Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:37

Griffin

Is mythical

Griffin schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:18:
[...]

...

Maar weer even ontopic:
Ik wacht dus even op een iets lagere brandstofprijs maar blijf goed rondkijken. Zelf vind ik de Enyaq erg mooi en zou binnen budget vallen maar dan alleen de 60 versie en ik wil qua afstanden liever de 80 willen. En die past niet.

Verder heb ik volgende op de lijst staan:
  • Octavia Combi
  • 308 SW
  • Astra Tourer 2022
Elektra staat ook nog op de lijst maar de VW wagens vind ik niet echt mooi.
Verder zit ik qua bijtelling dat ik max ong 330 / 340 wil gaan betalen.

Eisen:
...
Uiteindelijk ging de Enyaq niet passen ook omdat voorraad de grote vraag is. Uiteindelijk nog een keer goed gekeken naar de Octavia maar door het brandstof deel in de lease ging het echt niet pakken. Toen kwam ik de Ceed SW MHEV tegen. Ja je levert wat ruimte in de kofferbak in maar het viel mij erg mee. Qua specs zeggen ze 100L maar ik zie dat niet terug. Het voordeel van de MHEV (Dynamics Plus Line) is dat deze binnen de 900EUR valt. Ik heb ook nog naar de Launch editie gekeken maar deze ging over de 1000EUR lease heen en dat is het niet waard.

Levertijd etc heb ik nog 0 idee bij, maar de huidige auto kan nog even verlegd worden (contract loopt in juli af maar mag nog 1 jaar maximaal verlengd worden) en anders komt er een shortlease auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Griffin schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:34:
[...]

Uiteindelijk ging de Enyaq niet passen ook omdat voorraad de grote vraag is. Uiteindelijk nog een keer goed gekeken naar de Octavia maar door het brandstof deel in de lease ging het echt niet pakken. Toen kwam ik de Ceed SW MHEV tegen. Ja je levert wat ruimte in de kofferbak in maar het viel mij erg mee. Qua specs zeggen ze 100L maar ik zie dat niet terug. Het voordeel van de MHEV (Dynamics Plus Line) is dat deze binnen de 900EUR valt. Ik heb ook nog naar de Launch editie gekeken maar deze ging over de 1000EUR lease heen en dat is het niet waard.

Levertijd etc heb ik nog 0 idee bij, maar de huidige auto kan nog even verlegd worden (contract loopt in juli af maar mag nog 1 jaar maximaal verlengd worden) en anders komt er een shortlease auto.
Ik vond de kofferruimte bij een Ceed SW ook zeker niet tegenvallen (komende van een Octavia Station).
Voor mij was de zitruimte gewoon net te krap, waarbij ik ook vooral tegen de dakrand aan zit te kijken. Ik ben lang en breed, dus dat helpt dan beide niet. Voor iemand die niet mijn postuur heeft, lijkt het me een super auto. Ik vond persoonlijk de Hyundai I30 wel iets moderner ogen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58
Griffin schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:34:
[...]
Toen kwam ik de Ceed SW MHEV tegen. Ja je levert wat ruimte in de kofferbak in maar het viel mij erg mee. Qua specs zeggen ze 100L maar ik zie dat niet terug.
Die kofferbak is toch ook niet kleiner, dat is alleen bij de PHEV (plugin) variant zo omdat deze het batterijpakket daar heeft liggen. Die MHEV heeft net als mijn Octavia MHEV maar een kleine hulp accu. In mijn Octavia is dat maar 600Wh en past gewoon onder de bijrijder stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:45
WimOBL schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:43:
Leasebudget: 980
Kilometrage per jaar: 40000
Contractduur: 4
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling incl. via Travelcard/praktijkverbruik.nl
Merkbeleid, zo ja, welke:Nee
Overige afhankelijkheden:max 135 CO2 mg/km
Specifieke wensen: bredere achterbank en scheidingsrek tussen achterbank en laadruimte
Uiteindelijke keuze:Dacia Sandero Step ... i.v.m. levertijd (juni) kosten/baten

Afweging waren:
* 308 hatchback
Nadelen;
- 2 autostoeltjes achterin is geen derde persoon meer
- Kosten
- Levertijd
* Cupra Born
- Weinig laadruimte
- geen opties meer over door hogere bedrag
- Levertijd direct maar omdat deze al langere tijd geregistreerd staat liep het leasecontract 60 mnd en daarmee ruim halfjaar naar topkosten waardoor geen voordeel meer t.o.v. benzine

* Octavia
- Hoger in lease
- Zeer lange levertijd

* Kia Ceed SW
- 2e keuze
- Langere levertijd
Was een Corolla station geen optie geweest? Relatief goedkoop als je budget inclusief brandstof is?

Maar beetje te laat nu, veel plezier met je Sandero _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Hier ook net gestart met een nieuwe baan. Rijdt nu een auto uit de pool, maar mag na m'n proeftijd (2 maanden) een eigen wagen uitzoeken.
Helaas nog geen toegang tot het lease portaal, waardoor ik nu geen goed beeld kan vormen wat ik zou kunnen leasen.

Tips en adviezen welkom :-)
Leasebudget (benzine): € 840 (met uitloop naar € 966, maar doe ik liever niet, tenzij ...)
Leasebudget (elektrisch): € 780 (met uitloop naar € 897, maar doe ik liever niet, tenzij ...)
Kilometrage per jaar: 30.000 km
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief, geen idee of ze de Fabrieksopgave of alternatieve regeling aanhouden
Merkbeleid: Nee
Overige afhankelijkheden: max 168 g/CO2 uitstoot (bij benzine)
Specifieke wensen: Liefst een beetje aangekleed (liever een goed aangeklede Octavia dan een kale Superb) en achterin ook voldoende beenruimte (3 kinderen op de achterbank). Voorkeur zou een VW Tiguan zijn, maar vanwege de incl. brandstof component geen idee of dat haalbaar is (iemand tips hoe je brandstofcomponent mee kan nemen / uit kan rekenen?). Bij voorkeur geen elektrisch aangezien ik niet voor de deur kan laden (geen oprit), maar ik sta zeker open om mij te laten verleiden :D
Uiteindelijke keuze: -

Toevoeging: De poolauto kan ik blijven rijden. Levertijd is dus niet doorslaggevend

[ Voor 3% gewijzigd door BastaRhymez op 16-03-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

BastaRhymez schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:49:
Hier ook net gestart met een nieuwe baan. Rijdt nu een auto uit de pool, maar mag na m'n proeftijd (2 maanden) een eigen wagen uitzoeken.
Helaas nog geen toegang tot het lease portaal, waardoor ik nu geen goed beeld kan vormen wat ik zou kunnen leasen.

Leasebudget (benzine): € 840 (met uitloop naar € 966, maar doe ik liever niet, tenzij ...)
Leasebudget (elektrisch): € 780 (met uitloop naar € 897, maar doe ik liever niet, tenzij ...)
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief, geen idee of ze de Fabrieksopgave of alternatieve regeling aanhouden
Specifieke wensen: Liefst een beetje aangekleed (liever een goed aangeklede Octavia dan een kale Superb) en achterin ook voldoende beenruimte (3 kinderen op de achterbank). Voorkeur zou een VW Tiguan zijn, maar vanwege de incl. brandstof component geen idee of dat haalbaar is (iemand tips hoe je brandstofcomponent mee kan nemen / uit kan rekenen?). Bij voorkeur geen elektrisch aangezien ik niet voor de deur kan laden (geen oprit), maar ik sta zeker open om mij te laten verleiden :D
De eerste vraag is, hoelang je je poolauto wilt gaan rijden. Want als je een Skoda (of iets anders VAG) besteld kan het zomaar najaar 2023 worden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
True schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:51:
[...]

De eerste vraag is, hoelang je je poolauto wilt gaan rijden. Want als je een Skoda (of iets anders VAG) besteld kan het zomaar najaar 2023 worden.
De poolauto kan ik gewoon blijven rijden. Er is geen nut of noodzaak om die zo snel mogelijk in te ruilen voor een andere auto. Dus levertijd is geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-09 18:09
@BastaRhymez Wat betreft brandstofcomponent kijken gebruik ik gewoon de calculator van directlease. Tiguan Life 110kw komt dan bijvoorbeeld op 914 incl met jouw kilometrage en contractsduur, dan heb ik nog geen opties aangeklikt. Is het een optie om een stapje kleiner te kijken naar de T-Cross of T-Roc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 07:43

Toevoeging: De poolauto kan ik blijven rijden. Levertijd is dus niet doorslaggevend
2 suggesties: Mazda3 / Toyota Corolla hybrid

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:13

Hyundai Tucson plugin hybride. Volledig aangekleed komt die op ~755 bij 48/30.000

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
wuzzy schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:20:
@BastaRhymez Wat betreft brandstofcomponent kijken gebruik ik gewoon de calculator van directlease. Tiguan Life 110kw komt dan bijvoorbeeld op 914 incl met jouw kilometrage en contractsduur, dan heb ik nog geen opties aangeklikt. Is het een optie om een stapje kleiner te kijken naar de T-Cross of T-Roc?
Thanks voor de tip van DirectLease! Ga daar eens kijken wat de prijzen incl. brandstof zijn.

Rijd nu (tijdelijk) een T-Roc, maar vind die achterin echt te klein met de kinderen. Ik ben niet bijzonder groot, maar zit met mijn stoel toch al redelijk ver naar achteren. Maargoed, als de Tiguan buiten het budget ligt, ga ik op zoek naar wat anders. Dan zal het hoogstwaarschijnlijk iets van een station worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Hmmbob schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:08:
[...]

Hyundai Tucson plugin hybride. Volledig aangekleed komt die op ~755 bij 48/30.000
Maar wel op €950,- incl. brandstof. Hoewel daar natuurlijk nog wel ruimte in zit, als je een Comfort of Comfort Plus kiest.

@BastaRhymez Op de website van Leaseplan kan je ook samenstellen, en wanneer je alle delen hebt ingevuld, geeft die ook aan wat ze als brandstofvoorschot rekenen.

Volgens mij zijn bij alle leasemaatschappijen de voorschotten gebaseerd op werkelijk haalbare waarden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-09 18:09
BastaRhymez schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:25:
[...]

Thanks voor de tip van DirectLease! Ga daar eens kijken wat de prijzen incl. brandstof zijn.

Rijd nu (tijdelijk) een T-Roc, maar vind die achterin echt te klein met de kinderen. Ik ben niet bijzonder groot, maar zit met mijn stoel toch al redelijk ver naar achteren. Maargoed, als de Tiguan buiten het budget ligt, ga ik op zoek naar wat anders. Dan zal het hoogstwaarschijnlijk iets van een station worden.
Geen probleem. Wellicht kan je buiten VAG bijvoorbeeld eens kijken naar de al genoemde Hyundai Tucson of de tegenhanger van Kia, Sportage. Ford Kuga is ook populair in dit segment geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Wild Chocolate schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:41:
[...]

