The_Bald_Diver schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:26:
Ik heb nu een maandje een de nieuwe Pro 12.9 M2. Super veel overkill want ik doe eigenlijk maar wat internetten, streamen, spelletjes maar ik wou perse een het 12.9 scherm en ik had genoeg budget dus met de M2 iets meer Futureproof dan de M1.
Ik kwam van de Air2 die echt wel supertraag was geworden en waar de batterij op z'n laatste poten liep.
daar heb ik toch nog 100€ voor gekregen/
Ik geniet van het scherm en het supergeluid maar heb me wel mispakt aan het gewicht in een foliocase, dat is soms wel minder handig op de bank.
Die folio cases (vooral 3rd party van amazon en dergelijke) zijn inderdaad weinig comfortabel. Ik had er zo eentje om een iPad Air 3. Omdat die iPad sowieso wat kleiner is, kan het nog net en ik stoorde me er niet zo aan.
Je gebruikt je iPad echter nooit meer kaal, omdat het erop en eraf klikken van die dingen nogal een gedoe is. En dat is ook best jammer, want Apple heeft natuurlijk ook erg veel energie gestopt in het design, het 'gevoel' van de materialen, het gewicht, enz...
Nog een nadeel is dat er soms toch wat stof/vuil achter die folios kan raken (geen idee hoe?) en dat die na verloop van tijd toch lichte abrasieve schade kunnen toebrengen op het alumimium van de iPad. Dus af en toe toch eens afnemen om te reinigen.
Nu ik over ben op een Pro 11, met magnetische hoezen, vind ik dit een enorme vooruitgang. Thuis maak ik me minder zorgen over de iPad laten vallen, dus ik gebruik 'm vaak genoeg kaal in de hand. Wat qua gewicht en 'gevoel' echt zeer fijn is. Zoals het hoort eigenlijk.
In m'n tas gaat de hoes er altijd op, zonder uitzondering. De iPad komt dan vaak genoeg in een vak waar ook andere items in zitten. Plus, het levert een klein beetje extra rigiditeit op. Ik ben nog niet vergeten hoe gemakkelijk deze iPads met de uitgefreesde opening voor het laden van de Apple Pencil doormidden buigen, of licht krom trekken. Dat wil ik niet zien gebeuren met een iPad van 1300+ euro.
Wel zijn de folio's beter bestand tegen een zijdelingse impact op de hoeken. Ik heb m'n Air 3 goed kunnen verkopen, want die zag er als nieuw uit. En die is ook wel eens van da bank gevallen op een hoek, maar dat is er niet aan te zien. De magnetische hoezen bieden daar geen enkele bescherming (de hoeken), dus daar kan je op wachten dat er een bluts/schade optreedt.
En wie zegt: "wees zuuuuuuuinig op je spullen" Ja goed, een onhandig momentje kan iedereen wel eens overvallen. Mijn iPad valt niet 5 keer per dag op de grond, maar het hoeft maar 1 keer te gebeuren. Verder ben ik echt heel voorzichtig met m'n dure Apple spul.