Wellicht slightly off-topic, maar misschien leuk perspectief vanuit mij als vrouw zijnde, zonder partner. Ik snap het sentiment van veel dames, ik vond geld heel lang eng of saai en dacht ook oprecht dat het 'gerommel in de marge' was om met rentepercentages bezig te zijn. Burnout midden 20 hielp ook niet mee, carrière maken leek zo ver weg, 'rijk' worden al helemaal. Na een pijnlijke relatiebreuk en een carrière-switch rond mijn 35-ste wel in de gaten gekregen dat nu 't moment is om er langzaam in te duiken.
Dus na maanden inlezen, eerst maar eens met een paar honderd euro per maand naar Meesman want 'hun logica' vond ik wel prettig. De markt is niet te voorspellen => voor mij niet te snappen, dus ik kan het beter allemaal aan iemand anders overlaten.
Maar hier en daar pakte ik wat dingen mee als ik hier of ergens anders iets leuks las. Eerst een raisin deposito voor 4% rente, hartkloppingen hoor, dat geld helemaal naar Italië brengen. Centraal Beheer actie, natuurlijk vergeleken met het rendement op Meesman. Toen sparen op Trade Republic één maand geprobeerd, toch eens 500 euro in een all-world gestopt en wat dacht je, die deed 't gewoon net zo goed als Meesman en CB, én kostte minder. Mind boggling, gewoon gratis geld na een paar avondjes inlezen. Dat alles gaf me vertrouwen en maakte het bijhouden van het rendement in een excel-lijstje ook steeds leuker.
Intussen zijn we 1,5 jaar verder. De dag dat ik het salaris krijg, gooi ik alles wat ik die maand kan missen op WEBN (ik beleg niet meer bij TR

). Ik overweeg om de Meesman inleg te verlagen en dus nog meer op WEBN te gooien. Geen idee of volledig FIRE op mijn leeftijd nog helemaal haalbaar gaat zijn. Ik heb ook geen idee of mijn carrière nu lekker door blijft lopen, geen idee wat ik op lange termijn met mijn dure hobby wil, geen idee of er nog een partner komt die mijn doelen deelt. Maar ik blijf dit pad lekker volgen en de rest komt later.
En als bonus: Vorig weekend tot half twee 's nachts met Portfolio Performance geprutst en (eindelijk) aan de praat gekregen. Wat een gave inzichten. Echt enorm motiverend.
Ik ben dus in 2 jaar van 'oeh eng' naar 'gaaf' gegaan. Het kan dus wel!