• Mandarijntje
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19-09 15:34
Ik heb er nu een paar weken een gewone screenprotector op zitten en denk er juist over om deze er weer van af te halen. Het scherm lijkt namelijk wel te zijn veranderd in een grote spiegel en ik zie in goed verlichte ruimtes voornamelijk mezelf en mijn omgeving in het scherm.
In het stukje bij de notch (waar een cutout in de protector zit) lijkt de schermrand veel zwarter en minder spiegelend te zijn.

Weten jullie of mijn gevoel klopt en dit inderdaad door die screenprotector komt?

• AiR60
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:08
Mensen met ervaringen met de Baseus Pencil?

Ik wil nu toch eigenlijk ook zo'n ding :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 11:06

bokkow

appleflap

Mandarijntje schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:51:
Ik heb er nu een paar weken een gewone screenprotector op zitten en denk er juist over om deze er weer van af te halen. Het scherm lijkt namelijk wel te zijn veranderd in een grote spiegel en ik zie in goed verlichte ruimtes voornamelijk mezelf en mijn omgeving in het scherm.
In het stukje bij de notch (waar een cutout in de protector zit) lijkt de schermrand veel zwarter en minder spiegelend te zijn.

Weten jullie of mijn gevoel klopt en dit inderdaad door die screenprotector komt?
Ja dat heb ik nu ook wel een beetje met deze glazen screen protector, maar vind het niet zo hinderlijk als het verstrooide licht in weerspiegeling op die matte die ik hiervoor had… Denk niet dat je ontkomt aan spiegeling en dat het beperkt minder is zonder screenprotector. Voor mij is zo’n ding echter wel een noodzaak, zodra een eerste krasje op een scherm aanwezig is dan blijf ik er naar staren. Ben echt zo blij met dit “nieuwe” scherm al de hele dag :') nooit meer mat voor mij

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Ik ben wel tevreden met de screenprotector eigenlijk :) Werkt top. Één keer een iPad scherm kapot laten vallen, toen miste ik de protector wel :P Met de zon achter je spiegelt het wel een beetje, maar het scherm zelf is helder zat om er eigenlijk geen last van te hebben wmb.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pingo76
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 08:53
WhatsappHack schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:35:
Ik ben wel tevreden met de screenprotector eigenlijk :) Werkt top. Één keer een iPad scherm kapot laten vallen, toen miste ik de protector wel :P Met de zon achter je spiegelt het wel een beetje, maar het scherm zelf is helder zat om er eigenlijk geen last van te hebben wmb.
Ik heb vorig week een stalen, roestige buisje op mijn iPad laten vallen, ik heb de goden zowat op mijn blote knietjes bedankt voor de Paperlike Screen protector :P

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

AiR60 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:23:
Mensen met ervaringen met de Baseus Pencil?

Ik wil nu toch eigenlijk ook zo'n ding :)
Wat maakt voor jou het een interessante keuze ? Ik ben nog steeds in twijfel om een Apple Pencil te halen of van een ander merk

39

• Maikjuh
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 10:52
Ik ben eigenlijk op zoek naar een los keyboard mét trackpad. Ik weet dat Logitech een los toetsenbord heeft speciaal voor tablets/ iPads, maar die heeft dus weer geen trackpad. Aangezien ik deze maar incidenteel ga gebruiken is een magic keyboard te duur en te bulky, evenals de combo touch (veel te dik en zwaar).

MacBook Pro 13' 2019 16GB 256GB - iPhone 11 Pro Max 256GB - Apple Watch series 5 44mm - iPad Pro M1 11" 2021

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pingo76
Fietsbel schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:48:
[...]

Wat maakt voor jou het een interessante keuze ? Ik ben nog steeds in twijfel om een Apple Pencil te halen of van een ander merk
Als je de pencil gaat gebruiken om aantekeningen te maken en te tekenen, doe de Apple Pencil echt waar. (Ik ben iemand die de iPad als notitieblok, agenda en to do list gebruikt.)

• dvd-linden
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 18:57
Ik opende net voor het eerst FaceTime op mijn iPad en het viel mij op dat de camera kwaliteit nogal matig is. Is dit normaal? Nou ben ik absoluut niet van plan om mijn iPad voor zijn camera functies te gebruiken, maar dit vond ik wel een erg matige kwaliteit. Als ik bijvoorbeeld FaceTime open op mijn iPhone 12 mini dan is het kwaliteitsverschil tussen beiden erg groot. De camera aan de achterkant oogde overigens wel goed en vond ik wel gewoon scherp overkomen.

Ik vraag me dus eigenlijk af of die front camera wel in orde is. Het volgen werkt wel goed (heb ik zojuist ook voor het eerst uitgeprobeerd) en dat is best een grappige functie. Heb de voorkant overigens al schoongemaakt met een microvezeldoek, dus daar kan het niet aan liggen.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• Smartbikers
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 17-09 08:31
Pingo76 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 16:10:
[...]

Als je de pencil gaat gebruiken om aantekeningen te maken en te tekenen, doe de Apple Pencil echt waar. (Ik ben iemand die de iPad als notitieblok, agenda en to do list gebruikt.)
True
Werkt echt heerlijk

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11:10

Christiano007

Ich bin der champion

Misschien een rare vraag.

Maar is het mogelijk om de Ipad met een Iphone te verbinden, dat ik de apps die op de telefoon staan kan zien op de Ipad? Zo heb ik zakelijk een app waar nieuws op staat, die zou ik graag op de Ipad willen lezen door te verbinden met de Iphone.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• GforceNL
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 09:54

GforceNL

Out of memory....

@Christiano007 kun je die app niet installeren op je iPad dan ?

<Zinloze tekst hier>

• PrimusIP
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 11:14
GforceNL schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:08:
@Christiano007 kun je die app niet installeren op je iPad dan ?
Wat je kunt proberen is naar de AppStore gaan, vervolgens op je account klikken (dat plaatje met je avatar), klikken op aankopen, klikken op niet op deze iPad. (Ik heb geen iPad maar dit werkt op mijn iPhone). Het werkt niet 100% perfect want in die lijst staan ook apps die je ooit gedownload hebt en er later hebt afgegooid. En mocht je een Apple TV hebben, dan staan die er ook tussen. Maar het is iig iets.

• dcell
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:08
PrimusIP schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 08:43:
[...]

Wat je kunt proberen is naar de AppStore gaan, vervolgens op je account klikken (dat plaatje met je avatar), klikken op aankopen, klikken op niet op deze iPad. (Ik heb geen iPad maar dit werkt op mijn iPhone). Het werkt niet 100% perfect want in die lijst staan ook apps die je ooit gedownload hebt en er later hebt afgegooid. En mocht je een Apple TV hebben, dan staan die er ook tussen. Maar het is iig iets.
Hij heeft het over zakelijk en dan heeft hij wellicht een andere account voor zijn zakelijke iPhone. Dan werkt dit dus niet. Indien het wel dezelfde account is dan werkt het uiteraard prima.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ik ga het eens proberen op die manier, bedankt :)

• schumi1986
  • Registratie: februari 2014
  • Nu online
schumi1986 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:23:
Pffffffff… sinds de release van de nieuwe Pro ben ik aan het twijfelen tussen de 11 en de 12.9 inch. Waardoor ik nu nog steeds geen iPad heb.

