Ik ben daar ook wel zeer actief mee bezig. Ik was altijd al een sporter maar nu ik wat ouder (mid veertig) ben ga ik er wat bewuster en slimmer mee om. Dat moet ook wel, want dingen zijn niet meer zo makkelijk als in je twintiger jarenSport_Life schreef op maandag 27 april 2026 @ 23:36:
Waar ik trouwens vanmiddag nog aan moest denken, zijn jullie (ook) bewust bezig met jullie gezondheid? Dit topic gaat natuurlijk voornamelijk over financiën/welvaart, maar ik denk (vind) dat welzijn ook een belangrijke factor is. Dit verlengt de 'quality time' nadat je gestopt bent met werken.
Ik zag recent op televisie een interview met 2 gepensioneerde neurologen, de een dacht (gezond). oud te worden met veel bewegen/sporten en de ander was juist meer bezig met denksport.
Ik verwacht ook het grootste gedeelte van mijn tijd als ik FIRE ben te willen gebruiken om te sporten want dat zijn mijn voornaamste hobbies. Dus dan wil je wel zorgen dat je (top) fit bent als je gaat FIRE'en dan kan je meteen lekker doorpakken. Mijn primaire hobby is wielrennen maar ik vind hiken ook leuk en ben ook Padel erbij gaan doen. En ik doe daarnaast twee keer per week kracht training, dat is ook heel erg belangrijk om je botdichtheid op pijl te houden (en je spiermassa natuurlijk).
Ik probeer ook wel gezond te eten, maar dat gaat soms perioden goed en soms niet
Ik probeer ook de juiste onderzoeken te laten doen om zo veel mogelijk te zorgen dat als er iets aan de hand is, ik er zo vroeg mogelijk bij ben. En 1 a 2 keer per jaar bloed onderzoek en cholesterol meten e.d. Bloedruk hou ik zelf netjes bij.