Vertrouwen komt te voet en gaat per paard...
Wie gaat er nog een 'verdrag' of 'akkoord' met die gele aap tekenen, dat betekent niks meer.
De aandelen van VS bedrijven (en de rest zitten) nu echt in een rollercoaster. Ik ging gisteren een uur sporten en was nadien 10k rijker omdat Trump effe wat tarieven in pauze zet en dan gaat een aandeel als Apple ineens van -5% naar +15% in een uur tijd. Geen mens kan daar nog een touw aan vast knopen.
Maar wat veel erger is voor Trump is dat veel investeerders (en daar zit China ongetwijfeld bij) nu hun amerikaanse staatsobligaties beginnen te dumpen. Schulden maken zal nog duurder worden en ze moeten die schulden ook gewoon geplaatst krijgen. Maw, als ze echt 100% tarieven invoeren op Chinees spul, dan kan de VS dat gewoon zelf niet meer betalen....
Het kan best zijn dat het plan van Trump was om totale chaos op de aandeelmarkten te veroorzaken met als doel dat de rentes dan zouden zakken doordat iedereen vlucht in obligaties... maar het omgekeerde gebeurt.
Deze idiote spelletjes (zowel op de markten als met internationale verdragen) gaan de VS nog jarenlang voelen. Blijkbaar begint Musk het te beseffen, maar Trump doet gewoon verder, en hopelijk krijgt hun nu ook wat oppositie van rijke amerikanen. Want als een pak arme amerikanen gaan betogen, daar heeft hij schijt aan.
Ik vraag me af hoe lang het nog gaat duren voor er een gecoordineerd plan komt van een paar figuren om Trump gewoon te elimineren... De Simpsons hebben voorspeld dat het op 12/4 kan gebeuren...
Ik hoop het niet, maar de kans is groter dan 0.
Sony A7 iv en wat recycled glas