Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bizare levertijd Mercedes

Pagina: 1
Acties:

• Sacrada
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14-06 17:17
Hi mede-tweakers,

Ik heb op 11 november 2020 een Mercedes besteld via Terberg voor de operationele lease.

Zie hieronder het type.

Conform de opdracht van uw werkgever hebben wij een leasevoertuig voor u besteld.

De verwachte afleveringsdatum is 1 maart 2021.
Dit zijn de specificaties van het bestelde voertuig:
Merk en type : Mercedes-Benz A-Klasse A 180 7G-DCT Business Solution AMG
Fiscale waarde : € 41.475,50
Brandstofsoort : Benzine
Kleur voertuig : Nachtzwart unilak
Kleur interieur : ARTICO leder/DINAMICA microvezel zwart

De leverdatum zou 1 maart 2021 zijn. Ik belde eind feb om even het e.e.a. te kortsluiten, en toen bleek de auto nog niet in productie.

Ik kreeg kort daarna een mail met een nieuwe leverdatum namelijk 30 april, dit vond ik prima, maar eigenlijk de week erna werd het erger...
Het ging naar juni,juli,augustus, en nu staat de auto gepland op 30 september 2021.
Dit betekend dus bijna 1 jaar levertijd, en waarschijnlijk zal het nog later worden..

Is dit normaal dat ik bijna 1 jaar moeten wachten, terwijl van Mossel had aangegeven bij Terberg dat de auto 1 maart geleverd zou worden?

En stel de auto wordt uitgesteld naar 2022 wat zijn dan mijn rechten? Moet van Mossel, Terberg dan niet een andere auto aanbieden die wel eerder op voorraad is?

Ik hoor graag jullie mening!

Groet,

Acties:
  • +10Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11:28
Grote kans dat deze vertraging mede veroorzaakt wordt door de huidige chiptekorten.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21-06 19:05
'Onze mening' doet niet zo veel ter zake. Wat staat in het contract?

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

De verwachte afleveringsdatum is 1 maart 2021.
De leverdatum zou 1 maart 2021 zijn
Er zit een verschil tussen wat zij zeggen en wat jij stelt.

Maar hiervoor zou je echt even contact moeten opnemen met de leasemij. Aangezien het om operational lease gaat, is het neem ik aan zakelijk?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Sacrada
Hi,

Ja klopt het is zakelijk.
Toevallig kreeg ik net een antwoord, en zij geven dus echt aan dat het komt door de chiptekorten.
Ik kan dus niets anders doen dan afwachten.

• Sacrada
JukeboxBill schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:24:
'Onze mening' doet niet zo veel ter zake. Wat staat in het contract?
Als de auto nog niet in productie is kan ik de auto nog annuleren, maar goed als ik deze annuleer en een nieuwe auto bestel kan ik wellicht ook wel een half jaar weer moeten wachten dus dat heeft denk ik niet zoveel zin.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:42
Sacrada schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:50:
[...]

Als de auto nog niet in productie is kan ik de auto nog annuleren, maar goed als ik deze annuleer en een nieuwe auto bestel kan ik wellicht ook wel een half jaar weer moeten wachten dus dat heeft denk ik niet zoveel zin.
Of je kijkt of je een fijne voorraad auto kan vinden, dat is ook prima te regelen via een leasemij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Nu online

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Over levertijden valt weinig recht te halen, zeker niet als vertraging veroorzaakt wordt door mondiale grondstoftekorten. Het enige "recht" dat je kan halen, is dat bij zakelijke lease de maatschappij vaak de verplichting heeft zorg te dragen voor een deugdelijke vervanging. Maar als je nu al een leaseauto via die maatschappij hebt, voldoen ze daaraan mits er geen enorme mismatch is. Maar doorgaans geldt er dan ook nog het oude leasebedrag.

