Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
Of-Aaargh schreef op maandag 3 april 2023 @ 07:30:
[...]
Apple biedt op vrijwel alle nieuwe producten maar 1 jaar garantie. Gerefurbished of niet.
Even 2 minuten op Google en je weet toch exact hoe garantie in NL is geregeld? Wat je aangeeft is gewoon niet waar.....

Je hebt (altijd);
- wettelijke garantie van de verkoper (kan ook Apple zijn) voor de te verwachte levensduur, minimaal 2 jaar meestal (veel) langer.
- aanvullende fabrieksgarantie (dus van Apple) conform hun eigen voorwaarden, hier één jaar.

Bij refurbished geldt de wettelijke garantie gewoon nog steeds, al is de discussie over te verwachten levensduur daar wellicht wat lastiger dan bij volledig nieuw. Maar het is ook gewoon minimaal 2 jaar.

En dat stond hier ahahahahah in "[iPad Pro 2021] Ervaringen & Discussie" ook gewoon al.

[ Voor 9% gewijzigd door CirclDigital op 03-04-2023 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
CirclDigital schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:49:
Even 2 minuten op Google en je weet toch exact hoe garantie in NL is geregeld? Wat je aangeeft is gewoon niet waar.....

En dat stond hier ahahahahah in "[iPad Pro 2021] Ervaringen & Discussie" ook gewoon al.
Volgens mij schreef ik dat niet van 1 jaar en ik juist ook hetzelfde schrijf dat Apple verplicht is 2 jaar garantie te bieden volgens de wet. Alleen ze zetten wel op hun website 1 jaar maar vermelden verder niet erbij dat dit alleen dan fabrieksgarantie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
Roel1966 schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:37:
[...]
Alleen ze zetten wel op hun website 1 jaar maar vermelden verder niet erbij dat dit alleen dan fabrieksgarantie is.
Kijk gewoon naar het plaatje data AHA ook al poste.

Staat duidelijk een kopje met Nederlandse consumentenweging (de wettelijke garantie) en alleen onder het kopje Apple's beperkte garantie (de aanvullende fabrieksgarantie dus) staat die 1 jaar.

[ Voor 9% gewijzigd door CirclDigital op 03-04-2023 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
CirclDigital schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:46:
Kijk gewoon naar het plaatje data AHA ook al poste.

Staat duidelijk een kopje met Nederlandse consumentenweging (de wettelijke garantie) en alleen onder het kopje Apple's beperkte garantie (de aanvullende fabrieksgarantie dus) staat die 1 jaar.
Ook in het plaatje van Ahaha staat echt 1 jaar na aankoopdatum terwijl volgens de Nederlandse consumentenwet dit 2 jaar moet zijn. Pas bij Apple Care Protection plan staat 2 jaar na aankoopdatum vermeld dus het klopt gewoon niet.

Het zou nog anders zijn wanneer je de iPad niet rechtstreeks via Apple koopt want dan kan Apple wel b.v. 1 jaar fabrieksgarantie bieden. Het 2de jaar is dan voor rekening van de verkopende partij, iets wat je wel vaker ziet maar dan wel andersom. Weet b.v. van Asus dat Asus bovenop de 2 jaar verplichte garantie nog 1 jaar extra fabrieksgarantie bied op sommige producten. In geval dan na het 2de jaar iets defect gaat dan kan je dus niet meer terecht bij de verkopende partij maar moet je rechtstreeks naar Asus.

Echter, wanneer je dus rechtstreeks via Apple zelf koopt zoals een refurbished iPad, dan is Apple de verkopende partij en is dus verplicht 2 jaar garantie te bieden volgens de Nederlandse consumentenwet. Nu lijkt het erop dat Apple alleen 2 jaar garantie bied als je Apple Care erbij pakt, dus ergens misleidend. Oke, via Apple Care krijg je dan wel een extra verzekering erbij maar puur sec voor de normale garantie is dat niet nodig.

Update:

Inmiddels direct contact opgenomen met Apple en het toch net ietwat anders in elkaar steekt, beetje verwarrend maar het is mij nu wel duidelijk.

Apple bied dus 1 jaar fabrieksgarantie via Apple zelf waarna het 2de jaar via de Apple store verloopt, oftewel dan de verkopende partij. Dit zijn dus binnen Apple 2 aparte afdelingen die naast elkaar werken, ietwat verwarrend maar het is mij nu wel duidelijk. Samengevat krijg je dus gewoon 2 jaar garantie volgens de Nederlandse consumentenwet, óók dus op de refurbished iPad's.

[ Voor 14% gewijzigd door Roel1966 op 03-04-2023 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:55
CirclDigital schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:49:
[...]

Je hebt (altijd);
- wettelijke garantie van de verkoper (kan ook Apple zijn) voor de te verwachte levensduur, minimaal 2 jaar meestal (veel) langer.
- aanvullende fabrieksgarantie (dus van Apple) conform hun eigen voorwaarden, hier één jaar.

Bij refurbished geldt de wettelijke garantie gewoon nog steeds, al is de discussie over te verwachten levensduur daar wellicht wat lastiger dan bij volledig nieuw. Maar het is ook gewoon minimaal 2 jaar.

Wat ik uitsluitend bedoelde te zeggen dat Apple, in tegenstelling tot de meeste andere producenten van consumentenelektronica slechts 1 jaar uitgebreide fabrieksgarantie geeft ipv 2 of meer jaar.
Het grote voordeel van die langere fabrieksgarantie bij andere fabrikanten is de omgekeerde bewijslast. Bij Apple zul je na dat ene jaar fabrieksgarantie bij een defect zelf moeten bewijzen dat je product niet deugdelijk is geweest. Wat een stuk lastiger is dan dat de fabrikant de garantie alleen kan weigeren indien deze kan bewijzen dat het defect door jou veroorzaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
Roel1966 schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:23:
[...]
Ook in het plaatje van Ahaha staat echt 1 jaar na aankoopdatum terwijl volgens de Nederlandse consumentenwet dit 2 jaar moet zijn. Pas bij Apple Care Protection plan staat 2 jaar na aankoopdatum vermeld dus het klopt gewoon niet.
Gewoon even goed lezen wat er staat..... in Nederland is de wettelijke garantie niet 2 jaar maar verwachte levensduur en dat is exact wat er in het plaatje staat. In de praktijk is dit MINIMAAL 2 jaar maar vaak veel langer.

Apple's beperkte garantie is het stukje aanvullende fabrieksgarantie dat zij bieden, ook als de verkoper een andere partij is. Maar helemaal niet relevant aangezien de wettelijke garantie hier gewoon beter is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cNZ40_ApXD5BEc6B9poDUwdC2Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iOZ1LZRrx3bOlNaJfPoWzSeG.png?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door CirclDigital op 04-04-2023 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Na lang twijfelen en het kijken van vele reviews op Youtube heb ik uiteindelijk een besluit genomen, deels ook wel door de reacties hier in dit topic. Belangrijkste punt bij mijn keuze was deels wel de erg hoge prijs voor de laatste generatie iPad Pro 2022 met de M2 cpu. Daarbij genomen dat de extra kracht van de M2 cpu eigenlijk binnen iPadOS niet echt tot zijn recht komt. Min of meer komt het er op neer dat er alleen voordeel is bij b.v. high-res video edit hetgeen ik toch al niet van plan was te gaan doen op de iPad.

Uiteindelijk na heel wat refurbished sites in de gaten gehouden te hebben heb ik gisteren toch besloten om een refurbished iPad Pro 11 2021 bij Apple zelf te bestellen. Apart genoeg is Apple zelf het goedkoopste met 759 euro en garantie dus gewoon 2 jaar blijkt te zijn. Inmiddels vandaag de iPad Pro ontvangen en ik eerlijk gezegd geen verschil zie met een nieuwe iPad Pro. Enigste verschil is dat op de originele Apple doos rfb erbij staat vermeld op de sticker met barcode.

Ook heb ik nog zowel de iPad Pro 11 2022 en 2021 naast elkaar gelegd en beiden uitgetest of er werkelijk verschillen qua snelheid te merken zijn. Ja er zit een fractie van misschien echt milisecondes verschil in maar om daar bijna 250 euro extra voor te betalen ? Scherm is hetzelfde, afmetingen hetzelfde, gewicht is hetzelfde en alleen mist de hoover functie die toch al niet werkte met de imitatie pen die ik gebruik.

Kortom, tja, achteraf gezien ondanks mijn eerdere kritiek op de Apple store, kan ik jullie toch een refurbished iPad Pro 2021 zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:43
Gisteren een iPad Pro 2021 gekocht. Hiervoor een Air gehad met een Logitech combo touch. Die combinatie beviel erg goed.
Echter nu ik de Pro zonder hoes gebruik ligt deze lekker in de hand zonder hoes. Nadeel van de Logitech is dat je de Pro niet meer gebruikt zonder hoes. Voordeel is de kickstand.

Toch maar Magic Keyboard kopen?
Ik lees hier goede ervaringen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:39
Roel1966 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 18:11:
Na lang twijfelen en het kijken van vele reviews op Youtube heb ik uiteindelijk een besluit genomen, deels ook wel door de reacties hier in dit topic. Belangrijkste punt bij mijn keuze was deels wel de erg hoge prijs voor de laatste generatie iPad Pro 2022 met de M2 cpu. Daarbij genomen dat de extra kracht van de M2 cpu eigenlijk binnen iPadOS niet echt tot zijn recht komt. Min of meer komt het er op neer dat er alleen voordeel is bij b.v. high-res video edit hetgeen ik toch al niet van plan was te gaan doen op de iPad.

Uiteindelijk na heel wat refurbished sites in de gaten gehouden te hebben heb ik gisteren toch besloten om een refurbished iPad Pro 11 2021 bij Apple zelf te bestellen. Apart genoeg is Apple zelf het goedkoopste met 759 euro en garantie dus gewoon 2 jaar blijkt te zijn. Inmiddels vandaag de iPad Pro ontvangen en ik eerlijk gezegd geen verschil zie met een nieuwe iPad Pro. Enigste verschil is dat op de originele Apple doos rfb erbij staat vermeld op de sticker met barcode.

Ook heb ik nog zowel de iPad Pro 11 2022 en 2021 naast elkaar gelegd en beiden uitgetest of er werkelijk verschillen qua snelheid te merken zijn. Ja er zit een fractie van misschien echt milisecondes verschil in maar om daar bijna 250 euro extra voor te betalen ? Scherm is hetzelfde, afmetingen hetzelfde, gewicht is hetzelfde en alleen mist de hoover functie die toch al niet werkte met de imitatie pen die ik gebruik.

Kortom, tja, achteraf gezien ondanks mijn eerdere kritiek op de Apple store, kan ik jullie toch een refurbished iPad Pro 2021 zeker aanraden.
Goede keuze. Het technische verschil is marginaal maar de prijs is aanzienlijk hoger voor de m2. Een andere mogelijkheid is wachten op de m3 iPad Pro die waarschijnlijk een beter scherm heeft en een langere accuduur. Helaas moet je dan nog wel even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:55
Roodey schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:34:
Gisteren een iPad Pro 2021 gekocht. Hiervoor een Air gehad met een Logitech combo touch. Die combinatie beviel erg goed.
Echter nu ik de Pro zonder hoes gebruik ligt deze lekker in de hand zonder hoes. Nadeel van de Logitech is dat je de Pro niet meer gebruikt zonder hoes. Voordeel is de kickstand.

Toch maar Magic Keyboard kopen?
Ik lees hier goede ervaringen in dit topic.
Er zitten ook fikse nadelen aan de Magic keyboard hoor.
-lastig te gebruiken op schoot, door de slechte kijkhoek en de neiging tot snel achterover kantelen door het hoge zwaartepunt;
-zwaar: de Magic Keyboard is zwaarder dan de Ipad zelf, omdat er een dikke stalen plaat in de basis zit om te voorkomen dat het geheel meteen omvalt. Dan zit je met een totaalgewicht dat hoger is dan van een laptop, zo'n 1,4 kilo.
-duur, de Magic Keyboard is twee keer zo duur als de Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
noslen schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:40:
Goede keuze. Het technische verschil is marginaal maar de prijs is aanzienlijk hoger voor de m2. Een andere mogelijkheid is wachten op de m3 iPad Pro die waarschijnlijk een beter scherm heeft en een langere accuduur. Helaas moet je dan nog wel even wachten.
Ik werk nu dan sinds een paar dagen met de M1 en voorheen dus ook een aantal dagen met die M2 versie gestoeid. Eerlijk gezegd, ja, soms zit er misschien een paar milliseconde in met b.v. opstarten van apps die dan ietwat meer eisen qua kracht. Alleen net zoals je schrijft, dat is eigenlijk maar marginaal en het toch wel grote prijsverschil eigenlijk niet waard.

Eigenlijk twijfel ik ook wel behoorlijk eraan of die iPad wel een refurbished model is want er is werkelijk nergens ook maar een aanwijzing dat die iPad voorheen gebruikt is. Als je het mij vraagt is het gewoon nog een nieuwe van een of andere restpartij die is blijven liggen bij Apple. En tja als deze toch refurbished is dan hebben ze er volgens mij een nieuwe kast omheen gezet en een nieuw scherm.

Maar ja, zelfs 2de hands worden de 2021 iPad Pro's nog bijna voor dezelfde prijs aangeboden dus was de keuze voor mij eigenlijk wel duidelijk. En tja zeker, er zal vast komend jaar een nieuwe versie komen maar deze voldoet voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahahahahah
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-04-2023
Gefeliciteerd met je aankoop! Bevalt de iPad?
Roel1966 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:57:
[...]

Ik werk nu dan sinds een paar dagen met de M1 en voorheen dus ook een aantal dagen met die M2 versie gestoeid. Eerlijk gezegd, ja, soms zit er misschien een paar milliseconde in met b.v. opstarten van apps die dan ietwat meer eisen qua kracht. Alleen net zoals je schrijft, dat is eigenlijk maar marginaal en het toch wel grote prijsverschil eigenlijk niet waard.

Eigenlijk twijfel ik ook wel behoorlijk eraan of die iPad wel een refurbished model is want er is werkelijk nergens ook maar een aanwijzing dat die iPad voorheen gebruikt is. Als je het mij vraagt is het gewoon nog een nieuwe van een of andere restpartij die is blijven liggen bij Apple. En tja als deze toch refurbished is dan hebben ze er volgens mij een nieuwe kast omheen gezet en een nieuw scherm.

Maar ja, zelfs 2de hands worden de 2021 iPad Pro's nog bijna voor dezelfde prijs aangeboden dus was de keuze voor mij eigenlijk wel duidelijk. En tja zeker, er zal vast komend jaar een nieuwe versie komen maar deze voldoet voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
ahahahahah schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:31:
Gefeliciteerd met je aankoop! Bevalt de iPad?
Dank je !

Ik heb voorheen ook wel eens een iPad Pro gehad dus in die zin wist ik wel wat mij ongeveer te verwachten stond. Vaker ook wel spijt ervan gehad dat ik toen de iPad Pro weggedaan heb dus vandaar dat ik ook toch weer teruggegaan ben naar een iPad Pro.

Evenzogoed is de M1 cpu wel heel aangenaam werken met de iPad ondanks dat die A12 van de vorige iPad ook zeker geen langzame cpu was. Maar bij de M1 openen apps eigenlijk bijna zo goed als zonder vertraging, onafhankelijk ervan of het een 'zware' of lichte app is. Zelfs wanneer ik via het interne netwerk een PDF wil inladen vanaf mijn NAS, dan zit er eigenlijk ook nagenoeg geen vertraging in. Meestal test ik tablets met bepaalde PDF's die op de een of andere manier heel traag laden op andere tablets. Maar dat doet die M1 totaal zonder moeite en de PDF's ook direct goed renderen op het scherm.

En tja ook heel leuk om te zien dat je nu via USB-C veel meer mogelijkheden hebt en zonet ontdekt heb dat mijn Behringrmixer rechtstreeks via een USB-C hub werkt met de iPad. Dat opent voor mij ook weer een heleboel deuren en ik de iPad nu nog meer kan inzetten voor mijn muziekhobby.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ahahahahah
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-04-2023
Leuk, veel plezier ermee!
Roel1966 schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:56:
[...]

Dank je !

Ik heb voorheen ook wel eens een iPad Pro gehad dus in die zin wist ik wel wat mij ongeveer te verwachten stond. Vaker ook wel spijt ervan gehad dat ik toen de iPad Pro weggedaan heb dus vandaar dat ik ook toch weer teruggegaan ben naar een iPad Pro.

Evenzogoed is de M1 cpu wel heel aangenaam werken met de iPad ondanks dat die A12 van de vorige iPad ook zeker geen langzame cpu was. Maar bij de M1 openen apps eigenlijk bijna zo goed als zonder vertraging, onafhankelijk ervan of het een 'zware' of lichte app is. Zelfs wanneer ik via het interne netwerk een PDF wil inladen vanaf mijn NAS, dan zit er eigenlijk ook nagenoeg geen vertraging in. Meestal test ik tablets met bepaalde PDF's die op de een of andere manier heel traag laden op andere tablets. Maar dat doet die M1 totaal zonder moeite en de PDF's ook direct goed renderen op het scherm.

En tja ook heel leuk om te zien dat je nu via USB-C veel meer mogelijkheden hebt en zonet ontdekt heb dat mijn Behringrmixer rechtstreeks via een USB-C hub werkt met de iPad. Dat opent voor mij ook weer een heleboel deuren en ik de iPad nu nog meer kan inzetten voor mijn muziekhobby.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-04 13:35
Ik heb nu een maandje een de nieuwe Pro 12.9 M2. Super veel overkill want ik doe eigenlijk maar wat internetten, streamen, spelletjes maar ik wou perse een het 12.9 scherm en ik had genoeg budget dus met de M2 iets meer Futureproof dan de M1.
Ik kwam van de Air2 die echt wel supertraag was geworden en waar de batterij op z'n laatste poten liep.
daar heb ik toch nog 100€ voor gekregen/

Ik geniet van het scherm en het supergeluid maar heb me wel mispakt aan het gewicht in een foliocase, dat is soms wel minder handig op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:46
The_Bald_Diver schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:26:
Ik heb nu een maandje een de nieuwe Pro 12.9 M2. Super veel overkill want ik doe eigenlijk maar wat internetten, streamen, spelletjes maar ik wou perse een het 12.9 scherm en ik had genoeg budget dus met de M2 iets meer Futureproof dan de M1.
Ik kwam van de Air2 die echt wel supertraag was geworden en waar de batterij op z'n laatste poten liep.

Ik geniet van het scherm en het supergeluid maar heb me wel mispakt aan het gewicht in een foliocase, dat is soms wel minder handig op de bank.
Ja, die hoezen die er vast omheen zitten vind ik ook niks meer. Dat is de reden bij mij altijd geweest om een iPad weer te verkopen. Gek werd ik er van.

In 2018 kocht ik weer een iPad Pro. Waarom? Magnetische hoezen, heerlijk. Ik heb voor mijn 2021 12,9 een Magic Keyboard (hoes) en de foliocase magnetic via Amazon. Zo kan ik altijd snel kiezen tussen keyboard, hoes en kaal gebruik. Ik gebruik de iPad ook met dezelfde usecase als jou en wil altijd het beste (scherm) dus dan kom je uit bij de 12,9 MiniLED. Bovendien wilde ik toch een keer wat anders dan de 11”.

Samenvatting haha: accessoires zijn erg belangrijk voor de verkoop van je product. Dat blijkt maar weer. No way dat ik met zo’n iPad de hele dag in m’n handen ga zitten, niet vol te houden.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01:37

Goede keus,ik heb dezelfde iPad, geniet ervan, het is een fantastisch apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 22:13
De face-ID camera van mijn iPad doet het niet meer.
Hier kan ik prima mee leven, echter staat er constant een melding bij "instellingen" met een rood "1tje". (alsof er een software update beschikbaar is).

Heeft iemand een idee hoe ik deze melding wegkrijg? Voor mij zou het prima werken de boel uit te schakelen echter deze optie kan ik niet gebruiken.
Ik heb gegogled maar het niet gevonden helaas.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024

Die folio cases (vooral 3rd party van amazon en dergelijke) zijn inderdaad weinig comfortabel. Ik had er zo eentje om een iPad Air 3. Omdat die iPad sowieso wat kleiner is, kan het nog net en ik stoorde me er niet zo aan.

Je gebruikt je iPad echter nooit meer kaal, omdat het erop en eraf klikken van die dingen nogal een gedoe is. En dat is ook best jammer, want Apple heeft natuurlijk ook erg veel energie gestopt in het design, het 'gevoel' van de materialen, het gewicht, enz...

Nog een nadeel is dat er soms toch wat stof/vuil achter die folios kan raken (geen idee hoe?) en dat die na verloop van tijd toch lichte abrasieve schade kunnen toebrengen op het alumimium van de iPad. Dus af en toe toch eens afnemen om te reinigen.

Nu ik over ben op een Pro 11, met magnetische hoezen, vind ik dit een enorme vooruitgang. Thuis maak ik me minder zorgen over de iPad laten vallen, dus ik gebruik 'm vaak genoeg kaal in de hand. Wat qua gewicht en 'gevoel' echt zeer fijn is. Zoals het hoort eigenlijk.

In m'n tas gaat de hoes er altijd op, zonder uitzondering. De iPad komt dan vaak genoeg in een vak waar ook andere items in zitten. Plus, het levert een klein beetje extra rigiditeit op. Ik ben nog niet vergeten hoe gemakkelijk deze iPads met de uitgefreesde opening voor het laden van de Apple Pencil doormidden buigen, of licht krom trekken. Dat wil ik niet zien gebeuren met een iPad van 1300+ euro.

Wel zijn de folio's beter bestand tegen een zijdelingse impact op de hoeken. Ik heb m'n Air 3 goed kunnen verkopen, want die zag er als nieuw uit. En die is ook wel eens van da bank gevallen op een hoek, maar dat is er niet aan te zien. De magnetische hoezen bieden daar geen enkele bescherming (de hoeken), dus daar kan je op wachten dat er een bluts/schade optreedt.

En wie zegt: "wees zuuuuuuuinig op je spullen" Ja goed, een onhandig momentje kan iedereen wel eens overvallen. Mijn iPad valt niet 5 keer per dag op de grond, maar het hoeft maar 1 keer te gebeuren. Verder ben ik echt heel voorzichtig met m'n dure Apple spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
JimmyJoness schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:05:
De face-ID camera van mijn iPad doet het niet meer.
Hier kan ik prima mee leven, echter staat er constant een melding bij "instellingen" met een rood "1tje". (alsof er een software update beschikbaar is).

Heeft iemand een idee hoe ik deze melding wegkrijg? Voor mij zou het prima werken de boel uit te schakelen echter deze optie kan ik niet gebruiken.
Ik heb gegogled maar het niet gevonden helaas.

Dank!
Zeer vreemd dat die echt zomaar stopt met werken. Dat heb ik echt nog nergens gelezen, misschien toeval. Want de iPhones gebruiken die face-ID camera's ook, en als daar iets mee was, zou dat echt al vaak aan bod moeten zijn gekomen.

Kan je niet beter de iPad binnen brengen ter reparatie? Is 'ie nog in garantie? Zal vrij duur zijn, maar zonder face-ID zou ik het toch moeilijk hebben. Ik heb het gevoel dat ik nu al veel te vaak die pincode moet ingeven, zonder face-ID helemaal. Jammer dat touch ID geen optie is naar face ID op deze schreeuwend dure iPads. Een touch ID in de powerknop zoals de air heeft, kan er nog wel van af, Apple!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:42
Amos_x schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:35:
[...]

….

En wie zegt: "wees zuuuuuuuinig op je spullen" Ja goed, een onhandig momentje kan iedereen wel eens overvallen. Mijn iPad valt niet 5 keer per dag op de grond, maar het hoeft maar 1 keer te gebeuren. Verder ben ik echt heel voorzichtig met m'n dure Apple spul.
Ik heb het Smart Keyboard en voor het werk, aantekeningen typen en zo is het ik, maar dat ding is veel te zwaar.
In het begin waren er geen folio’s van Apple dus had ik niets anders dus gebruikte ik da iPad in huis kaal. Maar aangezien mijn 10.5” pro een kapot scherm had door maar 1 x te vallen had ik daar geen goed gevoel over.

Na een tijdje zoeken ben ik op de Pitaka uitgekomen. Niet te bulky en werkt prima.

Geeft toch wel een beter gevoel….

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:01

Aiii

何これ

Roel1966 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:57:
[...]

Beetje late reactie, maar Apple Refurbished producten hebben altijd een nieuwe accu en nieuwe behuizing, dus ja, dat doen ze.

En als je wil weten of het een refurb of een replacement device is hoef je slechts naar de eerste letter van het modelnummer te kijken: M is nieuw retail. F is refurbished. N is nieuw replacement. Ik verwacht echter niet dat ze die laatste nog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Soepie schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:52:
[...]

Ik heb het Smart Keyboard en voor het werk, aantekeningen typen en zo is het ik, maar dat ding is veel te zwaar.
Ik had ditzelfde gevoel meteen bij het uitproberen in een Apple Store. Erg blij dat ik daar, op mijn gebruikelijke manier, niet meteen weer 320 euro heb verspild. Want dat zou het zijn, een pure verspilling. Het is me gelukt om dat ding gewoon te laten liggen.

Inderdaad, het voelt veel en veel te zwaar. En ook erg dik. De meerwaarde is wat mij betreft absoluut nul in vergelijking met een keyboard folio. Ok, het scherm staat 3cm hoger. Top :z dat zal de ergonomie vast wel veranderen, en je hebt een mousepad. Ook top?

Ik heb meteen de smart keyboard folio gekocht. Daar heb ik alles wat ik nodig heb. Relatief licht, ook fysieke toetsen om eens snel een mailtje of reactie te typen zonder met je vingers het halve scherm in te nemen, en als ik de cursor wil verplaatsen gebruik ik.... het touchscreen van de iPad ;) Ofwel een van de vele muizen die ik overal wel ergens heb liggen.
In het begin waren er geen folio’s van Apple dus had ik niets anders dus gebruikte ik da iPad in huis kaal. Maar aangezien mijn 10.5” pro een kapot scherm had door maar 1 x te vallen had ik daar geen goed gevoel over.
Precies, dat is mijn punt. Je kan voorzichtig zijn, en dat ben ik ook. Maar het is me ook wel een paar keer gebeurd dat de iPad wegschoof van waar ik zat. En dan valt 'ie geheid op een hoek/kant. Dat aluminium van apple voelt erg goed aan, maar is boterzacht. Zonder een folio case van Apple heb je dan meteen ingedeukte hoeken, of erger, een compleet gebarsten scherm aangezien het scherm helemaal aansluit, en natuurlijk niet zoals aluminium een beetje kan vervormen. Gezien de prijzen van scherm vervangingen bij apple ben ik daar erg huiverig voor.

Voorlopig alles ok met de magnetische covers, maar ik heb 'm nog maar een half jaar. Zien of 'ie 3-4 jaar haalt zonder schade.
Na een tijdje zoeken ben ik op de Pitaka uitgekomen. Niet te bulky en werkt prima.

Goede tip, ziet er goed uit. Ik bekijk het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Aiii schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:53:
[...]

Beetje late reactie, maar Apple Refurbished producten hebben altijd een nieuwe accu en nieuwe behuizing, dus ja, dat doen ze.

En als je wil weten of het een refurb of een replacement device is hoef je slechts naar de eerste letter van het modelnummer te kijken: M is nieuw retail. F is refurbished. N is nieuw replacement. Ik verwacht echter niet dat ze die laatste nog hebben.
Op de doos staat een F voor het serienummer dus dan ga ik er vanuit dat het toch een refurbished model is alhoewel ik dit weer niet kan terugvinden op de iPad zelf. Maar in elk geval is die dan heel goed refurbished want ik kan totaal nergens zien dat die open is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aiii schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:53:
[...]

Die laatste hebben ze zeker nog, laatst nog een ontvangen :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soepie schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:52:
[...]

Ooh dat staat haaks op mijn ervaring, ik vind het Smart Keyboard en onmisbaar bij mijn iPad.
De iPad (12,9” in mijn geval) heb ik al maanden niet meer als iPad gebruikt, altijd als “MacBook” met zijn Smart Keyboard en daarbij horende keyboard en touchpad. Hij is wel zwaarder uiteraard maar niets wat ik niet mee kan nemen o.i.d.

Ik sta daarom ook nog steeds vooraan als die 14” of 16” iPad Pro eindelijk eens komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Donstil schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:32:
[...]
Ik sta daarom ook nog steeds vooraan als die 14” of 16” iPad Pro eindelijk eens komt.
Als je hem als een soort MacBook gebruikt ben ik het met je eens hoor. Vandaar ook mijn opmerking over “op het werk”, dan is dat keyboard ideaal

Als ze nou eens fatsoenlijk macos laten draaien op de iPad dan gaat mijn laptop ook zeker de deur uit en dan wordt een 14 of 16’ indd wel heel aantrekkelijk…. (als in instant buy)

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Donstil schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:32:
[...]

Ooh dat staat haaks op mijn ervaring, ik vind het Smart Keyboard en onmisbaar bij mijn iPad.
De iPad (12,9” in mijn geval) heb ik al maanden niet meer als iPad gebruikt, altijd als “MacBook” met zijn Smart Keyboard en daarbij horende keyboard en touchpad. Hij is wel zwaarder uiteraard maar niets wat ik niet mee kan nemen o.i.d.

Zoveel mensen, zoveel wensen. Ik heb heel lang getwijfeld tussen 11 en 13 inch, en ben uiteindelijk erg tevreden met mijn keuze voor een 11 inch pro. Ik kan me niet voorstellen hoe zwaar het geheel wordt bij een 13 inch.

Ik gebruik de iPad ook veel om te lezen, waarbij ik die vast houd als een tijdschrift. Ideaal dus. Voor werk ietwat klein maar zeker werkbaar (schetsen, notities)

Als ik het kon verantwoorden had ik er 1 van elke size, mini, air/pro, 13 inch. Maar dat wordt iets te gek... :+
Soepie schreef op maandag 8 mei 2023 @ 00:07:
[...]

Als je hem als een soort MacBook gebruikt ben ik het met je eens hoor. Vandaar ook mijn opmerking over “op het werk”, dan is dat keyboard ideaal

Als ze nou eens fatsoenlijk macos laten draaien op de iPad dan gaat mijn laptop ook zeker de deur uit en dan wordt een 14 of 16’ indd wel heel aantrekkelijk…. (als in instant buy)
Ik denk niet dat het ooit mijn laptop zal vervangen. Ik beschouw een iPad sinds het begin als een 'extra' apparaat, een toevoeging en geen vervanging, en ik vermoed dat ik die gedachte niet meer kwijt raak. Ik ben al vaak genoeg gefascineerd geweest door alle verschillende formfactors voor personal computing die geprobeerd zijn. Lenovo Yoga, foldables, hybrides, surface laptop met afneembaar toetsenbord, laptops met een scherm boven het toetsenbord... Rond iedere CES staat de frontpage er vol mee. Het blijft toch heel niche allemaal.

Een klassieke laptop is eigenlijk niet te verslaan. Met of zonder touchscreen. De laptop, ik blijf er naar terug keren, het lijkt wel het eindpunt van een evolutie, het perfecte apparaat. Iedereen probeert wel de volgende verbetering te vinden, maar het zijn producten die vaak snel terug verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soepie schreef op maandag 8 mei 2023 @ 00:07:
[...]

Ik gebruik hem wel volledig privé overigens. Niet “op het werk”, althans heel af en toe wel eens voor aantekeningen maar doorgaans niet.

Ik heb voor werk wel een ander device dat scheelt weer. Daar doe ik nooit privé zaken op, alles wat ik privé doe (Media consumeren tot raw foto/video en raspberry pi’s configureren) kan op de iPad dus macOS daarop heb ik persoonlijk niet meer nodig, alleen een groter scherm zou voor foto en video wel wenselijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Je kunt toch nu gewoon een extern scherm aansluiten op de iPad?
Heb het overigens nog niet zelf geprobeerd hoor, maar het zou nu toch moeten werken.

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Soepie schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:43:
Heb het overigens nog niet zelf geprobeerd hoor, maar het zou nu toch moeten werken.
Zeker, doe ik ook steeds vaker gek genoeg.
Alleen on the road is dat een tikkie onhandig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Soepie schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:43:
Ik heb dit sinds iPadOS 16 (december 2022 dacht ik?) niet meer geprobeerd. Ik vond de scaling niet lekker. Veel te groot op een typisch 'windows' pc scherm. Op dat moment een 28 inch 4K (dpi ongeveer 150 ppi of zo)

Ik heb niet steeds een usb-c naar hdmi beeldkabel bij de hand, dus kan het nu op andere schermen even niet testen (24 of 27 inch QHD).

Het lijkt er op dat Apple eigenlijk enkel voor hun eigen retina ontwikkelt (ongeveer 220 ppi), goed beseffend dat 99% van wie external display op een iPad zal gebruiken, dat niet op een 1600 euro kostend apple display zal doen.

Stage manager is nog steeds compleet onbruikbaar overigens. Onvoorspelbaar, niet intuïtief, en niet consistent. Alles wat een GUI zou moeten zijn. Ik gebruik het ook niet op m'n macs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35
Op iBood is de 1TB (16GB RAM) variant nu €982,49 met gebruik van Cashback XL.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-03 11:08
Jumpman schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:07:
Op iBood is de 1TB (16GB RAM) variant nu €982,49 met gebruik van Cashback XL.
Wel de versie met M1-chip in plaats van de M2 toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ro4sho
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-02 18:40
Mr.ZeroNull! schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 12:19:
[...]

Wel de versie met M1-chip in plaats van de M2 toch?
Klopt, maar nog steeds een erg goede deal. Denk dat de meeste mensen het verschil tussen de 2 chips op een ipad niet merken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:27
Die M1 1TB 16GB was toch de performance sweet spot en de meest toekomstvaste van die generatie waarbij het grootste nadeel de prijs was. Voor deze prijs een prima deal dunkt mij!

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Radiodurans schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 13:04:
Die M1 1TB 16GB was toch de performance sweet spot en de meest toekomstvaste van die generatie waarbij het grootste nadeel de prijs was. Voor deze prijs een prima deal dunkt mij!
Grootste nadelen blijven voor mij toch echt de beperkingen van iPadOS t.o.v. MacOS ondanks dat er een M1 en 16GB in zit, daarnaast worden ze echt oncomfortabel heet bij wat serieuzere taken als RAW fotobewerking in bijvoorbeeld Capture One.

Ben benieuwd hoe het er over 3-5 jaar voor staat, tot die tijd komt er hier geen iPad meer in.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:19
Greatsword schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 13:13:
[...]

Grootste nadelen blijven voor mij toch echt de beperkingen van iPadOS t.o.v. MacOS ondanks dat er een M1 en 16GB in zit, daarnaast worden ze echt oncomfortabel heet bij wat serieuzere taken als RAW fotobewerking in bijvoorbeeld Capture One.

Ben benieuwd hoe het er over 3-5 jaar voor staat, tot die tijd komt er hier geen iPad meer in.
Ja echt pro worden ze nog niet. Ik gebruik ze voor pro consuming :p dat werkt dan wel weer prima…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
Vandaag de Apple iPad Pro 12.9 2020 128GB ingewisseld voor de Apple iPad Pro 12.9 2021 1TB. Het eerste waar ik aan moest wennen was toch wel dat hij 0,6 mm dikker en 41 gram zwaarder is. Ik gebruikte de iPad vooral om media te consumeren (video’s en de ‘krant’) lezen. Maar ja er komt veel voor terug M1 processor, 16GB RAM, beter XDR scherm, een 12 megapixel front camera en Thunderbolt 4 USB-C.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:57
Van de makers van Halide.

Orion

HDMI monitor for iPad

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Roel1966
  • Niet online
Jumpman schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:40:
Vandaag de Apple iPad Pro 12.9 2020 128GB ingewisseld voor de Apple iPad Pro 12.9 2021 1TB. Het eerste waar ik aan moest wennen was toch wel dat hij 0,6 mm dikker en 41 gram zwaarder is. Ik gebruikte de iPad vooral om media te consumeren (video’s en de ‘krant’) lezen. Maar ja er komt veel voor terug M1 processor, 16GB RAM, beter XDR scherm, een 12 megapixel front camera en Thunderbolt 4 USB-C.
Voorheen heb ik ook een tijdje een 12,9 inch iPad Pro gehad maar dan nog met die A12 cpu maar nu dan sinds een aantal maanden een iPad Pro 11 inch 2021 met ook dan de M1 processor. Heb zelf dan ten dele voor de 11 inch gekozen vanwege het budget in combinatie met gebruik ervan. Kon die 11 inch refurbished via de eigen Apple weshop kopen voor net 759 euro dus tja...

Zeer zeker merk je wel een behoorlijk verschil met de voorgaande A12 ook bij gewoon normaal gebruik. Eigenlijk is er nagenoeg geen opstarttijd meer bij apps wat soms bij de A12 wel nog eens was. Maar voor dan deze iPad Pro 11 inch heb ik ook even een latere versie met M2 gehad. Tja nee, het prijsverschil vond ik het niet waard qua extra prestaties dus die met M2 toen geretourneerd.

• Roel1966
  • Niet online
Die zin staat een beetje verwarrend want zo lijkt het erop alsof het gaat om een geschikte monitor voor de iPad. Eigenlijk zou het moeten zijn "Make from your iPad an HDMI monitor" want dat is wat die app eigenlijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:11
Roel1966 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 22:51:
[...]

Voorheen heb ik ook een tijdje een 12,9 inch iPad Pro gehad maar dan nog met die A12 cpu maar nu dan sinds een aantal maanden een iPad Pro 11 inch 2021 met ook dan de M1 processor. Heb zelf dan ten dele voor de 11 inch gekozen vanwege het budget in combinatie met gebruik ervan. Kon die 11 inch refurbished via de eigen Apple weshop kopen voor net 759 euro dus tja...

Zeer zeker merk je wel een behoorlijk verschil met de voorgaande A12 ook bij gewoon normaal gebruik. Eigenlijk is er nagenoeg geen opstarttijd meer bij apps wat soms bij de A12 wel nog eens was. Maar voor dan deze iPad Pro 11 inch heb ik ook even een latere versie met M2 gehad. Tja nee, het prijsverschil vond ik het niet waard qua extra prestaties dus die met M2 toen geretourneerd.
Ik merk eigenlijk geen verschil tussen de iPad 2020 11” en de 12.9” M1. Beiden even snel/langzaam. iPadOS blijft wat dat aangaat ook teleurstellend TBH. Grijp zodra ik iets meer moet doen altijd naar mijn MBA (ook M1), ondanks dat ik een Magic Keyboard heb.
Enige echte pluspunt tov mijn MBA is het topscherm, das met name bij HDR films echt top. (Achteraf had ik beter ipv de MBA plus de iPad M1 zo’n MBP 14” kunnen nemen maar goed die was er nog niet toen ik mijn MBA en iPad Pro kocht)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Roel1966 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 22:51:
[...]

Nu na een week met exact dezelfde Apps kan ik wel zeggen dat de Pro 12.9 2021 1TB echt veel sneller is dan de Pro 12.9 2020 128GB die ik had, dit is echt aan de M1 processor te danken. Het scherm is ook echt fantastisch mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
Jumpman schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:56:
[...]

Nu na een week met exact dezelfde Apps kan ik wel zeggen dat de Pro 12.9 2021 1TB echt veel sneller is dan de Pro 12.9 2020 128GB die ik had, dit is echt aan de M1 processor te danken. Het scherm is ook echt fantastisch mooi.
Welke apps zijn dat dan als ik vragen mag?
De apps die ik gebruik (alleen media consumptie) merk ik nul verschil tussen 2020 en 2021 versie. Heck mijn IPP 2017 (de 10.5 is dat) merk ik al geen verschil met de M1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Tomba schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:10:
[...]

Welke apps zijn dat dan als ik vragen mag?
De apps die ik gebruik (alleen media consumptie) merk ik nul verschil tussen 2020 en 2021 versie. Heck mijn IPP 2017 (de 10.5 is dat) merk ik al geen verschil met de M1 :)
Vrijwel al mijn Apps zijn veel sneller: Outlook, Teams, Procreate, Adobe pakket, YouTube, maar ook door foto’s scrollen, games starten veel sneller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:29:
Ik merk eigenlijk geen verschil tussen de iPad 2020 11” en de 12.9” M1. Beiden even snel/langzaam. iPadOS blijft wat dat aangaat ook teleurstellend TBH. Grijp zodra ik iets meer moet doen altijd naar mijn MBA (ook M1), ondanks dat ik een Magic Keyboard heb.
Tussen de 11 en 12,8 inch iPad Pro is eigenlijk alleen het scherm wat vooral het grote verschil maakt maar ik wilde zelf eigenlijk net een wat kleinere tablet. De 12,9 vond ik net weer iets te groot en daarnaast dan ook dat mijn budget dat niet toe liet.

Qua iPadOS, tja, ik ben zelf een Windows en daarnaast ook Android gebruiker dus in die zin totaal andere OSsen die je moeilijk met mekaar vergelijken kan. Maar zet ik dan iPadOS naast Android op een tablet dan blijf ik toch iPadOS veel prettiger vinden vooral qua apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
Jumpman schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:17:
[...]

Vrijwel al mijn Apps zijn veel sneller: Outlook, Teams, Procreate, Adobe pakket, YouTube, maar ook door foto’s scrollen, games starten veel sneller op.
Buiten YouTube gebruik ik geen van die pakketten dus vermoedelijk merk ik er daarom weinig tot niets van :p zal voor de gein YouTube eens op beide tablets naast elkaar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
Roel1966 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:06:
[...]

Tussen de 11 en 12,8 inch iPad Pro is eigenlijk alleen het scherm wat vooral het grote verschil maakt maar ik wilde zelf eigenlijk net een wat kleinere tablet. De 12,9 vond ik net weer iets te groot en daarnaast dan ook dat mijn budget dat niet toe liet.

Qua iPadOS, tja, ik ben zelf een Windows en daarnaast ook Android gebruiker dus in die zin totaal andere OSsen die je moeilijk met mekaar vergelijken kan. Maar zet ik dan iPadOS naast Android op een tablet dan blijf ik toch iPadOS veel prettiger vinden vooral qua apps.
Android is echt ongeschikt voor een tablet imho maar iPadOS zelf is dan eerder eenoog in het land der blinden dan een vol schot in de roos naar mijn mening. macOS is op alle vlakken behalve touch (deuh) en media consumptie beter, althans voor mijn workflow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:49:
Android is echt ongeschikt voor een tablet imho maar iPadOS zelf is dan eerder eenoog in het land der blinden dan een vol schot in de roos naar mijn mening. macOS is op alle vlakken behalve touch (deuh) en media consumptie beter, althans voor mijn workflow.
Wat Android tablets betreft is Samsung wel een uitzondering daarin met hun OneUI en DeX wat op zich nog best wel redelijk goed werkt. Maar zelf gebruik ik toch liever iPadOS vooral omdat de apps allemaal in dezelfde stijl zijn.

Maar ik denk dat je eigenljk ook nog steeds de mobiele OSsen niet echt 1 op 1 kan vergelijken met een desktop OS. Men probeerd dit wel en op zich zijn de OSsen wel al een stuk korter bij elkaar gekomen maar puur voor productiviteit blijven de dekstop OSsen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:36
Iemand een aanrader voor een all in one usb hub ?
En welke goed werkt met de iPad Pro 12incb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:33:
Iemand een aanrader voor een all in one usb hub ?
En welke goed werkt met de iPad Pro 12incb
Ligt er even aan wat je erop wilt aansluiten want niet alle hubs hebben b.v. een audio uitgang. Vooral de goedkopere USB-C hubs missen dat maar dingen als HDMI zijn wel bijna standaard. Let er alleen wel op met b.v. externe harddisks dat die veelal toch een externe voeding nodig hebben.

Zo gebruik ik zelf gewoon een of andere goedkopere USB-C hub van bij Amazon en die eigenlijk alles doet via mijn iPad Pro 11 inch. Dus in feite werken eigenlijk wel bijna alle USB-C hubs met een iPad Pro in tegenstelling tot de iPads met lightning.

• MarioMark1541
Roel1966 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:37:
[...]

Ligt er even aan wat je erop wilt aansluiten want niet alle hubs hebben b.v. een audio uitgang. Vooral de goedkopere USB-C hubs missen dat maar dingen als HDMI zijn wel bijna standaard. Let er alleen wel op met b.v. externe harddisks dat die veelal toch een externe voeding nodig hebben.

Zo gebruik ik zelf gewoon een of andere goedkopere USB-C hub van bij Amazon en die eigenlijk alles doet via mijn iPad Pro 11 inch. Dus in feite werken eigenlijk wel bijna alle USB-C hubs met een iPad Pro in tegenstelling tot de iPads met lightning.
Oké

Maar kan je dan tegelijkk opladen ?

Gaat mij om usb stinks en as kaarten en dingen opslaan en kopppeleb aan HDMI voor extern scherm met audio en tegelijk opladen

[ Voor 8% gewijzigd door MarioMark1541 op 23-09-2023 06:13 ]

• Roel1966
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 06:09:
Maar kan je dan tegelijkk opladen ?

Gaat mij om usb stinks en as kaarten en dingen opslaan en kopppeleb aan HDMI voor extern scherm met audio en tegelijk opladen
Bij die wat ik heb zit een USB-C input die dus ook dan alleen bedoeld is voor tegelijkertijd opladen dus daar moet je dan alleen even op letten. Meesten hebben dat wel en ja via HDMI word altijd ook audio mee gestuurd en je dan via b.v. de audio uitgang van de monitor externe speakertjes kan aansluiten. Alleen heeft die hub wat ik heb dan verder geen sd-card sleuf maar je er genoeg hebt die dat wel hebben.

• Dan1415
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-05-2024
Hi All,

Ik overweeg de iPad Pro 2021 te kopen via de deals bij Ibood.

De 2021 met m1 lijkt mij altijd de sweetspot in vergelijking met de M2 2022 modellen. Performance m1 of m2 is op iPad gebied niet zo merkbaar.

Wel heb ik een aantal vragen.
Keuze tussen de iPad 12’9 1tb 16gb 999€ of the 12’o 512 8gb 5g 1049€

1) ik lees online dat de apps door appel gecopt zijn op 5gb. Dus zelfs 8gb is overkill laat staan 16gb. A) Klopt dit?
B) wat is het nut van de extra interne Gb?
C) zonder voordeel van 16gb is de keuze 512 gb en 5g of 1tb. Dan is wellicht 5g handiger.

2) ik speel vooral games met de IPad. Is de 12’9 niet te groot en onhandig? Ik heb een iPad Pro uit 2017 momenteel. Ik wil het vooral vanwege de miniled tov de air of 11 pro.

3) andere reden van mijn aanschaf is dat ik ook overstap op iPhone 15. Dan is het fijn dat ik in eens allebei usb c gebruikt.
Ik wilde nieuwe usb C kabels aanschaffen. Maar ik lees ook hier dat de USBc is ge maximaliseerde op 18 watt. Dus de 20 watt lader is meer dan genoeg voor de IPad.
De kabels zijn er van 60, 100 en zelfs 140w. Kan je beter normale USB c kabels kopen?
Zijn er speciale MFI usb C kabels of werken alle USBc kabels goed met iPad Pro?

4) welke keyboard hoes combinatie is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Dan1415 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:06:
Hi All,

Ik overweeg de iPad Pro 2021 te kopen via de deals bij Ibood.
Ik heb zelf voor nu ongeveer een half jaar terug een refurbished iPad Pro 11 inch 2021 gekocht via Apple zelf voor 759 euro. Je krijgt dan de gewone standaard 2 jaar garantie erop en tja, enigste verschil is dat er refurbished op de doos staat. Voor de rest was die iPad gewoon nieuw en zat ook als een nieuwe iPad Pro verpakt.

Qua grootte van het scherm heb ik voor de 11 inch gekozen, deels natuurlijk vanwege de prijs, maar deels ook dat ik voorheen problemen had met zien op een Samsung Tab S8 Ultra met O-led scherm. Die O-led schermen werken met PWM en als je daar gevoelig voor bent kan dat heel irritant zijn. Alleen even geen idee hoe dit zit met de iPad Pro 12,9 inch of die ook PWM gestuurd is.

Kan je wel zeggen dat ook die 11 inch iPad Pro een gestoken scherp scherm heeft en zeker niet teleur zal stellen. Plus ja zo'n 11 inch is ligt en kan je gemakkelijk in de hand houden wat bij zo'n 12,9 inch versie al moeilijker word.

Dus ja ik zou zeggen van kijk ook eens bij Apple zelf naar een refurbished model, iets duurder dan als Ibood maar je dan wel een goede garantie en service erbij krijgt.

https://www.apple.com/nl/...pad-pro-12,9%E2%80%91inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Laatst online: 09-06 00:32
Ik ben even de weg kwijt.
Ik heb een iPad Pro 12,9 M2. Welke generatie is dit dan? 5e?

Ik zie flink wat Smart Folio hoesjes online afgeprijsd zijn. Hebben ze het over 2020-2023 3e en 4e generatie. Maar als ik het goed heb, hebben ze de afgelopen 2/3 generaties dezelfde afmeting, camera cutout etc toch?

https://www.smartphonehoe...lio+voor+de+iPad+Pro+12.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Ik vind op mijn iPad pro 11 (model 2022) de batterijduur toch wel erg tegenvallen. Er is niets wat me doet vermoeden dat het een slecht model betreft of dat er een probleem is met de hardware. Ik gebruik 'm bij momenten wel veel, maar dat mag niet uitmaken. De batterij is veel groter dan die in een iPhone (vermoed ik) dus minder gevoelig voor cycles.

In elk geval, stel dat ik de iPad die dag voor het werk nodig heb (notities, aantekeningen) en dan 's avonds nog wat media consumeer, dan kan 'm tegen 's avonds leeg hebben.

Ik denk dat het scherm op zich veel verbruikt. En 's avonds kijk ik best wat youtube. Ik denk dat een iPad Air het langer zou uithouden. Misschien is zo'n M1/M2 wel zuinig voor de performance die het kan halen, maar als je nauwelijks iets van de iPad vraagt, is die laagste performance nog te hoog, waardoor het voor lichte taken te veel verbruikt.

Ik had vroeger een iPad air 3 (de laatste nog met touch ID), en kan me niet herinneren dat ik deze ook zo vaak moest laden.

Het is ook een van de redenen dat ik een iPhone 15 heb besteld, en niet een iPhone 15 pro.

Als 120 Hz ooit naar de Air komt (maar ik vermoed van niet aangezien apple dat soort 'pro' specs graag voorbehoud voor de 'pro' modellen, al is er weinig pro aan), ga ik over naar een Air denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-06 21:47
Xmoo schreef op woensdag 1 november 2023 @ 23:36:
Ik ben even de weg kwijt.
Ik heb een iPad Pro 12,9 M2. Welke generatie is dit dan? 5e?

Ik zie flink wat Smart Folio hoesjes online afgeprijsd zijn. Hebben ze het over 2020-2023 3e en 4e generatie. Maar als ik het goed heb, hebben ze de afgelopen 2/3 generaties dezelfde afmeting, camera cutout etc toch?

https://www.smartphonehoe...lio+voor+de+iPad+Pro+12.9
De M2 iPad Pro is de 6e generatie. https://support.apple.com/kb/SP883?locale=nl_NL

Mijne komt volgende week binnen, helemaal zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:21
Hoe zit het met jullie batterijgezondheid?
Mijn 2,5 jaar oude Pro (gekocht op launchday) begint achteruit te gaan. Laatst eens even nagekeken, maar ik zit nu op een health van ongeveer 80 procent.

Daarbij moet ik wel zeggen dat het ook mijn meest gebruikte device is, geen laptop meer. Dus hij hangt bijna dagelijks aan de lader.
Misschien dat ik een nieuwe accu ga overwegen voor €150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
MartijnMartijn schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:19:
Mijn 2,5 jaar oude Pro (gekocht op launchday) begint achteruit te gaan. Laatst eens even nagekeken, maar ik zit nu op een health van ongeveer 80 procent.

Daarbij moet ik wel zeggen dat het ook mijn meest gebruikte device is, geen laptop meer. Dus hij hangt bijna dagelijks aan de lader.
Das wel knap, mijn iPad Pro 2021 is 1 van mijn minst gebruikte devices hier :P (iPhone stip op 1, dan mijn MBPro vd zaak daarna de MBA) Komt eigenlijk alleen zijn nestje uit tijdens F1 (als tweede scherm voor onboards e.d.) en als ik op vakantie ga zodat de kids Paw Patrol kunnen kijken :D

Hoe kan je zien wat de health is van de batterij, ben stiekem wel beetje benieuwd naar die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik heb het ook wel, gebruik hem ook als Main computer en heavy use icm Magic Keyboard is vrijwel dagelijks opladen. Dat was het altijd wel overigens.

Met een beetje geluk komt die redesign met een groter scherm en M3 begin 2024 uit en dan stap ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
[laat maar stage manager stond aan

[ Voor 90% gewijzigd door MarioMark1541 op 03-11-2023 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@MartijnMartijn @Donstil grijpen jullie niet meer terug naar een laptop? Ben zelf wel benieuwd naar jullie uitgebreidere, up-to-date, ervaringen met #ipadonly.

Heb het zelf 1,5 jaar volgehouden. En de moed opgegeven vlak voor stage manager werd gelanceerd. Inmiddels zie ik dat stage manager weer wat verder is, ultra wide screens worden ondersteund en je usb c webcam kan gebruiken.

Daarnaast merk ik dat ik op mijn MBP 95% van de tijd doorbreng in Chrome/Safari. Dus ergens voel ik wel weer de behoefte om terug te gaan. Daarnaast merk ik ook dat MacOS onnodig uitnodigt, in mijn geval, tot tweaken met allerlei tooltjes. Terwijl de 'beperkingen' van iPadOS soms ook rust geven.

Zoals gezegd; hoe is jullie ervaring de afgelopen zes maanden geweest. En gaat he tom een 11 of 13 inch?

[ Voor 10% gewijzigd door Ronwiel op 03-11-2023 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:02
Ronwiel schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:49:
@MartijnMartijn @Donstil grijpen jullie niet meer terug naar een laptop? Ben zelf wel benieuwd naar jullie uitgebreidere, up-to-date, ervaringen met #ipadonly.

Heb het zelf 1,5 jaar volgehouden. En de moed opgegeven vlak voor stage manager werd gelanceerd. Inmiddels zie ik dat stage manager weer wat verder is, ultra wide screens worden ondersteund en je usb c webcam kan gebruiken.

Daarnaast merk ik dat ik op mijn MBP 95% van de tijd doorbreng in Chrome/Safari. Dus ergens voel ik wel weer de behoefte om terug te gaan. Daarnaast merk ik ook dat MacOS onnodig uitnodigt, in mijn geval, tot tweaken met allerlei tooltjes. Terwijl de 'beperkingen' van iPadOS soms ook rust geven.

Zoals gezegd; hoe is jullie ervaring de afgelopen zes maanden geweest. En gaat he tom een 11 of 13 inch?
Ik ben ook bijna alleen nog maar met mijn iPad bezig, 11” M1 Pro. Heel soms zet ik mijn desktop nog aan om Red Alert of Diablo te spelen maar ook het meeste van mijn gaming doe ik op de iPad. Mail en internet sowieso. Series kijken, boeken lezen, krant lezen, alles gaat gewoon relaxed op de iPad. De grens ligt voor mij bij serieus werk, dat doe ik nooit op de iPad, altijd op mijn laptop. Ik heb het wel eens geprobeerd en met een extern toetsenbord en muis werkt 80% van mijn werk ook wel op de iPad maar het voelt te geforceerd. Kan ik net zo goed mijn laptop open klappen en heb ik een soort scheiding tussen werk en privé.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@Kassad ik ben het met je eens v.w.b. 'echt' werk. Mijn zakelijk laptop zou ik niet kunnen vervangen door een iPad. Maar privé dus 100% iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In mijn geval gaat het om een 12,9 M1 met Magic Keyboard, dat zeg ik er bewust bij omdat dit wat mij betreft wel een belangrijk onderdeel is van waarom ik het als daily machine gebruik.

Ik doe 99,9% van mijn (prive) taken erop, uiteraard browsen en media consumeren maar ook, Foto’s bewerken, Raw video, Linux servers managen via terminal, etc.

Kan mijzelf wel een heavy user noemen, het vereist best een omschakeling maar iPadOS Only is ik 2023 prima mogelijk, je zult af en toe even wat meer moeite moeten doen om de juiste app te vinden of een andere workflow te ontwikkelen maar zodra je dat eenmaal gedaan hebt kan het allemaal prima.

Dat gezegd hebbende wil ik wel een belangrijke kanttekening maken en dat is het formaat van het scherm, dat is mij als dagelijkse machine eigenlijk net te klein.

Een upgrade zou voor mij dus 2 dingen kunnen betekenen.

1. iPad Pro M3 met groter scherm.
2. MBP 16” M3 Pro maar dan met alle apps van iPadOS op macOS, zonder de nu geldende beperkingen daarvoor.

Ik zie 1. Eerder gebeuren dus daar wacht ik nu op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@Donstil maar wordt het beeldscherm issue niet ondervangen door betere external display support. Of is mobiliteit voor jou erg belangrijk bij pro werktaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronwiel schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:06:
@Donstil maar wordt het beeldscherm issue niet ondervangen door betere external display support. Of is mobiliteit voor jou erg belangrijk bij pro werktaken?
Aan een beeldscherm doe ik eigenlijk nooit maar dat deed ik met mijn MBP ook al nooit. Dat zit niet echt in mijn systeem ofz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Ronwiel schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:32:
@Kassad ik ben het met je eens v.w.b. 'echt' werk. Mijn zakelijk laptop zou ik niet kunnen vervangen door een iPad. Maar privé dus 100% iPad?
privé 85%, als Red Alert en Diablo 3 uitkomt voor iPad, dan is het 100% :*)
Ronwiel schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:06:
Die externe display wordt nog niet lekker ondersteund helaas. Er is geen native resolutie, je zit met de beeldverhouding van de ipad te werken (op een 21:9 scherm lijkt dat heel slecht). Als dat normaal zou werken zou ik zakelijk ook voor een groot deel op mijn ipad kunnen werken.

[ Voor 45% gewijzigd door Kassad op 03-11-2023 14:57 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:45

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik mis nog steed goede browser support in iPadOS. Ik zou graag over willen stappen, maar dan heb ik Chrome nodig.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Kassad schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:54:
Die externe display wordt nog niet lekker ondersteund helaas. Er is geen native resolutie, je zit met de beeldverhouding van de ipad te werken (op een 21:9 scherm lijkt dat heel slecht). Als dat normaal zou werken zou ik zakelijk ook voor een groot deel op mijn ipad kunnen werken.
Maar hangt dat af van het merk monitor dan? Deze video lijkt te laten zien dat het best ok werkt. YouTube: Stage Manager on iPadOS 16 | EVERYTHING You Need To Know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Ronwiel schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:18:
[...]

Maar hangt dat af van het merk monitor dan? Deze video lijkt te laten zien dat het best ok werkt. YouTube: Stage Manager on iPadOS 16 | EVERYTHING You Need To Know!
hmm, toch nog eens proberen dan, ik heb het eerlijk al een tijd niet meer geprobeerd.. Want dit ziet er werkbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-05 17:44
Ik heb nog eens gekeken om een ipad pro aan te schaffen en wow, wat zijn die prijzen onbetaalbaar geworden! Apple gaat er volledig over.. De ipads zijn in geen jaren aanzienlijk veranderd maar de prijzen zijn wel gigantisch gestegen. Het allerbelachelijkste vind ik dat toetsenbord. 430€ voor een extern toetsenbord?! Ik vond 350 al gek, hebben ze dat ding nog eens voor 80 euro opgeslagen.

De tweedehands prijzen van oudere ipads zijn ook verhoogd. Nu begin ik wel spijt te hebben dat ik mijn 2020 ipad pro verkocht heb vorig jaar. Ik kon ‘em evengoed gehouden hebben en vandaag voor meer geld verkocht 7(8)7

Dan maar geen ipad ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-06 21:08

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Aardappelnoot schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:36:
Ik heb nog eens gekeken om een ipad pro aan te schaffen en wow, wat zijn die prijzen onbetaalbaar geworden! Apple gaat er volledig over.. De ipads zijn in geen jaren aanzienlijk veranderd maar de prijzen zijn wel gigantisch gestegen. Het allerbelachelijkste vind ik dat toetsenbord. 430€ voor een extern toetsenbord?! Ik vond 350 al gek, hebben ze dat ding nog eens voor 80 euro opgeslagen.

De tweedehands prijzen van oudere ipads zijn ook verhoogd. Nu begin ik wel spijt te hebben dat ik mijn 2020 ipad pro verkocht heb vorig jaar. Ik kon ‘em evengoed gehouden hebben en vandaag voor meer geld verkocht 7(8)7

Dan maar geen ipad ;w
Ja ik zag t zelfde! nondeju duur.
Heel erg jammer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-06 10:15

Ik ben zelf ook een heavy iPad gebruiker. In principe doe ik alles op de iPad tenzij het niet anders kan, we hebben het dan wel over privé en studie, niet over (programmeer)werk - daarvoor heb ik een gewone windows laptop. Ik heb ook een mac mini, base model m1.

Tot voor kort deed ik alles op een iPad 9, met logitech muis en toetsenbord. Ik heb daar heel productief op kunnen zijn, inclusief het schrijven van papers in Latex. Toen DaVinci Resolve voor de iPad uitkwam begon het een beetje te kriebelen of een iPad pro niet de mac mini zou kunnen vervangen. Maar ja, de prijs. Tot ik een goede deal vond tweedehands voor een 256 gb exemplaar, een week of wat terug. Een ugreen 7-in-1 hub van 30 euro geeft de mogelijkheid tot 4k60 en LAN verbinding. Dat werkt over het algemeen prima.

Mijn conclusie is dat het een fantastisch apparaat is, maar nét niet voldoende om in alles de mac mini te vervangen. Stage manager heeft daarvoor nog teveel rare quirks (die implementatie is best wel matig; ik heb regelmatig crashes en complete reboots icm stage manager). Aan de andere kant is het bijna verbijsterend om te zien hoe vlotjes de iPad een Resolve project wegknaagt alsof het niets is - ik merk geen verschil met de mini. Dus stel dat ik zou moeten kiezen tussen deze twee, dan is de iPad toch de favoriet en zou ik de nadelen voor lief nemen.

Tip overigens voor het file beheer in iPadOS: ik gebruik ashell, waarbij je via unix commando’s eenvoudig files kan beheren door mappen uit de Files app te koppelen aan een directory. Werkt als een trein (en je kan er nog veel meer mee doen). En het ziet er nog leuk uit ook als je een groen font kiest op een zwarte achtergrond :9

https://photune.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-06 18:48

FFW

Hoi ik overweeg een 12,9" pro m2 met 1tb om mijn trage windows laptop te vervangen.

De dealmaker of breaker vraag : Hoe scrollt de iPad door een grote fotobibliotheek van 250GB? :)
ik ga geen foto's op icloud zetten. Ik wil er gewoon snel door kunnen bladeren en uploaden.

[ Voor 21% gewijzigd door FFW op 07-11-2023 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTLPB
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-01-2024
"Hoe scrollt de iPad door een grote fotobibliotheek van 250GB?"

antwoord scrollen gaat snel zonder lag op een ipad pro m2 16gb. Ik heb het nog niet met grote RAW bestanden geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:55
Aardappelnoot schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:36:

Dan maar geen ipad ;w
Of je neemt een iPad AIR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:15

Net even gecheckt, mijne komt uit maart 2022 en de battery health is nog 100% met 102 battery cycles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:01

Aiii

何これ

Ik moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van de kwaliteit van de batterij, gezien hoeveel ik het apparaat gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bqtJmMLceOPTUyBPJ7bHmK_Qu_g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9flBESzHZ3oPSXs4khqcB5NM.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OM9pQqIfqvJqKMH6mgqXA2OjdV4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YW7o7O1aYn2F0CwsT9dg4VeP.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Aiii op 12-01-2024 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een 12,9 sinds launch en hij zit op 88,6% zie ik.

Ik heb de iPad wel permanent in een Magic Keyboard case wat ook weer wat van de accu duur afhaalt. Nu heb ik er niet direct last van maar het is merkbaar minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:33

R.G

Verplaatsing van 2024 naar sit topic

update:
pencil 2 besteld voor 120,- redelijk?
Ipad air 5 gen 256 2e hands 350 gehaald
Redelijk gedaan?

kan ook een pencil 2 halen voor 20,- maar is paar uur rijden om op te halen en er zit een barst in..

alleen verkoper zegt dat het nog werkt? doen? of zonde benzine en gewoon blij zijn met de degene van 120?

vraag:
Ik ben benieuwd of ik dit dan kan gebruiken voor

vergaderingen , meetings en tekenen van mind maps etc.

Welke tools of apps raden jullie aan.

ik zoek een app die ik kan gebruiken op :

android, ios, ipados, windows.

moet allemaal syncen en goed beschikbaar zijn, liefst niet in de cloud en liefst geen geld of maandeljkse kosten. tot nu toe lijkt onenote oke.

Wil het gebruiken Al's een family/ week tablet.

Kan je de iPad zo inrichten dat je 2 omgevingen creeert?

Werk en family environment waar ik tussen Kan switchen?

Maar Dan Wel passcode protected?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Aiii schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:11:
Ik moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van de kwaliteit van de batterij, gezien hoeveel ik het apparaat gebruik.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke app is dat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:59
R.G schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:06:
Verplaatsing van 2024 naar sit topic

update:
pencil 2 besteld voor 120,- redelijk?
Ipad air 5 gen 256 2e hands 350 gehaald
Redelijk gedaan?

kan ook een pencil 2 halen voor 20,- maar is paar uur rijden om op te halen en er zit een barst in..

alleen verkoper zegt dat het nog werkt? doen? of zonde benzine en gewoon blij zijn met de degene van 120?
Enige vraag die ik mij stel op basis van de vragen hieronder, is of je voldoende research op voorhand hebt gedaan, of gewoon hebt gekocht en dan straks in het rijtje van klagers op het internet gaat staan om te zeggen dat je toestel niet doet wat je zou willen dat het doet?
vraag:
Ik ben benieuwd of ik dit dan kan gebruiken voor

vergaderingen , meetings en tekenen van mind maps etc.

Welke tools of apps raden jullie aan.

ik zoek een app die ik kan gebruiken op :

android, ios, ipados, windows.

moet allemaal syncen en goed beschikbaar zijn, liefst niet in de cloud en liefst geen geld of maandeljkse kosten. tot nu toe lijkt onenote oke.
Gewoon proberen dan, niet? Ik gebruik zelf ook OneNote op ipadOS en Windows (heb geen android en iOS vind ik te veel priegelen daarvoor) maar wat bedoel je precies met “liefst niet in de cloud” want zonder cloud wordt synchronisatie moeilijk, zou ik denken. Ik heb ook wel een M365 abbo.

In principe kan je dit trouwens ook gewoon met Notes van Apple zelf (weet alleen niet of je daarmee ook op Android kan werken, maar via iCloud kan je wel aan je Notes in Windows). Ik krijg zelfs de indruk dat Notes steeds fijner begint te werken.
Wil het gebruiken Al's een family/ week tablet.

Kan je de iPad zo inrichten dat je 2 omgevingen creeert?

Werk en family environment waar ik tussen Kan switchen?

Maar Dan Wel passcode protected?
Je kan 2 focus modes aanmaken waar je tussen kan switchen, maar bij mijn weten kan je die niet met een paswoord beveiligen. Via screentime zou je dan weer wel apps kunnen blokkeren met een paswoord, maar hoe gebruiksvriendelijk dat is in de praktijk, weet ik niet, ik heb er geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

nokie schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 18:13:
[...]

Enige vraag die ik mij stel op basis van de vragen hieronder, is of je voldoende research op voorhand hebt gedaan, of gewoon hebt gekocht en dan straks in het rijtje van klagers op het internet gaat staan om te zeggen dat je toestel niet doet wat je zou willen dat het doet?

[...]

Gewoon proberen dan, niet? Ik gebruik zelf ook OneNote op ipadOS en Windows (heb geen android en iOS vind ik te veel priegelen daarvoor) maar wat bedoel je precies met “liefst niet in de cloud” want zonder cloud wordt synchronisatie moeilijk, zou ik denken. Ik heb ook wel een M365 abbo.

In principe kan je dit trouwens ook gewoon met Notes van Apple zelf (weet alleen niet of je daarmee ook op Android kan werken, maar via iCloud kan je wel aan je Notes in Windows). Ik krijg zelfs de indruk dat Notes steeds fijner begint te werken.

[...]

Je kan 2 focus modes aanmaken waar je tussen kan switchen, maar bij mijn weten kan je die niet met een paswoord beveiligen. Via screentime zou je dan weer wel apps kunnen blokkeren met een paswoord, maar hoe gebruiksvriendelijk dat is in de praktijk, weet ik niet, ik heb er geen ervaring mee.
1 woord: geweldig, de pencil 2 is echt bijzonder ben er blij mee.

ik zal de focus modes gaan bekijken uit uitzoeken.

In principe is het niet zo erg dat de familie bij werk apps kunnen ofwel?

ik weet alleen wel in android had je echt 2 gescheiden omgevingen.

Dus apps kon je dan kiezen waar je ze wou installeren. Dat was toen ook met een wachtwoord.

Ik denk niet dat het zo makkelijk is op het Ipad os tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:09
Wellicht een long shot maar de moeite waard hier op Tweakers.

Tweedehands een iPad Pro 2021 11 inch voor mijn vriendin aangeschaft. Prima verkoper, kwam inclusief logitech hoes met touchpad en keyboard, nieuwe apple pencil en 2 nieuwe paperlike screenprotectors. Vriendin wil er op gaan tekenen, mooie deal dus.

Alles was helemaal in orde, maar nadat mijn vriendin de Paperlike erop heeft gedaan zien we van tijd tot tijd dode pixel lijnen. Er is echter geen pijl op te trekken. Soms zijn het er geen, dan tussen de 1-4 en soms knipperen ze ook. Ik ben bang dat er teveel druk is gezet toen ze de screenprotector heeft gemonteerd.

Is er iets wat we kunnen doen om dit probleem niet erger te maken, of zijn we een beetje doomed? Gaat het alleen maar erger worden van hieruit, en moet het scherm dan vervangen worden? Of kan de oorzaak zijn dat het scherm/glas vervangen is, maar een los contact heeft? Wellicht weten jullie meer.

Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.