• Werkhoven
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:50
Ik gebruik al ruim 3 jaar een iPad Pro 11” uit 2018 en die gaat bij elke gang naar kantoor of een klant mee in de tas. Nog geen enkele kromming of plooiing te ontdekken…

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hier ook een 2018 pro gebruiker en mijn ipad is recht, ook die gaat elke dag mee in een tas. Het buigen gebeurt echt niet zomaar of gemakkelijk. Het is niet zoals met de iphone 6 die al in je broekzak kon vervormen.

39

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

Wat is jullie ervaring met sidecar? Is een normale USB-C voldoende of toch voor een TB3 kabel gaan?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hier met WiFi 5 en 6 werkt het prima. Kabel is alleen voor de stroomvoorziening

• kleine99
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 07:55
Hier is mijn ervaring met de iPad Pro 11inch

Even wat achtergrond informatie. In het verleden heb ik jarenlang de 11.6 MBA gebruikt en daarna de 12 inch Macbook als student zijnde. Maar sinds ik een 'kantoorbaan' heb en de 12 inch erg traag begon te worden als ik meerdere dingen tegelijk wilde doen ben ik in januari overgegaan op de MBA M1 waar ik zeer tevreden mee ben.

Omdat het formaat mij toch stoorde van de MBA heb ik begin deze maand mijn MacBook ingeruild voor een iPad Pro 11 inch voor een leuk prijsje. De stap van 12inch naar 13.3 vind ik nog altijd te groot en ook het gewicht vind het net te groot allemaal. Ook als ik in de trein zit of op reis ben voelt de MBA toch te groot aan en te zwaar. Thuis heb ik een M1 iMac die ik thuis als 'main' PC gebruik, de Macbook is dus echt mijn reismaatje of op de bank(en op werk sinds thuiswerken niet meer hoeft :D). Vervolgens ben ik eens gaan uitzoeken wat ik allemaal gebruik en of een iPad dit kan overnemen zonder dat ik te veel inlever op mijn UX. Ik gebruikte deze vooral voor Office taken, mail, Netflix (onderweg en thuis) en vakantiefoto's/filmpjes editen of samenvoegen.

Mijn ervaringen tot nu toe met de iPad zijn beter dan met de MBA, mooier scherm en kleiner en erg snel in gebruik. Op de bank/bed Netflixen is veel leuker en lichter. Hoewel ik twijfelde tussen een Air en Pro ben ik toch blij met de Pro, want het scherm is veel mooier met 120Hz en 8GB RAM voelt toch toekomstbestendiger dan 4.(Had de Air 6/8GB had ik wss die gekozen)
Enige waar ik tegen aan loop is dat ik MacOS dingen mis en de fn toetsen op het Magic Keyboard, maar iPadOS voelt al wel vertrouwd na bijna 3 weken in gebruik te hebben.

Wat betreft de MacBook Air M1 daar ben ik ook zeer tevreden mee geweest, de M1 chip is sterk en had nooit last van beperkingen of een tragere MacBook. Het enige wat me stoorde was het formaat, de iPad scoort hier voor mij zoveel punten dat het de switch waard is.

Ik mis nog steeds de Macbook 12 inch reeks, maar met deze iPad Pro kom ik het meest in de buurt :)

• svenn15
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 30-11 15:33
Iemand die de witte magic keyboard heeft ?
Vind deze het mooiste eruit zien, stel alleen de vraag of deze wit blijft na een paar maanden

• MadDogMcCree
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 03:16
MadDogMcCree schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:50:
Maar klopt die 600 nits ook in de praktijk? Mijn huidige iPad (en iPhone) heeft een ‘verborgen’ functie waarbij het scherm feller wordt wanneer de sensor veel licht vangt, ook al staat de sensor vanuit de settings uit. Je ziet dan dat het beeld plots feller worden wanneer ik de iPad in direct zonlicht gebruik.

