Foto's !!!Mr_Music schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 00:16:
[...]
Dank! Dat blijft inderdaad altijd een leuk iets om naar uit te kijken!
Na wat proefritjes in verschillende EV's, gisteren akkoord gegeven op een lease voorstel voor een G6 Long Range. Als het goed is rond de kerst een G6 in Midnight Black met donker grijs interieur en trekhaak. Heerlijk om niet te hoeven puzzelen met opties en uitvoeringen. Ik ga met interesse dit topic volgen.
Ik heb de 2024 LR en AWD gereden. De LR is meer dan voldoende en geeft iets meer actieradius. Maar, ik heb nu nog een Polestar 2 met AWD en vind dit met nat (winter)weer toch wel een pre tov 2WD. Nu in afwachting van de 2025 AWD Black Editionkx22 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 15:56:
Wat zouden jullie doen:
2024 AWD performance met alle opties
2025 LR met alle opties
Prijs is ongeveer hetzelfde. Verschil qua opties is ook minimaal.
Gaan het prive kopen, dus bijtelling maakt niet uit
Bij eigen aankoop is het niet zo eenvoudig. Ik heb net een SR Urban Edition model 2024 besteld voor iets meer dan 40k. De 2025 LR kwam boven 48k uit. Ik weet niet of deze over 5 jaar 8k meer restwaarde zal hebben. Moeilijk te voorspellen, zeker mocht er in die 5 jaar al een nieuwe refresh op de markt worden gezet.mm.kool schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:38:
[...]
Bij privé aankoop zou ik altijd voor 2025 gaan. Op termijn gaan zaken als het snellere laden, meer range en wellicht ook LFP batterij voordeel opleveren bij restwaarde.
Gaaf, mijn leasekeuze zou zomaar exact de zelfde kleurstelling kunnen zijn binnen- en buitenkant. Al zou het ook arctic white of silver frost kunnen worden. Maar Quartz Grey is toch ook wel erg geslaagd.
Ik zou graag wat "wildere" kleuren zien bij de nieuwe 2025/2026 xpeng autos. China heeft wel interessante kleuren
Ben ik met je eens. Ik ben wel wat meer van de 'veiligere' kleuren, maar zo een oranje er tussen vind ik wel gaaf om te zien.olafmol schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:50:
Ik zou graag wat "wildere" kleuren zien bij de nieuwe 2025/2026 xpeng autos. China heeft wel interessante kleuren
Ik had het op discord ook al vermeld maar ik ben blij dat de binnenspiegel ook echt een spiegel is en daarnaast ook een display. Het display is heel erg wennen, met name het focussen gaat lastig omdat je initieel de diepte in kijkt, althans bij mij dan.
Ja ik had echt mijn hoop gezet op de de Champagne exterieur kleur met groen interieur. Jammer de bammerolafmol schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:50:
Goed om te weten, hoorde laatst inderdaad van iemand die het ook in zijn auto (niet Xpeng) had dat diepte een dingetje is. Maar handig om als extra te hebben als de achterbak tot de nok toe vol zit.Mr_Music schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:17:
Ik had het op discord ook al vermeld maar ik ben blij dat de binnenspiegel ook echt een spiegel is en daarnaast ook een display. Het display is heel erg wennen, met name het focussen gaat lastig omdat je initieel de diepte in kijkt, althans bij mij dan.
Had ik ook, ik wilde graag een oranje G6 juist ook omdat ik lease. Maar natuurlijk kiest de lease weer voor alleen saaie veilige kleuren.Mr_Music schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:16:
[...]
Ben ik met je eens. Ik ben wel wat meer van de 'veiligere' kleuren, maar zo een oranje er tussen vind ik wel gaaf om te zien.
Is dit silver frost of graphite grey van kleur?
Klopt die combinatie heeft de G7 in China ook. Super strakolafmol schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:20:
Ik vind die groene kleur met oranje bekleding van bv Xiaomi wel heel tof
Graphite Grey volgens mijspruit89 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:38:
[...]
Dit is Graphite grey.spruit89 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:38:
[...]
Volgens Xpeng Utrecht kunnen ze dus niet inzien welke versies en combinaties nu op de boot zitten.
Je moet een bestelling doen en dan hopen dat hij op de boot zit, zodat je een snelle levering hebt. Anders moet je vanuit gaan dat het 3 maanden duurt.
Ik had gehoopt dat ze konden zien welke combinaties op de boot stonden en dat ik daaruit 1 kon kiezen, zodat ik weet dat ik in bvb 1 maand al kan rijden. Wel omslachtig. Bij de grote Duitse merken konden ze dat altijd wel inzien.
Je moet een bestelling doen en dan hopen dat hij op de boot zit, zodat je een snelle levering hebt. Anders moet je vanuit gaan dat het 3 maanden duurt.
Ik had gehoopt dat ze konden zien welke combinaties op de boot stonden en dat ik daaruit 1 kon kiezen, zodat ik weet dat ik in bvb 1 maand al kan rijden. Wel omslachtig. Bij de grote Duitse merken konden ze dat altijd wel inzien.
Dat zou ik als verkoper ook zeggenkx22 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 13:16:
Volgens Xpeng Utrecht kunnen ze dus niet inzien welke versies en combinaties nu op de boot zitten.
Voor mij was de keuze voor de AWD uiteindelijk met name om de luchtvering. Heb zowel de G9 2024 LR & AWD direct na elkaar in een proefrit gereden. Die luchtvering vond ik zelf wel érg lekker. De extra PK's, AWD etc zijn "extraatjes" die ik zelf niet echt nodig acht.kx22 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 15:56:
Wat zouden jullie doen:
2024 AWD performance met alle opties
2025 LR met alle opties
Prijs is ongeveer hetzelfde. Verschil qua opties is ook minimaal.
Gaan het prive kopen, dus bijtelling maakt niet uit
Net vanochtend een bestelling geplaatst in Cothen bij het event. De bestelde G6LR kon direct aan een beschikbaar exemplaar gekoppeld worden die vermoedelijk al in Nederland is aangekomen.
Ik heb ook naar de SR gevraagd, die blijkt namelijk meer verschillen te hebben dan alleen de accu:
- Geen massagestoelen
- Andere hemelbekleding, minder luxe dan suede
- 19inch wielen en andere velgen met wieldoppen.
Daarom ben ik toch maar voor de LR gegaan. Uiterlijk begin december levering, maar vermoedelijk oktober al.
Ik heb ook naar de SR gevraagd, die blijkt namelijk meer verschillen te hebben dan alleen de accu:
- Geen massagestoelen
Daarom ben ik toch maar voor de LR gegaan. Uiterlijk begin december levering, maar vermoedelijk oktober al.
De 2025 LR heeft ook luchtvering.Hilol schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 15:25:
[...]
Voor mij was de keuze voor de AWD uiteindelijk met name om de luchtvering. Heb zowel de G9 2024 LR & AWD direct na elkaar in een proefrit gereden. Die luchtvering vond ik zelf wel érg lekker. De extra PK's, AWD etc zijn "extraatjes" die ik zelf niet echt nodig acht.
Dank voor deze info. Als het de G6 wordt dan de LR. Benieuwd hoe uitgekleed de G9 SR dan is.KWOAD schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:27:
Net vanochtend een bestelling geplaatst in Cothen bij het event. De bestelde G6LR kon direct aan een beschikbaar exemplaar gekoppeld worden die vermoedelijk al in Nederland is aangekomen.
- Geen massagestoelen
Oh echt...
Ik kan op hun site ook nergens vinden dat het wel of niet heeft (kan het ook niet vinden bij de Performance).
Google AI schrijft vaag dat het er standaard bij komt (OOK bij de nieuwe 2025 model). Dus dat is denk ik verwijzend naar de performance?
Ik zou het wel logisch vinden, want anders kan ik die 10k prijsverschil gewoon niet verklaren. Een extra motor met wat power voor 10.000 euro meer is wel heel veel geld voor wat heel weinig mensen nodig hebben.
Als je de configurator opent voor de G9 zie je het er expliciet bij staan:kx22 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:39:
[...]
(kan het ook niet vinden bij de Performance).
/f/image/IgA9SN0YuiPHXhPFncjJa1Rm.png?f=fotoalbum_large)
Heeft 2025 model meer range dan?mm.kool schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:38:
[...]
Bij privé aankoop zou ik altijd voor 2025 gaan. Op termijn gaan zaken als het snellere laden, meer range en wellicht ook LFP batterij voordeel opleveren bij restwaarde.
Goed punt, het antwoord is: nee.
Kia e-soul 64 kw
[verwijderd]
[ Voor 92% gewijzigd door KWOAD op 22-09-2025 17:21 . Reden: Had een PB moeten zijn ]
nieuws: TomTom-apparaat Tom waarschuwt voor flitspalen en files met ledlampje...
Ik hoop dat hiermee ook de interne navigatie van Xpeng verbeterd met flitspalen en actuele verkeerssituaties.
Ik hoop dat hiermee ook de interne navigatie van Xpeng verbeterd met flitspalen en actuele verkeerssituaties.
XPeng gebruikt naar eigen zeggen (Candice, head of autonomous driving programme) voor hun nieuwe modellen geen HD maps data meer voor (oa) snelheidslimieten, maar alleen nog maar camera input. Dit omdat het beter schaalt en makkelijker global uit te rollen is. Ze hebben een "global foundational model" waar ze alle video input inrammen. Tesla style dus.KWOAD schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:40:
nieuws: TomTom-apparaat Tom waarschuwt voor flitspalen en files met ledlampje...
NB Zou ook goed moeten werken voor snelheids-herkenning, want mijn oude 2018 Qashqai herkent ook alle borden prima met het cameraatje in de voorruit. Voor flitspalen wordt het natuurlijk een ander verhaal. Files ook, lijkt me toch dat ze niet helemaal om realtime traffic info heen kunnen, maar ze zullen die twee zaken wel gescheiden zien: navigatie, en rij-ondersteunende autonome systemen.
[ Voor 20% gewijzigd door olafmol op 25-09-2025 08:54 ]
Weet je of dat een beetje goed werkt? Vooral bijv. bij onderborden dat dit alleen overdag geldt (denk aan de snelweg) of alleen bij bepaalde weersomstandigheden?olafmol schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:52:
[...]maar alleen nog maar camera input.
Geen idee. In Duitsland wordt er best geklaagd over conflicterende info. Maar ik heb (nog?) geen Xpeng. Maar als ik zie hoe m’n oude qashqai ook dit soort onderborden enzo goed herkent zonder enige AI of GPU magic denk ik dat het zeker moet kunnen.KWOAD schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:22:
[...]
Weet je of dat een beetje goed werkt? Vooral bijv. bij onderborden dat dit alleen overdag geldt (denk aan de snelweg) of alleen bij bepaalde weersomstandigheden?
Mijn ervaring is dat hij net iets TE goed leest, vooral in het buitenland heb je best veel wegen waar dan een klein weggetje nog een N weg bijvoorbeeld op mag, daar staat dan een "STOP" bord half geroteerd, die ziet de auto dus ook, of als een parallelweggetje met een bord net te dicht bij de hoofdweg ook.
Dus hij leest prima borden, maar net wat te veel/breed.
Dus hij leest prima borden, maar net wat te veel/breed.
Mwa... die snelheidsherkenning gaat inderdaad nog regelmatig mis. In Frankrijk gaat de snelheid ineens naar 70 omdat hij de bordjes aan het begin van een afrit meepakt. Ook bordjes met conditionele snelheid (weer/type vervoersmiddel) gaat mis. In NL gaat het ook mis met de 120/100 borden, daar pakt hij eigenlijk altijd de 120, ook overdag. Ook 30 bordjes bij ventweggen e.d. verstoren de boel regelmatig.
Het uitzetten van die je-rijdt-te-snel-waarschuwing is daarom eigenlijk een must. Zelfs als je die waarschuwing gewoon wel wilt hebben dan heeft hij het gewoon veel te vaak verkeerd.
Ook het automatisch aanpassen van de ACC snelheid adhv de 'gelezen' max snelheid is daarom een slecht idee.
Dit mag/moet echt nog verbeterd worden. Dit moet imho uit kaarten blijven komen; met vision dit betrouwbaar oplossen gaat echt te veel werk zijn.
Het uitzetten van die je-rijdt-te-snel-waarschuwing is daarom eigenlijk een must. Zelfs als je die waarschuwing gewoon wel wilt hebben dan heeft hij het gewoon veel te vaak verkeerd.
Ook het automatisch aanpassen van de ACC snelheid adhv de 'gelezen' max snelheid is daarom een slecht idee.
Dit mag/moet echt nog verbeterd worden. Dit moet imho uit kaarten blijven komen; met vision dit betrouwbaar oplossen gaat echt te veel werk zijn.
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
De "energy consumption data" in de app geeft nu al meer dan week enkel een wit/leeg scherm. Iemand bekend mee? Ben ik de enige?
werkt bij mij wel nogBramT schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:21:
De "energy consumption data" in de app geeft nu al meer dan week enkel een wit/leeg scherm. Iemand bekend mee? Ben ik de enige?
Ah... gevonden.
Het openen van die energy consumption doet een call naar f.xiaopeng.com, en dat is weer een cname naar f.xiaopeng.com.w.cdngslb.com. En die laatste vind google safe browsing niet leuk tegenwoordig. Ik gebruik nextdns op m'n netwerken, en die gebruikt ook de Google Safe Browsing blocklist.
Ik ben toch wel benieuwd... De mensen hier die al een nieuwe G6 hebben, kunnen jullie iets zeggen over het audiosysteem tov the oude G6? Ze hebben het over "Xopera 2.0" maar hebben volgens mij verder niks onthuld over wat de verbeteringen zouden zijn...
Het is wat lastig vergelijken tegenover het oude model voor mij omdat ik maar 2 keer kort heb proefgereden. Ik vond het geluid toen prima. Nu vind ik dat nog steeds. Het voldoet prima. Ik vond het geluid in de Polestar 2 (Harman Karton) een tikkeltje beter maar dat was maar marginaal. Wat ik heb begrepen is dat er nu een eigen ontwikkeld geluidssysteem in zit. ik denk dat je het als gelijkwaardig moet zien.hoipimniet schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:21:
Ik ben toch wel benieuwd... De mensen hier die al een nieuwe G6 hebben, kunnen jullie iets zeggen over het audiosysteem tov the oude G6? Ze hebben het over "Xopera 2.0" maar hebben volgens mij verder niks onthuld over wat de verbeteringen zouden zijn...
De SR is te bestellen!
Basisprijs van E 42.000.
https://store.xpeng.com/n...w_G6?source=ow_os_top_nav
Basisprijs van E 42.000.
Dit maakt de G9 ook super interessant!KWOAD schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:06:
De SR is te bestellen!
Basisprijs van E 42.000.
43.990 met de verplichte afleverkostenKWOAD schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:06:
De SR is te bestellen!
Basisprijs van E 42.000.
Even de specificaties van het uitrustingsniveau in Excel naast elkaar gezet van de SR en Performance. Hier zijn de verschillen van de Performance t.o.v. SR:
- Intelligente rijchip single Orin X (i.p.v. "geintegreerde camera");
- Auto Lane Change (ALC);
- Handmatige buitenspiegels (i.p.v. "elektrische buitenspiegels"?);
- Elektrische uitklapbare trekhaak (deze zit ook niet op de LR);
- Streaming media achteruitkijkspiegel;
- Nappa leer bekleding + suède dakstijl (i.p.v. "leatherette bekleding + stoffen dakstijl");
- Massagefunctie voorstoelen.
[ Voor 49% gewijzigd door Henkman op 02-10-2025 09:56 ]
Ja de G9 SR valt qua budget nu mogelijk wel binnen de kaders voor wat ik zelf netto aan een lease auto kwijt wil zijn. Een kwestie van doekoes dusJPkes schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:34:
[...]
Hoe bedoel je dat hierdoor de G9 interessant wordt?
[ Voor 5% gewijzigd door FJP84 op 02-10-2025 12:56 ]
Verschillen LR vs SRFJP84 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 12:56:
[...]
Ja de G9 SR valt qua budget nu mogelijk wel binnen de kaders voor wat ik zelf netto aan een lease auto kwijt wil zijn. Een kwestie van doekoes dus
Moet even kijken wat de verschillen zijn. Trekhaak is gelukkig nog steeds een optie. Geen massage stoelen kan ik ook wel mee leven.
- Dynaudio 22 speakers vs Xpeng Sound System (8 speakers)
- Stoelen in kunstleer vs Nappaleer met geïntegreerde luidsprekers.
- Massagestoelen vs geen massage stoelen
-Trekhaak standaard vs trekhaak als optie
Medio oktober ga ik de G6 Performance en de G9 LR proefrijden. Kijken of de luxe van de G6 of de extra ruimte van de G9 de voorkeur gaat hebben.
[ Voor 32% gewijzigd door FJP84 op 02-10-2025 13:07 ]
persoonlijk vind ik het ontbreken van de Premium Audio pakket op e SR wel een groot gemis, dat is voor mijn persoonlijk de reden om toch voor de LR te kiezen ondanks de € 6.000,00 verschil.
+/-100 km minder is te doen en de 0.2 sec langzamer aan de 100km valt ook mee.
Teteringen
Ik zie bij de SR toch de Elektrische anti-verblindingsbuitenspiegels met verwarming en geheugenfunctie staan....Henkman schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:10:
Even de specificaties van het uitrustingsniveau in Excel naast elkaar gezet van de SR en Performance. Hier zijn de verschillen van de Performance t.o.v. SR:WLTP SR 470 km, LR 525 km en Performance 510 km. Het verschil tussen LR en SR is 11,7%, tussen LR en Performance 8,5%.
- Nappa leer bekleding + suède dakstijl (i.p.v. "leatherette bekleding + stoffen dakstijl");
Klopt. De G9 SR heeft standaard Xpeng Sound System met 8 speakers ipv Dynaudio met 22 speakers op de LR. Ik ben geen audiofiel maar toch een paar vragen.Arie26 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:06:
persoonlijk vind ik het ontbreken van de Premium Audio pakket op e SR wel een groot gemis, dat is voor mijn persoonlijk de reden om toch voor de LR te kiezen ondanks de € 6.000,00 verschil.
- iemand ervaring met standaard Xpeng Sound System, en zo ja is dit een beetje ok?
- ontbreken de tweeters die uit het dashboard omhoog komen bij het standaard sound system?
Verder wat betreft de intereurbekleding;
Zijn er nog nadelen van leatherete (kunstleer) vs nappaleer. Ik las ergens dat kunstleer kouder en heter wordt dan nappaleer en dat het minder snel aanpast aan temperatuur.
Mogelijk gaat de keuze neerkomen op de G9 SR vs G6 LR. Dan gaat het erom wat ok qua budget waard vind. Meer ruimte in de G9 SR met een trade off qua luxe of andersom meer luxe en minder ruimte met de G6 LR. Komende van een Skoda Enyaq.
Gevoelsmatig is G6 ruimer dan Enyaq die ik ook ooit gehad heb. Kofferbak echt bijna net zo ruim, beenruimte achter meer bij G6.FJP84 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:53:
[...]
Klopt. De G9 SR heeft standaard Xpeng Sound System met 8 speakers ipv Dynaudio met 22 speakers op de LR. Ik ben geen audiofiel maar toch een paar vragen.
- iemand ervaring met standaard Xpeng Sound System, en zo ja is dit een beetje ok?
- ontbreken de tweeters die uit het dashboard omhoog komen bij het standaard sound system?
Zijn er nog nadelen van leatherete (kunstleer) vs nappaleer. Ik las ergens dat kunstleer kouder en heter wordt dan nappaleer en dat het minder snel aanpast aan temperatuur.
Mogelijk gaat de keuze neerkomen op de G9 SR vs G6 LR. Dan gaat het erom wat ok qua budget waard vind. Meer ruimte in de G9 SR met een trade off qua luxe of andersom meer luxe en minder ruimte met de G6 LR. Komende van een Skoda Enyaq.
Verschil is in ieder geval niet gigantisch groot😉
Budget wise gewoon wel de beste optie. Ruimte is Enyaq is prima, zo te horen de G6 dus ook. Benieuwd of de proefrit in de G9 mijn mening kan veranderen.goetfoud schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 23:14:
[...]
Gevoelsmatig is G6 ruimer dan Enyaq die ik ook ooit gehad heb. Kofferbak echt bijna net zo ruim, beenruimte achter meer bij G6.
Verschil is in ieder geval niet gigantisch groot😉
[ Voor 6% gewijzigd door FJP84 op 02-10-2025 23:35 ]
Goedemiddag,
Weet iemand of je nog eigen apps (APK's) kan installeren op de nieuwe G6/G9? Via ADB of een andere manier? Of is dit nu volledig geblokkeerd? Zou mooi zijn als dat nog wel kan.
Weet iemand of je nog eigen apps (APK's) kan installeren op de nieuwe G6/G9? Via ADB of een andere manier? Of is dit nu volledig geblokkeerd? Zou mooi zijn als dat nog wel kan.
Nou.....moeilijk. Dat kon met oude firmware, maar is nu volledig gelocked. Als je het per se wilt en, pak em beet 600 euro ergens hebt liggen, zijn er figuren die de boel kunnen unlocken (op basis van VIN) en krijg je ADB toegang. Nadeel bleek (achteraf door gebruikers ervaren) dat je USB-A poort in diag-modus staat en niet meer 'normaal' zijn werk doet.SergeiNL schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:13:
Goedemiddag,
Een andere manier (niet op een G9 2023) is het aansluiten van een Android AI box. Die start automatisch mee op als de auto gestart wordt. Dan kan je alle apps die je maar wilt installeren/gebruiken. Voordeel is dat je zo mogelijke garantie problemen voorkomt. Op Discord staat hoopies info.
[ Voor 12% gewijzigd door DragonFly op 04-10-2025 23:44 ]
@FJP84 ik vond de diepte/hoogte (net hoe je het noemt) van de kofferbak van de G6 tegenvallen in vergelijking met de Enyaq eerlijk gezegd. Maar dat moet je zelf maar bepalen tijdens een proefrit of bezichtiging zou ik zeggen.
[ Voor 3% gewijzigd door Homer-Simpson op 05-10-2025 14:56 . Reden: Kofferbak toegevoegd ]
Als je mogelijk voor een G6 LR wil gaan zou ik niet gaan proefrijden in een G6P maar dan ook in een LR.FJP84 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:53:
[...]
Klopt. De G9 SR heeft standaard Xpeng Sound System met 8 speakers ipv Dynaudio met 22 speakers op de LR. Ik ben geen audiofiel maar toch een paar vragen.
Echt een andere beleving.
Wat bedoel je met diepte/hoogte?Homer-Simpson schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 17:13:
@FJP84 ik vond de diepte/hoogte (net hoe je het noemt) van de G6 tegenvallen in vergelijking met de Enyaq eerlijk gezegd. Maar dat moet je zelf maar bepalen tijdens een proefrit of bezichtiging zou ik zeggen.
Dat je in de Enyaq hoger op de bok zit?
Overigens vind ik het eigenlijk appels met peren vergelijken want de xpeng is naar mijn mening echt van een ander (lees hoger) niveau. Zelf ook Enyaq gereden (naar volle tevredenheid) maar kan wat mij betreft niet op tegen G6.
Maar goed, iedereen is anders en hecht mogelijk aan andere dingen meer waarde.
Het blijft iets persoonlijks en gelukkig maar😉
Van de kofferruimte. Excuus die essentiële toevoeging ontbrak.goetfoud schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 09:06:
[...]
Wat bedoel je met diepte/hoogte?
Dat je in de Enyaq hoger op de bok zit?
Overigens vind ik het eigenlijk appels met peren vergelijken want de xpeng is naar mijn mening echt van een ander (lees hoger) niveau. Zelf ook Enyaq gereden (naar volle tevredenheid) maar kan wat mij betreft niet op tegen G6.
Maar goed, iedereen is anders en hecht mogelijk aan andere dingen meer waarde.
Het blijft iets persoonlijks en gelukkig maar😉
Ah okay. Kijk maar eens naar de bananendoos tests van Bjorn Nyland op YouTube.Homer-Simpson schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:13:
[...]
Van de kofferruimte. Excuus die essentiële toevoeging ontbrak.
Enyaq kofferbak 10 stuks, G6 9 stuks.
Met bank ingeklapt Enyaq 25 stuks, G6 27 stuks. Dus kofferbakruimte G6 is fractie kleiner. Algehele grote G6 is stuk ruimer. Dat zie je terug in alle afmetingen (lxbxh)
Het wachten is begonnen...
De G6 Standard Range is besteld!
Toch voor de Arctic White gegaan nadat ik deze in de showroom zag met een zwart Thule dakkoffer erop.
Status is "Contract ondertekend", nu wachten op de volgende stap "Toegewezen", maar dat zal niet eerder zijn dan kerst verwacht ik. Volgens Xpeng Eindhoven zal deze uit de fabriek in Oostenrijk komen, dus toch een beetje een Europese auto...
De G6 Standard Range is besteld!
Toch voor de Arctic White gegaan nadat ik deze in de showroom zag met een zwart Thule dakkoffer erop.
Status is "Contract ondertekend", nu wachten op de volgende stap "Toegewezen", maar dat zal niet eerder zijn dan kerst verwacht ik. Volgens Xpeng Eindhoven zal deze uit de fabriek in Oostenrijk komen, dus toch een beetje een Europese auto...
In eerste instantie was alleen de G6 P beschikbaar. Ik moest de proefrit verplaatsten naar november en nu is de G6 LR de auto waar ik in ga rijden. Daarna direct de G9LR.goetfoud schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 09:00:
[...]
Als je mogelijk voor een G6 LR wil gaan zou ik niet gaan proefrijden in een G6P maar dan ook in een LR.
Ik ga tijdens de proefrit kijken hoe de spullenboel van afgelopen vakantie erin passen. Kan de G6 wel tot de nok toe laden en de digitale binnenspiegel gebruiken.Homer-Simpson schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 17:13:
@FJP84 ik vond de diepte/hoogte (net hoe je het noemt) van de kofferbak van de G6 tegenvallen in vergelijking met de Enyaq eerlijk gezegd. Maar dat moet je zelf maar bepalen tijdens een proefrit of bezichtiging zou ik zeggen.
Een snelle rekensom maakt de G6 LR in de lease (binnen budget) netto zo'n 200EUR/mnd goedkoper dan de G9 LR waar een behoorlijke eigen bijdrage van toepassing zou zijn. Ik krijg nog te horen waar de G9 SR op gaat zitten qua kosten, maar zal naar verwachting nog steeds duurder zijn dan de G6 en met minder luxe intereurbekleding/zitting (zonder massage), minder luxe audiosysteem, moet ik nog maar gaan zien of de G9 me afgezien qua looks nog op andere gebieden kan overtuigen t.o.v. de G6.
In ieder geval veel zin om beide auto's achter elkaar te ervaren.
Van de week in de G6 proefgereden, maar wat heeft die een zeer irritante digitale binnenspiegel. Je kunt hem wel uitzetten, maar dan is de helderheid van de spiegel die er dan over blijft echt veel te donker.
Enshitification?Nougat schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 00:11:
Van de week in de G6 proefgereden, maar wat heeft die een zeer irritante digitale binnenspiegel. Je kunt hem wel uitzetten, maar dan is de helderheid van de spiegel die er dan over blijft echt veel te donker.
Ik rij sinds eind dec. een G9 SR, incl. Premium pakket en trekhaak. Ik zou echt sterk overwegen om wel het Premium pakket te nemen hoor. Standaard audio is gewoon een stuk minder in vergelijking met het van Dynaudio (die heeft inderdaad de tweeters die omhoog komen, standaard systeem heeft dat niet). Dynaudio geeft echt een voller geluid + massagestoelen enz. Voor mij elke cent waard.FJP84 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:53:
[...]
Het zou helpen als je vertelt wat je er vervelend aan vond. De focusafstand wordt bijvoorbeeld vaak als vervelend ervaren maar zou in de loop van de tijd wel moeten wennen (als je niet ook in andere auto's rijdt). Ik heb tot nu toe ook best wat positieve ervaringen gelezen van reviewers over de nieuwe binnenspiegel, zoals verbeterd zicht, betere kijkhoek, nooit meer spiegel verstellen.Nougat schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 00:11:
WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2
Dat zegt ie toch? Dat de spiegel veel te donker is..michaelvo schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:07:
[...]
Het zou helpen als je vertelt wat je er vervelend aan vond. De focusafstand wordt bijvoorbeeld vaak als vervelend ervaren maar zou in de loop van de tijd wel moeten wennen (als je niet ook in andere auto's rijdt). Ik heb tot nu toe ook best wat positieve ervaringen gelezen van reviewers over de nieuwe binnenspiegel, zoals verbeterd zicht, betere kijkhoek, nooit meer spiegel verstellen.
Ja als je hem uitzet ja. Maar waarom zou je dat doen?olafmol schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:09:
[...]Dat zegt ie toch? Dat de spiegel veel te donker is..
WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2
Ik heb hetzelfde ervaren! Normaal kijk je de diepte in als je in je spiegel kijkt, maar nu moet je ineens scherpstellen op een schermpje dat 50 cm van je af staat. Misschien komt het omdat ik brildragend ben (met varifocus glazen), maar het viel me in ieder geval erg tegen. Heb het zelfs na een paar minuten uitgeschakeld, zo irritant was het.Nougat schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 00:11:
Het klopt inderdaad dat het spiegel erg donker is als het scherm uitstaat, maar dat wende toch wel snel.
Ik heb inmiddels de "Standard Range" besteld, en daar zit dit "Streaming media spiegel" niet in, dat zie ik als een voordeel.
Ik heb de nieuwe en oude G6P proef gereden maar een LR besteld. Wat is het verschil in beleving dan? (Iets anders dan het vermogen?)goetfoud schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 09:00:
[...]
Als je mogelijk voor een G6 LR wil gaan zou ik niet gaan proefrijden in een G6P maar dan ook in een LR.
Ik heb vorige week even met de nieuwe digitale spiegel gereden, ik vond het qua beeld helemaal prima. Echter, het was zonnig die dag en ik had regelmatig dat het digitale beeld daardoor de reflectie van de echte spiegel er "doorheen" had. Dat vond ik zelf wel vervelend. Maar geen idee of daar nog iets aan te doen is qua instelling of afstellingmichaelvo schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:07:
[...]
Het zou helpen als je vertelt wat je er vervelend aan vond. De focusafstand wordt bijvoorbeeld vaak als vervelend ervaren maar zou in de loop van de tijd wel moeten wennen (als je niet ook in andere auto's rijdt). Ik heb tot nu toe ook best wat positieve ervaringen gelezen van reviewers over de nieuwe binnenspiegel, zoals verbeterd zicht, betere kijkhoek, nooit meer spiegel verstellen.
Had ik bij mijn proefrit ook, maar toen bleek dat het display op de minst sterkte variant stond. Toen we die omhoog hadden gezet was het dikke prima. Behalve dan dat ik ook echt wel moest wennen met scherpstellen.eMarnix schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:15:
[...]
Ik heb vorige week even met de nieuwe digitale spiegel gereden, ik vond het qua beeld helemaal prima. Echter, het was zonnig die dag en ik had regelmatig dat het digitale beeld daardoor de reflectie van de echte spiegel er "doorheen" had. Dat vond ik zelf wel vervelend. Maar geen idee of daar nog iets aan te doen is qua instelling of afstelling
Omdat je ogen tijdens het kijken in die digitale 'spiegel' te veel moeten focussen... en zeker als je brildragend bent.michaelvo schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:23:
[...]
Ja als je hem uitzet ja. Maar waarom zou je dat doen?
Het rijden vind ik verder wel goed (op flinke drempels na, dan voel je dat het een zware auto is die de vering tot het eind van zijn bereik brengt). Wat ik persoonlijk ook jammer vind is dat er geen zonnescherm in zit bij het glazen dak, maar kwam wel een inzet product tegen op Ali wat goed zou moeten werken tegen het licht en warmte.
Voor mij is het nog even dubben of ik wel voor deze versie van de G6 ga.
Als je iets aan de binnenkant van het panoramadak bevestigt, doet dat niets tegen de warmte, want die wordt alsnog opgebouwd aan de binnenkant tussen het glas en het scherm.Nougat schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 13:22:
Het rijden vind ik verder wel goed (op flinke drempels na, dan voel je dat het een zware auto is die de vering tot het eind van zijn bereik brengt). Wat ik persoonlijk ook jammer vind is dat er geen zonnescherm in zit bij het glazen dak, maar kwam wel een inzet product tegen op Ali wat goed zou moeten werken tegen het licht en warmte.
Klopt, maar krijg dan niet meer direct warmte op mijn lijfolafmol schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 13:27:
[...]
Als je iets aan de binnenkant van het panoramadak bevestigt, doet dat niets tegen de warmte, want die wordt alsnog opgebouwd aan de binnenkant tussen het glas en het scherm.
Door het vele vermogen echt anders aan pedaal. 4 wiel aandrijving zorgt ook voor ander gedrag.eMarnix schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:11:
[...]
Ik heb de nieuwe en oude G6P proef gereden maar een LR besteld. Wat is het verschil in beleving dan? (Iets anders dan het vermogen?)
Let wel: LR uiteraard geen probleem maar als je bijvoorveeld nooit electrisch hebt gereden en doet de test in de performance verwacht je mogelijk geen verschil in de praktijk met LR.
Ik heb afgelopen zomer met de G6 door Spanje gereden en kan je vertellen dat het dak echt zo goed als alle warmte/straling tegenhoudt. Ik/vrouw/kind hadden echt nergens last van (wat het dak betreft). En dat was in Spanje, echt vol in de bakkende zon.Nougat schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 13:28:
[...]
Klopt, maar krijg dan niet meer direct warmte op mijn lijf
De warmte komt echt via de voorruit/zijruiten de wagen binnen, niet via het dak. Of je moet er misschien extreem gevoelig voor zijn, maar dan nog zijn je zijruiten/voorruit een veel groter probleem.
De zijruiten achter zijn ook geblindeerd trouwens. Ook meer dan voldoende om de zon (genoeg) buiten te houden.
[ Voor 8% gewijzigd door BramT op 06-10-2025 14:03 ]
En je 'zit vast' aan de standaard velgen, de LR en P modellen hebben de sport velgen wel als optie.Henkman schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:10:
Even de specificaties van het uitrustingsniveau in Excel naast elkaar gezet van de SR en Performance. Hier zijn de verschillen van de Performance t.o.v. SR:WLTP SR 470 km, LR 525 km en Performance 510 km. Het verschil tussen LR en SR is 11,7%, tussen LR en Performance 8,5%.
-Pwn the day-
Dank voor de info. Ik neem het mee. De twijfel meer of ik qua bekleding kunstleer vs nappaleer niet beter voor nappa kan gaan.Arie26 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:06:
Ik zag dat de Xpeng G6 SR/LR beide Xopera sound system met 16 speakers. Heeft dat prima geluid?
Valt me op dat het lastig is te zien welke Android telefoons UWB ondersteunen. ChatGPT geeft wel een lijstje maar daar zit nu niet bepaald het nieuwste spul bij. Mogelijk naast een nieuwe auto ook maar eens kijken naar een telefoon die UWB ondersteund.
In onze zoektocht naar een nieuwe auto zijn we uitgekomen bij de xpeng G6. Afgelopen week bij de dealer de auto bekeken. Het witte interieur sprak me erg aan maar het lijkt me ook erg gevoelig voor bijv. verkleuring door o.a jeans of iets dergelijks.
ZIjn hier mensen met ervaring met de witte bekleding en of die goed schoon te houden is?
ZIjn hier mensen met ervaring met de witte bekleding en of die goed schoon te houden is?
Heb 'm nog niet zo lang (9k km), maar het valt me vooralsnog alles mee. Ben nog niks tegengekomen wat met een natte doek niet schoon te krijgen was; incl roadtrip waar vrouw+kind vanalles in de auto aan het eten/drinken warenm-designz schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:14:

Ik heb bewust voor kunstleer gekozen omdat nappaleer niet aansluit bij mijn kernwaarden. Andere merken (Tesla o.a.) gebruiken geen ander leer dan kunstleer, dus kwalitatief zit dat wel goed. Persoonlijk vind ik het vreemd dat Xpeng weer dierlijk leer in hun voertuigen beschikbaar maakt, omdat ze een heel verhaal over duurzaamheid en voetafdruk op hun website hebben staan. In mijn optiek gaan die twee niet samen.FJP84 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 00:06:
[...]
Dank voor de info. Ik neem het mee. De twijfel meer of ik qua bekleding kunstleer vs nappaleer niet beter voor nappa kan gaan.
Ik zag dat de Xpeng G6 SR/LR beide Xopera sound system met 16 speakers. Heeft dat prima geluid?
Valt me op dat het lastig is te zien welke Android telefoons UWB ondersteunen. ChatGPT geeft wel een lijstje maar daar zit nu niet bepaald het nieuwste spul bij. Mogelijk naast een nieuwe auto ook maar eens kijken naar een telefoon die UWB ondersteund.
Tijdens mijn proefrit in de G6 SR heb ik het XOpera Sound systeem behoorlijk aan de tand gevoeld en dat was echt niet ondermaats. Momenteel rijd ik een Audi met het "Bang & Olufsen Premium Sound System". Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat dat iets voller klinkt, maar ik heb in de XPeng nog niet gespeeld met de EQ settings, dus daar is wellicht nog wel wat te halen. Maar XOpera klinkt zeker niet slecht!
Voor wat betreft het zoeken naar een geschikte Android telefoon met UWB kun je goed de Tweakers website gebruiken;
categorie: Smartphones
Hier heb je een filter "UWB" onder het kopje "Locatie bepaling". Zo zie je meteen welke telefoons hiermee zijn uitgerust.
Thanks. Ik moest even doorklikken, maar die zit dus onder "Draadloze verbindingen".roelvdk schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:24:
[...]
Hier heb je een filter "UWB" onder het kopje "Locatie bepaling". Zo zie je meteen welke telefoons hiermee zijn uitgerust.
Spoiler: alleen google, apple en samsung.
Goed punt over de bekleding icm duurzaamheid. Over dit aspect had ik ook nagedacht en neem ik (hoewel het niet perse onder mijn kernwaarden valt) zeker in overweging. G6 LR heeft echter nog wel de voorkeur t.o.v de SR (suede dakstijl, digitale binnenspiegel, speakers in bestuurdersstoel + massage functie).roelvdk schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:24:
[...]
Ik heb bewust voor kunstleer gekozen omdat nappaleer niet aansluit bij mijn kernwaarden. Andere merken (Tesla o.a.) gebruiken geen ander leer dan kunstleer, dus kwalitatief zit dat wel goed. Persoonlijk vind ik het vreemd dat Xpeng weer dierlijk leer in hun voertuigen beschikbaar maakt, omdat ze een heel verhaal over duurzaamheid en voetafdruk op hun website hebben staan. In mijn optiek gaan die twee niet samen.
Tijdens mijn proefrit in de G6 SR heb ik het XOpera Sound systeem behoorlijk aan de tand gevoeld en dat was echt niet ondermaats. Momenteel rijd ik een Audi met het "Bang & Olufsen Premium Sound System". Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat dat iets voller klinkt, maar ik heb in de XPeng nog niet gespeeld met de EQ settings, dus daar is wellicht nog wel wat te halen. Maar XOpera klinkt zeker niet slecht!
Voor wat betreft het zoeken naar een geschikte Android telefoon met UWB kun je goed de Tweakers website gebruiken;
categorie: Smartphones
Waarschijnlijk lukt het om in de showroom standaard vs dynaudio in de G9 vergelijken, en dan kijken hoe het rijdt allemaal.
Qua UWB tzt dan maar overstappen naar de Google Pixel Pro 9. Die Samsung s25 vind ik wel te groot worden.
[ Voor 3% gewijzigd door FJP84 op 07-10-2025 19:22 ]
Gisteren reed ik in de avond op een snelweg zonder verlichting. Op zich prima, tot er een auto aan kwam waarvan de verlichting een tikje te hoog stond afgesteld. Toen was het digitale scherm vrijwel onbruikbaar. Maar je kunt het uitzetten, dat scheelt. In praktijk heb ik de digitale spiegel vaker uit staan dan aan.KWOAD schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:16:
[...]
Had ik bij mijn proefrit ook, maar toen bleek dat het display op de minst sterkte variant stond. Toen we die omhoog hadden gezet was het dikke prima. Behalve dan dat ik ook echt wel moest wennen met scherpstellen.
Het zou mooi zijn als er een instelling bij komt dat de spiegel bijvoorbeeld aan gaat bij het achteruit rijden, door die grote kijkhoek heb je dan een heel mooi overzicht.
Kan je uitleggen wat de irritatie is ?Nougat schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 00:11:
Hmmm, in de Nederlandse configurator heeft de G6 in alle versies dezelfde 20 inch wielen. Alleen de optionele Black Edition heeft dezelfde velg, maar dan volledig zwart.Nowhereman schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:39:
[...]
En je 'zit vast' aan de standaard velgen, de LR en P modellen hebben de sport velgen wel als optie.
Ik zie dat je in de Belgische configurator €500 kan besparen door 2 inch van de velgen af te halen en er een plastic kapje op te zetten. Nogal een no brainer lijkt me.
Overigens plaats ik een kanttekening bij de toevoeging "sport" voor de 20 inch velgen, want de hoogte van de band is gelijk aan die van de standaard 19 inch velgen die Tesla onder de model Y schroeft (4,52 inch). Qua comfort zullen die elkaar dus weinig ontlopen, afgezien van het feit dat Tesla je de weg op stuurt op IMHO inferieure Hankook banden. Ik ben het wel met je eens dat die 18 inch traktorvelgen optisch afbreuk doen aan de "S" van "SUV".
:strip_exif()/f/image/xJfGhc4CNvyhVjB93FAn2ai2.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je héél goed op dit plaatje kijkt kan je zien dat er Chinese banden onder zitten, de Maxxis Waltz MS2 235/60 R18. Deze budget band is 20 mm minder breed dan de 20 inch versie en (verrassing) 1 inch hoger (5,52 inch). De band is niet te koop in Europa en het verbaast mij niet dat ze in de NL configurator niet te vinden zijn. De serienaam Waltz voorspelt immers weinig goeds ten aanzien van het weggedrag.
[ Voor 76% gewijzigd door Henkman op 09-10-2025 02:50 ]
Inderdaad ook mijn punt wat opviel toen de mijne geleverd werd. Je kijkt in de "diepte" in je normale spiegel. Aangezien je door de voorruit al in de diepte kijkt is dat geen probleem omdat je je focus niet hoeft aan te passen als je in de spiegel kijkt. Als de streaming aan staat moet je dichtbij focussen want je kijkt dan naar een scherm. Initieel kijk je er dus "doorheen". Dan moet je je focus verleggen. Dat kost tijd en is irritant. En ik ben niet eens brildragend. Ik vind het trouwens wel heerlijk dat de echte spiegel wat donkerder is, voor mij perfect. Maar dat is een kwestie van smaak.
[ Voor 9% gewijzigd door Mr_Music op 08-10-2025 21:38 ]
X9 naar Nederland?
https://www.autoweek.nl/a...and-luxe-elektrische-mpv/
https://www.autoweek.nl/a...and-luxe-elektrische-mpv/
[ Voor 11% gewijzigd door hoipimniet op 09-10-2025 08:08 ]
Aangezien ik tevreden ben over mijn Motorola Edge 50 Pro aan Motorola support gevraagd welke devices UWB ondersteunen.BramT schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 15:38:
[...]
Thanks. Ik moest even doorklikken, maar die zit dus onder "Draadloze verbindingen".
Spoiler: alleen google, apple en samsung.
Our Motorola Edge 50 Ultra is confirmed to support UWB technology and it is our flagship model with this technology.
and Motorola Razr 50 Ultra / Motorola Razr+ - This foldable phone supports UWB technology and can use BMW Digital Key Plus, which utilizes ultra-wideband for hands-free car unlocking as you approach
Wel apart dat deze niet terugkomen in de filter op Tweakers.
Ik snap de uitleg, maar niet echt hoe dit anders is dan naar de andere schermen kijken (voor snelheid, navigatie, etc). Misschien omdat de spiegel nog een stukje dichterbij is? (Ik probeer niet flauw te doen; oprechte interesse!)Mr_Music schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:37:
[...]Dan moet je je focus verleggen. Dat kost tijd en is irritant.
Ik heb nog de 'oude' versie van de G6, en zo'n scherm als spiegel vind ik eigenlijk wel een leuke gimmick -- die ik dus net gemist heb helaas.
Even een andere FYI:
Sinds de laatste update hebben we dus de dashcam-feature, mits je het ding zelf van storage voorziet.
Aangezien de USB in een (semi) open locatie is zocht ik iets kleins wat niet te veel zichtbaar was. Ik wam op zo'n mini usb-stick uit (zoiets als deze). Toch ook rekening houdend met capaciteit (wear levelling) en snelheid. Toch viel het op dat de videofeeds (360, reverse, turn) regelmatig flinke stotters en/of lage fts hadden. Zelfs de navigatie voelde wat minder soepel.
Voor de grap weer even m'n 5 jaar oude drive (altijd gebruikte in de Tesla, zoiets als deze) er in geplugd, en alles is weer heerlijk soepel.
Voor de meeste zal het een "ja duh!" momentje zijn, maar voor de mensen die hun nieuwe xpeng gaan ophalen: check even goed of alles nog net zo soepel gaat nadat je de externe storage inplugt!
Sinds de laatste update hebben we dus de dashcam-feature, mits je het ding zelf van storage voorziet.
Aangezien de USB in een (semi) open locatie is zocht ik iets kleins wat niet te veel zichtbaar was. Ik wam op zo'n mini usb-stick uit (zoiets als deze). Toch ook rekening houdend met capaciteit (wear levelling) en snelheid. Toch viel het op dat de videofeeds (360, reverse, turn) regelmatig flinke stotters en/of lage fts hadden. Zelfs de navigatie voelde wat minder soepel.
Voor de grap weer even m'n 5 jaar oude drive (altijd gebruikte in de Tesla, zoiets als deze) er in geplugd, en alles is weer heerlijk soepel.
Voor de meeste zal het een "ja duh!" momentje zijn, maar voor de mensen die hun nieuwe xpeng gaan ophalen: check even goed of alles nog net zo soepel gaat nadat je de externe storage inplugt!
Goede vraag. Ik denk dat het inderdaad een stukje dichterbij is, maar wellicht toch ook een soort van gewenning. Waarschijnlijk zijn we gewoon gewend dat als het brein zegt, ik wil op het dashboard kijken, dat je intussen de focus onbewust al verlegd naar dichtbij. Wanneer dit de binnenspiegel is er geen signaal komt om de focus te verleggen. Wellicht zo iets. Het fenomeen is wel echt en denk dat het wennen is en op den duur normaal wordt (en je dus eerder focus verlegd).BramT schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:49:
[...]
Ik snap de uitleg, maar niet echt hoe dit anders is dan naar de andere schermen kijken (voor snelheid, navigatie, etc). Misschien omdat de spiegel nog een stukje dichterbij is? (Ik probeer niet flauw te doen; oprechte interesse!)
Ik heb nog de 'oude' versie van de G6, en zo'n scherm als spiegel vind ik eigenlijk wel een leuke gimmick -- die ik dus net gemist heb helaas.
Het viel me overigens op dat tijdens schemering en in de avond het display soms wat fel is en "in your face". Dan zet ik hem wel uit. Als het goed is kan je ook de helderheid wel aanpassen maar dat kan je niet even snel doen dacht ik.
Bij mij wel. ik heb deze. Dit is een gen1 versie. De mini stick ook. Je oude is gen2. Wellicht zit daar het verschil dan in.BramT schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:04:
[ Voor 6% gewijzigd door Mr_Music op 09-10-2025 11:23 ]