We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik werk er 8 uur per dag op🤣. Maar explain?Bossie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:54:
Ligt het aan mij, of is the iPad Pro icm magic keyboard een bijzonder niet ergonomische combo
Het is eigenlijk verglijkbaar met een mini-laptop, tenzij je een extern toetsenbord hebt is het vrijwel onmogelijk om een correcte zithouding etc aan te nemen als je iPad gebruikt zoals een laptop.giantgiantus schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:55:
[...]
Ik werk er 8 uur per dag op🤣. Maar explain?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Het is ook niet bedoeld om structureel op te werken. Het is een mobiele oplossing vind ik. Je kan beter de ipad pro hoger plaatsen en een extern toetsenbord nemen voor de ergonomie. En een trackpad als je dat wilt.Bossie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:54:
Ligt het aan mij, of is the iPad Pro icm magic keyboard een bijzonder niet ergonomische combo
Op de een of andere manier zie ik dat niet zitten. Ik heb het gebeuren meestal op mijn schoot.Typen komt ook niet echt veel voor. En ik houd geregeld het hele gevalletje in de lucht: gewicht heffend ;-) Stel je voor dat ik het toetsenbord op mijn schoot heb en het beeldschermpje voor mijn kanis, dan is daar weer een statief voor nodig, is toch ook niks, dan nog liever een permanente drone ;-) Oftewel nikstewel weetiktewel. Anyway, zitten we later in een anonieme iPad gebochelden groep. Gezellig!Mezkeijou schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:06:
[...]
Het is ook niet bedoeld om structureel op te werken. Het is een mobiele oplossing vind ik. Je kan beter de ipad pro hoger plaatsen en een extern toetsenbord nemen voor de ergonomie. En een trackpad als je dat wilt.
Tweakers rocks, maar alleen technologisch.
Op schoot hebben is een mobiele situatie vind ik. Je gaat niet een hele werkdag zo met je ipad op je schoot zitten. Je rug gaat er aan.druipgrot schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:52:
[...]
Op de een of andere manier zie ik dat niet zitten. Ik heb het gebeuren meestal op mijn schoot.Typen komt ook niet echt veel voor. En ik houd geregeld het hele gevalletje in de lucht: gewicht heffend ;-) Stel je voor dat ik het toetsenbord op mijn schoot heb en het beeldschermpje voor mijn kanis, dan is daar weer een statief voor nodig, is toch ook niks, dan nog liever een permanente drone ;-) Oftewel nikstewel weetiktewel. Anyway, zitten we later in een anonieme iPad gebochelden groep. Gezellig!
Een uur of twee achter een ipad met MK is nog te doen. Maar de hele dag ljkt me echt niet goed. Dat geldt ook voor de mensen die thuiswerken en een laptop van de zaak hebben gekregen. En dan werken zonder een secundaire in hoogte verstelbare monitor.
Nah dat doe ik al anderhalf jaar. iPad Pro 12.9 en daarnaast een 16" en gaat prima hier.Mezkeijou schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:51:
[...]
Op schoot hebben is een mobiele situatie vind ik. Je gaat niet een hele werkdag zo met je ipad op je schoot zitten. Je rug gaat er aan.
Een uur of twee achter een ipad met MK is nog te doen. Maar de hele dag ljkt me echt niet goed. Dat geldt ook voor de mensen die thuiswerken en een laptop van de zaak hebben gekregen. En dan werken zonder een secundaire in hoogte verstelbare monitor.
Ik heb er een Magic keyboard bij maar doe het ook regelmatig gewoon met het iOS keyboard.
Sterker nog ik vind het een hele fijne combo, zo hou ik mijn laptop vrij van Teams en mail en kan ik mij daar volledig concentreren, mail en teams doe ik dan op de iPad.
Wel heb ik een goeie bureaustoel van kantoor mee genomen overigens.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik ben wel benieuwd naar die goede bureaustoel. Dat dat daarop een ipad op en laptop op past.. Welke heb je dan de hele dag op je schoot? de laptop of de ipad? Op wat voor constructie zit de andere device dan aan je bureaustoel? Wel goed voor je dat je geen lichamelijke klachten hebt na anderhalf jaar werken op een stoel.Donstil schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:58:
[...]
Nah dat doe ik al anderhalf jaar. iPad Pro 12.9 en daarnaast een 16" en gaat prima hier.
Ik heb er een Magic keyboard bij maar doe het ook regelmatig gewoon met het iOS keyboard.
Sterker nog ik vind het een hele fijne combo, zo hou ik mijn laptop vrij van Teams en mail en kan ik mij daar volledig concentreren, mail en teams doe ik dan op de iPad.
Wel heb ik een goeie bureaustoel van kantoor mee genomen overigens.
Huh, nee ik heb gewoon een tafel thuis hoorMezkeijou schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:16:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar die goede bureaustoel. Dat dat daarop een ipad op en laptop op past.. Welke heb je dan de hele dag op je schoot? de laptop of de ipad? Op wat voor constructie zit de andere device dan aan je bureaustoel? Wel goed voor je dat je geen lichamelijke klachten hebt na anderhalf jaar werken op een stoel.
(Ik zit aan de eetkamer tafel maar dan met een bureaustoel van de zaak)
Edit: Ooh ik zie de verwarring nu, ik reageerde op het stuk "Dat geldt ook voor de mensen die thuiswerken en een laptop van de zaak hebben gekregen. En dan werken zonder een secundaire in hoogte verstelbare monitor." niet op het op schoot gedeelte.
[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 09-06-2021 09:56 ]
Idd, ik ben mijn thuiswerkplek aan het aanpassen (rsi klachten etc), en nu alles redelijk staat valt het me pas op hoe ik automatisch weer in een verkeerde houding ga als ik even iets op de iPad doe.Donstil schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:53:
[...]
Huh, nee ik heb gewoon een tafel thuis hoor
(Ik zit aan de eetkamer tafel maar dan met een bureaustoel van de zaak)
Edit: Ooh ik zie de verwarring nu, ik reageerde op het stuk "Dat geldt ook voor de mensen die thuiswerken en een laptop van de zaak hebben gekregen. En dan werken zonder een secundaire in hoogte verstelbare monitor." niet op het op schoot gedeelte.
Ik weet niet wat voor rsi klachten je hebt. Maar heb je nu een sta-werkplek? Ik merk dat wanneer ik gedurende de dag meerdere keren opsta om te werken. Dat mijn klachten minder sterk zijn. Vooral bij mijn nek en onderrug.Bossie schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:04:
[...]
Idd, ik ben mijn thuiswerkplek aan het aanpassen (rsi klachten etc), en nu alles redelijk staat valt het me pas op hoe ik automatisch weer in een verkeerde houding ga als ik even iets op de iPad doe.
Een goede muis die in je handpalm past en niet een latopmuis scheelt ook heel veel.
Een niet vreselijk kritische review, met vanaf 9:07 wat woorden over het nut van extra RAM voor Procreate, inclusief wat ik al las van @Kassad & @Donstil over het open hebben van meer apps tegelijk. Tel uit je winst… maar niet heus, blij dat ik het bij de 8GB (256GB) heb gehouden.
Mezkeijou schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:46:
[...]
Ik weet niet wat voor rsi klachten je hebt. Maar heb je nu een sta-werkplek? Ik merk dat wanneer ik gedurende de dag meerdere keren opsta om te werken. Dat mijn klachten minder sterk zijn. Vooral bij mijn nek en onderrug.
Een goede muis die in je handpalm past en niet een latopmuis scheelt ook heel veel.
ik heb inmiddels een zit/sta werkplek (nieuwe stoel is nog steeds onderweg), hoewel ik voornamelijk nog steeds zittend werk, klachten zijn voornamelijk in schouder/arm/vingers etc door langduring in verkeerde houding te hebben gewerkt).
Ik heb een logitech ego k860 icm hun vertical MX muis, wat prima werkt.
Het is niet toegelicht in de presentatie van ipadOs 15. Maar is het definitief dat er onder de moterkap niks is veranderd tav 16gb memory management?druipgrot schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:53:
YouTube: M1 iPad Pro 2021 Review - exciting times!!
Een niet vreselijk kritische review, met vanaf 9:07 wat woorden over het nut van extra RAM voor Procreate, inclusief wat ik al las van @Kassad & @Donstil over het open hebben van meer apps tegelijk. Tel uit je winst… maar niet heus, blij dat ik het bij de 8GB (256GB) heb gehouden.
Ik snap je vraag niet, en als ik ‘m zou snappen zou ik ‘m denk niet kunnen beantwoorden. Het verschil in memory management lijkt me te zitten tussen de iPads die een M1 hebben en die die de chips daarvoor hebben. Niet tussen de M1’s met 8 en 16GB.Mezkeijou schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:07:
[...]
Het is niet toegelicht in de presentatie van ipadOs 15. Maar is het definitief dat er onder de moterkap niks is veranderd tav 16gb memory management?
Waarom zouden die niet werken?CheopsChefren schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:16:
Heeft iemand al “belangrijke” apps (banking) gevonden die niet werken? Of eventueel andere apps?
Met de ios 14 beta’s waren daar heel lang heel veel problemen mee
Ah sorry, ik had even gemist dat het om de iOs 15 beta ging!CheopsChefren schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:05:
[...]
Met de ios 14 beta’s waren daar heel lang heel veel problemen mee
’t Deed me pijn, mishandeling out in the open, ik dien een aanklacht in. Vraag me af hoeveel ie voor zo’n te mishandelen device betaalt.lexuzu schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:35:
Jerry heeft ook net een durability test video gepost van de nieuwe 12.9 M1 iPad. Het is in ieder geval goed om te zien dat ie een heel stuk moeilijker buigt…
Mijn fout, verkeerde topicSluw schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:10:
[...]
Ah sorry, ik had even gemist dat het om de iOs 15 beta ging!
[ Voor 100% gewijzigd door Koning-Admiraal op 12-06-2021 11:31 ]
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Als hij het al niet krijgt, dan is zelf kopen geen enkel probleem met zijn inkomen.druipgrot schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:11:
[...]
’t Deed me pijn, mishandeling out in the open, ik dien een aanklacht in. Vraag me af hoeveel ie voor zo’n te mishandelen device betaalt.
Het werkt best oké verder voor een fractie van de prijs. Goed systeem om te proberen of het wat is en vervolgens een "echte" pencil aan te passen als het bevaltJumpman schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:52:
[...]
Klopt, met als nadelen t.o.v. de Apple Pencil 2:
Apple Pencil 2 is wel pressure sensitive.
Er is een dongle nodig om de Goojodoq 12th Gen op te laden.
“The greatest teacher, failure is”
En als je te enthousiast tekent terwijl je hand bij de aan/uit touchknop in de buurt ligt valt ie uitralphilosophy schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:31:
[...]
Het werkt best oké verder voor een fractie van de prijs. Goed systeem om te proberen of het wat is en vervolgens een "echte" pencil aan te passen als het bevalt
Blijft Chinese namaak natuurlijk 😌Tomba schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:16:
[...]
En als je te enthousiast tekent terwijl je hand bij de aan/uit touchknop in de buurt ligt valt ie uit
Tekenen doe ik heel beperkt: gebruik hem voor notities en diagrammen
“The greatest teacher, failure is”
Hier nu de Apple iPad drie weken in gebruik en de Pencil bijna niet gebruikt. Wel al 10 punten besteld. Hij viel één keer, meteen op de punt. De punt was niet meer egaal.ralphilosophy schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:31:
[...]
Het werkt best oké verder voor een fractie van de prijs. Goed systeem om te proberen of het wat is en vervolgens een "echte" pencil aan te passen als het bevalt
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Niet voor artistiek tekenen (doe ik niet) maar van zodra je documenten moet tekenen/invullen, technische schetsen maken, documenten annoteren, nota's maken, noem maar op, haal je het er al ruimschoots uit.
De hele workflow is gewoon zoveel sneller en gemakkelijker. Ipv documenten hard copy te printen voor nota's, en dan te scannen, alles gewoon digitaal, en in iCloud laten. Kan je er daarna gemakkelijk via de MacBook of Windows pc verder mee aan de slag indien nodig. PDF's annoteren bvb is een eitje.
Ander vraagje, ivm magic keyboard. Ik breng het hier, omdat het Magic Keyboard waarschijnlijk het vaakst gebruikt wordt met de iPad Pro's, ook al werkt het ook met de iPad Air 4 als ik het goed heb.
De iPad Air zit tussen de instap en de iPad pro in, en wordt volgens mij nog steeds het vaakst gebruikt als tablet en dus waarschijnlijk minder vaak icm toetsenbord.
Dus Magic Keyboard (MK)... Zijn er gebruikers die er terug van afgestapt zijn? En hoe gebruik je jouw iPad dan op dit moment? Het lijkt me weer zo'n typisch hype product geweest te zijn. Veel 'oehs' en 'aaahs' op allerhande youtube channels in de eerste week na release, en daarna bleef het stil.
Het had ook een hoog geek-hipster/fashionista gehalte. De 'toekomst' zoals 'ie tien jaar geleden wel in een serie of film zal getoond zijn... Snap en un-snap, een beetje cool modulair computen in de coffee shop
Ik heb 'm een paar keer in de handen gehad in winkels, (met het idee om een upgrade te doen naar iPad Air 4 + magic keyboard) en het geheel kon me niet overtuigen.
Ik vond het ten eerste al vrij zwaar, en het zag er dik uit. Mijn iPad Air glijdt zo m'n tas in, voel ik nauwelijks, formaat en dikte van een klein schriftje. De MK maakt je iPad gemakkelijk dubbel zo zwaar?
Daarnaast vond ik het nogal een grote omweg (zware scharnieren, zware constructie om het geheel stabiel te houden en te balanceren), om uiteindelijk slechts 1 ding echt te doen: de iPad 5 of 6 cm zwevend hogerop brengen...
Bij mobiel gebruik plop je dat toetsenbordje (genre apple keyboard zonder numpad, of logitech K380) mee in je tas en haal je het er bij indien nodig. Ter referentie, het MK is +-600 gram, K380 +-450 gram en apple keyboard +-240 gram.
Mijn laatste punt is dubbel. Ik ben erg fan van die goedkope flap-hoesjes op amazon. Kost 10-20 euro, gemakkelijk te vervangen, zeer goede bescherming met die hard shell op de achterkant en het flapje op het scherm. En weegt niets. De MK maakt het geheel meteen niet te combineren met dat soort hoesjes. (of met veel gehannes door het er telkens op en af te halen, wat niemand doet uiteraard)
Andersom, van zodra je de iPad zoals in de apple filmpjes van het MK afhaalt, en er mee gaat rondwandelen/op stap/naar een andere werkplek, is 'ie dus niet meer beschermd (tegen schokken, krassen op het scherm van een ringschriftje in de boekentas, of van een vergeten usb kabel of zo....)
De MK lijkt me vooral veel gedoe voor relatief weinig voordelen (in mijn mening). Een extra toetsenbordje is veel minder duur. En flexiber lijkt het haast wel, want gewoon te gebruiken icm een iPad in een typisch cheap cover hoesje. Je kan eveneens beiden in je tas steken, het lijkt me sterk dat je een extern toetsenbord kwijt speelt.
Plus je kan het indien nodig ook nog eens gebruiken voor een windows pc/mac, of de volgende iPad (die dan niet meer past op je vorige MK van 300 euro)
Of ik mis het cruciale punt helemaal, in dat geval excuses voor de uiteenzetting hierboven

Je haalt je pad ook niet van je MK, je neemt het hele ding met het allergrootste gemak in een hand mee. Ik heb het toetsenborddeel overigens nog in de doos ook: nog stabieler. Heb er ook een Goojodoq foliootje van €11 bij, en nog een ESR-hoesje zoals phones hebben, gewoon wat uitproberen. Ze gaan gemakkelijk los, toch wissel ik maar eens, hooguit 2x per dag.
Kennelijk verschillen mensen behoorlijk in behoeften en gebruikAmos_x schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:49:
[…]
Of ik mis het cruciale punt helemaal, in dat geval excuses voor de uiteenzetting hierboven![]()
Voor mij is het MK (hoewel belachelijk duur) juist een van de dingen die super-handig blijken te zijn. Juist een extreem voorbeeld van geen hype, maar een puur praktisch ding dat het gebruik van mijn iPad vergroot (waar ik eerst voor meer productieve zaken teruggreep op een laptop blijf ik nu veel vaker op de iPad hangen).
Het grote voordeel is de magnetische attachment. Ik klik hem tientallen keren per dag vast en los. Lekker op de bank een beetje browsen? Los: tablet mode. Iets langere reactie (zoals deze) typen: iPad in de buurt van MK houden, klikt vanzelf vast en typen maar. Geen gedoe met ergens inslikken, Bluetooth verbindingen of batterijen die op kunnen zijn. Het gewicht vind ik geen issue en als ik het ding meeneem, al dan niet in een tas, is de iPad perfect beschermd. Reden om verder geen gedoe meer te hebben met covers, protectors of losse hoesjes, dus daar ben ik gelukkig vanaf. Bij vorige iPads had ik ook wel een toetsenbordje, maar dat gebruikte ik eigenlijk nooit. Mede omdat het niet de hoes was, dus dat toetsenbordje ligt dan ergens in de la of in een tas, en dat pak je dan niet. Het MK typt bovendien heerlijk en het trackpad is heel fijn.
De Apple Pencil vind ik veel meer een gimmick daarentegen. Ik moet echt een beetje mijn best doen om use cases te verzinnen en hem te gebruiken. Wanneer ga je nu echt met hand iets schrijven? Gaat altijd trager dan typen en de pencil loopt ook nog eens vrij snel leeg als je hem niet gebruikt. Dus als je eens denkt: laat ik dat ding eens pakken is ‘ie leeg. Ik gebruik hem wel eens als ik iets aan het leren ben en handgeschreven notities beter zijn voor het leer-effect, maar voor de rest zelden!
Ik heb dan net weer geen probleem om voor die taken mijn macbook pro er even bij te nemen. Ik woon niet in een kasteel, dus echt ver ligt die nooit. Ik vind een iPad sowieso geen laptop-vervanger (dat heeft dan meer met de beperkende software te maken dan iets anders).Stiggy schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:43:
[...]
Kennelijk verschillen mensen behoorlijk in behoeften en gebruik![]()
Voor mij is het MK (hoewel belachelijk duur) juist een van de dingen die super-handig blijken te zijn. Juist een extreem voorbeeld van geen hype, maar een puur praktisch ding dat het gebruik van mijn iPad vergroot (waar ik eerst voor meer productieve zaken teruggreep op een laptop blijf ik nu veel vaker op de iPad hangen).
Dat gezegd, snel even kunnen typen met de iPad kan zeker welkom zijn. Het soort snelle taken die in iOS geen probleem zijn. Mailtje typen/beantwoorden, beetje browsen. Lastige fields invullen op websites. Notities, afspraken, ...
Mocht ik dan echter niet in de buurt zijn van een MK, dan denk ik dat ik zelf eerder het onscreen toetsenbord zou gebruiken dan de iPad terug gaan vastklikken.
Ik gebruik de iPad meestal in tablet mode. Ik snap het principe wel, maar je bent het er mee eens dat de iPad in tablet mode, icm het gebruik van een MK, steeds onbeschermd is.Het grote voordeel is de magnetische attachment. Ik klik hem tientallen keren per dag vast en los. Lekker op de bank een beetje browsen? Los: tablet mode. Iets langere reactie (zoals deze) typen: iPad in de buurt van MK houden, klikt vanzelf vast en typen maar. Geen gedoe met ergens inslikken, Bluetooth verbindingen of batterijen die op kunnen zijn. Het gewicht vind ik geen issue en als ik het ding meeneem, al dan niet in een tas, is de iPad perfect beschermd. Reden om verder geen gedoe meer te hebben met covers, protectors of losse hoesjes, dus daar ben ik gelukkig vanaf. Bij vorige iPads had ik ook wel een toetsenbordje, maar dat gebruikte ik eigenlijk nooit. Mede omdat het niet de hoes was, dus dat toetsenbordje ligt dan ergens in de la of in een tas, en dat pak je dan niet. Het MK typt bovendien heerlijk en het trackpad is heel fijn.
Ik begrijp best dat een gebruiksvoorwerp zoals een iPad gebruikssporen mag tonen. Mijn iPhone SE is op de voorkant een krasfestijn. Met de iPad heb ik die tolerantie iets minder, en al zeker niet op het mooie scherm (achterkant ok).
Nog los van het feit dat een iPad in tablet mode in mijn use case echt wel gemakkelijk zou krassen. Niet iedereen werkt vanuit thuis uit de sofa zeg maar. Op mijn bureau liggen wel een paar dingen die een iPad gemakkelijk kunnen krassen als ik niet oplet.
Dus dat betekent dan minstens een screenprotector en skin op de achterkant.
Dat je van covers en hoesjes af bent, betekent dat je jouw iPad waarschijnlijk 70-80% van de tijd in de MK hebt. Dat lijkt me voor mezelf niet te doen. Het gewicht vind ik persoonlijk wel een issue. Nu voel ik de iPad nauwelijks. Als ik in mijn tas dan ook nog eens (soms) de werklaptop er bij moet hebben, dan wordt het veel.
Dat bluetooth een absolute hel is, klopt zeker. Meest waardeloze standaard ooit. Maar het moet gezegd, ik heb NOOIT (lees, echt nooit) problemen met het bluetooth koppelen van apple stuff met apple stuff. Mijn apple keyboard pairt altijd naadloos met de macbook pro, mijn airpods met alles wat ik heb van apple, evenals de stylus... Dus apple heeft dat wel op orde.
Terzijde, ik zou, indien ik een MK had, inderdaad ook nooit een andere type hoes gebruiken dus daar volg ik je. Want inderdaad, dat inklikken van die dingen is niet te doen meerdere keren per dag.
Edit: ik bedenk me net dat ik het me niet kan voorstellen om de iPad zonder de klassieke folio te gebruiken. Die folios die je kan rond plooien waardoor de iPad rechtop staat. Bvb wannneer ik alleen eet, even rechtop op tafel zetten om wat nieuws/youtube te zien (zonder dat de footprint dan veel plaats in neemt). Effe rechtop zetten op het bureau tussen alle andere zaken om spotify te bedienen, op het bijzettafeltje. ...
Het hangt dus echt van de use case af, maar het lijkt mij dat een MK in mijn geval eerder beperkend zou zijn, dan een echte aanvulling.
Hoe dan ook, heb net even een apple bluetooth toetsenbordje besteld. 100 euro en dan ben je klaar. Had al een apple toetsenbord met numeriek deel, nu dus eentje zonder. Kan ik het ook nog eens gebruiken op m'n andere computers...
Laat mij raden, ik bevind me op tweakers, dus jij werkt vast in IT? Iemand die al sinds z'n 16de geen pen meer heeft gebruikt? Zou moeilijk kan het toch niet zijn om je in te leven in een ander beroep? Die pen dient echt niet enkel om je testament met de hand te schrijven hoor.De Apple Pencil vind ik veel meer een gimmick daarentegen. Ik moet echt een beetje mijn best doen om use cases te verzinnen en hem te gebruiken. Wanneer ga je nu echt met hand iets schrijven? Gaat altijd trager dan typen en de pencil loopt ook nog eens vrij snel leeg als je hem niet gebruikt. Dus als je eens denkt: laat ik dat ding eens pakken is ‘ie leeg. Ik gebruik hem wel eens als ik iets aan het leren ben en handgeschreven notities beter zijn voor het leer-effect, maar voor de rest zelden!
Er zijn zat technische beroepen waar je bvb zelf niet aan CAD doet bvb, maar wel een team moeten kunnen duidelijk maken hoe je bepaalde dingen ziet.
Mensen in studiebureaus voor mechanica of bouw. Elektriciens die on site even snel een aanpassing of annotatie moeten maken op hun schema's omdat de werkelijke installatie anders is dan op plan.
QA/QC mensen die vaak met foto's en notities rapporten maken. Safety Supervisors die gemakkelijk on site een foto kunnen nemen aan annoteren. (en dat niet doen met de mark-up tools en hun dikke vingers, of erger nog, handschoenen...)
Om dan nog maar te zwijgen van alle grafische designers (zijn er een heel pak), die met sidecar de iPad als een Wacom tablet kunnen gebruiken op hun iMac/Macbook Pro, enz...
Ook is notities nemen in een vergadering een stuk minder storend met de pencil, dan iedereen die maar op z'n laptop loopt te ratelen. (nogmaals, hangt af van het domein waar je werkt)
Of nog eentje, als je een kleine verbouwing doet en aan de vakmensen even snel wil uitleggen waar je de stekkers wil op plan, of de douche/sanitair. Genoeg use cases te verzinnen.
Nee, ik heb m'n stylus een jaar, en gebruik het bijna elke dag, zonder overdrijven. Gaat ook altijd mee in de tas in hetzelfde vakje. Vis 'm er blind in en uit.
Dat opladen is echt geen probleem. (heb nog de pencil 1 die je met z'n achterkant in de iPad moet steken). Met een minuutje heb je echt al genoeg om er weer tegen aan te kunnen.
Geen kritiek, maar grappige observatie.druipgrot schreef op zondag 13 juni 2021 @ 02:46:
@Amos_x je mist een punt. Of het cruciaal is? Some like it magic, some don’t.Bij die pencil punten die ik laatst had, https://nl.aliexpress.com/item/4001062406248.html die zijn nog beter dan die van Apple voor een vijfde van de prijs, dan zeg ik: stom dat ik dat Apple setje van 4 voor €25 heb gekocht. MK is heel wat anders, t lijkt me niet dat er iets gelijkwaardig is, laat staan beter. (De Ugreen pencil moet nog binnenkomen ook 1/5e van de Apple-prijs)
Sommige uitte hun ongerustheid of the pencil hun scherm zouden beschadigen, met de nodige discussies,
maar men heeft daarentegen geen probleem om bij ome Alie de pencil punten te bestellen.
terwijl in mijn optiek dit het laatste zou zijn wat ik zou doen
Ome Alie staat nou niet echt bekend om de kwaliteit van de spullen.
Tja, ik deel die ongerustheid niet. Ali, zonder e, levert uit hetzelfde China als waar de Apple tips gemaakt worden. Groot land, zeker. Maar bijvoorbeeld Ugreen heeft bij mij in de praktijk bewezen dat hun lightning MFi kabel https://nl.aliexpress.com/item/32584331831.html van echt veel hogere kwaliteit is dan die van Apple voor 40% van de prijs.absrnd schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:05:
[...]
Geen kritiek, maar grappige observatie.
Sommige uitte hun ongerustheid of the pencil hun scherm zouden beschadigen, met de nodige discussies,
maar men heeft daarentegen geen probleem om bij ome Alie de pencil punten te bestellen.
terwijl in mijn optiek dit het laatste zou zijn wat ik zou doen
Ome Alie staat nou niet echt bekend om de kwaliteit van de spullen.
Er zaten bij dat gelinkte pakket van (10) pencil punten ook 2 beschermende tips die je over de punt kunt plaatsen. Ik ga overigens pas echt tekenen als ik de screen protector heb geplaatst.
Brr, die hele link zit vol met (spel)fouten, rare vertalingen, meerdere talen en valuta door elkaar heen en een interface waar je niet weet waar je op moet klikken (en waar vooral niet). Lijkt me een enorme gok elke keer weer als je iets besteld. Dat hang je toch niet aan je 2k€+ iPad?druipgrot schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:01:
[...]
Tja, ik deel die ongerustheid niet. Ali, zonder e, levert uit hetzelfde China als waar de Apple tips gemaakt worden. Groot land, zeker. Maar bijvoorbeeld Ugreen heeft bij mij in de praktijk bewezen dat hun lightning MFi kabel https://nl.aliexpress.com/item/32584331831.html van echt veel hogere kwaliteit is dan die van Apple voor 40% van de prijs.
Geef mij maar gewoon Anker kabelspul
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Angst voor het onbekendeRadiodurans schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:11:
[...]
Brr, die hele link zit vol met (spel)fouten, rare vertalingen, meerdere talen en valuta door elkaar heen en een interface waar je niet weet waar je op moet klikken (en waar vooral niet). Lijkt me een enorme gok elke keer weer als je iets besteld. Dat hang je toch niet aan je 2k€+ iPad?
Geef mij maar gewoon Anker kabelspulIk zit met smart te wachten op de EU versie van hun Nano II oplader voor mijn iPad.
Laat jij de loodgieter ook eerst een taaltest doen?
En als klap op de vuurpijl…. wie zonder zonde is werpe de eerste steen… (tromgeroffel): “Lijkt me een enorme gok elke keer weer als je iets besteld.” Dat moet dus ‘bestelt’ zijn

Ik pak er ook nog regelmatig mijn laptop bij. Ik gebruik de iPad vaak op de bank, de laptop staat op tafel een paar meter verder opAmos_x schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:24:
Ik heb dan net weer geen probleem om voor die taken mijn macbook pro er even bij te nemen. Ik woon niet in een kasteel, dus echt ver ligt die nooit. Ik vind een iPad sowieso geen laptop-vervanger (dat heeft dan meer met de beperkende software te maken dan iets anders).
Ik begrijp die behoefte aan alles in covers te stoppen niet zo. Ik ben juist bewust minder covers en protectors gaan gebruiken. Apple besteed veel aandacht aan hoe materialen voelen en hoe producten aanvoelen als je ze vast hebt. Dan wil je dat toch ook zo ervaren in plaats van een of ander rubber hoesje vast te houden?Amos_x schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:24:
Ik gebruik de iPad meestal in tablet mode. Ik snap het principe wel, maar je bent het er mee eens dat de iPad in tablet mode, icm het gebruik van een MK, steeds onbeschermd is.
Ik begrijp best dat een gebruiksvoorwerp zoals een iPad gebruikssporen mag tonen. Mijn iPhone SE is op de voorkant een krasfestijn. Met de iPad heb ik die tolerantie iets minder, en al zeker niet op het mooie scherm (achterkant ok).
Nog los van het feit dat een iPad in tablet mode in mijn use case echt wel gemakkelijk zou krassen. Niet iedereen werkt vanuit thuis uit de sofa zeg maar. Op mijn bureau liggen wel een paar dingen die een iPad gemakkelijk kunnen krassen als ik niet oplet.
Als je een iPad als tablet gebruikt heb ik sowieso geen behoefte aan iets op de voor- en achterkant. Als tablet heb je hem namelijk vast. Het scherm krast niet tenzij je hele bijzondere nagels hebt en de achterkant heb je in je hand liggen. Bovendien: je bent toch zuinig op je spulletjes? Ik gooi hem niet zo maar ruw ergens neer. Als ik hem op een harde ondergrond neer wil leggen (bureau, terrras of zo) dan ligt er meestal wel iets zachters in de buurt zoals een krant of tijdschrift waar ik hem op leg. Dat lijkt me common sense, net zoals je een iPhone zonder hoes niet in dezelfde broekzak steekt waar je sleutels of muntgeld in hebt. Mijn iPad is dan ook nog volledig krasvrij. Vorige iPads die ik meestal tussen de 2 en 4 jaar had zagen er ook meestal nog prima uit, hooguit hier en daar een mini-krasje op de achterkant.
Klopt. juist omdat het MK zo makkelijk vastklikt gebruik je de 'hoesfuntie' zo vaak. Ik loop de hele dag met die iPad rond van de ene plek naar de andere (thuis gebruik ik mijn telefoon nauwelijks). Maar tijdens lopen of zo maar neerleggen zit hij dan inderdaad in de dichtgeklapte MK. En als je hem even wilt gebruiken klik je hem er zo uit. Ook precies voor het gebruik zoals jij omschrijft: even wat kijken tijdens eten etc: even open klappen. Door het zwevende is hij dan perfect gepositioneerd, footprint valt wel mee.Amos_x schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:24:
Dat je van covers en hoesjes af bent, betekent dat je jouw iPad waarschijnlijk 70-80% van de tijd in de MK hebt.
[...]
Edit: ik bedenk me net dat ik het me niet kan voorstellen om de iPad zonder de klassieke folio te gebruiken. Die folios die je kan rond plooien waardoor de iPad rechtop staat. Bvb wannneer ik alleen eet, even rechtop op tafel zetten om wat nieuws/youtube te zien (zonder dat de footprint dan veel plaats in neemt). Effe rechtop zetten op het bureau tussen alle andere zaken om spotify te bedienen, op het bijzettafeltje. ...
[...]
Ik werk in de IT, tot zover klopt het. Maar wel als UI/UX designer naast mijn implementatiewerk. Ik had gehoopt de pencil daar ook voor in te kunnen zetten. Maar ik heb nog geen goede apps kunnen vinden voor wireframes (zo iets als Balsamiq), of iets waar meer richting design & prototyping gaat (denk Adobe XD, Axure, Figma, etc). Dan zijn "the tools of my trade" en als ik de iPad + Pencil gebruik om even iets te schetsen komt het helaas toch op neer dat ik het daarna in een van die tools na moet tekenen. In de praktijk heb ik in meetings vaak mijn werk laptop nodig, en dan moet ik dus iPad + werk laptop + evt. een papieren notitieboekje meenemen. Ik heb het vaak geprobeerd, maar uiteindelijk valt de iPad toch iedere keer weer af.Amos_x schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:24:
Laat mij raden, ik bevind me op tweakers, dus jij werkt vast in IT? Iemand die al sinds z'n 16de geen pen meer heeft gebruikt? Zou moeilijk kan het toch niet zijn om je in te leven in een ander beroep? Die pen dient echt niet enkel om je testament met de hand te schrijven hoor.
Er zijn zat technische beroepen waar je bvb zelf niet aan CAD doet bvb, maar wel een team moeten kunnen duidelijk maken hoe je bepaalde dingen ziet.
[...]
Om dan nog maar te zwijgen van alle grafische designers (zijn er een heel pak), die met sidecar de iPad als een Wacom tablet kunnen gebruiken op hun iMac/Macbook Pro, enz...
Ook is notities nemen in een vergadering een stuk minder storend met de pencil, dan iedereen die maar op z'n laptop loopt te ratelen. (nogmaals, hangt af van het domein waar je werkt)
De tablet is mij te glad om zonder hoesje te gebruiken, zeker nadat hij van de vensterbank afgleed, ik ben ook wel een chaoot, oops waar glij ik nu weer over uit, dus dan ligt het ook wat anders.Stiggy schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:49:
[...]
Ik pak er ook nog regelmatig mijn laptop bij. Ik gebruik de iPad vaak op de bank, de laptop staat op tafel een paar meter verder opIk heb wel geprobeerd de laptop op te bergen uit de woonkamer, maar daarvoor is een iPad, ook met MK, toch nog steeds te onhandig voor echt multi-tasken. Inderdaad vooral software, maar ook schermgrootte. Maar met een MK schuift het wel een heel stuk op, je doet echt veel meer op de iPad voordat je naar je laptop grijpt.
[...]
Ik begrijp die behoefte aan alles in covers te stoppen niet zo. Ik ben juist bewust minder covers en protectors gaan gebruiken. Apple besteed veel aandacht aan hoe materialen voelen en hoe producten aanvoelen als je ze vast hebt. Dan wil je dat toch ook zo ervaren in plaats van een of ander rubber hoesje vast te houden?
Als je een iPad als tablet gebruikt heb ik sowieso geen behoefte aan iets op de voor- en achterkant. Als tablet heb je hem namelijk vast. Het scherm krast niet tenzij je hele bijzondere nagels hebt en de achterkant heb je in je hand liggen. Bovendien: je bent toch zuinig op je spulletjes? Ik gooi hem niet zo maar ruw ergens neer. Als ik hem op een harde ondergrond neer wil leggen (bureau, terrras of zo) dan ligt er meestal wel iets zachters in de buurt zoals een krant of tijdschrift waar ik hem op leg. Dat lijkt me common sense, net zoals je een iPhone zonder hoes niet in dezelfde broekzak steekt waar je sleutels of muntgeld in hebt. Mijn iPad is dan ook nog volledig krasvrij. Vorige iPads die ik meestal tussen de 2 en 4 jaar had zagen er ook meestal nog prima uit, hooguit hier en daar een mini-krasje op de achterkant.
[...]
Klopt. juist omdat het MK zo makkelijk vastklikt gebruik je de 'hoesfuntie' zo vaak. Ik loop de hele dag met die iPad rond van de ene plek naar de andere (thuis gebruik ik mijn telefoon nauwelijks). Maar tijdens lopen of zo maar neerleggen zit hij dan inderdaad in de dichtgeklapte MK. En als je hem even wilt gebruiken klik je hem er zo uit. Ook precies voor het gebruik zoals jij omschrijft: even wat kijken tijdens eten etc: even open klappen. Door het zwevende is hij dan perfect gepositioneerd, footprint valt wel mee.
[...]
Ik werk in de IT, tot zover klopt het. Maar wel als UI/UX designer naast mijn implementatiewerk. Ik had gehoopt de pencil daar ook voor in te kunnen zetten. Maar ik heb nog geen goede apps kunnen vinden voor wireframes (zo iets als Balsamiq), of iets waar meer richting design & prototyping gaat (denk Adobe XD, Axure, Figma, etc). Dan zijn "the tools of my trade" en als ik de iPad + Pencil gebruik om even iets te schetsen komt het helaas toch op neer dat ik het daarna in een van die tools na moet tekenen. In de praktijk heb ik in meetings vaak mijn werk laptop nodig, en dan moet ik dus iPad + werk laptop + evt. een papieren notitieboekje meenemen. Ik heb het vaak geprobeerd, maar uiteindelijk valt de iPad toch iedere keer weer af.
:strip_exif()/f/image/poAwNdxkQjiaSvd5PKcdUgDb.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de foto staat het ESR hoesje gebroederlijk tegen de Goojodoq folio, voor 9 resp 11 Euro toch het proberen waard lijkt me. Nu ik toch aan de foto’s ben wil ik nog mijn gebruik van de MK-verpakking illustreren, zelfs het schuimrubberen stootmatje zit er nog (onder het keyboard). @Amos_x
:strip_exif()/f/image/XaFV6CwKgDX9u60zPuKyZnsC.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo ‘sleep’ ik ‘m naar elke plek zonder problemo’s. Zet ‘m bij wijze van spreken op een vies aanrecht ;-)
:strip_exif()/f/image/naWprf17ELLuuXaer6gVvp1o.jpg?f=fotoalbum_large)
A closer look, met onder het toetsenbord ook nog dat schuimrubber uit de verpakking. Circulariteit
De oorspronkelijke verpakking wordt er wel iets dikker door. Ach.
:strip_exif()/f/image/sBbny83E1VMnNoRgnpMIb5Ji.jpg?f=fotoalbum_large)
O ja, ik beschouw mezelf graag als technology-driven. Ik laat de xhdrm1 gewoon mijn werkproces reorganiseren, totaal in the flow. Belangrijk wel dat ik ‘m niet naast een laptop gebruik maar naast een desktop.
Merk dat op een niet-echte werkdag als de zondag mijn PC uitblijft. Voor serieus werk zit ik daar wel productiever op. Zeker bij RAW fotobewerking, vooralsnog, heb nog niet alle apps uitgeprobeerd. Maar op de PC heb ik wat fijne Windowsgebonden apps als PT Lens en Canon’s DPP.
Dit is mijn eerste tablet. Naast mijn zelf gebouwde desktop, met niks geen kast eromheen, dat is gewoon een fijn meubelstuk waar een gewone tafelventilator in staat te blazen ;-) Laptop heb ik dus niet. Ik denk dat ik op deze iPad hetzelfde zou doen als op de laptop, ook op dat laptopje ga ik niet serieus zitten productie maken of fotobewerken.
Ik kan me voorstellen dat je een witte Magic Keyboard ook niet zomaar op vuile oppervlaktes wilt zetten (heb zelf een zwarte).
Vandaag of morgen komt deze https://nl.aliexpress.com/item/32968316891.html Nu voor €8,60, twee weken geleden betaalde ik er net €7 voor en dat is volgens mij nog niet de BTW. Sowieso was Ugreen vroeger in mijn waarneming de helft goedkoper, maar met dat het merk en de betrouwbaarheid naam maakt kunnen de prijzen omhoog. Dat lijkt me ook bij Anker spelen of Apple for that matter. Materiaalkosten zullen nauwelijks verschillen vermoed ik.Radiodurans schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:11:
[...]
Brr, die hele link zit vol met (spel)fouten, rare vertalingen, meerdere talen en valuta door elkaar heen en een interface waar je niet weet waar je op moet klikken (en waar vooral niet). Lijkt me een enorme gok elke keer weer als je iets besteld. Dat hang je toch niet aan je 2kE+ iPad?
Geef mij maar gewoon Anker kabelspulIk zit met smart te wachten op de EU versie van hun Nano II oplader voor mijn iPad.
En dat hang ik met alle vertrouwen aan mijn €1,5k iPad.
5 dagen oud alweer, maar ik plaats het omdat het de gedachten reflecteert die ik hier ook vaak tegen ben gekomen naar aanleiding van WWDC 2021 & iPadOS15
Ik kom van een iPad Pro 10.5 en nu een iPad Pro 12.9. De folio is wat betreft dikte niet relevant. Ik merk geen verschil met de 10.5, behalve dat de iPad natuurlijk zwaarder is. De folio heeft dezelfde functionaliteit als de eerdere cover.PhilipsFan schreef op zondag 13 juni 2021 @ 03:01:
Ik vind dat ook een nadeel van de nieuwe iPad Pro modellen, sinds ze Face-ID gebruiken. Bij de voorgaande iPad Pro's (ik heb de 10,5") kon je een cover erop doen en daar merk je nauwelijks wat van. Die nieuwe folio's maken de iPad meteen een stuk dikker, om nog maar te zwijgen van de Magic Keyboard.
Ik ben er tevreden mee, houdt goed vast en meer bescherming heb ik niet nodig in de tas.
Deze Anker?Radiodurans schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:11:
[...]
Brr, die hele link zit vol met (spel)fouten, rare vertalingen, meerdere talen en valuta door elkaar heen en een interface waar je niet weet waar je op moet klikken (en waar vooral niet). Lijkt me een enorme gok elke keer weer als je iets besteld. Dat hang je toch niet aan je 2k€+ iPad?
Ik wilde deze kopen van KABCON Quality Tablet Stand, omdat hij iets hoger gebruikt kan worden, maar de 5 star rating is mogelijk gekocht als ik de negatieve ratings lees.
Welke zijn wel goed voor een 12.9 inch tablet? Stabiel, wat hoger en zonder klemmen. (Ooit eens een scherm kapot gehad door klemmen).
Zou vijf pakken A4 kantoorpapier de goedkoopste oplossing zijn?honey schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:08:
Zijn er goede stands voor een iPad Pro 12.9 voor op een bureau?
Ik wilde deze kopen van KABCON Quality Tablet Stand, omdat hij iets hoger gebruikt kan worden, maar de 5 star rating is mogelijk gekocht als ik de negatieve ratings lees.
Welke zijn wel goed voor een 12.9 inch tablet? Stabiel, wat hoger en zonder klemmen. (Ooit eens een scherm kapot gehad door klemmen).
Dat doe ik nu ‘sort of’. Alleen, dan is de hoek niet fijn. Dus, plaats ik weer wat tussen mijn Apple Folio en het scherm om het naar voren te kantelen. Dus, het werk, maar ideaal is het niet. Een goede stand zou fijn zijn en mag ook best €100 euro kosten.Mezkeijou schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:13:
[...]
Zou vijf pakken A4 kantoorpapier de goedkoopste oplossing zijn?
It's dark but I don't want to find the light
Ik heb de steun nu een week in gebruik, als de iPad er op zit is het perfect, goede hoogte, en hecht met de magneten stevig, en je moet wel met een hand op de steun de iPad loshalen.anyonas schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:19:
Heeft iemand al zijn lululook magnetic stand aangekregen? Ervaringen?
zelfs met de Dbrand skin op de achterzijde, kleeft de iPad goed.
Wat ik minder vindt, is de iPad op de steun plaatsen, de magneten geven niet precies goed aan waar je deze er op moet zetten, en het roteren van de achter plaat is zo smooth, dat deze door de magneten scheef kan komen te zitten, en dan ben je even aan het emmeren om de iPad goed op de steun te krijgen.
Ik hoop dat het een geval van wennen is, maar anders ga ik toch iets er aan maken, waardoor de iPad positie goed duidelijk is.
Ik heb deze nu een week in gebruik, en is een mooie minimalistische stand.honey schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:08:
Zijn er goede stands voor een iPad Pro 12.9 voor op een bureau?
https://www.lululook.com/...nd?variant=39490465497256
Wat jij doet lijkt met niet stevig.honey schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:17:
[...]
Dat doe ik nu ‘sort of’. Alleen, dan is de hoek niet fijn. Dus, plaats ik weer wat tussen mijn Apple Folio en het scherm om het naar voren te kantelen. Dus, het werk, maar ideaal is het niet. Een goede stand zou fijn zijn en mag ook best €100 euro kosten.
Wat ik doe is de ipad met folio draaien zodat de flap boven zit en de flap op de trede leg van trapje (van boeken of kantoorpapier) die ik gemaakt heb.
Ik doe wat zwaars op de trede en zo kan ik de hoek van de ipad bepalen zonder dat de ipad er af dondert.
Je kan ook dit doen:
https://www.ikea.com/nl/n...der-voor-tablet-30292083/
met
https://www.ikea.com/nl/n...ng-bamboefineer-30384822/
[ Voor 11% gewijzigd door Mezkeijou op 15-06-2021 14:50 ]
Die Anker Powerline+ III braided nylon ‘bliksem’ kabels ja, echt superfijne, mooie en degelijke dingen zijn dat. Uiteraard zijn daar verkopers van op Ali. Als je daar een Ugreen variant van weet die een stuk goedkoper is dan wil ik die best uitproberen! Ze zullen heus uit ‘dezelfde’ fabriek rollen, dat geloof ik ook wel.keepitfrosty schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:32:
[...]
Deze Anker?Ugreen, Anker.....nagenoeg hetzelfde
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Niet alleen verkopers, de officiele anker store staat op ali. Maar zoiets bedoel je? Maar eens hoor het zijn zeker fijne kabels.Radiodurans schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:22:
[...]
Die Anker Powerline+ III braided nylon ‘bliksem’ kabels ja, echt superfijne, mooie en degelijke dingen zijn dat. Uiteraard zijn daar verkopers van op Ali. Als je daar een Ugreen variant van weet die een stuk goedkoper is dan wil ik die best uitproberen! Ze zullen heus uit ‘dezelfde’ fabriek rollen, dat geloof ik ook wel.
[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 15-06-2021 15:31 ]
Ugreen heeft inderdaad fijne kabels. Anker vind ik tegenwoordig te prijzig.Radiodurans schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:22:
[...]
Die Anker Powerline+ III braided nylon ‘bliksem’ kabels ja, echt superfijne, mooie en degelijke dingen zijn dat. Uiteraard zijn daar verkopers van op Ali. Als je daar een Ugreen variant van weet die een stuk goedkoper is dan wil ik die best uitproberen! Ze zullen heus uit ‘dezelfde’ fabriek rollen, dat geloof ik ook wel.
Deze 2-pack 60w kabel voor 12 euro is top voor je m1 macbook of ipad pro. (ook in 2 meter te koop)
https://www.amazon.nl/UGR...ok-OnePlus/dp/B07ZGBJX9Y/
Heb je ook een windows laptop die 100w ondersteunt dan eventueel deze 100w variant. (ook in 2 meter te koop maar helaas een 1-pack)
https://www.amazon.nl/UGR...ook-OnePlus/dp/B07V8S73GD
En heb je een ssd en wil je de kabel ook voor dataoverdracht gebruiken dan heb je ook nog deze 100w met snellere dataoverdracht Gen 2 (10 gb/s) en 4k 60hz (helaas alleen in 1 meter)
https://www.amazon.nl/UGR...Compatibel/dp/B082X93XY7/
Eventueel nog deze, 5gb/s dataoverdracht, 60w en 4k 60hz in 2 meter te verkrijgen.
https://www.amazon.nl/UGR...l-MateBook/dp/B0793MG1GK/
EDIT: oops volgens mij hadden jullie het over MFI kabels

[ Voor 3% gewijzigd door Valinor op 15-06-2021 17:16 ]

Edit: mm eerder klagen, springt nu ineens aan. Even in de gaten houden dan maar.
[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 15-06-2021 19:48 ]
Nou mijn iPad is helemaal up to date. Duurde daar ook wel te lang voor.Amos_x schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:58:
@Donstil afhankelijk van hoe je het instelt, zal een iPad updates installeren als hij aan de lader hangt. Misschien vind je hem net tijdens een reboot?
Nou hij doet het weer verder. Niets aan te merken nu.
Niet in de zon gelegen en te warm geweest?Donstil schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:14:
[...]
Nou mijn iPad is helemaal up to date. Duurde daar ook wel te lang voor.
Nou hij doet het weer verder. Niets aan te merken nu.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik heb er overigens voor gekozen om eerst de Satechi stand erbij te bestellen, aangezien ik nog een Apple muis en toetsenbord heb. Dan ga ik even kijken hoe dat bevalt. Mocht ik uiteindelijk toch nog de behoefte hebben aan het Magic Keyboard dan kan ik dat later nog overwegen. De Pencil zie ik mezelf sowieso niet zo snel gebruiken, dus de kans dat die nog komt acht ik klein. Maar goed, zoals gezegd mijn eerste iPad ooit, dus ik ga het allemaal wel ondervinden. Kijk er wel naar uit!
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Nee dat was het ook niet. Gewoon binnen uit de zon.
Nah ja ff aankijken maar. Toch garantie en Apple care dus we zien het wel.
& @Donstil Heb ‘m net binnen, de U-green drukgevoelige 2th generation pencil voor de iPad.
:strip_exif()/f/image/O1t3aJgPmjwMLZVbl90GyLpo.jpg?f=fotoalbum_large)
Net als de verpakking is het een goedkopere uitvoering, het past net allemaal even minder precies, minder smooth. Zo voelt de pen ook, lekker, maar net niet zoals de Apple Pencil. Hij is minder zwaar, voor mij iets te licht. Wel apart dat je ook kunt tekenen met de stand ‘teken alleen met de Apple Pencil’ uit. Ben voorlopig niet in staat tot een uitgebreid precies vergelijkend onderzoek met de 2 pennen tegelijkertijd, daarom een korte indruk.
:strip_exif()/f/image/uPAmhc9JewpWusKyatiMdj6g.jpg?f=fotoalbum_large)
Goed voor
Voor het maken van aantekeningen biedt de Apple Pencil alleen maar gemakkelijker laden en niet weer een extra snoertje. Dan is het extra van €108 (bij mij nog €113 tgv pre-BTW) wel een hoge prijs.
:strip_exif()/f/image/p8VmJAdXTxvgUEyIVKVRawlu.jpg?f=fotoalbum_large)
Minder goed voor
Voor het artistieke werk is het een leuke pen voor erbij. Om de Apple Pencil extra op waarde te kunnen schatten. Want die voelt echt beter. Het verschil tussen een luxere wagen en een middenklasse auto maakt voor creatieve zaken uit. Maar verandering van pen doet tekenen, en hij tekent best lekker, anders ook. Het is die €22 wel waard. Voortaan volgens het BTW regime €26,60 zou ik net beginnen twijfelen.
:strip_exif()/f/image/POfW4zR1EPZoEkfFoCmWNAhq.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij het snel scrollen dacht ik even dat de alu casing geplooid wasMartijnMartijn schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:43:
De Dbrand skin ook op mijn iPad zitten. Wel een klein irritant probleem ontdekt: de frame skin laat los op de scharnierpunten van het Magic Keyboard met dit als resultaat wanneer je hem dichtklapt:[Afbeelding]
Het ligt zeker niet aan mijn plak-skills.
Nog snel even hierop inpikken. Ik ben absoluut geen cover fanaat, en deel ongeveer dezelfde mening ivm de tactiele ervaring van weldoordacht product design, en hoe de fabrikant het heeft bedoeld.Stiggy schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:49:
Ik begrijp die behoefte aan alles in covers te stoppen niet zo. Ik ben juist bewust minder covers en protectors gaan gebruiken. Apple besteed veel aandacht aan hoe materialen voelen en hoe producten aanvoelen als je ze vast hebt. Dan wil je dat toch ook zo ervaren in plaats van een of ander rubber hoesje vast te houden?
Mijn iPhone SE 2020 wordt zonder cover, zelfs zonder screen-protector gebruikt. Zit helemaal onder de gebruikssporen (hier en daar wat verf op de alu rand weg door tikjes, en vrij veel micro krassen op het scherm). En ik heb er geen probleem mee om die zo verder te gebruiken tot de dag dat de iPhone het fysiek begeeft. Het is een gebruiksvoorwerp en ik maak me er niet druk om. Idem voor het doosje van m'n Airpods
Ik heb eigenlijk niets van tech dat in covers steekt. M'n macbook heeft geen skins of polycarb shells. Enkel een sleeve voor in de tas.
Maar ik vind jouw opmerking ook wat gratuit.
Bijvoorbeeld: verschillende achtergrond van de gebruiker. Wie zich elk half jaar even een andere iPad kan veroorloven, gaat zich sowieso minder zorgen maken om slijtage/gebruik.
Of verschillend gebruik: van puur klinisch gebruik in een net bureau/thuis/sofa naar een iPad die vaak overal mee naar toe gaat en in diverse (niet altijd optimale) situaties boven gehaald wordt.
Ik neem de iPad soms mee naar een minder nette omgeving, gaat heel vaak de tas in en uit (met allerhande andere krassende rommel), bij gebruik buiten even wegleggen op een stenen muurtje of zo of op het terras... Op reis/roadtrip... Uitlenen... Ik ga er absoluut niet ruw mee om, integendeel, maar ivm de pc/macbook of iPhone gebruik ik waarschijnlijk het vaakst de iPad, en ook erg mobiel.
Bijvoorbeeld, die 15-20 euro MOKO cases (of ander) zijn ideaal. Licht, voel je nauwelijks, en biedt best wel wat bescherming zonder echte nadelen.
Daarbij heb ik nog 2 puntjes. Waar een scherm op een telefoon me weinig boeit (geen scheenprotectie), is dat op een iPad best anders. Ik vind het, van de base iPad, tot de Air die ik heb, tot de Pro, steeds geweldig mooie schermen voor de prijs van het toestel. High res, gelamineerd, mooie weergave. Het roept bij mij meer een tv of computer scherm vibe op, waarbij je krassen ook niet zou accepteren. Het lijkt zonde omdat het gemakkelijk te vermijden is zonder onnodig principieel te doen over een screenprotector of folio.
Een goedkope folio/flip-over case is echt de makkelijkste manier om heel simpel de voorkant toch een beetje clean te houden. En dat neem ik er graag bij.
Een andere reden voor een folio (vooral bij de iPad) is dat er geen andere manier is om je iPad gemakkelijk rechtop te zetten met minimum foot print. Folio draaien en plooien en klaar. M'n iPad staat heel vaak op die manier ergens rechtop. Zou compleet onbruikbaar worden zonder die cover, en die use case staat dan volledig los van het willen beschermen van de iPad.
De stilte in de (iPad Pro 2021] Ervaringen & Discussie.druipgrot schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:25:
[...]
& @Donstil Heb ‘m net binnen, de U-green drukgevoelige 2th generation pencil voor de iPad.
(..)
[Afbeelding]
Minder goed voor
Voor het artistieke werk is het een leuke pen voor erbij. Om de Apple Pencil extra op waarde te kunnen schatten. Want die voelt echt beter. Het verschil tussen een luxere wagen en een middenklasse auto maakt voor creatieve zaken uit. Maar verandering van pen doet tekenen, en hij tekent best lekker, anders ook. Het is die €22 wel waard. Voortaan volgens het BTW regime €26,60 zou ik net beginnen twijfelen.
[Afbeelding]
Verhaalt dat de nieuwe bezitters te druk zijn met de Ervaringen.
Ze verorberen momenteel het verwachte: ze doen zich tegoed.
Ik moet terugkomen op mijn denigrerende toon over de Ugreen pencil.
'Middenklasse auto vergeleken met de luxere wagen', denigreerde ik.
Nou. Zeg maar gewoon topklasse. En zo woke als het maar zijn kan ;-)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1WgxnUhOZ48ZIdQ0w61GsdK0.jpg?f=user_large)
Het is natuurlijk wel de Apple Pencil waar ie naast schittert.
Apple gaat als een Rolls-Royce, op zijn slechtst een Mercedes.
Duidelijk dunner, gaat de Ugreen meer als een Ferrari,
op zijn slechtst een BMW als een pijl op zijn doel af.
Echt (apple)subtiele penclip met groene led #knightrider
Maakt de Ugreen meer de pén naast het potlood van Apple.
Kan zo maar dat je er resultaatgerichter door tekent/schrijft.
Dat ze op foto zo strak tegen elkaar aan plakken is magnetisme.
Dat je niet denkt van love of zo, ze kunnen geen afstand houden.
Wat rook jij?druipgrot schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:36:
[...]
De stilte in de (iPad Pro 2021] Ervaringen & Discussie.
Verhaalt dat de nieuwe bezitters te druk zijn met de Ervaringen.
Ze verorberen momenteel het verwachte: ze doen zich tegoed.
Ik moet terugkomen op mijn denigrerende toon over de Ugreen pencil.
'Middenklasse auto vergeleken met de luxere wagen', denigreerde ik.
Nou. Zeg maar gewoon topklasse. En zo woke als het maar zijn kan ;-)
[Afbeelding]
Het is natuurlijk wel de Apple Pencil waar ie naast schittert.
Apple gaat als een Rolls-Royce, op zijn slechtst een Mercedes.
Duidelijk dunner, gaat de Ugreen meer als een Ferrari,
op zijn slechtst een BMW als een pijl op zijn doel af.
Echt (apple)subtiele penclip met groene led #knightrider
Maakt de Ugreen meer de pén naast het potlood van Apple.
Kan zo maar dat je er resultaatgerichter door tekent/schrijft.
Dat ze op foto zo strak tegen elkaar aan plakken is magnetisme.
Dat je niet denkt van love of zo, ze kunnen geen afstand houden.
De man is enthousiast en schrijft bloemrijk, waarom daar zo negatief over doen? Ik juich het toe naast alle droge nerds die hier alleen feitelijk schrijven
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
<Zinloze tekst hier>
Ik begrijp het wel, omdat het de aandacht wegtrekt van best wel zinnige dingen zo nu en dan. In het begin moest ik er ook om lachen, nu vind ik het vooral irritant. En dus lees ik zijn/haar reacties niet meer. Als ik poëzie wil lezen of een filosoof wil spreken dan ga ik niet naar Tweakers.net.Kassad schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:06:
[...]
De man is enthousiast en schrijft bloemrijk, waarom daar zo negatief over doen? Ik juich het toe naast alle droge nerds die hier alleen feitelijk schrijven
I don't have dreams, I have goals!!
En dat is prima uiteraard. Maar iedereen heeft hier zijn plek dus zo afgeven vond ik wat flauw. En Druipgrot is een enthousiaste gebruiker die veel ervaringen deelt dus dat is ook mooi meegenomen. Ik persoonlijk stoor me ongelooflijk aan mensen die 'me ipad' intypen, of 'dat zal ik is proberen' en ik probeer die berichten dan niet te lezen. Leven en laten leven.Redondo1982 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:38:
[...]
Ik begrijp het wel, omdat het de aandacht wegtrekt van best wel zinnige dingen zo nu en dan. In het begin moest ik er ook om lachen, nu vind ik het vooral irritant. En dus lees ik zijn/haar reacties niet meer. Als ik poëzie wil lezen of een filosoof wil spreken dan ga ik niet naar Tweakers.net.
En in de HK zitten ook op tweakers wel filosofen trouwens :-D
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Negeren is het beste. Blijf ik de rondo doen. Het is on topic een Ervaring. En voor iemand die voor het eerst een manueel plankje ziet vind ik het nog meevallen.Redondo1982 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:38:
[...]
Ik begrijp het wel, omdat het de aandacht wegtrekt van best wel zinnige dingen zo nu en dan. In het begin moest ik er ook om lachen, nu vind ik het vooral irritant. En dus lees ik zijn/haar reacties niet meer. Als ik poëzie wil lezen of een filosoof wil spreken dan ga ik niet naar Tweakers.net.
Het is zo mind blowing om 12,9” hypersensitive oppervlak te hebben, tekenen, schilderen, pianospelen: alles kan erop. Procreate en het klavier zuigen om aandacht. Toetsen verglijden in het scherm.
De dark stealth instelling geeft je avond extra magie, en dan wil je ook een zwarte pen. Ik zal niet meer zeggen dat de Apple Pencil het best is. Zijn langere gebruiksduur is dat wel.
Hoezo roken, dit is pas een sterk tabletje. Als dominostenen, als door een Leersumse valwind valt mijn oude ITfrastructuur. De Windows10 desktop PC blijft (voor het eerst) ook op werkdagen uit, zwijgt. Gaat achteraf wonen. De hele inrichting gaat op de schop. Kantoor schrijf ik voortaan met de c van comfort.
Lekker man! Ga zo door. Na jouw ervaring heb ik er ook 2 besteld.druipgrot schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:56:
[...]
Negeren is het beste. Blijf ik de rondo doen. Het is on topic een Ervaring. En voor iemand die voor het eerst een manueel plankje ziet vind ik het nog meevallen.
Het is zo mind blowing om 12,9” hypersensitive oppervlak te hebben, tekenen, schilderen, pianospelen: alles kan erop. Procreate en het klavier zuigen om aandacht. Toetsen verglijden in het scherm.
De dark stealth instelling geeft je avond extra magie, en dan wil je ook een zwarte pen. Ik zal niet meer zeggen dat de Apple Pencil het best is. Zijn langere gebruiksduur is dat wel.
Hoezo roken, dit is pas een sterk tabletje. Als dominostenen, als door een Leersumse valwind valt mijn oude ITfrastructuur. De Windows10 desktop PC blijft (voor het eerst) ook op werkdagen uit, zwijgt. Gaat achteraf wonen. De hele inrichting gaat op de schop. Kantoor schrijf ik voortaan met de c van comfort.
Geen scheet.
Ik vond het niet per se negatief. Behalve dat het ongezond is dan.Kassad schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:06:
[...]
Ugreen wordt ook steeds prijziger. Klassiek voorbeeld van eerst naam vestigen, klandizie krijgen en dan de prijs.Valinor schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:09:
[...]
Ugreen heeft inderdaad fijne kabels. Anker vind ik tegenwoordig te prijzig.
Deze 2-pack 60w kabel voor 12 euro is top voor je m1 macbook of ipad pro. (ook in 2 meter te koop)
https://www.amazon.nl/UGR...ok-OnePlus/dp/B07ZGBJX9Y/
Heb je ook een windows laptop die 100w ondersteunt dan eventueel deze 100w variant. (ook in 2 meter te koop maar helaas een 1-pack)
https://www.amazon.nl/UGR...ook-OnePlus/dp/B07V8S73GD
En heb je een ssd en wil je de kabel ook voor dataoverdracht gebruiken dan heb je ook nog deze 100w met snellere dataoverdracht Gen 2 (10 gb/s) en 4k 60hz (helaas alleen in 1 meter)
https://www.amazon.nl/UGR...Compatibel/dp/B082X93XY7/
Eventueel nog deze, 5gb/s dataoverdracht, 60w en 4k 60hz in 2 meter te verkrijgen.
https://www.amazon.nl/UGR...l-MateBook/dp/B0793MG1GK/
EDIT: oops volgens mij hadden jullie het over MFI kabels
Extra ram gaat dus waarschijnlijk toch gebruikt kunnen worden door apps
Terecht ook!Mandarijntje schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:01:
https://www.macrumors.com/2021/06/25/ios-ipados-15-apps-request-for-more-ram/
Extra ram is een ruim begrip. Wordt het 1, 2, 5 of 10GB extra?Mandarijntje schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:01:
https://www.macrumors.com/2021/06/25/ios-ipados-15-apps-request-for-more-ram/
Edit.
Volgens mij moet de 10GB voor €9 kunnen, dus zonder bellen en SMS, maar nu lukt het bestellen daarvan nog niet. Dankzij @dicksterk die extra 100min bellen zou wel eens verplicht kunnen zijn om geen juridische problemen te krijgen, oké dan wordt het €9,50 voor 10GB.
[ Voor 42% gewijzigd door druipgrot op 25-06-2021 17:59 . Reden: Over optie zonder bellen/SMS ]
10gb gaat het niet worden, op de 8gb modellen is ook 3 gb ontoegankelijk. In het gunstigste geval dus 8gb extra maar ik schat dat een realistischer getal wat lager ligt zodat er meer apps in het geheugen kunnen blijven staan.druipgrot schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:50:
[...]
Extra ram is een ruim begrip. Wordt het 1, 2, 5 of 10GB extra?
Ik speel nu trouwens Divinity Original Sin 2 op m’n iPad, loopt super goed op 60fps. En heerlijk dat je het grootste deel van de tijd die app in een seconde opstart, op m’n MacBook Pro 2017 gaat t allemaal een stuk trager.
Ik heb tot nu toe altijd een iPad met wifi-only gehad, zie niet waarom ik dubbel zou moeten betalen als ik mijn iPhone ook als hotspot kan gebruiken.druipgrot schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:52:
Ik kon het voor mezelf houden. Maar ik wil het de mede cellulair gebruikers niet onthouden: https://www.lmobi-simonly...-werkt-het/sim-only-10gb/ ik ga dat vanaf juli aan.
Edit.
Volgens mij moet de 10GB voor €9 kunnen, dus zonder bellen en SMS, maar nu lukt het bestellen daarvan nog niet. Dankzij @dicksterk die extra 100min bellen zou wel eens verplicht kunnen zijn om geen juridische problemen te krijgen, oké dan wordt het €9,50 voor 10GB.
Vroegah toen je nog handmatig in het menu van je iPhone moest voor hotspot had ik wel een 3G iPad.Bossie schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:35:
[...]
Ik heb tot nu toe altijd een iPad met wifi-only gehad, zie niet waarom ik dubbel zou moeten betalen als ik mijn iPhone ook als hotspot kan gebruiken.
Nu hotspot gewoon een kwestie is van het toestel selecteren tussen de WiFi netwerken zie ik het nut ook niet echt meer.
Ik zeg ook niet dat je dubbel moet betalen of dat je cellulair moet hebben.Bossie schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:35:
[...]
Ik heb tot nu toe altijd een iPad met wifi-only gehad, zie niet waarom ik dubbel zou moeten betalen als ik mijn iPhone ook als hotspot kan gebruiken.
Heb door de bank genomen slechte ervaringen met het dataverbruik in de hotspot modus. Ik gebruik dan de Wi-Fi instelling en dat zijn bepaald geen besparende instellingen, en het gaat op de een of andere manier altijd harder met de MB’s dan verwacht.
Verder dacht ik iets met GSM, plaatsbepaling ofzo. ;-) Anyway, dat was überhaupt de kwestie niet.
Eens. Reden dat ik 4g moet is dat ik mijn iPad van werk niet mag gebruiken op wifi netwerken van hotels en AirPorts etc.Donstil schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:47:
[...]
Vroegah toen je nog handmatig in het menu van je iPhone moest voor hotspot had ik wel een 3G iPad.
Nu hotspot gewoon een kwestie is van het toestel selecteren tussen de WiFi netwerken zie ik het nut ook niet echt meer.
En terecht! Dat zijn allemaal onveilige verbindingen. Maar @Donstil bedoelde dat je dan je foon als hotspot gebruikt.giantgiantus schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 23:10:
[...]
Eens. Reden dat ik 4g moet is dat ik mijn iPad van werk niet mag gebruiken op wifi netwerken van hotels en AirPorts etc.
Maar ik heb zelf altijd cellular, maar gewoon omdat ik geen zin heb in al die extra verbindingen met mijn foon. Ik wil gewoon instant werken zonder omkijken. Nu is het ook geen groot probleem die hotspot, maar die extra fee boeit me niet. Het is puur gemak waar ik voor kies, en gewoonte denk ik.
I don't have dreams, I have goals!!
Iedereen heeft toch cellen in zijn lichaam?druipgrot schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:57:
De kwestie is niet of je Wi-Fi only of cellulair moet hebben. Maar als je cellulair hebt, dat ik dan wel een tip had voor een goeie deal.
Wellicht ten overvloede, maar ik las bij die link: “procreate already on the latest beta can use up to 9gb of Ram”. Dat is alvast de helft van 8GB extra.Sluw schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:38:
[...]
10gb gaat het niet worden, op de 8gb modellen is ook 3 gb ontoegankelijk. In het gunstigste geval dus 8gb extra maar ik schat dat een realistischer getal wat lager ligt zodat er meer apps in het geheugen kunnen blijven staan.
Ik speel nu trouwens Divinity Original Sin 2 op m’n iPad, loopt super goed op 60fps. En heerlijk dat je het grootste deel van de tijd die app in een seconde opstart, op m’n MacBook Pro 2017 gaat t allemaal een stuk trager.
Wist ik dat bij de lancering, dan was de kans dat ik 16GB RAM nam wel gestegen, maar ik vraag me af of dat boven de 50% was gekomen. Ben naar mijn weten nog geen geheugengrens tegengekomen, wel een vastloper. En het is een klein punt maar die haperingen in het geluid als je iets anders doet of opent vind ik niet echt Pro.
Op basis van de informatie in dit topic, was dit toch een zekerheidje ?druipgrot schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:17:
[...]
Wellicht ten overvloede, maar ik las bij die link: “procreate already on the latest beta can use up to 9gb of Ram”. Dat is alvast de helft van 8GB extra.
Wist ik dat bij de lancering, dan was de kans dat ik 16GB RAM nam wel gestegen, maar ik vraag me af of dat boven de 50% was gekomen. Ben naar mijn weten nog geen geheugengrens tegengekomen, wel een vastloper. En het is een klein punt maar die haperingen in het geluid als je iets anders doet of opent vind ik niet echt Pro.
Het product moet eerst beschikbaar zijn, vervolgens word de software aangepast waar nodig/gevraagd etc.
Volgens mij is het simpelweg een herhaling van zetten.
Ben pas na mijn keuze voor de iPad configuratie, een paar dagen voor levering bij Tweakers gaan kijken & dit topic gaan volgen. Raar maar waar. Ik zat meer op de Engelstalige sites. En ook daar leek het meer speculatie, oké een educated guess, dan informatie. Was ook niet aan het discussiëren. Meer om de 16GB’ers een stukje leedvermaak te verschaffen, ze hebben het moeilijk genoeg gehad.Bossie schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:36:
[...]
Op basis van de informatie in dit topic, was dit toch een zekerheidje ?
Het product moet eerst beschikbaar zijn, vervolgens word de software aangepast waar nodig/gevraagd etc.
Volgens mij is het simpelweg een herhaling van zetten.
Zolang de relevante apps het ondersteunen is het helemaal goed toch. Daar koop ik een iPad Pro voor, anders had ik een iPad Air ook prima gevonden. Developers moeten dus permissie vragen bij Apple om de extra ram te gebruiken als ik t goed begrijp. Dus dan zullen de paradepaardjes als Lumafusion en Adobe het allemaal wel gaan ondersteunen. Uitgaande van de eerdere werkwijze van AppleDonstil schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:52:
Wel fijn voor die 4 apps die hier daadwerkelijk nut uit kunnen halen
Het verbod van de ACM houdt in dat telecomproviders geen 06-nummers mogen uitgeven voor M2M-toepassingen (dus alleen data, niet bellen). Ze moeten in zo'n geval een 097-nummer geven.druipgrot schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:05:
Is jullie iets bekend van een verbod om een SIM kaart (met belminuten) te gebruiken voor een device waar je niet mee kunt bellen of worden gebeld? Context: in "[L-mobi Mobile] Ervaringen & Discussie"
Dat wil dus niet zeggen dat jij je 06-sim niet mag gebruiken in een ander apparaat dan een telefoon. Alleen dat jouw provider jou geen 06-nummer mag geven bij een data-only plan. Het is een verbod dat geldt voor providers, niet voor de consument zelf.
Stop dus gerust je 06-sim in je Ipad, andere tablet, Mifi of in een diepe la. Is niet verboden.
[ Voor 5% gewijzigd door Of-Aaargh op 27-06-2021 20:32 ]
Dank! Even gezocht met jouw termen. Dan lijkt het toch net wat lastiger te liggen:Of-Aaargh schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:30:
[...]
Het verbod van de ACM houdt in dat telecomproviders geen 06-nummers mogen uitgeven voor M2M-toepassingen (dus alleen data, niet bellen). Ze moeten in zo'n geval een 097-nummer geven.
Dat wil dus niet zeggen dat jij je 06-sim niet mag gebruiken in een ander apparaat dan een telefoon. Alleen dat jouw provider jou geen 06-nummer mag geven bij een data-only plan. Het is een verbod dat geldt voor providers, niet voor de consument zelf.
Stop dus gerust je 06-sim in je Ipad, andere tablet, Mifi of in een diepe la. Is niet verboden.
https://www.acm.nl/nl/ond...mmers-voor-spraak-en-dataMerkt u dat een klant een 06-nummer toch gebruikt voor M2M?
Neem dan maatregelen om het verkeerde gebruik te stoppen. U kunt de diensten beëindigen of omnummeren naar een 097-nummer. Doet u dat niet? Dan houdt de ACM u verantwoordelijk voor het verkeerde gebruik. Wij kunnen dan het nummer intrekken of u beboeten.
Daar staat dus exact hetzelfde als hij zegt. Het is voor een provider verboden het nummer op die manier uit te geven, voor een consument niet verboden om het nummer te gebruiken zoals de provider het hem/haar aanbiedt. En ik zou me er 0 zorgen over maken want ACM heeft het nogal druk en zal dit probleem niet op de eerste tien plekken van de prio lijst hebben staan.druipgrot schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:08:
[...]
Dank! Even gezocht met jouw termen. Dan lijkt het toch net wat lastiger te liggen:
[...]
https://www.acm.nl/nl/ond...mmers-voor-spraak-en-data
“U kunt de diensten beëindigen“ lijkt me toch wel degelijk mij als consument raken. En het is ook zeer gemakkelijk na te gaan; blijven de belminuten geheel onaangeroerd, dan is er iets aan de hand.Kassad schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:21:
[...]
Daar staat dus exact hetzelfde als hij zegt. Het is voor een provider verboden het nummer op die manier uit te geven, voor een consument niet verboden om het nummer te gebruiken zoals de provider het hem/haar aanbiedt. En ik zou me er 0 zorgen over maken want ACM heeft het nogal druk en zal dit probleem niet op de eerste tien plekken van de prio lijst hebben staan.
Tuurlijk neem ik dat product toch wel. Wel vraag ik me af of ik om een 097 zou moeten vragen.
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.