Tweakers rocks, maar alleen technologisch.
Nou daarover gesproken.
Gisteren kwam het nieuws/gerucht dat Apple kijkt naar grotere schermen voor de iPads
Ik roep al jaren dat ik dat wil. Een 16" iPad pro zou ik op zeker direct kopen
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Eens, maar de inhoudelijke discussie van mobiele abo's natuurlijk niet
Zou inderdaad wel vet zijn maar ik vind mijn 12.9 al zo zwaarDonstil schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:42:
[...]
Nou daarover gesproken.
Gisteren kwam het nieuws/gerucht dat Apple kijkt naar grotere schermen voor de iPads![]()
Ik roep al jaren dat ik dat wil. Een 16" iPad pro zou ik op zeker direct kopen
Dat gewicht is voor mij persoonlijk geen dingetje maar kan mij voorstellen dat het dan wel wat aan de zware kant wordt ja. Dat zal ook de reden zijn waarom ze er nog niet zijn vermoed ik.Tomba schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:46:
[...]
Zou inderdaad wel vet zijn maar ik vind mijn 12.9 al zo zwaar
ik ook, maar dat word waarschijnlijk versterkt door mijn RSI klachten.Tomba schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:46:
[...]
Zou inderdaad wel vet zijn maar ik vind mijn 12.9 al zo zwaar
Denk dat her vooral een andere doelgroep is dan waarin ik mij bevind, 16" is prima als de iPad op mijn bureau/dock zit maar >12.9 hoeft echt niet voor op de bank.
Tenzij er opeens een wide-range aan echte games uit gaat komen voor de iPad, want dat is de enige redenen dat ik er nog een laptop (14") bij heb.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Staat altijd wel ergens tegenaan of ligt ergens op.
Op de bank zit ik dan bijvoorbeeld meestal met mijn knieën in een driehoek (zeg maar), dan rust de iPad daar op. Dus voor mij persoonlijk zou het geen probleem zijn dus laat maar komen.
Bij wijze van evaluatie.druipgrot schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:22:
[...]
De tablet is mij te glad om zonder hoesje te gebruiken, zeker nadat hij van de vensterbank afgleed, ik ben ook wel een chaoot, oops waar glij ik nu weer over uit, dus dan ligt het ook wat anders.![]()
[De hoes en de folio]
Op de foto staat het ESR hoesje gebroederlijk tegen de Goojodoq folio, voor 9 resp 11 Euro toch het proberen waard lijkt me. Nu ik toch aan de foto’s ben wil ik nog mijn gebruik van de MK-verpakking illustreren, zelfs het schuimrubberen stootmatje zit er nog (onder het keyboard). @Amos_x
[handheld]
Zo ‘sleep’ ik ‘m naar elke plek zonder problemo’s. Zet ‘m bij wijze van spreken op een vies aanrecht ;-)
:strip_exif()/f/image/poAwNdxkQjiaSvd5PKcdUgDb.jpg?f=fotoalbum_large)
Het transparante smartphoneachtige ‘hoesje’ wint het glansrijk van deze folio, dat is: als je al een magic keyboard hebt. Je zet ‘m dan wat gemakkelijker weg op een steenachtige ondergrond, sanitaire ruimten, en hij klinkt dan ook mooi als een echt plankje.
:strip_exif()/f/image/XaFV6CwKgDX9u60zPuKyZnsC.jpg?f=fotoalbum_large)
Now I’m @ it. Het voordeel van de Magic Keyboard in de verpakking is dat je er ruwer mee kunt zijn, dat je hem bijvoorbeeld ook makkelijker op je borst laat leunen in bed. In verschillende fora heb ik het wel langs zien komen, maar ik vraag me af of het altijd bij iedereen even goed is overgekomen, dat je de tablet met de Magic Keyboard een soort van voorovergebogen boven je kunt laten hangen. Tekeningetje, was gelijk kennismaking met de handschriftherkenning bij de Apple Pencil in Procreate.
:strip_exif()/f/image/FQSbBmc8QWALBvanxtkZUVYD.jpg?f=fotoalbum_large)
@HaskoF & @GforceNL Behalve in de gebruiksduur (en oplaad/startsnelheid) is de Apple Pencil ook beter in hoe de drukgevoeligheid in Procreate wordt vertaald. De vervaging die je in het bovenstaande plaatje in het woord ‘balance’ ziet, krijg je met de Ugreen niet voor elkaar. Ik vraag me af of dat wel met de Goojodoq lukt, @Jumpman & @Donstil?druipgrot schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:56:
[...]Ik zal niet meer zeggen dat de Apple Pencil het best is. Zijn langere gebruiksduur is dat wel.
De Goojodoq is niet druk gevoelig helaas.druipgrot schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:45:
[...]
@HaskoF & @GforceNL Behalve in de gebruiksduur (en oplaad/startsnelheid) is de Apple Pencil ook beter in hoe de drukgevoeligheid in Procreate wordt vertaald. De vervaging die je in het bovenstaande plaatje in het woord ‘balance’ ziet, krijg je met de Ugreen niet voor elkaar. Ik vraag me af of dat wel met de Goojodoq lukt, @Jumpman & @Donstil?
Edit: Moet zeggen dat ik hem ook niet meer echt gebruik. Hij is wel handig voor een korte aantekening of om RCT Classic mee te spellen maar echt tekenen is onhandig. @Tomba had dat volgens mij ook al maar als je een beetje aan het schetsen of kleuren bent dan wil hij wel eens uitvallen en dat is behoorlijk irritant.
[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 29-06-2021 16:05 ]
Precies dat, ik zou hem niet aanraden als je er mee wil tekenen (tevens blijk ik er niets van te kunnenDonstil schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:04:
[...]
De Goojodoq is niet druk gevoelig helaas.
Edit: Moet zeggen dat ik hem ook niet meer echt gebruik. Hij is wel handig voor een korte aantekening of om RCT Classic mee te spellen maar echt tekenen is onhandig. @Tomba had dat volgens mij ook al maar als je een beetje aan het schetsen of kleuren bent dan wil hij wel eens uitvallen en dat is behoorlijk irritant.
<Zinloze tekst hier>
Ugreen adverteert wel met drukgevoeligheid. En als je een foto wilt bewerken (‘markering’) dan zit er wel variatie in de lijndikte, maar hangt meer met de snelheid samen dan met de druk…Donstil schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:04:
[...]
De Goojodoq is niet druk gevoelig helaas.
Heb je de optie ‘edit shape’ in Procreate niet gebruikt (die verschijnt als je de pen even op het touchscreen laat rusten)? Hoef je ook niet zo goed te kunnen tekenen. En daarbij, ‘niet kunnen tekenen’? In de visual scribing scene wordt gezegd dat juist een niet-perfecte tekening veel betekenis heeft.Tomba schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:08:
[...]
Precies dat, ik zou hem niet aanraden als je er mee wil tekenen (tevens blijk ik er niets van te kunnen)
GamiQ, de game notes app met game maps!
Het lijkt er toch op dat die Mx Processor met OLED er komt, dan wel in de iPad Air.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ja, en als je Procreater bent móet je de 16GB RAM versie nemen, doe die maar in de eeuwige ipadwaarhedenbak van Tweakers.net. Helaas kende ik het programma nog niet dus heb ik me bezeerd aan mijn RAMarm.-SaveMe- schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:43:
Als je serieus wil tekenen op de iPad dan is de pencil echt de enige echte optie ... pencil2 werkt echt als een droom!
Sowieso moet je de 16 GB variant nemen. Voor als macOS beschikbaar komt op de WWDC 2022, 2023 of anders toch echt 2024druipgrot schreef op zondag 4 juli 2021 @ 17:56:
[...]
Ja, en als je Procreater bent móet je de 16GB RAM versie nemen, doe die maar in de eeuwige ipadwaarhedenbak van Tweakers.net. Helaas kende ik het programma nog niet dus heb ik me bezeerd aan mijn RAMarm.
Heb al 30 jaar geen ervaring met macOS meer. Maar goed, als ik procreate een beetje aankijk zal 16GB ook snel tekort schieten, dus ik wacht wel tot de 256GB RAM ;-)Donstil schreef op zondag 4 juli 2021 @ 18:02:
[...]
Sowieso moet je de 16 GB variant nemen. Voor als macOS beschikbaar komt op de WWDC 2022, 2023 of anders toch echt 2024
Ik gebruik dit ding al jaren tot volle tevredenheid. Ook voor mijn ProSpectre schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:27:
Toch eindelijk overstag gegaan en de iPad Pro 12.9 inch 2021 besteld en komt vanavond binnen. Waar ik alleen over twijfel is wat voor hoes ik ga kopen. Ik zal hem niet voor werk o.i.d. gebruiken maar meer media consumptie enz en dan lijkt me een toetsenbord overbodig is. Ik wil hem alleen wel vertical neer kunnen zetten om video's enz te kijken. Ik zag de smartfolio van Apple zelf, maar die is nog wel aan de prijs. Mensen ervaring met andere soortgelijke (goedkopere)? Ik zag Spigen voorbijkomen maar niet echt ervaring daarmee.
37 edits: ik heb een beetje dikke vingersyndroom vandaag zeg
Ook leuk trouwens, ik game ook graag op mijn ipad en heb er een PS4 controller voor gekocht, werkt perfect. Nu heb ik ook eens de moeite genomen om een hdmi-->USB-C kabeltje te kopen en nu heb ik dus het beeld van de ipad op mijn TV
[ Voor 31% gewijzigd door Kassad op 07-07-2021 15:37 ]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Spigen is prima, het flapje kun je vouwen tot een standaard. Maar verticaal kun je beter zo’n ding halen, werkt prima, stevig en sterk: https://www.amazon.de/dp/B07NTYVC1CSpectre schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:27:
Toch eindelijk overstag gegaan en de iPad Pro 12.9 inch 2021 besteld en komt vanavond binnen. Waar ik alleen over twijfel is wat voor hoes ik ga kopen. Ik zal hem niet voor werk o.i.d. gebruiken maar meer media consumptie enz en dan lijkt me een toetsenbord overbodig is. Ik wil hem alleen wel vertical neer kunnen zetten om video's enz te kijken. Ik zag de smartfolio van Apple zelf, maar die is nog wel aan de prijs. Mensen ervaring met andere soortgelijke (goedkopere)? Ik zag Spigen voorbijkomen maar niet echt ervaring daarmee.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Koop dan liever gewoon dit: https://www.amazon.nl/UGR...ne-Mate40E/dp/B07CG71KQ1/
[ Voor 16% gewijzigd door Aiii op 07-07-2021 15:41 ]
Ik ben super content met mijn ESRSpectre schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:27:
https://www.amazon.nl/gp/product/B07MX9LSNN
Deze heb ik ook, inderdaad perfect.Pierre_nr1 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:36:
De perfecte randloze, magnetische iPad Pro (M1) 12.9" case voor €15,-
Ik zou wel willen weten of ie net zo goed is als de uitstekende Moko magnetic case. Hij is wel een stuk (10 euro) goedkoper dan de Moko.Pierre_nr1 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:36:
Vooral veel gebruik gemaakt van het maken van notities (met de apple pencil) en dat werkt echt als een trein.
Wel loop ik tegen het issue aan dat deze ipad geen 3.5mm jack heeft en ook geen lightning poort lust (want usb-c). Even zoeken naar hubje dus, maar zie door de bomen het bos niet meer heel veel rotzooi op bol/amazon. En een Anker 7-in-1 lijkt top, maar heeft geen lightning of 3.5mm dus daar zit ik dan met m'n oordopjes op 3.5mm en m'n koptelefoon kan ik wel draadloos gebruiken, maar tel. meetings doen op die manier vind ik niet erg prettig (en in bed is dat ook zo ongezellig). Ongetwijfeld ben ik niet de enige die daartegen aanloopt, dus wellicht heeft iemand een tip voor een hubje?
Overigens ook wel benieuwd naar of jullie icm. met pencils ook nog screenprotectors gebruiken (die paperlike dingen lijken niet echt geschikt) en zo ja wat voor variant dan?
[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 08-07-2021 14:07 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Volgens mij is de Moko precies hetzelfde. En trouwens €15,- duurder en niet €10,-Of-Aaargh schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:20:
[...]
Ik zou wel willen weten of ie net zo goed is als de uitstekende Moko magnetic case. Hij is wel een stuk (10 euro) goedkoper dan de Moko.
@DakuGosuto Ik heb afgelopen week deze bij Amazon gekocht. Een prima usb-c hub met Power Delivery en een 3.5mm koptelefoon aansluiting. Werkt erg goed.
https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B082KN5W9D
update : uitverkocht, lees ik net. Maar wel het wachten waard. Kosten waren €15,99
[ Voor 26% gewijzigd door Pierre_nr1 op 08-07-2021 14:30 ]
Ik heb toevallig vandaag de Paperlike (de originele) op mijn iPad laten zetten, had ik veel eerder moeten doen[b]DakuGosuto in "[iPad Pro 2021] Ervaringen & Discussie"
Overigens ook wel benieuwd naar of jullie icm. met pencils ook nog screenprotectors gebruiken (die paperlike dingen lijken niet echt geschikt) en zo ja wat voor variant dan?
Over de Paperlike lees ik veel klachten over krassen, ik vraag me af of de mensen die die krassen hebben niet teveel kracht zetten met de pencil. Maar goed daar ga ik achterkomen, wat wel voor mij vaststaat is dat ik dit soort screenprotectors (misschien ander merk in de toekomst) zal blijven gebruiken.
@GforceNL als iemand die de iPad Air 2020, weliswaar, puur als overpriced aantekenblok
[ Voor 4% gewijzigd door Pingo76 op 08-07-2021 15:09 ]
Ik heb nu een iPad Pro 10.9" die al flink wat jaartjes oud is en gaat gebruikt worden als iPad voor mijn dochter van 4, die heeft nu een Mini v2 maar is vrijwel niet meer bruikbaar.
Ben echt benieuwd naar de performance en het nieuwe scherm.
edit: in mijn enthousiasme iets te snel besteld en de 2020 besteld ipv de 2021...
[ Voor 14% gewijzigd door ChiLLeR op 08-07-2021 15:57 ]
>> Signature?
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ja, klopt dat heb ik ook gezien op internet, hoop reviews op youtube die lyrisch zijn over dat ding, maar beetje goed zoeken en er zijn er ook zat die zeggen dat het matterende effect kleuren vervaagt en dat dmv de nano-cells of weet ik veel hoe het heet de algehele kwaliteit van het scherm verlaagd. Ook zou die protector door het schrijven krassen en dat zou dan ook allemaal weer niet goed zijn voor je apple pencil. Voldoende zaken waardoor ik die het liefst links laat liggen in ieder geval.TheKerremenke schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:12:
@DakuGosuto Die paperlike screen protectors zijn juist gemaakt voor de Apple Pencil. Maar verder heb ik er geen ervaringen mee, ik heb geen pencil.
Mooie deal dan wel! Helaas inderdaad uitverkocht nu maar een bol.com ding besteld, mocht dat het niet zijn ga ik even kijken kijken, of ik deze ergens kan opsnorren, ziet er ook nog prima uit met dat tempered glass bovenkantje!Pierre_nr1 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:23:
[...]
Volgens mij is de Moko precies hetzelfde. En trouwens €15,- duurder en niet €10,-
@DakuGosuto Ik heb afgelopen week deze
zon gekocht. Een prima usb-c hub met Power Delivery en een 3.5mm koptelefoon aansluiting. Werkt erg goed.
https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B082KN5W9D
update : uitverkocht, lees ik net. Maar wel het wachten waard. Kosten waren €15,99
Als iemand die de paperlike net een paar uur gebruikt heeft, het is overduidelijk grainy. Maar voor mij is dat geen probleem, want voor mij is de iPad maar een notitieblok (GoodNotes), tekenblok (ProCreate), agenda en to-do list. Ik kijk er geen netflix op.DakuGosuto schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:13:
[...]
Ja, klopt dat heb ik ook gezien op internet, hoop reviews op youtube die lyrisch zijn over dat ding, maar beetje goed zoeken en er zijn er ook zat die zeggen dat het matterende effect kleuren vervaagt en dat dmv de nano-cells of weet ik veel hoe het heet de algehele kwaliteit van het scherm verlaagd. Ook zou die protector door het schrijven krassen en dat zou dan ook allemaal weer niet goed zijn voor je apple pencil. Voldoende zaken waardoor ik die het liefst links laat liggen in ieder geval.
Macbook pro lader? Die gebruik ik ook wel is en gaat aanzienlijk sneller.Jumpman schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:07:
Het trage laden vind ik niet zo fijn, heeft iemand goede suggesties voor een snellere lader met dus meer vermogen?
Moest zo nodig de dure Bellemond helemaal in de bestellen https://www.amazon.de/gp/product/B07S7NR9YB heb ik nou eenmaal, als iedereen naar Amsterdam gaat, moet ik naar Rotterdam, evenzo met Berlijn en Hamburg of Rome en Napels.DakuGosuto schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:13:
[...]
Ja, klopt dat heb ik ook gezien op internet, hoop reviews op youtube die lyrisch zijn over dat ding, maar beetje goed zoeken en er zijn er ook zat die zeggen dat het matterende effect kleuren vervaagt en dat dmv de nano-cells of weet ik veel hoe het heet de algehele kwaliteit van het scherm verlaagd. Ook zou die protector door het schrijven krassen en dat zou dan ook allemaal weer niet goed zijn voor je apple pencil. Voldoende zaken waardoor ik die het liefst links laat liggen in ieder geval.
[...]
Mooie deal dan wel! Helaas inderdaad uitverkocht nu maar een bol.com ding besteld, mocht dat het niet zijn ga ik even kijken kijken, of ik deze ergens kan opsnorren, ziet er ook nog prima uit met dat tempered glass bovenkantje!

Bij mijn Goojodoq bleek magnetische vooral te slaan op de mogelijkheid om de pencil op laden. Ik vind het magnetisme van de klep minimaal, oké misschien net voldoende, bij de JET net zo?Pierre_nr1 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:36:
Ik vind de magnetische sluiting van de JET zeer goed, niets op aan te merken.druipgrot schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:23:
[...]
Bij mijn Goojodoq bleek magnetische vooral te slaan op de mogelijkheid om de pencil op laden. Ik vind het magnetisme van de klep minimaal, oké misschien net voldoende, bij de JET net zo?
Heb je de ook de matte Bellemond en hoe bevalt die? Die wordt misschien de volgende die ik bestel.druipgrot schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:15:
[...]
Moest zo nodig de dure Bellemond helemaal in de bestellen https://www.amazon.de/gp/product/B07S7NR9YB heb ik nou eenmaal, als iedereen naar Amsterdam gaat, moet ik naar Rotterdam, evenzo met Berlijn en Hamburg of Rome en Napels.
De matte? Heb de gelinkte Bellemond Kent. Maar nog niet aangebracht. Eerst eens ervaren hoe Apple het bedoeld heeft, en dat is niet slecht, maar mijn vertrouwde papirouettes kan ik op dit gladde vlak niet maken.Pingo76 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:11:
[...]
Heb je de ook de matte Bellemond en hoe bevalt die? Die wordt misschien de volgende die ik bestel.
Vooral na het zien van de eerste heb ik besloten dat niet te doen. Grote aantrekkingskracht van het 2021 model was voor mij dat miniledscherm, dan kan ik naast het maken van notities en werken ook heel behoorlijk in bed wat dingen kijken als mijn vrouw de huiskamer heeft geclaimd :-)absrnd schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:21:
Niet iedereen is blij met Paperlike screenprotectors en dergelijke matte protectors.
[YouTube: WARNING!! DON’T BUY a Paperlike Screen Protector for M1 iPad Pro!!]
[YouTube: Why I don't use PaperLike iPad Screen Protector Anymore]
Overigens is dat ook een issue met die Bellemonde en dus net als wat ji aangeeft vermoedelijk bij alle matte screenprotectors (zie: YouTube: Good for DRAWING & GAMING? Bellemond Kent Paper-Like Screen Protecto...), dus heb maar besloten om die screenprotectors te laten voor wat het is.
Apart, dat filmpje droeg bij mij bij aan de keuze voor de Bellemond. (Naast een vergelijken met Paperlike) Ben ook gek op honden ;-)DakuGosuto schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:46:
[...]
Vooral na het zien van de eerste heb ik besloten dat niet te doen. Grote aantrekkingskracht van het 2021 model was voor mij dat miniledscherm, dan kan ik naast het maken van notities en werken ook heel behoorlijk in bed wat dingen kijken als mijn vrouw de huiskamer heeft geclaimd :-)
Overigens is dat ook een issue met die Bellemonde en dus net als wat ji aangeeft vermoedelijk bij alle matte screenprotectors (zie: YouTube: Good for DRAWING & GAMING? Bellemond Kent Paper-Like Screen Protecto...), dus heb maar besloten om die screenprotectors te laten voor wat het is.
Daarom ga ik als de Paperlike, welke me 24 uur nog steeds bevalt, toch niet voldoet over stappen op de protectors die door deze ProCreate artiesna ten wordt aanbevolen. Want wat ik al eerder zei, ik ga niet meer matte screenprotectorloos door het levendruipgrot schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:01:
Het zou voor niet-tekenaars/schetsers verboden moeten zijn een mening over paperlike protectors te geven.
https://www.youtube.com/watch?v=9YuqNLz5AUs
https://www.youtube.com/watch?v=gbXCYltInWM&t=304s
>> Signature?
Maar voor ik een nieuwe bestel ben ik wel even benieuwd of dit normaal is (of werken andere hubs wel gewoon los op basis van de poorten, dus als ik een 3,5mm jack inplug het niet is alsof mijn HDMI poort in gebruik is)?
Het gaat niet om de krassen, maar om de controle. Ik heb mijn eerste iPad op 22 mei 2021 gekocht en tot 8 juli 2021 heb ik echt geprobeerd om te schrijven en te tekenen op glas. Lukte mij alleen met moeite, ik had een artist glove nodig voor die zweetpoot van me. En ik greep de pencil zo hard dat ik letterlijk de spieren in mijn pols voelde aanspannen (en ik schrijf sowieso minimaal 3 uur per dag op dat ding,).-SaveMe- schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:52:
ik gebruik geen screen protector. Even wennen, maar tekenen gaat prima zonder ... Lijkt me ook dat Apple het zo heeft gemaakt dat de pencil op het scherm geen krassen maakt ofzo ...
Sinds ik de screenprotector heb, heb ik de artist glove niet meer nodig. En is de schrijfervaring 100% vooruitgegaan, ik houd de pencil een stuk relaxter vast.
Zweet polleke heb ik ook wel last van, ik gebruik een sweatband om mijn pols
Nee, dat is niet normaal. Er zit een hoop bagger tussen de usb-c hubjes. Die ik eerder linkte in dit topic werkt perfect. Ik heb er een usb-muis, een gigabit ethernet, een audio/midi interface, stroom via PD en een koptelefoon op aangesloten, dat werkt probleemloos. En dat voor €15,-, soms kan je het treffen blijkbaar......DakuGosuto schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:56:
Nou net m’n bol.com hubje uitgeprobeerd, maar dat was even van een koude kermis thuiskomen. Ding werkt wel met laden, maar zodra ik mijn oordopjes inplugde gaf dat hubje (of de ipad zelf?) door dat ik dingen op een extern scherm aan het kijken was. Dat was zonder dat ik iets op de HDMI poort had aangesloten. Vrij bijzonder, dus dat hubje gaat terug.
Maar voor ik een nieuwe bestel ben ik wel even benieuwd of dit normaal is (of werken andere hubs wel gewoon los op basis van de poorten, dus als ik een 3,5mm jack inplug het niet is alsof mijn HDMI poort in gebruik is)?
Currently unavailable.Pierre_nr1 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:16:
[...]
Nee, dat is niet normaal. Er zit een hoop bagger tussen de usb-c hubjes. Die ik eerder linkte in dit topic werkt perfect. Ik heb er een usb-muis, een gigabit ethernet, een audio/midi interface, stroom via PD en een koptelefoon op aangesloten, dat werkt probleemloos. En dat voor €15,-, soms kan je het treffen blijkbaar......
Ik heb overigens gekozen voor alles los, koptelefoon los, kaartlezer los, naar ethernet los, naar USB-A los
Dat had ik in mijn eerdere post ook al aangegeven......
btw Staat ook te koop op Amazon Duitsland, maar dan voor €39,99. Dat scheelt even met de €14,99 die ik er voor betaald heb. Nu begrijp ik waarom ze niet leverbaar meer zijn op Amazon NL, waarschijnlijk waren ze foutief geprijst. Ben blij dat ik er 2 heb gekocht.
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B082KN5W9D/
[ Voor 43% gewijzigd door Pierre_nr1 op 10-07-2021 15:12 ]
Ik heb ook een Paperlike en vergelijkbare dingen geprobeerd maar vind t niks. Gebruik’m voor werk (illustratie), Apple heeft daar inderdaad echt wel over nagedacht. Ieder z’n ding natuurlijk maar die protectors voelen voor mij meer als schuren.-SaveMe- schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:15:
Ik heb ook even moeten wennen, ik teken vooral met ProCreate. Maar nu heb ik geen moeite meer om te tekenen zonder protector. Ik ik gebruik de iPad ook veel voor media consumptie en dan vind ik zo'n screen protector afdoen aan de kijkervaring.
Zweet polleke heb ik ook wel last van, ik gebruik een sweatband om mijn pols
Ja heb 'm nu via .de maar besteld. Of ik er nu daar 40,- voor betaal of 40-60 euro voor iets via amazon.nl of bol waarvan ik niet zeker weet of het werkt maakt dan ook niet zoveel meer uit. En hierbij weet ik in ieder geval dat het gaat werken (of in ieder geval zou moeten).Pierre_nr1 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:05:
[...]
btw Staat ook te koop op Amazon Duitsland, maar dan voor €39,99. Dat scheelt even met de €14,99 die ik er voor betaald heb. Nu begrijp ik waarom ze niet leverbaar meer zijn op Amazon NL, waarschijnlijk waren ze foutief geprijst. Ben blij dat ik er 2 heb gekocht.
Thanks voor de tips anyway.
En toch gebruik ik dit product, en blijf ik het gebruiken. Ik gebruik de iPad namelijk erg veel icm de stylus, en dan is het gewoon fijner schrijven/annoteren.
En ja, een paperlike 'krast' enorm. Maar 'krassen' wil ik het nu ook niet noemen. Het is eerder een 'doordruk' van al je schrijfsel. Lijntjes die blijven staan. Vergelijk het met doorgedrukte lijntjes op de volgende pagina's van een kladblok of zoiets. Het valt vooral op als het iPad scherm uit is, en je 'm van langszij bekijkt.
Dat 'moiré' effect of screen noise waar die kerel in het youtube filmpje het over heeft, is er idd wel. Maar na zo lang te gebruiken, valt het me nauwelijks op of kijk ik er gewoon over heen?
Ik gebruik de iPad ook dagelijks voor browsen, als youtube en soms netflix machine, en het valt me echt niet op. Veel video dus. Ik doe niet aan fotobewerking, dus dat 'noise' gedoe is niet van belang.
Uiteindelijk zullen ALLE protectors met dit effect (een 'korrel' op het oppervlak, zoals de korrel van schetspapier) deze zelfde gebreken vertonen. Dit is simpele materiaalkunde, eigen aan het effect die ze proberen te bereiken. Van zodra je niet met een vlakke glasplaat werkt, maar met een 'grove korrel', zal je diffractie krijgen van de lichtbron onder dat laagje. Het lijkt me ook duidelijk dat een dergelijke korrel ook meer 'inslijpt' en niet even resistent is als het volledig gladde originele glasoppervlak.
Het heeft een doel en een publiek, maar als het niets voor jou is, hoeft het nog niet te betekenen dat er niet een kleine groep users rondlopen die het wel kunnen appreciëren.
Het probleem wat ik er mee heb, is dat het 'pen op papier'-effect, de schetspapierkorrel, heel snel terug verdwijnt. De 1ste Paperlike van een setje van 2 die er nu een tweetal maand op ligt, is eigenlijk al terug helemaal glad en vlak. Van dat oorspronkelijke, erg aangename, papier effect is nu niets meer over, en glijdt de stylus over de protector als was het glas. Waarschijnlijk een effect van je handen die de poriën van de paperlike gaandeweg glad maken.
edit: wat zijn die twee youtubers ergerlijk zeg

[ Voor 9% gewijzigd door Amos_x op 10-07-2021 21:02 ]
Raspberry pi in huis hangen met de nodig bash en python scripts. welk programma raden jullie hiervoor aan ?
verder ben ik heel secuur met mijn foto's, in de app foto's op de mac book zet ik altijd de datum en locatie juist. maar nu met Ipad OS kan dat niet. ik heb de app EXIF viewer by Fluntro gevonden. Hebben jullie hiervoor betere alternatieven ?
Console Guy
Ik heb geen antwoord op de Raspberry vraag maar als je even wacht kun je de EXIF data in iPadOS 15 gewoon aanpassen.The Gamblers schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:03:
ik wil over van de macbook naar de ipad pro. Ik heb de ipad pro al maar nu nog de laatste stappen en dan is het exit mac book ;-)
Raspberry pi in huis hangen met de nodig bash en python scripts. welk programma raden jullie hiervoor aan ?
verder ben ik heel secuur met mijn foto's, in de app foto's op de mac book zet ik altijd de datum en locatie juist. maar nu met Ipad OS kan dat niet. ik heb de app EXIF viewer by Fluntro gevonden. Hebben jullie hiervoor betere alternatieven ?
Nou verschillende hubs later die allemaal hetzelfde issue hadden eindelijk deze binnen. Werkt meteen en zonder gedoe ook gewoon zoals het hoort.Pierre_nr1 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:05:
[...]
Alleen het volume op de mic-in op de 3.5mm jack is erg laag en op de out best hoog, maar allemaal geen onoverkomelijke problemen.
In ieder geval wel een goed werkende aanrader voor wie een hubje nodig heeft.
Bovenop het feit dat de M1 inderdaad een beest is, draagt het 120Hz scherm ook zeker bij aan het gevoel dat je met een bloedsnel apparaat te maken hebt.ChiLLeR schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:27:
Wow, net de iPad 2021 geïnstalleerd en wat een snelheid zeg, veel sneller en responsiever dan m’n laptop. Super ding
[ Voor 0% gewijzigd door robcoenen op 14-07-2021 15:05 . Reden: M1X gewijzigd naar M1 :) ]
Nu was ik eindelijk overtuigd om de 11 inch te nemen, loop ik de Mediamarkt binnen en neig ik naar de 12.9 vanwege het mooie grote scherm 😅
Ik zou de 11 inch nemen omdat deze makkelijker is mee te nemen en op de bank te gebruiken is maar aan een bureau is de 12.9 toch wel erg fijn. Het miniled scherm is voor 4K HDR films heel mooi.
M1X? Die komt pas op z'n vroegst eind dit jaarrobcoenen schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:47:
[...]
Bovenop het feit dat de M1X inderdaad een beest is, draagt het 120Hz scherm ook zeker bij aan het gevoel dat je met een bloedsnel apparaat te maken hebt.
Voor op de bank zou ik de 12.9 afraden. Te groot en zwaar.schumi1986 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:23:
Pffffffff… sinds de release van de nieuwe Pro ben ik aan het twijfelen tussen de 11 en de 12.9 inch. Waardoor ik nu nog steeds geen iPad heb.
Nu was ik eindelijk overtuigd om de 11 inch te nemen, loop ik de Mediamarkt binnen en neig ik naar de 12.9 vanwege het mooie grote scherm 😅
Ik zou de 11 inch nemen omdat deze makkelijker is mee te nemen en op de bank te gebruiken is maar aan een bureau is de 12.9 toch wel erg fijn. Het miniled scherm is voor 4K HDR films heel mooi.
Voor op de bank zou ik de 12.9 aanraden. Prachtig om kranten te lezen en media te consumeren en niet te zwaar.Tomba schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:13:
[...]
Voor op de bank zou ik de 12.9 afraden. Te groot en zwaar.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Tomba schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:13:
[...]
Voor op de bank zou ik de 12.9 afraden. Te groot en zwaar.
Radiodurans schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:23:
[...]
Voor op de bank zou ik de 12.9 aanraden. Prachtig om kranten te lezen en media te consumeren en niet te zwaar.
Tis puur persoonlijk denk ik. Heb de 10.5 Pro, de Mini en de 12.9 Pro. Voor de krant en filmpjes pak ik de 12.9 (die rust dan op mijn buik of op tafel). Voor op de bank pak ik toch liever de mini of de 10.5, die hebben daar toch een fijner gewicht voorRadiodurans schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:23:
[...]
Voor op de bank zou ik de 12.9 aanraden. Prachtig om kranten te lezen en media te consumeren en niet te zwaar.
Haha zo zie je maar weer het is inderdaad echt een voorkeursding. Voor mij is de 12.9 perfect voor alles maar bijvoorbeeld mijn vriendin vind hem te zwaar.Radiodurans schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:23:
[...]
Ik trap af:
- Fantastical. Gebruik ik al jaren op alle devices
- Goodnotes
Dit kun je beter in een apart topic doen (vergelijkbaar met Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 7) dan hier, aangezien het weinig met de iPad Pro zelf te maken heeftJeurizz schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:03:
Welke apps kan jij echt niet missen?
Ik trap af:
- Fantastical. Gebruik ik al jaren op alle devices
- Goodnotes
[ Voor 12% gewijzigd door Daedalus op 14-07-2021 19:39 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Nu denk ik echter dat het in de praktijk aankomt op 2 hoesjes hebben slingeren? Ik vraag me af of dat nou echt nuttig is en ik niet beter gewoon af en toe zonder iets moet werken en de iPad opberg in de magic keyboard hoes?
Ik zat zelf te azen op de ESR hoes omdat dat wél ook m'n pencil beschermt en ik weinig behoefte heb aan een aparte pen etui o.i.d. De pen is nu zo losjes aan de zijkant van de hoes van het Magic Keyboard.
Gaat het puur om het beschermen van de achterkant en meer grip? Dan zou ik voor iets als een dBrand skin gaan.sheane schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:17:
Hoe doen jullie het met een hoesje en een magic keyboard? Ik zit zelf te dubben over een hoes naast die van de Magic Keyboard. Dit omdat ik simpelweg niet altijd het keyboard wil/nodig heb. Vooral met 3d tekenen of media consumptie. Maar een beetje bescherming mag wel en het is iets minder glad in het vasthouden.
Nu denk ik echter dat het in de praktijk aankomt op 2 hoesjes hebben slingeren? Ik vraag me af of dat nou echt nuttig is en ik niet beter gewoon af en toe zonder iets moet werken en de iPad opberg in de magic keyboard hoes?
Ik zat zelf te azen op de ESR hoes omdat dat wél ook m'n pencil beschermt en ik weinig behoefte heb aan een aparte pen etui o.i.d. De pen is nu zo losjes aan de zijkant van de hoes van het Magic Keyboard.
Ik heb zelf gekozen voor de Combo Touch van Logitech, daarbij heb je een flinke hoes, met standaard, om je ipad neer te zetten en kun je het toetsenbord loskoppelen (of achterover klappen). Vond dat eigenlijk wel een fijne combinatie voor momenten waarop ik de iPad gebruik als notitieblok.sheane schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:17:
Hoe doen jullie het met een hoesje en een magic keyboard? Ik zit zelf te dubben over een hoes naast die van de Magic Keyboard. Dit omdat ik simpelweg niet altijd het keyboard wil/nodig heb. Vooral met 3d tekenen of media consumptie. Maar een beetje bescherming mag wel en het is iets minder glad in het vasthouden.
Bedenk me wel dat je hier uiteraard verder niks aan als je al een MK hebt.

Ik denk eerlijk gezegd dat je het pas echt weet als je het gebruikt hebt. Ik heb zelf de 11 inch 2018 gehad. Vervolgens was ik ervan overtuigd dat 12.9 miniled beter voor mij was. Dag 1 gelijk binnen gehad, 3 dagen getest en weer terug naar Apple gestuurd. Was toch net te groot en te zwaar voor me, zeker met een hoes. (moet ook zeggen dat bij de mediamarkt de ipads veel kleiner lijken)schumi1986 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:23:
Pffffffff… sinds de release van de nieuwe Pro ben ik aan het twijfelen tussen de 11 en de 12.9 inch. Waardoor ik nu nog steeds geen iPad heb.
11 inch is veel handzamer en als ik hem op mijn buik liet rusten was het scherm ook te groot
Voor achter een bureau is het wel fijn maar daar heb ik ook een macbook voor dus dan is 1200 euro niet meer te verantwoorden.
Kortom zou gewoon 12.9 bestellen, voorzichtig testen en dan weet je gelijk voor de rest van je leven of het een ideale formaat is.

Zelfs zit ik al een tijdje zonder ipad omdat mijn m1 macbook gewoon te goed werkt
En daarnaast twijfel ik tussen een 11 inch 2020, 11 inch M1 of toch wachten op miniled (of ipad air oled?)
Maar dat is nog zo ver weg
[ Voor 7% gewijzigd door Valinor op 15-07-2021 20:24 ]
We gaan het wel even zien.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Ben ook in bezit van de nieuwe Combo Touch Logitech en erg tevreden mee,hou er wel rekening meeDakuGosuto schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:01:
[...]
Ik heb zelf gekozen voor de Combo Touch van Logitech, daarbij heb je een flinke hoes, met standaard, om je ipad neer te zetten en kun je het toetsenbord loskoppelen (of achterover klappen). Vond dat eigenlijk wel een fijne combinatie voor momenten waarop ik de iPad gebruik als notitieblok.
Bedenk me wel dat je hier uiteraard verder niks aan als je al een MK hebt.
Dat het toetsenbord losgekoppeld niet werkt.
Het enige puntje waar ik wel tegenaan loop nu, en wellicht dat iemand hier daarmee kan helpen, is dat ik een Magic Mouse 1 heb aangesloten op de iPad en dat het scrollen niet werkt. Heb al op Google en YouTube gekeken en zie wel dat het een issue is dat veel vaker voorkomt, maar kan er verder niks over vinden. Wellicht dat er hier iemand is die iets weet? Anders zit er denk ik weinig anders op dan een Magic Mouse 2 of andere BT muis aan te schaffen.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Ik zelf ben ontzetten happy met de Spigen Urban Fit kan ik je zeggen. Zeker omdat er een gat in het hoesje is waardoor ik de Apple Pencil ook staand in kan zetten, op de foto's zie je de Apple Pencil alleen maar liggend.pipapaulus schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:45:
Ik ben in de markt voor een 11inch iPad Pro en was even benieuwd of jullie een specifieke hoes kunnen aanbevelen? Of gebruik je liever geen hoes? Ik verwacht hem alleen binnenshuis te gebruikenThanks!
Ik heb een iPad vanaf de eerste versie en ik heb 1 keer een hoes gebruikt. Ik heb die snel weer weggedaan, het is gewoon niet nodig als de iPad alleen binnenshuis gebruikt wordt. En de nieuwe iPad houdt erg fijn vast, ik zou het niet doenpipapaulus schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:45:
Ik ben in de markt voor een 11inch iPad Pro en was even benieuwd of jullie een specifieke hoes kunnen aanbevelen? Of gebruik je liever geen hoes? Ik verwacht hem alleen binnenshuis te gebruikenThanks!
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ik denk dat dit toch heel persoonlijk is. Ik vind het wel verdraaid handig dat ik de iPad, desnoods op mijn schoot, met behulp van de hoes kan neerzetten zonder dat ik hem vast hoef te houden als ik een filmpje kijk ofzo.Kassad schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 07:33:
[...]
Ik heb een iPad vanaf de eerste versie en ik heb 1 keer een hoes gebruikt. Ik heb die snel weer weggedaan, het is gewoon niet nodig als de iPad alleen binnenshuis gebruikt wordt. En de nieuwe iPad houdt erg fijn vast, ik zou het niet doen
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Exact datwinwiz schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:14:
[...]
Ik denk dat dit toch heel persoonlijk is. Ik vind het wel verdraaid handig dat ik de iPad, desnoods op mijn schoot, met behulp van de hoes kan neerzetten zonder dat ik hem vast hoef te houden als ik een filmpje kijk ofzo.
klopt maar de vraag was ook of je wel een hoes gebruikt vandaar dat ik mijn ervaring deelwinwiz schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:14:
[...]
Ik denk dat dit toch heel persoonlijk is. Ik vind het wel verdraaid handig dat ik de iPad, desnoods op mijn schoot, met behulp van de hoes kan neerzetten zonder dat ik hem vast hoef te houden als ik een filmpje kijk ofzo.
[ Voor 91% gewijzigd door Lekker Ventje op 23-07-2021 21:35 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Op mijn iPad Air2 en mijn iPhone 11 Pro werkt het prima. De app heb ik al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Ook de iPad herstart, maar niets werkt.
Uitermate vervelend, want ik gebruik OneDrive heel veel.
Iemand wellicht een oplossing?

http://www.deyterra.com
Had hier naar gekeken, maar het gaat me echt om een soort van hoes. Ik heb nu die van ESR op het oog. Lijkt me wel wat met de bescherming voor de apple pencil.Jaws77 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:26:
[...]
Gaat het puur om het beschermen van de achterkant en meer grip? Dan zou ik voor iets als een dBrand skin gaan.
Werkt hier zonder problemen. Wel iOS 15 Betarally schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:40:
Ik heb het probleem dat de OneDive app op mijn iPad Pro 2021 crashed.
Op mijn iPad Air2 en mijn iPhone 11 Pro werkt het prima. De app heb ik al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Ook de iPad herstart, maar niets werkt.
Uitermate vervelend, want ik gebruik OneDrive heel veel.
Iemand wellicht een oplossing?
Zat te dubben tussen de 11 en de 12.9, maar aangezien ik hem veel wil meenemen vind ik die grootte toch te groot.
Het zal me benieuwen
Heb nu nog een iPad Air 2 die qua specs ook nog steeds prima meekomt.
Sinds vorig jaar juni heb ik mn iPad en direct zat er al een Paperlike 2 screenprotector op met het idee dat dat prettiger is met de pencil, zeker ook omdat je geen youtube video kon kijken zonder dat deze werd gepromote. Na meer dan een jaar gebruik begon ik me te ergeren aan de vele krasjes op de screenprotector dus ging kijken naar iets anders. Wat ook meespeelt is dat ik de pencil niet zo vaak meer gebruik en me afvroeg of het in scherpte van het display nog verschil zou maken als ik voor een glazen protector ging.
Dus een goedkope glazen protector gekocht en die Paperlike 2 er van af getrokken... Man man man, dat had ik echt veel eerder moeten doen, wat een wereld van verschil. Als je door die gebruikte Paperlike keek was het net alsof je door een bril met vette glazen aan het kijken was zo wazig. Nu er een glazen protector op zit zijn de kleuren mooier, is er scherpte lijkt het display helderder en het spiegelen van lichtbronnen is ook veel minder hinderlijk.
Ik kon het niet laten dit toch even te delen, het zou echt zonde zijn als je zo'n mooi display, zeker die van de 2021 generatie, vernagelt met zo'n matte screenprotector. Persoonlijk zou ik niemand, ook niet mensen die veel van de pencil gebruik maken, die Paperlike (2) of soortgelijke aan willen raden. Heb nu het idee een nieuw device te hebben zo'n groot verschil
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Dat zal een leuke overstap wordenAiR60 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:49:
Heb nu nog een iPad Air 2 die qua specs ook nog steeds prima meekomt.
Veel plezier er mee en ik denk inderdaad dat je met de 11-inch een prima keuze hebt gemaakt qua draagbaarheid.
Tip du jour: de volgende keer dat je YouTuber's iets ziet promoten, kijk dan of ze dat soort spullen ook daadwerkelijk gebruiken.bokkow schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:16:
Sinds vorig jaar juni heb ik mn iPad en direct zat er al een Paperlike 2 screenprotector op met het idee dat dat prettiger is met de pencil, zeker ook omdat je geen youtube video kon kijken zonder dat deze werd gepromote.
Ik durf te wedden dat iedere keer als ze buiten hun promotie een iPad toonden er geen Paperlike op had gezeten.
Also, als YouTuber's iets promoten moet je er sowieso ver van weg blijven. Hopelijk bespaar je je zo een aanschaf van Raycon Earbuds of Duet Display.
Haha ja valide punt, ben ook niet zo beinvloedbaar als dit misschien schetst, anders dan Paperlike heb ik 0,0 youtubers promo dingen. No worries.Aiii schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:37:
[...]
Tip du jour: de volgende keer dat je YouTuber's iets ziet promoten, kijk dan of ze dat soort spullen ook daadwerkelijk gebruiken.
Ik durf te wedden dat iedere keer als ze buiten hun promotie een iPad toonden er geen Paperlike op had gezeten.
Also, als YouTuber's iets promoten moet je er sowieso ver van weg blijven. Hopelijk bespaar je je zo een aanschaf van Raycon Earbuds of Duet Display.
Zag best veel youtubers ze toch ook gebruiken buiten promotie om. Canoopsy(?) en die Engelse chirurg bijvoorbeeld. Zij maken veel aantekeningen dus vandaar dat het me wel aantrok. Maar de mogelijke voordelen wegen absoluut niet tegen de nadelen op.
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.