Toon posts:

Bizarre levertijd Mercedes

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:

• MekkerSchaap
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-11-2022
remzor schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:47:
Augustus ‘21 A200 business solution besteld, nu de bevestiging dat deze niet meer geproduceerd wordt. Prijzen en brochures van de facelift zijn nog niet bekend, “maar als u bestelt zult u een van de eerste zijn”.
Jaja, 0 vertrouwen in want tot nu toe weten ze steeds niets en communiceren ze niet uit zichzelf.

Lekker dan na een maand of 14. Kan ook echt alleen maar in de autobranche zoiets volgens mij..
De vrouw gaat iets anders uitzoeken waarschijnlijk want tegen de 50k is het vermoeden voor de facelift en dan weer een jaar of langer wachten ziet ze niet zitten.
Dan heeft de dealer zitten slapen want er is lang geleden al bekend gemaakt dat de Business Solution zou stoppen na productie November. Wat wel kan is dag de productie steeds is verplaatst tot het punt dat het niet meer kon, maar de dealer had dan wel minstens met een alternatief moeten komen, desnoods met een passend voorraad model met wat korting.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:53
MekkerSchaap schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:52:
[...]

Dan heeft de dealer zitten slapen want er is lang geleden al bekend gemaakt dat de Business Solution zou stoppen na productie November. Wat wel kan is dag de productie steeds is verplaatst tot het punt dat het niet meer kon, maar de dealer had dan wel minstens met een alternatief moeten komen, desnoods met een passend voorraad model met wat korting.
Tsja, bedrijf van mijn vrouw werkt met Fleetlogistics. Die handelen dan weer met verschillende leasemaatschappijen (ws waar de beste offerte ligt) en die nemen de auto's ws weer af bij verschillende dealers.
Voor een medewerker dus totaal niet inzichtelijk bij welke dealer de auto vandaan komt. Van Mossel lease was nu de leasemij dus ik uit van Van Mossel als dealer. Maar nooit wat van gehoord of gezien dus.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Augustus ‘21 A200 business solution besteld, nu de bevestiging dat deze niet meer geproduceerd wordt. Prijzen en brochures van de facelift zijn nog niet bekend, “maar als u bestelt zult u een van de eerste zijn”.
Jaja, 0 vertrouwen in want tot nu toe weten ze steeds niets en communiceren ze niet uit zichzelf.

Lekker dan na een maand of 14. Kan ook echt alleen maar in de autobranche zoiets volgens mij..
De vrouw gaat iets anders uitzoeken waarschijnlijk want tegen de 50k is het vermoeden voor de facelift en dan weer een jaar of langer wachten ziet ze niet zitten.
Er komt geen opvolger voor de A serie. Rijd zelf ook een beetje voorbij het contract al en zat ook te wachten op de facelift, maar vraag me af of ze dat nog gaan doen.
https://www.autovisie.nl/...sse-krijgt-geen-opvolger/

• MekkerSchaap
jip_86 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:58:
[...]

Er komt geen opvolger voor de A serie. Rijd zelf ook een beetje voorbij het contract al en zat ook te wachten op de facelift, maar vraag me af of ze dat nog gaan doen.
De facelift komt zeker, productie start in December, levering ongeveer Jan - Feb. De A en B blijven tot +/- 2025 leverbaar.

• jip_86
  • Nu online
MekkerSchaap schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:13:
[...]

De facelift komt zeker, productie start in December, levering ongeveer Jan - Feb. De A en B blijven tot +/- 2025 leverbaar.
Oeh, die had ik nog niet gezien thnx d:)b

• stienenstijn
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-02 14:52
vrijdag 14/10/2022 CLA 250e luxury line coupe besteld. Staat uiterste leverdatum op 28/04/2023. Volgens Ghistelinck (Waregem), zijn de CLA coupes leverbaar in Q1 2023 en Q4 voor CLA shooting break (A berline pas begin 2024). Hoop doet leven zeker...

• Timmo70
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 12:23
stienenstijn schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:53:
vrijdag 14/10/2022 CLA 250e luxury line coupe besteld. Staat uiterste leverdatum op 28/04/2023. Volgens Ghistelinck (Waregem), zijn de CLA coupes leverbaar in Q1 2023 en Q4 voor CLA shooting break (A berline pas begin 2024). Hoop doet leven zeker...
Het is allemaal nattevingerwerk. Toen ik in Juli mijn wagen (CLA 250e coupé AMG) had besteld zeiden ze als leverdatum 30/04/2024.

DESKTOP PC: Intel Core i5 6600k - 16GB DDR4 2666 - GTX1070 G1

• J03llV
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-05 23:51

Jammer dat jullie hetzelfde lot moeten ondergaan.. :( Bij het bestellen van de facelift gaf mijn dealer dan wel weer de 'zekerheid' dat de auto in februari/maart zou worden geleverd. Ik heb 'em helaas maar geannuleerd. Vond de facelift te duur

• remzor
jip_86 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:58:
[...]

Opvolger als in: een compleet nieuw model, niet nee. De facelift staat al een week op de website van Mercedes zelf. Alleen de prijzen en brochures nog niet.
J03llV schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:59:
[...]

Jammer dat jullie hetzelfde lot moeten ondergaan.. :( Bij het bestellen van de facelift gaf mijn dealer dan wel weer de 'zekerheid' dat de auto in februari/maart zou worden geleverd. Ik heb 'em helaas maar geannuleerd. Vond de facelift te duur
Idd jammer. De vrouw heeft nu wel een A200 in het zwart als voorloper, 3 jaar oud met wat minder opties maar goed: prima wagen.
Prijzen van de facelift zijn nog niet bekend gaven ze aan. Staan idd ook niet op de website.

Vervelende is dat ze nu de voorloper moet blijven rijden en over een tijdje weer een auto mag bestellen, maar de Merc is van de lijst gehaald. Daarnaast ook wel het vermoeden dat deze een stuk duurder zal worden en ook niet echt vertrouwen in het hele leverproces. Mercedes lijkt wel een van de merken te zijn met de grootste problemen in ieder geval. (Vrouw mag kiezen uit enkele modellen en zelf geen auto samenstellen. Dit willen ze wel gaan veranderen dus dat zou dan gunstiger en leuker zijn voor haar over 6 maanden).

• jip_86
  • Nu online
remzor schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:45:
[...]
Opvolger als in: een compleet nieuw model, niet nee. De facelift staat al een week op de website van Mercedes zelf. Alleen de prijzen en brochures nog niet.
Ja ik zag het, ga het zeker in de gaten houden. Ik was een beetje van plan nog een jaartje door te rijden door Covid heb ik de kilometers nog lang niet gehaald namelijk (bij ons bedrijf nooit echt een probleem). Al gaat met deze levertijden dat extra jaar er waarschijnlijk sowieso wel komen :+

• MekkerSchaap
[

Idd jammer. De vrouw heeft nu wel een A200 in het zwart als voorloper, 3 jaar oud met wat minder opties maar goed: prima wagen.
Prijzen van de facelift zijn nog niet bekend gaven ze aan. Staan idd ook niet op de website.

Vervelende is dat ze nu de voorloper moet blijven rijden en over een tijdje weer een auto mag bestellen, maar de Merc is van de lijst gehaald. Daarnaast ook wel het vermoeden dat deze een stuk duurder zal worden en ook niet echt vertrouwen in het hele leverproces. Mercedes lijkt wel een van de merken te zijn met de grootste problemen in ieder geval. (Vrouw mag kiezen uit enkele modellen en zelf geen auto samenstellen. Dit willen ze wel gaan veranderen dus dat zou dan gunstiger en leuker zijn voor haar over 6 maanden).
Ze zou ook een voorraadauto kunnen overwegen, er zijn zat dealers die nu voorraad hebben staan die direct leverbaar is. Scheelt in de BPM verhoging, de eventuele inflatie verhoging van Januari en de prijsverhoging van het nieuwe model (ongeveer 1500 tot 2000 Euro).

• JB631
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 27-04 19:35
JB631 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:33:
Status
Mijn Cla 250e shooting brake AMG line besteld in sept 2021.
Eerst was het vermoedelijk april-mei, dan bevestigd op 12 juli.
Nu is het al november onder voorbehoud…pff
En hupla terug verzet naar 6 januari 2023..🤷🏻‍♂️

• MekkerSchaap
JB631 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:28:
[...]

En hupla terug verzet naar 6 januari 2023..🤷🏻‍♂️
Business Solution? Ik hoop dat je deze nog in deze krijgt, zal net op rand zitten of dat wel of niet lukt.

• JB631
MekkerSchaap schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:38:
[...]

Business Solution? Ik hoop dat je deze nog in deze krijgt, zal net op rand zitten of dat wel of niet lukt.
Yep :|

• Jay Vleugels
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-10-2022
MekkerSchaap schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:38:
[...]

Hoezo? Ik heb deze ook besteld (in juni 2021 weliswaar).
Leveren ze die business solution niet meer? Zoja, wat is dan het alternatief?

• MekkerSchaap
6 januari … zou net nog November productie kunnen zijn, maar ik ga er van uit dat uw dealer anders wel even een belletje doet …

• MekkerSchaap
Jay Vleugels schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 16:19:
[...]

Hoezo? Ik heb deze ook besteld (in juni 2021 weliswaar).
Leveren ze die business solution niet meer? Zoja, wat is dan het alternatief?
Nee, in Januari van dit jaar zijn ze daarmee gestopt. Het is nu Business Line, Luxury Line of AMG line, waardoor je niet alleen duurder uit bent, maar de basis uitrusting is ook minder. De vraag blijft toch wel … overigens is de 250e enkel als Luxury Line of AMG line leverbaar sinds een maand of 4.

Bestaande Business Solution orders worden nog tot November productie gebouwd, alles daarna moet omgebouwd worden naar de Line structuur.

• JB631
MekkerSchaap schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:34:
[...]

6 januari … zou net nog November productie kunnen zijn, maar ik ga er van uit dat uw dealer anders wel even een belletje doet …
Indeed. Normaal zou de productie starten 17/11-28/11 als er niet terug vertraging/ontbrekende onderdelen opzitten.

En k denk dat de leasemaatschappij deze dan liever in 2023 pas inschrijft.

K hoop wel dat alle opties erop zitten zoals AR, etc wat vorig jaar sept tijdelijk geschrapt was in de opties (business solution amg/business solution plus/premium plus pakket). Weet er iemand dat?

• MekkerSchaap
JB631 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:28:
[...]

Indeed. Normaal zou de productie starten 17/11-28/11 als er niet terug vertraging/ontbrekende onderdelen opzitten.

En k denk dat de leasemaatschappij deze dan liever in 2023 pas inschrijft.

K hoop wel dat alle opties erop zitten zoals AR, etc wat vorig jaar sept tijdelijk geschrapt was in de opties (business solution amg/business solution plus/premium plus pakket). Weet er iemand dat?
Dat kan je dealer zien maar volgens mij niet op de BS modellen, wel op de line modellen.

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-05 13:50

p0st

Dutch Reefer

Na "slechts" 5 maanden is mijn CLA250e vandaag geleverd via de dealer (Wensink in Harderwijk) via Broekhuis Lease.

Ik heb nog gevraagd waarom het zo snel gegaan is, beste gok van de dealer was dat alle opties die ik besteld had gewoon goed leverbaar waren op dat moment, waardoor hij snel gemaakt kon worden. Dit betreft: Dashcam, Night Pack, Premium Pack, Magno Grey paint en Multibeam LED.

En even een plaatje natuurlijk, al zij het in het donker :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

• KBuut
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-01 12:50
p0st schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:35:
Na "slechts" 5 maanden is mijn CLA250e vandaag geleverd via de dealer (Wensink in Harderwijk) via Broekhuis Lease.

Ik heb nog gevraagd waarom het zo snel gegaan is, beste gok van de dealer was dat alle opties die ik besteld had gewoon goed leverbaar waren op dat moment, waardoor hij snel gemaakt kon worden. Dit betreft: Dashcam, Night Pack, Premium Pack, Magno Grey paint en Multibeam LED.

En even een plaatje natuurlijk, al zij het in het donker :)

[Afbeelding]
Mooie bak! Veel plezier ermee.

Ik wacht nog 'even' 8)7

• KBuut
Wat betreft de facelift van de A-klasse;
Ik heb even bij de dealer (Van Mossel) gevraagd of ik de facelift geleverd zal krijgen.
Zij geven mij aan dat 'het oude' model geleverd zal worden in mei volgend jaar.

• BL806
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-12-2022
Hier net het nieuws gekregen dat de auto gemaakt is en op een parking in Born, NL, is aangekomen en daar wacht op transport. Levering zou normaal begin december kunnen doorgaan. Kreeg ook het nieuws dat alle opties aanwezig waren. Dodehoeksensor, sfeerverlichting, etc. Goed nieuws dus. Al is het wachten nu echt wel lang aan het worden(12m+)...

• Narinn
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 31-01 13:38
Hi,

Ik heb in september 2021 een Mercedes Benz A 180 Limousine Business Solution besteld bij Stern in Nieuwegein via Leaseplan. levertijd was 3 maanden maar is inmiddels 2023 geworden en we zijn nu bijna 14 maanden verder. Na meerdere malen contact te hebben gehad word mij nu verteld dat ik een maart 2023 de a klasse facelift zal krijgen. Mijn vertrouwen hebben ze niet meer! en wat kan ik het beste doen? Weet iemand ook een mogelijkheid om achter te komen op welke plaats ik sta in de rij?

Alvast bedankt!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:00

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Narinn schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:29:
Hi,

Ik heb in september 2021 een Mercedes Benz A 180 Limousine Business Solution besteld bij Stern in Nieuwegein via Leaseplan. levertijd was 3 maanden maar is inmiddels 2023 geworden en we zijn nu bijna 14 maanden verder. Na meerdere malen contact te hebben gehad word mij nu verteld dat ik een maart 2023 de a klasse facelift zal krijgen. Mijn vertrouwen hebben ze niet meer! en wat kan ik het beste doen? Weet iemand ook een mogelijkheid om achter te komen op welke plaats ik sta in de rij?

Alvast bedankt!
Wat zegt Leaseplan hierover?

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• Narinn
Die zeggen je moet bij Mercedes aankloppen.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:41
Narinn schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:43:
Die zeggen je moet bij Mercedes aankloppen.
En dat heb je al gedaan? Heel veel meer doen dan wachten kun je niet. De informatie die de dealers krijgen blijft onbetrouwbaar.

• Narinn
Ja dat heb ik gedaan! Die zeggen maart 2023 en dat ik op nr 3 sta bij Stern.

• tGi5_6600k
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-05 21:37
Narinn schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:42:
Ja dat heb ik gedaan! Die zeggen maart 2023 en dat ik op nr 3 sta bij Stern.
Lastige is dat de dealer er ook heel weinig aan kan doen. Waarschijnlijk kun je echter wel uitgaan van maart 23 omdat de verwachting is dat de levertijd problemen verholpen zullen zijn met het facelift model.

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05 10:33
needless to say schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:25:
[...]

Net bevestiging gekregen dat de levering nog steeds gepland staat voor eind oktober. We moeten niet meer zo lang wachten :).
En net bericht gekregen dat ik hem mag ophalen :) Hij stond effectief eind oktober bij de dealer. Door de vele verloven de laatste weken duurde het even voordat ik gecontacteerd werd.

Betreft een EQC die midden januari besteld werd.

[Voor 5% gewijzigd door needless to say op 15-11-2022 11:23]

• Baron
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-03 15:33
Ik heb mijn GLA250e vorige week in ontvangst mogen nemen. Deze was besteld april 2021.
De elektrische zetels en de dashcam kon niet worden geleverd.

• JB631
Er zit schot in de zaak volgens de berichten 😉:

Woensdag, om 07.19 uur, werd het koetswerk van je CLA gedrukt.
Donderdag om 04.07 uur werd de lak van je CLA aangebracht.
Donderdag om 20.06 uur werd het interieur van je CLA werd gemonteerd. De laatste stap van de productie is de finale inspectie, die zou tussen nu en donderdagochtend 01/12 uitgevoerd moeten worden.

• Motodachi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12-2022
JB631 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:29:
Er zit schot in de zaak volgens de berichten 😉:

Woensdag, om 07.19 uur, werd het koetswerk van je CLA gedrukt.
Donderdag om 04.07 uur werd de lak van je CLA aangebracht.
Donderdag om 20.06 uur werd het interieur van je CLA werd gemonteerd. De laatste stap van de productie is de finale inspectie, die zou tussen nu en donderdagochtend 01/12 uitgevoerd moeten worden.
Waar haal je deze informatie vandaan?

• JB631
Motodachi schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:34:
[...]

Waar haal je deze informatie vandaan?
Hedin klantendienst via chat op hun website

• Motodachi
JB631 schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:58:
[...]

Hedin klantendienst via chat op hun website
Nog nooit van gehoord :D maar kan ik daar een VIN opgeven en dan krijg ik de status terug?
Sorry, ben een beetje een noob in deze wereld, maar als het goed is komt mijn Shooting brake ergens de komende weken aan, maar het is een black box qua informatie en ik ben uiteraard erg benieuwd...

• JB631
Motodachi schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:10:
[...]

Nog nooit van gehoord :D maar kan ik daar een VIN opgeven en dan krijg ik de status terug?
Sorry, ben een beetje een noob in deze wereld, maar als het goed is komt mijn Shooting brake ergens de komende weken aan, maar het is een black box qua informatie en ik ben uiteraard erg benieuwd...
De dealer waar je bij besteld hebt, kan dit normaal opzoeken als er tenminste een productiedatum vastligt.
Succes!

• JB631
Terug bericht gekregen vandaag;

De finale inspectie van je voertuig werd vanochtend om 07.28 uur uitgevoerd. Hiermee is de productie volledig afgelopen en gaan we over naar het transport. Om 08.06 uur heeft hij de status 'Ready for dispatch' ontvangen op de productiesite in Kesckemét (Hongarije), wat wil zeggen dat hij klaar staat om te vertrekken richting het sorteercentrum in Born (Nederland).

K verwacht echter dat de leasemaatschappij hem maar zal inschrijven in 2023 :S

• Motodachi
JB631 schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:23:
[...]

De dealer waar je bij besteld hebt, kan dit normaal opzoeken als er tenminste een productiedatum vastligt.
Succes!
Mijn dealer weet niet waar ik het over heb als ik aangeef welke informatie jij allemaal ontvangt.
Gaat dit via een website van Hedin, of krijg jij vanuit Hedin berichten/emails binnen?

of is het simpelweg via de chatbot?

[Voor 4% gewijzigd door Motodachi op 01-12-2022 11:23]

• JB631
Motodachi schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:18:
[...]

Mijn dealer weet niet waar ik het over heb als ik aangeef welke informatie jij allemaal ontvangt.
Gaat dit via een website van Hedin, of krijg jij vanuit Hedin berichten/emails binnen?

of is het simpelweg via de chatbot?
Zie PB

• KBuut
Ben ook wel nieuwsgierig >:)

• JB631
KBuut schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:55:
[...]

Ben ook wel nieuwsgierig >:)
Deze had ik hem doorgegeven;
op de website

https://mercedes-benz.hedinautomotive.be/nlbe/landing-page

Heb je een chat functie dat direct naar de customer service gaat.
Deze helpen ietwat meer dan de verkoper en kunnen wat meer zien of doen veel meer effort.
Misschien heb je zo ook iets bij je verdeler.

Aub

• JERRon
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13-12-2022
Augustus auto besteld CLA 250e shooting break. Zou oktober worden afgeleverd, werd toen november.... nu 11 december is hij nog in Hongarije...moest uiterlijk 31 december op kenteken ge zet worden. Ik heb hem in 4 januari laten zetten.... ik denk nu dat het helemaal geen januari wordt maar veel later... wat zijn de mogelijkheden?

• csl_
  • Laatst online: 12-12-2022
csl_ schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:46:
[...]

UPDATE

Inmiddels is de levertijd verplaatst naar 8 februari 2023, ik begin wel heel erg te twijfelen om de auto gewoon te annuleren. :|
Inmiddels de auto geannuleerd, in oktober 2021 besteld met een fiscale waarde van €39.800 vorige week bericht gekregen dat de auto wordt omgebouwd naar het facelift model en dat de verwachting is dat ze deze in mei gaan leveren. Nieuwe fiscale waarde zou €49k zijn...
Gelukkig een mooi alternatief gevonden, de bestelbussen van mijn werk werden niet bij Alphabet geleased maar bij Rebellease en zij hadden een A180 Business solution plus in de voorraad staan met een stuk lagere fiscale waarde.
Deze wordt als het goed is deze maand afgeleverd.

• BL806
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-12-2022
csl_ schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:22:
[...]

Inmiddels de auto geannuleerd, in oktober 2021 besteld met een fiscale waarde van €39.800 vorige week bericht gekregen dat de auto wordt omgebouwd naar het facelift model en dat de verwachting is dat ze deze in mei gaan leveren. Nieuwe fiscale waarde zou €49k zijn...
Gelukkig een mooi alternatief gevonden, de bestelbussen van mijn werk werden niet bij Alphabet geleased maar bij Rebellease en zij hadden een A180 Business solution plus in de voorraad staan met een stuk lagere fiscale waarde.
Deze wordt als het goed is deze maand afgeleverd.

[Afbeelding]
Is dat geen AMG-line op de foto? Succes ermee! Ik mag volgende week de mijne gaan afhalen. Bestelling van Nov 21 (CLA250e lux).

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-05 20:48
BL806 schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:07:
[...]

Is dat geen AMG-line op de foto? Succes ermee! Ik mag volgende week de mijne gaan afhalen. Bestelling van Nov 21 (CLA250e lux).
Is zeker een AMG Line, zie de voorbumper.
Zit denk ik optiepack/code DC3 op (Business Solution Plus pakket)
Ook te zien aan Pana dak, en volgens mij ook de Multibeam LED koplampen.
Een mooie complete auto dus!

Zie ook een oudere prijslijst.
https://www.mercedes-benz...Y800-050-incl.%20WLTP.pdf

[Voor 28% gewijzigd door MrLink op 12-12-2022 19:47]

• JB631
JB631 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:11:
Terug bericht gekregen vandaag;

De finale inspectie van je voertuig werd vanochtend om 07.28 uur uitgevoerd. Hiermee is de productie volledig afgelopen en gaan we over naar het transport. Om 08.06 uur heeft hij de status 'Ready for dispatch' ontvangen op de productiesite in Kesckemét (Hongarije), wat wil zeggen dat hij klaar staat om te vertrekken richting het sorteercentrum in Born (Nederland).

K verwacht echter dat de leasemaatschappij hem maar zal inschrijven in 2023 :S
As expected… auto staat sinds 12 dec bij de dealer maar leasemaatschappij Alphabet zal hem maar in 2023 inschrijven 🙃

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
mijn CLA 250e besteld in Juli en geleverd in Oktober. Echt vèr boven verwachting qua levertijd.
inmiddels 8000 zeer tevreden kilometers gereden.

Toen ik m besteld had ik er niet op gerekend in 2022 er in te rijden. Ik ben dan ook zeer tevreden met deze uitkomst. Wel had de dealer me verteld dat nieuwe bestellingen wel langer op zich laten wachten. ik heb gewoon geluk gehad.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

• Becap
  • Laatst online: 27-05 20:28
In Januari 2022 C300e break besteld , eindelijk nieuws gekregen , nu productie gepland einde februari 2023 levering maart 2023 …. Afwachten of het zal doorgaan zoals voorzien…

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

In juli mijn EQE besteld, gisteren opgehaald. Deze stond al een maand in de garage, maar leasemaatschappij was traag met de nr platen en vervolgens was ik in het buitenland..

Wat een bak....

You don't need eyes to see, you need vision

• RCPXC
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 02-05 22:27
Mijn cla 250e sb is opgehaald. Iets vroeger dan verwacht.

• TNG128MB
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-05 15:23
In oktober mijn B-Klasse besteld via Athlon. Hoop hem te hebben voor mijn vrouw bevalt ergens in July 2023 maar vrees ervoor.

• KriCo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 20:31
Vrijdag via het werk een EQB 250 besteld, krijg vandaag te horen dag de verwachte levering 4 januari 2024 is. 🙈

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
KriCo schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:48:
Vrijdag via het werk een EQB 250 besteld, krijg vandaag te horen dag de verwachte levering 4 januari 2024 is. 🙈
Dat had je wel kunnen weten natuurlijk. 16-18 maanden is tegenwoordig ook normaal, helaas.

The best is yet to come

• KBuut
Zojuist gebeld met de dealer. A-klasse Limousine besteld april '22.
Verwachte leverdatum is nu augustus '23....

Edit:
Eerste bevestiging was oktober dit jaar
Tweede bevestiging maart 2023
Derde bevestiging mei 2023
Vierde bevestiging augustus 2024.

Het vervelende is dat ik er ook iedere keer zelf voor moet bellen.

[Voor 48% gewijzigd door KBuut op 29-12-2022 11:02]

• stienenstijn
CLA250e besteld in oktober 2022 , dealer heeft mij verteld dat levering gepland staat op 2e helft februari 2023.(oorspronkelijk stond er op bestelbon 28/04/2023)

• JB631
stienenstijn schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:05:
CLA250e besteld in oktober 2022 , dealer heeft mij verteld dat levering gepland staat op 2e helft februari 2023.(oorspronkelijk stond er op bestelbon 28/04/2023)
Dan heb je geluk 😁
Mijn Cla250e sb besteld in sept 2021 en is wachtende op inschrijving aanvang Jan 2023.

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-05 10:07
Ik ben van plan om feb mijn eerste mercedes te gaan bestellen ook een cla 250e coupe (geen shooting).. Ben benieuwd wat de levertijd gaat zijn..

• stienenstijn
tegen mij hebben ze gezegd. de CLA coupe (in oktober besteld) leverbaar is in Q1 2023.
Shootingbrake levertermijn van 14 maanden

• JB631
Whoop whoop morgen eindelijk erachter na bestelling sept 2021…
Cla shooting brake 250e amg premium
🚘

• JB631
🤪

[Voor 111% gewijzigd door JB631 op 06-01-2023 20:23]

• Timmo70
Prachtige wagen! Ik heb ongeveer dezelfde besteld in Coupé versie maar dan met dakraam.
Veel plezier ermee.

• JB631
Timmo70 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:49:
[...]

Prachtige wagen! Ik heb ongeveer dezelfde besteld in Coupé versie maar dan met dakraam.
Veel plezier ermee.
Tnx! Is ook incluis panoramisch dakraam😋

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:09

Church of Noise

Drive it like you stole it

2de helft van December een EQE besteld via de leasemaatschappij, zou tegen juni al geleverd worden dus 6 maand.
Eens benieuwd of dat gehaald wordt...

• WG70
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:59
Church of Noise schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 00:17:
2de helft van December een EQE besteld via de leasemaatschappij, zou tegen juni al geleverd worden dus 6 maand.
Eens benieuwd of dat gehaald wordt...
Via leaseplan ook een EQE300 besteld bij Mercedes Mechelen. Ik heb nog geen vermoedelijke leverdatum gekregen maar toen ik de wagen ben gaan bekijken dacht de verkoper dat dit waarschijnlijk september of oktober zou worden. Als het juni zou zijn zou dit wel een meevaller zijn
.

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:09

Church of Noise

Drive it like you stole it

WG70 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:29:
[...]

Via leaseplan ook een EQE300 besteld bij Mercedes Mechelen. Ik heb nog geen vermoedelijke leverdatum gekregen maar toen ik de wagen ben gaan bekijken dacht de verkoper dat dit waarschijnlijk september of oktober zou worden. Als het juni zou zijn zou dit wel een meevaller zijn
.
Hier ook een EQE300 (Business Line) en ook in België. Voor de bestelling sprak men over April, ten laatste begin mei. Nu dus eind juni, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat de leasemaatschappij daarop heeft afgestemd (huidige lease-auto is verlengd tot eind juni...).
Op de offerte staat indicatief dus juni, maar dus ook met de nodige voorbehoudsels ;)

• KBuut
Ik heb mijn bestelling van april 2022 geannuleerd.
A-klasse Limousine AMG line was in eerste instantie bevestigd voor oktober 2022. Dat werd maart 2023, toen mei, toen augustus en nu konden ze levering in 2023 al niet meer garanderen.

As. vrijdag haal ik een showroom auto op. Vrijwel dezelfde auto zoals besteld alleen zonder adaptive cruise control en met inklapbare trekhaak. Nog geen 2000km op de teller.

• nils123
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-05 14:15
Pfoeh ik heb mijn november 2021 bestelling in april geannuleerd omdat het te lang duurde. Lijkt dezelfde configuratie te zijn maar dan in het zwart. Erg gave auto, heel veel plezier ermee!

Nu word ik toch wel weer jaloers ;(

Mag ik weten of ze de leaseprijs/ fiscale prijs nog omhoog hebben gegooid? Daar was ik destijds bang voor

[Voor 5% gewijzigd door nils123 op 11-01-2023 16:57]

• WG70
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:59
Church of Noise schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 19:29:
[...]

Hier ook een EQE300 (Business Line) en ook in België. Voor de bestelling sprak men over April, ten laatste begin mei. Nu dus eind juni, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat de leasemaatschappij daarop heeft afgestemd (huidige lease-auto is verlengd tot eind juni...).
Op de offerte staat indicatief dus juni, maar dus ook met de nodige voorbehoudsels ;)
Ik heb vandaag bericht gekregen dat vermoedelijke leveringsdatum 22 september 2023 is. Dus toch ongeveer 9 maanden wachten.

• JB631
nils123 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:54:
[...]

Pfoeh ik heb mijn november 2021 bestelling in april geannuleerd omdat het te lang duurde. Lijkt dezelfde configuratie te zijn maar dan in het zwart. Erg gave auto, heel veel plezier ermee!

Nu word ik toch wel weer jaloers ;(

Mag ik weten of ze de leaseprijs/ fiscale prijs nog omhoog hebben gegooid? Daar was ik destijds bang voor
Leaseprijs was nog dezelfde.
Het is wel niet de gefacelifte 2023 versie.

• magatsu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:29
KriCo schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:48:
Jeetje dat is een hele lange wachttijd. Dan heb ik geluk: EQE besteld eind november 2022, net gehoord van verkoper: geplande productiedatum 6/2/2023. Dus hopelijk midden maart ermee rondrijden!

• snipshot
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-05 10:07
In juli een C 300 e break besteld, net doorgekregen dat verwachte levering voorzien is voor mei. Initieel werd er geen levertermijn gegeven maar werd van zeker een jaar gesproken. Ik ben hier dus eigenlijk wel blij mee, al blijft 10 maand lang genoeg.

• Becap
  • Laatst online: 27-05 20:28
snipshot schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:57:
In juli een C 300 e break besteld, net doorgekregen dat verwachte levering voorzien is voor mei. Initieel werd er geen levertermijn gegeven maar werd van zeker een jaar gesproken. Ik ben hier dus eigenlijk wel blij mee, al blijft 10 maand lang genoeg.
BE of NL ? Ik heb in jan22 een C300e break besteld levering nu voorzien in maart

• -Rombo-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 12:51
Ik heb begin april 2022 een C300e break besteld (BE), voorlopige levering voorzien eind april 2023.

• snipshot
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-05 10:07
Becap schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 22:39:
[...]

BE of NL ? Ik heb in jan22 een C300e break besteld levering nu voorzien in maart
BE

• christophe.v
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-02 13:39
Weet er iemand wanneer de facelift gla in productie start

• magatsu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:29
christophe.v schreef op maandag 6 februari 2023 @ 08:12:
Weet er iemand wanneer de facelift gla in productie start
Kameraad verkoper zegt dat het tegen de zomer een facelift moet krijgen. Alle compact cars krijgen dit jaar sowieso een facelift.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Hier mijn EQB 350 mogen ontvangen. Heeft uiteindelijk 9 maand geduurd, wat al bij al wel meeviel.
Een grotere verrassing is bovendien dat hij niet alleen compleet is (niettegenstaande bijna alle opties aangevinkt waren) maar er zelfs 2 opties op zitten die ik niet eens kon bestellen toen, waarvan ene (elektrische zetels met geheugen) zelfs gewoon een betalende optie is vandaag.

• N-Jim
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 27-03 12:49
Hi beste Mercedes-wachters

In november mijn a-klasse besteld via athlon bij Gomes-dealer Zaandam. Zij gaven destijds aan dat de auto in week 12 van 2023 afgeleverd zal worden.
2 weken geleden nog even voor de zekerheid met de dealer gebeld en zij gaven aan dat zij op schema liggen, en ook andere bestellingen van de nieuwe aklasse geen vertraging hebben opgelopen. Als ik zo jullie reacties lees, heb ik of geluk of krijg ik later nog een aantal vertragingen….

• vincentluyten1
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-05 13:50
Twixie schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:03:
Hier mijn EQB 350 mogen ontvangen. Heeft uiteindelijk 9 maand geduurd, wat al bij al wel meeviel.
Een grotere verrassing is bovendien dat hij niet alleen compleet is (niettegenstaande bijna alle opties aangevinkt waren) maar er zelfs 2 opties op zitten die ik niet eens kon bestellen toen, waarvan ene (elektrische zetels met geheugen) zelfs gewoon een betalende optie is vandaag.
Goed voor jouw dat je uw EQB ontvangen hebt!

Over 2 weken zit ik ook aan 9 maanden maar denk dat die nog lang niet in productie gaat.
Mag ik vragen waar je uw wagen bestelde en welke uitvoering het is? De mijne is bij Van Mossel Turnhout Belgie.
Ik bestelde een EQB 350 Luxury Line met elke functie dat ik kon toevoegen, maar jammer genoeg waren inderdaad elektrische zetels met geheugen destijds niet mogelijk. Deze zit er bij jou dus gewoon op? Welke is die andere optie waarover je het hebt?

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
vincentluyten1 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:56:
[...]
Over 2 weken zit ik ook aan 9 maanden maar denk dat die nog lang niet in productie gaat.
Mag ik vragen waar je uw wagen bestelde en welke uitvoering het is? De mijne is bij Van Mossel Turnhout Belgie.
Van Mossel Brugge. Ik heb ook collega's die nog moeten wachten tot juni, bij een andere dealer. Volgens mijn verkoper kwam het omdat Van Mossel wel zeer groot is, en daardoor veel productie-slots heeft, al lijkt jouw verhaal dat weer te ontkennen.
Ik bestelde een EQB 350 Luxury Line met elke functie dat ik kon toevoegen, maar jammer genoeg waren inderdaad elektrische zetels met geheugen destijds niet mogelijk. Deze zit er bij jou dus gewoon op? Welke is die andere optie waarover je het hebt?
Mijn bestelling was ook een 350 Luxury Line. Opties die ik toen niet gekozen heb waren: 3de zitrij, Innovation Pack (HUD) en dat vage Connectivity Pack (nog altijd geen idee wat je dan juist mist), en alarmsysteem.
Zetels waren dus bij bestelling expliciet manueel verstelbaar, maar blijken dus niet alleen elektrisch maar zelfs met geheugen. Ook vandaag als je in de Configurator geen memory zetels kiest, zie je aan de renders dat je geen zetel-controls in de deuren hebt en dus volgens mij manueel verstelbare zetels (op YouTube ook verschillende reviews gezien met manueel verstelde zetels).
De andere onverwachte optie is AR in navigatie, maar dat is vandaag ook gewoon included in het Premium Pack dus daarvan had ik wel enigszins verwacht dat het er op zou kunnen zitten.

• Yoade75
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 28-05 12:22
*knip*Dit soort oproepen neigen naar fraude en zijn absoluut niet de bedoeling op het forum.*knip*

[Voor 88% gewijzigd door deepbass909 op 20-02-2023 22:59]

• Timmo70
N-Jim schreef op maandag 20 februari 2023 @ 02:35:
Hi beste Mercedes-wachters

In november mijn a-klasse besteld via athlon bij Gomes-dealer Zaandam. Zij gaven destijds aan dat de auto in week 12 van 2023 afgeleverd zal worden.
2 weken geleden nog even voor de zekerheid met de dealer gebeld en zij gaven aan dat zij op schema liggen, en ook andere bestellingen van de nieuwe aklasse geen vertraging hebben opgelopen. Als ik zo jullie reacties lees, heb ik of geluk of krijg ik later nog een aantal vertragingen….
Mijn garage weet na 8 maanden niet eens wanneer hij in productie zal gaan of wanneer dat vermoedelijk gaat zijn dus je hebt al geluk dat je deze info meekrijgt.

• WSterckx
  • Laatst online: 30-05 14:10
Timmo70 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:32:
[...]

Mijn garage weet na 8 maanden niet eens wanneer hij in productie zal gaan of wanneer dat vermoedelijk gaat zijn dus je hebt al geluk dat je deze info meekrijgt.
Niet anders hier. De garage antwoordt in ieder geval nog (zonder enige garantie en redelijk vaag) op de 'vermoedelijke' leverdatum (die van mij kwam aanvankelijk vandaag). Maar tot op heden is er nog geen enkele echte bevestiging van de echte leverdatum. Als die vandaag was, en er is geen vertraging in productie (bevestigden ze zelf), dan moet nu minstens toch de productiedatum al gekend zijn? Hij is er in ieder geval nog niet. De vermoedelijke datum is nu 3 weken opgeschoven, maar weer 'zonder enige garantie'.

Erger nog is ALD, zij zijn uiteindelijke eigenaar (leasing). Zij zouden mij het voorbije jaar via regelmatige updates op de hoogte houden van eventuele vertragingen. Je mag eens raden hoeveel updates ik van vorig jaar februari tot gisteren namiddag gehad heb.

Het is niet de vertraging die mij stoort, het is het totaal gebrek aan transparantie.

[Voor 3% gewijzigd door WSterckx op 23-02-2023 12:27]

• Timmo70
WSterckx schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:26:
[...]

Niet anders hier. De garage antwoordt in ieder geval nog (zonder enige garantie en redelijk vaag) op de 'vermoedelijke' leverdatum (die van mij kwam aanvankelijk vandaag). Maar tot op heden is er nog geen enkele echte bevestiging van de echte leverdatum. Als die vandaag was, en er is geen vertraging in productie (bevestigden ze zelf), dan moet nu minstens toch de productiedatum al gekend zijn? Hij is er in ieder geval nog niet. De vermoedelijke datum is nu 3 weken opgeschoven, maar weer 'zonder enige garantie'.

Erger nog is ALD, zij zijn uiteindelijke eigenaar (leasing). Zij zouden mij het voorbije jaar via regelmatige updates op de hoogte houden van eventuele vertragingen. Je mag eens raden hoeveel updates ik van vorig jaar februari tot gisteren namiddag gehad heb.

Het is niet de vertraging die mij stoort, het is het totaal gebrek aan transparantie.
Ik zit bij dezelfde leasefirma en heb ook geen updates ontvangen tot op heden. Garage is Mercedes Benz Europa en ze antwoorden altijd wel en heel vriendelijk maar ze kunnen nooit iets concreet meegeven.

• remzor
Uhhh oké, even een update.
Eerder in dit topic had ik gepost dat mijn vrouw (ruim anderhalf jaar geleden nu) een Mercedes A200 Limousine Business Solution in denim blue had besteld. Na steeds uitgestelde leverdata en lang wachten kwam het bericht dat deze niet meer in productie ging.
De wagenparkbeheerder gaf aan niet de nieuwe facelift te willen bestellen en mijn vrouw moest haar huidige A200 voorloopauto maar rijden tot einde lease (oktober dit jaar). Ze zou nu ieder moment een andere auto mogen bestellen, leasebudget weet ze niet precies.

Tot een aantal dagen druk een e-mail binnen kwam vanuit Van Mossel lease dat de bestelde auto in juni afgeleverd kan worden. Productie in mei. Dus wij beiden natuurlijk: "Huhhh, wattt? Die kwam toch niet meer.. ook nooit akkoord op gegeven. Wat is er dan in hemelsnaam besteld?".

Dus na wat telefoontjes blijkt de Van Mossel dealer een zwarte facelift A200 luxury line te hebben besteld, zonder akkoord dus van de leasemij en werkgever (zij zeggen van wel). De kleur kan nog worden veranderd in ieder geval.

De overwegingen en voor- en nadelen nu zijn:
  • A200 Luxury line laten komen: het lange wachten, ook op een evt. andere wagen, is dan eindelijk voorbij. Ook is de Luxury Line facelift een stuk dikker aangekleed dan de eerder bestelde Business Solution. O.a. Keyless Entry en Access (kofferbak als ik me niet vergis), 18" velgen, armsteun achter, mild-hybrid motor en de 'nep uitlaten' zijn extra. Mooi meegenomen dus!
  • Er zit een flinke korting op de bestelde facelift, komt op 42-43k uit i.p.v. bijna 48k in de config
  • We hebben inmiddels een dochtertje van 4 maanden en naar Center Parcs laatst was al best proppen. We zien een dakkoffer dan bijna als must-have voor de zomervakanties, hoewel de kinderwagen dan kan worden ingeruild voor een buggy ;)
  • Om bovenstaande reden zou mijn vrouw nu eerder een redelijk ruime SUV bij elkaar klikken. Budget nog niet bekend en levertijd dan uiteraard ook niet...
  • We neigen naar de Mercedes door laten gaan indien het bedrijf akkoord gaat. Twijfel is dan tussen: iridium silver of mountain grey. Mijn vrouw houdt niet van zwart/grijs, had dus denim blue gekozen, en vindt nu iridium silver de mooiste kleur. Dat zal hem vermoedelijk wel worden denk ik, al is het contrast met de velgen en raamomlijsting dan minder mooi lijkt mij (met de progressive line, dus geen night pakket / AMG).
Pff..vreemd maar ergens ook wel leuk. Want in mei bestellen en in oktober een ander wagen rijden zit er waarschijnlijk toch niet in :+

• -Rombo-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 12:51
Vandaag slecht nieuws ontvangen.
Mercedes C300e besteld (België) begin april 2022 normaal levering 27 april 2023 (dus over enkele weken).
Nieuwe datum 4 oktober 2023, in eens 6 maanden erbij :( :(

• WSterckx
-Rombo- schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:32:
Mercedes C300e besteld (België) begin april 2022 normaal levering 27 april 2023 (dus over enkele weken).
Toch vreemd, de mijne is uiteindelijk na een dik jaar (54 weken ofzo) vorige week geleverd.
Ik denk zelfs dat de echte levertijd nog iets korter was omdat de bestelling intern bij mijn firma even blijven hangen is.

• skyboy
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14-04 05:38
in maart 2022 wagen besteld A- 250 e Berline Luxury Line met wat opties zoals Nightpakket enz...

Levering was 2/2023

blijkbaar is deze nu op komst volgens de dealer.

Nu mijn vraag is wat met die facelift?

Ga ik die krijgen? staan blijkbaar standaard nu meerdere opties op die je vorig jaar nog moest bij nemen

ben benieuwd

:)

PS leasewagen....

• Timmo70
skyboy schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:25:
in maart 2022 wagen besteld A- 250 e Berline Luxury Line met wat opties zoals Nightpakket enz...

Levering was 2/2023

blijkbaar is deze nu op komst volgens de dealer.

Nu mijn vraag is wat met die facelift?

Ga ik die krijgen? staan blijkbaar standaard nu meerdere opties op die je vorig jaar nog moest bij nemen

ben benieuwd

:)

PS leasewagen....
Je dealer kon je dat ook direct vertellen. Normaal krijg je de facelift inderdaad.

• Sh0tterke
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:46
Levertijden lijken wel beter te zijn tegenwoordig (of dan toch voor de CLA modellen) in België. Collega had hem begin november besteld en heeft hem begin maart gekregen. Ik had hem begin december besteld en onlangs bericht gekregen dat hij toegekomen is in de garage.

• Timmo70
Sh0tterke schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:22:
Levertijden lijken wel beter te zijn tegenwoordig (of dan toch voor de CLA modellen) in België. Collega had hem begin november besteld en heeft hem begin maart gekregen. Ik had hem begin december besteld en onlangs bericht gekregen dat hij toegekomen is in de garage.
Dat is dan enkel bij bepaalde garages. Bij welke garage hebben jullie besteld (Hedin toevallig)?
Mijn CLA Coupé is besteld in Juni 2022 en ik heb nog geen datum gekregen van levering.

• Sh0tterke
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:46
Timmo70 schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:22:
[...]

Dat is dan enkel bij bepaalde garages. Bij welke garage hebben jullie besteld (Hedin toevallig)?
Mijn CLA Coupé is besteld in Juni 2022 en ik heb nog geen datum gekregen van levering.
Is inderdaad bij Hedin.Waar heb jij hem besteld?

• Timmo70
Sh0tterke schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:00:
[...]

Is inderdaad bij Hedin.Waar heb jij hem besteld?
Mercedes Benz Europa, ze gingen mij volgende maand iets laten weten na 11 maand. Hopelijk eindelijk nieuws over een datum.

• Timmo70
WSterckx schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:13:
[...]

Toch vreemd, de mijne is uiteindelijk na een dik jaar (54 weken ofzo) vorige week geleverd.
Ik denk zelfs dat de echte levertijd nog iets korter was omdat de bestelling intern bij mijn firma even blijven hangen is.
Heb jij dan nog updates via ALD ontvangen?

• WSterckx
Timmo70 schreef op zondag 23 april 2023 @ 01:05:
[...]

Heb jij dan nog updates via ALD ontvangen?
nadat ik er zelf achter vroeg stond hij er plots... (toeval of niet, geen idee)

• niqck
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 20:35
-Rombo- schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:32:
Zelfde hier. Besteld eind april 2022 maar leveringsdatum was nooit bekend. Nu te horen gekregen dat hij 1e week van oktober geleverd zal worden.
Hoor zelfde verhaal van mijn en echtgenote's collega's die een Mercedes besteld hebben; klagen steen en been over lange leveringstijden. Als ik hoor dat wagens 'snel' geleverd worden is het altijd bij Hedin. 6 maanden voor een C300e. Zowel mijn wagen als die van collega's van mijn vrouw zijn echter bij andere groepen besteld.

Toen ik mijn garage hierover aansprak kreeg ik een waarschijnlijk standaard excuus-antwoord dat opties en kleur de productiedatum bepalen etc... Geen idee welke speciale opties andere garages hebben dat de wachttijd x3 is. Ze vroegen ook om de communicatie tot een minimum te beperken wat ze krijgen heel veel vragen ivm lange leveringstermijnen... hoe zou dat komen??? 18 maanden wachten op een wagen terwijl je constant dat model ziet rijden telkens met Hedin onder de nummerplaat en hoort dat zij maar 6 maanden moesten wachten...

• DaVixon
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-05 07:37
Deze week bericht gekregen dat ik m’n A250e sedan donderdag 04/05 in ontvangst mag nemen! Besteld begin 06/2022. Klein jaartje wachten dus, voordien wel een Octavia besteld. Anderhalf jaar gewacht om uiteindelijk te annuleren. Nu nog benieuwd of het de facelift zal zijn…

Collega had een GLA250e besteld in augustus 2022 en rijdt er al mee sinds eind januari 2023.

• tGi5_6600k
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-05 21:37
niqck schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:14:
[...]

Zelfde hier. Besteld eind april 2022 maar leveringsdatum was nooit bekend. Nu te horen gekregen dat hij 1e week van oktober geleverd zal worden.
Hoor zelfde verhaal van mijn en echtgenote's collega's die een Mercedes besteld hebben; klagen steen en been over lange leveringstijden. Als ik hoor dat wagens 'snel' geleverd worden is het altijd bij Hedin. 6 maanden voor een C300e. Zowel mijn wagen als die van collega's van mijn vrouw zijn echter bij andere groepen besteld.

Toen ik mijn garage hierover aansprak kreeg ik een waarschijnlijk standaard excuus-antwoord dat opties en kleur de productiedatum bepalen etc... Geen idee welke speciale opties andere garages hebben dat de wachttijd x3 is. Ze vroegen ook om de communicatie tot een minimum te beperken wat ze krijgen heel veel vragen ivm lange leveringstermijnen... hoe zou dat komen??? 18 maanden wachten op een wagen terwijl je constant dat model ziet rijden telkens met Hedin onder de nummerplaat en hoort dat zij maar 6 maanden moesten wachten...
Opties/kleur maken meestal niks uit voor de levertijd van een Mercedes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• niqck
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 20:35
tGi5_6600k schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:23:
[...]

Opties/kleur maken meestal niks uit voor de levertijd van een Mercedes.
Weet ik, vandaar dat ik "standaard excuus-antwoord" zei. Ze kunnen moeilijk antwoorden dat ze of heel slecht ingeschat hebben hoeveel ze gingen verkopen of heel slecht onderhandeld hebben over het aantal toegewezen slots, of dat ze gewoon droog in de poeper genomen worden door Hedin die de markt aan het domineren is... ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• znjamznjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-05 13:10
C class zonder extra's in wit vorige jaar maart besteld.
Dealer wilde zelf niet reageren na mijn vraag over status van levering. Ik moest lease maatschappij navragen.
Ze kregen ook niet info gelijk.
Uiteindelijk antwoord komt het op neer "we hebben geen idee, we zullen zien na augustus"

pfff wat stelletjes idioten werken tegenwoordig bij Mercedes dealers.
Over 5 to 10 jaar als iedereen gaan zitten in zo een Chinese autos en groot deel van de Duitse dealers op de straat terecht komt zal te laat zijn.
Ik vind ook schandaligs geen een bericht, via mail, of hoe dan ook van mercedes zelf om te excuses voor vertraging van van bijna 18 maanden uiteindelijk....
En dat voor auto van 52000 euros
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee