TheDudez schreef op zondag 17 mei 2026 @ 17:52:
[...]
Het is helaas een feit dat de overheid steeds meer geld nodig omdat de politiek alleen maar een korte termijn visie heeft. Verder is het elke keer alleen maar pleisters pakken. Mensen zijn dom als je ze denken dat het veranderd. Kijk gewoon naar de afgelopen 30 jaar. Kijk naar aow, belasting stelsel, huizenmarkt, asial, klimaat, energie. Maakt niet uit wat het is een zooitje en het maakt ook niet uit of je nu rechts, midden of links bent. Oftewel kijk wat je zelf kan doen. Laat de politiek links liggen en spreid zoveel mogelijk. Politiek is zonde van je tijd.
Ieder die denkt dat “de overheid” een soort entiteit is kan zich inderdaad maar beter niet met politiek bezighouden. De problemen die je noemt zijn er zeker maar met name omdat een groot deel van de Nederlanders graag stemt op die nieuwe hippe partij zonder achterban.
Om wel ontopic te blijven proberen ik mijn eieren gewoon te spreiden en gebruik dus naast mijn portfolio van losse aandelen met name Meesman voor pensioenbeleggen en in de BV. Hoe ik het destijds naar privé krijg zie ik dan wel weer, maar zo lang ik overal in de massa blijf zal het qua belasting allemaal wel meevallen. Mocht het echt onacceptabel worden dan ben ik ook best bereid om een beter klimaat op te zoeken.