Maar wel op €950,- incl. brandstof. Hoewel daar natuurlijk nog wel ruimte in zit, als je een Comfort of Comfort Plus kiest.
Shit, ik had inclusief ff gemist, my bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
[...]
Volgens mij zijn bij alle leasemaatschappijen de voorschotten gebaseerd op werkelijk haalbare waarden.
Standaard is op fabrieksopgave, anders kan uiteraard op verzoek. Maakt de leasemaatschappij niets uit want die factureert de tankpas toch gewoon elke maand met het werkelijk getankte bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
jongetje schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:24:
[...]

Standaard is op fabrieksopgave, anders kan uiteraard op verzoek. Maakt de leasemaatschappij niets uit want die factureert de tankpas toch gewoon elke maand met het werkelijk getankte bedrag.
De hierboven gelinkte Hyundai Tucson PHEV zou volgens fabrieksopgave bij 2500 km per maand, 35 liter brandstof nodig hebben. Het brandstofvoorschot is €195,- Dus tenzij Directlease alvast een voorschot (pun intended) neemt op aankomende prijsverhogingen, gaan ze toch echt uit van een duidelijk hoger verbruik dan de fabrieksopgave.

Dezelfde ervaring heb ik bij Leaseplan.

Edit: Ter vergelijk, bij de HEV versie van de Tucson rekent Directlease €224,- brandstofvoorschot per maand.

[ Voor 7% gewijzigd door Wild Chocolate op 16-03-2022 18:34 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:25

Oekol

waka waka hey hey

BastaRhymez schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:25:
[...]

We hebben ongeveer hetzelfde pad bewandeld. Verschil is mijn budget is excl brandstof en de jouwe incl. In dat geval is hybride zeer interessant dus check dat na en inderdaad directlease is je vriend. Collega van mij heeft 'troc en andere heeft de Peugeot 3008 besteld. Beide niet enorm ruim achterin (ook niet klein). Dit en prijs kwaliteit heeft ons doen besluiten om voor een station te gaan. Troc is een golf maar dan met meer plastic en duurder om het gechargeerd te zeggen.

Eerst keken we voor Skoda octavia Station die veruit de grootste in z'n klasse is met kofferbak en achterbank ruimte. Door de hoge levertijd geen optie en is het de seat leon geworden. Nog steeds ruim en voldeed prima. Kijk voordat je gaat kijken naar stations nog even naar de hybride varianten van SUV's.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 19:24
D_Jeff schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:54:
[...]

2 suggesties: Mazda3 / Toyota Corolla hybrid
De 3 is een uitdaging met 3 kinderen en de Corolla is met 3 kinderen ook niet al te riant zeker niet als er zitjes bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Wild Chocolate schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:20:
[...]

De hierboven gelinkte Hyundai Tucson PHEV zou volgens fabrieksopgave bij 2500 km per maand, 35 liter brandstof nodig hebben. Het brandstofvoorschot is €195,- Dus tenzij Directlease alvast een voorschot (pun intended) neemt op aankomende prijsverhogingen, gaan ze toch echt uit van een duidelijk hoger verbruik dan de fabrieksopgave.

Dezelfde ervaring heb ik bij Leaseplan.

Edit: Ter vergelijk, bij de HEV versie van de Tucson rekent Directlease €224,- brandstofvoorschot per maand.
Mijn bestelde Tucson PHEV krijgt van mijn lease mij een brandstofvoorschot van 22,13 (obv 10k/jaar), dus 195 en 224 zijn ridicuul.

Heck, mijn huidige Diesel deed 139/maand voorschot obv 40k.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Hmmbob schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:51:
[...]

Mijn bestelde Tucson PHEV krijgt van mijn lease mij een brandstofvoorschot van 22,13 (obv 10k/jaar), dus 195 en 224 zijn ridicuul.

Ik zou eerder de voorschotten die jij noemt ridicuul noemen. Ik gaf al aan dat zowel Leaseplan als Directlease iets lijken te doen wat op werkelijk verbruik gebaseerd is. Zelfs als je bij een Diesel uitgaat van 4,0 liter per 100 km (1 op 25), kom je bij 40.000 km/j uit op 133 liter per maand. Dat red je al 15 jaar niet meer met €139,-...

@BastaRhymez Ik ben bang dat je budget wel wat krap is, als je denkt aan Octavia met veel opties. Een Seat Leon Style 1.0 met een paar opties (Technology Pack, metallic lak), komt bij Leaseplan op ca. €850,-

[ Voor 21% gewijzigd door Wild Chocolate op 16-03-2022 19:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hmmbob schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:51:
[...]

Weet je dit zeker? Voor 22 euro per maand brandstof? Voor die Tucson of voor een bromfiets?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Thanks voor alle reacties!
Alleen de jongste zit nog in een zitje, de andere twee niet meer.

De hoge brandstofprijs is natuurlijk gewoon ruk, zeker als dit nu allemaal doorwerkt in de leaseprijs (wat wel logisch is natuurlijk).

Een PHEV is ook zeker een optie, zal is nazoeken of ze daar extra eisen aan stellen.
De puzzeltocht gaat rustig verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Jeroenneman schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:34:
[...]

Weet je dit zeker? Voor 22 euro per maand brandstof? Voor die Tucson of voor een bromfiets?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLqUTChGXhkci-W5R1MJTvfRdHY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2ix3X6nrnT8YMClVlFDZoUe3.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Wild Chocolate schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:04:
Ik zou eerder de voorschotten die jij noemt ridicuul noemen. Ik gaf al aan dat zowel Leaseplan als Directlease iets lijken te doen wat op werkelijk verbruik gebaseerd is. Zelfs als je bij een Diesel uitgaat van 4,0 liter per 100 km (1 op 25), kom je bij 40.000 km/j uit op 133 liter per maand. Dat red je al 15 jaar niet meer met €139,-...
Ik denk dat je het begrip "voorschot" verward met "afrekening naar verbruik"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

De hierboven gedeelde link van directlease gaat uit van een verwachting c.q. voorschot van 12km per betaalde Euro. Als jij met 22 Euro per maand rijdt kom je uit op net iets meer dan drie duizend kilometer per jaar. Of je voorschot klopt niet of de verwachting vanuit DL is behoorlijk aangepast. In beide gevallen is jouw scenario niet te vergelijken met de prijzen nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jeroenneman schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:34:
[...]

Kan hoor. Bij mijn werkgever is tussen leasemaatschappij en werkgever een jaarprijs per liter afgesproken om mee te rekenen. Achteraf wordt er gewoon over het gehele wagenpark verrekend.
Dat je nu bij directlease hogere voorschotten te zien krijgt is met de huidige prijzen logisch. Die kijken individueel namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Mij hebben ze eens uitgelegd dat het brandstofvoorschot slechts een fictieve prijs is die aan einde looptijd wordt verrekend. Toen ik de vorige auto inleverde stuurde ons wagenpark-beheer per ongeluk die brief met eindafrekening naar mij door van Alphabet waarin in moeilijk woorden stond: die auto was in de praktijk zo zuinig, jullie krijgen 48x80 euro terug.

Op die auto had ik 40 euro eigen bijdrage per maand, dus het leek mij redelijk dat ik die dan ook terug zou krijgen. Maar helaas, zo werkte het niet, het was allemaal fictief. Maar ik hoef ook niet te calculeren met brandstof.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 17-03-2022 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
[...]

@BastaRhymez Op de website van Leaseplan kan je ook samenstellen, en wanneer je alle delen hebt ingevuld, geeft die ook aan wat ze als brandstofvoorschot rekenen.

Waar op Leaseplan zie jij wat er als brandstof voorschot wordt gerekend?
Ik zie overal prijzen, maar geen brandstofvoorschot.

Even als voorbeeld; Ik configureer de SKODA OCTAVIA COMBI 1.0 TSI e-TEC MHEV DSG Sport Business 5d.
Ik heb de volgende opties / aanpassingen bij het samenstellen:
Lak: Velvet Red Mettalic
Bekleding: Stoffen bekleding "Sport" - Thermoflux zwart
Pakketten: -
Opties:
* Travel Assistant pakket € 487
* Parkeersensoren voor en achter € 264
* Verwarmbare voorruit € 239
* Stoelverwaming op de voorstoelen € 190

Looptijd: 48 maanden
Kilometers: 30.000 km

Prijs: € 643 exl brandstof

Door uw keuze zijn de volgende opties toegevoegd:
Metallic lak: Velvet Red€ 818

Fiscale waarde:
Fiscale waarde: € 35.240,23
Indicatie bijtelling: € 261,46

Verrekenprijzen:
Meerprijs per km: € 0,0979
Minderpijs per km: € 0,0242
Meerdagenkorting: € 2,19
Minderdagentoeslag: € 10,50

Gekozen opties:
Lak & Bekleding:
* Velvet Red Metallic

Opties
* Travel Assistant pakket
* Parkeersensoren voor en achter
* Metallic lak: Velvet Red
* Verwarmbare voorruit
* Stoelverwaming op de voorstoelen

Als ik vervolgens doorklik op "deze auto aanvragen" dan krijg ik het volgende in beeld:
SKODA OCTAVIA COMBI 1.0 TSI e-TEC MHEV DSG Sport Business 5d
€ 643 excl. btw
Looptijd: 48 Maanden
Kleur: Velvet Red Metallic
Verwachte bijtelling: 22 %
Fiscale waarde: €35.240

Ik mis hier dus ook nog het brandstofvoorschot

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wild Chocolate
BastaRhymez schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:07:
[...]

Waar op Leaseplan zie jij wat er als brandstof voorschot wordt gerekend?
Ik zie overal prijzen, maar geen brandstofvoorschot.

Even als voorbeeld; Ik configureer de SKODA OCTAVIA COMBI 1.0 TSI e-TEC MHEV DSG Sport Business 5d.
Ik heb de volgende opties / aanpassingen bij het samenstellen:
Lak: Velvet Red Mettalic
Bekleding: Stoffen bekleding "Sport" - Thermoflux zwart
Pakketten: -
Opties:
* Travel Assistant pakket € 487
* Parkeersensoren voor en achter € 264
* Verwarmbare voorruit € 239
* Stoelverwaming op de voorstoelen € 190

Looptijd: 48 maanden

Prijs: € 643 exl brandstof

Door uw keuze zijn de volgende opties toegevoegd:
Metallic lak: Velvet Red€ 818

Fiscale waarde:
Fiscale waarde: € 35.240,23
Indicatie bijtelling: € 261,46

Verrekenprijzen:
Meerprijs per km: € 0,0979
Minderpijs per km: € 0,0242
Meerdagenkorting: € 2,19
Minderdagentoeslag: € 10,50

Gekozen opties:
Lak & Bekleding:
* Velvet Red Metallic

Opties
* Travel Assistant pakket
* Parkeersensoren voor en achter
* Metallic lak: Velvet Red
* Verwarmbare voorruit
* Stoelverwaming op de voorstoelen

Als ik vervolgens doorklik op "deze auto aanvragen" dan krijg ik het volgende in beeld:
SKODA OCTAVIA COMBI 1.0 TSI e-TEC MHEV DSG Sport Business 5d
€ 643 excl. btw
Looptijd: 48 Maanden
Kleur: Velvet Red Metallic
Verwachte bijtelling: 22 %
Fiscale waarde: €35.240

Ik mis hier dus ook nog het brandstofvoorschot
Wanneer je een tankpas aanvinkt, verschijnt rechts (onder de fiscale waarde en indicatie bijtelling) het brandstofvoorschot. In het geval van de door jou gelinkte Octavia is dat €247,-, dus kom je op €890,-

Edit: Wanneer je een PHEV leaset, is het overigens nog wel de vraag of je dan ook een lader nodig hebt. Dat is (bij Leaseplan) ook zo'n €40,- tot €50,- per maand bij een 4 jarig contract.