Nu was ik eindelijk overtuigd om de 11 inch te nemen, loop ik de Mediamarkt binnen en neig ik naar de 12.9 vanwege het mooie grote scherm 😅

Ik zou de 11 inch nemen omdat deze makkelijker is mee te nemen en op de bank te gebruiken is maar aan een bureau is de 12.9 toch wel erg fijn. Het miniled scherm is voor 4K HDR films heel mooi.
Uiteindelijk een 11inch iPad Pro met Apple Pencil en ESR hoes besteld en vandaag ontvangen :)

Na een avondje op de bank met dat ding gespeeld te hebben ben ik blij dat ik voor de 11inch ben gegaan :P

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
@Tomba

Ik had wat mail contact met Goojodoq support over het uitvallen van mijn pen. Want als ik wat verkeerd doe ofz is het ook zonde als ik daar alleen een Apple pencil voor koop.

Nu willen ze graag even een video zien van wat er nou precies fout gaat, en daar komt het dus.
Ineens werkt de pen uitstekend. Krijg het niet meer voor elkaar dat hij uitvalt.

Zowel met rustig tekenen, wild gummen, iPad plat, iPad in een hoek, etc.

Jij toevallig onlangs je Goojodoq nog gebruikt? Mogelijk dat het uitvallen een andere reden had o.i.d.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Donstil schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:08:
@Tomba

Ik had wat mail contact met Goojodoq support over het uitvallen van mijn pen. Want als ik wat verkeerd doe ofz is het ook zonde als ik daar alleen een Apple pencil voor koop.

Nu willen ze graag even een video zien van wat er nou precies fout gaat, en daar komt het dus.
Ineens werkt de pen uitstekend. Krijg het niet meer voor elkaar dat hij uitvalt.

Zowel met rustig tekenen, wild gummen, iPad plat, iPad in een hoek, etc.

Jij toevallig onlangs je Goojodoq nog gebruikt? Mogelijk dat het uitvallen een andere reden had o.i.d.
Ik kwam weinig verder… nadat ze me lieten testen met ducktape rondom het aan/uit gedeelte en ik toen geen problemen meer had was hun conclusie you’re doing it wrong. Mijn conclusie was dat het dus een bekend probleem is dat de aan/uit sensor te gevoelig is, wat er voor zorgt als je hand in de buurt is van aan/uit en je te enthousiast tekent hij dus onterecht uitgaat. Ik heb het maar opgegeven aangezien ik merk dat ik mijn iPad daar helemaal niet voor gebruik. Sterker nog; sinds ik terug ben van vakantie gebruik ik m alleen maar om de digitale krant te lezen… Voor bijna alle andere zaken zijn mijn iPhone of MBA beter geschikt blijkt…

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Donstil
  • Niet online
Tomba schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:33:
[...]

Ik kwam weinig verder… nadat ze me lieten testen met ducktape rondom het aan/uit gedeelte en ik toen geen problemen meer had was hun conclusie you’re doing it wrong. Mijn conclusie was dat het dus een bekend probleem is dat de aan/uit sensor te gevoelig is, wat er voor zorgt als je hand in de buurt is van aan/uit en je te enthousiast tekent hij dus onterecht uitgaat. Ik heb het maar opgegeven aangezien ik merk dat ik mijn iPad daar helemaal niet voor gebruik. Sterker nog; sinds ik terug ben van vakantie gebruik ik m alleen maar om de digitale krant te lezen… Voor bijna alle andere zaken zijn mijn iPhone of MBA beter geschikt blijkt…
Ooh dat wilde ze mij ook laten testen idd. Alleen het gaat om beweging niet om een licht sensor. Ik had er al een Dbrand sticker overheen en probleem bleef.

Alleen nu dus ineens helemaal weg. Heel vreemd.

• schumi1986
  • Nu online
Zijn er andere redenen anders dan goedkoper om de Goojodoq pen te kopen ipv de Apple Pencil?

Ik heb nu een aantal dagen de Apple Pencil in gebruik en zou het opladen aan de iPad voor geen goud willen missen. en zeker niet om maar 90 euro te besparen. Nu is 90 euro best wat geld maar weet dat jij aardig wat Apple producten hebt en daar best veel voor wilt uitgeven @Donstil

• Donstil
  • Niet online
schumi1986 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:14:
Zijn er andere redenen anders dan goedkoper om de Goojodoq pen te kopen ipv de Apple Pencil?

Ik heb nu een aantal dagen de Apple Pencil in gebruik en zou het opladen aan de iPad voor geen goud willen missen. en zeker niet om maar 90 euro te besparen. Nu is 90 euro best wat geld maar weet dat jij aardig wat Apple producten hebt en daar best veel voor wilt uitgeven @Donstil
Nou nee eigenlijk niet. Ik heb toen de Pencil2 uit kwam er eentje gekocht.
Die werd echter nooit gebruikt dus gebruikt nu iemand anders.

Ik was met de 2021 iPad benieuwd of dat nog steeds zo is en toen kwam hier in het topic de Goojodoq pen voorbij en heb ik die besteld als test. De conclusie is overigens dat ik er nog steeds geen nodig heb :P

• schumi1986
  • Nu online
Toch ook maar een magic keyboard gekocht en bij dbrand een Black Swarm skin besteld voor op de achterkant.

Mijn laatste IPad was een IPad 2 en het verschil is vanzelfsprekend echt enorm. Nu hopen dat Apple in de toekomst echt gebruik gaat maken van de M1 chip.

[Voor 13% gewijzigd door schumi1986 op 20-08-2021 15:57]

• Donstil
  • Niet online
Ik twijfel ook nog steeds over die cover.
Alleen weet niet of ik die €400,- eruit ga halen.

Het idee erachter, (muis, full screen beeld en toch kunnen typen, etc) lijkt mij wel ideaal. Alleen die originele folio’s die ik had waren zo slecht van kwaliteit dat ik dit eigenlijk niet echt durf te kopen.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Donstil schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:59:
Ik twijfel ook nog steeds over die cover.
Alleen weet niet of ik die €400,- eruit ga halen.

Het idee erachter, (muis, full screen beeld en toch kunnen typen, etc) lijkt mij wel ideaal. Alleen die originele folio’s die ik had waren zo slecht van kwaliteit dat ik dit eigenlijk niet echt durf te kopen.
Ik heb zelf op amazon voor 250 de witte versie gekocht (wel voor de 11 inch pro). Deze schijnt minder vlekgevoelig te zijn

• Donstil
  • Niet online
Christiano007 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:19:
[...]

Ik heb zelf op amazon voor 250 de witte versie gekocht (wel voor de 11 inch pro). Deze schijnt minder vlekgevoelig te zijn
Ooh dat is wel een lekkere prijs ja.
Hebben ze daar ook verschillende uitvoeringen? Want ik wil een US keyboard

Edit: ze hebben verschillende uitvoeringen zie ik. Maar in de gaten houden.

Tenzij ik een Franse neem. Die is 230 :+

[Voor 25% gewijzigd door Donstil op 20-08-2021 17:30]

• schumi1986
  • Nu online
Ik had het geluk een exemplaar nieuw in seal voor 180 euro hier op v&a te kunnen scoren, 400 euro is idd een aardige bak geld voor een toetsenbord :p

• Donstil
  • Niet online
schumi1986 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:26:
Ik had het geluk een exemplaar nieuw in seal voor 180 euro hier op v&a te kunnen scoren, 400 euro is idd een aardige bak geld voor een toetsenbord :p
Whow das wel echt een lekkere deal zeg!

• Donstil
  • Niet online
Het 2020 model maakte toch uiteindelijk geen verschil? Of hoe zat dat ook al weer, want die zijn wel met stevige kortingen te krijgen.

• schumi1986
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:33:
Het 2020 model maakte toch uiteindelijk geen verschil? Of hoe zat dat ook al weer, want die zijn wel met stevige kortingen te krijgen.
Die zijn idd exact hetzelfde :)

• Tomba
  • Nu online

Tomba

schumi1986 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:36:
[...]

Die zijn idd exact hetzelfde :)
Nee, de Gen5 heeft net wat meer (lees ~1 mm) ruimte (zeg maar t verschil tussen de 2020 en 2021 qua dikte)
Neemt niet weg dat de Gen4 versie schijnbaar prima past en werkt ;)

• Donstil
  • Niet online
Het was zelfs maar een halve mm toch?

Edit: probleem is alleen dat ze bijna overal waar de 2020 nog iets goedkoper is de NL versie hebben en die verticale enter moet ik echt niet.

[Voor 66% gewijzigd door Donstil op 20-08-2021 19:16]

• schumi1986
  • Nu online
Tomba schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:02:
[...]

Nee, de Gen5 heeft net wat meer (lees ~1 mm) ruimte (zeg maar t verschil tussen de 2020 en 2021 qua dikte)
Neemt niet weg dat de Gen4 versie schijnbaar prima past en werkt ;)
Was het niet zo dat alleen de 12,9 versie dikker is geworden?

• Tomba
  • Nu online

Tomba

schumi1986 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:22:
[...]

Was het niet zo dat alleen de 12,9 versie dikker is geworden?
Klopt

• Pepper92
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21-09 20:19
dvd-linden schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:10:

Ik vraag me dus eigenlijk af of die front camera wel in orde is.
Maak eens een foto met de frontcamera van je iPhone en met je ipad, en bekijk elk op het andere toestel. Ik gok dat het ‘kwaliteitsverschil’ hem zit in de grootte van de weergave (en dat beide dus even matig zijn)

• Dark Master
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 04:07
Helaas net 2 maandjes in het bezit van de nieuwe iPad, hele rij leds in het midden die niet meer willen dimmen.

Geprobeerd om de iPad een soft reset te geven maar het probleem blijft, ook bij een gehele wipe van de iPad.

Nu net terug gestuurd naar CoolBlue, gelukkig heb ik nog een oude air liggen om te overbruggen. De oude iPad Pro is echt net verkocht, zul je altijd zien.

https://discussions.apple.com/thread/252900869

Zie bovenstaande link, exact hetzelfde probleem wat ik heb.

[Voor 12% gewijzigd door Dark Master op 21-08-2021 10:59]

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• Valinor
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20-09 20:17
Donstil schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:20:
[...]

Nou nee eigenlijk niet. Ik heb toen de Pencil2 uit kwam er eentje gekocht.
Die werd echter nooit gebruikt dus gebruikt nu iemand anders.

Ik was met de 2021 iPad benieuwd of dat nog steeds zo is en toen kwam hier in het topic de Goojodoq pen voorbij en heb ik die besteld als test. De conclusie is overigens dat ik er nog steeds geen nodig heb :P
Ik moet hier wel om lachen. Heb precies hetzelfde ervaren. Alleen had ik de BaseUS versie gehaald met ook een ouderwetse passive pentip op de achterkant en dat is eigenlijk iets wat wel af en toe gebruikt wordt ipv mijn vinger :+

• schumi1986
  • Nu online
Net een dbrand skin geplaatst. Ging echt veel gemakkelijker dan gedacht :)

En nee dat is niet mijn poot :p

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 11:03
schumi1986 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:27:
Net een dbrand skin geplaatst. Ging echt veel gemakkelijker dan gedacht :)

En nee dat is niet mijn poot :p
[Afbeelding][Afbeelding]
Ben je ook fan van de c4 cactus 😉

• schumi1986
  • Nu online
giantgiantus schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:37:
[...]

Ben je ook fan van de c4 cactus 😉
Nee.

Nu weet ik dat jij helemaal niets moet hebben van alles wat een product ook maar iets beschermd omdat het volgens jou een gebruiks voorwerp is, ik hou graag mijn tech netjes en deze dbrand skin zorgt er ook voor dat de iPad minder glad id :)

• Donstil
  • Niet online

Nou ik heb het Magickeyboard eindelijk gekocht (met US layout) en ben helemaal weg geblazen 😋. Dit had ik maanden geleden moeten doen.

Een vaste muis voelde op voorhand een beetje vreemd in een touchscreen os maar het tegenovergestelde is waar blijkt nu.

Het touchpad en de bediening zijn fijn. Het keyboard is fijn, bijna alle CMD shortcuts bekend van macOS werken. Ik kan het hele scherm gebruiken en toch typen ipv dat 50% bezet is met een Onscreen keyboard. Echt een super fijn product, maakt er precies die tablet laptop hybrid van die ik zocht.

Dikke aanrader.

• giantgiantus
Donstil schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:33:
[Afbeelding]

Nou ik heb het Magickeyboard eindelijk gekocht (met US layout) en ben helemaal weg geblazen 😋. Dit had ik maanden geleden moeten doen.

Een vaste muis voelde op voorhand een beetje vreemd in een touchscreen os maar het tegenovergestelde is waar blijkt nu.

Het touchpad en de bediening zijn fijn. Het keyboard is fijn, bijna alle CMD shortcuts bekend van macOS werken. Ik kan het hele scherm gebruiken en toch typen ipv dat 50% bezet is met een Onscreen keyboard. Echt een super fijn product, maakt er precies die tablet laptop hybrid van die ik zocht.

Dikke aanrader.
Eens. Heb hem al sinds het begin. Type ongeveer de helft van m’n dag op dat ding en die muis is heerlijk in work apps.

• schumi1986
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:33:
[Afbeelding]

Dikke aanrader.
Helemaal mee eens, sterker nog het typt zelfs een stuk fijner dan het toetsenbord van mijn MBP 2019

• MrGab
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21-09 21:55
Ipad bezitters, ik ben aan het rondneuzen voor een eerste Ipad, heb een Iphone 8 256GB en zie dat je vrij makkelijk de instellingen overneemt en zo ook apps synct tussen je Iphone en Ipad.

Stel dat de IPad minder opslag heeft dan de ruimte op je IPhone hoe werkt dat dan?
Dit i.v.m. de twijfel tussen de Air 64GB en de pro 128 GB.
Mijn IPhone 8 is nu nog onder de 64GB maar kan met wat kaarten van Europa (tom tom app) zomaar oplopen en dan heb je een grotere opslag nodig.
Kan je dan de tomtom(met veel GB's) van je iPad halen of synct de iPad altijd meteen alles met wat je op je IPhone doet (en is het dus een soort kloon van je iPhone)
Ook ben ik benieuwd naar hoe lang je met een AIR of PRO(m1) iPad doet? Dus is de meerwaarde qua levensduur het geld waard....Het is namelijk nogal een uitgave.
Ik gebruik de ipad voor mediagebruik en surfen en spelletjes en zal misschien ook later mijn 5 jaar oude Dell laptop steeds meer vervangen , dus dmv een klein toetsenbord voor de ipad.

