Mijn eigen "sabbatical" gaat morgen officieel het 3de jaar in. Het eerste jaar was het nog makkelijk te verklaren met een lange reis, het 2de jaar was al wat lastiger maar "ik had nog wel het e.e.a. te doen thuis en partner werkt weer". Nu gaat het 3de jaar in en afgelopen week heb ik nog aangegeven dat ik "druk ben met allerlei zaken" zonder verder specifiek te zijn. Bij sommige mensen kan dat, die vragen toch niet verder.
Het ligt er ook aan wie het is, sommige mensen weten het wel, maar andere mensen ga ik binnenkort waarschijnlijk nog wat meer de richting op dat ik af en toe wat "consultancy werkzaamheden" heb. Dat is ook zo, maar dat dan gewoon vaak onbetaald (en soms zelfs ongevraagd

) advies is over van alles en nog wat aan vrienden en maar een paar uur per week is laat ik dan maar achterwege

.
Tommie12 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:44:
[...]
Lees om te beginnen het boek 'The art of not giving a fuck'.
Het is jouw leven, en dus neem jij zelf de beslissingen of je al dan niet wil werken, zeker als je dat doet 'op eigen kosten' en niet via een werkloosheidsvergoeding of een ingebeelde ziekte.
Je zal wel zien wie je dit leven 'gunt' en wie niet. Wat gaan ze doen als ze jou dat 'niet gunnen'? Ze hebben toch geen tijd om je achterna te zitten want ze moeten werken :-)
Eens hoor dat ik bij vrij veel mensen het mij niet interesseert wat ze denken. Maar er zijn mensen waar ik niet te "arrogant" wil overkomen, of voor hun hoofd stoten e.d., dus werkt het wat afzwakken van de werkelijke situatie wat beter voor onze relatie.
Maar de grootste vrees is toch: als ik uitstap, dan denk ik dat instappen op een gelijkaardig niveau echt heel moeilijk zou worden, en ik heb echt geen zin om dan 'onderaan de pikorde' te staan en rondgecommandeerd te worden door een overambitieuze jonge manager.
Herkenbaar. Ik denk dat ik daar ook moeite mee zou hebben als ik weer in loondienst zou moeten gaan werken. Ik denk dan ook niet dat ik weer in loondienst zou gaan werken maar eerder als "echte" consultant of echt een eigen bedrijf oid.
Overigens heeft mijn partner ook een sabbatical van 2 jaar gehad en ondanks dat gewoon "leuk" werk veel belangrijker is dan loon en functie is, was interim afdelingsmanager met een hoog inkomen blijkbaar tegen wil en dank niet te voorkomen

. Over een aantal maanden nieuwe herkansing om wederom leuk werk zonder een hoge positie en goed inkomen

. Maar eerlijk is eerlijk, ik denk dat ik meer moeite zou hebben om een vergelijkbare baan als die ik had terug te krijgen. Voorlopig ben ik daar echter ook niet naar op zoek, eerst maar eens gaan ervaren hoe mijn 3de jaar zonder inkomen uit werk gaat bevallen.