EDIT2: Voor de geïnteresseerden, Alphabet heeft een link op hun site staan naar hun overzicht met actuele levertijden. Ik link bewust even naar de pagina, en niet direct naar het document, aannemende dat het document regelmatig bijgewerkt wordt (huidige versie van 15-02-22).
Ik heb zo'n overzicht ook van Leaseplan, maar daar moet je als klant inloggen om het te kunnen zien. Ontloopt elkaar niet veel, en publiek beschikbaar is wel handig natuurlijk. @D_Jeff of @Kecin, misschien leuk om op te nemen in de TS?

[ Voor 15% gewijzigd door Wild Chocolate op 17-03-2022 08:45 . Reden: Aanvullingen ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Hmmbob schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:12:
[...]

Ik denk dat je het begrip "voorschot" verward met "afrekening naar verbruik"
Nee hoor, alleen snap ik dan jouw leasemaatschappij niet, omdat ze kennelijk continu een gigantisch bedrag aan achterstallige brandstof open hebben staan. Ik begreep dat in mijn geval Leaseplan het voorschot elke paar maanden aanpast aan de werkelijkheid. Voor een leasemaatschappij is het pas interessant om zoveel geld tegoed te hebben van hun klanten, als ze er ook rente over rekenen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Als ik dit toch eens had geweten! Had ik wellicht toch anders gekozen, mooi overzicht. Maar had geen zin om bij elke fabrikant het na te vragen.

Collega heeft afgelopen maand 3008 besteld is leverdatum augustus. Evenals mijn bestelde auto. Handsfree autoklep bediening is overigens niet meer mogelijk, die is er bij hem uitgesloopt. 'niet meer leverbaar'

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Oekol schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:02:
[...]

Als ik dit toch eens had geweten! Had ik wellicht toch anders gekozen, mooi overzicht. Maar had geen zin om bij elke fabrikant het na te vragen.

Collega heeft afgelopen maand 3008 besteld is leverdatum augustus. Evenals mijn bestelde auto. Handsfree autoklep bediening is overigens niet meer mogelijk, die is er bij hem uitgesloopt. 'niet meer leverbaar'
Aah, ik zie in het overzicht van Leaseplan ook Augustus staan bij de 3008, hun overzicht is ook iets actueler (maart), zij hebben dat dan kennelijk scherper.

In de link van Leaseplan staat "public-pages", dus kennelijk is het document wel voor iedereen te downloaden >:) (werkt bij mij ook in een private browser sessie).

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
@Wild Chocolate Zolang de informatie direct beschikbaar blijft (dus zonder paywall, login, etc) wil ik daar zeker aan meewerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als ik dat document zie dan staat er (zeker bij VAG) vaak afhankelijk van toewijzing. Ik verwacht gezien de levertijden die genoemd worden voor VAG dat Alphabet een x-aantal productiesloten heeft afgesloten. Andere zijn weer afhankelijk van productiesloten bij dealers.
Laatst Skoda dealer gesproken...als jij *iets* voor in de lease wilt bestellen, kun je dit jaar nog rijden als je via XL lease (pon) gaat rijden. Overige leasemij's mogen achteraan aansluiten, wordt allemaal 2023, tenzij er per ongeluk een vrij productieslot voor handen is. Voor de PHEV's en de EV's zijn die sowieso allemaal vergeven voor 2022 want Pon houdt ze voor zichzelf. Gaat dus VAG breed.

Verder leuke indicatie. Fraai ook dat Mazda zo slecht leverbaar lijkt, dat bevreemdt me dan weer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:12
Fijn om de levertijd van de Yaris te zien... blegh!
2 maanden geleden besteld maar de verwachte leverdatum is nog steeds augustus, zal zo blijven ook ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:15:
[...]

Wanneer je een tankpas aanvinkt, verschijnt rechts (onder de fiscale waarde en indicatie bijtelling) het brandstofvoorschot. In het geval van de door jou gelinkte Octavia is dat €247,-, dus kom je op €890,-

Edit: Wanneer je een PHEV leaset, is het overigens nog wel de vraag of je dan ook een lader nodig hebt. Dat is (bij Leaseplan) ook zo'n €40,- tot €50,- per maand bij een 4 jarig contract.

EDIT2: Voor de geïnteresseerden, Alphabet heeft een link op hun site staan naar hun overzicht met actuele levertijden. Ik link bewust even naar de pagina, en niet direct naar het document, aannemende dat het document regelmatig bijgewerkt wordt (huidige versie van 15-02-22).
Ik heb zo'n overzicht ook van Leaseplan, maar daar moet je als klant inloggen om het te kunnen zien. Ontloopt elkaar niet veel, en publiek beschikbaar is wel handig natuurlijk. @D_Jeff of @Kecin, misschien leuk om op te nemen in de TS?
Thanks, met het vinkje bij de brandstofpas zie ik inderdaad het voorschot verschijnen! _/-\o_

De linkjes met levertijden is ook wel interessant om in het achterhoofd mee te nemen, maar is voor mij niet per definitie een dealbreaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
The Eagle schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:26:
Als ik dat document zie dan staat er (zeker bij VAG) vaak afhankelijk van toewijzing. Ik verwacht gezien de levertijden die genoemd worden voor VAG dat Alphabet een x-aantal productiesloten heeft afgesloten. Andere zijn weer afhankelijk van productiesloten bij dealers.
Laatst Skoda dealer gesproken...als jij *iets* voor in de lease wilt bestellen, kun je dit jaar nog rijden als je via XL lease (pon) gaat rijden. Overige leasemij's mogen achteraan aansluiten, wordt allemaal 2023, tenzij er per ongeluk een vrij productieslot voor handen is. Voor de PHEV's en de EV's zijn die sowieso allemaal vergeven voor 2022 want Pon houdt ze voor zichzelf. Gaat dus VAG breed.

Verder leuke indicatie. Fraai ook dat Mazda zo slecht leverbaar lijkt, dat bevreemdt me dan weer.
Ja, beide overzichten zijn natuurlijk ook met de nodige voorbehouden, mitsen en maren.

Ook interessant te zien wat Mercedes kennelijk aangeeft, en dan het Bizarre levertijd Mercedes topic te lezen...

Kortom, het is allemaal met een flink pak zout. Aangaves voor Skoda (Octavia), Seat (Leon) en Hyundai (Tucson PHEV) zijn overigens wel in lijn met wat betreffende dealers mij vertelden. Maar dan nog weet je het pas zeker wanneer de auto geleverd is... Al dan niet met ontbrekende opties, of zaken die achteraf nog een keer geïnstalleerd gaan worden >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Wild Chocolate op 17-03-2022 12:14 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
@Wild Chocolate Ik heb je voorstel opgenomen onder "overige handige links". Mocht je het liever anders zien, stuur dan even een DM (of pak het feedback topic, als je de discussie meer publiekelijk wenst te houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Hmm, zojuist ook de data van Alphabet bekeken die hierboven is gedeeld. Daarin staat dat de VW Taigo die ik heb besteld op z'n vroegst in week 20 geleverd word. Dat zou zijn eind mei zijn. Echter kreeg ik gister een mailtje van de dealer dat de productie die dag is gestart in de fabriek. Zal het dan echt nog 9 weken duren tussen productie en afleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Skinnyice Dat hangt er vanaf of alle onderdelen er zijn of dat de auto nog op onderdelen moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Skinnyice schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:47:
Hmm, zojuist ook de data van Alphabet bekeken die hierboven is gedeeld. Daarin staat dat de VW Taigo die ik heb besteld op z'n vroegst in week 20 geleverd word. Dat zou zijn eind mei zijn. Echter kreeg ik gister een mailtje van de dealer dat de productie die dag is gestart in de fabriek. Zal het dan echt nog 9 weken duren tussen productie en afleveren?
Die levertijd is wanneer je nu zou bestellen, dus jouw levertijd ligt er aan wanneer je besteld hebt, uiteraard. Of begrijp ik je verkeerd?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Wild Chocolate schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 20:03:
[...]

Die levertijd is wanneer je nu zou bestellen, dus jouw levertijd ligt er aan wanneer je besteld hebt, uiteraard. Of begrijp ik je verkeerd?
Oh dat zou heel goed kunnen, daar heb ik natuurlijk nog niet over nagedacht.. 8)7
Als ik het internet mag geloven is het gemiddeld een week of 4-6 tussen productie en afleveren. Ik wacht wel het gewoon af, maar ben nogal hyped en ongeduldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Weet iemand of het "normaal" is dat een werkgever je restant leasebudget bij je bruto loon erbij stort?
Ik ga een auto van een collega overnemen. Ik heb hierdoor nog circa 30% budget beschikbaar.
Wat mij betreft mag dit resterende gedeelte bij mijn loon erbij, alleen mijn werkgever ziet dat anders gok ik :)

Ook zou ik nog een ander setje velgen willen uitzoeken van dit restant.
Maar ook dit is niet mogelijk.

Hoe gaan werkgevers hier normaal mee om ?

[ Voor 3% gewijzigd door C6DL op 22-03-2022 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:24

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

C6DL schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:04:
Weet iemand of het "normaal" is dat een werkgever je restant leasebudget bij je bruto loon erbij stort?
Ik ga een auto van een collega overnemen. Ik heb hierdoor nog circa 30% budget beschikbaar.
Wat mij betreft mag dit resterende gedeelte bij mijn loon erbij, alleen mijn werkgever ziet dat anders gok ik :)

Bij een mobiliteitsbudget wordt dit wel gedaan. Bij een 'normaal' leasebudget niet. Tenminste voor zo ver ik weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 09-09 18:55

Dat ligt volledig aan je arbeidsvoorwaarden/leaseregeling.

Een ander setje velgen wat nog binnen je budget zou moeten passen klinkt niet raar, maar als dat een andere bandenmaat is dan zullen ze er niet zo happig op zijn…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online

Beide zijn mogelijk, maar afhankelijk van de werkgever en leasemaatschappij. Bij ons was eens de regeling: Als je een hybride-auto kiest dan krijg je het restant op je loon erbij. Anderen hanteren een "mobiliteitsbudget" en krijg je het restant sowieso.

Velgen zijn in de leasewereld ietwat bijzonder. Een grotere maat = grotere banden dus duurder. Tijdens het calculeren van een nieuwe auto zie je de prijs bij 1 inch verschil zo met 2000 euro omhoog gaan. De leasemaatschappijen die ik heb gehad hadden allemaal de ongeschreven regel dat als je zelf achteraf velgen gaat kopen, deze (na overleg) 1 inch groter mogen zijn dan in contract afgesproken.

Maar voor beide moet je echt in overleg met leasemaatschappij en werkgever. Het zijn gunsten en geen rechten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Komt ook omdat men rekent met "grotere velgen = meer verbruik = meer belasting"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
D_Jeff schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:00:
Komt ook omdat men rekent met "grotere velgen = meer verbruik = meer belasting"
Dat is hoogstens voor je brandstof voorschot. De auto wordt namelijk niet opnieuw gekeurd met grotere velgen.

Is meer dat grotere banden duurder zijn bij vervanging en ook je winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@jongetje Voor NL geld dan weer: Hoger verbruik = Meer uitstoot = meer belasting.
Daar gaat de fiscale waarde omhoog (tientjes werk) en betaal je ietsjes meer bijtelling (paar euro), afhankelijk van hoeveel het verbruik toeneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
D_Jeff schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:40:
@jongetje Voor NL geld dan weer: Hoger verbruik = Meer uitstoot = meer belasting.
Daar gaat de fiscale waarde omhoog (tientjes werk) en betaal je ietsjes meer bijtelling (paar euro), afhankelijk van hoeveel het verbruik toeneemt.
Wat @jongetje bedoelt, is dat dat alleen geldt wanneer een nieuwe auto op grotere velgen geleverd wordt. Niet wanneer je grotere velgen onder een bestaande auto monteert.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Wild Chocolate schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:10:
[...]

Wat @jongetje bedoelt, is dat dat alleen geldt wanneer een nieuwe auto op grotere velgen geleverd wordt. Niet wanneer je grotere velgen onder een bestaande auto monteert.
Precies, de auto is al geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Volgens mij heeft iedereen gelijk en bedoelen we hetzelfde :)
In mijn voorbeeld dat je in een calculator zo 2000 euro omhoog schiet door 1 inch, dat is inderdaad omdat banden duurder zijn + zoals Jeff aangeeft dat verbruik, en dus CO2 etc omhoog gaat. Als de auto eenmaal geleverd is en je doet het achteraf zelf dan doen de leasemaatschappijen meestal niet moeilijk over die 1-inch extra bandenkosten en heb je geen CO2-toeslag.

Voorheen kon je ze ook altijd wel als losse accessoire bestellen zodat de velgen geen CO2-toeslag hadden en buiten de bijtelling vielen. Maar bij de laatste ronde was dat bij mij al niet meer mogelijk en is alles aan elkaar gelinkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-09 22:05
SirLct schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:29:
Door chipstekorten en verhoging bijtelling e.d. ben ik ook vroeg gaan orienteren voor de vervanging van de Giulia.

Leasebudget: +/- 1200
Kilometrage per jaar: 35000 norm
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief, LM gebruik standard berekening (weet niet precies, vlgs mij geen fabrieksopgave maar ook niet de werkelijke. Ergens ertussen.
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Niet echt
Specifieke wensen: Jah, wat moet ik hier zeggen, opnieuw Giulia staat nog steeds op nr 1. Maar vs 4 jaar geleden zijn autoprijzen behoorlijk gestegen en vraag ik me af waarom ik zo meteen 10k meer bijtelling gaat betalen voor eigenlijk dezelfde auto. Specifieke wensen: performance, lekker sturen, geen 13 in dozijn.
Uiteindelijke keuze: ?

Ik moet dus eigenlijk tot volgend jaar april/mei.
Maar ik ben al wezen kijken en een gelijkwaardige Giulia kost 10k meer dan 4 jaar geleden (of niet meer als ik dingen wil toevoegen). Begrijp me niet verkeerd, is nog steeds fantastisch, en vs 3 serie of andere klasgenoten, krijg je nog steeds beter value for money and mega glimlach elke keer.
De positieve gevoel die je van de Giulia krijg is denk ik veel meer waard dan welke therapie dan ook.
Zo speciaal, duimpjes van zomaar iemand op de stoplicht, etc etc. Moeilijk te vervangen.

Probleem met de Giul is dat ie nogal zuipt, omdat ik incl brandstof lease, beperkt het enigszins de budget.
De weg om dit om te zeilen is PHEV en helaas gaat Alfa denk ik niet doen met de Giulia. Misschien de Tonale maar te onzeker (prijs ook waarschijnlijk een issue).

Ik ben dus C300e gaan kijken (nog niet beschikbaar) en dit zou denk ik net binnen budget vallen (of met eigen bijdrage). Ik weet alleen nog niet of ik mijzelf een Merc man wil noemen/ associeren.
Begrijp me niet verkeerd, vind de nieuwe C leuk uitzien en 320pk zou voldoende zijn.
Er zijn mensen in mn omgeving, familie, vrienden die me gek verklaren waarom ik nog twijfel als ik een Merc kan rijden. Maar ik hecht niet zoveel waarde aan merk, vooral niet omdat "iedereen" vindt dat het een luxe merk is. Dan maar liever een Alfa! :D

Volgende optie is om elektrisch te gaan rijden. Doel is dan om te kijken of ik nog 2021 auto kan leasen, dus afkoop de 4 maanden van 2022. Moet nog berekenen of het netto beter is over de gehele periode.

Een kennis werkt bij volvo dus vorige week V60 T6, XC40 P8, en ook Polestar 2 gereden.
V60 T6: veel ruimte, opzich wel lekker met kinderen, maar echt geen fan van de scherm (zelfde trouwens voor de XC40 en Polestar). Snap niet waarom men denken dat het goed idee is om alles in de scherm te zetten. Wel lekker comfy en voor langere (saaie) reis is het mss een goede companion. Maar tov de Giulia is die wel trager. 6s naar de honderd (tov fabrieksopgave 5.4s)
XC40 P8: minder ruimte dan de V60 maar nog steeds genoeg. Vrouw vind lekker zo hoog zitten, ikke minder. Overal okay, maar voelt niet speciaal.
Polestar 2: zit in het algemeen beter in elkaar dan de XC40 in mijn idee. Voelt smoother, verfijnder. Minder ruimte dan XC40 maar tov Giulia is ie redelijk vergelijkbaar. Wel beter dat ie hatch achter heeft ipv sedan.
Both de XC40 en Polestar 2 met 408pk doet 4.9-5s naar de honderd. Heb alles geprobeerd maar krijg niet onder 4.9s terwijl fabriek zegt 4.7s. Buitentemperatuur 22c dus zou het probleem niet.
Dat verklaart wel een beetje waarom ik op stoplicht sprint met de Giulia vs zo'n polestar toch a run for its money kan geven. Na al de proefrit hebben wij nog geprobeerd met de Giulia op zelfde stuk weg, 0-100 in 5.2s. Thats why. Is helemaal niet zo snel die elektrische auto :D

Daardoor gaan we deze weekend toch langs de.. ja.. moet al bijna overgeven... maar.. we gaan langs de tesla dealer om de model 3 te gaan rijden. Smaken verschillen maar vind de model 3 echt spuuglelijk.
Maar.. De Performance past net binnen budget. Op papier 3.3s naar de honderd en is toch wel leuk.
Qua bijtelling zou ie ook ongeveer gelijk zijn met mijn huidige Giulia, als ik het op 2021 kenteken kan krijgen.

Wordt vervolgd.

TLDR: Giulia is nog steeds f***ing koning!
SirLct schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:39:
[...]

Ja dat ben ik ook aan het uitzoeken, maar de LM doet vaak stukje bovenop (meer risico want auto is ouder) dus het wordt ook best irritant

[...]

Tesla was ook niet in mijn lijst geweest maar poeh wat levert ie good value for money zeg.
De implementatie van de adaptief cruise en lane keep lijkt (van video) ook beter te zijn en alles bij elkaar gewoon beter doordacht lijkt het. Moet allemaal gaan blijken met de proefrit.
De polestar is.. okay.. Ja hij is wat zeldzamer dan de model 3, maar de hele proefrit denk ik alleen maar de hele tijd "hmm bij de tesla is dit waarschijnlijk beter geimplementeerd, dat ook, dit ook, etc etc"
Verder is die ook duur voor wat je krijg. Een simpele wit is 1000 euro. Pilot pack is 3500 euro (voor adaptief cc en lane keep die bij andere merken al standaard zit), en Plus pack van 4500 euro, krijg je warmtepomp, rare stoel bekleding, en verwarme achterbank + stuurwiel. Ik weet niet, dit is geen value for money. Maar luxe is het ook niet. En dat alles voor een auto die maar ietsje sneller (of mss niet) vs de Giulia.. Jah...
Zelfde met de Audi Q4, Skoda Enyaq, Ford Mustang Mach-e, etc etc. What a proposition... Het is gewoon geen value for money. Duur in de basis voor wat je krijg (performance en range), en dure opties.
Ja natuurlijk heb je mega veel ruimte bij de Enyaq, en de Q4 de audi badge, maar wat is ie duur zeg.
Ik snap het wel, 90% van de volk heb genoeg aan de basis performance maar wil de merk. Dus die vind prima om dik 60k euro te betalen voor een Q4 met 170pk met paar opties. Of mensen waar ruimte de nr1 eis is, waardoor wint zo'n Enyaq 9 van de 10 keer. Groot gedeelte wil duits en niets anders. Ik val dan in de categorie aparte volk. Je ziet het ook aan de verkoopcijfers van de Giulia. haha

[...]

Was ooit een bmw fan maar de laatste jaar zijn hun design niet meer te volgen joh.
Nogmaals smaken verschillen maar wat is ie lelijk :D
En tegen de tijd dat ie te bestellen is, duitser kenende zou ie ook mega duur zijn.

[...]

Jah.. I live my life a quarter mile at a time :+
Dit is voor mij de meest relevante, de stoplicht sprint. Haha
Nee zonder gekkigheid is 0-100 tijd maar een indicatie. Je kan 100-200 van maken, of 50-150 van gaan maken, ik wil gewoon weten dat het aan performance kant goed zit.
Gaat om de sensatie die ik nu dagelijks voel met Giulia en wat ik dus mis bij de XC40 en Polestar ondanks de 408pk. Bochtenwerk is het al geen vergelijking, dan wil ik wel "extratje" bij de acceleratie kant. Maar dat ook niet. Dus vandaar kijk ik toch naar de M3P. Overigens, bij aantal testen is de M3P zelf on par (of niet beter is) dan de Giulia Quadrifoglio doordat de gewicht zo laag zit.

[...]

Ja inderdaad. Ben ook wezen kijken online naar de EV6. De GT variant lijkt me ook een raket, maar toch wel good value for money. Voor die performance klasse, snap ik niet waarom Ford de Mustang mach-e GT op 74,000 euro zet. Is helemaal niet te volgen. Heb van binnen gekeken, is niet echt speciaal. Interieur ok-ish en qua model twijfelachtig (vind de voorkant mooi, maar dat achterkant weet ik niet). De M3P 64,000 euro vind ik good value. De EV6 GT 62.5k is ook good value. Ik zal die ook proef rijden.

[...]

Persoonlijk vind ik de EV6 mooier, maar beide nog niet in het echt gezien, dus wellicht verander mijn mening later nog.

[...]

Schijn nog heel veel op voorraad te zijn. Polestar 2 sowieso. M3P ook volgens de dealer. Andere weet ik niet.
Ja ik kom van een sedan dus zou meevallen. De enige is wel dat ik mn vakantie beter moet plannen. Paar weken geleden rondje europa gedaan bijvoorbeeld, gewoon nergens naarkijken. Autobahn 250kmh+ geen zorgen, bochtige bergpassen geen probleem. Met zo'n EV is het natuurlijk wel even goed inplannen. Je wilt niet dat je boven op de bergpas zonder stroom komt te staan. Alhoewel... De regen brake zou het ook kunnen laden als je naar beneden rijdt :P

[...]

Ik vind ze ook niet mooi. De Model S vond ik nog wel wat hebben. De voorkant van Model 3 kan ik niet echt mooi vinden. De neus is raar. Ik heb de auto nog niet eens, heb al hier naar gekeken hahahah
https://unpluggedperforma...ion-front-fascia-model-3/
Eigenlijk mis ik ook een grille, maar weet niet of zoiets dan de bedoeling is. Hahahah
https://www.vortexsigns.c...-overlay-decal-sticker-1a
SirLct schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:53:
[...]

Tesla model 3 performance gereden.....
Haha, wat een acceleratie zeg, ding is serieus snel.
Wegligging is ook goed, stuur is zwaar (zelf in comfort) maar misschien kwestie van wenen.
Implementatie van autopilot valt iets tegen, ik dacht dat ie veel beter zou zijn dan bijv polestar 2.
Maar de basis autopilot is eigenlijk niet heel bijzonder. Pas bij de enhanced of full auto zou je denk ik beter vooruit zijn vs polestar.
De rest van de infotainment is wel veel beter dan die polestar. Ik kan de google auto van polestar niet makkelijk bedienen. Bij de tesla is het veel doordachter. Ook met klimaat etc. Wel mega irritant dat je alles moet doen via de scherm. Zaken als dashboard kastje openmaken via scherm, serieus wtf!
Qua ruimte is ie denk ik gelijk of iets beter vs de Giulia, ondanks dat ie smaler en korter is, maar het is een EV dus meer ruimte en frunk ook nog bij.

Qua looks, jah, ik heb de Giulia ernaast geparkeerd en het is gewoon no competition. _/-\o_
Het is ook zo dat de m3 (buiten afmetingen) kleiner is en beetje hatchback achtig is door de daklijn dus naast elkaar lijkt de Giulia een segment hoger te zitten.
En dan hebben we de nieuwe performance velgen.. de uberturbine noemen ze, nou ik denk dat ze het straight out of hypnotism book 101 hebben gejat. Wat is die ding toch vreselijk. Vorige performance velgen vind ik nog wel wat hebben.

Na de proefrit terug in de Giulia gereden.. Jah, je mist de gekke acceleratie, maar de Giulia voelt zo veeeel specialer. Dus mijn twijfel is niet weg. En ja de Giulia is een automaat maar je moet het toch voor "werken". De juiste launch, de juiste rpm, bij bochten de juiste versnelling met de flippers, etc etc. De tesla is gewoon gas geven en gaan.

Het is wel zo dat door veranderende bijtelling regel, voor dit geld krijg je nooit meer zo'n kans om zo'n serieus bloedsnel auto te gaan rijden. Let's be honest, de model 3p is meer niveau c63/m3/giul quadrifoglio.
AMG/M/Q level at the cost of a normal business sedan, now or never.

TLDR: ik moet een eigen blog gaan starten want tweakers is geen plek om je hart te uiten
Een update hier, kogel door de kerk. Met heel veel pijn gaat de Giulia toch vervangen worden.
Liefde voor Alfa is er nog, wellicht tweede auto of een klassieker. Ik voel me nog steeds Alfisti in hart en nieren. En ik ga het echt missen. De random duimpjes van mensen, leuk praatjes van strangers over hoe mooi en speciaal de auto is. Hou op, voordat ik in tranen loop.

Het wordt toch de M3P. Eentje gescoord op 2021 kenteken en beperkte afkoop van huidige Giulia (1 maand).
Heb in tussentijd bijna alles gereden en toch kwam ik terug op de M3P.

- M3P: beste pk/ euro, optie/ euro wat je kan krijgen, ook bijtelling technisch. Helemaal als je 2021 kenteken nog kan krijgen. Ja het is spuuglelijk maar rijdt zo goed, briljant infotainment, de hele concept klopt gewoon beter aan elkaar. Super range, max snelheid is goed voor duitse autobahn, supercharger netwerk, en stiekem moet ik toch de snelste hebben :D
- MYP: sterk op nummer 2, wat een zee van ruimte, niet normaal. Berlijn editie zou ook nog een stap beter zijn qua kwaliteit. Maar toch zo'n 150 eur/m extra netto bijtelling
- BMW i4 M50: echt bruut, voelt zelf brutaler dan de M3P terwijl op papier "langzamer" is. Chassis dynamic voelt echt goed, bochtenwerk is zeer nice. Iets bruikbaarder ruimte vs de M3P omdat hatchback. Ik vind de idrive systeem echt tegenvallen. Ooit was dit de benchmark in infotainment, nu is het zo onlogisch als wat. En tjah, de bmw is gek duur geworden als je het een beetje normaal wil aankleden. Vanafprijs is al 72k (M3P was 64k met alles erop), en met wat opties richting 80k. En dan 2022 kenteken. Totaal ca 250 eur/m hoger netto bijtelling voor mij. Is toch niet de moeite waard. (Dan heb ik nog niet over de grille)
- Ford Mustang Mach-E GT: minder dertien in dozijn dan de M3P, snel, ruimte, best speels rond de bochten en had zelf de kans om eentje met 2021 kenteken te overnemen. Ik vind de infotainment heel goed (bijzonder goed zelfs), qua range voldoende, maar dan hoor ik hier en daar nog veel issues, en dan ook de feit dat ie eigenlijk niet eens boven 180 kan komen, hooguit 200 en dat kost je echt een heel eind. Hij is blijkbaar mega onzuinig op die snelheden. Gezien we best vaak richting DE gaan, valt deze gelijk af.
- Kia EV6, de oog valt op de GT maar die is er nog niet en dus gekeken naar de normale. De infotainment valt reuze tegen. Behalve de blind spot op de teller, de rest eigenlijk juist achterhaald voor zo'n futuristisch thema die de EV6 en Ioniq5 wil brengen. Gezien de mega lange levertijden valt deze ook af
- Polestar 2 - in alles eigenlijk best oke, qua design smaken verschillen maar vind zelf de voorkant te veel volvo, de achterkant te vierkant. Probleem is dat voor de prijs, pound-per-pound is de Model 3 beter.
- XC40 P8 - gereden en te hoog voor mij
- Audi Q4 - ongeinteresseerde verkoper en op papier veel te duur voor wat je krijgt. Jezus wat kan audi de optielijst lang maken zeg... En dat voor eentje met 200pk, valt gelijk af.
- Audi E-tron 55, 95kwh met 2020 kenteken - was ook een optie. Met <10000km op de teller. Vond de design best leuk maar range valt tegen en ook met 2020 kenteken betaal je alsnog 100 eur/m meer aan netto bijtelling. En dan zeg ik nog niet over de feit dat de 55 variant alsnog langzamer is dan mn huidige ICE. :X
- Merc EQC, ook met 2020 kenteken. Ook heel leuk om te zien vind ik en ruim van binnen, heeft presence, en zie je ook niet zo vaak. Alleen de range valt ook wat tegen en de acceleratie ook niet mega anders dan wat ik gewend ben. Ik lever flexibilitiet van tanken overal, maar krijg "weinig" terug. Ja het is een Merc, maar luxe merk doet me niet zo veel.

Ook aantal hybrids gereden
- BMW 330e, nauwelijks sneller dan de 300pk Giulia, voelt zwaar, en binnenkort komt een facelift.....
- Merc C300e, nou het voelt zelfs sloom. Op papier 320pk maar merk niets van. Denk te veel afgesteld op comfort. Weinig gevoel op de stuur, weinig bijzonder, dus valt ook af.
- Volvo V60 T6 recharge, opzich best leuk maar ook hier weinig bijzonder, denk niet dat de karakter bij mij past. Hij voelt meer fwd.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@SirLct Waar scoor jij die auto's op een 2021 / 2020 kenteken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
The Eagle schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:01:
@SirLct Waar scoor jij die auto's op een 2021 / 2020 kenteken?
Elke dag 20x tesla site openen, 3 maanden lang. (En I wish it was just exaggerating)
En voor de andere (e-tron, mustang, eqc) bellen met mijn leasemaatschappij, die zit aangesloten/ zelfde groep als van mossel, dus veel bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

@SirLct

Natuurlijk heb jij het gevraagd, wat wilde je LM uiteindelijk hebben voor je Giulia? :9

[ Voor 62% gewijzigd door True op 28-03-2022 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@True veels te veel, ik snap het nooit maar het is eenmaal zo.
Zelfde auto verkopen op tweedehandsmarkt levert ze X, zelfde auto verkopen op de berijder van afgelopen 4 jaar vragen ze gelijk X +20%. Ja duh.
Ik weet de hele principe van Information asymmetry, maar vaak maken ze wel onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:08
SirLct schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:04:
@True veels te veel, ik snap het nooit maar het is eenmaal zo.
Zelfde auto verkopen op tweedehandsmarkt levert ze X, zelfde auto verkopen op de berijder van afgelopen 4 jaar vragen ze gelijk X +20%. Ja duh.
Ik weet de hele principe van Information asymmetry, maar vaak maken ze wel onmogelijk.
#AskingForAFriend was er nog ruimte om te onderhandelen of was de prijs de prijs en daarmee klaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
@Strykeforce heb ik niet meer gevraagd trouwens. ook omdat mn werkgever niet meewerk om de leasebudget uit te laten keren bruto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:52
@SirLct ah leuk die update! Ik zat me laatst nog af te vragen of je al iets gekozen had omdat het zo’n tijd stil was. Ik denk dat de M3P de juiste keuze is voor je! Zeker als je die met 2021 kenteken hebt kunnen krijgen heb je veel value for money. Een Model 3 vind ik niet zo mooi, maar de Performance vind ik wel iets speciaals. Omdat je weet dat het zo ziek snel is. En als ik de reviews mag geloven rijdt het ook erg leuk.

Tesla software en laadnetwerk ook niet onderschatten. Dat is echt wel toegevoegde waarde tov de concurrenten.

Benieuwd hoe het je tzt gaat bevallen. Wanneer krijg je hem?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@VidaR-9 Yep kogels finally door de kerk!
Ben met je eens hoor, aan de looks ben ik nog niet overtuigd. En gekomen van de Giulia is ook echt beauty naar de beast. Nou als ik alle reviews en mn ervaring mag geloven is het ook een beest.
Ben alsnog aan het kijken hoe ik het specialer gaat maken. Dus ben al aan het orienteren voor andere frontlip, zijskirt, en achter diffuser. En omdat het een leaseauto waarmee ik de velgen niet zomaar kan vervangen, wellicht doe ik ander kleurtje op (dip, verwijdbaar). Nee bedoeling is geen tjoening sjonnie gevoel van maken, maar gewoon iets anders dan de rest.

Ik krijg het als goed is deze week, duimen.

Hoe rijdt de Polestar btw?
Je had ook toen vorig jaar bijtelling als goed is (dus 2020 dan?) Denken aan de bijtelling maakt heel veel goeds inderdaad, was ook een van de voornaamste reden bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
@SirLct dat is al snel, leuk! Zie de foto’s wel ergens verschijnen in een vd topics op t forum denk.

De Polestar bevalt erg goed! Geweldige auto om mee te rijden en sturen. Ben er nog steeds erg blij mee, ook vanwege de 2020 bijtelling inderdaad. Dat scheelt toch best wel weer. En zoveel elektrisch vermogen is gewoon heerlijk, al went ook dat. Was voor mij wel een vereiste hoor: als het dan een EV moet zijn, dan wel een echt snelle.

Maar ook nadelen hoor. De software is niet zo verfijnd en stabiel als Tesla, dat is wel jammer. En de lak kwaliteit van de auto is echt om te janken. Ook de ventieldopjes en velgen hebben nu al plekken in de lak. Het is allemaal wel duidelijk minder dan bij BMW.

[ Voor 3% gewijzigd door VidaR-9 op 28-03-2022 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• venqwish
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 09:12
Net een e-tron sportback s-line besteld, verwachtte levertijd oktober / november. Ik heb een tijd naar de Q4 e-tron gekeken maar de levertermijnen zijn redelijk geschift, zowel de "gewone" als de sportback staan nu op oktober / november 2023!

Met de lopende lente actie op de 55 quattro kon ik deze niet laten schieten + voor 1 of andere vreemde reden was de e-tron sportback goedkoper dan het normale model in leasing... In elk geval kan het aftellen beginnen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
venqwish schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:53:
Net een e-tron sportback s-line besteld, verwachtte levertijd oktober / november. Ik heb een tijd naar de Q4 e-tron gekeken maar de levertermijnen zijn redelijk geschift, zowel de "gewone" als de sportback staan nu op oktober / november 2023!

Met de lopende lente actie op de 55 quattro kon ik deze niet laten schieten + voor 1 of andere vreemde reden was de e-tron sportback goedkoper dan het normale model in leasing... In elk geval kan het aftellen beginnen!
Er zijn best veel e-tron op voorraad, had je die naar gekeken?
Wat vreemd is met de e-tron is dat je weinig benefit krijg van de lagere bijtelling van voorgaande jaren.
Heb zelf ook gerekend, lijkt dat audi de prijzen naarmate de tijd verlagen, dat het per saldo weinig uitmaken of je eentje van 2021 kan vinden.
Heb bijv een e-tron gevonden op 2020 kenteken, met redelijke opties, maar die gaat dan richting 90k+
Heb ook een andere, gelijkwaardig qua opties en spec, op 2021 kenteken, die gaat voor iets van 80k
Dan kijk ik een 2022 kenteken model, die gaat dan voor 70k-ish.
De bedragen zijn wellicht wat anders maar heb het allemaal via vismaraet berekend, kwam op neer zelfde netto salaris. Heel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
SirLct schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:50:
[...]

Er zijn best veel e-tron op voorraad, had je die naar gekeken?
Wat vreemd is met de e-tron is dat je weinig benefit krijg van de lagere bijtelling van voorgaande jaren.
Heb zelf ook gerekend, lijkt dat audi de prijzen naarmate de tijd verlagen, dat het per saldo weinig uitmaken of je eentje van 2021 kan vinden.
Heb bijv een e-tron gevonden op 2020 kenteken, met redelijke opties, maar die gaat dan richting 90k+
Heb ook een andere, gelijkwaardig qua opties en spec, op 2021 kenteken, die gaat voor iets van 80k
Dan kijk ik een 2022 kenteken model, die gaat dan voor 70k-ish.
De bedragen zijn wellicht wat anders maar heb het allemaal via vismaraet berekend, kwam op neer zelfde netto salaris. Heel grappig.
Hier hetzelfde inderdaad. Gekeken om naar een E-tron te switchen ivm de levertijden van de Q4, maar toch (nog) niet gedaan.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:48
SirLct schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:50:
lijkt dat audi de prijzen naarmate de tijd verlagen
Het is eigenlijk juist andersom; 'de markt' verhoogt de prijzen van bijtellingstoppers. Waardoor het inderdaad allemaal weinig meer uit maakt - maar ook niet heel gek, want voor de leaserijder maakt het immers ook weinig uit of je er nou een uit januari 2021 rijdt of een uit december 2020.

Ook bij Tesla doen ze net alsof de Model 3 niet afschrijft. Marktplaats en Gaspedaal staat vol met M3's waar ze gewoon 50k voor willen hebben, gewoon vergelijkbaar met een splinternieuwe.
Ik ben erg benieuwd wat de prijzen van die auto's gaan doen als ze na 5 jaar uit de lease komen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koerskii
  • Laatst online: 10-09 14:42
Mijn vriendin en ik mogen een nieuwe leaseauto uitzoeken en zijn op zoek naar wat hulp.

Leasebudget: portaal
Kilometrage per jaar: portaal
Contractduur: 4-5 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: nvt
Merkbeleid, zo ja, welke: alleen EV
Overige afhankelijkheden: alleen EV
Specifieke wensen: een auto die ook toekomstbestendig is qua gezin - en een heen en weertje Friesland goed haalt (228 km retour)..
Uiteindelijke keuze: nvt

De keuze is zeker niet ruim en we kunnen maar uit een paar modellen kiezen.
De enige twee met een redelijke range zijn de:
- Hyundai Ioniq 5 Style met 58kwh batterij en WP
- Cupra Born Essential met 58kwh batterij zonder WP

Beide modellen zijn redelijk rijk uitgerust in de basisversies. De verschillen die ik kon ontdekken waren de volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKHiFX6Rcfo-BhvRi35EGAKFT88=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d6Jw3PleR6mkOahAkqTbZKPz.jpg?f=user_large

Het verschil in netto bijtelling is ongeveer 100 euro. Je krijgt mijn inziens wel veel meer auto bij de Ionic. Zijn er vanuit jullie nog specifieke aandachtspunten? Levertijd is bij beide dramatisch en is voor ons niet doorslaggevend. Wie verklaart ons voor gek als we voor 100 euro minder een Cupra born rijden i.p.v. een Ionic? We zijn benieuwd :*)

[ Voor 5% gewijzigd door koerskii op 05-04-2022 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
@koerskii ik verklaar je zeker niet voor gek maar ik vind de Ioniq 5 dan ook erg lelijk 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koerskii
VidaR-9 schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:18:
@koerskii ik verklaar je zeker niet voor gek maar ik vind de Ioniq 5 dan ook erg lelijk 😛
Haha dat kan natuurlijk ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
koerskii schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:12:
Mijn vriendin en ik mogen een nieuwe leaseauto uitzoeken en zijn op zoek naar wat hulp.

Specifieke wensen: een auto die ook toekomstbestendig is qua gezin - en een heen en weertje Friesland goed haalt (228 km retour)..

- Ionic Style met 58kwh batterij en WP

Beide modellen zijn redelijk rijk uitgerust in de basisversies. De verschillen die ik kon ontdekken waren de volgende:

[Afbeelding]

Het verschil in netto bijtelling is ongeveer 100 euro. Je krijgt mijn inziens wel veel meer auto bij de Ionic. Zijn er vanuit jullie nog specifieke aandachtspunten? Levertijd is bij beide dramatisch en is voor ons niet doorslaggevend. Wie verklaart ons voor gek als we voor 100 euro minder een Cupra born rijden i.p.v. een Ionic? We zijn benieuwd :*)
Zijn 2 totaal verschillende auto's... Die Ioniq 5 is flink ruimer en kan serieus snelladen. Als je dat niet nodig hebt, kan je prima voor de Cupra Born gaan. Het is appels met peren vergelijken, dus gewoon op je gevoel afgaan.

Ennuh, delen je vriendin en jij samen één baan? :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koerskii
Wild Chocolate schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:48:
[...]

Zijn 2 totaal verschillende auto's... Die Ioniq 5 is flink ruimer en kan serieus snelladen. Als je dat niet nodig hebt, kan je prima voor de Cupra Born gaan. Het is appels met peren vergelijken, dus gewoon op je gevoel afgaan.

Ennuh, delen je vriendin en jij samen één baan? :+
Haha zo kan je m ook lezen 😋 we delen de leaseauto als enige auto dus vandaar..
Tja appels met peren, zo voelt het ook wel een beetje. Het gevoel zegt een Ionic maar is in 4 jaar wel 4800€ duurder.. dus feitelijk is dat de afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

- Ionic Style met 58kwh batterij en WP

[Afbeelding]

Even voor de duidelijkheid, heb je het nou over de Hyundai Ioniq
Afbeeldingslocatie: https://img.indianautosblog.com/2016/01/Hyundai-Ioniq-rear-three-quarters.jpg

of de Ioniq 5
Afbeeldingslocatie: https://www.anwb.nl/binaries/content/gallery/anwb/portal/auto/automerken/hyundai/ioniq-5/hyundai-ioniq-5-en-profil.jpg

Dat maakt nogal verschil. Ik zie dat de Cupra goedkoper is, dus dan verwacht ik dat het om de Ioniq 5 gaat.
Ik verklaar je zeker niet voor gek, maar gezien de horrorverhalen van de ID3 en in mindere mate ID4, zou ik eerder voor de Ioniq 5 gaan. Als het wel om de "oude" Ioniq gaat wordt de keus lastiger.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koerskii
De Ioniq 5 inderdaad, excuus ik heb m'n post aangepast..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 09-09 18:55
koerskii schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:39:
De Ionic 5 inderdaad, excuus ik heb m'n post aangepast..
Detail: Ioniq (met een q), dat helpt als je op het internet zoekt naar info.

Overigens is de Cupra een gerebadged (en betere) ID.3, en daarmee echt een stap kleiner dan een Ioniq 5. Dat is ook een stuk hogere auto.

Wat mij betreft een inkopper: Ioniq5.

Al blijf ik de EV6 van Kia dan beter vinden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:33

[Afbeelding]

Je vergelijkt m.i. appels met peren. De Cupra is echt 1 a 2 klassen lager dan de Ionic 5. Niet alleen qua ruimte maar ook qua techniek, materiaalgebruik en opties. Daarnaast kloppen jouw snellaadwaardes niet in je lijstje. De Cupra doet hooguit 10%-80% in 37 minuten. De Ionic 5 kan dat in 16 minuten. Als die €100 verschil voor jullie te overbruggen is, dan zou de Ionic 5 een no-brainer zijn als ik de keuze had (eigenlijk dan liever de Kia EV6 maar dat is geen optie begrijp ik. Opzich wel jammer want onderhuids delen de Ionic 5 en de EV6 heel veel samen).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:27

[Afbeelding]

Ik rij nu ruim een maand een Cupra Born (Perormance) en vind het een geweldige auto, die er bovendien naar mijn mening ook erg goed uit ziet.. Ik heb ook in de Ioniq 5 gezeten, maar daar kreeg ik toch meer het idee dat ik in een busje zat.. De ID3 had ik zelf nooit gekozen vanwege uiterlijk en interieur, maar de Born is toch meer auto.

Ik kom van een Skoda Karoq en wat betreft ruimte binnenin ben ik er amper op achteruit gegaan. We kunnen nog steeds met 4 volwassen plaats nemen. Toen ik hem naast de Karoq had staan, viel het op dat het ook allemaal niet zoveel scheelde wat betreft formaat aan de buitenkant.

Elke dag stap ik nog met een glimlach van oor tot oor in mijn Born. Ik moest destijds (afgelopen oktober) ook wel snel kiezen omdat ik het kenteken nog in 2021 wilde hebben.. Had ik langer de tijd gehad hadden de Kia EV6 en in mindere mate de Ioniq 5 waarschijnlijk nog wel een serieuze kandidaat geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door M@cer op 05-04-2022 13:00 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:54

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

renzo4000 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:58:
[...]

Je vergelijkt m.i. appels met peren. De Cupra is echt 1 a 2 klassen lager dan de Ionic 5. Niet alleen qua ruimte maar ook qua techniek, materiaalgebruik en opties. Daarnaast kloppen jouw snellaadwaardes niet in je lijstje. De Cupra doet hooguit 10%-80% in 37 minuten. De Ionic 5 kan dat in 16 minuten. Als die €100 verschil voor jullie te overbruggen is, dan zou de Ionic 5 een no-brainer zijn als ik de keuze had (eigenlijk dan liever de Kia EV6 maar dat is geen optie begrijp ik. Opzich wel jammer want onderhuids delen de Ionic 5 en de EV6 heel veel samen).
Och, zo heeft iedere EV (en auto algemeen) wel een manco. Zo zuipt mijn Polestar 2 als een tempelier en trillen bij de Ioniq 5 de stoelen weer (zie Hyundai Ioniq 5 probleem ‘trilling’ ).

Persoonlijk zou ik ook voor de Ioniq 5 gaan bij dat prijsverschil maar dat is met name gebaseerd op de suffe looks van de Born naar mijn mening :)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

koerskii schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:39:
De Ioniq 5 inderdaad, excuus ik heb m'n post aangepast..
Blind de Ioniq 5. Cupra born is leuk, maar toekomstgericht niet. Ruimte te kort, slomer laden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koerskii
Ik was een beetje slaperig bij mijn openingspost, dus wat foutjes gemaakt in naamgeving en in het overzichtje ;-) gelukkig kunnen jullie er nu wel soep van maken!

Dank voor jullie ervaringen. Met de Cupra Born kreeg ik inderdaad ook wel het idee; dit interieur lijkt nog best op mijn Polo uit 2017 en dit wordt heel snel 'gewoon' iig in vergelijking met de Ioniq 5 waar je echt in een compleet andere auto stapt. Ook qua grootte van kofferbak, zitplek achterin etc (hoge bodem waardoor je met mijn lengte niet echt lekker zit).

Het verschil is zeker te overbruggen, maar het helpt om jullie ervaringen te horen of we dat het ook waard vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door koerskii op 05-04-2022 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
gwystyl schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:33:
[...]

Even voor de duidelijkheid, heb je het nou over de Hyundai Ioniq
[Afbeelding]

of de Ioniq 5
[Afbeelding]

Dat maakt nogal verschil. Ik zie dat de Cupra goedkoper is, dus dan verwacht ik dat het om de Ioniq 5 gaat.
Ik verklaar je zeker niet voor gek, maar gezien de horrorverhalen van de ID3 en in mindere mate ID4, zou ik eerder voor de Ioniq 5 gaan. Als het wel om de "oude" Ioniq gaat wordt de keus lastiger.....
Ik twijfelde in eerste instantie ook, maar ik zag op de website van Hyundai de oude Ioniq niet meer staan. Ik neem dus aan dat die niet meer geleverd wordt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

koerskii schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:37:
Ik was een beetje slaperig bij mijn openingspost, dus wat foutjes gemaakt in naamgeving en in het overzichtje ;-) gelukkig kunnen jullie er nu wel soep van maken!

Dank voor jullie ervaringen. Met de Cupra Born kreeg ik inderdaad ook wel het idee; dit interieur lijkt nog best op mijn Polo uit 2017 en dit wordt heel snel 'gewoon' iig in vergelijking met de Ioniq 5 waar je echt in een compleet andere auto stapt. Ook qua grootte van kofferbak, zitplek achterin etc (hoge bodem waardoor je met mijn lengte niet echt lekker zit).

Het verschil is zeker te overbruggen, maar het helpt om jullie ervaringen te horen of we dat het ook waard vinden.
Het is absoluut geld -het verschil- maar ik zou het er voor over hebben. Prive rij je zo'n grote auto niet voor hetzelfde geld. Laad lekker snel op, dus toekomstbestendig als je overal steeds sneller kan laden. Zijn jullie lekker het eerst weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 14:21
Ik mag binnenkort weer een nieuwe auto uitkiezen (eind juni huidige inleveren (5 jaar) of verlengen?).

Leasebudget is enigszins verhoogd van 660 p.m. (2017) inclusief brandstof, winterbanden naar 840 (2022)

Mijn huidige auto heb ik altijd met tevredenheid gereden, Skoda Octavia FL 2017, 1.0 ambition business met tech pakket.

Leasebudget: 840 p.m.
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 60 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief brandstof o.b.v. fabrieksopgave
Merkbeleid, zo ja, welke: geen, via Broekhuis lease
Overige afhankelijkheden: moet metallic lak hebben, vervangend vervoeg en geen eigen risico schade.
Specifieke wensen: Stoelverwarming, station of ruimte kofferbak voor 2 kids (1 ~5 jaar) + spul. Android auto. Fatsoenlijk infotainment systeem. Automatisch dimbare binnen en buitenspiegels.
Uitstoot max 120 gram CO2, anders gaat eigen bijdrage omhoog van 10 naar 15%.
Alles lager dan 840 gaat weer van de eigen bijdrage af. + krijg een 40 euro netto vergoeding voor een bedrijfssticker op de achterklep.
Uiteindelijke keuze:
Ik loop tegen uiterst lange levertijden aan van tot wel bijna een jaar voor de nieuwe Octavia. Omdat ik inclusief brandstof zit liggen een Octavia combi 1.0 business plus en 1.4 plugin business plus niet ver uit elkaar (40 euro netto meer voor plugin). Zijn er nog voordelen of nadelen om voor één of de andere te kiezen, behalve dat de plugin een automaat heeft? En welke auto's zijn een goed alternatief of misschien wel een betere keuze? Hoor graag jullie input.

[ Voor 7% gewijzigd door Oggy op 05-04-2022 16:28 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Levertijden? En de PHUEV heeft volgens mij een minder diepe koferbak wegens batterijen er onder.
having said that: eens je een automaat hebt gehad wil je niet meer terug, en ACC icm een handbak is simpelweg kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

The Eagle schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:58:
Levertijden? En de PHUEV heeft volgens mij een minder diepe koferbak wegens batterijen er onder.
having said that: eens je een automaat hebt gehad wil je niet meer terug, en ACC icm een handbak is simpelweg kut.
Een handbak met ACC met veel snelweg- of N-wegkilometers buiten de spits is nog steeds veel fijner dan enkel de oude CC. Maar inderdaad, eenmaal een automaat wil je niet meer terug :9 En een automaat met ACC die ook tot 0 km/u kan is heerlijk in de file.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:51

[Afbeelding]

Hoe ziet “toekomstbestendigheid qua gezin” er bij jullie uit? Kids op de planning of op komst? Een tweede? Derde? Vierde? Kids van 10+ jaar? Kan allemaal je keuze beïnvloeden.
Wat is verder je budget? Portaal zegt me niet zoveel.

Ik zou uit deze twee zeer zeker de Ionia 5 kiezen. Die 100 euro pm is de ruimte voor een gezin meer dan waard en waarschijnlijk verdien je volgend jaar weer meer en is die 100 euro zo weggepoetst.
Als ik het zo lees is de Ioniq 5 ook een stuk aangekleder en makkelijker met laden. Lijkt me echt een no brainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Oggy schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:26:
Ik mag binnenkort weer een nieuwe auto uitkiezen (eind juni huidige inleveren (5 jaar) of verlengen?).

Leasebudget is enigszins verhoogd van 660 p.m. (2017) inclusief brandstof, winterbanden naar 840 (2022)

Mijn huidige auto heb ik altijd met tevredenheid gereden, Skoda Octavia FL 2017, 1.0 ambition business met tech pakket.

Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief brandstof o.b.v. fabrieksopgave
Overige afhankelijkheden: moet metallic lak hebben, vervangend vervoeg en geen eigen risico schade.
Specifieke wensen: Stoelverwarming, station of ruimte kofferbak voor 2 kids (1 ~5 jaar) + spul. Android auto. Fatsoenlijk infotainment systeem. Automatisch dimbare binnen en buitenspiegels.
Alles lager dan 840 gaat weer van de eigen bijdrage af. + krijg een 40 euro netto vergoeding voor een bedrijfssticker op de achterklep.
Uiteindelijke keuze:
Ik loop tegen uiterst lange levertijden aan van tot wel bijna een jaar voor de nieuwe Octavia. Omdat ik inclusief brandstof zit liggen een Octavia combi 1.0 business plus en 1.4 plugin business plus niet ver uit elkaar (40 euro netto meer voor plugin). Zijn er nog voordelen of nadelen om voor één of de andere te kiezen, behalve dat de plugin een automaat heeft? En welke auto's zijn een goed alternatief of misschien wel een betere keuze? Hoor graag jullie input.
Automaat, dubbel vermogen, elektrisch rijden, op sommige plaatsen (hallo Efteling) vooraan parkeren want stekker. Genoeg reden om die 40€ uit te geven mijn inziens.

Je zou (moet) de uitrustingsniveaus nog wel even langs elkaar leggen om te achterhalen of daar nog verschil in zit. Soms zijn er zaken niet mogelijk i.c.m. Plugin danwel instapmotor.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:45

Uiteindelijke keuze:
Corolla hybrid? Vanwege de lagere brandstof kosten kan dat wel is gunstiger uitkomen qua eigen bijdrage...

Handbak is niet meer van deze tijd, dus bij de Octavia dan de plugin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate

Uiteindelijke keuze:
Seat Leon station? Min of meer dezelfde auto, maar was recentelijk nog leverbaar voor het eind van het jaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Oggy Als je eind juni een nieuwe auto moet dan ben je erg laat om nu pas je zoektocht te starten. Zelfs in een normale markt al redelijk krap. Als je dit jaar nog wilt rijden zou ik navragen bij de dealers en leasemaatschappij wat er mogelijk snel leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

jongetje schreef op woensdag 6 april 2022 @ 07:19:
@Oggy Als je eind juni een nieuwe auto moet dan ben je erg laat om nu pas je zoektocht te starten. Zelfs in een normale markt al redelijk krap. Als je dit jaar nog wilt rijden zou ik navragen bij de dealers en leasemaatschappij wat er mogelijk snel leverbaar is.
Gok dat hij z'n kilometers nog niet heeft en wel kan verlengen. Anders rijkelijk laat. Reken op 2023 leveren d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Oekol schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:05:
[...]

Gok dat hij z'n kilometers nog niet heeft en wel kan verlengen. Anders rijkelijk laat. Reken op 2023 leveren d:)b
Nadeel is dan wel dat de bijtelling iets omhoog gaat naar 25procent omdat de 5 jaar voorbij zijn. Ik had ook een collega die altijd lastminute een auto uitzocht, die moest daarom ook voor een voorraadmodel gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

jongetje schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:52:
[...]

Nadeel is dan wel dat de bijtelling iets omhoog gaat naar 25procent omdat de 5 jaar voorbij zijn. Ik had ook een collega die altijd lastminute een auto uitzocht, die moest daarom ook voor een voorraadmodel gaan.
Dat ligt eraan. Vanaf 1-1-2017 is de standaard bijtelling 22% dus als de auto nu nog 5 jaar moet worden blijft de bijtelling 22%.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
Wild Chocolate schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 23:06:
[...]

Seat Leon station? Min of meer dezelfde auto, maar was recentelijk nog leverbaar voor het eind van het jaar.
nooberke schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:21:
[...]

Corolla hybrid? Vanwege de lagere brandstof kosten kan dat wel is gunstiger uitkomen qua eigen bijdrage...

Handbak is niet meer van deze tijd, dus bij de Octavia dan de plugin...
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:01:
[...]

Automaat, dubbel vermogen, elektrisch rijden, op sommige plaatsen (hallo Efteling) vooraan parkeren want stekker. Genoeg reden om die 40€ uit te geven mijn inziens.

Je zou (moet) de uitrustingsniveaus nog wel even langs elkaar leggen om te achterhalen of daar nog verschil in zit. Soms zijn er zaken niet mogelijk i.c.m. Plugin danwel instapmotor.
De Leon's zijn in sport tourer niet als plugin hybride en alle leuke auto's hebben een uitstoot van meer dan 120 gram/km kwam ik achter bij de dealer. Helaas, wel kortere levertijden dan andere.

Pugin's lijken voor mij goed te passen vanwege het brandstofcomponent berekend wordt op basis van fabrieksopgave, dus circa 1,0 ~ 1,4 L/100km. Een peugot 3008 allure business en skoda 1.4 octavia combi zijn dan ongv 790 ~ 800 p.m. o.b.v. 30k/60m. Alleen de fiscale bijtelling is wel meh op auto's van 40k+.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Oggy schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:46:
Alleen de fiscale bijtelling is wel meh op auto's van 40k+.
Niemand verplicht je privé te rijden in de auto van je werkgever toch ;) ?

Denk maar zo dat als je met je privévermogen een vergelijkbare auto wilt rijden, je nog veel duurder uit bent.

Dus: oOo *O* Fiscale bijtelling

[ Voor 4% gewijzigd door MisteRMeesteR op 08-04-2022 16:21 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Oggy schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:46:
[...]

[...]

[...]

De Leon's zijn in sport tourer niet als plugin hybride en alle leuke auto's hebben een uitstoot van meer dan 120 gram/km kwam ik achter bij de dealer. Helaas, wel kortere levertijden dan andere.

Pugin's lijken voor mij goed te passen vanwege het brandstofcomponent berekend wordt op basis van fabrieksopgave, dus circa 1,0 ~ 1,4 L/100km. Een peugot 3008 allure business en skoda 1.4 octavia combi zijn dan ongv 790 ~ 800 p.m. o.b.v. 30k/60m. Alleen de fiscale bijtelling is wel meh op auto's van 40k+.
https://configurator.seat.../fr-phev-business-intense

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:20:
[...]

Niemand verplicht je privé te rijden in de auto van je werkgever toch ;) ?

Denk maar zo dat als je met je privévermogen een vergelijkbare auto wilt rijden, je nog veel duurder uit bent.

Dus: oOo *O* Fiscale bijtelling
Dat is zéker waar. Ik ga ook een wel wat extra betalen.
Rijd nu met een Ibiza FR 1.0 DSG (fiscale waarde 26k). De nieuwe auto is nu besteld;
Proceed GT-Plusline 1.5 automaat.
Dus ga ik naar ca 40k, nieuwe bijtelling +-105 euro netto omhoog naar ca 295 eur. Dus dat wordt wel een kluifje, maar te overzien, ik ga er qua auto ontzettend op vooruit.

Dan nog is het een schijntje, zeker met een (internationale) tankpas, met 35.000 km terwijl ik qua woon-werkverkeer op maximaal 14.000 uitkom.

Oog is gevallen op de Proceed vanwege zijn looks, maar ook de complete uitrusting, er zit werkelijk alles op en aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

rCk schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 22:38:
[...]

Dat is zéker waar. Ik ga ook een wel wat extra betalen.
Rijd nu met een Ibiza FR 1.0 DSG (fiscale waarde 26k). De nieuwe auto is nu besteld;
Proceed GT-Plusline 1.5 automaat.
Dus ga ik naar ca 40k, nieuwe bijtelling +-105 euro netto omhoog naar ca 295 eur. Dus dat wordt wel een kluifje, maar te overzien, ik ga er qua auto ontzettend op vooruit.

Dan nog is het een schijntje, zeker met een (internationale) tankpas, met 35.000 km terwijl ik qua woon-werkverkeer op maximaal 14.000 uitkom.

Oog is gevallen op de Proceed vanwege zijn looks, maar ook de complete uitrusting, er zit werkelijk alles op en aan.
Nette auto... maar ergens snap ik je bijtelling berekening niet. Want als ik 40k doe op de 'normale' belastingschijf (ik kan je jaarinkomen natuurlijk niet raden) kom ik toch uit op ongeveer 355EUR per maand uit. (ik weet natuurlijk niet of je nog een eigen bijdrage hebt die bruto-netto van je bijtelling af gaat).

https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
De berekeningen ontvangen. Alles past en verschil tussen bijtelling is min 385 en max 424.

De geselecteerde auto's zijn van lage bijtelling tot hoog;
Skoda Octavia combi 1.0 dsg 110pk business edition Plus met HUD, travel assist en elektrische stoelen.

Peugeot 308 SW plugin GT-line 180pk met 7,4 KW charger

Peugeot 3008 plugin allure pack 225pk met stoelverwarming en 7,4 KW charger

Hyundai Tucson plugin smart comfort 265pk

Bij de Tuscon is nog 40 euro budget over dus daar kan het nog een trim hoger . Ik vermoed dat een Kia Sportage plugin dynamic line er ook in past.

Zie ik nog leuke auto's niet? Max 120 gram CO2 of plugin, fatsoenlijke achterbank en kofferbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

Griffin schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:56:
[...]

Nette auto... maar ergens snap ik je bijtelling berekening niet. Want als ik 40k doe op de 'normale' belastingschijf (ik kan je jaarinkomen natuurlijk niet raden) kom ik toch uit op ongeveer 355EUR per maand uit. (ik weet natuurlijk niet of je nog een eigen bijdrage hebt die bruto-netto van je bijtelling af gaat).

https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html
Ik val inderdaad in de normale schijf. Echter val ik onder bijzonder tarief volgens onze financiële man, nooit op gelet haha.

Het kwam er in elk geval op neer dat ik met 40,47% moest rekenen. En met de tool die wij hebben kwam ik uit op ca 295 eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

rCk schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:55:
[...]

Ik val inderdaad in de normale schijf. Echter val ik onder bijzonder tarief volgens onze financiële man, nooit op gelet haha.

Het kwam er in elk geval op neer dat ik met 40,47% moest rekenen. En met de tool die wij hebben kwam ik uit op ca 295 eur.
Als de financiele man het zegt zal het wel kloppen, maar ik dacht ik gooi het toch even op dat je straks niet opeens 50EUR per maand minder netto op je bankrekening krijgt ;)

Maar weer even OT, hier is de auto besteld maar helaas nog geen leverweek door gekregen van LeasePlan. Hoe lang duurt dat gemiddeld bij de meeste mensen? (/me wilt even weten waar hij aan toe is qua wachten)
Oggy schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:20:
De berekeningen ontvangen. Alles past en verschil tussen bijtelling is min 385 en max 424.

De geselecteerde auto's zijn van lage bijtelling tot hoog;
Skoda Octavia combi 1.0 dsg 110pk business edition Plus met HUD, travel assist en elektrische stoelen.

Peugeot 308 SW plugin GT-line 180pk met 7,4 KW charger

Peugeot 3008 plugin allure pack 225pk met stoelverwarming en 7,4 KW charger

Hyundai Tucson plugin smart comfort 265pk

Bij de Tuscon is nog 40 euro budget over dus daar kan het nog een trim hoger . Ik vermoed dat een Kia Sportage plugin dynamic line er ook in past.

Zie ik nog leuke auto's niet? Max 120 gram CO2 of plugin, fatsoenlijke achterbank en kofferbak.
Wel grappig te zien dat je op twee kampen zit... C station segment en de crossovers. Je hebt natuurlijk ook nog de VAG crossovers die volgens mij in je lijstje zouden passen.
Wat betreft de Peugeot's, ga even goed proefzitten en/of testrijden, want het kleine stuurtje en de zit is niet voor iedereen altijd top.

[ Voor 58% gewijzigd door Griffin op 13-04-2022 21:22 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.