Ik kan me voorstellen dat die functie met mini-led een extra boost heeft gekregen. Ik wil best geloven dat zonder brightness standaard maximaal op 600nits zit, maar zou dus graag willen weten of er in de praktijk toch een verschil te zien is in direct zonlicht tussen de twee.

Het makkelijkst is natuurlijk om te wachten op de mini-led versie, maarja, heet jeukt toch om een nieuw exemplaar te kopen, zeker omdat de batterij van mijn huidige iPad zo zwak is geworden.
Vandaag dan de iPad Pro mini-led eindelijk kunnen vergelijken met mijn huidige iPad Pro, wat een verschil zeg. Wat een prachtig scherm. Het is in ieder gevall voor mij wel duidelijk geworden dat ik beter wacht op de 11” mini-led versie. 12.9” is voor mij véél te groot (en te zwaar), maar het scherm is toch wel een stuk beter dan ik had verwacht.

Ik heb ook nog even gekeken naar blooming, en als je je best doet kan je het inderdaad zien, maar dan doet het licht ook zeer aan je ogen. Ik ben er iig uit, zodra de 11 inch pro met mini-led uit komt, dat koop ik hem gelijk.

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:52
MadDogMcCree schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:34:
[...]

Vandaag dan de iPad Pro mini-led eindelijk kunnen vergelijken met mijn huidige iPad Pro, wat een verschil zeg. Wat een prachtig scherm. Het is in ieder gevall voor mij wel duidelijk geworden dat ik beter wacht op de 11” mini-led versie. 12.9” is voor mij véél te groot (en te zwaar), maar het scherm is toch wel een stuk beter dan ik had verwacht.

Ik heb ook nog even gekeken naar blooming, en als je je best doet kan je het inderdaad zien, maar dan doet het licht ook zeer aan je ogen. Ik ben er iig uit, zodra de 11 inch pro met mini-led uit komt, dat koop ik hem gelijk.
Dat scherm is inderdaad echt top! Elke dag is het weer een feestje als ik ernaar kijk. Zwart is ook echt zwart en als ik naar een ander scherm kijk van een andere iPad dan is dat echt gelijk een teleurstelling. Wilde de Mini ernaast kopen en na een demo te hebben gezien in de winkel heb ik die direct links laten liggen. 120hz vs 60hz en goede zwartwaarden, gewoon top!

I don't have dreams, I have goals!!

• Vaniska
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 11:20
Nou, mijn iPad air 2(oud beestje) is nu helaas officieel dood en moet dus worden vervangen.
Nu wil ik al vrij lang een iPad Pro en na een paar video's kijken heb ik besloten om een 11" iPad Pro te kopen.
Denken jullie dat er nog een bepaalde Black Friday deal komt? Vind het een beetje vervelend dat ik nu helemaal geen tablet meer heb en wil asap een nieuwe, maar anderzijds is het wel zonde als hij over 3 weken voor een paar honderd eu minder te vinden is :P

WoW / FFXIV Tweakers Discord https://discord.gg/9XrdKmBy

• MysticX
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Vaniska schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:11:
Nou, mijn iPad air 2(oud beestje) is nu helaas officieel dood en moet dus worden vervangen.
Nu wil ik al vrij lang een iPad Pro en na een paar video's kijken heb ik besloten om een 11" iPad Pro te kopen.
Denken jullie dat er nog een bepaalde Black Friday deal komt? Vind het een beetje vervelend dat ik nu helemaal geen tablet meer heb en wil asap een nieuwe, maar anderzijds is het wel zonde als hij over 3 weken voor een paar honderd eu minder te vinden is :P
Momenteel is er een aanbieding bij Amazon (https://nl.pepper.com/aan...1-11-m1-128gb-wifi-209596). Of ze goedkoper worden, is haast nooit te zeggen. Het kan best dat ze iets goedkoper worden, maar dan kan je ook eindeloos gaan wachten en zeker niet enkele 100 euros goedkoper.

Top vervanger is het wel vergeleken met je oude Air 2.

MBP 16 i9/64GB/8TB -  MBP M1 16GB/512GB -  13 Pro Max 512GB SB -  iPad Pro 2018 SG - Ryzen 5900X with AMD 6900XT

• Pierre_nr1
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
MysticX schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:18:
[...]

Momenteel is er een aanbieding bij Amazon (https://nl.pepper.com/aan...1-11-m1-128gb-wifi-209596). Of ze goedkoper worden, is haast nooit te zeggen. Het kan best dat ze iets goedkoper worden, maar dan kan je ook eindeloos gaan wachten en zeker niet enkele 100 euros goedkoper.

€793,- bij Amazon Duitsland, prima prijs! Of eentje via V&A, goedkoopste €725,-(vraagprijs).

• Vaniska
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 11:20
MysticX schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:18:
[...]

Thanks! Besteld :+

Zal ongetwijfeld een behoorlijke upgrade zijn ja :D

[Voor 5% gewijzigd door Vaniska op 01-11-2021 19:52]

WoW / FFXIV Tweakers Discord https://discord.gg/9XrdKmBy

• Rickster23
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 26-11 21:12
Goedenavond,

Ik ben benieuwd wat jullie allemaal als app gebruiken kwa zakelijk en hoe jullie de widgets hebben ingedeeld,

Ik heb nu de iPad Pro 11 inch 2021 ongeveer 2 maanden in gebruik met de magie keyboard en wil er zakelijk gezien meer uit halen met goede bruikbare apps die in je dagelijks werk handig zijn,

En hebben jullie toevallig tips kwa appel pencil deze heb ik, maar deze zit los op de iPad als ik er mee loop ben ik bang de pencil kwijt te raken weten jullie een goeie hoes die samen met de magic keyboard werkt, en de Apple Pencil,

Heb wel een speciaal hoesje besteld bij aliexpress maar deze is toch niet van een al te beste kwaliteit,

• Rhinosaur
  • Registratie: november 2020
  • Niet online
Beste Tweakers,

Een vraagje. Ik ben op zoek naar een leuk toetsenbord die met de iPad Pro 2021 11'' werkt. Ik heb een aantal gezien; Magic Keyboard, Logitech Combo Touch en nog een aantal. Wat is nou een aanrader? Voor mijn normale workflow heb ik ook laptop en zal de iPad voornamelijk voor onderweg of op vakantie gebruiken, daarnaast ook nog op vergaderingen waar ik makkelijk notities/notulen kan tikken.

Ik ben benieuwd naar welke case ook lekker werkt met een stylus/screenprotector. Ik maak veel aantekeningen en gebruik de stylus op mijn zakelijke iPad. Verder gebruik ik het ook gewoon om YouTube of Netflix te streamen als ik op vakantie ben. Als iemand advies heeft, word ik daar erg blij van! Verder was ik benieuwd naar welke screenprotector an te raden is? Ik durf het niet zonder een goede protector te gebruiken.

• Rhinosaur
  • Registratie: november 2020
  • Niet online
Rickster23 schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:24:
Goedenavond,

Ik ben benieuwd wat jullie allemaal als app gebruiken kwa zakelijk en hoe jullie de widgets hebben ingedeeld,
Persoonlijk ben ik erg fan geweest van Notability, die heb ik ooit gekocht. Nu zijn ze overgegaan naar een abonnementsvorm en ga ik deze verlaten. Goodnotes schijnt een goed alternatief te zijn. Verder heb ik ook Procreate (om tekenen en designer), MindNode (voor diagrammen tekenen en mindmaps), Pixelmator voor foto's editen, Canary Mail (echt een aanrader!) voor emails.

• koelebobes
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 01-12 17:18

koelebobes

twitch.tv/koelebobes

Gisteren bij de Mediamarkt een iPad Mini 2021 gekocht voor op het werk, wilde een leuke tablet voor het maken van mijn foto's, nabewerken en het verwerken van bestellingen. Kom ik thuis zet ik de tablet aan en meteen werd duidelijk dat de camera te min is. Gekeken en de stap naar een 11" Pro 2021 is vrij klein. In de doos en maar gauw terug.

Volg mijn Twitch Kanaal www.twitch.tv/koelebobes <3

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:52
koelebobes schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:49:
Gisteren bij de Mediamarkt een iPad Mini 2021 gekocht voor op het werk, wilde een leuke tablet voor het maken van mijn foto's, nabewerken en het verwerken van bestellingen. Kom ik thuis zet ik de tablet aan en meteen werd duidelijk dat de camera te min is. Gekeken en de stap naar een 11" Pro 2021 is vrij klein. In de doos en maar gauw terug.
Het is gewoon wachten op een Pro Mini, welke wel goed verkocht zal worden onder mensen zoals jij en ik. Hij zal dan ook gewoon 8,3" Pro gaan heten uiteraard.

[Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 04-11-2021 13:19]

I don't have dreams, I have goals!!

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 10:02

Nitai

Feels good man

Via Airdrop of een gedeelde iCloud account heb je het van je telefoon zo op je iPad.

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online
Als je de beste foto's wilt maken, moet je geen Apple iPad kopen, maar een Apple iPhone 13 Pro, daar kan geen enkele iPad tegenop. Tevens is foto's maken met zo'n groot apparaat lastig lijkt mij.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• koelebobes

koelebobes

twitch.tv/koelebobes

Jumpman schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:11:
[...]

Als je de beste foto's wilt maken, moet je geen Apple iPad kopen, maar een Apple iPhone 13 Pro, daar kan geen enkele iPad tegenop. Tevens is foto's maken met zo'n groot apparaat lastig lijkt mij.
Ik heb een eigen winkel en moet voor cadeau pakketten vaak foto’s doorsturen , rapportages voor de holding allemaal vlug maar wil wel in de kelder een foto kunnen maken zonder dat de ISO omhoog knalt.

• Aiii
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 04:40
koelebobes schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:01:
[...]

Ik heb een eigen winkel en moet voor cadeau pakketten vaak foto’s doorsturen , rapportages voor de holding allemaal vlug maar wil wel in de kelder een foto kunnen maken zonder dat de ISO omhoog knalt.
Tsja, nu weet ik niet hoe het licht in de kelder van de Zuivelhoeve is, maar ik kan uit ervaring zeggen dat een iPad camera met enige lichtvermindering al compleet waardeloos is. Nu weet ik niet of je al een iPhone hebt of niet, maar zo ja, dan zou ik zeggen dat die -ongeacht het type- betere foto's gaat maken dan een iPad Pro. Mocht je een iPhone hebben dan zou ik zeggen koop gerust een iPad voor de bewerking en overige functies die je in gedachten hebt, en gebruik iCloud Photos op iPhone en iPad zodat je foto's van je iPhone meteen op je iPad beschikbaar zijn. Daar heb je ongetwijfeld meer plezier aan. (Airdrop is uiteraard ook een optie, als je niet wilt betalen voor meer iCloud opslag).

Hoe dan ook, de iPad Pro zal ongeveer dezelfde foto's maken als de Mini, want ze gebruiken dezelfde 12MP ƒ/1.8 camera's.

• koelebobes

koelebobes

twitch.tv/koelebobes

Aiii schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:11:
[...]

Tsja, nu weet ik niet hoe het licht in de kelder van de Zuivelhoeve is, maar ik kan uit ervaring zeggen dat een iPad camera met enige lichtvermindering al compleet waardeloos is. Nu weet ik niet of je al een iPhone hebt of niet, maar zo ja, dan zou ik zeggen dat die -ongeacht het type- betere foto's gaat maken dan een iPad Pro. Mocht je een iPhone hebben dan zou ik zeggen koop gerust een iPad voor de bewerking en overige functies die je in gedachten hebt, en gebruik iCloud Photos op iPhone en iPad zodat je foto's van je iPhone meteen op je iPad beschikbaar zijn. Daar heb je ongetwijfeld meer plezier aan. (Airdrop is uiteraard ook een optie, als je niet wilt betalen voor meer iCloud opslag).

Hoe dan ook, de iPad Pro zal ongeveer dezelfde foto's maken als de Mini, want ze gebruiken dezelfde 12MP ƒ/1.8 camera's.
Das een goede optie! Dankjewel 🙏 eerst maar even mijn iCloud upgraden gebruik nu de standaard GB’s maar hij zit al goed vol

• Rickster23
Iemand tips, ik heb vandaag koffie over me magic keyboard laten vallen... durft me ipad pro nu niet aan te sluiten, weet niet wat er gebeurd...

• RoRoNL
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
Rickster23 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:19:
Iemand tips, ik heb vandaag koffie over me magic keyboard laten vallen... durft me ipad pro nu niet aan te sluiten, weet niet wat er gebeurd...
Was het een kop pure zuivere koffie zonder suiker en / of melk?

Zo ja, dan heb je kans dat na goed en langdurig drogen er niet zo veel aan de hand is, zo nee; dan is het een wondertje als hij na het drogen geen schade heeft opgelopen.

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:38

page404

Website says no

Sinds gisteren een iPad Pro 11” met Pencil. Ik heb met notities zitten experimenteren en ik denk dat ik die veel meer ga gebruiken dan ik ooit gedacht had. Wat een uitvinding zeg. Heb lang zitten twijfelen of ik een iPad nodig had, maar het handzame formaat en retouch input voegt enorm veel toe voor het maken van aantekeningen en casual video kijken en allerlei gebruik op de keukentafel.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Rickster23
RoRoNL schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:19:
[...]

Was het een kop pure zuivere koffie zonder suiker en / of melk?

Zo ja, dan heb je kans dat na goed en langdurig drogen er niet zo veel aan de hand is, zo nee; dan is het een wondertje als hij na het drogen geen schade heeft opgelopen.
Het was een volle cappuccino.... |:( en heb hem nu aantal dagen laten drogen en net even getest en hij werkt _/-\o_ _/-\o_ ben alleen benieuwd tot hoelang haha

• RoRoNL
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
Rickster23 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:45:
[...]
Het was een volle cappuccino.... |:( en heb hem nu aantal dagen laten drogen en net even getest en hij werkt _/-\o_ _/-\o_ ben alleen benieuwd tot hoelang haha
Wat een goed nieuws.
Ik denk wel dat je geluk hebt gehad in dit geval omdat er een soort dunne 'textiel'-laag over dit toetsenbord ligt toch? Als je koppie geluk zo naar binnen was gelopen... Maar goed te horen!

• svenn15
Gisteren mooie deal gedaan. De 12,9 inch gekocht 256 gb voor 1111 eur bij mediamarkt.

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
@svenn15 Nog goedkoper dan het 128GB model die ze verkopen.

• svenn15
syltheboy schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:41:
@svenn15 Nog goedkoper dan het 128GB model die ze verkopen.
Klopt

• wwwmarcel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 08:18
Avond..mijn iPod pro’s zijn alweer een jr oud..en ik gebruik ze voornamelijk in ruisuitdrukking UIT stand..

Nu zat ik in de trein..en dacht doe eens transparantie voor de trein berichten…
Niet te doen een continue zoem..niet te doen..
En ook in de ruisonderdrukking stand…

Iemand hier ervaring mee? Of moet ik naar Apple services?

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

wwwmarcel schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:18:
Avond..mijn iPod pro’s zijn alweer een jr oud..en ik gebruik ze voornamelijk in ruisuitdrukking UIT stand..

Nu zat ik in de trein..en dacht doe eens transparantie voor de trein berichten…
Niet te doen een continue zoem..niet te doen..
En ook in de ruisonderdrukking stand…

Iemand hier ervaring mee? Of moet ik naar Apple services?
Gaat her hier om een iPod Pro (zoals je beschrijft), een iPad Pro (wat het onderwerp is van dit topic), of AirPods Pro (zoals uit de context lijkt)?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• jasper2603
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 10:11
Klopt het dat er in de nieuwe Magic Keyboard voor de 5th generation een sterkere magneet zit i.p.v. de 4th generation Magic Keyboard? De nieuwe ipad pro 2021 12 inch is ook iets zwaarder dan de 2020 versie werd me verteld in de winkel. De oude Magic Keyboard is nogal wat goedkoper dan de nieuwe 5th generatie..

• mister9
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:03
Ik heb mijn iPad Pro M1, 11" nu sinds afgelopen donderdag. Heb een paar dagen kunnen spelen dus. En tjonge zeg, wat een topapparaat. Ik kom van een air-1.

Maar wat een scherm, snelheid en soepelheid in de pro zeg. Het scherm is nog groter dan dat ik me voorstelde. Het wegvallen van die balken maakt echt een groot verschil. Superscherp, en die 120hz is erg fijn. Heb ook de pencil erbij en die bevalt prima ook. Hoewel het echt werken ermee nog moet beginnen.

Wat ik wel echt jammer vind, is nog steeds de locatie van de webcam. Ik heb zojuist een zoom-meeting gehad, en eerder vandaag een teams. En dat die camera aan de zijkant zit geeft echt een heel vreemd camera--standpunt. Zou veel liever hebben dat die aan de zijkant zou zitten, zodat je gewoon een centraal beeld hebt. Daarnaast zou ik het ook prettig vinden als de batterij toch nog iets langer mee zou gaan dan dit.

Verder, niks dan lof moet ik zeggen tot nu toe.

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 07:57
mister9 schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:02:
Ik heb mijn iPad Pro M1, 11" nu sinds afgelopen donderdag. Heb een paar dagen kunnen spelen dus. En tjonge zeg, wat een topapparaat. Ik kom van een air-1.

Maar wat een scherm, snelheid en soepelheid in de pro zeg. Het scherm is nog groter dan dat ik me voorstelde. Het wegvallen van die balken maakt echt een groot verschil. Superscherp, en die 120hz is erg fijn. Heb ook de pencil erbij en die bevalt prima ook. Hoewel het echt werken ermee nog moet beginnen.

Wat ik wel echt jammer vind, is nog steeds de locatie van de webcam. Ik heb zojuist een zoom-meeting gehad, en eerder vandaag een teams. En dat die camera aan de zijkant zit geeft echt een heel vreemd camera--standpunt. Zou veel liever hebben dat die aan de zijkant zou zitten, zodat je gewoon een centraal beeld hebt. Daarnaast zou ik het ook prettig vinden als de batterij toch nog iets langer mee zou gaan dan dit.

Verder, niks dan lof moet ik zeggen tot nu toe.
Zorgt center stage er niet voor dat je juist altijd in het midden zit? Of heb ik dat verkeerd begrepen.

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• mister9
TheKerremenke schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:08:
[...]

Zorgt center stage er niet voor dat je juist altijd in het midden zit? Of heb ik dat verkeerd begrepen.
Center Stage volgt je inderdaad, maar de camera zit nog steeds aan de zijkant van de tablet. En video-bellen doe je (meestal) in een landscape mode. Terwijl jij dus naar iemand rechts op het scherm kijkt, filmt de camera jou vanaf de linkerkant van de tablet. En dat ziet er erg vreemd uit.

• mister9
Voor de magic keyboard gebruikers. Raden jullie m aan? Gebruiken jullie m ook als hoes, of gebruiken jullie m alleen als jullie willen typen?

• wwwmarcel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 08:18
Daedalus schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:34:
[...]
Gaat her hier om een iPod Pro (zoals je beschrijft), een iPad Pro (wat het onderwerp is van dit topic), of AirPods Pro (zoals uit de context lijkt)?
Thanks!! Vandaar dat ik ook weinig vond bij een zoekopdracht 🙈..gaat om AirPods pro

• ejdvandenberg
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:15
Misschien dat hier iemand de gouden tip heeft.

Mijn Ipad (11" M1 5G met magic keyboard) heeft een (in mijn ogen) veel te hoog idle gebruik. Meestal zo rond de 20% per 24u.

Plaatje is van dit weekend. Maar ook gister om 1845 van de lader en met 0 gebruik/screentime deze ochtend nog maar 88%.

Zonder gebruik van 100 naar 62% in 2 dagen.

Hebben jullie dit ook? Ik hoop van niet.

Zoals je ziet rapporteert apple geen apps die zich misdragen, factory reset heb ik ook al geprobeerd. Wifi in huis is van goede kwaliteit, dus verwacht ook daar geen enorm verbruik van.

• mister9
ejdvandenberg schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:50:

Mijn Ipad (11" M1 5G met magic keyboard) heeft een (in mijn ogen) veel te hoog idle gebruik. Meestal zo rond de 20% per 24u.

Plaatje is van dit weekend. Maar ook gister om 1845 van de lader en met 0 gebruik/screentime deze ochtend nog maar 88%.

[Afbeelding]

Zoals je ziet rapporteert apple geen apps die zich misdragen, factory reset heb ik ook al geprobeerd. Wifi in huis is van goede kwaliteit, dus verwacht ook daar geen enorm verbruik van.
Mij komt dat niet bekend voor. Als ik m'n iPad met rust laat een dag dan verliest ie misschien 1 of 2 %.
Ik heb ook de 11" m1 Pro, Enige verschil is dat ik niet de 5G versie heb. Trekt die wellicht ergens stroom vandaan via een app of sync ofzo?

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 11:29

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

ejdvandenberg schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:50:

[Afbeelding]

Ik zie dit niet op mijn M1 WiFi 12.9. Ik gebruik die nauwelijks omdat ik heb enerzijds veel te zwaar vind voor gebruik als Tablet en anderzijds veel te beperkt tov mijn MacBook. Desondanks is hij altijd direct te gebruiken met fatsoenlijke charge. Mijn eerste vermoeden zou zijn dat het de 5G connectie isz

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• ejdvandenberg
Bedankt voor de reacties zo ver. Kleine toevoeging:
Er zit een simkaartje in met alleen een 4g abonnement, als ik het goed heb kost dat al minder stroom dan 5g. Maar vooral is wifi goed en stabiel hier, dus in principe wordt dat abonnement niet gebruikt momenteel.

In elk geval heb ik de simkaart er even uit gevist, kijken of het verschil maakt.

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11:45
ejdvandenberg schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:10:
Er zit een simkaartje in met alleen een 4g abonnement, als ik het goed heb kost dat al minder stroom dan 5g. Maar vooral is wifi goed en stabiel hier, dus in principe wordt dat abonnement niet gebruikt momenteel.

In elk geval heb ik de simkaart er even uit gevist, kijken of het verschil maakt.
De 4G verbinding gebruikt niet alleen stroom als deze gebruikt wordt maar ook om de verbinding met de antenne te onderhouden. Als de verbinding niet optimaal is kost dat dus meer stroom. Probeer eens om de 4G uit te zetten, wellicht lost dat het probleem op, je weet iig of het in de mobiele verbinding heeft gezeten.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• mister9
ejdvandenberg schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:10:

Ja, 4G of 5G maakt niet het verschil, we bedoel meer "de mobiele data" in je iPad.
Ben benieuwd of het werkt nu je het uitgezet hebt.

• ejdvandenberg
mister9 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:25:
[...]

Ja, 4G of 5G maakt niet het verschil, we bedoel meer "de mobiele data" in je iPad.
Ben benieuwd of het werkt nu je het uitgezet hebt.
Ik hoop het, maar ben weinig optimistisch eigenlijk. Want LTE zou niet gebruikt moeten worden op 3 meter van de router, en daarnaast verwacht ik dat het (i)OS dan wel zou weten waar de batterij aan besteed is.

Ik kom hier over een paar dagen op terug.

[Voor 50% gewijzigd door ejdvandenberg op 30-11-2021 10:59]

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
@ejdvandenberg Als de SIM aan staat dat kost stroom, maar ook apps die op de achtergrond nog open staan.
Ik heb wel eens een app gehad die open stond in idle stand en in een dag 50% verbruikte!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• ejdvandenberg
HereIsTom schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:33:
@ejdvandenberg Als de SIM aan staat dat kost stroom, maar ook apps die op de achtergrond nog open staan.
Ik heb wel eens een app gehad die open stond in idle stand en in een dag 50% verbruikte!
Zeker, maar die app zou dan in het overzicht van mijn screenshot moeten staan right? Daar staat alleen Siri (voor de zekerheid ook maar uitgezet, gebruik het toch niet).
De Garmin app heeft zich in het verleden ook wel eens op die manier misdragen, dus ook deze gedeinstalleerd. Eens kijken hoe de Ipad er morgenochtend voor staat.

Edit: vanochtend had de ipad nog 100% :). Eens kijken of ik kan isoleren of het LTE, Garmin of Siri was. Maar lijkt opgelost!

[Voor 9% gewijzigd door ejdvandenberg op 01-12-2021 07:29]

• mister9
Korte vraag. Wat gebruiken jullie voor het bewerken (aantekeningen, highlighten, etc) van pdf’s?

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11:45
mister9 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:44:
Korte vraag. Wat gebruiken jullie voor het bewerken (aantekeningen, highlighten, etc) van pdf’s?
Notability

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Tomvanschayk
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10:09
Goodnotes 5, bevalt prima 👍

• mister9
Tomvanschayk schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:19:
[...]

Goodnotes 5, bevalt prima 👍
Gebruik je diezelfde app voor notities? En qua pdf: ook ondersteuning voor meerdere cloud-opslag koppelingen (dropbox, Google Drive, etc)?

[Voor 9% gewijzigd door mister9 op 30-11-2021 20:53]

• Tomvanschayk
mister9 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:48:
[...]

Gebruik je diezelfde app voor notities? En qua pdf: ook ondersteuning voor meerdere cloud-opslag koppelingen (dropbox, Google Drive, etc)?
Inderdaad, de app gebruik ik voor al mijn aantekeningen. Ik heb zelf mijn icloud en Google drive gekoppeld en dat werkt perfect. Laatst was de app in de aanbieding, ik weet niet of dat nog is.

• mister9
Tomvanschayk schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:30:
[...]

Inderdaad, de app gebruik ik voor al mijn aantekeningen. Ik heb zelf mijn icloud en Google drive gekoppeld en dat werkt perfect. Laatst was de app in de aanbieding, ik weet niet of dat nog is.
Thanks. Kun je die app ook koppelen aan de quick notes zodat die tevoorschijn komt als je rechts onderin naar boven swiped ipv de Apple notes?
En is er een sync-optie met je iPhone bv?

[Voor 4% gewijzigd door mister9 op 01-12-2021 10:53]

• John
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10:32

John

🚀

Ik gebruik sinds een tijd GoodReader, deze app richt zich op pdfs. Nu tijdelijk ook 50% korting.

• Of-Aaargh
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11:22
Ik gebruik Drawboard PDF op mijn Surface Pro, werkt als een zonnetje. Nog niet verkrijgbaar voor IOS/IpadOS, maar je kunt je wel al inschrijven voor de beta die binnenkort verschijnt.

• Tomvanschayk
mister9 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:42:
[...]

Thanks. Kun je die app ook koppelen aan de quick notes zodat die tevoorschijn komt als je rechts onderin naar boven swiped ipv de Apple notes?
En is er een sync-optie met je iPhone bv?
Dat is een goede vraag, geen idee. Ik gebruik dat eigenlijk nooit.

Goodnotes synchroniseert via icloud dus zou dat geen probleem moeten zijn. Ik heb geen iPhone dus dat kan ik niet voor je testen.
Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee