My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Amos_x schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:44:
[...]

[...]

Hoe gebruik je dan de stylus? Met de arm zwevend naar een iPad die in de MK hangt?
Yup idd, verrassend stabiel ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:00
Tomba schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:13:
[...]

Als je ook maar enigszins van plan bent om m als tablet te gebruiken zou ik sowieso geen 12.9” nemen. De Smart Keyboard Folio snap ik niet, als je keyboard bediening hebt wil je denk ik ook direct een touchpad (om dezelfde reden waarom jij @Donstil vraagt hoe hij die pencil dan gebruikt vraag ik me af hoe je gaat typen en dan naar je scherm en terug)
Ik gebruik mijn 12.9 wel (ook) zo: als tablet (en dat vind ik echt persoonlijk of dat gaat of niet, voor de ene zal dat niet of niet goed werken, maar ik heb er geen enkel probleem mee). Ik denk dat ik ook niet terug wil naar een kleiner formaat, groter daarentegen zou ik zeker overwegen…

En ik heb de smart keyboard folio maar ik mis de touchpad helemaal niet. Maar ik gebruik ook geen touchpad op PC, dus misschien ligt het daaraan. Ik heb eigenlijk 3 manieren van werken: ofwel met keyboard en dan gewoon touch inderdaad (zo zit ik nu op de bank), ofwel met een bluetooth muis (zoals ik op mijn pc werk dan), ofwel als tablet met het keyboard omgeklapt en dan tekenen bijvoorbeeld (ik heb nooit geleerd om “zwevend” te tekenen).

In mijn geval zou ik niets beter of sneller kunnen met een touchpad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:21
Tomba schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:02:
[...]

Ook dan blijft t een apparaat met minder goed toetsenbord, kleinere touchpad en een OS dat niet geschikt is voor gebruik met meerdere apps tegelijk op scherm en niet voor externe schermen (helaas) dus ik hou die 400€ nog even in mijn zak ;)
Zo sta ik er ook in. Ondanks alle ontwikkelingen en pogingen en allerhande accessoires is een iPad nog geen MacBook, en een MacBook geen iPad. Hoe ver ze naar elkaar toegroeien zal voor iedereen anders aanvoelen. Een lichte office workload kan al bijna exclusief met iPad. Maar ook al is het 90% 'daar', voor die laatste 10% ga je er toch nog je MacBook bijnemen. Ik dan toch...

Die 400 euro om van een iPad iets te maken wat het niet is, is inderdaad absurd. Dan spendeer ik liever die 500 euro extra voor een M1 MacBook air die in promotie vaak al voor 900-950 euro te vinden zijn.

Het gewicht van een Magic keyboard is 600 gram, dat van een MacBook air 1200 gram. Dat verschil voel je niet in je tas. (of thuis) Maar dan heb je wel 2 volledig op zichzelf staande toestellen die elk nog jaren meegaan.

Ik ben groot voorstander van modulariteit, maar de iPad - MK manier overtuigt me niet.

En het is al gezegd, ipv op dat kleine touchpad te pielen kan je al net zo goed je vinger naar het scherm brengen, ver is het niet. Of een goedkoop bluetooth muisje er bij nemen. Na jaren gewenning aan de grote touchpads van de MacBooks kan ik echt niet meer wennen aan touchpads formaatje postzegel. Hoe goed ze ook zijn (en daar twijfel ik niet aan).

En tot dusver doet Apple het uitstekend met het behoud van hun formfactors, dus de voorwaartse en achterwaartse compatibiliteit van hun dure MK is uitstekend. Maar het valt nog maar te bezien hoe lang de iPad in dezelfde behuizingen blijft gemaakt worden. En wat de long-term duurzaamheid is van dat MK.

Een ideale accessoire set voor een iPad is in mijn geval dan ook eerder een plat, licht muisje (optioneel, want touchscreen) en een toetsenbord zoals een keyboard folio (die van apple dan wel). Best of all worlds.

Nogmaals, iedereen staat daar anders in, maar dat is ook de vrijheid die geboden wordt. Afhankelijk van je noden kan je mix-and-matchen zoals je dat zelf wil.
Tomba schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:13:
[...]

Als je ook maar enigszins van plan bent om m als tablet te gebruiken zou ik sowieso geen 12.9” nemen. De Smart Keyboard Folio snap ik niet, als je keyboard bediening hebt wil je denk ik ook direct een touchpad (om dezelfde reden waarom jij @Donstil vraagt hoe hij die pencil dan gebruikt vraag ik me af hoe je gaat typen en dan naar je scherm en terug)
Naar mijn mening hoeft keyboard bediening niet noodzakelijk samen te gaan met de nood aan de touchpad. Het ligt er maar net aan waarvoor je dat keyboard wil. In mijn geval enkel om langere sessies mails en tekst te kunnen typen, en dus vaker gewoon m'n iPad er te kunnen bijnemen om wat licht office werk en persoonlijke administratie te doen. (waarom iPad? -> betere batterijduur, hoeft niet aan de lader terwijl ik type, ligt hier toch altijd wel ergens...). Met het on-screen toetsenbord is dat een crime.

De cursor verplaatsen doe ik dan wel via het scherm. En selecteren en dergelijke ook via scherm of keyboard shortcuts.

Ik gebruik nu soms een logitech K380 bordje (als ik thuis ben) met de iPad die er los bij staat. Dat gaat verrassend goed en is voor mij prima, zelfs zonder touchpad. De K380 is wel iets te zwaar (echt een desktop bordje, ook al is 'ie klein) om zomaar mee te nemen.

De ergonomische meerwaarde van de iPad 5cm boven de tafel te laten 'zweven' in de MK is voor mij nul. Ziet er cool uit hoor. Maar ergonomisch verschilt dat niet met 'm gewoon op tafelhoogte zetten. Dat zal het verschil niet maken.

Even de vergelijking maken met een windows laptop met touchscreen. Ik zie non-techies (echt de huis, tuin en keukengebruiker) ook heel vaak naar het scherm gaan om iets aan te klikken. Niet 'muizen' of slepen, of scrollen. Maar iets aanklikken vaak genoeg. Dat vraagt ook niet steeds om met je hand en arm voor het scherm te hangen. Als je ze dan een normale laptop in de handen geeft, zie je ze uit gewoonte toch proberen iets aan te klikken op het scherm. :+ Dus die manier van werken kan volgens mij best.

De stylus gebruiken op een iPad wat op een MG zit, zie ik mezelf niet doen. Als ik de stylus neem, kan ik soms gemakkelijk een half uur bezig zijn. Schetsen, documenten annoteren, nota's nemen. Dat zie ik mezelf niet doen zonder 'steun' voor hand en arm, zoals je normaal gezien zou schrijven op een notitie blok die plat op tafel ligt.

Af en toe een handtekening op een document, met de iPad in de MK, kan wel nog denk ik.
Donstil schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:08:
[...]
Yup idd, verrassend stabiel ook.
Lange sessies? Half uurtje met de stylus schrijven?

Ik zie de volgende vijf jaar nog geen complete synergie tussen iPad en macOS tot stand komen. Of een MacBook met touchscreen. Ik denk dat dit duidelijk is. Apple wil je gewoon extra hardware verkopen. Daar kan ik voor of tegen zijn, maar het is wel de realiteit, en daar heb ik me gewoon bij neergelegd.

Ik zie me binnenkort dan ook niet afwijken van de combo iPad + MacBook. Dus iPad voor iPad gebruik, plus eventueel 'lichte' accessoires voor even snel een tekstje typen on-the-go (smart keyboard folio), en MacBook voor pc zaken.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Amos_x schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:49:
Lange sessies? Half uurtje met de stylus schrijven?
Ik ben niet echt een schrijver maar "lange sessies" foto bewerken is in ieder geval geen probleem :)

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 27-01 18:34
Amos_x schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:49:
Zo sta ik er ook in. Ondanks alle ontwikkelingen en pogingen en allerhande accessoires is een iPad nog geen MacBook, en een MacBook geen iPad. Hoe ver ze naar elkaar toegroeien zal voor iedereen anders aanvoelen. Een lichte office workload kan al bijna exclusief met iPad. Maar ook al is het 90% 'daar', voor die laatste 10% ga je er toch nog je MacBook bijnemen. Ik dan toch...
Ik heb wel gedacht om een iPad te nemen, maar uiteindelijk toch maar voor een MacBook Air (m1) gekozen.
Wat je zegt, als je dan ook een fatsoenlijk toetsenbord erbij neemt ben je meer kwijt voor een machine die op laptop gebied minder kan. Alleen al het toetsenbord kan niet tippen aan een MacBook toetsenbord.

Ik heb wel een wensenlijstje wat ik zou willen (zoals terminal met root en SU toegang), maar als ze side Londen zouden toestaan en een fatsoenlijke filemanager zouden aanbieden dan zijn mijn grootste bezwaren op zich wel weg. Ik mis bepaalde software die best draait maar waarvan Apple het vertikt het in hun store toe te staan (zoals VM's en Torrent clients).

Die dingen zijn wel op te lossen met een rasberry pi als 'uitbreiding' voor de iPad. Maar dan houd ik mezelf gewoon voor de gek, veel beter dan gewoon een MacBook kopen. En dat ding is nog eens niet eens zoveel groter, zwaarder en niet eens zoveel minder batterij tijd. En nog een pro, een MacBook kan alles wat een gewone computer kan.

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:24
Hele topic doorgeakkerd maar toch nog opzoek naar bevestiging. Ik moet voor de zaak (en privé :+ haha!) een nieuwe IPad. In eerste instantie zou het de nieuwe 2022 Air worden i.v.m. M1.
Nu ik verder afweeg en vergelijk kom ik in de Air vs. Pro consternatie terecht.
Ik ga hem niet gebruiken als vervanger van mijn MBP retina 2013, deze word met de tijd vervangen. Ik ga de Ipad wel dagelijks zowel zakelijk als privé gebruiken voor onderstaande doeleinden.

Gebruik zakelijk (ZZP consultant):
factureren / administratie (app of web-based)
formulieren (app of web-based) - foto's maken voor in de formulieren.
Tekenen plattegronden (web-based of op basis van schets met de pencil om later op groot scherm uit te werken)
Office pakket (app)
Mail (app)

Gebruik privé:
Youtube
Surfen
Lightroom (gevorderde gebruiker- gebruik elk weekend - bewerken RAW bestanden)
Photoshop (gevorderde gebruiker- gebruik elk weekend - bewerken RAW bestanden)
krant/boek/tijdschrift lezen.
overige simpel privégebruik.

Ergens diep van binnen weet ik het antwoord denk ik wel, het lijkt erop dat ik een zetje nodig heb.
Wat ik wel een belangrijke vind en wellicht hangt mijn keuze hier wel vanaf: de ondersteuningsperiode. Het is een behoorlijke aanschaf (incl. hoesje, pen enz. toch ruim € 1100,-). In vergelijking met de Air 2022, wordt deze pro even lang ondersteund qua updates?

ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is.
Bedankt voor jullie tijd in elk geval

Canon EOS RP - Canon EOS R6 MarkII - RF 24-105 F4L - RF 70-200 F4L - RF 50mm F1.8 - RF 600mm F11 - Samyang 14MM F2.8 - Samyang 85mm F1.4

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:11
@bakkie1985 Als het kan sowieso wachten tot september/oktober. Grote kans dat de pro vernieuwd wordt met een m2 en zo wat verbeteringen. Misschien handig om dat af te wachten. Zeker omdat dan anders de “oude” M1 Pro waarschijnlijk goedkoper wordt als exit model bij bepaalde partijen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nokie
Als je kan wachten, zal een nieuw product hoogstwaarschijnlijk altijd langer ondersteund worden dan een ouder product. Maar welke ondersteuning/ondersteuningsperiode verwacht je? Het is redelijk aannemelijk dat er nog wel iOS (security)updates zullen komen voor het 2021 model tot pakweg 2025-2026 en mogelijks nog langer. Is dat voldoende?

Je zal waarschijnlijk niet alle features meer krijgen die het 2025 model gaat krijgen, terwijl het 2022 er daar misschien een paar wel van krijgt krijgt, maar het zou een trendbreuk zijn mocht je in 2025 merken dat je het toestel niet meer kan gebruiken zoals je dat vandaag kan doen. Ik koop persoonlijk altijd op basis van wat iets nu kan doen, en op dat vlak ben ik eigenlijk nog nooit door Apple teleurgesteld. Wat niet wil zeggen dat de toekomst anders kan zijn, maar het lijkt me sterk dat ze gaan beknibbelen op de zaken die jij beschrijft te willen gaan doen.

Ik doe niet aan facturen, plattegronden of formulieren en kan daar dus niets over zeggen (wel tekenen, schetsen), maar al de rest (en meer) doe ik met plezier op mijn iPad. Qua lightroom grijp ik wel makkelijk terug naar Lightroom Classic op mijn desktop als ik thuis ben (waarschijnlijk onterecht, maar daar zit mijn workflow beter in de vingers), maar op locatie kom ik niets tekort.

Ik heb geen MBP of andere laptop (alleen een windows - gaming - desktop) en mijn iPP2021 (met smart keyboard folio en apple pen), en ik heb volgens mij niets anders nodig.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:32
@Amos_x ik denk dat je nu duidelijk hebt gemaakt dat jij een iPad niets vind als vervanger voor je laptop.

Er zijn veel anderen die dat wel een prima vervanger vinden met name met het extra toetsenbord.

Jij vind dat toetsenbord te duur, dat is prima. Ik vind het niet zo duur eigenlijk, ook prima toch?

• PrimusIP
giantgiantus schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:35:
@Amos_x ik denk dat je nu duidelijk hebt gemaakt dat jij een iPad niets vind als vervanger voor je laptop.

Er zijn veel anderen die dat wel een prima vervanger vinden met name met het extra toetsenbord.
Ligt aan waar je de laptop voor gebruikt.

In het verleden had ik ooit een minilaptop die ik gebruikte voor onderweg of iets opzoeken op de bank. Ik had er Ubuntu op gegooid. Ik gebruikte hem voor browsen en tekstverwerken. Daarnaast had ik thuis een Windows pc. Dat laptopje kun je prima met een iPad vervangen en heb je meer lol aan de iPad, maar je betaalt ook een veelvoud.

Momenteel heb ik een M1 MacBook air als primaire computer. Ik heb geen desktop pc meer in gebruik. Mijn laptop kan (op gaming na, maar dat is een software issue) alles wat ik met die pc deed. Maar dan is die laptop ook nog eens mobiel en licht. En het kan ook alles wat ik met die minilaptop deed. Een iPad kan hem niet vervangen.

Moraal van het verhaal; of een iPad een laptop kan vervangen hangt af van wat je met die laptop doet.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:43

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

PrimusIP schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:56:
[...]

Ligt aan waar je de laptop voor gebruikt.

In het verleden had ik ooit een minilaptop die ik gebruikte voor onderweg of iets opzoeken op de bank. Ik had er Ubuntu op gegooid. Ik gebruikte hem voor browsen en tekstverwerken. Daarnaast had ik thuis een Windows pc. Dat laptopje kun je prima met een iPad vervangen en heb je meer lol aan de iPad, maar je betaalt ook een veelvoud.

Momenteel heb ik een M1 MacBook air als primaire computer. Ik heb geen desktop pc meer in gebruik. Mijn laptop kan (op gaming na, maar dat is een software issue) alles wat ik met die pc deed. Maar dan is die laptop ook nog eens mobiel en licht. En het kan ook alles wat ik met die minilaptop deed. Een iPad kan hem niet vervangen.

Moraal van het verhaal; of een iPad een laptop kan vervangen hangt af van wat je met die laptop doet.
100% eens, hier ook een M1 Air MacBook die voor mijn workflow alles beter doet dan mijn iPad Pro M1. Enige echt goede aan de iPad is het scherm.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• giantgiantus
Tomba schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:01:
[...]

100% eens, hier ook een M1 Air MacBook die voor mijn workflow alles beter doet dan mijn iPad Pro M1. Enige echt goede aan de iPad is het scherm.
Ook bij jou is je voorkeur wel duidelijk.

Mijn bezwaar bij de vocale antigeluid is een beetje dat er hier meer gebruikers zijn die zeggen dat ze wel blij zijn met de iPad icm keyboard. Jullie hebben het keyboard niet en roepen op z’n luidst dat het allemaal niets is. Ik zou denk ik iets bescheidener zijn als ik zelf überhaupt zo’n keyboard niet had.

• bakkie1985
Als ik na een dag verzamelen van data thuiskom kan ik de IPad aansluiten op mijn scherm middels een USB dock waarna ik op de ipad de formulieren compleet kan maken en versturen. Ik heb op de keukentafel altijd een Logitech MX master muis en toetsenbord staan. Ik hoef dus niet altijd de Macbook te pakken.

Bedankt voor een ieders info. Ik ga de pro 2021 vanavond halen 8)

Canon EOS RP - Canon EOS R6 MarkII - RF 24-105 F4L - RF 70-200 F4L - RF 50mm F1.8 - RF 600mm F11 - Samyang 14MM F2.8 - Samyang 85mm F1.4

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:40
Sinds ik voor mijn IPad Pro het magic keyboard heb zijn de keren dat ik de iPad los heb gebruikt makkelijk op 1 hand te tellen :)

Ik doe nu 90% van wat ik voorheen op mijn MBP deed. En als ik dan nu de MBP pak dan erger ik mij aan het lompe toetsenbord/trackpad :p

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

• Tomba

Tomba

giantgiantus schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:35:
[...]

Ook bij jou is je voorkeur wel duidelijk.

Mijn bezwaar bij de vocale antigeluid is een beetje dat er hier meer gebruikers zijn die zeggen dat ze wel blij zijn met de iPad icm keyboard. Jullie hebben het keyboard niet en roepen op z’n luidst dat het allemaal niets is. Ik zou denk ik iets bescheidener zijn als ik zelf überhaupt zo’n keyboard niet had.
Nou ik zou het eerder nuancerend willen noemen ;) De IPP heeft bizar veel potentie maar mist ook erg veel. Office is beperkt tov de iPad versie, touchpad is veel kleiner en je kunt er geen virtualisatie (terwijl t gewoon in de chip zit….) zonder sideloaden op krijgen. Dus als dat (zoals bij mij) zaken zijn die belangrijk zijn in je workflow ben je gauw klaar. En laten we eerlijk zijn, er is in dit topic eerder een vocaal hosanna geluid ook dan antigeluid

Resumé wat mij betreft; als de (kunstmatige) beperkingen je niet in de weg zitten kan de IPP zeker je laptop vervangen, kun je je daarin vinden?

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-01 16:31
schumi1986 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:28:
Sinds ik voor mijn IPad Pro het magic keyboard heb zijn de keren dat ik de iPad los heb gebruikt makkelijk op 1 hand te tellen :)

Ik doe nu 90% van wat ik voorheen op mijn MBP deed. En als ik dan nu de MBP pak dan erger ik mij aan het lompe toetsenbord/trackpad :p
Ieder zijn ding. Mijn ervaring is dat wat ik op de Ipad Pro plus Magic Keyboard kan doen voor mijn werk, ik ook en nog beter kan doen op mijn Macbook Air, die daarbij ook nog eens lichter en gemakkelijker is mee te nemen dan een Ipad Pro plus Magic Keyboard, én goedkoper.
Dit is natuurlijk niet het “iPad Pro vs MacBook Air” topic maar ik vind dat echt een onwijs oninteressant product, weet alleen niet zo goed waarom.

Of het macOS is of dat bleedende LCD paneel wat erin zit maar van mij mogen ze het houden.

Edit: Waarschijnlijk wel macOS denk ik, dat begint mij toch wel wat achterhaald te voelen. Gebeurt al jaren niets meer in, doet wat het moet doen en ook prima maar spannend is het allemaal ook niet.

Ik zou voor geen goud de apps op iPadOS willen ruilen voor het “gemak” van macOS in ieder geval (en we weten allemaal dat iOS/iPadOS apps op macOS echt een lachertje zijn).

[Voor 49% gewijzigd door Donstil op 30-06-2022 20:33]

• PrimusIP
Donstil schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:21:
Dit is natuurlijk niet het “iPad Pro vs MacBook Air” topic maar ik vind dat echt een onwijs oninteressant product, weet alleen niet zo goed waarom.

Of het macOS is of dat bleedende LCD paneel wat erin zit maar van mij mogen ze het houden.

Edit: Waarschijnlijk wel macOS denk ik, dat begint mij toch wel wat achterhaald te voelen. Gebeurt al jaren niets meer in, doet wat het moet doen en ook prima maar spannend is het allemaal ook niet.

Ik zou voor geen goud de appsv op iPadOS willen ruilen voor het “gemak” van macOS in ieder geval (en we weten allemaal dat iOS/iPadOS apps op macOS echt een lachertje zijn).
Ik ben het wel met je eens dat macos vergeleken met iOS/iPadOS wat ouderwets aanvoelt. En ben ook we met je eens dat Apple veel meer energie in hun iPads en telefoon software steekt. Uitzondering was vorig jaar de ARM transitie. Maar voor dit jaar voelt dat wel opnieuw zo als ik naar macos kijk.
En hoewel ik blij ben met mijn MacBook vind ik de iPad Pro een interessanter product.

Probleem is dat de iPad bepaalde dingen helemaal niet kan die voor mij belangrijk zijn. Die dingen kan ik wel met mijn MacBook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bakkie1985
PrimusIP schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:26:
[...]

Ik ben het wel met je eens dat macos vergeleken met iOS/iPadOS wat ouderwets aanvoelt. En ben ook we met je eens dat Apple veel meer energie in hun iPads en telefoon software steekt. Uitzondering was vorig jaar de ARM transitie. Maar voor dit jaar voelt dat wel opnieuw zo als ik naar macos kijk.
En hoewel ik blij ben met mijn MacBook vind ik de iPad Pro een interessanter product.

Probleem is dat de iPad bepaalde dingen helemaal niet kan die voor mij belangrijk zijn. Die dingen kan ik wel met mijn MacBook.
Kun je voorbeelden noemen?

Ik heb gistermiddag de 11inch pro met apple folio, pen, usb dock en paperlike screenprotector opgehaald.
Wat een verschil t.o.v. mijn iPad 2020 _/-\o_

[Voor 10% gewijzigd door bakkie1985 op 01-07-2022 06:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nokie
Ben benieuwd wat je na een tijdje vindt van de paperlike protector… Die van mij zijn vrij snel één grote kraspartij, ze doen de screen estate toch een beetje te niet en of het nu echt een groot verschil maakt qua gevoel (voor mij voelt het toch niet zoals op papier tekenen)…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:21:

Ik zou voor geen goud de apps op iPadOS willen ruilen voor het “gemak” van macOS in ieder geval (en we weten allemaal dat iOS/iPadOS apps op macOS echt een lachertje zijn).
Op zich ben ik het wel met je eens, buiten af en toe een nieuw likje verf verandert er weinig en het feit dat dat het ‘draai iPadOS/iOS apps op je Mac’ totaal niet uit de verf is gekomen is inderdaad wel absurd. Maar de meerwaarden (zie mijn eerdere post ;) ) zorgen ervoor dat ik alsnog mijn MacBook pak ipv de IPP.
Dat gezegd hebbende is er een MK bestelt door ondergetekende om te kijken of dat het grote verschil maakt :p

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PrimusIP
Die ik niet op iPad kan:
- Virtual machines kunnen draaien.
- Torrent client
- Xcode (de volle versie, met ook dingen als Panda's) en Anaconda
- Een bootable kaartje/USB maken voor bijvoorbeeld Rasberry pi of bijvoorbeeld Windows.
- Die enkele Steam games die Mac wel ondersteunt, of met hulp van Wine.
- Calibre
- Rare willekeurige dingen in de Terminal doen, voor formatteren van een schijfje, bestanden splitsen, etc.

En daarnaast zijn er wat dingen die wel kunnen, maar wat minder fijn is, zoals op gebied van file managing (Finder).

Als Apple side loading zou toestaan, zou een deel van mijn problemen denk ik wel opgelost zijn, of kun je work arounds maken. Ik zou dan een torrent client prettig vinden en Calibre. En daarnaast kan ik een hoop van die andere dingen vanuit een Linux VM wel doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
PrimusIP schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:46:
[...]

Die ik niet op iPad kan:
- Virtual machines kunnen draaien.
- Torrent client
- Xcode (de volle versie, met ook dingen als Panda's) en Anaconda
- Een bootable kaartje/USB maken voor bijvoorbeeld Rasberry pi of bijvoorbeeld Windows.
- Die enkele Steam games die Mac wel ondersteunt, of met hulp van Wine.
- Calibre
- Rare willekeurige dingen in de Terminal doen, voor formatteren van een schijfje, bestanden splitsen, etc.

En daarnaast zijn er wat dingen die wel kunnen, maar wat minder fijn is, zoals op gebied van file managing (Finder).

Als Apple side loading zou toestaan, zou een deel van mijn problemen denk ik wel opgelost zijn, of kun je work arounds maken. Ik zou dan een torrent client prettig vinden en Calibre. En daarnaast kan ik een hoop van die andere dingen vanuit een Linux VM wel doen.
Terminal zaken (headless servers benaderen voornamelijk) doe ik overigens met Termius, dat is een fijne “terminal” cliënt voor iOS/iPadOS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:48:
[...]

Terminal zaken (headless servers benaderen voornamelijk) doe ik overigens met Termius, dat is een fijne “terminal” cliënt voor iOS/iPadOS
Das een SSH cliënt, denk dat hier de lokale terminal bedoeld wordt door @PrimusIP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe iPad en dan is de keuze tussen een iPad Air 2022 of iPad Pro 11” 2020 Refurbished. Ik weet dat de laatste een oudere processor heeft, maar wel 120Hz ProMotion, FaceID en betere stevigheid.

Is er een reden om toch niet voor dit 2 jaar oude model te kiezen? Wordt gebruikt op de bank te surfen en in bed om tv te kijken. Beetje als optie tussen iPhone 12 Pro en MacBook Air in.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

Acties:
  • +1Henk 'm!
THE_BASE schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:08:
Ik ben op zoek naar een nieuwe iPad en dan is de keuze tussen een iPad Air 2022 of iPad Pro 11” 2020 Refurbished. Ik weet dat de laatste een oudere processor heeft, maar wel 120Hz ProMotion, FaceID en betere stevigheid.

Is er een reden om toch niet voor dit 2 jaar oude model te kiezen? Wordt gebruikt op de bank te surfen en in bed om tv te kijken. Beetje als optie tussen iPhone 12 Pro en MacBook Air in.
Nou dit is het iPad Pro 2021 model topic eigenlijk.

Maar ik kan persoonlijk niet meer zonder 120Hz, dus een iPad Air valt daarom voor mij persoonlijk af maar aangezien jij een 12pro en een Air hebt ben je misschien nog niet zo “verziekt” en dan is de iPad Air wel de betere keuze vanwege de M1 chip denk ik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:13:
[...]

Nou dit is het iPad Pro 2021 model topic eigenlijk.

Maar ik kan persoonlijk niet meer zonder 120Hz, dus een iPad Air valt daarom voor mij persoonlijk af maar aangezien jij een 12pro en een Air hebt ben je misschien nog niet zo “verziekt” en dan is de iPad Air wel de betere keuze vanwege de M1 chip denk ik
True, maar dacht dat hier wellicht gebruikers zitten met een voorgeschiedenis met de voorgaande iPad Pro. :)

Ik ga straks wel een iPhone 14 Pro halen, dus ik zou die kant op kunnen beredeneren. In elk geval bedankt voor je antwoord!

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• PrimusIP
Donstil schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:48:
[...]

Ik heb geen iPad, maar herken wel wat je zegt met IOS. Kom je een eind mee. Klopt wat Tomba zegt. Het gaat vooral om lokaal gebruik. Ik heb het trouwens heel zelden nodig hoor, maar toch fijn dat het op die momenten kan.
PrimusIP schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 00:54:
[...]

Ik heb geen iPad, maar herken wel wat je zegt met IOS. Kom je een eind mee. Klopt wat Tomba zegt. Het gaat vooral om lokaal gebruik. Ik heb het trouwens heel zelden nodig hoor, maar toch fijn dat het op die momenten kan.
Ah zo, daar is het gewoon het OS niet voor.

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:43:
[...]

Dat gezegd hebbende is er een MK bestelt door ondergetekende om te kijken of dat het grote verschil maakt :p
Nou hij is binnen, even wachten tot de iPad opgeladen is (wat loopt dat ding toch snel leeg als je m niet gebruikt :p)
Eerste reactie: damn wat is dat keyboard zwaar…

[eerste indrukken]
  • Fijn dat alle MacOS gestures lijken te werken!
  • De touchpad is echt wel klein(of ja vooral ‘laag’) vergeleken met mijn MBA
  • Het scherm is wel stuk beter dan mijn MBA (deuh)
  • Ik mis de functie toetsen die ik op mijn MBA heb
  • Hij blijft een stuk beter staan dan ik verwachtte (natuurlijk mede omdat t keyboard zelf zoals gezegd behoorlijk aan t gewicht is)
  • Handig zo’n extra USB aansluiting :)
@Donstil ziet er toch wel strak uit moet ik toegeven :p Ik sluit niet uit dat t een blijvertje is :p

[Voor 60% gewijzigd door Tomba op 21-07-2022 20:16]

Tomba schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:03:
[...]
@Donstil ziet er toch wel strak uit moet ik toegeven :p Ik sluit niet uit dat t een blijvertje is :p
[Afbeelding]
Aah nice. Vind de witte ook wel fraai ja, stiekem beetje spijt dat ik een donkere genomen heb.

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:25:
[...]

Aah nice. Vind de witte ook wel fraai ja, stiekem beetje spijt dat ik een donkere genomen heb.
Snap ik, ergens bang dat ie snel vies wordt maar hij was 110€ goedkoper dan de zwarte dus toen was de keuze snel gemaakt :)
Ook fijn dat het gewoon de VS Engelse is met een normale Enter en Shift :p

Tomba schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:42:
[...]

Snap ik, ergens bang dat ie snel vies wordt maar hij was 110€ goedkoper dan de zwarte dus toen was de keuze snel gemaakt :)
Ook fijn dat het gewoon de VS Engelse is met een normale Enter en Shift :p
Yes Engels VS all the way! Hier ook en ook op mijn Macs. Nooit aan die verticale enter kunnen wennen.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01 12:06
THE_BASE schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:08:

Hier een iPad Pro 12,9 2020 gebruiker, ik heb ook de 2021 gehad. De M1 en het XDR is waarom je de 2021 variant wilt hebben, maar voor mijn gebruik was de 2020 afdoende (In mei 2021 nieuw gekocht voor €779,00).

Een tijd terug nog even gedacht aan een iPad Air 2020 toen die flink in prijs verlaagd waren, maar eenmaal gewend aan ProMotion 120Hz toch bij de Pro 2020 gebleven.

Edit: Zie nu pas dat het bericht van 1 juli is. :?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

De nieuwe iPad Pro is in aantocht en het begint aardig druk te worden in V&A ;)

categorie: Tablets

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Of-Aaargh
Of mensen die nog snel hun Back to School-voordeel willen cashen :P
Vind het verkopen van je spullen voor je nieuwe hebt altijd een bijzonder fenomeen. Je krijgt soms een tientje of 5 extra maar zit dan wel weken te tobben en daarbij komt ook nog dat de iPad Pro 2022 ongetwijfeld weer duurder zal worden door de Dollar-Euro verhouding en daarmee heb je best kans dat het onder de streep zelfs helemaal niets gaat uitmaken omdat de 2e hands modellen daardoor beter hun waarde vast houden.

Los van dat ben ik wel benieuwd, heb nu een 12,9 M1 en dat ding is verder prima maar zou hem wel upgraden als ze naar een groter model of scherm gaan.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Waarschijnlijk vandaag dus nieuwe iPads:

Gurman: Apple to Announce New iPad Pro With M2 Chip This Tuesday

https://forums.macrumors....hip-this-tuesday.2366016/

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:02
yes, ik wacht al een tijdje op vandaag. Ik verwacht dat de prijzen weer voor krampen zorgen, maar wellicht zijn er na de aankondiging een paar leuke deals te scoren op de huidige generatie Pro.

Of inderdaad enthousiastelingen in V&A.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Tomba

Tomba

De M1 is al zwaar overpowered voor wat een iPad kan (Tot iPadOS 16 wellicht :P), dus ben benieuwd wat de meerwaarde van de M2 gaat zijn. Schijnbaar sowieso (opnieuw) geen MiniLED op de 11". (al moet ik zeggen dat ik dankzij de Magic Keyboard mijn 12.9" niet meer kwijt wil :P Ideale standaard voor media consumptie is dat)

[Voor 26% gewijzigd door Tomba op 18-10-2022 10:45]

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:52
SirLenncelot schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:06:
yes, ik wacht al een tijdje op vandaag. Ik verwacht dat de prijzen weer voor krampen zorgen, maar wellicht zijn er na de aankondiging een paar leuke deals te scoren op de huidige generatie Pro.

Of inderdaad enthousiastelingen in V&A.
Ach, vergeleken met iPhones zijn de iPad Pro’s bijna goedkoop ;)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Tomba

Tomba

Kassad schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:55:
[...]

Ach, vergeleken met iPhones zijn de iPad Pro’s bijna goedkoop ;)
Ligt eraan hoeveel opslag je neemt ;) mijn IPP was duurder dan mijn iPhone 11 pro. (Beiden dezelfde hoeveelheid storage)
Zeker als je er de kosten van de MK bij optelt.

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:52
Tomba schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:56:
[...]

Ligt eraan hoeveel opslag je neemt ;) mijn IPP was duurder dan mijn iPhone 11 pro. (Beiden dezelfde hoeveelheid storage)
Zeker als je er de kosten van de MK bij optelt.
Ja fair enough, ik bedoelde de 11” met standaard storage :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Tomba

Tomba

Inmiddels wat reclame materiaal gelekt:

• PrimusIP
$800 is niet zo slecht, zelfde prijs als de huidige pro. De europrijs zal daarentegen vast niet leuk gaan worden.

Ding lijkt ook op basis van die info best wel op wat een MacBook heeft. Ik blijf het wel jammer dat momenteel die kracht vergeleken met de MacBook nog zo onbenut blijft. Ik hoop dat ze daar echt eens wat aan gaan doen.

[Voor 7% gewijzigd door PrimusIP op 18-10-2022 11:28]

• Tomba

Tomba

PrimusIP schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:28:
$800 is niet zo slecht, zelfde prijs als de huidige pro. De europrijs zal daarentegen vast niet leuk gaan worden.
[...]
Europrijs zal wel 999 zijn. Apple Watch Ultra is ook 799$/999€.
PrimusIP schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:28:
[...]
Ding lijkt ook op basis van die info best wel op wat een MacBook heeft. Ik blijf het wel jammer dat momenteel die kracht vergeleken met de MacBook nog zo onbenut blijft. Ik hoop dat ze daar echt eens wat aan gaan doen.
Ik heb zowel een MBA M1 als een IPP 12.9 met MK. Voor mij komt de iPad nog niet in de buurt van de MBA. ik mis de functietoetsen, het touchpad is vele malen kleiner en iPadOS biedt (nog!) geen echte multitasking. Ook is Office (iets wat ik voor werk nogal veel gebruik ;) ) om voor mij onduidelijke redenen ook een stuk beperkter op de iPad dan op mijn MacBook. Het scherm van de iPad is voor media consumptie dan weer wel een stuk beter (maar goed daar is de 14" MacBook Pro dan wellicht nog een optie voor)

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:32
Ben benieuwd, toch voor de zekerheid gisteren een M1 11 variant besteld voor 965 en daar zit dan ook nog zo'n 100 Apple store bon bij. Zonder Mini-Led zie ik het nut van de M2 niet t.o.v de M1 plus de hogere prijs..
En Rebuy geeft ook nog eens fijn best veel voor mijn iPad 2018 Pro 11.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

epo schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:38:
Ben benieuwd, toch voor de zekerheid gisteren een M1 11 variant besteld voor 965 en daar zit dan ook nog zo'n 100 Apple store bon bij. Zonder Mini-Led zie ik het nut van de M2 niet t.o.v de M1 plus de hogere prijs..
En Rebuy geeft ook nog eens fijn best veel voor mijn iPad 2018 Pro 11.
Hahah, ik ook en als je snel bent kan je het ook nu nog bestellen, eigenlijk zou gisteren de actie voorbij zijn van de cadeaukaart.

• PrimusIP
Tomba schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:33:
Ik heb zowel een MBA M1 als een IPP 12.9 met MK. Voor mij komt de iPad nog niet in de buurt van de MBA. ik mis de functietoetsen, het touchpad is vele malen kleiner en iPadOS biedt (nog!) geen echte multitasking. Ook is Office (iets wat ik voor werk nogal veel gebruik ;) ) om voor mij onduidelijke redenen ook een stuk beperkter op de iPad dan op mijn MacBook. Het scherm van de iPad is voor media consumptie dan weer wel een stuk beter (maar goed daar is de 14" MacBook Pro dan wellicht nog een optie voor)
iPad schiet ook best tekort als je iets met software development doet. Of met file management. Hardware matig zouden ze het goed aankunnen, maar in de praktijk is het erg ondermaats.

En ik wil niet zuur lopen doen, het is juist dat de hardware zo krachtig is dat ik hoop dat ze het meer gaan benutten.

[Voor 7% gewijzigd door PrimusIP op 18-10-2022 11:46]

Aah mooi, dat gaat een hele hoop geld schelen :P

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zitten jullie echt te wachten op Magsafe charging voor je iPad?

Dat gaat sowieso langzamer dus zie het nut er niet echt van in. Daarnaast gebruiken de meeste mensen toch een case of folio of gaan we daar weer van die lelijke cirkels op de achterkant zien?

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:02
Misschien om hem vast te kunnen klikken op een dock?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

SirLenncelot schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:59:
Misschien om hem vast te kunnen klikken op een dock?
Voor dit concept dus?

https://www.macrumors.com...-dock-smart-home-display/

[Voor 11% gewijzigd door Greatsword op 18-10-2022 12:01]

• Tomba

Tomba

Greatsword schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:57:

Dat gaat sowieso langzamer dus zie het nut er niet echt van in. Daarnaast gebruiken de meeste mensen toch een case of folio of gaan we daar weer van die lelijke cirkels op de achterkant zien?
Niet voor de iPad nee. Mijn iPhone landt nog geregeld op mijn good old Nokia Fat Boy charging pillow :p

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Donstil schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:54:
[...]

Aah mooi, dat gaat een hele hoop geld schelen :P
En dan na de aankondiging toch bestellen omdat je het niet kon laten ;)

Greatsword schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:09:
[...]

En dan na de aankondiging toch bestellen omdat je het niet kon laten ;)
Greatsword schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:57:

Op de rand zoals mijn mbp had ik wel handig gevonden, MagSafe zoals de iPhone zie ik geen meerwaarde van op een iPad Pro.

Verder ook niet echt aan de hand van deze leaks. Groter scherm had ik op zeker gekocht maar een M2 is absoluut niet nodig, ik ben een behoorlijke heavy user op dat ding maar niets aan de M1 voelt beperkend.

[Voor 12% gewijzigd door Donstil op 18-10-2022 12:12]

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Donstil schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:11:
[...]

[...]
, ik ben een behoorlijke heavy user op dat ding maar niets aan de M1 voelt beperkend.
Van het weekend lopen spelen met Capture One op de Air 2022, die heeft ook een M1, wat me wel tegenviel was de temperatuur, hij werd behoorlijk warm op een gegeven moment en ook de batterij viel erg tegen.

Ben dus benieuwd of daar nog iets van verbetering of efficiëntie is op een M2.

Greatsword schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:16:
[...]

Van het weekend lopen spelen met Capture One op de Air 2022, die heeft ook een M1, wat me wel tegenviel was de temperatuur, hij werd behoorlijk warm op een gegeven moment en ook de batterij viel erg tegen.

Ik doe veel met raw foto en dan wordt hij soms ook wel warm en batterij gaat idd wat vlot maar daar alleen voor upgraden zie ik dan weer niet zitten. Performance is prima.

Eigenlijk wil ik scherm van de 14 of 16 pro als iPad :P

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:32
Greatsword schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:16:
[...]

M2 is wel second gen 5NM maar gezien de ervaringen met de M2 in de Air e.d. verwacht ik dat het alleen maar warmer gaat worden = dus terugschakelen snelheid. Dus ben bang van niet.. Pas met 3NM moet dat beter gaan worden maar wanneer Apple dat echt gaat gebruiken vanwege de extreme kosten kan nog wel een tijd gaan duren, het zal eerst wel de 3de gen 5NM gaan worden.
Betere koeling zou ook een oplossing kunnen zijn, maar daar is nog niets van gezien of gelekt.

[Voor 5% gewijzigd door epo op 18-10-2022 13:21]

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:14

Rivanov

Apple freak

New iPads incoming..

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X :: PlayStation 5 | Ryzen 7 5800X3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:51

Aiii

何これ

https://twitter.com/tim_cook/status/1582340724711825408

Nieuwe Apple Pencil (kleur), mark my words, en voor de rest een goede price hike. 2022 is wel een behoorlijk skip year zo.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:10
Een iPad Pro Mini aub, al zit dit niet in de pijplijn heb ik gelezen. Dat zou voor mij instant buy zijn.

Mijn 12,9 2021 hoef ik niet te upgraden, dat zal te weinig verschil maken.

I don't have dreams, I have goals!!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:41
Aiii schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:35:
https://twitter.com/tim_cook/status/1582340724711825408

Nieuwe Apple Pencil (kleur), mark my words, en voor de rest een goede price hike. 2022 is wel een behoorlijk skip year zo.
Ja dat verwacht ik ook, geen grote verassingen iig.

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:44

[Voor 26% gewijzigd door mprkooij op 18-10-2022 17:06]

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Holy shit van 899 naar 1069,-!

Bijna 19% er bovenop door de koers inflatie etc.

[Voor 46% gewijzigd door Greatsword op 18-10-2022 17:12]

• Sir Hennep
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-12-2022
Zelfs de iPad Air 2022 is ineens een stuk duurder geworden, ruim 100 euro als ik me niet vergis…

• BasGenk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 05-12-2022
Wanneer is het de beste moment om een pro 2021 te kopen? Nu?

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

BasGenk schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:35:
Gisteren want toen had je nog studentenkortingen en een gratis cadeaubon van 100,-

Of nu nog snel tweedehands.

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:13
BasGenk schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:35:
Wanneer je 'm nodig hebt :)

Vandaag zul je nog weinig prijs wijzigingen zien - dat moet even op gang komen. Verwacht ook niet al te spectaculaire daling qua prijs - 10/15% range normaliter.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:14

Rivanov

Apple freak

Lol. De nieuwe foldable Magic Keyboard voor de regular iPad is vernieuwd en heeft function keys etc.. Maar de iPad Pro krijgt dit niet. LOL.

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X :: PlayStation 5 | Ryzen 7 5800X3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:10
Je moet echt goed lezen om te zien waar de verschillen zitten mbt de Pro. Begrijp best dat ze hier geen event aan koppelen. Het is ook een dijk van een apparaat sinds de 2021 versie met MiniLED.

I don't have dreams, I have goals!!

Toch wel een natte drol die nieuwe pro 😆

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Donstil schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:21:
Eerder een droge, vaseline erbij kost 19% extra ;)

[Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 18-10-2022 18:27]

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Pfff in de VS gewoon netjes $799. Apple had aan mij dit jaar bijna een klant voor de iPhone 14 pro en iPad Pro. Maar met deze prijzen…

• giantgiantus
Pepper92 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:32:
Pfff in de VS gewoon netjes $799. Apple had aan mij dit jaar bijna een klant voor de iPhone 14 pro en iPad Pro. Maar met deze prijzen…
Ja irritant. Gewoon gevolg van usd/eur koers.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

giantgiantus schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:18:
[...]

Ja irritant. Gewoon gevolg van usd/eur koers.
Dat +

• Tomba

Tomba

Rivanov schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:45:
Lol. De nieuwe foldable Magic Keyboard voor de regular iPad is vernieuwd en heeft function keys etc.. Maar de iPad Pro krijgt dit niet. LOL.
:/ :? 8)7 :F
Dikke prijsjes hoor, nul reden voor upgraden dus….

[Voor 8% gewijzigd door Tomba op 18-10-2022 19:45]

• Djerro123
Djerro123 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:43:
[...]

Ja dat verwacht ik ook, geen grote verassingen iig.
Nou dit was wel een understatement zeg; ik had ergens gehoopt op een landscape camera, maar het is echt enkel een M2 en wat ProRes toevoegingen, that's it. Graag wel meer dan 200EUR meer betalen svp!

Wauw. Ik was echt vrij zeker van dat ik de M2 zou gaan kopen dit jaar, maar het begint bijna een principe dingetje te worden haha, ik slaap er iig nog een nachtje over.

• giantgiantus
Djerro123 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:18:
[...]

Nou dit was wel een understatement zeg; ik had ergens gehoopt op een landscape camera, maar het is echt enkel een M2 en wat ProRes toevoegingen, that's it. Graag wel meer dan 200EUR meer betalen svp!

Wauw. Ik was echt vrij zeker van dat ik de M2 zou gaan kopen dit jaar, maar het begint bijna een principe dingetje te worden haha, ik slaap er iig nog een nachtje over.
In dollar betaal je praktisch hetzelfde. Het is gewoon de koers…..

• Tomba

Tomba

Redondo1982 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:06:
Je moet echt goed lezen om te zien waar de verschillen zitten mbt de Pro. Begrijp best dat ze hier geen event aan koppelen. Het is ook een dijk van een apparaat sinds de 2021 versie met MiniLED.
Volgens mij niet meer dan:
  • M2 ipv M1
  • WiFi 6E ipv WiFi 6
Schraal zeg.

[Voor 3% gewijzigd door Tomba op 18-10-2022 21:32]

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:37
Donstil schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:21:
Wel een dure, oude (2021 12,9) inruilen en dan nog steeds 1000 euro bijbetalen :X

@Pepper92 ze krijgen nog een herkansing als de Macbook Pro refresh dit jaar nog komt.

[Voor 15% gewijzigd door Bossie op 18-10-2022 21:43]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 14:25
Dit jaar voor het eerst een iPad pro aangeschaft, kom van een 3rd gen air. De upgrade tov de vorige pro is idd summier, maar omdat ik van een al wat oudere iPad kom, kon ik deze pro wel verantwoorden voor mezelf :-D . De 11” is het geworden overigens.

[Voor 3% gewijzigd door crazylegs op 18-10-2022 22:48]

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:37
crazylegs schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:53:
Voor het eerst een iPad pro aangeschaft dit jaar, kom van een 3rd gen air. De upgrad tov de vorige pro is idd summier, maar omdat ik van een al wat oudere iPad kom, kon ik deze pro wel verantwoorden voor mezelf :-D . De 11” is het geworden overigens.
11” naar 12,9” vind ik nog wel een upgrade waard :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Overigens vind ik DaVinci Resolve voor iPad wel het fijnste nieuws van vandaag, dat zal ook wel naar de 2021 M1 Pro komen maar toch.

Misschien maar eens ergens een 2021 1TB op de kop tikken want Resolve is het enige waar ik nog echt een mobile macOS machine voor gebruik.

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zo ben ik blij dat de upgrade best wel ‘meh’ is. Zo is de Pro M1 eigenlijk nog steeds een prima iPad als je hem voor een mooi ‘zacht’ prijsje kan krijgen. Die doet helemaal niets onder vergeleken met de M2.

en.. inflatie is een b!tch…🚀 🤓

AMD Ryzen 7 5700X/AMD 7900 XTX/H1 V2 2022 -  MBP 16 M1 Max/32GPU/64GB/8TB -  MBP 13 M1/16GB/512GB -  iPhone 14 Pro Max 512GB -  iPad Pro 2021 12.9

• Tomba

Tomba

MysticX schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 03:07:
Zo ben ik blij dat de upgrade best wel ‘meh’ is. Zo is de Pro M1 eigenlijk nog steeds een prima iPad als je hem voor een mooi ‘zacht’ prijsje kan krijgen. Die doet helemaal niets onder vergeleken met de M2.

en.. inflatie is een b!tch…🚀 🤓
Wel goed voor resale value van je oude iPad ;)

(En nu voel ik me wat minder k dat ik zo bizar veel geld uit heb gegeven aan een portable media player :p de opvolger is nóg veel duurder. Enige waar ik nog van baal is dat ik een 512GB heb genomen, doel was veel Plex content offline meenemen op vakantie en laat nu net de download functie van Plex voor geen meter werken op iPadOS… nog los van het feit dat we dankzij Corona alleen naar Nederland zijn geweest :D)

• Djerro123
Ik besef me net dat een iPad Pro met Magic Keyboard (M2, 256GB) méér kost dan een MacBook Air (M2, 256GB). 8)7

• giantgiantus
Djerro123 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:08:
Ik besef me net dat een iPad Pro met Magic Keyboard (M2, 256GB) méér kost dan een MacBook Air (M2, 256GB). 8)7
Opzich niet eens onlogisch. iPad heeft meer functionaliteit dan air. En je hebt los toetsenbord etc.

• Of-Aaargh
Zo terug, even alle prijzen aan het verhogen...

• Of-Aaargh
giantgiantus schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:18:
[...]

Opzich niet eens onlogisch. iPad heeft meer functionaliteit dan air. En je hebt los toetsenbord etc.
En per kilo is de Ipad goedkoper dan de Macbook Air... :+

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:07
Tomba schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:01:
[...]

Wel goed voor resale value van je oude iPad ;)

(En nu voel ik me wat minder k dat ik zo bizar veel geld uit heb gegeven aan een portable media player :p de opvolger is nóg veel duurder. Enige waar ik nog van baal is dat ik een 512GB heb genomen, doel was veel Plex content offline meenemen op vakantie en laat nu net de download functie van Plex voor geen meter werken op iPadOS… nog los van het feit dat we dankzij Corona alleen naar Nederland zijn geweest :D)
Neem je toch een portable SSD schijfje erbij van 1tb als het puur alleen media content is?

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:54
Apple Pencil hover is toch wel een dingetje hoor. Ik houd me sterk en upgrade pas volgend jaar. 😅

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Tomba schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:01:
[...]
...doel was veel Plex content offline meenemen op vakantie en laat nu net de download functie van Plex voor geen meter werken op iPadOS...
Zowel met Plex als met Infuse geen problemen met downloaden voor offline gebruik van series en films vanaf mijn Plex server. De interface is allemaal niet zo intutief en overzichtelijk van beide eigenlijk maar dat is een beetje eigen aan de huidige moderne en 'gelikte' interface (ik word oud }:O ).

Wat werkt er niet bij jou?

[Voor 21% gewijzigd door Radiodurans op 19-10-2022 10:03]

• Tomba

Tomba

Djerro123 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:08:
Dat was al zo, mijn MBA M1 met 16GB/1TB was goedkoper dan mijn iPP M1 12.9 512 GB met Magic Keyboard…

• Tomba

Tomba

giantgiantus schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:18:
[...]

En toch kan ik er minder mee dan met mijn MBA ;)

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:51

Aiii

何これ

Tomba schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:11:
[...]

En toch kan ik er minder mee dan met mijn MBA ;)
En toch kun je er meer mee dan met jouw MBA 8)7

• Tomba

Tomba

Radiodurans schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:01:
[...]

Zowel met Plex als met Infuse geen problemen met downloaden voor offline gebruik van series en films vanaf mijn Plex server. De interface is allemaal niet zo intutief en overzichtelijk van beide eigenlijk maar dat is een beetje eigen aan de huidige moderne en 'gelikte' interface (ik word oud }:O ).

Wat werkt er niet bij jou?
Het downloaden gaat zo absurd traag en werkt alleen als de app actief is en het scherm aan. Laatst na 24 uur (!) had ie er 10GB opgezet… Verbonden met WiFi6 AP syncend met een lokale Plex server. Over die zelfde verbinding directplayed Plex probleemloos UHD Remuxen dus je zou zeggen dat er bandbreedte genoeg is…

• Tomba

Tomba

Aiii schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:12:
[...]

En toch kun je er meer mee dan met jouw MBA 8)7
Dat was de hoop ja maar in de praktijk doet ie maar 1 ding beter; media consumptie…

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee