• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:04

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

keepitfrosty schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:54:
[...]

Neem je toch een portable SSD schijfje erbij van 1tb als het puur alleen media content is?
Geen idee of Plex überhaupt kan syncen naar een externe disk eigenlijk maar voor mij persoonlijk sowieso geen optie weer extra meuk meesjouwen.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:03
Tomba schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:19:
[...]

Geen idee of Plex überhaupt kan syncen naar een externe disk eigenlijk maar voor mij persoonlijk sowieso geen optie weer extra meuk meesjouwen.
Volgens mij kan de plex app prima spul vanaf een externe schijf afspelen. En ik snap je punt maar een portable SSD (van Samsung bijvoorbeeld) is zo groot als een creditcard en weegt geen drol. Ik vind het zelf ideaal om toch meer storage te hebben.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:37
Tomba schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:13:
[...]
Het downloaden gaat zo absurd traag en werkt alleen als de app actief is en het scherm aan. Laatst na 24 uur (!) had ie er 10GB opgezet… Verbonden met WiFi6 AP syncend met een lokale Plex server. Over die zelfde verbinding directplayed Plex probleemloos UHD Remuxen dus je zou zeggen dat er bandbreedte genoeg is…
Traag heb ik geen probleem mee maar het scherm moet inderdaad aan blijven staan. Dat moet bij Infuse ook 8)7 . Het helpt om de iPad aan de lader te hangen als je aan het downloaden bent, dan blijft het scherm langer aanstaan :9

• Tomba

Tomba

keepitfrosty schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:22:
[...]

Volgens mij kan de plex app prima spul vanaf een externe schijf afspelen. En ik snap je punt maar een portable SSD (van Samsung bijvoorbeeld) is zo groot als een creditcard en weegt geen drol. Ik vind het zelf ideaal om toch meer storage te hebben.
Ja local video kan ie ongetwijfeld afspelen, maar dan wordt mijn ‘progressie’ niet bijgehouden zoals dat wel gebeurd bij downloads. Maar goed lood om oud ijzer ;) storage genoeg (teveel ;) ) met 512 GB want ik ben eigenlijk nooit in een situatie dat ik geen internet heb dus ik stream alles…

• Tomba

Tomba

Radiodurans schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:25:
[...]

Traag heb ik geen probleem mee maar het scherm moet inderdaad aan blijven staan. Dat moet bij Infuse ook 8)7 . Het helpt om de iPad aan de lader te hangen als je aan het downloaden bent, dan blijft het scherm langer aanstaan :9
Gewoon de scherm time-out uitschakelen dan ben je er ook ;)

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-03 16:25
iPad Pro 2022 vindt ik schandelig duur ten opzichte van de 2021. Denk dat ik binnenkort, zodra er een leuke deal is, een 11inch 2021 ga halen

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:41
Ik heb nog snel een oude M1 Air besteld voor de prijs omhoog gaat

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:39
Xlast88 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:51:
iPad Pro 2022 vindt ik schandelig duur ten opzichte van de 2021. Denk dat ik binnenkort, zodra er een leuke deal is, een 11inch 2021 ga halen
Dat was eergisteren bij Apple zelf, studentenkorting + 100 euro Apple bon :P
Ik was al bang voor dit en heb hem dan ook maandag besteld, komt overigens pas begin november maar prima. Ze zijn nog wel in de niet Apple winkels te koop voor minder?
Het is wel jammer dat we hier niet de kortingen zien als in de US bij Amazon e.d.

[Voor 27% gewijzigd door epo op 19-10-2022 12:52]

• Xlast88
epo schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:51:
[...]

Ik was al bang voor dit en heb hem dan ook maandag besteld, komt overigens pas begin november maar prima. Ze zijn nog wel in de niet Apple winkels te koop voor minder?
Het is wel jammer dat we hier niet de kortingen zien als in de US bij Amazon e.d.
Balen dat ik die aanbieding heb gemist

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:36

gday

TENACIOUS D TIME!!!

crazylegs schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:53:
Dit jaar voor het eerst een iPad pro aangeschaft, kom van een 3rd gen air. De upgrade tov de vorige pro is idd summier, maar omdat ik van een al wat oudere iPad kom, kon ik deze pro wel verantwoorden voor mezelf :-D . De 11” is het geworden overigens.
Ja, ik zit nog op een 12,9” uit 2018. Ik zit nu te twijfelen of ik meteen toehap voor de nieuwe Pro of juist eentje van vorig jaar. Verschil is inderdaad flink in prijs, maar summier in upgrade begrijp ik? (Moet nog goed doornemen wat er precies aangekondigd is. 😛)

ingen vill veta var du köpt din tröja

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 13:18
gday schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:51:
[...]

Ja, ik zit nog op een 12,9” uit 2018. Ik zit nu te twijfelen of ik meteen toehap voor de nieuwe Pro of juist eentje van vorig jaar. Verschil is inderdaad flink in prijs, maar summier in upgrade begrijp ik? (Moet nog goed doornemen wat er precies aangekondigd is. 😛)
Het is vooral de nieuwe M2 chip. Daarnaast ondersteuning voor BT5.3. Verder hebben 2021 en 2022 Pro beide een Mini-LED scherm en 120hz. Het komt er voornamelijk op aan of je de rekenkracht van de M2 echt nodig hebt. Voor toekomstvast verwacht ik dat de M1 ook nog jaren meegaat.

[Voor 7% gewijzigd door Kakaroto op 19-10-2022 16:09]

• Xlast88
Xlast88 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:27:
[...]

Net een 2021 255gb 11 inch model besteld op amazon.de voor 956 Euro. Hier kan ik mee leven.

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:34

muhda

Time Traveler and philosopher.

iPad Pro (12'9") met 256GB en Apple Pencil kost € 1.748 en dan heb ik nog geen hoes en paperlike folie.
Momenteel heb ik een iPad Pro (10'5") uit 2017 dacht ik en die wil ik graag vervangen maar de prijs maakt niet aantrekkelijk. Als ik dit wist had ik de M1 Pro met Apple bon korting gehaald.

Daarnaast is de nieuwe Wacom pro 27" maar € 1.500 duurder, als ik wil tekenen/schetsen.

“Being a good example teaches others to be good.”

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Xlast88 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:27:
[...]

Heb je onder een steen gelegen?

De actie was geldig van 14 juli 2022 tot en met 17 oktober 2022.
muhda schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:48:
iPad Pro (12'9") met 256GB en Apple Pencil kost € 1.748 en dan heb ik nog geen hoes en paperlike folie.
Momenteel heb ik een iPad Pro (10'5") uit 2017 dacht ik en die wil ik graag vervangen maar de prijs maakt niet aantrekkelijk. Als ik dit wist had ik de M1 Pro met Apple bon korting gehaald.
Dit zag toch iedereen al aankomen als je het nieuws van de Macbook Air en de nieuwe iPhones heb gevolgd.

[Voor 42% gewijzigd door Greatsword op 19-10-2022 18:06]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:41
muhda schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:48:

Daarnaast is de nieuwe Wacom pro 27" maar € 1.500 duurder, als ik wil tekenen/schetsen.
Dat had je opzich kunnen weten. USD prijzen stijgen beetje en stop daar de koers effecten bij en ineens is 1748 vrij logisch. iPhone is hetzelfde aan de hand dus daar was het zelfs al te zien ter observatie.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-03 09:47

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

[...]

Heb ik gisteren nog gedaan, werkte nog maar wordt inderdaad geleverd in november ergens.

De kortingen worden ook wat raar berekend… hoop dat het goed komt

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:49
Xlast88 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:08:
[...]

Net een 2021 255gb 11 inch model besteld op amazon.de voor 956 Euro. Hier kan ik mee leven.
Dat is een nepperd! Die van Apple heeft 256gb :+

I don't have dreams, I have goals!!

• Xlast88
Redondo1982 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:51:
[...]

Dat is een nepperd! Die van Apple heeft 256gb :+
😂😂

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Toch maar een m1 12.9 besteld. Heb op dit moment een 11 inch m1, maar spijt van de grootte. Gebruik hem toch veel voor editten van mijn OK opnames, presentaties etc. Beetje prijsverhoging had ik wel verwacht, maar dit vind ik teveel. Dus dan maar een 2021 en de 11 inch naar mijn vrouw :+

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vergeet niet dat Apple vaak een black friday actie heeft met cadeaubonnen.

• Bigg Balls

Bigg Balls

Ophidian schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:41:
Toch maar een m1 12.9 besteld. Heb op dit moment een 11 inch m1, maar spijt van de grootte. Gebruik hem toch veel voor editten van mijn OK opnames, presentaties etc. Beetje prijsverhoging had ik wel verwacht, maar dit vind ik teveel. Dus dan maar een 2021 en de 11 inch naar mijn vrouw :+
OK opnames nemen waarschijnlijk ook veel ruimte in, hoeveel opslag is voldoende?

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Bigg Balls schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:53:
[...]

OK opnames nemen waarschijnlijk ook veel ruimte in, hoeveel opslag is voldoende?
Het is ongeveer 1MB per seconde beeld. Gemiddeld zon 4,5gb per dagdeel. Heb een 256GB besteld. Maar gebruik een 2TB USB C SSD daarvoor. Gooi ook veel weg natuurlijk, alleen de leerpuntjes of interessante gebeurtenissen bewaar ik.

En alles uiteraard compleet anoniem, niet terug te voeren naar een patiënt ;)

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

[...]

Ik was al bang voor dit en heb hem dan ook maandag besteld, komt overigens pas begin november maar prima.
Die van mij wordt morgen al bezorgd, stond ook eerst 25 Okt - 3 Nov ;)

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:39
Greatsword schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:31:
[...]

Die van mij wordt morgen al bezorgd, stond ook eerst 25 Okt - 3 Nov ;)
Die van mij zelfs op 10-17 november maar komt ook morgen _/-\o_
Eerste keer in mijn leven dat ik een “oud” model koop :)

[Voor 10% gewijzigd door epo op 20-10-2022 22:02]

• Bigg Balls

Bigg Balls

epo schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:02:
[...]

Die van mij zelfs op 10-17 november maar komt ook morgen _/-\o_
Eerste keer in mijn leven dat ik een “oud” model koop :)
Hier nog steeds tussen 11 en 21 november… Heb zelf de iPad 11 pro besteld in de kleur zwart voor de verandering (normaal wit).

• Tomba

Tomba

Omg want…. En dan een MK met functie toetsen en ook beschikbaar op M1 aub… @Donstil bel jij Tim effe?

Tomba schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 07:15:
[Embed]
Omg want…. En dan een MK met functie toetsen en ook beschikbaar op M1 aub… @Donstil bel jij Tim effe?
Oe dat wil ik wel, soort hybrid.
Zou ik zelfs een M2 voor kopen.

Maar kan mij eigenlijk niet voorstellen dat er op dat gebied verschil gaat zijn tussen de M1 en M2 variant. Net zoals met de berichtgeving rond Davinci resolve nu is het logisch om te zeggen “comes to M2 iPad” maar dat zal niet meer dan een marketing dingetje zijn.

[Voor 3% gewijzigd door Donstil op 21-10-2022 09:50]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:49:
[...]

Oe dat wil ik wel, soort hybrid.
Zou ik zelfs een M2 voor kopen.

Maar kan mij eigenlijk niet voorstellen dat er op dat gebied verschil gaat zijn tussen de M1 en M2 variant. Net zoals met de berichtgeving rond Davinci resolve nu is het logisch om te zeggen “comes to M2 iPad” maar dat zal niet meer dan een marketing dingetje zijn.
Ik ook niet maar goed gezien het Stage Manager debacle sluit ik het ook niet uit…

Ik zou best wel iets zien overigens in een iPhone die je via een dongle (of nog beter volledig wireless) aansluit op een Apple Display en dan a la Windows 10 Continuüm macOS kan gebruiken

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Het zal vast aan mij liggen hoor, maar de iPad gaat toch retour.

Om de zoveel jaar geef ik het een kans, maar iPadOS voelt mij nog steeds te beperkt aan.

Ondanks dat M1 er is, zijn veel "Pro" apps nog steeds uitgeklede versies t.o.v. hun dekstop/laptop varianten (Photoshop,Capture one etc)

Daarnaast vielen vooral de accu en temperatuur tegen tijdens het foto bewerken.

• Bigg Balls

Bigg Balls

Kleine meevaller.

Zojuist mail gekregen dat ze mijn M1 niet meer kunnen leveren en vervangen door de nieuwe M2

Zoals u misschien wel hebt gehoord, heeft Apple onlangs het nieuwe model iPad Pro aangekondigd. Aangezien uw bestelling nog niet is verzonden, hebben we deze vervangen door het nieuwe model 11‑inch iPad Pro, Wi‑Fi, 128 GB, spacegrijs.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:52
@Bigg Balls Bij welke winkel was dat? Mooie meevaller inderdaad!

[Voor 46% gewijzigd door musicfreak op 26-10-2022 07:41]

• Tomba

Tomba

Bigg Balls schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:16:
Kleine meevaller.

Zojuist mail gekregen dat ze mijn M1 niet meer kunnen leveren en vervangen door de nieuwe M2

Zoals u misschien wel hebt gehoord, heeft Apple onlangs het nieuwe model iPad Pro aangekondigd. Aangezien uw bestelling nog niet is verzonden, hebben we deze vervangen door het nieuwe model 11‑inch iPad Pro, Wi‑Fi, 128 GB, spacegrijs.
Damn das nice, gefeliciteerd!

• Bigg Balls

Bigg Balls

musicfreak schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 07:32:
@Bigg Balls Bij welke winkel was dat? Mooie meevaller inderdaad!
De Apple online store zelf

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-03 18:15
Ziet er naar uit de dat de M1 varianten schaarser worden. Als Apple zelf al niet kan leveren krijgen de winkels ook geen/nauwelijks voorraad meer.

Ik ben van plan om een M1 12.9 256GB aan te schaffen en hou de afgelopen dagen de prijzen een beetje in de gaten. De 128 en 256GB varianten zijn steeds minder beschikbaar.

Misschien toch maar binnenkort aanschaffen. Ik had gehoopt dat met de aankondiging van de M2 Pro's de M1 in de aanbieding zou gaan maar het gaat juist de andere kant op. Black friday komt er ook aan maar tegen die tijd zijn de voorraden van de M1 misschien wel op.

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-03 22:40

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Jep, al een paar winkels gebeld, maar geen kan meer een M1 128 11" krijgen bij meerdere leveranciers. Balen, afgelopen week niet goed opgelet, anders had ik op de dag van aankondiging gelijk een m1 gekocht, de M2 vind ik te duur in vergelijking.

Ik verwacht pas na december dat ik hem echt nodig ga hebben. Dus ik wilde kijken of ze nog leuke nieuwe dingen aankondigen.. maar zo leuk vond ik het niet.

Ik zit niet genoeg in het wereldje van de iPad/Apple, maar zijn er soms nog grote kortingsacties? bijv. met black friday? Dat ik dan misschien een M2 of Air met korting kan krijgen?

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Hier vorig jaar april een iPad Pro 12.9 128GB gekocht voor €799,00, had gehoop dit jaar een M1 te kunnen kopen en zo goedkoop te kunnen upgraden voornamelijk voor het XDR scherm, maar dat gaat niet meer lukken. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:52
dcell schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:09:
Ziet er naar uit de dat de M1 varianten schaarser worden. Als Apple zelf al niet kan leveren krijgen de winkels ook geen/nauwelijks voorraad meer.

Ik ben van plan om een M1 12.9 256GB aan te schaffen en hou de afgelopen dagen de prijzen een beetje in de gaten. De 128 en 256GB varianten zijn steeds minder beschikbaar.

Misschien toch maar binnenkort aanschaffen. Ik had gehoopt dat met de aankondiging van de M2 Pro's de M1 in de aanbieding zou gaan maar het gaat juist de andere kant op. Black friday komt er ook aan maar tegen die tijd zijn de voorraden van de M1 misschien wel op.
Afgelopen zondag bij Coolblue nog een 12,9 M1 Pro besteld als vervanger voor de 10.5 pro. Zeker gezien de prijs stijgingen. Weinig zin om over een half jaar een stuk duurdere m2 te kopen. Verschil m1 en m2 is toch dermate klein. Wederom als laptop vervanger, was de 10.5 pro ook.

Maar ben wel bang dat de voorraden bij Black Friday mbt m1 pro’s op zijn. De 11” is nog moeilijker te vinden. Tenzij refurbished of marktplaats.

[Voor 13% gewijzigd door TheKerremenke op 26-10-2022 12:38]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• dcell
TheKerremenke schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:05:
[...]

Afgelopen zondag bij Coolblue nog een 12,9 M1 Pro besteld als vervanger voor de 10.5 pro. Zeker gezien de prijs stijgingen. Weinig zin om over een half jaar een stuk duurdere m2 te kopen. Verschil m1 en m2 is toch dermate klein. Wederom als laptop vervanger, was de 10.5 pro ook.

Maar ben wel bang dat de voorraden bij Black Friday mbt m1 pro’s op zijn. De 11” is nog moeilijker te vinden. Tenzij refurbished of marktplaats.
Ik heb er ook maar 1 gekocht. Toevallig ook als aanvulling voor mijn 10.5 Pro. Daar heb ik de batterij van laten vervangen anderhalf jaar geleden maar ben na 5 jaar wel toe aan een nieuwe. De 10.5 wordt dan een mooie reserve iPad.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:52
dcell schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:22:
[...]

Ik heb er ook maar 1 gekocht. Toevallig ook als aanvulling voor mijn 10.5 Pro. Daar heb ik de batterij van laten vervangen anderhalf jaar geleden maar ben na 5 jaar wel toe aan een nieuwe. De 10.5 wordt dan een mooie reserve iPad.
Hier gaat de 10.5 waarschijnlijk de verkoop in.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:41
Maar volgens @Tomba kan je niets met een iPad 😉😌
giantgiantus schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:14:
[...]

Hehe maar daar luisteren we niet naar!

• Tomba

Tomba

giantgiantus schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:14:
[...]

Je kunt superveel met een iPad :) Media consumeren, foto's maken, gebruiken als dienblad :P
Voor mij persoonlijk is ie echter niet geschikt als vervanging van mijn MBA :O

[Voor 12% gewijzigd door Tomba op 26-10-2022 22:24]

Tomba schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:23:
[...]

Je kunt superveel met een iPad :) Media consumeren, foto's maken, gebruiken als dienblad :P
Voor mij persoonlijk is ie echter niet geschikt als vervanging van mijn MBA :O
Dat heb ik eigenlijk precies andersom met de MacBook Air :+

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:29
Zolang we allemaal maar tevreden zijn met ons device. Ik heb een tijdje geleden ook even een Ipad Mini geprobeerd omdat ik merkte dat op mijn Galaxy Fold niet alle apps goed in tablet-mode of met Dex werken. En omdat ik overal lees en hoor dat de Ipad toch wel de beste tablet-experience geeft. Nou, niet echt. Toch nog schokkend veel apps die als een grote Iphone-app op m'n scherm verschenen. Ik dacht dat dat verbeterd zou zijn in de laatste jaren sinds ik voor het laatst een Ipad had (en ja, ik heb uiteraard gezocht of er aparte Ipad-versies zijn). Niet helemaal Apple's schuld, natuurlijk. Maar goed, YMMV.
Ik blijf dus maar lekker bij mijn Macbook als Apple bigscreenthing.

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:59
Of-Aaargh schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:13:
Niet helemaal Apple's schuld, natuurlijk.
In dit geval vind ik het vooral de schuld van de ontwikkelaars. Apple heeft het best makkelijk gemaakt om crossplatform apps te maken. Het is vrij simpel om een app op te laten schalen naar een iPad formaat. Als ze dat niet doen is dat denk ik vooral omdat ze of met oude code werken, of omdat ze het bewust vertikken een app iPad geschikt te maken, of omdat ze vage derde partij framework gebruiken of dingen porten wat niet
met UIKit/swiftUI of zelfs met Swift gemaakt is.

[Voor 3% gewijzigd door PrimusIP op 27-10-2022 11:38]

• Tomba

Tomba

PrimusIP schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:36:
[...]

In dit geval vind ik het vooral de schuld van de ontwikkelaars. Apple heeft het best makkelijk gemaakt om crossplatform apps te maken. Het is vrij simpel om een app op te laten schalen naar een iPad formaat. Als ze dat niet doen is dat denk ik vooral omdat ze of met oude code werken, of omdat ze het bewust vertikken een app iPad geschikt te maken, of omdat ze vage derde partij framework gebruiken of dingen porten wat niet
Beetje vergelijkbaar met het feit dat men de iPad zelden vrijgeven voor gebruik op M1/M2 Macs.

• PrimusIP
  • Laatst online: 22:59
Tomba schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:47:
[...]

Beetje vergelijkbaar met het feit dat men de iPad zelden vrijgeven voor gebruik op M1/M2 Macs.
Dat is nog veel erger, aanbod is enorm laag.
En dan snap ik het nog bij bepaalde apps die API's gebruiken die een iPhone en iPad hebben maar een Mac niet, maar ik zie niet hoe dat verhaal bij een hoop andere apps opgaat.

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-03 19:33
Deze week eindelijk de US versie van Magic Keyboard kunnen bestellen met behoorlijke korting. Nu al van het genieten, maakt de iPad een stuk completer.

 Apple | Sony Playstation | Lego

• michielonline
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-03 13:04
Zojuist nog een 2021 iPad Pro bij bol kunnen scoren, ben al sinds de introductie van de nieuwe aan het zoeken en elke order werd tot nu toe geannuleerd met de melding "toch geen voorraad meer".

De nieuwe prijzen zijn echt absurd, als de 2022 11" nu mini-led had gehad dan was het nog tot daaraantoe geweest. Maar een prijsstijging van bijna 200 euro voor een snellere chip en pen hover is niet normaal.

Hopelijk gaat deze bestelling wel door dan kan ik er weer 5j tegenaan.

• sis3970
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06:42
Ik heb ook net een M1 12inch gekocht na het zien van de nieuwe prijzen. Tegen de tijd dat iPadOS echt gebruik kan maken van de kracht van de M2 zijn we weer een paar modellen verder.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Voor de twijfelaars ;)

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:16

Ryatzu

Nintendo FC: SW-7206-7059-7605

M1 11 inch overal uitverkocht, mail gehad van coolblue dat ze geen voorraad meer gaan krijgen.

[Voor 4% gewijzigd door Ryatzu op 29-10-2022 08:21]

Nintendo FC: SW-7206-7059-7605

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:36

gday

TENACIOUS D TIME!!!

PrimusIP schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:36:
[...]

Je kunt prima met Objective C een universal app maken, hoor.

ingen vill veta var du köpt din tröja

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Met de nieuwe Beta kan je alvast spelen met FreeForm.

• dcell
Heeft iemand weleens zijn/haar Pro of Air (2020/2022) geladen met een niet-Apple lader en een USB-C naar USB-A kabel ?

Mijn vrouw heeft sinds vorige week gister een Air 2022 en gister toen de iPad aan de lader hing was het laden erg traag (20% in circa 2 uur).

Ik heb gisteravond flink lopen zoeken op internet en het lijkt er op dat de iPad maar maximaal 5W (1A/5V) kan trekken uit de lader terwijl de lader meer vermogen zou kunnen leveren. Op Lightning Apple apparaten wordt wel gewoon 12W (2.4A/5V) gehaald.

Met USB-C Apple apparaten lijkt het erop dat er geen 12W kan worden gehaald. Mijn Pro M1 12.9 gaat ook erg traag. Iemand hier die het toevallig kan bevestigen dat met een willekeurige multiport lader en een USB-A naar USB-C kabel er maar met 5W kan worden geladen ?

Met de meegeleverde lader van Apple (20W) gaat het wel rap

• Radiodurans
Volgens mij is de enige manier om snel(ler)laden betrouwbaar voor elkaar te krijgen om de hele keten via USB-C Power Delivery te laten lopen. Bij sommige 3rd party laders is het ook nog belangrijk om eerst de lader plus kabel in het stopcontact te stoppen en daarna in het te laden apparaat te pluggen omdat anders de PD handshake niet optimaal verloopt.

Bij multiport laders kun je ook nog problemen krijgen als je er op een later moment een apparaat bij plugt, vooral als dat een USB-A apparaat is; dan zie je dat er even een onderbreking komt in de reeds aangesloten apparaten en soms gaat het daarna trager verder. Allemaal heel finicky en afhankelijk van hoe intelligent je multiport lader is.

Ik zou in ieder geval nooit (betrouwbaar) snelladen verwachten als er in de keten een USB-A aansluiting zit.

[Voor 7% gewijzigd door Radiodurans op 30-10-2022 11:20]

• dcell
Radiodurans schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 11:16:
Volgens mij is de enige manier om snel(ler)laden betrouwbaar voor elkaar te krijgen om de hele keten via USB-C Power Delivery te laten lopen. Bij sommige 3rd party laders is het ook nog belangrijk om eerst de lader plus kabel in het stopcontact te stoppen en daarna in het te laden apparaat te pluggen omdat anders de PD handshake niet optimaal verloopt.

Bij multiport laders kun je ook nog problemen krijgen als je er op een later moment een apparaat bij plugt, vooral als dat een USB-A apparaat is; dan zie je dat er even een onderbreking komt in de reeds aangesloten apparaten en soms gaat het daarna trager verder. Allemaal heel finicky en afhankelijk van hoe intelligent je multiport lader is.

Ik zou in ieder geval nooit (betrouwbaar) snelladen verwachten als er in de keten een USB-A aansluiting zit.
Ik vond het vreemd dat er geen sneller laden mogelijk is op 2.4@5V (12W), wat met een lightning device wel mogelijk is. Dat ik met USB-C naar USB-A niet het volle vermogen van de multiport lader kan trekken daar ben ik me van bewust. Ik had verwacht dat 12W dan ook mogelijk zou zijn met met USB-C naar USB-A.

Overigens lijkt het wel te lukken om met een single port lader van 22W (van mijn Xiaomi Pad 5) rond de 12W te laden met een USB-C naar USB-A kabel. Dan gaat het laden wel sneller dan met de multiport lader.

Ik heb alleen geen apparatuur om te meten dus de precieze vermogen weet ik niet :)

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:44

Nutral

gamer/hardware freak

De ipad heeft bij mij issues vooral met kabels die niet voldoen aan de USB-IF standaard, daar is hij best streng op. Dus met andere laders en de originele kabel gaat het prima.
Maar met een ugreen kabel die ik heb wilt hij regelmatig niet laden.

Dit is wel Power delivery 30W of meer, met usb-c - usb-c kabels.

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Weet iemand of een webcam en ethernet adapter wat aangesloten is op een monitor met usb c, wordt herkend op de ipad pro? Heb het helaas niet kunnen vinden op het grote internet :(

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:37
styx1 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:57:
Weet iemand of een webcam en ethernet adapter wat aangesloten is op een monitor met usb c, wordt herkend op de ipad pro? Heb het helaas niet kunnen vinden op het grote internet :(
Ik heb net even mijn ipad pro aangesloten op mijn dell docking met ingebouwde NIC. Als ik dan bij instellingen kijk is de ipad nog steeds verbonden met wifi. Verder zie ik er niks aan...
Toetsenbord en muis worden herkend, webcam heb ik er niet aan hangen dus dat kan ik niet zeggen.

PSN: PcDCch

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:55
Als ik thuis mijn usb-c dockje gebruik dan pakt-ie wel ethernet dus dat lijkt aan de dock te liggen. webcam gebruik ik niet dus dat weet ik niet.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik had hem aangesloten op mijn Studio Display en daarop zaten een externe SSD en Ethernet Adapter en beide deden het zonder problemen.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@styx1 er is nog geen ondersteuning voor webcams. Wel heeft Apple iPadOS ondersteuning gegeven voor driverkit waardoor accessoires in de toekomst mogelijk makkelijker te koppelen vallen. Maar op het tempo waarop Apple nu werkt aan 'desktop' features voor de iPad schat ik dat het nog twee a drie jaar gaat duren voordat voor een grote groep een alternatief is.

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Kassad schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:51:
[...]

Als ik thuis mijn usb-c dockje gebruik dan pakt-ie wel ethernet dus dat lijkt aan de dock te liggen. webcam gebruik ik niet dus dat weet ik niet.
Mag ik weten welke dockje dat is?

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:55
styx1 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:33:
[...]

Mag ik weten welke dockje dat is?
Sorry voor de late reactie, dat is deze:

Een van mijn weinige Amazon zondes :)

[Voor 17% gewijzigd door Kassad op 07-11-2022 08:38]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• pukvg
  • Laatst online: 23:17
Gisteren via marktplaats een 11” iPad Pro 2021 aangeschaft als vervanging van mijn iPad Air 2019 bij de aankoop alles getest en alles leek in orde. Vandaag viel me echter wat op, een van de lange zijdes is licht gebogen. Achteraf is dit ook te verklaren door het gebruik, mij is verteld dat de iPad alleen gebruikt was voor race games met Motion besturing. Dus waarschijnlijk is er een keer te veel druk gezet in een spannende race/scherpe bocht. Verder is er echt geen enkel gebruiksspoor te vinden.

Zijn er meer mensen die (lichte) buiging bij dit model iPad ervaren hebben en zo ja, wat heb je hier aan kunnen doen met garantie van Apple?

Ik heb net contact gehad met Apple en gehoord dat het in principe niet onder de garantie valt. Maar ik moest een afspraak maken bij een officieel Apple reparatiepunt om de buiging te beoordelen en te kijken wat de eventuele mogelijkheden zijn voor reparatie. Daarnaast zou gekeken worden wat dan de kosten zouden zijn en of het eventueel toch onder de garantie valt.

Zou ik ook nog problemen kunnen ondervinden met het feit dat deze iPad via marktplaats is aangeschaft?

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

pukvg schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:56:
Gisteren via marktplaats een 11” iPad Pro 2021 aangeschaft

Zou ik ook nog problemen kunnen ondervinden met het feit dat deze iPad via marktplaats is aangeschaft?
Zit er nog Apple garantie op? Heb je ook netjes de factuur erbij gekregen?

• pukvg
Greatsword schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:29:
[...]

Zit er nog Apple garantie op? Heb je ook netjes de factuur erbij gekregen?
Garantie zit er nog op, factuur heb ik helaas niet aangezien het als kerstpakket ontvangen is. Hier ben ik ook vrijwel zeker van aangezien alles gewoon netjes verliep en de verkoper erg betrouwbaar overkwam.

[Voor 29% gewijzigd door pukvg op 22-11-2022 18:34]

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

pukvg schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:45:
[...]

Garantie zit er nog op, factuur heb ik helaas niet aangezien het als kerstpakket ontvangen is. Hier ben ik ook vrijwel zeker van aangezien alles gewoon netjes verliep en de verkoper erg betrouwbaar overkwam.

[Afbeelding]
In dat geval kan je nu nog gewoon bij Apple terecht voor support.

Plaatje is niet echt nodig en zou het serienummer sowieso even doorkrassen ;)

• pukvg
Greatsword schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:31:
[...]

In dat geval kan je nu nog gewoon bij Apple terecht voor support.

Plaatje is niet echt nodig en zou het serienummer sowieso even doorkrassen ;)
Zou ik daarvoor dan ook echt naar een winkel moeten ter beoordeling. Of kan ik hem ook thuis op laten halen zoals ik vaker doe?

• Daantsjie
  • Laatst online: 21-01 11:08
Vraagje over usb-c kabel iPad.
Mijn ouders hebben een usb-c kabel bij de Action gekocht.
Als hij hem in z’n iPad plugt, dan krijg hij geen melding over dat ie niet gecertificeerd is.

Is dat wel veilig/verantwoord?

[Voor 49% gewijzigd door Daantsjie op 29-11-2022 20:06]

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Daantsjie schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:32:
Vraagje over usb-c kabel iPad.
Mijn ouders hebben een usb-c kabel bij de Action gekocht.
Als hij hem in z’n iPad plugt, dan krijg hij geen melding over dat ie niet gecertificeerd is.

Is dat wel veilig/verantwoord?
Waarschijnlijk dat hij dan alleen oplaadt, maar geen data kan versturen of beide niet. Ik zou hem retourneren en op Amazon een kabeltje bestellen.

Er zal niet zo zeer een veiligheidsissue zijn maar in de lightning kabels zit een chip in.

AMD Ryzen 7 5700X/AMD 7900 XTX/H1 V2 2022 -  MBP 16 M1 Max/32GPU/64GB/8TB - 14 Pro Max 512GB -  iPad Pro 2021 12.9

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-03 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Met meerdere apps en website loop ik tegen problemen aan met de iPad Pro, die ik met fysiek toetsenbord gebruik.

Discord en OpenAI hebben een type veld dat onderin het scherm bevindt, waar je ook op “send” kunt drukken, maar dit veld wordt afgedekt door de balk die iPadOS er voor weet te zetten.

Dit laat zien wat ik bedoel en is vrij irritant. Hier heb je geen last van met het virtuele toetsenbord, omdat de websites of apps dan scalen.

EDIT:
Ah niet het balkje zelf, maar het balkje er onder kun je wegslepen naar de hoek en dan gaat het balkje wat zo irritant in de weg zit omlaag. Je taalbalkje kun je dus verplaatsen. Dit is niet echt handige UI, maar dat lost het dus wel op

[Voor 12% gewijzigd door Hann1BaL op 17-01-2023 10:56]

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:44

Aiii

何これ

Hann1BaL schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:53:
Met meerdere apps en website loop ik tegen problemen aan met de iPad Pro, die ik met fysiek toetsenbord gebruik.

Discord en OpenAI hebben een type veld dat onderin het scherm bevindt, waar je ook op “send” kunt drukken, maar dit veld wordt afgedekt door de balk die iPadOS er voor weet te zetten.
[Afbeelding]

Dit laat zien wat ik bedoel en is vrij irritant. Hier heb je geen last van met het virtuele toetsenbord, omdat de websites of apps dan scalen.

EDIT:
Ah niet het balkje zelf, maar het balkje er onder kun je wegslepen naar de hoek en dan gaat het balkje wat zo irritant in de weg zit omlaag. Je taalbalkje kun je dus verplaatsen. Dit is niet echt handige UI, maar dat lost het dus wel op
Fijn dat je de oplossing al gevonden hebt. Verder is het gewoon slecht programmeerwerk van de app bouwer. Deze fout zit al tijden in Discord, dus ga er maar niet van uit dat ze het snel gaan oplossen.

• Radiodurans
Ik heb exact hetzelfde issue binnen een Citrix omgeving; onderin heb ik functietoetsen toegevoegd (want die zitten niet op het Magic Keyboard :X) en deze interfereren met die witte balk die oppopt :F

• Hann1BaL

Hann1BaL

Aiii schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:55:
[...]

Fijn dat je de oplossing al gevonden hebt. Verder is het gewoon slecht programmeerwerk van de app bouwer. Deze fout zit al tijden in Discord, dus ga er maar niet van uit dat ze het snel gaan oplossen.
Ik gebruik Edge als browser en die heeft het ook. Ik vind Edge fijner dan Safari, zeker met verschillende, niet allemaal Apple, apparaten.

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01:49
Hann1BaL schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:53:

[Afbeelding]

EDIT:
Hoe kan je het witte streepje naar de hoek verplaatsen? Het lukt mij niet.

• Hann1BaL

Hann1BaL

SamSid schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:34:
[...]

Hoe kan je het witte streepje naar de hoek verplaatsen? Het lukt mij niet.
Het witte streepje kun je niet verplaatsen, maar daar ging mijn vraag niet over. Je zit voorzichtig moeten drukken als de interface van een app daar in de buurt komt ben ik bang.

Die streep is al sinds de iPhone X onderdeel van het OS, dus als je een app maakt voor iPadOS of iOS, dan hoor je daar wel gewoon rekening mee te houden.

Citrix zou dat kunnen doen door gewoon de onderkant niet te gebruiken oid.

Ook even ingelogd op mn Citrix VDI en de Win 10 taskbar is wel hopelijk achter het witte streepje. Met touchpad en muis is dat niet zo’n probleem als je maar niet teveel naar de onderkant beweegt met muis. De witte streep verdwijnt dan.
Het is verre van ideaal inderdaad, maar dit ligt wat mij betreft wel aan de Citrix all. Zet desnoods een aantal opties links en rechts van de witte balk en verander de resolutie van Windows zodat de taakbalk boven de witte balk eindigt.

Workaround:

Custom Resolution gebruiken in Citrix Display Settings:
2048 x 1450 is bijv een resolutie die net 2 balkjes boven en onder in beeld houden.
Misschien moet je dat eens proberen.

[Voor 36% gewijzigd door Hann1BaL op 17-01-2023 15:25]

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-03 16:08
Medetweakers,

heeft 1 van jullie een goede ervaring met een doc of hub met daarin 2x een 3,5mm aansluiting?
Ik wil 2 bedrade koptelefoons kunnen aansluiten om in het vliegtuig samen films te kunnen kijken.

Nu heb ik een usbc naar 3.5 mm kabeltje van Apple en dan een 3,5mm splitter en dan de 2 koptelefoons, maar dat werkt soms wel en soms niet.
(zit hier naar te kijken op amazon, maar geen idee of dat gaat werken met een ipad pro 2021)

Hebben jullie wellicht nog een goede tip?
Alvast dank voor het meedenken _/-\o_ _/-\o_

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Voor de personen die de M2 iPad Pro door de prijsverhogingen toch echt wat te duur vinden:

De M1 iPad Pro (2021) is nu direct bij Apple verkrijgbaar als refurbished product voor €759.

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
Ik overweeg een Magic Keyboard te kopen voor m’n iPad Pro 2021 maar ik heb. De volgende vragen:

1) ik wil mijn iPad lekker gebruiken op de bank zonder toetsenbord moet het toetsenbord eraf want je kan m niet dubbelvouwen
Bestaand er ook covers die je er nog op kan doen (hoes oid)

2) als je ergens gaat typen op een website oid is dan niet het schermtoetsenbord in beeld ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:36
MarioMark1541 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:14:
2) als je ergens gaat typen op een website oid is dan niet het schermtoetsenbord in beeld ?
De iPad herkent het fysieke toetsenbord en verbergt het schermtoetsenbord.

• MarioMark1541
_AN schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:32:
[...]

De iPad herkent het fysieke toetsenbord en verbergt het schermtoetsenbord.

En is er iets van een book over welke gebruikt kan worden samen met de iPad?

• MarioMark1541
Ik ben in het verkeerde topic zie ik want heb een iPad Pro 2020 11 inch maar zoek dus een back cover

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Uniciteit schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:50:
Voor de personen die de M2 iPad Pro door de prijsverhogingen toch echt wat te duur vinden:

De M1 iPad Pro (2021) is nu direct bij Apple verkrijgbaar als refurbished product voor €759.
Goede tip maar op de een of andere manier ben en blijf ik toch huiverig om een refurbished iPad te kopen ook rechtstreeks via Apple. Er zit namelijk ook bij Apple zelf een addertje onder het gras namelijk Apple bied op refurbished iPads 'maar' 1 jaar garantie. Je kan dan wel Apple care erbij pakken voor 139 euro bij de iPad Pro 11 met dan wel 49 euro eigen risico erbij. Tel je dat op bij die 759 euro dan zit je uiteindelijk aan 898 euro met daarbij nog eens een eigen risico van 49 euro, dus dan zit je toch op bijna 950 euro. Voor gemiddeld genomen tussen de 20 en 50 euro méér heb je ook een iPad Pro 11 2022 met 2 jaar garantie zonder eigen risico.

En tja, kijk je dan op andere refurbished sites dan zijn vaak de iPads die ze aanbieden gemiddeld duurder dan dan de nieuwe basismodellen. Ook schuilt daar vaak een addertje onder het gras met datgene waarmee ze dan adverteren. Het model waarmee ze dan adverteren is dan vaak wel het minste model met beschadigingen en je voor een z.n. uitstekend model een heel stuk meer moet betalen.

• Roel1966
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:14:
Ik overweeg een Magic Keyboard te kopen voor m’n iPad Pro 2021 maar ik heb. De volgende vragen:
Denk dat je dan beter kan kijken naar het Logitech Combo Touch die een stuk goedkoper is en je het toetsenboard ook gewoon eraf kan klikken. Maar zelf vind ik zowel die Logitech als het Magic Keyboard gewoonweg veel te duur. Daarvoor gebruik ik als atlernatief een gewoon los Logitech bluetooth keyboardje waar ook alle knoppen op zitten voor gebruik van de iPad.

• sushieffer
  • Registratie: Augustus 2013
Roel1966 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:41:
[...]

Goede tip maar op de een of andere manier ben en blijf ik toch huiverig om een refurbished iPad te kopen ook rechtstreeks via Apple. Er zit namelijk ook bij Apple zelf een addertje onder het gras namelijk Apple bied op refurbished iPads 'maar' 1 jaar garantie. Je kan dan wel Apple care erbij pakken voor 139 euro bij de iPad Pro 11 met dan wel 49 euro eigen risico erbij. Tel je dat op bij die 759 euro dan zit je uiteindelijk aan 898 euro met daarbij nog eens een eigen risico van 49 euro, dus dan zit je toch op bijna 950 euro. Voor gemiddeld genomen tussen de 20 en 50 euro méér heb je ook een iPad Pro 11 2022 met 2 jaar garantie zonder eigen risico.

En tja, kijk je dan op andere refurbished sites dan zijn vaak de iPads die ze aanbieden gemiddeld duurder dan dan de nieuwe basismodellen. Ook schuilt daar vaak een addertje onder het gras met datgene waarmee ze dan adverteren. Het model waarmee ze dan adverteren is dan vaak wel het minste model met beschadigingen en je voor een z.n. uitstekend model een heel stuk meer moet betalen.
Die eigen risico bij AC+ betaal je alleen als je schade hebt. Als je AC+ hebt en je hebt een garantie dingetje, dan hoef je er niet voor te betalen.

Think Different

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
sushieffer schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:02:
[...]

Die eigen risico bij AC+ betaal je alleen als je schade hebt. Als je AC+ hebt en je hebt een garantie dingetje, dan hoef je er niet voor te betalen.
Sterker nog, ook als je geen AC+ hebt hoef je niet te betalen als je een garantie dingetje hebt. Al wil Apple je als klant soms wel wat anders laten denken en je een extra verzekering (AC+) aansmeren vanwege hun matige fabrieksgarantie.

• Roel1966
  • Niet online
sushieffer schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:02:
[...]

Dat was mij eigenlijk niet helemaal duidelijk uit de omschrijving op de Apple site maar oke, wil je dan meer garantie moet je toch 139 euro uiteindelijk bij betalen. En dan zit je toch evenzogoed tegen de 900 euro voor een in feite gebruikt tablet.

Was voor mij wel een rede om uiteindelijk toch voor een nieuwe iPad Pro 2022 te gaan met eigenlijk dan net tussen de 50 en 100 euro verschil. Ook eerlijk gezegd geen spijt van want die M2 cpu is echt razendsnel en je toch wel een tamelijk verschil merkt met de M1. Heb namelijk vlak voor de iPad Pro nog een iPad Air 2022 met de M1 even gehad die ook trouwens best wel behoorlijk snel was. Alleen vond ik het toch wel jammer dat die Air geen Pro Motion heeft en dat toch wel heel aangenaam aan de ogen is.

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Roel1966 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:07:
[...]

Dat was mij eigenlijk niet helemaal duidelijk uit de omschrijving op de Apple site maar oke, wil je dan meer garantie moet je toch 139 euro uiteindelijk bij betalen. En dan zit je toch evenzogoed tegen de 900 euro voor een in feite gebruikt tablet.

Was voor mij wel een rede om uiteindelijk toch voor een nieuwe iPad Pro 2022 te gaan met eigenlijk dan net tussen de 50 en 100 euro verschil. Ook eerlijk gezegd geen spijt van want die M2 cpu is echt razendsnel en je toch wel een tamelijk verschil merkt met de M1. Heb namelijk vlak voor de iPad Pro nog een iPad Air 2022 met de M1 even gehad die ook trouwens best wel behoorlijk snel was. Alleen vond ik het toch wel jammer dat die Air geen Pro Motion heeft en dat toch wel heel aangenaam aan de ogen is.
Dus je hebt nu een iPad gekocht zonder AC+ omdat hij maar 100 euro duurder was?

Niet laten vallen dus. ;-)

• Roel1966
  • Niet online
Haga schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:33:
[...]

Dus je hebt nu een iPad gekocht zonder AC+ omdat hij maar 100 euro duurder was?

Niet laten vallen dus. ;-)
Ik heb hem nog niet gekocht maar ben het wel van plan.

Nou het punt is dat ik via de inboedelverzekering ook al daar tegen verzekerd ben, dus ergens dan dubbel als ik Apple Care alleen zou pakken voor valschade.

• ahahahahah
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 30-03 20:57
Als ik het goed lees krijg je met uitzondering van de Apple Watch Edition op alle Apple apparaten 1 jaar beperkte garantie, dus de Refurbished producten hebben geen andere garantie.

Roel1966 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:41:
[...]

• Roel1966
  • Niet online
ahahahahah schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:33:
Als ik het goed lees krijg je met uitzondering van de Apple Watch Edition op alle Apple apparaten 1 jaar beperkte garantie, dus de Refurbished producten hebben geen andere garantie.
[...]
Ik vergelijk het ook met andere refurbished sites waarbij de meesten zelfs 3 jaar garantie bieden of in elk geval de standaard 2 jaar zoals bij nieuwe iPads.

• ahahahahah
Excuus, had ik niet begrepen!
Het is natuurlijk wel zo dat je ook gewoon Nederlands recht hebt, dus zo'n product moet een heel aantal jaar mee gaan, daar heb je als consument recht op.
Roel1966 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:51:
[...]

Ik vergelijk het ook met andere refurbished sites waarbij de meesten zelfs 3 jaar garantie bieden of in elk geval de standaard 2 jaar zoals bij nieuwe iPads.

• Roel1966
  • Niet online
ahahahahah schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 18:26:
Excuus, had ik niet begrepen!
Het is natuurlijk wel zo dat je ook gewoon Nederlands recht hebt, dus zo'n product moet een heel aantal jaar mee gaan, daar heb je als consument recht op.

[...]
Precies, binnen de EU en zeker al Nederland geld minimaal 2 jaar garantie op in elk geval nieuwe apparatuur maar oke, refurbished kan je dan vatten onder 2de hands. Dus in die zin kan ik wel begrijpen dat Apple op refurbished dan 'maar' 1 jaar garantie bied. Alleen claimen ze wel dat refurbished iPads als nieuw zijn terwijl ze wel dan maar 1 jaar garantie bieden, beetje vreemd.

Voor mij persoonlijk denk ik dan wel van blijkbaar dat dan die refurbished iPads niet zo nieuw zijn als ze maar 1 jaar garantie bieden. En tja, zeker al iPads die bij Apple terecht gekomen zijn zullen toch wel een serieus probleem hebben gehad. Dus tja in hoeverre dat er dan niet onderhuids nog meer aan de hand is maakt mij erg aan het twijfelen.

Bij die refurbished sites loop je natuurlijk ook wel dat risico maar vaak zie je ook dat refurbished sites gewoon alle retour gestuurde producten van webshops opkopen. Denk dat daar heel wat iPads bij zitten die helemaal niet gerefurbished zijn en alleen met een doekje even de vingervlekken weggeveegd zijn.

• ahahahahah
Precies, binnen de EU en zeker al Nederland geld minimaal 2 jaar garantie op in elk geval nieuwe apparatuur maar oke, refurbished kan je dan vatten onder 2de hands.
Maar je doet gewoon een aankoop bij Apple, dus voor de wet koop je een "nieuw" product (denk ik).
Dus in die zin kan ik wel begrijpen dat Apple op refurbished dan 'maar' 1 jaar garantie bied. Alleen claimen ze wel dat refurbished iPads als nieuw zijn terwijl ze wel dan maar 1 jaar garantie bieden, beetje vreemd.
Voor zover ik kan vinden biedt Apple op al haar producten (exclusief Apple Watch Edition) 1 jaar garantie.
Voor mij persoonlijk denk ik dan wel van blijkbaar dat dan die refurbished iPads niet zo nieuw zijn als ze maar 1 jaar garantie bieden. En tja, zeker al iPads die bij Apple terecht gekomen zijn zullen toch wel een serieus probleem hebben gehad. Dus tja in hoeverre dat er dan niet onderhuids nog meer aan de hand is maakt mij erg aan het twijfelen.
Teruggestuurde producten mag je niet meer als nieuw verkopen, dus dat zal ook meespelen.
Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee