Acties:
  • +1Henk 'm!

Voorwoord

Allereerst wil ik mededelen dat deze iPad revisie een apart topic heeft gekregen op basis van het advies van de moderators en adminstrators van Apple Talk. Meer informatie over het splitsen van de topics is te vinden onder 'iOS feedback'.

Ten tweede. Staan er onjuistheden of missen er zaken in de topicstart? Tag mij dan even via @robcoenen of stuur mij een privébericht. Ik zal het dan aanpassen. Mocht je mede-auteur willen worden van het topic dan mag er ook een privébericht gestuurd worden.

Voor specifieke vragen m.b.t. iPadOS kan men hier terecht. Ben je op zoek naar een andere iPad dan kun je terecht op de volgende plekken: iPad (2020), iPad Mini (2019), iPad Air (2020) en de iPad Pro (2020).

Overzicht

Apple heeft vandaag de krachtigste en meest geavanceerde iPad Pro ooit aangekondigd, waarmee de grenzen van wat mogelijk is op iPad worden verlegd. De toevoeging van de door Apple ontworpen M1-chip zorgt voor een enorme prestatieverbetering, waardoor iPad Pro het snelste apparaat in zijn soort is. De 12,9-inch iPad Pro heeft een nieuw Liquid Retina XDR-display met een extreem dynamisch bereik, waardoor de meest veeleisende HDR-workflows een verbluffende visuele ervaring krijgen met meer levensechte details. De mobiele modellen met 5G bieden een nog snellere draadloze verbinding voor onderweg, en om gebruikers een doorvoersnelheid op professioneel niveau te bieden voor snelle accessoires, biedt iPad Pro nu ook ondersteuning voor Thunderbolt. Daarnaast is de nieuwe Ultra Wide-camera aan de voorkant voorzien van Center Stage, een nieuwe functie waarmee gebruikers automatisch een perfect beeld krijgen voor nog boeiendere videogesprekken. De nieuwe iPad Pro is vanaf vrijdag 30 april te bestellen op apple.com en zal in de tweede helft van mei verkrijgbaar zijn.

Specificaties

Niet alle specificaties worden hieronder benoemd. Alleen de onderscheidende functies t.o.v. andere iPads komen aan bod. Een volledig overzicht van de specificaties is hier te vinden.
  • 11"Liquid Retina-display en 12,9"Liquid Retina XDR‑display met ProMotion-technologie en True Tone
  • M1-chip met Neural Engine
  • 12‑MP groothoek- en 10‑MP ultragroothoekcamera’s
  • TrueDepth-camera met ultragroothoek
  • USB‑C‑connector met ondersteuning voor Thunderbolt/USB 4
  • 5G connectiviteit
  • Compatibel met Apple Pencil (2e generatie)
  • Compatibel met Magic Keyboard en Smart Keyboard Folio

Prijzen, uitvoeringen en opslag

11-inch display
€899,00 128GB Wi-Fi
€1.009,00 256GB Wi-Fi
€1.229,00 512GB Wi-Fi
€1.669,00 1TB Wi-Fi
€2.109,00 2TB Wi-Fi

€1.069 128GB Wi-Fi + Cellular
€1.179,00 256GB Wi-Fi + Cellular
€1.399,00 512GB Wi-Fi + Cellular
€1.839,00 1TB Wi-Fi + Cellular
€2.279,00 1TB Wi-Fi + Cellular
12,9-inch display
€1.219,00 128GB Wi-Fi
€1.329,00 256GB Wi-Fi
€1.549,00 512GB Wi-Fi
€1.989,00 1TB Wi-Fi
€2.429,00 TB Wi-Fi

€1.389,00 128GB Wi-Fi + Cellular
€1.499,00 256GB Wi-Fi + Cellular
€1.719,00 512GB Wi-Fi + Cellular
€2.159,00 1TB Wi-Fi + Cellular
€2.599,00 1TB Wi-Fi + Cellular

Vergelijking

De iPad Pro is hier te vergelijken met de reguliere iPad, de iPad Mini en de iPad Air.

Overige

Meer informatie over accessoires is hier te vinden.

[Voor 30% gewijzigd door robcoenen op 20-04-2021 20:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!
De 128GB, 256GB en 512GB modellen zullen uitgerust worden met 8GB RAM, en de 1TB en 2TB modellen met 16GB RAM, aldus de Apple website:

[Voor 55% gewijzigd door robcoenen op 20-04-2021 20:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 13:44
Nu nog Big Sur op dit ding en ik ben om.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:06
Instant buy voor mij (again) :Y

Het wordt de 12,9” en ik heb er speciaal de 2020 voor overgeslagen. Kan niet wachten om naar 12,9 over te stappen en de 11 door te geven in het gezin.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:07
Donstil schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:21:
Ik twijfel ook een beetje. Heb nu 128 GB en 72 GB vrij maar 256/512 is wel wat toekomst bestendiger misschien.
Met toekomstbestendig bedoel jij toch Max 1 jaar tot de 2022 variant weer uit komt? :9

©2004

Acties:
  • +2Henk 'm!
hk12nl schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:44:
[...]

Met toekomstbestendig bedoel jij toch Max 1 jaar tot de 2022 variant weer uit komt? :9
Hehe busted.

Maar naar goeie traditie zeg ik ook deze keer weer, “hier ga ik langer mee doen” 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-08 22:13
CheopsChefren schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:05:
Ook ik wil dus de nieuwe Ipad pro 12.9 aanschaffen. Maar, de 256Gb met 5g of de 512Gb wifi only. Beiden hebben 8Gb intern geheugen, en met de Thunderbolt poort zijn er volop mogelijkheden voor heel snelle externe opslag. Heb nu de 256Gb van 218 en gebruik nu ongeveer 150Gb opslagruimte. Hebben de mede-lezers advies?
Gps lijkt me leuk, maar zoals ik zeg, leuk. En ik kan mijn 5g foon als hotspot gebruiken.
Gebruik je 5g zonder iPhone denk je? Als het niet belangrijk is waarom niet gewoon de 256gb wifi?

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:07
Hrolfr schreef op woensdag 21 april 2021 @ 00:05:
Ik ga nadenken over de 11 inch als vervanging van mijn ipad air 2. De air 2 doet het op zich nog goed, maar begint hier en daar wat meer moeite te krijgen met apps en websites. Qua opslag nog niet de 16gb vol.

Alternatief is nog steeds de air 2020; ik vind het prijsverschil met de pro lastig te rechtvaardigen (but want!), zeker nu ik prijzen richting € 600 zie gaan. Ik gebruik de tablet nu vooral voor browsen en online boodschappen doen, lezen (studie naast werk, vakliteratuur en krant) en af en toe wat Excel. Maar wel veel in de handen, vandaar ook de voorkeur voor een lichtere variant.

Maar ik ben wel van plan een nieuwe ipad meer te gebruiken voor videobellen met werk (Teams); ik vind de laptop camera en microfoon toch minder. Ook mijn eigen fijne draadloze headset werkt niet lekker omdat stuurprogrammas worden geblokkeerd. En ik merk dat ik steeds vaker dat ik de ipad pak ipv de laptop; met USB-C zou ik ook flexibeler zijn met een ipad. USB hub staat al klaar. En ik speel steeds vaker (simpele) rpg en strategie spellen (Avadon, heroes 3) op de bank beneden ipv de desktop. Zal wel door ouder worden en jonge kinderen hebben komen.

300 (?) euro meer is veel, maar over 5 jaar uitgesmeerd valt het ook wel weer mee. Voor mijn gevoel ben ik met de pro net wat flexibeler, mooier scherm en ietsje meer toekomstbestendigheid nu daar weer een krachtigere processor in komt. Jullie zijn welkom voor bevestiging of meer rechtvaardiging :)
Persoonlijk denk ik dat de pro 2018 ook nog prima voldoet aan je wensen :)

©2004

• Hrolfr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:05
hk12nl schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:22:
[...]

Persoonlijk denk ik dat de pro 2018 ook nog prima voldoet aan je wensen :)
100% mee eens hoor, maar ik vind de prijzen voor een pro 2018 (of 2020) nieuw en tweedehands niet zoveel lager dan de (advies)prijs van een nieuw 2021 model om te lonen.
Ik ben nu toch wel heel benieuwd hoe WWDC vormgegeven gaat worden voor de iPad Pro / iPadOS. Het lijkt mij toch dat ze de power van dit vernieuwde model ergens voor in willen gaan zetten, bijv. XCode, Final Cut Pro etc.

Spijtig dat de 11" versie geen Mini-LED heeft. De 12.9 inch lijkt mij weer té onpraktisch om ook voor entertainment te gebruiken op de bank.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 08:11
Bossie schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:29:
[...]

400E voor mijn 6 maanden oude Pro 2020 12.9", wat misschien niet de beste optie is.
Ik verwacht dat Amac zijn prijzen ook nog aanpast op basis van dat er een nieuwe product generatie is.
Damn, zo'n bedrag is niks...

Voor dit soort inruilbedragen zoek ik liever iemand in de familie/vriendenkring die een iPad voor een zacht prijsje wil overnemen. :P

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:22
robcoenen schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:03:
[...]
De 12.9 inch lijkt mij weer té onpraktisch om ook voor entertainment te gebruiken op de bank.
Gewoon zo een pillow pad ding halen, ideaal voor op schoot :9

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:03

The Chosen One

Zie signature!

Toevallig in de event topic een post over gemaakt; The Chosen One in "[Event/Keynote] Apple Spring Loaded Event (20 april 2021)"

...Hopelijk krijgen de 11" versies volgend jaar ook de minileds. In 2018 toen de 11" en de 12,9" gekocht en de laatste weer retour.

12.9 als 1e geprobeerd, 'vet groot' scherm, spat er van af. Toen ff in de hand gehad, game gespeeld. Je loopt met de ipad ff keer van kamer naar boven e.d.

Dan kom je er ook wel achter hoe vaak je hem ff pakt of in de hand neemt ook al heb ik hem 90% van de tijd op het bureau voor me monitor als VOD/streaming display. ;p
Dan is de 11" toch wel 10X zo handzaam.
...

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Alexknl schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:28:
[...]

Gewoon zo een pillow pad ding halen, ideaal voor op schoot :9

[Afbeelding]
Dank voor de tip. :P
Ik heb nu het 11" Pro model, maar het mini-LED scherm maakt de 12.9" een insta-buy voor mij. Ben alleen heel benieuwd hoe het formaat me gaat bevallen. Ik zit zo vaak met dat ding op de bank dat ik af en toe al last krijg van zware armen, dus hier moet ik een praktische oplossing voor gaan vinden.

Dit ding gecombineerd met m'n AirPods Pro is echt een mini-bioscoop voor mezelf als de OLED TV al ingepikt is door iemand anders. :o

Kia e-Soul MY2020 64kWh ExecutiveLine

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:59

Aiii

何これ

-SaveMe- schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:03:
Concrete vraag nog, zijn er mensen hier die een 2020 pro hebben (6GB ram) en procreate? Zo ja, zou je eens willen kijken of je dan een 1200mm x 800mm 300DPI canvas kan maken en hoeveel lagen je dan hebt? Dat formaat kan ik nu niet maken ivm te weinig geheugen....
Ik heb mijn 2020 vorige week verkocht, maar mijn 2018 met 4GB kan dan al 16 layers aan, dus nee, 16GB is nogal overkill.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 15:27
Nieuwe 12.9" model is een halve mm dikker, maar verder zelfde form factor, right? Passen 2020 modellen cases dan ook op dit model? ook qua camera en pencil uitsparingen? Ik wil eigenlijk graag een silicon case ter bescherming ....
Als het nieuwe model een halve mm dikker is, dan gaan de "oude" hoesjes er waarschijnlijk niet oppassen.
De hoesjes "huggen" echt het randje van het scherm.

Ik verwacht dat heel snel wel nieuwe hoesjes specifiek voor de 12.9" 2021 komen.
Nieuwe 12.9" model is een halve mm dikker, maar verder zelfde form factor, right? Passen 2020 modellen cases dan ook op dit model? ook qua camera en pencil uitsparingen? Ik wil eigenlijk graag een silicon case ter bescherming ....
Logitech Launches Combo Touch Keyboard and Trackpad Case for Latest iPads

Logitech geeft aan dat voor hun Combo Touch een nieuwe case aangeraden is, ook al hebben ze er een beschikbaar voor de iPad Pro 2020. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan. Ik denk dat we even moeten afwachten tot reviewers de nieuwe iPad in handen hebben en kunnen beoordelen of het echt nodig is, of dat het ook wel toereikend is met een 2020 case te doen.

Overigens is het Magic Keyboard en de Smart Keyboard Folio van Apple zelf compatible op zowel de oude als nieuwe generatie.

[Voor 12% gewijzigd door robcoenen op 21-04-2021 13:24]

• Aiii

Aiii

何これ

robcoenen schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:22:
[...]

Logitech Launches Combo Touch Keyboard and Trackpad Case for Latest iPads

Logitech geeft aan dat voor hun Combo Touch een nieuwe case aangeraden is, ook al hebben ze er een beschikbaar voor de iPad Pro 2020. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan. Ik denk dat we even moeten afwachten tot reviewers de nieuwe iPad in handen hebben en kunnen beoordelen of het echt nodig is, of dat het ook wel toereikend is met een 2020 case te doen.

Overigens is het Magic Keyboard en de Smart Keyboard Folio van Apple zelf compatible op zowel de oude als nieuwe generatie.
Naar alle waarschijnlijkheid een verschil in microfoon locatie of wellicht speakers die iets groter zijn of op een iets andere plek zitten.

Kortom, de gaatjes moeten op een andere plek.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 15:27
robcoenen schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:22:
[...]

Dat zijn geen cases. Die zitten dmv magneten vast aan je iPad.

Wat @-SaveMe- bedoeld (denk ik) zijn "hoesjes" die er echt omheen zitten (incl rand & zijkanten). Daar maakt de dikte wel van uit.

Maar dat de MK & SKF van Apple wel gewoon werken op een 2021 model, betekent WEL dat de camera zelfde formaat/afmetingen heeft van de 2020 model :)

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

giantgiantus schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:47:
@Tomba Over een jaar komt er weer een vettere IPAD uit. Dus koop je iPad gewoon voor een jaar of 2 en dan is 16gb denk ik nutteloos :).
Ja maar itt @Donstil doe ik jaren met een apparaat :p
-SaveMe- schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:58:
Die 16GB lijkt me vooral nodig als je de Pro ook als desktop vervanger gaat gebruiken en ook desktop apps gaat gebruiken. In de toekomst zie ik mezelf zeker een apparaat voor desktop en mobiel gebruiken, maar nog een paar jaartjes niet ...
Het zal wel aan mij liggen maar een iPad is volgens mij totaal niet geschikt als desktop vervanger al was het maar dat je niet lekker meerdere apps simultaan kan gebruiken. Daar heb ik mijn MBA of mijn desktop PC voor die daar veel meer voor geschikt zijn. De iPad Pro wordt alleen voor media consumptie gebruikt (en ik denk dat ik daarmee mijn eigen beslissing al maak want daar is natuurlijk never nooit 16GB voor nodig ;) )
--MeAngry-- schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:08:
Ben met m'n 2018 iPad Pro met een "schamele" 4GB af en toe nog verbaasd hoeveel apps er nog actief draaien als ik ernaar terug swipe. Maar ik gebruik dan ook geen Pro apps, vooral content consumptie en gaming.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel RAM er in mijn iPad Pro 2017 of iPad mini 5 zit maar ik heb het idee dat het in ieder geval te weinig is aangezien zowel de Reddit app als Safari steeds reloaden als ik tussen apps switch.

Anyway de belangrijkste vraag die ik eigenlijk heb is hoe laat ik m kan bestellen de 30e ;)

Vivid || tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Tomba schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:24:
[...]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel RAM er in mijn iPad Pro 2017 of iPad mini 5 zit maar ik heb het idee dat het in ieder geval te weinig is aangezien zowel de Reddit app als Safari steeds reloaden als ik tussen apps switch.

Anyway de belangrijkste vraag die ik eigenlijk heb is hoe laat ik m kan bestellen de 30e ;)
4GB RAM en 3GB RAM.

En (volgens mij) is het meestal 14:00.

• Tomba

Tomba

Redondo1982 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:37:
[...]

Ja, maar dit is volgens mij geen RAM issue dan. Dit is toch gewoon een bewuste keus van Apple, toch?
Is dat zo? Wat een enorm irritante beslissing. Om de bekende filosoof Nilsson maar te quoten; waarom zou je dat doen?

• Tomba

Tomba

Mezkeijou schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:17:
Op zich is het wel goed dat er limited stock is. Laat de first adopters het maar eerst uitvogelen. Kijken of er geen kinderziektes in zitten. Het is niet zo dat de nieuwe features een must is. Tenzij je echt thunderbolt moet hebben. Waar ik wel benieuwd naar ben is de batterijduur met de M1. Maar aangezien ze tijdens de presentatie niet de nadruk hebben gelegd op het aantal uren van werken. Denk ik dat het wellicht slechter is dan de huidige versie.
Apple geeft hetzelfde aantal uur aan als de 2020 (10 uur) De reden van limited stock is dat de MiniLED schermen nog niet afdoende leverbaar zijn (daarom is de 11" ook zonder MiniLED)
In feite is de M1 gewoon een A14X met een ander naampje dus die kinderziektes zullen allicht meevallen :P

• appel-tje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:09
Mezkeijou schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:17:
Op zich is het wel goed dat er limited stock is. Laat de first adopters het maar eerst uitvogelen. Kijken of er geen kinderziektes in zitten. Het is niet zo dat de nieuwe features een must is. Tenzij je echt thunderbolt moet hebben. Waar ik wel benieuwd naar ben is de batterijduur met de M1. Maar aangezien ze tijdens de presentatie niet de nadruk hebben gelegd op het aantal uren van werken. Denk ik dat het wellicht slechter is dan de huidige versie.
Apple kennende, zal de batterijduur van de nieuwe modellen vergelijkbaar zijn met de oude modellen.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mijn iPad Pro uit 2018 werkt nog steeds perfect en voelt snel aan, maar volgens mij is de m1 een compleet ander beest! Ben erg benieuwd hoe het iPad platform zich gaat ontwikkelen.

39

• Aiii

Aiii

何これ

Ik wil helemaal geen MacOS op mijn iPad Pro.

• Tomba

Tomba

Ik zou het toch wel zien zitten om een desktop mode te krijgen zodra het Magic Keyboard eraan komt, terwijl je ‘gewoon’ iPadOS houdt zonder of als ie weg geklapt is. Zou dan mijn MBA kunnen vervangen.

• Tomba

Tomba

Aiii schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:31:
[...]

Ik heb liever dat ze iPadOS uitwerken met de paar dingen die nog missen, dan dat ze een desktop OS dat qua design principes uit 2001 stamt op een iPad gaan sleutelen.

En dat terwijl juist iPadOS zoveel dingen anders is gaan doen en vanuit de basis op ARM gebouwd is. Ik bedoel, hadden ze gewoon MacOS op de iPad gezet, dan hadden we nooit de briljante trackpad-implementatie gehad die met het Magic Keyboard is gekomen, om maar een voorbeeld te noemen.
Das volgens mij letterlijk wat ik zeg ;) Mac OS naar de iPad kan nu makkelijk (want zelfde hardware) en Big Sur lijkt al erg veel op iPadOS, dus de stap zou niet groot hoeven zijn. je zou dan de belofte die de Surface had (Maar totaal niet waarmaakte omdat t geen al te beste tablet was) eindelijk uit kunnen laten komen. Letterlijk 1 OS, niet MacOS op de iPad of iPadOS op de Mac.

Even voor mijn beeldvorming; wat is er precies briljant aan het trackpad op iPadOS? Heb zelf nu een Pro 10.5 uit 2017 dus geen Magic Keyboard.
MysticX schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:36:
Ik zie het echter wel zitten om een vorm van MacOS op de iPad Pro te krijgen. Het gesloten systeem van iPadOS bevalt mij nog steeds niet helemaal, maar belangrijke stappen zijn natuurlijk wel met iPadOS 14 gemaakt.

Misschien een echte finder, een terminal erbij? Als het dan toch geen MacOS wordt, dan moet iPadOS wel goed aangepast worden of een verlengde worden zoals een soort van Samsung Dex zoals hierboven al wordt genoemd.

Anyway, er moet en er gaat wel iets gebeuren, niet voor niks dat Apple een Mac chip in een iPad stopt. Anders blijft het gewoon nog steeds een iPad.
Ja ik denk ook dat Apple niet echt gaat mergen omdat mensen nu - zoals ik ;) - én een Macbook én een iPad kopen ipv maar 1 van de 2. Dubbel kassa dus >:)
Voor mij als eindgebruiker klinkt het convergeren van deze 2 devices echter erg positief. Scheelt me geld en ik heb maar 1 device nodig ipv 2 losse voor in essentie overlappende doeleinden. Op beiden internet ik en kijk ik media via Netflix, Plex en Amazon Prime. Op de MBA 'creeer' en game ik meer, op de iPad wordt meer media geconsumeerd en op de bank geïnternet.

[Voor 38% gewijzigd door Tomba op 22-04-2021 13:41]

• Aiii

Aiii

何これ

Anyway, er moet en er gaat wel iets gebeuren, niet voor niks dat Apple een Mac chip in een iPad stopt. Anders blijft het gewoon nog steeds een iPad.
Ik moest stiekem wel lachen over deze shift in perceptie.

Een halfjaar geleden was diezelfde M1 een mobiele chip in een Mac.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 23:55

Ze hoeven helemaal niets te veranderen, dat het hele Apple line-up nu op de M1 draait, wordt (is nu al?) vooral lekker goedkoop voor Apple en dus meer winst (gezien de prijzen niet niet lager worden).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Tomba

Tomba

aschja schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:53:
[...]

Een bootcamp scenario zou ik prima vinden. Ik heb niet altijd MacOS nodig. Maar iPadOS haalt geregeld het bloed onder mn nagels vandaan. Als er een dual boot iPad komt, gaan alle macs hier de deur uit. Overdag werken op MacOS, in de avond chill Netflix op de bank. Ideaal.
Alsjeblieft geen BootCamp nee, Apple zou dat veel soepeler op moeten kunnen lossen. ik denk ook dat MacOS helemaal niet nodig is (Apple zal denk ik nooit apps buiten de store toestaan zoals op een Mac wel kan...), maar wel een OS waarop je meerdere Windows naast en over elkaar kan zetten zodra er een muis en keyboard aan hangt. Zodra die eraf zijn (of met een druk op de knop ;) ) terug naar fullscreen Tablet mode zodat je datgene wat MS al sinds Windows 8 probeert te bereiken daadwerkelijk hebt. (zou in mijn geval echt wel een uitkomst zijn al vrees ik dat mijn MBA M1 dan direct een stuk minder waard wordt :P)

Ik denk dat het wel slimmer moet kunnen dan met Dual boot maar ik zou ook wel tekenen voor macOS hybrid op de 12,9" M1 iPad.

Dan koop ik dat keyboard erbij en kijk ik nooit meer achterom naar de Macbook pro lijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

MysticX schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 01:47:
Nou maar hopen dat iPadOS 15 serieuze verbeteringen gaat brengen! Ik lees al een redesign van de homescreen, dus we gaan al de goede richting op!

Maar ik hoop toch echt iets waardoor je de M1 in een iPad kan rechtvaardigen.
Het lijkt me nog altijd een nobrainer om de functionaliteit in te bouwen die nu nog mist, dus een soort Finder en bovenal betere multitasking (dus niet alles fullscreen maar gewoon echt een desktop OS) maar dan wel alleen als je een (al dan niet Magic) keyboard aankoppelt. Microsoft had dat al aardig voor elkaar met Windows RT maar daar miste de apps compleet en was het dus alsnog compleet onbruikbaar ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

giantgiantus schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:32:
[...]

Wat wil je doen met een Finder dan? Multitasken ben ik het wel mee eens. Voelt redelijk klunky met de iPad.
Bestandsbeheer :) Via de USB-C poort bv een SDkaartje uitlezen die uit mijn DSLR komt, bestanden renamen etc

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:19
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:16:
[...]

Los van dat ik niet van plan ben om er Dropbox bij te nemen, maar hoe krijg ik dan mijn foto's op Dropbox vanaf het SD-cardje?
Vanuit de Dropbox app.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

honey schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:48:
Ik ben bang dat de 12.9 inch te groot is. Ik gebruik nu een 10.5 inch pro. Toch wil ik om het XDR scherm de gok wel wagen.

Hoe gaat Apple om met retourzendingen, als het toch niet bevalt? Bij Coolblue kun je een maand proberen.

En verkopen voor 200 euro minder is natuurlijk ook een optie.
Gewoon 14 dagen met geld terug.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

giantgiantus schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:10:
[...]

Kan toch veel beter een kleine SSD met cloud? Lijkt me stukken veiliger met data?
Het 1 sluit het ander niet uit. Wil veel opslag om Netflix ed offline mee te kunnen nemen (heb nu 256 en kom bij vakanties ruimte tekort ;) ) vandaar nu 512. Twijfel over de 1TB omdat die 16GB RAM heeft vs 8 in de 512GB. Wil net als met mijn vorige Pro lang kunnen doen (sterker nog die blijft in gebruik door mijn vrouw die haar Air 1 vervangt)

Foto’s gaan automatisch naar mijn NextCloud instance dus dat komt goed.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sluw
MysticX schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 01:47:
Nou maar hopen dat iPadOS 15 serieuze verbeteringen gaat brengen! Ik lees al een redesign van de homescreen, dus we gaan al de goede richting op!

Maar ik hoop toch echt iets waardoor je de M1 in een iPad kan rechtvaardigen.
Nou, misschien is het dan nu echt een keer op de Pro markt gericht. Ik gebruik zelf Procreate, Illustrator en Photoshop professioneel op de iPad en meer power en meer ram is meer dan welkom om grote bestanden met veel lagen te kunnen maken, je loopt nu tegen de limiet van de hardware. iPads worden gebruikt bij Disney, Marvel, Pixar en veel meer. Ook de posters van Stranger Things, Logan en Blade Runner zijn op een iPad gemaakt en ik kan je vertellen dat je op die formaten echt meer layers wilt kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07 09:16
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:16:
[...]

512GB is inderdaad voor mij zat (al zie ik mezelf niet zeulen met een externe SSD :) ) De twijfel zit m vooral in de hoeveelheid RAM. Dat FOMO gevoel zeg maar ;)
Ik snap je uitgangspunt. Maar eigenlijk is dat niet nodig als je dit topic hebt gelezen en wat er op reddit gezegd is. De 8gb die er in zit is echt gigantisch veel voor normaal en uitgebreide werkzaamheden. Je moet niet vergeten dat de M1 heel efficient omgaat met geheugen.
Het zou zonde zijn om iets te kopen waarmee je een bepaalde feature beter kan doen. Maar als in de praktijk blijkt dat je die feature niet vaak gebruikt. Dan is het echt zonde van het geld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redondo1982
Alexknl schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:01:
Ik zit zelf ook een beetje met twijfels maar dan meer over deze 2021 versie vs. 2020 versie. Ik zie de afgelopen dagen aanbiedingen voorbij komen met de Pro 2020 12.9" voor €799 en de 11" voor maar liefst €599. Zou het die ~€300-400 dan echt waard zijn om toch voor de 2021 Pro te gaan? Nadeel is natuurlijk dat niemand een idee heeft wat ze allemaal met die M1 chip gaan doen natuurlijk..
Het ligt eraan wat je ermee gaat doen en wat je eisen zijn. Dit kan je zelf het beste invullen.

Kijk, ik ben gewoon eerlijk. Ik wil het nieuwste van het nieuwste, tenzij de update zo klein is als bij de vorige editie. Van 2018 naar 2020 had héél weinig zin.

Acties:
  • +3Henk 'm!
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:03:
[...]

Dat zijn leuke prijsjes; waar heb je die gezien dan?
De 11-inch Pro uit 2020 (Wi-Fi, 128GB) staat nu bijv. voor €637,44 op Amazon. Dus onder de adviesprijs van de 64GB Air.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Delerium schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:56:
[...]

Het 1 TB model voor onder de 1000 euro.... dat is wel serieus veel iPad voor een lagere prijs.
De 1TB 12.9 WiFi + Cellular voor 1299 :o
De 2021 1TB met alleen WiFi moet 1989 kosten....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

MartijnMartijn schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:17:
[...]

Nou ik had nog lichte twijfel, maar nu is het zeker dat ik nog even met mijn iPad Pro 2018 ga doen. Wat een onzin! :F
Nou ja onzin zou ik t niet noemen; de maat is immers net anders (0.5mm dikker)
Kloten is t wel natuurlijk als je de oude versie hebt.... Ding is toch flink aan de prijs!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:54
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:19:
[...]

Nou ja onzin zou ik t niet noemen; de maat is immers net anders (0.5mm dikker)
Kloten is t wel natuurlijk als je de oude versie hebt.... Ding is toch flink aan de prijs!
0.5mm dikker :D

Mijn Magic keyboard staat op mijn bureau en is sindsdien nog niet van zijn plek geweest.
Zodra de iPad ergens anders heen gaat, dan gaat hij in de normale cover (folio ?).

Wat dat betreft verwacht ik geen problemen als de dikte het enige verschil tov van 2020 model.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

robcoenen schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:40:
[...]

De 11-inch Pro uit 2020 (Wi-Fi, 128GB) staat nu bijv. voor €637,44 op Amazon. Dus onder de adviesprijs van de 64GB Air.
Haha, mooi, afgelopen zaterdag nog 675 gescoord op Marktplaats voor mijn iPad Pro 11-inch 128GB >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Zoals ik in mijn reactie daar al zei, ik denk niet dat er echt een probleem is en dat de conclusie van de Franse site erg voorbarig is.

Zelfs al zou het niet helemaal kunnen sluiten zou ik daar niet wakker van liggen, overigens, maar dat terzijde.

[Voor 5% gewijzigd door Aiii op 23-04-2021 22:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:03
Zelf net nieuwe iPad Pro 2020 voor 637 gehaald, A12Z is voor mij snel genoeg. M1 is leuk maar dan zou ik nog wel meer desktop apps willen zien, Final Cut Pro bijvoorbeeld. Huidige apps Affinity Designer, Photo werken zeer , ook op m’n huidige A10X.

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-08 10:01
Anoniem: 1441478 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:59:
[...]

Lekker goedkoop. Waarzo gehaald?
BCC had hem laatst voor 599 euro. De 637 euro was bij amazon.nl

• Redondo1982
Aiii schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:51:
[...]

We gaan het zien. Het blijft hoe dan ook een gevalletje worst case dat je hem niet lekker kan dichtklappen. Zolang het verder maar werkt is dat voor mij geen reden te upgraden.
Worst case case dan :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Logitech heeft een case aangekondigd waardoor je iPad Pro gebruikt kan worden a la Surface Pro;

https://www.logitech.com/...ouch-ipad.920-010097.html

Klinkt wel aanlokkelijk voor mij; niet zo bulky en de standaard zoals de SP hem heeft ben ik echt fan van. (Jarenlang met een Surface Pro 4 rondgelopen)

Deze overigens ook alleen compatible met de 12.9 5th gen, er lijkt dus toch echt iets anders te zijn...

[Voor 13% gewijzigd door Tomba op 25-04-2021 11:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Bossie schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:45:
[...]
De folio laat overigens al los in de hoeken etc na ongeveer iets een half-jaar gebruik, dus die mag binnenkort terug naar de winkel :X
Dat had ik ook. Super matige kwaliteit de originele folio.
Eerste liet los, tweede ging het rubber aan de buitenkant helemaal rimpelen.

Ik heb er nu eentje van Amazon. Op look and feel precies gelijk aan de folio maar voor €20,- na een jaar nog als nieuw.

[Voor 19% gewijzigd door Donstil op 25-04-2021 21:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
alienfruit schreef op maandag 26 april 2021 @ 01:04:
Iemand enig idee of de nieuwe 2021 iPad gaat werken met de eerste generatie Apple pencil?
Dat gaat niet werken. De koppeling gaat namelijk via Lightning en die poort heeft die iPad niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!
TheKerremenke schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:01:
[...]

Waarbij al direct vragen gesteld worden in hoeverre Jon Prosser nog geloofwaardig is. Zeker aangezien de 22e op een zaterdag is. Niet de meest logische datum om spullen te verzenden..
Ja dat zal eerder alle twee op 21e zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ter aanvulling. Op Amazon Japan stond vanmorgen de datum van 30 mei

Nu zet Amazon wel vaker place-holders neer die niet de realiteit weergeven. Inmiddels zijn ze weer offline gehaald.
Donstil schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:04:
[...]

Ja dat zal eerder alle twee op 21e zijn.
Ik denk inderdaad dat dit realistischer is :)

[Voor 11% gewijzigd door robcoenen op 26-04-2021 15:37]

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 09:47
robcoenen schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:03:
[...]

Hoe zet je de iPad in? Lig je er ‘s avonds mee op de bank, heb je hem op je schoot in de trein, werk je er de hele dag mee als primair device etc. ?
Goede vraag, antwoord is 'JA'.

Ik gebruik het voor alles. Op mijn werk om protocollen en dossiers in op te zoeken. Tijdens bijscholingen en overleggen om aantekeningen te maken. Voor het browsen van het Internet en fora bijhouden. Lezen en becommentariëren van PDF documenten en Word documenten. Lezen van Manga en bekijken van Anime of films. Ik gebruik het als preview tijdens fotoshoots waar ik gemaakte foto's meteen draadloos kan beoordelen op scherpte en compositie.
Op de bank, aan een bureau, in bed, in het OV, ... etc. Ik neem het overal mee heen. Eigenlijk zit het standaard in mijn tas.

[Voor 13% gewijzigd door honey op 28-04-2021 10:05]

Specs van pc

• janwillem2608
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-01 06:52
Tomba schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:06:
[...]

Vraagje voor de goedgemeende btw; hebben jullie een screen protector op je iPad? Heb t op mijn 2017 IPP nooit gehad en daar zitten dus wat krasjes op (zie je alleen als je m op bepaalde manier in het licht houdt), op mijn IPad mini 5th gen zat ie al (heb die tweedehands gekocht) en merk er weinig van behalve dat de home button dieper ligt. Twijfel voor mijn aanstaande 12.9 IPP; duurste iPad die ik ooit gekocht heb wil ik toch goed houden zeg maar :p
Ik heb op mijn iPad pro 2018 een matte 'paper feel' screen protector zitten. Deze bevalt erg goed! Het scherm weerspiegelt een stuk minder en het schrijven met de pencil vind ik echt geweldig. Het kan natuurlijk zijn dat ik een stuk schermkwaliteit verlies door mijn screen protector, maar dat stoort mij nog zeker niet.

• Aiii

Aiii

何これ

Bossie schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:38:
[...]

Dat is een techsite die een andere techsite quote - dat is toch iets anders een communicatie vanuit Apple ?
Als je wacht op een officiele statement op een website of zo kun je wachten tot je een ons weegt.

Inmiddels zijn er genoeg bevestigingen van verschillende sites van het originele Apple Store bericht van de Franse techsite. Apple zegt dat het incompatible is.

Je zult moeten wachten tot het einde van het reviewembargo en dan weet je hoe en wat er incompatible is.

• Sluw
Tomba schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:06:
[...]

Als ik op vraag en aanbod kijk valt de prijs niet tegen (zeker als je t afzet tegen de prijzen die BCC en Amazon vroegen voor de 2020 versie ;) )

Vraagje voor de goedgemeende btw; hebben jullie een screen protector op je iPad? Heb t op mijn 2017 IPP nooit gehad en daar zitten dus wat krasjes op (zie je alleen als je m op bepaalde manier in het licht houdt), op mijn IPad mini 5th gen zat ie al (heb die tweedehands gekocht) en merk er weinig van behalve dat de home button dieper ligt. Twijfel voor mijn aanstaande 12.9 IPP; duurste iPad die ik ooit gekocht heb wil ik toch goed houden zeg maar :p
Ik vind zonder screen protector toch fijner, heb zowel een doorzichtige als een matte gehad. Krasjes zijn me nooit opgevallen, ik heb wel een smart folio.

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-08 21:21
Aiii schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:43:
[...]

Probleem bij die post is wel dat het nieuwe Magic Keyboard nog helemaal niet te bestellen is, dus ik weet niet waarom hij denkt het nieuwe Magic Keyboard besteld te hebben, maar het lijkt mij zeer waarschijnlijk een oud exemplaar.
Ik denk, gezien de andere fora en inderdaad jouw link naar The Verge, dat je gelijk hebt. Het is gewoon afwachten. Net ook al even gekeken bij onder anderen CoolBlue, daar wordt aangegeven dat het huidige toetsenbord alleen met 2018/2020 werkt.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik zou echt een iPad willen met een OLED scherm. Juist in de avond merk je het, doordat zwart een lichte gloed heeft.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Bossie schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:55:

Hoe gaat het normaalgesproken met beschikbaarheid iPads vanaf release?
Ik neem aan dat Apple sowieso zijn voorraden iets meer op orde heeft dan AMD/Nividia :+
De eerste minuten bestellen geeft je doorgaans wel een iPad. Alleen nu wordt er juist wel gesproken over schaarste in het geruchten circuit, vooral voor het 12,9” model.

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:28:
[...]

Edit: maar ik hoop dat je gelijk hebt overigens, ik zit 14:00 klaar ik ieder geval.
Same here, ik zorg dat ik ingelogd klaar zit met de Creditcard in de hand ;)

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-08 01:54
14:00 vrijdag beginnen de preorders?

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-08 06:26
Tomba schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:30:
[...]

Same here, ik zorg dat ik ingelogd klaar zit met de Creditcard in de hand ;)
Dus bij pre-order van de Ipad Pro moet je al betalen?

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:02
Tomba schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:51:
[...]

Als je moet iDeal betaald is het meteen van je rekening. Bij Creditcard komt er (voor zover mij bekend) alleen een reservering. @Donstil klopt mijn aanname?
Klopt. Reservering op je cc die geactiveerd wordt zodra ze gaan versturen.
Tomba schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:51:
[...]

Als je moet iDeal betaald is het meteen van je rekening. Bij Creditcard komt er (voor zover mij bekend) alleen een reservering. @Donstil klopt mijn aanname?
Yup. Je betaald op moment dat de order naar “verzending wordt voorbereid” springt als je besteld met een CreditCard, tot die tijd is het alleen een reservering van meestal een euro oid.

Met iDeal betaal je direct op moment van je bestelling.

[Voor 7% gewijzigd door Donstil op 29-04-2021 09:57]

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:02
CheopsChefren schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:54:
Een pre-order betekent volgens mij dat je niets hoeft aan te betalen. Zou ook wel gek zijn, daar er niets bekend is over een leveringsdatum. Just my 3 cents
Bij een credit card wel, bij iDeal betaal je direct. Betalen moet je sowieso :)

• Tomba

Tomba

Zachte confirm voor 5/21:
Last week Apple announced new iPad Pro models with the faster M1 processor and a new mini-LED 12.9-inch display, as well as redesigned iMac models. Both iPad models and iMacs will are available to pre-order from the April 30, and while Apple said they'll be shipping in the second half of May, it hasn't provided a specific date.

Today, however, U.K. retailer and long-time Apple stockist John Lewis has updated its online store to indicate that the new iMacs and both the 11-inch and 12.9-inch models of ‌iPad Pro‌ will be "available" from Friday, May 21. The reveal is notable, given that Apple usually launches new products in the U.K. on the same day as it does in the United States.

The date lines up with a prediction from leaker Jon Prosser, who on Monday suggested May 21 for the 12.9-inch ‌iPad Pro‌. Prosser also said the 11-inch ‌iPad Pro‌ could ship the day after on May 22, but that suggestion immediately came under suspicion because it's a Saturday, and Apple typically refrains from product launches during the weekend.

Reports have suggested that Apple has faced from considerable supply restraints due to the ongoing chip shortage, and the delay between the announcement and shipments of the new devices would seem to back up those reports.

While John Lewis' dates for the new ‌iPad‌ Pros seem realistic, , which Apple says will also begin shipping in the second half of May.
Bron

• Tomba

Tomba

CheopsChefren schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:39:
Welke Ipad Pro gaat hier de voorkeur naar uit? Ik denk aan de 12.9 1Tb versie, Wifi. Ik denk dat het grotere interne geheugen heel belangrijk gaat worden in IpadOS 15.
12.9 WiFi inderdaad maar dan de 512GB.
Vind de 1TB echt te duur…

Inmiddels wel meer leaks voor 21 mei zo lijkt het.

Apple Quietly Confirms 24-inch iMac, M1 iPad Pro, and New Apple TV Shipping on May 21

[Voor 3% gewijzigd door Donstil op 29-04-2021 17:28]

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:47
CheopsChefren schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:40:
Ik denk dat de nieuwe pro-apps die nu gaan komen te weinig zullen hebben aan 8Gb. Maar dat wordt pas duideliijk na WWDC. En ik wil niet de verkeerde keuze maken
Denk dat je er geen zorgen over hoeft te maken. Lijkt mij niet dat Apple wilt dat de ene app enkel op de 1 en 2TB versie kan draaien maar niet op de overige.
Menace_1981 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:52:
Zal de magic keyboard morgen ook beschikbaar zijn?
Voor pre-order wel.

Tomba schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:32:
[...]

Ja sowieso ook voor de iPads maar das niet pro genoeg denk ik? (Had wel dat blauw van de iPhones willen hebben)
Wordt dus maar gewoon weer spacegrey…

Zie dat AppleCare+ weer duurder is geworden trouwens; 159€ voor de 12.9 (was dacht ik eerst 139€ toch?)
Klopt, op mijn 2020 model was dat nog 139,-
(En maar goed dat ik het had ook, is al eens nodig geweest)

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-08 06:26
Jumpman schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:44:
[...]

Dat zou Apple nooit toe laten. Hooguit dat ze sneller grote bestanden kunnen verwerken zoals ik al zei.
Ik verwacht dat Apple een soort van Rosetta app ontwikkeld voor de Ipad Pr waarbinnen je Mac programma’s kunt gaan draaien, misschien zelfs Windows programma’s en dan is meer intern geheugen wel heel erg prettig

• Aiii

Aiii

何これ

Redondo1982 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:08:
[...]

Inderdaad, maar ik laat dan ook nooit iets vallen dus makkelijk praten. Maar…het is ook bedoeld voor de klunzen onder ons ;)
Die hebben dan weer net als ik een all-risk inboedelverzekering. :X
Tomba schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:46:
[...]

Was ik toch niet helemaal gek ;)
Maar goed, op zo’n duur apparaat voor mij ook voor de prijs van 159€ een nobrainer. Heb t op al mijn iDevices.
Ja hier ook. iPhone al een paar jaar, nooit nodig gehad maar geeft wel een lekker gevoel, lekker zonder hoesje gebruiken enz.

iPad had ik het nooit op. Tot ik in 2020 een 12,9” pro uit HongKong kocht en hier dus beperkte garantie had. Twee maandjes later liet mijn peuter hem vallen en was ik er heel blij mee :P

The first generation of the Magic Keyboard (A1998) is functionally compatible with the new iPad Pro 12.9-inch (5th generation) with Liquid Retina XDR display. Due to the slightly thicker dimensions of this new iPad Pro, it's possible that the Magic Keyboard may not precisely fit when closed, especially when screen protectors are applied.
Bron
Apple Says New 12.9-Inch iPad Pro is 'Functionally Compatible' With Older Magic Keyboard, But Fit May Be Imperfect When Closed

Oftewel dat werkt dus gewoon. Die 0,5mm ga je echt niet merken.

[Voor 39% gewijzigd door Donstil op 29-04-2021 23:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Oké ben er nog steeds niet uit. Dus:

Poll: Voor welke kleur gaan jullie?
Spacegrijs
Zilver
ik ga niet upgraden maar wil wel stemmen
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403570&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MBAMG
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-08 20:46
ZiSE schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:04:
[...]

Coolblue doet al een tijdje geen pre-orders meer toch. Bestellen kan normaliter op launch maar verwacht deze ronde niet veel voorraad.
Op de website van Coolblue staat een bericht dat de Ipad daar ook te pre-orderen is. Dus extra kans 😉!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MBAMG
  • Laatst online: 02-08 20:46

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Plisson schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:32:
[...]

Mag ik je vragen wat je allemaal met je iPad doet?

Zit zelf aan de 256 GB te denken, lijkt voor mij meer dan genoeg maar dit wordt mijn eerste iPad, dus geen idee hoe snel je het vol krijgt.

Idee is wel dat de iPad mijn laptop ergens moet vervangen voor de meeste taken.
Puur internet en media consumptie, piekgebruik ligt rond de vakanties dan gaat er een hoop offline content van Netflix en dergelijke mee :) Ik merkte dat 256 GB dan aan de karige kant was zeker nu er steeds neer 4K content komt.

Vind iPadOS veel te beperkt om mijn laptop te vervangen, dus echt alleen als tablet. Is eigenlijk de vervanger van mijn Surface pro 4 die een paar maandjes terug is overleden.

[Voor 12% gewijzigd door Tomba op 30-04-2021 10:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redondo1982
Voor de meesten is 128GB meer dan voldoende, zeker icm iCloud. Echter als je zelf al weet dat er piekmomenten zijn waarin hij vol kan raken dan moet je inderdaad een stapje hoger nemen, mits je zonder gezeur wilt doorgaan. Er zijn altijd workarounds, maar iedereen moet voor zichzelf bepalen of dat werkzaam is. Ik zie er zelf niets in om met een externe ssd te gaan werken, want ik wil juist alles zo minimalistisch mogelijk. Ik heb ook makkelijk praten, want ik heb aan 128gb genoeg haha.

Wat je wel ziet bij mensen die voor het eerst een iPad kopen: ze nemen altijd één van de hoogste opslagmogelijkheden; bang dat die vol raakt. Heb ik al zo vaak meegemaakt en dan komt de helft niet eens vol. Dat noemen wij leergeld...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:44

Grin

Ride si sapis.

Het beste artikel wat ik tot zover heb gelezen over opslag en Apple producten, basicappleguy: Just in case

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Valinor schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:12:
[...]

huh hoe doe je dat. Geeft bij mij 1487 euro aan op de onderwijspagina
Het bedrag ex btw staat in de mail. Met BTW is ie inderdaad 1487€

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Yup besteld! 11", 128GB, Space Gray. :) Met onderwijskorting nog, morgen vervalt m'n recht daar op. Wat een mazzel. :P

[Voor 50% gewijzigd door WhatsappHack op 30-04-2021 14:14]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!
honey schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:16:
[...]

Dit is niet via Apple? Ik zie nergens een verwachte leverdatum. Al wel betaald met iDeal.
Dat is wel via Apple.
Leverdatum wordt Bij iDeal later zichtbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Tomba schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:17:
[...]

Van mij mogen ze controleren, werk in het onderwijs dus volledig in mijn recht de korting mee te pakken :p

Zie nu trouwens wel dat ie 28 mei komt;
[Afbeelding]
Hebben jullie dat ook?
Ja ik werk niet in het onderwijs vandaar.

De datum in de order pagina is altijd de laatste van het window. In dit geval dus 28mei.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

28 mei is de placeholder voor als ie op word verwerkt staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-08 17:04
honey schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:18:
Mijn bestelling is opgeschort. :(
Geen zorgen, dit is met een iDeal betaling altijd. Over max een uur of 6 krijg je daar netjes je leverdatum te zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:53
Hier ook om 14:01 de Space Gray iPad Pro 12,9'' 1TB, WiFi + Cellular, inscriptie + zwarte Magic Keyboard van de edu store: 2.073€ + 375€ euro.

Keyboard wordt dinsdag 4 mei al geleverd, de iPad 21-28 mei.

Daarnaast gelijk Apple 4K TV, helaas geen edu korting, levertijd 21-28 mei

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 10:45
Donstil schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:22:
[...]

Verschilt per type waarschijnlijk. Ik zie voor de 12,9 nog 21-28
klopt ik had net mijn bericht bewerkt. 1-2TB met cellular.

It's dark but I don't want to find the light.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Merdera
  • Laatst online: 15:11
-SaveMe- schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:23:
Amazon DE zegt dat ze op voorraad zijn en stuk goedkoper, 1199 voor 512GB model. ?
Dat klopt dus niet op die pagina, alleen de ipads met 2021 erachter zijn nieuw(en die hebben levertijd van 27 mei), de andere zijn gewoon de modellen van vorig jaar, zie beschrijving ook , met een A12Z processor, en je kan geen 2TB kiezen. en daarom al 3 mei te leveren.

Windows 10 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G 128GB | iPad Pro 12.9 256GB | Nvidia Shield TV 16GB (2017) | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71

Acties:
  • +2Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-08 10:13
loekf2 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:39:
[...]

Derde toch ?

iPad Pro 12.9" en 11" in 2018 => 2020 update => 2021 ?
5e Generatie ja, voor de 12,9 variant en 3e Generatie voor de 11 variant.
Plaatje uit eigen registratie:

Overigens kun je hier ook de benamingen vinden. Alleen de nieuwste versies staan er (nog) niet bij: https://support.apple.com/en-us/HT201471

[Voor 12% gewijzigd door chickpoint op 30-04-2021 14:44]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • +1Henk 'm!
Jumpman schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:47:
Nu wachten op de reviews. Weet iemand tot wanneer het embargo loopt?

Waarschijnlijk pas reviews als er geleverd is. Of krijgen reviewers eerder een exemplaar?
Meestal de dinsdag voor release.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Valinor schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:53:
Raar, staat bij mij nu ook op 28 mei. Had bevestigingsmail al 14:04 binnen en met creditcard betaald.
Dat is altijd. Levering is 21-28 en dan toont de store 28.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 17:00
Donstil schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:12:
[...]

Dat is altijd. Levering is 21-28 en dan toont de store 28.
Precies, en dan een aantal dagen tot een week van te voren kan die datum opeens verschuiven naar 21 mei.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• felixctt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-07 15:46
Aiii schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:37:
Weird overigens dat Apple op mijn creditcard voor beide transacties (iPad en Apple TV) 0.00 Euro gereserveerd heeft staan (Rabo Visa), terwijl ik wel degelijk de bedragen bevestigd heb in de App. Je zou verwachten dat daar het hele bedrag komt te staan, is dat bij jullie ook?
Apple reserveert 0.00 totdat je bestelling verzonden gaat worden. Als de status 'verzending wordt voorbereid' is, dan gaat Apple pas incasseren.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Aiii schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:37:
Weird overigens dat Apple op mijn creditcard voor beide transacties (iPad en Apple TV) 0.00 Euro gereserveerd heeft staan (Rabo Visa), terwijl ik wel degelijk de bedragen bevestigd heb in de App. Je zou verwachten dat daar het hele bedrag komt te staan, is dat bij jullie ook?
Ja. Je geeft via de app toestemming voor een maximum. Apple gebruikt daar nu 0.00 van en de rest is dan nog toestemming voor.

Edit: Creditcard in de gaten houden. De belasting is doorgaans het eerste teken dat je bestelling eraan komt.

[Voor 9% gewijzigd door Donstil op 30-04-2021 15:45]

Pagina: 1 2 3 ... 8

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee