Hehe ga ik eens bekijken. Al een iPad sinds de iPad 1 en nog nooit de camera gebruikt denk ik.Redondo1982 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:36:
[...]
Cameraglas nog wel netjes als je hem gewoon overal neer gooit?
Cameraglas is een stuk harder en sterker dan de "zachte" aluminium casingRedondo1982 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:36:
[...]
Cameraglas nog wel netjes als je hem gewoon overal neer gooit?
Ik heb de ipad pro 11 inch 2018 gehad. Super fijn formaat maar was altijd van mening dat ik toch groter wilde ook omdat ik hem in winkel wel mee vond vallen qua gewicht en formaat.dvd-linden schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:54:
Gisteren even bij de Mediamarkt wezen kijken naar de iPad Pro. Mooi ding! En moet zeggen dat ik hem niet erg zwaar vond, alhoewel ik me wel voor kan stellen dat als je hem langer vasthoudt dat verandert. En hij is inderdaad best groot. Aan de andere kant, er stond een iPad Air naast en die oogde wel weer klein als je eerst even bezig bent geweest op de 12.9 Pro.
Met andere woorden: ik ben er nog niet helemaal over uit en wacht de WWDC nog even af.
Dus dit keer de ipad pro 12.9 inch besteld. Na 3 dagen gebruik toch terug gestuurd omdat ik hem te zwaar en groot vind.
2 dagen geleden stond ik weer bij de Mediamarkt en ik dacht te staan bij een 11 inch......bleek het een 12.9 inch te zijn.
Ik denk dat de enige manier dat je kan achterhalen wat jouw ideale formaat is, is door de 12.9 te kopen en een paar dagen te proberen. In de winkel krijg je toch een heel ander indruk.
Ik weet nu in ieder geval dat mijn "sweet spot" tussen de 11 en 12 inch zit.
Als je oneindig geld zou hebben dan kan je beter beide bezitten.Valinor schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:29:
[...]
Ik heb de ipad pro 11 inch 2018 gehad. Super fijn formaat maar was altijd van mening dat ik toch groter wilde ook omdat ik hem in winkel wel mee vond vallen qua gewicht en formaat.
Dus dit keer de ipad pro 12.9 inch besteld. Na 3 dagen gebruik toch terug gestuurd omdat ik hem te zwaar en groot vind.
2 dagen geleden stond ik weer bij de Mediamarkt en ik dacht te staan bij een 11 inch......bleek het een 12.9 inch te zijn.En de 11 inch leek net een "ipad mini" qua formaat.......
Ik denk dat de enige manier dat je kan achterhalen wat jouw ideale formaat is, is door de 12.9 te kopen en een paar dagen te proberen. In de winkel krijg je toch een heel ander indruk.
Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken. In een winkel kan dat beeld nog wel eens vertekenen. Maar ik had het idee dat bij een 11 inch tablet de combinatie met een Magic Keyboard weer niet zo fijn is. Dat wordt wel erg klein dan weer allemaal.Valinor schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:29:
[...]
Ik heb de ipad pro 11 inch 2018 gehad. Super fijn formaat maar was altijd van mening dat ik toch groter wilde ook omdat ik hem in winkel wel mee vond vallen qua gewicht en formaat.
2 dagen geleden stond ik weer bij de Mediamarkt en ik dacht te staan bij een 11 inch......bleek het een 12.9 inch te zijn.En de 11 inch leek net een "ipad mini" qua formaat.......
Ik heb nu besloten dat ik eerst de WWDC even afwacht, dat is tenslotte nog maar een weekje. Er zijn ook geruchten over een nieuwe Mac Mini. Dus neig dan misschien toch weer naar de Mac Mini i.c.m. een iPad Air. Dan zou de kracht van de Pro namelijk overbodig zijn. Maar goed, ergens lijkt het me wel tof om alles in 1 apparaat te hebben en gezien mijn use case zou dat ook best mogelijk moeten zijn. En de iPad Pro 12.9 is wel echt een prachtig apparaat wat ik er nu zo van gezien heb.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Als je hem voornamelijk in "laptopstand" gaat gebruiken dan is 12,9 inch inderdaad een fijn formaat.dvd-linden schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:01:
[...]
Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken. In een winkel kan dat beeld nog wel eens vertekenen. Maar ik had het idee dat bij een 11 inch tablet de combinatie met een Magic Keyboard weer niet zo fijn is. Dat wordt wel erg klein dan weer allemaal.
Ik heb nu besloten dat ik eerst de WWDC even afwacht, dat is tenslotte nog maar een weekje. Er zijn ook geruchten over een nieuwe Mac Mini. Dus neig dan misschien toch weer naar de Mac Mini i.c.m. een iPad Air. Dan zou de kracht van de Pro namelijk overbodig zijn. Maar goed, ergens lijkt het me wel tof om alles in 1 apparaat te hebben en gezien mijn use case zou dat ook best mogelijk moeten zijn. En de iPad Pro 12.9 is wel echt een prachtig apparaat wat ik er nu zo van gezien heb.
Ik zocht meer een portable apparaat voor in de hand, iets voor tussen een iphone en macbook in.
Cool, vroeg ik me al een tijdje af, heeft hij nu ook meer grip om vast te houden? Wat mij betreft maakt Apple de achterkant van rubber 😀absrnd schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:08:
Mijn Dbrand, Black Swarm skin voor mijn iPad opgeplakt.
de 2020 skin pas zonder probleem op de 2021 versie
De textuur is erg prettig om vast te houden, ik gebruik nooit een case, alleen een sleave om deze in mijn rugzak te doen.
[Afbeelding]
Deze skin heeft textuur die je duidelijk voelt, en is erg prettig.PuntoXII schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:51:
[...]
Cool, vroeg ik me al een tijdje af, heeft hij nu ook meer grip om vast te houden? Wat mij betreft maakt Apple de achterkant van rubber 😀
Het is eigenlijk net als met een televisie kopen. Eerst denk je 55" is erg groot. Na een paar dagen wennen denk je of je toch niet de 65" had moeten nemen.dvd-linden schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:01:
[...]
Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken. In een winkel kan dat beeld nog wel eens vertekenen. Maar ik had het idee dat bij een 11 inch tablet de combinatie met een Magic Keyboard weer niet zo fijn is. Dat wordt wel erg klein dan weer allemaal.
Ik had eerst een iPad Air 4 en heb die teruggestuurd. De nieuwe 12,9" iPad Pro leest ook in Portrait mode duidelijker door de net wat grotere letters. Ideaal voor comics.
Inmiddels besteld na het zien van jouw foto! Ben benieuwd!absrnd schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:30:
[...]
Deze skin heeft textuur die je duidelijk voelt, en is erg prettig.
Nou ik heb die Goojodoq pen inmiddels binnen, eerste indruk is best wel goed.
Look en feel zijn bijna gelijk aan de originele pen en ook het eerste korte tekenen merk ik op druk gevoeligheid niets aan.
Klopt het alleen dat je deze niet met BT hoeft te koppelen?
Edit: ooh hij gaat hier ook wel redelijk snel uit, nog niet tijdens tekenen zoals @Tomba (dacht ik) heeft maar wel wat snel. Dat zou ik voor nu als enige nadeel bestempelen
Look en feel zijn bijna gelijk aan de originele pen en ook het eerste korte tekenen merk ik op druk gevoeligheid niets aan.
Klopt het alleen dat je deze niet met BT hoeft te koppelen?
Edit: ooh hij gaat hier ook wel redelijk snel uit, nog niet tijdens tekenen zoals @Tomba (dacht ik) heeft maar wel wat snel. Dat zou ik voor nu als enige nadeel bestempelen
[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 31-05-2021 15:33 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Haha, toevallig moest ik daar dus ook aan denken. Heb afgelopen november een 55" LG gekocht en eigenlijk had ik al redelijk snel het gevoel dat een 65" toch nog wel net wat toffer geweest zou zijn. Nou weet ik niet of het hier helemaal zou passen, maar voor de content zou het wel nog beter geweest zijn.CR2032 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:47:
[...]
Het is eigenlijk net als met een televisie kopen. Eerst denk je 55" is erg groot. Na een paar dagen wennen denk je of je toch niet de 65" had moeten nemen.
Ik had eerst een iPad Air 4 en heb die teruggestuurd. De nieuwe 12,9" iPad Pro leest ook in Portrait mode duidelijker door de net wat grotere letters. Ideaal voor comics.
En wat je ook zegt over de letters: is toch fijner als het allemaal net wat lekkerder leest.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Deels eens, een tv kan niet groot genoeg zijn. Qua iPad is er (voor mij) wel een duidelijke Max. Heb gisteren mijn nieuwe 12,9 ingewisseld voor een 11 inch en ondanks dat het scherm minder is, heb ik er als tablet meer aan. Kan de iPad nu gewoon weer mobiel gebruiken.CR2032 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:47:
[...]
Het is eigenlijk net als met een televisie kopen. Eerst denk je 55" is erg groot. Na een paar dagen wennen denk je of je toch niet de 65" had moeten nemen.
Ondanks dat een 24” iPad mij te groot is en er daarom wel een Max aan zit had ik zo graag gezien dat de iPad nog groter zou gaan.
Een 16” iPad zou ik direct kopen bijvoorbeeld, een iPad mini, Air of 11pro zijn voor mij echt te klein en dat heb ik soms ook nog wel eens met een 12,9” (als het virtual keyboard de helft van het scherm inneemt bijvoorbeeld)
Een 16” iPad zou ik direct kopen bijvoorbeeld, een iPad mini, Air of 11pro zijn voor mij echt te klein en dat heb ik soms ook nog wel eens met een 12,9” (als het virtual keyboard de helft van het scherm inneemt bijvoorbeeld)
[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 31-05-2021 19:16 ]
Dbrand is baas. Alleen jammer dat ze de matte kleuren vervangen hebben met pastel kleurtjes. De oude paars was altijd mijn go-to, die mis ik wel.absrnd schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:18:
[...]
Ik had deze van Dbrand er al vanaf 2018 op zitten, erg fijn, ik heb niet het idee dat je "scherpe" randjes voelt.
of dat er stof aan de randjes blijft zitten
Er zit wel degelijk kwaliteitsverschil tussen fabrikanten, en ik was al die jaren tevreden met die van hun.
Ik doe het alleen, omdat ik merkte dat ik mijn iPad heeeeeel voorzichtig weglegde, thuis en op mijn werk, met deze skin kan ik de iPad gewoon op de tafel plempen, zonder na te denken![]()
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/WzPFk5VQEpusxVxZlXxvOZIc.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag met het mooie weer nog een positief punt aan de nieuwe 12,9" iPad Pro ontdekt.
Het scherm gaat automatisch zo op fel dat het ook buiten met de zon uitstekend leesbaar blijft.
Met mijn oude iPad hoefde ik dat niet te proberen. Ik weet niet of dat ook zo met de 11" het geval is?
Het scherm gaat automatisch zo op fel dat het ook buiten met de zon uitstekend leesbaar blijft.
Met mijn oude iPad hoefde ik dat niet te proberen. Ik weet niet of dat ook zo met de 11" het geval is?
Maximale helderheid is toch hetzelfde als vorige generaties?CR2032 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:27:
Vandaag met het mooie weer nog een positief punt aan de nieuwe 12,9" iPad Pro ontdekt.
De 12,9 kan tot 1000 nits (deels 1600 bij HDR), oudere modellen en de 11 gaan tot 600 nits.honey schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:36:
[...]
Maximale helderheid is toch hetzelfde als vorige generaties?
Klopt, weet ik, maar als je buiten iets gaat bekijken in de zon, dan is het gewoon maximaal 600 nits volgens mij.Sluw schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:48:
[...]
De 12,9 kan tot 1000 nits (deels 1600 bij HDR), oudere modellen en de 11 gaan tot 600 nits.
Mijn vader merkte vandaag op dat zijn XS Max veel beter is af te lezen in de zon dan zijn 8. Dat heeft waarschijnlijk met het OLED-scherm te maken. Mijn 11” iPad Pro 2018 is minder goed af te lezen in de zon, maar de iPad 2018 van mijn vader nog iets minder vanwege het scherm dat meer reflecteert.
Nee hoor, de iPad Pro 12,9 inch uit 2021 heeft een full screen helderheid van 1000 nits, ook buiten, dus dat merk je zeker wel. Die 1600 nits is wel "peak brightness" dus dat is alleen tijdelijk en lokaal bij HDR content.honey schreef op maandag 31 mei 2021 @ 23:29:
[...]
Klopt, weet ik, maar als je buiten iets gaat bekijken in de zon, dan is het gewoon maximaal 600 nits volgens mij.
@syltheboy dat klopt inderdaad, jouw ervaring van goed naar slecht klopt ook met de helderheidsspecificaties van die apparaten.
[ Voor 14% gewijzigd door Sluw op 01-06-2021 09:25 ]
@Sluw Oh ja, het verschil in brightness tussen de 8 en de XS Max is ongeveer 100nits. De accuduur van een 12.9” iPad Pro 2021 gaat op max brightness denk ik drastisch omlaag, maar is buiten wel een stuk bruikbaarder dan alle andere iPad-modellen.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, de 2021 variant heeft wel een iets grotere accu. Volgens Apples eigen specs 36.71 vs 40.88 Wh.syltheboy schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:13:
@Sluw Oh ja, het verschil in brightness tussen de 8 en de XS Max is ongeveer 100nits. De accuduur van een 12.9” iPad Pro 2021 gaat op max brightness denk ik drastisch omlaag, maar is buiten wel een stuk bruikbaarder dan alle andere iPad-modellen.
De iPad Pro 12.9 heeft een maximale helderheid van 600 nits als je SDR content bekijkt, en 1000 nits full screen als je HDR content bekijkt. Dus, je zou geen verschil moeten zien tussen de nieuwe en oude ipad, tenzij je HDR content bekijkt.Sluw schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:22:
[...]
Nee hoor, de iPad Pro 12,9 inch uit 2021 heeft een full screen helderheid van 1000 nits, ook buiten, dus dat merk je zeker wel. Die 1600 nits is wel "peak brightness" dus dat is alleen tijdelijk en lokaal bij HDR content.
@syltheboy dat klopt inderdaad, jouw ervaring van goed naar slecht klopt ook met de helderheidsspecificaties van die apparaten.
Een groter dynamisch bereik is wel waarneembaar.
Volgens mij klopt dit niet wat je zegt, althans ik heb het anders begrepen.Sluw schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:22:
[...]
Nee hoor, de iPad Pro 12,9 inch uit 2021 heeft een full screen helderheid van 1000 nits, ook buiten, dus dat merk je zeker wel. Die 1600 nits is wel "peak brightness" dus dat is alleen tijdelijk en lokaal bij HDR content.
Er zijn 3 nit waardes:
Max. helderheid van 600 nits
Max. full-screen helderheid van 1000 nits
piekhelderheid van 1600 nits (HDR)
Ik had het begrepen als, je krijgt 600 nits als je de slider op Max zet, je krijgt 1000 nits als je content kijkt waarin HDR het hele beeld vult (de zon, een explosie, etc) en je kunt als aanvulling daarop een op een klein gedeelte van het scherm 1600 nits krijgen.
@honey @Donstil Ah dan had ik dat verkeerd begrepen en vind ik de Apple site een beetje misleidend, jullie hebben inderdaad gelijk.
When looking at the brightness outputs of the iPad Pro 2021, we did two rounds of testing: once on HDR and again with non-HDR content. Our light gun registered an average of 563 nits of brightness for non-HDR content, which is similar to the scores from the 571.3-nit 11-inch iPad Pro 2021 and the iPad Pro 2020 (559 nits). It's also brighter than the panel in the iPad Air 2020 (440 nits) and the 430-nit Super AMOLED panel in the Galaxy Tab S7 Plus.
...
10% and 40% portions of the iPad Pro 2021's display rated at 1582 and 1588 nits, respectively, while the full-screen HDR brightness hit 1251 nits.
Nooit verwacht dat ik dit zou zeggen maar als ik even lekker bezig ben geweest op de 12.9" iPad pro en dan vervolgens even snel mijn iPhone 12 Pro erbij pak dan krijg ik bijna een claustrofobisch gevoel wat is dat scherm dan toch klein. Het zelfde gevoel als je nu een iPhone 4 erbij pakt en denkt hoe konden wij dit "toen" te groot noemenDonstil schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:15:
Ondanks dat een 24” iPad mij te groot is en er daarom wel een Max aan zit had ik zo graag gezien dat de iPad nog groter zou gaan.
Ik mis alleen nog een horizontale splitscreen optie dit had ik voor 12,9 inch toch echt wel verwacht maar goed iPadOS 15 kan voor verassingen zorgen
[ Voor 7% gewijzigd door downcom op 01-06-2021 14:36 ]
... en ik dacht dat peak brightness onafhankelijk is van je ingestelde brightness, maar van de HDR content. Dus, een beeldelement dat zeer fel is, wordt weergegeven met 1600 nits, ongeacht of je brightness op max hebt gezet of op 50%, maar ik weet het niet zeker.Donstil schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:06:
[...]
en je kunt als aanvulling daarop een op een klein gedeelte van het scherm 1600 nits krijgen.
@Sluw Waar heb jij je quote vandaan? Ik zou deze review wel willen lezen.
Dat weet ik ook niet zeker eigenlijk.honey schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:26:
[...]
... en ik dacht dat peak brightness onafhankelijk is van je ingestelde brightness, maar van de HDR content. Dus, een beeldelement dat zeer fel is, wordt weergegeven met 1600 nits, ongeacht of je brightness op max hebt gezet of op 50%, maar ik weet het niet zeker.
Als ik HDR kijk met de slider op automatisch dan gaat de content niet altijd naar 100%, dat weet ik wel.
Ik kwam via een google search op Tom's Guide.honey schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:26:
[...]
... en ik dacht dat peak brightness onafhankelijk is van je ingestelde brightness, maar van de HDR content. Dus, een beeldelement dat zeer fel is, wordt weergegeven met 1600 nits, ongeacht of je brightness op max hebt gezet of op 50%, maar ik weet het niet zeker.
@Sluw Waar heb jij je quote vandaan? Ik zou deze review wel willen lezen.
Apple zou sommige iPads volgend jaar van oledscherm gaan voorzien
https://www.nu.nl/tech/61...scherm-gaan-voorzien.html
Zou het miniled scherm gewoon een tussenstap geweest zijn?
Ik begrijp sowieso niet waarom Apple voor Mini-led is gegaan. Het blijft LCD, dus het probleem van blooming was al van mijlenver te zien.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Buiten in de zon. De opmerking alleen al zorgt bij mij voor een schrikreactie. Laatst was ik niet eens lang in de zon maar het scherm voelde gloeiend heet. Aan de powerbank kwam er geen enkel procentje batterijcapaciteit bij. Tot ik me er bewust van was waren er misschien wel 20 minuten verstreken. Ben al een tijdje aan het Googelen, maar zo te zien ben ik weer uniek in mijn stompzinnigheid.honey schreef op maandag 31 mei 2021 @ 23:29:
[...]
Klopt, weet ik, maar als je buiten iets gaat bekijken in de zon, dan is het gewoon maximaal 600 nits volgens mij.
Vragen.
- Is er een app die de conditie van je accu preciezer weergeeft dan onder Instellingen? Op de iPhone heb je tenminste de waarde Maximumcapaciteit. IPad heeft dat niet. Op de iPad verschijnt alleen een melding als je accu moet worden vervangen en zover is het niet. Ook heb ik geen Mac vanwaar ik dat kan doen.
- Heb het idee dat het opladen behoorlijk veel sneller ging voor het akkefietje dan erna. Kan dat zo snel of bestaat de kans dat ik het paniektechnisch overdrijf.
- Als ik dat wil checken: geeft de verhouding tussen capaciteit accu en lader simpel de initiele laadsnelheid?
- Dat het opladen niet werkte, is dat beveiliging of onvermogen?
Tweakers rocks, maar alleen technologisch.
@druipgrot als je Apple device te warm wordt gaat tie netjes uit. Gebeurd me geregeld.
Kan mij dat niet voorstellen eigenlijk.Teknix1982 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:37:
OLED is niet het toverwoord dat er hier wel eens van gemaakt wordt, ook daarin heb je gradaties van kwaliteit etc, dat is niet automatisch beter dan MiniLed.
https://imazing.com/druipgrot schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:07:
...
Vragen.
- Is er een app die de conditie van je accu preciezer weergeeft dan onder Instellingen? ...
Snap ik en we moeten ook even kijken welke ipads dat dan krijgen maar het lijkt een vreemde keuze om van edge lit naar miniled naar oled te gaan in twee jaar.Donstil schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:04:
[...]
Kan mij dat niet voorstellen eigenlijk.
OLED is niet het toverwoord dat er hier wel eens van gemaakt wordt, ook daarin heb je gradaties van kwaliteit etc, dat is niet automatisch beter dan MiniLed.
Het voordeel is hogere maximale helderheid vermoed ik. Met een mobiel device voor buiten wel handig. Mijn 12.9 werkt buiten echt wel lekker. Uren in de zon zitten werken vandaag en is het scherm goed zichtbaarKoning-Admiraal schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:02:
Ik begrijp sowieso niet waarom Apple voor Mini-led is gegaan. Het blijft LCD, dus het probleem van blooming was al van mijlenver te zien.
Ja dat lijkt me eerder voor bijvoorbeeld een nieuwe air. Daar dan OLED in en dan MiniLed voor de Pro’s.Teknix1982 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:08:
[...]
Snap ik en we moeten ook even kijken welke ipads dat dan krijgen maar het lijkt een vreemde keuze om van edge lit naar miniled naar oled te gaan in twee jaar.
Ja en geen Pentile layout, “realistischere” kleuren, geen burn in.Teknix1982 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:10:
[...]
Het voordeel is hogere maximale helderheid vermoed ik. Met een mobiel device voor buiten wel handig. Mijn 12.9 werkt buiten echt wel lekker. Uren in de zon zitten werken vandaag en is het scherm goed zichtbaar
Niet voor niets dat de beste schermen nu op de markt nog LCD zijn. OLED is fijn en (regelmatig) mooi maar simpelweg voor andere doeleinden.
Wat betreft werken in de zon. Laat je device niet direct in de zon liggen. Ik heb eens gehad dat het scherm van een telefoon los smolt binnen een half uur.
Dit lijkt me ook meer voor de Air modellen. Apple investeert in Micro Led als opvolger voor Mini Led, dan heb je leds per pixel.Teknix1982 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:37:
Microled zal de komende jaren nog niet beschikbaar zijn.
Dat heb ik nog niet meegemaakt, wel dat mijn iPhone (6 Plus) ter bescherming werd uitgeschakeld omdat hij te warm was. Sindsdien let ik er meer op en is het niet meer voorgekomen op al mijn iPhones. Zelfs onder een zonnescherm kan hij erg warm worden.honey schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:16:
Wat betreft werken in de zon. Laat je device niet direct in de zon liggen. Ik heb eens gehad dat het scherm van een telefoon los smolt binnen een half uur.
Dat heb ik geregeld. Batterij en iPhone doen t nog steeds prima!syltheboy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:01:
[...]
Dat heb ik nog niet meegemaakt, wel dat mijn iPhone (6 Plus) ter bescherming werd uitgeschakeld omdat hij te warm was. Sindsdien let ik er meer op en is het niet meer voorgekomen op al mijn iPhones. Zelfs onder een zonnescherm kan hij erg warm worden.
Da is ni fur den iPad. Heb genen Mac, nur PC. Zweifel of ut via den PC wirkt. ;-)
Alle divisies over één kam scheren, mijn iPaddo ging niet uit, maar ik weet zeker dat ie een zonnesteek had.giantgiantus schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:12:
@druipgrot als je Apple device te warm wordt gaat tie netjes uit. Gebeurd me geregeld.
Toch ut eerste scherm dat je van mijlen ver kunt zien.Koning-Admiraal schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:02:
Brauchst nicht ... funzt!druipgrot schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:51:
[...]
Da is ni fur den iPad. Heb genen Mac, nur PC. Zweifel of ut via den PC wirkt. ;-)
Leuk en aardig, maar Apple gaat geen 400~450 nits OLED scherm in de iPad Pro proppen, dus vergeet dat maar vast, blijft voorlopig fijn mini-LED tot micro-LED er is.Koning-Admiraal schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:44:
Microled zal de komende jaren nog niet beschikbaar zijn.
Allemaal leuk en aardig, maar je moet lezen. Ik reageer op iemand die er vanuit gaat dat Apple wel op korte termijn naar Micro-LED zal gaan overstappen. En dat gebeurt niet, dus vergeet dat alvast. Het hele Microled concept.Aiii schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:09:
[...]
Leuk en aardig, maar Apple gaat geen 400~450 nits OLED scherm in de iPad Pro proppen, dus vergeet dat maar vast, blijft voorlopig fijn mini-LED tot micro-LED er is.
De iPhone heeft toch wel een 1000 nits oled oid? Kan dat niet op iPad dan?Aiii schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:09:
[...]
Leuk en aardig, maar Apple gaat geen 400~450 nits OLED scherm in de iPad Pro proppen, dus vergeet dat maar vast, blijft voorlopig fijn mini-LED tot micro-LED er is.
800 en 1200 in HDRgiantgiantus schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:21:
[...]
De iPhone heeft toch wel een 1000 nits oled oid? Kan dat niet op iPad dan?
Volgens mij moet je zelf beter lezen, want “op korte termijn” staat er helemaal niet.Koning-Admiraal schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:11:
[...]
Allemaal leuk en aardig, maar je moet lezen. Ik reageer op iemand die er vanuit gaat dat Apple wel op korte termijn naar Micro-LED zal gaan overstappen. En dat gebeurt niet, dus vergeet dat alvast. Het hele Microled concept.
Dank. Waarom zou dat niet op een iPad kunnen? Ik snap het bericht van @Aiii niet.
Op dit moment lijken die schermen er idd niet te zijn.giantgiantus schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:23:
[...]
Dank. Waarom zou dat niet op een iPad kunnen? Ik snap het bericht van @Aiii niet.
Zie bijvoorbeeld de Samsung Tab S7+. Die heeft een (pentile) 120hz OLED scherm maar doet maar 500 nits.
Volgens mij moet jezelf beter lezen, want de "komende jaren" kun je niet als op korte termijn interpreteren.Donstil schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:23:
[...]
Volgens mij moet je zelf beter lezen, want “op korte termijn” staat er helemaal niet.
Ja de komende jaren zeg je zelf. Niet het bericht waar je op zegt te reageren, waar je overigens de quote knop niet voor gebruikt, dus echt duidelijk is dat sowieso al niet.Koning-Admiraal schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:31:
[...]
Volgens mij moet jezelf beter lezen, want de "komende jaren" kun je niet als op korte termijn interpreteren.
Ik ga er daarom vanuit dat je op dit bericht reageerde want dat zit er direct voor:
En daarin zie ik geen aanduiding van tijd.Sluw schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:56:
[...]
Dit lijkt me ook meer voor de Air modellen. Apple investeert in Micro Led als opvolger voor Mini Led, dan heb je leds per pixel.
En waar reageert de user op:Donstil schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:35:
[...]
Ja de komende jaren zeg je zelf. Niet het bericht waar je op zegt te reageren, waar je overigens de quote knop niet voor gebruikt, dus echt duidelijk is dat sowieso al niet.
Ik ga er daarom vanuit dat je op dit bericht reageerde want dat zit er direct voor:
[...]
En daarin zie ik geen aanduiding van tijd.
En daaropvolgend de reactie.Teknix1982 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:37:
Ja OLED. Dus niet Microled.
Oftewel:
Is dus onzin want dat wordt niet gezegd. Niet alleen niet op korte termijn. Gewoon helemaal niet.Koning-Admiraal schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:11:
[...]
Allemaal leuk en aardig, maar je moet lezen. Ik reageer op iemand die er vanuit gaat dat Apple wel op korte termijn naar Micro-LED zal gaan overstappen. En dat gebeurt niet, dus vergeet dat alvast. Het hele Microled concept.
Oftewel je zit er gewoon naast. Geeft niet maar beschuldig dan ook niet iemand op een belerend toontje.
Volgens mij lees je gewoon niet. Dat is prima, maar ga dan niet anderen corrigeren. De user begon zelf over Microled.Donstil schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:42:
[...]
Ja OLED. Dus niet Microled.
Oftewel:
[...]
Is dus onzin want dat wordt niet gezegd. Niet alleen niet op korte termijn. Gewoon helemaal niet.
Oftewel je zit er gewoon naast. Geeft niet maar beschuldig dan ook niet iemand op een belerend toontje.
Ik snap wel wat @Donstil bedoelt, dat toontje van de correctie leest gewoon niet fijn en dat maakt het onnodig.Koning-Admiraal schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:43:
[...]
Volgens mij lees je gewoon niet. Dat is prima, maar ga dan niet anderen corrigeren. De user begon zelf over Microled.
Verder ook eens overigens, nergens noemt Sluw Micro-led als korte termijn of komende jaren, verder alleen een mention over dat Apple zou investeren in Micro-led en die quote naar het OLED artikel.
Draadloos laden is wel heel fijn!
nieuws: Gerucht: komende iPad Pro kan draadloos laden en iPad mini krijgt nie...
nieuws: Gerucht: komende iPad Pro kan draadloos laden en iPad mini krijgt nie...
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Haha ik had juist het tegenovergestelde toen ik dat las.Jumpman schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:45:
Draadloos laden is wel heel fijn!
Lijkt mij behoorlijk overbodig (en langzaam) bij apparaten als de 12,9.
Hmm, met een ingebouwd draadloos docking systeem in een mooi bureau kan het mijn inziens wel toegevoegde waarde hebbenDonstil schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:27:
[...]
Haha ik had juist het tegenovergestelde toen ik dat las.
Maar dat extra gewicht

& @Jumpman Ik hoor jullie niet over de Ugreen, heeft dat een reden? Heb wel goede ervaringen met dat merk. Kwam net die met tilt en drukgevoeligheid tegen, https://nl.aliexpress.com/item/1005001710049620.html leek me wel wat.Tomba schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:53:
@Numitor [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid
[...]
Goed om te weten, die ligt hier ook klaar
[...]
Ik ga er vanuit dat dat niet heel lang gaat duren voor die update komt.
Geen reden behalve de goede reviews. Ik raad de Goojodoq af omdat hij als je hem ‘verkeerd’ vasthoud (aldus Goojodoq zelf) uitvaltdruipgrot schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:24:
[...]
& @Jumpman Ik hoor jullie niet over de Ugreen, heeft dat een reden? Heb wel goede ervaringen met dat merk. Kwam net die met tilt en drukgevoeligheid tegen, https://nl.aliexpress.com/item/1005001710049620.html leek me wel wat.
De mijne doet dat niet overigens.
Wel gaat hij regelmatig onbedoeld aan, maar dat vind ik niet zo heel erg voor dat geld.
Wel gaat hij regelmatig onbedoeld aan, maar dat vind ik niet zo heel erg voor dat geld.
Misschien zijn de losse penpunten wat lastiger te verkrijgen, die van Goojodoq lijken inwisselbaar met die van de Apple pencil. Overigens zie je bij de reviews van die Ugreen, een Rus die ze naast elkaar legt (16 Dec 2020 14:41) in termen van Alitranslate: "de een is veel meer moe en is voelde vanwege dit is beter" ;-)Tomba schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:16:
[...]
Geen reden behalve de goede reviews. Ik raad de Goojodoq af omdat hij als je hem ‘verkeerd’ vasthoud (aldus Goojodoq zelf) uitvalt
:strip_exif()/f/image/mi0qt6wMJuWSoCHJISnmEGtK.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb daar naar gekeken. De originele punten van Apple passen niet op de Goojodoqdruipgrot schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:34:
[...]
Misschien zijn de losse penpunten wat lastiger te verkrijgen, die van Goojodoq lijken inwisselbaar met die van de Apple pencil. Overigens zie je bij de reviews van die Ugreen, een Rus die ze naast elkaar legt (16 Dec 2020 14:41) in termen van Alitranslate: "de een is veel meer moe en is voelde vanwege dit is beter" ;-) [Afbeelding]
Kende die nog niet.druipgrot schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:24:
[...]
& @Jumpman Ik hoor jullie niet over de Ugreen, heeft dat een reden? Heb wel goede ervaringen met dat merk. Kwam net die met tilt en drukgevoeligheid tegen, https://nl.aliexpress.com/item/1005001710049620.html leek me wel wat.
Is ook het eerste wat ik dacht, dat lijkt me niet echt nodig. Gebruik het mobiel ook maar zelden, maar dat heeft als reden dat de iPhone 12 pro de helft van de tijd wireless niet goed laad. En als hij laad is het trager dan bedraad.Donstil schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:27:
[...]
Haha ik had juist het tegenovergestelde toen ik dat las.
Dan zou ik de draadloze lader en de telefoon even goed checken, want dit is niet normaal. Ik laad mijn iPhone 12 alleen maar draadloos. Gaat 100% goed. Op mijn Ali 10 euro 'magsafe' enkele en dubbele laders, en ook op mijn standaard Anker en Samsung Qi laders. Wel langzamer dan bedraad, inderdaad, maar dat is omdat de iPhone niet meer dan 15W draadloos laden ondersteunt. Heb je een magsafe lader, of een ander merk? Als je een hoesje gebruikt, zou het misschien ook kunnen zijn dat dat te dik is. Probeer het eens zonder hoesje. Als het dan nog problemen oplevert, zou ik eerst eens een andere draadloze lader proberen, want wellicht zit daarin een defect.Teknix1982 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:00:
[...]
Is ook het eerste wat ik dacht, dat lijkt me niet echt nodig. Gebruik het mobiel ook maar zelden, maar dat heeft als reden dat de iPhone 12 pro de helft van de tijd wireless niet goed laad. En als hij laad is het trager dan bedraad.
Nee denk niet dat het een defect is. Check deze threat maar eens. https://discussions.apple...955180?login=true&page=43Of-Aaargh schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:57:
[...]
Dan zou ik de draadloze lader en de telefoon even goed checken, want dit is niet normaal. Ik laad mijn iPhone 12 alleen maar draadloos. Gaat 100% goed. Op mijn Ali 10 euro 'magsafe' enkele en dubbele laders, en ook op mijn standaard Anker en Samsung Qi laders. Wel langzamer dan bedraad, inderdaad, maar dat is omdat de iPhone niet meer dan 15W draadloos laden ondersteunt. Heb je een magsafe lader, of een ander merk? Als je een hoesje gebruikt, zou het misschien ook kunnen zijn dat dat te dik is. Probeer het eens zonder hoesje. Als het dan nog problemen oplevert, zou ik eerst eens een andere draadloze lader proberen, want wellicht zit daarin een defect.
Ik gebruik een Zens draadloze oplader met airpods dock en watch charger. Het komt heel precies hoe ik hem erop zet lijkt het. Maargoed we gaan een beetje offtopic
Die heb ik ook. Het irriteerde me zo erg dat ik m niet meer gebruik voor mijn iPhone.Teknix1982 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:45:
[...]
Ik gebruik een Zens draadloze oplader met airpods dock en watch charger. Het komt heel precies hoe ik hem erop zet lijkt het. Maargoed we gaan een beetje offtopic
[ Voor 15% gewijzigd door Tomba op 06-06-2021 13:47 ]
Heb ‘m vannacht gekocht €21,95
Ipados 15 net gezien. Waarvoor heb je 16gb ram nodig? Geld blijft in mijn wallet.
Met iOS 16 gaat dat wel komen, dan zit het in de naamMezkeijou schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:11:
Ipados 15 net gezien. Waarvoor heb je 16gb ram nodig? Geld blijft in mijn wallet.
Omdat het kan.Mezkeijou schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:11:
Voor de meeste mensen is een M1 met 8GB meer dan genoeg. Geldt ook voor de Mac.
Hiep hoi, swift development op iPad :-)
Hier ben ik ook het meest enthousiast over. Ik ben benieuwd in hoe verre dit een uitgeklede versie van x code is.Graficon schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:55:
Hiep hoi, swift development op iPad :-)
Beetje medeleven met wat posters hier. Velen dachten dat de iPad een totaal ander apparaat zou worden na deze Persco. Heb wel zin in de nieuwe splitscreen functies. Hoop vooral dat teams door blijft werken inclusief cam zodat ik in saaie workmeetings m’n email bij kan werken🤣.Donstil schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:30:
[...]
Met iOS 16 gaat dat wel komen, dan zit het in de naam
[ Voor 22% gewijzigd door giantgiantus op 07-06-2021 23:07 ]
It’s a sad day for some.giantgiantus schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:03:
[...]
Beetje medeleven met wat posters hier. Velen dachten dat de iPad een totaal ander apparaat worden na deze Persco.
Mja, ik slaap er niet minder om maar vind het wel een beetje vreemde zet van Apple. Je brengt een top-of-the-line versie uit met expliciet 16GB en je doet er vervolgens niets mee.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Enige verschil was idd dat ze het nu melden. Want ook vroeger had een max iPhone wel eens meer geheugen zonder echt extra functies.Radiodurans schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:07:
Mja, ik slaap er niet minder om maar vind het wel een beetje vreemde zet van Apple. Je brengt een top-of-the-line versie uit met expliciet 16GB en je doet er vervolgens niets mee.
Dat is niet zo moeilijk te verklaren lijkt me. Die 16Gb RAM variant is gewoon om meer klanten te proberen binnen te halen. Niets meer, niets minder.Radiodurans schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:07:
Zo verzinnen ze elk jaar wel iets om dit te bewerkstelligen.
Fast forward 2022:
iPad Pro 2022 nu met een 32Gb RAM variant.
‘’Ow, ze zullen toch wel iets met die 32GB aan RAM geheugen doen??’’
Volgens mij kan je er ook heel veel mee doen, namelijk meerdere grote apps in RAM houden zodat je sneller kan werken en snel kan schakelen tussen die apps. Klinkt als een Pro functie
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ja met 8 gb moeten die wel vaak afsluiten natuurlijk😉 en dan ook nog die trage ssd. Super irritant.Kassad schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:30:
Volgens mij kan je er ook heel veel mee doen, namelijk meerdere grote apps in RAM houden zodat je sneller kan werken en snel kan schakelen tussen die apps. Klinkt als een Pro functie
Ik denk dat je over het algemeen een iPad Pro niet voor 1 jaar koopt. Het feit dat het nu nog geen meerwaarde heeft, wil niet zeggen dat het dan volgend jaar geen meerwaarde heeft. Of het jaar erop. Als ik even naar mijn eigen situatie kijk, ik kom van een iPad Pro 2018 af die nog prima deed en niet weg had gehoeven. Er zijn genoeg die de iPad meerdere jaren gebruiken dus nu al de conclusie dat die 16Gb een marketing gimmick was gaat iets te ver in mijn beleving. Maar om dit jaar alleen voor die reden voor 16Gb versie te gaan lijkt inderdaad overkill.
Ik weet niet of ik het op een ipad of op een M1 laptop heb gezien. Maar er was een tekening met een bijna oneindige zoom er in. Kan iemand zich herinneren wat dat was? Was dat van Procreate of een PDF. Was niet normaal hoe ver je in kon zoemen.Kassad schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:30:
Zou 16GB ram dan handig zijn?
Dat is het gewoon idd. Heb jij van die Apps die de max van 5.1 GB vol benutten dan kan je er op de skere iPad Pro's 1 in het geheugen houden. Op de 16 GB modellen zijn dat dan 2 Apps.Kassad schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:30:
Ik heb ook nooit helemaal begrepen waarom mensen denken dat er iets aparts ontwikkeld gaat worden voor de 16GB iPads. Het is qua verkoopaantallen niet de grootste groep iPads en Apple zou dan speciaal voor deze groep hardware een apart OS moeten ontwikkelen.
iPadOS moet immers op elke iPad werken, dus ook op de instapper en ook op de instapper van drie jaar terug (want die lange ondersteuning vinden we juist zo geweldig aan de producten van Apple toch?).
Ik zie het zo, door de rekenkracht en de RAM van deze generatie ga ik weer jaren met mijn iPad doen. Er is nu overcapaciteit waardoor ik over een jaar of vier nog steeds een vlot product heb. En ik kan het apparaat voor mijn werk steeds vaker gebruiken, ik hoef steeds minder vaak mijn laptop mee te nemen ergens naar toe.
Ik zou er geen MacOS (oid) op willen, ik wil juist iPadOS dus ik ben er wel blij mee eigenlijk.
iPadOS moet immers op elke iPad werken, dus ook op de instapper en ook op de instapper van drie jaar terug (want die lange ondersteuning vinden we juist zo geweldig aan de producten van Apple toch?).
Ik zie het zo, door de rekenkracht en de RAM van deze generatie ga ik weer jaren met mijn iPad doen. Er is nu overcapaciteit waardoor ik over een jaar of vier nog steeds een vlot product heb. En ik kan het apparaat voor mijn werk steeds vaker gebruiken, ik hoef steeds minder vaak mijn laptop mee te nemen ergens naar toe.
Ik zou er geen MacOS (oid) op willen, ik wil juist iPadOS dus ik ben er wel blij mee eigenlijk.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Dat heb ik ook nooit begrepen maar volgens mij zijn er ook maar weinig mensen die verwacht hadden dat er software ontwikkeld zou worden voor alleen de 16gb versieKassad schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:28:
Ik heb ook nooit helemaal begrepen waarom mensen denken dat er iets aparts ontwikkeld gaat worden voor de 16GB iPads. Het is qua verkoopaantallen niet de grootste groep iPads en Apple zou dan speciaal voor deze groep hardware een apart OS moeten ontwikkelen.
Ok, misschien niet zo zeer software specifiek voor de 16GB. Maar waarom niet meer benutten dan 5.1GB voor een app? Is het omdat de app het niet aankan?Sluw schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:12:
[...]
Dat heb ik ook nooit begrepen maar volgens mij zijn er ook maar weinig mensen die verwacht hadden dat er software ontwikkeld zou worden voor alleen de 16gb versieIk had wel op pro software gehoopt maar had niet verwacht dat die alleen op de M1 iPads zou draaien, met de extra power zou daar wel beter gebruik van gemaakt kunnen worden. Maar ach, alles wat ik nodig heb is te verkrijgen dus zou meer voor de fun zijn.
Is een beperking vanuit Apple.Mezkeijou schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:15:
[...]
Ok, misschien niet zo zeer software specifiek voor de 16GB. Maar waarom niet meer benutten dan 5.1GB voor een app? Is het omdat de app het niet aankan?
Waarschijnlijk wil Apple dat functionaliteiten over het algemeen gelijk blijven. Dus er mag geen verschil in de Apps zelf zitten maar er mogen wel meer apps tegelijkertijd in het geheugen zitten. Echter heeft Apple in het verleden toch meer ram toegekend aan prominente apps op een later tijdstip, bijvoorbeeld Procreate kreeg op een later tijdstip toegang tot meer geheugen op de 2020 iPad Pros. Of dat nu weer gaat gebeuren is natuurlijk verre van zeker.Mezkeijou schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:15:
[...]
Ok, misschien niet zo zeer software specifiek voor de 16GB. Maar waarom niet meer benutten dan 5.1GB voor een app? Is het omdat de app het niet aankan?
2020:
:strip_exif()/f/image/dTEkaNIlRHFOgGpf8CIRMFGy.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door Sluw op 08-06-2021 11:32 ]
Valt me wel tegen dat apps maar 5,5 mogen gebruiken. Nu kan ik nog niet in procreate de door mij gewenste canvas size (120x80cm @ 300dpi) gebruiken. Hopelijk veranderd dat nog ...Corrigan schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:23:
[...]
Omdat het kan.![]()
Voor de meeste mensen is een M1 met 8GB meer dan genoeg. Geldt ook voor de Mac.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Ik ben best tevreden met wat er naar iPadOS 15 komt. Kleine verbeteringen die ik van iOS miste.
Natuurlijk wil ik ook meer, maar ik heb hem gekocht zonder extra verwachtingen, dus ik ben niet teleurgesteld.
Ik kan zelfs wachten tot de release want ik ben best tevreden met wat hij nu kan.
iPhone apps in landscape mode werken ook, dus wie weet wat zit er nog allemaal in?
Natuurlijk wil ik ook meer, maar ik heb hem gekocht zonder extra verwachtingen, dus ik ben niet teleurgesteld.
Ik kan zelfs wachten tot de release want ik ben best tevreden met wat hij nu kan.
iPhone apps in landscape mode werken ook, dus wie weet wat zit er nog allemaal in?
It's dark but I don't want to find the light
Zoals verwacht met iPadOS 15. Volgend jaar of het jaar er op dan wellicht upgraden naar M1 en XDR als er een aanbieding is. Er komt een omslagpunt dat een Mx processor ‘benodigd’ is in iPadOS.Jumpman schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:51:
[...]
Apple gaat niet een eigen productlijn kannibaliseren, verwacht ik.
We weten dat M1 8-core in de nieuwe iPad Pro zit, maar volgens mij nog niet op welke clocks hij draait. We weten wel wat het 50% sneller zal zijn als de vorige generatie.
Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.