• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:24
Sport_Life schreef op maandag 27 april 2026 @ 23:36:
Waar ik trouwens vanmiddag nog aan moest denken, zijn jullie (ook) bewust bezig met jullie gezondheid? Dit topic gaat natuurlijk voornamelijk over financiën/welvaart, maar ik denk (vind) dat welzijn ook een belangrijke factor is. Dit verlengt de 'quality time' nadat je gestopt bent met werken.

Ik zag recent op televisie een interview met 2 gepensioneerde neurologen, de een dacht (gezond). oud te worden met veel bewegen/sporten en de ander was juist meer bezig met denksport.
Ik ben daar ook wel zeer actief mee bezig. Ik was altijd al een sporter maar nu ik wat ouder (mid veertig) ben ga ik er wat bewuster en slimmer mee om. Dat moet ook wel, want dingen zijn niet meer zo makkelijk als in je twintiger jaren :)

Ik verwacht ook het grootste gedeelte van mijn tijd als ik FIRE ben te willen gebruiken om te sporten want dat zijn mijn voornaamste hobbies. Dus dan wil je wel zorgen dat je (top) fit bent als je gaat FIRE'en dan kan je meteen lekker doorpakken. Mijn primaire hobby is wielrennen maar ik vind hiken ook leuk en ben ook Padel erbij gaan doen. En ik doe daarnaast twee keer per week kracht training, dat is ook heel erg belangrijk om je botdichtheid op pijl te houden (en je spiermassa natuurlijk).

Ik probeer ook wel gezond te eten, maar dat gaat soms perioden goed en soms niet :). Mijn vet percentage mag nog een paar procent lager!

Ik probeer ook de juiste onderzoeken te laten doen om zo veel mogelijk te zorgen dat als er iets aan de hand is, ik er zo vroeg mogelijk bij ben. En 1 a 2 keer per jaar bloed onderzoek en cholesterol meten e.d. Bloedruk hou ik zelf netjes bij.

• edozat1
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Sport_Life schreef op maandag 27 april 2026 @ 23:36:
Waar ik trouwens vanmiddag nog aan moest denken, zijn jullie (ook) bewust bezig met jullie gezondheid? Dit topic gaat natuurlijk voornamelijk over financiën/welvaart, maar ik denk (vind) dat welzijn ook een belangrijke factor is. Dit verlengt de 'quality time' nadat je gestopt bent met werken.
Ik ben zeker bezig met gezondheid. Ik zie alleen geen relatie met FO. Ja, het is belangrijk om gezond te zijn als je FO bent, maar dat is het nu ook. Bovendien zijn er nog veel meer dingen belangrijk, zowel nu als wanneer je FO bent, zoals veiligheid en sociale contacten.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:22
edozat1 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:49:
[...]

Ik ben zeker bezig met gezondheid. Ik zie alleen geen relatie met FO. Ja, het is belangrijk om gezond te zijn als je FO bent, maar dat is het nu ook. Bovendien zijn er nog veel meer dingen belangrijk, zowel nu als wanneer je FO bent, zoals veiligheid en sociale contacten.
Ik zie zeker een band met FO.
Als je gezondheid slecht is, dan krijg je hoge tot zeer hoge gezondheidskosten en mogelijk ook kosten voor hulp en verzorging. Los van het feit dat het je enorm beperkt en afhankelijk maakt van anderen heeft dat ook een financiële impact.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• edozat1
  • Nu online
Tommie12 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:52:
[...]

Ik zie zeker een band met FO.
Als je gezondheid slecht is, dan krijg je hoge tot zeer hoge gezondheidskosten en mogelijk ook kosten voor hulp en verzorging. Los van het feit dat het je enorm beperkt en afhankelijk maakt van anderen heeft dat ook een financiële impact.
Ja terecht punt, die link is er. Alleen het ging de vraagsteller over gezondheid als onderdeel van kwaliteit van leven. Daar zie ik ‘m niet zo.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:22
edozat1 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:58:
[...]

Ja terecht punt, die link is er. Alleen het ging de vraagsteller over gezondheid als onderdeel van kwaliteit van leven. Daar zie ik ‘m niet zo.
Daar zit toch nog véél meer verband tussen.

Ken je de uitspraak niet:
Een gezond persoon heeft 1000 wensen, een ziek persoon maar één.

Je moet eens bedenken hoe klein je wereld wordt als je bv niet meer dan 200m zelfstandig kan wandelen.
Met goed wat overgewicht, en daardoor versleten gewrichten ben je daar snel.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• edozat1
  • Nu online
Tommie12 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 15:15:
[...]

Daar zit toch nog véél meer verband tussen.

Ken je de uitspraak niet:
Een gezond persoon heeft 1000 wensen, een ziek persoon maar één.

Je moet eens bedenken hoe klein je wereld wordt als je bv niet meer dan 200m zelfstandig kan wandelen.
Met goed wat overgewicht, en daardoor versleten gewrichten ben je daar snel.
Ik bedoel dat ik de relatie tussen gezondheid als een belangrijke voorwaarde voor een hoge kwaliteit van leven en FO niet zie. In de tijd tot ik FO ben is gezondheid voor mij net zo belangrijk en mocht ik nooit FO worden, dan vind ik gezondheid even belangrijk.
Pagina: 1 ... 323 324 Laatste

Let op:
Zie Vermogensrendementsheffing 2.0 - 1 jan 2022 voor de discussie over vrh

Dit is niet het topic voor inhoudelijke bespreking van specifieke beleggingen/investeringen, beleggingsstrategieën, en behaalde rendementen.

Daarnaast: let er aub op dat er niet teveel afgedwaald wordt.