verleggen. Grappig hoe dat werkt met je ogen, ben benieuwd hoe veel je die in de praktijk gebruikt.
of uitzetten met knopje aan de bovenkant..
15- Kan je ACC/ Xpilot qua snelheid meteen naar de max snelheid laten aanpassen?
ja, maar is niet prettig, is totaal nog niet feilloos!