Hoe zijn jullie bevindingen hierbij en alvast bedankt!
MrGab schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:33:
Ipad bezitters, ik ben aan het rondneuzen voor een eerste Ipad, heb een Iphone 8 256GB en zie dat je vrij makkelijk de instellingen overneemt en zo ook apps synct tussen je Iphone en Ipad.

Stel dat de IPad minder opslag heeft dan de ruimte op je IPhone hoe werkt dat dan?
Mijn IPhone 8 is nu nog onder de 64GB maar kan met wat kaarten van Europa (tom tom app) zomaar oplopen en dan heb je een grotere opslag nodig.
Kan je dan de tomtom(met veel GB's) van je iPad halen of synct de iPad altijd meteen alles met wat je op je IPhone doet (en is het dus een soort kloon van je iPhone)
Ook ben ik benieuwd naar hoe lang je met een AIR of PRO(m1) iPad doet? Dus is de meerwaarde qua levensduur het geld waard....Het is namelijk nogal een uitgave.
Ik gebruik de ipad voor mediagebruik en surfen en spelletjes en zal misschien ook later mijn 5 jaar oude Dell laptop steeds meer vervangen , dus dmv een klein toetsenbord voor de ipad.

Je kunt de TomTom app (incl. data) gewoon verwijderen van de iPad (grote kans ook dat je de iPad niet voor navigatie gaat gebruiken). Je kunt inderdaad de apps van je iPhone ook naar je iPad laten downloaden, maar je kunt er ook voor kiezen dit alleen de allereerste keer te doen en dan te verwijderen wat je niet nodig acht op de iPad.

Hoe lang je met een iPad doet? Het ligt er natuurlijk aan hoe zeer je waarde hecht aan de snelheid etc. in de toekomst. In mijn familie heb ik 5 personen die nog altijd met een iPad Air 2 uit 2014 uit de voeten kunnen en welke nog altijd updates krijgen (en minstens t/m september 2022 krijgen). Daarmee komt die iPad dus al uit op 8 jaar support. Qua snelheid (ook al is het natuurlijk geen top model zoals de Pro) is die nog meer dan prima (voor de taken waarvoor ze deze gebruiken).

• MrGab
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21-09 21:55
robcoenen schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:27:
[...]

Je kunt de TomTom app (incl. data) gewoon verwijderen van de iPad (grote kans ook dat je de iPad niet voor navigatie gaat gebruiken). Je kunt inderdaad de apps van je iPhone ook naar je iPad laten downloaden, maar je kunt er ook voor kiezen dit alleen de allereerste keer te doen en dan te verwijderen wat je niet nodig acht op de iPad.

Hoe lang je met een iPad doet? Het ligt er natuurlijk aan hoe zeer je waarde hecht aan de snelheid etc. in de toekomst. In mijn familie heb ik 5 personen die nog altijd met een iPad Air 2 uit 2014 uit de voeten kunnen en welke nog altijd updates krijgen (en minstens t/m september 2022 krijgen). Daarmee komt die iPad dus al uit op 8 jaar support. Qua snelheid (ook al is het natuurlijk geen top model zoals de Pro) is die nog meer dan prima (voor de taken waarvoor ze deze gebruiken).
Thanks voor je antwoord.
Je kan dus de initiële setup wel met je huidige Apple ID doen en daarna hoeven ze niet van elkaar te syncen en kan je dus de opslag gescheiden zien (gelukkig maar).
De vraag blijft of ik met 64GB voldoende heb de komende tijd wanneer ik voor de iPad air kies of dat ik voor een 128GB Pro ga. Het is jammer dat de AIR geen 128GB versie heeft anders had ik waarschijnlijk voor die gekozen. De 256GB https://tweakers.net/pric...20-wi-fi-256gb-blauw.html is ongeveer €100 goedkoper dan een Pro met onderwijskorting.
https://www.apple.com/nl-edu/shop/buy-ipad/ipad-pro
Het maakt het niet makkelijker :/

Overigens zie ik overal op de Apple store staan dat ze slechts een jaar garantie bieden, dat lijkt me niet van toepassing toch?
En wie kan mij vertellen hoe je kunt bewijzen dat je in het onderwijs werkt? Iemand wel eens een aankoop via Apple gedaan met onderwijskorting?

• Pingo76
MrGab schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:33:

Ik heb heel bewust een iPad Air 4 gekocht met 64 GB en de Apple Pencil 2. Ik gebruik de iPad voor aantekeningen, studieboeken erop, agenda en to do list. Dus dan heb ik gewoon die extra ruimte niet nodig. Ik heb op mijn iPad maar 4 extra apps geinstalleerd en dat zijn: Goodnotes, ProCreate, een addblocker voor safarie en Bitvavo. Ik doe zoveel mogelijk zaken in de browser van safari (ook mijn mail checken, of routes bijv. met ns checken).
MrGab schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:21:
[...]

Overigens zie ik overal op de Apple store staan dat ze slechts een jaar garantie bieden, dat lijkt me niet van toepassing toch?
En wie kan mij vertellen hoe je kunt bewijzen dat je in het onderwijs werkt? Iemand wel eens een aankoop via Apple gedaan met onderwijskorting?
Dit betreft de technische garantie. In Nederland mag je, zo ver mij bekend, je 2 jaar lang melden qua garantie bij de verkopende partij.

De onderwijskorting wordt steekproefsgewijs gecheckt a.d.h.v. een studentenkaart.

• Tomba
  • Nu online

Tomba

[...]

[…]

Ja ik, maar ik werk ook in het onderwijs dus pak terecht die korting ;) Apple kan altijd vragen om bewijs van inschrijving maar doet dit tot nog toe nog niet 1x bij aanschaf. (iPad Pro, MBA gekocht) Beetje gok denk ik dus voor een kleine korting, ik zou het persoonlijk niet doen als je niet op onderwijs zit of er werkt.

[Voor 17% gewijzigd door Tomba op 05-09-2021 14:46]

• Donstil
  • Niet online
[...]
Ja meermaals. Gewoon bestellen, als ze bellen uit Ierland niet opnemen en dan de volgende dag komt het product.

Edit: Ik werk niet in het onderwijs overigens.

[Voor 9% gewijzigd door Donstil op 05-09-2021 14:49]

• Valinor
[...]
Zoals ook door de mensen voor mij aangegegeven, ook hier een aantal keer met onderwijskorting besteld en ook geen check gehad. Zelfs een keer afhalen in de Apple winkel gedaan en ook toen hoefde het niet.

• MadDogMcCree
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:55
Ik twijfel of ik nu ga upgraden of volgend jaar. Ik heb momenteel een iPad Pro 9.7” 2016, die op zich nog prima mee kan, alleen de batterij is aan het einde van zijn leven. Bij volle brightness trekt hij hem binnen een uurtje leeg, bij halve brightness haal ik er nog een uur of 2 mee, afhankelijk van de app. Het begint gewoon irritant te worden dat ik hem met enige regelmaat aan de lader te moeten hangen.

12.9” vind ik te groot, dus zal het het 11” model gaan worden (ik wil wel weer een Pro). Alleen het dilemma, wachten op een mini-led versie of niet? Blooming zal geen probleem zijn, gezien ik dark mode niet fijn vind. Ik gebruik graag mijn iPad buiten, alleen vind ik nergens een vergelijking in brightness tussen het 11-inch model en het mini-led 12.9-inch model in een vol daglicht scenario (buiten dus).

Is er een merkbaar verschil?

• Valinor
MadDogMcCree schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:10:
Ik twijfel of ik nu ga upgraden of volgend jaar. Ik heb momenteel een iPad Pro 9.7” 2016, die op zich nog prima mee kan, alleen de batterij is aan het einde van zijn leven. Bij volle brightness trekt hij hem binnen een uurtje leeg, bij halve brightness haal ik er nog een uur of 2 mee, afhankelijk van de app. Het begint gewoon irritant te worden dat ik hem met enige regelmaat aan de lader te moeten hangen.

12.9” vind ik te groot, dus zal het het 11” model gaan worden (ik wil wel weer een Pro). Alleen het dilemma, wachten op een mini-led versie of niet? Blooming zal geen probleem zijn, gezien ik dark mode niet fijn vind. Ik gebruik graag mijn iPad buiten, alleen vind ik nergens een vergelijking in brightness tussen het 11-inch model en het mini-led 12.9-inch model in een vol daglicht scenario (buiten dus).

Qua brightness moet je niet heel veel verwachten.
"Apple says the Liquid Retina XDR offers 1,600 nits max brightness while viewing HDR content and 1,000 max full-screen brightness as well as 600 nits max brightness during typical use."
Dus bij dagelijks gebruik zit je max gewoon op 600 nits brightness en is dat nou niet heel veel meer dan je huidige ipad pro.

Ik heb een paar dagen de 12.9 gebruikt en ben uiteindelijk voor de 11 inch gegaan. 12.9 was gewoon te groot voor mij.
Miniled is wel een fijne upgrade, vooral bij hdr films gaat de brightness lekker hoog en zie je ook veel detail in scenes met veel schaduw. Blooming boeide mij niet en dark mode gebruik ik ook nooit.

Het is maar dat ik mijn 2018 ipad pro al verkocht had, anders had ik gewoon nog een jaar gewacht op de 11 inch Miniled.

Denk dat als je nog gewoon tevreden bent met de prestaties van je huidige ipad pro, je beter gewoon kan wachten op een 11 inch miniled.

[Voor 7% gewijzigd door Valinor op 06-09-2021 16:07]

• MadDogMcCree
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:55
Maar klopt die 600 nits ook in de praktijk? Mijn huidige iPad (en iPhone) heeft een ‘verborgen’ functie waarbij het scherm feller wordt wanneer de sensor veel licht vangt, ook al staat de sensor vanuit de settings uit. Je ziet dan dat het beeld plots feller worden wanneer ik de iPad in direct zonlicht gebruik.

Ik kan me voorstellen dat die functie met mini-led een extra boost heeft gekregen. Ik wil best geloven dat zonder brightness standaard maximaal op 600nits zit, maar zou dus graag willen weten of er in de praktijk toch een verschil te zien is in direct zonlicht tussen de twee.

Het makkelijkst is natuurlijk om te wachten op de mini-led versie, maarja, heet jeukt toch om een nieuw exemplaar te kopen, zeker omdat de batterij van mijn huidige iPad zo zwak is geworden.

• Radiodurans
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:53
Aiii schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:14:
[...]

Nice, werkt overigens ook met andere magneetjes hoor.

[Afbeelding]
Ik ben op zoek naar een dergelijke houder in de auto voor de iPad 12.9'' om te gebruiken voor navigatie, beetje a la Tesla :) Ik zie opties die je in de ventilatie kunt monteren en die je in de cd lader kunt klemmen (heb een Outback uit 2005). Iemand ervaring met dergelijke houders en een grote zware iPad als de 12.9''?

• Aiii
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11:11
Radiodurans schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:22:
[...]

Ik ben op zoek naar een dergelijke houder in de auto voor de iPad 12.9'' om te gebruiken voor navigatie, beetje a la Tesla :) Ik zie opties die je in de ventilatie kunt monteren en die je in de cd lader kunt klemmen (heb een Outback uit 2005). Iemand ervaring met dergelijke houders en een grote zware iPad als de 12.9''?
Het is allemaal lood om oud ijzer wat dat betreft. Ik gebruik overigens twee magneethouders in de ventilatie geklemt zitten, één links en één rechts. Maar je moet w.m.b. slechts kijken naar op welke plek je iPad het beste zit qua positie op je dashboard en je keuze daarop maken.

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 10:06
Radiodurans schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:22:
[...]

https://www.brodit.com/pr...(A2069%2c+A2232%2c+A2229). Moet dan nog een Pro Clip bij - in het verleden een iPad mini variant gebruikt. Voor de 12" geven ze weinig advies zie ik ivm verkeersveiligheid - zie website.

[Voor 12% gewijzigd door ZiSE op 06-09-2021 19:14]

• honey
  • Laatst online: 21-09 19:41
MadDogMcCree schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:10:

Ik had eerst de 10.5 inch pro. Ben gegaan voor de 12.9 inch pro na veel getwijfel. Ik zou niet meer terug willen. De iPad Pro 11 inch ziet en voelt nu als een iPad mini. Het scherm is subliem en je went heel snel aan het grotere formaat. Gewoon doen.

Specs van pc

• Tomba
  • Nu online

Tomba

honey schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:25:
[...]

Ik had eerst de 10.5 inch pro. Ben gegaan voor de 12.9 inch pro na veel getwijfel. Ik zou niet meer terug willen. De iPad Pro 11 inch ziet en voelt nu als een iPad mini. Het scherm is subliem en je went heel snel aan het grotere formaat. Gewoon doen.
Ik had ook een 10.5 en ben ook voor de 12.9 gegaan en de enige reden dat ik die niet terug gestuurd heb voor de 11 is het MiniLED scherm. Ik vind en vond de 12.9 te groot voor normaal in de hand houden zoals de 10.5. Fijn om krant op te lezen of Reddit en subliem voor series en films maar het internetten dat ik eerder op mijn 10.5 deed doe ik nu vooral op mijn iPhone.
@MadDogMcCree als je kan wachten zou ik lekker wachten op de 11” met MiniLed.

[Voor 5% gewijzigd door Tomba op 07-09-2021 18:36]

• honey
  • Laatst online: 21-09 19:41
Tomba schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:27:
[...]

Ik had ook een 10.5 en ben ook voor de 12.9 gegaan en de enige reden dat ik die niet terug gestuurd heb voor de 11 is het scherm. Ik vind en vond de 12.9 te groot voor normaal in de hand houden zoals de 10.5. Fijn om krant op te lezen of Reddit en subliem voor series en films maar het internetten dat ik eerder op mijn 10.5 deed doe ik nu vooral op mijn iPhone.
@MadDogMcCree als je kan wachten zou ik lekker wachten op de 11” met MiniLed.
Een goed voorbeeld hoe verschillend gebruik kan zijn. Internetten doe ik ook exclusief op de iPad. Ik heb de iPad niet veel in de hand. Dat is inderdaad wat te zwaar. Hij ligt voor me op het bureau waarop ik nu ook dit bericht typ. TS zal dus vooral moeten bepalen hoe je het gaat gebruiken. Het mini-led scherm is wel de moeite waard om op te wachten.

Specs van pc

• Tomba
  • Nu online

Tomba

honey schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:37:
[...]

Een goed voorbeeld hoe verschillend gebruik kan zijn. Internetten doe ik ook exclusief op de iPad. Ik heb de iPad niet veel in de hand. Dat is inderdaad wat te zwaar. Hij ligt voor me op het bureau waarop ik nu ook dit bericht typ. TS zal dus vooral moeten bepalen hoe je het gaat gebruiken. Het mini-led scherm is wel de moeite waard om op te wachten.
Ik heb het dan inderdaad over internetten op de bank: daar werd eerst de 10.5 voor gebruikt ;) Op mijn bureau gebruik ik mijn PC of mijn MBA.
Dank voor de aanvulling; als je je iPad vooral op de bank gebruikt adviseer ik je te wachten op de 11” met MiniLED ;)

• d.castello
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 10:11
Poeh ik twijfel nog. Wil aankomende week een iPad pro 2021 met magic keyboard OF de Macbook air M1 aanschaffen. Ben mij aan het inlezen via Youtube.

99% gebruik ik voor internet, Netflix/Videoland/Spotify/Youtube, foto’s en Microsoft Office tekstverwerking.

Hoe meer Youtube vergelijkingen kijk, hoe meer ik twijfel 😂

[Voor 37% gewijzigd door d.castello op 12-09-2021 10:10]

• Tomba
  • Nu online

Tomba

d.castello schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:58:
Poeh ik twijfel nog. Wil aankomende week een iPad pro 2021 met magic keyboard OF de Macbook air M1 aanschaffen. Ben mij aan het inlezen via Youtube.

99% gebruik ik voor internet, Netflix/Videoland/Spotify/Youtube, foto’s en Microsoft Office tekstverwerking.

Hoe meer Youtube vergelijkingen kijk, hoe meer ik twijfel 😂
Ligt er aan hoe je hem het meeste gebruikt. Voor werken op bureau vind ik mijn MBA veel prettiger; staat stabiel en is daadwerkelijk in staat om te multitasken. Op de bank internetten is de 11” IPP weer fijner, voor series kijken zou ik juist weer de 12.9 IP doen; het scherm is serieus beter dan die van de MBA.

• d.castello
Tomba schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:41:
[...]

Ligt er aan hoe je hem het meeste gebruikt. Voor werken op bureau vind ik mijn MBA veel prettiger; staat stabiel en is daadwerkelijk in staat om te multitasken. Op de bank internetten is de 11” IPP weer fijner, voor series kijken zou ik juist weer de 12.9 IP doen; het scherm is serieus beter dan die van de MBA.
Ja lastige keus! Scherm is inderdaad prachtig op de IPad Pro. Keuzes….

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 10:58
Bedenk je wel dat zelfs een Ipad Pro 11 inclusief Magic keyboard een stuk duurder is dan een Macbook Air (rond 1350,- tegenover 1130,-). Als je naar eenzelfde schermgrootte kijkt, is de Ipad zelfs 1730,-. Dan kun je beter een Macbook Air plus een gewone Ipad kopen (misschien even wachten tot morgenavond om te kijken of er een nieuwe Ipad komt), en dan hou je nog geld over voor bijvoorbeeld een setje Airpods Pro.
Voor het kijken van Youtube en films is de gewone Ipad goed genoeg, en dan kun je je Office dingen en fotobewerking op de Macbook doen.

• nokie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21-09 21:51
Eens met @Of-Aaargh, denk ik. Ik stond min of meer voor dezelfde keuze, maar ik wil daarnaast ook tekenen en ik wilde maar één device omwille van mobiliteit (reis veel voor het werk). Dus in mijn geval ben ik toch voor de iPad Pro gegaan. Maar in veel andere use-cases is een MBA met een gewone iPad een heel goeie keuze.

Dat gezegd zijnde, ik heb niet echt een probleem met de “beperkte” multitasking waar men het vaak over heeft. Ik werk geregeld met 2 schermen side-by-side en dat werkt voor mij goed. Voor de rest ben ik gewoon een man die toch geen 2 dingen te gelijk kan, dus waarom zou mijn iPad dat moeten ondersteunen :)

• d.castello
Voor de iPad pro 2021 bezitters. Bevalt de iPad? Geen spijt van?

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

d.castello schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:09:
Zeker, gebruik deze bijna elke avond in bed in combinatie met https://www.amazon.de/-/n...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

• d.castello
Handig!!

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 07:06
Bevalt uitstekend. Maar heel eerlijk had ik em niet nodig, ten opzichte van mijn Pro 10.5 is er eigenlijk niet zoveel meerwaarde met de manier waarop ik er mee om ga. Ik maak mezelf maar wijs dat het een terechte uitgave was omdat ik nu heel lang door kan met de iPad..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Ik heb wel enigszins buyers remorse. Het scherm op de 12.9 is werkelijk schitterend maar hij is voor mij echt te groot en te zwaar. Als 'pro device' is hij voor mij onbruikbaar; ik merk dat ik daar toch gewoon mijn Macbook voor pak

• Donstil
  • Niet online
Nope. Prima ding. Ik heb de 12,9” en dus ook het nieuwe scherm

Enige wat zo nu en dan stoort is de blooming. Niet dat het echt hinderlijk is in gebruik maar meermaals per week denk je dan “ah daar is de blooming weer”.

Verder is het een 2020 met dat scherm. Van de M1 merk ik helemaal niets.

Ben nu op vakantie toevallig en bewerk mijn Raw foto’s van een Canon 5D M2 erop maar heb niet het gevoel dat dit sneller of beter gaat dan op mijn 2020 model.

• liamhil
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 18-09 09:51
Hoi allemaal,

Momenteel heb ik de iPad Pro 11 inch met de M1 chip. Hij is GEWELDIG! In combinatie met de Smart Folio keyboard is het voor mij echt een must have. Er zullen inderdaad gebruikers zijn die verlangen naar een computer. Maar ik vind het heerlijk om een compact device te hebben waar ik met gemak overal kan werken waar ik maar wil. Momenteel wil ik niet anders dan een iPad Pro.

Zelf heb ik thuis een Synology NAS en een mini-PC. Ze werken perfect samen met de iPad Pro waardoor ik thuis en op afstand overal bij kan komen.

Ik ben onder de indruk wat deze iPad Pro allemaal kan. 20 jaar geleden niet durven dromen.

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
Ik ben benieuwd welke apps er gebruik van gaan maken, en of dit automatisch gaat als je een willekeurige app gebruikt die meer ram nodig heeft.
en of ook de app in de store het gaat melden.

• Rotinomm
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 20-09 20:45
Hi,

Ben sinds een tijdje nieuwschierig naar een Ipad Pro 12,9", dit als vervanging van mijn Mac Mini M1.
Ik mis bij mijn Mac Mini heel erg het portable idee en dat ik altijd verplicht ben om achter het bureau te gaan zitten. En nadat ik wat reviews heb gezien/gelezen van de Ipad Pro in combinatie met het smartfolio keyboard klinkt dit als een goede vervanger van mijn Mac Mini M1.

Op de Mac Mini doe ik voornamelijk browsen, youtube, af en toe wat excel etc.
(op de ipad zou ik ook graag foto bewerkingen willen gaan doen en eventueel wat illustratie)

Zijn er meerdere mensen die deze overstap hebben gemaakt? (van desktop naar Ipad)
Zijn er voor en nadelen bij deze overstap?

Of hebben mensen wellicht een beter idee?
Kun je dit punt wellicht wat meer uitdiepen? De versie van Excel die aangeboden wordt op iPadOS is (bij lange na) niet zo compleet als de macOS versie namelijk.

Zo is het niet mogelijk om slicers en timelines te gebruiken evenals het toevoegen en updaten van voorwaardelijke opmaak. Ook Pivot tabellen toevoegen kan niet (wel bekijken, vernieuwen, sorteren en filteren op bestaande).

Zeer belangrijk is dat ook macros niet ondersteund worden.

[Voor 32% gewijzigd door robcoenen op 19-09-2021 15:44]

• Rotinomm
robcoenen schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:42:
[...]

Kun je dit punt wellicht wat meer uitdiepen? De versie van Excel die aangeboden wordt op iPadOS is (bij lange na) niet zo compleet als de macOS versie namelijk.
Het is voornamelijk wat financiële dingen (maandinkomen/uitgaven) en af en toe wat dingen voor de teamsport.
Niks bijzonders en zeer eenvoudig allemaal.

• Pierre_nr1
  • Registratie: juni 2005
Rotinomm schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:40:
Hi,

Ben sinds een tijdje nieuwschierig naar een Ipad Pro 12,9", dit als vervanging van mijn Mac Mini M1.
Ik mis bij mijn Mac Mini heel erg het portable idee en dat ik altijd verplicht ben om achter het bureau te gaan zitten. En nadat ik wat reviews heb gezien/gelezen van de Ipad Pro in combinatie met het smartfolio keyboard klinkt dit als een goede vervanger van mijn Mac Mini M1.

Op de Mac Mini doe ik voornamelijk browsen, youtube, af en toe wat excel etc.
(op de ipad zou ik ook graag foto bewerkingen willen gaan doen en eventueel wat illustratie)

Zijn er meerdere mensen die deze overstap hebben gemaakt? (van desktop naar Ipad)
Zijn er voor en nadelen bij deze overstap?

Of hebben mensen wellicht een beter idee?
Als de Mac Mini je bevalt maar toch mobiel wil zijn dan is wellicht de Macbook Air/Pro M1 een betere keus. Je houdt hetzelfde en toch ben je mobiel.

• Rotinomm
Pierre_nr1 schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:04:
[...]

Als de Mac Mini je bevalt maar toch mobiel wil zijn dan is wellicht de Macbook Air/Pro M1 een betere keus. Je houdt hetzelfde en toch ben je mobiel.
Maar klopt het dat er in een ipad pro 2021 een beter beeldscherm zit in vergelijking tot de macbooks? En met een ipad zit ik natuurlijk met idee dat het toetsenbord er af kan. (Als je bijvoorbeeld op de bank zit wel handig)

• Donstil
  • Niet online
Ik kan je van harte een 12,9” met MagicKeyboard aanraden. Ik heb hem nu een paar weken maar die combo is echt geniaal.

Heb totaal geen behoefte meer aan een MacBook voor onderweg.

• Pierre_nr1
Rotinomm schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:50:
[...]

Maar klopt het dat er in een ipad pro 2021 een beter beeldscherm zit in vergelijking tot de macbooks? En met een ipad zit ik natuurlijk met idee dat het toetsenbord er af kan. (Als je bijvoorbeeld op de bank zit wel handig)
Als je MacOS niet nodig hebt, en de verschillen met IOS duidelijk voor ogen hebt, dan is een iPad wellicht een goede keus. Zoals @robcoenen al memoreerde, er zijn verschillen. Ik heb zowel een M1 Ipad Pro 12.9'' als een M1 Macbook Pro M1, en gebruik ze beide intensief. Het is puur afhankelijk van het gebruik.

En op de bank vind ik de Macbook handiger dan een iPad, veel stabieler als je deze op je buik legt als je languit ligt. Maar zoals altijd, het is en blijft een persoonlijke subjectieve ervaring.

[Voor 12% gewijzigd door Pierre_nr1 op 19-09-2021 18:39]

• giantgiantus
Pierre_nr1 schreef op zondag 19 september 2021 @ 18:37:
[...]

Als je MacOS niet nodig hebt, en de verschillen met IOS duidelijk voor ogen hebt, dan is een iPad wellicht een goede keus. Zoals @robcoenen al memoreerde, er zijn verschillen. Ik heb zowel een M1 Ipad Pro 12.9'' als een M1 Macbook Pro M1, en gebruik ze beide intensief. Het is puur afhankelijk van het gebruik.

En op de bank vind ik de Macbook handiger dan een iPad, veel stabieler als je deze op je buik legt als je languit ligt. Maar zoals altijd, het is en blijft een persoonlijke subjectieve ervaring.
Magic keyboard verhelpt het bank euvel. Dat folio Keyboard vind ik zelf echt niets. Werkt alleen op vlakke ondergrond.

• Pierre_nr1
giantgiantus schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:57:
[...]

Magic keyboard verhelpt het bank euvel. Dat folio Keyboard vind ik zelf echt niets. Werkt alleen op vlakke ondergrond.
Kan je de iPad dan ook nog kantelen, of is het één vaste positie?

Update : Even wat videotjes gekeken en ja dus, het kan kantelen. Dat is inderdaad handig.

[Voor 12% gewijzigd door Pierre_nr1 op 19-09-2021 21:38]

• Rotinomm
giantgiantus schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:57:
[...]

Mijn keuze zou dan inderdaad gaan voor een magic keyboard. Vind het er ook wel gaaf uitzien.

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Rotinomm schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:50:
[...]

De 12.9 heeft inderdaad een (veel) beter scherm (ik heb beiden), maar dat merk je alleen als je een film kijkt. Ook is de IPP 12.9 samen met een Magic Keyboard een heel stuk duurder dan bv een MacBook Air.

vs

Voor dat verschil kun je er ook een iPad Air naast kopen (die een stuk handzamer is als in daadwerkelijk bruikbaar op de bank zonder dat je hem ergens op laat rusten ;) )

Ik vind persoonlijk iPadOS erg beperkend (vooral qua multitasking) en merk dat ik mijn MBA vele malen meer gebruik dan de iPad. Die komt naar boven om de krant te lezen en om zaken als ESPN of F1TV te casten naar mijn AppleTV. Voor mediaconsumptie gebruik ik vooral mijn TV (als ik in de woonkamer ben) of mijn MBA (als ik in bed lig rust deze op mijn borst ipv een balanceer act zoals met mijn iPad Pro)

Voor even internetten gebruik ik tegenwoordig vooral mijn iPhone; door het gewicht is de iPad daar echt onbruikbaar voor. (daar werd voorheen mijn iPad Pro 10.5 vooral voor gebruikt)

[Voor 25% gewijzigd door Tomba op 20-09-2021 08:01]

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 10:58
Rotinomm schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:42:
[...]

Mijn keuze zou dan inderdaad gaan voor een magic keyboard. Vind het er ook wel gaaf uitzien.
[edit, zoals door @tomba hierboven al aangegeven:]
Hou er wel rekening mee dat de Magic Keyboard erg wiebelig op je schoot kan liggen door de topzware constructie. De bovenkant met de Ipad is bijna net zo zwaar als de onderkant met het verzwaarde toetsenbord. Ook kan de Ipad niet heel ver naar boven draaien, waardoor je er soms schuin tegen aan moet kijken.
De Ipad met Magic Keyboard is ook zwaarder dan bv de Macbook Air.

En als je daarbij optelt dat een in specs vergelijkbare Macbook Air ook 600 euro goedkoper is dan een Ipad Pro inclusief Magic Keyboard, en ook nog eens lichter in gewicht, zou je dan niet beter een Macbook Air plus een Ipad Air of Ipad Mini kunnen kopen? En dan hou je ook nog een paar tientjes over.

[Voor 7% gewijzigd door Of-Aaargh op 20-09-2021 07:47]

• Donstil
  • Niet online
Ik zie mijzelf als heavy user en ken zowel iOS als macOS heel erg goed maar er is nu eigenlijk niets meer wat ik niet op iOS/iPadOS kan doen.

Van het consumeren van al mijn media (op de tv na) tot het bedienen van mijn Linux servers. Alles doe ik op dat ding tegenwoordig.

• giantgiantus
Eens. Ik gebruik mijn MacBook eigenlijk helemaal niet meer sinds ik het magic keyboard heb is het echt voornamelijk IPad wat ik gebruik. Daarvoor was het echt anders. Het magic keyboard is voor mij een game changer.

• Donstil
  • Niet online
giantgiantus schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:40:
Eens. Ik gebruik mijn MacBook eigenlijk helemaal niet meer sinds ik het magic keyboard heb is het echt voornamelijk IPad wat ik gebruik. Daarvoor was het echt anders. Het magic keyboard is voor mij een game changer.
Dit idd. Had op voorhand een accessoire verwacht voor de iPad maar het maakt er een heel ander apparaat van. Erg fijn.

• Tomba
  • Nu online

Tomba

@Donstil / @giantgiantus zo zie je maar hoe persoonlijk het allemaal is. Het beperkte multitasken zit mij wel in de weg en de wiebeligheid als hij niet op een vast oppervlak staat zorgt ervoor dat ik de iPad niet gebruik voor momenten dat ik niet achter bureau zit. Het gewicht zorgt ervoor dat hij voor mij niet heel bruikbaar is in de hand. Ow en nog 1 ding; mijn MBA doet ook veel langer met zijn accu dan de IPP. Alles bij elkaar zorgt dat er bij mij juist voor dat de IPP nauwelijks gebruikt wordt. Als de iPad Mini die er nu is er destijds was geweest had ik die waarschijnlijk genomen, das voor mij een veel betere combi.

[Voor 11% gewijzigd door Tomba op 20-09-2021 09:51]

• Donstil
  • Niet online
Tomba schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:50:
@Donstil / @giantgiantus zo zie je maar hoe persoonlijk het allemaal is. Het beperkte multitasken zit mij wel in de weg en de wiebeligheid als hij niet op een vast oppervlak staat zorgt ervoor dat ik de iPad niet gebruik voor momenten dat ik niet achter bureau zit. Het gewicht zorgt ervoor dat hij voor mij niet heel bruikbaar is in de hand. Ow en nog 1 ding; mijn MBA doet ook veel langer met zijn accu dan de IPP. Alles bij elkaar zorgt dat er bij mij juist voor dat de IPP nauwelijks gebruikt wordt. Als de iPad Mini die er nu is er destijds was geweest had ik die waarschijnlijk genomen, das voor mij een veel betere combi.
De twee nadelen die je voor jezelf noemt ervaar ik eigenlijk niet, het wiebelige kan ik mij wel voorstellen maar daar heb ik zelf geen last van als ik hem gebruik op schoot.

Multitasken is wel wat beperkter (of anders) op iPadOS maar dat gebruik ik eigenlijk ook nooit zo, twee full screen apps en dan swipes tussen die 2 vind ik persoonlijk veel handiger. Ook op macOS doe ik dat meestal zo.

Wat ik persoonlijk een ramp vind zijn de iOS apps op macOS, of ze zijn niet beschikbaar gemaakt door de developer of ze werken net niet lekker. Dan blijft er voor een hoop media consumptie alleen de browser over en dat vind ik vaak ook verre van ideaal.

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Donstil schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:58:
[...]

De twee nadelen die je voor jezelf noemt ervaar ik eigenlijk niet, het wiebelige kan ik mij wel voorstellen maar daar heb ik zelf geen last van als ik hem gebruik op schoot.

Multitasken is wel wat beperkter (of anders) op iPadOS maar dat gebruik ik eigenlijk ook nooit zo, twee full screen apps en dan swipes tussen die 2 vind ik persoonlijk veel handiger. Ook op macOS doe ik dat meestal zo.

Wat ik persoonlijk een ramp vind zijn de iOS apps op macOS, of ze zijn niet beschikbaar gemaakt door de developer of ze werken net niet lekker. Dan blijft er voor een hoop media consumptie alleen de browser over en dat vind ik vaak ook verre van ideaal.
Ja het gaat dus allemaal om workflow idd. Misschien ben ik ook een bepaalde manier van werken gewend ;) de 2 fullscreen apps gebruik ik nooit (daar vind ik 12.9/13” te klein voor en externe schermen op een iPad is letterlijk onbruikbaar), ik heb altijd meerdere screens openstaan en swipe dan tussen de verschillende openstaande programma’s.

Qua media consumptie heb je gelijk; er is alleen eigenlijk een Plex en een AppleTV+ app dus Netflix, NPOPlus en Amazon Prime doe ik via Safari en dat werkt voor mij eigenlijk dikke prima. Sowieso is die “you can run iPad apps on your M1 Mac” 1 grote sof… mooi in theorie een ramp in de praktijk (vergelijkbaar met externe schermen op iPads zullen we maar zeggen :p)

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10:20
giantgiantus schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:40:
Het Magic Keyboard voor de 11" Pro vind ik overigens behoorlijk slecht, omdat de bovenste toetsen onder de onderste rand van de iPad liggen, zodat je snel met je vingers tegen die rand aan zit. Komt door die ingebouwde "stand" die het scherm iets omhoog en onder een hoek plaatst. De trackpad is wel OK trouwens. De 2021 versie heeft een betere trackpad, waardoor je minder hard hoeft de drukken.

Doe dan maar een Logitech keyboard die als een laptop werkt.

iMac 27" 2019 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Donstil
  • Niet online
loekf2 schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:15:
[...]

Het Magic Keyboard voor de 11" Pro vind ik overigens behoorlijk slecht, omdat de bovenste toetsen onder de onderste rand van de iPad liggen, zodat je snel met je vingers tegen die rand aan zit. Komt door die ingebouwde "stand" die het scherm iets omhoog en onder een hoek plaatst. De trackpad is wel OK trouwens. De 2021 versie heeft een betere trackpad, waardoor je minder hard hoeft de drukken.

Doe dan maar een Logitech keyboard die als een laptop werkt.
Ja kan “tik om te klikken” aan zetten. Dan hoef je niet fysiek te klikken op de trackpad.

• Donstil
  • Niet online
Ik mis overigens wel de escape toets. Toen ik dat als minpunt zag dacht ik “ach zal wel meevallen op iOS” maar in de praktijk vind ik het onhandig.

Gewoon uit fullscreen video kunnen met ESC bijvoorbeeld.

• d.castello
Ik ben in de race voor een pro 2021 12.9 wellicht ergens een aanbieding of wachten op black friday
Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee