Donstil schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:20:
Haha ja maar dan wel met een soort van iPadOS Hybrid ofz erop.
Moet wel zeggen dat ik de iPad eigenlijk niet meer als tablet gebruik sinds ik het magic keyboard heb, de keren dat ik dat nog gedaan heb
zijn wel op 1 hand te tellen denk ik.
Hoe gebruik je dan de stylus? Met de arm zwevend naar een iPad die in de MK hangt?
Tomba schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:45:
Hahaha ik gebruik m ook niet als tablet, daar is ie te groot/zwaar voor

Ik heb de 12.9 gekocht als vervanging van mijn 10.5 Pro

omdat ik heel graag het MiniLED scherm wilde. Subliem beeld maar ja de trade-off is wel het formaat en het gewicht.
Ik sta een beetje voor dezelfde keuze. Omdat ik tot nu toe enkel maximaal een iPad air overwoog en kocht, had ik steeds maar 1 keuze in afmeting. Ongeveer 10" (heb nu een Air 3). Ik wil binnenkort toch upgraden (meer uit luxe dan uit noodzaak) en verleg de focus nu naar iPad Pro. En dan heb je ineens 2 keuzes waar ik vroeger niet mee te maken had.
Alles zegt me dat 10-11" genoeg is, maar omdat ik nu toch aan de Pro ga, twijfel ik onwillekeurig toch of ik niet 12,9" moet proberen. Waarschijnlijk niet, maar het knaagt toch een beetje. En nee, ik doe niet aan bestellen, bepotelen, 2 weekjes gebruiken en dan terugsturen. Uit principe vind ik dat maar boertig. Indien het product niet werkt, tot daar aan toe. Dus wil het meteen goed. Ik heb ze in de store wel beiden uitgeprobeerd, en die 12.9" is echt wel groot.
Ik vermoed dat ik net zoals nu de iPad het meest als tablet zou gebruiken.
Vaak plat op een bureau om een document te annoteren => grootte minder belangrijk
Als tablet (in de hand, lezen) = 50% => Grootte wel belangrijk
In een trifold cover staand op tafel om iets te bekijken => grootte minder belangrijk
Wordt vermoedelijk toch de 11" (is ook al iets groter dan een iPad Air 3, dus ik ga er wel iets op vooruit). En toch...
Andere vraag (voor ik tot bestellen overga). Nu gebruik ik de iPad vaak in een zo'n typische hard shell trifold cover die je voor 15-20 euro op amazon vindt. Ik heb geen speciaal vakje in m'n tas voor de iPad, en komt vaak in een vak met andere items (oplader, ...) Zonder zo'n hard shell zou ik erg snel niet alleen krassen hebben (minder erg), maar ook deukjes in het boterzachte alumimium.
Ik verwacht echter de volgende iPad iets vaker anders te gebruiken, namelijk met een keyboard. En dan niet een Magic Keyboard, maar een smart keyboard folio (ik zie zelf 0,0 meerwaarde in een MK). Dat wil ik echter enkel erop hebben op dagen dat ik echt bewust die keuze maak om dat keyboard mee te nemen. (vooral omwille van minder handig/meer gewicht)
Maar dat is dus niet echt compatibel met de hard/soft shell trifolds die er niet super makkelijk afgehaald kunnen worden.
Nog iemand die een gelijkaardige workflow en eisen heeft?