Kort gezegd, helemaal eens met @
BurrowedLurker .
De MK is erg rigide als accessoire, en je kan je iPad er maar op een welbepaalde manier mee gebruiken, en het maakt de iPad meteen "exclusief" tov andere accessoires zoals flipcovers.
Flipcovers vind ik ideaal. Cheap, licht (!) en ideale bescherming van het scherm. Ik kan best wat gebruikssporen verdragen op m'n tech, zelfs op een scherm van een telefoon bvb. Maar niet op het mooie scherm van een iPad, dat is gewoon zonde. Uiteindelijk bescherm je ook het scherm van een laptop door 'm dicht te klappen. Die 15 euro flip covers op amazon zijn dan meer dan prima. Maar die zijn bij mijn weten niet compatibel met een MK.
Je kan de flipcovers ook rechtop plooien en dan staat je iPad rechtop. Aansluiten op een apple keyboard (het kleintje) of bvb een
logitech keys to go en je kan je setup gebruiken zoals je zelf wilt.
En je kan dat soort accessoires meenemen en overzetten naar andere apparaten of volgende iPads. Ipv dat accessoire en iPad model X steeds bij elkaar horen en bij vervangen beide moeten vervangen worden (gaat nu nog wel goed, maar je weet nooit, en dat voor een accessoire van 300 + euro). Een stuk relaxter wat betreft e-waste. Dat Apple keyboard kan je gewoon op je macbook pro of mac gebruiken, enz...
Die modulariteit kan ik wel appreciëren in m'n eigen setups. Nadeel is dat soort accessoires natuurlijk een stuk minder 'sleek' en elegant zijn, veel minder 'geïntegreerd'. Maar daar betaal je ook een prijs voor.
En dat beide items niet 'bij elkaar horen' en 'bij elkaar blijven'. Ik heb er persoonlijk echter nooit problemen mee om bvb m'n draadloze muis in m'n tas te houden, of nooit m'n Apple pen te vergeten. Dus voor mezelf geen issue. En de combo is ook een stuk lichter!
Ander nadeel met een MK is dat je iPad bij het afhalen van het MK ook onbeschermd is, want niet compatibel met gebruik van bvb een flipcover. Dus op de momenten dat je even de MK niet nodig hebt, of voor een dagje thuis kan laten, moet je je iPad dan maar zo in de tas kieperen, of door huis laten slingeren.
Vind het al bij al ook maar een halfslachtig accessoire. Datzelfde idee heb ik ook met die recente iPhone magsafe battery pack. Te 'geïntegreerd', niet modulair genoeg, en gewoon een erg pover accessoire met massa's nadelen, die eigenlijk enkel goed presenteert op een leuke splash pagina op apple.com.