Toon posts:

Bizarre levertijd Mercedes

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmo70
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 12:23
znjamznjam schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:26:
C class zonder extra's in wit vorige jaar maart besteld.
Dealer wilde zelf niet reageren na mijn vraag over status van levering. Ik moest lease maatschappij navragen.
Ze kregen ook niet info gelijk.
Uiteindelijk antwoord komt het op neer "we hebben geen idee, we zullen zien na augustus"

pfff wat stelletjes idioten werken tegenwoordig bij Mercedes dealers.
Over 5 to 10 jaar als iedereen gaan zitten in zo een Chinese autos en groot deel van de Duitse dealers op de straat terecht komt zal te laat zijn.
Ik vind ook schandaligs geen een bericht, via mail, of hoe dan ook van mercedes zelf om te excuses voor vertraging van van bijna 18 maanden uiteindelijk....
En dat voor auto van 52000 euros
Mercedes gaat je niet persoonlijk excuses aanbieden hoor. Dit is trouwens hun gemiddelde levertijd, dan zouden ze alle klanten moeten aanspreken.

Ik zou toch eens langsgaan bij je garage want dit kan echt niet. Enkel de garage kan de status inkijken en weet ook wanneer er productieslots zijn. Je zou hem er bijna voor annuleren he, echt schandelijk soms.
Mijn garage is ook heel karig met informatie, maar ze geven die wel nog en blijven vriendelijk.

DESKTOP PC: Intel Core i5 6600k - 16GB DDR4 2666 - GTX1070 G1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• niqck
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 20:35
Timmo70 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:39:
[...]
Mercedes gaat je niet persoonlijk excuses aanbieden hoor. Dit is trouwens hun gemiddelde levertijd, dan zouden ze alle klanten moeten aanspreken.
Nochtans genoeg voorbeelden van dezelfde wagen als de mijne, besteld na mij. Augustus besteld, geleverd in januari. 2 wagens, besteld in december, te horen gekregen dat levering voor juni is. Mijn wagen is in april vorig jaar besteld, voorlopige levering oktober. Het kan dus sneller... ze kiezen er blijkbaar voor om sommige groepen te bevoordelen en de andere met ontevreden klanten op te schepen 8)7

• tGi5_6600k
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-05 21:37
niqck schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:56:
[...]

Nochtans genoeg voorbeelden van dezelfde wagen als de mijne, besteld na mij. Augustus besteld, geleverd in januari. 2 wagens, besteld in december, te horen gekregen dat levering voor juni is. Mijn wagen is in april vorig jaar besteld, voorlopige levering oktober. Het kan dus sneller... ze kiezen er blijkbaar voor om sommige groepen te bevoordelen en de andere met ontevreden klanten op te schepen 8)7
Zulk soort dingen kunnen ook liggen aan de hoeveelheid bestelde wijzigbare voorraad die een dealergroep heeft. Hierdoor kunnen auto’s worden aangepast in opties en wordt hij eerder geleverd omdat de auto al lange tijd in bestelling stond.

• Timmo70
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 12:23
niqck schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:56:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje hoor, wagen besteld in Juni 2022 en garage kan mij niet zeggen wanneer levering zal zijn. Sommige dealergroepen hebben meer productiesloten onderhandeld en sommige te weinig.

DESKTOP PC: Intel Core i5 6600k - 16GB DDR4 2666 - GTX1070 G1

• niqck
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 20:35
Timmo70 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:03:
[...]
Ik zit in hetzelfde schuitje hoor, wagen besteld in Juni 2022 en garage kan mij niet zeggen wanneer levering zal zijn. Sommige dealergroepen hebben meer productiesloten onderhandeld en sommige te weinig.
Inderdaad; ik zou er echter geen punt van maken moest het een 'klein' verschil zijn. 6 maanden bij 1 groep, 9 maanden tot zelfs een jaar bij een andere groep. Maar tussen 6 maanden en 18 maanden zit voor mij een veel te groot verschil, zeker als ik dan hoor dat wagens 8 maanden later besteld 4 maanden eerder geleverd worden. Dan mag je nog 100 redenen geven, dit is gewoon van de pot gerukt!

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-05 11:40
Update: Onze EQA (Besteld 27-10-2022) is vandaag gearriveerd bij de dealer en wordt 20-05-2023 aan ons afgeleverd. 7 maanden levertijd dus :-)

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05 14:39
Sh0tterke schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:22:
Levertijden lijken wel beter te zijn tegenwoordig (of dan toch voor de CLA modellen) in België. Collega had hem begin november besteld en heeft hem begin maart gekregen. Ik had hem begin december besteld en onlangs bericht gekregen dat hij toegekomen is in de garage.
Kan idd per model veel schelen, een G klasse diesel had in Duitsland bijna 2,5 jaar levertijd. Hopelijk in de Benelux minder.

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-05 16:29
Snoekieboe schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:49:
Update: Onze EQA (Besteld 27-10-2022) is vandaag gearriveerd bij de dealer en wordt 20-05-2023 aan ons afgeleverd. 7 maanden levertijd dus :-)
Als je nu zou bestellen nog steeds zoiets. Vandaag bij een dealer geinformeerd naar de levertermijn van een EQA, dat zou ongeveer januari zijn.
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee