Precies. Zo doe ik het ook.superkoex9 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:41:
[...]
Wij hebben het ongeveer zo aangepakt. Niet telkens doorverkopen maar een klus huis gekocht op een relatief goed moment (2017). Kant en klaar huis hier kwam in ons budget op 80m2 en ons huidige huis zit op 120. Daarnaast een stuk meer tuin en een veel mooiere plek. Toevallig niet al te lang geleden het kant en klare huis waar we toen hebben gekeken wederom te koop gestaan. Was uiteraard ook flink in prijs gestegen maar niet half zoveel als ons huidige huis.
Daar staat tegenover dat ik een jaar lang bijna dagelijks heb geklust. Stiekem heel wat uren. Toch had ik het niet anders willen doen. Alles is zoals ik het wil en ergens zit er zeker ook wel trots in het "maken" van een huis.
En, niet onbelangrijk, had ik de uren in m'n baan gestoken dan hadden we zeker geen huis wat klaar was op dezelfde plek kunnen kopen. Daar was m'n salaris zeker niet naar.
En soms kan het echt enorm tegenvallen, en vaak kost het/loopt het uit in tijd. Dat is, zoals ik merk, en in mijn kring is dit aantal denk ik hoger dan gemiddeld, weggelegd voor 1:50 mensen.
Zoals dit jaar met het hoogwater, hoog risico destijds dus preventief dingen verwijderen. En dan verwond raken waardoor je niet verder kunt klussen voor 3 maanden. Heb je net de cv ketel weggehaald...
No way dat ik een loodgieter ga bellen als ik 25 meter leiding moet leggen en zo'n 15 koppelingen moet aansluiten.
Het is een haat liefde hobby
Absoluut relatief, relatief absoluut.