Denken, nee...
En sceptisch zijn is natuurlijk alleen maar goed, zelf nadenken blijft belangrijk

Nee niet de cursus, wel de wet....
En in reactie op anderen nee, niet de cursus of certificaat of iets met consumenten.
Ik heb wat forex, goud, olie traden ervaring. Het is uberhaupt zeer moeilijk als je weinig ervaring in hebt.
Naarmate je het spel beter ziet kan je ook beter optreden om verliezen te beperkt te houden. Verliezen beperkt houden is zeer belangrijk. Bij kleine investeerders zoals ik gaat in het begin hier meestal fout. Namelijk 1 fout neemt al de goede weg.
50k is zeker voldoende in de instrumenten die ik genoemd heb.
Maar het is ook een gevaarlijk spel, zonder ervaring en verlies van je controle kan je ook zo 50k verliezen

Geheel risicoloos is het natuurlijk niet, risico's zijn er altijd.... om e.a. te managen is het cruciaal dat je voldoet als "professioneel belegger" volgens de WFT, deze wet probeerd de consument te beschermen en doet dat natuurlijk ook.... maar ergens verhoogd het ook de risico's -als je wel weet wat je doet-
2k*12 maanden = 24k is ongeveer 50%.
Ja, conservatief terug rekenent over de jaren heen kom ik op 37%... maar dat is conservatief.
In de praktijk blijkt die 50% haalbaar, stel eens dat je voor elke punt beweging tijdens een dag op de S&P 1 euro zou kunnen verdienen
Leuke retoriek, de praktijk werkt anders.
1)
Als je klein begint, zeg 5.000 euro, dan duurt het 15 jaar voordat je multi miljonair bent... daar kom je dus niet zomaar.
Dit is aangenomen dat je niet bijstort, maar ook niet onttrekt.
2)
Sommige dingen werken nou eenmaal met massa en als er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan.
Met een start kapitaal van 5.000 euro heb je te weinig ruimte
Pensioen, ik ga toch niet heel de dag naar het gras zitten kijken hoe dat groeit (of kijken naar hoe de AEX er 0,1 punt bij en 0,1 punt af doet ....)
Als je met "hij" mij bedoelt, nee... ik wil niet, ga niet voor andere mensen traden...
Moet ik een eigen bedrijf starten, website maken verantwoording afleggen en aan 1001 regels voldoen waar ik heel niet aan wil voldoen.
Nou als, stel even als, je 100 euro per dag zou verdienen op de beurs met een start kapitaal van 50.000 euro
Krijg je dus 2000 euro per maand netto binnen... Is nou nog niet om over naar huis te schrijven maar er zijn heel wat pensionado's die het met (veel) minder moeten doen.
Zelfs al zou je met 100.000 euro startkapitaal die 2k binnen halen.
Nee je kan niet leven als god in Nederland, maar met een passieve bron van 2k per maand NETTO inkomsten
mannowlahn schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 07:49:
als je er echt zo goed in zou zijn dan houd niks je tegen. Echter is het zo dat er maar heel weinig de index verslaan. Ik hoop niet dat je ergens in een oplichting cursus gaat trappen. In theorie winst maken is simpel, in de praktijk is dat vaak een heel ander scenario. Helaas is het vaak zo als iemand dit idee heeft je ze er niet van af kan brengen en zullen ze eerst zelf moeten ervaren. Ik hoop dat je verlies een beetje beperkt blijft.
Ik ben ook maar jan modaal en ja er zijn weinigen die de index verslaan zelfs profs.
Nee ik ga geen cursus doen, was ik niet van plan.
Hoe dan ook, helaas zal het voorlopig niet realiteit worden