Foto's !!!Mr_Music schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 00:16:
[...]
Dank! Dat blijft inderdaad altijd een leuk iets om naar uit te kijken!
Na wat proefritjes in verschillende EV's, gisteren akkoord gegeven op een lease voorstel voor een G6 Long Range. Als het goed is rond de kerst een G6 in Midnight Black met donker grijs interieur en trekhaak. Heerlijk om niet te hoeven puzzelen met opties en uitvoeringen. Ik ga met interesse dit topic volgen.
Ik heb de 2024 LR en AWD gereden. De LR is meer dan voldoende en geeft iets meer actieradius. Maar, ik heb nu nog een Polestar 2 met AWD en vind dit met nat (winter)weer toch wel een pre tov 2WD. Nu in afwachting van de 2025 AWD Black Editionkx22 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 15:56:
Wat zouden jullie doen:
2024 AWD performance met alle opties
2025 LR met alle opties
Prijs is ongeveer hetzelfde. Verschil qua opties is ook minimaal.
Gaan het prive kopen, dus bijtelling maakt niet uit
Bij eigen aankoop is het niet zo eenvoudig. Ik heb net een SR Urban Edition model 2024 besteld voor iets meer dan 40k. De 2025 LR kwam boven 48k uit. Ik weet niet of deze over 5 jaar 8k meer restwaarde zal hebben. Moeilijk te voorspellen, zeker mocht er in die 5 jaar al een nieuwe refresh op de markt worden gezet.mm.kool schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:38:
[...]
Bij privé aankoop zou ik altijd voor 2025 gaan. Op termijn gaan zaken als het snellere laden, meer range en wellicht ook LFP batterij voordeel opleveren bij restwaarde.
Gaaf, mijn leasekeuze zou zomaar exact de zelfde kleurstelling kunnen zijn binnen- en buitenkant. Al zou het ook arctic white of silver frost kunnen worden. Maar Quartz Grey is toch ook wel erg geslaagd.
Ik zou graag wat "wildere" kleuren zien bij de nieuwe 2025/2026 xpeng autos. China heeft wel interessante kleuren
Ben ik met je eens. Ik ben wel wat meer van de 'veiligere' kleuren, maar zo een oranje er tussen vind ik wel gaaf om te zien.olafmol schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:50:
Ik zou graag wat "wildere" kleuren zien bij de nieuwe 2025/2026 xpeng autos. China heeft wel interessante kleuren
Ik had het op discord ook al vermeld maar ik ben blij dat de binnenspiegel ook echt een spiegel is en daarnaast ook een display. Het display is heel erg wennen, met name het focussen gaat lastig omdat je initieel de diepte in kijkt, althans bij mij dan.
Ja ik had echt mijn hoop gezet op de de Champagne exterieur kleur met groen interieur. Jammer de bammerolafmol schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:50:
Goed om te weten, hoorde laatst inderdaad van iemand die het ook in zijn auto (niet Xpeng) had dat diepte een dingetje is. Maar handig om als extra te hebben als de achterbak tot de nok toe vol zit.Mr_Music schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:17:
Ik had het op discord ook al vermeld maar ik ben blij dat de binnenspiegel ook echt een spiegel is en daarnaast ook een display. Het display is heel erg wennen, met name het focussen gaat lastig omdat je initieel de diepte in kijkt, althans bij mij dan.
Had ik ook, ik wilde graag een oranje G6 juist ook omdat ik lease. Maar natuurlijk kiest de lease weer voor alleen saaie veilige kleuren.Mr_Music schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:16:
[...]
Ben ik met je eens. Ik ben wel wat meer van de 'veiligere' kleuren, maar zo een oranje er tussen vind ik wel gaaf om te zien.
Is dit silver frost of graphite grey van kleur?
Klopt die combinatie heeft de G7 in China ook. Super strakolafmol schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:20:
Ik vind die groene kleur met oranje bekleding van bv Xiaomi wel heel tof
Graphite Grey volgens mijspruit89 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:38:
[...]
Dit is Graphite grey.spruit89 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:38:
[...]
Volgens Xpeng Utrecht kunnen ze dus niet inzien welke versies en combinaties nu op de boot zitten.
Je moet een bestelling doen en dan hopen dat hij op de boot zit, zodat je een snelle levering hebt. Anders moet je vanuit gaan dat het 3 maanden duurt.
Ik had gehoopt dat ze konden zien welke combinaties op de boot stonden en dat ik daaruit 1 kon kiezen, zodat ik weet dat ik in bvb 1 maand al kan rijden. Wel omslachtig. Bij de grote Duitse merken konden ze dat altijd wel inzien.
Je moet een bestelling doen en dan hopen dat hij op de boot zit, zodat je een snelle levering hebt. Anders moet je vanuit gaan dat het 3 maanden duurt.
Ik had gehoopt dat ze konden zien welke combinaties op de boot stonden en dat ik daaruit 1 kon kiezen, zodat ik weet dat ik in bvb 1 maand al kan rijden. Wel omslachtig. Bij de grote Duitse merken konden ze dat altijd wel inzien.
Dat zou ik als verkoper ook zeggenkx22 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 13:16:
Volgens Xpeng Utrecht kunnen ze dus niet inzien welke versies en combinaties nu op de boot zitten.
Voor mij was de keuze voor de AWD uiteindelijk met name om de luchtvering. Heb zowel de G9 2024 LR & AWD direct na elkaar in een proefrit gereden. Die luchtvering vond ik zelf wel érg lekker. De extra PK's, AWD etc zijn "extraatjes" die ik zelf niet echt nodig acht.kx22 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 15:56:
Wat zouden jullie doen:
2024 AWD performance met alle opties
2025 LR met alle opties
Prijs is ongeveer hetzelfde. Verschil qua opties is ook minimaal.
Gaan het prive kopen, dus bijtelling maakt niet uit
Net vanochtend een bestelling geplaatst in Cothen bij het event. De bestelde G6LR kon direct aan een beschikbaar exemplaar gekoppeld worden die vermoedelijk al in Nederland is aangekomen.
Ik heb ook naar de SR gevraagd, die blijkt namelijk meer verschillen te hebben dan alleen de accu:
- Geen massagestoelen
- Andere hemelbekleding, minder luxe dan suede
- 19inch wielen en andere velgen met wieldoppen.
Daarom ben ik toch maar voor de LR gegaan. Uiterlijk begin december levering, maar vermoedelijk oktober al.
Ik heb ook naar de SR gevraagd, die blijkt namelijk meer verschillen te hebben dan alleen de accu:
- Geen massagestoelen
Daarom ben ik toch maar voor de LR gegaan. Uiterlijk begin december levering, maar vermoedelijk oktober al.
De 2025 LR heeft ook luchtvering.Hilol schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 15:25:
[...]
Voor mij was de keuze voor de AWD uiteindelijk met name om de luchtvering. Heb zowel de G9 2024 LR & AWD direct na elkaar in een proefrit gereden. Die luchtvering vond ik zelf wel érg lekker. De extra PK's, AWD etc zijn "extraatjes" die ik zelf niet echt nodig acht.
Dank voor deze info. Als het de G6 wordt dan de LR. Benieuwd hoe uitgekleed de G9 SR dan is.KWOAD schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:27:
Net vanochtend een bestelling geplaatst in Cothen bij het event. De bestelde G6LR kon direct aan een beschikbaar exemplaar gekoppeld worden die vermoedelijk al in Nederland is aangekomen.
- Geen massagestoelen
Oh echt...
Ik kan op hun site ook nergens vinden dat het wel of niet heeft (kan het ook niet vinden bij de Performance).
Google AI schrijft vaag dat het er standaard bij komt (OOK bij de nieuwe 2025 model). Dus dat is denk ik verwijzend naar de performance?
Ik zou het wel logisch vinden, want anders kan ik die 10k prijsverschil gewoon niet verklaren. Een extra motor met wat power voor 10.000 euro meer is wel heel veel geld voor wat heel weinig mensen nodig hebben.
Als je de configurator opent voor de G9 zie je het er expliciet bij staan:kx22 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:39:
[...]
(kan het ook niet vinden bij de Performance).
/f/image/IgA9SN0YuiPHXhPFncjJa1Rm.png?f=fotoalbum_large)
Heeft 2025 model meer range dan?mm.kool schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:38:
[...]
Bij privé aankoop zou ik altijd voor 2025 gaan. Op termijn gaan zaken als het snellere laden, meer range en wellicht ook LFP batterij voordeel opleveren bij restwaarde.
Goed punt, het antwoord is: nee.
Kia e-soul 64 kw