En het staat je vrij om voor een voorraadauto te kiezen als die beschikbaar is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 09:17
De chiptekorten zijn echt heel serieus. Zeker zo'n nieuwe mercedes heeft echt tig computers aan boord (kunnen er zo over de 100 zijn!). En als ook maar één specifieke chip in één van die computers niet meer leverbaar is, is het mogelijk dat je heel de auto niet meer kunt bouwen. En dat gebeurt nu dus ook wereldwijd. En dit is de komende maanden ook nog niet opgelost. Het is een vicieuze cirkel namelijk. Inkopers ruiken tekorten, dus ze bestellen meer computers. De computer fabrikant krijgt meer vraag, maar ruikt ook tekorten bij zijn chip leverancier, dus hij bestelt er ook meer. De chipfabrikant bestelt meer grondstoffen etc etc. Dus nu zijn de grondstoffen opeens kei duur, en nu raakt het opeens ook andere producten, want daar gebeurt dan hetzelfde.

Daar komt nog bij dat alle autofabrikanten begin vorig jaar hun productiecapaciteit enorm hebben teruggeschaald vanwege corona. En dat wil niet alleen zeggen afbouw van personeel, maar ook afbouw van supply chains en inkoophoeveelheden. En als dat eenmaal gebeurd is, dan schaal je niet zo snel weer terug op want al die onderleveranciers hebben tijd nodig om ook weer op te schalen. Als dan vervolgens de orders enorm toenemen, dan heb je dus een perfect storm voor lange levertijden.

Dus annuleren heeft zoals je zelf al opmerkte geen zin, want tenzij je ergens een voorraadmodel mag uitzoeken ga je nergens sneller een nieuwe auto krijgen.

• m0nk
  • Laatst online: 11:12

m0nk

16-09-2003 15.15

Oh, morgen even nabellen. Wij hebben een A250e AMG Business Solution in bestelling staan. Laatste bericht is afverering half juli.. Maar als ik dit zo lees..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

• Cid Highwind
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11:11
Sacrada schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:50:
[...]

Daar zit de crux. Mijn advies zou zijn om eerst te kijken of er een alternatief model is waar de levertijd een flink stuk korter is voordat je je huidige bestelling annuleert.

De kans is echter zeer groot dat je van de regen in de drup belandt en bovendien achteraan de wachtrij der bestellingen. Het is immers een globaal probleem waar iedereen door getroffen is. Ik denk dat je beter gebaat bent met het zorgen voor tijdelijk vervoer en eventueel een lijst van poolwagens in de gaten te houden om een leuk model van een (ex-)collega er uit te pikken zodra deze vrijkomt.

Overigens snap ik precies hoe je je voelt. Ik heb precies een jaar moeten wachten op m'n C-Klasse sedan destijds. Deze had een verwachte levertijd van 4 maanden. Corona gooide roet in het eten. Ik had op een gegeven moment kunnen wisselen naar een 3-Serie, die kon sneller geleverd worden omdat deze gewoon in Duitsland wordt gebouwd, maar uiteindelijk was dat niet de wagen die ik wilde. Soms loopt het gewoon zo. First world problems. Je loopt er hopelijk geen kortingen of bijtellingsvoordeel mee mis neem ik aan?

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
m0nk schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:55:
Oh, morgen even nabellen. Wij hebben een A250e AMG Business Solution in bestelling staan. Laatste bericht is afverering half juli.. Maar als ik dit zo lees..
De hybrides lopen vooral vertraging op door de batterij die momenteel lastig te leveren is.

You save everyone, but who saves you?

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

S_Chief schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:34:
[...]

De hybrides lopen vooral vertraging op door de batterij die momenteel lastig te leveren is.
Kan me ook voorstellen dat daar ook veel chips in zitten met leveringsproblemen. Vanochtend mail gestuurd maar nog niets gehoord. Even afwachten maar..

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Sacrada schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:15:

En stel de auto wordt uitgesteld naar 2022 wat zijn dan mijn rechten? Moet van Mossel, Terberg dan niet een andere auto aanbieden die wel eerder op voorraad is?
Als jij dat contractueel hebt afgesproken dan wel.

• dennis112
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11-06 15:32
*knip*Laat gewoon iedereen in zijn/haar waarde.*knip*

[Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 17-03-2021 10:06]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• skoozie
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 09:46
...

Het is niet zo dat al die dingen voor corona niet bestonden en het is goed om soms dingen in perspectief te zien, maar dat is hier totaal offtopic.

Ik zou ook balen als mijn leuke nieuwe speeltje later komt, helemaal als de wachttijd 4x zo lang wordt. Dan heb ik het er nog niet eens over gehad als je rekening hebt gehouden met extra kosten als bijtelling die in 2022 opeens slechter kunnen uitvallen dan wanneer er in 2021 geleverd wordt.
Ik zal ook maar eens gaan informeren wanneer ik moet bestellen als mijn koekblikje er in november uitgaat.

[Voor 31% gewijzigd door skoozie op 17-03-2021 10:14]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
ThunderNet schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:17:
Grote kans dat deze vertraging mede veroorzaakt wordt door de huidige chiptekorten.
Yep. Ik heb in December een Opel besteld, die zou absoluut ruim voor mijn einde contractdatum van 10 maart geleverd worden. Nou, hij staat op 31 mei vermoedelijke leverdatum. :+ Dus de levertijden zijn nu gewoon ronduit debiel lang.

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Kickje. Contact gehad met de leasemaatschappij. Hebben het nagevraagd bij hun dealer. Zij verwachten de A250e die wij besteld hebben nu ineens medio mei. Ruim 2 maanden eerder dan het laatste bericht dus..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PaulJo
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 07-06 21:13
Ik heb twee weken een 250e via de leasemaatschappij besteld. Volgens de leasemaatschappij is de verwachte leverdatum 4 augustus en volgens de dealer de eerste week van juli.

Volgens de dealer hebben de hybride modellen voorrang op de productielijn

• ThaddeusX
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 21-06 14:12
Je betaald hoofdprijs voor een 1 jaar oude wagen...ik zou echt klacht indienen en een deel van mijn geld terug eisen. Desnoods via een advocaat!

Want eigenlijk ben je je geld kwijt daar komt het op neer.

Zelfde als jij nu een 2020 auto koopt maar de prijs van 2021 ervoor betaald, wat dus altijd hoger is.

Edit: Mits de fabriek dit tijdens het tekenen al liet weten dat het zolang zou duren, dan heb je geen poot om op te staan.

[Voor 24% gewijzigd door ThaddeusX op 07-04-2021 07:54]

• JackBol
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

ThaddeusX schreef op woensdag 7 april 2021 @ 07:53:
Je betaald hoofdprijs voor een 1 jaar oude wagen...ik zou echt klacht indienen en een deel van mijn geld terug eisen. Desnoods via een advocaat!

Zelfde als jij nu een 2020 auto koopt maar de prijs van 2021 ervoor betaald, wat dus altijd hoger is.

Edit: Mits de fabriek dit tijdens het tekenen al liet weten dat het zolang zou duren, dan heb je geen poot om op te staan.
De auto is niet een jaar oud. Wanneer deze geproduceerd is heb je em binnen een paar weken op de stoep.
Als er tussendoor nog een facelift of model vernieuwing zou zijn, heb je misschien nog gelijk, maar dit is gewoon dezelfde auto als wanneer je hem vandaag wilt bestellen.

Overigens staan de showrooms gewoon vol. Loop naar een dealer en je kan einde van de dag met een auto naar huis als je wilt. Okay, je hebt niet 100% de opties kunnen kiezen, maar je hebt wel meteen een nieuwe auto.

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10:35
ThaddeusX schreef op woensdag 7 april 2021 @ 07:53:

Operational lease ...... ;)

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

• PaulJo
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 07-06 21:13
Je zou ook eens kunnen informeren of je niet zou kunnen overstappen naar de 250e.

Zelf heb ik de 250e business solution luxury limited limousine besteld in dezelfe kleur als die van jou maar zonder AMG.
Rijdt echt heerlijk rustig in elektrische mode en gaat meer dan vlot in sport modes.
Mijn verbazing was wel groot dat er ook 'gratis' een wallbox bij zat van 1700 euro. Die hoefde ik niet en kreeg dat als korting.

De fiscale waarde van de auto is volgens de leasemaatschappij 41.885 euro.
Het zou mij niks verbazen dat Mercedes-Benz graag zou willen switchen van de 180 naar de 250e. Zij moeten de gemiddelde co2 uitstoot ook naar beneden krijgen. En waarschijnlijk zit er ook meer winst op die uitvoering. De BPM van de 180 zal iets van 7000 euro zijn, die van de 250e 528,00.

Het verschil in fiscale waarde is erg klein,
Misschien de moeite waard om over na te denken
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True