Bizarre levertijd Mercedes

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ihaznobrain
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:06
robinh schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:28:
[...]

Weet jij zo snel wat deze beide opties, die nu missen, aan fiscale waarde waard zijn?
En dus in mindering worden gebracht, mocht je bijtelling betalen?
nee weet ik helaas niet.

iemand anders die zich hier al in heeft verdiept?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:23
Ihaznobrain schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:36:
[...]

nee weet ik helaas niet.

Hiervoor kun je het beste even de meest actuele prijslijst nemen om de losse opties op te zoeken en deze eraf te tellen. Mocht een of meerdere van die opties normaal gesproken in een pakket of uitrusting worden geleverd dan wordt het wel wat lastiger vrees ik..
vrossi46 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:12:
Leasemaatschappijen hebben een leverstop vanaf november, de ene leasemij levert nog tm eind november maar er zijn er ook meerdere die al vanaf begin november niet meer uitleveren juist om de registratie en bouwjaar op het nieuwe jaar te kunnen zetten ivm afschrijving.

Het kan dus gebeuren, dat de auto klaar is maar niet geleverd word ivm afschrijving. en daarom zal moeten wachten tot het nieuwe jaar komt.. ?? Als de auto klaar is hoop ik toch echt dat die binnen nu en 2 maanden geleverd word. Met de R1 elke dag op en neer naar het werk is ff leuk maar lol is snel weg in de kou en regen
Ja dat klopt. Als jou leasemij vanaf begin november al niet meer uitlevert dan staat ie dus 2 maanden stil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vanmorgen met de stoomboot(gls350d-amg) bij de MB-Dealer geweest voor een beurt, voordat ie van de hand gaat. Sta te kletsen met Kfz-Meister, en mijn oorspronkelijk bestelde S350d-AMG was daar afgeleverd(had ik al geannuleerd). Komt de vestigingsmanager eraan, of ik hem niet toch wou afnemen... samen even naar binnen, en kwam met leuke korting E3000,- op de oorspronkelijke prijs die ik zou betalen. Hij moest weg, want er kwamen deze maand 5-8 dezelfde als Vorführwagen binnen.... Ik appen en bellen, en heb hem maar gekocht, en gelijk doorverkocht. Vanmorgen dus even voor een beurt, maar gelijk de kost voor de hele week verdient.
Vat de hele logica niet van hen, maar ja.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
Ihaznobrain schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:36:
[...]

nee weet ik helaas niet.

Fiscale waarde berekend aan de hand van de nieuwe configuratie auto's per 1-8-2021 prijslijst.
- Augmented reality €500
- Keyless Go comfort en advanced sound system (missen in nieuwe BS Solution pakket) €436

Resume een auto wordt fiscaal €936 goedkoper, maar helaas mis je daardoor ook wat.

[ Voor 36% gewijzigd door robinh op 14-09-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbekker83
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-01-2022
Ihaznobrain schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:18:
[...]

kleine update van mijn kant.

gisteren even gebeld met de dealer en die konden mij vertellen dat mijn auto nu daadwerkelijk geproduceerd is (hij bestaat _/-\o_ ). zowel chassis als motor nummer.

het probleem is echter dat hij opzij is gezet omdat hij nog onderdelen (lees: chips) mist. ze konden geen indicatie geven hoelang dit zou duren. 8)7

ook verder niet duidelijk op welke chips er nu gewacht dient te worden. ondertussen ben ook ik geïnformeerd dat augmented reality navigatie en automatische achterklep NIET op de auto zullen zitten.

the wait continues :+
jij toevallig al iets meer info nu ? mijn auto is nu ook op 9 september gezet, is vorige week gebouwd ook precies dezelfde melding terug gekregen dat het wachten is op de ontbrekende onderdelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ihaznobrain
Dbekker83 schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:43:
[...]

jij toevallig al iets meer info nu ? mijn auto is nu ook op 9 september gezet, is vorige week gebouwd ook precies dezelfde melding terug gekregen dat het wachten is op de ontbrekende onderdelen
nee helaas nog geen verdere info. mijn auto is als het goed is al op 23 augustus geproduceerd.

heb vandaag de verkoper proberen te bereiken, maar ik wacht nog op zijn telefoontje terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SSB
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-12-2024

SSB

Bij deze ook even mijn bestelling hier en ik hou jullie op de hoogte hoe lang het gaat duren.

22 juni 2021 definitief besteld met onderstaande bevestiging van leasemaatschappij:

Uw dealer verwacht uw nieuwe leaseauto omstreeks week 1 / 2022 af te leveren. Let op! Deze afleverweek kan nog wijzigen. Zodra de exacte datum bekend is, neemt de dealer contact met u op om een afspraak te maken.

Leverende dealer:
MB-dealer Stern Nieuwegein

Specificaties van uw auto:
Merk/Model/Type : Mercedes-Benz A-Klasse A 180 7G-DCT Business Solution AMG (Premium plus pakket)
Kleur exterieur : Iridiumzilver metallic (niet mijn persoonlijke smaak maar bedrijfspolicy)
Kleur interieur : ARTICO leder/DINAMICA microvezel zwart
Brandstof : Benzine
Verwachte fiscale waarde : € 43.513,69
Verwachte bijtellingscategorie : 22%

Ben heel erg benieuwd hoe lang dit nog gaat uitlopen. Voorlopig blijven we rijden in een Opel Astra huur totdat ik een voorloop auto krijg of bovenstaande auto geleverd is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:33
SSB schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:58:
Bij deze ook even mijn bestelling hier en ik hou jullie op de hoogte hoe lang het gaat duren.

22 juni 2021 definitief besteld met onderstaande bevestiging van leasemaatschappij:

Uw dealer verwacht uw nieuwe leaseauto omstreeks week 1 / 2022 af te leveren. Let op! Deze afleverweek kan nog wijzigen. Zodra de exacte datum bekend is, neemt de dealer contact met u op om een afspraak te maken.

Leverende dealer:
MB-dealer Stern Nieuwegein

Specificaties van uw auto:
Merk/Model/Type : Mercedes-Benz A-Klasse A 180 7G-DCT Business Solution AMG (Premium plus pakket)
Kleur exterieur : Iridiumzilver metallic (niet mijn persoonlijke smaak maar bedrijfspolicy)
Brandstof : Benzine
Verwachte fiscale waarde : € 43.513,69
Verwachte bijtellingscategorie : 22%

Ben heel erg benieuwd hoe lang dit nog gaat uitlopen. Voorlopig blijven we rijden in een Opel Astra huur totdat ik een voorloop auto krijg of bovenstaande auto geleverd is.
Ik weet dat dit niet de juiste forum is, maar pfff wat een geld joh voor een A Klasse 180. Kocht 10 jaar geleden (ja ok 10 jaar) een C-klasse 180 nieuw met businesspack voor dat geld.
----------------------------------

Afgelopen woensdag een deal gesloten met mijn Jag dealer voor een demo iPace.
Lekker aan het onderhandelen geweest en zeker een mooie korting gekregen, maar om hen zover te krijgen moest ik wel even 3x aanhoren dat de levertermijn van een nieuwe Jaguar/Land Rover vanaf deze week 16 maanden is (en ze eigenlijk geen zin hebben om extra korting te geven, want dit verkoopt op den duur toch wel).

16 maanden!! Bij Audi hebben ze in 16 maanden al een nieuwe facelift op de markt gebracht.
Een kind maken en op de wereld brengen gaat 1,3x zo snel als een auto geleverd krijgen.
Ik zou nooit zo lang op iets willen/kunnen wachten, wat ik na 4-5 jaar weer inwissel.Vraag me af of je tegen die tijd de auto nog wel mooi vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
kx22 schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:30:
[...]

Ik weet dat dit niet de juiste forum is, maar pfff wat een geld joh voor een A Klasse 180. Kocht 10 jaar geleden (ja ok 10 jaar) een C-klasse 180 nieuw met businesspack voor dat geld.
----------------------------------

Afgelopen woensdag een deal gesloten met mijn Jag dealer voor een demo iPace.
Lekker aan het onderhandelen geweest en zeker een mooie korting gekregen, maar om hen zover te krijgen moest ik wel even 3x aanhoren dat de levertermijn van een nieuwe Jaguar/Land Rover vanaf deze week 16 maanden is (en ze eigenlijk geen zin hebben om extra korting te geven, want dit verkoopt op den duur toch wel).

16 maanden!! Bij Audi hebben ze in 16 maanden al een nieuwe facelift op de markt gebracht.
Een kind maken en op de wereld brengen gaat 1,3x zo snel als een auto geleverd krijgen.
Ik zou nooit zo lang op iets willen/kunnen wachten, wat ik na 4-5 jaar weer inwissel.Vraag me af of je tegen die tijd de auto nog wel mooi vindt.
Leuk 10 jaar geleden, maar even elk jaar ~2% inflatie rekenen en je hebt ongeveer de C klasse prijs van nu te pakken ;)

En ja je kan heel veel willen maar elk merk heeft lange levertijden en de voorraden zijn opgedroogd. Succes om dan ergens snel geleverd te krijgen.

@SSB nog even geduld dan maatje pff :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ihaznobrain
[...]

laatste info: auto is gebouwd op 23 augustus en heeft nu een chassis nr. + motor nr.

is aan de kant gezet omdat er 1 module ontbreekt: deurmodule welke verantwoordelijk is voor spiegel verstelling, centrale vergrendeling en de elektrische ramen.

ze kunnen geen indicatie geven hoelang dit duurt. in het systeem van MB staat mijn auto nu op 10 september (a.s. vrijdag) maar is onbevestigd, dus dit zou weinig betekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DhrMike
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-02 11:33
Zal ook maar eens een update geven.
Gisteren gebeld met de van Mossel dealer Rotterdam waar mijn auto besteld is.
Deze gaf aan dat voor mijn huidige bestelling (CLA shooting brake business AMG plus pakket) er nog geen sprake is van missende onderdelen of functies.
Dit weet hij ook pas wanneer de auto daadwerkelijk in productie gaat gezien het mogelijk is dat ze net op dat moment bepaalde onderdelen wel voorhanden hebben. Dan bouwen ze die gewoon in. Of onderdelen met een retro fit mogelijk worden of gewoon gecanceld is ook een last minute proces.

Daarnaast gaf hij aan dat veel dealers en leasemaatschappijen met de gedachte spelen ook na midden november en december autos uit te gaan leveren om de lange levertijden op te vangen.

Wat hier allemaal van waar is gaan we zien. Maar dan heb ik jullie in ieder geval weer meegenomen in mijn proces ;)

Overigens besteld 26 april en toen is de levertijd gelijk op 15 november gezet. Weet dus in principe ook niet beter dan dat. Eerder zou mooi meegenomen zijn en later betekent gelijk ook minimaal 6 weken later in het nieuwe jaar als uitleveringen vanuit de leasemaatschappij niet aangepast worden.

Voor nu in een a4 huurauto dus in principe overleef ik het wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Inmiddels is onze A250e business solution AMG geleverd. Ruim 9 maanden na bestelling. De auto stond sinds medio juni te wachten op de laatste onderdelen. Heeft even geduurd maar was het wel waard, auto rijdt echt heerlijk en wat een luxe..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSB

SSB

Scrtz schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:18:
[...]

@SSB nog even geduld dan maatje pff :D
Haha thnx maat, gaat nog wel even duren. Hoop zo op een voorloop auto voordat ik de mijne krijg. Gelukkig is het leasecontract maar 3 jaar bij mijn werkgever. Dat scheelt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gofast
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 09:43
gewoon lekker de fiets pakken, scheelt je iig bijtelling

#sarcasmoff

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinh
Ik heb dit bericht via email van mijn dealer ontvangen, daarna nog even gebeld erover.

Ik heb weer een update, de augmented is niet te retrofitten helaas. Daar komt nog bij dat bevestigd is dat U19 op de compact cars helemaal niet meer uit te leveren is.
Dit betreft de Keyless Go / handsfree access.

A limousine, besteld in februari en verwachte levertijd nu eind oktober. 8)7

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
robinh schreef op woensdag 8 september 2021 @ 13:55:
Ik heb dit bericht via email van mijn dealer ontvangen, daarna nog even gebeld erover.

Ik heb weer een update, de augmented is niet te retrofitten helaas. Daar komt nog bij dat bevestigd is dat U19 op de compact cars helemaal niet meer uit te leveren is.
Dit betreft de Keyless Go / handsfree access.

A limousine, besteld in februari en verwachte levertijd nu eind oktober. 8)7
U19 betreft augmented reality, niet keyless go. Dat is het P17 pakket.

• robinh
Kartmans1 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:17:
[...]

U19 betreft augmented reality, niet keyless go. Dat is het P17 pakket.
Goed opgelet Kartmans1,
Echter even nagevraagd, en beide codes gaan van de auto af volgens laatste informatie.
Augmented Reality is het U19 pakket, fiscaal €500 (volgens mij)
Keyless Go / handsfree access is het P17 pakket, fiscaal waarschijnlijk ook €390 (niet bevestigd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
robinh schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:41:
[...]

Goed opgelet Kartmans1,
Echter even nagevraagd, en beide codes gaan van de auto af volgens laatste informatie.
Augmented Reality is het U19 pakket, fiscaal €390
Keyless Go / handsfree access is het P17 pakket, fiscaal waarschijnlijk ook €390 (niet bevestigd).
Vervelend! Hoopte nog voor je dat het een foutje was. Zeker weten dat het dus het hele P17 pakket is? Las namelijk op buitenlandse fora dat het alleen hands free access betreft (871 onder het P17 pakket, om het nog wat ingewikkelder te maken). Dat is het deel dat je je voet onder de achterklep kan schoppen en dat dan je achterklep open springt. Als echt heel keyless go (889) wegvalt zou dat wel zonde zijn. 871 zie je inderdaad ook niet meer in de configurator terugkomen onder het keyless go pakket, wel 889.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DhrMike
Onderstaande is wel wat de van Mossel dealer uit Rotterdam aan geeft. keyless blijft maar de "voetmodule" zal er niet in gebouwd worden komende periode.
Kartmans1 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:46:
[...]

Vervelend! Hoopte nog voor je dat het een foutje was. Zeker weten dat het dus het hele P17 pakket is? Las namelijk op buitenlandse fora dat het alleen hands free access betreft (871 onder het P17 pakket, om het nog wat ingewikkelder te maken). Dat is het deel dat je je voet onder de achterklep kan schoppen en dat dan je achterklep open springt. Als echt heel keyless go (889) wegvalt zou dat wel zonde zijn. 871 zie je inderdaad ook niet meer in de configurator terugkomen onder het keyless go pakket, wel 889.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinh
Ihaznobrain schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:14:
[...]

laatste info: auto is gebouwd op 23 augustus en heeft nu een chassis nr. + motor nr.

is aan de kant gezet omdat er 1 module ontbreekt: deurmodule welke verantwoordelijk is voor spiegel verstelling, centrale vergrendeling en de elektrische ramen.

ze kunnen geen indicatie geven hoelang dit duurt. in het systeem van MB staat mijn auto nu op 10 september (a.s. vrijdag) maar is onbevestigd, dus dit zou weinig betekenen.
Jij nog iets gehoord, het is 10 september vandaag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ihaznobrain
robinh schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:44:
[...]

Jij nog iets gehoord, het is 10 september vandaag ;)
het is helemaal stil gebleven vandaag. zojuist de verkoper een appje gestuurd of hij niet al een nieuwe (onbevestigde) datum in het systeem heeft staan, maar zover nog geen reactie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:56
Inmiddels hebben Mercedes en BMW aangegeven dat ze de lange levertijden en hoge prijzen behouden, ook wanneer er weer voldoende chips zijn. Klanten vinden het schijnbaar niet erg om zo lang te wachten op de wagen en om 10-20% extra te betalen.

https://www.nu.nl/economi...-prijs-op-te-drijven.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihaznobrain
[...]

heb jij ondertussen al info? bij mij blijft het angstaanvallig stil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MojoT
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-09-2021
MojoT schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:06:
[...]

Zojuist bericht ontvangen: de verwachte leverdatum is gewijzigd naar 30 september.

Dit lijkt me een automatisch gegenereerd bericht wat over een maand weer zal worden opgeschoven. Ik ben benieuwd of ik hem dit jaar nog ga ontvangen.
Update: de auto is binnen, ik kan hem vrijdag ophalen. De augmented reality navigatie is helaas niet meegeleverd en zal ook niet ingebouwd gaan worden. Uiteindelijk 1,5 maand later geleverd dan aanvankelijk de bedoeling was. Dat valt me nog best mee gezien alle omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ihaznobrain
MojoT schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:53:
[...]

Update: de auto is binnen, ik kan hem vrijdag ophalen. De augmented reality navigatie is helaas niet meegeleverd en zal ook niet ingebouwd gaan worden. Uiteindelijk 1,5 maand later geleverd dan aanvankelijk de bedoeling was. Dat valt me nog best mee gezien alle omstandigheden.
heel veel plezier vrijdag! het grote wachten is eindelijk over _/-\o_

als ik het goed lees is de automatische achterklep dan wel ingebouwd?

[ Voor 7% gewijzigd door Ihaznobrain op 14-09-2021 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinh
[...]

En weet je iets over de vermindering van de fiscale waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 18:39
[...]

Ik heb em zelf op mijn A180 Limousine (huurauto) en stoort mij iig meer dan het me helpt....
Ga em zelf niet missen op mijn CLA straks :P

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adonis1972
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-09-2021
De extreem lange levertijden bij mercedes gaan nog minimaal heel 2022 duren.
Ik heb ook een A-klasse besteld in januari en staat nu voor productie op 15-11 (na 7 x datum uitstel), productie duurt bij mercedes 6-8 werkdagen dus als het meezit heb ik hem nog voor december.
Wel zijn er diverse onderdelen die met redelijke zekerheid gaan vervallen, dit alles door het ontbreken van chips. De camera's (dashcam en bijv. frontcamera's) vervallen op dit moment bij alle modellen en de auto's hebben dus ook geen real live view bij het navigeren. Echt heel jammer want juist dat is een leuke gadget.
Daarnaast is het panoramisch dak/electrische stoelen/keyless entree onzeker en kan dit alles pas worden aangegeven tijdens de aflevering.
Dat is overigens ook een geldige reden om de bestelling te annuleren, maar daar zijn ze niet rouwig om want de auto wordt binnen enkele dagen aan een ander verkocht.

Een nieuwe auto moet leuk zijn, maar dit alles maakt het onzeker en ook echt een heel stuk minder leuk. Ook als de auto straks een andere configuratie heeft als ik heb besteld.
Daarnaast is mercedes aan het kijken om de prijs op te drijven door het grondstoffen te kort en hier kan ook een lease maatschappij niets aan veranderen. De definitieve prijs wordt namelijk pas bepaald bij aflevering.

Het enige positieve is dat nagenoeg alle lease maatschappijen hebben bevestigd dat er ook in november en december mag worden geleverd.

sterkte allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

TheBrut3 schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:52:
Inmiddels hebben Mercedes en BMW aangegeven dat ze de lange levertijden en hoge prijzen behouden, ook wanneer er weer voldoende chips zijn. Klanten vinden het schijnbaar niet erg om zo lang te wachten op de wagen en om 10-20% extra te betalen.

https://www.nu.nl/economi...-prijs-op-te-drijven.html
Ze zouden ook wel gek zijn om het niet te doen. Blijkbaar pikken veel consumenten de levertijden en prijslijsten voor de ster, de ringen of de nieren voorop de auto. You get what you deserve, eigenlijk hetzelfde als bij de videokaarten, iedereen klaagt steen en been, maar blijft vervolgens wel lekker kopen. :?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonis1972
  • Laatst online: 14-09-2021
DhrMike schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:24:
Zal ook maar eens een update geven.
Gisteren gebeld met de van Mossel dealer Rotterdam waar mijn auto besteld is.
Deze gaf aan dat voor mijn huidige bestelling (CLA shooting brake business AMG plus pakket) er nog geen sprake is van missende onderdelen of functies.
Dit weet hij ook pas wanneer de auto daadwerkelijk in productie gaat gezien het mogelijk is dat ze net op dat moment bepaalde onderdelen wel voorhanden hebben. Dan bouwen ze die gewoon in. Of onderdelen met een retro fit mogelijk worden of gewoon gecanceld is ook een last minute proces.

Daarnaast gaf hij aan dat veel dealers en leasemaatschappijen met de gedachte spelen ook na midden november en december autos uit te gaan leveren om de lange levertijden op te vangen.

Wat hier allemaal van waar is gaan we zien. Maar dan heb ik jullie in ieder geval weer meegenomen in mijn proces ;)

Overigens besteld 26 april en toen is de levertijd gelijk op 15 november gezet. Weet dus in principe ook niet beter dan dat. Eerder zou mooi meegenomen zijn en later betekent gelijk ook minimaal 6 weken later in het nieuwe jaar als uitleveringen vanuit de leasemaatschappij niet aangepast worden.

Voor nu in een a4 huurauto dus in principe overleef ik het wel.
De augmented reality wordt in het geheel niet meer geleverd voor de a en de cla klasse. Zelfs bij de c-klasse komt deze voorlopig te vervallen. Jouw datum is realistisch en de lease maatschappij zal dit ook accepteren. al is het maar om te voorkomen dat jij in januari meer betaald dan in november (hier is overigens niets aan te doen, hooguit de bestelling annuleren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GR1j45isGlU4N9GHNyZaKFI8zro=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MEEoPx8QdolGPZrQc1mJ7Unw.png?f=fotoalbum_large

Dit viel mij op van de nieuwe prijslijst, in de tijd dat ik tot aan het wachten ben op de levering.
Het nieuwe Business Solution Plus wordt nu standaard geleverd zonder:
- Advanced soundsystem (853)
- Keyless Go comfort (op limousine) (P17)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ihaznobrain
Adonis1972 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:51:
De extreem lange levertijden bij mercedes gaan nog minimaal heel 2022 duren.
Ik heb ook een A-klasse besteld in januari en staat nu voor productie op 15-11 (na 7 x datum uitstel), productie duurt bij mercedes 6-8 werkdagen dus als het meezit heb ik hem nog voor december.
Wel zijn er diverse onderdelen die met redelijke zekerheid gaan vervallen, dit alles door het ontbreken van chips. De camera's (dashcam en bijv. frontcamera's) vervallen op dit moment bij alle modellen en de auto's hebben dus ook geen real live view bij het navigeren. Echt heel jammer want juist dat is een leuke gadget.
Daarnaast is het panoramisch dak/electrische stoelen/keyless entree onzeker en kan dit alles pas worden aangegeven tijdens de aflevering.
Dat is overigens ook een geldige reden om de bestelling te annuleren, maar daar zijn ze niet rouwig om want de auto wordt binnen enkele dagen aan een ander verkocht.

Een nieuwe auto moet leuk zijn, maar dit alles maakt het onzeker en ook echt een heel stuk minder leuk. Ook als de auto straks een andere configuratie heeft als ik heb besteld.
Daarnaast is mercedes aan het kijken om de prijs op te drijven door het grondstoffen te kort en hier kan ook een lease maatschappij niets aan veranderen. De definitieve prijs wordt namelijk pas bepaald bij aflevering.

Het enige positieve is dat nagenoeg alle lease maatschappijen hebben bevestigd dat er ook in november en december mag worden geleverd.

sterkte allemaal!
want een bijzonder groot verschil zeg. ik heb ook in januari besteld, maar de auto is ondertussen wel al geproduceerd (niet uitgeleved ivm ontbreken van 1 module).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Ihaznobrain schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:12:
[...]

want een bijzonder groot verschil zeg. ik heb ook in januari besteld, maar de auto is ondertussen wel al geproduceerd (niet uitgeleved ivm ontbreken van 1 module).
Je kunt dit ook niet vergelijken, vaak zitten er restricties en extra levertijden aan bepaalde opties/motoriseringen etc. Dus enkel als je identiek dezelfde auto besteld in dezelfde maand en dan blijkt het verschil maanden te zijn dan kun je het raar noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ihaznobrain
Scrtz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:34:
[...]

Je kunt dit ook niet vergelijken, vaak zitten er restricties en extra levertijden aan bepaalde opties/motoriseringen etc. Dus enkel als je identiek dezelfde auto besteld in dezelfde maand en dan blijkt het verschil maanden te zijn dan kun je het raar noemen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Had ik even niet bij stilgestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dbekker83
Ihaznobrain schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:40:
[...]

heb jij ondertussen al info? bij mij blijft het angstaanvallig stil.
heb ze gesproken en auto is gebouwd maar kreeg onderstaande van de dealer:

"Keyless entry blijft voor alsnog wel leverbaar.

De enige wijziging is het openen van de kofferbak met een schopbeweging deze is komen te vervallen.

Jouw auto staat nog stil op een missende module en helaas nog geen levertijd bekend" geen idee welke module dus ja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MojoT
Ihaznobrain schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:33:
[...]

heel veel plezier vrijdag! het grote wachten is eindelijk over _/-\o_

als ik het goed lees is de automatische achterklep dan wel ingebouwd?
Dat klopt inderdaad. De dealer vertelde me dat alleen augmented reality ontbreekt. Dat is nog te overzien 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MojoT
robinh schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:29:
[...]

En weet je iets over de vermindering van de fiscale waarde?
Ja. Door het ontbreken van de augmented reality is de fiscale waarde met 500 euro verminderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schanske
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:08
Hier een CLA Shooting Brake 250e besteld in januari.
Oorspronkelijke leverdatum was 20mei.
Ondertussen van de dealer te horen gekregen dat de voorlopige productiedatum 15 december is.

Ik ben benieuwd of er alle bestelde modules op gaan zitten, maar als ik het hier goed begrepen heb, zal het zonder augmented reality en Keyless Go comfort zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrossi46
  • Laatst online: 17-02 11:59
Vandaag te horen gekregen dat de cla op 22 september in productie gaat met alle opties erop blijkbaar want ik heb hier tot op heden geen bericht over gehoord dat sommige opties komen te vervallen. Bij geen contact zouden alle opties erop zitten ben benieuwd

• Yordy H
  • Laatst online: 26-11-2021
Beste mensen. Hoe zit het dan met een GLA 250e deze heb ik besteld in Juni. Productieproces was Augustus, nu eerste kwartaal 2022 mis ik hier ook optie's op ? Ik heb nog alles kunnen samen stellen wat ik wou maar ik krijg de indruk dat er ook bepaalde optie's niet opzitten! Mvg Yordy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
Yordy H schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:58:
Beste mensen. Hoe zit het dan met een GLA 250e deze heb ik besteld in Juni. Productieproces was Augustus, nu eerste kwartaal 2022 mis ik hier ook optie's op ? Ik heb nog alles kunnen samen stellen wat ik wou maar ik krijg de indruk dat er ook bepaalde optie's niet opzitten! Mvg Yordy
Opties gaan pas echt gemist worden als de dealer jou hier een bevestiging van heeft gegeven. Voordat een auto het productieproces in gaat wordt bekeken welke voorradig zijn en wellicht achteraf nog ingebouwd kan worden. Dat is althans wat ik begrepen heb van mijn dealer.

De bouw van mijn A klasse Limousine staat gepland voor 2 oktober, als het goed is verwacht ik voor die tijd een telefoontje. In dit geval ga ik er vanuit dat de Augmented reality en de Comfort key wordt weggelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yordy H
Ik hoop dat die van mij zolaat mogelijk word geproduceert. Het augmented reality zou achteraf ingebouwd kunnen worden heb ik nu weer begrepen, de elektrische achterklep weer niet! Ik hoop dat het meevalt anders annuleer ik hem wel en wacht ik gewoon zodat alles weer beschikbaar is. Want een halve auto hoef ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Yordy H schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:08:
Ik hoop dat die van mij zolaat mogelijk word geproduceert. Het augmented reality zou achteraf ingebouwd kunnen worden heb ik nu weer begrepen, de elektrische achterklep weer niet! Ik hoop dat het meevalt anders annuleer ik hem wel en wacht ik gewoon zodat alles weer beschikbaar is. Want een halve auto hoef ik niet.
Denk dat je dan al snel 2 jaar verder gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DhrMike
Vanuit mijn dealer hetzelfde gehoord. In de basis is er bij een aantal opties een grotere kans op afwezigheid.
Echter kan het zo zijn dat op het moment van productie deze opties voorradig zijn en ze wel ingebouwd worden in de door mij bestelde auto.

Beetje krom maar dit is wat ook collega's bij andere dealers terug krijgen. Kan zijn dat je auto compleet volgens bestelling komt, kan zijn dat er een of meerdere opties missen.

Mochten er zaken missen dan moet je in eerste instantie denken aan augmented reality en easy pack. Vooral easy pack is een van de meest moeilijk leverbare opties.

Verder kwestie van geluk en timing blijkbaar.
robinh schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:27:
[...]

Opties gaan pas echt gemist worden als de dealer jou hier een bevestiging van heeft gegeven. Voordat een auto het productieproces in gaat wordt bekeken welke voorradig zijn en wellicht achteraf nog ingebouwd kan worden. Dat is althans wat ik begrepen heb van mijn dealer.

De bouw van mijn A klasse Limousine staat gepland voor 2 oktober, als het goed is verwacht ik voor die tijd een telefoontje. In dit geval ga ik er vanuit dat de Augmented reality en de Comfort key wordt weggelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSB

SSB

Vandaag een update ontvangen:

Status per 21-09-21 met betrekking tot de levering van de openstaande order (Stern/ALD): auto is nog niet ingedeeld in de fabriek. Indien de auto nog niet in de fabriek is ingedeeld is de levering nog niet bekend, wij verwachten dat dit zal zijn in Q1 rond Maart. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

22 juni is deze besteld |:(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pottink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-06 10:32
Hier besteld op 25-03-2021.

Verwachte afleverdatum: 12-07-2021
Verwachte afleverdatum: 09-08-2021
Verwachte afleverdatum: 07-09-2021
Verwachte afleverdatum: 20-09-2021
Verwachte afleverdatum: 29-10-2021

Benieuwd hoeveel keer ze 'm nog gaan uitstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaronKimpe
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10-11-2021
Same here... 19 Januari een A250e Business Solution Plus besteld, 30 juli, 6 sept, 1 okt. 29 okt... Begin het redelijk gehad te hebben.. Beter een Model 3 besteld, die stond al van maart op de oprit...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• forzabesiktas
JaronKimpe schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 02:02:
Same here... 19 Januari een A250e Business Solution Plus besteld, 30 juli, 6 sept, 1 okt. 29 okt... Begin het redelijk gehad te hebben.. Beter een Model 3 besteld, die stond al van maart op de oprit...
Ik wacht ook al een tijdje, helaas is de realiteit dat er tekort is aan computerchips en ieder sector hier last van heeft.
Gelukkig is dit een luxe probleem :P liever dit dan dat we een vreselijke pandemie hebben :+

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neomagicpro
  • Laatst online: 17-01-2022
Dbekker83 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:00:
[...]

heb ze gesproken en auto is gebouwd maar kreeg onderstaande van de dealer:

"Keyless entry blijft voor alsnog wel leverbaar.

De enige wijziging is het openen van de kofferbak met een schopbeweging deze is komen te vervallen.

Jouw auto staat nog stil op een missende module en helaas nog geen levertijd bekend" geen idee welke module dus ja...
Bij mij hetzelfde probleem auto besteld in november/december 2020 en dealer (Stern) gaf begin september aan dat hij gebouwd is en verplaatst is naar de parkeerplaats van MB en wacht op 1 module vooralsnog heb ik begrepen dat alleen de augmented reality is komen te vervallen. Gaat om een GLA 250E met de business solution plus en luxury pakketten en smartphone integratie.
Overigens vorige week de nieuwe C-klasse gaan bekijken maar daar gaf hij ook al aan dat die pas midden 2022 geleverd kunnen worden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
(Model / Levertijd hybride / Levertijd non-hybride)

W 177 A-Klasse / Q3 2022 / Q2 2022
V 177 A-Klasse Limousine / Q3 2022 / Q2 2022

C 118 CLA Coupé / Q4 2023 / Q3 2022
X 118 CLA Shooting Brake / Q 3 2023 / Q 2 2022

W 247 B-Klasse / Q 2 2022 / Q 1 2022

H 247 GLA / Q 2 2023 / Q2 2023

X 247 GLB / – / Q2 2022

H 243 EQA / – / Q4 2021

W 206 C-Klasse Limousine / – / Q3 2022
S 206 C-Klasse Estate / – / Q1 2022
C 205 C-Klasse Coupé / – / Q1 2022
A 205 C-Klasse Cabriolet / – / Q1 2022

C 253 GLC Coupé / Q3 2022 / Q3 2022
X 253 GLC SUV / Q2 2022 / Q1 2022

N 293 EQC / Q1 2022 / –

W 213 E-Klasse Limousine / Q2 2022 / Q2 2022
S 213 E-Klasse Estate / Q2 2022 / Q 2 2022
C 238 E-Klasse Coupé / – / Q2 2022
A 238 E-Klasse Cabriolet / – / Q2 2022

C 167 GLE Coupé / Q2 2022 / Q2 2022 (met optie 489 Q1/2023)
V 167 GLE SUV / Q2 2022 / Q1 2022 (met optie 489 Q1/2023)

C 257 CLS / – / Q2 2022

W/V 223 S-Klasse / Q1 2022 / Q1 2022

X 167 GLS / – / Q2 2022
X 167 MM Maybach GLS 600 / – / Q4 2022 (geen beschikbaarheid bekend voor two-tone lakken en bekledingen PBE en 959A)

V 297 EQS / nog niet bekend

C 190 AMG GT Coupé / niet meer bestelbaar
R 190 AMG GT Roadster / niet meer bestelbaar
X 290 GT 4-Deurs Coupé / – / Q4 2021

W 463 G-Klasse / – / 2de helft 2023

C 453 smart EQ fortwo coupe / Q2 2022 – met standaard oplader Q3 2022
A 453 smart EQ fortwo cabriolet / Q2 2022 – met standaard oplader Q3 2022

W 453 smart EQ forfour / niet meer bestelbaar, productie stopt in december 2021.

De CLA en GLA gewoon pas ruim 2023!
Inclusief luchtvering op de GLE idem.

https://mbpassion.de/

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
Dean Martin schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:42:
(Model / Levertijd hybride / Levertijd non-hybride)

W 177 A-Klasse / Q3 2022 / Q2 2022
V 177 A-Klasse Limousine / Q3 2022 / Q2 2022

C 118 CLA Coupé / Q4 2023 / Q3 2022
X 118 CLA Shooting Brake / Q 3 2023 / Q 2 2022

W 247 B-Klasse / Q 2 2022 / Q 1 2022

H 247 GLA / Q 2 2023 / Q2 2023

X 247 GLB / – / Q2 2022

H 243 EQA / – / Q4 2021

W 206 C-Klasse Limousine / – / Q3 2022
S 206 C-Klasse Estate / – / Q1 2022
C 205 C-Klasse Coupé / – / Q1 2022
A 205 C-Klasse Cabriolet / – / Q1 2022

C 253 GLC Coupé / Q3 2022 / Q3 2022
X 253 GLC SUV / Q2 2022 / Q1 2022

N 293 EQC / Q1 2022 / –

W 213 E-Klasse Limousine / Q2 2022 / Q2 2022
S 213 E-Klasse Estate / Q2 2022 / Q 2 2022
C 238 E-Klasse Coupé / – / Q2 2022
A 238 E-Klasse Cabriolet / – / Q2 2022

C 167 GLE Coupé / Q2 2022 / Q2 2022 (met optie 489 Q1/2023)
V 167 GLE SUV / Q2 2022 / Q1 2022 (met optie 489 Q1/2023)

C 257 CLS / – / Q2 2022

W/V 223 S-Klasse / Q1 2022 / Q1 2022

X 167 GLS / – / Q2 2022
X 167 MM Maybach GLS 600 / – / Q4 2022 (geen beschikbaarheid bekend voor two-tone lakken en bekledingen PBE en 959A)

V 297 EQS / nog niet bekend

C 190 AMG GT Coupé / niet meer bestelbaar
R 190 AMG GT Roadster / niet meer bestelbaar
X 290 GT 4-Deurs Coupé / – / Q4 2021

W 463 G-Klasse / – / 2de helft 2023

C 453 smart EQ fortwo coupe / Q2 2022 – met standaard oplader Q3 2022
A 453 smart EQ fortwo cabriolet / Q2 2022 – met standaard oplader Q3 2022

W 453 smart EQ forfour / niet meer bestelbaar, productie stopt in december 2021.

De CLA en GLA gewoon pas ruim 2023!
Inclusief luchtvering op de GLE idem.

https://mbpassion.de/
Mooie details Dean, heb je wellicht de exacte URL van jouw bron? En ik ga er gemakshalve vanuit dat dit de stand is als je nu zou bestellen, of hoe moet ik jouw datums interpreteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
robinh schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:15:
[...]

Mooie details Dean, heb je wellicht de exacte URL van jouw bron? En ik ga er gemakshalve vanuit dat dit de stand is als je nu zou bestellen, of hoe moet ik jouw datums interpreteren?
Daar ga ik inderdaad wel vanuit.

Bron voor de C300e:
https://mbpassion.de/2021...-am-1-oktober-bestellbar/

Voor de levertijden:
https://mbpassion.de/2021...er-modelle-im-ueberblick/

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italia
  • Laatst online: 25-11-2021
robinh schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:27:
[...]

zijn die dan wel achteraf weer in te bouwen?

• Dean Martin
  • Niet online
Verkoopvrijgave C300e toch uitgesteld:

https://mbpassion.de/2021...-am-1-oktober-bestellbar/

The best is yet to come

• robinh
Italia schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:29:
[...]

zijn die dan wel achteraf weer in te bouwen?
Er gaan verschillende situtaies rond, maar dat ligt geheel aan de modelcode van de auto.
Wat ik gehoord heb van de dealer, zijn er opties die bij sommige niet meer achteraf ingebouwd kunnen worden. Maar er zijn ook situaties, zoals augmented reality, dat wel weer achteraf ingebouwd kan worden. Daar is dus geen pijl op te trekken. Maar in de basis moet je er van uitgaan dat die niet meer ingebouwd worden, en de fiscale prijs/lease prijs iets zal zakken.

• robinh
Sacrada schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:15:
Hi mede-tweakers,

Ik heb op 11 november 2020 een Mercedes besteld via Terberg voor de operationele lease.

Zie hieronder het type.

Conform de opdracht van uw werkgever hebben wij een leasevoertuig voor u besteld.

De verwachte afleveringsdatum is 1 maart 2021.
Dit zijn de specificaties van het bestelde voertuig:
Merk en type : Mercedes-Benz A-Klasse A 180 7G-DCT Business Solution AMG
Fiscale waarde : € 41.475,50
Brandstofsoort : Benzine
Kleur voertuig : Nachtzwart unilak

De leverdatum zou 1 maart 2021 zijn. Ik belde eind feb om even het e.e.a. te kortsluiten, en toen bleek de auto nog niet in productie.

Ik kreeg kort daarna een mail met een nieuwe leverdatum namelijk 30 april, dit vond ik prima, maar eigenlijk de week erna werd het erger...
Het ging naar juni,juli,augustus, en nu staat de auto gepland op 30 september 2021.
Dit betekend dus bijna 1 jaar levertijd, en waarschijnlijk zal het nog later worden..

Is dit normaal dat ik bijna 1 jaar moeten wachten, terwijl van Mossel had aangegeven bij Terberg dat de auto 1 maart geleverd zou worden?

En stel de auto wordt uitgesteld naar 2022 wat zijn dan mijn rechten? Moet van Mossel, Terberg dan niet een andere auto aanbieden die wel eerder op voorraad is?

Ik hoor graag jullie mening!

Groet,
He Topicstarter, nu de hamvraag aan jou, is de auto inmiddels opgeleverd, of is dit echt morgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sacrada
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 11:46
robinh schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:37:
[...]

He Topicstarter, nu de hamvraag aan jou, is de auto inmiddels opgeleverd, of is dit echt morgen?
Ik heb al een stukje terug gereageerd! :) Ik heb mijn auto gecanceld, en heb mijn auto op voorraad gevonden in Twente.. Was even een flink stuk heen en weer rijden, maar daardoor had ik mijn auto direct.

Ben gewoon op zoek gegaan op het internet en daar vond ik er zeker wel 3 op voorraad in Nederland!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:19

Spinez0r

At your service.

Sacrada schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:48:
[...]

Ik heb al een stukje terug gereageerd! :) Ik heb mijn auto gecanceld, en heb mijn auto op voorraad gevonden in Twente.. Was even een flink stuk heen en weer rijden, maar daardoor had ik mijn auto direct.

Ben gewoon op zoek gegaan op het internet en daar vond ik er zeker wel 3 op voorraad in Nederland!
Nu de volgende vraag...Foto? :9

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sacrada
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 11:46
Spinez0r schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:20:
[...]

Nu de volgende vraag...Foto? :9
Dit is hem! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERH4pBHy4_nIYfYOqU8i9DRVbzc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z7r4knkeiviRUsv2NzhUlgU7.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mEdq9VWto_am4K5JwyNxtluYnbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XcP9cOKGZ7xKxNhWqtLdZCvO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HAviEjPKjP_DocE3KIOvJEljd7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hS1u1WMAFo8FjfQeSfllmOqw.jpg?f=fotoalbum_large

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:19

Spinez0r

At your service.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjarnie11
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-02-2022
Auto besteld in April/Mei met de verwachte levertijd 28-10-2021. Vandaag op de hoogte gebracht dat dit is verplaatst naar invoering in week 6 van 2022, levering week 8 2022.

Even huilen in een hoekje nu :'(

A-180 Business Solution AMG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niekw1
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-12-2021
Goedemiddag allemaal,

Ik heb 16-3-2021een mercedes a200 business solution amg automaat in denim blue besteld.

Via justlease. Levertijd zou 20 weken zijn.

Vorige week was de verwachting van Stern nieuwegein dat zij hem 6-10-2021 bij hun binnen verwachten. Dat is niet gelukt.

Auto staat klaar op de parkeerplaats van de fabriek te wachten op chips. Stern en justlease kunnen gewn uitspraken doen over duur.

Kan volgende week geleverd worden en het kan ook nog 2 maanden duren.

Afwachten dus weer helaas.

Zijn er nog meer mensen die iets vergelijkbaars hebben besteld rond dezelfde periode?
En wat is de status?

Mvg,

Niek

Update: nu staat de verwachte levering op 15-1-22...😩

[ Voor 4% gewijzigd door Niekw1 op 01-11-2021 17:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DhrMike
bjarnie11 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:02:
Auto besteld in April/Mei met de verwachte levertijd 28-10-2021. Vandaag op de hoogte gebracht dat dit is verplaatst naar invoering in week 6 van 2022, levering week 8 2022.

Even huilen in een hoekje nu :'(

A-180 Business Solution AMG
Mijn auto besteld in april. CLA SB. Toen is de verwachtte leverdatum 15 november aangegeven. Al aardig vooruit dus. Echter krijg ik net bericht dat het toch 3-1-2022 gaat worden.

Overigens besteld via multilease bij van Mossel in Rotterdam.

au...

[ Voor 5% gewijzigd door DhrMike op 07-10-2021 16:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dbekker83
Niekw1 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:22:
Goedemiddag allemaal,

Ik heb 16-3-2021een mercedes a200 business solution amg automaat in denim blue besteld.

Via justlease. Levertijd zou 20 weken zijn.

Vorige week was de verwachting van Stern nieuwegein dat zij hem 6-10-2021 bij hun binnen verwachten. Dat is niet gelukt.

Auto staat klaar op de parkeerplaats van de fabriek te wachten op chips. Stern en justlease kunnen gewn uitspraken doen over duur.

Kan volgende week geleverd worden en het kan ook nog 2 maanden duren.

Afwachten dus weer helaas.

Zijn er nog meer mensen die iets vergelijkbaars hebben besteld rond dezelfde periode?
En wat is de status?

Mvg,

Niek
Exact hetzelfde ook Stern Nieuwegein, ik heb een a250e business solution amg limousine in het zwart besteld op 1 maart 2021 en staat ook te wachten op laatste onderdeel. Staat nu op 12 november gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
Vooralsnog zal mijn in februari bestelde A200 limousine, worden gemaakt op 18 oktober, en de afleverdatum bij de dealer op 5 november. Deze ook is ook al een paar keer uitgesteld, maar vooralsnog heb ik weer goede hoop.
Ik zal hier een update plaatsen mocht dat veranderen.

Het vervelende is wel, indien de auto in 2022 op kenteken wordt gezet dat de auto’s duurder worden in BPM. Als de aanpassing die vermeld staat op (https://www.rijksoverheid...jzigingen-vergroening/bpm) inderdaad doorgaan.

Ik heb een A200 besteld met een vaste trekhaak, mijn CO waarde is daarom 139 gram. Dit jaar is de BPM €5654.-, echter volgend jaar zal deze €6120.- worden. Resume wordt de fiscale waarde €466.- hoger. wat neer komt op circa €4,19 per maand netto meer bijtelling in mijn geval.
Dat zijn toch weer twee hele kleine biertjes minder per maand.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vrossi46
  • Laatst online: 17-02 11:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSquE8mRsFYxG1fysTgs3M3SzAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sTze19mA9DJf2j2r6olLdUZz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edson30
  • Laatst online: 26-11-2023
Dat er een ietwat langere levertijd is, fair enough... Er bekruipt mij echter het gevoel (hetgeen deels bevestigd) dat dit een permanente situatie wordt. Hoe denken jullie hierover?

Overigens begin september een GLA250e besteld bij Gomes, eerste indicatie was reken maar op 8 maanden (lees: april 2022 levering). Twee/drie weken na bestelling nagebeld om te checken of bestelling goed was doorgekomen, kreeg ik al meteen een nieuwe indicatie te weten: "Reken maar op juni/juli 2022, want er is nog geen productie toegekend"

Zijn er meer mensen die recent bestelling hebben geplaatst, zo ja wat is de indicatie die jullie kregen?

Zou hem bijna cancellen, maar heb toch wel een sterke voorkeur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:47
Hier een B-klasse besteld eind juni. Toevallig 2 weken geleden een status update gekregen. Verwachtte productiedatum was een week opgeschoven naar eind november, aflevering aan de dealer in december.

Heb er een hard hoofd in dat het gaat lukken maar we gaan het zien. Ondertussen al wel te horen gekregen dat er zaken ontbreken. Geen MBUX virtual reality, geen keyless entry en geen automatisch sluitende achterklep. -O-

Mag hopen dat er niet meer wordt uitgesloopt, anders wordt die gewoon gecanceld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSB

SSB

NeonovA schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 07:06:
Hier een B-klasse besteld eind juni. Toevallig 2 weken geleden een status update gekregen. Verwachtte productiedatum was een week opgeschoven naar eind november, aflevering aan de dealer in december.

Heb er een hard hoofd in dat het gaat lukken maar we gaan het zien. Ondertussen al wel te horen gekregen dat er zaken ontbreken. Geen MBUX virtual reality, geen keyless entry en geen automatisch sluitende achterklep. -O-

Mag hopen dat er niet meer wordt uitgesloopt, anders wordt die gewoon gecanceld.
Ik dacht dat keyless entry nog niet eruit gehaald was!? Automatisch sluitende achterklep was onderdeel van dat pakket dus dat word vaak verward met elkaar maar, mocht dit een nieuwe update zijn die ik heb gemist, zou ik dat wel erg jammer vinden :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeonovA
SSB schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:18:
[...]
Ik dacht dat keyless entry nog niet eruit gehaald was!?
Hoewel niet officieel bevestigd door de Mercedes dealer, las ik op diverse fora toch al veel mensen die bij aflevering geen keyless entry hadden, dus ga er vanuit dat het er ook niet op zit bij die van mij gezien mijn bestelling nog later was geplaatst. :X

Zou ook aardig overeenkomen met de lijst die eerder is gedeeld van onderdelen die slecht tot niet beschikbaar waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Edson30 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:18:
Dat er een ietwat langere levertijd is, fair enough... Er bekruipt mij echter het gevoel (hetgeen deels bevestigd) dat dit een permanente situatie wordt. Hoe denken jullie hierover?

Overigens begin september een GLA250e besteld bij Gomes, eerste indicatie was reken maar op 8 maanden (lees: april 2022 levering). Twee/drie weken na bestelling nagebeld om te checken of bestelling goed was doorgekomen, kreeg ik al meteen een nieuwe indicatie te weten: "Reken maar op juni/juli 2022, want er is nog geen productie toegekend"

Zijn er meer mensen die recent bestelling hebben geplaatst, zo ja wat is de indicatie die jullie kregen?

Zou hem bijna cancellen, maar heb toch wel een sterke voorkeur...
Voor mij een reden om naar Audi over te stappen.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forzabesiktas
NeonovA schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:49:
[...]

Hoewel niet officieel bevestigd door de Mercedes dealer, las ik op diverse fora toch al veel mensen die bij aflevering geen keyless go hadden, dus ga er vanuit dat het er ook niet op zit bij die van mij gezien mijn bestelling nog later was geplaatst. :X

Zou ook aardig overeenkomen met de lijst die eerder is gedeeld van onderdelen die slecht tot niet beschikbaar waren.
geen keyless go??? Is dat niet het knopje waarmee je de auto start? Keyless entry kan ik me nog wel voorstellen..

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeonovA
forzabesiktas schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:34:
[...]
geen keyless go??? Is dat niet het knopje waarmee je de auto start? Keyless entry kan ik me nog wel voorstellen..
Ja keyless entry bedoel ik, my bad, heb het aangepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJAo9IboEIKBx3_MhtWeOdny2q8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OpDUfnTqeuBF5medYBg0Iq0O.png?f=fotoalbum_large

Via deze weg wil ik even mijn rapport delen waar ik gisteren nog een nieuwe update van ontving. Auto is in circa februari besteld, althans toen stond deze in de wachtrij.

Voor mijn gevoel lees ik het volgende:
- bevestigde productiedatum staat inmiddels op 18 oktober, dat was een voorheen een groter tijdsbestek. Dus alle hoop dat deze daaderkelijk op 18 oktober wordt gemaakt.
- inmiddels staat er ook een chassisnummer op vermeld, tot nu toe administratief nummer omdat de auto zelf nog niet gemaakt is. Motorcode zal vermeld worden als deze gebouwd is.
- UWT Baumuster staat op 23-8, betreft dit de versie (update) auto tot 23-8? Of waarvoor is deze datum?
- Verwachte afleverdatum 2-11 / 5-11 bij de dealer.

Overigens geen bericht ontvangen dat er opties gaan ontbreken, dealer had me eerder geinformeerd dat dit bericht dan voor de productie datum gemeld zal worden, dus alle hoop dat alles erop zit. Maar dit is pas daadwerkelijk bekend na het bouwen.

Iemand nog een aanvulling of antwoord op mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
robinh schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:30:
[Afbeelding]

Via deze weg wil ik even mijn rapport delen waar ik gisteren nog een nieuwe update van ontving. Auto is in circa februari besteld, althans toen stond deze in de wachtrij.

Voor mijn gevoel lees ik het volgende:
- bevestigde productiedatum staat inmiddels op 18 oktober, dat was een voorheen een groter tijdsbestek. Dus alle hoop dat deze daaderkelijk op 18 oktober wordt gemaakt.
- inmiddels staat er ook een chassisnummer op vermeld, tot nu toe administratief nummer omdat de auto zelf nog niet gemaakt is. Motorcode zal vermeld worden als deze gebouwd is.
- UWT Baumuster staat op 23-8, betreft dit de versie (update) auto tot 23-8? Of waarvoor is deze datum?
- Verwachte afleverdatum 2-11 / 5-11 bij de dealer.

Overigens geen bericht ontvangen dat er opties gaan ontbreken, dealer had me eerder geinformeerd dat dit bericht dan voor de productie datum gemeld zal worden, dus alle hoop dat alles erop zit. Maar dit is pas daadwerkelijk bekend na het bouwen.

Iemand nog een aanvulling of antwoord op mijn vraag?
Het probleem is dat alles onder voorbehoud is, dus je kunt aangeleverde informatie blijven analyseren maar alles blijft onzeker. Zou jezelf en je dealer de moeite besparen en gewoon blijven wachten want hij is er pas echt als hij bij de dealer fysiek op de dam staat. Ook als is het chassisnr en motor bekend dan kan het voertuig nog net zo goed langs de fabriek op een veld geparkeerd worden door overige missende delen, hoelang dat gaat duren weet ook weer niemand dan.
Dean Martin schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:54:
[...]

Voor mij een reden om naar Audi over te stappen.
Daar is de levertijd niet heel veel anders hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Scrtz schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:35:

[...]

Daar is de levertijd niet heel veel anders hoor.
Niet voor alle modellen, maar ik kan nu in januari rijden. En duidelijkheid welke opties wel/niet komen.
Daar kan imo Mercedes wel wat van leren.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dean Martin schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:58:
[...]

Niet voor alle modellen, maar ik kan nu in januari rijden. En duidelijkheid welke opties wel/niet komen.
Daar kan imo Mercedes wel wat van leren.
Welke auto, wanneer besteld? Ik werk binnen de VAG group en ja ze geven indicaties over opties maar ook daar klopt in de praktijk niet heel veel van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Scrtz schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:09:
[...]

Welke auto, wanneer besteld? Ik werk binnen de VAG group en ja ze geven indicaties over opties maar ook daar klopt in de praktijk niet heel veel van..
Q4 sportback. Nouja, lang verhaal kort, de bestelling is nog niet doorgekomen (mijn werkgever heeft nog niet getekend maar is wel verder akkoord). echter als ik vorige week had besteld gaf systeem eind januari aan. Zal nu wellicht wat opgeschoven zijn.

Gaf wel eerlijk aan dat de SB de enige is die soepel loopt momenteel.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Elke autoleverancier heeft problemen.

Je actie, @Dean Martin lijkt op die in de supermarkt wisselen van kassa :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Vorkie schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:12:
Elke autoleverancier heeft problemen.

Je actie, @Dean Martin lijkt op die in de supermarkt wisselen van kassa :-)
Nouja, het was niet de ENIGE reden ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dean Martin schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:11:
[...]

Q4 sportback. Nouja, lang verhaal kort, de bestelling is nog niet doorgekomen (mijn werkgever heeft nog niet getekend maar is wel verder akkoord). echter als ik vorige week had besteld gaf systeem eind januari aan. Zal nu wellicht wat opgeschoven zijn.

Gaf wel eerlijk aan dat de SB de enige is die soepel loopt momenteel.
Ja oke, maar dan komt deels de aap uit de mouw aangezien elektrische voertuigen de hoogste prioriteit hebben bij fabrikanten vanwege de EU boetes die worden opgelegd zodra er niet voldoende elektrische voertuigen worden uitgeleverd.

Als je appels met appels wil vergelijken zou je de levertijd van een hybride/benzine motor van MB met Audi moeten vergelijken en zoveel verschilt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woerden145
  • Laatst online: 02-12-2021
In april 2021 een a200 full options besteld, tot op heden nog steeds niet in productie.. iemand een idee?

Besteld bij van Mossel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woerden145
Beste allemaal,

Is het mogelijk om de a200 te annuleren (nu al 6 maanden aan het wachten) zonder kosten? Kan je de auto annuleren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yordy H
Jazeker die kan je kosteloos annuleren. Dit gaat bij elke dealer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woerden145
@Yordy H dank je wel! Toch maar een keer over nadenken. Levertijden en communicatie met dealer is erg slecht momenteel.

Iemand toevallig in dezelfde schuitje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordy H
Ik wacht ook al 5 maanden op mijn GLA 250e. Volgende maand November krijg ik te horen of hij is ingedeeld in het productieproces van het eerste kwartaal 2022, dan hoor ik ook welke optie's er ontbreken of hopelijk niet! Ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woerden145
Yordy H schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:18:
Ik wacht ook al 5 maanden op mijn GLA 250e. Volgende maand November krijg ik te horen of hij is ingedeeld in het productieproces van het eerste kwartaal 2022, dan hoor ik ook welke optie's er ontbreken of hopelijk niet! Ontbreken.
Oh vervelend man, kunnen de dealers vooruit kijken en zien of de auto binnenkort wordt ingepland?

Ik krijg namelijk elke keer te horen: ‘ is niet ingepland voor productie en we weten ook niet wanneer het ingepland gaat worden’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yordy H
Ja als het goed is krijgt de dealer in November bericht of hij het eerste kwartaal van 2022 is ingepland. En staat die er niet bij wordt hij het eerste kwartaal ook nog niet gebouwd. Ik hoop van wel, maar ik wacht liever iets langer en dat ik wel alle optie's erop heb, zoals het Augmented Reality dan dat ik dalijk een auto heb waar ik 8 maanden op gewacht heb en ook nog eens met minder optie's🤬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woerden145
Yordy H schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:49:
Ja als het goed is krijgt de dealer in November bericht of hij het eerste kwartaal van 2022 is ingepland. En staat die er niet bij wordt hij het eerste kwartaal ook nog niet gebouwd. Ik hoop van wel, maar ik wacht liever iets langer en dat ik wel alle optie's erop heb, zoals het Augmented Reality dan dat ik dalijk een auto heb waar ik 8 maanden op gewacht heb en ook nog eens met minder optie's🤬
Ja snap ik. Welke dealer?

Als ik voor de a klasse langer wacht dan krijg ik denk meteen de facelift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordy H
ASV Eindhoven. Verkoper ** Knip ivm naam **. Nou dat moet je maar afwachten. Dat ze eerst maar eens de auto's heel afleveren inplaats van een face lift. Zogoed ziet het er niet uit in autoland!

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 25-10-2021 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Yordy H schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:49:
En @Woerden145, mannen er eerst zo’n ongelooflijk tekort aan onderdelen/chips etc dat de fabrikant nog nieteens weet welke voertuigen ze volgende week af kunnen bouwen, of niet. Ja je krijgt misschien te horen dat de auto q1 2022 wordt gebouwd maar ook dan kan hij nog vervolgens op een veld eindigen omdat er gewacht moet worden op de laatste onderdelen. En de vooruitzichten worden er vooralsnog niet beter op.

Mocht je al kunnen annuleren (ken de regels niet precies daarvan), wat ben je dan van plan? Hetzelfde probleem heb je ook bij andere merken en de voorraad is zo goed als opgedroogd inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yordy H
Doorrijden in mijn Ford Puma en hem later bestellen. Achter 1.5 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Yordy H schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:06:
Doorrijden in mijn Ford Puma en hem later bestellen. Achter 1.5 jaar.
Ik hoor in de wandelgangen dat 2023 bij meerdere merken ook al bijna vol zit qua productie, dus verwacht niet snel verbetering..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caithlyn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Woerden145 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:12:
@Yordy H dank je wel! Toch maar een keer over nadenken. Levertijden en communicatie met dealer is erg slecht momenteel.

Iemand toevallig in dezelfde schuitje?
Ik heb mijn bestelde A160 laten annuleren nadat de dealer zich meldde dat het rijassistentiepakket ook grotendeels ging ontbreken. Zou ik een A180 hebben gekozen dan zou het pakket er wel op zitten... 8)7

Na maanden van slechte communicatie en het ontbreken van allerlei opties heb ik laten weten dat ik de auto niet meer wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woerden145
Caithlyn schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:13:
[...]

Ik heb mijn bestelde A160 laten annuleren nadat de dealer zich meldde dat het rijassistentiepakket ook grotendeels ging ontbreken. Zou ik een A180 hebben gekozen dan zou het pakket er wel op zitten... 8)7

Na maanden van slechte communicatie en het ontbreken van allerlei opties heb ik laten weten dat ik de auto niet meer wil.
@Caithlyn herkenbaar. Welke dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caithlyn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Ook bij Van Mossel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woerden145
@Caithlyn nog annuleringskosten betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
Het is helaas wachten en wachten maar dat wordt uiteindelijk wel beloond. Voor de mensen die in hetzelfde schuitje zitten, dit is mijn status:

A 200 Limousine 7G-DCT Business Solution AMG Line
ARTICO leder/DINAMICA microvezel zwart[651]
- Business Solution Plus pakket
- Trekhaak

Auto is besteld door de dealer in februari, initiele leverdatum zou zijn september maar werd daarna oktober.
Uiteindelijk was de auto 18 oktober 10:20 uur klaar in Rastatt en meteen op transport gezet via Koopman. Gisteren 19 oktober 06:06 is de auto aangekomen in Born. Volgens de dealer komt deze helaas pas circa 28 oktober aan bij de dealer. Daarna duurt het enkele werkdagen tot het voertuig rijklaar is, blijkbaar duurt het kenteken al enkele werkdagen, want dit kan pas aangevraagd worden als de auto op locatie is.

De dealer kon me overigens niet vertellen of er opties ontbraken. Dit heb ik zelf via het chasisnummer kunnen achterhalen op http://mb.vin/ Vraag me af waar die niet gecertificeerde website de data vandaan haalt want het stond na productie al meteen erop. Daar staat echt alle opties benoemd die ik had besteld maar de volgende ontbreken:
- P17 KEYLESS-GO package
- U19 Augmented reality video package

Daarvoor in de plaats zit wel de - 889 Keyless Go optie erop.
De - 871 Sensor system for trunk lid mist dus uiteindelijk door het schrappen van het P17 package.

Enkele werkdagen na 28 oktober kan ik de auto dan uiteindelijk gaan ophalen, dus nog even wachten.

Vraag:
- Weet iemand wat beide opties aan fiscale waardevermindering doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woerden145
robinh schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:42:
Het is helaas wachten en wachten maar dat wordt uiteindelijk wel beloond. Voor de mensen die in hetzelfde schuitje zitten, dit is mijn status:

- Trekhaak

Auto is besteld door de dealer in februari, initiele leverdatum zou zijn september maar werd daarna oktober.
Uiteindelijk was de auto 18 oktober 10:20 uur klaar in Rastatt en meteen op transport gezet via Koopman. Gisteren 19 oktober 06:06 is de auto aangekomen in Born. Volgens de dealer komt deze helaas pas circa 28 oktober aan bij de dealer. Daarna duurt het enkele werkdagen tot het voertuig rijklaar is, blijkbaar duurt het kenteken al enkele werkdagen, want dit kan pas aangevraagd worden als de auto op locatie is.

De dealer kon me overigens niet vertellen of er opties ontbraken. Dit heb ik zelf via het chasisnummer kunnen achterhalen op http://mb.vin/ Vraag me af waar die niet gecertificeerde website de data vandaan haalt want het stond na productie al meteen erop. Daar staat echt alle opties benoemd die ik had besteld maar de volgende ontbreken:
- P17 KEYLESS-GO package

De - 871 Sensor system for trunk lid mist dus uiteindelijk door het schrappen van het P17 package.

Enkele werkdagen na 28 oktober kan ik de auto dan uiteindelijk gaan ophalen, dus nog even wachten.

Vraag:
@robinh fijn voor je! Veilige kilometers alvast :)

Bij van mossel besteld toevallig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woerden145
robinh schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:42:

- Trekhaak

- P17 KEYLESS-GO package

Vraag:
Trouwens, wat was je productiedatum?
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste