Leasebudget: 880
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 48 mnd
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: geen, maar eigen afkeer voor de nieuwe Chinese merken
Overige afhankelijkheden: max 15% eigen bijdrage
Specifieke wensen: EV met goed bereik en laadsnelheid, ruimte voor een jong gezin in de toekomst maar geen enorme bak (m'n vriendin vindt de Y te groot

), trekhaak voor fietsenrek
Hoi allemaal, wij mogen een auto uitkiezen. Ik verruil mijn baan en lever een Nissan Leaf in en we gaan via het werk van mijn vriendin leasen. De grootste kanshebbers zijn een Volkswagen ID3 (77kWh) en Tesla Model 3. Volvo EX30 vinden we heel tof, maar die heeft veel minder ruimte (achterbank en bak). Ik heb de markt al aardig verkend en we hebben proefgereden, maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden/adviseren. Het wachten op de presentatie van de Skoda Elroq speelt ook nog in mijn hoofd.
ID3
+ praktische ruimte hatchback, grote batterij met 170 kW laden en relatief 'normale' auto mét richtinaanwijzers, Carplay
- geen batterijvoorverwarming, stroperige infotainment en slechte touch knoppen, beetj saai
Model 3
+ : rijdt fantastisch, zeer efficiënte EV, interieur van de facelift erg fijn, frunk en grote achterbank (maar wel een brievenbus), trekhaak mag karretje trekken
- geen richtingaanwijzers en alles in het scherm (nadeel, hoewel ik denk dat we kunnen wennen), geen parkeersensoren meer maar alles met camera's (werkt volgens mij nog niet perfect), geen Carplay