phantom09 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:20:
[...]
Wie zegt dat ik een over, kookplaat, dampkap, vaatwasser, koelkast of nog meer wil?
Ik wil alleen een keuken, niet meer en niet minder. Dus zonder apparatuur. En dat scheelt gewoon enorm.
De duurste keuken bij ikea kost dat iets meer dan €1300,-
https://www.ikea.com/nl/n...-torhamn-essen-s09387318/
Zo zie je maar weer, het hoeft helemaal niet zo duur te zijn.
Natuurlijk vraag je je dan af hoe ik mijn eten opwarm. Hiervoor gebruik ik mijn bestaande losstaande fornuis en magnetron. Niks geen inbouwspul, want daar hou ik niet van.
En vaat wassen doet mijn vrouw (en soms ikzelf).
En dat fornuis en magnetron gaan nooit stuk?
Ik ben het wel met je eens dat we in een wegwerp-cultuur leven hoor. Ik probeer daar zelf zo min mogelijk aan mee te doen. Mijn vriendin klaagt ook altijd dat ik nooit nieuwe kleding koop. Maar waarom zou ik, als het nog niet kapot is? Tevens heb ik mijn bijna 10 jaar oude TV laten repareren door een hobbyist ipv op de stort te brengen. Ik vervang apparatuur pas als het kapot is. Tevens zijn wij fervent kringloopbezoekers.
Maar in de tijd dat ik hier woon (dus NA de 40k die ik initieel al moest uitgeven om de boel bewoonbaar te maken) is kapotgegaan:
- TV (reparatie 150,-)
- CV (2000,-)
- Koelkast schuur (200,-)
- Dak lek (350,-)
- Dak reparatie loodswab (95,-)
- Wasmachine (899,-)
- Houtrot kozijnen voorkant (350,-) (provisorische reparatie, op termijn moet alles vervangen, verwacht een kostenpost van 7-10k binnen nu en 10 jaar) (veel hout aan de voorkant)
- Verven achterkant (250,-)
- Verven voorkant (450,-)
Ieder zijn meug, maar zo minimalistisch als jij leeft zou ik niet mee willen ruilen. Straks loop je onder een tram ofzo..
Overigens is het uitstellen van het verven van de buitenboel (wat je ergens noemt) ook niet heel verstandig, dat moet je gewoon bijhouden.