Zou wellicht kunnen kloppen aangezien er geluiden zijn dat de facelift vanaf januari 23 wordt geproduceerdpoefpoef schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:14:
Mercedes A250e limousine luxury edition besteld bij Athlon (privé lease), begin augustus 2022.
Verwachte afleverdatum was maart 2023, nu bijgesteld naar december 2022.
Al deze berichten lezende, ga ik nu even checken of men zich niet een cijfertje vergist heeft…
Momenteel is het 12 maanden geleden dat ik bestelde, en ik heb nog steeds geen definitieve datum van de autodealerJ03llV schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:30:
[...]
Zou wellicht kunnen kloppen aangezien er geluiden zijn dat de facelift vanaf januari 23 wordt geproduceerd
a250e business solution luxury besteldEhsan schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:46:
[...]
Momenteel is het 12 maanden geleden dat ik bestelde, en ik heb nog steeds geen definitieve datum van de autodealer
Ik heb mijn a250e limousine AMG line 17 maanden geleden besteld en ook nog steeds geen definitieve productiedatumEhsan schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:46:
[...]
Momenteel is het 12 maanden geleden dat ik bestelde, en ik heb nog steeds geen definitieve datum van de autodealer
Ik kan niet voorstellen 17 maanden bizarreYassin schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 23:20:
[...]
Ik heb mijn a250e limousine AMG line 17 maanden geleden besteld en ook nog steeds geen definitieve productiedatum
Wij hebben vorige jaar juni ook een GLA 250e besteld, ook nog steeds geen productie plek en weinig info vanuit de deal… ons geduld wordt op de proef gesteld 🙈
boobie schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 15:15:
Wij hebben vorige jaar juni ook een GLA 250e besteld, ook nog steeds geen productie plek en weinig info vanuit de deal… ons geduld wordt op de proef gesteld 🙈

Begin april 2022 mijn C 220D besteld, ik mag hem deze week afhalen. Nummerplaat besteld als het binnen is bij de garage kunnen ze leveren.
Toch nog snel gegaan eigenlijk.
Toch nog snel gegaan eigenlijk.
In Januari 2022 nieuwe C300e break besteld , levering voorzien einde oktober .... net geïnformeerd bij de dealer naar de stand van zaken .... Ze kunnen niets zeggen , geen productieslot , geen indicatie van levertijd .... zullen me het me laten weten als er nieuws is ...Ze zelfs de communicatie tussen de dealer en MB Brussel verloopt moeilijk ....
Net de aangename melding gekregen dat de wagen is geproduceerd. Ik mag deze ergens eind september ophalen. Volgens het VIN nummer zouden alle opties aanwezig zijn.
CLA250E full option Amg uitvoering gaan bestellen 09/21. Dus exact 1 jaartje moeten wachten.
CLA250E full option Amg uitvoering gaan bestellen 09/21. Dus exact 1 jaartje moeten wachten.
Heel veel plezier met nieuwe auto 👍Amarog schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:23:
Net de aangename melding gekregen dat de wagen is geproduceerd. Ik mag deze ergens eind september ophalen. Volgens het VIN nummer zouden alle opties aanwezig zijn.
Het duurt twee wekenStijn h schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:32:
Iemand een idee van productie tot Levering hoelang dit duurt
Mijn dealer wou nog niets vertellen of alle opties aanwezig waren tot de wagen effectief bij hem was geleverd en hij ze zelf kon verifieren. schijnbaar zou de vin-nummer toch niet het volledige verhaal vertellen?
(gelukkig waren alle opties wel aanwezig)
(gelukkig waren alle opties wel aanwezig)
uw advertenties, zijn die gekoppeld aan uw google search historiek?Stijn h schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:37:
Volgens mb vin alle opties aanwezig eindelijk na 20 maand

Ik moet aan de grap van Reagan denken....
https://youtu.be/CLW7r4o2_Ow
Ik kan m wel helemaal uitschrijven maar hij is gewoon leuker uit de mond van Reagan.
https://youtu.be/CLW7r4o2_Ow
Ik kan m wel helemaal uitschrijven maar hij is gewoon leuker uit de mond van Reagan.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
gisteren een e-mail van mijn dealer dat:De verwachte levering staat gepland op eind oktober.Ik hoop dat het gebeurt zoals hij zei leverbaar na een jaar Natuurlijk weet ik dat het niet definitief is,maar ik hoop het
Blij hier...
Afgelopen maandag mijn CLA 250 e Shooting Brake Business Solution Limited kunnen ophalen die besteld was 2 November 2021. Als ik niet op vakantie geweest was had ik hem zelfs een anderhalve week eerder kunnen ophalen.
Van alle opties wat ik besteld had (Business Solution Plus, Rijassistentiepakket, privacyglas, trekhaak...) mist alleen de elektrische openende kofferbak.
Het aangegeven schrappen van de elektrische stoelen met memory functie bleek gelukkig niet correct te zijn, die zitten er wel in.
Succes voor alle wachtenden!

Afgelopen maandag mijn CLA 250 e Shooting Brake Business Solution Limited kunnen ophalen die besteld was 2 November 2021. Als ik niet op vakantie geweest was had ik hem zelfs een anderhalve week eerder kunnen ophalen.
Van alle opties wat ik besteld had (Business Solution Plus, Rijassistentiepakket, privacyglas, trekhaak...) mist alleen de elektrische openende kofferbak.
Het aangegeven schrappen van de elektrische stoelen met memory functie bleek gelukkig niet correct te zijn, die zitten er wel in.
Succes voor alle wachtenden!
[Voor 9% gewijzigd door Chucky_666 op 08-09-2022 11:08]
Gefeliciteerd met je nieuwe wagen. Vraag: worden de A en CLA weer geleverd met de dodehoeksensor / indicator in de spiegel? Heeft die van jou dat?
Dankjewel!BluRay schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:45:
[...]
Gefeliciteerd met je nieuwe wagen. Vraag: worden de A en CLA weer geleverd met de dodehoeksensor / indicator in de spiegel? Heeft die van jou dat?
En ja, mijn CLA is uitgeleverd met de dode hoeksensor / indicatoren op beide spiegels.
Hier even recap van mijn turbulent Mercedes bestel proces voor diegene die geïnteresseerd zijn...
Besteld wagen in kwestie: GLA 250e optie: business sulotion luxury, business solution plus en Rijassistentiepakket
- mei 2021: wagen besteld via leasing. verwachte levering: februari 2022. onmiddellijk gevraagd voor mogelijk stockwagen, helaas geen enkele op dat moment. maar garage zocht verder.
- juni 2021: garage vertelde dat na lange aandring van hun besteldienst hebben zij een productieplaats in oktober 2021 kunnen bemachtigen, dus verwacht leveringsdatum verplaats naar december 2021. Ik was zeer blij en dus niet meer van plan om te annuleren..
- oktober 2022: de productie in oktober ging niet door, verwachte leveringsdatum terug verplaatst naar februari 2022......
- februari 2022: verwachte leveringsdatum weer vertraagd naar maart 2022, productie niet gehaald
- maart 2022: verwachte leveringsdatum weer vertraagd naar april 2022, wagen geproduceerd, maar stond geblokkeerd door missend onderdelen
- april 2022: verwachte leveringsdatum weer vertraagd naar juni 2022, wagen nog altijd geblokkeerd.
- juni 2022: verwachte leveringsdatum weer vertraagd naar augustus 2022, wagen nog altijd geblokkeerd. vin gevraagd en gekregen. ik kan hem ook terugvinden op mb.vin met volgende weggevallen opties: memory stoelen, elektrische kofferklep en hands-free access
- augustus 2022: verwachte leveringsdatum weer vertraagd naar oktober 2022, wagen nog altijd geblokkeerd en garage weet eigenlijk niet wanneer de wagen zal komen.
- september 2022: na gesprek met mijn werkgever, leasing en garage.. uiteindelijk mag ik de bestelde wagen vervangen door een EQA stockwagen. Annuleren was geen optie, want dan moet leasing 15% schadevergoeding betalen.. Ik ga met veel minder opties moeten doen.. het meeste die ik ga missen is adaptive cruise control. maarja, ik heb echt geen goesting meer om nog langer te wachten op een "onbepaalde" datum.. Maandag wordt de EQA ingeschreven.
TL;DR: GLA250e besteld in 05/2021. verwachte leveringsdatum: 02/2022 -> 11/2021 -> 02/2022 -> 03/2022 -> 04/2022 -> 06/2022 -> 08/2022 -> 10/2022 -> onbepaald... uiteindelijk een EQA stockwagen genomen en maandag wordt het ingeschreven.
veel succes voor alle wachtenden!
Besteld wagen in kwestie: GLA 250e optie: business sulotion luxury, business solution plus en Rijassistentiepakket
- mei 2021: wagen besteld via leasing. verwachte levering: februari 2022. onmiddellijk gevraagd voor mogelijk stockwagen, helaas geen enkele op dat moment. maar garage zocht verder.
- juni 2021: garage vertelde dat na lange aandring van hun besteldienst hebben zij een productieplaats in oktober 2021 kunnen bemachtigen, dus verwacht leveringsdatum verplaats naar december 2021. Ik was zeer blij en dus niet meer van plan om te annuleren..
- oktober 2022: de productie in oktober ging niet door, verwachte leveringsdatum terug verplaatst naar februari 2022......
- februari 2022: verwachte leveringsdatum weer vertraagd naar maart 2022, productie niet gehaald
- maart 2022: verwachte leveringsdatum weer vertraagd naar april 2022, wagen geproduceerd, maar stond geblokkeerd door missend onderdelen
- april 2022: verwachte leveringsdatum weer vertraagd naar juni 2022, wagen nog altijd geblokkeerd.
- juni 2022: verwachte leveringsdatum weer vertraagd naar augustus 2022, wagen nog altijd geblokkeerd. vin gevraagd en gekregen. ik kan hem ook terugvinden op mb.vin met volgende weggevallen opties: memory stoelen, elektrische kofferklep en hands-free access
- augustus 2022: verwachte leveringsdatum weer vertraagd naar oktober 2022, wagen nog altijd geblokkeerd en garage weet eigenlijk niet wanneer de wagen zal komen.
- september 2022: na gesprek met mijn werkgever, leasing en garage.. uiteindelijk mag ik de bestelde wagen vervangen door een EQA stockwagen. Annuleren was geen optie, want dan moet leasing 15% schadevergoeding betalen.. Ik ga met veel minder opties moeten doen.. het meeste die ik ga missen is adaptive cruise control. maarja, ik heb echt geen goesting meer om nog langer te wachten op een "onbepaalde" datum.. Maandag wordt de EQA ingeschreven.
TL;DR: GLA250e besteld in 05/2021. verwachte leveringsdatum: 02/2022 -> 11/2021 -> 02/2022 -> 03/2022 -> 04/2022 -> 06/2022 -> 08/2022 -> 10/2022 -> onbepaald... uiteindelijk een EQA stockwagen genomen en maandag wordt het ingeschreven.
Misschien heb ik goed nieuws voor je. Je zou zelf Adaptive Cruise Control kunnen retrofitten. https://rjautomotive.net/...e-cruise-control-retrofitaa6211626 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:39:
Hier even recap van mijn turbulent Mercedes bestel proces voor diegene die geïnteresseerd zijn...
bedankt voor de tip, maar volgens leasing contract mag ik de wagen niet aanpassen. Nochtans zal ik het niet doen want het is niet mijn eigen wagenBluRay schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 17:00:
[...]
Misschien heb ik goed nieuws voor je. Je zou zelf Adaptive Cruise Control kunnen retrofitten. https://rjautomotive.net/...e-cruise-control-retrofit

Ik ga jullie helaas verlaten. Vandaag mijn A klasse opgehaald. 51 weken op gewacht.
Succes voor de wachtende!
[Voor 3% gewijzigd door HarrieC op 09-09-2022 22:30]
Als er in MB.vin staat Delivery Date 2022-09-02, is dat dan bij de dealer of gewoon wanneer deze is gemaakt? Dealer beweert nu plots dat levering eind september toch niet haalbaar zal zijn. Iets met de wagen is nog niet aangemeld in Born en nog geen zicht op levering. Hij zit in de logistieke carrousel.
Net bevestiging gekregen dat de levering nog steeds gepland staat voor eind oktober. We moeten niet meer zo lang wachtenneedless to say schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:05:
update:
EQC in Januari 2022 besteld. Levering stond eerst op Oktober. Na een paar weken werd dit verzet naar januari 2023. Sinds eind vorige week is het weer Oktober.
Het lijkt dus de betere richting uit te gaan, als ik dit nieuws combineer met de andere berichten.

Mijn cla250e is ondertussen geleverd, na 10 maanden.
Leuke auto en rijervaring, dealer heeft de auto ook gekoppeld aan de mercedes-me app, maar ik zie nog geen wagen verschijnen in de app. Is dit normaal? Moet dit normaal niet redelijk direct zichtbaar zijn? (of toch op zen minst na een paar uur?)

Leuke auto en rijervaring, dealer heeft de auto ook gekoppeld aan de mercedes-me app, maar ik zie nog geen wagen verschijnen in de app. Is dit normaal? Moet dit normaal niet redelijk direct zichtbaar zijn? (of toch op zen minst na een paar uur?)
Kijk, dit soort berichten stelt me dan weer soort van gerustTec7lol schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:24:
Mijn cla250e is ondertussen geleverd, na 10 maanden.![]()

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Vandaag weer een update gehad vanuit de dealer. Verwachte levering weer 2 maanden uitgesteld. Mei 2023.
A-klasse Limousine AMG line is besteld april 2022.
A-klasse Limousine AMG line is besteld april 2022.
Net nog eens contact genomen met de dealer.
Levertermijn blijft ingeschat op april/mei 2023 voor mijn EQB 250.
Nog geen extra info beschikbaar vanuit de fabriek...
Toevallig niemand een familielid of vriend die in de Mercedes fabriek werkt in Hongarije? :-p
Levertermijn blijft ingeschat op april/mei 2023 voor mijn EQB 250.
Nog geen extra info beschikbaar vanuit de fabriek...
Toevallig niemand een familielid of vriend die in de Mercedes fabriek werkt in Hongarije? :-p
Even een update: productie datum is tussentijds 1 maand verschoven waardoor levertijd van september naar oktober is gegaan. Inmiddels bericht gehad van de dealer dat de auto geproduceerd is en dat deze nu naar NL komt. Ik moet het eerst nog zien, maar als die echt volgende maand wordt afgeleverd heb ik echt geluk met de levertijd.BluRay schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:34:
Ik heb vorige week de bestelbevestiging gekregen voor een A250e en die komt volgens de dealer midden september 2022.. wat zou neerkomen op een levertijd van 4 maanden. Ben benieuwd.
Ik heb zojuist besteld en vanwege deze naam wacht ik nu al twaalf maanden en heb nog steeds geen definitieve leverdatum van de autodealer. Ze vertelden me dat de uiterste datum is dat het aan het einde zal gebeuren oktober. Ik hoop dat het zo zal zijn en voor jou ook. Ik ben blij dat je de auto snel ontvangtBluRay schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:33:
[...]
Even een update: productie datum is tussentijds 1 maand verschoven waardoor levertijd van september naar oktober is gegaan. Inmiddels bericht gehad van de dealer dat de auto geproduceerd is en dat deze nu naar NL komt. Ik moet het eerst nog zien, maar als die echt volgende maand wordt afgeleverd heb ik echt geluk met de levertijd.
Eindelijk vrijdag mag ik mijn cla 250e gaan ophalen na 20 maand wachten met alle opties mb europa evere
Beetje hetzelfde verhaal als bij vele anderen hier. Bestelling van een CLA250e luxury gedaan in november 2021 bij MB Europa. In augustus zei men dat hij in september in productie ging. In september zeggen ze dat hij in oktober in productie gaat... Heb het gevoel dat ze momenteel maar gewoon wat zeggen om de mensen aan het lijntje te houden en het aantal cancels te beperken.
Dat denk ik ook.BL806 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:54:
Beetje hetzelfde verhaal als bij vele anderen hier. Bestelling van een CLA250e luxury gedaan in november 2021 bij MB Europa. In augustus zei men dat hij in september in productie ging. In september zeggen ze dat hij in oktober in productie gaat... Heb het gevoel dat ze momenteel maar gewoon wat zeggen om de mensen aan het lijntje te houden en het aantal cancels te beperken.
Hier net dezelfde wagen besteld ook half november 21 en verlede week ontvangen bij Mercedes Drogenbos. (en dat had zelf juni/juli geweest had ik de dode hoeksensor als extra optie laten vallen)
Ik denk dat ze bij MB Europa heel veel bestellingen hebben te verwerken gekregen, ver boven hun beschikbare slots die ze toegewezen hebben gekregen.
Ik kan bij deze bevestigen dat dit niet klopt. Volgens mb.vin is de auto gemaakt en zegt deze levering 02/09. Ondertussen blijft de dealer zeggen dat ze niet weten waar de auto zich bevindt en nog vast zit in de logistieke molen. Ze hadden levering beloofd eind deze maand, ze beginnen al terug te krabbelen, zou nu al begin Oktober zijn.
Ik zal het maar geloven en blijven geduld uitoefenen…

In mei een cla250e sb besteld via hedin. Voorlopig nog steeds januari 2023, al reken ik daar niet op.
Niet te veel op rekenen. Mei 2021 besteld, voorlopig levering bij Hedin verwacht ergens in november (zou in oktober in productie moeten gaan maar is al 2x eerder uitgesteld geweest).RCPXC schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:45:
In mei een cla250e sb besteld via hedin. Voorlopig nog steeds januari 2023, al reken ik daar niet op.
Zijn er ervaringen met de levertijd van de EQA??
Ik heb begin augustus een EQA Luxuryline besteld en volgens de dealer kan er pas eind november iets zinnigs gezegd worden over de levertijd.
Ik heb begin augustus een EQA Luxuryline besteld en volgens de dealer kan er pas eind november iets zinnigs gezegd worden over de levertijd.
Iemand die kan verklaren waarom de CLA 250e shooting brake niet meer configureerbaar is op de Belgische website van Mercedes? Zie wel nog 250e en AMG line op andere motorisaties, maar de combi 250e en AMG is precies niet te selecteren?
Heel bizar
Heel bizar
Dit is wel oude info die hier al een keertje gedeeld werd.Marc B schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:11:
Zijn er ervaringen met de levertijd van de EQA??
https://mbpassion.de/2022...rsicht-bei-mercedes-benz/
Dat zal een tijdelijk iets geweest zijn, is terug vindbaar. Vermoedelijk is de prijs gestegen.Jay Vleugels schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:16:
Iemand die kan verklaren waarom de CLA 250e shooting brake niet meer configureerbaar is op de Belgische website van Mercedes? Zie wel nog 250e en AMG line op andere motorisaties, maar de combi 250e en AMG is precies niet te selecteren?
Heel bizar
Iemand enig idee of je de bestelde configuratie krijgt zoals die destijds was (business solution) of de configuratie zoals die nu is (vergelijkbaar)?
In de business solution waren beide schermen 10” namelijk en mooi doorlopend. Nu hebben ze bij het business model alleen het mediascherm 10” gemaakt en voor het linkerscherm betaal je €500 nog wat bij als je er 10” van wilt maken.
Hier overigens nog doodse stilte en geen update meer. A200 besteld aug. ‘21 nu verwacht maart ‘23.
In de business solution waren beide schermen 10” namelijk en mooi doorlopend. Nu hebben ze bij het business model alleen het mediascherm 10” gemaakt en voor het linkerscherm betaal je €500 nog wat bij als je er 10” van wilt maken.
Hier overigens nog doodse stilte en geen update meer. A200 besteld aug. ‘21 nu verwacht maart ‘23.
Volgens mij worden de business solution nog wel geproduceerd. Ze kunnen alleen niet meer besteld worden.remzor schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:41:
Iemand enig idee of je de bestelde configuratie krijgt zoals die destijds was (business solution) of de configuratie zoals die nu is (vergelijkbaar)?
Goed nieuws voor mij, eind december 2021 CLA SB 250e besteld, initieel werd de leverdatum op 29/02/2023 gezet, maar deze is deze week bij de dealer geleverd.
Bij aflevering zal blijken of er nog opties ontbreken maar voor zover ik zie zijn het enkel de elektrisch verstelbare stoelen die niet aanwezig zijn. Voor mij op zich geen dealbreaker, maar moet wel nog even zien hoe het zit met de leaseprijs dan.
Bij aflevering zal blijken of er nog opties ontbreken maar voor zover ik zie zijn het enkel de elektrisch verstelbare stoelen die niet aanwezig zijn. Voor mij op zich geen dealbreaker, maar moet wel nog even zien hoe het zit met de leaseprijs dan.
Veel plezier ermee. Ik bestelde in nov 2021 de coupé. Meest recente info van de dealer was levering eind november. Let's hope so.Zacharus schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 00:52:
Goed nieuws voor mij, eind december 2021 CLA SB 250e besteld, initieel werd de leverdatum op 29/02/2023 gezet, maar deze is deze week bij de dealer geleverd.
Eind december 2021 mijn Mercedes A250e besteld, nu te horen gekregen dat ik hem binnen 14 dagen kan ophalen + het chassis nummer ontvangen.
Ik heb oktober besteld A250E maar nog nietdecuan schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:03:
Eind december 2021 mijn Mercedes A250e besteld, nu te horen gekregen dat ik hem binnen 14 dagen kan ophalen + het chassis nummer ontvangen.

Gefeliciteerd! Wat is de samenstelling van je auto? Heb de mijne april 2021 (17 maanden geleden) besteld en de voorlopige leverdatum is as novemberdecuan schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:03:
Hi iedereen,
In September 2021 een CLA250E Business Solution besteld (via leasing) in België. Leveringsdatum werd geschat tegen Augustus 2022. Tot nu toe nog geen nieuws mogen ontvangen over de status van de productie of reservatie van een productieslot. Mercedes zelf gaf per mail aan dat de CLA250e (alle auto's) niet voor September 2023 zou geleverd worden.
Bizar om te horen dat anderen op het forum hun CLA250e later besteld hebben en hem reeds al hebben mogen ontvangen.
Zijn er nog mensen die het nieuws ontvangen hebben dat de levering pas 2 jaar na bestelling zou geleverd worden (na september 2023)?
In September 2021 een CLA250E Business Solution besteld (via leasing) in België. Leveringsdatum werd geschat tegen Augustus 2022. Tot nu toe nog geen nieuws mogen ontvangen over de status van de productie of reservatie van een productieslot. Mercedes zelf gaf per mail aan dat de CLA250e (alle auto's) niet voor September 2023 zou geleverd worden.

Bizar om te horen dat anderen op het forum hun CLA250e later besteld hebben en hem reeds al hebben mogen ontvangen.

Zijn er nog mensen die het nieuws ontvangen hebben dat de levering pas 2 jaar na bestelling zou geleverd worden (na september 2023)?
Ik krijg het gevoel dat Mercedes wil dat bestellingen worden geannuleerd. Mogelijk omdat productiekosten t.o.v. een jaar geleden veel gestegen zijn.
Ik heb mijn A200 sedan geannuleerd. Het business solution model van mij stond niet meer op de lijst om geproduceerd te worden, dus had de keuze om te annuleren of achteraan de rij aan te sluiten met een nieuwe order, gelijkwaardige auto maar dan met de prijs van vandaag de dag.
Wacht je dan een jaar voor

[Voor 5% gewijzigd door J03llV op 04-10-2022 17:54]
En wat gaat er dan besteld worden?J03llV schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:54:
Ik heb mijn A200 sedan geannuleerd. Het business solution model van mij stond niet meer op de lijst om geproduceerd te worden, dus had de keuze om te annuleren of achteraan de rij aan te sluiten met een nieuwe order, gelijkwaardige auto maar dan met de prijs van vandaag de dag.
Huh, vreemd? Dus de business solution die je hebt besteld een jaar geleden wordt niet geproduceerd?J03llV schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:54:
Ik heb deze vraag een tijdje geleden gesteld hier en @tGi5_6600k bijvoorbeeld dacht dat ze nog wel gewoon geproduceerd zouden worden. Dat hopen wij wel, inmiddels al 14 maanden aan het wachten op een A200 limo en laatste bericht was maart 2023…
Klopt, alleen dat zal wel dealer afhankelijk zijn. Ik heb mijn auto bij van Mossel besteld, die hebben van de importeur een lijst gekregen met welke bestelde BS-modellen nog geproduceerd zullen worden. De rest zal een nieuwe order moeten plaatsen zoals de uitvoeringen vandaag de dag op de site worden verkocht. Volgens mij is dat een AMG-line en dan zal je apart alle optie pakketten moeten aanvinken. Bij mij kwam de totaalprijs 10k duurder uit dan vorig jaarremzor schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:38:
[...]
Huh, vreemd? Dus de business solution die je hebt besteld een jaar geleden wordt niet geproduceerd?
Ik heb deze vraag een tijdje geleden gesteld hier en @tGi5_6600k bijvoorbeeld dacht dat ze nog wel gewoon geproduceerd zouden worden. Dat hopen wij wel, inmiddels al 14 maanden aan het wachten op een A200 limo en laatste bericht was maart 2023…

@J03llV welke uitvoering had je initieel besteld?
Overigens zouden wij nooit opnieuw dezelfde wagen bestellen gezien de levertijden, zéker niet voor veel meer geld. Mijn vrouw rijdt nu al een A200 van 3 jaar oud die van een ex-collega is geweest. Rijdt prima overigens.
Overigens zouden wij nooit opnieuw dezelfde wagen bestellen gezien de levertijden, zéker niet voor veel meer geld. Mijn vrouw rijdt nu al een A200 van 3 jaar oud die van een ex-collega is geweest. Rijdt prima overigens.
A200 Business solution met premium plus pakketremzor schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:44:
@J03llV welke uitvoering had je initieel besteld?
Daar is die dan, de facelift: https://www.motor1.com/ne...3-mercedes-a-class-debut/
https://mbpassion.de/2022...-a-b-klasse-modellpflege/
https://mbpassion.de/2022...-a-b-klasse-modellpflege/
[Voor 29% gewijzigd door BluRay op 05-10-2022 14:37]
Raar, dezelfde wagen in September 2021 besteld.BHero schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:43:
Hi iedereen,
In September 2021 een CLA250E Business Solution besteld (via leasing) in België. Leveringsdatum werd geschat tegen Augustus 2022. Tot nu toe nog geen nieuws mogen ontvangen over de status van de productie of reservatie van een productieslot. Mercedes zelf gaf per mail aan dat de CLA250e (alle auto's) niet voor September 2023 zou geleverd worden.![]()
Bizar om te horen dat anderen op het forum hun CLA250e later besteld hebben en hem reeds al hebben mogen ontvangen.![]()
Ik mag haar vrijdag eindelijk gaan ophalen.
1 jaar wachttijd, al bij al tevreden over, ik had langer verwacht.
Hmm, om een of andere reden is "mijn" CLA 250e dus al binnen bij de dealer, de afleverafspraak staat gepland op 1 november 2022. Ik ben hier natuurlijk heel blij mee, maar vind het bijzonder dat er zulke lange levertijden zijn en dat het nu ineens wel snel kan... Misschien het feit dat het geen AMG pakket heeft en iets minder opties dan velen hier?p0st schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:40:
[...]
Kijk, dit soort berichten stelt me dan weer soort van gerustik hoop ook op 10 maanden! (besteld in mei, voorlopig geplande leverdatum 5-1-'23)
Dit is de configuratie zoals ik 'm besteld heb.
Hier de 'gewone' business solution, en guess what: vrouw heeft de leasemij gebeld en ze zijn hem 'kwijt'J03llV schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:48:
[...]
A200 Business solution met premium plus pakket

Misschien een rare vraag, maar wordt automatisch het nieuwe model geleverd wanneer je de auto voor de facelift besteld hebt?
Oftewel: Auto besteld in april 2022, levering staat nu gepland voor mei 2023. Welke uitvoering zal geproduceerd worden?
Ik heb mijn dealer bericht en die geeft aan dat het bij mij de facelift wordt. (Besteld juni 2022)KBuut schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:56:
[...]
Misschien een rare vraag, maar wordt automatisch het nieuwe model geleverd wanneer je de auto voor de facelift besteld hebt?
Oftewel: Auto besteld in april 2022, levering staat nu gepland voor mei 2023. Welke uitvoering zal geproduceerd worden?
Hierdoor stijgt wel mijn bijtelling omdat de prijs van de facelift duurder is dan de bestelde auto.
Heb je deze ook besteld bij Van Mossel BE?Amarog schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:51:
[...]
Raar, dezelfde wagen in September 2021 besteld.
Ik mag haar vrijdag eindelijk gaan ophalen.
1 jaar wachttijd, al bij al tevreden over, ik had langer verwacht.
Oke, nice. Thanks voor je reactie.Badeendd schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:27:
[...]
Ik heb mijn dealer bericht en die geeft aan dat het bij mij de facelift wordt. (Besteld juni 2022)
Hierdoor stijgt wel mijn bijtelling omdat de prijs van de facelift duurder is dan de bestelde auto.
hier eindelijk wat goed nieuws ontvangen(A250e)
Begin oktober 2021 besteld, zaterdag 26 oktober normaal gaan ophalen.
Een jaar dat kan tellen, al zijn er langere wachttijden ook mogelijk lees ik.. Ik hoop dat de vrienden die wachten het op tijd zullen ontvangen.
Begin oktober 2021 besteld, zaterdag 26 oktober normaal gaan ophalen.
Een jaar dat kan tellen, al zijn er langere wachttijden ook mogelijk lees ik.. Ik hoop dat de vrienden die wachten het op tijd zullen ontvangen.
In jan 2022 een C300e break besteld , voorziene levering okt 22 , eens contact opgenomen met de dealer . ze hebben geen informatie .... en volgens hen zal het niet meer voor dit jaar zijn en hebben geen idee wanneer hij wel zal geleverd worden ....
Wel, bij de bestelling was het nog Vereenhooghe. Bij ontvangst van de wagen vorige week was het Van Mossel BE idd.
De reden van het verschil in levertijden is dat sommige auto's al een x aantal maanden geleden gebouwd zijn, maar door chip of onderdelen tekort componenten missen. Ze worden dan tijdelijk opgeslagen totdat de ontbrekende delen beschikbaar komen. Auto's die later besteld zijn en waarbij de delen vanuit de fabriek al gemonteerd kunnen worden, kunnen dan inderdaad eerder binnen zijn dan iemand waarvan de auto al langer staat te wachten op ontbrekende onderdelen.
Dit is hetzelfde bij iedere dealer, de laatste maand van productie voor de Business Solution is November dit jaar. Dat is langer bekend bij de dealers echter verschuiven sommige auto's door tekort aan onderdelen alsnog door tot na November waardoor het opeens geen Business Solution maar een Luxury Line of AMG line zal moeten worden. En die zijn inderdaad duurder.Klopt, alleen dat zal wel dealer afhankelijk zijn. Ik heb mijn auto bij van Mossel besteld, die hebben van de importeur een lijst gekregen met welke bestelde BS-modellen nog geproduceerd zullen worden. De rest zal een nieuwe order moeten plaatsen zoals de uitvoeringen vandaag de dag op de site worden verkocht
Hier ook goed nieuws. April 2021 a250e bus sol AMG limousine besteld. Gisteren kwam de auto onverwachts binnen. Ontbrekende opties zijn upgrades op verlichting, upgrade geluid, elektrische stoelen, keyless entry, AR en dodehoekongeval assistent
Dan wacht je 17 maanden en dan zitten er een aantal opties niet op. Hoe reageer je daar op? En hoeveel doen ze dan van de prijs?Yassin schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:07:
Hier ook goed nieuws. April 2021 a250e bus sol AMG limousine besteld. Gisteren kwam de auto onverwachts binnen. Ontbrekende opties zijn upgrades op verlichting, upgrade geluid, elektrische stoelen, keyless entry, AR en dodehoekongeval assistent
Een compleet andere (mindere) auto dus waar je 1,5 jaar op gewacht hebt. En dat vind je goed nieuws? Ik mag hopen dat ze met een goede tegemoetkoming komen?Yassin schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:07:
Als het goed is informeert de dealer je ruim voordat de auto binnen is, deze horen te weten welke opties er precies verwijderd zijn. Je kan dan altijd annuleren of akkoord gaan met de wijzigingen. Tenminste, dat hoort dus het geval te zijn …-Muncky- schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:19:
[...]
Een compleet andere (mindere) auto dus waar je 1,5 jaar op gewacht hebt. En dat vind je goed nieuws? Ik mag hopen dat ze met een goede tegemoetkoming komen?
Snap jullie reactie. Het betreft overigens lease via de werkgever. Voor mij is enkel cataloguswaarde van belang voor bijtelling (geen eigen bijdrage). Overwegingen om de auto wel aan te nemen is als volgt:
- betreft voor mij persoonlijk geen extreme opties
- als ik weiger en naar ander merk gaan: weer achteraan in de rij + auto’s zijn duurder geworden + brandstofvoorschotten zijn hoger dus beperkt mij in autokeuze + achteraan in de rij aansluiten
- als ik weiger en erop sta dat ik de opties krijg: bus sol AMG wordt na november niet meer geproduceerd. Dus soortgelijke auto (AMG line) zou 10k hogere catalogus waarde hebben (zonder garantie dat die optie alsnog komt) en opnieuw lang wachten
Daar bovenop, als mijn huidige leaseauto het begeeft zou ik voor de time being in een gare auto moeten rijden totdat de nieuw bestelde zou komen
- betreft voor mij persoonlijk geen extreme opties
- als ik weiger en naar ander merk gaan: weer achteraan in de rij + auto’s zijn duurder geworden + brandstofvoorschotten zijn hoger dus beperkt mij in autokeuze + achteraan in de rij aansluiten
- als ik weiger en erop sta dat ik de opties krijg: bus sol AMG wordt na november niet meer geproduceerd. Dus soortgelijke auto (AMG line) zou 10k hogere catalogus waarde hebben (zonder garantie dat die optie alsnog komt) en opnieuw lang wachten
Daar bovenop, als mijn huidige leaseauto het begeeft zou ik voor de time being in een gare auto moeten rijden totdat de nieuw bestelde zou komen
Jeetje dit vind ik echt slecht en ik snap dat je voor een duivels dilemma hebt gestaan. Ik weet niet wat ik zelf zou doen.Yassin schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:07:
edit: typo in dilemma
[Voor 3% gewijzigd door DaMightyWackO op 13-10-2022 15:20]
the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
Het is inderdaad een keuze uit 2 slechte opties. Maar had echt geen zin om opnieuw in die onzekerheid te stappen van het lange wachten om vervolgens een stuk duurder uit zijn. Daarnaast verwacht ik me niet dagelijks te storen aan de opties die ik mis zodra ik aan de auto gewend ben.DaMightyWackO schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:56:
[...]
Jeetje dit vind ik echt slecht en ik snap dat je voor een duivels dillima hebt gestaan. Ik weet niet wat ik zelf zou doen.
Anyway, vervelend maar ben blij dat ik eindelijk van m’n Golf GTE van 7 jaar af ben
Net contact gehad met de dealer. Mijn bestelling van nov 2021(CLA250e bus sol luxury) zou eind oktober in productie gaan en daardoor eind nov aankomen bij de dealer.
Bijkomende issue is nu dat sommige leasemaatschappijen blijkbaar jaarlijks een inschrijvingsstop doen voor de maand december(hierdoor schuift de inschrijving naar jaar 2023 wat uiteraard goed is voor de restwaarde). Iemand hier ervaring mee? Is dat in de huidige omstandigheden ook nog gebruikelijk? Lijkt me extra klantonvriendelijk als de mensen al 12+ maanden aan het wachten zijn.
Bijkomende issue is nu dat sommige leasemaatschappijen blijkbaar jaarlijks een inschrijvingsstop doen voor de maand december(hierdoor schuift de inschrijving naar jaar 2023 wat uiteraard goed is voor de restwaarde). Iemand hier ervaring mee? Is dat in de huidige omstandigheden ook nog gebruikelijk? Lijkt me extra klantonvriendelijk als de mensen al 12+ maanden aan het wachten zijn.
Ik heb dat ook wel eens gehoord van sommige leasemaatschappijen, maar jouw leasemaatschappij kan dat best beantwoorden voor jouw geval.
You don't need eyes to see, you need vision
Klopt, in België doet Arval dat bijvoorbeeld vanaf 15 december tot 31 december.Yalopa schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:32:
Ik heb dat ook wel eens gehoord van sommige leasemaatschappijen, maar jouw leasemaatschappij kan dat best beantwoorden voor jouw geval.
In Nederland is dat van 15-11 tm 31-12 bij Arval.RCPXC schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:19:
[...]
Klopt, in België doet Arval dat bijvoorbeeld vanaf 15 december tot 31 december.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Als ik de optie lijst van mijn te leveren auto bekijk via mb.vin staat daar ‘M14 displacement 1.4’ tussen, terwijl de a250e een 1.3 motor heeft. Weet iemand wat deze code betekent?
Jammer van de opties op jouw auto, maar toch wel fijn dat hij er eindelijk is na 17 maanden.Yassin schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:46:
Als ik de optie lijst van mijn te leveren auto bekijk via mb.vin staat daar ‘M14 displacement 1.4’ tussen, terwijl de a250e een 1.3 motor heeft. Weet iemand wat deze code betekent?
Ik heb vandaag ook mijn VIN mogen ontvangen en heb dat ook staan bij mijn A250e. Als het goed is staat in je lijst ook M282 en dat is de 1.3L.
Overigens is mijn bestelde auto wel compleet met alle opties als ik de VIN lijst goed begrijp. (Multibeam, Distronic, HUD, Advanced Sound System en 360 camera)
Helaas nog geen afspraak omdat de auto nog niet binnen is bij de dealer. Hij schijnt wel al in NL te staan.
Update productie is terug uitgesteld tot ca 17/11-28/11. Zal hopelijk nog dit jaar zijn… 😖JB631 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:33:
Status
Mijn Cla 250e shooting brake AMG line besteld in sept 2021.
Eerst was het vermoedelijk april-mei, dan bevestigd op 12 juli.
Nu is het al november onder voorbehoud…pff
Yup, dat is precies de reden waarom mijn A180d (waar ik momenteel in rijd) pas geleverd is op 7 januari terwijl deze op 21 november al "leverklaar" was bij Arval.The Wizard schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:49:
[...]
In Nederland is dat van 15-11 tm 31-12 bij Arval.
Gisteren langs dealer Gomes geweest, ik ben momenteel bezig met het verkennen voor een lease-auto. Mijn oog is gevallen op de A180 AMG line Nightshift, en volgens de dealer kan de auto binnen 4/5 maanden geleverd worden.
Moet ik dit nu in twijfel trekken als ik al deze ervaringen van jullie hoor ( sommige hebben een a klasse al vorig jaar besteld)
Moet ik dit nu in twijfel trekken als ik al deze ervaringen van jullie hoor ( sommige hebben een a klasse al vorig jaar besteld)
Lijkt me helemaal normaal. De cilinderinhoud is 1332cc, dus ronden ze het waarschijnlijk zeer optimistisch af.Yassin schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:46:
Op dit moment is dit inderdaad de verwachte levertijd, je krijgt dan de facelift. Productie start in December voor dit model.Rossd schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:59:
Gisteren langs dealer Gomes geweest, ik ben momenteel bezig met het verkennen voor een lease-auto. Mijn oog is gevallen op de A180 AMG line Nightshift, en volgens de dealer kan de auto binnen 4/5 maanden geleverd worden.
De verschuivingen en leverproblemen komen door tekorten die er de afgelopen 2 jaar waren. De facelift zou daar minder last van moeten hebben gezien de meeste zaken inmiddels weer leverbaar zijn, zeker als je geen full option auto neemt.
Ik heb in Juli een CLA 250 besteld. Gaat dat dan de facelift worden of de oude versie?
DESKTOP PC: Intel Core i5 6600k - 16GB DDR4 2666 - GTX1070 G1
De CLA facelift is nog niet aangekondigd. Het zal afhangen van de verwachte leverdatum maar ik vermoed dat je nog het huidige type krijgt.
Augustus ‘21 A200 business solution besteld, nu de bevestiging dat deze niet meer geproduceerd wordt. Prijzen en brochures van de facelift zijn nog niet bekend, “maar als u bestelt zult u een van de eerste zijn”.
Jaja, 0 vertrouwen in want tot nu toe weten ze steeds niets en communiceren ze niet uit zichzelf.
Lekker dan na een maand of 14. Kan ook echt alleen maar in de autobranche zoiets volgens mij..
De vrouw gaat iets anders uitzoeken waarschijnlijk want tegen de 50k is het vermoeden voor de facelift en dan weer een jaar of langer wachten ziet ze niet zitten.
Jaja, 0 vertrouwen in want tot nu toe weten ze steeds niets en communiceren ze niet uit zichzelf.
Lekker dan na een maand of 14. Kan ook echt alleen maar in de autobranche zoiets volgens mij..
De vrouw gaat iets anders uitzoeken waarschijnlijk want tegen de 50k is het vermoeden voor de facelift en dan weer een jaar of langer wachten ziet ze niet zitten.